Als die Minerva idioten er nou voor zouden zorgen dat het idd niet het probleem van de buitenwereld is dan was het prima. Maar je weet hoe irritant Minerva idioten altijd zijn in kroegen en op feestjes. Dat moet nl, ze moeten laten zien hoe superieur ze zijn aan de rest.quote:Op zondag 12 maart 2006 21:37 schreef maertz het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat die vlakke hand zo'n ramp is? Stel, je bent half lam, je doet iets wat niet mag. Er komt een bestuurslid op die je goed kent en andersom, dan is het deel van het spel dat je een tik krijgt. Nogmaals, zoiets weet je van tevoren. Als het je ding niet is, dan moet je er niet lid worden. Ben je geen lid? Prima, maar hou je oordelen bij jezelf. Ik snap wel dat er veel dingen bij de corpora gebeuren die op weinig begrip van de buitenwereld kunnen rekenen maar het is niet het probleem van de buitenwereld.Het gaat hier om jongens die ongedwongen bij zo'n vereniging gaan.
Als ik mij door een meesteres een paar flinke tikke laat verkopen is het toch ook geen probleem voor jou?
Het probleem is dat het als het opgeschreven wordt allemaal veel schokkender klinkt dan het werkelijk is. Men heeft het bijvoorbeeld nu al over 'verkrachting'. Terwijl het om 'aanranding' ging. En het was nog niet eens bewezen.
Die interne rechtspraak is er voor zodat er niet voor elk incident een stap naar de rechter gemaakt wordt. Je moet het positief zien, verenigingen hebben een eigen conflict-oplossend vermogen.
Tot slot, ik wil wat er op minerva is gebeurd absoluut niet goed praten. Maar scheer mensen niet over een kam.
Dus als het maar in besloten kring gebeurd moet je kunnen doen wat je wil?quote:Op zondag 12 maart 2006 22:33 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Dat is iets wat veel mensen (oa in deze thread) absoluut niet begrijpen. Ik vraag me af of die mensen wel blij zijn om in een vrij land te leven. Misschien is emigratie naar China een idee?
Ja, het is echt zo erg. Ze vertonen hetzelfde gedrag als Marokkanen. In groepjes mensen uitschelden, meisjes lastigvallen, gewelddadig en vandalistisch gedrag.. alleen kan je er niet voor kiezen Marokkaan te worden, maar wel Minervaan te worden.quote:Op zondag 12 maart 2006 22:14 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ik ken dat soort mensen niet, vertel eens, is het werkelijk zo erg?
Graag, rot allemaal maar op naar China. Of begin iig met gewone mensen met rust te laten, dat zou al heel wat helpen.quote:Op zondag 12 maart 2006 22:33 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Dat is iets wat veel mensen (oa in deze thread) absoluut niet begrijpen. Ik vraag me af of die mensen wel blij zijn om in een vrij land te leven. Misschien is emigratie naar China een idee?
Echt gast, dat je je laat slaan door een 6e jaars is te triest voor woorden. Waar haalt zoiemand het recht vandaan om zich beter als jou te voelen en je te mogen vernederen door je met de vlakke hand te slaan.quote:Op zondag 12 maart 2006 21:37 schreef maertz het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat die vlakke hand zo'n ramp is? Stel, je bent half lam, je doet iets wat niet mag. Er komt een bestuurslid op die je goed kent en andersom, dan is het deel van het spel dat je een tik krijgt. Nogmaals, zoiets weet je van tevoren. Als het je ding niet is, dan moet je er niet lid worden. Ben je geen lid? Prima, maar hou je oordelen bij jezelf. Ik snap wel dat er veel dingen bij de corpora gebeuren die op weinig begrip van de buitenwereld kunnen rekenen maar het is niet het probleem van de buitenwereld.
Het gaat hier om jongens die ongedwongen bij zo'n vereniging gaan.
En ik dacht dat mijn kansen op de arbeidsmarkt hierdoor werden vergroot...quote:Op maandag 13 maart 2006 11:01 schreef Viajero het volgende:daarom staan Minervanen voor mij idd een paar treetjes onder Marokkanen, en zal ik er ook nooit een aannemen.
dat zijn ze toch ookquote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:31 schreef Xebrozius het volgende:
Ondanks dit soort berichtgevingen zijn er nog steeds studenten in die vereniging die zich nog beter voelen dan het "arbeider plebs"....
geef een voorbeeld van waarin/hoe ze beter zijn dan arbeiders. Eentje maar.quote:
studenten zijn intelligenter, verdienen meer, beter gemanierd, neuken lekkerdere wijven, algemeen getalenteerder.quote:Op maandag 13 maart 2006 12:56 schreef Viajero het volgende:
[..]
geef een voorbeeld van waarin/hoe ze beter zijn dan arbeiders. Eentje maar.
Wat een onzinquote:Op maandag 13 maart 2006 13:00 schreef McCarthy het volgende:
[..]
studenten zijn intelligenter, verdienen meer, beter gemanierd, neuken lekkerdere wijven, algemeen getalenteerder.
We hebben het niet over studenten, we hebben het over minervanen.quote:Op maandag 13 maart 2006 13:00 schreef McCarthy het volgende:
[..]
studenten zijn intelligenter, verdienen meer, beter gemanierd, neuken lekkerdere wijven, algemeen getalenteerder.
Briljant, echt waarquote:Op maandag 13 maart 2006 10:10 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Achossie, op je kleine pikkie getrapt (die je trouwens door je bolle bierbuik niet eens meer kan zien)? Stumpertje toch.
Gewoon vanavond al die frustratie lekker wegbieren samen met je mede mongooltjes. Met een beetje geluk kan je ook nog een stomdronken hockeykutje neuken (mits ze of course zo dronken is dat ze geen besef van tijd en plaats heeft).
Een interessant moment in de discussie, mensen. We hebben een zogenoemde pot-ketel situatie bereikt.quote:
Kijk eens mensen, die is nu het schoolvoorbeeld van hoe balletjes zichzelf beter vinden dan anderen. Perfect de vooroordelen in dit topic bevestigend.quote:Op maandag 13 maart 2006 13:18 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Briljant, echt waar! Bierbuik? Nee, totaal niet zelfs. Leuke foto in je fotoboek trouwens, erg stoer man die buik van je, vallen die blonde Anita's van het plaatselijke caravanpark zeker wel op?
Je kan beter college gaan volgen ipv je tijd te voldoen in de sportschool. Oppervlakkig leventje.
Omdat die het niet zo serieus nemen als jij. En van een tikje geen mensheidsrechten schendende kwestie maken. Niet voor niets is in de KMT de meest gesproken zin: "Haal die grijns van je gezicht." Zoals zo mooi in het stukje van de Groene staat:quote:Op maandag 13 maart 2006 11:45 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Echt gast, dat je je laat slaan door een 6e jaars is te triest voor woorden. Waar haalt zoiemand het recht vandaan om zich beter als jou te voelen en je te mogen vernederen door je met de vlakke hand te slaan.
Hetzelfde geld voor die venederende ontgroeningen. Tuurlijk een clubje waarmee je gezellig bier gaat drinken en dom ouwehoeren is gezellig, maar waarom mag je daar pas lid van worden als je je hebt laten vernederen door studenten die toevallig al wat langer lid zijn?
Wat is de reden om anderen de grond in te trappen, voel je je dan beter als 6e jaars zijnde? Lijkt wel erg veel op een principe omlaag trappen en omhoog likken.
Maar ook de mensen die zo graag lid willen worden van z'n ballenclubje zijn uiteraard te triest voor woorden. Heb je dan zoveel moeite met het leggen van sociale contacten dat je je tot op het bot laat vernederen om er maar bij te mogen horen?
Ik hoor verhalen van studentenkamers die kort en klein worden geslagen omdat een "nieuweling" zich niet aan de regels heeft gehouden.
enjah, die internerne rechtspraak is natuurlijk te gek. Een paar weken geschorst worden omdat je iemand in elkaar geslagen hebt. Iemand hier vergeleek deze clubjes met een sportvereniging, noem mij eens een voorbeeld van een sportvereniging waar vernedering en mishandeling getolereerd wordt? Want jah, dat doe je door deze interne rechtspraak en een schorsing van een paar weken.
Of je de gein ervan kan inzien is verder persoonlijk.quote:De mores lijken echter vooral een ludiek karakter te hebben. Het is een theater dat op grootse wijze gespeeld dient te worden. Zo staat het ook in Soldaat van Oranje verwoord: 'Wat het Corps van onuitstaanbaarheid redde was dat het zichzelf nooit helemaal au sérieux nam. Het trok een ernstig gezicht, maar kon ieder moment in lachen uitbarsten. Het was de meest belangrijke zaak ter wereld, maar de herinnering eraan bleef een glimlach.' In dat spel, en in haar authentieke uitstraling, zit de grote aantrekkingskracht van Minerva.
Ik ben geen bal, ben (nog) niet lid, ben gewoon een student. Ik reageer zo aangezien de rest van jullie exact dezelfde generaliserende teksten posten. Als je zelf vooroordelen post, moet je er niet gek van opkijken dat anderen ook zo reageren.quote:Op maandag 13 maart 2006 13:28 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Kijk eens mensen, die is nu het schoolvoorbeeld van hoe balletjes zichzelf beter vinden dan anderen. Perfect de vooroordelen in dit topic bevestigend.
Nee hoor, heb het nu over jou, niet over alle ongestudeerde. Oppervlakkig leventje heb je zeker, waarschijnlijk iets te compenseren.quote:Denkende dat mits je niet gestudeerd hebt je gelijk een oppervlakkig leventje hebt enzo .![]()
Ik zal er vanavond zeker één op je drinken, cheers.quote:Ga nu maar snel die gele rakkers achteroverslaan met je eerder genoemde medemongooltjes. Dan kan je je lekker verheven voelen boven het 'plebs'. Lekker samen brallen en de stoere man uithangen tegenover 1ste jaars. Held.![]()
Oeps, deze zie ik nu pas, sorry.quote:Op maandag 13 maart 2006 13:36 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Ok, het over en weer gezeik mag nu wel wat minder.
Als Catena lid kan je toch ook Minerva lid worden? Of is dat niet meer zo, ik had dat verleden jaar van een Catenaan gehoord.quote:Op maandag 13 maart 2006 13:50 schreef _Qmars_ het volgende:
ik studeer ook in Leiden, en ja Minerva is van een andere orde dan de gemiddelde vereniging. Ik zou er persoonlijk nooit bij gaan, en ik laat die mensen maar gaan. Kan met een paar overigens wel goed opschieten, dus ja. Verder heb je natuurlijk dat je genegeerd wordt als ze voorbij komen met hun clubje, maar dat geld net zo goed voor Quintus en sommige cordialen van Augustinus. Je kan en wil toch niet met iedereen vrienden zijn ? Zij arrogant, ik arrogant. Ik heb wel geleerd om er minder zwaar aan te tillen.
Laat ze maar gaan. Als je Rechten studeert in Leiden, doe je dat samen met 16.000 andere mensen in Nederland, die allemaal dezelfde poep lezen. Dus die verenigingen ontstaan ook om jezelf te onderscheiden. Alleen of het nog van belang is, is een andere vraag. Voor mijn studie is het in ieder geval niet nodg (criminologie).
De frustraties over en weer snap ik niet. Waarom gefrustreerd over het feit van interne rechtssysteem, het feit dat ze zuipen, en het feit dat ze veel neuken? Laat ze toch. Eeuwige student kun je niet meer zijn, dat soort sterft uit, en ja je bent student, en je ligt dan wel es lam. Alleen wat ik persoonlijk in Leiden ernstig vind, is dat iedereen zo in hokjes denkt. Of je bent Minervaan, Augustijn, Quint, of Cathenaan, of knor. Iedereen leeft gesloten in zijn wereldje, waardoor je weinig in contact komt met andere mede studenten, helemaal bij rechten. Waar ik heen wil met dit verhaal? Ik weet het ook niet, maar ik probeer een ander gezicht te tekenen. Het studentenwereldje wijkt gewoon een beetje af van het normale leven.
P.s. geen lid in Leiden, maar ik heb genoeg leuke contacten waarmee ik feest zuip, ennuh![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |