Nee ik bedoel niet zozeer hoppen, maar tegelijkertijd lid zijn.quote:Op maandag 13 maart 2006 13:59 schreef _Qmars_ het volgende:
Ja er is wel sprake van vereniging hoppen. Gebeurd af en toe wel, maar het wordt onderling niet echt in dank afgenomen, wat ook weer resulteert in het eeuwige negeren. Maar ik hoor et in ieder geval niet vaak....
Wel grappig idd![]()
Rechtenstudenten lezen poep? Dat soort praat kan je verwachten van een willekeurige alfa of beta, maar van een criminoloog?quote:Op maandag 13 maart 2006 13:50 schreef _Qmars_ het volgende:
ik studeer ook in Leiden, en ja Minerva is van een andere orde dan de gemiddelde vereniging. Ik zou er persoonlijk nooit bij gaan, en ik laat die mensen maar gaan. Kan met een paar overigens wel goed opschieten, dus ja. Verder heb je natuurlijk dat je genegeerd wordt als ze voorbij komen met hun clubje, maar dat geld net zo goed voor Quintus en sommige cordialen van Augustinus. Je kan en wil toch niet met iedereen vrienden zijn ? Zij arrogant, ik arrogant. Ik heb wel geleerd om er minder zwaar aan te tillen.
Laat ze maar gaan. Als je Rechten studeert in Leiden, doe je dat samen met 16.000 andere mensen in Nederland, die allemaal dezelfde poep lezen. Dus die verenigingen ontstaan ook om jezelf te onderscheiden. Alleen of het nog van belang is, is een andere vraag. Voor mijn studie is het in ieder geval niet nodg (criminologie).
De frustraties over en weer snap ik niet. Waarom gefrustreerd over het feit van interne rechtssysteem, het feit dat ze zuipen, en het feit dat ze veel neuken? Laat ze toch. Eeuwige student kun je niet meer zijn, dat soort sterft uit, en ja je bent student, en je ligt dan wel es lam. Alleen wat ik persoonlijk in Leiden ernstig vind, is dat iedereen zo in hokjes denkt. Of je bent Minervaan, Augustijn, Quint, of Cathenaan, of knor. Iedereen leeft gesloten in zijn wereldje, waardoor je weinig in contact komt met andere mede studenten, helemaal bij rechten. Waar ik heen wil met dit verhaal? Ik weet het ook niet, maar ik probeer een ander gezicht te tekenen. Het studentenwereldje wijkt gewoon een beetje af van het normale leven.
P.s. geen lid in Leiden, maar ik heb genoeg leuke contacten waarmee ik feest zuip, ennuh![]()
Balkenende?quote:Op maandag 13 maart 2006 14:06 schreef I.R.Baboon het volgende:
Catena/Minerva lijkt me een bizarre combinatie. Maar goed, ik ken ook iemand die lid is (geweest) bij zowel Cyclades als Liber in Amsterdam, en da's toch wat minder vreemd.
Nou ja poep, ik bedoel meer dat ik die boeken nou niet echt boeiend vind. Geef mij maar de criminologische stof, is wel wat minder droog, dan juridische stof. Ik bedoel hier dus niet mee dat ik de rechtenstudie poep vind. Maar mijn interesse ligt meer bij de criminologie. (volg daarnaast ook nog juridisch-relevante vakken).quote:Op maandag 13 maart 2006 14:04 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Rechtenstudenten lezen poep? Dat soort praat kan je verwachten van een willekeurige alfa of beta, maar van een criminoloog?
Nee, Balkenende stapte op bij Liber, en bovendien is cyclades toch heel wat anders dan LANX.quote:
Ah ok. Maar je zult toch moeten toegeven dat Hr 6 april 1915, NJ 1915, 427, Azewijnse paard briljant isquote:Op maandag 13 maart 2006 14:08 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Nou ja poep, ik bedoel meer dat ik die boeken nou niet echt boeiend vind. Geef mij maar de criminologische stof, is wel wat minder droog, dan juridische stof. Ik bedoel hier dus niet mee dat ik de rechtenstudie poep vind. Maar mijn interesse ligt meer bij de criminologie. (volg daarnaast ook nog juridisch-relevante vakken).
![]()
Of HR 13 Februari 1922, NJ 1922, 473quote:Op maandag 13 maart 2006 14:15 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ah ok. Maar je zult toch moeten toegeven dat Hr 6 april 1915, NJ 1915, 427, Azewijnse paard briljant is![]()
Alle studentenverenigingen zijn hetzelfdequote:Op maandag 13 maart 2006 14:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nee, Balkenende stapte op bij Liber, en bovendien is cyclades toch heel wat anders dan LANX.
En bovendien ken ik die niet persoonlijk..
Ja, en alle fokkers ook.quote:Op maandag 13 maart 2006 14:29 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Alle studentenverenigingen zijn hetzelfde![]()
De Wilnisser visser toch? Een van mijn andere favorieten: EHRM 11 juli 2002 (C. Goodwin vs UK), geen strafrecht maar wel mooiquote:Op maandag 13 maart 2006 14:18 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Of HR 13 Februari 1922, NJ 1922, 473En ik geef het toe.
![]()
Ja bij die Wilnisser Visser zie ik altijd de situatie voor me . Hilarisch. Word je opgepakt omdat je op zondag op je dooie akkertje zit te vissen. Zie het gezicht van die vent al voor me. En die Goodwin ken ik wel, maar even ophalen....quote:Op maandag 13 maart 2006 14:35 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
De Wilnisser visser toch? Een van mijn andere favorieten: EHRM 11 juli 2002 (C. Goodwin vs UK), geen strafrecht maar wel mooi.
slechts 1 jaar. Hij vond het maar niks daar bij vindicatquote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:02 schreef Dr_Jack het volgende:
[..]
Ehm...Balkenende, Zalm, Pechtold, van Baalen, Remkes, Wijers, Duisenberg, Bolkestein, Borst zijn enkele namen die lid waren bij corpora en verenigingen.
PvdA en corps gaan dus inderdaad niet samen.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:49 schreef McCarthy het volgende:
[..]
slechts 1 jaar. Hij vond het maar niks daar bij vindicat
moet je hier even kijken http://www.el-cid.nl/ hehequote:Op maandag 13 maart 2006 23:45 schreef McCarthy het volgende:
die knakkers hebben hun site onbereikbaar gemaakt
wat een losers
http://corps.nl/
Wat slecht.quote:De kans om binnen no time zo ontzettend veel leuke mensen om je heen te krijgen die allemaal vrienden van je kunnen worden, een heel leven lang.
quote:De Universiteit raadt het studenten aan om lid te worden van een vereniging aangezien niet alleen je studie van belang is voor de rest van je leven maar ook het opdoen van ervaringen op sociaal en organisatorisch vlak. Kortom ervaringen die je buiten een studentenvereniging niet zult opdoen en die cruciaal blijken voor een volledige academische vorming. Uit gegevens van de Universiteit blijkt dat studenten die lid zijn van een vereniging sneller afstuderen dan andere studenten.
(bron www.el-cid.nl )quote:De KMT van Minerva is geen vakantiekamp. De ervaring leert dat de aankomende studenten vaak geconfronteerd worden met erg negatieve verhalen over de KMT. Deze verhalen zijn voornamelijk gebaseerd op onwetendheid. Deze onwetendheid kunnen we op een bepaalde manier wegnemen door je alvast van een paar zekerheden te voorzien. Zo krijg je elke nacht voldoende slaap en mag je géén alcohol drinken. Fysiek geweld wordt ook absoluut niet getolereerd
ik geloof het niet eensquote:
Het eerste bericht klopt half... Leden maken vaker hun studie af, maar doen er wel langer over...quote:
Balkenende? Zeker bij een christelijke studentenvereniging, dat is wel wat anders. (Hoewel ook niets voor mij).quote:Op maandag 13 maart 2006 23:49 schreef McCarthy het volgende:
[..]
slechts 1 jaar. Hij vond het maar niks daar bij vindicat
Nou ja, geen alcohol klopt. Geen fysiek geweld ook min of meer. Maar voldoende slaap in ieder geval niet (zo wisten mijn corpsspionnen mij te melden). En geen fysiek geweld betekent niet dat je er fysiek echt op vooruit gaat.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |