abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35838412
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 09:51 schreef evil_cupido het volgende:
Volgens geenstijl.nl is het al zeker dat het Bibi wordt... Maar ja.. Geenstijl
Bibi is de tweelingzus van die voorzitter van het CDA, Blijeveldt ofzo. Ze lijken precies op elkaar.
pi_35838485
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 09:45 schreef 14.gif het volgende:
Hans van Baalen
quote:
In 1993 en 1994 was Van Baalen adviseur van generaal Hans Couzy. Voor het voeren van zestig gesprekken diende hij destijds een rekening in van 268.597,66 gulden; bijna 4500 gulden per gesprek.
.
pi_35838588
Rare conclusie trekt van Aartsen. Hij wijt het verlies van de VVD totaal aan de campagne. Nou ik denk eerder dat het ligt aan de impopulariteit van het kabinet, de koopkrachtverlies en matige verbetering en de hogere werkeloosheid van de afgelopen jaren. Waarom zou het dan in Godsnaam aan de campagne liggen, misschien dat ze door de campagne wel minder raadszetels zijn verloren dan voorheen.
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:33:40 #80
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_35838959
Heb jij Van Aartsen wel eens horen praten over problemen bij flatgebouwen? Dát zegt genoeg!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_35838987
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:14 schreef pberends het volgende:

[..]

[..]

.
Kan wel zijn, ik vind hem nog steeds een kwal
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:36:58 #82
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_35839041
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:33 schreef ElisaB het volgende:
Heb jij Van Aartsen wel eens horen praten over problemen bij flatgebouwen? Dát zegt genoeg!
nee, wat zei hij dan? vertel..
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:47:29 #83
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35839357
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:18 schreef pberends het volgende:
Rare conclusie trekt van Aartsen. Hij wijt het verlies van de VVD totaal aan de campagne. Nou ik denk eerder dat het ligt aan de impopulariteit van het kabinet, de koopkrachtverlies en matige verbetering en de hogere werkeloosheid van de afgelopen jaren. Waarom zou het dan in Godsnaam aan de campagne liggen, misschien dat ze door de campagne wel minder raadszetels zijn verloren dan voorheen.
De negatieve campagne was een gok en die heet verkeerd uitgepakt. natuurlijk speelt het kabinetsbeleid ook een grote rol, maar vergeet niet dat de VVD in 2002 ook al behoorlijk fors verloren had en dat deze nederlaag daar nog bovenop komt.
Giallo e nero č il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_35839360
Scenario 1: Rutten naar de kamer en Bibi wordt staatssecretaris

Scenario 2: Kamp naar de Kamer en Hans van Baalen minister van Defensie.
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:48:54 #85
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35839407
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:47 schreef SCH het volgende:

Van Baalen als minister lijkt me niet realistisch, maar Kamp is wel een kandidaat-lijsttrekker denk ik. Rutte is in zekere zin een minder begaafde versie van Wouter Bos (ik heb het over zijn uitstraling, niet over zijn politieke standpunten) en daar redden ze het denk ik niet mee.
pi_35839448
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:48 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Van Baalen als minister lijkt me niet realistisch, maar Kamp is wel een kandidaat-lijsttrekker denk ik. Rutte is in zekere zin een minder begaafde versie van Wouter Bos (ik heb het over zijn uitstraling, niet over zijn politieke standpunten) en daar redden ze het denk ik niet mee.
quote:
Binnen de VVD-top bestaat een voorkeur om de campagneleider van de VVD, staatssecretaris Rutte van Onderwijs, de opvolger te maken van de woensdag afgetreden fractievoorzitter Van Aartsen. Dat melden bronnen binnen de VVD-top woensdag. De huidige vice-fractievoorzitter De Vries zou dan Rutte opvolgen als staatssecretaris.

Maar binnen de VVD-fractie is nog lang niet iedereen het daar mee eens. Anderen zien meer in een constructie waarbij VVD-minister Kamp (Defensie) de nieuwe fractieleider wordt en het VVD-Kamerlid Van Baalen Kamp als minister opvolgt. In beide constructies moet er een Kamerlid plaatsmaken voor een buitenstaander. Van Aartsen zelf wil Kamerlid blijven.
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:51:51 #87
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35839498
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:50 schreef SCH het volgende:

[..]

[..]
Dan zou het kunnen, maar ik vind Van Baalen niet "ministeriabel".
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:53:11 #88
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_35839535
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:36 schreef doppelgänger het volgende:
nee, wat zei hij dan? vertel..
Met een hete aardappel en een erg hoog ballengehalte vertelde hij iets over e-norme problemen rond flatgebouwen. Werkelijk alsof ie er zelf verbaasd over was en eigenlijk een flat nog nooit in het echt gezien had.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:05:23 #89
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_35839896
Waarom wordt ons aller Gerrit niet genoemd als lijsttrekker? Was wellicht de vorige keer niet zo'n succes, maar zou niet weten waarom hij het slechter zou doen dan bijv. Kamp.
pi_35840201
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:05 schreef Hephaistos. het volgende:
Waarom wordt ons aller Gerrit niet genoemd als lijsttrekker? Was wellicht de vorige keer niet zo'n succes, maar zou niet weten waarom hij het slechter zou doen dan bijv. Kamp.
Omdat Zalm de inhoud waarschijnlijk leuker vind dan de spelletjes die in den haag worden gespeeld.
pi_35840281
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:05 schreef Hephaistos. het volgende:
Zalm is veel te nauw verweven met het over het algemeen negatieve kabinetsbeeld. Bovendien is Zalm ook degene die voortdurend heeft geknokt voor het nakomen van het regeerakkoord en heeft koopkrachtreparatie meer dan eens afgewezen, ook al had hij voldoende meevallers te noteren. Daar maak je je in den landen natuurlijk niet populair mee.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_35840499
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:47 schreef SCH het volgende:

Lijken me beide niet echt goede opties. Dat zou dan al de derde staatssecretaris op onderwijs worden in 1 periode. En van Baalen heeft toch wel een klein beetje een besmet verleden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_35840612
Als je je persconferentie begint met "De kiezer geeft, en de kiezer neemt", dan probeer je volgens mij toch een grootser persoon te zijn dan je eigenlijk bent, .
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:33:46 #94
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_35840846
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:27 schreef Monidique het volgende:
Als je je persconferentie begint met "De kiezer geeft, en de kiezer neemt", dan probeer je volgens mij toch een grootser persoon te zijn dan je eigenlijk bent, .
Volgens mij zei ie er vervolgens nog achteraan: 'zo autonoom als de zee'. Waarom dan aftreden vraag ik me dan af....

Over Zalm: Ik heb juist het idee dat hij een goede kandidaat is, juist omdat hij zo verweven is met het kabinetsbeleid. Wat je ook doet als partij, je gaat toch afgerekend worden op wat je in het kabinet hebt gedaan. Dan beter vol trots achter dat beleid gaan staan en hopen dat de economie aantrekt. Bovendien wordt het kabinetsbeleid door de VVD-stemmers helemaal niet zo negatief beoordeeld, zoals je dat bijv. ziet bij CDA of D66. Gekke Gerrit for President!
pi_35841148
De volgende VVD'ers vind ik ook altijd wel sympatiek en misschien geschikt, maar of ze dat ook echt zijn

- Melanie Henriëtte (Melanie) Schultz van Haegen-Maas Geesteranus
- Atzo Nicolaī
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:56:42 #96
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35841514
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:27 schreef Monidique het volgende:
Dat klinkt inderdaad een beetje als een democratische vorm van "De staat dat ben ik" van Lodewijk XIV.
pi_35841621
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:47 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

De negatieve campagne was een gok en die heet verkeerd uitgepakt. natuurlijk speelt het kabinetsbeleid ook een grote rol, maar vergeet niet dat de VVD in 2002 ook al behoorlijk fors verloren had en dat deze nederlaag daar nog bovenop komt.
De campagne is veel te laat ingezet. Alleen het handjevol mensen dat geinteresseerd naar Nova kijkt en de politieke bijlagen van de krant leest zal er iets van opgepikt hebben. De VVD moet over langere tijd campagne voeren, en niet één week vantevoren (of zelfs een paar dagen...) iets roepen.
pi_35841627
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:56 schreef Plato1980 het volgende:

Dat klinkt inderdaad een beetje als een democratische vorm van "De staat dat ben ik" van Lodewijk XIV.
Op de een of andere manier vind ik dat een uitspraak die van Aartsen ook zou kunnen doen
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:02:23 #99
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35841695
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:00 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Op de een of andere manier vind ik dat een uitspraak die van Aartsen ook zou kunnen doen
Hij heeft wel de arrogantie van de zonnekoning ja.

Maar het pleit wel voor hem dat hij consequenties uit het verlies durft te trekken.
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:03:32 #100
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35841726
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:00 schreef nikk het volgende:

[..]

De campagne is veel te laat ingezet. Alleen het handjevol mensen dat geinteresseerd naar Nova kijkt en de politieke bijlagen van de krant leest zal er iets van opgepikt hebben. De VVD moet over langere tijd campagne voeren, en niet één week vantevoren (of zelfs een paar dagen...) iets roepen.
Ik denk dat we wel mogen concluderen dat de VVD een slechte campagne gevoerd heeft, los van de vraag hoe we verder over die partij denken.
pi_35841838
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:03 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik denk dat we wel mogen concluderen dat de VVD een slechte campagne gevoerd heeft, los van de vraag hoe we verder over die partij denken.
Slechte campagne was het zeker. Maar ik geloof niet het 'negatieve' daar een factor in heeft gespeeld.
pi_35842401
Eindelijk zijn we van die man verlost. Ik heb echt nooit begrepen wat de VVD in die man zag.

Blij dat -ie nu eindelijk opzout, maar aan de andere kant vind ik het ook bizar. Het zijn immers gemeenteraadsverkiezingen, die feitelijk niets met de landelijke politiek hebben te maken. Dat de media en de politici zelf er een landelijk onderwerp van maken, is hun eigen schuld.

Verder toont Van Aartsen zich (net als 90 procent van rechts Fok, met hun icoontjes na het woord Bos) een slecht verliezer. Hij blijft bijvoorbeeld hardnekkig volhouden dat de anti-PvdA campagne goed was en dat de VVD zichzelf als "sociaal-liberale" partij heeft neergezet. Onzin, natuurlijk. Als je over de toename van voedselbanken zegt dat "voedselbanken geen werk scheppen", komt dat ronduit hardvochtig over, en allesbehalve sociaal. En dan de toon waarop Van Aartsen debatteert...

Nee, de VVD heeft ongetwijfeld betere mensen in huis. Wiegel dus niet. Die loopt maanden te flirten en toont zich nu ineens een lafbek. Maar goed: zowel Van Aartsen als Wiegel zijn pro-CDA, anti-PvdA. Ik denk echt oprecht dat de VVD weer wat meer toenadering moet zoeken naar de linkerzijde. Daar zitten meer mogelijkheden voor zetelwinst dan aan de rechterkant.
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:39:20 #103
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35845014
quote:
Van Aartsen haalde ondergrens niet

` Jozias van Aartsen is afgetreden als
fractieleider van de VVD omdat de VVD
bij de gemeenteraadsverkiezingen niet
"de ondergrens" heeft gehaald die hij
vooraf voor zichzelf had gesteld.De VVD
bleef onder de 14% die Van Aartsen tot
doelstelling had gemaakt.

Van Aartsen nam vannacht het besluit om
op te stappen,na overleg met voorzitter
Van Zanen van de VVD,campagneleider
Rutte en voorzitter Rosenthal van de
Eerste-Kamerfractie.

De lijsttrekkerskwestie speelde geen
rol bij het aftreden,zei Van Aartsen op
een persconferentie.Hij had rekening
gehouden met een licht verlies.
quote:
Balkenende: respect voor besluit Van Aartsen

ANP

DEN HAAG - Premier Balkenende heeft ‘respect’ voor het besluit van VVD-fractieleider Van Aartsen om terug te treden. Balkenende heeft dat woensdag gezegd in een eerste reactie op het besluit van Van Aartsen. Hij gaf aan dat het een interne VVD-zaak is.

De premier onderstreepte dat de coalitie verder wil. ‘We komen nu in een andere fase, dat we resultaten kunnen laten zien.’

CDA-fractievoorzitter Verhagen zegt eveneens het terugtreden van VVD-fractieleider Van Aartsen te respecteren. Hij benadrukt dat de twee de afgelopen periode heel goed hebben samengewerkt. ‘Ik zal die goede contacten missen’, aldus Verhagen.

GroenLinks wil zo snel mogelijk nieuwe verkiezingen. Volgens fractieleider Halsema is er na het vertrek in korte tijd van de tweede fractievoorzitter uit de coalitie geen basis meer voor dit kabinet. ‘Het is wachten tot de laatst overgebleven politiek leider het licht uitdoet’, zei Halsema woensdag. ‘Nieuwe verkiezingen zijn onvermijdelijk.’

Halsema noemde het terugtreden van VVD-fractievoorzitter Van Aartsen verder ‘dapper’.

D66-fractievoorzitter Van der Laan vindt het terugtreden van VVD-fractieleider Van Aartsen ‘heel jammer’. Ze typeert hem woensdag als ‘een goede collega’ met wie ze goed heeft samengewerkt.

Tweede Kamervoorzitter Weisglas heeft ‘waardering, bewondering en respect’ voor het besluit van VVD-fractievoorzitter Van Aartsen om terug te treden. ‘Ik heb er respect voor als mensen consequenties trekken en zelf hun verantwoordelijkheid nemen. Net als D66-fractievoorzitter Dittrich dat onlangs deed. Dat is heel zuiver’, aldus Weisglas. Hij vindt het eveneens zuiver dat Van Aartsen heeft besloten wel gewoon Kamerlid te blijven.

PvdA-leider Bos noemt het terugtreden van Van Aartsen ‘heel tragisch’ voor de VVD'er zelf, maar hij begrijpt het besluit wel. ‘Als je een inzet hebt en die haal je niet, dan is het zuiver om daar consequenties aan te verbinden’, zei Bos woensdag.

Net als GroenLinks-leider Halsema houdt Bos het liefst zo snel mogelijk nieuwe verkiezingen. Maar hij maakte duidelijk niet de verwachting te hebben dat daar binnen de coalitie naar geluisterd wordt. ‘Dit kabinet is steeds meer bezig met zijn eigen problemen dan met de problemen van de mensen.’

Bron: De Volkskrant
Halsema weet het heel goed te verwoorden.^O^
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_35845144
Misschien moet de VVD eens van dat stropdasimago af.
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:59:37 #105
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_35845810
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat dat betreft zou Rutte een goeie zijn.
Ik zei vandaag nog tegen iemand dat ik hem een van de beste politici van de VVD vind en prompt lees ik dat ze hem willen benoemen. (het is overigens nadrukkelijk een gerucht http://www.elsevier.nl/ni(...)tnr/89724/index.html )

Hij is een van de weinigen die echt actief lijkt op zijn eigen gebied (of hij brengt het gewoon tactisch naar buiten, maar als er iemand vaak in het nieuws in over vernieuwingen of plannen voor het onderwijs dan is hij het) en komt als een van de weinige VVD'ers echt sympathiek over.
Hij heeft misschien last van het 'Guus Meeuwis complex' de studentenlook, waardoor hij veel opener lijkt dan een van Aartsen, van Baalen of om over Wiegel nog maar te zwijgen.

Hoeveel ik ook in hun standpunten zie, het zijn allemaal gestropdasde oude mannen die ze verkondigen inderdaad.
Ik zou persoonlijk Rutte het liefst als opvolger zien, die Wiegel heeft het toch een beetje te bont gemaakt.
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_35845839
Het blijft wel vreemd dat-ie eerst in het debat nog een heel optimistisch verhaal houdt, 'we gaan op de ingeslagen weg verder' enzo, en een paar uurtjes later alsnog tot de constatering komt dat het toch niet verder zo kon. Nahja, hij zal wel eerst met de partijtop hebben willen praten.
  woensdag 8 maart 2006 @ 15:10:55 #107
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_35846249
Goeie zaak, weg met die arrogante kop/kwal. En liever niet Kamp als opvolger, die zit nou net precies goed waar hij zit.
pi_35847048
quote:
Dat zou misschien een zet zijn, maar probleem is dat je dan weer je natuurlijk achterban in de steek laat. Mark Rutte in z'n studentenkleding vind ik ook weinig aan trouwens. Kamp zal het denk ik worden.
pi_35847181
quote:
Zit wat in, al vind ik een stropdas staan voor fatsoen en ontwikkeling, maar bij de VVD met het Haagse accent van van Aarsten deedhet inderdaad arrogant en onwetend (over de rest van het land) aan.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 8 maart 2006 @ 15:54:54 #111
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35847402
Wat een jeukwoord trouwens, 'stropdasimago'.
pi_35847791
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:54 schreef Sidekick het volgende:
Wat een jeukwoord trouwens, 'stropdasimago'.
Inderdaad ja, is daar niet zo'n topic over met de meest irritante benamingen of uitspraken van politici?
(Bos trouwens wel met eieren bekogeld las ik, zouden die knappjes ook op Fok kijken?)
Yeah baby Yeah!
pi_35848504
Het wordt nu parelkettingimago met Bibi
pi_35848574
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:26 schreef SCH het volgende:
Het wordt nu parelkettingimago met Bibi
Of een jarretelimago met die voornaam.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 8 maart 2006 @ 16:32:52 #115
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_35848700
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:42 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

Ah, nu begrijp ik waarom ie aftreedt .
Met 52,4% in een gemeenteraad kun je toch ook alleen maar verliezen.
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_35848741
Zoals ik al eerder melde: dit is de enige juiste oplossing. Wiegel is een arrogante klootzak die zijn 3 minutes of fame weer heeft binnengesleept. Van Aartsen heeft veel te hooghartig gedacht, veel te arrogant gehandeld en een grote democratische zonde begaan toen hij tegen Ayaan: "Handen af von ons erelid" scandeerde.

Laat Kamp het maar gaan doen: betrouwbaar, integer, man van het volk en wars van parelsnoeren en stropdassen uit Wassenaar.
pi_35848887
Verdonk zou trouwens helemaal ideaal zijn: dan zou de VVD de verkiezingen weleens kunnen winnen.

Hoe dan ook, met het vertrek van de laatste restjes sigarenrook is er eindelijk ruimte voor nieuw talent. De parelkettingen uit Wassenaar naar de achtergrond: de middenklasse , net als bij Bolkenstein, weer naar de voorgrond.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 8 maart 2006 @ 16:41:10 #118
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_35848976
Henk Kamp
rutte is een eng jongetje die de hele campnagestrategie in elkaar heeft gezet dis duidelijk niet werkte! En nu zou hij de partij moeten lijden? Rutte is bovendien geen partij voor de andere fractieleiders in debatten!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_35849126
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:38 schreef Tref het volgende:
Verdonk zou trouwens helemaal ideaal zijn: dan zou de VVD de verkiezingen weleens kunnen winnen.
pi_35849169
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat jij niet op haar stemt maakt het nog geen trieste uitspraak.
Ik denk alleen niet dat Verdonk zoveel tijd over heeft voor dat soort geklets, Bos, Marijnissen en van Aartsen blijkbaar wel.
Yeah baby Yeah!
pi_35849206
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Misschien is het buiten de muren van jouw kraakpand gebleven, maar`Verdonk geniet grote populariteit onder het volk.
pi_35849243
Ik denk dat van Verdonk een groter deel van het volk aanspreekt dan Zalm, van Aartsen en Kamp bij elkaar.
pi_35849280
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:47 schreef Tref het volgende:

[..]

Misschien is het buiten de muren van jouw kraakpand gebleven, maar`Verdonk geniet grote populariteit onder het volk.
Maar ook heel impopulariteit. Bovendien moet je iets verder kijken dan dat, hoe zal ze zich in een huurdebat houden?
pi_35849320
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:46 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat jij niet op haar stemt maakt het nog geen trieste uitspraak.
Ik denk alleen niet dat Verdonk zoveel tijd over heeft voor dat soort geklets, Bos, Marijnissen en van Aartsen blijkbaar wel.
Hoezo geen tijd? Als ze lijsttrekker wordt, heeft ze alle tijd.
pi_35849331
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:48 schreef 14.gif het volgende:
Ik denk dat van Verdonk een groter deel van het volk aanspreekt dan Zalm, van Aartsen en Kamp bij elkaar.
Dat is waar, maar ik denk dat Verdonk geen verkoopster is.
Yeah baby Yeah!
pi_35849380
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar ook heel impopulariteit. Bovendien moet je iets verder kijken dan dat, hoe zal ze zich in een huurdebat houden?
Tja als je uitgesproken bent word je een love or hate persoon. Niets mis mee eigenlijk, we weten in elk geval waar ze voor staat dat is bij sommigen anders. Maar goed gaat Jozias nu sabatticallen?
Yeah baby Yeah!
pi_35849399
quote:

Bos is ook niet bijzonder populair bij VVD-stemmers. Bij 't PvdA-potentieel schijnt-ie 't wel goed te doen
pi_35849408
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Tref op 08-03-2006 16:54:20 ]
pi_35849427
quote:

[..]

Het grootste deel van de onvrede over Verdonk komt vanuit een linkse, kleine elite.
Verdonk is wel een allrounder denk ik.
pi_35849469
Tja, Verdonk is wel populair ja, heel veel mannen hebben stiekem graag een strenge moeder(figuur)

Maaruh, ze lijkt me toch wel een beetje een houwdegen op die positie, bovendien denk ik dat de VVD haar heel graag op haar huidige post houdt.
pi_35849524
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:52 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Tja als je uitgesproken bent word je een love or hate persoon. Niets mis mee eigenlijk, we weten in elk geval waar ze voor staat dat is bij sommigen anders. Maar goed gaat Jozias nu sabatticallen?
Jozias wordt kamerlid.

Als lijsttrekker om veel zetels te halen is het best handig om vooral de love-kant uit te buiten.
pi_35849559
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:53 schreef Tref het volgende:

[..]

Het grootste deel van de onvrede over Verdonk komt vanuit een linkse, kleine elite.
Verdonk is wel een allrounder denk ik.
Hoe kom je daar nou bij.

De weerstand tegen Verdonk is enorm hoor - net zo groot als haar populariteit. Ze zal het daarom ookn iet worden, ze is veel te controversieel en te weinig diplomatiek.

Verdonk kent alleen het terrein van justitie en vreemdelingen. Vanuit de gevangenis en de IND. Ze is allesbehalve en allrounder.
pi_35849590
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Jozias wordt kamerlid.

Als lijsttrekker om veel zetels te halen is het best handig om vooral de love-kant uit te buiten.
Ok, Jozias vind het pluche toch te lekker zitten of de hpotheek is blijkbaar nog niet afbetaald. Als het een echte vent was was hij uit de politiek gestapt.

Maar wat voor meneer a de love kant is is voor meneer b de hate kant he

Ik denk dat Verdonk ongeschikt is als lijsttrekker eerlijk gezegd.
Yeah baby Yeah!
pi_35849639
Met Rutte heeft de VVD trouwens haar eigen Wouter Bos
pi_35849681
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:00 schreef Scheepschroef het volgende:
Met Rutte heeft de VVD trouwens haar eigen Wouter Bos
Idd, Rutte is absoluut geen goed uithangbord voor de VVD, teveel student en betweterig ipv een sterke vent.
Yeah baby Yeah!
pi_35849716
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou bij.

De weerstand tegen Verdonk is enorm hoor - net zo groot als haar populariteit.

Dat betwijfel ik. De weerstand tegen Verdonk, ook in de mdia, komt bijna altijd van krakers, rode knakkers en afa. Laatst stond er in de Volkskrant een artikel over de populariteit van lijsttrekkers en Ministers: Verdonk kwam volgens mij achter Bos.
quote:
Verdonk kent alleen het terrein van justitie en vreemdelingen. Vanuit de gevangenis en de IND. Ze is allesbehalve en allrounder.
Onzin: Verdonk heeft bijvoorbeeld ook commisariaten gehad bij bedrijven als Stork en Daimler-Chrysler.
pi_35849761
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:03 schreef Tref het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik. De weerstand tegen Verdonk, ook in de mdia, komt bijna altijd van krakers, rode knakkers en afa. Laatst stond er in de Volkskrant een artikel over de populariteit van lijsttrekkers en Ministers: Verdonk kwam volgens mij achter Bos.
Klopt, en bij de minst populaire staat ze ook in de top 3. Ze is te controversieel en teveel one issue.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 8 maart 2006 @ 17:05:51 #138
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_35849769
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:59 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ok, Jozias vind het pluche toch te lekker zitten of de hpotheek is blijkbaar nog niet afbetaald. Als het een echte vent was was hij uit de politiek gestapt.

Maar wat voor meneer a de love kant is is voor meneer b de hate kant he

Ik denk dat Verdonk ongeschikt is als lijsttrekker eerlijk gezegd.
waar zoeken ze nog een nieuwe burgemeester? Dan zal Jozias daar de komende 14 maanden naar uitzien.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_35849810
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Klopt, en bij de minst populaire staat ze ook in de top 3.
Op welk onderzoek doel je ?

One-issue is trouwens niet zo heel erg voor de zetels: Fortuyn was er bijna MP mee geworden. Maar goed, verdonk is een redelijke allrounder.
pi_35849818
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:05 schreef rubbereend het volgende:

[..]

waar zoeken ze nog een nieuwe burgemeester? Dan zal Jozias daar de komende 14 maanden naar uitzien.
Zal wel in een arrogant dorp worden, want van Aarsten volt zich verheven boven het volk.
Maar de VVD hanteert dezelfde methoden als de PvdA?
Dan zou Europa of de VN ook nog een optie zijn.
Yeah baby Yeah!
pi_35849903
quote:
Verdonk niet beschikbaar als lijsttrekker (2)

N i e u w bericht, meer informatie

DEN HAAG (ANP) - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) is niet beschikbaar als lijsttrekker. Ze zei dat woensdag stellig in een reactie op het vertrek van Van Aartsen als fractieleider van de VVD.

,,Nee, ik ben niet beschikbaar. Er zijn andere goede kandidaten'', zei ze. Wie dat zijn, wilde ze niet zeggen.

Verdonk zei dat ze geschrokken is van de beslissing, maar ze heeft alle respect voor Van Aartsen. ,,Het is nu zaak om over de toekomst na te denken.''

pi_35849930
quote:
Hirsi Ali teleurgesteld over vertrek beschermer (2)

DEN HAAG (ANP) - Tweede Kamerlid Hirsi Ali is verbaasd en teleurgesteld over het vertrek van Van Aartsen als leider van de VVD-fractie. ,,Ik heb van hem steeds alle ruimte gekregen en hij heeft mij altijd beschermd'', aldus Hirsi Ali woensdag in een eerste reactie. ,,Het is heel erg jammer maar ik ben blij dat hij nog wel in de Tweede Kamer blijft.''

Ze vindt dat het verlies van de liberalen bij de raadsverkiezingen hem niet is aan te rekenen. ,,Ik ben het op dat punt niet met hem eens.'' Ze wijst erop dat alle coalitiepartijen zijn gedaald, wat volgens haar vooral komt door de pijnlijke maatregelen die het kabinet heeft moeten nemen.

Hirsi Ali benadrukt haar grote waardering voor haar beschermer. ,,Hij is hét gezicht van het sociaal-liberalisme binnen de VVD. Hij staat voor de vrijheid van meningsuiting, waarover hij altijd ondubbelzinnig duidelijk is.'' Verder prijst ze dat Van Aartsen altijd principieel en consequent is, zoals ook uit zijn opstap blijkt. ,,Dat is nu erg jammer voor mij.''

Het veelbesproken VVD-Kamerlid wil niet speculeren over de opvolger van Van Aartsen of over mogelijke medestanders of tegenstanders van haar lijn binnen de fractie. ,,Ik hou me aan alle regels en procedures en heb later een gesprek over de opvolging, zoals alle fractieleden.''

Ook wil Hirsi Ali niet inhoudelijk ingaan op de kritiek van de fractievoorzitter Blom van de VVD in Alphen aan den Rijn. Blom meent dat er binnen de VVD ,,ongelooflijke onvrede'' bestaat over haar optreden. ,,Meneer Blom mag zeggen wat hij wil, daar is vrijheid van meningsuiting voor. Het is wel jammer dat hij niet rechtstreeks contact met mij zoekt.''
pi_35849940
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Wisten we al. Hopelijk wijzigt ze haar mening alsnog........
  woensdag 8 maart 2006 @ 17:11:19 #144
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_35849954
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  woensdag 8 maart 2006 @ 17:12:53 #145
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35850008
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:07 schreef Tref het volgende:

[..]

Op welk onderzoek doel je ?
Hetzelfde onderzoek waar ze in de top3 kwam. Jij komt daarmee op de proppen, maar je weet dat niet eens?
quote:
Maar goed, verdonk is een redelijke allrounder.
Het is een politiek onervaren minister, met enkel werkervaring op het gebied van immigratie en integratie. Ze is geen allrounder en daarnaast is ze geen 'partijpolitica'.
pi_35850046
Het moest er gewoon van komen. Tijdens debatten was Van Aartsen erg zwak en bovendien had hij nog minder uitstraling dan Dijkstal, wat op zich een knappe prestatie is. Voor een deel ligt het dus aan de persoon van Van Aartsen, maar voor een ander deel ook aan de gevoerde campagne. Het zou dus vreemd zijn als degene die verantwoordelijk was voor die campagne (Rutte) ook nog zou gaan profiteren van de onstane situatie.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_35850093
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:12 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Hetzelfde onderzoek waar ze in de top3 kwam. Jij komt daarmee op de proppen, maar je weet dat niet eens?
Nee, geen flauw idee.
quote:
Het is een politiek onervaren minister, met enkel werkervaring op het gebied van immigratie en integratie. Ze is geen allrounder en daarnaast is ze geen 'partijpolitica'.
Bullshit.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 8 maart 2006 @ 17:18:00 #148
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_35850169
ik vraag me ųberhaupt af of verdonk wel in de kamer zou willen zitten, want dat moet je op zn minst willen als je een lijst gaat trekken.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_35850199
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:14 schreef Loohcs het volgende:
Het moest er gewoon van komen. Tijdens debatten was Van Aartsen erg zwak en bovendien had hij nog minder uitstraling dan Dijkstal, wat op zich een knappe prestatie is. Voor een deel ligt het dus aan de persoon van Van Aartsen, maar voor een ander deel ook aan de gevoerde campagne. Het zou dus vreemd zijn als degene die verantwoordelijk was voor die campagne (Rutte) ook nog zou gaan profiteren van de onstane situatie.
Van Aartsen droeg een verkeerd beeld uit van de hedendaagse VVD: de sigarenrokende partijbaronnen zijn niet meer representatief voor de VVD. Het veranderd steeds meer in een volkspartij en daar past Van Aartsen niet meer bij.
pi_35850224
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:18 schreef rubbereend het volgende:
ik vraag me ųberhaupt af of verdonk wel in de kamer zou willen zitten, want dat moet je op zn minst willen als je een lijst gaat trekken.
Het is niet relevant meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')