Slechte campagne was het zeker. Maar ik geloof niet het 'negatieve' daar een factor in heeft gespeeld.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:03 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik denk dat we wel mogen concluderen dat de VVD een slechte campagne gevoerd heeft, los van de vraag hoe we verder over die partij denken.
quote:***************************************
Van Aartsen haalde ondergrens niet
` Jozias van Aartsen is afgetreden als
fractieleider van de VVD omdat de VVD
bij de gemeenteraadsverkiezingen niet
"de ondergrens" heeft gehaald die hij
vooraf voor zichzelf had gesteld.De VVD
bleef onder de 14% die Van Aartsen tot
doelstelling had gemaakt.
Van Aartsen nam vannacht het besluit om
op te stappen,na overleg met voorzitter
Van Zanen van de VVD,campagneleider
Rutte en voorzitter Rosenthal van de
Eerste-Kamerfractie.
De lijsttrekkerskwestie speelde geen
rol bij het aftreden,zei Van Aartsen op
een persconferentie.Hij had rekening
gehouden met een licht verlies.
Halsema weet het heel goed te verwoorden.^O^quote:Balkenende: respect voor besluit Van Aartsen
ANP
DEN HAAG - Premier Balkenende heeft ‘respect’ voor het besluit van VVD-fractieleider Van Aartsen om terug te treden. Balkenende heeft dat woensdag gezegd in een eerste reactie op het besluit van Van Aartsen. Hij gaf aan dat het een interne VVD-zaak is.
De premier onderstreepte dat de coalitie verder wil. ‘We komen nu in een andere fase, dat we resultaten kunnen laten zien.’
CDA-fractievoorzitter Verhagen zegt eveneens het terugtreden van VVD-fractieleider Van Aartsen te respecteren. Hij benadrukt dat de twee de afgelopen periode heel goed hebben samengewerkt. ‘Ik zal die goede contacten missen’, aldus Verhagen.
GroenLinks wil zo snel mogelijk nieuwe verkiezingen. Volgens fractieleider Halsema is er na het vertrek in korte tijd van de tweede fractievoorzitter uit de coalitie geen basis meer voor dit kabinet. ‘Het is wachten tot de laatst overgebleven politiek leider het licht uitdoet’, zei Halsema woensdag. ‘Nieuwe verkiezingen zijn onvermijdelijk.’
Halsema noemde het terugtreden van VVD-fractievoorzitter Van Aartsen verder ‘dapper’.
D66-fractievoorzitter Van der Laan vindt het terugtreden van VVD-fractieleider Van Aartsen ‘heel jammer’. Ze typeert hem woensdag als ‘een goede collega’ met wie ze goed heeft samengewerkt.
Tweede Kamervoorzitter Weisglas heeft ‘waardering, bewondering en respect’ voor het besluit van VVD-fractievoorzitter Van Aartsen om terug te treden. ‘Ik heb er respect voor als mensen consequenties trekken en zelf hun verantwoordelijkheid nemen. Net als D66-fractievoorzitter Dittrich dat onlangs deed. Dat is heel zuiver’, aldus Weisglas. Hij vindt het eveneens zuiver dat Van Aartsen heeft besloten wel gewoon Kamerlid te blijven.
PvdA-leider Bos noemt het terugtreden van Van Aartsen ‘heel tragisch’ voor de VVD'er zelf, maar hij begrijpt het besluit wel. ‘Als je een inzet hebt en die haal je niet, dan is het zuiver om daar consequenties aan te verbinden’, zei Bos woensdag.
Net als GroenLinks-leider Halsema houdt Bos het liefst zo snel mogelijk nieuwe verkiezingen. Maar hij maakte duidelijk niet de verwachting te hebben dat daar binnen de coalitie naar geluisterd wordt. ‘Dit kabinet is steeds meer bezig met zijn eigen problemen dan met de problemen van de mensen.’
Bron: De Volkskrant
Wat dat betreft zou Rutte een goeie zijn.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Misschien moet de VVD eens van dat stropdasimago af.
Dat zou misschien een zet zijn, maar probleem is dat je dan weer je natuurlijk achterban in de steek laat. Mark Rutte in z'n studentenkleding vind ik ook weinig aan trouwens. Kamp zal het denk ik worden.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Zit wat in, al vind ik een stropdas staan voor fatsoen en ontwikkeling, maar bij de VVD met het Haagse accent van van Aarsten deedhet inderdaad arrogant en onwetend (over de rest van het land) aan.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Inderdaad ja, is daar niet zo'n topic over met de meest irritante benamingen of uitspraken van politici?quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:54 schreef Sidekick het volgende:
Wat een jeukwoord trouwens, 'stropdasimago'.
Met 52,4% in een gemeenteraad kun je toch ook alleen maar verliezen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:42 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Ah, nu begrijp ik waarom ie aftreedt.
quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:38 schreef Tref het volgende:
Verdonk zou trouwens helemaal ideaal zijn: dan zou de VVD de verkiezingen weleens kunnen winnen.
Dat jij niet op haar stemt maakt het nog geen trieste uitspraak.quote:
Misschien is het buiten de muren van jouw kraakpand gebleven, maar`Verdonk geniet grote populariteit onder het volk.quote:
Maar ook heel impopulariteit. Bovendien moet je iets verder kijken dan dat, hoe zal ze zich in een huurdebat houden?quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:47 schreef Tref het volgende:
[..]
Misschien is het buiten de muren van jouw kraakpand gebleven, maar`Verdonk geniet grote populariteit onder het volk.
Hoezo geen tijd? Als ze lijsttrekker wordt, heeft ze alle tijd.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:46 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat jij niet op haar stemt maakt het nog geen trieste uitspraak.
Ik denk alleen niet dat Verdonk zoveel tijd over heeft voor dat soort geklets, Bos, Marijnissen en van Aartsen blijkbaar wel.
Dat is waar, maar ik denk dat Verdonk geen verkoopster is.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:48 schreef 14.gif het volgende:
Ik denk dat van Verdonk een groter deel van het volk aanspreekt dan Zalm, van Aartsen en Kamp bij elkaar.
Tja als je uitgesproken bent word je een love or hate persoon. Niets mis mee eigenlijk, we weten in elk geval waar ze voor staat dat is bij sommigen anders. Maar goed gaat Jozias nu sabatticallen?quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar ook heel impopulariteit. Bovendien moet je iets verder kijken dan dat, hoe zal ze zich in een huurdebat houden?
Bos is ook niet bijzonder populair bij VVD-stemmers. Bij 't PvdA-potentieel schijnt-ie 't wel goed te doenquote:Op woensdag 8 maart 2006 16:49 schreef SCH het volgende:
Maar ook heel impopulariteit. Bovendien moet je iets verder kijken dan dat, hoe zal ze zich in een huurdebat houden?
Het grootste deel van de onvrede over Verdonk komt vanuit een linkse, kleine elite.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Jozias wordt kamerlid.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:52 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Tja als je uitgesproken bent word je een love or hate persoon. Niets mis mee eigenlijk, we weten in elk geval waar ze voor staat dat is bij sommigen anders. Maar goed gaat Jozias nu sabatticallen?
quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:53 schreef Tref het volgende:
[..]
Het grootste deel van de onvrede over Verdonk komt vanuit een linkse, kleine elite.
Verdonk is wel een allrounder denk ik.
Ok, Jozias vind het pluche toch te lekker zitten of de hpotheek is blijkbaar nog niet afbetaald. Als het een echte vent was was hij uit de politiek gestapt.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Jozias wordt kamerlid.
Als lijsttrekker om veel zetels te halen is het best handig om vooral de love-kant uit te buiten.
Idd, Rutte is absoluut geen goed uithangbord voor de VVD, teveel student en betweterig ipv een sterke vent.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:00 schreef Scheepschroef het volgende:
Met Rutte heeft de VVD trouwens haar eigen Wouter Bos
quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:57 schreef SCH het volgende:
[..]Hoe kom je daar nou bij.
De weerstand tegen Verdonk is enorm hoor - net zo groot als haar populariteit.
Onzin: Verdonk heeft bijvoorbeeld ook commisariaten gehad bij bedrijven als Stork en Daimler-Chrysler.quote:Verdonk kent alleen het terrein van justitie en vreemdelingen. Vanuit de gevangenis en de IND. Ze is allesbehalve en allrounder.
Klopt, en bij de minst populaire staat ze ook in de top 3. Ze is te controversieel en teveel one issue.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:03 schreef Tref het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. De weerstand tegen Verdonk, ook in de mdia, komt bijna altijd van krakers, rode knakkers en afa. Laatst stond er in de Volkskrant een artikel over de populariteit van lijsttrekkers en Ministers: Verdonk kwam volgens mij achter Bos.
waar zoeken ze nog een nieuwe burgemeester? Dan zal Jozias daar de komende 14 maanden naar uitzien.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:59 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ok, Jozias vind het pluche toch te lekker zitten of de hpotheek is blijkbaar nog niet afbetaald. Als het een echte vent was was hij uit de politiek gestapt.
Maar wat voor meneer a de love kant is is voor meneer b de hate kant he![]()
Ik denk dat Verdonk ongeschikt is als lijsttrekker eerlijk gezegd.
Op welk onderzoek doel je ?quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Klopt, en bij de minst populaire staat ze ook in de top 3.
Zal wel in een arrogant dorp worden, want van Aarsten volt zich verheven boven het volk.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:05 schreef rubbereend het volgende:
[..]
waar zoeken ze nog een nieuwe burgemeester? Dan zal Jozias daar de komende 14 maanden naar uitzien.
quote:Verdonk niet beschikbaar als lijsttrekker (2)
N i e u w bericht, meer informatie
DEN HAAG (ANP) - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) is niet beschikbaar als lijsttrekker. Ze zei dat woensdag stellig in een reactie op het vertrek van Van Aartsen als fractieleider van de VVD.
,,Nee, ik ben niet beschikbaar. Er zijn andere goede kandidaten'', zei ze. Wie dat zijn, wilde ze niet zeggen.
Verdonk zei dat ze geschrokken is van de beslissing, maar ze heeft alle respect voor Van Aartsen. ,,Het is nu zaak om over de toekomst na te denken.''
quote:Hirsi Ali teleurgesteld over vertrek beschermer (2)
DEN HAAG (ANP) - Tweede Kamerlid Hirsi Ali is verbaasd en teleurgesteld over het vertrek van Van Aartsen als leider van de VVD-fractie. ,,Ik heb van hem steeds alle ruimte gekregen en hij heeft mij altijd beschermd'', aldus Hirsi Ali woensdag in een eerste reactie. ,,Het is heel erg jammer maar ik ben blij dat hij nog wel in de Tweede Kamer blijft.''
Ze vindt dat het verlies van de liberalen bij de raadsverkiezingen hem niet is aan te rekenen. ,,Ik ben het op dat punt niet met hem eens.'' Ze wijst erop dat alle coalitiepartijen zijn gedaald, wat volgens haar vooral komt door de pijnlijke maatregelen die het kabinet heeft moeten nemen.
Hirsi Ali benadrukt haar grote waardering voor haar beschermer. ,,Hij is hét gezicht van het sociaal-liberalisme binnen de VVD. Hij staat voor de vrijheid van meningsuiting, waarover hij altijd ondubbelzinnig duidelijk is.'' Verder prijst ze dat Van Aartsen altijd principieel en consequent is, zoals ook uit zijn opstap blijkt. ,,Dat is nu erg jammer voor mij.''
Het veelbesproken VVD-Kamerlid wil niet speculeren over de opvolger van Van Aartsen of over mogelijke medestanders of tegenstanders van haar lijn binnen de fractie. ,,Ik hou me aan alle regels en procedures en heb later een gesprek over de opvolging, zoals alle fractieleden.''
Ook wil Hirsi Ali niet inhoudelijk ingaan op de kritiek van de fractievoorzitter Blom van de VVD in Alphen aan den Rijn. Blom meent dat er binnen de VVD ,,ongelooflijke onvrede'' bestaat over haar optreden. ,,Meneer Blom mag zeggen wat hij wil, daar is vrijheid van meningsuiting voor. Het is wel jammer dat hij niet rechtstreeks contact met mij zoekt.''
Hetzelfde onderzoek waar ze in de top3 kwam. Jij komt daarmee op de proppen, maar je weet dat niet eens?quote:
Het is een politiek onervaren minister, met enkel werkervaring op het gebied van immigratie en integratie. Ze is geen allrounder en daarnaast is ze geen 'partijpolitica'.quote:Maar goed, verdonk is een redelijke allrounder.
Nee, geen flauw idee.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:12 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Hetzelfde onderzoek waar ze in de top3 kwam. Jij komt daarmee op de proppen, maar je weet dat niet eens?
Bullshit.quote:Het is een politiek onervaren minister, met enkel werkervaring op het gebied van immigratie en integratie. Ze is geen allrounder en daarnaast is ze geen 'partijpolitica'.
Van Aartsen droeg een verkeerd beeld uit van de hedendaagse VVD: de sigarenrokende partijbaronnen zijn niet meer representatief voor de VVD. Het veranderd steeds meer in een volkspartij en daar past Van Aartsen niet meer bij.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:14 schreef Loohcs het volgende:
Het moest er gewoon van komen. Tijdens debatten was Van Aartsen erg zwak en bovendien had hij nog minder uitstraling dan Dijkstal, wat op zich een knappe prestatie is. Voor een deel ligt het dus aan de persoon van Van Aartsen, maar voor een ander deel ook aan de gevoerde campagne. Het zou dus vreemd zijn als degene die verantwoordelijk was voor die campagne (Rutte) ook nog zou gaan profiteren van de onstane situatie.
Het is niet relevant meer.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:18 schreef rubbereend het volgende:
ik vraag me ùberhaupt af of verdonk wel in de kamer zou willen zitten, want dat moet je op zn minst willen als je een lijst gaat trekken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |