Bibi is de tweelingzus van die voorzitter van het CDA, Blijeveldt ofzo. Ze lijken precies op elkaar.quote:Op woensdag 8 maart 2006 09:51 schreef evil_cupido het volgende:
Volgens geenstijl.nl is het al zeker dat het Bibi wordt... Maar ja.. Geenstijl
quote:
quote:In 1993 en 1994 was Van Baalen adviseur van generaal Hans Couzy. Voor het voeren van zestig gesprekken diende hij destijds een rekening in van 268.597,66 gulden; bijna 4500 gulden per gesprek.
nee, wat zei hij dan? vertel..quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:33 schreef ElisaB het volgende:
Heb jij Van Aartsen wel eens horen praten over problemen bij flatgebouwen? Dát zegt genoeg!
De negatieve campagne was een gok en die heet verkeerd uitgepakt. natuurlijk speelt het kabinetsbeleid ook een grote rol, maar vergeet niet dat de VVD in 2002 ook al behoorlijk fors verloren had en dat deze nederlaag daar nog bovenop komt.quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:18 schreef pberends het volgende:
Rare conclusie trekt van Aartsen. Hij wijt het verlies van de VVD totaal aan de campagne. Nou ik denk eerder dat het ligt aan de impopulariteit van het kabinet, de koopkrachtverlies en matige verbetering en de hogere werkeloosheid van de afgelopen jaren. Waarom zou het dan in Godsnaam aan de campagne liggen, misschien dat ze door de campagne wel minder raadszetels zijn verloren dan voorheen.
Van Baalen als minister lijkt me niet realistisch, maar Kamp is wel een kandidaat-lijsttrekker denk ik. Rutte is in zekere zin een minder begaafde versie van Wouter Bos (ik heb het over zijn uitstraling, niet over zijn politieke standpunten) en daar redden ze het denk ik niet mee.quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:47 schreef SCH het volgende:
Scenario 1: Rutten naar de kamer en Bibi wordt staatssecretaris
Scenario 2: Kamp naar de Kamer en Hans van Baalen minister van Defensie.
quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:48 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Van Baalen als minister lijkt me niet realistisch, maar Kamp is wel een kandidaat-lijsttrekker denk ik. Rutte is in zekere zin een minder begaafde versie van Wouter Bos (ik heb het over zijn uitstraling, niet over zijn politieke standpunten) en daar redden ze het denk ik niet mee.
quote:Binnen de VVD-top bestaat een voorkeur om de campagneleider van de VVD, staatssecretaris Rutte van Onderwijs, de opvolger te maken van de woensdag afgetreden fractievoorzitter Van Aartsen. Dat melden bronnen binnen de VVD-top woensdag. De huidige vice-fractievoorzitter De Vries zou dan Rutte opvolgen als staatssecretaris.
Maar binnen de VVD-fractie is nog lang niet iedereen het daar mee eens. Anderen zien meer in een constructie waarbij VVD-minister Kamp (Defensie) de nieuwe fractieleider wordt en het VVD-Kamerlid Van Baalen Kamp als minister opvolgt. In beide constructies moet er een Kamerlid plaatsmaken voor een buitenstaander. Van Aartsen zelf wil Kamerlid blijven.
Dan zou het kunnen, maar ik vind Van Baalen niet "ministeriabel".quote:
Met een hete aardappel en een erg hoog ballengehalte vertelde hij iets over e-norme problemen rond flatgebouwen. Werkelijk alsof ie er zelf verbaasd over was en eigenlijk een flat nog nooit in het echt gezien had.quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:36 schreef doppelgänger het volgende:
nee, wat zei hij dan? vertel..
Omdat Zalm de inhoud waarschijnlijk leuker vind dan de spelletjes die in den haag worden gespeeld.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:05 schreef Hephaistos. het volgende:
Waarom wordt ons aller Gerrit niet genoemd als lijsttrekker? Was wellicht de vorige keer niet zo'n succes, maar zou niet weten waarom hij het slechter zou doen dan bijv. Kamp.
Zalm is veel te nauw verweven met het over het algemeen negatieve kabinetsbeeld. Bovendien is Zalm ook degene die voortdurend heeft geknokt voor het nakomen van het regeerakkoord en heeft koopkrachtreparatie meer dan eens afgewezen, ook al had hij voldoende meevallers te noteren. Daar maak je je in den landen natuurlijk niet populair mee.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:05 schreef Hephaistos. het volgende:
Waarom wordt ons aller Gerrit niet genoemd als lijsttrekker? Was wellicht de vorige keer niet zo'n succes, maar zou niet weten waarom hij het slechter zou doen dan bijv. Kamp.
Lijken me beide niet echt goede opties. Dat zou dan al de derde staatssecretaris op onderwijs worden in 1 periode. En van Baalen heeft toch wel een klein beetje een besmet verleden.quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:47 schreef SCH het volgende:
Scenario 1: Rutten naar de kamer en Bibi wordt staatssecretaris
Scenario 2: Kamp naar de Kamer en Hans van Baalen minister van Defensie.
Volgens mij zei ie er vervolgens nog achteraan: 'zo autonoom als de zee'. Waarom dan aftreden vraag ik me dan af....quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:27 schreef Monidique het volgende:
Als je je persconferentie begint met "De kiezer geeft, en de kiezer neemt", dan probeer je volgens mij toch een grootser persoon te zijn dan je eigenlijk bent,.
Dat klinkt inderdaad een beetje als een democratische vorm van "De staat dat ben ik" van Lodewijk XIV.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:27 schreef Monidique het volgende:
Als je je persconferentie begint met "De kiezer geeft, en de kiezer neemt", dan probeer je volgens mij toch een grootser persoon te zijn dan je eigenlijk bent,.
De campagne is veel te laat ingezet. Alleen het handjevol mensen dat geinteresseerd naar Nova kijkt en de politieke bijlagen van de krant leest zal er iets van opgepikt hebben. De VVD moet over langere tijd campagne voeren, en niet één week vantevoren (of zelfs een paar dagen...) iets roepen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:47 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De negatieve campagne was een gok en die heet verkeerd uitgepakt. natuurlijk speelt het kabinetsbeleid ook een grote rol, maar vergeet niet dat de VVD in 2002 ook al behoorlijk fors verloren had en dat deze nederlaag daar nog bovenop komt.
Op de een of andere manier vind ik dat een uitspraak die van Aartsen ook zou kunnen doenquote:Op woensdag 8 maart 2006 12:56 schreef Plato1980 het volgende:
Dat klinkt inderdaad een beetje als een democratische vorm van "De staat dat ben ik" van Lodewijk XIV.![]()
Hij heeft wel de arrogantie van de zonnekoning ja.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:00 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Op de een of andere manier vind ik dat een uitspraak die van Aartsen ook zou kunnen doen![]()
Ik denk dat we wel mogen concluderen dat de VVD een slechte campagne gevoerd heeft, los van de vraag hoe we verder over die partij denken.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:00 schreef nikk het volgende:
[..]
De campagne is veel te laat ingezet. Alleen het handjevol mensen dat geinteresseerd naar Nova kijkt en de politieke bijlagen van de krant leest zal er iets van opgepikt hebben. De VVD moet over langere tijd campagne voeren, en niet één week vantevoren (of zelfs een paar dagen...) iets roepen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |