abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35838412
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 09:51 schreef evil_cupido het volgende:
Volgens geenstijl.nl is het al zeker dat het Bibi wordt... Maar ja.. Geenstijl
Bibi is de tweelingzus van die voorzitter van het CDA, Blijeveldt ofzo. Ze lijken precies op elkaar.
pi_35838485
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 09:45 schreef 14.gif het volgende:
Hans van Baalen
quote:
In 1993 en 1994 was Van Baalen adviseur van generaal Hans Couzy. Voor het voeren van zestig gesprekken diende hij destijds een rekening in van 268.597,66 gulden; bijna 4500 gulden per gesprek.
.
pi_35838588
Rare conclusie trekt van Aartsen. Hij wijt het verlies van de VVD totaal aan de campagne. Nou ik denk eerder dat het ligt aan de impopulariteit van het kabinet, de koopkrachtverlies en matige verbetering en de hogere werkeloosheid van de afgelopen jaren. Waarom zou het dan in Godsnaam aan de campagne liggen, misschien dat ze door de campagne wel minder raadszetels zijn verloren dan voorheen.
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:33:40 #80
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_35838959
Heb jij Van Aartsen wel eens horen praten over problemen bij flatgebouwen? Dát zegt genoeg!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_35838987
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:14 schreef pberends het volgende:

[..]

[..]

.
Kan wel zijn, ik vind hem nog steeds een kwal
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:36:58 #82
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_35839041
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:33 schreef ElisaB het volgende:
Heb jij Van Aartsen wel eens horen praten over problemen bij flatgebouwen? Dát zegt genoeg!
nee, wat zei hij dan? vertel..
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:47:29 #83
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35839357
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:18 schreef pberends het volgende:
Rare conclusie trekt van Aartsen. Hij wijt het verlies van de VVD totaal aan de campagne. Nou ik denk eerder dat het ligt aan de impopulariteit van het kabinet, de koopkrachtverlies en matige verbetering en de hogere werkeloosheid van de afgelopen jaren. Waarom zou het dan in Godsnaam aan de campagne liggen, misschien dat ze door de campagne wel minder raadszetels zijn verloren dan voorheen.
De negatieve campagne was een gok en die heet verkeerd uitgepakt. natuurlijk speelt het kabinetsbeleid ook een grote rol, maar vergeet niet dat de VVD in 2002 ook al behoorlijk fors verloren had en dat deze nederlaag daar nog bovenop komt.
Giallo e nero č il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_35839360
Scenario 1: Rutten naar de kamer en Bibi wordt staatssecretaris

Scenario 2: Kamp naar de Kamer en Hans van Baalen minister van Defensie.
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:48:54 #85
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35839407
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:47 schreef SCH het volgende:

Van Baalen als minister lijkt me niet realistisch, maar Kamp is wel een kandidaat-lijsttrekker denk ik. Rutte is in zekere zin een minder begaafde versie van Wouter Bos (ik heb het over zijn uitstraling, niet over zijn politieke standpunten) en daar redden ze het denk ik niet mee.
pi_35839448
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:48 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Van Baalen als minister lijkt me niet realistisch, maar Kamp is wel een kandidaat-lijsttrekker denk ik. Rutte is in zekere zin een minder begaafde versie van Wouter Bos (ik heb het over zijn uitstraling, niet over zijn politieke standpunten) en daar redden ze het denk ik niet mee.
quote:
Binnen de VVD-top bestaat een voorkeur om de campagneleider van de VVD, staatssecretaris Rutte van Onderwijs, de opvolger te maken van de woensdag afgetreden fractievoorzitter Van Aartsen. Dat melden bronnen binnen de VVD-top woensdag. De huidige vice-fractievoorzitter De Vries zou dan Rutte opvolgen als staatssecretaris.

Maar binnen de VVD-fractie is nog lang niet iedereen het daar mee eens. Anderen zien meer in een constructie waarbij VVD-minister Kamp (Defensie) de nieuwe fractieleider wordt en het VVD-Kamerlid Van Baalen Kamp als minister opvolgt. In beide constructies moet er een Kamerlid plaatsmaken voor een buitenstaander. Van Aartsen zelf wil Kamerlid blijven.
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:51:51 #87
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35839498
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:50 schreef SCH het volgende:

[..]

[..]
Dan zou het kunnen, maar ik vind Van Baalen niet "ministeriabel".
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:53:11 #88
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_35839535
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:36 schreef doppelgänger het volgende:
nee, wat zei hij dan? vertel..
Met een hete aardappel en een erg hoog ballengehalte vertelde hij iets over e-norme problemen rond flatgebouwen. Werkelijk alsof ie er zelf verbaasd over was en eigenlijk een flat nog nooit in het echt gezien had.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:05:23 #89
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_35839896
Waarom wordt ons aller Gerrit niet genoemd als lijsttrekker? Was wellicht de vorige keer niet zo'n succes, maar zou niet weten waarom hij het slechter zou doen dan bijv. Kamp.
pi_35840201
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:05 schreef Hephaistos. het volgende:
Waarom wordt ons aller Gerrit niet genoemd als lijsttrekker? Was wellicht de vorige keer niet zo'n succes, maar zou niet weten waarom hij het slechter zou doen dan bijv. Kamp.
Omdat Zalm de inhoud waarschijnlijk leuker vind dan de spelletjes die in den haag worden gespeeld.
pi_35840281
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:05 schreef Hephaistos. het volgende:
Zalm is veel te nauw verweven met het over het algemeen negatieve kabinetsbeeld. Bovendien is Zalm ook degene die voortdurend heeft geknokt voor het nakomen van het regeerakkoord en heeft koopkrachtreparatie meer dan eens afgewezen, ook al had hij voldoende meevallers te noteren. Daar maak je je in den landen natuurlijk niet populair mee.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_35840499
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:47 schreef SCH het volgende:

Lijken me beide niet echt goede opties. Dat zou dan al de derde staatssecretaris op onderwijs worden in 1 periode. En van Baalen heeft toch wel een klein beetje een besmet verleden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_35840612
Als je je persconferentie begint met "De kiezer geeft, en de kiezer neemt", dan probeer je volgens mij toch een grootser persoon te zijn dan je eigenlijk bent, .
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:33:46 #94
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_35840846
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:27 schreef Monidique het volgende:
Als je je persconferentie begint met "De kiezer geeft, en de kiezer neemt", dan probeer je volgens mij toch een grootser persoon te zijn dan je eigenlijk bent, .
Volgens mij zei ie er vervolgens nog achteraan: 'zo autonoom als de zee'. Waarom dan aftreden vraag ik me dan af....

Over Zalm: Ik heb juist het idee dat hij een goede kandidaat is, juist omdat hij zo verweven is met het kabinetsbeleid. Wat je ook doet als partij, je gaat toch afgerekend worden op wat je in het kabinet hebt gedaan. Dan beter vol trots achter dat beleid gaan staan en hopen dat de economie aantrekt. Bovendien wordt het kabinetsbeleid door de VVD-stemmers helemaal niet zo negatief beoordeeld, zoals je dat bijv. ziet bij CDA of D66. Gekke Gerrit for President!
pi_35841148
De volgende VVD'ers vind ik ook altijd wel sympatiek en misschien geschikt, maar of ze dat ook echt zijn

- Melanie Henriëtte (Melanie) Schultz van Haegen-Maas Geesteranus
- Atzo Nicolaī
  woensdag 8 maart 2006 @ 12:56:42 #96
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35841514
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:27 schreef Monidique het volgende:
Dat klinkt inderdaad een beetje als een democratische vorm van "De staat dat ben ik" van Lodewijk XIV.
pi_35841621
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:47 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

De negatieve campagne was een gok en die heet verkeerd uitgepakt. natuurlijk speelt het kabinetsbeleid ook een grote rol, maar vergeet niet dat de VVD in 2002 ook al behoorlijk fors verloren had en dat deze nederlaag daar nog bovenop komt.
De campagne is veel te laat ingezet. Alleen het handjevol mensen dat geinteresseerd naar Nova kijkt en de politieke bijlagen van de krant leest zal er iets van opgepikt hebben. De VVD moet over langere tijd campagne voeren, en niet één week vantevoren (of zelfs een paar dagen...) iets roepen.
pi_35841627
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:56 schreef Plato1980 het volgende:

Dat klinkt inderdaad een beetje als een democratische vorm van "De staat dat ben ik" van Lodewijk XIV.
Op de een of andere manier vind ik dat een uitspraak die van Aartsen ook zou kunnen doen
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:02:23 #99
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35841695
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:00 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Op de een of andere manier vind ik dat een uitspraak die van Aartsen ook zou kunnen doen
Hij heeft wel de arrogantie van de zonnekoning ja.

Maar het pleit wel voor hem dat hij consequenties uit het verlies durft te trekken.
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:03:32 #100
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35841726
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:00 schreef nikk het volgende:

[..]

De campagne is veel te laat ingezet. Alleen het handjevol mensen dat geinteresseerd naar Nova kijkt en de politieke bijlagen van de krant leest zal er iets van opgepikt hebben. De VVD moet over langere tijd campagne voeren, en niet één week vantevoren (of zelfs een paar dagen...) iets roepen.
Ik denk dat we wel mogen concluderen dat de VVD een slechte campagne gevoerd heeft, los van de vraag hoe we verder over die partij denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')