abonnement Unibet Coolblue
pi_35434570
En hier maar weer verder.
pi_35434580
Edit
  vrijdag 24 februari 2006 @ 10:15:11 #3
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_35435138
Je eindigde met dat ik onder de sixpack grens zat:
JAAAA... alleen is ie toch nog net helemaal zichtbaar, dus ga ik toch nog ff door met cutten.
Wat trouwens wel een heel leuk detail is: Mijn droog gewicht is precies gelijk gebleven (dus geen spiermassaverlies)
pi_35435766
tvp
  vrijdag 24 februari 2006 @ 11:19:33 #5
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_35436977
Train en gij zult Verschrikkelijke Proporties bewerkstelligen (ofzoiets).
ada fare stop stalking me
pi_35440688
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 10:15 schreef ConQuestador het volgende:
Je eindigde met dat ik onder de sixpack grens zat:
JAAAA... alleen is ie toch nog net helemaal zichtbaar, dus ga ik toch nog ff door met cutten.
Wat trouwens wel een heel leuk detail is: Mijn droog gewicht is precies gelijk gebleven (dus geen spiermassaverlies)
Volgende stap is 7% met een hogere vetvrije massa?
  vrijdag 24 februari 2006 @ 14:00:53 #7
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_35441872
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 13:21 schreef LedZep het volgende:

[..]

Volgende stap is 7% met een hogere vetvrije massa?
7% is wel beetje te extreem, maar hogere vetvrije massa gaat er zeker komen
  vrijdag 24 februari 2006 @ 15:47:57 #8
92655 Ferdi81
omdat............
pi_35445952
tvp
pi_35650108
Kan iemand mij bepaalde schoenen adviseren?
Ik ga volgende maand beginnen met fitnessen, maar heb nog geen fitnessschoenen. Het liefst heb ik schoenen die ook geschikt zijn voor binnensporten, zoals squash en badminton.
Is het uberhaupt aan te raden om wat betere (duurdere) schoenen te kopen voor fitness? Of kan ik net zo goed een aanbieding bij de Lidl kopen?
  donderdag 2 maart 2006 @ 22:50:27 #10
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_35660511
je kunt je standaard zaalschoenen wel aantrekken lijkt me, lijkt me niet verstandig om super goedkope zooi te kopen, want daar loop je in het dagelijkse leven ook niet op.
ada fare stop stalking me
  vrijdag 3 maart 2006 @ 08:25:57 #11
92655 Ferdi81
omdat............
pi_35668341
ik probeer nu 2/3 keer per week krachttraining te doen, tevens wil ik 1 keer per week cardio doen dit in de vorm van tennis/zwemmen of spinnen dit om mijn lichaam iets strakker te krijgen, nu is mijn vraag zou je met 1 keer per week spinnen al resultaat krijgen of moet je dan meerdere keren gaan ?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 09:47:21 #12
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_35669689
Ik spin ook 1x per week erbij, maar welk resultaat hoop je te halen hiermee?

Ik heb wel gemerkt dat mijn conditie stukken beter is geworden, mijn beenspieren kunnen stukken meer hebben, en ook ben ik afgevallen. Maar doordat ik vanalles doe weet ik dus niet of het puur door spinning komt
Ik denk dat je het beste net als mij kan doen: lekker 1x per week blijven spinnen, en na de krachttraining nog ff een half uurtje cardioën (let op : NA de krachttraining, dan zijn namelijk je energiereserves verbruikt, waardoor je meteen je vetreserves aanspreekt )
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:26:19 #13
92655 Ferdi81
omdat............
pi_35673913
oke bedankt ik probeer dmv spinnen iets strakker in mijn vel te komen, cardio na de krachttraining word niks denk ik. meestal ben ik zo leeg dat ik alleen maar naar huis wil
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:35:29 #14
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_35674208
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:26 schreef Ferdi81 het volgende:
oke bedankt ik probeer dmv spinnen iets strakker in mijn vel te komen, cardio na de krachttraining word niks denk ik. meestal ben ik zo leeg dat ik alleen maar naar huis wil
dan train je hard genoeg
ada fare stop stalking me
  vrijdag 3 maart 2006 @ 13:30:31 #15
92655 Ferdi81
omdat............
pi_35676077
gebruik je ook nog iets van creatine conQuestador ??
pi_35679178
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:30 schreef Ferdi81 het volgende:
gebruik je ook nog iets van creatine conQuestador ??
Ga nu maar eerst eens trainen
  vrijdag 3 maart 2006 @ 15:54:36 #17
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_35681727
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 13:30 schreef Ferdi81 het volgende:
gebruik je ook nog iets van creatine conQuestador ??
Nope, daar begin ik voorlopig niet aan. Ik heb nogsteeds een beetje last van overbelaste polsen (duurt al meer dan half jaar), en dus kan ik niet ECHT voluit trainen.
Ik gebruik echter wel Whey eiwitten maar dat is meer een "standaard' aanvulling
  vrijdag 3 maart 2006 @ 15:58:20 #18
92655 Ferdi81
omdat............
pi_35681903
oke bedankt, drink je verder eigenlijk alcohol bij het vele sporten ?

dat is mijn makke, doordeweeks 2/3 keer trainen + 1 keer cardio en s'weekends aan het bier......
pi_35743081
Ik weet niet in welk topic ik het moet vragen, dus doe ik het maar hier.

Waar kan je van die halve handschoenen kopen die voorkomen dat er eelt op je handen komt tijdens het gebruiken van bepaalde dingen? Hoe heten die dingen eigenlijk?
pi_35743253
bij iedere sportzaak wel
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_35781585
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:52 schreef Ricky_ het volgende:
Ik weet niet in welk topic ik het moet vragen, dus doe ik het maar hier.

Waar kan je van die halve handschoenen kopen die voorkomen dat er eelt op je handen komt tijdens het gebruiken van bepaalde dingen? Hoe heten die dingen eigenlijk?
Fietsenzaak, wielrenners dragen ze
pi_35781595
Waarom zou je trouwens geen eelt op je handen willen?
pi_35781824
quote:
Op maandag 6 maart 2006 18:24 schreef kikoooooo het volgende:
Waarom zou je trouwens geen eelt op je handen willen?
Het eelt is niet zo'n probleem. Maar het komt nogal es voor dat er stukken huid van je hand afscheuren. Da's minder fijn (wel hardcore natuurlijk )
pi_36907554
Leuk topic dit

Ik heb zojuist een fitness-schema opgesteld en uitgevoerd, en dat ging prima

-Opwarmen met 10x opdrukken
-5 minuten steppen, 90 steps per minuut
-12x opdrukken
-5 minuten steppen, 110 steps per minuut
-12x opdrukken
-5 minuten steppen, 120 steps per minuut
-12x opdrukken
-5 minuten steppen, 110 steps per minuut
-12x opdrukken
-5 minuten steppen, 90 steps per minuut, en dan de laatste minuut geleidelijk afbouwen.

Ik kwam uiteindelijk op 3000 steps ipv. 2600 steps uit, maar het voelde erg goed. Het begon niet te zwaar, en vanwege het geleideijke afbouwen kon ik daarna direct verder gaan waar ik mee bezig was. Ik zou zo nog 10 minuten extra door kunnen gaan.

Het mooie van dit schema is dat het precies in een aflevering van bv. The Simpsons of Family Guy past

Ik zat alleen nog wel met twee vraagjes:
-Wat is beter / verstandiger, heel snel opdrukken (1 per seconde), of heel rustig (om de 2-3 seconde een keer opdrukken)??
-Zien jullie nog verbeterpunten in dit schema? Het enige fitnessapparaat dat ik hier thuis heb is een stepapparaat, dus ik kan er hoogstens crunches bij toevoegen..
  donderdag 13 april 2006 @ 07:30:12 #25
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_36911005
quote:
Op woensdag 12 april 2006 23:56 schreef Geqxon het volgende:
Leuk topic dit

Ik heb zojuist een fitness-schema opgesteld en uitgevoerd, en dat ging prima

-Opwarmen met 10x opdrukken
-5 minuten steppen, 90 steps per minuut
-12x opdrukken
-5 minuten steppen, 110 steps per minuut
-12x opdrukken
-5 minuten steppen, 120 steps per minuut
-12x opdrukken
-5 minuten steppen, 110 steps per minuut
-12x opdrukken
-5 minuten steppen, 90 steps per minuut, en dan de laatste minuut geleidelijk afbouwen.

Ik kwam uiteindelijk op 3000 steps ipv. 2600 steps uit, maar het voelde erg goed. Het begon niet te zwaar, en vanwege het geleideijke afbouwen kon ik daarna direct verder gaan waar ik mee bezig was. Ik zou zo nog 10 minuten extra door kunnen gaan.

Het mooie van dit schema is dat het precies in een aflevering van bv. The Simpsons of Family Guy past

Ik zat alleen nog wel met twee vraagjes:
-Wat is beter / verstandiger, heel snel opdrukken (1 per seconde), of heel rustig (om de 2-3 seconde een keer opdrukken)??
-Zien jullie nog verbeterpunten in dit schema? Het enige fitnessapparaat dat ik hier thuis heb is een stepapparaat, dus ik kan er hoogstens crunches bij toevoegen..
Wat wil je bereiken?
ada fare stop stalking me
pi_36911234
Allereerst wil ik mijn schouders wat oppompen, aangezien veel kleding bij mij nu buiten porporties is (ik heb namelijk vrij lange armen), en ik wil binnenkort gaan beginnen met hardlopen.

Een combinatie van spierweefsel en conditie dus
pi_36911539
Dan zou je twee dingen kunnen doen (om een goed resultaat te krijgen):

1. Handstand leren -> handstand push ups doen
2. Naar een sportschool

Je kan best sterk worden met bodyweight exercises, maar het is niet gemakkelijk (kijk eens op www.dragondoor.com). Sportschoolbezoek is eenvoudiger wat dat betreft.
pi_37531140
Al lang niet gereageerd hier

Ben zelf alweer sinds februari aan het fitnessen. Even een maandje aan mn conditie gewerkt en daarna een nieuw gemengd rooster gekregen met zowel kracht als conditie oefeningen

Nu ben ik de laatste tijd erg veel met kracht training bezig omdat ik me zelf een beetje zit te pushen. Niet echt goed nee. Ik ben dan ook van plan vanaf volgende week voor afwisseling te zorgen zodat mn spieren kunnen herstellen.

Maar hoe zit het eigenlijk met voeding? Ik heb sinds kort Whey Eiwitten die ik na de training en voor het slapen op drink. Maar zijn er andere belangrijke dingen waar ik echt op moet letten?
Holler
  donderdag 4 mei 2006 @ 06:45:02 #29
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_37534449
Ligt er aan wat je wil bereiken he. Ik weet niet wat je nu allemaal eet. Maar als je groter wil worden, zul je toch een stuk of 6/7 maaltijden per dag moeten eten.

Magere kwark is ook heel goed, zit 10 gram eiwit in per 100 gram.
ada fare stop stalking me
pi_37563857
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 06:45 schreef ivosnivo het volgende:
Ligt er aan wat je wil bereiken he. Ik weet niet wat je nu allemaal eet. Maar als je groter wil worden, zul je toch een stuk of 6/7 maaltijden per dag moeten eten.

Magere kwark is ook heel goed, zit 10 gram eiwit in per 100 gram.
Kwark eet ik ook best veel. Tevens magere yoghurt.

Maar als tijdens het surfen verhaaltjes lees over koolhydraten vraag ik me af of ik genoeg binnen krijg. Ik kijk wel eens op de achterkant van een pak maar ik ga het niet onthouden.

Ben zelf van plan wat gewicht in spiermassa bij te krijgen omdat ik nu 67kg weeg en zelf 1,88 ben.
Zijn weightgainers dan een oplossing?
Holler
  vrijdag 5 mei 2006 @ 07:27:09 #31
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_37566827
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 00:35 schreef R-Alph het volgende:

[..]

Kwark eet ik ook best veel. Tevens magere yoghurt.

Maar als tijdens het surfen verhaaltjes lees over koolhydraten vraag ik me af of ik genoeg binnen krijg. Ik kijk wel eens op de achterkant van een pak maar ik ga het niet onthouden.

Ben zelf van plan wat gewicht in spiermassa bij te krijgen omdat ik nu 67kg weeg en zelf 1,88 ben.
Zijn weightgainers dan een oplossing?
Ik zou beginnen 's morgen bij je ontbijt (stuk of 3/4 boterhammen) een shake te nemen.

Daarna nog een maaltijd of 3 4 met brood te eten.

Na je training meteen een shake drinken (hoe laat train je meestal?), en voor het slapen gaan de kwark te eten. Of een uur ervoor ofzo.

Als je echt zwaarder wil worden, zou ik minstens 50 gram noten per dag eten. Pinda's hazelnoten whatever, als er maar geen zout op zit ander wordt het weer slecht.

Op deze manier zou er toch wat massa aan je fysiek moeten komen.

Wat eet je nu op een dag?
ada fare stop stalking me
pi_37566921
Inderdaad je moet veel eten. Wheyshakes en weightgainers hebben alleen zin als je al een goed voedingsschema hebt (of sowieso een bult eten naar binnen stampt). Brood, brinta, havermout, melk, whatever.
pi_37589998
Ik train meestal smorgens in verband met mn werk.

Smorgens eet ik meestal nooit iets. Maar ik ga eens met havermout oid beginnen denk ik. Dat gaat er wel in. Smiddags eet ik rond de 5/6 boterhammen en savonds gewoon een redelijke portie aan warm voer. Daarna wat yoghurt en savonds af en toe wat chips.

Ik drink trouwens nu twee eiwit shakes omdat ik om half 9 op sta en om half 10/10 uur al in de sportschool sta. Of heeft het toch zin om voor de training nog een eiwit shake te nemen?

Bedankt voor jullie info trouwens
Holler
pi_37668824
Het is een beetje dezelfde vraag als hierboven, maar goed ...

Ik ben 1.86m lang, woog 65kg en na een 7 maanden fitness weeg ik nu 72kg. Alleen ga ik nu voor mn gevoel niet in massa vooruit (wel in kracht gelukkig ). Wat kan ik nou het best gebruiken na of voor het sporten; Eiwit shakes of weightgainer?

Ik heb deze gevonden, weet niet of het wat is in prijs kwaliteit verhouding ..

Eiwit
Weight Gainer

Alvast bedankt!
pi_37668932
quote:
Op maandag 8 mei 2006 20:23 schreef ZwooP het volgende:
Het is een beetje dezelfde vraag als hierboven, maar goed ...

Ik ben 1.86m lang, woog 65kg en na een 7 maanden fitness weeg ik nu 72kg. Alleen ga ik nu voor mn gevoel niet in massa vooruit (wel in kracht gelukkig ). Wat kan ik nou het best gebruiken na of voor het sporten; Eiwit shakes of weightgainer?

Ik heb deze gevonden, weet niet of het wat is in prijs kwaliteit verhouding ..

Eiwit
Weight Gainer

Alvast bedankt!
Geen van beide, wel kwark, melk, brood, pasta, brinta en havermout tot je bijna moet kotsen.
pi_37668944
Toelichting: ik ben tegen supplementen. Vind ze overbodig (voor de gemiddelde sporter)
pi_37668991
Hehe ik vreet me al een ongeluk, helemaal sinds ik gestopt ben met roken.
Maar het geeft dus weinig meerwaarde om na het sporten een eiwit shake te nemen?

edit :
Aha ... nou ja misschien vind ik kwark tegenwoordig wel lekker
pi_37669101
quote:
Op maandag 8 mei 2006 20:27 schreef ZwooP het volgende:
Hehe ik vreet me al een ongeluk, helemaal sinds ik gestopt ben met roken.
Maar het geeft dus weinig meerwaarde om na het sporten een eiwit shake te nemen?

edit :
Aha ... nou ja misschien vind ik kwark tegenwoordig wel lekker
Kan imo net zo goed zelf een shake maken, ik doe bijvoorbeeld 250 gram kwark met brinta en melk (en soms dextrose). Eiwitten zat.

"Jamaar jamaar je moet snelle eiwitten zoals whey hebben na je training". Ja. Vroeger hadden ze geen whey shakes en waren gespierder/ sterker dan de meesten nu.
  woensdag 10 mei 2006 @ 21:11:46 #39
119078 McCarthy
communistenjager
pi_37718732
ik doe dus armoefeningen en dan moet je met een apperaat een deel van de gewichten optillen.
Moet aan het eind van elke beweging de gewichten die je optilt de gewichten in rust raken?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_37718849
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 21:11 schreef McCarthy het volgende:
ik doe dus armoefeningen en dan moet je met een apperaat een deel van de gewichten optillen.
Moet aan het eind van elke beweging de gewichten die je optilt de gewichten in rust raken?
Positieve herhaling -> negatieve herhaling geen rust maar wel spanning op de spier laten staan.
Negatieve herhaling -> positieve herhaling eventjes vasthouden (1 sec) met behoud van spanning

Overigens is het onderste alleen bij dit soort isolatie oefeningen aan te raden, bij dingen als deadlift na ELKE negatieve herhaling op de grond leggen -> spanning erafhalen - dit omdat hier starting strength het belangrijkste is)
pi_37969026
Ik ben van 72 naar 77 kilo gaan in twee weken ongeveer als resultaat van het stoppen met roken en het tijdelijk zitten bij mijn ouders, voluit te eten zeg maar.

Ik vreet me helemaal kapot hier, gecombineerd met fitnessen (3 a 4x per week) voel me wel aardig lekker. Probleem alleen is dat ik het idee heb dat de proporties een beetje zoek raken. Mn biceps en triceps lijken wel gexplodeerd, mn borst is groter geworden, maar mn buikspieren en mn zijkanten (?) hoe noem je dat, vet op de ribben zeg maar, blijven achter. Ik train mijn benen etc door gewoon veel te rennen, aangezien mijn conditie ook belangrijk is. Is dit afdoende om mijn benen te trainen?

Ook zou ik nog wel een slordige 10 kilo willen aankomen, ik ben tenslotte 1,96.

Wat te doen!
pi_37970113
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 22:30 schreef Bully27 het volgende:
Ik ben van 72 naar 77 kilo gaan in twee weken ongeveer als resultaat van het stoppen met roken en het tijdelijk zitten bij mijn ouders, voluit te eten zeg maar.

Ik vreet me helemaal kapot hier, gecombineerd met fitnessen (3 a 4x per week) voel me wel aardig lekker. Probleem alleen is dat ik het idee heb dat de proporties een beetje zoek raken. Mn biceps en triceps lijken wel gexplodeerd, mn borst is groter geworden, maar mn buikspieren en mn zijkanten (?) hoe noem je dat, vet op de ribben zeg maar, blijven achter. Ik train mijn benen etc door gewoon veel te rennen, aangezien mijn conditie ook belangrijk is. Is dit afdoende om mijn benen te trainen?

Ook zou ik nog wel een slordige 10 kilo willen aankomen, ik ben tenslotte 1,96.

Wat te doen!
Neen. Squat, squat, squat en squat. Oh ja, je moet ook nog squatten. Traint alles wat onder de barbell is, da's dus zo'n beetje alles behalve je nek.

Ik adviseer om gewoon fullbody te gaan trainen en splits te laten varen. Je lichaam functioneert als geheel, ook tijdens het fitnessen.

Train vooral je rug en benen zwaar. Borst en biceps en triceps en die shizzle komen altijd wel mee.

Ik weet niet hoevaak en op welke manier je traint, maar je zou bv een handvol compound oefeningen kunnen doen, desnoods eerst aanleren (squats, deadlifts, cleans, overhead presses, benchen, rows etc etc) en die verdelen over de week. Na elke training kan je dan bv 2 isolatie oefeningen pakken, de ene keer voor biceps en de andere keer voor triceps oid. 3x per week trainen is voldoende.
  donderdag 18 mei 2006 @ 23:09:52 #43
50220 Jaggunsu
Zo blauw als een reiger
pi_37971378
Ik ben sinds kort weer begonnen met fitnessen! Ben 2 jaar geleden gestopt omdat ik het leuker vond om groepssporten te doen (voetballen en met een groepje wielrennen), wat op zich prima bevalt. Maar sindsdien ben ik uiteraard weer lichter geworden (lees: afgetraint en overtollige spiermassa weg)...

Ik wil graag weer terug wat zwaarder worden aan mijn bovenlichaam (ben nu 178 met 70kg, wil graag weer naar de 75-80). Qua fitness weet ik zo ongeveer wel hoe of wat, maar deze keer wil ik met mijn voeding ook wat serieuzer aan de slag, om meer resultaat te halen. Vroeger vrat ik gewoon eieren of noten of vis na het sporten, en dan zou het wel goed zijn Denk dat dat wel voor verbetering vatbaar is, haha!

Heb wat rondgezocht, en mijn voedingsbehoefte uitgerekend, is schijnbaar:
3200 kcal
KH 480 gram
Eiwit 160 gram
Vet 70 gram

Nu moet ik alleen dit nog verdelen over een maaltijd of 5...en nu komt het probleem dat ik niet goed weet wat in welke voedingsmiddelen zit. Ik zie wel wat standaard voedingsschema's, maar dit moet ik dan natuurlijk naar mijn behoefte aanpassen, en natuurlijk iedere dag weer andere dingen eten.

Weten jullie misschien nog een goede site die daarmee kan helpen? Ik dacht aan iets van een rekenblad ofzo, waar alle produkten opstaan en je de hoeveelheden kan intikken en je snel kan zien of je ongeveer OK zit of niet. Of misschien iets anders?

tnx
Beauty is in the eyes of the beer holder...
  vrijdag 19 mei 2006 @ 07:13:04 #44
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_37977857
de eetmeter 2002. Kun je wel vinden via google denk ik.
ada fare stop stalking me
pi_37978151
Zeppie is hier met den oplossing

Eetmeter 2002:
http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=56461&highlight=eetmeter+2002

Don't worry over de voedingsmiddelen, met brood en melk kom je een heul end.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 08:28:04 #46
50220 Jaggunsu
Zo blauw als een reiger
pi_37978265
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 08:13 schreef LedZep het volgende:
Zeppie is hier met den oplossing

Eetmeter 2002:
http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=56461&highlight=eetmeter+2002

Don't worry over de voedingsmiddelen, met brood en melk kom je een heul end.
Dank je!
Ik was net op Voedingscentrum aan het kijken...moet je voor 10 euro de CD ROM bestellen, die ze naar je thuis opsturen stelletje amateurs

Ik weet het niet...ik ben het laatste jaar wat meer op mijn voeding gaan letten en heb dat ook consequent volgehouden, en heb toch zeker wel verschillen gemerkt hoor. Simpelweg meer energie en meer kracht tijdens het sporten, maar ook op het werk (geestelijk). Denk dat het zeker wel waard is, om op z'n minst erop te letten dat de voeding de progressie niet teveel tegenhoudt. Het is natuurlijk een beetje zonde als je niet de volledige vruchten van het trainen oogst, simpelweg omdat je niet de voedingsstoffen in de goede hoeveelheden en verhoudingen neemt.
Beauty is in the eyes of the beer holder...
pi_37978305
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 08:28 schreef Jaggunsu het volgende:

[..]

Dank je!
Ik was net op Voedingscentrum aan het kijken...moet je voor 10 euro de CD ROM bestellen, die ze naar je thuis opsturen stelletje amateurs

Ik weet het niet...ik ben het laatste jaar wat meer op mijn voeding gaan letten en heb dat ook consequent volgehouden, en heb toch zeker wel verschillen gemerkt hoor. Simpelweg meer energie en meer kracht tijdens het sporten, maar ook op het werk (geestelijk). Denk dat het zeker wel waard is, om op z'n minst erop te letten dat de voeding de progressie niet teveel tegenhoudt. Het is natuurlijk een beetje zonde als je niet de volledige vruchten van het trainen oogst, simpelweg omdat je niet de voedingsstoffen in de goede hoeveelheden en verhoudingen neemt.
Dat zeg ik ook niet, het punt is dat je die hoeveelheden die je hierboven hebt neergezet prima kan halen met de dagelijkse meuk voer, zonder wheyshakes, gainers, blikken tonijn en al die andere shizzle. Gewoon 's morgens een bak brinta, overdag flink wat stukken brood met pindakaas / vleeswaren of zo, 's avonds normaal eten en voor je gaat slapen desnoods nog wat kwark. Melk kan je ertussendoor drinken .
  vrijdag 19 mei 2006 @ 23:36:44 #48
50220 Jaggunsu
Zo blauw als een reiger
pi_38005151
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 08:31 schreef LedZep het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet, het punt is dat je die hoeveelheden die je hierboven hebt neergezet prima kan halen met de dagelijkse meuk voer, zonder wheyshakes, gainers, blikken tonijn en al die andere shizzle. Gewoon 's morgens een bak brinta, overdag flink wat stukken brood met pindakaas / vleeswaren of zo, 's avonds normaal eten en voor je gaat slapen desnoods nog wat kwark. Melk kan je ertussendoor drinken .
Daar heb je helemaal gelijk in! Ik ben ook geen fan van al die kunstmatige 'zooi', en als het ff kan wil ik het bij normale, natuurlijke voedingsmiddelen houden. Ik heb ff gekeken, maar ik zie toch wel dat het handig kan zijn om iedere dag iets extra's, eiwitrijks te eten, zoals bv idd een bak kwark voor het slapengaan en wat meer te focussen op vis en wit vlees ipv varkensvlees. En ook eieren, magere kaas, noten etc proberen in te passen. Want anders kom ik te laag met mijn eiwitten uit, en te hoog met de rest.

maar wat adviseren jullie om direct na de training te drinken/eten? (als je dus geen whey/gainer ofzo wilt nemen). Is er ook zoiets als snelle en langzame eiwitten, net zoals bij suikers ofzo?
Beauty is in the eyes of the beer holder...
pi_38013229
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 23:36 schreef Jaggunsu het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in! Ik ben ook geen fan van al die kunstmatige 'zooi', en als het ff kan wil ik het bij normale, natuurlijke voedingsmiddelen houden. Ik heb ff gekeken, maar ik zie toch wel dat het handig kan zijn om iedere dag iets extra's, eiwitrijks te eten, zoals bv idd een bak kwark voor het slapengaan en wat meer te focussen op vis en wit vlees ipv varkensvlees. En ook eieren, magere kaas, noten etc proberen in te passen. Want anders kom ik te laag met mijn eiwitten uit, en te hoog met de rest.

maar wat adviseren jullie om direct na de training te drinken/eten? (als je dus geen whey/gainer ofzo wilt nemen). Is er ook zoiets als snelle en langzame eiwitten, net zoals bij suikers ofzo?
Jazeker, en daarom nemen de meeste mensen een whey-shake na hun training (dit zijn snelle eiwitten). In dingen als kwark zitten vooral trage-eiwitten, daarom nemen mensen vaak voor het slapen kwark (gedurende de nacht eiwitopname).

Echter mocht je niet aan de shakes willen (wat ik me kan voorstellen, ik doe het ook niet, veel te dure meuk), kan bv ook kwark na je training nemen icm dextrose. Dextrose wordt heel snel opgenomen, waardoor je bloedsuikerspiegel eventjes heel snel stijgt. Hierdoor komt er een insulinepiek (insuline verwijdert nl. de suiker uit het bloed), en juist door die insulinepiek kan je lichaam perfect voedingsstoffen opnemen. De kwark zal dan dus snel(ler) opgenomen worden.

Wat ik na elke training neem is een zelfgemaakte shake met:

250gram kwark
30-40 gram dextrose
aanvullen met melk om vloeibaarder te maken

Minstens 30 gram eiwit + veel suikers uit de dextrose = hele goede, goedkope shake (je kan ook brinta erbij gooien voor wat extra complexe suikers en voedingsstoffen)
pi_38014404
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 12:05 schreef LedZep het volgende:

[..]

Jazeker, en daarom nemen de meeste mensen een whey-shake na hun training (dit zijn snelle eiwitten). In dingen als kwark zitten vooral trage-eiwitten, daarom nemen mensen vaak voor het slapen kwark (gedurende de nacht eiwitopname).

Echter mocht je niet aan de shakes willen (wat ik me kan voorstellen, ik doe het ook niet, veel te dure meuk), kan bv ook kwark na je training nemen icm dextrose. Dextrose wordt heel snel opgenomen, waardoor je bloedsuikerspiegel eventjes heel snel stijgt. Hierdoor komt er een insulinepiek (insuline verwijdert nl. de suiker uit het bloed), en juist door die insulinepiek kan je lichaam perfect voedingsstoffen opnemen. De kwark zal dan dus snel(ler) opgenomen worden.

Wat ik na elke training neem is een zelfgemaakte shake met:

250gram kwark
30-40 gram dextrose
aanvullen met melk om vloeibaarder te maken

Minstens 30 gram eiwit + veel suikers uit de dextrose = hele goede, goedkope shake (je kan ook brinta erbij gooien voor wat extra complexe suikers en voedingsstoffen)
Halve bak kwark = 20 eurocent
30gram proteine poeder = 30 cent

Niet heel veel verschil dus
Ik maakte als ontbijt ook wel eens het volgende:
700ml melk
1 banaan
100gr havermout
200gram kwark

Alles in de blender en drinken maar, 1 minuut later heb je alles binnen wat je maar nodig hebt
pi_38014639
500 gram kwark per dag kost een kleine 17 euro per maand (0,55 cent * 7 * 13 / 3)

Dan heb je 9,8 gram eiwit * 5 * 365 / 12 = 1490 gram eiwit

Whey van XXL Nutrition (goedkoopste die ik kan vinden) heeft 80 gram eiwit per 100 gram whey. Dus 1490 / 80 = 18 -> 18 * 100 =1800 gram whey voor dezelfde hoeveelheid eiwit. 750 gram van die whey kost daar 19 euro. 2,5 kilo 50 euro.

Ik zie toch best veel verschil.
  woensdag 24 mei 2006 @ 21:34:51 #52
50220 Jaggunsu
Zo blauw als een reiger
pi_38179128
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 12:05 schreef LedZep het volgende:

[..]

Jazeker, en daarom nemen de meeste mensen een whey-shake na hun training (dit zijn snelle eiwitten). In dingen als kwark zitten vooral trage-eiwitten, daarom nemen mensen vaak voor het slapen kwark (gedurende de nacht eiwitopname).

Echter mocht je niet aan de shakes willen (wat ik me kan voorstellen, ik doe het ook niet, veel te dure meuk), kan bv ook kwark na je training nemen icm dextrose. Dextrose wordt heel snel opgenomen, waardoor je bloedsuikerspiegel eventjes heel snel stijgt. Hierdoor komt er een insulinepiek (insuline verwijdert nl. de suiker uit het bloed), en juist door die insulinepiek kan je lichaam perfect voedingsstoffen opnemen. De kwark zal dan dus snel(ler) opgenomen worden.

Wat ik na elke training neem is een zelfgemaakte shake met:

250gram kwark
30-40 gram dextrose
aanvullen met melk om vloeibaarder te maken

Minstens 30 gram eiwit + veel suikers uit de dextrose = hele goede, goedkope shake (je kan ook brinta erbij gooien voor wat extra complexe suikers en voedingsstoffen)
Dank je, dit is geweldige info

ik ga er meteen mee aan de slag
Beauty is in the eyes of the beer holder...
pi_38181359
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 21:34 schreef Jaggunsu het volgende:

[..]

Dank je, dit is geweldige info

ik ga er meteen mee aan de slag
Geen dank, als je nog wat te vragen hebt hoor ik het hier of in het bodybuilding-topic wel.
pi_38183484
LedZep, ik heb veel respect voor je, niet omdat je zoveel kunt liften of zoveel weet, maar omdat je gewoon elke dag een kilo kwark door je strot krijgt

Na 3 dagen zou ik het al niet meer kunnen zien
100 kb is de limiet voor webicons, verklein de jouwe hier:
Grote avatar? Verkleinen dat ding met de Fok! Avatar resizer
  donderdag 25 mei 2006 @ 02:53:25 #55
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_38189020
Volgens mij eet ie een half bakje per dag.
ada fare stop stalking me
pi_38189953
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 23:15 schreef Genjuro het volgende:
LedZep, ik heb veel respect voor je, niet omdat je zoveel kunt liften of zoveel weet, maar omdat je gewoon elke dag een kilo kwark door je strot krijgt

Na 3 dagen zou ik het al niet meer kunnen zien
Ik eet geen kilo kwark per dag Half bakje zoals ivo zei.
pi_38231888
Hey ik fitniss ook al een tijdje, ik wil nu mijn benen trainen (ik wil dunnere bovenbenen), heb een beetje dikke benen en dan zitten sommigen broeken niet echt relax. Moet ik dit doen met cardio? Of met oefeningen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Timmehhh op 26-05-2006 14:47:43 ]
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
  vrijdag 26 mei 2006 @ 14:48:52 #58
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_38232255
Als je dunnere benen wilt omdat er teveel vet op zit dan moet je gewoon gaan afvallen, dat wordt dus veel cardio en zorgen dat je niet teveel vetten binnen krijgt. Het is wel zo dat lokaal vet wegwerken niet bestaat, je moet dus gewoon afvallen. Als je benen te gespierd zijn (bestaat dat, te gespierd ?? ) dan moet je minder je beentjes trainen
pi_38233646
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:37 schreef Timmehhh het volgende:
Hey ik fitniss ook al een tijdje, ik wil nu mijn benen trainen (ik wil dunnere bovenbenen), heb een beetje dikke benen en dan zitten sommigen broeken niet echt relax. Moet ik dit doen met cardio? Of met oefeningen?
Geslacht: man

Ik zou graag je bovenbeenomtrek willen weten. En of het vet / spier is.
pi_38235094
Mijn benen zijn vrij gespierd maar er zit ook wat vet aan. Omtrek is 60 cm terwijl de omtrek van mijn buik is maar 85 cm
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_38235212
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 16:13 schreef Timmehhh het volgende:
Mijn benen zijn vrij gespierd maar er zit ook wat vet aan. Omtrek is 60 cm terwijl de omtrek van mijn buik is maar 85 cm
85 cm is anders best veel en 60 cm NIET veel.. afijn ik zou gewoon wat vet proberen te verliezen en gewoon je benen trainen (squats), en tegelijkertijd je bovenlichaam snoeihard behandelen.
pi_38238263
Op mijn buik heb ik gewoon blokjes en daar valt echt geen vet af te trainen maar van mijn benen wel. Maar alvast bedankt voor de hulp!
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_38238443
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 17:43 schreef Timmehhh het volgende:
Op mijn buik heb ik gewoon blokjes en daar valt echt geen vet af te trainen maar van mijn benen wel. Maar alvast bedankt voor de hulp!
Oke, guess it's just your posture then. Afijn, niet bang zijn om die benen te trainen iig .
pi_38502784
Weet iemand een goede site of een link naar een PDF-bestand (legaal) waarin alle (of bijna alle) oefeningen staan wat je kan doen met 2 dumbells en de lange halterstang (met gewichten).

ik had zelf goede documentatie hierover, maar ben tijdens mijn verhuizing alles kwijtgeraakt
  zaterdag 3 juni 2006 @ 14:35:24 #65
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_38503431
Na een aantal maanden fitnessen begin je het vormen van je spieren te zien en te voelen, als je hierna stopt hoe lang duurt het dan dat weer afneemt.

Kun je best eens een weekje stoppen na 4 maanden trainen zonder dat er teveel afzwakt?
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_38503924
Een weekje rust is zelfs van tijd tot tijd aan te raden.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:05:02 #67
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_38503997
Wat ik meestal doe, is bv week 1 maandag dinsdag en woensdag trainen, en dan week 2 donderdag vrijdag zaterdag en zondag trainen. Zo heb je een week rust gehad maar te traint wel door

Dan heb je tenminste geen afkickverschijnselen van het ijzer.
ada fare stop stalking me
pi_38509895
Ben nu donderdag als laatste geweest en kan pas weer dinsdag trainen

Dat is pas lang wachten!
pi_38510142
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 19:09 schreef McGilles het volgende:
Ben nu donderdag als laatste geweest en kan pas weer dinsdag trainen

Dat is pas lang wachten!
Ik huil met je mee
pi_38610885
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 09:07 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ik eet geen kilo kwark per dag Half bakje zoals ivo zei.
Dus jij bent ook nog steeds een whey-maagd! Mij staat het ook tegen.

Kunnen BB en Fitness niet samengevoegd worden? Ivo en jij zeggen nu alles dubbel.
dat viel toch wel mee?
pi_38610928
Whey zuigt. Nergens voor nodig.
pi_38612648
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:06 schreef LedZep het volgende:
Whey zuigt. Nergens voor nodig.
Misschien iets makkelijker dan een bakje kwark naar binnen werken na je training
pi_38612664
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:54 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

Misschien iets makkelijker dan een bakje kwark naar binnen werken na je training
Maar niet "nodig". Helemaal niet voor beginners.
pi_38612711
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:54 schreef LedZep het volgende:

[..]

Maar niet "nodig". Helemaal niet voor beginners.
Klopt, zeer vervelend trouwens 2 topics waar inhoudelijk weinig verschil in zit.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 23:57:25 #75
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_38612743
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:04 schreef chawa_goochem het volgende:

[..]

Dus jij bent ook nog steeds een whey-maagd! Mij staat het ook tegen.

Kunnen BB en Fitness niet samengevoegd worden? Ivo en jij zeggen nu alles dubbel.
Na 8 jaar veel melk gedronken te hebben ben ik "overgestapt" op proteine shakes. Smaakt prima.
ada fare stop stalking me
pi_38612757
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:56 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

Klopt, zeer vervelend trouwens 2 topics waar inhoudelijk weinig verschil in zit.
Maar "bodybuilding" is eng Wij doen aan Fitness!
pi_38612828
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:58 schreef LedZep het volgende:

[..]

Maar "bodybuilding" is eng Wij doen aan Fitness!
Bodybuilding is AAS. Fitness is gezellig bankdrukken en biceps trainen
pi_38617405
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 00:00 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

Bodybuilding is AAS. Fitness is gezellig bankdrukken en biceps trainen
BorstBuikBicepsBoys
pi_38627927
Dan doe ik dus zegmaar een halfuurtje per week aan fitness en voor de rest niks
pi_38638331
Je moet de drempel even nemen, maar dan...ga toch naar het BB-topic! Allemaal!!
dat viel toch wel mee?
  dinsdag 13 juni 2006 @ 16:56:51 #81
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_38817349
Hoi. Loopt dit topic nog een beetje?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_38817357
nee
pi_38817364
  dinsdag 13 juni 2006 @ 16:57:58 #84
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_38817384
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 00:00 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

Bodybuilding is AAS.
Wat is daar nu weer mis mee?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_38817528
Zozo, na een paar dagen fietsen heb ik bijna dat buikje weggekregen
pi_38818200
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 16:57 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Wat is daar nu weer mis mee?
Kleine piemel enz..
Je weet toch
  dinsdag 13 juni 2006 @ 18:41:20 #87
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_38820572
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 17:23 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

Kleine piemel enz..
Je weet toch
Godfather Bodybuilding topic reeks
  dinsdag 13 juni 2006 @ 19:00:26 #88
71974 MegaMarc
2 balla 2 care
pi_38821243
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 12:05 schreef LedZep het volgende:

[..]

Wat ik na elke training neem is een zelfgemaakte shake met:

250gram kwark
30-40 gram dextrose
aanvullen met melk om vloeibaarder te maken
klinkt als een goede shake!

waar haal je dextrose? dan ga ik hem ook eens proberen
  dinsdag 13 juni 2006 @ 19:00:36 #89
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_38821251
tvp
pi_38821871
Dextrose bij de drogist .
pi_38839578
ik ben nu ook al een tijdje aan de platte kaas, ik verorber er een kilo per dag van(komt uit op zoon 75 gram eiwitten)

Met suiker is het nog te pruimen, nu ga ik naar aspartaam zoeken ervoor
100 kb is de limiet voor webicons, verklein de jouwe hier:
Grote avatar? Verkleinen dat ding met de Fok! Avatar resizer
pi_38844758
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 17:02 schreef Geqxon het volgende:
Zozo, na een paar dagen fietsen heb ik bijna dat buikje weggekregen
Kon ik dat maar, ben al een jaar bezig voor blokjes nog niks weg wtf ;/
ben wel 10 kilo aangekomen aan spier
Komt een gothic bij de bakker...
Gothic: 1 wit graag.
Bakker: Gesneden zeker?
pi_38845013
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:41 schreef perser het volgende:

[..]

Kon ik dat maar, ben al een jaar bezig voor blokjes nog niks weg wtf ;/
ben wel 10 kilo aangekomen aan spier
10kg aan spier aangekomen en je wilt je vet rond je middel wegkrijgen?

Je kan niet spier aankomen en vet kwijtraken tegelijkertijd, dus dat lijkt me sterk!
pi_38845903
wel droog trainen, vet weg branden en spier behouden of spieren er bij kweken
Komt een gothic bij de bakker...
Gothic: 1 wit graag.
Bakker: Gesneden zeker?
pi_38846468
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:41 schreef perser het volgende:

[..]

Kon ik dat maar, ben al een jaar bezig voor blokjes nog niks weg wtf ;/
ben wel 10 kilo aangekomen aan spier
Ik heb dus 5 dagen lang elke dag 3 uur gefietst (op een hoog tempo) waardoor mijn buik van onacceptabel naar acceptabel ging. Ik heb zeker nog geen blokjes, maar ik heb iig niet meer zo'n rare bobbel op mijn buik
pi_38846866
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 13:40 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik heb dus 5 dagen lang elke dag 3 uur gefietst (op een hoog tempo) waardoor mijn buik van onacceptabel naar acceptabel ging. Ik heb zeker nog geen blokjes, maar ik heb iig niet meer zo'n rare bobbel op mijn buik
Vreemd, ik spin zeker 2 a 3 x in de week met daarbij 1 x kickfun en daarbij 2x kracht training voor de spinning.
En toch raak ik me buik niet kwijt wtf
Komt een gothic bij de bakker...
Gothic: 1 wit graag.
Bakker: Gesneden zeker?
pi_38849463
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 13:50 schreef perser het volgende:

[..]

Vreemd, ik spin zeker 2 a 3 x in de week met daarbij 1 x kickfun en daarbij 2x kracht training voor de spinning.
En toch raak ik me buik niet kwijt wtf
En je eetpatroon is ook gewoon normaal? Geen overdreven aantallen zakken chips en bakjes patat en dergelijke? Want wat je doet aan cardio lijkt mij wel ok. Het is volgens mij wel zo dat als jij krachttraining doet, en je daarbij ook je buikspieren traint, je buikspier wel groeit en deze het nog resterende kleine laagje vet naar voren duwt als het ware.
Sowieso is volgens mij bij mannen buik erg lastig omdat vet vaak het eerst op de buik gaat zitten.
pi_38851139
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:56 schreef xFriendx het volgende:

[..]

En je eetpatroon is ook gewoon normaal? Geen overdreven aantallen zakken chips en bakjes patat en dergelijke? Want wat je doet aan cardio lijkt mij wel ok. Het is volgens mij wel zo dat als jij krachttraining doet, en je daarbij ook je buikspieren traint, je buikspier wel groeit en deze het nog resterende kleine laagje vet naar voren duwt als het ware.
Sowieso is volgens mij bij mannen buik erg lastig omdat vet vaak het eerst op de buik gaat zitten.
Buikspieren groeien maximaal maar max 2 cm naar voren zoals de meeste mensen ze trainen, dus daar light het echt niet aan

Vooral suikeroverschotten en alcohol gaan naar de buik, echte vetten naar de kont, daarom zweren sommigen met hoog vet/laag suikers-dieet hiervoor

En last but not least, ms hou je gewoon teveel vocht op. Meestal is dit door teveel zout te eten, dus ik zou eens sauna doen om het resultaat te zien
100 kb is de limiet voor webicons, verklein de jouwe hier:
Grote avatar? Verkleinen dat ding met de Fok! Avatar resizer
pi_38855044
Mijn eetpatroon is gewoon normaal, ik drink niet snoep niet eet geen patat etc Hoe kan ik dan in godsnaam een buik hebben? Misschien een beetje aanleg er voor?
Verder zit ik ook zo`n 2 a 3 x per week in de sauna

Moet ik me helemaal plat trainen ofzo? want ik word gek :s
Komt een gothic bij de bakker...
Gothic: 1 wit graag.
Bakker: Gesneden zeker?
  woensdag 14 juni 2006 @ 18:52:36 #100
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_38857229
Volhouden...... ik eet ook weinig en sport veel, maar toch gaat het wegwerken van het vet zeer langzaam. Pas na lange tijd zul je resultaat zien

lang leve het trage metabolisme
  woensdag 14 juni 2006 @ 19:02:30 #101
148225 Dracuu
Je-mo-eder
pi_38857540
ik fitness nu pas een maandje ongeveer, 3X in de week 1.5 uur trainen,waarvan 20 minuten cardio en de rest kracht training, ik begon als 89 kilo zwaar iemand, in paar maandjes tijd ben ik naar de 70 gegaan waar ik dus nu op zit, dus zit met best nog wat vel op mijn buik...het is niet echt vet maar wat overtollig vel..krijg je dit ook weg door cardio? of verdwijnt dat van zelf?
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:40:14 #102
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_39163891
Ben sinds een paar weken ook weer aan het fitnessen. Ben me nu aan het orienteren op mijn voeding maar volgens mij moet ik pauzeloos Brinta eten ofseau Ik loop ook 3 of 4 keer per week hard, en ik tennis ook nog eens 2x per week. Ik kom al heel moeilijk aan en ik verbrand dus vrij veel.

Brinta smaakt weer goed gelukkig, dus dat dan maar 2x per dag, + normale avondmaaltijd en wat broodmaaltijden tussendoor. Moet toch wel in de buurt komen dan?
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
pi_39164071
Ligt eraan hoe veel brood je naar binnen werkt. En hoeveel melk je drinkt .
pi_39164544
Als het bij 8 boterhammetjes + brinta + avondeten blijft is het namelijk helemaal niks
  maandag 26 juni 2006 @ 15:22:41 #105
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_39251417
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:56 schreef LedZep het volgende:
Als het bij 8 boterhammetjes + brinta + avondeten blijft is het namelijk helemaal niks
Excuus, beetje laat

Ik ben er wel achter dat ik het dus vrij moeilijk ga krijgen met echt veel eten. Ik vergeet het nu soms simpelweg omdat ik niet de hele dag honger heb, ik moet er echt npg een patroon in krijgen. Zou wel handig zijn als ik een horloge met alarm had ofzo

Ik merk wel dat mijn lichaam er meer om vraagt. Zaterdagnacht in de kroeg kreeg ik gewoon ontzettende buikpijn, en na een pistoletje ei was dat meteen weer weg.
Ben wel blij dat ik Brinta prima te eten vind, anders had ik een groter probleem
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
pi_39940228
ik heb een half jaar weinig aan sport gedaan, nu ben ik weer begonnen met hardlopen.
Ik ben in de winter dus een paar kilo's aangekomen, echter ligt m'n BMI zo rond de 20, dus dat is verder in orde. Ik heb echter last van vet dat zicht op bepaalde plaatsen ophoopt, zowel rond mn buik als m'n borst. Hoe kan ik dit het beste kwijt raken? die specifieke spiergroepen trainen of gewoon veel cardio doen?
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:47:44 #107
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_39940445
lokaal vet verbranden bestaat niet, dat wordt dus gewoon cardio doen
pi_39955251
vet omzetten in spieren kan dus ook niet? ik heb daar wel eens wat over gehoord
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
  dinsdag 18 juli 2006 @ 23:16:08 #109
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_39956370
Nee kan niet zoals jij dat bedoeld.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 19 juli 2006 @ 09:22:41 #110
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_39965396
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 22:47 schreef NITR0 het volgende:
vet omzetten in spieren kan dus ook niet? ik heb daar wel eens wat over gehoord
helaasch, fabeltjes!
pi_40074796
Mijn god dit topic is er nog steeds

postaantalopkrikpost
pi_40104159
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:47 schreef ConQuestador het volgende:
lokaal vet verbranden bestaat niet, dat wordt dus gewoon cardio doen
Moet je beginnen met cardio om vet weg te branden en dan pas omzetten naar spiermassa?
pi_40104288
Je kan enkel vet verbranden en spiermassa aanzetten. Ofwel eerst vet verbranden en dan spiermassa aanzetten (maar dan zal je ook weer vet aanzetten) of eerst een enorme bulk beginnen, waarin je zowel veel spiermassa aanzet als wat extra vet (omdat je zoveel eet), en dan over een x aantal maanden dat overbodige vet verbranden.
pi_40149670
Ik heb nu een vetpercentage van 20%, ik zou dit graag minder willen hebben. Ik ben net begonnen met fitness (1 maandje), ik heb het volgende schema:

5min opwarmen (cardio)
rekken,strekken blabla
15min conditie (cardio)
Buik,rug,triceps,benen,borst
10min coolingdown (cardio)

Alleen ik heb er een beetje m'n eigen schema van gemaakt, 7 min cardio (ff op de crosstrainer om de spieren los te krijgen). Daarna gewoon rug, borst et cetera en daarna pas 15 min conditie.

Wat ik wil bereiken is het volgende: mijn lichaam is niet helemaal mooi gebouwd, want ik heb zwembandjes en ietwat vet bij m'n borsten zitten zodat ik hele kleine 'man-boobs' heb. Ik wil dit graag weghebben en gewoon een mooi gespierd lichaam krijgen. Geen bodybuilder o.i.d., mijn streven is om een lichaam te krijgen zoals een model van Men's Health. Misschien is dit onmogelijk, maar dit is in ieder geval mijn doel.

Wat raden jullie mij nog meer aan?

Overige info: 18 jaar, 80kilo, 1.90, BMI 22.
  maandag 24 juli 2006 @ 23:33:50 #115
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_40150051
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:47 schreef ConQuestador het volgende:
lokaal vet verbranden bestaat niet, dat wordt dus gewoon cardio doen
Kan wel trouwens.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  dinsdag 25 juli 2006 @ 09:17:46 #116
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_40157867
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:33 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Kan wel trouwens.
Maar de middelen die daarvoor nodig zijn, staan vast en zeker op de dopinglijst
  dinsdag 25 juli 2006 @ 09:19:21 #117
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_40157889
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:26 schreef Maxxieh het volgende:
Wat raden jullie mij nog meer aan?
Ik zou ten eerste gevarieerder gaan krachttrainen, je hebt nu een heel beperkt schema. Verder is 15 min cardio niet genoeg om vet te verbranden. Ik zou een half uur NA de krachttraining doen (dan is je hartslag namelijk al hoger, en is je lichaam al aan het vet verbranden ipv de energie reserves).

Oja, verder is het gewoon een kwestie van volhouden. Om je te bewijzen dat het wel degelijk mogelijk is : 1,5 jaar geleden woog ik 95 kilo bij 1.95m (Vetpercentage van iig over de 20%). Nu weeg ik iets minder dan 80 kilo met zo'n 12% BF. Gewoon een kwestie van volhouden, en toch ook op de voeding letten want anders kom je er nooit
pi_40158261
is er een huis/tuin en keukenoplossing om je vetpercentage te meten?
  dinsdag 25 juli 2006 @ 09:51:11 #119
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_40158460
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 09:17 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Maar de middelen die daarvoor nodig zijn, staan vast en zeker op de dopinglijst
Geen idee eigenlijk.

Kijk, als je lichaam je vetreserves wilt gaan aanspreken stuurt het bepaalde hormonen naar gebieden waar zich vet bevind. De vetcellen legen zich dan en de vetten komt in de bloedbaan terecht waarna de lever het omzet in glucose.

Helaas is de plaats waar je vetten het laatst pas aangesproken worden (middel, heupen) juist de plaats waar je dat vet kwijtwilt. Daarom kan je voor je training die hormonen daar injecteren waardoor de vetcellen zich legen en de vetten zich in je bloedbaan bevinden. Dan moet je zelf wel in de periode daarna die vetten gaan aanspreken anders worden ze weer je vetcellen ingeloosd.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_40158873
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 09:19 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Ik zou ten eerste gevarieerder gaan krachttrainen, je hebt nu een heel beperkt schema. Verder is 15 min cardio niet genoeg om vet te verbranden. Ik zou een half uur NA de krachttraining doen (dan is je hartslag namelijk al hoger, en is je lichaam al aan het vet verbranden ipv de energie reserves).

Oja, verder is het gewoon een kwestie van volhouden. Om je te bewijzen dat het wel degelijk mogelijk is : 1,5 jaar geleden woog ik 95 kilo bij 1.95m (Vetpercentage van iig over de 20%). Nu weeg ik iets minder dan 80 kilo met zo'n 12% BF. Gewoon een kwestie van volhouden, en toch ook op de voeding letten want anders kom je er nooit
Ja ik ben ook van plan om op mijn voeding te gaan letten, moet nog ff deze topic doorlezen hoe en wat.. Ik krijg de 27e een ander schema van m'n sportschool, even kijken hoe dat is, anders ga ik zelf een schema bedenken. Maar dat cardio, is een half uurtje op de crosstrainer dan goed genoeg? Of moet het gevarieerd zijn? Ik doe nu namelijk een kwartiertje het programma verrassing, dus heuveltje op heuveltje af, weer vlak et cetera et cetera.

Maar ik hou het denk ik ook vol, ik ben nu erg gemotiveerd om naar de sportschool te gaan, ik vind het jammer als het niet uitkomt omdat ik weg moet bijv. Een goed teken lijkt me!
  dinsdag 25 juli 2006 @ 11:28:10 #121
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_40160959
Je moet gewoon meer cardio-en, wat dat is doet er nieteens zoveel toe. Ik deed het eerste jaar bijna iedere avond wel 30 min tot soms wel een uur crosstrainen. Ook deed ik 1x per week aan spinning.

Nu vind ik mijn vetpercentage wel eens laag genoeg, en dus laat ik dat saaie cardio grotendeels voor wat het is, en ga ik bijna alleen nog maar met gewichten smijten. Het is dus gewoon een kwestie van waar je prioriteiten nu liggen.

En die motivatie die je omschrijft lijkt inderdaad goed, maar het is de vraag hoe die over een half jaar is, je wil niet weten hoeveel mensen ik heb zien komen en gaan (en die mensen vinden het dan allemaal "knap" dat ik al 1,5 jaar 4x per week ga )
pi_40161642
Een mp3spelertje bij de cardio werkt goed!:) Maakt het voor mij iig een stuk minder saai..
Ik hoop dat de motivatie blijft, anders zou ik het zonde vinden van m'n geld (jaarcontract bij de sportschool).

Maar mijn prioriteiten liggen nu gewoon bij minder vet en grotere/sterkere spieren.

Maar goed bedankt voor de tip, ik ga donderdag en vrijdag (als het toch gaat regenen) ff lekker trainen en proberen het half uurtje cardio vol te houden!
pi_40252172
Heeft iemand misschien wat tips/links etc voor goede voeding?
Ik kan het niet zo goed vinden in het topic..

Ik heb vandaag mijn nieuwe schema gehad, ik ga nu de biceps erbij doen en de crunch op een bal. Op zo'n bal is het iets zwaarder en je traint je onderbuikspieren ook mee, dus dat is een groot voordeel! Verder heb ik nu een schema om aan het fitness te wennen (het zogenaamde 12weken plan), aldus mijn instructeur. Over 8 weken ga ik beginnen met 'echte' en doelgerichte schema's, die dus ook (iets) zwaarder zijn dan dit schema. Waarschijnlijk ga ik dan met gewichten werken, ik heb er zin in!
Ook ga ik nog proberen om langer te kunnen cardio'en, gewoon weer 'even' mijn conditie omhoog brengen zodat ik het langer uit kan houden.
pi_40419175
Ik ben sinds februari bezig met fitnessen bij de sportschool, nu heb ik zelf een soort schema ontwikkeld:

3x per week (Maandag, woensdag, vrijdag)
- Eerst 12 minuten hardlopen (12.5 km/h)
- Daarna in willekeurige volgorde krachtoefeningen (buik, borst, schouders, benen, armen etc.)
- Tot slot 4 minuten roeien

Daarna eet ik een banaan of 2. Verder eet ik gewoon gezond, iemand met een goed eetpatroon om de spieren goed op te kunnen bouwen? Ik heb in dit topic iets gelezen over kwark enzo, wat is de juiste hoeveelheid?
  woensdag 2 augustus 2006 @ 21:22:38 #125
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_40430893
1 bak na je training ofzo is leuk om te beginnen. En probeer is wat melk te drinken.
ada fare stop stalking me
pi_40432706
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 21:22 schreef ivosnivo het volgende:
1 bak na je training ofzo is leuk om te beginnen. En probeer is wat melk te drinken.
Melk is geen punt, ik drink ongeveer anderhalve liter per dag. Hoeveel gram kwark is 1 bak ongeveer?
pi_40432873
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:10 schreef Ricky_ het volgende:

[..]

Melk is geen punt, ik drink ongeveer anderhalve liter per dag. Hoeveel gram kwark is 1 bak ongeveer?
500 gram.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 22:14:55 #128
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_40432915
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:10 schreef Ricky_ het volgende:

[..]

Melk is geen punt, ik drink ongeveer anderhalve liter per dag. Hoeveel gram kwark is 1 bak ongeveer?
en verder kun je het beste verspreid over de hele dag brood eten, hoeveel brood eet je nu?
ada fare stop stalking me
pi_40433342
Ik ga nu ook het eten van brood verdelen over de dag, ben nu van plan om 4 boterhammen als ontbijt te nemen en 2 om 1 uur en 2 om 4 uur. Daarna zit ik wel weer vol en dan ga ik rond een uur of 7 avondeten. Is dat netjes?

Ohja ik drink ongeveer 3 glazen melk per dag, is dat voldoende?
pi_40433736
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:13 schreef LedZep het volgende:

[..]

500 gram.
Oke, ik zal eens in de winkel kijken.
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:14 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

en verder kun je het beste verspreid over de hele dag brood eten, hoeveel brood eet je nu?
Een vrij normaal aantal. Hoeveel sneeen verspreid per dag raad je aan?
pi_40433837
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:35 schreef Ricky_ het volgende:

[..]

Oke, ik zal eens in de winkel kijken.
[..]

Een vrij normaal aantal. Hoeveel sneeen verspreid per dag raad je aan?
Vrij normaal aantal bestaat niet echt denk ik. Ik lees in topics dat sommige mensen 's ochtends niet ontbijten en 's middags 2 broodjes eten, aan de andere kant lees ik in het bodybuilding topic dat mensen 16 broodjes eten. Nogal een verschil dus.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 22:42:35 #132
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_40433977
Je moet het zelf een beetje uitvogelen weetjewel. Zo heb ik het ook gedaan, als je te dik wordt eet je wat minder brood, wil je zwaarder worden eet je wat meer. Zo moeilijk is het allemaal niet.
ada fare stop stalking me
pi_40434325
Topic bestaat nog steeds dus
pi_40434413
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:52 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Topic bestaat nog steeds dus
Zullen we het volspammen en dan een nieuwe openen?
pi_40434441
balsporten :r
pi_40434489
Hoi Tommy!
pi_40434512
Hoi Sjaak!
pi_40434518
Hoi Ivo!
  woensdag 2 augustus 2006 @ 22:58:46 #139
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_40434543
Zoeen gare mods hier
ada fare stop stalking me
pi_40434556
hoo wie we daar hebben

hoi Light Emitting Diode Zooi Emitting Person ofzo
balsporten :r
pi_40434559
Ja
pi_40434568
daar heb je gelijk in ivosnivo
pi_40434600
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:59 schreef Tommy__ het volgende:
hoo wie we daar hebben

hoi Light Emitting Diode Zooi Emitting Person ofzo
Hoi, heb je iets te vertellen, of een vraag voor ons?
pi_40434620
ja, ik ben nog aan het denken
balsporten :r
  woensdag 2 augustus 2006 @ 23:01:04 #145
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_40434625
Tja, iemand die op Fitness zoekt komt al snel in dit topic uit. Dan zul je de TT van het BB-topic moeten aanpassen, maar dat zit er ook niet in vrees ik
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
  woensdag 2 augustus 2006 @ 23:01:10 #146
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_40434629
ik kwam iemand tegen vandaag die me aansprak met HEEJ BEN JIJ NIET IVOSNIVO VAN FOK!?????

Ik had echt zoiets wat WTFWTF
ada fare stop stalking me
pi_40434645
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:01 schreef ivosnivo het volgende:
ik kwam iemand tegen vandaag die me aansprak met HEEJ BEN JIJ NIET IVOSNIVO VAN FOK!?????

Ik had echt zoiets wat WTFWTF
ik ontken
pi_40434656
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:01 schreef ivosnivo het volgende:
ik kwam iemand tegen vandaag die me aansprak met HEEJ BEN JIJ NIET IVOSNIVO VAN FOK!?????

Ik had echt zoiets wat WTFWTF
balsporten :r
pi_40434690
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:01 schreef Robocock het volgende:
Tja, iemand die op Fitness zoekt komt al snel in dit topic uit. Dan zul je de TT van het BB-topic moeten aanpassen, maar dat zit er ook niet in vrees ik
Ja, natuurlijk, want Fitness is cool en BB is steroiden
  woensdag 2 augustus 2006 @ 23:02:28 #150
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_40434692
Hij zei zijn naam wel van fok 2 zelfs, dus volgens mij heeft ie een kloon ik dacht dat 1 ervan senseo was oid. Hij zou er een topic over openen als ie terug was 14.gif
ada fare stop stalking me
pi_40434710
Led, ik heb last van ballonkuiten, hoe zal ik deze spiermassa het best verbranden - met een bunzenbrander of toch maar de kookplaat? ik kom er echt niet uit
balsporten :r
pi_40434721
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
  woensdag 2 augustus 2006 @ 23:04:38 #153
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_40434760
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:02 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk, want Fitness is cool en BB is steroiden
Lul nou niet zo slap, dat zeg ik toch niet Iemand die begint met fitness zal in eerste instantie niet meteen in een BB topic gaan brullen en lullen.
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
pi_40434771
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:03 schreef Tommy__ het volgende:
Led, ik heb last van ballonkuiten, hoe zal ik deze spiermassa het best verbranden - met een bunzenbrander of toch maar de kookplaat? ik kom er echt niet uit
Als je nou je poten erafzaagt, ben je in 1 keer zoveel massa kwijt dat je direct 20 pull ups kan doen EN een one arm chin!
  woensdag 2 augustus 2006 @ 23:05:33 #155
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_40434796
Oke verhaal.
Komt gast aanlopen met zijn vriendin en zegt heej ben jij niet ivosnivo van fok? (Ik stond op de lane te werken op schiphol). Dus ik zo what the fuck man wat is dit, dit heb ik nog nooit mee gemaakt man. Hij zo sorry ik dacht dat je hem was. Ik zo weer jezus man vet apart dit ja ik ben hem. Hij trainde ook al een tijdje, met een splitschema zei ie . En hij ging er een topic over openen als ie terug was
ada fare stop stalking me
pi_40434812
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:04 schreef Robocock het volgende:

[..]

Lul nou niet zo slap, dat zeg ik toch niet Iemand die begint met fitness zal in eerste instantie niet meteen in een BB topic gaan brullen en lullen.
Jij zegt het niet, anderen denken het wel. En als ze niet in het BB topic willen komen doen ze het maar niet. In de andere topics komt toch nooit wat nuttigs voorbij.
pi_40434869
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:05 schreef ivosnivo het volgende:
Oke verhaal.
Komt gast aanlopen met zijn vriendin en zegt heej ben jij niet ivosnivo van fok? (Ik stond op de lane te werken op schiphol). Dus ik zo what the fuck man wat is dit, dit heb ik nog nooit mee gemaakt man. Hij zo sorry ik dacht dat je hem was. Ik zo weer jezus man vet apart dit ja ik ben hem. Hij trainde ook al een tijdje, met een splitschema zei ie . En hij ging er een topic over openen als ie terug was
Heb je hem ook een latspread en een double back biceps cadeau gegeven?
  woensdag 2 augustus 2006 @ 23:07:46 #158
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_40434891
get HUGE or die trying
ada fare stop stalking me
  woensdag 2 augustus 2006 @ 23:08:13 #159
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_40434905
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:07 schreef LedZep het volgende:

[..]

Heb je hem ook een latspread en een double back biceps cadeau gegeven?
Ja ik had toevallig me poseerslip aan
ada fare stop stalking me
  woensdag 2 augustus 2006 @ 23:09:21 #160
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_40434955
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:05 schreef LedZep het volgende:

[..]

Jij zegt het niet, anderen denken het wel. En als ze niet in het BB topic willen komen doen ze het maar niet. In de andere topics komt toch nooit wat nuttigs voorbij.
Mee eens, hoef je nog niet meteen dit topic te verneuken Geef gewoon een linkie naar het BB topic ofzo, of laat deze reeks sluiten. Kom zelf voor advies etc ook naar het BB topic, en lijkt me beter als deze ellendige reeks gewoon dicht gaat

Puike mods hier btw ( )
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
pi_40435079
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:09 schreef Robocock het volgende:

[..]

Mee eens, hoef je nog niet meteen dit topic te verneuken Geef gewoon een linkie naar het BB topic ofzo, of laat deze reeks sluiten. Kom zelf voor advies etc ook naar het BB topic, en lijkt me beter als deze ellendige reeks gewoon dicht gaat

Puike mods hier btw ( )
MrJ heeft al eens aan de mods voorgesteld om te fuseren, maar dat wilde men niet. Een tijdje terug is er ook zo'n voedings-bodybuilding topic geopend en na een avond / ochtend vol bullshit werd ie nog niet gesloten.

Goed, mensen, lieve mensen, komen jullie allemaal naar het BB topic, want het is er reuzegezellig
pi_40445728
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:08 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ja ik had toevallig me poseerslip aan
Altijd handig
pi_40653575
Ik ben momenteel bezig met het uitkiezen van een goede sportschool in mijn omgeving. Alleen lijken de beteren allemaal verknocht aan het begrip "inschrijfgeld". Kan iemand mij uitleggen waarom ik uberhaupt een fors bedrag (tussen de 50 en 200 euro) moet neerleggen terwijl ik daarna per maand ook nog eens een dikke 40-50 euro moet betalen? Dan betaal je toch gewoon voor lucht? Wat krijg ik hiervoor?

Ik heb het idee dat dit gewoon flink cashen is voor de sportscholen. Net mijn oude centrum opgebeld, waar ik 3 jaar gezeten heb. "Ja meneer, U moet gewoon weer inschrijfgeld betalen. Normaal is het 195 euro maar we hebben nu een actie: slechts 97 euro"

Slechts.... Zoveel geld om lid 'te mogen worden'
pi_40717000
Ik ben sinds paar dagen begonnen bij Achmea Health Center, zijn er meer mensen die bij zo'n health center trainen? Wat zijn jullie ervaringen? Wat mij opviel is dat er niemand in het echte krachthonk bezig was (met losse halters etc)
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
pi_40718771
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 17:06 schreef Lanvin het volgende:
Ik ben sinds paar dagen begonnen bij Achmea Health Center, zijn er meer mensen die bij zo'n health center trainen? Wat zijn jullie ervaringen? Wat mij opviel is dat er niemand in het echte krachthonk bezig was (met losse halters etc)
feest
balsporten :r
pi_40718911
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 18:11 schreef Tommy__ het volgende:

[..]

feest
Ik zei ook niet dat ik het erg vond,, in tegendeel maar tis wel typisch dat daar juist niets word gedaan ik kan echt nie tzonder mijn bench press en biceps trainingen
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
pi_41620407
Mensen, ik wil m'n buikje er af hebben. Sinds ik op fitness zit ben ik alleen maar aangekomen. Hoe krijg ik m'n buik er goed af. Gister heb ik volgens mij goed getraint:

10 min Cardio
8x 3 setjes bankdrukken
10 min Cardio
Buikspieroefeningen (10 min) / Trainen met losse halters
10 min Cardio
Overige apparaten

Is dat een beetje effectief om op die manier een tijdje door te gaan? Of kan ik beter iets anders doen?
pi_41620485
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 16:26 schreef Stienn het volgende:
Mensen, ik wil m'n buikje er af hebben. Sinds ik op fitness zit ben ik alleen maar aangekomen. Hoe krijg ik m'n buik er goed af. Gister heb ik volgens mij goed getraint:

10 min Cardio
8x 3 setjes bankdrukken
10 min Cardio
Buikspieroefeningen (10 min) / Trainen met losse halters
10 min Cardio
Overige apparaten

Is dat een beetje effectief om op die manier een tijdje door te gaan? Of kan ik beter iets anders doen?
Voedingsschema + 3x per week cardio (HIIT of low-intensity). Principe van HIIT kan je met google wel vinden.
pi_41621629
Oke, dan de volgende vraag.. hoe wordt ik breed
pi_41621826
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 16:59 schreef Stienn het volgende:
Oke, dan de volgende vraag.. hoe wordt ik breed
Implantaten of schoudervulling.

Opdrukken wil ook goed helpen
pi_41621936
bij fitness doe ik alles 3x en dan setjes van 8. Is dit een manier om spiermassa te kweken..? of kan ik het beter anders doen?
pi_41622879
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 16:59 schreef Stienn het volgende:
Oke, dan de volgende vraag.. hoe wordt ik breed
Allereerst door geen cardio te doen en veel te eten.. en af en toe es wat trainen he .
pi_41646495
Eigenlijk bedoel ik hoe krijg ik een mooi afgetaind gespierd lichaam..
pi_41646523
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 13:59 schreef Stienn het volgende:
Eigenlijk bedoel ik hoe krijg ik een mooi afgetaind gespierd lichaam..
Eigenlijk bedoel ik dat je niet moet proberen af te vallen maar dat je moet trainen en vreten. 3x per week fullbody met 6000kcal voer ofzo .
pi_43263770
Oke, ik wil shakes gaan proberen of iets anders. Heeft iemand tips hiervoor?
  zondag 5 november 2006 @ 18:21:52 #176
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_43266198
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 14:01 schreef LedZep het volgende:

[..]

Eigenlijk bedoel ik dat je niet moet proberen af te vallen maar dat je moet trainen en vreten. 3x per week fullbody met 6000kcal voer ofzo .
Niet iedereen is ecto hoor
pi_43266211
quote:
Op zondag 5 november 2006 18:21 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Niet iedereen is ecto hoor
Genetics are overrated.
  zondag 5 november 2006 @ 18:32:44 #178
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_43266460
quote:
Op zondag 5 november 2006 18:22 schreef LedZep het volgende:

[..]

Genetics are overrated.
met 6000 kcal per dag zou ik 1 kg vet per week aankomen
pi_43266510
quote:
Op zondag 5 november 2006 18:32 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

met 6000 kcal per dag zou ik 1 kg vet per week aankomen
Moet je maar eens wat gaan trainen dan.
  zondag 5 november 2006 @ 18:59:10 #180
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_43267286
quote:
Op zondag 5 november 2006 18:34 schreef LedZep het volgende:

[..]

Moet je maar eens wat gaan trainen dan.
Jij bent echt kansloos, niet iedereen heeft hetzelfde metabolisme als jou hoor
pi_43267411
quote:
Op zondag 5 november 2006 18:59 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Jij bent echt kansloos, niet iedereen heeft hetzelfde metabolisme als jou hoor
Nutteloze excuses. Iedereen kan 6000kcal eten zonder vet te worden.
pi_43267565
Ik heb vanmiddag eens op www.fitnessnet.nl gekeken. Als ik dit pack haal. Zal dat helpen om m'n spiergroei te stimuleren?
pi_43267605
quote:
Op zondag 5 november 2006 19:08 schreef Stienn het volgende:
Ik heb vanmiddag eens op www.fitnessnet.nl gekeken. Als ik dit pack haal. Zal dat helpen om m'n spiergroei te stimuleren?
Ik denk dat je dan beter een weightgainer kan aanschaffen. HMB werkt niet en creatine is wel handig, maar heeft verder geen voedingswaarde oid.
  zondag 5 november 2006 @ 19:11:16 #184
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_43267626
quote:
Op zondag 5 november 2006 19:08 schreef Stienn het volgende:
Ik heb vanmiddag eens op www.fitnessnet.nl gekeken. Als ik dit pack haal. Zal dat helpen om m'n spiergroei te stimuleren?
zucht ...... dat soort supplementen hebben pas nut wanneer je al een redelijke tijd traint en je de rest (slaap, voeding, training) allemaal in orde hebt.

Mijn mening: ga eerst maar eens goed eten en goed trainen!!
  zondag 5 november 2006 @ 19:13:17 #185
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_43267678
quote:
Op zondag 5 november 2006 19:03 schreef LedZep het volgende:

[..]

Nutteloze excuses. Iedereen kan 6000kcal eten zonder vet te worden.
zou kunnen ja... maar dan zou ik wel iedere dag een uur moeten cardioen ofzo. Mijn rustmetabolisme is minder dan 2000 kcal, op mijn werk zit ik de hele dag stil, dus dat zouden 4000 kcal zijn die ik volledig moet verbruiken bij het trainen en opbouwen van spiermassa.
Sorry hoor, maar dat is absolute onzin als je endo bent.
pi_43267916
Hoeveel slaap is goed dan? Trainen doe ik nu bijna een half jaar. Ben pas 2 maand bezig met een full body scherma.

Maandag: Borst, Triceps
Dinsda: Rug, biceps
Woensdag rust dag
Donderdag: Schouders, benen
Vrijdags: Buikspieren

Begin elke training met een half uur cardio. Ben ik nu helemaal verkeerd bezig of is dit een begin
pi_43268012
ConQuestador: 1 magische zin die ik blijf herhalen: squat - till - you - puke

Stienn: slaap is niet belangrijk, althans, niet zó belangrijk. Schema is basic, maar oke opzich.
pi_43268099
Wat is beter? alles maximaal 8 herhaningen en dit 3 keer achter elkaar of het maximale afbouwen dus 12 her, 10 her, 8 her, 6 herhalingen?

Waar kun je je vetgehalte laten berekenen?

[ Bericht 16% gewijzigd door Stienn op 05-11-2006 20:09:18 ]
  zaterdag 11 november 2006 @ 03:13:30 #189
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_43446595
tvp
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
  zaterdag 11 november 2006 @ 03:15:49 #190
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_43446616
quote:
Op zondag 5 november 2006 19:28 schreef Stienn het volgende:
Wat is beter? alles maximaal 8 herhaningen en dit 3 keer achter elkaar of het maximale afbouwen dus 12 her, 10 her, 8 her, 6 herhalingen?

Waar kun je je vetgehalte laten berekenen?
Afwisselen. Zo blijft het leuk en zo wennen je spieren er niet aan zodat ze moeten groeien.

Sommige sportscholen met klemmetjes. In weegschalen heb ik geen vertrouwen.
ada fare stop stalking me
pi_43450345
Ik ben maandag begonnen met fitnessen. Toen alleen een aantal cardio oefeningen gedaan. Donderdag was de 2e keer. Toen de rest van de oefeningen erbij gedaan.

Nu kan ik dus mijn armen niet meer strekken van de spierpijn
Maar komt helemaal goed
stupidity has become as common as common sense was before
pi_43503740
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 19:26 schreef Kontiki het volgende:
Ik ben momenteel bezig met het uitkiezen van een goede sportschool in mijn omgeving. Alleen lijken de beteren allemaal verknocht aan het begrip "inschrijfgeld". Kan iemand mij uitleggen waarom ik uberhaupt een fors bedrag (tussen de 50 en 200 euro) moet neerleggen terwijl ik daarna per maand ook nog eens een dikke 40-50 euro moet betalen? Dan betaal je toch gewoon voor lucht? Wat krijg ik hiervoor?

Ik heb het idee dat dit gewoon flink cashen is voor de sportscholen. Net mijn oude centrum opgebeld, waar ik 3 jaar gezeten heb. "Ja meneer, U moet gewoon weer inschrijfgeld betalen. Normaal is het 195 euro maar we hebben nu een actie: slechts 97 euro"

Slechts.... Zoveel geld om lid 'te mogen worden'
Je moet de juiste mensen kennen, ik kan gratis mijn onbeperkt trainen in mijn gym omdat mijn vader bevriend is met de sportschool eigenaar.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:47:36 #193
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_53193301
quote:
» Er is al 305 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!


Een mod zei het dus ik denk het wel...

Anyway
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:28 schreef Juicyhil het volgende:
Hoi,

Ik wil graag gaan fitnessen, maar ik zit te denken aan Sportcity (almere). Weet iemand toevallig prijzen daarvan? En hoeveel het inschijfgeld is. Ik heb wel begrepen op de site dat er 99 euro korting momenteel is op inschrijfgeld...
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  zaterdag 15 september 2007 @ 13:32:54 #194
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_53195429
Nou ja dit is wel super toevallig, ben er een jaar uit geweest en bel net mijn sportschool op om weer te beginnen.

En nu zie ik dit topic weer
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_53195968
ik moet ook weer beginnen. Gelukkig hebben ze in Groningen voor studenten een leuk prijsje.. 110 per jaar
  zaterdag 15 september 2007 @ 14:40:54 #196
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_53196538
Die sportschool valt wel enorm tegen alleen
ada fare stop stalking me
pi_53197976
welke? de Aclo?
  zaterdag 15 september 2007 @ 16:37:31 #198
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_53198834
Ben vanmiddag bij SportCity Almere geweest, ik ben meteen lid geworden. Zag er perfect uit en netjes allemaal. Ze proberen dus enkelt de 'gewone' sporters aan te trekken en niet mensen die enkelt voor de gewichten komen. Ik wil het als doel voor afvallen, dus hopelijk gaat dat goed komen. De prijzen:

Per maand 39,75
Inschrijfgeld 99 euro voor een jaarabbonement, na dat jaar per maand opzegbaar (tijdelijk gratis voor een actie met gratis tas en handdoek)
en betaal je 198 euro inschrijfgeld dan kan je het per maand opzeggen (tijdelijk 99 euro)

Het is 30 dagen uitproberen, dus bevalt het je niet kun je binnen 30 dagen meteen opzeggen.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_53223134
tvp
  zondag 16 september 2007 @ 18:45:08 #200
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_53224521
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 15:50 schreef Stienn het volgende:
welke? de Aclo?
jep
ada fare stop stalking me
pi_53224704
Waarom te klein ofzo? Geen begeleiding?
pi_53225058
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:52 schreef Stienn het volgende:
Waarom te klein ofzo? Geen begeleiding?
Het eerste lijkt me, echt fucking krap daar.

Alhoewel, schijnt binnenkort vergroot te worden.
pi_53239856
Ik train nou ook al n maand of 4 behoorlijk intensief:

Maandag -> Tricep, Borst, Buik
Dinsdag -> Bicep, Rug, Buik
Woensdag -> Benen, Schouders
Donderdag -> Tricep, Borst, Buik
Vrijdag -> Bicep, Rug, Buik
Zaterdag -> 2 uur cardio
Zondag -> Benen, schouders

Sinds ik dit nu al 2 maanden doe blijven er maar spieren bijkomen! Werkt prima dus.
"het is toch maar een spelletje"
Ja, maar dit spelletje is GODVERDOMME wel ons leven - FORTUNA SITTARD FOREVER
  maandag 17 september 2007 @ 12:30:35 #204
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_53240990
Ik zou je donderdag met vrijdag omruilen, ivm overbelasting schouders. En ik zou eerst de grote spiergroep aanpakken en dan de kleine.
ada fare stop stalking me
pi_53258094
Ja ik doe uiteraard op maandag en donderdag beginnen met banken en op dinsdag en vrijdag beginnen met Lift Assist (18 kg assistentie)
"het is toch maar een spelletje"
Ja, maar dit spelletje is GODVERDOMME wel ons leven - FORTUNA SITTARD FOREVER
  maandag 24 september 2007 @ 09:59:23 #206
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_53425375
Waar haal je zo'n schema vandaan?
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  maandag 24 september 2007 @ 10:09:33 #207
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_53425542
Schemakastje.
ada fare stop stalking me
  maandag 24 september 2007 @ 20:26:05 #208
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_53442015
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_53442524
Ik heb me inmiddels ingeschreven bij de lokale fitnesscentrum en ik wil maandag beginnen met wat afvallen en wat spieren kweken, ik heb nog nooit gefitnessed dus ik vroeg me af of iemand me kan helpen met het opstellen van een schema (of zijn er websites hiervoor?)
In ieder geval ik ben zelf 1.71 en weeg rond de 69/70 wat wil zeggen dat ik een klein buikje heb en dat wil weg hebben en hopelijk later wat spieren ervoor terughebben maar wat moet ik ervoor doen?

Ik wil in ieder geval 4x per week gaan dat wil zeggen dat ik dus Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag met woensdag en weekend als rustdagen (ben elk weekend sowieso niet thuis dus kan ik moeilijk fitnessen) Ik heb wat doorgespit in bepaalde topics over fitnessen en ik las dus dat het beste is om 45min krachttraining te gaan doen vervolgd door 45min cardio of moet ik het juist langzaam opbouwen? hoe zit het met voeding, wat is zeg maar het basis kwa voeding? Bij voorbaat dank!

[ Bericht 1% gewijzigd door got.rice op 24-09-2007 23:45:23 ]
.mwep
pi_53447640
Wat ik voor voedingsadvies een geweldig boek vond, is het wasbord dieet.
Een achterlijke titel, ik weet het, maar het leest erg goed weg. De schrijver is hoofdredacteur van Men's Health in Amerika. Het is niet echt een dieet, maar meer een uitleg over voeding en wat voor effect welk ingredient op je lichaam heeft. Ik vond het erg fijn omdat het niets verbiedt en je juist stimuleert om meer te eten: 6 keer per dag. Het boek gaat ook uit van het principe: hoe meer spieren je kweekt, hoe meer vet je verbrandt. Ben de adviezen gaan volgen en in 3 maanden tijd 12 kilo kwijt geraakt - en dat zonder te sporten.
pi_53447781
quote:
Op maandag 24 september 2007 20:26 schreef Damzkieee het volgende:
Voor 50 euro te koop bij de sportzaak, ik zou er wel om een vragen met een autoschema generator met calorie inleesmogelijkheid.
pi_53571075
Sinds een weekje of 3 begonnen met fitness, merk nu al dat ik al wat sterk en wat gespierde armen gaat krijgen.

Mijn benen laat ik momenteel even met 'rust'. Die train ik wel genoeg met atletiek/hardlopen en ben de laatste tijd wat blessure gevoelig.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_53584858
Oke, vanaf maandag ga ik weer beginnen met fitnessen. Mijn doel is om in de zomer wat meer massa te hebben, maar dat het ook gewoon goed te zien is. droog gespierd heet dat toch?

Hoe ga ik dat redden?
  zondag 30 september 2007 @ 13:15:55 #214
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_53587024
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:38 schreef Stienn het volgende:
Oke, vanaf maandag ga ik weer beginnen met fitnessen. Mijn doel is om in de zomer wat meer massa te hebben, maar dat het ook gewoon goed te zien is. droog gespierd heet dat toch?

Hoe ga ik dat redden?
Goed eten, slapen, trainen.
ada fare stop stalking me
pi_53588995
Ja, okee. ik heb iets gelezen op een aantal forums... dat wanneer je goed je spieren wil ontwikkelen moet je alleen maar pasta/kip en dat soort shit eten?

Als ik 4 keer per week ga trainen is dat toch voldoende of niet?
pi_53594806
ik train sinds een jaar weer op de sportschool en deed dan het meeste cardio. nu ben ik op zoek naar iemand die een schema voor me kan maken van anderhalf uur voor drie keer per week.
ik wil 1 keer hele lichaam en 2 x afwisselend en drie kwartier cardio waarvan half uur hardlopen.
in het weekend ben ik handbalscheids en ben ik gemiddeld ook nog anderhalf uur aan cardio bezig per wedstrijd

moeilijke gebieden zijn triceps, kuiten ivm achillespeesblessure en buik, meer aandacht nodig voor buik en rug ivm bekkeninstabiliteit en lage rugklachten.
wie durft het aan en kan een leuk schema maken voor me.
meer info nodig, dan hoor ik dat wel.

leeftijd 33
gewicht 68
taille op smalste punt 82
heupen op breedste punt 102
borstomvang 88
buik op breedste punt 100
bovenarm 29
bovenbeen 58
  maandag 15 oktober 2007 @ 08:35:17 #217
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_53941852
tvp, aangezien ik weer begonnen ben met fitness.

Valt me op dat vele hier redelijk serieus bezig zijn met hun lichaam. Vele lijken zich alleen te richten op kracht/domme spieren ipv uithoudingsvermogen/slimme spieren.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_53944545
Wat zijn in godsnaam slimme spieren?
  maandag 15 oktober 2007 @ 13:01:23 #219
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_53946935
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 11:18 schreef Haijo het volgende:
Wat zijn in godsnaam slimme spieren?
Verschil tussen domme spieren en slimme spieren is dat de domme spier zeg maar groot is en veel kracht heeft. Maar je kan weinig met de kracht doen. Een slimme spier is een spier die minder kracht heeft maar je kan daadwerkelijk wat met die kracht doen.

Een bodybuilder heeft spieren, maar kan amper normaal lopen/rennen. Een sprinter heeft minder spieren dan een bodybuilder maar rent hem eruit. In een notendop uitgelegd.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_53947104
Ja maar een bodybuilder kan een tractor-band optillen.
pi_53947931
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 13:01 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Verschil tussen domme spieren en slimme spieren is dat de domme spier zeg maar groot is en veel kracht heeft. Maar je kan weinig met de kracht doen. Een slimme spier is een spier die minder kracht heeft maar je kan daadwerkelijk wat met die kracht doen.

Een bodybuilder heeft spieren, maar kan amper normaal lopen/rennen. Een sprinter heeft minder spieren dan een bodybuilder maar rent hem eruit. In een notendop uitgelegd.
Bedoel je nou niet uithoudingsvermogen ipv intelligentie?

Slimme spieren, Een bodybuider is langzaam(er) omdat hij zwaarder is en omdat hij het type spier heeft ontwikkeld dat bedoeld is voor korte krachte impulsen itt het spiertype dat bedoeld is voor langdurige inspanningen...
pi_53947944
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Haijo op 15-10-2007 13:49:06 ]
  maandag 15 oktober 2007 @ 15:42:25 #223
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_53950030
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 13:47 schreef Haijo het volgende:
Bedoel je nou niet uithoudingsvermogen ipv intelligentie?
Nee, dat bedoel ik niet. Het grote verschil tussen de twee is dat de een zijn spieren functioneel versterkt, en de ander de spier alleen maar versterkt voor de domme kracht (of het uiterlijke vertoon, dus een grote spiermassa, maar er functioneel geen extra's uit kan halen omdat de spier niet op die specifieke bewegingen getrained is).

Laten we zeggen dat jij je beenspieren traint om ze meer massa te laten hebben. Ze zijn groot en sterk en whatnot, maar je kan niet sprinten.. Want je traint de spier niet op die specifieke arbeid.
Een sprinter zal krachttraining doen en daarnaast ook nog specifieke oefeningen om die spierkracht daadwerkelijk om te zetten in snelheid/acceleratie etc etc. Maw, de spier wordt ook nog eens getrained op de arbeid die men gaat verzetten, en men staart zich niet alleen dood op kracht/massa.

Het heeft misschien deels ook met uithoudingsvermogen te maken hebben, maar dat ligt ook meer aan het type spier (rode vs witte spieren) en je algehele uithoudingsvermogen.
quote:
Slimme spieren, Een bodybuider is langzaam(er) omdat hij zwaarder is en omdat hij het type spier heeft ontwikkeld dat bedoeld is voor korte krachte impulsen itt het spiertype dat bedoeld is voor langdurige inspanningen...
Sprinten is ook een krachtexplosie. Sprinters hebben veel witte spieren ipv rode spieren (wat weer geschikt is voor duursporten).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_53950239
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 13:01 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Verschil tussen domme spieren en slimme spieren is dat de domme spier zeg maar groot is en veel kracht heeft. Maar je kan weinig met de kracht doen. Een slimme spier is een spier die minder kracht heeft maar je kan daadwerkelijk wat met die kracht doen.

Een bodybuilder heeft spieren, maar kan amper normaal lopen/rennen. Een sprinter heeft minder spieren dan een bodybuilder maar rent hem eruit. In een notendop uitgelegd.
Als je een gemiddelde 100/200m topsprinter ziet, zien deze anders flink gespierd uit en 400m sprinter en 800m zullen dan meer slimme spieren hebben. Een 100 en 200 meter haalt ook veel snelheid vanuit zijn bovenlichaam

Ik ben zelf een 400m sprinter en echt "gespierd" ben ik ook weer niet Een 400 meter (horden) is meer een conditie ding dan een krachtexplosie
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:48:28 #225
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_53972327
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 15:42 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Nee, dat bedoel ik niet. Het grote verschil tussen de twee is dat de een zijn spieren functioneel versterkt, en de ander de spier alleen maar versterkt voor de domme kracht (of het uiterlijke vertoon, dus een grote spiermassa, maar er functioneel geen extra's uit kan halen omdat de spier niet op die specifieke bewegingen getrained is).
Aaaah "functioneel" dat is me lievelingswoord wat is er functioneler aan rennen dan aan gewichten optillen? Volgens mij is het maar net wat je leuker vind.
quote:
Laten we zeggen dat jij je beenspieren traint om ze meer massa te laten hebben. Ze zijn groot en sterk en whatnot, maar je kan niet sprinten.. Want je traint de spier niet op die specifieke arbeid.
Een sprinter zal krachttraining doen en daarnaast ook nog specifieke oefeningen om die spierkracht daadwerkelijk om te zetten in snelheid/acceleratie etc etc. Maw, de spier wordt ook nog eens getrained op de arbeid die men gaat verzetten, en men staart zich niet alleen dood op kracht/massa.
Ik ben gruwelijk log. Maar toch kan ik nog snel sprinten en dunken. Terwijl ik dit nooit oefen. Waarom denk je dat elke topatleet met gewichten traint?
quote:
Het heeft misschien deels ook met uithoudingsvermogen te maken hebben, maar dat ligt ook meer aan het type spier (rode vs witte spieren) en je algehele uithoudingsvermogen.
[..]

Sprinten is ook een krachtexplosie. Sprinters hebben veel witte spieren ipv rode spieren (wat weer geschikt is voor duursporten).
ada fare stop stalking me
pi_53980898
Als je hard wilt rennen, dan ga je toch rennen?
'Schneller! Schneller!'
  donderdag 8 november 2007 @ 09:31:49 #227
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_54449433
Hoi allen,

Ben nu alweer 2 maanden bezig en doe voornamelijk oefeningen voor het bovenlichaam.
Borst Biceps enz.

Dit doe ik 3 keer in de week, Zaterdag, Dinsdag en Donderdag.
Is dit goed of moet ik meer rust er tussen nemen?
Ik doe dus dezelfde oefeningen op elke dag.

Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_54569903
Iemand nog goeie buikspieroefeningen?
pi_54575375
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 15:42 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Nee, dat bedoel ik niet. Het grote verschil tussen de twee is dat de een zijn spieren functioneel versterkt, en de ander de spier alleen maar versterkt voor de domme kracht (of het uiterlijke vertoon, dus een grote spiermassa, maar er functioneel geen extra's uit kan halen omdat de spier niet op die specifieke bewegingen getrained is).

Laten we zeggen dat jij je beenspieren traint om ze meer massa te laten hebben. Ze zijn groot en sterk en whatnot, maar je kan niet sprinten.. Want je traint de spier niet op die specifieke arbeid.
Een sprinter zal krachttraining doen en daarnaast ook nog specifieke oefeningen om die spierkracht daadwerkelijk om te zetten in snelheid/acceleratie etc etc. Maw, de spier wordt ook nog eens getrained op de arbeid die men gaat verzetten, en men staart zich niet alleen dood op kracht/massa.

Het heeft misschien deels ook met uithoudingsvermogen te maken hebben, maar dat ligt ook meer aan het type spier (rode vs witte spieren) en je algehele uithoudingsvermogen.
[..]

Sprinten is ook een krachtexplosie. Sprinters hebben veel witte spieren ipv rode spieren (wat weer geschikt is voor duursporten).
Daarom trainen topatleten elke dag met zware gewichten zeker.......... om log en niet-functioneel te worden.
Als een sprinter niet in de gym met gewichten mocht trainen zou hij nergens zijn.

Samenvatting: krachtsport word toegepast in elke tak van de sport.
pi_55178066
Hallo allemaal.
Ik ben bezig met afvallen. Vet verbranding dus. Eten hoef ik niet over in te zitten dat gaat allemaal goed. Ik zou alleen wat tips willen bij het bewegen. Ik ga 3x in de week 1.5-2 uur naar de sportschool. En loop 3 keer per week hard, 30 minuten volgens een hardloopschema.

Nou zou ik graag willen weten hoe ik die 3x sportschool zo nuttig mogelijk kan maken. Dus zo goed mogelijk trainen en zoveel mogelijk vet verbranden. Ik deed voorheen gewoon 1.5-2 uur cardio. Maar misschien zijn er betere manieren om meer/sneller vet te verbranden. Alle tips zijn welkom.

Ik ben 15 jaar, 1.92 m, 75 kg. Alleen heb nogal een buikje en bij me borst ook wat vet wat ik heel lelijk vind. Ik wil dat het gewoon strak wordt.

Alvast bedankt als iemand me kan helpen.
  dinsdag 11 december 2007 @ 08:51:38 #231
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_55185009
1.92 en 75 kilo en je wilt AFVALLEN ???

Wat jij moet doen is spiermassa kweken ipv vet verbranden, als je nog lichter wordt wordt je een iel mannetje, dat wil je toch niet!?! Bovendien: wanneer je iets meer spiermassa hebt wordt het wegwerken van het vet ook stukken makkelijker, bovendien valt het kleine beetje vet niet meer op bovenop de spieren
pi_55198332
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 08:51 schreef ConQuestador het volgende:
1.92 en 75 kilo en je wilt AFVALLEN ???

Wat jij moet doen is spiermassa kweken ipv vet verbranden, als je nog lichter wordt wordt je een iel mannetje, dat wil je toch niet!?! Bovendien: wanneer je iets meer spiermassa hebt wordt het wegwerken van het vet ook stukken makkelijker, bovendien valt het kleine beetje vet niet meer op bovenop de spieren
Maar als er wat vet op je buik zit. Worden je spieren toch nooit goed zichtbaar?
pi_55208282
quote:
Op maandag 10 december 2007 21:31 schreef Huppelei het volgende:
Hallo allemaal.
Ik ben bezig met afvallen. Vet verbranding dus. Eten hoef ik niet over in te zitten dat gaat allemaal goed. Ik zou alleen wat tips willen bij het bewegen. Ik ga 3x in de week 1.5-2 uur naar de sportschool. En loop 3 keer per week hard, 30 minuten volgens een hardloopschema.

Nou zou ik graag willen weten hoe ik die 3x sportschool zo nuttig mogelijk kan maken. Dus zo goed mogelijk trainen en zoveel mogelijk vet verbranden. Ik deed voorheen gewoon 1.5-2 uur cardio. Maar misschien zijn er betere manieren om meer/sneller vet te verbranden. Alle tips zijn welkom.

Ik ben 15 jaar, 1.92 m, 75 kg. Alleen heb nogal een buikje en bij me borst ook wat vet wat ik heel lelijk vind. Ik wil dat het gewoon strak wordt.

Alvast bedankt als iemand me kan helpen.
Wtf. Hoe doe je dat, ben 1.75 en weeg ook 75kg. Zo weinig wegen en dan nog vet hebben, dan moet je echt geen spieren hebben.
pi_55211650
Oke ik hoor het al. Spieren opbouwen dus..

En dat terwijl ik toch wel redelijk sterk ben. Zit ook in een sjouwploeg voor scholen enzo
pi_55212568
Hey , ik ben 1m89 weeg 80kg en ben van plan 3x per week te gaan fitnissen
mijn doelen zijn vooral armen/buik omdat ik dat er het coolst uit vind zien, maar ook de rest is wel belangrijk natuurlijk .
iemand ideeen? bvd
Wether you think you can, ore can't youre right.
pi_55218658
Ik heb een probleem met me buikspiertjes
Ik doe sinds kort aan krachttraining en me buikspieren komen al mooi door.
Maar nu is mijn linkerkant van me buik nogal anders dan me rechter
Bij de bovenkant van me buikspieren zitten er links 2 kleine blokjes, en rechts 1 grote.
Alsof ik dus een soort van 7pack krijg?
Hoe zit dit? Wordt dit na een tijd door trainen vanzelf rechtgetrokken of is me buik gewoon asymmetrisch?
Ik ben een superster want ik drink jupiler!
pi_55219419
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:52 schreef ConQuestador het volgende:
Volhouden...... ik eet ook weinig en sport veel, maar toch gaat het wegwerken van het vet zeer langzaam. Pas na lange tijd zul je resultaat zien

lang leve het trage metabolisme
Je moet ook uitkijken dat je niet te weinig gaat eten want dan gaat je lichaam spier opeten. Die denkt van verdorie ik verbruik te veel energie en ik krijg te weinig binnen. We moeten bezuinigen en de veelvreters zijn de spieren. Zo kan je zowaar spier verliezen en kan er juist vet bijkomen!
pi_55219555
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 13:47 schreef Haijo het volgende:

[..]

Bedoel je nou niet uithoudingsvermogen ipv intelligentie?

Slimme spieren, Een bodybuider is langzaam(er) omdat hij zwaarder is en omdat hij het type spier heeft ontwikkeld dat bedoeld is voor korte krachte impulsen itt het spiertype dat bedoeld is voor langdurige inspanningen...
Nou ik denk eerder dat bodybuilders spieren hebben op plekken die totaal geen functie buiten het estetische hebben en vaak ook juist nadelig werken in de motoriek. Waardoor een bodybuilder inderdaad zwaarder wordt (meer spieren), meer energie verbruikt (meer spieren) maar niet "sterker" (minder functionele spier, meer hinderlijke spieren) of athletischer is.
pi_55221486
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:00 schreef sampoo het volgende:

[..]

Nou ik denk eerder dat bodybuilders spieren hebben op plekken die totaal geen functie buiten het estetische hebben en vaak ook juist nadelig werken in de motoriek. Waardoor een bodybuilder inderdaad zwaarder wordt (meer spieren), meer energie verbruikt (meer spieren) maar niet "sterker" (minder functionele spier, meer hinderlijke spieren) of athletischer is.
Die spieren zijn er natuurlijk niet zomaar gekomen. Een spier groeit omdat hij op een bepaalde manier geprikkeld wordt. Niets meer en niets minder.
  woensdag 12 december 2007 @ 19:28:54 #240
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_55225086
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:55 schreef sampoo het volgende:

[..]

Je moet ook uitkijken dat je niet te weinig gaat eten want dan gaat je lichaam spier opeten. Die denkt van verdorie ik verbruik te veel energie en ik krijg te weinig binnen. We moeten bezuinigen en de veelvreters zijn de spieren. Zo kan je zowaar spier verliezen en kan er juist vet bijkomen!
Je bent ook een mooi oude quote van mij aan het quoten

"toevallig" ben ik net deze week begonnen met mijn uberschema: 5x in de week trainen en vreten om het leven
  woensdag 12 december 2007 @ 19:34:07 #241
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_55225228
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:25 schreef Fuzzysham het volgende:
Hoe zit dit? Wordt dit na een tijd door trainen vanzelf rechtgetrokken of is me buik gewoon asymmetrisch?
De buikspier is 1 grote spier waar pezen overheen lopen, deze pezen zorgen ervoor dat je blokjes ziet, terwijl het eigenlijk 1 spier is die je ziet. Hoe die pezen lopen verschilt per persoon, sommigen hebben een perfect symetrische 6 pack, en sommigen hebben slechts 5 blokjes (arnold b.v.)
  woensdag 12 december 2007 @ 19:39:17 #242
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_55225389
quote:
Op woensdag 12 december 2007 19:28 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Je bent ook een mooi oude quote van mij aan het quoten

"toevallig" ben ik net deze week begonnen met mijn uberschema: 5x in de week trainen en vreten om het leven
Ben een tijdje geleden van 5 naar 4 terug gegaan. Bevalt prima. ma/di trainen, wo rust, do/vrij weer trainen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_55225944
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:12 schreef Haijo het volgende:

[..]

Die spieren zijn er natuurlijk niet zomaar gekomen. Een spier groeit omdat hij op een bepaalde manier geprikkeld wordt. Niets meer en niets minder.
Je snapt toch wel dat sommige spieren totaal geen praktisch nut heeft. Dat hoeft ook niet, maar we moeten niet doen alsof het niet bij die spieren om "het ziet er mooi uit" gaat. Bodybuilding heeft niet met ultieme kracht of uithoudingsvermogen te maken. Ja, het is heel zwaar om je lichaam zo ver te krijgen, maar praktisch is het dus niet (zeker op professioneel niveau).
pi_55234325
quote:
Op woensdag 12 december 2007 20:00 schreef sampoo het volgende:

[..]

Je snapt toch wel dat sommige spieren totaal geen praktisch nut heeft. Dat hoeft ook niet, maar we moeten niet doen alsof het niet bij die spieren om "het ziet er mooi uit" gaat. Bodybuilding heeft niet met ultieme kracht of uithoudingsvermogen te maken. Ja, het is heel zwaar om je lichaam zo ver te krijgen, maar praktisch is het dus niet (zeker op professioneel niveau).
Veel mensen zullen het ook niet mooi vinden, daarnaast is het de vraag of het nou zo gezond is.

Ikzelf train zoveel mogelijk compounds, oefeningen met m'n eigen lichaam(sgewicht) en eet gezond en naar hoeveel honger ik heb. Doe ernaast boksen, om me conditie en spierelasticiteit goed te houden.

In veel vechtsporten zie je ook dat bodybuilder achtige types binnen een korte tijd buiten adem zijn, een balans vinden is dan ook de key.
pi_55275415
Oh brother, krijgen we dat weer.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_55368256
Dus afvallen en spieren trainen is niet mogelijk?

Ik doe nu 15 minuten fietsen. Dan een uur krachttraining. En dan 15 minuten cross en 15 minuten steppen.

En ik eet niet echt veel. Vooral gezond. Omdat ik wil afvallen. Zit namelijk nog 1 cm vet ofzo voor me buik.. En ik wil dat graag weg werken. Maar tegelijkertijd ook aan me spieren daar werken (bovenlichaam, voor de zomer ).
  woensdag 19 december 2007 @ 08:42:03 #247
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_55379894
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 19:04 schreef Skazminko het volgende:
Oh brother, krijgen we dat weer.
Eet jij 1000kg vlees per jaar?
ada fare stop stalking me
pi_55382773
quote:
Op woensdag 12 december 2007 20:00 schreef sampoo het volgende:

[..]

Je snapt toch wel dat sommige spieren totaal geen praktisch nut heeft. Dat hoeft ook niet, maar we moeten niet doen alsof het niet bij die spieren om "het ziet er mooi uit" gaat. Bodybuilding heeft niet met ultieme kracht of uithoudingsvermogen te maken. Ja, het is heel zwaar om je lichaam zo ver te krijgen, maar praktisch is het dus niet (zeker op professioneel niveau).
Natuurlijk is het doel van bodybuilding een esthetische kwestie. Alle traditionele bodybuildingschema's (split) zijn op een zo groot mogelijke toename in volume in een zo kort mogelijke tijd uit. Die schema's zijn totaal niet gericht op kracht, en krachtstoename is dan ook een schraal bij-effect van zgn. sacroplasmische groei, wat jij "nutteloze spieren" zal noemen.

Maar who cares?
pi_55389645
quote:
Op woensdag 19 december 2007 08:42 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Eet jij 1000kg vlees per jaar?
Nee, maar als je me dat geeft kan je me over een half jaar niet meer herkennen.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
  FOK!fotograaf woensdag 19 december 2007 @ 16:02:28 #250
151126 angel008
pi_55390030
sinds 2 weken ben ook ik begonnen aan fitnessen samen met een vriend doen wij nu 4 dagen in de week
Maandag -> Tricep, Borst, Buik
Dinsdag -> Bicep, Rug, Buik
Woensdag -> rust
Donderdag -> Tricep, Borst, Buik
Vrijdag -> rust
Zaterdag -> Bicep, Rug, Buik
Zondag -> rust

wat ik wel merk is dat ik tot nu toe elke dag wel spierpijn heb maar dit na verloop van tijd ook steeds korter is (tot soms zelfs totaal geen spierpijn)

de jongen waarmee ik train zit wel all een half jaar op fitness dus doe ik meestal gewoon net even een standje lager als hem. maar verder kom ik wel aardig mee en werkt het ook wel lekker

wat ik me alleen afvraag ik ga puur voor spiermassa kweken heen maar ik betrap mijzelf erop dat ik vaak net 4/5 broodjes + 2 cup a soup heb gegeten op een dag en dan all ga trainen waarna ik als ik dan thuis kom na het fitness aan het warme eten ga loop ik nu niet het risico om spieren te verbranden inplaats van kweken. ?
  woensdag 19 december 2007 @ 16:34:59 #251
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_55390977
Dit schema is echt te kut. Waarom train je geen schouder, quads, hamstrings, kuiten, trapezius? En waarom doe je buik 4x per week?
ada fare stop stalking me
  FOK!fotograaf donderdag 20 december 2007 @ 13:26:34 #252
151126 angel008
pi_55414749
quote:
Op woensdag 19 december 2007 16:34 schreef ivosnivo het volgende:
Dit schema is echt te kut. Waarom train je geen schouder, quads, hamstrings, kuiten, trapezius? En waarom doe je buik 4x per week?
dat was het bekendste wat ik nog kende.. schouders doen we ook eigenlijk het hele bovenlichaam welke we om de dag wisselen met elke dag ook de buik (dat schijnt wel te kunnen omdat dat sneller gaat ?

tevens gaan we ook vaak als cooldown of warming up nog even roeien of op de fietsen om ook nog wat benen wakker te schudden.
  donderdag 20 december 2007 @ 13:48:04 #253
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_55415357
Oke dan is het goed
ada fare stop stalking me
pi_55417749
1: borst + voorkant schouders
2: rug + achterkant schouders
rust
3: benen + buik
4: armen + zijkant schouders
rust
rust

is het enige goede 4 dagen / week splitschema dat ik ken.
  donderdag 20 december 2007 @ 15:28:29 #255
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_55417835
quote:
Op donderdag 20 december 2007 15:24 schreef LedZep het volgende:
1: borst + voorkant schouders
2: rug + achterkant schouders
rust
3: benen + buik
4: armen + zijkant schouders
rust
rust

is het enige goede 4 dagen / week splitschema dat ik ken.
Is dat niet een tikkeltje overdreven?
ada fare stop stalking me
  donderdag 20 december 2007 @ 15:46:19 #256
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_55418265
Heej mensen ik ben nu eindelijk begonnen met serieus trainen ik ga elke dag:

Dag 1: Borst + Triceps
Dag2: Rug + Biceps
Dag3: Benen + Schouders

Ik ga elke dag en doe ook nog buikoefeningen ertussen.
Ik gebruik Whey shake http://www.nutriplaza.nl/index.php?showproduct=show&idee=444

Maar ik wou nu mischien wat erbij proberen

-Creatine http://www.nutriplaza.nl/index.php?showproduct=show&idee=463
-Mass Fx http://www.nutriplaza.nl/index.php?showproduct=show&idee=699

Ik ben nu dus 15 jaar is dit slecht voor me of kan het eigenlijk geen kwaad of moet ik me gewoon bij de Whey houden?

Bedankt!
  donderdag 20 december 2007 @ 15:56:10 #257
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_55418527
quote:
Op donderdag 20 december 2007 15:24 schreef LedZep het volgende:
1: borst + voorkant schouders
2: rug + achterkant schouders
rust
3: benen + buik
4: armen + zijkant schouders
rust
rust

is het enige goede 4 dagen / week splitschema dat ik ken.
Ik heb bijna hetzelfde, alleen dan dag 1 en 2 omgedraaid. Zit ik dus weer fout.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_55419304
quote:
Op donderdag 20 december 2007 15:28 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Is dat niet een tikkeltje overdreven?
Ja
pi_55420292
Zo heb nu maand gefitnist (maandabonment genomen),
heb nu beetje het probleem dat de vriend waarmee ik fitnisde ermee gestopt is.
en ik moeite heb om mezelf te pushen om alleen te gaan(hoezeer ik het ook haat om toe te geven).
Ben wel van plan om weer te verlengen ben het alleen ff aan uitstellen nu wat vet slecht is eigenlijk..
ik deed overigens 3 dagen per week:
dag 1:Biceps/borst
dag 2:Triceps/rug
dag 3:benen/rug
*allemaal inclusief een beetje cardio*
Wether you think you can, ore can't youre right.
  donderdag 20 december 2007 @ 17:15:16 #260
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_55420633
quote:
Op donderdag 20 december 2007 15:46 schreef Drumpie het volgende:
Heej mensen ik ben nu eindelijk begonnen met serieus trainen ik ga elke dag:

Dag 1: Borst + Triceps
Dag2: Rug + Biceps
Dag3: Benen + Schouders

Ik ga elke dag en doe ook nog buikoefeningen ertussen.
Ik gebruik Whey shake http://www.nutriplaza.nl/index.php?showproduct=show&idee=444

Maar ik wou nu mischien wat erbij proberen

-Creatine http://www.nutriplaza.nl/index.php?showproduct=show&idee=463
-Mass Fx http://www.nutriplaza.nl/index.php?showproduct=show&idee=699

Ik ben nu dus 15 jaar is dit slecht voor me of kan het eigenlijk geen kwaad of moet ik me gewoon bij de Whey houden?

Bedankt!
Ik zou ook af en toe is wat dagen rust in lassen. Vooral na je schouders weer je borst enzo. In de sportschool groeien je spieren niet, die groeien als je rust neemt na je training.
Ik zou kalm aan doen met de suplementen en me vooral op goede voeding focussen. En niet te serieus met je trainen bezig zijn want je bent 15 (zijn nog veel meer leuke dingen).
quote:
Op donderdag 20 december 2007 16:26 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ja
Ik vind dat een tikkeltje overdreven, dat mag je best weten.
quote:
Op donderdag 20 december 2007 17:00 schreef 1knowFeaR het volgende:
Zo heb nu maand gefitnist (maandabonment genomen),
heb nu beetje het probleem dat de vriend waarmee ik fitnisde ermee gestopt is.
en ik moeite heb om mezelf te pushen om alleen te gaan(hoezeer ik het ook haat om toe te geven).
Ben wel van plan om weer te verlengen ben het alleen ff aan uitstellen nu wat vet slecht is eigenlijk..
ik deed overigens 3 dagen per week:
dag 1:Biceps/borst
dag 2:Triceps/rug
dag 3:benen/rug
*allemaal inclusief een beetje cardio*
Je probleem heeft ook een voordeel, nu kun je trainen wanneer het jou het best uitkomt. En idd je kunt het best zo snel mogelijk weer beginnen anders komt het er niet van.
ada fare stop stalking me
  donderdag 20 december 2007 @ 22:23:46 #261
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_55428185
[quote]Op donderdag 20 december 2007 17:15 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ik zou ook af en toe is wat dagen rust in lassen. Vooral na je schouders weer je borst enzo. In de sportschool groeien je spieren niet, die groeien als je rust neemt na je training.
Ik zou kalm aan doen met de suplementen en me vooral op goede voeding focussen. En niet te serieus met je trainen bezig zijn want je bent 15 (zijn nog veel meer leuke dingen).
[..]

Oke maar het is niet zo dat ik geen rust neem het telt door dus na dag 3, 1 dag rust en dan weer gaan me spieren hebben genoeg rust tussendoor ik vind het leuk om te doen.

de Mass fx is nog niet nodig voor me lichaam hoorde ik.
Maar is de Creatine die je daar ziet en de Whey goed spul dan???
  donderdag 20 december 2007 @ 22:28:48 #262
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_55428338
Kun je me vertellen wat je zoal eet op een dag?
ada fare stop stalking me
  donderdag 20 december 2007 @ 23:32:19 #263
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_55430351
Smorgens brinta
10 uur: boterham + pakje drinken
12 uur: boterham + pakje drinken + vifit framboos
2 uur: boterham + pakje drinken
half 4: kwark voor fitness
na fitness: eiwit
7 uur: wat de pot schaft
9 uur: kwark
  donderdag 20 december 2007 @ 23:37:01 #264
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_55430455
Probeer eens wat brood te verangen voor havermout/britna en gooi er wat vetten (nootjes) en een stukje fruit in.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  donderdag 20 december 2007 @ 23:59:40 #265
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_55431056
het probleem is ik kan niet beetje brinta zitten gaan eten op school he.
  vrijdag 21 december 2007 @ 00:01:37 #266
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_55431101
Shakebeker mee?
Godfather Bodybuilding topic reeks
  vrijdag 21 december 2007 @ 07:58:31 #267
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_55434103
Eet je telkens 1 boterham? Dat lijkt me nogal weinig, en ik zou savonds wat musli door je kwark mikken.
ada fare stop stalking me
  vrijdag 21 december 2007 @ 14:53:06 #268
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_55442858
Nee ik zeg juist ik eet geen 1 boterham want daar kan ik niet van leven.
Maar dan wacht ik nog wel met me creatine.
Maar welke whey moet ik nemen
Die ene van Dymatize of de Whey Proteine instant?
pi_55547382
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 13:01 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Verschil tussen domme spieren en slimme spieren is dat de domme spier zeg maar groot is en veel kracht heeft. Maar je kan weinig met de kracht doen. Een slimme spier is een spier die minder kracht heeft maar je kan daadwerkelijk wat met die kracht doen.

Een bodybuilder heeft spieren, maar kan amper normaal lopen/rennen. Een sprinter heeft minder spieren dan een bodybuilder maar rent hem eruit. In een notendop uitgelegd.
Haha, daarom traint een sprinter vrijwel puur zijn type2b vezels, dezelfde die een bodybuilder/powerlifter/gewichtheffer traint.

Ooit het filmpje gezien waar K. Levrone (pro bb) sprint tegen Dwain Chambers? Chambers wint uiteraard, maar Levrone rent 98% van de mensen op deze aarbol eruit, including you.
pi_55749373
DBB suck cocks.
Psychedelisch.
pi_55756856
Word.
pi_55767291
http://www.youtube.com/watch?v=AYX2EWK4QWo


"Not only does Keven Levron lose in this 60m race, he gets blown out. Chambers runs an easy 6.64 seconds without track spikes, during the off season (when he is at his worse shape). Levrone ran 7.8 seconds, a time which most high school males and some high school females can easily beat."

Haha ik ren hem in 7.6s
pi_55770540
Alldrugs.
pi_55781639
true
pi_55906330
even een vraagje
Ben 21 jaar, 190 cm en weeg 76 kilo.
Ik begin vanaf het weekend met trainen, wil wat meer spiermassa hebben, en wat zwaarder worden...
Wil toch wel minimaal 80 kilo gaan wegen, liever nog 85 kilo.
Hoe kan ik dat het beste doen met eten?
Ik begrijp dat ik veeeeeel moet eten, en veel eiwitten moet binnen krijgen
Kwark bijvoorbeeld.... wanneer kan ik dat het beste eten??? Ik heb hier al gelezen dat je het beste kan mixen met dextrose, maar kan ik er ook nog iets doorheen gooien om het wat meer smaak te geven?
En veel pinda's heb ik begrepen?
Dus ongeveer 5 kilo aankomen.... 3 keer in de week trainen.... hoeveel tijd kost het me dan ongeveer om die 5 kilo aan te komen?
thnx
Signature verwijderd door FA
pi_56817215
gewoon na de trainingen kwark eten wat mueli erbij en je hebt sowieso je eiwitten!
Mysterieland!!!!!!!!!!!!!
pi_56818078
Lees dit:

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224

doe wat hij zegt (incl de volle melk) en je weegt binnen 6 maanden 90kg.
pi_56954996
Klein vraagje.

Ik doe eigenlijk alleen cardio in de sportschool (spinnen ftw), maar zag laatst een dude die een halter in zijn hand had, zijn onderbeen op een bankje zette en een soort zaagbeweging zat te maken. Welke spier(en) train je daar precies mee?
Dus toch .
pi_56955976


Target

* Back, General

Synergists

* Trapezius, Middle
* Trapezius, Lower
* Rhomboids
* Latissimus Dorsi
* Teres Major
* Deltoid, Posterior
* Infraspinatus
* Teres Minor
* Brachialis
* Brachioradialis
* Pectoralis Major, Sternal

Dynamic Stabilizers

* Biceps Brachii
* Triceps, Long Head

Stabilizers

* Triceps (Supporting Arm)

-www.exrx.net
  zondag 24 februari 2008 @ 21:42:24 #280
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_56956016
Dat is de Dubbel bent-over row:

http://www.exrx.net/Weigh(...)l/DBBentOverRow.html

en je traint er je bovenrug mee, dus de uper en lower Trapezius:
  zondag 24 februari 2008 @ 21:43:00 #281
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_56956035
oeps, dubbelpost
pi_56956433
Ah, top. Dank je.
Dus toch .
pi_56963939
Ik ben 1.96 weeg 82 kg en wil graag beginnen met trainen op: buik/borst/schouders

als ik 2x per week ga fitnessen en train op die spiergroepen na hoeveel maanden zie je dan wat 'resultaat'? Of is dat een kwestie van jaren?
Love is in the air!
pi_56973869
quote:
Op maandag 25 februari 2008 14:14 schreef Landgeld het volgende:
Ik ben 1.96 weeg 82 kg en wil graag beginnen met trainen op: buik/borst/schouders

als ik 2x per week ga fitnessen en train op die spiergroepen na hoeveel maanden zie je dan wat 'resultaat'? Of is dat een kwestie van jaren?
denk dat het per persoon verschillend is of je er wél of geen aanleg voor hebt..... maar ik denk persoonlijk dat het een kwestie van een jaar is voordat je écht wat ziet (lees: je breder wordt) , al heb ik er geen ervaring mee...
Mysterieland!!!!!!!!!!!!!
  maandag 25 februari 2008 @ 22:01:26 #285
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_56973898
Ligt eraan wat je gaat doen en wat je inzet is en of je beetje aanleg hebt.
ada fare stop stalking me
pi_56974137
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:01 schreef ivosnivo het volgende:
Ligt eraan wat je gaat doen en wat je inzet is en of je beetje aanleg hebt.
'gewoon' 2x per week een uur oefeningen voor die spiergroepen (schouders/borst/buik).... Wat is voor de gemiddelde dan een zichtbaar resultaat? (half jaar)
Love is in the air!
  maandag 25 februari 2008 @ 22:44:53 #287
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_56975104
lees deze op maar is door [Centraal] Bodybuilding topic deel 79
ada fare stop stalking me
pi_57031127
Nog maar eentje dan die ik gister zag: Een dude die een halter met twee handen vast had in een greep dat hij van boven zeg maar. Het enige wat hij vervolgens deed was de halter omhoog brengen met zijn ellebogen naar buiten. Wat is dat precies? Kan het op die site niet zo snel vinden
Dus toch .
pi_57035455
Upright row?
pi_57035664
Jep, dat is hem. Dank u
Dus toch .
pi_57056985
Ik fitness nu meer dan 4 maanden, en ik zie er zelf al aardig wat van

alleen mijn armen worden steeds dikker, nu zullen jullie wel denken, ja dat is toch ook het doel?
Maar ik zie in de sportschool genoeg meisjes rondlopen met dunne armen die wel spierballen hebben als ze ze aanspannen..

Waarom worden mijn armen er dan alleen maar dikker op?
pi_57135441
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 11:37 schreef Breathtaking het volgende:
Ik fitness nu meer dan 4 maanden, en ik zie er zelf al aardig wat van

alleen mijn armen worden steeds dikker, nu zullen jullie wel denken, ja dat is toch ook het doel?
Maar ik zie in de sportschool genoeg meisjes rondlopen met dunne armen die wel spierballen hebben als ze ze aanspannen..

Waarom worden mijn armen er dan alleen maar dikker op?
maar hoevaak train je dan als je al na 4 maanden resultaat ziet aan borst/schouders etc.
Love is in the air!
pi_57136060
Ondervoed kindje dat een half jaar goed traint en eet = 15kg nieuwe spiermassa (zie mijn post op 18 februari 17:20)
pi_57138590
Hmm, ik ben niet ondervoed en wil 2x per week kracht-trainen puur op buik-borst-schouder, dus voor de zomer wat resultaat moet kunnen (3-4 maanden).... oftwel : breder worden

Enige nadeel is toch: ik doe ook graag 2-3 keer per week duurloop (+/- 30 min) en /voetbal. Dit kan toch een negatief effect hebben op de krachttraining (lees: spieren kweken?)
Love is in the air!
  dinsdag 4 maart 2008 @ 07:54:15 #295
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_57143179
Volgens mij moet je je rug ook mee trainen als je breed wilt worden.
ada fare stop stalking me
pi_57146623
quote:
Op maandag 3 maart 2008 22:45 schreef Landgeld het volgende:
Hmm, ik ben niet ondervoed en wil 2x per week kracht-trainen puur op buik-borst-schouder, dus voor de zomer wat resultaat moet kunnen (3-4 maanden).... oftwel : breder worden

Enige nadeel is toch: ik doe ook graag 2-3 keer per week duurloop (+/- 30 min) en /voetbal. Dit kan toch een negatief effect hebben op de krachttraining (lees: spieren kweken?)
Het houdt je lichaam juist perfect in balans. Zolang je er maar genoeg bij blijft eten, is er geen probleem.
Je spierdefinitie zal wss erg goed worden.
pi_57147793
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 11:55 schreef slaapvaak het volgende:

[..]

Het houdt je lichaam juist perfect in balans. Zolang je er maar genoeg bij blijft eten, is er geen probleem.
Je spierdefinitie zal wss erg goed worden.
Wat bedoel je met 'spierdefinitie' zal goed worden? maar thx voor je reply.. Ben alleen benieuwd na hoeveel weken/maanden ik resultaat zie, met 2x 1 uur per week krachttraining specifiek op de spiergroepen buik/borst/schouders/rug
Love is in the air!
pi_57149243
Oké, ik begin nu een beetje een buikje te gaan krijgen en een onderkin.... nog niet zo heel extreem maar ik erger me d'r wel aan.

Hoe ga ik dit zo snel mogelijk weg krijgen? heeft iemand hier tips voor?
pi_57151107
quote:
Op maandag 3 maart 2008 20:56 schreef Landgeld het volgende:

[..]

maar hoevaak train je dan als je al na 4 maanden resultaat ziet aan borst/schouders etc.
3 x per week? + 2 keer per week bodybalance (Wat ook aardig wat doet voor je spieren)
  dinsdag 4 maart 2008 @ 15:42:01 #300
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_57151210
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 14:09 schreef Stienn het volgende:
Oké, ik begin nu een beetje een buikje te gaan krijgen en een onderkin.... nog niet zo heel extreem maar ik erger me d'r wel aan.

Hoe ga ik dit zo snel mogelijk weg krijgen? heeft iemand hier tips voor?
Liposuctie, en als dat niet werkt kun je misschien proberen meer te bewegen en gezond te eten?
ada fare stop stalking me
pi_57152852
ja, zo ver was ik ook al...

maar is het nu nodig dat ik 1,5 uur op een cardio apparaat sta en voor de rest buikspier oefeningen of is er ook een schema bijvoorbeeld waarmee ik afval maar toch nog wat spiermassa opbouw?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')