linkje naar interessante linkjes:quote:mwah het is voor niemand leuk om buiten de normale proporties te zitten. Ik was altijd die lange dunne sliert in de klas (elke klas heeft er wel eentje) ik stond met gym aan het eind van de rij bij de jongens want we werden op lengte opgesteld (ook zoiets stoms
)
Als we paalbal deden vroegen ze steevast: "Meester, welke paal moeten we nu raken? De ijzeren of Puckzzz? "
jahaaa...humor hoor die kids![]()
TIP:quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:40 schreef miss_sly het volgende:
Mja, ik hoef me er denk ik ook niet meer voor te schamen, maar ik voel me wel wat onzeker daarover, moet ik zeggen.
Mijn vriend zal me ook wel mooi vinden in bikini, denk ik, dus misschien moet ik hem gewoon meenemen als ik zoiets ga kopen. We gaan naar Mexico op vakantie als het goed is, dus het lijkt me wel heerlijk om dan lekker in bikini te lopen, maar natuurlijk alleen als ik me daar goed in voel. Ik heb al in geen jaren uberhaupt naar een bikini gekeken, laat staan er een gepastMisschien moet ik gewoon moed verzamelen en er iig eens eentje passen.
Ik heb dat nog steeds veel te veel, terwijl ik zelf eigenlijk ook vind dat het helemaal niet belangrijk is en ook niet op die manier naar anderen kijk. Ik moet gewoon ophouden met me aanstellen en me afvragen wat anderen denken, maar gewoon in de spiegel kijken wat ik zelf vindquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:03 schreef Isabeau het volgende:
Ik draag ook gewoon een bikini hoor, miss_sly(maar dan ben ik een beetje over het 'wat zullen andere mensen wel niet denken' stadium heen)
Ik heb je fotoboek even bekeken, je gaat er gewoon fanatastisch uitzien op dat strandquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:16 schreef miss_sly het volgende:
Hahaha, een Hollandsche Godin...dat klinkt geweldig
Mijn vriend vindt me dat sowieso, dus dat is al helemaal in orde en de enige van wie ik het belangrijk vindt
Thanksquote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:23 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik heb je fotoboek even bekeken, je gaat er gewoon fanatastisch uitzien op dat strand
ik hoor ook niet in dit topic, maar post voor de gezelligheid af en toe even meequote:Op dinsdag 21 februari 2006 12:44 schreef thaleia het volgende:
Als ik me zo eens even mijn vriendinnen voor de geest haal zoals ze er op het strand uitzien dan zitten er daar een paar tussen MET rolletjes die er prima uitzien in bikini omdat het gewoon wel iets wulps heeft, hun heupen, billen en buikje. Zij hebben esthetisch gezien misschien net iets teveel rondingen, ik net iets te weinig. Als wij allemaal niet in bikini zouden durven zou die ene vriendin van me die gezegend is met een perfect lichaam altijd in haar eentje moeten gaan zwemmen
Natuurlijk zijn er wel uitersten die echt beter iets verhullends kunnen aantrekken, daar kennen we allemaal ook wel voorbeelden van. Maar die kunnen er hier in het "BMI onder 25"-topic eigenlijk niet tussen zitten toch.
Ah joh, je moet jezelf niet zo kwellen over zoiets. Je hebt nog niet eens een paaseitje gegeten!quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:51 schreef Kleintje het volgende:
Wat vind ik mezelf stom...
Dat is lekker he? Als je het zelf begint te zien. Dat vond ik in ieder geval wel. Anderen kunnen nog zo hard roepen dat ik er goed uit zie. Dat geloof ik toch niet.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:31 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ah joh, je moet jezelf niet zo kwellen over zoiets. Je hebt nog niet eens een paaseitje gegeten!
Ik ben gisteren uit gaan eten met mijn vriendje, het was heerlijk maar ik heb toch wat veel gehad. Ik nam een maaltijdsalade maar daar zaten frietjes bij, en dan ook nog brood vooraf. Ik ben zoveel eten niet meer gewend, heb nu nog geen honger.Ach ja, vandaag lekker sporten en dan heb ik de punten weer terugverdiend.
Vriendje heeft gisteren foto's van me gemaakt (moest voor een project van school, een menselijk model) en ik vond zelf dat je die paar kilo verschil echt al kunt zien. Het gaat de goede kant op.![]()
Geen idee. Zit nu al 2 jaartjes in Utrecht op school, ik kom dus elke dag langs die swirl kraam op Utrecht CS maar heb nu al 2 jaar de verleiding kunnen weerstaan!quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:45 schreef Isabeau het volgende:
Weet iemand ook hoeveel kcal 1 swirl is? (zo één in een kleine beker met gewoon van alles en nog wat erdoor)
Chocolate chip cookie dough = 1280 kcal per beker (zo'n grote beker)quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:54 schreef Marloes het volgende:
Nu we het dan toch over ijs hebben, hoeveel kcal zitten er in een normale bak Ben & jerry's ijs?
Nu nog steeds?quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:55 schreef Beessie-Jen het volgende:
owwwww b & J........ nog lekkerder dan een swirlen dan die half baked.. ene kant met brownies en de andere kant cookiedough! ben zo in staat om naar de winkel te rijden nu...
thx marloes haha
tijdens mijn dieetperiode toch wel een aantal keer gedaan hoorquote:
Mijn godquote:Op donderdag 23 februari 2006 15:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Chocolate chip cookie dough = 1280 kcal per beker (zo'n grote beker)
Karamel Sutra = 1120 kcal per beker
Cherry Garcia = 1000 kcal per beker
![]()
Daar at ik dus met gemak 1 beker van op hè
Nee, dat zou pas echt leuk zijn! Ik ben tot nu toe 5 kg afgevallen met de CD-rom van Weight Watchers. Viel me nog niet tegen om eerlijk te zijn.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:19 schreef Isabeau het volgende:
Natuurlijk mag je meedoen, Maddy_K! Heel erg welkom zelfs
Hoe probeer jij af te vallen?
(en vast niet met B&J)
Ik heb ooit één van de kinderen van de oprichters op tv gezien (volgens mij was dat bij Oprah) en die was heel erg tegen het ijs dat zijn vader en een oom hadden ontwikkeld. Ze schijnen er beiden ook aan overleden te zijn....vetzucht, hartklachten etc. Hmm, ik ga even controleren of mijn geheugen er geen eigen versie van heeft gemaakt.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:18 schreef Marloes het volgende:
Mijn god
Dat wist ik dus echt niet hè
De CD-rom van de WW is hier heel populair, er zijn genoeg mensen om mee over points te babbelenquote:Op donderdag 23 februari 2006 15:20 schreef Maddy_K het volgende:
Nee, dat zou pas echt leuk zijn! Ik ben tot nu toe 5 kg afgevallen met de CD-rom van Weight Watchers. Viel me nog niet tegen om eerlijk te zijn.
Als je je regeltje ff zo neerzet dat ik alleen maar hoef te copy en pasten plak ik 'm bij de anderenquote:Op donderdag 23 februari 2006 15:17 schreef Maddy_K het volgende:
Mag ik ook meedoen?? Please!!
Ben 1.72, woog 80, nu 75 en wil naar 70! Liefst naar de 65, maar ik vrees dat dat niet gaat lukken.
Wow, geweldig zeg! Wat een verschil! Wat heb je daarvoor gedaan, om zo af te vallen?quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:24 schreef Quinazoline het volgende:
'Uw ideale gewicht ligt tussen de 49 en 65 kg.' zegt bodycontour. Dan kom ik met mijn 68 nu eindelijk een beetje in de buurt van een gezond gewicht. Het voelt gewoon ook zo verschrikkelijk goed.
Vanmiddag bij de hunkemoller (2 sportBH's voor de prijs van 1, en aangezien ik momenteel erg veel sport toch maar even daar naartoe gegaan): 'Past u die echt niet? Want u ziet er zo slank uit, zou u hem voor mij toch nog eens willen aantrekken?'. Ze kwam tot de conclusie dat ik een brede borstkas heb. Maar dan nog, ik ben van een 95D naar 80B gegaan(voor dezelfde standaard BH's van Hunkemoller, dus dat is wel redelijk betrouwbaar denk ik).
Regelmatig eten.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:43 schreef Maddy_K het volgende:
[..]
Wow, geweldig zeg! Wat een verschil! Wat heb je daarvoor gedaan, om zo af te vallen?
pssst eigenlijk hoor je dan in het dieettopicquote:Op donderdag 23 februari 2006 16:51 schreef Quinazoline het volgende:
Ow, en zo slank ben ik echt nog niet, mijn BMI is nog net geen 25, maar ik kom er wel, langzaam maar zeker
Ik weet het, maar toen ik daar kwam werd ik min of meer weggestuurd (zo voelde ik het iig), want ik was niet zwaar genoeg. Dus ik lurk lekker daar en post hier.quote:Op donderdag 23 februari 2006 17:46 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
pssst eigenlijk hoor je dan in het dieettopichaha
maja het is je vergeven... ik blijf lekker in het dieettopic, ook als mijn BMI onder de 25 is...
Omdat alléén Faat zei dat je eigenlijk te slank was voor 'ons bolletjes'quote:Op donderdag 23 februari 2006 17:47 schreef Quinazoline het volgende:
Ik weet het, maar toen ik daar kwam werd ik min of meer weggestuurd (zo voelde ik het iig), want ik was niet zwaar genoeg. Dus ik lurk lekker daar en post hier.
En ik mag al bijna hier komen.
Toen ik het typte wist ik al dat iemand dat zou gaan zeggen. Het was denk ik ook meer een gevoel, dat ik de mensen met echt een probleem niet wilde 'lastig vallen' met mijn kleine beetje overgewicht. Omdat ik het zelf altijd vervelend vind als van die dunne mensen zeuren over dat ze te dik zijn. Maar dat had ik dan inderdaad kunnen opschrijven. In dit topic ben ik zelf een van de zwaarderen, dus is het in ieder geval geen gezeur. Denk ik, ofzo.quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Omdat alléén Faat zei dat je eigenlijk te slank was voor 'ons bolletjes'En je daarna welkom heette? Wat een onzin. In de openingspost van de dieetclub staat dat iedereen met een BMI van 25 of meer van harte welkom is. Vaag hoor.
Vanaf nu ben ik één van de zwaarderen met jou! Mijn BMI is 25,4.quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:45 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Toen ik het typte wist ik al dat iemand dat zou gaan zeggen. Het was denk ik ook meer een gevoel, dat ik de mensen met echt een probleem niet wilde 'lastig vallen' met mijn kleine beetje overgewicht. Omdat ik het zelf altijd vervelend vind als van die dunne mensen zeuren over dat ze te dik zijn. Maar dat had ik dan inderdaad kunnen opschrijven. In dit topic ben ik zelf een van de zwaarderen, dus is het in ieder geval geen gezeur. Denk ik, ofzo.
En toen wilde ik overstappen maar toen was mn BMI alweer zo laag geworden dat ik dat weer onzin vond.
Een dieet bestaat toch per definitie uit 'opletten wat je eet'?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 08:28 schreef Scorpie het volgende:
Zonder dieet! Gewoon opletten op wat je eet!
Nou, in zoverre dat ik echt niet bespaar op wat ik eet; ik bespaar op mijn tussendoortjes en extra`tjes!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 08:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
Een dieet bestaat toch per definitie uit 'opletten wat je eet'?![]()
Mhh jammie, nog beter én goedkoper ook...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 08:27 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik heb laatst blikjes ragout gekocht bij de Lidl, champignon en kip. In de één zat 85 kcal per 100 gram, de ander 75. Een blikje is 400 gram, wij hebben het met zijn tweeën net opgekregen (met brood erbij, geen pasteitjes!) dus da's 200 gram per persoon. Dat valt qua kcal toch best mee?
Ik vind eigenlijk dat de WW je niet echt bewust maken van voeding, maar van punten. Er wordt eigenlijk weinig nadruk op gelegd wat bepaalde voeding nu echt doet in je lichaam.quote:Op donderdag 23 februari 2006 17:30 schreef Maddy_K het volgende:
Dat vind ik ook wel een voordeel van de WW, doordat je voor alles wat je eet punten krijgt, word je je toch bewuster van wat je eet. Dat je bij jezelf denkt: als ik nu een handjevol dropjes neem, kan ik geen vlees eten vanavond, zoiets.
Na wekenlang water drinken vind ik cola trouwens ook ineens opvallend zoet!
Ik snap je wel hoor Maddy..quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:10 schreef Maddy_K het volgende:
Het is nogal een warrig verhaal geworden hierboven heb ik het idee.
Ik bedoel te zeggen, dat WW je bewust maak van wat dikmakers zijn.
Ze maken je idd niet bewust van wat nou echt gezond eten is.
Late reactie, maar wat is een buffalo hump precies? Is dat vet zeg maar onder je nek, zeg maar tussen je schouderbladen? Ik dacht dat dat normaal was nl., maar is dat altijd iets hormonaals dan?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:07 schreef Isabeau het volgende:
Dat kan het hele hormoonevenwicht uit balans brengen (soms te herkennen aan een buffalo hump iets onder de nek op de rug).
Nou, dat valt ook wel weer mee. Ik weet bijvoorbeeld best veel van goede voeding en ik wil er ook zo veel mogelijk over weten, maar dat wil niet zeggen dat je dan meteen een ingewikkeld dieet moet volgen of dat WW te simpel is. Dat programma stimuleert in elk geval het eten van groente, fruit en producten met calcium. Verder ben je er altijd nog zelf bij, en uiteindelijk ben jij het die beslist of je voor 10 punten bijvoorbeeld één McChicken eet, of een gezonde maaltijd. Die McChicken wordt vanzelf afgestraft want dan heb je nadat je punten op zijn nog honger over.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:42 schreef wendy-tje het volgende:
Veel mensen willen gewoonweg helemaal niet veel van voeding weten, die willen liever een systeem zoals dat van de WW
Nou, je moet het echt als een bobbel zien, Maeghan. Dus niet gewoon een laagje vet, maar duidelijk als een vetbobbel te herkennen gebied.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 16:45 schreef Maeghan het volgende:
Late reactie, maar wat is een buffalo hump precies? Is dat vet zeg maar onder je nek, zeg maar tussen je schouderbladen? Ik dacht dat dat normaal was nl., maar is dat altijd iets hormonaals dan?
Een goed begin is het halve werk.quote:Op maandag 27 februari 2006 21:26 schreef Klein het volgende:
Ik heb me zojuist eindelijk aangemeld bij de sportschool!
Was elke keer te lui om me uberhaupt aan te melden..![]()
Maar nu moet ik wel! Betaal veel te veel om niet te gaan..
Hou wel rekening met het verschil tussen de potjesquote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:36 schreef karoltje het volgende:
Een portie chicken tonight (met kip & saus & rijst) is maar 8 punten.
.
Deze ging over de Hawaiiquote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hou wel rekening met het verschil tussen de potjesDe tomaten roomsaus is een stuk energierijker dan bijv. de Tandoori
Ik wil niet vervelend zijn, maar zou je dan niet in het andere topic moeten zitten?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:51 schreef zwahiel het volgende:
Ik zit ff in een dippie, vanwegen carnaval...
Veel bier en veel slecht eten... Ik zat op 92kg, maar zit nu weer op 94 ~ 95. Nah ja, ik sport 't er wel af na de carnaval
In de OP staat dat ie een BMI heeft van 23, dus ik denk dat het wel klopt.quote:Op woensdag 1 maart 2006 23:32 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik wil niet vervelend zijn, maar zou je dan niet in het andere topic moeten zitten?
Daar hebben we het al eens over gehad, dat was verkeerd berekend. Het moet ongeveer 28 zijn.quote:Op donderdag 2 maart 2006 08:32 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
In de OP staat dat ie een BMI heeft van 23, dus ik denk dat het wel klopt.
Zo had ik gisteren ook weer een les, de derde al. Ik dacht dat ik er wel aan zou wennen maar de oefeningen worden elke week zwaarder, dus nu verga ik wéér van de spierpijn. Ach ja, het is goed voor je hè.quote:Op donderdag 2 maart 2006 14:14 schreef Klein het volgende:
Net heerlijk een kwartier buikspierles gehad en daarna een uur callanetics..
Krijg nu mn armen al bijna niet meer omhoog..vrees het ergste voor morgen!![]()
wat is dat tussen haakjes? eigenlijkquote:Op donderdag 2 maart 2006 14:58 schreef miss_sly het volgende:
Welkom Astrid
Kun je ook even een regeltje maken zoals de regeltjes in de OP?
Dat is je BMI, oa te berekenen op www.overgewicht.nlquote:Op donderdag 2 maart 2006 14:58 schreef OoAstridoO het volgende:
[..]
wat is dat tussen haakjes? eigenlijk
OoAstridoO (1m65) (??) was 63,0 kg, weegt nu 63,0.kg en wil graag 58 kg wegen 0
Okquote:Op donderdag 2 maart 2006 15:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is je BMI, oa te berekenen op www.overgewicht.nl
Ja! Maar je woont helemaal in W en het is koudquote:Op donderdag 2 maart 2006 14:24 schreef Mini_rulez het volgende:
Innepin: wil je hem even komen halen ofzo?
Nee, de bel is niet eens aangesloten.quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:52 schreef innepin het volgende:
[..]
Ja! Maar je woont helemaal in W en het is koud![]()
sorry, erg offtopic. ik kom even langs.
edit: gvd de bel doet het niet en de deur is dichtals alles goed is gegaan heb ik je op msn toegevoegd.
Welkom, Starcatquote:Op woensdag 1 maart 2006 17:22 schreef Starcat het volgende:
Starcat (1m68) (22,9) was 60,8 kg, weegt nu 64,6 kg en wil graag 60 kg wegen +4
Ik woog ooit eens 3 pond en 2 ons.....in 1966quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:28 schreef kwakveense het volgende:
ik heb ooit zelfs een kilo of 12 gewogen...maar ja, toen was ik denk ik een jaar of 2 oud...
Daar is eigenlijk geen vaste dag voor. Ik zelf doe het meestal op maandag omdat ik bij het Weight Watchers-programma ook steeds aan het einde van een week mijn nieuwe gewicht moet invoeren.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:57 schreef Starcat het volgende:
Op welke dag van de week geven jullie je gewicht eigenlijk door hier?
En die dag heb ik afgesloten met liters wijn en een turkse pizzaquote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:13 schreef karoltje het volgende:
Vandaag weer vol frisse moed begonnen...
Ach, de topictitel is niet voor niks "we houden vol".quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:24 schreef karoltje het volgende:
[..]
En die dag heb ik afgesloten met liters wijn en een turkse pizza. Ik ben echt oer en oerdom.
Maar ook vandaag weer vol frisse moed begonnen.
Dat klinkt als mij een paar jaar geledenquote:Op maandag 6 maart 2006 20:30 schreef Klein het volgende:
Net een uur gestept en daarna een uur total body workout..dus heerlijk twee uurtjes gesport!
Sporten werkt bij mij verslavend, voel me heerlijk! (en heel erg moe nu, na america's next top model lekker slaaaaapen)
Net weer een uur pilates gedaan en een half uur op de crosstrainer gestaan... (mn verslaving is weer gevoedquote:Op maandag 6 maart 2006 20:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat klinkt als mij een paar jaar geledenIk had zo'n onbeperkt sporten abonnement en als ik een uurtje gestept had dan bleef ik na de les regelmatig (als enige
) gewoon wachten op het begin van de volgende les. Ik voelde me dan echt zalig en het was idd verslavend.
Ik heb vandaag heel saai gewandeldMaar ik heb met mezelf afgesproken dat ik pas weer mag hardlopen bij een minder hoog gewicht. Dit kan nooit echt goed zijn voor mijn gewrichten als ik ga hardlopen.
En ik ga meedoen met een proefles waterpoloIk ben benieuwd
(en het is hier idd stil zeg....jullie eten toch nog wel gezond?)
Shit als ik dat ga eten val ik na 2 dagen dood neer van de honger!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:39 schreef Maeghan het volgende:
Jeeeej, vandaag gaat het wel goed. Vanochtend 2 boterhammen met cashewnotenpindakaas ertussen, tussendoor sesamsnaps en een appel, lunch een soyashake met een plak wortel-walnoten-chocoladecake, tussendoor sesamsnaps, een appel en een banaan en dan vanavond Indiase aardappelschotel. (Oh ja, en 3 Droste pastilles vergeet ik)
Jij bent ook geen vrouw.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Shit als ik dat ga eten val ik na 2 dagen dood neer van de honger!
Hm misschien. Ik let gewoon heel erg op dat ik geen tussendoortjes vreet, dat werkt ook goed! Wil alleen me buik nog wat in vorm krijgen, maar daarvoor moet ik oefeningen gaan doen in de sportschool, en daar heb ik geen zin in op dit moment... :$quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:44 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Jij bent ook geen vrouw.
Bovendien, je went eraan. Ik heb vandaag 2 knackertjes, een broodje en een kom yoghurt met cruesli gehad, en avondeten straks nog. Ook niet erg veel, maar je moet er wat voor over hebben en als je het goed verspreidt hoef je echt geen honger te hebben.
Wat zijn sesamsnaps?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:39 schreef Maeghan het volgende:
Jeeeej, vandaag gaat het wel goed. Vanochtend 2 boterhammen met cashewnotenpindakaas ertussen, tussendoor sesamsnaps en een appel, lunch een soyashake met een plak wortel-walnoten-chocoladecake, tussendoor sesamsnaps, een appel en een banaan en dan vanavond Indiase aardappelschotel. (Oh ja, en 3 Droste pastilles vergeet ik)
Buikgriepje....quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:26 schreef Klein het volgende:
Goeiemorguh!
Ik ben misselijk, blegh, hele dag al..
Begon eigenlijk gister al na het avondeten (salade met kip, gedroogde tomaatjes en komkommer en brood en wat tomatensoep) Misschien toch wat te snel gegeten, want voel me nog steeds niet helemaal lekker... Of kan dat aan het warmte verschil soep/salade liggen?
Welkom en hier http://overgewicht.eigenstart.nl/ vind je in de rechterkolom onder 40-puntendieet diverse puntenlijstjes.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:41 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Ik kom me ook aanmelden
BubblegumBarbie (1m64) (24.2) weegt nu 65 kg en wil graag 55 kg wegen
Nu nog opzoek naar het puntendieet lijstje..
maar het gaat wel heel langzaam met enorm veel ups en downsquote:Op woensdag 8 maart 2006 15:38 schreef Isabeau het volgende:
Afvallen is echt heel simpel...
Tja, je zal er toch iets voor moeten doen, gaat niet vanzelf. Kun je niet vragen of die persoon jouw portie wat aanpast? Is bij mij toen ook gedaan.quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:35 schreef BubblegumBarbie het volgende:
okeej.. dat gaat niet in mijn leven passen, er word altijd voor me gekookt en ik heb zelf echt geen tijd s'avonds om te gaan koken.. Dammit..
Isabeau had het over de theorie, die kent geen ups en downsquote:Op woensdag 8 maart 2006 15:57 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
maar het gaat wel heel langzaam met enorm veel ups en downs
Ik heb me vandaag keurig aan de crackers en appels gehouden (ik eet normaal wel brood maar wilde even een balansdagje). En dan kom ik om 5 uur thuis, niet eens uitgehonderd ofzo, maar dan stort ik me op alles wat los en vast zit..quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:57 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
maar het gaat wel heel langzaam met enorm veel ups en downs
ik heb vanaf de carnaval niet meer op mijn dieet gelet
gelukkig ben ik overdag wel gewoon mijn crackers en licht beleg blijven eten, dat ben ik nu gewend. Maar het avondeten (en vooral drinken) laat tegenwoordig behoorlijk te wensen over
Op film/foto lijkt het altijd nog wel een stukje erger hoor!quote:Op woensdag 8 maart 2006 20:52 schreef kwakveense het volgende:
bah, ik zie net videobeelden van mezelf...ik zie er echt moddervet uit, nog veel dikker dan ik me voel.
ik zal zo blij zijn als deze stressperiode voorbij is en ik me weer de tijd kan gunnen om aan mijn gezondheid te werken...
Lijkt me niet juist, de meeste vezels verteren volgens mij niet. Ze geven na het eten een vol gevoel en je poept ze daarna uit (daarom zijn ze zo goed voor de stoelgang). Haver zemelen verteren wel, maar die zijn super gezond (cholesterol verlagend).quote:Op donderdag 9 maart 2006 08:35 schreef Quinazoline het volgende:
Volgens mij leveren vezels per definitie calorieen, dus is vezelrijk voedsel wat calorieloos is niet echt te vinden.
Misschien kun je proberen om je eten wat meer over de dag te verdelen? Dat heb ik ook gedaan.quote:Op donderdag 9 maart 2006 08:06 schreef BubblegumBarbie het volgende:
En dan lees ik ook overal, snoep gezond eet een appel, maar van appels krijg ik nog meer honger.. Wat is nou vezelrijk voedsel waar je heel lang vol van zit maar bijna calorieloos is..? dat kan ik nergens vinden..
Dat is misschien ook een optie voor mij, zit nu op 5 momenten, alleen moet ik de dosering nog aanpassen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:51 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Misschien kun je proberen om je eten wat meer over de dag te verdelen? Dat heb ik ook gedaan.
In plaats van twee keer per dag een stokbroodje of een paar boterhammen, eet ik nu drie of vier keer per dag kleinere porties. Bij mij komt dat neer op 's ochtends yoghurt met cruesli (omdat ik dat lekker vind, maar eigenlijk is muesli veel minder ongezond), als ik erg vroeg ontbeten heb tussendoor nog een knackertje met iets, dan om lunchtijd 2 boterhammen of knackers. Rond half 4 pak ik meestal nog een cup-a-soupje of gewoon een knacker of twee met wat fruit, omdat ik altijd nog les heb van 4 tot 6. Als ik daarna nog moet koken is het al gauw half 7 voor we kunnen eten, en van 1 uur tot half 7 zonder eten hou ik echt niet vol.![]()
Op deze manier eet je per keer niet zo veel, maar als je het goed verdeelt over de dag hoef je echt geen honger te lijden. Aan de kleinere porties ben je zo gewend, en een bijkomend voordeel is dat je dan bij het avondeten ook niet zo veel eet. Je bent dan niet uitgehongerd omdat je nog niet zo lang geleden iets hebt gehad (wat ook die 5 uur-vreetkick voorkomt die veel mensen krijgen als ze met honger thuiskomen maar nog moeten wachten op het avondeten) en je bent ook gewoon kleinere porties gewend dus je hebt sneller genoeg. Zelf eet ik dan vaak rond een uur of 10 nog een knackertje of twee, omdat ik meestal erg laat opblijf en gewend ben om elke twee of drie uur wat te eten. Zo kom je uit op 6 'eetmomenten' per dag, dat schijnt goed te zijn.
Naja, kijk maar wat je ermee doet, voor mij werkt het in elk geval goed.
Erg herkenbaarquote:Op donderdag 9 maart 2006 09:32 schreef Klein het volgende:
Nog een afvalnerd meldt zich!
Ik heb me gister even laten gaan. Er was een vriendinnetje bij me en we hebben heerlijk hele avond lopen lullen en tv gekeken (dieetprogramma's nog wel) Voor mezelf had ik wat maiscrackertjes gehaald en zij had bolognese chips.. Naja je raadt het al, ik heb me ook maar op de bolognese chips gestort.
Wel een lekker gevoel toch, dat je wat gedaan hebt?quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:08 schreef Klein het volgende:
![]()
Heb net een kwartier buikspierles gehad, een uur callanetics en voor 'straf' een uur extra op de crosstrainer gestaan vanwege de chipsaanval van gister...
Zit nu aan een heerlijk bakje magere aardbei-yoghurt met verse aardbeien![]()
Maar heb echt even geen energie meer![]()
Jawel hoor. Heel makkelijk zelf.quote:Op donderdag 9 maart 2006 23:49 schreef vliegtuigje het volgende:
Hoiomdat hier wrs alle experts zitten, even een vraagje.
Ik wil graag 2 kilo afvallen - moet te doen zijn op zich. Nu wou ik dat bereiken door te stoppen met tussendoortjes en toetjes (at toch wel tamelijk veel koekjes/nootjes per dag) en door een beetje op broodbeleg etc te letten. Het hoeft niet snel te gaan, maar ik vraag me af of dit genoeg is?
Normaal gesproken zou dat genoeg moeten zijn jaquote:Op donderdag 9 maart 2006 23:49 schreef vliegtuigje het volgende:
Hoiomdat hier wrs alle experts zitten, even een vraagje.
Ik wil graag 2 kilo afvallen - moet te doen zijn op zich. Nu wou ik dat bereiken door te stoppen met tussendoortjes en toetjes (at toch wel tamelijk veel koekjes/nootjes per dag) en door een beetje op broodbeleg etc te letten. Het hoeft niet snel te gaan, maar ik vraag me af of dit genoeg is?
Herkenbaar! Ik was ook altijd dat kneusje wat nooit gekozen werd in een team. En als ik een keer goed presteerde werd ik er ook nog van beschuldigd dat dat niet kon en dat ik dus loogquote:Op donderdag 9 maart 2006 15:58 schreef Mini_rulez het volgende:
Vroeger was ik er gewoon verschrikkelijk slecht in en dan voelde ik me nog lomper dan normaal, zeker nadat mijn gymleraar tijdens een oudergesprek een grapje had gemaakt over hoe ik liep. Toen schaamde ik me dus zelfs al tijdens het lopen. Tja, puberteit.![]()
Doordat ik niet goed mee durfde te doen, werd ik toen nog slechter dan ik al was. Nu ben ik nog steeds niet echt goed in sporten, maar kom ik er wel voor het eerst achter dat ik heus niet bij alle vormen van beweging (zelfs wandelen!) een slag opval. Tijdens de sportlessen liep de lerares rond om bij sommige mensen hun houding te corrigeren, of de manier waarop ze de oefeningen deden. Ik had verwacht dat ze de hele tijd bij mij zou komen, maar dat was helemaal niet zo!Nu kom ik er dus voor het eerst achter wat een goed gevoel je van sporten kunt krijgen.
Jaja, mijn jeugdtrauma.
Ik hoop dat de taart lekker wasquote:Op vrijdag 10 maart 2006 08:29 schreef Scorpie het volgende:
Kut, afgelopen dagen echt zwaar gezondigd...2 dagen: 4 stukken taart (3x een verjaardag, 1x traktatie op werk)....help...
Ach ja, het voordeel van flink zondigen is dat je meestal daarna weer nieuwe moed hebt om door te gaan. En zoals Isabeau zegt, als de taart maar gesmaakt heeft.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 08:29 schreef Scorpie het volgende:
Kut, afgelopen dagen echt zwaar gezondigd...2 dagen: 4 stukken taart (3x een verjaardag, 1x traktatie op werk)....help...
Neem dan Friteslijn, dat scheelt een hoop.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:09 schreef Puckzzz het volgende:
waarom is mayonaise zo lekker?
* Puckzzz is gek op crackertje met oude kaas en mayo....
dat heb ik thuis idd staan, maar ik zit nu op mijn werk en heb dus een tube Zaanse mayo in mijn la liggenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:48 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Neem dan Friteslijn, dat scheelt een hoop.
Mosterd kun je gerust eten, daar zitten maar erg weinig calorieën in.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 12:14 schreef karoltje het volgende:
Ik ben ook verslaafd aan lekkere smeersels op mn brood. Mosterd bij de kaas/kipfilet en een nieuwe ontdekking: pesto!! (Helaas wel punten). Heerlijk; magere kaas, pesto en dan in het tosti-ding.
Eiersalade is idd best wel slecht (d'oh...), met name eidooiers zitten vol met calorieën omdat ze zijn bedoeld als voedsel voor het kuiken. Hagelslag, kaas en boterhamworst zijn eigenlijk ook allemaal niet ideaal. Probeer het eens te vervangen door bijv. kipfilet, magere ham, sandwich spread zoals al genoemd is, of 30+ kaas. Beetje mosterd erbij en dan kun je toch best lekker eten. Op zich kun je ook proberen om minder dan 8 boterhammen te eten, daar kun je best aan wennen, maar als je dan door de honger vreetbuien krijgt is dat ook geen goed idee. Je zegt dat je weinig fruit eet, maar probeer toch eens op momenten dat je trek hebt in iets lekkers, wat fruit te pakken in plaats van andere zoetigheid. Eventueel kun je ook één van je 8 boterhammen vervangen door een stuk fruit. Dan krijg je in elk geval genoeg vitaminen binnen, en er is vast wel een soort fruit die je lekker vindt als tussendoortje.quote:Op maandag 13 maart 2006 11:18 schreef bouwedb het volgende:
Hey,
vraagje over al dit gedoe hier..
Ik hoor zoveel verschillende dinge op het gebied van afvallen, dat ik het ondertussen niet meer zo goed weet :/
Anyway,
Ik wil ook beetje afvallen. Ben niet superdik ofzo, heb zo klein beetje een buikje, maar toch wil ik dat er af hebben.
Maar wat is dan de beste manier?
Ik eet per dag ongeveer 8 boterhammen door de dag heen(2 met boterhamme worst, 2 kaas, 2 hagelslag 2 eiersalade :p). Dan 's avonds me gewone eten (vlees, soms is boterham, ... en altijd wel groenten er bij). Fruit eet ik maar soms.
Moet ik die boterhammen gewoon opgeven en crackertjes gaan eten ofzo? of?
En hardlopen, helpt dat nou eigenlijk? (vanaf een uur lang lopen dan on geveer). Want ik dacht dat sit ups doen juist wel hielp, maar blijkbaar helemaal niet(las ik hier ergens).
Opzich best wel bereid er wat voor te doen. Staat toch wat beter in de zomer
.
Alvast bedankt!
Wooeiii, heel erg bedankt voor deze uitleg alquote:Op maandag 13 maart 2006 13:22 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Eiersalade is idd best wel slecht (d'oh...), met name eidooiers zitten vol met calorieën omdat ze zijn bedoeld als voedsel voor het kuiken. Hagelslag, kaas en boterhamworst zijn eigenlijk ook allemaal niet ideaal. Probeer het eens te vervangen door bijv. kipfilet, magere ham, sandwich spread zoals al genoemd is, of 30+ kaas. Beetje mosterd erbij en dan kun je toch best lekker eten. Op zich kun je ook proberen om minder dan 8 boterhammen te eten, daar kun je best aan wennen, maar als je dan door de honger vreetbuien krijgt is dat ook geen goed idee. Je zegt dat je weinig fruit eet, maar probeer toch eens op momenten dat je trek hebt in iets lekkers, wat fruit te pakken in plaats van andere zoetigheid. Eventueel kun je ook één van je 8 boterhammen vervangen door een stuk fruit. Dan krijg je in elk geval genoeg vitaminen binnen, en er is vast wel een soort fruit die je lekker vindt als tussendoortje.
Verder kun je met het avondeten ook heel wat calorieën besparen door bijv. goed op te letten wat voor vlees je eet. Weer, kipfilet of kalkoenfilet bevatten weinig calorieën, en mager rundvlees. Jus is een echte boosdoener, dan kun je beter wat mosterd of rode sauzen gebruiken. Aardappels (of brood) zijn ook beter dan pasta, maar goed, je kunt natuurlijk niet elke dag hetzelfde eten. Grote porties groente zijn altijd goed, het is gezond en er zitten weinig calorieën in, maar dan moet je er natuurlijk geen kaas of roomsaus oid overheen gaan gooien.
Als je twijfelt of iets veel calorieën bevat zijn er allerlei sites waar je dat na kunt kijken, bijv. www.calorietabel.nl of de site van het Voedingscentrum (da's wel even doorklikken).
Ook heel belangrijk: probeer op een aantal vaste momenten op de dag te eten, bijvoorbeeld om de 2 of 3 uur maar dan wel kleine porties. Een goed ritme is belangrijk voor je verbranding, en door je dat aan te wennen krijg je ook geen honger tussendoor, waardoor je ook niet zo bang hoeft te zijn voor snackbuien.
Om vet te verbranden kun je beter langdurig een minder zware inspanning doen (bijv. joggen of fietsen) dan bijvoorbeeld situps. Als stelregel hoor je vaak dat je lichaam na een half uur pas je vetvoorraden gaat aanspreken, dus een uurtje is dan inderdaad wel een goede hoeveelheid. Da's ook nog wel in te passen als je het druk hebt. Bovendien, het schijnt ook weer een fabel te zijn dat je met oefeningen op een specifieke plaats vet kwijt kunt raken. Nu is je buik toevallig wel een plaats waar je als eerste vet opslaat en het ook weer als eerste kwijtraakt, maar goed. Buikspieroefeningen zijn goed voor je figuur, maar niet om specifiek op je buik vet te verbranden.
Aan die basis houd ik me netjes..quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:15 schreef Isabeau het volgende:
Meer eten (anders eten, meer maaltijden), meer sporten....de basis, Klein.
En dan nog het scala aan dingen die eventueel zouden kunnen helpenGrapefruits, pinda's/pindakaas, tryptofaan, CLA (Conjugated Linoleic Acid), Hoodia gordonii, Groene thee, kokosnoot, kruidig/heet eten (spicy), calcium bij elke maaltijd etc.
Is pindakaas niet ongelooflijk vet?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:15 schreef Isabeau het volgende:
Meer eten (anders eten, meer maaltijden), meer sporten....de basis, Klein.
En dan nog het scala aan dingen die eventueel zouden kunnen helpenGrapefruits, pinda's/pindakaas, tryptofaan, CLA (Conjugated Linoleic Acid), Hoodia gordonii, Groene thee, kokosnoot, kruidig/heet eten (spicy), calcium bij elke maaltijd etc.
Ja, net als pinda's. Maar het schijnt de vetverbranding juist te bevorderenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:11 schreef _Supreme het volgende:
Is pindakaas niet ongelooflijk vet?
ongelooflijk, dat 2e?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, net als pinda's. Maar het schijnt de vetverbranding juist te bevorderen![]()
(net zoals het nu bekend is dat eieren helpen bij het laten dalen van je cholesterol)
Oja, en Slankie smeerkaas.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:30 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja, ik heb ook wel eens zo'n smeerkaasspulletje met bieslook voor op brood. Héél erg lekkeren kcal arm
(ik weet alleen niet meer of dat nou van Linesse was of een ander merk)
Inderdaad, hoewel ik 750 wel erg veel vind, maar als je flink actief bezig bent kan dat misschien ook nog wel. Het is in elk geval niet 750 van de 1200.000 hoor.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:13 schreef Maeghan het volgende:
Ik denk toch echt eerder het laatste hoor. Over het algemeen zegt men gewoon calorieen tegen kcal.
Dat gaat over Weight Watchers-punten. Sommigen van ons gebruiken een programmaatje om bij te houden wat we op een dag eten en hoeveel we mogen eten. Best handig.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:57 schreef _Supreme het volgende:
bedankt voor de ontbijttips, zit veel lekkers tussen!
jullie hebben het steeds over een of ander puntensysteem... is dat van een site ofzo?
Het waren er echt 750quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:43 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Inderdaad, hoewel ik 750 wel erg veel vind, maar als je flink actief bezig bent kan dat misschien ook nog wel. Het is in elk geval niet 750 van de 1200.000 hoor.Er zijn trouwens allerlei sites waar je kunt opzoeken hoeveel calorieën je ongeveer verbrandt met bepaalde sporten, best handig.
Handig inderdaad.quote:Op woensdag 15 maart 2006 13:42 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik had laatst een handige site gevonden om te berekenen hoeveel calorieën je met bepaalde activiteiten verbrandt, maar ik kan hem niet meer vinden. Maar goed, deze is ook wel handig: http://www.wijvallenaf.nl/index.php?pagina=verbruik
Ah, zoiets was ik ook al van plan. Experimenteren dan maar. Leuk!quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:33 schreef Quinazoline het volgende:
De grilpan vind ik echt een ideale uitvinding. Je hebt amper/geen vet nodig, en t wordt toch erg lekker.
Ik gril altijd tonijnsteak, of verschillende groentes (courgette, paprika, aubergine, champignon) die ik dan bij de pasta doe.
Issie groot? En issie duur? Voor een niet te dure crosstrainer heb ik wel een ritje Enschede over denk ik. Mail me anders even.quote:Op donderdag 16 maart 2006 09:48 schreef wendy-tje het volgende:
Dat effect wat jij beschrijft van zoetjes gebeurt lang niet bij iedereen. Wel wordt er beweerd dat zoetjes heel ongezond zouden zijn, maar dat is nog nooit echt onomstotelijk bewezen.
Kijk voor gruwelverhalen maar eens op www.aspartaam.nl
Oh ja, iemand hier die in de buurt van Enschede woont? Ik gebruik mijn crosstrainer nauwelijks meer, en eigenlijk staat ie gewoon in de weg. Voor wie wil, kan hem komen ophalen.
Dat zeggen ze van Cola Light bijvoorbeeld ook, dat je er meer suiker door zou gaan eten, wat het effect van de light-drank natuurlijk opheft. Maar goed, het lijkt mij zo dat je nog altijd zelf in de hand hebt hoeveel suiker je naar binnen werkt. Goed, de zin in snoep wordt misschien wat meer, maar met een beetje zelfdiscipline hoeft dat toch geen probleem te zijn?quote:Op donderdag 16 maart 2006 09:39 schreef Kleintje het volgende:
owkee,vraag...
Ik heb altijd geleerd dat zoetjes helemaal niet zo goed zijn.
Je lichaam neemt suiker waar, maakt insuline aan, maar kan het niet kwijt. Dus je krijgt behoefte aan snoep en je suikerspiegel raakt van slag.
Ja, en door een instabiele suiker-/glucosespiegel krijg je weer honger/eetbuien. Dat gebeurt als je suikerspiegel extreem laag is doordat je insuline aanmaakt die de aanwezige suiker uit je bloed haalt en in je vetcellen stopt. Je lichaam gaat denken "shit, geen brandstof meer in het bloed, snel wat eten".quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:21 schreef Kleintje het volgende:
het gaat niet alleen om het suiker eten. Je suikerspiegel gaat daardoor gewoon schommelen.
Dat is wat ik heb gehoord.
ISABEAU... HELP
Jij kan mij dit vast vertellen...
Een tijdje terug las ik ergens iets over het GI-dieet, wat er helemaal op gericht is om dingen te eten die hun voedingsstoffen geleidelijk afgeven, om je suikerspiegel gelijk te houden. Je zou er goed van afvallen omdat je geen honger krijgt tussendoor (hoewel je maag natuurlijk toch leeg raakt op gegeven moment) en het zou ook goed kunnen werken voor mensen met type 2-Diabetes. Klonk best plausibel.quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:41 schreef wendy-tje het volgende:
Klopt... om die schommelingen te voorkomen zou chroom kunnen helpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |