abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35849115
Wat ik zoal de hele dag eet, s'ochtends 2 broodjes met kaas, tussen door 1 roggebroodje met kaas, smiddags 2 broodjes met of kipfilet of andere vleeswaar of chocopasta en een cup-a-soupje, tussendoor 2 mandarijnen, en s'avonds groente vlees aardappelen - normaal portie, dus niet ultra veel.

snoepen doe ik niet, heel heel heel af en toe in het weekend een zakje chips, en op zaterdag 4/5 biertjes

en ik blijf maar aankomen, als ik nog minder ga eten, kan ik net zo goed dat ziekenhuis dieet gaan doen.. :S als ik zo kijk naar dat puntendieet en wat je dan per dag mag eten, betekend dat zeker 1 kilo per maand erbij..
pi_35849263
Ik heb al vaker mensen meegemaakt in de dieetclubtopics die riepen dat ze minder aten dan wat er aanbevolen werd voor een dieet. Toch vielen ze af als ze de adviezen opvolgden. Je komt niet aan als je onvoldoende energie binnen krijgt. Tenzij je de hele dag in een rolstoel zit of op bed ligt

Ik zie al 3x kaas en ik zie chocopasta en cup-a-soup. Allemaal schrappen als je wilt lijnen, kaas vervangen door 30+ kaas of misschien maximaal 1x daags kaas.

Hou voor de gein eens een week lang exact bij wat je nou echt eet. Soms kan dat heel verrassend zijn.

En wat doe je aan beweging? (sporten, naar school/werk fietsen, wandelen etc)

(en broodjes = boterham of pistoletje/kadetje?)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_35850868
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:57 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

maar het gaat wel heel langzaam met enorm veel ups en downs

ik heb vanaf de carnaval niet meer op mijn dieet gelet

gelukkig ben ik overdag wel gewoon mijn crackers en licht beleg blijven eten, dat ben ik nu gewend. Maar het avondeten (en vooral drinken) laat tegenwoordig behoorlijk te wensen over
Ik heb me vandaag keurig aan de crackers en appels gehouden (ik eet normaal wel brood maar wilde even een balansdagje). En dan kom ik om 5 uur thuis, niet eens uitgehonderd ofzo, maar dan stort ik me op alles wat los en vast zit..
pi_35851363
Eet dan ook wat meer, karoltje
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_35851492
Ik ben gewoon een drol met afvallen en niet erg motiverend voor dit topic . Ik ga maar eens teruglezen in mn pointsplan wat ik de eerste week heb gegeten. Toen was ik namelijk 1,5 kilo afgevallen ! (Voornamelijk vocht waarsch maar toch..)
pi_35851737
Nah, wij moeten jou juist motiveren als het tegen zit

En ik vrees ook dat de kilo's in je eerste week vocht + glycogeenvoorraad was
pi_35852964
Lief dat jullie (jij) geduldig blijven met zo'n afval-nerd als ik .
pi_35855485
Vandaag heb ik me keurig netjes gehouden aan de hoeveelheid calorieen die ik mocht. En ik heb twee potten thee leeggedronken. Nu weer netjes dit oppakken en ermee doorgaan, want ik merk dat ik de laatste tijd wat lakser ben.

Waar ik wel last van heb de laatste tijd is dat ik direct na de lunch zin heb ik chocola/koek. Iemand enig idee hoe dit komt en wat er aan te doen is? Want ik eet echt wel genoeg met de lunch, maar zit dan daarna nog wel met die zin in zoet.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_35855620
Diep van binnen zijn we toch allemaal afvalnerds.

Niet lullig bedoeld hoor BubblegumBarbie, misschien eet je inderdaad zo weinig als je zegt, maar de meeste mensen die ik zelf ken die zeggen weinig te eten, eten tussendoor toch vaak wel dingen waar ze zelf geen erg in hebben. Of ze onthouden het niet, omdat het tenslotte niet iets is wat ze met regelmaat eten. Daarom denk ik dat het wel goed is om een tijdje op te schrijven wat je opeet. Ik merk zelf ook dat ik vaak de 'kleine' dingen vergeet, zoals een koekje bij de thee, of het laatste chocolaatje wat mijn ouders van de avond ervoor op tafel hebben laten liggen, terwijl uiteindelijk toch echt alles meetelt. Mensen zijn verschrikkelijk goed in zichzelf voor de gek houden.

Verder is het inderdaad zo dat je soms meer afvalt door meer te eten, omdat je lichaam bepaalde stoffen kan gebruiken om af te vallen. Zo schijn je vet nodig te hebben om af te vallen.

Het is niet alleen een kwestie van weinig eten, maar ook een kwestie van wat je eet. Bijvoorbeeld wat Isabeau al vroeg, eet je boterhammen of broodjes? Je zegt broodjes, en luxe broodjes zijn meestal zo'n 120 kcal geloof ik, terwijl een boterham 80 kcal is dacht ik. Is toch 50% verschil.

Cup-a-soup zit niet veel in, maar je zou het kunnen vervangen door die heldere soep, daar zit echt heel weinig in. Aan de andere kant denk ik niet dat dat echt nodig is. Als je zo'n soepje neemt omdat je anders andere dingen gaat eten, dan is het sowieso gunstig om het wel te eten, ook de normale versie.

En "zakje chips" is dat een klein zakje? Want die zijn maar zo'n 130 kcal volgens mij, daar zal het niet in zitten. Tenzij je natuurlijk familiezak bedoelt, want die zijn meestal zo'n 2000 kcal. =P
Sanity is (not) statistical
pi_35856857
Inderdaad, als je alleen al eens 'gewone' producten vervangt door light-producten, gewone kaas door 30+, worst door kipfilet, broodjes door boterhammen of knackers, dan scheelt dat al een hoop. Daarvoor hoef je qua hoeveelheid nog geen gram minder te eten.

Verder kan avondeten ook erg veel verschil maken. Ik dacht ook altijd dat gewoon aardappels, vlees en groente geen kwaad kon, maar voor de calorieën van 1 saucijsje of gehaktbal kun je een paar boterhammen eten! Of een lepeltje jus over je aardappels, zelfde verhaal. Okee, nu hou ik persoonlijk erg van vlees, dus soms kies ik er gewoon voor om iets minder van andere dingen te eten, maar je wordt je in elk geval een stuk meer bewust van wat je allemaal naar binnen werkt.

Ik zie net trouwens een reclame van 10+ kaas op tv, zou dat nou echt ergens naar smaken?

Het gaat hier gisteren en vandaag erg goed, heb zelfs wat puntjes gespaard om die frietjes van maandag goed te maken. Ik ben, ondanks het gedoe van dit weekend, alweer lichter dan vorige week. Het heeft een tijdje stilgestaan maar nu gaat het weer redelijk gemakkelijk, en aan het 'weinige' eten ben ik helemaal gewend. Bovendien, hoe meer resultaat je ziet, hoe makkelijker het gaat.
Ben gisteren voor het eerst in maanden kleren gaan passen, ik pakte prompt overal te grote kleren uit het rek. Ik dacht 'begin maar eens voorzichtig'. Maar ik paste gewoon overal in broeken van maat 38, en zelfs een jasje in maat 40 was veel te groot!
Zo, dat moest er ff uit.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_35857442
Dat was het moment dat ik begon te merken dat ik echt aan het afvallen was: ik hoefde niet meer te proberen of ik wel in die 44 paste, maar kon gewoon een 42 aan!

Wat je zegt over dat vlees merk ik trouwens ook heel erg: ik ben niet zo'n vlees liefhebber, dus ik neem gewoon niet altijd vlees bij het avondeten, zodat ik dan een appel of boterham ofzo extra kan nemen. Juist dat dat soort dingen gewoon mogelijk zijn zorgt er voor dat ik het goed vol lijk te kunnen houden.

Mijn schoonmoeder begint de laatste tijd ook door te krijgen dat ik het echt serieus neem met afvallen, en daar houdt ze ook echt rekening mee. Ze vindt het altijd leuk om taart/koek/andere lekkere dingen te bakken als mijn vriend en ik daar zijn, maar tegenwoordig begrijpt ze het gewoon als ik niet neem en vraagt ze niet steeds in haar enthousiasme of nog een stukje wil, of dat ook nog wil proeven enz.
  woensdag 8 maart 2006 @ 20:52:26 #212
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_35857530
bah, ik zie net videobeelden van mezelf...ik zie er echt moddervet uit, nog veel dikker dan ik me voel.

ik zal zo blij zijn als deze stressperiode voorbij is en ik me weer de tijd kan gunnen om aan mijn gezondheid te werken...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_35857572
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 20:52 schreef kwakveense het volgende:
bah, ik zie net videobeelden van mezelf...ik zie er echt moddervet uit, nog veel dikker dan ik me voel.

ik zal zo blij zijn als deze stressperiode voorbij is en ik me weer de tijd kan gunnen om aan mijn gezondheid te werken...
Op film/foto lijkt het altijd nog wel een stukje erger hoor!
Maar kan me voorstellen dat het sowieso lekker is als een rotperiode voorbij is.
pi_35857838
ik weet dat ik hier niet thuis hoor maar 10+ kaas smaakt echt best goed
pi_35868869
ik eet gewoon boterhammen geen kaddetjes of harde broodjes ofzo. En per dag bijhouden wat ik eet heb ik ook al gedaan met de online caloriechecker van het voedingscentrum, dus koekjes en dergelijke vergeet ik niet. Maar ik hou helemaal niet van zoetigheid, ik heb liever een toastje met kip-kerrie salade dan een gevulde koek ofzo.

Een zakje chips is zo'n klein zakje chips.

En dan lees ik ook overal, snoep gezond eet een appel, maar van appels krijg ik nog meer honger.. Wat is nou vezelrijk voedsel waar je heel lang vol van zit maar bijna calorieloos is..? dat kan ik nergens vinden..
pi_35869107
Volgens mij leveren vezels per definitie calorieen, dus is vezelrijk voedsel wat calorieloos is niet echt te vinden.

Wortels kun je volgens mij wel onbeperkt eten, net als dingen als bleekselderij.

Mijn regeltje is deze week trouwens weeeeeeeeeer hetzelfde gebleven. Maar, ik ben dus niet aangekomen (altijd positief blijven).
Quinazoline (1m62) (25,9) was 76 kilo, weegt 68 kilo en wil graag proberen ooit 65 kilo te wegen -8
pi_35869387
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 08:35 schreef Quinazoline het volgende:
Volgens mij leveren vezels per definitie calorieen, dus is vezelrijk voedsel wat calorieloos is niet echt te vinden.
Lijkt me niet juist, de meeste vezels verteren volgens mij niet. Ze geven na het eten een vol gevoel en je poept ze daarna uit (daarom zijn ze zo goed voor de stoelgang). Haver zemelen verteren wel, maar die zijn super gezond (cholesterol verlagend).

Niemand wordt dik van (te) veel vezels!!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 09-03-2006 09:10:14 ]
pi_35869456
Vezels leveren geen kcal, wat computergirl al zegt. En je hebt idd onoplosbare vezels voor een goede darmwerking en oplosbare vezels die goed zijn voor je cholesterol en glucosespiegel.

Je raakt over het algemeen slecht verzadigd van koolhydraten. Je kan dan beter iets eten waar eiwit in zit (zuivel, vis, vlees, bonen, ei, noten).
pi_35869460
vanmorgen maar weer eens gewogen en ik zit nog steeds op 58 kilo
pi_35869510
Verder kun je het beste kiezen voor volkoren producten, dus volkorenbrood in plaats van witbrood.
Probeer verder zoveel mogelijk zetmelen en suikers te schrappen, die zorgen namelijk voor het hongergevoel.
  donderdag 9 maart 2006 @ 09:32:29 #221
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_35869967
Nog een afvalnerd meldt zich!

Gefeliciteerd wendytje!
En bubblegumbarbie: meer eten helpt echt, ik wou er eerst ook niet aan, maar nu ik me aan mn puntjes hou en meer eet, val ik echt af! Heel langzaam, traag, maar toch gaan ze er echt af!

Ik heb me gister even laten gaan. Er was een vriendinnetje bij me en we hebben heerlijk hele avond lopen lullen en tv gekeken (dieetprogramma's nog wel ) Voor mezelf had ik wat maiscrackertjes gehaald en zij had bolognese chips.. Naja je raadt het al, ik heb me ook maar op de bolognese chips gestort.

Heb er direct van geleerd omdat ik de hele nacht last van mn buik had (heb ik elke keer, maar na twee weken ben ik dat weer afgeleerd) en voel me er nu toch niet helemaal lekker bij. Naja, zo even 1 1/2 uur sporten, voel ik me toch weer wat beter..

Het ging zo goed...en toch als die verleiding dan soms voor je neus staat laat je al je principes varen en eet je je helemaal vol... Maar goed, ik compenseer het deze week wel met mn puntjes..

Vraagje nog even: ik probeer de laatste tijd minder of geen brood meer te eten. Lees vaak dat mensen die toch echt willen afvallen moeten stoppen met brood eten. Vanwege de koolhydraten. Fabel of true?
  donderdag 9 maart 2006 @ 09:34:45 #222
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_35870004
Foutje, quote prongelijk mn vorige bericht ipv wijzigen..
pi_35870561
Op zich true, maar het is een compleet andere manier van dieten. Het werkt zeker wel, maar het houdt wel in dat je ook geen aardappels, zetmelen, suikers etc meer kan eten.
Kijk maar eens bij sites over atkins of het south beach dieet.
Ik zou me eerder richten op meer volkoren producten, maar dat is mijn eigen keuze.
pi_35870851
Oeps, heb ik het weer verkeerd begrepen.
Maar dan blijft mijn worteltjes en bleekselderij advies volgens mij wel overeind, toch?
pi_35871140
Ja hoor, ik heb als stelregel dat ik onbeperkt groente mag eten. Dat worden toch geen kilo's maar het voelt gewoon fijn om te weten dat je tenminste iets onbeperkt zou mogen eten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')