Inderdaad, als je alleen al eens 'gewone' producten vervangt door light-producten, gewone kaas door 30+, worst door kipfilet, broodjes door boterhammen of knackers, dan scheelt dat al een hoop. Daarvoor hoef je qua hoeveelheid nog geen gram minder te eten.
Verder kan avondeten ook erg veel verschil maken. Ik dacht ook altijd dat gewoon aardappels, vlees en groente geen kwaad kon, maar voor de calorieën van 1 saucijsje of gehaktbal kun je een paar boterhammen eten! Of een lepeltje jus over je aardappels, zelfde verhaal. Okee, nu hou ik persoonlijk erg van vlees, dus soms kies ik er gewoon voor om iets minder van andere dingen te eten, maar je wordt je in elk geval een stuk meer bewust van wat je allemaal naar binnen werkt.
Ik zie net trouwens een reclame van 10+ kaas op tv, zou dat nou echt ergens naar smaken?
![]()
Het gaat hier gisteren en vandaag erg goed, heb zelfs wat puntjes gespaard om die frietjes van maandag goed te maken. Ik ben, ondanks het gedoe van dit weekend, alweer lichter dan vorige week. Het heeft een tijdje stilgestaan maar nu gaat het weer redelijk gemakkelijk, en aan het 'weinige' eten ben ik helemaal gewend. Bovendien, hoe meer resultaat je ziet, hoe makkelijker het gaat.
![]()
Ben gisteren voor het eerst in maanden kleren gaan passen, ik pakte prompt overal te grote kleren uit het rek.
![]()
Ik dacht 'begin maar eens voorzichtig'. Maar ik paste gewoon overal in broeken van maat 38, en zelfs een jasje in maat 40 was veel te groot!
Zo, dat moest er ff uit.