Misschien kun je proberen om je eten wat meer over de dag te verdelen? Dat heb ik ook gedaan.quote:Op donderdag 9 maart 2006 08:06 schreef BubblegumBarbie het volgende:
En dan lees ik ook overal, snoep gezond eet een appel, maar van appels krijg ik nog meer honger.. Wat is nou vezelrijk voedsel waar je heel lang vol van zit maar bijna calorieloos is..? dat kan ik nergens vinden..
Dat is misschien ook een optie voor mij, zit nu op 5 momenten, alleen moet ik de dosering nog aanpassen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 10:51 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Misschien kun je proberen om je eten wat meer over de dag te verdelen? Dat heb ik ook gedaan.
In plaats van twee keer per dag een stokbroodje of een paar boterhammen, eet ik nu drie of vier keer per dag kleinere porties. Bij mij komt dat neer op 's ochtends yoghurt met cruesli (omdat ik dat lekker vind, maar eigenlijk is muesli veel minder ongezond), als ik erg vroeg ontbeten heb tussendoor nog een knackertje met iets, dan om lunchtijd 2 boterhammen of knackers. Rond half 4 pak ik meestal nog een cup-a-soupje of gewoon een knacker of twee met wat fruit, omdat ik altijd nog les heb van 4 tot 6. Als ik daarna nog moet koken is het al gauw half 7 voor we kunnen eten, en van 1 uur tot half 7 zonder eten hou ik echt niet vol.![]()
Op deze manier eet je per keer niet zo veel, maar als je het goed verdeelt over de dag hoef je echt geen honger te lijden. Aan de kleinere porties ben je zo gewend, en een bijkomend voordeel is dat je dan bij het avondeten ook niet zo veel eet. Je bent dan niet uitgehongerd omdat je nog niet zo lang geleden iets hebt gehad (wat ook die 5 uur-vreetkick voorkomt die veel mensen krijgen als ze met honger thuiskomen maar nog moeten wachten op het avondeten) en je bent ook gewoon kleinere porties gewend dus je hebt sneller genoeg. Zelf eet ik dan vaak rond een uur of 10 nog een knackertje of twee, omdat ik meestal erg laat opblijf en gewend ben om elke twee of drie uur wat te eten. Zo kom je uit op 6 'eetmomenten' per dag, dat schijnt goed te zijn.
Naja, kijk maar wat je ermee doet, voor mij werkt het in elk geval goed.
Erg herkenbaarquote:Op donderdag 9 maart 2006 09:32 schreef Klein het volgende:
Nog een afvalnerd meldt zich!
Ik heb me gister even laten gaan. Er was een vriendinnetje bij me en we hebben heerlijk hele avond lopen lullen en tv gekeken (dieetprogramma's nog wel) Voor mezelf had ik wat maiscrackertjes gehaald en zij had bolognese chips.. Naja je raadt het al, ik heb me ook maar op de bolognese chips gestort.
Wel een lekker gevoel toch, dat je wat gedaan hebt?quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:08 schreef Klein het volgende:
![]()
Heb net een kwartier buikspierles gehad, een uur callanetics en voor 'straf' een uur extra op de crosstrainer gestaan vanwege de chipsaanval van gister...
Zit nu aan een heerlijk bakje magere aardbei-yoghurt met verse aardbeien![]()
Maar heb echt even geen energie meer![]()
Jawel hoor. Heel makkelijk zelf.quote:Op donderdag 9 maart 2006 23:49 schreef vliegtuigje het volgende:
Hoiomdat hier wrs alle experts zitten, even een vraagje.
Ik wil graag 2 kilo afvallen - moet te doen zijn op zich. Nu wou ik dat bereiken door te stoppen met tussendoortjes en toetjes (at toch wel tamelijk veel koekjes/nootjes per dag) en door een beetje op broodbeleg etc te letten. Het hoeft niet snel te gaan, maar ik vraag me af of dit genoeg is?
Normaal gesproken zou dat genoeg moeten zijn jaquote:Op donderdag 9 maart 2006 23:49 schreef vliegtuigje het volgende:
Hoiomdat hier wrs alle experts zitten, even een vraagje.
Ik wil graag 2 kilo afvallen - moet te doen zijn op zich. Nu wou ik dat bereiken door te stoppen met tussendoortjes en toetjes (at toch wel tamelijk veel koekjes/nootjes per dag) en door een beetje op broodbeleg etc te letten. Het hoeft niet snel te gaan, maar ik vraag me af of dit genoeg is?
Herkenbaar! Ik was ook altijd dat kneusje wat nooit gekozen werd in een team. En als ik een keer goed presteerde werd ik er ook nog van beschuldigd dat dat niet kon en dat ik dus loogquote:Op donderdag 9 maart 2006 15:58 schreef Mini_rulez het volgende:
Vroeger was ik er gewoon verschrikkelijk slecht in en dan voelde ik me nog lomper dan normaal, zeker nadat mijn gymleraar tijdens een oudergesprek een grapje had gemaakt over hoe ik liep. Toen schaamde ik me dus zelfs al tijdens het lopen. Tja, puberteit.![]()
Doordat ik niet goed mee durfde te doen, werd ik toen nog slechter dan ik al was. Nu ben ik nog steeds niet echt goed in sporten, maar kom ik er wel voor het eerst achter dat ik heus niet bij alle vormen van beweging (zelfs wandelen!) een slag opval. Tijdens de sportlessen liep de lerares rond om bij sommige mensen hun houding te corrigeren, of de manier waarop ze de oefeningen deden. Ik had verwacht dat ze de hele tijd bij mij zou komen, maar dat was helemaal niet zo!Nu kom ik er dus voor het eerst achter wat een goed gevoel je van sporten kunt krijgen.
Jaja, mijn jeugdtrauma.
Ik hoop dat de taart lekker wasquote:Op vrijdag 10 maart 2006 08:29 schreef Scorpie het volgende:
Kut, afgelopen dagen echt zwaar gezondigd...2 dagen: 4 stukken taart (3x een verjaardag, 1x traktatie op werk)....help...
Ach ja, het voordeel van flink zondigen is dat je meestal daarna weer nieuwe moed hebt om door te gaan. En zoals Isabeau zegt, als de taart maar gesmaakt heeft.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 08:29 schreef Scorpie het volgende:
Kut, afgelopen dagen echt zwaar gezondigd...2 dagen: 4 stukken taart (3x een verjaardag, 1x traktatie op werk)....help...
Neem dan Friteslijn, dat scheelt een hoop.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:09 schreef Puckzzz het volgende:
waarom is mayonaise zo lekker?
* Puckzzz is gek op crackertje met oude kaas en mayo....
dat heb ik thuis idd staan, maar ik zit nu op mijn werk en heb dus een tube Zaanse mayo in mijn la liggenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:48 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Neem dan Friteslijn, dat scheelt een hoop.
Mosterd kun je gerust eten, daar zitten maar erg weinig calorieën in.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 12:14 schreef karoltje het volgende:
Ik ben ook verslaafd aan lekkere smeersels op mn brood. Mosterd bij de kaas/kipfilet en een nieuwe ontdekking: pesto!! (Helaas wel punten). Heerlijk; magere kaas, pesto en dan in het tosti-ding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |