abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35871522
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 08:06 schreef BubblegumBarbie het volgende:

En dan lees ik ook overal, snoep gezond eet een appel, maar van appels krijg ik nog meer honger.. Wat is nou vezelrijk voedsel waar je heel lang vol van zit maar bijna calorieloos is..? dat kan ik nergens vinden..
Misschien kun je proberen om je eten wat meer over de dag te verdelen? Dat heb ik ook gedaan.
In plaats van twee keer per dag een stokbroodje of een paar boterhammen, eet ik nu drie of vier keer per dag kleinere porties. Bij mij komt dat neer op 's ochtends yoghurt met cruesli (omdat ik dat lekker vind, maar eigenlijk is muesli veel minder ongezond), als ik erg vroeg ontbeten heb tussendoor nog een knackertje met iets, dan om lunchtijd 2 boterhammen of knackers. Rond half 4 pak ik meestal nog een cup-a-soupje of gewoon een knacker of twee met wat fruit, omdat ik altijd nog les heb van 4 tot 6. Als ik daarna nog moet koken is het al gauw half 7 voor we kunnen eten, en van 1 uur tot half 7 zonder eten hou ik echt niet vol.
Op deze manier eet je per keer niet zo veel, maar als je het goed verdeelt over de dag hoef je echt geen honger te lijden. Aan de kleinere porties ben je zo gewend, en een bijkomend voordeel is dat je dan bij het avondeten ook niet zo veel eet. Je bent dan niet uitgehongerd omdat je nog niet zo lang geleden iets hebt gehad (wat ook die 5 uur-vreetkick voorkomt die veel mensen krijgen als ze met honger thuiskomen maar nog moeten wachten op het avondeten) en je bent ook gewoon kleinere porties gewend dus je hebt sneller genoeg. Zelf eet ik dan vaak rond een uur of 10 nog een knackertje of twee, omdat ik meestal erg laat opblijf en gewend ben om elke twee of drie uur wat te eten. Zo kom je uit op 6 'eetmomenten' per dag, dat schijnt goed te zijn.
Naja, kijk maar wat je ermee doet, voor mij werkt het in elk geval goed.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_35871632
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:51 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Misschien kun je proberen om je eten wat meer over de dag te verdelen? Dat heb ik ook gedaan.
In plaats van twee keer per dag een stokbroodje of een paar boterhammen, eet ik nu drie of vier keer per dag kleinere porties. Bij mij komt dat neer op 's ochtends yoghurt met cruesli (omdat ik dat lekker vind, maar eigenlijk is muesli veel minder ongezond), als ik erg vroeg ontbeten heb tussendoor nog een knackertje met iets, dan om lunchtijd 2 boterhammen of knackers. Rond half 4 pak ik meestal nog een cup-a-soupje of gewoon een knacker of twee met wat fruit, omdat ik altijd nog les heb van 4 tot 6. Als ik daarna nog moet koken is het al gauw half 7 voor we kunnen eten, en van 1 uur tot half 7 zonder eten hou ik echt niet vol.
Op deze manier eet je per keer niet zo veel, maar als je het goed verdeelt over de dag hoef je echt geen honger te lijden. Aan de kleinere porties ben je zo gewend, en een bijkomend voordeel is dat je dan bij het avondeten ook niet zo veel eet. Je bent dan niet uitgehongerd omdat je nog niet zo lang geleden iets hebt gehad (wat ook die 5 uur-vreetkick voorkomt die veel mensen krijgen als ze met honger thuiskomen maar nog moeten wachten op het avondeten) en je bent ook gewoon kleinere porties gewend dus je hebt sneller genoeg. Zelf eet ik dan vaak rond een uur of 10 nog een knackertje of twee, omdat ik meestal erg laat opblijf en gewend ben om elke twee of drie uur wat te eten. Zo kom je uit op 6 'eetmomenten' per dag, dat schijnt goed te zijn.
Naja, kijk maar wat je ermee doet, voor mij werkt het in elk geval goed.
Dat is misschien ook een optie voor mij, zit nu op 5 momenten, alleen moet ik de dosering nog aanpassen.
pi_35874352
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:32 schreef Klein het volgende:
Nog een afvalnerd meldt zich!

Ik heb me gister even laten gaan. Er was een vriendinnetje bij me en we hebben heerlijk hele avond lopen lullen en tv gekeken (dieetprogramma's nog wel ) Voor mezelf had ik wat maiscrackertjes gehaald en zij had bolognese chips.. Naja je raadt het al, ik heb me ook maar op de bolognese chips gestort.
Erg herkenbaar . Wij zitten altijd onder het genot van een wijntje en borrelhapjes te zeuren over hoe dik we zijn .
  donderdag 9 maart 2006 @ 13:08:22 #229
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_35875418

Heb net een kwartier buikspierles gehad, een uur callanetics en voor 'straf' een uur extra op de crosstrainer gestaan vanwege de chipsaanval van gister...

Zit nu aan een heerlijk bakje magere aardbei-yoghurt met verse aardbeien
Maar heb echt even geen energie meer
pi_35881636
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:08 schreef Klein het volgende:

Heb net een kwartier buikspierles gehad, een uur callanetics en voor 'straf' een uur extra op de crosstrainer gestaan vanwege de chipsaanval van gister...

Zit nu aan een heerlijk bakje magere aardbei-yoghurt met verse aardbeien
Maar heb echt even geen energie meer
Wel een lekker gevoel toch, dat je wat gedaan hebt?

Ik heb gisteren mijn sportles gemist, ik kon er toch al niet heen maar de lerares bleek ook ziek te zijn.
Heb me wel goed aan mijn punten gehouden, zelfs vier punten gespaard gisteren. Maar misschien ga ik straks ook nog maar even op de hometrainer zitten (het enige dat mijn ouders hebben), want ik vind het toch wel fijn om even wat te doen. Echt vreemd, voor het eerst in mijn leven vind ik het leuk om te sporten!
Vroeger was ik er gewoon verschrikkelijk slecht in en dan voelde ik me nog lomper dan normaal, zeker nadat mijn gymleraar tijdens een oudergesprek een grapje had gemaakt over hoe ik liep. Toen schaamde ik me dus zelfs al tijdens het lopen. Tja, puberteit.
Doordat ik niet goed mee durfde te doen, werd ik toen nog slechter dan ik al was. Nu ben ik nog steeds niet echt goed in sporten, maar kom ik er wel voor het eerst achter dat ik heus niet bij alle vormen van beweging (zelfs wandelen!) een slag opval. Tijdens de sportlessen liep de lerares rond om bij sommige mensen hun houding te corrigeren, of de manier waarop ze de oefeningen deden. Ik had verwacht dat ze de hele tijd bij mij zou komen, maar dat was helemaal niet zo! Nu kom ik er dus voor het eerst achter wat een goed gevoel je van sporten kunt krijgen.
Jaja, mijn jeugdtrauma.
  donderdag 9 maart 2006 @ 23:49:50 #231
55678 vliegtuigje
niet gek, neu
pi_35898047
Hoi omdat hier wrs alle experts zitten, even een vraagje.
Ik wil graag 2 kilo afvallen - moet te doen zijn op zich. Nu wou ik dat bereiken door te stoppen met tussendoortjes en toetjes (at toch wel tamelijk veel koekjes/nootjes per dag) en door een beetje op broodbeleg etc te letten. Het hoeft niet snel te gaan, maar ik vraag me af of dit genoeg is?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 00:42:51 #232
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_35899346
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 23:49 schreef vliegtuigje het volgende:
Ik wil graag 2 kilo afvallen - moet te doen zijn op zich. Nu wou ik dat bereiken door te stoppen met tussendoortjes en toetjes (at toch wel tamelijk veel koekjes/nootjes per dag) en door een beetje op broodbeleg etc te letten. Het hoeft niet snel te gaan, maar ik vraag me af of dit genoeg is?
Jawel hoor. Heel makkelijk zelf.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_35902164
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 23:49 schreef vliegtuigje het volgende:
Normaal gesproken zou dat genoeg moeten zijn ja
pi_35902186
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:58 schreef Mini_rulez het volgende:

Vroeger was ik er gewoon verschrikkelijk slecht in en dan voelde ik me nog lomper dan normaal, zeker nadat mijn gymleraar tijdens een oudergesprek een grapje had gemaakt over hoe ik liep. Toen schaamde ik me dus zelfs al tijdens het lopen. Tja, puberteit.
Doordat ik niet goed mee durfde te doen, werd ik toen nog slechter dan ik al was. Nu ben ik nog steeds niet echt goed in sporten, maar kom ik er wel voor het eerst achter dat ik heus niet bij alle vormen van beweging (zelfs wandelen!) een slag opval. Tijdens de sportlessen liep de lerares rond om bij sommige mensen hun houding te corrigeren, of de manier waarop ze de oefeningen deden. Ik had verwacht dat ze de hele tijd bij mij zou komen, maar dat was helemaal niet zo! Nu kom ik er dus voor het eerst achter wat een goed gevoel je van sporten kunt krijgen.
Jaja, mijn jeugdtrauma.
Herkenbaar! Ik was ook altijd dat kneusje wat nooit gekozen werd in een team. En als ik een keer goed presteerde werd ik er ook nog van beschuldigd dat dat niet kon en dat ik dus loog

Jaren na de middelbare school kwam ik er inderdaad ook achter dat ik sporten lekker vind
pi_35902196
Kut, afgelopen dagen echt zwaar gezondigd...2 dagen: 4 stukken taart (3x een verjaardag, 1x traktatie op werk)....help...
pi_35902249
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 08:29 schreef Scorpie het volgende:
Kut, afgelopen dagen echt zwaar gezondigd...2 dagen: 4 stukken taart (3x een verjaardag, 1x traktatie op werk)....help...
Ik hoop dat de taart lekker was (anders is het helemaal jammer)

Niet treuren, achter je laten en gezond verder lijnen. Het ergste wat er nu is gebeurd is dat je 2 dagen later op je streefgewicht zit
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_35904051
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 08:29 schreef Scorpie het volgende:
Ach ja, het voordeel van flink zondigen is dat je meestal daarna weer nieuwe moed hebt om door te gaan. En zoals Isabeau zegt, als de taart maar gesmaakt heeft.

Ik zal maar weer eens een regeltje neergooien, al doe ik dat een beetje op onregelmatige tijden. Het lijkt me nog steeds een beter plan om iemand aan te stellen die ze elke week verzamelt, en dan ook een vaste dag oid af te spreken. Maar goed, hier issie:
Mini_rulez (1m65) (22,5) was 67 kg, weegt nu 61,2 kg en wil graag 57 kg wegen. -5,8
pi_35904574
Vandaag ook weer braaf gewogen (vorige week durfde ik niet ) en er is zelfs een beetje af! Toch wel motiverend . Mijn regeltje blijft wel hetzelfde trouwens . (die anderhalve kilo was van mn eerste week )

karoltje (1m77) (21,4) was 67kg is nu 65,4kg en wil graag 63kg wegen. -1,6
  vrijdag 10 maart 2006 @ 11:09:23 #239
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_35905220
waarom is mayonaise zo lekker?

* Puckzzz is gek op crackertje met oude kaas en mayo....
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_35906211
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 11:09 schreef Puckzzz het volgende:
waarom is mayonaise zo lekker?

* Puckzzz is gek op crackertje met oude kaas en mayo....
Neem dan Friteslijn, dat scheelt een hoop.
pi_35906474
Mini, heb je ook een vervanger voor Stroopwafels ?

.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_35906514
En voor chocolade en suikerwafels?

Everything which is not impossible, will eventually happen
  vrijdag 10 maart 2006 @ 12:04:19 #243
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_35906626
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 11:48 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Neem dan Friteslijn, dat scheelt een hoop.
dat heb ik thuis idd staan, maar ik zit nu op mijn werk en heb dus een tube Zaanse mayo in mijn la liggen
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_35906890
Ik ben ook verslaafd aan lekkere smeersels op mn brood. Mosterd bij de kaas/kipfilet en een nieuwe ontdekking: pesto!! (Helaas wel punten). Heerlijk; magere kaas, pesto en dan in het tosti-ding .
pi_35908651
Voor wie geïnteresseerd is misschien handig om te weten:

Calvé mosterdsaus: 240 kcal, 21 g vet, 1,5 g verzadigd vet
Calvé American Fritessaus: 280 kcal, 25 g vet, 1,9 g verzadigd vet
Calvé fritessaus: 280 kcal, 26 g vet, 4 g verzadigd vet
Calvé Mayosaus: 350 kcal, 35 g vet, 5,4 g verzadigd vet
Remia fritessaus: 340 kcal, 31 g vet, 18 g verzadigd vet
Remia frites-lijn: 120 kcal, 5,5 g vet, 1 g verzadigd vet
Remia mayonaise: 670 kcal, 76 g vet, 13 g verzadigd vet
Remia mayo-lijn: 375 kcal, 36 g vet, 6,3 g verzadigd vet
Remia Yoghurt mayo: 271 kcal, 21 g vet, 3,8 g verzadigd vet
Remia Olijvonaise: 610 kcal, 67 g vet, 9,5 g verzadigd vet
Remia mosterdsaus: 410 kcal, 41 g vet, 7,5 verzadigd vet
Gouda's Glorie Mayonaise: 650 kcal, 70 g vet, geen vermelding verzadigd vet
Gouda's Glorie fritessaus: 270 kcal, 25 g vet, geen vermelding verzadigd vet
Gouda's Glorie mosterdsaus: 90 kcal, 6 g vet, geen vermelding verzadigd vet

Ketchup: 140 kcal, 0,1 g vet, 0 g verzadigd vet
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_35919453
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 12:14 schreef karoltje het volgende:
Ik ben ook verslaafd aan lekkere smeersels op mn brood. Mosterd bij de kaas/kipfilet en een nieuwe ontdekking: pesto!! (Helaas wel punten). Heerlijk; magere kaas, pesto en dan in het tosti-ding .
Mosterd kun je gerust eten, daar zitten maar erg weinig calorieën in.

Voor wafels en chocolade weet ik helaas ook geen vervanger. Niet eentje die net zo lekker is tenminste.
pi_35921146
Mosterd is 0 punten idd . Pesto 0,5 punt voor een theelepeltje.

(Op de een of andere manier lijkt pesto dan meteen lekkerder.. )
  vrijdag 10 maart 2006 @ 20:26:21 #248
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_35921645
ik ben zo blij dat ik helemaaaal niet van sausjes hou! is er tenminste ook iets dat ik me níet hoef te ontzeggen...

karoltje ik reageerde net ook in t De wereld draait door topic maar misschien lees je het hier eerder: we delen blijkbaar een kennis... RJ van 't kathedrale koor is mijn bestuursgenootje, hihi!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_35925691
Wat leuk! De wereld is klein!

OT: Net chips gegeten, morgen naar de sportschool .
pi_35930483
Ik was vandaag weer op de sportschool en daar hebben ze ook zo'n apparaat die als weegschaal/vetpercentage werkt. Ik dacht ik ga eens kijken wat ik allemaal aan vetpercentage, lichaamsvocht, vetvrije massa etc heb.. dus ik erop gaan staan. Komt eruit dat ik 15% vet heb terwijl ik dacht dat het veel meer zou zijn als ik mijn lichaam zo zien.

Nu weet denk ik dat die apparaten maar een beetje gokken en niet echt kloppen, maar misschien kan iemand dat hier uitleggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')