Gelul!quote:Op maandag 20 februari 2006 00:27 schreef Ill-Skillz het volgende:
Johnny Cash - Hurt (naar Nine Inch Nails)
Dat klopt idd wel. En als je per se een Cash-cover wilt die beter is dan het origineel, noem dan One.quote:Op maandag 20 februari 2006 01:27 schreef Riches het volgende:
Jeff Buckley - Hallelujah
Ik ben van mening dat het nummer van Johnny Cash een stuk beter is dan die van Trent Reznor. Dit omdat de gitaar van Cash een veel dramatischere sfeer aan het nummer toevoegt, die het verdient. Reznor doet dit (bewust) op zijn eigen manier, die ik in dit geval duidelijk minder vind. Verder legt Cash veel meer accent op de tekst en zijn de stukjes waarin de gitaar de boventoon voert erg mooi en werkt het geheel op een zeer goede manier naar de climax.quote:Op maandag 20 februari 2006 01:27 schreef search64 het volgende:Gelul!
Er stond dan ook niet alleen "gelul!" in die post, dus niet zeuren.quote:Op maandag 20 februari 2006 01:35 schreef Ill-Skillz het volgende:
Kom nou alsjeblieft niet aan met posts waarin je alleen 'gelul!' typt, daar bereiken we niks mee...
enquote:Op maandag 20 februari 2006 00:35 schreef Grobbel het volgende:
Zie ook:
Covers die jij beter vindt dan het origineel
Goede covers.
Goede covers
Origineel is van Ednaswap, en Faith Hill had er een hitje mee een jaar voor Natalie Imbruglia deze opnam.quote:Op maandag 20 februari 2006 09:57 schreef Tranceptor het volgende:
Natalie Imbruglia - Torn (ben even de naam kwijt)
Zolang het overgrote deel van dit topic uit nummers van voor die topics bestaat maakt dat niet echt uit, wel?quote:Op maandag 20 februari 2006 00:36 schreef Ill-Skillz het volgende:
Misschien is het leuk om nu een concreet lijstje te maken? Die topics zijn ook al best oud...
quote:Op maandag 20 februari 2006 10:46 schreef Eix het volgende:
Within Temptation - Running up that hill (orgineel van Kate Bush)
ik vind het leuk om te zien wat andere mensen vinden van bepaalde platen....quote:Op maandag 20 februari 2006 11:12 schreef PDOA het volgende:
Dit soort lijstjes hebben over het algemeen weinig tot geen nut aangezien iedereen er een andere mening op nahoudt.
Grapje zeker.quote:Op maandag 20 februari 2006 11:04 schreef Ciscus het volgende:
U2- Helter skelter (The Beatles)
Welnee, dat is ook een cover.quote:Op maandag 20 februari 2006 10:46 schreef Eix het volgende:
Feeling Good (orgineel van Michael Bublé)
Start maar met doneren danquote:Op maandag 20 februari 2006 11:45 schreef webfreak het volgende:
[..]
Grapje zeker.
Ik heb de cover niet gehoord (wil ik ook graag zo houden), maar ik weet gewoon dat 'ie kut isEch, ik doneer ál mijn spaarcentjes aan de derde wereld als 't niet zo is.
Ik wou graag "One" van Johnny Cash nomineren (origineel van U2).
Lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ik ken geen enkel nummer van U2 dat lekker klinkt.quote:Op maandag 20 februari 2006 11:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Start maar met doneren dan.
De U2 versie is lekkerder.
Oei, die is wel heel ernstig. Die Bublé-versie is zelfs nog een paar jaar nieuwer dan die verkrachting van Muse, maar beide halen het echt echt niet bij het origineel. Of een van de vele vertolkingen ervan (Nina Simone, John Coltrane, Art Blakey, Frank Cunimondo Trio etc).quote:Op maandag 20 februari 2006 10:46 schreef Eix het volgende:
Muse - Feeling Good (orgineel van Michael Bublé)
Nee, de beatles zijn lekker ruigquote:Op maandag 20 februari 2006 11:57 schreef webfreak het volgende:
[..]
Lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ik ken geen enkel nummer van U2 dat lekker klinkt.(alleen One in de Cash-versie
).
Helter Skelter is gewoon niet te evenaren. Zeker niet door dat stelletje suflullen die uberhaupt nooit van Rock&Roll hebben gehoord.
Het wordt steeds gekker...quote:Op maandag 20 februari 2006 11:04 schreef Ciscus het volgende:
U2- Helter skelter (The Beatles)
iddquote:Op maandag 20 februari 2006 01:27 schreef search64 het volgende:
Faith no more met Easy is er wel een daarentegen.
Draai die twee maar omquote:Op maandag 20 februari 2006 12:31 schreef Elusive het volgende:
Guns n' Roses - Knockin' On Heaven's Door (McCartney en The Wings?)
Guns n' Roses - Live and Let Die (Bob Dylan)
Hee, doen jullie eens aardig! The Beatles zijn geweldig, ik ben gek op hun nummers en vind de uitvoering van Helter Skelter ook lekker. Ik vind alleen de uitvoering van U2 echt subliem lekker. Sterker nog, als ik in mijn oude stamkroeg binnenwandel, dan wordt deze meteen opgezet. Heerlijk nummer!quote:
Ja die idd ...quote:Op maandag 20 februari 2006 02:52 schreef Clashback het volgende:
Travis - Hit me baby one more time (Britney)
Vooral de begintijd van the beatles... krakkemikkige boyband liedjesquote:Op maandag 20 februari 2006 12:06 schreef HeatWave het volgende:
Leuk dat ze zo "vernieuwend" waren in die tijd, maar the Beatles kunnen dus echt de tand des tijds niet doorstaan zeg.
En vooral van de hele simpele melodietjes. Begrijp me niet verkeerd hoor, was voor in die tijd vast erg nieuw, en zelfs ruig ofzo.. En ik WEET ook wel dat ze erg invloedrijk waren.quote:Op maandag 20 februari 2006 13:44 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Vooral de begintijd van the beatles... krakkemikkige boyband liedjes
Standing on the shoulder of giants, het britpopbandje Oasis heeft er nog een keer een albumtitel aan gewijdquote:Op maandag 20 februari 2006 13:47 schreef HeatWave het volgende:
Maar als ik (bijv) de composities van Pearl Jam ofzo vergelijk, de ingetogen woede, de (niet altijd hoor) complexe composities etc.. das toch niet meer te vergelijken?
Het mag weleens gezegd ja,quote:Op maandag 20 februari 2006 12:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, de beatles zijn lekker ruig.
Over overrated kutbands gesproken zeg... als ik in die tijd leefde was ik echt 10000% Rolling Stones fan..
Leuk dat ze zo "vernieuwend" waren in die tijd, maar the Beatles kunnen dus echt de tand des tijds niet doorstaan zeg.
quote:Op maandag 20 februari 2006 13:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En vooral van de hele simpele melodietjes. Begrijp me niet verkeerd hoor, was voor in die tijd vast erg nieuw, en zelfs ruig ofzo.. En ik WEET ook wel dat ze erg invloedrijk waren.
Maar als ik (bijv) de composities van Pearl Jam ofzo vergelijk, de ingetogen woede, de (niet altijd hoor) complexe composities etc.. das toch niet meer te vergelijken?
Vind one van Cash ook geweldig!quote:Op maandag 20 februari 2006 11:45 schreef webfreak het volgende:
[..]
Grapje zeker.
Ik heb de cover niet gehoord (wil ik ook graag zo houden), maar ik weet gewoon dat 'ie kut isEch, ik doneer ál mijn spaarcentjes aan de derde wereld als 't niet zo is.
Ik wou graag "One" van Johnny Cash nomineren (origineel van U2).
quote:Op maandag 20 februari 2006 14:31 schreef Yorrit het volgende:
Hendrix - All Along the Watchtower (Dylan)
Leuk zo'n reactie zonder enige vooroordelen dan ook...quote:Op maandag 20 februari 2006 15:15 schreef Devlinsect het volgende:
Leuk! Een nutteloze opsomtopic!
Vera Hall - Troubled So Hard. Moby versie is beter.![]()
Max Romeo - Chase The Devil. Prodigy Out of Space is beter![]()
Carol Williams - Love Is You. Spiller Groovejet is een goede versie![]()
Chaka Khan - Fate. Stardust - Music is Better with U is goe man!
En dan natuurlijk de rest van de standaard covers/reply's:
- Sweet Dreams - Marilyn Manson. Jah die is beter dan origineel van Eurythmics
- All along the watchtower - Hendrix versie is beter
- dance en negermuziek met samples - origineel is altijd beter![]()
- alles van Kane. U2 is beter.![]()
En natuurlijk vind jij de cover van Cash beter dan het origineel van NIN. Tis wat je vind. Ik vind van niet.![]()
je spreekt je hier wel een beetje tegen he?quote:Op maandag 20 februari 2006 15:15 schreef Devlinsect het volgende:
Jammer dat je niet het voorbeeld noemde met Spiller Groovejetquote:Op maandag 20 februari 2006 15:22 schreef Yorrit het volgende:
[..]
je spreekt je hier wel een beetje tegen he?
nou niet van onderwerp gaan veranderen!quote:Op maandag 20 februari 2006 15:25 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Jammer dat je niet het voorbeeld noemde met Spiller Groovejet![]()
Pardon? Dat nummer is echt al decennia oud. Repertoire van Michael Bublé bestaat bovendien onderhand uit alleen maar covers én hij bracht Feeling Good 2 jaar o.i.d. na Muse uit, dus je had kunnen weten dat dat niet klopt...quote:Op maandag 20 februari 2006 10:46 schreef Eix het volgende:
Muse - Feeling Good (orgineel van Michael Bublé)
Verkapte "kijk ik heb ook 14 mp3-files op m'n vaders computer!" postquote:Op maandag 20 februari 2006 15:15 schreef Devlinsect het volgende:
Leuk! Een nutteloze opsomtopic!
Vera Hall - Troubled So Hard. Moby versie is beter.![]()
Carol Williams - Love Is You. Spiller Groovejet is een goede versie![]()
Chaka Khan - Fate. Stardust - Music is Better with U is goe man!
En dan natuurlijk de rest van de standaard covers/reply's:
- Sweet Dreams - Marilyn Manson. Jah die is beter dan origineel van Eurythmics
- All along the watchtower - Hendrix versie is beter
- alles van Kane. U2 is beter.![]()
En natuurlijk vind jij de cover van Cash beter dan het origineel van NIN. Tis wat je vind. Ik vind van niet.![]()
Oh kut... Pearl Jam en the Beatles in één zinquote:Op maandag 20 februari 2006 13:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En vooral van de hele simpele melodietjes. Begrijp me niet verkeerd hoor, was voor in die tijd vast erg nieuw, en zelfs ruig ofzo.. En ik WEET ook wel dat ze erg invloedrijk waren.
Gelukkig hebben we altijd webfreak nogquote:Op maandag 20 februari 2006 13:55 schreef Soul79 het volgende:
[..]
![]()
Beatle-fans zijn gemakkelijk op de kast te krijgen, maar stook dan wel een beetje overtuigend. Nu gaat er niemand meer in trappen ben ik bang.
Ja, gelukkig welquote:Op maandag 20 februari 2006 16:39 schreef Litpho het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we altijd webfreak nog.
Ik voelde me de aangewezen persoon om het vooroordeel te bevestigenquote:Op maandag 20 februari 2006 16:39 schreef Litpho het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we altijd webfreak nog.
The Rolling Stones...over overrated kutbands gesproken zegquote:Op maandag 20 februari 2006 12:06 schreef HeatWave het volgende:
Over overrated kutbands gesproken zeg... als ik in die tijd leefde was ik echt 10000% Rolling Stones fan..
Metallica - Mercyfull fate is ook toffer dan Mercyfull fate - Curse of the pharaohsquote:Op maandag 20 februari 2006 03:06 schreef rompompom het volgende:
Whiskey in The Jar - Metallica. Mucho betero dan die van Thin Lizzy; meer tempo, strakkere gitaren.
pfffff Pearl Jam mag nog niet in de schaduw van The Beatles staan qua composities. Ga nou eerst maar is naar I am the walrus luisteren, en dan praten we verder.quote:Op maandag 20 februari 2006 13:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Helemaal mee eens!quote:Op maandag 20 februari 2006 15:34 schreef MuseMuse het volgende:
Placebo - where is my mind (origineel van de pixies)
kom maar kom maar!![]()
Daar noem je ook wel een voorbeeld zeg.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:03 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
pfffff Pearl Jam mag nog niet in de schaduw van The Beatles staan qua composities. Ga nou eerst maar is naar I am the walrus luisteren, en dan praten we verder.
do you think i'm sexy van the revolting cocks vergetenquote:Op maandag 20 februari 2006 16:49 schreef Collaborator het volgende:
Nine Inch Nails - Suck
Nine Inch Nails - Get Down Make love
Nine Inch Nails - Physical
1000 HOMO DJS - SUPERNAUT (vocals door Trent Reznor)
Veel beter dan het origineel allemaal
John Lennon toondoof en geen ritmegevoel?!quote:Op maandag 20 februari 2006 17:05 schreef Litpho het volgende:
[..]
Daar noem je ook wel een voorbeeld zeg.
"Oom George, ik heb twee keer hetzelfde nummer gespeeld, maar aangezien ik toondoof ben en geen ritmegevoel heb lijkt het niet echt op elkaar, kunt u het nog een beetje aan elkaar plakken?"
Ze maken maar een geintje, iedereen weet dat The Beatles geniaal warenquote:Op maandag 20 februari 2006 17:03 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
pfffff Pearl Jam mag nog niet in de schaduw van The Beatles staan qua composities. Ga nou eerst maar is naar I am the walrus luisteren, en dan praten we verder.
edit: ik zie dat het een geintje was, gelukkig maar.![]()
Klink alleraardigst, maar ik mis de mondharmonica !quote:Hendrix - All along the watchtower (Dylan)
Haha, zit een kern van waarheid inquote:Op maandag 20 februari 2006 17:09 schreef ranja het volgende:
Samenvatting tot nu toe:
Covers zijn kut.
Maar mijn favoriete band <insert rockband> heeft ook een cover die toevallig wel beter is dan het orgineel van <insert popartiest>
Ik vind hem niet beter, hij is anders. De Green day versie is wel heel leuk om te spelenquote:Op maandag 20 februari 2006 01:05 schreef mcyodogg het volgende:
Green Day - Knowledge (Operation Ivy)
Beatles zijn de backstreetboys van hun tijdquote:Op maandag 20 februari 2006 17:07 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ze maken maar een geintje, iedereen weet dat The Beatles geniaal waren![]()
![]()
Die zei ik ook al.quote:Op maandag 20 februari 2006 17:23 schreef cappp het volgende:
Nirvana - Where did you sleep last night
Of zeg ik nu wat doms![]()
mwa, zo geniaal vond ik de Backstreetboys nou ook weer niet hoorquote:Op maandag 20 februari 2006 17:24 schreef Collaborator het volgende:
[..]
Beatles zijn de backstreetboys van hun tijd![]()
*rent![]()
quote:Op maandag 20 februari 2006 16:42 schreef King_of_Kool het volgende:
HIM - Wicked Game (chris isaac)
Hoewel de cover door Nirvana heel mooi is, vind ik het origineel van Bowie toch mooier.quote:Op maandag 20 februari 2006 02:52 schreef Clashback het volgende:
Nirvana - The man who sold the world (unplugged) (David Bowie)
Ik was al aan het twijfelen, toch s ff cdtje erbij pakken.quote:
Grapjas. Álle nummers op dat album (en alle andere Bublé-albums overigens) zijn covers.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:33 schreef Eix het volgende:
'(...) except track 10 written by Bricusse/Newley'
Je hebt gelijk.![]()
Ehm, ik had het over Origin of Symmetry van Muse. Daarop staat een cover van Feeling Good, origineel was dacht ik van Michael Bublé dus maar dat bleek niet zo te zijn.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:56 schreef webfreak het volgende:
[..]
Grapjas. Álle nummers op dat album (en alle andere Bublé-albums overigens) zijn covers.
Ik vind de originele van Helloween toch echt beter.quote:Op maandag 20 februari 2006 01:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Sonata Arctica - I Want Out
<hoest kuch>ergens op een Queen live album staat <hoest> een cover <kuch> namelijk Tutti Frutti <proest>quote:Op maandag 20 februari 2006 17:11 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Haha, zit een kern van waarheid inal gaat het voor mij niet op, ik vind de covers van The Beatles bijvoorbeeld niet geweldig en niet persé beter dan de orginelen. De andere favo band van mij, Queen, heeft geen covers gemaakt
Dalbello was aanzienlijk neukbaarder dan de heren van Queensrÿche, zeker in die periode waar je toch zou verwachten dat Ethiopiërs dik af zouden steken naast Chris DeGarmo.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:07 schreef Modus het volgende:
Ik ken het origineel niet, maar kan me nauwelijks voorstellen dat Queensrÿche's Gonna get close to you slechter is dan die uitvoering. Het origineel is van Dal Bello, bij ons bekend van de eendagsvlieg Let's Tango.
.
Coverloze bands deel 3quote:Op maandag 20 februari 2006 17:11 schreef MrBadGuy het volgende:
Haha, zit een kern van waarheid inal gaat het voor mij niet op, ik vind de covers van The Beatles bijvoorbeeld niet geweldig en niet persé beter dan de orginelen. De andere favo band van mij, Queen, heeft geen covers gemaakt
Idem. Als ik muzikale argumenten had gehad voor Dalbello had je die wel gehoordquote:Op maandag 20 februari 2006 20:26 schreef Modus het volgende:
Ohja, even voor de duidelijkheid, die zin was wat krom.. Ik vind de Queensrÿche versie meesterlijk.
Ok ze hebben een paar solo nummers van hunzelf verqueent en een Smile nummer (van een band waar May en Taylor inzaten) overgenomen. Ook live speelden ze wel eens een nummer van een ander. Maar om dit nou covers te noemen, mwa...quote:
Moet wel zeggen dat ik het nummer (cover) voor het eerst met de clip hoorde/zag... ERG pakkend...quote:In an interview with Alternative Press, Reznor admitted that when Rubin first asked if Cash could cover his song, he was "flattered" but worried that "the idea sounded a bit gimmicky." The power of Cash's song didn't fully hit Reznor until he saw the video:
I pop the video in, and wow… Tears welling, silence, goose-bumps… Wow. I just lost my girlfriend, because that song isn't mine anymore. … It really made me think about how powerful music is as a medium and art form. I wrote some words and music in my bedroom as a way of staying sane, about a bleak and desperate place I was in, totally isolated and alone. [Somehow] that winds up reinterpreted by a music legend from a radically different era/genre and still retains sincerity and meaning—different, but every bit as pure. [1]
Reznor still occasionally refers to "Hurt" as "a song that isn't mine anymore."
Alle covers van Bob zijn beter dan het origineel.quote:Op maandag 20 februari 2006 01:56 schreef Soul79 het volgende:
I shall be released van The Band. Beter dan het origineel van Bob Dylan.
Het origineel is kut, cover ookquote:Op maandag 20 februari 2006 01:27 schreef search64 het volgende:
[..]
Faith no more met Easy is er wel een daarentegen.
Beetje jammer dat het origineel niet van Thin Lizzy is. Het is een oude Ierse traditional en Thin Lizzy heeft hem toevallig ook opgenomen. Metallica-fans zullen die versie wel het beste vinden, persoonlijk hou ik meer van de ingetogen versies, bijvoorbeeld van The Dubliners.quote:Op maandag 20 februari 2006 03:06 schreef rompompom het volgende:
Whiskey in The Jar - Metallica. Mucho betero dan die van Thin Lizzy; meer tempo, strakkere gitaren.
Desalniettemin is het arrangement van die traditional duidelijk gebaseerd op die van Thin Lizzy.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:34 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Beetje jammer dat het origineel niet van Thin Lizzy is.
Big spender hebben ze toch ooit gecoverd?quote:Op maandag 20 februari 2006 17:11 schreef MrBadGuy het volgende:
De andere favo band van mij, Queen, heeft geen covers gemaakt
Leonard Cohen heet hij.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:28 schreef Italo het volgende:
Lennart Cohen of zoiets --> maar dan goed geschreven
Nee, Freddie Mercury heeft die gecoverdquote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:23 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Big spender hebben ze toch ooit gecoverd?
All along the Watchtower in de Hendrix uitvoering kun je ook wel 'beter' noemen, maar goed.. wat is beter. Het origineel had zo z'n eigen kwaliteiten en die zet ik ook nog regelmatig opquote:Op maandag 20 februari 2006 21:47 schreef Berkery het volgende:
[..]
Alle covers van Bob zijn beter dan het origineel.
Ik kan niet zo goed tegen die stem![]()
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:55 schreef Tom_Tom- het volgende:
Tori Amos - Raining Blood (cover van Slayer).
Ik meen wel eens gehoord te hebben dat het nummer Home wel van hemzelf is. Klopt dit?quote:Op maandag 20 februari 2006 19:56 schreef webfreak het volgende:
[..]
Grapjas. Álle nummers op dat album (en alle andere Bublé-albums overigens) zijn covers.
Yupquote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:13 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Ik meen wel eens gehoord te hebben dat het nummer Home wel van hemzelf is. Klopt dit?![]()
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:53 schreef Berkery het volgende:
Bohemian Rhapsody in de uitvoering van Bad News is veel beter aan te horen dan het origineel![]()
Of de uitvoering van Paul de Leeuw, Bassie en Adriaanquote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:53 schreef Berkery het volgende:
Bohemian Rhapsody in de uitvoering van Bad News is veel beter aan te horen dan het origineel![]()
Nee toch...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:15 schreef LedZep het volgende:
Led Zeppelin - Whole lotta love is toch ook een cover? Dan mag die er ook bij natuurlijk.
erm volgens amg niet nee .. tis wel gebaseerd op een blues klasieker geloof ikquote:
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
erm volgens amg niet nee .. tis wel gebaseerd op een blues klasieker geloof ik
Ach alle bluesnummers zijn op elkaar gebaseerd, geen cover dus.quote:Op woensdag 22 februari 2006 07:55 schreef cafca het volgende:
[..]
http://www.harptab.com/lyrics/ly4636.shtml
Uit 2000quote:
Ten eerste klopt je laatste zin voor geen meter. En ten tweede..quote:Op maandag 20 februari 2006 12:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, de beatles zijn lekker ruig.
Haha, ja die was wel ernstig goed inderdaadquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:09 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Of de uitvoering van Paul de Leeuw, Bassie en Adriaan![]()
O köt...we zijn het ergens over eens kamagurka!quote:Op maandag 20 februari 2006 17:04 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Helemaal mee eens!
Maar ik vind de meeste originelen van the pixies belabberd![]()
En wat te denken van de Bohemian Polka van Al Yankovic? Niet écht beter dan het origineel, maar toch...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:53 schreef Berkery het volgende:
Alles van zed verleppelin is gebaseerd op blues-klassiekers.. geen nieuws dusquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
erm volgens amg niet nee .. tis wel gebaseerd op een blues klasieker geloof ik
quote:Op maandag 20 februari 2006 15:34 schreef MuseMuse het volgende:
Placebo - where is my mind (origineel van de pixies)
quote:Op maandag 20 februari 2006 21:47 schreef Berkery het volgende:
[..]
Alle covers van Bob zijn beter dan het origineel.
Blasfemie!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:28 schreef Italo het volgende:
Herman van Veen - Suzanne
cover door Frank Boeijen vind ik 10x beter
En het uiteindelijke origineel (van Lennart Cohen of zoiets --> maar dan goed geschreven) vind ik de minste van de drie
dat is helemaal geen cover van Kraftwerk....quote:Op maandag 20 februari 2006 02:00 schreef paultjuhhh het volgende:
Coldplay - Talk is natuurlijk best een goeie cover van Kraftwerk
Op exact dezelfde manier dat Vanilla Ice nooit een Queencover heeft opgenomen. Eén sample maakt nog geen cover.quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:48 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
[..]
dat is helemaal geen cover van Kraftwerk....
nie eens een sample. een syntesizer deuntje waar ze een gitaarriff van hebben gemaaktquote:Op woensdag 22 februari 2006 22:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Op exact dezelfde manier dat Vanilla Ice nooit een Queencover heeft opgenomen. Eén sample maakt nog geen cover.
Niet helemaal het punt wat ik probeerde te maken, maar je hebt uiteraard gelijkquote:Op woensdag 22 februari 2006 22:54 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
[..]
nie eens een sample. een syntesizer deuntje waar ze een gitaarriff van hebben gemaakt
Daarintegen heeft Thin Lizzy hem gecoverd van The Dubliners. En is de versie van The Dubliners 10x beter dan de versie van Thin Lizzy.quote:Op maandag 20 februari 2006 03:06 schreef rompompom het volgende:
Die ken ik niet, ben er erg benieuwd naar! Ik vind dat nummer nl tof en CBC ook.quote:Op woensdag 22 februari 2006 07:55 schreef cafca het volgende:
Claw Boys Claw - Locomotive Breath (Jethro Tull)
Of Thin Lizzy heeft als stelletje Ieren ook gewoon honderd verschillende versies gehoord van deze traditional voordat ze zelf eens gitaar gingen spelenquote:Op woensdag 22 februari 2006 23:05 schreef Kinz het volgende:
[..]
Daarintegen heeft Thin Lizzy hem gecoverd van The Dubliners.
The pixies, herman van veen en bob dylan zijn heilige huisjes... ondanks dat ze vaak muzikaal volstrekt oninteressant zijnquote:
En zelfs Cohen werd pas echt interessant toen hij een poging deed om Tom Waits in te halenquote:Op woensdag 22 februari 2006 23:35 schreef kamagurka het volgende:
[..]
The pixies, herman van veen en bob dylan zijn heilige huisjes... ondanks dat ze vaak muzikaal volstrekt oninteressant zijn
Je zegt het al: potest"zanger"(zeg maar gerust spreker ).. is Dylan muzikaal zo interessant verder..quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:41 schreef Devlinsect het volgende:
Dat je de Pixies en Herman van Veen noemt, Allah.
Een grote protestzanger die roering in de Amerikaanse politiek heeft gebracht, muzikaal oninteressant noemen![]()
Zoals bijvoorbeeld The Mighty Quinn uitgevoerd door Manfred Mannquote:Op donderdag 23 februari 2006 00:00 schreef webfreak het volgende:
Ach, Dylan.. Je moet er van houden.
Ik vind 'm geweldig. Zowel z'n composities evenals zijn stem. Gewoon, omdat 't niet zo gepolijst is, en soms lekker dwars, tegen de richting in.
Daarbij heeft 'ie er een paar briljante teksten tussenzitten.
Ook bestaan er in mijn ogen maar weinig Dylan-covers die beter zijn dan 't origineel.
Maargoed, ieder z'n meug
CoB doet sowieso wel leuke dingen, maar of de Aces High cover nu het niveau van het origineel overstijgt... Hij is wel erg goed voor een cover, maar ik vind het origineel toch sterker denk ik.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:10 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Children of Bodom - Aces High | origineel Iron Maiden
quote:Op donderdag 23 februari 2006 00:58 schreef Knip het volgende:
[..]
Zoals bijvoorbeeld The Mighty Quinn uitgevoerd door Manfred Mann
Staat op het album "With love from the boys". Geen idee of daar nog aan te komen is.quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:06 schreef thaleia het volgende:
[..]
Die ken ik niet, ben er erg benieuwd naar! Ik vind dat nummer nl tof en CBC ook.
Zoals the times they ar a changin van the byrds (een band die muzikaal wel wat in zijn mars had)..quote:Op donderdag 23 februari 2006 00:00 schreef webfreak het volgende:
Ach, Dylan.. Je moet er van houden.
Ik vind 'm geweldig. Zowel z'n composities evenals zijn stem. Gewoon, omdat 't niet zo gepolijst is, en soms lekker dwars, tegen de richting in.
Daarbij heeft 'ie er een paar briljante teksten tussenzitten.
Ook bestaan er in mijn ogen maar weinig Dylan-covers die beter zijn dan 't origineel.
Maargoed, ieder z'n meug
My Back Pages dan...quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:27 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Zoals the times they ar a changin van the byrds (een band die muzikaal wel wat in zijn mars had)..
Oppassen dat we het nu niet steeds eens zijn he..quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:24 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
My Back Pages dan...
Wat dat betreft vind ik de versies van The Byrds ook veel beter dan krassende Bob. Ik trek die mondharmonica gewoon niet !![]()
Tsja, omschrijf diepgangquote:Op donderdag 23 februari 2006 09:56 schreef NoSigar het volgende:
Personal Jesus - Johnny Cash.
Synthipopbandje krijgt ineens diepgang.
Boring darkroom muziek bedoel je. (Zo, liggen we weer even gelijk)quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:41 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Tsja, omschrijf diepgangDat synthipop"bandje" schrijft toch maar mooi zulke pareltjes (en dan is personal jesus nog een van hun minste)
![]()
Per ongeluk, zonder dat ze het zelf beseffen heeft het top-40-orkestje iets moois gemaakt, nadat anderen het bewerkt hadden uiteraard.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:41 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dat synthipop"bandje" schrijft toch maar mooi zulke pareltjes (en dan is personal jesus nog een van hun minste)![]()
Uniek dat een band platen achter elkaar per ongeluk steeds voltreffers schrijftquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:51 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Per ongeluk, zonder dat ze het zelf beseffen hebben ze iets moois gemaakt.
Mooizo! Zo ken ik je weer..quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:44 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Boring darkroom muziek bedoel je. (Zo, liggen we weer even gelijk)
JA, in de nichtendisco. Nou ja, als je dat leuk vind is er niks op tegen natuurlijk.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:56 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Uniek dat een band platen achter elkaar per ongeluk steeds voltreffers schrijft![]()
Als je technisch vernuft kan koppelen aan uitstekende composities en daarmee liedjes maakt die het zelfs tot in de nichtendisco goed doen is dat best knap.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:58 schreef NoSigar het volgende:
[..]
JA, in de nichtendisco. Nou ja, als je dat leuk vind is er niks op tegen natuurlijk.
Is ook te vinden op The Beast Of Claw Boys Claw, de bonus-cd bij hun NL-coveralbum HitKillers. Weliswaar re-recorded, maar goed. Overigens vind ik persoonlijk het origineel van Tull lichtjaren beter, met name in de albumversie met klassiek piano-introquote:Op donderdag 23 februari 2006 07:37 schreef cafca het volgende:
[over de Claw Boys Claw-cover van Locomotive Breath]
Staat op het album "With love from the boys". Geen idee of daar nog aan te komen is.
Ik heb hem alleen op LP, anders had ik je wel een MP3'tje gestuurd (puur ter evaluatie, uiteraard)
Erm, volgens mij doet dat getingel het alleen maar goed in de nichtendisco. Vooruit: vroeger hier en daar een tienerkamer van jaren tachtig pubers met een ongearticuleerde identiteistcrisis.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:08 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Als je liedjes maakt die het zelfs tot in de nichtendisco goed doen is dat best knap.
Die is ook geweldigquote:Op donderdag 23 februari 2006 11:19 schreef GLO het volgende:
[..]
Is ook te vinden op The Beast Of Claw Boys Claw, de bonus-cd bij hun NL-coveralbum HitKillers. Weliswaar re-recorded, maar goed. Overigens vind ik persoonlijk het origineel van Tull lichtjaren beter, met name in de albumversie met klassiek piano-intro![]()
Aha, ja, tegen jeugdsentiment is een mens vaak weerloos; dat geldt voor mij dus voor Tull...quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:26 schreef cafca het volgende:
[..]
Die is ook geweldig
Maar de CBC versie is voor mij nogal jeugdsentiment ...
Nou, ik hoor het nog steeds verdacht veel op mtv, electrofeesjes (laag homo-gehalte)... en het concert van 26 maart a.s. was binnen 2 uur uitverkocht.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:23 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Erm, volgens mij doet dat getingel het alleen maar goed in de nichtendisco. Vooruit: vroeger hier en daar een tienerkamer van jaren tachtig pubers met een ongearticuleerde identiteistcrisis.
Zelfs de 'zanger' wist dat ergens wel moest vergetelheid in de heroine zoeken, volkomen begrijpelijk natuurlijk.
Bij testoserongiganten (mooi woord) denk ik eerder aan metal dan aan die heren. Om over de lederen stoeipakjes waar DM zich ooit in hulde (vast op advies van hun stylist) nog maar te zwijgen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:38 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Maar gelukkig hebben we nog nog ruwe bolsters en testosterongiganten zoals Johnny Cash of Bruce Springsteen waar rechtgeaarde kerels hun bange hart aan kunnen ophalen![]()
Johnny, dood? Achnee toch? Arme bajes-travestieten, die huilen zichzelf ieder nacht in slaapquote:Op donderdag 23 februari 2006 11:51 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Bij testoserongiganten (mooi woord) denk ik eerder aan metal dan aan die heren. Om over de lederen stoeipakjes waar DM zich ooit in hulde (vast op advies van hun stylist) nog maar te zwijgen.
Overigens, hate to bring it to you like this, hebben we Johnny Cash niet meer- de testoserongigant die "If I were a carpenter' op meedogenloze-macho wijze vertolkte.
Dat ze muzikaal oninteressant is jouw mening.quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:35 schreef kamagurka het volgende:
[..]
The pixies, herman van veen Leonard Cohen en bob dylan zijn heilige huisjes... ondanks dat ze vaak muzikaal volstrekt oninteressant zijn
Ik zie dat je de DVD van Dave Gahan's solotour hebt bekekenquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:18 schreef kamagurka het volgende:
vergeelde in kalfslederen jassen gehulde macho rockidolen
T ging volgens mij over van Veen, maargoed Cohen is natuurlijk ook heiligquote:Op donderdag 23 februari 2006 13:43 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Dat ze muzikaal oninteressant is jouw mening.
Maar goed Placebo is natuurlijk muzikaal gezien een stuk interessanter dan the Pixies, om nog maar de zwijgen over Frank Boeijen die Leonard Cohen ver achter zich laat.![]()
Dat méén je niet!quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:44 schreef JMS00 het volgende:
Lenny Kravitz - American Woman(The Guess Who)
Hun cover van All you need is love daarentegen gaat weer helemaal nergens heen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:09 schreef kamagurka het volgende:
Afgezien van elkaars muzieksmaak afzeiken (wat altijd leuk is), vind ik de cover van people are strange door echo and the bunnymen ook wel minstens even goed als het origineel. Juist door de totale soberheid ervan
Beter dan dat androgene gejank van Brian Molko in ieder geval.. De pixies zijn ook wel wat meer dan het geschreeuw van Black en wat schelle gitaarakkoordjes, maar dat weet jij ook best.quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:02 schreef kamagurka het volgende:
[..]
T ging volgens mij over van Veen, maargoed Cohen is natuurlijk ook heilig![]()
Ik vind placebo op zijn minst muzikaal een stuk competenter dan the pixies. Of vind jij ieder stuk geschreeuw van meneer Black met wat ertussen gefrummelde schelle gitaarakkoordjes briljant?
quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:00 schreef Soul79 het volgende:
Overigens is Placebo wel wat interessanter dan de Pixies, hoewel het elkaar niet veel ontloopt, het valt toch allebei in de categorie 'niks-aan-de-hand muziek'.
quote:En de zangers zijn allebei even slecht![]()
Wat is er dan zo briljant aan Cohen?quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:40 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Beter dan dat androgene gejank van Brian Molko in ieder geval.. De pixies zijn ook wel wat meer dan het geschreeuw van Black en wat schelle gitaarakkoordjes, maar dat weet jij ook best.
Wat is er mis met Cohen?!![]()
En dát vind ik nou blasfemie!quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:00 schreef Soul79 het volgende:
Iemand schreef hier een paar posts terug dat die cover van Mad world door Gary Jules beter is dan het origineel van Tears for fears.
Ik denk dat veel mensen eerst de Donnie Darko-versie hoorden en daarna pas het origineel. Dat wil nogal eens uitmaken bij covers.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:23 schreef kamagurka het volgende:
[..]
En dát vind ik nou blasfemie!
Nou, niet toerekeningsvatbaar dus. Schrappen uit de statistieken graag, edelachtbarequote:Op donderdag 23 februari 2006 16:32 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen eerst de Donnie Darko-versie hoorden en daarna pas het origineel. Dat wil nogal eens uitmaken bij covers.
Dus die twee horoscooptrekkende hitparade jankerdjes zijn heilig? Zonder MTV en hun gelikte clipjes hadden de antroposofen-teenyboppers nooit zo'n succes gehad met hun vlakke popsongs. En als ze niet vlak waren, waren ze wel bloed-irritant: God wat hebben ze toch veel levensvreugde verpest destijds met hun hees gebrulde "shout, shout lewitalout" .quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:23 schreef kamagurka het volgende:
[..]
En dát vind ik nou blasfemie!
quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:42 schreef beestjuh het volgende:
Disturbed - Shout 2000
Kijk, zo hoort het, als je Kamagurka wil bestrijden moet je dat doen met zijn eigen wapen: bloemrijk taalgebruikquote:Op donderdag 23 februari 2006 16:54 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Dus die twee horoscooptrekkende hitparade jankerdjes zijn heilig? Zonder MTV en hun gelikte clipjes hadden de antroposofen-teenyboppers nooit zo'n succes gehad met hun vlakke popsongs. En als ze niet vlak waren, waren ze wel bloed-irritant: God wat hebben ze toch veel levensvreugde verpest destijds met hun hees gebrulde "shout, shout lewitalout" .
quote:Op donderdag 23 februari 2006 17:04 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ben het overigens niet met je eens, ben geen grote fan van Tears for fears (tis vooral jeugdsentiment voor me) maar ze konden wel wat en hun origineel is zeker beter dan die gelikte versie van Gary Jules.
Wat heb ik een hekel aan die verantwoorde échte muziekliefhebber die liever een stinkende ouwe knar aan een trekharmonica hoort die drie valse noten kraakt en zingt over de revolutie, terwijl ie eigenlijk naakte wijven wil... wát een musicaal vernuft zeg! Hele oeuvres die op een bierviltje passenquote:Op donderdag 23 februari 2006 16:54 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Dus die twee horoscooptrekkende hitparade jankerdjes zijn heilig? Zonder MTV en hun gelikte clipjes hadden de antroposofen-teenyboppers nooit zo'n succes gehad met hun vlakke popsongs. En als ze niet vlak waren, waren ze wel bloed-irritant: God wat hebben ze toch veel levensvreugde verpest destijds met hun hees gebrulde "shout, shout lewitalout" .
Maar goed, on-topic: ik twijfel of ik Daddy Cool van Placebo leuker vind dan het origineel.
Ook later hebben ze anders toch zeer fijne plaatjes gemaaktquote:Op donderdag 23 februari 2006 18:02 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Tears for Fears was trouwens ten tijde van shout idd al totaal afgegleden naar de krochten des commercieel verderfs. Hun debuutplaat bevat echter een paar wonderschone composities die alle ouwe bluesfunkkrotrock van de jaren daarvoor in een keer wegvaagt![]()
Jij bedoelt zeker the seeds of love?quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:05 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ook later hebben ze anders toch zeer fijne plaatjes gemaakt, wat jij ongetwijfeld in twijfel zal gaan trekken...
Ja die bedoel ik. Alleen al Woman in chains vind ik prachtig... Echt een hele mooie plaat.quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:10 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Jij bedoelt zeker the seeds of love?
En head over heels van de tweede plaat is ook eigenlijk een alleraardigst nummer. Helaas háát ik shout en everybody wants to rule the world ook verschrikkelijk..
Love will tear us apart door Paul Young is de meest foute cover ever. Dat nummer cover je niet. Punt.quote:Op maandag 20 februari 2006 01:40 schreef tong80 het volgende:
Ik ken wel afschuwelijke covers van Therapy en Paul Young van Joy Division en Husker Du
Squarepusher heeft een redelijk geslaagde versie ervanquote:Op donderdag 23 februari 2006 18:26 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Love will tear us apart door Paul Young is de meest foute cover ever. Dat nummer cover je niet. Punt.
quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:02 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Tears for Fears was trouwens ten tijde van shout idd al totaal afgegleden naar de krochten des commercieel verderfs. Hun debuutplaat bevat echter een paar wonderschone composities die alle ouwe bluesfunkkrotrock van de jaren daarvoor in een keer wegvaagt![]()
Die is véél beter gedaan door Letters to Cleo.quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:29 schreef twetwe het volgende:
I want you to want me
Tori deed dat nummer ook heel mooi verstildquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:32 schreef Bosbeetle het volgende:
the wounded - smells like teen spirit
vind ik toch wel erg tof !
Oh, die is ook wel te pruimen, voornamelijk omdat Molko niet probeert om Kate na te doen, in tegenstelling tot sommige mindere godinnenquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:31 schreef dwerg het volgende:
En Running up that hill door Placebo vind ik stiekem best wel goed.
Sorry Litpho.
En dat is je geraden ook!quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:47 schreef twetwe het volgende:
Machine Head - Message in a bottle
Eigenlijk vind ik de originele van sting beter
Eindelijk iemand die er verstand van heeft!quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:55 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Pale Shelter
![]()
Brahimov heeft nog steeds een zwak voor The Hurting. De consistentie van dat album hebben TFF nooit meer benaderd.
lijkt me wel verder ja..quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:47 schreef twetwe het volgende:
Machine Head - Message in a bottle
Eigenlijk vind ik de originele van sting the police beter,
verstand...? sinds wanneer is smaak hetzelfde als verstand?quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:40 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die er verstand van heeft!
quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:43 schreef Tranceptor het volgende:
Lucie Silvas- Nothing else matters.![]()
![]()
![]()
Dat mensen moeten ze ophangen aan haar eigen darmenquote:Op donderdag 23 februari 2006 20:43 schreef Tranceptor het volgende:
![]()
![]()
de vraag is: welke van de 2 is NOG slechter.... ik ben er nog niet uit....quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:43 schreef Tranceptor het volgende:
![]()
![]()
Sinds 99% van de mensen een slechte smaak heeftquote:Op donderdag 23 februari 2006 20:42 schreef peaceman het volgende:
[..]
verstand...? sinds wanneer is smaak hetzelfde als verstand?
slechte smaak is ook smaak...quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:55 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Sinds 99% van de mensen een slechte smaak heeft![]()
Die ken ik ja... ken alleen het origineel nietquote:Op donderdag 23 februari 2006 21:13 schreef Soul79 het volgende:
Maar weer eens ontopic: Everybody knows, cover door Dayna Kurtz van song van Leonard Cohen.
My god! Waarom vind je die in godsnaam beter dan het origineel?!quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:30 schreef GLO het volgende:
04. Comfortably Numb - Scissor Sisters (orig. van Pink Floyd)
Klopt, ik was te makkelijk om te zeggen dat het numer van sting was, omdat sting toch ook meespeelde in the policequote:
Geen idee. Ik ben geen popjournalist. Maar bij het origineel moest ik altijd gapen, en bij de SS-versie sprong mijn hart van meet af aan op. Geweldige Bee Gees-pastiche (ja ik ben Bee Gees-fan, nou ja, wás). Gelijk ook de hele cd aangeschaft: fantastische plaat.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:48 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
My god! Waarom vind je die in godsnaam beter dan het origineel?!
Omdat ie beter is, DO2.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:39 schreef De-oneven-2 het volgende:
Als mensen mij vragen om met een voorbeeld te komen van een cover die beter is dan de originele plaat,
dan kom ik altijd met 'I Heard it Through the Grapevine' van The Slits.
Maar vraag me niet waarom.
Het origineel mag ik graag horen, maar ik hou wel van de stem van Cohen op I'm your man en The future. Als die stem je ding niet is dan wordt het al gauw eentonig en omdat Cohen best een geslaagd songwriter is, is het dan best een goed idee om eens een cover te proberen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:29 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Die ken ik ja... ken alleen het origineel niet
Ja god dat kan je je bij elke muzikant wel af gaan vragen. Ik ken ook alleen zijn debuut album, en er zijn weinig platen die me meer weten te raken. Hetzelfde heb jij misschien met Herman van Veen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:22 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Wat is er dan zo briljant aan Cohen?
Ach, ieder heeft toch zo z'n bands die heilig voor 'm zijn? Dat heb jij bijv. met The Cure en aanverwanten. Daar ga ik toch verder ook niet over zeuren.quote:The pixies hebben best aardige nummers geschreven, helaas per plaat ook steeds zo'n 9 totaal zinloze opvullers met puberaal college-humour getetter van meneer Black ertussen. Vind ik verre van genoeg voor een heiligheidsstatus![]()
Mooi he, muziekquote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:03 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Ja god dat kan je je bij elke muzikant wel af gaan vragen. Ik ken ook alleen zijn debuut album, en er zijn weinig platen die me meer weten te raken. Hetzelfde heb jij misschien met Herman van Veen.
[..]
Ach, ieder heeft toch zo z'n bands die heilig voor 'm zijn? Dat heb jij bijv. met The Cure en aanverwanten. Daar ga ik toch verder ook niet over zeuren.
Als je geen popjournalist bent heb je geen recht van spreken in fok!wereld hoorquote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:00 schreef GLO het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ben geen popjournalist. Maar bij het origineel moest ik altijd gapen, en bij de SS-versie sprong mijn hart van meet af aan op. Geweldige Bee Gees-pastiche (ja ik ben Bee Gees-fan, nou ja, wás). Gelijk ook de hele cd aangeschaft: fantastische plaat.
jaquote:
Ik mag hopen van nietquote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:03 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
er zijn weinig platen die me meer weten te raken. Hetzelfde heb jij misschien met Herman van Veen.
Nadat ik Boudewijn Büch op de Uitmarkt iemand een schedelbasisfractuur heb zien gooien met een mooie ingebonden vijfling van Ludlum geloof ik allesquote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:09 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ik mag hopen van niet![]()
Mensen die 'geraakt' worden door Herman van Veen volg ik niet helemaal![]()
Ahja, ik vind het dus drie keer niets, die cover. Vind de originele plaat een echt juweeltje, en alles wat het origineel een juweeltje maakt mist in die versie van de Scissor Sisters. Maar da's dus waarom jij die weer leuk vind.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:00 schreef GLO het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ben geen popjournalist. Maar bij het origineel moest ik altijd gapen, en bij de SS-versie sprong mijn hart van meet af aan op. Geweldige Bee Gees-pastiche (ja ik ben Bee Gees-fan, nou ja, wás). Gelijk ook de hele cd aangeschaft: fantastische plaat.
Ik reageerde op iemand die het had over een cover van boeijen die van van Veen wasquote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:03 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Ja god dat kan je je bij elke muzikant wel af gaan vragen. Ik ken ook alleen zijn debuut album, en er zijn weinig platen die me meer weten te raken. Hetzelfde heb jij misschien met Herman van Veen.
Ik vind dat sommige bands een bovengemiddeld aantal goede nummers en muziek hebben geschreven en daarom terecht een zekere status verdienen (zelfs bands die mijn smaak niet zijn). Bij the pixies vind ik de opbrengst altijd nogal mager voor een band die volgens allerlei mensen zo verschrikkelijk invloedrijk is geweest. Jammer dat ze niet wat meer tijd hebben gestoken in het schrijven van wat meer pakkende popsongs ipv. die ongein van black...quote:Ach, ieder heeft toch zo z'n bands die heilig voor 'm zijn? Dat heb jij bijv. met The Cure en aanverwanten. Daar ga ik toch verder ook niet over zeuren.
Z'n stem is ook juist wat de nummers zo mooi maakt, hoewel hij ook heus wel mooie stukjes muziek geschreven heeft.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:12 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik reageerde op iemand die het had over een cover van boeijen die van van Veen was![]()
Maar ik vind de composities van Cohen weinig boeiend eigenlijk, hoewel de man best een mooie stem heeft, toegegeven..
[..]
Misschien dat je uit kunt leggen wat je onder 'die ongein van black' verstaat. Wat mij betreft is hij namelijk een geniale songwriter. Maar goed dit is puur een kwestie van smaak, het lijkt me dan ook verstandig om de discussie te staken.quote:Ik vind dat sommige bands een bovengemiddeld aantal goede nummers en muziek hebben geschreven en daarom terecht een zekere status verdienen (zelfs bands die mijn smaak niet zijn). Bij the pixies vind ik de opbrengst altijd nogal mager voor een band die volgens allerlei mensen zo verschrikkelijk invloedrijk is geweest. Jammer dat ze niet wat meer tijd hebben gestoken in het schrijven van wat meer pakkende popsongs ipv. die ongein van black...
Nee ik ken het niet maar dit ga ik onmiddelijk opzoeken! De combi klinkt al waanzinnig haha!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:22 schreef Berkery het volgende:
White Zombie - I'm your Boogieman al genoemd?
Bij deze!![]()
Welnee het begint net interessant te wordenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:23 schreef spacemangraig het volgende:
Misschien dat je uit kunt leggen wat je onder 'die ongein van black' verstaat. Wat mij betreft is hij namelijk een geniale songwriter. Maar goed dit is puur een kwestie van smaak, het lijkt me dan ook verstandig om de discussie te staken.
The Slits ken ik wel, maar dat nummer niet. Lijkt me leuk.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:39 schreef De-oneven-2 het volgende:
Als mensen mij vragen om met een voorbeeld te komen van een cover die beter is dan de originele plaat,
dan kom ik altijd met 'I Heard it Through the Grapevine' van The Slits.
Maar vraag me niet waarom.
het begint er inderdaad een beetje op te lijken jaquote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:06 schreef De-oneven-2 het volgende:
Doolittle kent geen zinloze opvullers, hoor.
En ik kan het weten, want ik heb smaak.
Die korte nummertjes dat ie weer even moet schreeuwen om analusië ofzoiets mallotigs (en dat is dat nog een redelijk nummer), staan er geheid 7 van op iedere pixies plaat. Dat "grappige" unisex collegerock geluid, van "wij hebben er zin an, en maken lekker teksten waar niemand iets van snapt, hahahaha!!" Die zelfingenomenheid gekoppeld aan middelmatige garagerock liedjes kan me verschrikkelijk ergeren ja. Sorry voor mensen hun onuitroebare jeugdsentimentquote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:23 schreef spacemangraig het volgende:
Misschien dat je uit kunt leggen wat je onder 'die ongein van black' verstaat. Wat mij betreft is hij namelijk een geniale songwriter. Maar goed dit is puur een kwestie van smaak, het lijkt me dan ook verstandig om de discussie te staken.
Zeg, topic niet gelezen ofzo? Zulke dingen zég je hier nietquote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:42 schreef _dirkjan_ het volgende:
mad world (gary jules, origineel van tears for fears)
Sowieso.. 80's sound ruktquote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:45 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Zeg, topic niet gelezen ofzo? Zulke dingen zég je hier niet![]()
Maar serieus: welke versie kende je eerder? Als je die van Donnie Darko eerder hoorde (en het een goede film vond) kan ik me ergens wel voorstellen dat die 80's versie van TFF je wat vreemd in de oren klinkt.
Snob.quote:
quote:
De cover ken ik langer, verder heb ik het topic niet gelezen maar ga ik nu doenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:45 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Zeg, topic niet gelezen ofzo? Zulke dingen zég je hier niet![]()
Maar serieus: welke versie kende je eerder? Als je die van Donnie Darko eerder hoorde (en het een goede film vond) kan ik me ergens wel voorstellen dat die 80's versie van TFF je wat vreemd in de oren klinkt.
bepaaldeveel dingenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:48 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
![]()
Niet alles uit de 80's zuigt hoor.. alleen bepaalde dingen![]()
Dankje voor je steun DJquote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:48 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
De cover ken ik langer, verder heb ik het topic niet gelezen maar ga ik nu doen![]()
[..]
bepaaldeveel dingen
Ja, Dylan uit de jaren 80 zuigt bijvoorbeeld heel hard. Maar dat komt eigenlijk voor vooral door de Mark Knofler (die ik er overigens van verdenk zich thans Nederlands te hebben geleerd en onder Kamagurka op Fok! post. Boring as ever!)quote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:48 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
![]()
Nou vooruit: beperkte smaak danquote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:48 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Vind je?
Dankje..
http://www.last.fm/user/prep2fight
![]()
nu ik jouw ondertitel zie... jou heb ik geloof ik op msn ? hmm waarom ook al weer?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:49 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Dankje voor je steun DJ![]()
Ik vind trouwens helemaal niet dat ik een slechte smaak heb.. k heb de beste smaak die er is![]()
Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:48 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
![]()
Niet dát nummer dus!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:48 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
![]()
Hij heeft kutdingen gemaakt.. maar niet alles uit de jaren 80 van Dylan was slecht..quote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:51 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Ja, Dylan uit de jaren 80 zuigt bijvoorbeeld heel hard. Maar dat komt eigenlijk voor vooral door de Mark Knofler (die ik er overigens van verdenk zich thans Nederlands te hebben geleerd en onder Kamagurka op Fok! post. Boring as ever!)
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:51 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Niet dát nummer dus!![]()
Uit de jaren 70 sucked nog veel meer, dus laten die weg in godsnaam links liggen..
Dune met who wants to live forever vind ik denk ik ook wel beter dan queen![]()
Don't know..quote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:51 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
nu ik jouw ondertitel zie... jou heb ik geloof ik op msn ? hmm waarom ook al weer?![]()
Doe je zweetband op en maak jezelf bekend!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:51 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Ja, Dylan uit de jaren 80 zuigt bijvoorbeeld heel hard. Maar dat komt eigenlijk voor vooral door de Mark Knofler (die ik er overigens van verdenk zich thans Nederlands te hebben geleerd en onder Kamagurka op Fok! post. Boring as ever!)
Ja, je moet natuurlijk wel weten dat de tekst van Debaser over Un Chien Anadalou gaat, anders is er weinig aan.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:42 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Die korte nummertjes dat ie weer even moet schreeuwen om analusië ofzoiets mallotigs (en dat is dat nog een redelijk nummer), staan er geheid 7 van op iedere pixies plaat. Dat "grappige" unisex collegerock geluid, van "wij hebben er zin an, en maken lekker teksten waar niemand iets van snapt, hahahaha!!" Die zelfingenomenheid gekoppeld aan middelmatige garagerock liedjes kan me verschrikkelijk ergeren ja. Sorry voor mensen hun onuitroebare jeugdsentiment![]()
Geef me dan maar Hüsker Dü ofzo, dat rockt tenminste lekker door en zijn vaak wel nummers met kop en staart.
lol, jou smaak dan ?quote:
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:53 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Doe je zweetband op en maak jezelf bekend!
Overigens geilde jij toch op dit soort stokoude gitaarmastubators wazoo?quote:
wel een mooie gitaarquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |