quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:00 schreef Soul79 het volgende:
Overigens is Placebo wel wat interessanter dan de Pixies, hoewel het elkaar niet veel ontloopt, het valt toch allebei in de categorie 'niks-aan-de-hand muziek'.
quote:En de zangers zijn allebei even slecht![]()
Wat is er dan zo briljant aan Cohen?quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:40 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Beter dan dat androgene gejank van Brian Molko in ieder geval.. De pixies zijn ook wel wat meer dan het geschreeuw van Black en wat schelle gitaarakkoordjes, maar dat weet jij ook best.
Wat is er mis met Cohen?!![]()
En dát vind ik nou blasfemie!quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:00 schreef Soul79 het volgende:
Iemand schreef hier een paar posts terug dat die cover van Mad world door Gary Jules beter is dan het origineel van Tears for fears.
Ik denk dat veel mensen eerst de Donnie Darko-versie hoorden en daarna pas het origineel. Dat wil nogal eens uitmaken bij covers.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:23 schreef kamagurka het volgende:
[..]
En dát vind ik nou blasfemie!
Nou, niet toerekeningsvatbaar dus. Schrappen uit de statistieken graag, edelachtbarequote:Op donderdag 23 februari 2006 16:32 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen eerst de Donnie Darko-versie hoorden en daarna pas het origineel. Dat wil nogal eens uitmaken bij covers.
Dus die twee horoscooptrekkende hitparade jankerdjes zijn heilig? Zonder MTV en hun gelikte clipjes hadden de antroposofen-teenyboppers nooit zo'n succes gehad met hun vlakke popsongs. En als ze niet vlak waren, waren ze wel bloed-irritant: God wat hebben ze toch veel levensvreugde verpest destijds met hun hees gebrulde "shout, shout lewitalout" .quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:23 schreef kamagurka het volgende:
[..]
En dát vind ik nou blasfemie!
quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:42 schreef beestjuh het volgende:
Disturbed - Shout 2000
Kijk, zo hoort het, als je Kamagurka wil bestrijden moet je dat doen met zijn eigen wapen: bloemrijk taalgebruikquote:Op donderdag 23 februari 2006 16:54 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Dus die twee horoscooptrekkende hitparade jankerdjes zijn heilig? Zonder MTV en hun gelikte clipjes hadden de antroposofen-teenyboppers nooit zo'n succes gehad met hun vlakke popsongs. En als ze niet vlak waren, waren ze wel bloed-irritant: God wat hebben ze toch veel levensvreugde verpest destijds met hun hees gebrulde "shout, shout lewitalout" .
quote:Op donderdag 23 februari 2006 17:04 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ben het overigens niet met je eens, ben geen grote fan van Tears for fears (tis vooral jeugdsentiment voor me) maar ze konden wel wat en hun origineel is zeker beter dan die gelikte versie van Gary Jules.
Wat heb ik een hekel aan die verantwoorde échte muziekliefhebber die liever een stinkende ouwe knar aan een trekharmonica hoort die drie valse noten kraakt en zingt over de revolutie, terwijl ie eigenlijk naakte wijven wil... wát een musicaal vernuft zeg! Hele oeuvres die op een bierviltje passenquote:Op donderdag 23 februari 2006 16:54 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Dus die twee horoscooptrekkende hitparade jankerdjes zijn heilig? Zonder MTV en hun gelikte clipjes hadden de antroposofen-teenyboppers nooit zo'n succes gehad met hun vlakke popsongs. En als ze niet vlak waren, waren ze wel bloed-irritant: God wat hebben ze toch veel levensvreugde verpest destijds met hun hees gebrulde "shout, shout lewitalout" .
Maar goed, on-topic: ik twijfel of ik Daddy Cool van Placebo leuker vind dan het origineel.
Ook later hebben ze anders toch zeer fijne plaatjes gemaaktquote:Op donderdag 23 februari 2006 18:02 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Tears for Fears was trouwens ten tijde van shout idd al totaal afgegleden naar de krochten des commercieel verderfs. Hun debuutplaat bevat echter een paar wonderschone composities die alle ouwe bluesfunkkrotrock van de jaren daarvoor in een keer wegvaagt![]()
Jij bedoelt zeker the seeds of love?quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:05 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ook later hebben ze anders toch zeer fijne plaatjes gemaakt, wat jij ongetwijfeld in twijfel zal gaan trekken...
Ja die bedoel ik. Alleen al Woman in chains vind ik prachtig... Echt een hele mooie plaat.quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:10 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Jij bedoelt zeker the seeds of love?
En head over heels van de tweede plaat is ook eigenlijk een alleraardigst nummer. Helaas háát ik shout en everybody wants to rule the world ook verschrikkelijk..
Love will tear us apart door Paul Young is de meest foute cover ever. Dat nummer cover je niet. Punt.quote:Op maandag 20 februari 2006 01:40 schreef tong80 het volgende:
Ik ken wel afschuwelijke covers van Therapy en Paul Young van Joy Division en Husker Du
Squarepusher heeft een redelijk geslaagde versie ervanquote:Op donderdag 23 februari 2006 18:26 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Love will tear us apart door Paul Young is de meest foute cover ever. Dat nummer cover je niet. Punt.
quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:02 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Tears for Fears was trouwens ten tijde van shout idd al totaal afgegleden naar de krochten des commercieel verderfs. Hun debuutplaat bevat echter een paar wonderschone composities die alle ouwe bluesfunkkrotrock van de jaren daarvoor in een keer wegvaagt![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |