abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35407413
Iemand schreef hier een paar posts terug dat die cover van Mad world door Gary Jules beter is dan het origineel van Tears for fears.

Maar dat is natuurlijk niet waar

Overigens is Placebo wel wat interessanter dan de Pixies, hoewel het elkaar niet veel ontloopt, het valt toch allebei in de categorie 'niks-aan-de-hand muziek'. En de zangers zijn allebei even slecht
pi_35407460
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:00 schreef Soul79 het volgende:
Overigens is Placebo wel wat interessanter dan de Pixies, hoewel het elkaar niet veel ontloopt, het valt toch allebei in de categorie 'niks-aan-de-hand muziek'.
.
quote:
En de zangers zijn allebei even slecht
. !!!!!!!
pi_35410727
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:40 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Beter dan dat androgene gejank van Brian Molko in ieder geval.. De pixies zijn ook wel wat meer dan het geschreeuw van Black en wat schelle gitaarakkoordjes, maar dat weet jij ook best.

Wat is er mis met Cohen?!
Wat is er dan zo briljant aan Cohen?

The pixies hebben best aardige nummers geschreven, helaas per plaat ook steeds zo'n 9 totaal zinloze opvullers met puberaal college-humour getetter van meneer Black ertussen. Vind ik verre van genoeg voor een heiligheidsstatus
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_35410772
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:00 schreef Soul79 het volgende:
Iemand schreef hier een paar posts terug dat die cover van Mad world door Gary Jules beter is dan het origineel van Tears for fears.
En dát vind ik nou blasfemie!
pi_35410812
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:02 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

.
[..]

. !!!!!!!
Lachen man! Baseer je het ook nog ergens op?
pi_35411081
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:23 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen eerst de Donnie Darko-versie hoorden en daarna pas het origineel. Dat wil nogal eens uitmaken bij covers.
  donderdag 23 februari 2006 @ 16:42:24 #207
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_35411479
Vernon Reid - Enjoy the Silence
Vernon Reid - National Anthem (radiohead)
Keith Caputo - Why
Limp Bizkit - Faith
Disturbed - Shout 2000
David Bowie, John Frusciante en Maynard Keenan - Bring me the Disco King (bowie). Zó mooi...
a Perfect Circle - Imagine (vooral de videoclip erbij!)
Gun - Word Up, inderdaad, gaaf nummer.
power to the people
pi_35411719
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:32 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen eerst de Donnie Darko-versie hoorden en daarna pas het origineel. Dat wil nogal eens uitmaken bij covers.
Nou, niet toerekeningsvatbaar dus. Schrappen uit de statistieken graag, edelachtbare .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_35411940
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:23 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Dus die twee horoscooptrekkende hitparade jankerdjes zijn heilig? Zonder MTV en hun gelikte clipjes hadden de antroposofen-teenyboppers nooit zo'n succes gehad met hun vlakke popsongs. En als ze niet vlak waren, waren ze wel bloed-irritant: God wat hebben ze toch veel levensvreugde verpest destijds met hun hees gebrulde "shout, shout lewitalout" .

Maar goed, on-topic: ik twijfel of ik Daddy Cool van Placebo leuker vind dan het origineel.
Helpt waar hij kan!
pi_35412041
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:42 schreef beestjuh het volgende:
Disturbed - Shout 2000

Toegegeven, het origineel is vooral jeugdsentiment voor me, maar Disturbed zuigt gewoon.
pi_35412130
Am I evil van Metallica.

Het origineel is van Diamondhead.
The gum you like, is coming back in style.
pi_35412286
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:54 schreef NoSigar het volgende:

[..]

Dus die twee horoscooptrekkende hitparade jankerdjes zijn heilig? Zonder MTV en hun gelikte clipjes hadden de antroposofen-teenyboppers nooit zo'n succes gehad met hun vlakke popsongs. En als ze niet vlak waren, waren ze wel bloed-irritant: God wat hebben ze toch veel levensvreugde verpest destijds met hun hees gebrulde "shout, shout lewitalout" .
Kijk, zo hoort het, als je Kamagurka wil bestrijden moet je dat doen met zijn eigen wapen: bloemrijk taalgebruik

Ben het overigens niet met je eens, ben geen grote fan van Tears for fears (tis vooral jeugdsentiment voor me ) maar ze konden wel wat en hun origineel is zeker beter dan die gelikte versie van Gary Jules.
pi_35413991
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:04 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Ben het overigens niet met je eens, ben geen grote fan van Tears for fears (tis vooral jeugdsentiment voor me ) maar ze konden wel wat en hun origineel is zeker beter dan die gelikte versie van Gary Jules.

Iedere keer als ik die saaie Gary Jules-versie hoor begin ik die weggelaten partijen mee te neuriën
pi_35414077
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:54 schreef NoSigar het volgende:

[..]

Maar goed, on-topic: ik twijfel of ik Daddy Cool van Placebo leuker vind dan het origineel.
Wat heb ik een hekel aan die verantwoorde échte muziekliefhebber die liever een stinkende ouwe knar aan een trekharmonica hoort die drie valse noten kraakt en zingt over de revolutie, terwijl ie eigenlijk naakte wijven wil... wát een musicaal vernuft zeg! Hele oeuvres die op een bierviltje passen

Tears for Fears was trouwens ten tijde van shout idd al totaal afgegleden naar de krochten des commercieel verderfs. Hun debuutplaat bevat echter een paar wonderschone composities die alle ouwe bluesfunkkrotrock van de jaren daarvoor in een keer wegvaagt
  donderdag 23 februari 2006 @ 18:05:35 #215
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_35414125
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:02 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Tears for Fears was trouwens ten tijde van shout idd al totaal afgegleden naar de krochten des commercieel verderfs. Hun debuutplaat bevat echter een paar wonderschone composities die alle ouwe bluesfunkkrotrock van de jaren daarvoor in een keer wegvaagt
Ook later hebben ze anders toch zeer fijne plaatjes gemaakt , wat jij ongetwijfeld in twijfel zal gaan trekken...
pi_35414253
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:05 schreef peaceman het volgende:

[..]

Ook later hebben ze anders toch zeer fijne plaatjes gemaakt , wat jij ongetwijfeld in twijfel zal gaan trekken...
Jij bedoelt zeker the seeds of love?
En head over heels van de tweede plaat is ook eigenlijk een alleraardigst nummer. Helaas háát ik shout en everybody wants to rule the world ook verschrikkelijk..
  donderdag 23 februari 2006 @ 18:21:44 #217
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_35414545
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:10 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Jij bedoelt zeker the seeds of love?
En head over heels van de tweede plaat is ook eigenlijk een alleraardigst nummer. Helaas háát ik shout en everybody wants to rule the world ook verschrikkelijk..
Ja die bedoel ik. Alleen al Woman in chains vind ik prachtig... Echt een hele mooie plaat.

Ik moet zeggen dat ik niet echt een heel slecht nummer van Tears for fears zou kunnen noemen...
  donderdag 23 februari 2006 @ 18:24:14 #218
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_35414612
Nog voordat ik het topic ga doorlezen, mijn eerste associatie: 'Hazy shade of winter' van The Bangles, door de Rick Rubin productie heel wat strakker dan het zweverige origineel van Simon & Garfunkel.
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
  donderdag 23 februari 2006 @ 18:25:36 #219
135281 Brahimov
pi_35414647
Divine Comedy heeft ook prachtige covers gemaakt, met name:
- The power of love (FGTH)
- Radioactivity (Kraftwerk)
  donderdag 23 februari 2006 @ 18:26:53 #220
135281 Brahimov
pi_35414679
quote:
Op maandag 20 februari 2006 01:40 schreef tong80 het volgende:
Ik ken wel afschuwelijke covers van Therapy en Paul Young van Joy Division en Husker Du

Love will tear us apart door Paul Young is de meest foute cover ever. Dat nummer cover je niet. Punt.
  donderdag 23 februari 2006 @ 18:28:33 #221
135281 Brahimov
pi_35414716
Kenickie - Save your kisses for me (vooral de laatste 5 seconden)
Kenickie - It started with a kiss
pi_35414769
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:26 schreef Brahimov het volgende:

[..]

Love will tear us apart door Paul Young is de meest foute cover ever. Dat nummer cover je niet. Punt.
Squarepusher heeft een redelijk geslaagde versie ervan
pi_35415152
Nirvana - Where Did You Sleep Last Night (origineel van Huddie Ledbetter).

Ik wilde eigenlijk nog "Plateau" erbij doen (staat ook op de Unplugged cd), maar het is samen met de Meat Puppets... maar ik vind het origineel van de Meat Puppets weer vreselijk ten opzichte van de akoustische versie van Nirvana+Meat Puppets... en veel beter gezongen door Cobain.
  donderdag 23 februari 2006 @ 18:55:53 #224
135281 Brahimov
pi_35415492
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 18:02 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Pale Shelter
Brahimov heeft nog steeds een zwak voor The Hurting. De consistentie van dat album hebben TFF nooit meer benaderd.
pi_35415801
En 'Rock 'n Roll Music' van de Beatles is ook veel beter dan het origineel van Chuck Berry. De versie van de Beach Boys is daarentegen stukken minder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')