abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 februari 2006 @ 20:59:28 #151
24054 search64
Avec le grande
pi_35381155
Dat maakt het nog geen covers.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_35382202
quote:
Op maandag 20 februari 2006 15:34 schreef MuseMuse het volgende:
Placebo - where is my mind (origineel van de pixies)
quote:
Op maandag 20 februari 2006 21:47 schreef Berkery het volgende:

[..]

Alle covers van Bob zijn beter dan het origineel.
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 01:28 schreef Italo het volgende:
Herman van Veen - Suzanne

cover door Frank Boeijen vind ik 10x beter

En het uiteindelijke origineel (van Lennart Cohen of zoiets --> maar dan goed geschreven ) vind ik de minste van de drie
Blasfemie!
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_35387180
quote:
Op maandag 20 februari 2006 02:00 schreef paultjuhhh het volgende:
Coldplay - Talk is natuurlijk best een goeie cover van Kraftwerk
dat is helemaal geen cover van Kraftwerk....
You ask me the time
But I sense something more
And I would like to give
What I think you're asking for
pi_35387254
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:48 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:

[..]

dat is helemaal geen cover van Kraftwerk....
Op exact dezelfde manier dat Vanilla Ice nooit een Queencover heeft opgenomen. Eén sample maakt nog geen cover.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_35387427
Love Buzz - Shocking Blue
Cover door Nirvana is veel beter
You ask me the time
And I would like to give
pi_35387475
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:50 schreef Litpho het volgende:

[..]

Op exact dezelfde manier dat Vanilla Ice nooit een Queencover heeft opgenomen. Eén sample maakt nog geen cover.
nie eens een sample. een syntesizer deuntje waar ze een gitaarriff van hebben gemaakt
You ask me the time
And I would like to give
pi_35387515
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:54 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:

[..]

nie eens een sample. een syntesizer deuntje waar ze een gitaarriff van hebben gemaakt
Niet helemaal het punt wat ik probeerde te maken, maar je hebt uiteraard gelijk .
pi_35387714
oja de uitvoeringen van Silent Night (?), Paranoid(Black Sabbath), Sound of Slince (simon and garfunkel), Eve of Destruction (barry ?) door The Dickies zijn natuurlijk velen malen beter dan de originelen
You ask me the time
And I would like to give
pi_35387985
quote:
Op maandag 20 februari 2006 03:06 schreef rompompom het volgende:
Whiskey in The Jar - Metallica. Mucho betero dan die van Thin Lizzy; meer tempo, strakkere gitaren.
Daarintegen heeft Thin Lizzy hem gecoverd van The Dubliners. En is de versie van The Dubliners 10x beter dan de versie van Thin Lizzy.

Het is dat ik van van veel soorten muziek houd. En ik niet kan kiezen tussen the dubliners of metallica. Het nummers is van zichzelf in ieder geval erg vet.

De nummers van Me Frist and the Gimme Gimmes zijn trouwens ook érg leuk. Maar dat ligt aan eenieders muzieksmaak.
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
pi_35388014
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 07:55 schreef cafca het volgende:
Claw Boys Claw - Locomotive Breath (Jethro Tull)
Die ken ik niet, ben er erg benieuwd naar! Ik vind dat nummer nl tof en CBC ook.

OT: op een Dead Kennedys tribute cd-tje genaamd Virus100 staan ook wel wat covers die ik beter vind dan het origineel, maar dat kan ook komen doordat de originelen allemaal zo veel op elkaar lijken dat iets anders al gauw leuker is.

Zo staat er een zeer bizarre cover van Insight op van een mij verder totaal onbekende artiest genaamd Kramer, en een superversie van Holiday in Cambodia door Sister Double Happiness.

Verder wil ik me graag aansluiten bij degene die Word Up noemde, door Gun (origineel van Cameo)
pi_35388371
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 21:17 schreef spacemangraig het volgende:
Blasfemie!
Wtf?
pi_35388387
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 23:05 schreef Kinz het volgende:

[..]

Daarintegen heeft Thin Lizzy hem gecoverd van The Dubliners.
Of Thin Lizzy heeft als stelletje Ieren ook gewoon honderd verschillende versies gehoord van deze traditional voordat ze zelf eens gitaar gingen spelen .
pi_35389406
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 23:13 schreef Italo het volgende:

[..]

Wtf?
The pixies, herman van veen en bob dylan zijn heilige huisjes... ondanks dat ze vaak muzikaal volstrekt oninteressant zijn
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_35389474
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 23:35 schreef kamagurka het volgende:

[..]

The pixies, herman van veen en bob dylan zijn heilige huisjes... ondanks dat ze vaak muzikaal volstrekt oninteressant zijn
En zelfs Cohen werd pas echt interessant toen hij een poging deed om Tom Waits in te halen .
pi_35389709
Dat je de Pixies en Herman van Veen noemt, Allah.

Een grote protestzanger die roering in de Amerikaanse politiek heeft gebracht, muzikaal oninteressant noemen
pi_35390083
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 23:41 schreef Devlinsect het volgende:
Dat je de Pixies en Herman van Veen noemt, Allah.

Een grote protestzanger die roering in de Amerikaanse politiek heeft gebracht, muzikaal oninteressant noemen
Je zegt het al: potest"zanger"(zeg maar gerust spreker ).. is Dylan muzikaal zo interessant verder..
pi_35390535
Ach, Dylan.. Je moet er van houden.
Ik vind 'm geweldig. Zowel z'n composities evenals zijn stem. Gewoon, omdat 't niet zo gepolijst is, en soms lekker dwars, tegen de richting in.
Daarbij heeft 'ie er een paar briljante teksten tussenzitten.

Ook bestaan er in mijn ogen maar weinig Dylan-covers die beter zijn dan 't origineel.
Maargoed, ieder z'n meug
  donderdag 23 februari 2006 @ 00:58:46 #168
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_35392527
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 00:00 schreef webfreak het volgende:
Ik vind 'm geweldig. Zowel z'n composities evenals zijn stem. Gewoon, omdat 't niet zo gepolijst is, en soms lekker dwars, tegen de richting in.

Ook bestaan er in mijn ogen maar weinig Dylan-covers die beter zijn dan 't origineel.
Maargoed, ieder z'n meug
Zoals bijvoorbeeld The Mighty Quinn uitgevoerd door Manfred Mann
Non possumus non loqui
  donderdag 23 februari 2006 @ 01:02:19 #169
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_35392624
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 21:10 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Children of Bodom - Aces High | origineel Iron Maiden
CoB doet sowieso wel leuke dingen, maar of de Aces High cover nu het niveau van het origineel overstijgt... Hij is wel erg goed voor een cover, maar ik vind het origineel toch sterker denk ik.
[KNE]-Mod
  donderdag 23 februari 2006 @ 01:40:36 #170
93593 GLO
miles to go before i sleep
pi_35393576
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 00:58 schreef Knip het volgende:

[..]

Zoals bijvoorbeeld The Mighty Quinn uitgevoerd door Manfred Mann
how come wrong numbers are never busy?
pi_35395687
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 23:06 schreef thaleia het volgende:

[..]

Die ken ik niet, ben er erg benieuwd naar! Ik vind dat nummer nl tof en CBC ook.
Staat op het album "With love from the boys". Geen idee of daar nog aan te komen is.
Ik heb hem alleen op LP, anders had ik je wel een MP3'tje gestuurd (puur ter evaluatie, uiteraard )
pi_35396742
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 00:00 schreef webfreak het volgende:

Maargoed, ieder z'n meug
Zoals the times they ar a changin van the byrds (een band die muzikaal wel wat in zijn mars had)..
pi_35397221
Personal Jesus - Johnny Cash.

Synthipopbandje krijgt ineens diepgang.
Helpt waar hij kan!
  Redactie Frontpage donderdag 23 februari 2006 @ 10:24:03 #174
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_35397785
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 09:27 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Zoals the times they ar a changin van the byrds (een band die muzikaal wel wat in zijn mars had)..
My Back Pages dan...

Wat dat betreft vind ik de versies van The Byrds ook veel beter dan krassende Bob. Ik trek die mondharmonica gewoon niet !
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_35398146
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:24 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

My Back Pages dan...

Wat dat betreft vind ik de versies van The Byrds ook veel beter dan krassende Bob. Ik trek die mondharmonica gewoon niet !
Oppassen dat we het nu niet steeds eens zijn he..
pi_35398201
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 09:56 schreef NoSigar het volgende:
Personal Jesus - Johnny Cash.

Synthipopbandje krijgt ineens diepgang.
Tsja, omschrijf diepgang Dat synthipop"bandje" schrijft toch maar mooi zulke pareltjes (en dan is personal jesus nog een van hun minste)
  Redactie Frontpage donderdag 23 februari 2006 @ 10:44:52 #177
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_35398287
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:41 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Tsja, omschrijf diepgang Dat synthipop"bandje" schrijft toch maar mooi zulke pareltjes (en dan is personal jesus nog een van hun minste)
Boring darkroom muziek bedoel je. (Zo, liggen we weer even gelijk)
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_35398477
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:41 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Dat synthipop"bandje" schrijft toch maar mooi zulke pareltjes (en dan is personal jesus nog een van hun minste)
Per ongeluk, zonder dat ze het zelf beseffen heeft het top-40-orkestje iets moois gemaakt, nadat anderen het bewerkt hadden uiteraard.

[ Bericht 7% gewijzigd door NoSigar op 23-02-2006 10:57:18 ]
Helpt waar hij kan!
pi_35398594
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:51 schreef NoSigar het volgende:

[..]

Per ongeluk, zonder dat ze het zelf beseffen hebben ze iets moois gemaakt.
Uniek dat een band platen achter elkaar per ongeluk steeds voltreffers schrijft
pi_35398617
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:44 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Boring darkroom muziek bedoel je. (Zo, liggen we weer even gelijk)
Mooizo! Zo ken ik je weer..
pi_35398641
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:56 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Uniek dat een band platen achter elkaar per ongeluk steeds voltreffers schrijft
JA, in de nichtendisco. Nou ja, als je dat leuk vind is er niks op tegen natuurlijk.
Helpt waar hij kan!
pi_35398989
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:58 schreef NoSigar het volgende:

[..]

JA, in de nichtendisco. Nou ja, als je dat leuk vind is er niks op tegen natuurlijk.
Als je technisch vernuft kan koppelen aan uitstekende composities en daarmee liedjes maakt die het zelfs tot in de nichtendisco goed doen is dat best knap.
De countrycovers van meneer Cash zullen wel altijd alléén op selectieve zuipavonden voor echte kerels of in de plee van een lokale amerikaanse gevangenis te horen zijn (waar het uiteindelijk ook weer bij de nichten terecht komt )
  donderdag 23 februari 2006 @ 11:19:30 #183
93593 GLO
pi_35399312
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 07:37 schreef cafca het volgende:

[over de Claw Boys Claw-cover van Locomotive Breath]

Staat op het album "With love from the boys". Geen idee of daar nog aan te komen is.
Ik heb hem alleen op LP, anders had ik je wel een MP3'tje gestuurd (puur ter evaluatie, uiteraard )
Is ook te vinden op The Beast Of Claw Boys Claw, de bonus-cd bij hun NL-coveralbum HitKillers. Weliswaar re-recorded, maar goed. Overigens vind ik persoonlijk het origineel van Tull lichtjaren beter, met name in de albumversie met klassiek piano-intro
pi_35399490
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:08 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Als je liedjes maakt die het zelfs tot in de nichtendisco goed doen is dat best knap.
Erm, volgens mij doet dat getingel het alleen maar goed in de nichtendisco. Vooruit: vroeger hier en daar een tienerkamer van jaren tachtig pubers met een ongearticuleerde identiteistcrisis.
Zelfs de 'zanger' wist dat ergens wel moest vergetelheid in de heroine zoeken, volkomen begrijpelijk natuurlijk.
Helpt waar hij kan!
pi_35399595
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:19 schreef GLO het volgende:

[..]

Is ook te vinden op The Beast Of Claw Boys Claw, de bonus-cd bij hun NL-coveralbum HitKillers. Weliswaar re-recorded, maar goed. Overigens vind ik persoonlijk het origineel van Tull lichtjaren beter, met name in de albumversie met klassiek piano-intro
Die is ook geweldig
Maar de CBC versie is voor mij nogal jeugdsentiment ...
pi_35399638
Jimmy Hendrix: All Along The Watchtower
Guns n Roses: Knockin' on Heavens door
Kane : Stay (far away, so close).
  donderdag 23 februari 2006 @ 11:37:36 #187
93593 GLO
pi_35399984
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:26 schreef cafca het volgende:

[..]

Die is ook geweldig
Maar de CBC versie is voor mij nogal jeugdsentiment ...
Aha, ja, tegen jeugdsentiment is een mens vaak weerloos; dat geldt voor mij dus voor Tull...
pi_35400038
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:23 schreef NoSigar het volgende:

[..]

Erm, volgens mij doet dat getingel het alleen maar goed in de nichtendisco. Vooruit: vroeger hier en daar een tienerkamer van jaren tachtig pubers met een ongearticuleerde identiteistcrisis.
Zelfs de 'zanger' wist dat ergens wel moest vergetelheid in de heroine zoeken, volkomen begrijpelijk natuurlijk.
Nou, ik hoor het nog steeds verdacht veel op mtv, electrofeesjes (laag homo-gehalte)... en het concert van 26 maart a.s. was binnen 2 uur uitverkocht.

Maar gelukkig hebben we nog nog ruwe bolsters en testosterongiganten zoals Johnny Cash of Bruce Springsteen waar rechtgeaarde kerels hun bange hart aan kunnen ophalen
pi_35400526
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:38 schreef kamagurka het volgende:

[..]
Maar gelukkig hebben we nog nog ruwe bolsters en testosterongiganten zoals Johnny Cash of Bruce Springsteen waar rechtgeaarde kerels hun bange hart aan kunnen ophalen
Bij testoserongiganten (mooi woord) denk ik eerder aan metal dan aan die heren. Om over de lederen stoeipakjes waar DM zich ooit in hulde (vast op advies van hun stylist) nog maar te zwijgen.
Overigens, hate to bring it to you like this, hebben we Johnny Cash niet meer- de testoserongigant die "If I were a carpenter' op meedogenloze-macho wijze vertolkte.
Helpt waar hij kan!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 februari 2006 @ 12:03:11 #190
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_35401011
De hele Ramones tribute "We're a happy family" staat ook vol top-covers.

I belive in miracles - Eddie Vedder + Zeke
The KKK took my baby away - Marilyn Manson
I just want something to do - Garbage
Something to believe in - The pretenders
Here today, Gone tomorrow - Rooney
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_35401561
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:51 schreef NoSigar het volgende:

[..]

Bij testoserongiganten (mooi woord) denk ik eerder aan metal dan aan die heren. Om over de lederen stoeipakjes waar DM zich ooit in hulde (vast op advies van hun stylist) nog maar te zwijgen.
Overigens, hate to bring it to you like this, hebben we Johnny Cash niet meer- de testoserongigant die "If I were a carpenter' op meedogenloze-macho wijze vertolkte.
Johnny, dood? Achnee toch? Arme bajes-travestieten, die huilen zichzelf ieder nacht in slaap

Wat DM betreft: jammer dat je muziek niet van image kunt scheiden, misschien zou je hun composities nog wel kunnen waarderen als je er de moeite voor neemt en dat het wellicht harder swingt dan die vergeelde in kalfslederen jassen gehulde macho rockidolen
pi_35404547
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 23:35 schreef kamagurka het volgende:

[..]

The pixies, herman van veen Leonard Cohen en bob dylan zijn heilige huisjes... ondanks dat ze vaak muzikaal volstrekt oninteressant zijn
Dat ze muzikaal oninteressant is jouw mening.
Maar goed Placebo is natuurlijk muzikaal gezien een stuk interessanter dan the Pixies, om nog maar de zwijgen over Frank Boeijen die Leonard Cohen ver achter zich laat.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
pi_35404578
Lenny Kravitz - American Woman(The Guess Who)
Mannfred Mann - Blinded By The Light(Bruce Springsteen) Hoewel dat nummer zo anders is dan het origineel dat je je kan afvragen of het wel een cover is.

Oh, en puur ter lering ende vermaeck:

Die Klostertaler(u kent ze wel van de reclame voor de TimeLife CD Sternstunden der Volksmusik waarin ze zitten met het de knaller Bäng Boom Bäng) met Que Si Que No; origineel een Zuid Amerikaans nummer, maar deze cover maakt gebruik van het arrangement van Hans van Eijck.
Bepaal zelf maar welke de beste is
clown hat-curly hair-smiley face
pi_35404858
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 12:18 schreef kamagurka het volgende:
vergeelde in kalfslederen jassen gehulde macho rockidolen
Ik zie dat je de DVD van Dave Gahan's solotour hebt bekeken .
pi_35405218
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:43 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Dat ze muzikaal oninteressant is jouw mening.
Maar goed Placebo is natuurlijk muzikaal gezien een stuk interessanter dan the Pixies, om nog maar de zwijgen over Frank Boeijen die Leonard Cohen ver achter zich laat.
T ging volgens mij over van Veen, maargoed Cohen is natuurlijk ook heilig

Ik vind placebo op zijn minst muzikaal een stuk competenter dan the pixies. Of vind jij ieder stuk geschreeuw van meneer Black met wat ertussen gefrummelde schelle gitaarakkoordjes briljant?
pi_35405455
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:44 schreef JMS00 het volgende:
Lenny Kravitz - American Woman(The Guess Who)
Dat méén je niet!
pi_35405471
Afgezien van elkaars muzieksmaak afzeiken (wat altijd leuk is ), vind ik de cover van people are strange door echo and the bunnymen ook wel minstens even goed als het origineel. Juist door de totale soberheid ervan
pi_35405669
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:09 schreef kamagurka het volgende:
Afgezien van elkaars muzieksmaak afzeiken (wat altijd leuk is ), vind ik de cover van people are strange door echo and the bunnymen ook wel minstens even goed als het origineel. Juist door de totale soberheid ervan
Hun cover van All you need is love daarentegen gaat weer helemaal nergens heen.

alhoewel dat ook al niet echt het topwerk van de Beatles was natuurlijk
pi_35406264
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:08 schreef cafca het volgende:

[..]

Dat méén je niet!
Ja, vindt ik écht.
clown hat-curly hair-smiley face
pi_35406631
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:02 schreef kamagurka het volgende:

[..]

T ging volgens mij over van Veen, maargoed Cohen is natuurlijk ook heilig

Ik vind placebo op zijn minst muzikaal een stuk competenter dan the pixies. Of vind jij ieder stuk geschreeuw van meneer Black met wat ertussen gefrummelde schelle gitaarakkoordjes briljant?
Beter dan dat androgene gejank van Brian Molko in ieder geval.. De pixies zijn ook wel wat meer dan het geschreeuw van Black en wat schelle gitaarakkoordjes, maar dat weet jij ook best.

Wat is er mis met Cohen?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')