quote:Op maandag 20 februari 2006 15:34 schreef MuseMuse het volgende:
Placebo - where is my mind (origineel van de pixies)
quote:Op maandag 20 februari 2006 21:47 schreef Berkery het volgende:
[..]
Alle covers van Bob zijn beter dan het origineel.
Blasfemie!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:28 schreef Italo het volgende:
Herman van Veen - Suzanne
cover door Frank Boeijen vind ik 10x beter
En het uiteindelijke origineel (van Lennart Cohen of zoiets --> maar dan goed geschreven) vind ik de minste van de drie
dat is helemaal geen cover van Kraftwerk....quote:Op maandag 20 februari 2006 02:00 schreef paultjuhhh het volgende:
Coldplay - Talk is natuurlijk best een goeie cover van Kraftwerk
Op exact dezelfde manier dat Vanilla Ice nooit een Queencover heeft opgenomen. Eén sample maakt nog geen cover.quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:48 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
[..]
dat is helemaal geen cover van Kraftwerk....
nie eens een sample. een syntesizer deuntje waar ze een gitaarriff van hebben gemaaktquote:Op woensdag 22 februari 2006 22:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Op exact dezelfde manier dat Vanilla Ice nooit een Queencover heeft opgenomen. Eén sample maakt nog geen cover.
Niet helemaal het punt wat ik probeerde te maken, maar je hebt uiteraard gelijkquote:Op woensdag 22 februari 2006 22:54 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
[..]
nie eens een sample. een syntesizer deuntje waar ze een gitaarriff van hebben gemaakt
Daarintegen heeft Thin Lizzy hem gecoverd van The Dubliners. En is de versie van The Dubliners 10x beter dan de versie van Thin Lizzy.quote:Op maandag 20 februari 2006 03:06 schreef rompompom het volgende:
Whiskey in The Jar - Metallica. Mucho betero dan die van Thin Lizzy; meer tempo, strakkere gitaren.
Die ken ik niet, ben er erg benieuwd naar! Ik vind dat nummer nl tof en CBC ook.quote:Op woensdag 22 februari 2006 07:55 schreef cafca het volgende:
Claw Boys Claw - Locomotive Breath (Jethro Tull)
Of Thin Lizzy heeft als stelletje Ieren ook gewoon honderd verschillende versies gehoord van deze traditional voordat ze zelf eens gitaar gingen spelenquote:Op woensdag 22 februari 2006 23:05 schreef Kinz het volgende:
[..]
Daarintegen heeft Thin Lizzy hem gecoverd van The Dubliners.
The pixies, herman van veen en bob dylan zijn heilige huisjes... ondanks dat ze vaak muzikaal volstrekt oninteressant zijnquote:
En zelfs Cohen werd pas echt interessant toen hij een poging deed om Tom Waits in te halenquote:Op woensdag 22 februari 2006 23:35 schreef kamagurka het volgende:
[..]
The pixies, herman van veen en bob dylan zijn heilige huisjes... ondanks dat ze vaak muzikaal volstrekt oninteressant zijn
Je zegt het al: potest"zanger"(zeg maar gerust spreker ).. is Dylan muzikaal zo interessant verder..quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:41 schreef Devlinsect het volgende:
Dat je de Pixies en Herman van Veen noemt, Allah.
Een grote protestzanger die roering in de Amerikaanse politiek heeft gebracht, muzikaal oninteressant noemen![]()
Zoals bijvoorbeeld The Mighty Quinn uitgevoerd door Manfred Mannquote:Op donderdag 23 februari 2006 00:00 schreef webfreak het volgende:
Ach, Dylan.. Je moet er van houden.
Ik vind 'm geweldig. Zowel z'n composities evenals zijn stem. Gewoon, omdat 't niet zo gepolijst is, en soms lekker dwars, tegen de richting in.
Daarbij heeft 'ie er een paar briljante teksten tussenzitten.
Ook bestaan er in mijn ogen maar weinig Dylan-covers die beter zijn dan 't origineel.
Maargoed, ieder z'n meug
CoB doet sowieso wel leuke dingen, maar of de Aces High cover nu het niveau van het origineel overstijgt... Hij is wel erg goed voor een cover, maar ik vind het origineel toch sterker denk ik.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:10 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Children of Bodom - Aces High | origineel Iron Maiden
quote:Op donderdag 23 februari 2006 00:58 schreef Knip het volgende:
[..]
Zoals bijvoorbeeld The Mighty Quinn uitgevoerd door Manfred Mann
Staat op het album "With love from the boys". Geen idee of daar nog aan te komen is.quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:06 schreef thaleia het volgende:
[..]
Die ken ik niet, ben er erg benieuwd naar! Ik vind dat nummer nl tof en CBC ook.
Zoals the times they ar a changin van the byrds (een band die muzikaal wel wat in zijn mars had)..quote:Op donderdag 23 februari 2006 00:00 schreef webfreak het volgende:
Ach, Dylan.. Je moet er van houden.
Ik vind 'm geweldig. Zowel z'n composities evenals zijn stem. Gewoon, omdat 't niet zo gepolijst is, en soms lekker dwars, tegen de richting in.
Daarbij heeft 'ie er een paar briljante teksten tussenzitten.
Ook bestaan er in mijn ogen maar weinig Dylan-covers die beter zijn dan 't origineel.
Maargoed, ieder z'n meug
My Back Pages dan...quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:27 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Zoals the times they ar a changin van the byrds (een band die muzikaal wel wat in zijn mars had)..
Oppassen dat we het nu niet steeds eens zijn he..quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:24 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
My Back Pages dan...
Wat dat betreft vind ik de versies van The Byrds ook veel beter dan krassende Bob. Ik trek die mondharmonica gewoon niet !![]()
Tsja, omschrijf diepgangquote:Op donderdag 23 februari 2006 09:56 schreef NoSigar het volgende:
Personal Jesus - Johnny Cash.
Synthipopbandje krijgt ineens diepgang.
Boring darkroom muziek bedoel je. (Zo, liggen we weer even gelijk)quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:41 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Tsja, omschrijf diepgangDat synthipop"bandje" schrijft toch maar mooi zulke pareltjes (en dan is personal jesus nog een van hun minste)
![]()
Per ongeluk, zonder dat ze het zelf beseffen heeft het top-40-orkestje iets moois gemaakt, nadat anderen het bewerkt hadden uiteraard.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:41 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dat synthipop"bandje" schrijft toch maar mooi zulke pareltjes (en dan is personal jesus nog een van hun minste)![]()
Uniek dat een band platen achter elkaar per ongeluk steeds voltreffers schrijftquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:51 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Per ongeluk, zonder dat ze het zelf beseffen hebben ze iets moois gemaakt.
Mooizo! Zo ken ik je weer..quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:44 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Boring darkroom muziek bedoel je. (Zo, liggen we weer even gelijk)
JA, in de nichtendisco. Nou ja, als je dat leuk vind is er niks op tegen natuurlijk.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:56 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Uniek dat een band platen achter elkaar per ongeluk steeds voltreffers schrijft![]()
Als je technisch vernuft kan koppelen aan uitstekende composities en daarmee liedjes maakt die het zelfs tot in de nichtendisco goed doen is dat best knap.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:58 schreef NoSigar het volgende:
[..]
JA, in de nichtendisco. Nou ja, als je dat leuk vind is er niks op tegen natuurlijk.
Is ook te vinden op The Beast Of Claw Boys Claw, de bonus-cd bij hun NL-coveralbum HitKillers. Weliswaar re-recorded, maar goed. Overigens vind ik persoonlijk het origineel van Tull lichtjaren beter, met name in de albumversie met klassiek piano-introquote:Op donderdag 23 februari 2006 07:37 schreef cafca het volgende:
[over de Claw Boys Claw-cover van Locomotive Breath]
Staat op het album "With love from the boys". Geen idee of daar nog aan te komen is.
Ik heb hem alleen op LP, anders had ik je wel een MP3'tje gestuurd (puur ter evaluatie, uiteraard)
Erm, volgens mij doet dat getingel het alleen maar goed in de nichtendisco. Vooruit: vroeger hier en daar een tienerkamer van jaren tachtig pubers met een ongearticuleerde identiteistcrisis.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:08 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Als je liedjes maakt die het zelfs tot in de nichtendisco goed doen is dat best knap.
Die is ook geweldigquote:Op donderdag 23 februari 2006 11:19 schreef GLO het volgende:
[..]
Is ook te vinden op The Beast Of Claw Boys Claw, de bonus-cd bij hun NL-coveralbum HitKillers. Weliswaar re-recorded, maar goed. Overigens vind ik persoonlijk het origineel van Tull lichtjaren beter, met name in de albumversie met klassiek piano-intro![]()
Aha, ja, tegen jeugdsentiment is een mens vaak weerloos; dat geldt voor mij dus voor Tull...quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:26 schreef cafca het volgende:
[..]
Die is ook geweldig
Maar de CBC versie is voor mij nogal jeugdsentiment ...
Nou, ik hoor het nog steeds verdacht veel op mtv, electrofeesjes (laag homo-gehalte)... en het concert van 26 maart a.s. was binnen 2 uur uitverkocht.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:23 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Erm, volgens mij doet dat getingel het alleen maar goed in de nichtendisco. Vooruit: vroeger hier en daar een tienerkamer van jaren tachtig pubers met een ongearticuleerde identiteistcrisis.
Zelfs de 'zanger' wist dat ergens wel moest vergetelheid in de heroine zoeken, volkomen begrijpelijk natuurlijk.
Bij testoserongiganten (mooi woord) denk ik eerder aan metal dan aan die heren. Om over de lederen stoeipakjes waar DM zich ooit in hulde (vast op advies van hun stylist) nog maar te zwijgen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:38 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Maar gelukkig hebben we nog nog ruwe bolsters en testosterongiganten zoals Johnny Cash of Bruce Springsteen waar rechtgeaarde kerels hun bange hart aan kunnen ophalen![]()
Johnny, dood? Achnee toch? Arme bajes-travestieten, die huilen zichzelf ieder nacht in slaapquote:Op donderdag 23 februari 2006 11:51 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Bij testoserongiganten (mooi woord) denk ik eerder aan metal dan aan die heren. Om over de lederen stoeipakjes waar DM zich ooit in hulde (vast op advies van hun stylist) nog maar te zwijgen.
Overigens, hate to bring it to you like this, hebben we Johnny Cash niet meer- de testoserongigant die "If I were a carpenter' op meedogenloze-macho wijze vertolkte.
Dat ze muzikaal oninteressant is jouw mening.quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:35 schreef kamagurka het volgende:
[..]
The pixies, herman van veen Leonard Cohen en bob dylan zijn heilige huisjes... ondanks dat ze vaak muzikaal volstrekt oninteressant zijn
Ik zie dat je de DVD van Dave Gahan's solotour hebt bekekenquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:18 schreef kamagurka het volgende:
vergeelde in kalfslederen jassen gehulde macho rockidolen
T ging volgens mij over van Veen, maargoed Cohen is natuurlijk ook heiligquote:Op donderdag 23 februari 2006 13:43 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Dat ze muzikaal oninteressant is jouw mening.
Maar goed Placebo is natuurlijk muzikaal gezien een stuk interessanter dan the Pixies, om nog maar de zwijgen over Frank Boeijen die Leonard Cohen ver achter zich laat.![]()
Dat méén je niet!quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:44 schreef JMS00 het volgende:
Lenny Kravitz - American Woman(The Guess Who)
Hun cover van All you need is love daarentegen gaat weer helemaal nergens heen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:09 schreef kamagurka het volgende:
Afgezien van elkaars muzieksmaak afzeiken (wat altijd leuk is), vind ik de cover van people are strange door echo and the bunnymen ook wel minstens even goed als het origineel. Juist door de totale soberheid ervan
Beter dan dat androgene gejank van Brian Molko in ieder geval.. De pixies zijn ook wel wat meer dan het geschreeuw van Black en wat schelle gitaarakkoordjes, maar dat weet jij ook best.quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:02 schreef kamagurka het volgende:
[..]
T ging volgens mij over van Veen, maargoed Cohen is natuurlijk ook heilig![]()
Ik vind placebo op zijn minst muzikaal een stuk competenter dan the pixies. Of vind jij ieder stuk geschreeuw van meneer Black met wat ertussen gefrummelde schelle gitaarakkoordjes briljant?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |