Ik was al aan het twijfelen, toch s ff cdtje erbij pakken.quote:
Grapjas. Álle nummers op dat album (en alle andere Bublé-albums overigens) zijn covers.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:33 schreef Eix het volgende:
'(...) except track 10 written by Bricusse/Newley'
Je hebt gelijk.![]()
Ehm, ik had het over Origin of Symmetry van Muse. Daarop staat een cover van Feeling Good, origineel was dacht ik van Michael Bublé dus maar dat bleek niet zo te zijn.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:56 schreef webfreak het volgende:
[..]
Grapjas. Álle nummers op dat album (en alle andere Bublé-albums overigens) zijn covers.
Ik vind de originele van Helloween toch echt beter.quote:Op maandag 20 februari 2006 01:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Sonata Arctica - I Want Out
<hoest kuch>ergens op een Queen live album staat <hoest> een cover <kuch> namelijk Tutti Frutti <proest>quote:Op maandag 20 februari 2006 17:11 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Haha, zit een kern van waarheid inal gaat het voor mij niet op, ik vind de covers van The Beatles bijvoorbeeld niet geweldig en niet persé beter dan de orginelen. De andere favo band van mij, Queen, heeft geen covers gemaakt
Dalbello was aanzienlijk neukbaarder dan de heren van Queensrÿche, zeker in die periode waar je toch zou verwachten dat Ethiopiërs dik af zouden steken naast Chris DeGarmo.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:07 schreef Modus het volgende:
Ik ken het origineel niet, maar kan me nauwelijks voorstellen dat Queensrÿche's Gonna get close to you slechter is dan die uitvoering. Het origineel is van Dal Bello, bij ons bekend van de eendagsvlieg Let's Tango.
.
Coverloze bands deel 3quote:Op maandag 20 februari 2006 17:11 schreef MrBadGuy het volgende:
Haha, zit een kern van waarheid inal gaat het voor mij niet op, ik vind de covers van The Beatles bijvoorbeeld niet geweldig en niet persé beter dan de orginelen. De andere favo band van mij, Queen, heeft geen covers gemaakt
Idem. Als ik muzikale argumenten had gehad voor Dalbello had je die wel gehoordquote:Op maandag 20 februari 2006 20:26 schreef Modus het volgende:
Ohja, even voor de duidelijkheid, die zin was wat krom.. Ik vind de Queensrÿche versie meesterlijk.
Ok ze hebben een paar solo nummers van hunzelf verqueent en een Smile nummer (van een band waar May en Taylor inzaten) overgenomen. Ook live speelden ze wel eens een nummer van een ander. Maar om dit nou covers te noemen, mwa...quote:
Moet wel zeggen dat ik het nummer (cover) voor het eerst met de clip hoorde/zag... ERG pakkend...quote:In an interview with Alternative Press, Reznor admitted that when Rubin first asked if Cash could cover his song, he was "flattered" but worried that "the idea sounded a bit gimmicky." The power of Cash's song didn't fully hit Reznor until he saw the video:
I pop the video in, and wow… Tears welling, silence, goose-bumps… Wow. I just lost my girlfriend, because that song isn't mine anymore. … It really made me think about how powerful music is as a medium and art form. I wrote some words and music in my bedroom as a way of staying sane, about a bleak and desperate place I was in, totally isolated and alone. [Somehow] that winds up reinterpreted by a music legend from a radically different era/genre and still retains sincerity and meaning—different, but every bit as pure. [1]
Reznor still occasionally refers to "Hurt" as "a song that isn't mine anymore."
Alle covers van Bob zijn beter dan het origineel.quote:Op maandag 20 februari 2006 01:56 schreef Soul79 het volgende:
I shall be released van The Band. Beter dan het origineel van Bob Dylan.
Het origineel is kut, cover ookquote:Op maandag 20 februari 2006 01:27 schreef search64 het volgende:
[..]
Faith no more met Easy is er wel een daarentegen.
Beetje jammer dat het origineel niet van Thin Lizzy is. Het is een oude Ierse traditional en Thin Lizzy heeft hem toevallig ook opgenomen. Metallica-fans zullen die versie wel het beste vinden, persoonlijk hou ik meer van de ingetogen versies, bijvoorbeeld van The Dubliners.quote:Op maandag 20 februari 2006 03:06 schreef rompompom het volgende:
Whiskey in The Jar - Metallica. Mucho betero dan die van Thin Lizzy; meer tempo, strakkere gitaren.
Desalniettemin is het arrangement van die traditional duidelijk gebaseerd op die van Thin Lizzy.quote:Op maandag 20 februari 2006 22:34 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Beetje jammer dat het origineel niet van Thin Lizzy is.
Big spender hebben ze toch ooit gecoverd?quote:Op maandag 20 februari 2006 17:11 schreef MrBadGuy het volgende:
De andere favo band van mij, Queen, heeft geen covers gemaakt
Leonard Cohen heet hij.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:28 schreef Italo het volgende:
Lennart Cohen of zoiets --> maar dan goed geschreven
Nee, Freddie Mercury heeft die gecoverdquote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:23 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Big spender hebben ze toch ooit gecoverd?
All along the Watchtower in de Hendrix uitvoering kun je ook wel 'beter' noemen, maar goed.. wat is beter. Het origineel had zo z'n eigen kwaliteiten en die zet ik ook nog regelmatig opquote:Op maandag 20 februari 2006 21:47 schreef Berkery het volgende:
[..]
Alle covers van Bob zijn beter dan het origineel.
Ik kan niet zo goed tegen die stem![]()
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:55 schreef Tom_Tom- het volgende:
Tori Amos - Raining Blood (cover van Slayer).
Ik meen wel eens gehoord te hebben dat het nummer Home wel van hemzelf is. Klopt dit?quote:Op maandag 20 februari 2006 19:56 schreef webfreak het volgende:
[..]
Grapjas. Álle nummers op dat album (en alle andere Bublé-albums overigens) zijn covers.
Yupquote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:13 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Ik meen wel eens gehoord te hebben dat het nummer Home wel van hemzelf is. Klopt dit?![]()
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:53 schreef Berkery het volgende:
Bohemian Rhapsody in de uitvoering van Bad News is veel beter aan te horen dan het origineel![]()
Of de uitvoering van Paul de Leeuw, Bassie en Adriaanquote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:53 schreef Berkery het volgende:
Bohemian Rhapsody in de uitvoering van Bad News is veel beter aan te horen dan het origineel![]()
Nee toch...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 10:15 schreef LedZep het volgende:
Led Zeppelin - Whole lotta love is toch ook een cover? Dan mag die er ook bij natuurlijk.
erm volgens amg niet nee .. tis wel gebaseerd op een blues klasieker geloof ikquote:
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
erm volgens amg niet nee .. tis wel gebaseerd op een blues klasieker geloof ik
Ach alle bluesnummers zijn op elkaar gebaseerd, geen cover dus.quote:Op woensdag 22 februari 2006 07:55 schreef cafca het volgende:
[..]
http://www.harptab.com/lyrics/ly4636.shtml
Uit 2000quote:
Ten eerste klopt je laatste zin voor geen meter. En ten tweede..quote:Op maandag 20 februari 2006 12:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, de beatles zijn lekker ruig.
Over overrated kutbands gesproken zeg... als ik in die tijd leefde was ik echt 10000% Rolling Stones fan..
Leuk dat ze zo "vernieuwend" waren in die tijd, maar the Beatles kunnen dus echt de tand des tijds niet doorstaan zeg.
Haha, ja die was wel ernstig goed inderdaadquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:09 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Of de uitvoering van Paul de Leeuw, Bassie en Adriaan![]()
O köt...we zijn het ergens over eens kamagurka!quote:Op maandag 20 februari 2006 17:04 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Helemaal mee eens!
Maar ik vind de meeste originelen van the pixies belabberd![]()
En wat te denken van de Bohemian Polka van Al Yankovic? Niet écht beter dan het origineel, maar toch...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:53 schreef Berkery het volgende:
Alles van zed verleppelin is gebaseerd op blues-klassiekers.. geen nieuws dusquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
erm volgens amg niet nee .. tis wel gebaseerd op een blues klasieker geloof ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |