quote:Op maandag 20 februari 2006 15:34 schreef MuseMuse het volgende:
Placebo - where is my mind (origineel van de pixies)
quote:Op maandag 20 februari 2006 21:47 schreef Berkery het volgende:
[..]
Alle covers van Bob zijn beter dan het origineel.
Blasfemie!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:28 schreef Italo het volgende:
Herman van Veen - Suzanne
cover door Frank Boeijen vind ik 10x beter
En het uiteindelijke origineel (van Lennart Cohen of zoiets --> maar dan goed geschreven) vind ik de minste van de drie
dat is helemaal geen cover van Kraftwerk....quote:Op maandag 20 februari 2006 02:00 schreef paultjuhhh het volgende:
Coldplay - Talk is natuurlijk best een goeie cover van Kraftwerk
Op exact dezelfde manier dat Vanilla Ice nooit een Queencover heeft opgenomen. Eén sample maakt nog geen cover.quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:48 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
[..]
dat is helemaal geen cover van Kraftwerk....
nie eens een sample. een syntesizer deuntje waar ze een gitaarriff van hebben gemaaktquote:Op woensdag 22 februari 2006 22:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Op exact dezelfde manier dat Vanilla Ice nooit een Queencover heeft opgenomen. Eén sample maakt nog geen cover.
Niet helemaal het punt wat ik probeerde te maken, maar je hebt uiteraard gelijkquote:Op woensdag 22 februari 2006 22:54 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
[..]
nie eens een sample. een syntesizer deuntje waar ze een gitaarriff van hebben gemaakt
Daarintegen heeft Thin Lizzy hem gecoverd van The Dubliners. En is de versie van The Dubliners 10x beter dan de versie van Thin Lizzy.quote:Op maandag 20 februari 2006 03:06 schreef rompompom het volgende:
Whiskey in The Jar - Metallica. Mucho betero dan die van Thin Lizzy; meer tempo, strakkere gitaren.
Die ken ik niet, ben er erg benieuwd naar! Ik vind dat nummer nl tof en CBC ook.quote:Op woensdag 22 februari 2006 07:55 schreef cafca het volgende:
Claw Boys Claw - Locomotive Breath (Jethro Tull)
Of Thin Lizzy heeft als stelletje Ieren ook gewoon honderd verschillende versies gehoord van deze traditional voordat ze zelf eens gitaar gingen spelenquote:Op woensdag 22 februari 2006 23:05 schreef Kinz het volgende:
[..]
Daarintegen heeft Thin Lizzy hem gecoverd van The Dubliners.
The pixies, herman van veen en bob dylan zijn heilige huisjes... ondanks dat ze vaak muzikaal volstrekt oninteressant zijnquote:
En zelfs Cohen werd pas echt interessant toen hij een poging deed om Tom Waits in te halenquote:Op woensdag 22 februari 2006 23:35 schreef kamagurka het volgende:
[..]
The pixies, herman van veen en bob dylan zijn heilige huisjes... ondanks dat ze vaak muzikaal volstrekt oninteressant zijn
Je zegt het al: potest"zanger"(zeg maar gerust spreker ).. is Dylan muzikaal zo interessant verder..quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:41 schreef Devlinsect het volgende:
Dat je de Pixies en Herman van Veen noemt, Allah.
Een grote protestzanger die roering in de Amerikaanse politiek heeft gebracht, muzikaal oninteressant noemen![]()
Zoals bijvoorbeeld The Mighty Quinn uitgevoerd door Manfred Mannquote:Op donderdag 23 februari 2006 00:00 schreef webfreak het volgende:
Ach, Dylan.. Je moet er van houden.
Ik vind 'm geweldig. Zowel z'n composities evenals zijn stem. Gewoon, omdat 't niet zo gepolijst is, en soms lekker dwars, tegen de richting in.
Daarbij heeft 'ie er een paar briljante teksten tussenzitten.
Ook bestaan er in mijn ogen maar weinig Dylan-covers die beter zijn dan 't origineel.
Maargoed, ieder z'n meug
CoB doet sowieso wel leuke dingen, maar of de Aces High cover nu het niveau van het origineel overstijgt... Hij is wel erg goed voor een cover, maar ik vind het origineel toch sterker denk ik.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:10 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Children of Bodom - Aces High | origineel Iron Maiden
quote:Op donderdag 23 februari 2006 00:58 schreef Knip het volgende:
[..]
Zoals bijvoorbeeld The Mighty Quinn uitgevoerd door Manfred Mann
Staat op het album "With love from the boys". Geen idee of daar nog aan te komen is.quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:06 schreef thaleia het volgende:
[..]
Die ken ik niet, ben er erg benieuwd naar! Ik vind dat nummer nl tof en CBC ook.
Zoals the times they ar a changin van the byrds (een band die muzikaal wel wat in zijn mars had)..quote:Op donderdag 23 februari 2006 00:00 schreef webfreak het volgende:
Ach, Dylan.. Je moet er van houden.
Ik vind 'm geweldig. Zowel z'n composities evenals zijn stem. Gewoon, omdat 't niet zo gepolijst is, en soms lekker dwars, tegen de richting in.
Daarbij heeft 'ie er een paar briljante teksten tussenzitten.
Ook bestaan er in mijn ogen maar weinig Dylan-covers die beter zijn dan 't origineel.
Maargoed, ieder z'n meug
My Back Pages dan...quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:27 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Zoals the times they ar a changin van the byrds (een band die muzikaal wel wat in zijn mars had)..
Oppassen dat we het nu niet steeds eens zijn he..quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:24 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
My Back Pages dan...
Wat dat betreft vind ik de versies van The Byrds ook veel beter dan krassende Bob. Ik trek die mondharmonica gewoon niet !![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |