JA, in de nichtendisco. Nou ja, als je dat leuk vind is er niks op tegen natuurlijk.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:56 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Uniek dat een band platen achter elkaar per ongeluk steeds voltreffers schrijft![]()
Als je technisch vernuft kan koppelen aan uitstekende composities en daarmee liedjes maakt die het zelfs tot in de nichtendisco goed doen is dat best knap.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:58 schreef NoSigar het volgende:
[..]
JA, in de nichtendisco. Nou ja, als je dat leuk vind is er niks op tegen natuurlijk.
Is ook te vinden op The Beast Of Claw Boys Claw, de bonus-cd bij hun NL-coveralbum HitKillers. Weliswaar re-recorded, maar goed. Overigens vind ik persoonlijk het origineel van Tull lichtjaren beter, met name in de albumversie met klassiek piano-introquote:Op donderdag 23 februari 2006 07:37 schreef cafca het volgende:
[over de Claw Boys Claw-cover van Locomotive Breath]
Staat op het album "With love from the boys". Geen idee of daar nog aan te komen is.
Ik heb hem alleen op LP, anders had ik je wel een MP3'tje gestuurd (puur ter evaluatie, uiteraard)
Erm, volgens mij doet dat getingel het alleen maar goed in de nichtendisco. Vooruit: vroeger hier en daar een tienerkamer van jaren tachtig pubers met een ongearticuleerde identiteistcrisis.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:08 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Als je liedjes maakt die het zelfs tot in de nichtendisco goed doen is dat best knap.
Die is ook geweldigquote:Op donderdag 23 februari 2006 11:19 schreef GLO het volgende:
[..]
Is ook te vinden op The Beast Of Claw Boys Claw, de bonus-cd bij hun NL-coveralbum HitKillers. Weliswaar re-recorded, maar goed. Overigens vind ik persoonlijk het origineel van Tull lichtjaren beter, met name in de albumversie met klassiek piano-intro![]()
Aha, ja, tegen jeugdsentiment is een mens vaak weerloos; dat geldt voor mij dus voor Tull...quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:26 schreef cafca het volgende:
[..]
Die is ook geweldig
Maar de CBC versie is voor mij nogal jeugdsentiment ...
Nou, ik hoor het nog steeds verdacht veel op mtv, electrofeesjes (laag homo-gehalte)... en het concert van 26 maart a.s. was binnen 2 uur uitverkocht.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:23 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Erm, volgens mij doet dat getingel het alleen maar goed in de nichtendisco. Vooruit: vroeger hier en daar een tienerkamer van jaren tachtig pubers met een ongearticuleerde identiteistcrisis.
Zelfs de 'zanger' wist dat ergens wel moest vergetelheid in de heroine zoeken, volkomen begrijpelijk natuurlijk.
Bij testoserongiganten (mooi woord) denk ik eerder aan metal dan aan die heren. Om over de lederen stoeipakjes waar DM zich ooit in hulde (vast op advies van hun stylist) nog maar te zwijgen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:38 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Maar gelukkig hebben we nog nog ruwe bolsters en testosterongiganten zoals Johnny Cash of Bruce Springsteen waar rechtgeaarde kerels hun bange hart aan kunnen ophalen![]()
Johnny, dood? Achnee toch? Arme bajes-travestieten, die huilen zichzelf ieder nacht in slaapquote:Op donderdag 23 februari 2006 11:51 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Bij testoserongiganten (mooi woord) denk ik eerder aan metal dan aan die heren. Om over de lederen stoeipakjes waar DM zich ooit in hulde (vast op advies van hun stylist) nog maar te zwijgen.
Overigens, hate to bring it to you like this, hebben we Johnny Cash niet meer- de testoserongigant die "If I were a carpenter' op meedogenloze-macho wijze vertolkte.
Dat ze muzikaal oninteressant is jouw mening.quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:35 schreef kamagurka het volgende:
[..]
The pixies, herman van veen Leonard Cohen en bob dylan zijn heilige huisjes... ondanks dat ze vaak muzikaal volstrekt oninteressant zijn
Ik zie dat je de DVD van Dave Gahan's solotour hebt bekekenquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:18 schreef kamagurka het volgende:
vergeelde in kalfslederen jassen gehulde macho rockidolen
T ging volgens mij over van Veen, maargoed Cohen is natuurlijk ook heiligquote:Op donderdag 23 februari 2006 13:43 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Dat ze muzikaal oninteressant is jouw mening.
Maar goed Placebo is natuurlijk muzikaal gezien een stuk interessanter dan the Pixies, om nog maar de zwijgen over Frank Boeijen die Leonard Cohen ver achter zich laat.![]()
Dat méén je niet!quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:44 schreef JMS00 het volgende:
Lenny Kravitz - American Woman(The Guess Who)
Hun cover van All you need is love daarentegen gaat weer helemaal nergens heen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:09 schreef kamagurka het volgende:
Afgezien van elkaars muzieksmaak afzeiken (wat altijd leuk is), vind ik de cover van people are strange door echo and the bunnymen ook wel minstens even goed als het origineel. Juist door de totale soberheid ervan
Beter dan dat androgene gejank van Brian Molko in ieder geval.. De pixies zijn ook wel wat meer dan het geschreeuw van Black en wat schelle gitaarakkoordjes, maar dat weet jij ook best.quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:02 schreef kamagurka het volgende:
[..]
T ging volgens mij over van Veen, maargoed Cohen is natuurlijk ook heilig![]()
Ik vind placebo op zijn minst muzikaal een stuk competenter dan the pixies. Of vind jij ieder stuk geschreeuw van meneer Black met wat ertussen gefrummelde schelle gitaarakkoordjes briljant?
quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:00 schreef Soul79 het volgende:
Overigens is Placebo wel wat interessanter dan de Pixies, hoewel het elkaar niet veel ontloopt, het valt toch allebei in de categorie 'niks-aan-de-hand muziek'.
quote:En de zangers zijn allebei even slecht![]()
Wat is er dan zo briljant aan Cohen?quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:40 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Beter dan dat androgene gejank van Brian Molko in ieder geval.. De pixies zijn ook wel wat meer dan het geschreeuw van Black en wat schelle gitaarakkoordjes, maar dat weet jij ook best.
Wat is er mis met Cohen?!![]()
En dát vind ik nou blasfemie!quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:00 schreef Soul79 het volgende:
Iemand schreef hier een paar posts terug dat die cover van Mad world door Gary Jules beter is dan het origineel van Tears for fears.
Ik denk dat veel mensen eerst de Donnie Darko-versie hoorden en daarna pas het origineel. Dat wil nogal eens uitmaken bij covers.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:23 schreef kamagurka het volgende:
[..]
En dát vind ik nou blasfemie!
Nou, niet toerekeningsvatbaar dus. Schrappen uit de statistieken graag, edelachtbarequote:Op donderdag 23 februari 2006 16:32 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen eerst de Donnie Darko-versie hoorden en daarna pas het origineel. Dat wil nogal eens uitmaken bij covers.
Dus die twee horoscooptrekkende hitparade jankerdjes zijn heilig? Zonder MTV en hun gelikte clipjes hadden de antroposofen-teenyboppers nooit zo'n succes gehad met hun vlakke popsongs. En als ze niet vlak waren, waren ze wel bloed-irritant: God wat hebben ze toch veel levensvreugde verpest destijds met hun hees gebrulde "shout, shout lewitalout" .quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:23 schreef kamagurka het volgende:
[..]
En dát vind ik nou blasfemie!
quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:42 schreef beestjuh het volgende:
Disturbed - Shout 2000
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |