abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35398641
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:56 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Uniek dat een band platen achter elkaar per ongeluk steeds voltreffers schrijft
JA, in de nichtendisco. Nou ja, als je dat leuk vind is er niks op tegen natuurlijk.
Helpt waar hij kan!
pi_35398989
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:58 schreef NoSigar het volgende:

[..]

JA, in de nichtendisco. Nou ja, als je dat leuk vind is er niks op tegen natuurlijk.
Als je technisch vernuft kan koppelen aan uitstekende composities en daarmee liedjes maakt die het zelfs tot in de nichtendisco goed doen is dat best knap.
De countrycovers van meneer Cash zullen wel altijd alléén op selectieve zuipavonden voor echte kerels of in de plee van een lokale amerikaanse gevangenis te horen zijn (waar het uiteindelijk ook weer bij de nichten terecht komt )
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  donderdag 23 februari 2006 @ 11:19:30 #183
93593 GLO
miles to go before i sleep
pi_35399312
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 07:37 schreef cafca het volgende:

[over de Claw Boys Claw-cover van Locomotive Breath]

Staat op het album "With love from the boys". Geen idee of daar nog aan te komen is.
Ik heb hem alleen op LP, anders had ik je wel een MP3'tje gestuurd (puur ter evaluatie, uiteraard )
Is ook te vinden op The Beast Of Claw Boys Claw, de bonus-cd bij hun NL-coveralbum HitKillers. Weliswaar re-recorded, maar goed. Overigens vind ik persoonlijk het origineel van Tull lichtjaren beter, met name in de albumversie met klassiek piano-intro
how come wrong numbers are never busy?
pi_35399490
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:08 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Als je liedjes maakt die het zelfs tot in de nichtendisco goed doen is dat best knap.
Erm, volgens mij doet dat getingel het alleen maar goed in de nichtendisco. Vooruit: vroeger hier en daar een tienerkamer van jaren tachtig pubers met een ongearticuleerde identiteistcrisis.
Zelfs de 'zanger' wist dat ergens wel moest vergetelheid in de heroine zoeken, volkomen begrijpelijk natuurlijk.
Helpt waar hij kan!
pi_35399595
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:19 schreef GLO het volgende:

[..]

Is ook te vinden op The Beast Of Claw Boys Claw, de bonus-cd bij hun NL-coveralbum HitKillers. Weliswaar re-recorded, maar goed. Overigens vind ik persoonlijk het origineel van Tull lichtjaren beter, met name in de albumversie met klassiek piano-intro
Die is ook geweldig
Maar de CBC versie is voor mij nogal jeugdsentiment ...
pi_35399638
Jimmy Hendrix: All Along The Watchtower
Guns n Roses: Knockin' on Heavens door
Kane : Stay (far away, so close).
  donderdag 23 februari 2006 @ 11:37:36 #187
93593 GLO
miles to go before i sleep
pi_35399984
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:26 schreef cafca het volgende:

[..]

Die is ook geweldig
Maar de CBC versie is voor mij nogal jeugdsentiment ...
Aha, ja, tegen jeugdsentiment is een mens vaak weerloos; dat geldt voor mij dus voor Tull...
how come wrong numbers are never busy?
pi_35400038
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:23 schreef NoSigar het volgende:

[..]

Erm, volgens mij doet dat getingel het alleen maar goed in de nichtendisco. Vooruit: vroeger hier en daar een tienerkamer van jaren tachtig pubers met een ongearticuleerde identiteistcrisis.
Zelfs de 'zanger' wist dat ergens wel moest vergetelheid in de heroine zoeken, volkomen begrijpelijk natuurlijk.
Nou, ik hoor het nog steeds verdacht veel op mtv, electrofeesjes (laag homo-gehalte)... en het concert van 26 maart a.s. was binnen 2 uur uitverkocht.

Maar gelukkig hebben we nog nog ruwe bolsters en testosterongiganten zoals Johnny Cash of Bruce Springsteen waar rechtgeaarde kerels hun bange hart aan kunnen ophalen
pi_35400526
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:38 schreef kamagurka het volgende:

[..]
Maar gelukkig hebben we nog nog ruwe bolsters en testosterongiganten zoals Johnny Cash of Bruce Springsteen waar rechtgeaarde kerels hun bange hart aan kunnen ophalen
Bij testoserongiganten (mooi woord) denk ik eerder aan metal dan aan die heren. Om over de lederen stoeipakjes waar DM zich ooit in hulde (vast op advies van hun stylist) nog maar te zwijgen.
Overigens, hate to bring it to you like this, hebben we Johnny Cash niet meer- de testoserongigant die "If I were a carpenter' op meedogenloze-macho wijze vertolkte.
Helpt waar hij kan!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 februari 2006 @ 12:03:11 #190
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_35401011
De hele Ramones tribute "We're a happy family" staat ook vol top-covers.

I belive in miracles - Eddie Vedder + Zeke
The KKK took my baby away - Marilyn Manson
I just want something to do - Garbage
Something to believe in - The pretenders
Here today, Gone tomorrow - Rooney
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_35401561
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:51 schreef NoSigar het volgende:

[..]

Bij testoserongiganten (mooi woord) denk ik eerder aan metal dan aan die heren. Om over de lederen stoeipakjes waar DM zich ooit in hulde (vast op advies van hun stylist) nog maar te zwijgen.
Overigens, hate to bring it to you like this, hebben we Johnny Cash niet meer- de testoserongigant die "If I were a carpenter' op meedogenloze-macho wijze vertolkte.
Johnny, dood? Achnee toch? Arme bajes-travestieten, die huilen zichzelf ieder nacht in slaap

Wat DM betreft: jammer dat je muziek niet van image kunt scheiden, misschien zou je hun composities nog wel kunnen waarderen als je er de moeite voor neemt en dat het wellicht harder swingt dan die vergeelde in kalfslederen jassen gehulde macho rockidolen
pi_35404547
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 23:35 schreef kamagurka het volgende:

[..]

The pixies, herman van veen Leonard Cohen en bob dylan zijn heilige huisjes... ondanks dat ze vaak muzikaal volstrekt oninteressant zijn
Dat ze muzikaal oninteressant is jouw mening.
Maar goed Placebo is natuurlijk muzikaal gezien een stuk interessanter dan the Pixies, om nog maar de zwijgen over Frank Boeijen die Leonard Cohen ver achter zich laat.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_35404578
Lenny Kravitz - American Woman(The Guess Who)
Mannfred Mann - Blinded By The Light(Bruce Springsteen) Hoewel dat nummer zo anders is dan het origineel dat je je kan afvragen of het wel een cover is.

Oh, en puur ter lering ende vermaeck:

Die Klostertaler(u kent ze wel van de reclame voor de TimeLife CD Sternstunden der Volksmusik waarin ze zitten met het de knaller Bäng Boom Bäng) met Que Si Que No; origineel een Zuid Amerikaans nummer, maar deze cover maakt gebruik van het arrangement van Hans van Eijck.
Bepaal zelf maar welke de beste is
clown hat-curly hair-smiley face
pi_35404858
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 12:18 schreef kamagurka het volgende:
vergeelde in kalfslederen jassen gehulde macho rockidolen
Ik zie dat je de DVD van Dave Gahan's solotour hebt bekeken .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_35405218
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:43 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Dat ze muzikaal oninteressant is jouw mening.
Maar goed Placebo is natuurlijk muzikaal gezien een stuk interessanter dan the Pixies, om nog maar de zwijgen over Frank Boeijen die Leonard Cohen ver achter zich laat.
T ging volgens mij over van Veen, maargoed Cohen is natuurlijk ook heilig

Ik vind placebo op zijn minst muzikaal een stuk competenter dan the pixies. Of vind jij ieder stuk geschreeuw van meneer Black met wat ertussen gefrummelde schelle gitaarakkoordjes briljant?
pi_35405455
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:44 schreef JMS00 het volgende:
Lenny Kravitz - American Woman(The Guess Who)
Dat méén je niet!
pi_35405471
Afgezien van elkaars muzieksmaak afzeiken (wat altijd leuk is ), vind ik de cover van people are strange door echo and the bunnymen ook wel minstens even goed als het origineel. Juist door de totale soberheid ervan
pi_35405669
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:09 schreef kamagurka het volgende:
Afgezien van elkaars muzieksmaak afzeiken (wat altijd leuk is ), vind ik de cover van people are strange door echo and the bunnymen ook wel minstens even goed als het origineel. Juist door de totale soberheid ervan
Hun cover van All you need is love daarentegen gaat weer helemaal nergens heen.

alhoewel dat ook al niet echt het topwerk van de Beatles was natuurlijk
pi_35406264
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:08 schreef cafca het volgende:

[..]

Dat méén je niet!
Ja, vindt ik écht.
clown hat-curly hair-smiley face
pi_35406631
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:02 schreef kamagurka het volgende:

[..]

T ging volgens mij over van Veen, maargoed Cohen is natuurlijk ook heilig

Ik vind placebo op zijn minst muzikaal een stuk competenter dan the pixies. Of vind jij ieder stuk geschreeuw van meneer Black met wat ertussen gefrummelde schelle gitaarakkoordjes briljant?
Beter dan dat androgene gejank van Brian Molko in ieder geval.. De pixies zijn ook wel wat meer dan het geschreeuw van Black en wat schelle gitaarakkoordjes, maar dat weet jij ook best.

Wat is er mis met Cohen?!
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_35407413
Iemand schreef hier een paar posts terug dat die cover van Mad world door Gary Jules beter is dan het origineel van Tears for fears.

Maar dat is natuurlijk niet waar

Overigens is Placebo wel wat interessanter dan de Pixies, hoewel het elkaar niet veel ontloopt, het valt toch allebei in de categorie 'niks-aan-de-hand muziek'. En de zangers zijn allebei even slecht
pi_35407460
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:00 schreef Soul79 het volgende:
Overigens is Placebo wel wat interessanter dan de Pixies, hoewel het elkaar niet veel ontloopt, het valt toch allebei in de categorie 'niks-aan-de-hand muziek'.
.
quote:
En de zangers zijn allebei even slecht
. !!!!!!!
pi_35410727
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:40 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Beter dan dat androgene gejank van Brian Molko in ieder geval.. De pixies zijn ook wel wat meer dan het geschreeuw van Black en wat schelle gitaarakkoordjes, maar dat weet jij ook best.

Wat is er mis met Cohen?!
Wat is er dan zo briljant aan Cohen?

The pixies hebben best aardige nummers geschreven, helaas per plaat ook steeds zo'n 9 totaal zinloze opvullers met puberaal college-humour getetter van meneer Black ertussen. Vind ik verre van genoeg voor een heiligheidsstatus
pi_35410772
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:00 schreef Soul79 het volgende:
Iemand schreef hier een paar posts terug dat die cover van Mad world door Gary Jules beter is dan het origineel van Tears for fears.
En dát vind ik nou blasfemie!
pi_35410812
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:02 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

.
[..]

. !!!!!!!
Lachen man! Baseer je het ook nog ergens op?
pi_35411081
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:23 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen eerst de Donnie Darko-versie hoorden en daarna pas het origineel. Dat wil nogal eens uitmaken bij covers.
  donderdag 23 februari 2006 @ 16:42:24 #207
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_35411479
Vernon Reid - Enjoy the Silence
Vernon Reid - National Anthem (radiohead)
Keith Caputo - Why
Limp Bizkit - Faith
Disturbed - Shout 2000
David Bowie, John Frusciante en Maynard Keenan - Bring me the Disco King (bowie). Zó mooi...
a Perfect Circle - Imagine (vooral de videoclip erbij!)
Gun - Word Up, inderdaad, gaaf nummer.
power to the people
pi_35411719
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:32 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen eerst de Donnie Darko-versie hoorden en daarna pas het origineel. Dat wil nogal eens uitmaken bij covers.
Nou, niet toerekeningsvatbaar dus. Schrappen uit de statistieken graag, edelachtbare .
pi_35411940
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:23 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Dus die twee horoscooptrekkende hitparade jankerdjes zijn heilig? Zonder MTV en hun gelikte clipjes hadden de antroposofen-teenyboppers nooit zo'n succes gehad met hun vlakke popsongs. En als ze niet vlak waren, waren ze wel bloed-irritant: God wat hebben ze toch veel levensvreugde verpest destijds met hun hees gebrulde "shout, shout lewitalout" .

Maar goed, on-topic: ik twijfel of ik Daddy Cool van Placebo leuker vind dan het origineel.
Helpt waar hij kan!
pi_35412041
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:42 schreef beestjuh het volgende:
Disturbed - Shout 2000

Toegegeven, het origineel is vooral jeugdsentiment voor me, maar Disturbed zuigt gewoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')