abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 februari 2006 @ 23:30:31 #251
93593 GLO
miles to go before i sleep
pi_35426536
Ik doe meteen maar een Top-10

01. Twist And Shout - The Beatles (orig. van The Isley Brothers)
02. (I Can't Get No) Satisfaction - Devo (orog. van de Stones)
03. Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight) - The Leather Nun (orig. van Abba)
04. Comfortably Numb - Scissor Sisters (orig. van Pink Floyd)
05. Baby One More Time - Travis (orig. van Britney Spears)
06. Knock On Wood - Amii Stewart (orig. van Eddie Floyd)
07. Eight Miles High - Golden Earring (orig. van The Byrds)
08. My Way - Sid Vicious (orig. van Paul Anka)
09. Dans Je De Hele Nacht Met Mij - Jaap Boots (orig. van Karin Kent)
10. Rockin' All Over The World - Status Quo (orig. van John Fogerty)
how come wrong numbers are never busy?
pi_35426801
03. Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight) - The Leather Nun (orig. van Abba)

Haha, helemaal vergeten.
Helpt waar hij kan!
  donderdag 23 februari 2006 @ 23:39:48 #253
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_35426976
Als mensen mij vragen om met een voorbeeld te komen van een cover die beter is dan de originele plaat,
dan kom ik altijd met 'I Heard it Through the Grapevine' van The Slits.

Maar vraag me niet waarom.
...dass wir fliegen.
pi_35427400
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:30 schreef GLO het volgende:
04. Comfortably Numb - Scissor Sisters (orig. van Pink Floyd)
My god! Waarom vind je die in godsnaam beter dan het origineel?!
pi_35427862
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:41 schreef kamagurka het volgende:

[..]

lijkt me wel verder ja..
Klopt, ik was te makkelijk om te zeggen dat het numer van sting was, omdat sting toch ook meespeelde in the police
:-)
  vrijdag 24 februari 2006 @ 00:00:54 #256
93593 GLO
miles to go before i sleep
pi_35427891
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:48 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

My god! Waarom vind je die in godsnaam beter dan het origineel?!
Geen idee. Ik ben geen popjournalist. Maar bij het origineel moest ik altijd gapen, en bij de SS-versie sprong mijn hart van meet af aan op. Geweldige Bee Gees-pastiche (ja ik ben Bee Gees-fan, nou ja, wás). Gelijk ook de hele cd aangeschaft: fantastische plaat.
how come wrong numbers are never busy?
  vrijdag 24 februari 2006 @ 00:02:18 #257
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_35427935
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:39 schreef De-oneven-2 het volgende:
Als mensen mij vragen om met een voorbeeld te komen van een cover die beter is dan de originele plaat,

Omdat ie beter is, DO2.
Daarom.
...dass wir fliegen.
pi_35427955
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:29 schreef Prep2Fight het volgende:

[..]

Die ken ik ja... ken alleen het origineel niet
Het origineel mag ik graag horen, maar ik hou wel van de stem van Cohen op I'm your man en The future. Als die stem je ding niet is dan wordt het al gauw eentonig en omdat Cohen best een geslaagd songwriter is, is het dan best een goed idee om eens een cover te proberen.

bovendien is het beter dan de cover van Don Henley die ik nu heb opstaan

Elton John doet dat gelukkig een stuk beter

[ Bericht 9% gewijzigd door Litpho op 24-02-2006 00:10:30 ]
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_35427979
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:22 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Wat is er dan zo briljant aan Cohen?
Ja god dat kan je je bij elke muzikant wel af gaan vragen. Ik ken ook alleen zijn debuut album, en er zijn weinig platen die me meer weten te raken. Hetzelfde heb jij misschien met Herman van Veen.
quote:
The pixies hebben best aardige nummers geschreven, helaas per plaat ook steeds zo'n 9 totaal zinloze opvullers met puberaal college-humour getetter van meneer Black ertussen. Vind ik verre van genoeg voor een heiligheidsstatus
Ach, ieder heeft toch zo z'n bands die heilig voor 'm zijn? Dat heb jij bijv. met The Cure en aanverwanten. Daar ga ik toch verder ook niet over zeuren.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  Redactie Frontpage vrijdag 24 februari 2006 @ 00:05:24 #260
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_35428046
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 00:03 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Ja god dat kan je je bij elke muzikant wel af gaan vragen. Ik ken ook alleen zijn debuut album, en er zijn weinig platen die me meer weten te raken. Hetzelfde heb jij misschien met Herman van Veen.
[..]

Ach, ieder heeft toch zo z'n bands die heilig voor 'm zijn? Dat heb jij bijv. met The Cure en aanverwanten. Daar ga ik toch verder ook niet over zeuren.
Mooi he, muziek
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_35428054
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 00:00 schreef GLO het volgende:

[..]

Geen idee. Ik ben geen popjournalist. Maar bij het origineel moest ik altijd gapen, en bij de SS-versie sprong mijn hart van meet af aan op. Geweldige Bee Gees-pastiche (ja ik ben Bee Gees-fan, nou ja, wás). Gelijk ook de hele cd aangeschaft: fantastische plaat.
Als je geen popjournalist bent heb je geen recht van spreken in fok!wereld hoor En nu geen heilige huisjes meer omtrappen he..
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  vrijdag 24 februari 2006 @ 00:06:06 #262
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_35428073
Doolittle kent geen zinloze opvullers, hoor.
En ik kan het weten, want ik heb smaak.
...dass wir fliegen.
pi_35428136
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 00:05 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Mooi he, muziek
ja
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
pi_35428233
quote:

[..]

er zijn weinig platen die me meer weten te raken. Hetzelfde heb jij misschien met Herman van Veen.
Ik mag hopen van niet

Mensen die 'geraakt' worden door Herman van Veen volg ik niet helemaal
pi_35428289
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 00:09 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Ik mag hopen van niet

Mensen die 'geraakt' worden door Herman van Veen volg ik niet helemaal
Nadat ik Boudewijn Büch op de Uitmarkt iemand een schedelbasisfractuur heb zien gooien met een mooie ingebonden vijfling van Ludlum geloof ik alles .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage vrijdag 24 februari 2006 @ 00:11:27 #266
95179 TheGrandWazoo
pi_35428290
Hoezo niet? Rosegeur en Marjolein van Herman blijft briljant in mijn optiek!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_35428306
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 00:00 schreef GLO het volgende:

[..]

Ahja, ik vind het dus drie keer niets, die cover. Vind de originele plaat een echt juweeltje, en alles wat het origineel een juweeltje maakt mist in die versie van de Scissor Sisters. Maar da's dus waarom jij die weer leuk vind.
pi_35428346
quote:

[..]

Ik reageerde op iemand die het had over een cover van boeijen die van van Veen was
Maar ik vind de composities van Cohen weinig boeiend eigenlijk, hoewel de man best een mooie stem heeft, toegegeven..
quote:
Ik vind dat sommige bands een bovengemiddeld aantal goede nummers en muziek hebben geschreven en daarom terecht een zekere status verdienen (zelfs bands die mijn smaak niet zijn). Bij the pixies vind ik de opbrengst altijd nogal mager voor een band die volgens allerlei mensen zo verschrikkelijk invloedrijk is geweest. Jammer dat ze niet wat meer tijd hebben gestoken in het schrijven van wat meer pakkende popsongs ipv. die ongein van black...
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  vrijdag 24 februari 2006 @ 00:22:05 #269
46794 Berkery
Fat bastard
pi_35428704
White Zombie - I'm your Boogieman al genoemd?

Bij deze!
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_35428775
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 00:12 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik reageerde op iemand die het had over een cover van boeijen die van van Veen was
Maar ik vind de composities van Cohen weinig boeiend eigenlijk, hoewel de man best een mooie stem heeft, toegegeven..
[..]
Z'n stem is ook juist wat de nummers zo mooi maakt, hoewel hij ook heus wel mooie stukjes muziek geschreven heeft.
quote:
Ik vind dat sommige bands een bovengemiddeld aantal goede nummers en muziek hebben geschreven en daarom terecht een zekere status verdienen (zelfs bands die mijn smaak niet zijn). Bij the pixies vind ik de opbrengst altijd nogal mager voor een band die volgens allerlei mensen zo verschrikkelijk invloedrijk is geweest. Jammer dat ze niet wat meer tijd hebben gestoken in het schrijven van wat meer pakkende popsongs ipv. die ongein van black...
Misschien dat je uit kunt leggen wat je onder 'die ongein van black' verstaat. Wat mij betreft is hij namelijk een geniale songwriter. Maar goed dit is puur een kwestie van smaak, het lijkt me dan ook verstandig om de discussie te staken.
  Redactie Frontpage vrijdag 24 februari 2006 @ 00:25:12 #271
95179 TheGrandWazoo
pi_35428813
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 00:22 schreef Berkery het volgende:
White Zombie - I'm your Boogieman al genoemd?

Bij deze!
Nee ik ken het niet maar dit ga ik onmiddelijk opzoeken! De combi klinkt al waanzinnig haha!
(Superworm)
pi_35428994
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 00:23 schreef spacemangraig het volgende:

Misschien dat je uit kunt leggen wat je onder 'die ongein van black' verstaat. Wat mij betreft is hij namelijk een geniale songwriter. Maar goed dit is puur een kwestie van smaak, het lijkt me dan ook verstandig om de discussie te staken.
Welnee het begint net interessant te worden Ikzelf ben de Pixies pas gaan waarderen toen ik doorkreeg dat die teksten nergens over gaan. Ik zie ze gewoon als een vrolijke pretrockband, harmless fun. Dan valt er veel plezier aan ze te beleven. Maar je moet ze niet te serieus nemen, al was het maar omdat ze dat met zich zelf ook niet deden.

En tenslotte moet je een band niet kapittelen om haar fans, vind ik. Een band kan er tenslotte ook niks aan doen dat ze fans achter zich aan krijgt die hen heilig verklaren.
pi_35429149
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:39 schreef De-oneven-2 het volgende:

The Slits ken ik wel, maar dat nummer niet. Lijkt me leuk.
Helpt waar hij kan!
  vrijdag 24 februari 2006 @ 00:37:09 #274
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_35429198
Ik vind 'm érg leuk, NoSigar.
...dass wir fliegen.
pi_35429312
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 00:06 schreef De-oneven-2 het volgende:
Doolittle kent geen zinloze opvullers, hoor.
En ik kan het weten, want ik heb smaak.
het begint er inderdaad een beetje op te lijken ja .
Helpt waar hij kan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')