My god! Waarom vind je die in godsnaam beter dan het origineel?!quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:30 schreef GLO het volgende:
04. Comfortably Numb - Scissor Sisters (orig. van Pink Floyd)
Klopt, ik was te makkelijk om te zeggen dat het numer van sting was, omdat sting toch ook meespeelde in the policequote:
Geen idee. Ik ben geen popjournalist. Maar bij het origineel moest ik altijd gapen, en bij de SS-versie sprong mijn hart van meet af aan op. Geweldige Bee Gees-pastiche (ja ik ben Bee Gees-fan, nou ja, wás). Gelijk ook de hele cd aangeschaft: fantastische plaat.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:48 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
My god! Waarom vind je die in godsnaam beter dan het origineel?!
Omdat ie beter is, DO2.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:39 schreef De-oneven-2 het volgende:
Als mensen mij vragen om met een voorbeeld te komen van een cover die beter is dan de originele plaat,
dan kom ik altijd met 'I Heard it Through the Grapevine' van The Slits.
Maar vraag me niet waarom.
Het origineel mag ik graag horen, maar ik hou wel van de stem van Cohen op I'm your man en The future. Als die stem je ding niet is dan wordt het al gauw eentonig en omdat Cohen best een geslaagd songwriter is, is het dan best een goed idee om eens een cover te proberen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:29 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Die ken ik ja... ken alleen het origineel niet
Ja god dat kan je je bij elke muzikant wel af gaan vragen. Ik ken ook alleen zijn debuut album, en er zijn weinig platen die me meer weten te raken. Hetzelfde heb jij misschien met Herman van Veen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:22 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Wat is er dan zo briljant aan Cohen?
Ach, ieder heeft toch zo z'n bands die heilig voor 'm zijn? Dat heb jij bijv. met The Cure en aanverwanten. Daar ga ik toch verder ook niet over zeuren.quote:The pixies hebben best aardige nummers geschreven, helaas per plaat ook steeds zo'n 9 totaal zinloze opvullers met puberaal college-humour getetter van meneer Black ertussen. Vind ik verre van genoeg voor een heiligheidsstatus![]()
Mooi he, muziekquote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:03 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Ja god dat kan je je bij elke muzikant wel af gaan vragen. Ik ken ook alleen zijn debuut album, en er zijn weinig platen die me meer weten te raken. Hetzelfde heb jij misschien met Herman van Veen.
[..]
Ach, ieder heeft toch zo z'n bands die heilig voor 'm zijn? Dat heb jij bijv. met The Cure en aanverwanten. Daar ga ik toch verder ook niet over zeuren.
Als je geen popjournalist bent heb je geen recht van spreken in fok!wereld hoorquote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:00 schreef GLO het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ben geen popjournalist. Maar bij het origineel moest ik altijd gapen, en bij de SS-versie sprong mijn hart van meet af aan op. Geweldige Bee Gees-pastiche (ja ik ben Bee Gees-fan, nou ja, wás). Gelijk ook de hele cd aangeschaft: fantastische plaat.
jaquote:
Ik mag hopen van nietquote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:03 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
er zijn weinig platen die me meer weten te raken. Hetzelfde heb jij misschien met Herman van Veen.
Nadat ik Boudewijn Büch op de Uitmarkt iemand een schedelbasisfractuur heb zien gooien met een mooie ingebonden vijfling van Ludlum geloof ik allesquote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:09 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ik mag hopen van niet![]()
Mensen die 'geraakt' worden door Herman van Veen volg ik niet helemaal![]()
Ahja, ik vind het dus drie keer niets, die cover. Vind de originele plaat een echt juweeltje, en alles wat het origineel een juweeltje maakt mist in die versie van de Scissor Sisters. Maar da's dus waarom jij die weer leuk vind.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:00 schreef GLO het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ben geen popjournalist. Maar bij het origineel moest ik altijd gapen, en bij de SS-versie sprong mijn hart van meet af aan op. Geweldige Bee Gees-pastiche (ja ik ben Bee Gees-fan, nou ja, wás). Gelijk ook de hele cd aangeschaft: fantastische plaat.
Ik reageerde op iemand die het had over een cover van boeijen die van van Veen wasquote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:03 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Ja god dat kan je je bij elke muzikant wel af gaan vragen. Ik ken ook alleen zijn debuut album, en er zijn weinig platen die me meer weten te raken. Hetzelfde heb jij misschien met Herman van Veen.
Ik vind dat sommige bands een bovengemiddeld aantal goede nummers en muziek hebben geschreven en daarom terecht een zekere status verdienen (zelfs bands die mijn smaak niet zijn). Bij the pixies vind ik de opbrengst altijd nogal mager voor een band die volgens allerlei mensen zo verschrikkelijk invloedrijk is geweest. Jammer dat ze niet wat meer tijd hebben gestoken in het schrijven van wat meer pakkende popsongs ipv. die ongein van black...quote:Ach, ieder heeft toch zo z'n bands die heilig voor 'm zijn? Dat heb jij bijv. met The Cure en aanverwanten. Daar ga ik toch verder ook niet over zeuren.
Z'n stem is ook juist wat de nummers zo mooi maakt, hoewel hij ook heus wel mooie stukjes muziek geschreven heeft.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:12 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik reageerde op iemand die het had over een cover van boeijen die van van Veen was![]()
Maar ik vind de composities van Cohen weinig boeiend eigenlijk, hoewel de man best een mooie stem heeft, toegegeven..
[..]
Misschien dat je uit kunt leggen wat je onder 'die ongein van black' verstaat. Wat mij betreft is hij namelijk een geniale songwriter. Maar goed dit is puur een kwestie van smaak, het lijkt me dan ook verstandig om de discussie te staken.quote:Ik vind dat sommige bands een bovengemiddeld aantal goede nummers en muziek hebben geschreven en daarom terecht een zekere status verdienen (zelfs bands die mijn smaak niet zijn). Bij the pixies vind ik de opbrengst altijd nogal mager voor een band die volgens allerlei mensen zo verschrikkelijk invloedrijk is geweest. Jammer dat ze niet wat meer tijd hebben gestoken in het schrijven van wat meer pakkende popsongs ipv. die ongein van black...
Nee ik ken het niet maar dit ga ik onmiddelijk opzoeken! De combi klinkt al waanzinnig haha!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:22 schreef Berkery het volgende:
White Zombie - I'm your Boogieman al genoemd?
Bij deze!![]()
Welnee het begint net interessant te wordenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:23 schreef spacemangraig het volgende:
Misschien dat je uit kunt leggen wat je onder 'die ongein van black' verstaat. Wat mij betreft is hij namelijk een geniale songwriter. Maar goed dit is puur een kwestie van smaak, het lijkt me dan ook verstandig om de discussie te staken.
The Slits ken ik wel, maar dat nummer niet. Lijkt me leuk.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:39 schreef De-oneven-2 het volgende:
Als mensen mij vragen om met een voorbeeld te komen van een cover die beter is dan de originele plaat,
dan kom ik altijd met 'I Heard it Through the Grapevine' van The Slits.
Maar vraag me niet waarom.
het begint er inderdaad een beetje op te lijken jaquote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:06 schreef De-oneven-2 het volgende:
Doolittle kent geen zinloze opvullers, hoor.
En ik kan het weten, want ik heb smaak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |