TS begint, dus ik zal er even 2 noemen:
1: Apocalyptica feat. Nina Hagen - Seemann. Een cover van Rammstein. Niet beter dan het origineel, maar de stem van mevrouw Hagen past geweldig bij het nummer, net als het onheilspellende geluid van de cello's.
2: Cradle of Filth - Hallowed be thy name (niet slaan, lieve Maidenfans). 1 Van de weinig nummers van CoF die ik ik echt goed vind eigenlijk. Het heeft, in mijn ogen, veel meer power dan het origineel, dat ik overigens niet zo goed ken. Daar ik absoluut geen Maidenfan ben, vind ik deze cover beter dan het origineel.
Ik vind dat een cover een eerbetoon moet zijn voor het origineel, er moet dus werkelijk met gevoel het nummer gecoverd worden.
Covers waarvan de zanger/zangeres het origineel niet eens kent en waar het alleen maar gaat om geld in het laadje zijn gvdommese kutnummers
[Dit bericht is gewijzigd door bramos-elvis op 27-01-2004 13:52]
Wat ik bij covers goed vind is het ombouwen van een origineel naar een eigen stijl. Net zoals de bij de Cradle of Filth-versie van een Iron Maiden heeft Therapy? Isolation veranderd van een post-punk nummer naar een punk/alternative metal nummer dat perfect past bij de rest van de nummers van Troublegum. Een eigen draai, daar gaat het om.
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 27-01-2004 14:11]
Cradle of Filth - Black Metal (VENOM cover)
Vind ze beide beter dan het origineel. Meer power en bij the trooper hebben ze ook het tempo omhoog gegooid. Klinkt supervet
[Dit bericht is gewijzigd door Bioman_1 op 27-01-2004 13:59]
Wat recente:
Girls aloud - Jump
White stripes - I just don't know what to do with myself
After forever - The evil that men do
Wat minder bekende:
Juliana Hatfield - Every breath you take
Scheer - Hanging on the telephone
quote:Ook uw mening wordt op prijs gesteld, maar niet hier.....
Op dinsdag 27 januari 2004 13:59 schreef Mondo_Generator het volgende:
Kuttopic.
quote:Mee eens.
Op dinsdag 27 januari 2004 13:51 schreef Mondo_Generator het volgende:
Zo lijkt het verdomme wel een "wat luister je nu" topique. Plaats eens een klein stukje motivatie, dat maakt het topique wat interessanterder, weetje.
Ook goed: Apocalyptica op de eerste 2 cd's. Metal klinkt erg cool als het op cello's gespeeld wordt. De Metallica nummers zijn goed, maar een hele cd vol is misschien iets te veel van het goede. Inquisition Symphony vind ik daarom beter. Nummers van Metallica, Pantera, Sepultura. Enkele eigen nummers erbij. Goede cd.
Sebbo, dan wel Summo: Als er al andere topics over zijn (die ik zo snel niet kon vinden), roep het maar, dan copy paste ik wel even.
quote:Inderdaad. Als je niet beter zou weten, dan zou je denken dat de versie van The Police een slap aftreksel van Machine Head is. Ware het niet dat Machine Head er iets later mee kwam.
Op dinsdag 27 januari 2004 14:06 schreef Monidique het volgende:
Simpel: Harder, voller dan het origineel, stem is heerlijker.
Ik moet zeggen dat ik in beide gevallen de covers lekkerder vind klinken, alleen jammer dat bij de uitvoering van Mr. Tambourine Man van The Byrds maar 1 couplet wordt gezongen. Het origineel duurt 5:28 en de cover duurt 2:31.
Maar goed, het moest natuurlijk op een single komen en een flinke hit worden
Lauryn Hill - Turn the lights down low van Bob Marley is ook een prima versie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |