Voor zover ik weet gaat de productie bij VAZ gewoon lekker doorquote:Op zondag 19 februari 2006 18:42 schreef Hyperdude het volgende:
Maar hoe gaat het momenteel met die fabriek?
Maken ze pog otoo's in behoorlijke aantallen of schroeven ze overgebleven onderdelen in elkaar tot het op is?
Liever een hadnvol typfouten dan een copypastepost van een andere sitequote:Op zondag 19 februari 2006 21:39 schreef hermandeperman het volgende:
Jammer alleen van de nodige typfouten
Dat Top Gear-filmpje blijftquote:Op zondag 19 februari 2006 18:15 schreef Alexxxxx het volgende:
het filmpje van de door Lotus getunede Lada
Wow, dat staat echt goed, het lijkt net als of het zo hoortquote:Op zondag 19 februari 2006 18:37 schreef Alexxxxx het volgende:
Kom ik ineens een Lada Forum tegen![]()
Even wat plaatjes
Ga dan voor het origineel!quote:Op zondag 19 februari 2006 22:55 schreef Ringo het volgende:
Het topmodel van de oer-Lada:
[afbeelding]
Ik zweer het, vind die wagen mooi nu. Vooral die grille...
![]()
Dat hoekige, gedateerde design... a minor classic.
En de Italianen kregen als ruil goedkoop staal weer retour.Helaas van zo'n baggerkwaliteit dat de hele Italiaanse otooindustrie bijna over de kling werd gejaagd, misschien een plannetje van de KGB?quote:Op maandag 20 februari 2006 07:57 schreef zentuin het volgende:
[..]
De fiat 124, waarvan de mallen verkocht zijn aan Lada (en FSO) zodat die een eigen autoindustrie konden opzetten / uitbreiden...
Oók mooi. Maar die auto is een stuk tijdlozer, ronder ook. De Lada 2107, dat is zo jaren 80. En dat terwijl de Fiat 124 in 1967 Auto van het Jaar was.quote:Op maandag 20 februari 2006 07:57 schreef zentuin het volgende:
Ga dan voor het origineel!
[afbeelding]
De fiat 124, waarvan de mallen verkocht zijn aan Lada (en FSO) zodat die een eigen autoindustrie konden opzetten / uitbreiden...
Er is dan ook voor 100.000 Engelse pond aan verbouwd.quote:Op maandag 20 februari 2006 13:20 schreef Youp het volgende:
die TG lada-lotus is geweldig
daar zou ik me echt niet mee schamen
Omdat je niet goed leestquote:Op maandag 20 februari 2006 11:21 schreef Googolplexian het volgende:
Waarom staat de Top Gear Lada hier niet tussen?
zowquote:Op maandag 20 februari 2006 14:21 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Omdat je niet goed leest(laatste regel van de OP )
Volgens mij het tweede, licentiebouw he?quote:Op maandag 20 februari 2006 14:33 schreef 2cv het volgende:
Is alleen het koetswerk van de Lada overgenomen van de fiat 124 of ook het techische deel + het interieur ?
*mompelt iets over achterruitverwarming en duwen en zo*quote:
Dat ding was me idd vet, zowel kwa prestaties als kwa uiterlijk en voorzieningen.quote:Op maandag 20 februari 2006 13:20 schreef Youp het volgende:
die TG lada-lotus is geweldig
daar zou ik me echt niet mee schamen
En vervolgens voor het luttele bedrag van 7400 Engelse ponden verkocht via eBayquote:Op maandag 20 februari 2006 13:45 schreef Ringo het volgende:
Er is dan ook voor 100.000 Engelse pond aan verbouwd.
Als ik de lotto win krijg je d'r zowiezo ééntje van mequote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Wedstrijdje doen welke fokker als eerste een Niva heeft?Ik ben ook in de race
waarvan 98.500 engelse ponden aan uurloonquote:Op maandag 20 februari 2006 13:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
Er is dan ook voor 100.000 Engelse pond aan verbouwd.
Correctie: Het zou je 100.000 pond kosten als je je Lada naar lotus zou sturenquote:Op maandag 20 februari 2006 13:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
Er is dan ook voor 100.000 Engelse pond aan verbouwd.
Linux nerd. En kan dit niet veel korter? Iets met RM/Rf ?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:35 schreef Ballebek het volgende:
sudo mv /topic/821130 /dev/null
Nou nou ik lig in een deuk, als die russen hun technische hoogstandjes willen laten zien, laat ze, voor je het weet wordt je door de ex-KGB opgepaktquote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:35 schreef Ballebek het volgende:
sudo mv /topic/821130 /dev/null
Ik heb met ook_gek een tijdje terug die mensen van Lada (ookal waren er lekkere Russische wijven bij die tent) ernorm uitgelachen zelfs op de grond gaan liggen van het lachen (je kon ons wegdragen) omdat ze met veel bombarie op de IAA 2003 in Frankfurt een nieuw model Lada introduceren die exact hetzelfde leek op alle andere Lada's van de afgelopen 30 jaar![]()
picsquote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:19 schreef Ballebek het volgende:
Ik wacht op de eerste foto's van de "getunede" Lada's met papiermache sideskirts en spoilers
Veel gezien daar op de weg nl!
Staat al in de OP, en ook in 1 van de reacties op pagina 1.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:03 schreef michiel_merk het volgende:
lada tuned by lotus
http://video.google.com/videoplay?docid=2085095381362301509&q=top+gear [afbeelding]
Die heb ik!quote:Op zondag 19 februari 2006 22:55 schreef Ringo het volgende:
Het topmodel van de oer-Lada:
[afbeelding]
Ik zweer het, vind die wagen mooi nu. Vooral die grille...
![]()
Dat hoekige, gedateerde design... a minor classic.
foto's!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Die heb ik!
En voor de duidelijkheid: die foto komt van de VAZ site, VAZ is de fabrikant van Lada. Deze auto wordt dus nu nog steeds gemaakt.
Pff, een Lada fantopic starten en mij niet eens even roepen, schande
Nu was de subtiele verwijzing in Wrak van de week voldoende.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:22 schreef Alexxxxx het volgende:
De_Hertog, als het nog veel langer had geduurd had ik je wel geroepen hoor
Nee dat ding heeft geen stuurbekrachtigingquote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:11 schreef Tomatenboer het volgende:
Zijn Samara's trouwens ooit geleverd met stuurbekrachtiging?
Want de ene keer dat ik in de Lada van een oom van mij heb mogen rijden voelde ik me vrachtwagen-chauffeur
Want ik ben een Leuke Samara 1.5 uit 1997 met pas 32.000 km op de teller tegen gekomen
Vraagprijs ¤ 950,-en 't heb nog een subtiel spoilertje en velgjes ook
Leuk voor d'r bij zullen we maar zeggen.
Sterker nog, de nieuwe Lada's 110/111/112 hebben dat niet op alle uitvoeringenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:17 schreef yup het volgende:
[..]
Nee dat ding heeft geen stuurbekrachtiging
Maar wel de lock-to-lock van een vrachtwagen
Stuur is zo licht omdat je idioot veel omwentelingen moet doen om een klein beetje te draaien...
Serieus zo een ding is dus echt niet relaxed om te manouvreren bij langzaam verkeer, je hoepelt jezelf helemaal krom
Die staat volgens mij al best een tijdje te koop, want die kwam ik een jaar geleden of zo ook al tegen. Het is natuurlijk wel leuk om zo'n snelle Lada te hebben, maar ik vind hem zo erg fout gepimpt dat ie niet eens mooi lelijk meer isquote:Op woensdag 22 februari 2006 01:10 schreef Googolplexian het volgende:
Lada V8 te koop
Lada V8 289ci (5.0ltr.) @ Speurders
Da's toch DE Lada V8 (hier in de regio al jaren berucht)?
[afbeelding]
Whaaaaquote:Snelste Lada ter wereld?
*V8 289ci (5.0ltr) motor
*Automaat met shifterkit
*0-100 km/u in 4.9sec.
*1/4 mile 13.6sec.
*Auto voor de sprint
*kenteken 4cil. aanwezig
Prijs: ¤ 3.250,-
is een mooie project auto, heb contact met de eigenaar om hem over te nemenquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:03 schreef Geqxon het volgende:
http://www.speurders.nl/a(...)8_289ci_5_0ltr_.html
[..]
Whaaaa
Hoe zit/zat het met de afdichtingenin de hoeken ?quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:51 schreef patje74 het volgende:
Ik lees net dat deze lada;
[afbeelding]
zelfs geleverd is met een 4 (jawel, 4!!!) -schijfs wankelmotor!
Ze waren bedoeld voor de KGB en de GAI (Russische politie). Oh ja, ze leverden 210 PK.
bron??quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:51 schreef patje74 het volgende:
Ik lees net dat deze lada;
[afbeelding]
zelfs geleverd is met een 4 (jawel, 4!!!) -schijfs wankelmotor!
Ze waren bedoeld voor de KGB en de GAI (Russische politie). Oh ja, ze leverden 210 PK.
Van de Autosoviet-site:quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:01 schreef 2cv het volgende:
[..]
Hoe zit/zat het met de afdichtingenin de hoeken ?
Zal dus niet heel goed gezeten hebben..quote:But the life of the Lada-Wankel engines is terribly short: 20.000 km!! This because the russian alloy is of poor quality: a Wankel engine needs high-quality materials for the various elements. Making an engine of this type with the russian steels, it's like producing an aeromotive engine with the bronze of the antique coins...
klopt, alleen japanners kunnen zoiets van goede kwaliteit makenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Van de Autosoviet-site:
[..]
Zal dus niet heel goed gezeten hebben..
De laatste Ro80's van NSU waren anders ook prima. Alleen jammer dat ze te laat kwamen...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:21 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
klopt, alleen japanners kunnen zoiets van goede kwaliteit maken![]()
Oplossing: goed staal kopen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Van de Autosoviet-site:
[..]
Zal dus niet heel goed gezeten hebben..
Je nummerbord zit echt ongelofelijk scheef, dat is voor mij toch wel de nummer 1 afknapper als ik een auto wil kopenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Sterker nog, de nieuwe Lada's 110/111/112 hebben dat niet op alle uitvoeringen
Overigens heb ik van het ontbreken van stuurbekrachtiging vrijwel alleen last met parkeren en dergelijke.
Dan hier een paar foto's gevonden, van mijn Lada waar je hem niet snel verwacht:
[afbeelding]
In de bergen...
[afbeelding]
...op de golfbaan...
[afbeelding]
...en bij de garage
dat scheve geeft het wel een nog wat meer oostblok-gevoel natuurlijkquote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:07 schreef JosvG het volgende:
[..]
Je nummerbord zit echt ongelofelijk scheef, dat is voor mij toch wel de nummer 1 afknapper als ik een auto wil kopenTip van mij: Doe er iets aan
Zouden dat onaangepaste lada's zijn? Als dat zo is, dan moeten die wielnaven/assen echt ubersterk zijnquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:22 schreef pvdplanet het volgende:
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=video&file=06080223_lada.wmv
Vooral omdat de auto nieuw al maar een duizendje of 7 kostte.quote:Op zondag 26 februari 2006 20:58 schreef Rapaille het volgende:
Mijn ouders hebben vroeger een hele tijd een een 2105 gereden. Zo goedkoop rij je echt in geen enkel ander merk. Jarenlang zonder noemenswaardigheden erin gereden, bij de verkoop kregen we een 1500 euro inruil (auto van een jaar of 8 oud) nog nooit zo gelachen.
het origineel (ewel duur)quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:31 schreef De_Hertog het volgende:
Op autotrader staat er een voor 1000 euro, de enige die ik zo snel kon vinden. De url hier plaatsen werkt niet, maar op autotrader zoeken op Lada en je vind hem. Ik heb voor de mijne ook zo iets betaald, inclusief afleverbeurt, nieuwe apk en nieuwe accu.
Ze worden vrij zeldzaam omdat een hoop autobedrijven ze hier inkopen en terug naar het oosten verslepen. Daar zijn ze namelijk erg gewild voor onderdelen, en hier onderhouden mensen hun auto 'iets' beter. Ik heb ook al eens, toen ik bij een stoplicht stond, een klop op mijn raam gehad van een persoon die mij z'n kaartje gaf en zei dat ik hem maar moest bellen als ik mijn Lada wilde verkopen. Nou, dat ben ik voorlopig niet van plan
Overigens, aangezien de kans in dit subforum vrij groot is dat mensen oude AutoWeek of soortgelijke tijdschriften hebben liggen, kijk eens naar mijn sig
OMG zo vet uitgebouwd en dan toch nog die trekhaakquote:Op zondag 26 februari 2006 14:49 schreef Opa_vertelt het volgende:
Nog even wat foto's van getunede Lada's voor de liefhebbers:
Neequote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:59 schreef PNG het volgende:
Der is 1 type standaard bijzondere Lada...
Is gebouwd als homologatie model voor rally.
Heeft een hoog toerig blok met karakter en o.a. standaard natrium gevulde kleppen.
Weet jij welke Lada dit is ?
hmmz ik heb een keer een lada gepost waar mee ze rallye's deden. Naar alle vier wielen liep een ketting voor de aandrijving. Misschien is dat um. Wil je hem zien, moet je even een paar duizend post van mij doorspittenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:59 schreef PNG het volgende:
Der is 1 type standaard bijzondere Lada...
Is gebouwd als homologatie model voor rally.
Heeft een hoog toerig blok met karakter en o.a. standaard natrium gevulde kleppen.
Weet jij welke Lada dit is ?
Dus ze zijn wel betrouwbaar? En je vond verschillende benzine kwaliteiten een openbaring? Ging de auto er dan beter van rijden, of bedoel je gewoon dat de lada op alles rijdt wat ook maar een beetje op benzine lijkt?quote:Op woensdag 1 maart 2006 18:33 schreef Thorical het volgende:
Leuk zo'n Lada topic.
Ik ben met een 1200 de halve su door gecrossed en op de terugweg op de Moskouwse rondweg ben ik vanachter aangereden. Het heeft me een week geduurd om een garage te vinden die m'n zhiguli wilde repareren. Dat heeft ons 1000 rbl gekost en zou ons toen 3600 fl. gekost hebben.
Het overschakelen van verschillende benzine kwaliteiten vond ik een openbaring. ron 95/89.
Maar een samara heb ik altijd een plastic bak gevonden maar een oka een leuk stadsautootje.
Waar is die Niva dan?quote:Op donderdag 2 maart 2006 00:06 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Lada niva mét ferarri motor
http://video.google.com/videoplay?docid=7269272135985732618&q=lada
404quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:16 schreef De_Hertog het volgende:
Nog een filmpje:
http://www.dehertog.net/lada/stuur.mpeg
Niet zelf gemaakt hoor
jammer dat de verkoopaantalen van de nieuwe Lada's niet zo hoog zijn als de views van dit topicquote:Op donderdag 2 maart 2006 22:09 schreef misteriks het volgende:
wat een zalige foto's hier ! lada lijkt me levendiger dan ooit
Het zou al mooi zijn als het aantal posts in dit topic gehaald werdenquote:Op donderdag 2 maart 2006 22:25 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
jammer dat de verkoopaantalen van de nieuwe Lada's niet zo hoog zijn als de views van dit topic
Ik dacht dat ze zo'n 200 per jaar verkochten nu? Nou ja, ik weet het ook nietquote:Op donderdag 2 maart 2006 22:32 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Het zou al mooi zijn als het aantal posts in dit topic gehaald werden![]()
Waar rijden die dan in godsnaam?quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze zo'n 200 per jaar verkochten nu? Nou ja, ik weet het ook niet
In de dorpjes waar een zogenaamde 'dorpsdealer'zit. Zo reden er in mijn geboortedorp vroeger veel FSO's rond, omdat er toevallig een FSO-dealer wasquote:Op donderdag 2 maart 2006 22:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Waar rijden die dan in godsnaam?
Toch niet allemaal in Beerta en omstreken.
het probleem is, dat nieuwe Lada's niet dezelfde allure hebben als de oudequote:Op donderdag 2 maart 2006 22:25 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
jammer dat de verkoopaantalen van de nieuwe Lada's niet zo hoog zijn als de views van dit topic
volgens mij staan ze continu op markplaats in perfecte staatquote:Op vrijdag 3 maart 2006 01:25 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
het probleem is, dat nieuwe Lada's niet dezelfde allure hebben als de oude
ik wil ook alleen maar een oude in goede staat, maar probeer die maar eens echt te vinden
nou ja, misschien ben ik ook wel iets te veeleisend
Dat valt nog best tegen. Van de oude 2100 serie kom je nu op speurders de hier al eerder genoemde gepimpte variant tegen, en een in wit-zwart uitgevoerde 2107 voor 1750,-. Dan heb je wel een recent model met injectiemotor. Helemaal 'echt' ziet het er niet uitquote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:13 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
volgens mij staan ze continu op markplaats in perfecte staat![]()
LOLquote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:28 schreef RRRobert het volgende:
Op de weblog staat een blogje over de filmpje met de 'real life Simpsons', waarin Homer zich voortbeweegt... in een Lada![]()
http://www.marktplaats.nl(...)s/lada/23373436.htmlquote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:28 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat valt nog best tegen. Van de oude 2100 serie kom je nu op speurders de hier al eerder genoemde gepimpte variant tegen, en een in wit-zwart uitgevoerde 2107 voor 1750,-. Dan heb je wel een recent model met injectiemotor. Helemaal 'echt' ziet het er niet uitEen nog oudere 1200-1600 kom je vrij zelden tegen, die worden vooral gezocht.
Die ziet er inderdaad prima uit, ik moet helaas bekennen dat de mijne lang zo wit niet meer is. Ik vraag me wel af waar hij stuurbekrachtiging vandaan wil halen, dat de eerste editie van de 110/11/112 serie nog niet eensquote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:57 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
http://www.marktplaats.nl(...)s/lada/23373436.html
deze ziet er wel erg strak en orgineel uit![]()
Is dat bij wijze van spreken of echt? Aangezien het importeren van oldtimers uit EU landen ook niet veel kost..quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:14 schreef synthetictherapy het volgende:
ik woon in litouwen en we hebben deze winter denk ik al een stuk of 12 1200 en 1600's stuk gereden met ijsrallycross, ik zal van t weekend even wat pics scannen, je koopt hier een rijdende 12/1600 voor 30 euro.
Ik ga emigreren.quote:Op donderdag 16 maart 2006 21:14 schreef synthetictherapy het volgende:
ik woon in litouwen en we hebben deze winter denk ik al een stuk of 12 1200 en 1600's stuk gereden met ijsrallycross, ik zal van t weekend even wat pics scannen, je koopt hier een rijdende 12/1600 voor 30 euro.
Even de valse geschiedschrijving herstellen:quote:Op zondag 19 februari 2006 18:15 schreef Alexxxxx het volgende:
Eind 1984 verscheen de 2108, beter bekend als Samara. Deze auto had een door Porsche ontwikkelde motor, en de Lada Samara cabrio liep zelfs van dezelfde lopende band als de Porsche Boxster, bij Valmet in Finland.
Vanaf een 400 euro heb je een goed rijdende met apk, wil je echt een nette ongeveer een 1500 euro.quote:
Dat is echt, je koopt hier een mooie voor een 500 euroquote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Is dat bij wijze van spreken of echt? Aangezien het importeren van oldtimers uit EU landen ook niet veel kost..
Dat is geen 30 euroquote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:59 schreef synthetictherapy het volgende:
[..]
Dat is echt, je koopt hier een mooie voor een 500 euro
bij die 30 euro stelde hij ook alleen maar dat hij rijdt, niet dat ie ook nog in goede staat isquote:Op woensdag 22 maart 2006 09:16 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is geen 30 euro
Toch wel nette prijzen, overigens
En wat kost de import van zoiets? Ik heb over een paar maanden mijn rijbewijs en een goedkope Niva gaat er zeker wel in. Dat is nog iets wat ik echt graag wil.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 10:51 schreef synthetictherapy het volgende:
[..]
Vanaf een 400 euro heb je een goed rijdende met apk, wil je echt een nette ongeveer een 1500 euro.
Maar moet er wel bij zeggen, ik vind lada geen mooie auto, maar heb wel bewondering gekregen voor de techniek( of het ontbreken daarvan) waardoor ze eigenlijk onverwoestbaar zijn.
Ik heb diverse ernstige crashes gemaakt, en een twee keer over de kop geslagen ook zonder rolkooi is het een uitermate robuust produkt.![]()
![]()
[afbeelding]
niva 1985 348 euro
[afbeelding]
Niva 1999 1900 euro
![]()
Idem hierquote:Op woensdag 22 maart 2006 12:38 schreef JosvG het volgende:
[..]
En wat kost de import van zoiets? Ik heb over een paar maanden mijn rijbewijs en een goedkope Niva gaat er zeker wel in. Dat is nog iets wat ik echt graag wil.
Transport? Goedkoop ticketje of, nog goedkoper, treinreis van een paar dagen en terug rijden in je mooie nieuwe Lada natuurlijkquote:Op woensdag 22 maart 2006 15:56 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Idem hier
(En als we twee Niva's tegelijk importeren is dat goedkoper met transport e.d. lijkt me.)
de benzinekosten terug zouden dan wel eens meer kunnen zijnquote:Op woensdag 22 maart 2006 22:49 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Transport? Goedkoop ticketje of, nog goedkoper, treinreis van een paar dagen en terug rijden in je mooie nieuwe Lada natuurlijk
Maar de lol ookquote:Op woensdag 22 maart 2006 22:50 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
de benzinekosten terug zouden dan wel eens meer kunnen zijn
ook weer waarquote:Op woensdag 22 maart 2006 22:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar de lol ookBovendien is transport van een auto van daar naar hier ook niet gratis. Maar, ik heb een tijdje geleden een verhaal gelezen van iemand die voor een euro of 30 in Oost-Duitsland een Wartburg kocht en er gewoon mee naar Nederland wilde tuffen. En zo iets zou ik best een keer met een oude Lada willen doen...
Dat kost pas meer benzinequote:Op woensdag 22 maart 2006 22:59 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
ook weer waar
maar persoonlijk zou ik hem eerst hierheen halen, nakijken en er dan zelf mee heen en weer rijden op vakantie
klopt, maar dan is het een vakantiequote:
Op mijn manier net zo goed hoorquote:Op woensdag 22 maart 2006 23:07 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
klopt, maar dan is het een vakantie
die zullen ze ongetwijfeld hebben, alleen iets langer zoekenquote:Op woensdag 22 maart 2006 23:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Op mijn manier net zo goed hoorZo'n beetje de hele terugweg kun je goedkoop overnachten, veel zien, en goedkoper onderdelen kopen dan thuis
Ik zou het zelf zo doen. Het is dat ik geen 400 euro ga uitgeven voor een tweede Lada
Overigens, als ze daar ook een Tatra voor die prijs hebben stap ik in het eerstvolgende vliegtuig..
Ik zou het zeker cool vinden om nu een Niva aan te schaffen voor 200 euro ofzo, en dan gewoon uit de verzekering etc te halen (ook geen BPM etc betalen) en dan totdat ik de auto nodig heb gewoon steeds aan dat ding sleutelen totdat het een hele goede auto is. De eerstkomende 3 jaar heb ik toch geen eigen auto nodig, is ook nog eens veel te duur.quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:56 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Idem hier
(En als we twee Niva's tegelijk importeren is dat goedkoper met transport e.d. lijkt me.)
Misschien kan die geemigreerde user hierboven een oogje in het ziel houden..quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:11 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
die zullen ze ongetwijfeld hebben, alleen iets langer zoeken
Een vakantie kun je maanden van te voren plannen, maar dat hoeft niet. Ik heb al verschillende vakanties gehad in die omgeving waarbij de planning bestond uit rond 4 uur eens gaan kijken waar we wilden eten en slapen, dat werkte prima. Bij de andere manier moet je juist meer plannen, namelijk het transportquote:en oip jouw manier is het iets minder makkelijk plannen, een vakantie kan je desnoods maanden van tevoren plannen, maar die auto ophalen zal toch binnen afzienbare tijd moeten zijn
niet op zo'n manier plannen, dat doe ik sowieso nooit, meer het plannen als in vrij nemenquote:Op woensdag 22 maart 2006 23:14 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Misschien kan die geemigreerde user hierboven een oogje in het ziel houden..![]()
[..]
Een vakantie kun je maanden van te voren plannen, maar dat hoeft niet. Ik heb al verschillende vakanties gehad in die omgeving waarbij de planning bestond uit rond 4 uur eens gaan kijken waar we wilden eten en slapen, dat werkte prima. Bij de andere manier moet je juist meer plannen, namelijk het transport
Daar heb je wel een punt jaquote:Op woensdag 22 maart 2006 23:17 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
niet op zo'n manier plannen, dat doe ik sowieso nooit, meer het plannen als in vrij nemen
om zo'n reis te ondernemen is nou eenmaal helaas geld nodig... ook daarquote:
Ik zou het dan anders doen, waarschijnlijk, en zo plannen dat mijn vakantie samenvalt met het ophalen. Uit de omschrijving van synthetictherapy lijken die auto's daar toch in overvloed te zijnquote:Op woensdag 22 maart 2006 23:24 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
om zo'n reis te ondernemen is nou eenmaal helaas geld nodig... ook daar
en zonder werk geen inkomendáár zouden ze eens wat aan moeten doen
dat zou natuurlijk altijd beter uitkomenquote:Op woensdag 22 maart 2006 23:27 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik zou het dan anders doen, waarschijnlijk, en zo plannen dat mijn vakantie samenvalt met het ophalen. Uit de omschrijving van synthetictherapy lijken die auto's daar toch in overvloed te zijn
Dat bedoel ik. Blijft alleen nog het 'probleem' over dat ik al een Lada hebquote:Op woensdag 22 maart 2006 23:29 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
dat zou natuurlijk altijd beter uitkomenmaar dat geluk moet je net hebben, echter als ST idd een goed beeld heeft geschetst (en waarom zou hij dat niet doen?) zou je er idd gewoon naar toe kunnen gaan en er daar een uitzoeken om mee terug te rijden
Bedankt voor de uitleg! Dat je voor 30 euro geen perfect model kon kopen vermoedde ik ook al wel hoorquote:Op donderdag 23 maart 2006 07:30 schreef synthetictherapy het volgende:
Zal even op wat punten reageren,
[..]
Mag ik mee, al is het maar voor de lolquote:Op donderdag 23 maart 2006 11:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Als ik dat zo lees gaan Jos en ik over een paar maanden jouw kant op komen dus
Van mij welquote:Op donderdag 23 maart 2006 11:07 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Mag ik mee, al is het maar voor de lol
In de zomervakantie heb ik tijd genoeg, nu nog even werken voor wat geld en dat komt misschien wel goedquote:Op donderdag 23 maart 2006 11:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Als ik dat zo lees gaan Jos en ik over een paar maanden jouw kant op komen dus
quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:37 schreef De_Hertog het volgende:
Ik zie het al, Lada-meet in Litouwen deze zomer!
Het gedeelte van Polen waar we door zouden kunnen rijden is erg mooi. Zoek maar eens op Gdansk, Malbork, en allerlei plaatsjes daar in de omgeving. Ik gok dat het gedeelte wat afschrikwekkend zou moeten zijn aan rijden door Polen eerder met de wegkwaliteit te maken heeftquote:Op donderdag 23 maart 2006 16:15 schreef JosvG het volgende:
[..]
Even over de rest van de info, ik wil wel graag door Polen rijden, door een beetje armoede etc laat ik me niet afschrikken, ik ben ook in de zwarten-wijken van Zuid Afrika geweest, dat is ook geen pretje.
Mijn vriendin is niet zeikerig, maar gaat denk ik toch niet meeIk wil best een Lada meet, maar op de heenweg bezit ik nog geen Lada
.
De vader van mijn vriendin zal trouwens wel opkijkenHij heeft zelf altijd een Niva gehad, en is een fan van die auto, hij heeft hem nu ingeruild voor een wat degelijkere familieauto, maar eigenlijk met tegenzin. Dus als ik ineens met een Niva daar de plaats op kom rijden wil ik zijn blik wel eens zien
.
Oh lol, dan dacht ik een beetje de verkeerde richting inquote:Op donderdag 23 maart 2006 16:18 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het gedeelte van Polen waar we door zouden kunnen rijden is erg mooi. Zoek maar eens op Gdansk, Malbork, en allerlei plaatsjes daar in de omgeving. Ik gok dat het gedeelte wat afschrikwekkend zou moeten zijn aan rijden door Polen eerder met de wegkwaliteit te maken heeft
Snap ik, maar Synthetictherapy rijdt zelf in grote dure mooie Amerikaanse sleeën1 dus die let wat meer op dat soort dingen gok ikquote:Op donderdag 23 maart 2006 16:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik mag hopen dat de Niva daar op gebouwd is
edit: en de Niva's krijgen nog wel erger wegen voor de kiezen dan de Poolse ben ik bang
Dat soweiso.quote:Op donderdag 23 maart 2006 16:24 schreef synthetictherapy het volgende:
Hoe je rijdt is natuurlijk helemaal aan jezelf, ik geef alleen even de diverse mogelijkheden, niet iedereen ziet het zitten om het rijdend te doen vandaar, ik rijdt het zelf regelmatig maar het is dus iets anders dan het gemiddelde nederlandse verkeer vandaar. ( dit is veel leuker )
En je hebt natuurlijk het voordeel dat als je een probleem met je Lada krijgt je praktisch overal geholpen kan worden
quote:You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Dat is natuurlijk alleen maar extra fijn, ik ben echt niet bang dat (mijn eventuele) Lada het niet zal halen tot aan Eindhoven (ongeveer mijn eindbestemming).quote:Op donderdag 23 maart 2006 16:24 schreef synthetictherapy het volgende:
Hoe je rijdt is natuurlijk helemaal aan jezelf, ik geef alleen even de diverse mogelijkheden, niet iedereen ziet het zitten om het rijdend te doen vandaar, ik rijdt het zelf regelmatig maar het is dus iets anders dan het gemiddelde nederlandse verkeer vandaar. ( dit is veel leuker )
En je hebt natuurlijk het voordeel dat als je een probleem met je Lada krijgt je praktisch overal geholpen kan worden
Mja, of we beginnen op Schiphol, dat moeten we nog maar eens beter bespreken. En aangezien me die besprekingen niet zo boeiend lijken voor de mede-PTAers, heb ik een draadje gestart bij het Dakar 2010 gebeuren.quote:Op donderdag 23 maart 2006 16:33 schreef JosvG het volgende:
Ik hoef gelukkig niet zo ver als de kop van NH, maar kun je me ongeveer uitleggen waar jij ergens zit in Litouwen (dmv. een kaartje ofzo?) Dan heb ik een idee hoe ik misschien zou willen rijden.
Oja Alexxxx, jij begint waarschijnlijk in Friesland, en ik in Noord-Brabant, dus iemand zal flink om moeten rijden.
Hmm, handig, moet ik me op nog een forum registrerenquote:Op donderdag 23 maart 2006 16:39 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mja, of we beginnen op Schiphol, dat moeten we nog maar eens beter bespreken. En aangezien me die besprekingen niet zo boeiend lijken voor de mede-PTAers, heb ik een draadje gestart bij het Dakar 2010 gebeuren.
Misschien hebben ze die nog wel in Litouwenquote:
Gelukkig is er nog niets afgevallenquote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:52 schreef Alexxxxx het volgende:
Dat van de 2107 heeft niet iets meer het 'draai niet te hard aan het knopje, want dan valt ie er misschien wel af'-gevoel
Ik ben alleen bang dat als ik aan het exterieur begin, dat de auto veel te snel richting tupperware-tuning gaat. Aangezien ik in zo'n sjonnie-getunede bak nog niet dood gevonden wil worden zal ik aan het exterieur gewoon niks doen. Ik laat liever aan de buitenkant niet zien wat ik voor een auto heb, daar mogen ze de binnenkant voor bekijken. Daar heb ik zelf ook nog eens meer aan aangezien ik er inzit, en ik moet niet constant tegen de buitenkant aankijken.quote:Op zondag 26 maart 2006 00:01 schreef Alexxxxx het volgende:
Mijn interieur word opgeleukt met duct tape als dat nodig is, en verder gaat er voorlopig weinig aan gebeuren
Ik heb dan weer woeste plannen met het exterieurFriese vlag op het dak, Lada logo op de motorkap, enzovoort
Ga meequote:Op zondag 26 maart 2006 14:08 schreef en_door_slecht het volgende:
Zeg, heren, als jullie naar Litouwen gaan, kunnen jullie dan voor mij een 1300 meenemen? Ik zoek 1 in redelijke staat, mag best wat opknapwerk aan zitten, maar moet niet helemaal afgeragd of verrot zijn. Een Barkas 1000 mag ook.De prijs komen we wel uit denk ik.
Die zien we dan niet.quote:Op zondag 26 maart 2006 00:01 schreef Alexxxxx het volgende:
Mijn interieur word opgeleukt met duct tape als dat nodig is, en verder gaat er voorlopig weinig aan gebeuren
Friese vlag op het dak
Als hij stil staat en je loopt er langs zie je het wel, ik neem kleinere banden dan die op mn avatar. En ook truckers en buspassagiers kunnen mijn vlag onderweg aanschouwen.quote:Op zondag 26 maart 2006 14:28 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Die zien we dan niet.En als we hem zien lig je wss op de zijkant
![]()
Aangezien het plan is om heen te vliegen, en met de auto terug te rijden is het zeer lastig om met (3?) personen 4 auto's mee terug te nemenquote:Op zondag 26 maart 2006 14:08 schreef en_door_slecht het volgende:
Zeg, heren, als jullie naar Litouwen gaan, kunnen jullie dan voor mij een 1300 meenemen? Ik zoek 1 in redelijke staat, mag best wat opknapwerk aan zitten, maar moet niet helemaal afgeragd of verrot zijn. Een Barkas 1000 mag ook.De prijs komen we wel uit denk ik.
quote:Op donderdag 23 maart 2006 16:27 schreef De_Hertog het volgende:
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Het is een beetje de vraag of het oplevert als je op en neer gaat rijden voor telkens 1 auto.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik zit er wel aan te denken om, als dit project goed uitpakt, vaker auto's uit het verre oosten te halen. Ik heb een grote tuin, en er is een goede vraag naar mooie Niva's en ander Oosters spul.
Er staat nog niet veel vast. Ik heb al een Lada, en alhoewel ik daarnaast nog best een oldtimer wil hebben is dat niet iets wat ik perse wil doen deze zomer. Bovendien moet het dan aan speciale vereisten voldoen (Tatra, Lada GL in goede staat, of heel misschien een ander exotisch model), en als dat niet lukt ga ik gewoon voor de lol en rijd ik met iemand die wel een auto heeft terug. Als iemand per se een andere Lada wil en zeker niet terug kan rijden wil ik die Lada best terug rijden dus. Aan de andere kant zou ik ook nog wel met mijn Lada heen en terug kunnen rijden en de rest mee kunnen nemen. De mogelijkheden zijn groot zolang er nog niets is afgesprokenquote:Op zondag 26 maart 2006 14:56 schreef JosvG het volgende:
[..]
Aangezien het plan is om heen te vliegen, en met de auto terug te rijden is het zeer lastig om met (3?) personen 4 auto's mee terug te nemenDaarbij komt dat ik zoiets niet wil doen, omdat jij oog hebt voor wat JIJ wilt, en ik heb dat niet. Ik kies voor mezelf liever iets uit dan voor een ander.
Dat vind ik eerlijk gezegd tot nu toe nog wel het beste idee. Dan rijden we met (3?) mensen daarheen, en we verdelen de brandstofkosten eerlijk. Dan gaan we daar kijken naar auto's en degenen die iets kopen rijden hem zelf terug, en degenen die niks kopen rijden met iemand anders mee terug, en verdelen dan ook die kosten weer. Scheelt voor iedereen weer +-90 euro voor een ticket daarheen. Lijkt me economisch gezien het meest verantwoord.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:35 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Er staat nog niet veel vast. Ik heb al een Lada, en alhoewel ik daarnaast nog best een oldtimer wil hebben is dat niet iets wat ik perse wil doen deze zomer. Bovendien moet het dan aan speciale vereisten voldoen (Tatra, Lada GL in goede staat, of heel misschien een ander exotisch model), en als dat niet lukt ga ik gewoon voor de lol en rijd ik met iemand die wel een auto heeft terug. Als iemand per se een andere Lada wil en zeker niet terug kan rijden wil ik die Lada best terug rijden dus. Aan de andere kant zou ik ook nog wel met mijn Lada heen en terug kunnen rijden en de rest mee kunnen nemen. De mogelijkheden zijn groot zolang er nog niets is afgesproken
Puik plan.quote:Op zondag 26 maart 2006 15:48 schreef JosvG het volgende:
[..]
Dat vind ik eerlijk gezegd tot nu toe nog wel het beste idee. Dan rijden we met (3?) mensen daarheen, en we verdelen de brandstofkosten eerlijk. Dan gaan we daar kijken naar auto's en degenen die iets kopen rijden hem zelf terug, en degenen die niks kopen rijden met iemand anders mee terug, en verdelen dan ook die kosten weer. Scheelt voor iedereen weer +-90 euro voor een ticket daarheen. Lijkt me economisch gezien het meest verantwoord.
Alhoewel de benzineprijzen inmiddels hoger liggen: met diezelfde Lada heb ik een keer met twee vrienden een vakantie gehouden van 8 dagen Tsjechië. Eerlijk verdeeld kwamen de totale kosten op 250 euro per persoon, inclusief benzine, eten en drinken, overnachten, en alles wat we daar nog gekocht hadden. Dus ja, het is best economisch verantwoordquote:Op zondag 26 maart 2006 15:48 schreef JosvG het volgende:
[..]
Dat vind ik eerlijk gezegd tot nu toe nog wel het beste idee. Dan rijden we met (3?) mensen daarheen, en we verdelen de brandstofkosten eerlijk. Dan gaan we daar kijken naar auto's en degenen die iets kopen rijden hem zelf terug, en degenen die niks kopen rijden met iemand anders mee terug, en verdelen dan ook die kosten weer. Scheelt voor iedereen weer +-90 euro voor een ticket daarheen. Lijkt me economisch gezien het meest verantwoord.
Jij wilt een inkoopactie houden om Lada's te gaan halen?quote:Op zondag 26 maart 2006 20:59 schreef Sterke_Yerke het volgende:
inkoopacties.net any one?![]()
Wat zijn eigenlijk de beste lada's, de oude 210X's met carburateurs of de wat nieuwere 210X met inspuiting?
Lol, niet gezien. Heb je een link ofzo van die commercial op internet?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:42 schreef ikwilgeencookies het volgende:
Ik zag gisteren een commercial voor Niva op CNN
Over een ouwe kerel met heimwee in het buitenland tot hij iets van vroeger zag, voortaan elka ochtend op een brug staan : en ja hoor de niva *zoeff*
erg leuk ok te zien
Zoomlensquote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:39 schreef Alexxxxx het volgende:
helaas achter op een erf, dus ik kan hem er niet op zetten
maareh, eigenaar onbekend? ken je je eigen buren niet?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:57 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Merk en type: Lada Niva (VAZ-2121)
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Jelsum
Datum: 28 maart 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden:
Beetje dit idee:quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:40 schreef JosvG het volgende:
Dat is echt 100% de auto die ik in gedacht heb op mijn oprit, het enige dat aan die auto nog mist om hem perfect te maken is een setje Volkswagen Touareg velgen:
Maar dan natuurlijk wel zonder het volkswagen logo, en een maatje kleiner.
Dan wil ik hem ook wel op mijn oprit hebben staan![]()
Ah, dan zal ik hem er dus wel vaker zienquote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:44 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
maareh, eigenaar onbekend? ken je je eigen buren niet?
overigens is de wagen pas de 24e op naam gezet
ok, tja, op die manier kan in het landelijk gebied natuurlijk wel veel in dezelfde straat zijnquote:Op woensdag 29 maart 2006 00:05 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ah, dan zal ik hem er dus wel vaker zienWas vandaag voor het eerst sinds de 24e dat ik er langs kwam. Raakte gister wel al in extase toen hij voor ons huis langs reed
En helemaal buren zijn het niet, het is dezelfde straat, maar een ander dorpEn we wonen hier nog niet zo lang.
En deze bullbar bevalt me wel(van de bburen) inclusief die lampen. Misscien nog een liertje er bij
Maar die van mij krijgt natuurijk een Friese vlag op het dak een een Lada Logo op de motorkap
Helaasch, het enige wat ik zo met google vind is dit stukje, "niva word cool"quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:17 schreef JosvG het volgende:
[..]
Lol, niet gezien. Heb je een link ofzo van die commercial op internet?
Cool, dat was toch van die door MTV gepimpte Lada's? Volgens mij staat er nog eentje op marktplaatsquote:Op woensdag 29 maart 2006 10:07 schreef ikwilgeencookies het volgende:
[..]
Helaasch, het enige wat ik zo met google vind is dit stukje, "niva word cool"
stukje in pdf
Fuck luxe, wij willen degelijkheidquote:VEILIGHEID
ABS-remsysteem nee
remkrachtverdeling nee
remassistentie nee
airbag bestuurder nee
airbag passagier nee
zij-airbags nee
hoofd/gordijnairbags nee
tractiecontrole nee
stabiliteitsregeling nee
COMFORT
centrale deurvergrendeling nee
keyless entry nee
elektrische ramen nee
stuurbekrachtiging nee
cruise control nee
airconditioning nee
links/rechts gesch. temperatuurreg. nee
parkeersensor nee
INTERIEUR
hoogteverstelling stoel nee
lendensteun stoel nee
elektrische stoelverstelling nee
verwarmde stoelen nee
sportstoelen nee
met leer bekleed stuur nee
leren bekleding nee
hoofdsteunen achter nee
middenarmsteun nee
automatisch dimmende binnenspiegel nee
leeslampje(s) nee
verlichte make-up spiegel nee
buitentemperatuurmeter nee
boardcomputer nee
audioinstallatie nee
stuurwielbediening voor audio nee
navigatiesysteem nee
EXTERIEUR
lichtmetalen velgen nee
schuif/kanteldak nee
meegespoten bumpers nee
getint glas nee
elektrische spiegels nee
inklapbare buitenspiegels nee
mistlampen voor nee
automatisch inschakelende verlichting nee
xenon koplampen nee
inbraakalarm nee
quote:laatste nieuwprijs ¤ 12.345
nieuwprijs 2005 ¤ 12.299
nieuwprijs 2004 ¤ 11.899
nieuwprijs 2003 ¤ 11.599
nieuwprijs 2002 ¤ 11.344
nieuwprijs 2001 ¤ 10.774
nieuwprijs 2000 ¤ 10.662
Als ik een Niva heb, dan bouw ik er een hoop luxe in, elektronica is mijn hobby samen met auto's, dus ik bouw er alles in wat ik wil hebben:quote:Op woensdag 29 maart 2006 10:22 schreef Geqxon het volgende:
Enneh, nu we het toch over de niva hebben:
[..]
Fuck luxe, wij willen degelijkheid
Wat ik ook niet snap, is de leaseprijs. De niva kost nieuw ongeveer ¤13.000, en bij 48 maanden lang en 35.000km per jaar is hij ¤450 (excl. brandstof) per maand. 48 * 450 = ¤21.600.
Dan kun je hem (als je niet naar het onderhoud kijkt) toch veel beter gewoon zelf kopen, ipv. leasen
Prijslijstje:
[..]
quote:COMFORT
centrale deurvergrendeling JA
airconditioning MISSCHIEN
parkeersensor JA
INTERIEUR
met leer bekleed stuur JA, waarschijnlijk
leren bekleding JA, waarschijnlijk
middenarmsteun JA
leeslampje(s) JA
boardcomputer JA, waarschijnlijk om Divx en MP3 af te spelen.
audioinstallatie JA, alleen niet teveel. Gewoon een versterkertje en een paar kleine boxjes (in het dak?) voor een redelijk geluidje, niks aparts iig.
stuurwielbediening voor audio JA
navigatiesysteem JA
EXTERIEUR
lichtmetalen velgen JA
schuif/kanteldak Wie weet
mistlampen voor Misschien op de bullbar
automatisch inschakelende verlichting Als het niet te duur is
xenon koplampen Waarscijnlijk wel, op mijn bullbar
inbraakalarm Als de inhoud te duur wordt misschien wel
Ik heb eerlijk gezegd iets tegen mensen die een nieuwe auto willen rijden om er gewoon een te hebben, terwijl je het je eigenlijk niet helemaal kunt veroorloven. Tot de tijd dat ik veel geld heb komt er bij mij geen nieuwe auto op de plaats. Ik vind trouwens ook dat je een auto voor jezelf moet hebben. Daarom zal ik ook nooit iets in mijn auto bouwen waar ik zelf niks aan heb, maar de mensen die achter me rijden op de weg, zoals sideskirts en bumpers enzo. Alleen lichtmetalen velgen en een bullbar vind ik bij zo'n auto horen, verder boeit de buitenkant mij heel weinig.quote:Op woensdag 29 maart 2006 16:17 schreef Geqxon het volgende:
Zou wel pimpin zijn
Wat mij alleen wel minder lijkt als je een Lada Niva uit 2006 hebt, is als je aangehouden word. Volgens mij gelooft de agent er niks van dat je auto uit 2006 komt
Ik vind de nieuwprijs trouwens wel meevallen, leuk voor als eerste autotje. Tuurlijk, tweedehands heb je een dikke pooier BMW voor dat bedrag, maar ik vind een nieuwe auto altijd iets speciaals hebben.
Als ik met een budget van ¤15.000 zou komen staan, dan kocht ik een auto van hoogstens ¤5.000 euro en zet ik de rest op de bank/beleg ik het. Pas als ik een auto kan kopen zonder aan budget te hoeven denken, dan koop ik een grote (nieuwe) auto.quote:Op woensdag 29 maart 2006 16:28 schreef Geqxon het volgende:
Als ik zelf een budget van lets say ¤15.000 zou hebben, dan zou ik zelf zeker gaan kijken naar een nieuw niva + lichtmetaal + metallic lak + extra opties.
Dan laat ik die tweedehands duitser met 100k op de klok toch echt liever staan
Het gaat niet om de parkeersensoren in het algemeen, het gaat mij meer om de fun van het hebben/inbouwen ervan. Waarschijnlijk zal ik er ook een knop opzetten om die dingen aan/uit te zetten hoor. Ik vind elektonica gewoon leuk, en zeker in een auto is het allemaal zeer interessant. Vandaar dus, het is echt niet zo dat ik ze nodig denk te hebben ofzo hoorquote:Op woensdag 29 maart 2006 16:29 schreef Sterke_Yerke het volgende:
parkeersensors in een niva![]()
Als er een auto is die tegen een stootje kan is het wel een niva en bovendien zijn ze ook nog zo klein![]()
Okee jij je funquote:Op woensdag 29 maart 2006 16:34 schreef JosvG het volgende:
[..]
Het gaat niet om de parkeersensoren in het algemeen, het gaat mij meer om de fun van het hebben/inbouwen ervan.
Valt reuze mee joh. Met een 42 liter tank kom je 400km ver, waarna je er iets van 60 euro aan benzine ingooid.quote:verbruik binnen beb. kom 11,4 l/100km
verbruik buiten beb. kom 9,0 l/100km
verbruik gecombineerd 10,6 l/100km
Jij hebt zeker nog geen eigen auto? Voor zo'n auto (ja dit is dan een jeep, maar ook de gewone lada) is het verbruik wel erg hoog. Met een soortgelijke opel ofzo doe je gewoon 1 op de 18.quote:Op woensdag 29 maart 2006 16:43 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Valt reuze mee joh. Met een 42 liter tank kom je 400km ver, waarna je er iets van 60 euro aan benzine ingooid.![]()
Is eind van de zomer wel haalbaar dan? Laatste twee weken van Augustus, bijvoorbeeld?quote:Op zondag 2 april 2006 15:18 schreef Alexxxxx het volgende:
dat rijbewijs komt wel, zoals het nu hgata vermoed ik ook dat het in Juni zal zijnmaar het word iig dus niet het begin van de zomer nee
mits ik een baan heb wel ja. zonder inkomen lijkt het me niet verstandig een auto te kopen, omdat ik hem voor woon-werkverkeer wil gebruiken e.d.quote:Op zondag 2 april 2006 15:19 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Is eind van de zomer wel haalbaar dan? Laatste twee weken van Augustus, bijvoorbeeld?
Het lijkt mij zelfs wel handig om een rijbewijs en een paar maandan rijervaring te hebben voor je een Niva uit Litouwen naar Nederland gaat rijdenquote:Op zondag 2 april 2006 15:21 schreef synthetictherapy het volgende:
Ik gaf ook enkel een voorzetje, ik ben in juli ook weer enige tijd in NL dus alles kan en alles mag, het lijkt me inderdaad wel handig om een rijbewijs te hebben,
Ik ben toch niet van plan om hier weg te gaan dus no worry en no hurry.
ja, inderdaad twee man zonder enige ervaring meteen heel europa door, dat kan niet goed komenquote:Op zondag 2 april 2006 15:27 schreef JosvG het volgende:
Het lijkt me juist geweldig om zonder al te veel ervaring zo'n lange trip te makenIk ben hard op zoek naar werk, als ik iets heb gevonden laat ik het wel weten
Een leuke ervaring zal het zeker zijn. Maar ik zou mensen met < 1 maand rijbewijs niet zomaar in mijn Lada laten rijden, om eerlijk te zijn. Ben er toch een beetje voorzichtig mee af en toequote:Op zondag 2 april 2006 15:27 schreef JosvG het volgende:
Het lijkt me juist geweldig om zonder al te veel ervaring zo'n lange trip te makenIk ben hard op zoek naar werk, als ik iets heb gevonden laat ik het wel weten
Haha, hoe meer ik lees over Nederland hoe mooier ik het hier vindquote:Op zondag 2 april 2006 15:25 schreef De_Hertog het volgende:
Verder mooi dat het je zo goed bevalt daarAltijd leuk om mensen te 'kennen' op verre plaatsen
Snap ik, we hebben geen negerzoenen meer, politici die elkaar dissen door raps te schrijven naar elkaar en een politiek systeem dat de schijn ophoud dat ze correct bezig zijnquote:Op zondag 2 april 2006 15:33 schreef synthetictherapy het volgende:
[..]
Haha, hoe meer ik lees over Nederland hoe mooier ik het hier vind![]()
Je weet hoe een Tatra er uit ziet, just in case?quote:Op zondag 2 april 2006 15:33 schreef synthetictherapy het volgende:
[..]
Haha, hoe meer ik lees over Nederland hoe mooier ik het hier vind![]()
Maar ik heb van het weekend een handelaar gesproken die importeerd uit duitsland etc, die weet wel heel wat lada's te staan, een groot deel staat niet op internet omdat er niet echt een markt voor is, de economie groeit hier behoorlijk en alles wat enigszins westers is heeft de voorkeur.
Maar zoals ik al gemeld heb ga ik morgen naar een automarkt en zal dus wat pics en info plaatsen .
Heel litouwen is een oefentereinquote:Op zondag 2 april 2006 15:31 schreef De_Hertog het volgende:
Synthetictherapy: heb je een leuk oefenterrein voor de Niva's daar?
Het zal ook wel goed komen. Maar verkijk je er niet op, dat is alles wat ik zeg, een oude Lada rijd je niet zomaar mee wegquote:Op zondag 2 april 2006 15:33 schreef JosvG het volgende:
Dat snap ik ook wel, maar ik heb het gewoon over de trip zelf. Ik ben zelf ook als de dood als anderen aan mijn spullen komen. Komt omdat ik 1x een maat van me op mijn Zündapp heb laten rijden. Dat is de enige keer in de afgelopen 38 jaar dat die Zündapp gevallen is.
Waarom niet, wat is het probleem daarmee dan? Ik kan me moeilijk voorstellen dat een Lada het van mij zal winnenquote:Op zondag 2 april 2006 15:38 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het zal ook wel goed komen. Maar verkijk je er niet op, dat is alles wat ik zeg, een oude Lada rijd je niet zomaar mee weg
Niet om het een of het ander, maar ik houd het liever bij een Tatra-vrachtwagen, dat ding is lelijkquote:Op zondag 2 april 2006 15:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Tatra
Is er al een Tatra fan-topic?
Als ik er een heb open ik hetquote:Op zondag 2 april 2006 15:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Tatra
Is er al een Tatra fan-topic?
quote:Op zondag 2 april 2006 15:42 schreef JosvG het volgende:
[..]
Niet om het een of het ander, maar ik houd het liever bij een Tatra-vrachtwagen, dat ding is lelijk
quote:Op zondag 2 april 2006 15:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
![]()
Nu wil ik niet meer met je op vakantie.
ik open deel 2 wel, maar wel een verse OP.quote:Op zondag 2 april 2006 15:47 schreef JosvG het volgende:
Alexxxx, open jij deel 2 trouwens zo, want jij hebt waarschijnlijk de OP nog ergens ofzo. Anders wil ik wel even mijn handen uit de mouwen steken om een nieuwe op te maken.
quote:Op zondag 2 april 2006 15:45 schreef JosvG het volgende:
[..]
![]()
![]()
Sorry, maar die 3de koplamp midden op de motorkap, en de hele achterkant zo'n beetje verpesten die auto wel heel erg. Maargoed, ik wil dan ook niet naar Litouwen voor een Tatra, maar voor een Niva.
Kunnen niet? Ze moeten wel. Er zit een luchtgekoelde V8 achterin tenslotte.quote:Op zondag 2 april 2006 15:50 schreef JosvG het volgende:
Die luchthappers op de achterkant![]()
![]()
Die haaievind![]()
![]()
De 2de foto vind ik dan nog het mooiste, maar die luchthappers kunnen écht niet.
Dat is dan weer wel een pluspunt, maar waarom kunnen die luchthappers dan niet gewoon onderaan de auto zitten, of iets subtieler verwerkt in ieder geval, dit misstaat echt gruwelijk als je het mij vraagt.quote:Op zondag 2 april 2006 15:52 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Kunnen niet? Ze moeten wel. Er zit een luchtgekoelde V8 achterin tenslotte.
Omdat het een auto uit 1936 (de laatste foto en de foto die Alex plaatste) of 1968 (die andere twee foto's) is.quote:Op zondag 2 april 2006 15:54 schreef JosvG het volgende:
[..]
Dat is dan weer wel een pluspunt, maar waarom kunnen die luchthappers dan niet gewoon onderaan de auto zitten, of iets subtieler verwerkt in ieder geval, dit misstaat echt gruwelijk als je het mij vraagt.
Bedoel je deze: http://www.speurders.nl/a(...)t0710id06104407.2.99quote:Op zondag 2 april 2006 15:56 schreef synthetictherapy het volgende:
Die tatra's zijn trouwens wel gezochte klassiekers dus daarvan zullen er niet veel aangeboden worden , en waarschijnlijk ook niet binnen het budget, maar vond het vroeger wel mooie en technisch ook interesante auto's, (v8 is altijd goed).
Het meest oosterse wat ik heb gehad was een Trabant Cabrio van de oostduitse grenspolitie, dat was erg veel lachen, dat ding rijdt nu ergens in Friesland en wordt dagelijks gebruikt.
zal eens kijken of ik daar nog ergens pics van heb.
In die tijd hadden de mensen ook al oog voor esthetiek hoor, kijk maar naar de italianen van de 60er jarenquote:Op zondag 2 april 2006 15:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Omdat het een auto uit 1936 (de laatste foto en de foto die Alex plaatste) of 1968 (die andere twee foto's) is.
Die autoquote:Op zondag 2 april 2006 16:01 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Bedoel je deze: http://www.speurders.nl/a(...)t0710id06104407.2.99
Slechts 3000 euro. De duurste Trabant ooit.
Heb je ook wel gelijk in. Ach ja, ik vind ze wel mooi, en smaken verschillen natuurlijk nog altijd. Maar nogmaals, uit ga ik een 603 hebbenquote:Op zondag 2 april 2006 16:02 schreef JosvG het volgende:
[..]
In die tijd hadden de mensen ook al oog voor esthetiek hoor, kijk maar naar de italianen van de 60er jarenBij die uit 1936 kan ik het ze nog vergeven. Maar dat is dan ook niet de tijd waaruit ik een auto wil hebben, want die vind ik vaak niet mooi helaas
.
Toen ik de advertentie las had ik hem best willen hebben. maar niet voor 3000 euroquote:Op zondag 2 april 2006 16:06 schreef JosvG het volgende:
[..]
Die auto![]()
![]()
Synthetictherapy, als dat ooit jouw auto is geweest ben je echt mijn held
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |