abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 maart 2006 @ 23:27:03 #151
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_36283462
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:24 schreef Mobster273 het volgende:

[..]

om zo'n reis te ondernemen is nou eenmaal helaas geld nodig... ook daar
en zonder werk geen inkomen dáár zouden ze eens wat aan moeten doen
Ik zou het dan anders doen, waarschijnlijk, en zo plannen dat mijn vakantie samenvalt met het ophalen. Uit de omschrijving van synthetictherapy lijken die auto's daar toch in overvloed te zijn
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 22 maart 2006 @ 23:29:38 #152
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_36283581
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:27 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik zou het dan anders doen, waarschijnlijk, en zo plannen dat mijn vakantie samenvalt met het ophalen. Uit de omschrijving van synthetictherapy lijken die auto's daar toch in overvloed te zijn
dat zou natuurlijk altijd beter uitkomen maar dat geluk moet je net hebben, echter als ST idd een goed beeld heeft geschetst (en waarom zou hij dat niet doen?) zou je er idd gewoon naar toe kunnen gaan en er daar een uitzoeken om mee terug te rijden
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
  donderdag 23 maart 2006 @ 07:27:15 #153
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_36287416
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 23:29 schreef Mobster273 het volgende:

[..]

dat zou natuurlijk altijd beter uitkomen maar dat geluk moet je net hebben, echter als ST idd een goed beeld heeft geschetst (en waarom zou hij dat niet doen?) zou je er idd gewoon naar toe kunnen gaan en er daar een uitzoeken om mee terug te rijden
Dat bedoel ik. Blijft alleen nog het 'probleem' over dat ik al een Lada heb
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_36287429
Zal even op wat punten reageren,

Wat betreft het aanod an de auto's dat is erg divers en wisselt natuurlijk dagelijks, de reden dat dit soort auto's hier relatief goedkoop zijn heeft voornamelijk te maken met de groeiende welvaart en de afkeer van sovjet produkten, hetgeen natuurlijk te verklaren is na een lange bezetting (zie het als de nederlandse houding tegenover duitsers een jaar of 10 na de oorlog)

Het aanbod in Niva's is groot, ik heb slechts enkele voorbeelden gegeven, dat geldt ook voor andere modellen en merken overigens, er is erg veel van dat spul en lang niet alles staat op internet natuurlijk. Ook in de plaatselijke krantjes is veel te vinden.

Wat betreft kosaten van transport, de afstand tot aan nederland van Vilnius naar Amsterdam is ongeveer een 1700 km, met een verbruik van ongeveer 1 op 10 zou je dus in theorie een 200 euro aan brandstof kwijt zijn, daarbij komen natuurlijk nog kosten voor eventuele overnachting en voedsel etc,maar dat hier e inpolen allezins betaalbaar.

Wat betreft kosten in NL moet je rekening houden met Btw en Bpm, invoer is niet van belang vanwege EU lidstaat, btw is 19% van de factuur waarde ( en die bepaal je zelf natuurlijk) en BPM is afhankelijk van leeftijd auto, indien de auto ouder isdan 25 jaar vervalt Bpm geheel.

Je zou eventueel transport ook kunnen laten verzorgen, veel trucks rijden leeg richting het westen, wellicht is daar wat mee te doen.

Een vlieg ticket kost als je op tijd boekt een 165 euro retour ( rechtstreeks met KLM/LA)

Mochten er verder nog vragen zijn, zal ik proberen ze zo goed mogelijk te beantwoorden, ohja, de voorbeelden die ik gaf van lada's van 30 europ, dat zijn dus wagens die nog wel rijden maar in principe sloopwaardig zijn, deze gebruiken we puur voor de cross, ik dacht dat dat wel duidelijk was.

Greetz

P.S. het is overigensin de zomer een uitstekend vakantie land, goedkoop, schoon, en niet geheel onbelangrijk een vrouwenoverschot
  donderdag 23 maart 2006 @ 07:45:40 #155
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_36287484
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 07:30 schreef synthetictherapy het volgende:
Zal even op wat punten reageren,
[..]
Bedankt voor de uitleg! Dat je voor 30 euro geen perfect model kon kopen vermoedde ik ook al wel hoor Maare, ook al ooit een Tatra tegen gekomen toevallig? Zijn er misschien ook marktplaats-achtige sites die in een leesbare taal te bekijken zijn?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_36287610
Tatra kom je niet veel tegen, ik ben wel bij wat handelaren geweest die wat in het klassieke segment zitten, ik zal binnenkort wel even wat rondvragen en evt wat foto's etc nemen.

wat betreft marktplaats achtige sites die begrijpbaar zijn, nee niet echt, je kan even kijken op bijv. www.autoplius.lt dat is wel in het litouws maar met een beetje zoeken kom je er wel.

Nu is het aanbod via internet erg beperkt aangezien de pc dichtheid hier nog relatief laag is, de echte koopjes vind je nog bij de plaatselijke dorpsgarages, en bij de boertjes achter in de tuin.
pi_36287628
ohja, voor de duidelijkheid, voor 1 euro verkrijgt men ongeveer 3,45 litas
pi_36291014
Als ik dat zo lees gaan Jos en ik over een paar maanden jouw kant op komen dus
  donderdag 23 maart 2006 @ 11:07:44 #159
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_36291048
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 11:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Mag ik mee, al is het maar voor de lol
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_36291069
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 11:07 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Mag ik mee, al is het maar voor de lol
Van mij wel
  donderdag 23 maart 2006 @ 11:12:21 #161
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_36291166
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 11:08 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Van mij wel
Gezellig
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 23 maart 2006 @ 14:19:25 #162
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_36296320
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 11:06 schreef Alexxxxx het volgende:
In de zomervakantie heb ik tijd genoeg, nu nog even werken voor wat geld en dat komt misschien wel goed
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_36296347
Haha, aan gezelligheid geen gebrek zo te zien
  donderdag 23 maart 2006 @ 14:24:13 #164
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_36296461
Ik vraag me alleen wel af hoeveel je betaald als je met het vliegtuig een enkeltje neemt (als ik terugga, wil ik wel met mijn nieuwe auto terug uiteraard Kan ik hem meteen testen).

Verder wil ik weten of het met de verzekering te regelen valt qua kenteken enzo, kan ik het poolse kenteken nog een week gebruiken nadat ik de auto koop ofzo, want anders rij ik onverzekerd omdat het me een beetje te duur is om de auto 3 jaar bijna niet te gebruiken en toch te verzekeren. Of kost dat (bijna) niks met een auto van ouder dan 25 jaar?

Ik zal eens kijken hoeveel geld ik kan missen/heb. Ik ben iig van 18 juli tot 3 augustus op vakantie, dus dan heb ik ook wel een hoop ¤¤ nodig. Misschien toch maar eens vast werk gaan zoeken...
pi_36296795
Als je op tijd boekt kost een enkeltje rond de 90 euro, qua verzekering is het mogelijk een exportkenteken aan te schaffen deze is 14 dagen geldig. de kosten daarvan weet ik niet maar ik zal eens informeren. (zal niet veel zijn want verzekeringspremie is een lachertje hier) het is overigens Litouwen en geen polen btw.

Je kunt er trouwens ook voor kiezen om vanuit litouwen met de boot naar duitsland te varen, dat scheelt een 800 km door polen rijden wat opzich een hele belevenis is maar niet aan te raden aan iemand met een zwak hart

Wat betreft kosten vakantie, dat kun je zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk, om een indicatie te geven een biertje kost in de stad op een terras ongeveer 90 eurocent (0,3l) een Vodkaatje jus (0.3l) 1,70 euro, een onbijtje een 3 euro, en een pizza ook ongeveer 3 euro.
pi_36296832
Mn plan was juist om naar Polen op vakantie te gaan, dus door Polen heen rijden lijkt me wel wat In 2010 wil ik naar Dakar rijden, dus ik laat me neit door Polen afschrikken
pi_36296948
Het is ook opzich prima te doen, alleen niet als je een zeikerige vriendin naast je hebt zitten, moet ook wel zeggen dat het de laatste jaren erg veel beter is geworden, en het scheelt ook enorm als je een grote auto rijdt (chevrolet Globemaster 6.5 td) dan letten ze iets beter op
pi_36297073
Ik denk niet dat mn verloofde mee wil
pi_36297132
Erg verstandig (is ook geen tekort aan vrouwelijk schoon)
  donderdag 23 maart 2006 @ 15:37:51 #170
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_36298824
Ik zie het al, Lada-meet in Litouwen deze zomer!
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 23 maart 2006 @ 16:15:27 #171
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_36300073
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 15:37 schreef De_Hertog het volgende:
Ik zie het al, Lada-meet in Litouwen deze zomer!

Even over de rest van de info, ik wil wel graag door Polen rijden, door een beetje armoede etc laat ik me niet afschrikken, ik ben ook in de zwarten-wijken van Zuid Afrika geweest, dat is ook geen pretje.
Mijn vriendin is niet zeikerig, maar gaat denk ik toch niet mee Ik wil best een Lada meet, maar op de heenweg bezit ik nog geen Lada .

De vader van mijn vriendin zal trouwens wel opkijken Hij heeft zelf altijd een Niva gehad, en is een fan van die auto, hij heeft hem nu ingeruild voor een wat degelijkere familieauto, maar eigenlijk met tegenzin. Dus als ik ineens met een Niva daar de plaats op kom rijden wil ik zijn blik wel eens zien .
  donderdag 23 maart 2006 @ 16:18:51 #172
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_36300183
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 16:15 schreef JosvG het volgende:

[..]

Even over de rest van de info, ik wil wel graag door Polen rijden, door een beetje armoede etc laat ik me niet afschrikken, ik ben ook in de zwarten-wijken van Zuid Afrika geweest, dat is ook geen pretje.
Mijn vriendin is niet zeikerig, maar gaat denk ik toch niet mee Ik wil best een Lada meet, maar op de heenweg bezit ik nog geen Lada .

De vader van mijn vriendin zal trouwens wel opkijken Hij heeft zelf altijd een Niva gehad, en is een fan van die auto, hij heeft hem nu ingeruild voor een wat degelijkere familieauto, maar eigenlijk met tegenzin. Dus als ik ineens met een Niva daar de plaats op kom rijden wil ik zijn blik wel eens zien .
Het gedeelte van Polen waar we door zouden kunnen rijden is erg mooi. Zoek maar eens op Gdansk, Malbork, en allerlei plaatsjes daar in de omgeving. Ik gok dat het gedeelte wat afschrikwekkend zou moeten zijn aan rijden door Polen eerder met de wegkwaliteit te maken heeft
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_36300223
Ik mag hopen dat de Niva daar op gebouwd is

edit: en de Niva's krijgen nog wel erger wegen voor de kiezen dan de Poolse ben ik bang
  donderdag 23 maart 2006 @ 16:20:19 #174
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_36300224
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 16:18 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Het gedeelte van Polen waar we door zouden kunnen rijden is erg mooi. Zoek maar eens op Gdansk, Malbork, en allerlei plaatsjes daar in de omgeving. Ik gok dat het gedeelte wat afschrikwekkend zou moeten zijn aan rijden door Polen eerder met de wegkwaliteit te maken heeft
Oh lol, dan dacht ik een beetje de verkeerde richting in Maar dat maakt me nog weinig uit, een beetje off-road is altijd leuk.
  donderdag 23 maart 2006 @ 16:23:51 #175
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_36300352
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 16:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik mag hopen dat de Niva daar op gebouwd is

edit: en de Niva's krijgen nog wel erger wegen voor de kiezen dan de Poolse ben ik bang
Snap ik, maar Synthetictherapy rijdt zelf in grote dure mooie Amerikaanse sleeën1 dus die let wat meer op dat soort dingen gok ik

1. In alles het tegenovergestelde van een Lada dus
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')