Voor zover ik weet gaat de productie bij VAZ gewoon lekker doorquote:Op zondag 19 februari 2006 18:42 schreef Hyperdude het volgende:
Maar hoe gaat het momenteel met die fabriek?
Maken ze pog otoo's in behoorlijke aantallen of schroeven ze overgebleven onderdelen in elkaar tot het op is?
Liever een hadnvol typfouten dan een copypastepost van een andere sitequote:Op zondag 19 februari 2006 21:39 schreef hermandeperman het volgende:
Jammer alleen van de nodige typfouten
Dat Top Gear-filmpje blijftquote:Op zondag 19 februari 2006 18:15 schreef Alexxxxx het volgende:
het filmpje van de door Lotus getunede Lada
Wow, dat staat echt goed, het lijkt net als of het zo hoortquote:Op zondag 19 februari 2006 18:37 schreef Alexxxxx het volgende:
Kom ik ineens een Lada Forum tegen![]()
Even wat plaatjes
Ga dan voor het origineel!quote:Op zondag 19 februari 2006 22:55 schreef Ringo het volgende:
Het topmodel van de oer-Lada:
[afbeelding]
Ik zweer het, vind die wagen mooi nu. Vooral die grille...
![]()
Dat hoekige, gedateerde design... a minor classic.
En de Italianen kregen als ruil goedkoop staal weer retour.Helaas van zo'n baggerkwaliteit dat de hele Italiaanse otooindustrie bijna over de kling werd gejaagd, misschien een plannetje van de KGB?quote:Op maandag 20 februari 2006 07:57 schreef zentuin het volgende:
[..]
De fiat 124, waarvan de mallen verkocht zijn aan Lada (en FSO) zodat die een eigen autoindustrie konden opzetten / uitbreiden...
Oók mooi. Maar die auto is een stuk tijdlozer, ronder ook. De Lada 2107, dat is zo jaren 80. En dat terwijl de Fiat 124 in 1967 Auto van het Jaar was.quote:Op maandag 20 februari 2006 07:57 schreef zentuin het volgende:
Ga dan voor het origineel!
[afbeelding]
De fiat 124, waarvan de mallen verkocht zijn aan Lada (en FSO) zodat die een eigen autoindustrie konden opzetten / uitbreiden...
Er is dan ook voor 100.000 Engelse pond aan verbouwd.quote:Op maandag 20 februari 2006 13:20 schreef Youp het volgende:
die TG lada-lotus is geweldig
daar zou ik me echt niet mee schamen
Omdat je niet goed leestquote:Op maandag 20 februari 2006 11:21 schreef Googolplexian het volgende:
Waarom staat de Top Gear Lada hier niet tussen?
zowquote:Op maandag 20 februari 2006 14:21 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Omdat je niet goed leest(laatste regel van de OP )
Volgens mij het tweede, licentiebouw he?quote:Op maandag 20 februari 2006 14:33 schreef 2cv het volgende:
Is alleen het koetswerk van de Lada overgenomen van de fiat 124 of ook het techische deel + het interieur ?
*mompelt iets over achterruitverwarming en duwen en zo*quote:
Dat ding was me idd vet, zowel kwa prestaties als kwa uiterlijk en voorzieningen.quote:Op maandag 20 februari 2006 13:20 schreef Youp het volgende:
die TG lada-lotus is geweldig
daar zou ik me echt niet mee schamen
En vervolgens voor het luttele bedrag van 7400 Engelse ponden verkocht via eBayquote:Op maandag 20 februari 2006 13:45 schreef Ringo het volgende:
Er is dan ook voor 100.000 Engelse pond aan verbouwd.
Als ik de lotto win krijg je d'r zowiezo ééntje van mequote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Wedstrijdje doen welke fokker als eerste een Niva heeft?Ik ben ook in de race
waarvan 98.500 engelse ponden aan uurloonquote:Op maandag 20 februari 2006 13:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
Er is dan ook voor 100.000 Engelse pond aan verbouwd.
Correctie: Het zou je 100.000 pond kosten als je je Lada naar lotus zou sturenquote:Op maandag 20 februari 2006 13:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
Er is dan ook voor 100.000 Engelse pond aan verbouwd.
Linux nerd. En kan dit niet veel korter? Iets met RM/Rf ?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:35 schreef Ballebek het volgende:
sudo mv /topic/821130 /dev/null
Nou nou ik lig in een deuk, als die russen hun technische hoogstandjes willen laten zien, laat ze, voor je het weet wordt je door de ex-KGB opgepaktquote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:35 schreef Ballebek het volgende:
sudo mv /topic/821130 /dev/null
Ik heb met ook_gek een tijdje terug die mensen van Lada (ookal waren er lekkere Russische wijven bij die tent) ernorm uitgelachen zelfs op de grond gaan liggen van het lachen (je kon ons wegdragen) omdat ze met veel bombarie op de IAA 2003 in Frankfurt een nieuw model Lada introduceren die exact hetzelfde leek op alle andere Lada's van de afgelopen 30 jaar![]()
picsquote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:19 schreef Ballebek het volgende:
Ik wacht op de eerste foto's van de "getunede" Lada's met papiermache sideskirts en spoilers
Veel gezien daar op de weg nl!
Staat al in de OP, en ook in 1 van de reacties op pagina 1.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:03 schreef michiel_merk het volgende:
lada tuned by lotus
http://video.google.com/videoplay?docid=2085095381362301509&q=top+gear [afbeelding]
Die heb ik!quote:Op zondag 19 februari 2006 22:55 schreef Ringo het volgende:
Het topmodel van de oer-Lada:
[afbeelding]
Ik zweer het, vind die wagen mooi nu. Vooral die grille...
![]()
Dat hoekige, gedateerde design... a minor classic.
foto's!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Die heb ik!
En voor de duidelijkheid: die foto komt van de VAZ site, VAZ is de fabrikant van Lada. Deze auto wordt dus nu nog steeds gemaakt.
Pff, een Lada fantopic starten en mij niet eens even roepen, schande
Nu was de subtiele verwijzing in Wrak van de week voldoende.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:22 schreef Alexxxxx het volgende:
De_Hertog, als het nog veel langer had geduurd had ik je wel geroepen hoor
Nee dat ding heeft geen stuurbekrachtigingquote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:11 schreef Tomatenboer het volgende:
Zijn Samara's trouwens ooit geleverd met stuurbekrachtiging?
Want de ene keer dat ik in de Lada van een oom van mij heb mogen rijden voelde ik me vrachtwagen-chauffeur
Want ik ben een Leuke Samara 1.5 uit 1997 met pas 32.000 km op de teller tegen gekomen
Vraagprijs ¤ 950,-en 't heb nog een subtiel spoilertje en velgjes ook
Leuk voor d'r bij zullen we maar zeggen.
Sterker nog, de nieuwe Lada's 110/111/112 hebben dat niet op alle uitvoeringenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:17 schreef yup het volgende:
[..]
Nee dat ding heeft geen stuurbekrachtiging
Maar wel de lock-to-lock van een vrachtwagen
Stuur is zo licht omdat je idioot veel omwentelingen moet doen om een klein beetje te draaien...
Serieus zo een ding is dus echt niet relaxed om te manouvreren bij langzaam verkeer, je hoepelt jezelf helemaal krom
Die staat volgens mij al best een tijdje te koop, want die kwam ik een jaar geleden of zo ook al tegen. Het is natuurlijk wel leuk om zo'n snelle Lada te hebben, maar ik vind hem zo erg fout gepimpt dat ie niet eens mooi lelijk meer isquote:Op woensdag 22 februari 2006 01:10 schreef Googolplexian het volgende:
Lada V8 te koop
Lada V8 289ci (5.0ltr.) @ Speurders
Da's toch DE Lada V8 (hier in de regio al jaren berucht)?
[afbeelding]
Whaaaaquote:Snelste Lada ter wereld?
*V8 289ci (5.0ltr) motor
*Automaat met shifterkit
*0-100 km/u in 4.9sec.
*1/4 mile 13.6sec.
*Auto voor de sprint
*kenteken 4cil. aanwezig
Prijs: ¤ 3.250,-
is een mooie project auto, heb contact met de eigenaar om hem over te nemenquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:03 schreef Geqxon het volgende:
http://www.speurders.nl/a(...)8_289ci_5_0ltr_.html
[..]
Whaaaa
Hoe zit/zat het met de afdichtingenin de hoeken ?quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:51 schreef patje74 het volgende:
Ik lees net dat deze lada;
[afbeelding]
zelfs geleverd is met een 4 (jawel, 4!!!) -schijfs wankelmotor!
Ze waren bedoeld voor de KGB en de GAI (Russische politie). Oh ja, ze leverden 210 PK.
bron??quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:51 schreef patje74 het volgende:
Ik lees net dat deze lada;
[afbeelding]
zelfs geleverd is met een 4 (jawel, 4!!!) -schijfs wankelmotor!
Ze waren bedoeld voor de KGB en de GAI (Russische politie). Oh ja, ze leverden 210 PK.
Van de Autosoviet-site:quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:01 schreef 2cv het volgende:
[..]
Hoe zit/zat het met de afdichtingenin de hoeken ?
Zal dus niet heel goed gezeten hebben..quote:But the life of the Lada-Wankel engines is terribly short: 20.000 km!! This because the russian alloy is of poor quality: a Wankel engine needs high-quality materials for the various elements. Making an engine of this type with the russian steels, it's like producing an aeromotive engine with the bronze of the antique coins...
klopt, alleen japanners kunnen zoiets van goede kwaliteit makenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Van de Autosoviet-site:
[..]
Zal dus niet heel goed gezeten hebben..
De laatste Ro80's van NSU waren anders ook prima. Alleen jammer dat ze te laat kwamen...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:21 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
klopt, alleen japanners kunnen zoiets van goede kwaliteit maken![]()
Oplossing: goed staal kopen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Van de Autosoviet-site:
[..]
Zal dus niet heel goed gezeten hebben..
Je nummerbord zit echt ongelofelijk scheef, dat is voor mij toch wel de nummer 1 afknapper als ik een auto wil kopenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Sterker nog, de nieuwe Lada's 110/111/112 hebben dat niet op alle uitvoeringen
Overigens heb ik van het ontbreken van stuurbekrachtiging vrijwel alleen last met parkeren en dergelijke.
Dan hier een paar foto's gevonden, van mijn Lada waar je hem niet snel verwacht:
[afbeelding]
In de bergen...
[afbeelding]
...op de golfbaan...
[afbeelding]
...en bij de garage
dat scheve geeft het wel een nog wat meer oostblok-gevoel natuurlijkquote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:07 schreef JosvG het volgende:
[..]
Je nummerbord zit echt ongelofelijk scheef, dat is voor mij toch wel de nummer 1 afknapper als ik een auto wil kopenTip van mij: Doe er iets aan
Zouden dat onaangepaste lada's zijn? Als dat zo is, dan moeten die wielnaven/assen echt ubersterk zijnquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:22 schreef pvdplanet het volgende:
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=video&file=06080223_lada.wmv
Vooral omdat de auto nieuw al maar een duizendje of 7 kostte.quote:Op zondag 26 februari 2006 20:58 schreef Rapaille het volgende:
Mijn ouders hebben vroeger een hele tijd een een 2105 gereden. Zo goedkoop rij je echt in geen enkel ander merk. Jarenlang zonder noemenswaardigheden erin gereden, bij de verkoop kregen we een 1500 euro inruil (auto van een jaar of 8 oud) nog nooit zo gelachen.
het origineel (ewel duur)quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:31 schreef De_Hertog het volgende:
Op autotrader staat er een voor 1000 euro, de enige die ik zo snel kon vinden. De url hier plaatsen werkt niet, maar op autotrader zoeken op Lada en je vind hem. Ik heb voor de mijne ook zo iets betaald, inclusief afleverbeurt, nieuwe apk en nieuwe accu.
Ze worden vrij zeldzaam omdat een hoop autobedrijven ze hier inkopen en terug naar het oosten verslepen. Daar zijn ze namelijk erg gewild voor onderdelen, en hier onderhouden mensen hun auto 'iets' beter. Ik heb ook al eens, toen ik bij een stoplicht stond, een klop op mijn raam gehad van een persoon die mij z'n kaartje gaf en zei dat ik hem maar moest bellen als ik mijn Lada wilde verkopen. Nou, dat ben ik voorlopig niet van plan
Overigens, aangezien de kans in dit subforum vrij groot is dat mensen oude AutoWeek of soortgelijke tijdschriften hebben liggen, kijk eens naar mijn sig
OMG zo vet uitgebouwd en dan toch nog die trekhaakquote:Op zondag 26 februari 2006 14:49 schreef Opa_vertelt het volgende:
Nog even wat foto's van getunede Lada's voor de liefhebbers:
Neequote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:59 schreef PNG het volgende:
Der is 1 type standaard bijzondere Lada...
Is gebouwd als homologatie model voor rally.
Heeft een hoog toerig blok met karakter en o.a. standaard natrium gevulde kleppen.
Weet jij welke Lada dit is ?
hmmz ik heb een keer een lada gepost waar mee ze rallye's deden. Naar alle vier wielen liep een ketting voor de aandrijving. Misschien is dat um. Wil je hem zien, moet je even een paar duizend post van mij doorspittenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:59 schreef PNG het volgende:
Der is 1 type standaard bijzondere Lada...
Is gebouwd als homologatie model voor rally.
Heeft een hoog toerig blok met karakter en o.a. standaard natrium gevulde kleppen.
Weet jij welke Lada dit is ?
Dus ze zijn wel betrouwbaar? En je vond verschillende benzine kwaliteiten een openbaring? Ging de auto er dan beter van rijden, of bedoel je gewoon dat de lada op alles rijdt wat ook maar een beetje op benzine lijkt?quote:Op woensdag 1 maart 2006 18:33 schreef Thorical het volgende:
Leuk zo'n Lada topic.
Ik ben met een 1200 de halve su door gecrossed en op de terugweg op de Moskouwse rondweg ben ik vanachter aangereden. Het heeft me een week geduurd om een garage te vinden die m'n zhiguli wilde repareren. Dat heeft ons 1000 rbl gekost en zou ons toen 3600 fl. gekost hebben.
Het overschakelen van verschillende benzine kwaliteiten vond ik een openbaring. ron 95/89.
Maar een samara heb ik altijd een plastic bak gevonden maar een oka een leuk stadsautootje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |