Die heb ik!quote:Op zondag 19 februari 2006 22:55 schreef Ringo het volgende:
Het topmodel van de oer-Lada:
[afbeelding]
Ik zweer het, vind die wagen mooi nu. Vooral die grille...
![]()
Dat hoekige, gedateerde design... a minor classic.
foto's!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Die heb ik!
En voor de duidelijkheid: die foto komt van de VAZ site, VAZ is de fabrikant van Lada. Deze auto wordt dus nu nog steeds gemaakt.
Pff, een Lada fantopic starten en mij niet eens even roepen, schande
Nu was de subtiele verwijzing in Wrak van de week voldoende.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:22 schreef Alexxxxx het volgende:
De_Hertog, als het nog veel langer had geduurd had ik je wel geroepen hoor
Nee dat ding heeft geen stuurbekrachtigingquote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:11 schreef Tomatenboer het volgende:
Zijn Samara's trouwens ooit geleverd met stuurbekrachtiging?
Want de ene keer dat ik in de Lada van een oom van mij heb mogen rijden voelde ik me vrachtwagen-chauffeur
Want ik ben een Leuke Samara 1.5 uit 1997 met pas 32.000 km op de teller tegen gekomen
Vraagprijs ¤ 950,-en 't heb nog een subtiel spoilertje en velgjes ook
Leuk voor d'r bij zullen we maar zeggen.
Sterker nog, de nieuwe Lada's 110/111/112 hebben dat niet op alle uitvoeringenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:17 schreef yup het volgende:
[..]
Nee dat ding heeft geen stuurbekrachtiging
Maar wel de lock-to-lock van een vrachtwagen
Stuur is zo licht omdat je idioot veel omwentelingen moet doen om een klein beetje te draaien...
Serieus zo een ding is dus echt niet relaxed om te manouvreren bij langzaam verkeer, je hoepelt jezelf helemaal krom
Die staat volgens mij al best een tijdje te koop, want die kwam ik een jaar geleden of zo ook al tegen. Het is natuurlijk wel leuk om zo'n snelle Lada te hebben, maar ik vind hem zo erg fout gepimpt dat ie niet eens mooi lelijk meer isquote:Op woensdag 22 februari 2006 01:10 schreef Googolplexian het volgende:
Lada V8 te koop
Lada V8 289ci (5.0ltr.) @ Speurders
Da's toch DE Lada V8 (hier in de regio al jaren berucht)?
[afbeelding]
Whaaaaquote:Snelste Lada ter wereld?
*V8 289ci (5.0ltr) motor
*Automaat met shifterkit
*0-100 km/u in 4.9sec.
*1/4 mile 13.6sec.
*Auto voor de sprint
*kenteken 4cil. aanwezig
Prijs: ¤ 3.250,-
is een mooie project auto, heb contact met de eigenaar om hem over te nemenquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:03 schreef Geqxon het volgende:
http://www.speurders.nl/a(...)8_289ci_5_0ltr_.html
[..]
Whaaaa
Hoe zit/zat het met de afdichtingenin de hoeken ?quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:51 schreef patje74 het volgende:
Ik lees net dat deze lada;
[afbeelding]
zelfs geleverd is met een 4 (jawel, 4!!!) -schijfs wankelmotor!
Ze waren bedoeld voor de KGB en de GAI (Russische politie). Oh ja, ze leverden 210 PK.
bron??quote:Op donderdag 23 februari 2006 18:51 schreef patje74 het volgende:
Ik lees net dat deze lada;
[afbeelding]
zelfs geleverd is met een 4 (jawel, 4!!!) -schijfs wankelmotor!
Ze waren bedoeld voor de KGB en de GAI (Russische politie). Oh ja, ze leverden 210 PK.
Van de Autosoviet-site:quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:01 schreef 2cv het volgende:
[..]
Hoe zit/zat het met de afdichtingenin de hoeken ?
Zal dus niet heel goed gezeten hebben..quote:But the life of the Lada-Wankel engines is terribly short: 20.000 km!! This because the russian alloy is of poor quality: a Wankel engine needs high-quality materials for the various elements. Making an engine of this type with the russian steels, it's like producing an aeromotive engine with the bronze of the antique coins...
klopt, alleen japanners kunnen zoiets van goede kwaliteit makenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Van de Autosoviet-site:
[..]
Zal dus niet heel goed gezeten hebben..
De laatste Ro80's van NSU waren anders ook prima. Alleen jammer dat ze te laat kwamen...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:21 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
klopt, alleen japanners kunnen zoiets van goede kwaliteit maken![]()
Oplossing: goed staal kopen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Van de Autosoviet-site:
[..]
Zal dus niet heel goed gezeten hebben..
Je nummerbord zit echt ongelofelijk scheef, dat is voor mij toch wel de nummer 1 afknapper als ik een auto wil kopenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Sterker nog, de nieuwe Lada's 110/111/112 hebben dat niet op alle uitvoeringen
Overigens heb ik van het ontbreken van stuurbekrachtiging vrijwel alleen last met parkeren en dergelijke.
Dan hier een paar foto's gevonden, van mijn Lada waar je hem niet snel verwacht:
[afbeelding]
In de bergen...
[afbeelding]
...op de golfbaan...
[afbeelding]
...en bij de garage
dat scheve geeft het wel een nog wat meer oostblok-gevoel natuurlijkquote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:07 schreef JosvG het volgende:
[..]
Je nummerbord zit echt ongelofelijk scheef, dat is voor mij toch wel de nummer 1 afknapper als ik een auto wil kopenTip van mij: Doe er iets aan
Zouden dat onaangepaste lada's zijn? Als dat zo is, dan moeten die wielnaven/assen echt ubersterk zijnquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:22 schreef pvdplanet het volgende:
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=video&file=06080223_lada.wmv
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |