abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36300358
Hoe je rijdt is natuurlijk helemaal aan jezelf, ik geef alleen even de diverse mogelijkheden, niet iedereen ziet het zitten om het rijdend te doen vandaar, ik rijdt het zelf regelmatig maar het is dus iets anders dan het gemiddelde nederlandse verkeer vandaar. ( dit is veel leuker )

En je hebt natuurlijk het voordeel dat als je een probleem met je Lada krijgt je praktisch overal geholpen kan worden
  donderdag 23 maart 2006 @ 16:27:22 #177
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_36300476
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 16:24 schreef synthetictherapy het volgende:
Hoe je rijdt is natuurlijk helemaal aan jezelf, ik geef alleen even de diverse mogelijkheden, niet iedereen ziet het zitten om het rijdend te doen vandaar, ik rijdt het zelf regelmatig maar het is dus iets anders dan het gemiddelde nederlandse verkeer vandaar. ( dit is veel leuker )

En je hebt natuurlijk het voordeel dat als je een probleem met je Lada krijgt je praktisch overal geholpen kan worden
Dat soweiso.
quote:
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 23 maart 2006 @ 16:29:43 #178
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_36300561
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 16:24 schreef synthetictherapy het volgende:

Dat is natuurlijk alleen maar extra fijn, ik ben echt niet bang dat (mijn eventuele) Lada het niet zal halen tot aan Eindhoven (ongeveer mijn eindbestemming).

Ik heb er eigenlijk best wel zin in. Aangezien ik toch een studie met autotechniek ga doen (IVA) kan ik een opknap-auto wel gebruiken om naast de theorie die ik op school krijg (het is de commerciėle kant van het vak) ook met de praktijk aan de slag te gaan.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_36300574
Wil wel even zeggen dat juist amerikaanse auto's helemaal niet duur zijn, niemand wil ze hebben namelijk, maar ze zijn uitermate geschikt voor lange afstanden en van alle gemakken voorzien.

En het rijden door polen is inderdaad qua omgeving erg mooi, wat ik bedoel is dus meer betreft de kwaliteit van het wegdek en het weggedrag , het is doodnormaal om op een 2 baans weg met z'n 4en naast elkaar te rijden, wat op den duur een heerlijkheid is maar je moet wel erg intensief opletten.

Ik zeg het ook enkel om aan te geven dat er niet gedacht moet worden van het is maar 1600 km en dat rijd ik dus eventjes in 14 uurtjes wat wel kan als je naar bijv. zuid frankrijk gaat.

Ik rijd er zelf 22 uur over van kop NH naar Vilnius, dat is een 1800 km, en dan rijdt ik echt door en stop alleen om te tanken, en dat hoeft gelukkig maar 2 keer.

Maar met mijn klassieke amerikanen ga ik dus niet door polen rijden, daarvoor is het wegdek mij nog te slecht, en bij pech is het practisch onmogelijk om in Polen onderdelen te krijgen.
  donderdag 23 maart 2006 @ 16:33:36 #180
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_36300696
Ik hoef gelukkig niet zo ver als de kop van NH, maar kun je me ongeveer uitleggen waar jij ergens zit in Litouwen (dmv. een kaartje ofzo?) Dan heb ik een idee hoe ik misschien zou willen rijden.

Oja Alexxxxx, jij begint waarschijnlijk in Friesland, en ik in Noord-Brabant, dus iemand zal flink om moeten rijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door JosvG op 23-03-2006 16:34:28 (1 X te weinig :')) ]
pi_36300921
Ik zit momenteel op ons eiland www.appleisland.lt/nl maar we hebben ook een appartement in Vilnius(de hoofdstad) dat is een 45 km hiervandaan.

Er zijn maar twee grensovergangen vanuit polen naar Litouwen, en als je vliegt vlieg je naar Vilnius.

Dus even de routeplanner erbij en je weet het (heb zo even niet een kaartje)
pi_36300955
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 16:33 schreef JosvG het volgende:
Ik hoef gelukkig niet zo ver als de kop van NH, maar kun je me ongeveer uitleggen waar jij ergens zit in Litouwen (dmv. een kaartje ofzo?) Dan heb ik een idee hoe ik misschien zou willen rijden.

Oja Alexxxx, jij begint waarschijnlijk in Friesland, en ik in Noord-Brabant, dus iemand zal flink om moeten rijden.
Mja, of we beginnen op Schiphol, dat moeten we nog maar eens beter bespreken. En aangezien me die besprekingen niet zo boeiend lijken voor de mede-PTAers, heb ik een draadje gestart bij het Dakar 2010 gebeuren.
  donderdag 23 maart 2006 @ 23:20:13 #183
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_36313711
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 16:39 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Mja, of we beginnen op Schiphol, dat moeten we nog maar eens beter bespreken. En aangezien me die besprekingen niet zo boeiend lijken voor de mede-PTAers, heb ik een draadje gestart bij het Dakar 2010 gebeuren.
Hmm, handig, moet ik me op nog een forum registreren Morgen maar even doen dan
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 25 maart 2006 @ 19:08:03 #184
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_36361135
Ook leuk:

Het interieur van de 1600 GL, het meest luxe model uit de eerste serie Lada's. Ja, dat is hout En op het stuur wordt het logo omringd door allerlei sierlijke streepjes
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 25 maart 2006 @ 19:50:48 #186
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_36362454
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 19:36 schreef Alexxxxx het volgende:
prachtig
Misschien hebben ze die nog wel in Litouwen

Overigens is mijn 2107 min of meer de opvolger daarvan, dat was tenslotte het luxe model van de 2100 serie. En het dashboard daarvan ziet er zo uit:
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_36362510
Dat van de 2107 heeft niet iets meer het 'draai niet te hard aan het knopje, want dan valt ie er misschien wel af'-gevoel
  zaterdag 25 maart 2006 @ 20:01:48 #188
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_36362786
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 19:52 schreef Alexxxxx het volgende:
Dat van de 2107 heeft niet iets meer het 'draai niet te hard aan het knopje, want dan valt ie er misschien wel af'-gevoel
Gelukkig is er nog niets afgevallen Maar ik vind die Gl van binnen wel mooier. Mijn ideale Lada zou een mix van beide zijn denk ik. Ik heb nog ergens een oud foldertje van een zwarte 1600 en die ziet er vrij stijlvol uit. Daar een 2107 grille voor en je hebt helemaal een unieke auto
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 25 maart 2006 @ 23:43:21 #189
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_36368052
Als ik een Niva bezit, dan gaat er iig een hoop veranderd worden aan het interieur. Het exterieur laat ik wel hetzelfde (op een eventuele bullbar ofzo na dan). Het interieur gaat mooier worden, en iets luxer ogen, met eventueel zelfs een hoop zelfbouw elektronica erin (dat is tenslotte mijn hobby). MisschienWaarschijnlijk ga ik ook motorisch een hoop veranderen
  zondag 26 maart 2006 @ 00:01:56 #190
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_36368380
Mijn interieur word opgeleukt met duct tape als dat nodig is, en verder gaat er voorlopig weinig aan gebeuren

Ik heb dan weer woeste plannen met het exterieur Friese vlag op het dak, Lada logo op de motorkap, enzovoort
  zondag 26 maart 2006 @ 11:51:36 #191
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_36373437
quote:
Op zondag 26 maart 2006 00:01 schreef Alexxxxx het volgende:
Mijn interieur word opgeleukt met duct tape als dat nodig is, en verder gaat er voorlopig weinig aan gebeuren

Ik heb dan weer woeste plannen met het exterieur Friese vlag op het dak, Lada logo op de motorkap, enzovoort
Ik ben alleen bang dat als ik aan het exterieur begin, dat de auto veel te snel richting tupperware-tuning gaat. Aangezien ik in zo'n sjonnie-getunede bak nog niet dood gevonden wil worden zal ik aan het exterieur gewoon niks doen. Ik laat liever aan de buitenkant niet zien wat ik voor een auto heb, daar mogen ze de binnenkant voor bekijken. Daar heb ik zelf ook nog eens meer aan aangezien ik er inzit, en ik moet niet constant tegen de buitenkant aankijken.
pi_36376672
Zeg, heren, als jullie naar Litouwen gaan, kunnen jullie dan voor mij een 1300 meenemen? Ik zoek 1 in redelijke staat, mag best wat opknapwerk aan zitten, maar moet niet helemaal afgeragd of verrot zijn. Een Barkas 1000 mag ook. De prijs komen we wel uit denk ik.
  zondag 26 maart 2006 @ 14:20:15 #193
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_36377022
quote:
Op zondag 26 maart 2006 14:08 schreef en_door_slecht het volgende:
Zeg, heren, als jullie naar Litouwen gaan, kunnen jullie dan voor mij een 1300 meenemen? Ik zoek 1 in redelijke staat, mag best wat opknapwerk aan zitten, maar moet niet helemaal afgeragd of verrot zijn. Een Barkas 1000 mag ook. De prijs komen we wel uit denk ik.
Ga mee

Overigens, ik laat mijn 2107 het liefst zo origineel mogelijk. Zowel van buiten als van binnen ademt het nog het echte Lada gevoel op die manier:)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_36377079
Als ik tijd heb, lijkt me dat een geweldig project. Wanneer willen jullie gaan?
Zullen m'n ouders blij mee zijn. Omdat ik zlef geen ruimte heb, staat m'n Trabant al bij hun, na dat project kan er dan meteen een nieuwe komen te staan.
pi_36377256
quote:
Op zondag 26 maart 2006 00:01 schreef Alexxxxx het volgende:

Friese vlag op het dak
Die zien we dan niet. En als we hem zien lig je wss op de zijkant
De status 'bagger-user' voorbij
  zondag 26 maart 2006 @ 14:55:47 #196
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_36378117
quote:
Op zondag 26 maart 2006 14:28 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Die zien we dan niet. En als we hem zien lig je wss op de zijkant
Als hij stil staat en je loopt er langs zie je het wel, ik neem kleinere banden dan die op mn avatar. En ook truckers en buspassagiers kunnen mijn vlag onderweg aanschouwen.
  zondag 26 maart 2006 @ 14:56:57 #197
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_36378157
quote:
Op zondag 26 maart 2006 14:08 schreef en_door_slecht het volgende:
Aangezien het plan is om heen te vliegen, en met de auto terug te rijden is het zeer lastig om met (3?) personen 4 auto's mee terug te nemen Daarbij komt dat ik zoiets niet wil doen, omdat jij oog hebt voor wat JIJ wilt, en ik heb dat niet. Ik kies voor mezelf liever iets uit dan voor een ander.
  zondag 26 maart 2006 @ 14:58:39 #198
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36378197
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 16:27 schreef De_Hertog het volgende:

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Goed topic trouwens. Ik vind die Lada's maar niks, maar verhalen over Litouwen ed. zijn echt goed
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 26 maart 2006 @ 15:00:17 #199
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_36378243
Ik zit er wel aan te denken om, als dit project goed uitpakt, vaker auto's uit het verre oosten te halen. Ik heb een grote tuin, en er is een goede vraag naar mooie Niva's en ander Oosters spul.
  zondag 26 maart 2006 @ 15:07:58 #200
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_36378412
quote:
Op zondag 26 maart 2006 15:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik zit er wel aan te denken om, als dit project goed uitpakt, vaker auto's uit het verre oosten te halen. Ik heb een grote tuin, en er is een goede vraag naar mooie Niva's en ander Oosters spul.
Het is een beetje de vraag of het oplevert als je op en neer gaat rijden voor telkens 1 auto.
Je moet de vlucht daarheen betalen, dan moet je een auto kopen.
Heel goedkoop -> veel werk -> veel tijd -> tijd=geld=moeite -> weinig rendement (zeker in verhouding)
Dure auto -> Goede staat, weinig werk -> zo goed als geen rendement als je hem hier verkoopt

Oftewel, voor jezelf een auto halen is leuk, puur voor het avontuur van met een groep van oost-Europa naar hier rijden. Maar voor de winst zou ik het niet doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')