Alanya wel na 3 dagenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 19:50 schreef Ice_Cold het volgende:
Griekenland, chersonissos had ik na 12dagen ook wel gezien hoor!
Ik neem aan dat je het vliegveld van Antalya bedoeld?quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:00 schreef Realzm het volgende:
En op het vliegveld van ankara trouwens ook niet naar de burger king gaan. Dikke 10 euro voor een normaal menutje
bedoelde ik iddquote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:09 schreef RtV het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het vliegveld van Antalya bedoeld?
Verder vond ik idd die boottocht ook wel het relaxte wat er was![]()
Misschien rustig aan doen qua het eten van kip, met het oog op de vogelgriep. Geen idee hoe het tegen die tijd daar is...maar ik had het wel geweten. Blijf mooi met me handjes van de kip afquote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:54 schreef Ice_Cold het volgende:
Iemand nog tips of tips om juist niet te doen?
http://www.nl.map24.com/quote:Op maandag 13 maart 2006 15:35 schreef Freej het volgende:
Weet iemand waar ik een gedetailleerde plattegrond van Alanya kan vinden?
Thnxx alvast!
Helaasquote:
weet jij dan waar het ergens in alanya ligt?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:16 schreef maikelsp het volgende:
Ik ga ook naar Alanya, naar het Horizon Apart. 3 jaar geleden ben ik er met m'n ouders geweest, en dit jaar ga ik er met vrienden heen.
Thnx voor je berichtje!quote:Op maandag 20 maart 2006 10:34 schreef maikelsp het volgende:
Helemaal zeker weet ik het niet meer, maar het ligt ongeveer 5 minuten lopen vanaf het Ooststrand (=op de weg van Alanya naar Mahmutlar). Het ligt dus niet aan de hoofdweg zelf, maar op ongeveer 5 minuutjes lopen erachter.
Ik zal er vanmiddag wel wat foto's van uploaden.
Correctie: vooral blonde meiden. Ik ben er zelf met 1 vriendin geweest, maar stappen deden we met zo'n 6 meiden. Alleen de meid met de super blonde lange haren werd echt lastig gevallen, althans, ze deden een poging. Donker haar kennen ze daar wel, maar dat blonde haar....quote:Op maandag 27 maart 2006 13:50 schreef Goddesz het volgende:
Ik heb een paar opmerkingen gelezen van mensen die er al geweest zijn...
Het schijnt als je met alleen een stel jonge meiden gaat, dat je dan gigantisch lastig gevallen wordt, door de plaatselijke jongens...
Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?
Nou wij gaan ook met z'n drietjes naar App. Sifalar vanaf 18juli zijn wij er te vinden!! En toeval.. afgelopen zomer Kreta - Chersonissos). Heb je de site gezien van Sifalar? www.sifalarhotel.com ziet er toch best goed uit of niet dan..wanneer gaan jullie?quote:Op zaterdag 1 april 2006 10:30 schreef hannekethemaster het volgende:
ah wij gaan ook met 3 meiden naar app. Sifalar, dit omdat het er in de boekjes iig beter uitzag dan eftalia en omdat men zegt dat het dicht bij de kroegen ligt.
Iemand op de hoogte??
(oh en ik ben vorig jaar idd ook naar Kreta geweest vond het super leuk daar dus hoop dat dit er een beetje aan kan tippen)
Goede keus,ik vond het hotel goed, als je kijkt wat je ervoor betaald dan. Je moet geen super luxe verwachten.quote:Op maandag 27 maart 2006 22:14 schreef LB06 het volgende:
Bedankt. Niet dat het wat had uitgemaakt, overigens. We gaan er toch wel naar toe![]()
Inmiddels definitief geboekt voor 11 dagen Eftalia Aytur van 12 aug t/m 22 aug. Net na de duurste (en drukste) periode. De prijs valt ook behoorlijk mee. Net iets minder dan ¤1500 voor 3 personen, incl. belastingen en toeslagen, excl. verzekeringen! Tip: ga naar een reisbureau dat bij meerdere operators kan boeken. Dan kiezen zij voor jou de meest gunstige.
Ik heb er echt heel veel zin in!
Bedankt!quote:Op donderdag 6 april 2006 14:40 schreef nieky het volgende:
[..]
Goede keus,ik vond het hotel goed, als je kijkt wat je ervoor betaald dan. Je moet geen super luxe verwachten.
Ik vond Alanya super, en ook eftalia aytur was erg goed.
Fijne vakantie alvast!
Dump hem hier!quote:Op woensdag 10 mei 2006 14:27 schreef dahei het volgende:
Ik ben dit jaar ook geweest in april. Als er nog tips nodig zijn voor een goede eettent: Ik heb er nog wel één!
Leuk om te zien, we zijn daar al twee keer geweest (02-2005 en 03-2006). Dit jaar komen er leuke zitjes bij het zwembad (die waren ze in maart aan het bouwen). Ook komt er een hele verdieping op het dak erbij.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:49 schreef maikelsp het volgende:
Dit zijn alle foto's die ik van Apartement Horizon heb. Kopieer ze ff in de je adres balk, want ik kan ze niet hotlinken.
http://img240.imageshack.us/img240/2644/hpim04631rw.jpg
http://img85.imageshack.us/img85/6044/hpim03368dj.jpg
http://img161.imageshack.us/img161/6479/hpim03354er.jpg
http://img85.imageshack.us/img85/5642/hpim04390tw.jpg
http://img85.imageshack.us/img85/9082/hpim04402iz.jpg
http://img85.imageshack.us/img85/9082/hpim04402iz.jpg
Wij hadden met marmaris een keer 55 graden in Augustusquote:Op zaterdag 13 mei 2006 07:37 schreef dahei het volgende:
Ga je in Juli of Augustus... Jammer... in deze tijd is het veel te warm in Turkije. Het wordt dagelijks al snel 40-50 graden. Als je wil niksen is dit niet zo erg. Maar houd er ook rekening mee dat het personeel het ook warm heeft met de nodige gevolgen. Eind september of april/mei is de beste tijd om naar Turkije te gaan.
quote:Op zaterdag 13 mei 2006 07:37 schreef dahei het volgende:
<heel verhaal>
quote:Op maandag 15 mei 2006 11:35 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
deze zomer ga ik met een aantal vrienden een week naar turkije. alanya om precies te zijn.
5-sterren hotel, all inclusieve alle erop en eraan. een lekke zomer-lui-strand-feest vakantie dus.
hebben jullie wat tips voor mij in turkije? dus de do's & don'ts.
bijv. spuiten tegen (eventuele) enge ziektes (heb geen zin om doodziek thuis te komen van enge beesten of eten), wel of geen geld inwisselen voor lira's dat soort dingen.
we zullen niet echt veel rond gaan trekken dus echt tips daarover hoef ik niet, maar posten kan natuurlijk geen kwaad.
alvast bedankt.
Je inenten is niet nodig, ik ben 2 jaar terug ook in Alanya geweest en heb toen ook niet laten inenten. Heb nergens last van gehad. Ik zou zeggen enjoyquote:
Alanya ligt over een veel groter gebied uitgestrekt, terwijl Marmaris meer tussen de bergen ligt.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:57 schreef illusions het volgende:
wat is nou groter? marmaris of alanya?
Je inenten is niet nodig, maar je loop wel een verhoogd risico op tyfus.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:41 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
ok inenten is dus niet nodig. gelukkig
dat geld inwisselen voor lira's was ik eigenlijk toch al van plan. al hoorde ik wel dat je daar gewoon met euro's kan betalen, maar dat lijkt me niet goed voor je knip.
dat kraanwater komt ook goed. iets anders als bier zal er die week niet bij mij binnen komen
bedankt voor de tips tot zo ver.
meer is altijd welkom
Bij beide steden liggen inderdaad de bergen in de weg. Bij Alanya lopen ze vlak achter de stad. Al zie je wel dat de grond daar nu zo duur is dat ze ook op de berg beginnen te bouwen.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:51 schreef tralalala het volgende:
[..]
Alanya ligt over een veel groter gebied uitgestrekt, terwijl Marmaris meer tussen de bergen ligt.
Marmaris loopt ook veel verder door naar achteren, terwijl Alanya op de meeste plekken, behalve het centrum niet ver naar achteren door loopt.
maar ik wil helemaal geen tyfusquote:Op maandag 15 mei 2006 13:43 schreef dahei het volgende:
[..]
Je inenten is niet nodig, maar je loop wel een verhoogd risico op tyfus.
Je kunt inderdaad overal met Euro's betalen, maar soms is het wel in jouw nadeel. Ik zorg altijd dat ik wat Lira bij me heb.
quote:Let op!
Hoewel je via deze website een idee kunt krijgen van wat je nodig hebt, is informatie specifiek voor bepaalde delen van een land, andere medicijnen die jij misschien neemt, hoe lang je gaat, wanneer (in het jaar), je fysieke conditie en de situatie in het land. Zeker als je voor het eerst naar een land gaat en/of geen ervaren reiziger bent is het dus zéker aan te raden een afspraak te maken!
Hieronder kun je al je vragen stellen die specifiek gaan over gezondheid op reis, maar vergeet niet dat welk advies je ook krijgt...de echte experts zitten niet hier... die hebben namelijk wel wat beters te doen dan Fokken...
Je zit in de buurt, maar hebt de spijker niet helemaal goed geslagenquote:Op maandag 15 mei 2006 22:48 schreef Syndicate het volgende:
Vraagje:
Door een post hierboven het idee gekregen om scooters te huren in Alanya.
Maar nou hoorde ik van iemand anders dat, mocht er bv een ongeluk gebeuren, je alsnog aansprakelijk bent omdat je een NL autorijbewijs hebt, en geen (Turks)scooter/motorrijbewijs. Ondanks dat je de scooter kan huren met daarbij behorende geen eigenrisico verzekering..
Weet iemand dit?
Zorg gewoon dat je geen kraanwater drinkt en zorg ook dat je vlees goed schoon is. Mijdt heel erg vieze toiletten en neem een flesje Herome mee om je handen (en eventueel andere delen) goed te wassen. Dan komt alles wel goed!quote:
Oke duidelijk!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:52 schreef dahei het volgende:
[..]
Je zit in de buurt, maar hebt de spijker niet helemaal goed geslagen![]()
In Turkije verhuren ze alleen scooters van 100cc. Volgens jouw Nederlands rijbewijs mag je hier officieel niet op rijden (of je moet een A/Motorrijbewijs hebben). Deze regels zijn echter nogal vaag. Je kunt ze uitleggen dat het wél mag of juist weer niet. Wat aan te raden is, om op drukke plekken heel erg rustig te rijden (30-40Km). Voor de rechter zul je het dan altijd winnen zeker omdat je het vanwege de vage wetgeving niet had kunnen weten.
Wat wel belangrijk is, is dat de wet in Turkije wat betreft verkeersongevallen anders is dan in Nederland. Je bent namelijk schuldig totdat het tegendeel bewezen is. Dit kan behoorlijke consequenties hebben, zeker als er behoorlijk letsel is. Maar het maakt in dit geval niet uit of je scooter of auto rijdt. Aangezien de gemeentes behoorlijk afhankelijk zijn van het tourisme is de politie geinstrueerd om de vakantiegangers niet te veel dwars te zitten, want dat zou wel eens negatieve publiciteit kunnen opleveren en daar zitten ze niet op te wachten.
Zorg gewoon dat je netjes en niet te hard rijd. Laat liever iemand voor dan dat je voorrang neemt in het buitenland. Dan komt alles wel goed.
Leuk en gezellig hotel. Eten is altijd goed! Leuke kok trouwens! Nooit klachten gehad. Vraag om een kamer in het hoofdgebouw, is handiger met het restaurant etc.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:13 schreef Goddesz het volgende:
Tududut 7 juli vertrekken wij voor 15 daagjes naar Alanya, Hotel Kandelor...
Heb er best wel zin in
Inenten is nergens voor nodig joh. Alanya zelf is gewoon Europeees. Als je echt veel de binnenlanden in wilt, zou ik het wel doen. Gewoon voorzichtig doen met leidingwater (niet drinken) dan gebeurt je niets.quote:Op zondag 4 juni 2006 10:30 schreef Frankie79 het volgende:
Ik en mijn vriendin gaan over 3 weken naar Alanya in appartement Akya, we zijn er nog nooit geweest.
Maar weet iemand ogf je je moet inenten als we naar Alanya gaat?
Hoe lang duurt de transfer vanaf het vliegveld naar Alanya toe?
Neehoorquote:Op zondag 4 juni 2006 10:58 schreef Frankie79 het volgende:
We blijven waarschijnlijk alleen in Alanya en mischien wat excursies. Maar van het eten in restaurantjes kun je dus zonder inentingen niks oplopen?
Neenquote:Op zondag 4 juni 2006 11:10 schreef Frankie79 het volgende:
Dus als ik een restaurant binnen stap krijg ik geeneens een menukaart in het Turks?
Had ik tot vorig jaar ook nooitquote:Op zondag 4 juni 2006 11:14 schreef Frankie79 het volgende:
haha, das wel grappig
Heb er echt zin in, alleen heb nog nooit gevlogen![]()
Vliegen gelukkig wel met Transavia
Wat inentingen betreft. Het gaat ook om het seizoen wanneer je gaat. Ga je in hartje zomer, dan is de kans op ziektes groter dan in mei. Een inenting hoeft niet perse, maar wil je op zeker, doe het dan wel.quote:Op zondag 4 juni 2006 10:57 schreef maikelsp het volgende:
Ik ga nu voor de 7e keer naar Turkije, en heb me nog nooit in laten enten. Mocht je helemaal de binnenlanden in willen trekken, of helemaal naar het oosten willen, dan lijkt het me wel verstandig om het te laten doen. Het belangrijkste om niet aan de diarree te raken is om gewoon GEEN kraanwater te drinken. Flesjes/Flessen met water zijn overal zeer goedkoop te krijgen.
Wat betreft de transfer naar het vliegveld: ik kan het me niet meer precies herinneren, maar volgens mij duurt het zo'n 1,5 tot 2 uur. En als je pech hebt, dat je de laatste bent die uit het busje moet (dus het laatste hotel), dan duurt het vaak allemaal wat langer.
Ja, je weet nooi waarmee je vliegt. Dit jaar spraken we mensen die met Transavia zouden vliegen en nu met Onur mee moesten. Die vonden dat niet zo leuk... Het grappige was dat wij met Onur zouden vliegen, maar uiteindelijk met Transavia mee moesten (dit was op dezelfde dag!). Ons maakt het niet zo veel uit. Met Onur had ik voor het eerst eens een keer veel beenruimte!quote:Op zondag 4 juni 2006 11:17 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Had ik tot vorig jaar ook nooit
Wij zouden met Onur vliegen (heen en terug) (boeide ons niets), maar toen we op schiphol kwamen vlogen we ineens met transavia (super!) en terug met martinair (nog beter!)
Was totaal onverwacht
Het aantal boekingen is dit jaar met 40% gedaald (mede door de vogelpest). Hierdoor zullen de prijzen stukken lager uitvallen en er veel (echte) lastminutes zijn!quote:Op zondag 4 juni 2006 10:57 schreef kikoooooo het volgende:
Mn vriendin zit net te kijken naar last minutes
99euro voor 8 dagen alanya
Begint t toch weer te kriebelen
Je hebt gedeeltelijk gelijk, maar toch niet helemaal. Het eten is toch echt stukken beter (is mijn ervaring). En de koopmansgeest van de gemiddelde winkelier is op z'n zachts gezecht "levendig".quote:Op zondag 4 juni 2006 11:08 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Neehoor
Alanya zelf is totaal 'verwesterd' en doet echt niet onder mbt spanje ofzo, eigenlijk merk je niet eens dat je in turkije bent
Let goed op dat je eten goed gaar en doorbakken is en zorg dat je waterfles echt dicht is als je hem krijgt (als de kartelrand bovenop open is, dan moet je het drinken). Ook eisklontjes en schep/softijs zijn taboel!quote:Op zondag 4 juni 2006 10:58 schreef Frankie79 het volgende:
We blijven waarschijnlijk alleen in Alanya en mischien wat excursies. Maar van het eten in restaurantjes kun je dus zonder inentingen niks oplopen?
Zowiezo van te voren aangeven en als ze het toch doen ,dan terugsturen voor een versie zonder klontjes.quote:Op zondag 4 juni 2006 12:31 schreef Frankie79 het volgende:
Wat moet ik doen als ik dan een cola bestel, en er zitten ijsklontjes in mijn glas?
T is echt niet zo dat je gelijk accuut aan de diaree bent hoorquote:Op dinsdag 6 juni 2006 08:51 schreef Frankie79 het volgende:
Maar ijsblokjes zijn toch ingevroren geweest, en bacterien worden dan toch vernietigd, of heb ik het mis?
Maar als ik dus wat slablaadjes krijg bij een gerecht moet ik die niet opeten omdat met water is gewassen?
Ik vind dit nogal wat![]()
Volgens mij komt ie daar niet voor hoor. Insecten zie je er sowieso niet en dat is heerlijk. Want ze roken alle riolen uit waardoor die insecten doodgaanquote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:11 schreef Frankie79 het volgende:
ja, pillen voor diarree gaan zeker mee
Hoe zit het trouwens met de malariamug?
ik heb ze niet gezienquote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:51 schreef Frankie79 het volgende:
Wouw, dat klinkt goed, dus ook geen spinnen en hagedissen?
Meer dan genoeg. Er zijn zelfs banken waar je euro's kan pinnen. Volgens mij kan dat in ieder geval bij de HSBC-bank.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 20:31 schreef Frankie79 het volgende:
Hebben ze trouwens voldoende geldautomaten?
Ja, maar alleen met een briefje van 10, dus je moet niet aankomen met allemaal kleingeld.quote:Op woensdag 7 juni 2006 12:01 schreef Frankie79 het volgende:
Visum kun je gewoon in euro's kopen dan?
Lees ff mijn post uit t vorige topic.quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:17 schreef new-baby het volgende:
Hoi,
Van de zomer lekker 3 weken naar Alanya met 2 vriendinnen!!! Heb er echt zin in.
We gaan naar appartement Eftalia Aytur, heeft iemand daar ervaringen mee?
Weet iemand of het vanaf daar ver lopen in naar het centrum, grote supermarkt?
Waar zijn de meeste disco (een oud centrum net als in maramris)?
Oke, ga ik doenquote:Lees ff mijn post uit t vorige topic.
Ik ga em even voor je zoeken, momentjequote:Op woensdag 7 juni 2006 15:50 schreef new-baby het volgende:
[..]
Oke, ga ik doen.
Het probleem is alleen, ik weet niet hoe ik er moet komen(sinds vandaag ken ik deze site).
Nee, de bacteriën zijn ingevroren geweest, maar ontdooien net zo goed weer mee met het ontdooien van het klontje (levend).quote:Op dinsdag 6 juni 2006 08:51 schreef Frankie79 het volgende:
Maar ijsblokjes zijn toch ingevroren geweest, en bacterien worden dan toch vernietigd, of heb ik het mis?
Maar als ik dus wat slablaadjes krijg bij een gerecht moet ik die niet opeten omdat met water is gewassen?
Ik vind dit nogal wat![]()
Bange schijterdquote:Op donderdag 8 juni 2006 09:57 schreef Frankie79 het volgende:
Volgens mij zijn er alleen maar leuke tentjesHet beste is het zelf te ondervinden.
Ik heb me vanmorgen in laten in-enten![]()
Wat betreft eten: Kijk even terug in dit topic voor een eerder post van mij. Drinken weet ik niet...quote:Op woensdag 7 juni 2006 22:02 schreef lolaatje25 het volgende:
Weet iemand wat leuke tentjes in Alanya (centrum):
1. waar je 's avonds een beetje sfeervol wat kan drinken? (dus geen snoeiharde discotent)
2. waar je een beetje van de lokale keuken kan genieten? (dus geen hamburgers en tosti's)
Bedankt!
Het staat mij bij dat het een uur was, maar het zal wel 2 uur zijn danquote:Op donderdag 8 juni 2006 13:49 schreef new-baby het volgende:
Hoi allemaal,
Weet iemand toevallig hoelang het rijden is naar app eftalia. Ik weet dat het naar Alanya al 2 uur is, maar hoelang duurt het nog naar app. eftalia?
Stopt de bus tussendoor trouwens nog?![]()
mijn schoonouders zijn daar vorig jaar geweest en gaan dit jaar weer.quote:Op donderdag 8 juni 2006 10:11 schreef DaYwALKuR het volgende:
28 Juli zit ik in Alanya via een duitse touroperator in hotel Blue Star
http://www.bluestarhotel.com/
[afbeelding]
Bij dit hotel zit ook een privé strand waar je de hele dag frieten met hamburgers krijgt
verder zit ik er 11 dagen All-Inclusive voor hetzelfde geld als een busreis naar Spanje 550 euro
Lekker eten dus? hoe zit het met All-Inclusive daar, vertel vertelquote:Op donderdag 8 juni 2006 18:22 schreef nieky het volgende:
[..]
mijn schoonouders zijn daar vorig jaar geweest en gaan dit jaar weer.
Waren dus dik tevreden. Wij zouden ook mee gaan maar dat gaat nie meer door
Ga nooit in een hotel naar een Hamam. Ze zijn 3x zo duur en de kwaliteit is nooit zo goed als een echte.quote:Op donderdag 8 juni 2006 19:20 schreef new-baby het volgende:
Weet iemand of er in hotel eftalia aytur een hamam is?![]()
zo ja bevalt ie en hoe duur is ie![]()
wij hebben 2 jaar terug vollop voetbal gekeken bij 't doktertje. Leuk tentje.Turkse man die vloeiend nederlands spreekt.Was erg geslaagd. Ze hebben er zelfs bitterballenquote:Op donderdag 8 juni 2006 19:56 schreef greatgonzo het volgende:
over twee weken zit ik er ook!! 21 juni tot 5 juli Arkropol!
[afbeelding]
Alleen ben ik, vergeten me te laten inenten, ben wel beschermd tegen DTP (als kind al vaccinaties DKTP gehad), en Heb B, vanwege werken in de zorg. Maar A dus niet... maar denk dat het wel zal loslopen, eet in een 4 sterren all inclusive restaurant.
Andere vragen die ik nog had:
- ga alleen, ga ik dat tof vinden (oftewel, leer je genoeg mensen kennen of zijn de meesten met groepen/op zichzelf)
- tja, tis tijdens het WK, en wil toch wat meepikken. Zijn er leuke (NL) bars waar voetbal te zien is?
- Vroeg me af hoe de gemiddelde tv'st op de kamers zijn, sateliet?
- excursies, beter bij de reisleider organiseren, of lokaal?
Neem maar zo weinig mogelijk mee. Zeker geen vesten of sweaters. Over het algemeen is het 's-nachts nog steeds 30 graden in het hoogseizoen (soms iets minder). Mocht je toch niets nodig hebben dan koop je het gewoon daar.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:27 schreef Frankie79 het volgende:
Wat voor kleren kun je het beste mee nemen?
Koelt het er savonds/snachts erg af? Kan het er flink waaien?
alleen in de toeristische plekken... maar het is mij opgevallen dat de meesten beter duits dan engels spreken.quote:Op maandag 12 juni 2006 13:01 schreef greatgonzo het volgende:
kun je er trouwens nog een beetje met Engels terecht, of alleen op de plekken waar geld verdient kan worden aan je?
Het ligt er een beetje aan waar je bent. In het zuidelijk deel van Turkije spreken ze bijna alleen maar Duits, met als uitzondering Alanya, waar voornamelijk Engels en Nederlands gesproken wordt. In het westerlijk deel spreekt men voornamelijk Engels.quote:Op maandag 12 juni 2006 13:07 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
alleen in de toeristische plekken... maar het is mij opgevallen dat de meesten beter duits dan engels spreken.
Geen dank.quote:Op donderdag 8 juni 2006 19:41 schreef new-baby het volgende:
thx voor de tip.![]()
Kun je excursies trouwens beter bij de touroperator boeken of bij iemand anders?
We willen ook heel graag duiken, maar kan er niet echt iets over vinden. het zal toch wel kunnen?![]()
Ik kijk op GWK en die geeft aan dat 100lira 44.33euro is.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:51 schreef hannekethemaster het volgende:
ongeveer 60 eurocent
altijd eerst MINIMAAL de helft eraf halen... (op ALLES in turkije!)quote:Op maandag 19 juni 2006 13:17 schreef greatgonzo het volgende:
lees dat afdingen normaal is bij excursies, tot hoeveel moet je gaan dan, de helft wat ze vragen?
Iemand een idee, welke koers ik het beste kan aanhouden voor om te rekenen ?quote:Op maandag 19 juni 2006 11:55 schreef Frankie79 het volgende:
[..]
Ik kijk op GWK en die geeft aan dat 100lira 44.33euro is.
Kan ik dat aanhouden?![]()
Hoe zagen de appartementen eruit??? beetje zoals op de site van hun.. www.sifalarhotel.com (hier staan ook foto's van de app. op)? Is het een beetje te doen, netjes?? Vertelllllll.. ben benieuwd!!!quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:18 schreef hannekethemaster het volgende:
zo net terug uit alanya. app sifalar
erg geslaagd. Sifalar heeft 3 gebouwen, wij zaten in het appartementen gebouw met een privezwembad aangezien bijna alle gasten bij het hotel bij het zwembad lagen. Erg vriendelijk personeel overigens, die echt voor je rennen als er iets mis is.
het was wel jammer dat er nog maar weinig toeristen waren (het is blijkbaar een matig seizoen dit jaar ivm vogelgriep, aanslagen etc) voordeel hiervan was wel dat je overal met korting kon eten en je ook korting kreeg in de grote clubs en dat ze nu geen entree vroegen.
We zijn naar de hamam geweest, erg relaxed. Ook een bezoekje aan de burcht op de berg is een aanrader omdat je zo een prachtig uitzicht hebt over de stad.
Oowww... nou klinkt goed iig!! Dacht dat het strand verder lag, mooi.. heb echt zin om te gaan!!! Heb je nog leuke aanraders of juist afraders????? Wij willen graag jeepsafari doen, iemand ervaring??quote:Op donderdag 22 juni 2006 18:13 schreef hannekethemaster het volgende:
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL verhaal...
Ik!! Van 17 tm 29 juliquote:Op donderdag 22 juni 2006 21:10 schreef Ice_Cold het volgende:
[..]
Trouwens nog iemand van hier die er zit ergens rond de 17e - 27e juli???
Heb zooooooooveel vragen maar zal je er niet mee vervelen!!!
Sommige nepspullen zijn best okayquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:44 schreef hannekethemaster het volgende:
haha ja idd nep nepper nepst...
zo heb je bijvoorbeeld een "Echte" Louis vuitton Tas voor maar 25 YTL (zonder afdingen) en gucci brillen, dolce en gabbanna etc....
maar wel een heel mooie sjaal gekocht daar
We zijn hier te veel gewend dat de winkelier de prijs bepaald voor artikelen. In Turkije bepaald de klant of hij iets waard vind. Als jij bijvoorbeeld een boottocht wil doen van een dag, dan moet je eens denken wat je daarvoor over hebt. Als ze er bijvoorbeeld 40 euro voor vragen en jij vind dit het waard dan moet je dat gewoon doen. Geeft het een niet zo'n goed gevoel, dan moet je even verder kijken of gewoon bieden wat jij er voor wil betalen. Als je het over gangbare laagste prijzen hebt in Turkije dan moet je voor zowel een boottocht als een jeepsafari rond de 15 euro rekenen. Raften is vaak iets duurder.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:52 schreef greatgonzo het volgende:
punt is, dat ik eigenlijk niet weet wat de prijzen zijn voor:
- een boottocht van een dag
- jeepsafari
- raften
om maar wat te noemen
Dat klopt. De meeste zaken moet je betalen in Euro's. Alleen de goedkope dingen zoals een ijsje of een busreis betaal je in Lira.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:04 schreef Frankie79 het volgende:
In mijn reispapieren staat dat excursies vaak in euro's betaald moeten worden![]()
Ik heb op een markt in Turkije (bijna) nooit een prijskaartje gezien...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:35 schreef maikelsp het volgende:
Vooral op de markten met kleding staat het er vaak in meerdere valuta. Zelf moet je dan zo snel mogelijk het proberen uit te rekenen wat nou voordeliger is: Euro's of Lira's. Dit verschilt heel vaak!
En daar heb je dit forum voor nodig?quote:
Is dat niet voor wanneer je excursie via de reisleider boekt. Dat is altijd al duurder, dus gewoon bij een lokale agent boeken!!!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:36 schreef dahei het volgende:
[..]
Dat klopt. De meeste zaken moet je betalen in Euro's. Alleen de goedkope dingen zoals een ijsje of een busreis betaal je in Lira.
Altijd boeken via een reisbureau, maar nooit van te voren betalen (of maar een paar euro aanbetaling). Vaak komen ze niet opdagen (ze kunnen soms slecht plannen). De reisleider is taboe of je moet te veel geld hebben. In ieder geval vragen beide Euro's.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:41 schreef maikelsp het volgende:
[..]
Is dat niet voor wanneer je excursie via de reisleider boekt. Dat is altijd al duurder, dus gewoon bij een lokale agent boeken!!!
bij de disbank kun je euros pinnenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:22 schreef Frankie79 het volgende:
Kun je euro's pinnen in turkije, of moet je dan een bank binnen wandelen?
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:22 schreef Frankie79 het volgende:
Kun je euro's pinnen in turkije, of moet je dan een bank binnen wandelen?
Ochja.. daar ben je voor op vakantie, toch?? Zonnebrillen en zilveren (wel echt dan) sierraden blijven altijd plakken, vaak nog wat leuke kleine dingen erbij.. oooooh heb al echt zin!! Alleen kleding.. nou laat me die maar liever gewoon in Nederland in een echte winkel kopen, toch echt wel 60x meer kwaliteit.quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:44 schreef hannekethemaster het volgende:
haha ja idd nep nepper nepst...
zo heb je bijvoorbeeld een "Echte" Louis vuitton Tas voor maar 25 YTL (zonder afdingen) en gucci brillen, dolce en gabbanna etc....
maar wel een heel mooie sjaal gekocht daar
Gezellie!!!!quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:04 schreef Syndicate het volgende:
[..]
Ik!! Van 17 tm 29 julihotel Leandra zit aan de westkant van Alanya (als ik het goed begrepen heb, 1e keer voor mij)
Stel ze! Extra info is altijd welkom!
Wij zitten geloof ik wel in de buurt van Kleopatra strand.. Maar meer weet ik er ook niet van..quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:06 schreef Ice_Cold het volgende:
[..]
Gezellie!!!!![]()
Geen idee aan welke kant wij zitten... we zitten iig niet bij het Kleopatra strand (van horen zeggen het 'betere' strand..) wij zitten bij dat andere. Ochja zal me ook wat boeien, als ik maar een strand met zee heb!!! Wij zitten in app. Sifalar. Hebben beetje pech met heenvliegen, als de tijden blijven zoals nu dan vliegen we pas om 17.00 uur heen.. snik snik.. en is het in Turkije nou een uur later of juist vroeger dan hier????![]()
Heb wel echt zoooooooooo'n zin om te gaan!!! Nog een paar nachtjes...![]()
Ik heb ff het topic doorgekeken en kwam foto's tegen van user Kikoooooo van het ooststrand:quote:Op zondag 25 juni 2006 15:22 schreef Ice_Cold het volgende:
Wij bij Neckermann en we vliegen vanaf Dusseldorf. Bij de boeking zie je ergens tussendoor de vliegtijden, onder voorbehoud, en deze staan ook op de boekingsbevestiging. Gisteren nog gekeken en als alles zo blijft vliegen we om 15.20 en zijn we om 19.50 (turkse tijd) daar! Valt nog mee.. en dan nog 2.5uurtjes gezellig in de bus!!!! En terug landen we om 22.05 Nederlandse tijd. Volgens mij heb je het Kleopatra-strand (west kant) en het Oost-strand.. en daar zullen wij wel zitten, dat strand moet minder mooi zijn dan het Kleopatra-strand. Het zal wel allemaal meevallen.. toch???
Het kan verschillen. Normaal ligt er geen zand, maar het wordt opgespoten. Dus het kan zand zijn, maar na een storm net zo goed kiezel.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:51 schreef kikoooooo het volgende:
Strand waar ik zat, voor Eftalia, was gewoon zand hoor... bloedheet zand waar je niet op blote voeten kunt lopen
Met van die rot rotsen in het waterquote:Op maandag 26 juni 2006 20:51 schreef kikoooooo het volgende:
Strand waar ik zat, voor Eftalia, was gewoon zand hoor... bloedheet zand waar je niet op blote voeten kunt lopen
Tijdens een boottocht in Marmaris waren er heelveel mensen in zee-egels getraptquote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:59 schreef kikoooooo het volgende:
Ach, gewoon de zee inlopen en dan zwemmen... Ik hou toch niet van zeebodemsVeel te bang dat ik in een krab ga staan ofzo
Wij gaan ook naar Eftalia Aytur..van 7 augustus tot 20 augustus! Is de 3e keer dat ik naar Alanya ga, maar de 1e keer in Eftalia Aytur..Ik vind ALanya echt leuk qua uitgaan ma idd wel erg duur:(quote:Op maandag 27 maart 2006 00:01 schreef LB06 het volgende:
Wij gaan half augustus 11 dagen naar Hotel Eftalia Aytur. Niet te duur en een perfecte ligging (denken wij, iig)
Heeft iemand toevallig de dagtrip naar Perge-Aspendos gemaakt? Beviel deze? Zo nee, waarom niet? En de jeepsafari? Is die de moeite waard?
daar rij ik zeker voorbij straksquote:Op zondag 25 juni 2006 15:56 schreef Syndicate het volgende:
[..]
Ik heb ff het topic doorgekeken en kwam foto's tegen van user Kikoooooo van het ooststrand:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dus dat zit wel goed
Er zit vlakbij het hotel wel een grote supermarkt, geen idee hoe die heet.quote:Op zondag 2 juli 2006 20:39 schreef new-baby het volgende:
Is die migros dichtbij eftalia aytur? En is dat er één met 3 m-en. Dat is de grootste zeggen ze.![]()
De migros zit op ongeveer 5 min lopen vanaf eftaliaquote:Op maandag 3 juli 2006 00:20 schreef nieky het volgende:
[..]
Er zit vlakbij het hotel wel een grote supermarkt, geen idee hoe die heet.
Naast het hotel zit ook een klein winkeltje waar je best veel kunt krijgen.
Volgens mij was dat best een eindje hoor. Voor zover ik heb gehoord van mijn schoonouders, maar pin me er nie op was.quote:Op maandag 3 juli 2006 13:13 schreef DaYwALKuR het volgende:
Iemand enig idee of Hotel Blue Star dicht bij het kleopatra strand ligt?
Je hebt vast wel een rekenmachine op je telefoon.quote:Op woensdag 5 juli 2006 08:47 schreef new-baby het volgende:
Hey allemaal,
Ik heb een vraagje. Ik weet dat ik in Turkije wanneer ik om wil rekenen van lira´s naar euro´s keer 0,60 (ongeveer) moet doen.
Ik kan dit alleen niet zo snel, heeft iemand daar een trukje voor?![]()
Dan hoor ik het graag
Wij gaan ook met corendonquote:Op maandag 3 juli 2006 23:23 schreef thettes het volgende:
Ik ga over negen dagen heen. Vliegen met Corendon () heen.
Precies uitrekenen is ook makkelijk je neemt gewoon eerst 10% van het bedrag (kwestie van komma verschuiven). Dan doe jedus x0.5 (de helft) en tel daat die 10% bij op.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:28 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Je hebt vast wel een rekenmachine op je telefoon.
Anders doe je het x0.5 + een beetje
zo deed ik het altijd... en ach, het is vakantie... om nou te pietlullen over een paar centen, dat was ik ook niet van plan + dat het daar veel te warm voor is
Wij zitten in Orient Palace, dat zit er naast.quote:Op donderdag 6 juli 2006 00:04 schreef Nick-GizMo het volgende:
Ik ga er over 7 uur heen...
dus tot daar
Alanya, Club Paradiso
Idd, moet dat ook niet als die turken mijn vriendin gaan uitchecken, het zal ze berouwenquote:Op donderdag 6 juli 2006 12:37 schreef Electrical-Storm het volgende:
WOOHOO!! Vanavond met m'n vriendin naar Jasmin Garden Hotel in Incekum, vlakbij Alanya. Hopen dat ik het allemaal ga volhouden daar, ze is namelijk hoogblond en ik pik weinig en ben snel driftig
Waarsch gewoon 1 avondtje dolmus pakken naar Alanya en voor de rest lekker de hele week rond het hotel hangen. Animatie schijnt top te zijn en voor de rest is er een privestrand en twee zwembaden
Vannacht met Transavia (05.40u) vanaf SChiphol
Bereid je maar voorquote:Op donderdag 6 juli 2006 19:08 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Idd, moet dat ook niet als die turken mijn vriendin gaan uitchecken, het zal ze berouwen![]()
Dat is niet zo tof!quote:Op zondag 9 juli 2006 11:08 schreef Ice_Cold het volgende:
Nog 9 daagjes.. en ben echt ziek!!! Heftige keel-, ooronsteking.. snif snif, heb ik weer!!! Voor diegene die er al zitten en dit allemaal lezen, post 's effe wat reacties!!!!
ben ik wel van plan eigenlijk.. beetje rustig aan doen nu!!!!quote:Op zondag 9 juli 2006 14:12 schreef Syndicate het volgende:
[..]
Dat is niet zo tof!Hopen dat je met 9 dagen er vanaf bent ! Dan kan je alsnog los in Alanya
![]()
Ik welquote:Op maandag 10 juli 2006 18:34 schreef Roycoooooo het volgende:
Hebben jullie een prik gehaald voor Turkije? Geloof hepatatis A?
Nergens voor nodig als je niet de binnenlanden in trektquote:Op maandag 10 juli 2006 18:34 schreef Roycoooooo het volgende:
Ik heb het wel gewoon gedaan. Ik ben nu bij de ouders op mijn polis nog goed verzekerd (vergoeding 75%), dus waarom niet? Stel ik heb het wel een keer nodig binnen nu en 15 jaar, dan hoef ik dat iig niet uit eigen zak te betalen.quote:Op maandag 10 juli 2006 18:34 schreef Roycoooooo het volgende:
Wij kwamen die avond net aan, en we zagen rook in de verte, wisten toen nog niet wat er aan de hand was, dat hoorde we pas bij thuiskomst.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:16 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Niet om je te laten schrikken ofzo. Maar heeft iemand ook gehoord van die aanslag 3 a 4 weken geleden in Alanya waarbij een Nederlandse vrouw is omgekomen. Ze houden het stil omdat Turkije minder toeristen trekt dan vorig jaar en dit zou olie op het vuur zijn. Maar kent iemand dit verhaal? Schrok ervan.
Overdag lekker niets doen aan het strand/zwembadquote:Op donderdag 13 juli 2006 08:04 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Wij (ik & mijn vriend) gaan van 2 t/m 11 augustus naar Theresia Appartementen. Ik heb er heel veel zin in! Ik hoop dat ik de hoge temperaturen kan overlevenMaar eerder/later op vakantie gaan was niet echt een optie.
Geloof me, winkelen overdag wil je echt niet in deze periodequote:Op donderdag 13 juli 2006 12:43 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ja zoiets waren wij al van plan! Maar de hele dag op het strand/bij het zwembad liggen vind ik ook weer "niks"(Beetje rondlopen of winkelen is ook prima, ik ga niet voor cultuur oid).
Onzinquote:Op zondag 16 juli 2006 11:37 schreef Ice_Cold het volgende:
neuh hoor, die van de kruidvat zijn net zo goed als die van de apotheek, staat alleen een andere naam op maar is precies hetzelfde!!!!!
daar heb je gelijk in, die mutsen bij de kruidvat (etos, slecker of wat dan ook) weten idd niet waar het over gaat, hebben vaak niet eens een diploma in welke sector dan ook!quote:Op zondag 16 juli 2006 12:24 schreef Frankie79 het volgende:
En dan alleen al het personeel, bij een apotheek weten ze tenminste waar ze over praten
Neem in ieder geval een briefje van 10 euro mee voor je visum, zodat je daar niet voor verrassingen komt te staan.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:50 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik vind Kruidvat spullen gewoon prima.
Zijn er nog andere tips voor "must haves" / dingen die je mee moet nemen?
Ben ook aan het pakken, bijna klaar.. alleen koffer is natuurlijk weer te zwaar, gok het er gewoon op.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:19 schreef Syndicate het volgende:
druk aan het pakkenvanavond weg!
@Ice_Cold: geen last meer van ziekigheid?
Ik had 20 capsules van de apotheek voor de diarree, en die waren 1.50 euro.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:38 schreef Ice_Cold het volgende:
Diarreeremmers van de kruidvat en die je zo gewoon bij de apotheek kunt kopen zijn PRECIES maar dan ook PRECIES hetzelfde!!!!! Die van de apotheek zien er gewoon wat duurder (en daardoor beter???) uit.. maar de samenstelling van de remmers zijn precies hetzelfde!!
En als je op doktersrecept iets krijgt dan is het dus ook niet iets wat je zo kan kopen (over the counter) maar op recept, en diarreeremmers kun je zonder recept verkrijgen!!!
Geloof me nou maar, ik weet waar ik over praat...
Gebruik aub nog 1 extra vraagteken, het is nog niet geheel duidelijk dat het een vraag isquote:Op maandag 17 juli 2006 17:57 schreef Ice_Cold het volgende:
zeg toch.. zijn zonder recept verkrijgbaar!!!
en btw waar maken we ons druk om??????????????????????????
speciaal voor jou: ?quote:Op maandag 17 juli 2006 17:58 schreef Robocock het volgende:
[..]
Gebruik aub nog 1 extra vraagteken, het is nog niet geheel duidelijk dat het een vraag is![]()
Jups, 2 t/m 16 augustusquote:Op maandag 17 juli 2006 20:05 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik moet nog 2 weken wachtenGaan er nog meer mensen in augustus?
Dat zal best wel kunnen, maar of dat in een land als Turkije nou wel zo verstandig is...quote:
Wel vaker gehad dat de de echte A-merken niet inclusive waren, maar gewoon de B-merken van bijv. rum etc wel.quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:04 schreef kikoooooo het volgende:
All inclusive = bier, wijn, frisdrank, binnenlands gedistileerd
dus geen malibu zooi (maar ik snap sowieso niet dat je dat als kerel drinkt)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |