abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 juni 2006 @ 09:36:40 #101
84875 Ice_Cold
soooo what!
pi_38583175
Dit zijn gewoon de reizigersadviezen...
Life is just like me..
Everyday a little different
pi_38583760
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 08:51 schreef Frankie79 het volgende:
Maar ijsblokjes zijn toch ingevroren geweest, en bacterien worden dan toch vernietigd, of heb ik het mis?

Maar als ik dus wat slablaadjes krijg bij een gerecht moet ik die niet opeten omdat met water is gewassen?

Ik vind dit nogal wat
T is echt niet zo dat je gelijk accuut aan de diaree bent hoor Niet zo bang zijn
pi_38584214
Ik durf niet meer
  dinsdag 6 juni 2006 @ 18:20:30 #104
84875 Ice_Cold
soooo what!
pi_38598182
Nee precies.. bij de een slaat het gewoon sneller aan dan bij de ander, tis maar niet hoe goed je er zelf tegen kunt!! Vaccineren is ieders eigen keuze maar ik raad het gewoon aan.. neem zowieso altijd iets van Imodium of andere diarreeremmers mee, op vakantie met diarree is niet zo plezierig en ik kan dan wel zeggen dat je het gewoon moet laten lopen (is namelijk het beste) maar dit doet toch niemand!! En genoeg blijven drinken.. maar geen kraanwater he.. flauw!!!
Life is just like me..
pi_38600210
ja, pillen voor diarree gaan zeker mee

Hoe zit het trouwens met de malariamug?
  dinsdag 6 juni 2006 @ 19:35:10 #106
84875 Ice_Cold
soooo what!
pi_38601100
die zit daar niet... tenminste voor zover ik weet!
Life is just like me..
pi_38601693
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:11 schreef Frankie79 het volgende:
ja, pillen voor diarree gaan zeker mee

Hoe zit het trouwens met de malariamug?
Volgens mij komt ie daar niet voor hoor. Insecten zie je er sowieso niet en dat is heerlijk. Want ze roken alle riolen uit waardoor die insecten doodgaan
pi_38601792
Wouw, dat klinkt goed, dus ook geen spinnen en hagedissen?
pi_38602321
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:51 schreef Frankie79 het volgende:
Wouw, dat klinkt goed, dus ook geen spinnen en hagedissen?
ik heb ze niet gezien
pi_38603613
Hebben ze trouwens voldoende geldautomaten?
  woensdag 7 juni 2006 @ 10:31:44 #111
84875 Ice_Cold
soooo what!
pi_38618613
Mag toch hopen van wel...
Life is just like me..
pi_38619070
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:31 schreef Frankie79 het volgende:
Hebben ze trouwens voldoende geldautomaten?
Meer dan genoeg. Er zijn zelfs banken waar je euro's kan pinnen. Volgens mij kan dat in ieder geval bij de HSBC-bank.

Daarnaast is het NIET verstandig om in Nederland geld te gaan wisselen. Vaak kan je op het vliegveld met euro's betalen, en zo niet, dan kan je daar altijd nog een klein bedrag wisselen. Wel moet je een briefje van 10 euro hebben voor je visum.
Als je niet schiet, kun je ook niet missen.
pi_38620898
Visum kun je gewoon in euro's kopen dan?
pi_38624454
Bij de disbank kun je euros pinnen, maar ook turkse liras.
pi_38625152
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:01 schreef Frankie79 het volgende:
Visum kun je gewoon in euro's kopen dan?
Ja, maar alleen met een briefje van 10, dus je moet niet aankomen met allemaal kleingeld.
pi_38626606
Hoi,

Van de zomer lekker 3 weken naar Alanya met 2 vriendinnen!!! Heb er echt zin in .

We gaan naar appartement Eftalia Aytur, heeft iemand daar ervaringen mee?
Weet iemand of het vanaf daar ver lopen in naar het centrum, grote supermarkt?
Waar zijn de meeste disco (een oud centrum net als in maramris)?
pi_38626875
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:17 schreef new-baby het volgende:
Hoi,

Van de zomer lekker 3 weken naar Alanya met 2 vriendinnen!!! Heb er echt zin in .

We gaan naar appartement Eftalia Aytur, heeft iemand daar ervaringen mee?
Weet iemand of het vanaf daar ver lopen in naar het centrum, grote supermarkt?
Waar zijn de meeste disco (een oud centrum net als in maramris)?
Lees ff mijn post uit t vorige topic.

Eftalia is
Centrum is 15 min lopen, supermarkt is 5 minuten lopen. In t centrum zitten de meeste discotheken
pi_38627397
quote:
Lees ff mijn post uit t vorige topic.
Oke, ga ik doen .
Het probleem is alleen, ik weet niet hoe ik er moet komen (sinds vandaag ken ik deze site).
pi_38627730
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:50 schreef new-baby het volgende:

[..]

Oke, ga ik doen .
Het probleem is alleen, ik weet niet hoe ik er moet komen (sinds vandaag ken ik deze site).
Ik ga em even voor je zoeken, momentje

[Zomer 2006] Alanya

En nu mn andere posts nog ff terugvinden,

nog een momentje

Hier: was tocyhch nog in dit topic, dacht dat t de vorige was

[Zomer 2006] Alanya

[ Bericht 15% gewijzigd door kikoooooo op 07-06-2006 16:11:26 ]
pi_38635330
[quote]Op woensdag 7 juni 2006 10:50 schreef maikelsp het volgende:

[..]

Meer dan genoeg. Er zijn zelfs banken waar je euro's kan pinnen. Volgens mij kan dat in ieder geval bij de HSBC-bank.

/quote]
En bij de Fortis! (ja, die heb je daar ook)
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_38635430
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 08:51 schreef Frankie79 het volgende:
Maar ijsblokjes zijn toch ingevroren geweest, en bacterien worden dan toch vernietigd, of heb ik het mis?

Maar als ik dus wat slablaadjes krijg bij een gerecht moet ik die niet opeten omdat met water is gewassen?

Ik vind dit nogal wat
Nee, de bacteriën zijn ingevroren geweest, maar ontdooien net zo goed weer mee met het ontdooien van het klontje (levend).
De sla is een risico, maar ik denk dat bacterien niet van sla houden (net als ik), ik heb nog nooit gehoord dat daar iemand ziek van is geworden.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_38637978
Weet iemand wat leuke tentjes in Alanya (centrum):

1. waar je 's avonds een beetje sfeervol wat kan drinken? (dus geen snoeiharde discotent)
2. waar je een beetje van de lokale keuken kan genieten? (dus geen hamburgers en tosti's)

Bedankt!
pi_38647616
Volgens mij zijn er alleen maar leuke tentjes Het beste is het zelf te ondervinden.

Ik heb me vanmorgen in laten in-enten
pi_38647804
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 09:57 schreef Frankie79 het volgende:
Volgens mij zijn er alleen maar leuke tentjes Het beste is het zelf te ondervinden.

Ik heb me vanmorgen in laten in-enten
Bange schijterd
pi_38647998
28 Juli zit ik in Alanya via een duitse touroperator in hotel Blue Star

http://www.bluestarhotel.com/

Bij dit hotel zit ook een privé strand waar je de hele dag frieten met hamburgers krijgt

verder zit ik er 11 dagen All-Inclusive voor hetzelfde geld als een busreis naar Spanje 550 euro
pi_38649914
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:02 schreef lolaatje25 het volgende:
Weet iemand wat leuke tentjes in Alanya (centrum):

1. waar je 's avonds een beetje sfeervol wat kan drinken? (dus geen snoeiharde discotent)
2. waar je een beetje van de lokale keuken kan genieten? (dus geen hamburgers en tosti's)

Bedankt!
Wat betreft eten: Kijk even terug in dit topic voor een eerder post van mij. Drinken weet ik niet...
pi_38655116
Hoi allemaal,

Weet iemand toevallig hoelang het rijden is naar app eftalia. Ik weet dat het naar Alanya al 2 uur is, maar hoelang duurt het nog naar app. eftalia?
Stopt de bus tussendoor trouwens nog?
pi_38655638
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 13:49 schreef new-baby het volgende:
Hoi allemaal,

Weet iemand toevallig hoelang het rijden is naar app eftalia. Ik weet dat het naar Alanya al 2 uur is, maar hoelang duurt het nog naar app. eftalia?
Stopt de bus tussendoor trouwens nog?
Het staat mij bij dat het een uur was, maar het zal wel 2 uur zijn dan

Ja, de bus stopt onderweg bij een bezinestation (tel ze voor de gein eens, van antalya -> alanya, zijn echt bijna 100 benzinestations )
De chauffeur krijgt daarvoor geld van zo'n pomphouder volgens mij... Ook stopt de bus bij elk hotel wat eerst komt (men roept om wie er uit moet)

pi_38655750
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 10:03 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Bange schijterd
De dokter zei dat er weleens mensen terug komen van een vakantie waar je niet blij van wordt
  donderdag 8 juni 2006 @ 18:16:52 #130
84875 Ice_Cold
soooo what!
pi_38664789
40daagjes nog maar...
duurt nog zoooooooooooo lang
nog iemand tegen die tijd daar???
Life is just like me..
pi_38664959
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 10:11 schreef DaYwALKuR het volgende:
28 Juli zit ik in Alanya via een duitse touroperator in hotel Blue Star

http://www.bluestarhotel.com/
[afbeelding]

Bij dit hotel zit ook een privé strand waar je de hele dag frieten met hamburgers krijgt

verder zit ik er 11 dagen All-Inclusive voor hetzelfde geld als een busreis naar Spanje 550 euro
mijn schoonouders zijn daar vorig jaar geweest en gaan dit jaar weer.
Waren dus dik tevreden. Wij zouden ook mee gaan maar dat gaat nie meer door
pi_38666694
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 18:22 schreef nieky het volgende:

[..]

mijn schoonouders zijn daar vorig jaar geweest en gaan dit jaar weer.
Waren dus dik tevreden. Wij zouden ook mee gaan maar dat gaat nie meer door
Lekker eten dus? hoe zit het met All-Inclusive daar, vertel vertel
pi_38666804
Weet iemand of er in hotel eftalia aytur een hamam is?
zo ja bevalt ie en hoe duur is ie
pi_38667014
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 19:20 schreef new-baby het volgende:
Weet iemand of er in hotel eftalia aytur een hamam is?
zo ja bevalt ie en hoe duur is ie
Ga nooit in een hotel naar een Hamam. Ze zijn 3x zo duur en de kwaliteit is nooit zo goed als een echte.
pi_38667449
thx voor de tip.
Kun je excursies trouwens beter bij de touroperator boeken of bij iemand anders?
We willen ook heel graag duiken, maar kan er niet echt iets over vinden. het zal toch wel kunnen?
  donderdag 8 juni 2006 @ 19:56:43 #136
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_38667917
over twee weken zit ik er ook!! 21 juni tot 5 juli Arkropol!

Alleen ben ik , vergeten me te laten inenten, ben wel beschermd tegen DTP (als kind al vaccinaties DKTP gehad), en Heb B, vanwege werken in de zorg. Maar A dus niet... maar denk dat het wel zal loslopen, eet in een 4 sterren all inclusive restaurant.

Andere vragen die ik nog had:
- ga alleen, ga ik dat tof vinden (oftewel, leer je genoeg mensen kennen of zijn de meesten met groepen/op zichzelf)
- tja, tis tijdens het WK, en wil toch wat meepikken. Zijn er leuke (NL) bars waar voetbal te zien is?
- Vroeg me af hoe de gemiddelde tv'st op de kamers zijn, sateliet?
- excursies, beter bij de reisleider organiseren, of lokaal?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_38668278
Inenten kan nog 2 weken van te voren, dus morgen even langs de huisarts

Denk dat WK wedstrijden op veel zenders te volgen zijn, dus ook in Turkije
  donderdag 8 juni 2006 @ 20:08:12 #138
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_38668309
red ik niet meer, werk overdag
pi_38673487
Excursies: gewoon bij een lokale agent boeken. Boottochten op de avond ervoor pas boeken, en eventueel de dag zelf heel vroeg. Dan willen ze de boot juist vol krijgen, en kun je extreem goed een lagere prijs afdingen.

Bars zijn er genoeg, en vaak hebben ze ook Engelse kabel/sateliet met bijvoorbeeld Sky oid.

In de meeste hotels zijn er geen TV's op de kamer, en alleen in de lobby. Maar het is natuurlijk net zo gezellig om met allerlei supporters uit verschillende landen een Efes te drinken in de kroeg!
pi_38676562
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 19:56 schreef greatgonzo het volgende:
over twee weken zit ik er ook!! 21 juni tot 5 juli Arkropol!
[afbeelding]

Alleen ben ik , vergeten me te laten inenten, ben wel beschermd tegen DTP (als kind al vaccinaties DKTP gehad), en Heb B, vanwege werken in de zorg. Maar A dus niet... maar denk dat het wel zal loslopen, eet in een 4 sterren all inclusive restaurant.

Andere vragen die ik nog had:
- ga alleen, ga ik dat tof vinden (oftewel, leer je genoeg mensen kennen of zijn de meesten met groepen/op zichzelf)
- tja, tis tijdens het WK, en wil toch wat meepikken. Zijn er leuke (NL) bars waar voetbal te zien is?
- Vroeg me af hoe de gemiddelde tv'st op de kamers zijn, sateliet?
- excursies, beter bij de reisleider organiseren, of lokaal?
wij hebben 2 jaar terug vollop voetbal gekeken bij 't doktertje. Leuk tentje.Turkse man die vloeiend nederlands spreekt.Was erg geslaagd. Ze hebben er zelfs bitterballen
Dus ik zou daar gaan kijken als je het kan vinden hoor. Zit ergens vlakbij eftalia aytur in een zijstraat. zal kijken of ik ergens een adres ofzo heb.
pi_38716750
Wat voor kleren kun je het beste mee nemen?

Koelt het er savonds/snachts erg af? Kan het er flink waaien?
pi_38716975
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 10:27 schreef Frankie79 het volgende:
Wat voor kleren kun je het beste mee nemen?

Koelt het er savonds/snachts erg af? Kan het er flink waaien?
Neem maar zo weinig mogelijk mee. Zeker geen vesten of sweaters. Over het algemeen is het 's-nachts nog steeds 30 graden in het hoogseizoen (soms iets minder). Mocht je toch niets nodig hebben dan koop je het gewoon daar.
pi_38718104
geen truien en geen jassen meenemen... Zonde van je ruimte en je gebruikt het toch niet
pi_38720069
En als het koud wordt (wat ik me totaal niet kan voorstellen) kun je altijd nog een trui op de markt kopen voor 15 euro ofzo.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 12:40:29 #145
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_38720112
Koud jeez doe normaal.
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
pi_38743496
OK, was een stomme vraag dus
  zondag 11 juni 2006 @ 11:21:59 #147
84875 Ice_Cold
soooo what!
pi_38744299
Nouw.. voor daar heb je niet echt een vest/trui nodig maar ik heb er wel altijd eentje bij me. Heenreis, koud in Nederland misschien, voor in het vliegtuig, voor de terugreis en wij hebben vorige keer in Marmaris een jeepsafari by Night gedaan en ik kan je vertellen.. was blij dat ik een vestje bij me had.. brrrr!!!
Life is just like me..
  zondag 11 juni 2006 @ 19:50:26 #148
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_38757927
wat is aan te raden, excursies via reisleider of lokaal? (ook ivm verzekering enz)
pi_38758989
Je hebt toch een reisverzekering, dus hoe zou het uit kunnen maken betreft de verzekering.

Lokaal is vele malen goedkoper, en ze laten je vaak ook meer zien, en hebben niet alleen maar 'reisboek-feitjes'.
  maandag 12 juni 2006 @ 13:01:23 #150
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_38776558
kun je er trouwens nog een beetje met Engels terecht, of alleen op de plekken waar geld verdient kan worden aan je?
pi_38776734
quote:
Op maandag 12 juni 2006 13:01 schreef greatgonzo het volgende:
kun je er trouwens nog een beetje met Engels terecht, of alleen op de plekken waar geld verdient kan worden aan je?
alleen in de toeristische plekken... maar het is mij opgevallen dat de meesten beter duits dan engels spreken.
  maandag 12 juni 2006 @ 13:12:36 #152
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_38776854
Duits spreek ik niet in deze tijd, das tegen mijn principes
pi_38778594
quote:
Op maandag 12 juni 2006 13:07 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

alleen in de toeristische plekken... maar het is mij opgevallen dat de meesten beter duits dan engels spreken.
Het ligt er een beetje aan waar je bent. In het zuidelijk deel van Turkije spreken ze bijna alleen maar Duits, met als uitzondering Alanya, waar voornamelijk Engels en Nederlands gesproken wordt. In het westerlijk deel spreekt men voornamelijk Engels.
pi_38778771
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 19:41 schreef new-baby het volgende:
thx voor de tip.
Kun je excursies trouwens beter bij de touroperator boeken of bij iemand anders?
We willen ook heel graag duiken, maar kan er niet echt iets over vinden. het zal toch wel kunnen?
Geen dank.

Excursies kun je via de reisorganisator boeken alleen betaal je dan meestal 3x zoveel. Vaak hebben ze het verhaal dat je niet verzekerd bent als je niet bij hun boekt en dat ze je niet helpen als je in problemen komt. Dit is onzin....
Je hebt namelijk jouw reisverzekering. Als de activiteit die je gaat doen niet in je verzekering valt, dan staat dat in je polis (meestal niet het geval). En ze moeten je echt helpen als je in de problemen komt. Daar is reisleiding overigens voor. De reis betalen bij een agentschap is overigens niet een goed idee. Het gebeurd namelijk nog wel eens dat ze niet op komen dagen of een uur te laat. Het is dan zeer moeilijk om je geld weer terug te krijgen. Als je een jeepsafari boekt ter waarde van bijvoorbeeld 20 euro, betaal dan maximaal 5 euro aan en de rest bij de bus. Als ze gaan zeiken, dan zeg je gewoon "dan toch niet!" (ze hebben zeer veel concurrentie) en ze gaan gelijk akkoord.
Afdingen bij dit soort zaken is overigens normaal, zeker als je meerdere excursies boekt.
pi_38815443
nog bijna 4 weekjes en ik zit er
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_38883135
zo net terug uit alanya. app sifalar
erg geslaagd. Sifalar heeft 3 gebouwen, wij zaten in het appartementen gebouw met een privezwembad aangezien bijna alle gasten bij het hotel bij het zwembad lagen. Erg vriendelijk personeel overigens, die echt voor je rennen als er iets mis is.

het was wel jammer dat er nog maar weinig toeristen waren (het is blijkbaar een matig seizoen dit jaar ivm vogelgriep, aanslagen etc) voordeel hiervan was wel dat je overal met korting kon eten en je ook korting kreeg in de grote clubs en dat ze nu geen entree vroegen.

We zijn naar de hamam geweest, erg relaxed. Ook een bezoekje aan de burcht op de berg is een aanrader omdat je zo een prachtig uitzicht hebt over de stad.
pi_38889878
leuk dat je het mooi hebt gehad.

kun je misschien wat vertellen hoe dit jaar het prijsniveau was? hoeveel kostte bijvoorbeeld een biertje bij het eten en tijdens het uitgaan, hoeveel was het om normaal uit eten te gaan enzo, en hoeveel was de dolmus.
pi_38912253
uiteten 3 personen met flesje wijn ongeveer 80 YTL, uiteten als je werd binnen geluld door propper 60 YTL (incl gratis koffie, watermeloen, turks brood, voor 3 personen) 4 biertjes tijdens uitgaan (happy hour 1=1free) 15 YTL, dolmus 1 YTL,
pi_38917853
En 1 YTL is?
pi_38919222
ongeveer 60 eurocent
pi_38935782
Wel even oppassen, de koersen zijn op dit moment erg instabiel! Over 4 weken kan de lira opeens 55ct zijn. Ook oppassen met pinnen: op die manier krijg je vaak te maken met ongunstige koersen. Kijk bijvoorbeeld of je een bank binnen kan lopen. Wat vergelijken voordat je lukraak pint, kan je enorm veel geld besparen!
pi_38997362
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 14:51 schreef hannekethemaster het volgende:
ongeveer 60 eurocent
Ik kijk op GWK en die geeft aan dat 100lira 44.33euro is.

Kan ik dat aanhouden?
  maandag 19 juni 2006 @ 13:17:13 #163
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_38999661
lees dat afdingen normaal is bij excursies, tot hoeveel moet je gaan dan, de helft wat ze vragen?
pi_38999815
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:17 schreef greatgonzo het volgende:
lees dat afdingen normaal is bij excursies, tot hoeveel moet je gaan dan, de helft wat ze vragen?
altijd eerst MINIMAAL de helft eraf halen... (op ALLES in turkije!)

volhouden en als ze dan niet meegaan, gewoon weglopen... vaak komen ze je achterna!

Het is een spel... na 2 dagen had ik t door Afdingen is heerlijk
  maandag 19 juni 2006 @ 13:52:05 #165
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_39000810
punt is, dat ik eigenlijk niet weet wat de prijzen zijn voor:
- een boottocht van een dag
- jeepsafari
- raften

om maar wat te noemen
pi_39001276
In mijn reispapieren staat dat excursies vaak in euro's betaald moeten worden
pi_39042436
quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:55 schreef Frankie79 het volgende:

[..]

Ik kijk op GWK en die geeft aan dat 100lira 44.33euro is.

Kan ik dat aanhouden?
Iemand een idee, welke koers ik het beste kan aanhouden voor om te rekenen ?
pi_39042507
Gewoon de helft pakken, doen de turken ook
pi_39043112
Leg eens uit?

Je bedoeld dat je er in sommige winkels met euro's en met Lira's kan betalen? en dat er dan staat 100lira of 50 euro?

Als dat zo is lijkt het me voordeliger om in Lira's te betalen
pi_39044094
Vooral op de markten met kleding staat het er vaak in meerdere valuta. Zelf moet je dan zo snel mogelijk het proberen uit te rekenen wat nou voordeliger is: Euro's of Lira's. Dit verschilt heel vaak!
pi_39044179
MOet ik wel eten wat een Lira waard is
pi_39044603
Lira is het goedkoopst... dat staat vast.
Ze hebben liever dat je in euro's betaalt, levert hun meer op.

Ik betaalde alles in euro's, geen zin in dat gekut met die briefjes van '20.000.000'
  donderdag 22 juni 2006 @ 17:46:55 #173
84875 Ice_Cold
soooo what!
pi_39118602
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 14:18 schreef hannekethemaster het volgende:
zo net terug uit alanya. app sifalar
erg geslaagd. Sifalar heeft 3 gebouwen, wij zaten in het appartementen gebouw met een privezwembad aangezien bijna alle gasten bij het hotel bij het zwembad lagen. Erg vriendelijk personeel overigens, die echt voor je rennen als er iets mis is.

het was wel jammer dat er nog maar weinig toeristen waren (het is blijkbaar een matig seizoen dit jaar ivm vogelgriep, aanslagen etc) voordeel hiervan was wel dat je overal met korting kon eten en je ook korting kreeg in de grote clubs en dat ze nu geen entree vroegen.

We zijn naar de hamam geweest, erg relaxed. Ook een bezoekje aan de burcht op de berg is een aanrader omdat je zo een prachtig uitzicht hebt over de stad.
Hoe zagen de appartementen eruit??? beetje zoals op de site van hun.. www.sifalarhotel.com (hier staan ook foto's van de app. op)? Is het een beetje te doen, netjes?? Vertelllllll.. ben benieuwd!!!

En verder.. ver lopen naar het strand en centrum??? Veel dingen te doen in de omgeving.. winkels/restaurants/supermarkten? Heb je ook iets van excursies gedaan? En uitgaan.. leuk???

Nog 26daagjes...
Life is just like me..
pi_39119228
appartementen waren prima in orde, idd beetje zoals op de site ja en mocht er iets niet in orde zijn dan RENT t personeel voor je om het in orde te maken. Verder is de cleaning wel irritant want die komen gewoon binnenvallen om 10 uur s ochtends en spreken alleen maar turks, erg lastig om dan duidelijk te maken dat ze op moeten zouten en later terug moeten komen (of ze gaan weg en komen niet meer terug --> gevolg geen wc papier OF ze gaan toch meteen poetsen)

verder naar strand is de straat uitlopen dus ongeveer 300 m ofzo? (je zit dan niet op Kleopatra Beach maar ook dit strand is goed te doen) centrum is verder lopen ongeveer een kwartiertje ofzo (vooral omdat je 100 keer wordt aangehouden om even naar winkeltjes te komen kijken )

supermarkt zitten echt op 0 meter van het app, maar wil je een beetje een fasoenlijk grote supermarkt (als je en keer thuis wil koken) dan moet je 5 min. lopen naar de MIGROS hier doen ook de turken zelf hun boodschappen.

Qua excursies zijn we op eigen gelegenheid naar de burcht en grotten geweest. Deze liggen op de berg in de stad en zijn voor 1 YTL te bereiken met de dolmus. Ook hebben we een bezoekje gebracht aan de Hamam (turks badhuis) aanrader maar wel aan het begin van de vakantie want ze scrubben echt elk stukje huid van je lijf af.

Ook wilden we nog gaan raften maar dat ging niet door wegens gebrek aan animo, zodat wij de enige drie deelnemers waren. toen zijn we dus maar weer bij het zwembad gecrashed

zo dat was t voorlopig
pi_39121920
Wat nemen jullie nu als rekenmiddel om uit te rekenen hoeveel lira 1 euro is ?
  donderdag 22 juni 2006 @ 20:38:06 #176
30785 Syndicate
Pure euphoria!
pi_39124346
Euro delen door 0,60 = 1,67 YTL

of bedoelde je dat niet?
Henry darling! Mary told me the police are looking for you. What have you done?
If you must know, ACID!
Op donderdag 10 maart 2011 00:44 schreef -Will- het volgende:
*-Will- wil later wel een house met een garage in de jungle
pi_39124448
ik wil gewoon weten als ik 200lira pin uit de muur, hoeveel euro ik dan pin
  donderdag 22 juni 2006 @ 21:06:38 #178
84875 Ice_Cold
soooo what!
pi_39125765
als 1 lira 0.60 cent is dan is 2 lira 2 x 0.60 of zit ik dan fout...
dus tel maar uit: .... x 0.60 (of de koers van die dag) en je hebt je bedrag in EURO'S
toch????
Life is just like me..
  donderdag 22 juni 2006 @ 21:10:37 #179
84875 Ice_Cold
soooo what!
pi_39125953
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 18:13 schreef hannekethemaster het volgende:

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL verhaal...
Oowww... nou klinkt goed iig!! Dacht dat het strand verder lag, mooi.. heb echt zin om te gaan!!! Heb je nog leuke aanraders of juist afraders????? Wij willen graag jeepsafari doen, iemand ervaring??
Trouwens nog iemand van hier die er zit ergens rond de 17e - 27e juli???
Wel jammer dat het raften niet doorging.. lijkt me super sjiek om te doen. Beetje leuk winkelen daar? Neem aan dat het zo is als overal in Turkije, veel nep en nog nepper.. maar stiekem toch wel leuke dingen (zonnebrillen, beursjes, sierraden... ).
Heb zooooooooveel vragen maar zal je er niet mee vervelen!!!
Life is just like me..
pi_39128240
Als het je echt te warm vind worden, ga dan gewoon een half uurtje naar de grot `onder de berg`. Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij heette het de Damlatas-grot. Daar is het een zeer aangenaam temperatuurtje om even af te koelen.

Jeepsafari is wel leuk om te doen. Je krijgt gewoon een chauffeur, en je gaat daarmee de bergen in. Tussendoor stop je nog bij wat nomadenhuisjes (die gewoon in blousjes lopen, en er Coca Cola verkopen), en ga je bij een beekje wat eten enzo.

Als je nog meer vragen hebt: gewoon vragen. Ik ga nu voor de 7e keer naar Turkije, dus heb er al genoeg gezien.
  donderdag 22 juni 2006 @ 22:04:37 #181
30785 Syndicate
Pure euphoria!
pi_39128503
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 21:10 schreef Ice_Cold het volgende:

[..]

Trouwens nog iemand van hier die er zit ergens rond de 17e - 27e juli???

Heb zooooooooveel vragen maar zal je er niet mee vervelen!!!
Ik!! Van 17 tm 29 juli hotel Leandra zit aan de westkant van Alanya (als ik het goed begrepen heb, 1e keer voor mij)

Stel ze! Extra info is altijd welkom!
If you must know, ACID!
pi_39130716
haha ja idd nep nepper nepst...
zo heb je bijvoorbeeld een "Echte" Louis vuitton Tas voor maar 25 YTL (zonder afdingen) en gucci brillen, dolce en gabbanna etc....

maar wel een heel mooie sjaal gekocht daar
pi_39138526
Ik vertrek zondag voor 14 dagen naar Alanya, naar appartement Akya
pi_39140559
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:44 schreef hannekethemaster het volgende:
zo heb je bijvoorbeeld een "Echte" Louis vuitton Tas voor maar 25 YTL (zonder afdingen) en gucci brillen, dolce en gabbanna etc....

Sommige nepspullen zijn best okay
pi_39143231
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:52 schreef greatgonzo het volgende:
punt is, dat ik eigenlijk niet weet wat de prijzen zijn voor:
- een boottocht van een dag
- jeepsafari
- raften

om maar wat te noemen
We zijn hier te veel gewend dat de winkelier de prijs bepaald voor artikelen. In Turkije bepaald de klant of hij iets waard vind. Als jij bijvoorbeeld een boottocht wil doen van een dag, dan moet je eens denken wat je daarvoor over hebt. Als ze er bijvoorbeeld 40 euro voor vragen en jij vind dit het waard dan moet je dat gewoon doen. Geeft het een niet zo'n goed gevoel, dan moet je even verder kijken of gewoon bieden wat jij er voor wil betalen. Als je het over gangbare laagste prijzen hebt in Turkije dan moet je voor zowel een boottocht als een jeepsafari rond de 15 euro rekenen. Raften is vaak iets duurder.
pi_39143263
quote:
Op maandag 19 juni 2006 14:04 schreef Frankie79 het volgende:
In mijn reispapieren staat dat excursies vaak in euro's betaald moeten worden
Dat klopt. De meeste zaken moet je betalen in Euro's. Alleen de goedkope dingen zoals een ijsje of een busreis betaal je in Lira.
pi_39143299
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:35 schreef maikelsp het volgende:
Vooral op de markten met kleding staat het er vaak in meerdere valuta. Zelf moet je dan zo snel mogelijk het proberen uit te rekenen wat nou voordeliger is: Euro's of Lira's. Dit verschilt heel vaak!
Ik heb op een markt in Turkije (bijna) nooit een prijskaartje gezien...
pi_39143387
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:38 schreef Frankie79 het volgende:
MOet ik wel eten wat een Lira waard is
En daar heb je dit forum voor nodig?
pi_39143441
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 11:36 schreef dahei het volgende:

[..]

Dat klopt. De meeste zaken moet je betalen in Euro's. Alleen de goedkope dingen zoals een ijsje of een busreis betaal je in Lira.
Is dat niet voor wanneer je excursie via de reisleider boekt. Dat is altijd al duurder, dus gewoon bij een lokale agent boeken!!!
pi_39143638
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 11:41 schreef maikelsp het volgende:

[..]

Is dat niet voor wanneer je excursie via de reisleider boekt. Dat is altijd al duurder, dus gewoon bij een lokale agent boeken!!!
Altijd boeken via een reisbureau, maar nooit van te voren betalen (of maar een paar euro aanbetaling). Vaak komen ze niet opdagen (ze kunnen soms slecht plannen). De reisleider is taboe of je moet te veel geld hebben. In ieder geval vragen beide Euro's.
pi_39154805
Kun je euro's pinnen in turkije, of moet je dan een bank binnen wandelen?
pi_39156580
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 17:22 schreef Frankie79 het volgende:
bij de disbank kun je euros pinnen
pi_39156785
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 17:22 schreef Frankie79 het volgende:
  vrijdag 23 juni 2006 @ 19:02:58 #194
84875 Ice_Cold
soooo what!
pi_39157087
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:44 schreef hannekethemaster het volgende:

Ochja.. daar ben je voor op vakantie, toch?? Zonnebrillen en zilveren (wel echt dan) sierraden blijven altijd plakken, vaak nog wat leuke kleine dingen erbij.. oooooh heb al echt zin!! Alleen kleding.. nou laat me die maar liever gewoon in Nederland in een echte winkel kopen, toch echt wel 60x meer kwaliteit.

Heb je nog leuke restaurants/cafe's waar we absoluut naartoe moeten?? En qua uitgaan, leuk gehad?? Waar is het juist wel leuk en waar niet.. en hoe is het strand? Was het beetje fijn uit te houden daar bij Sifalar in de buurt? En groot strand, druk? En het zwembad bij app. ook fijn? Las dat je in bijgebouw zat.. aan te raden?? Als ons app. niet bevalt ga ik vragen voor een app. in het bijgebouw

Uhhmm.. verder nog iemand tips????? Vertel gewoon wat je kwijt wilt, de mensen die wat willen weten halen er altijd wel iets nuttigs uit!!!!
Life is just like me..
  vrijdag 23 juni 2006 @ 19:06:36 #195
84875 Ice_Cold
soooo what!
pi_39157163
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:04 schreef Syndicate het volgende:

[..]

Ik!! Van 17 tm 29 juli hotel Leandra zit aan de westkant van Alanya (als ik het goed begrepen heb, 1e keer voor mij)

Stel ze! Extra info is altijd welkom!
Gezellie!!!!
Geen idee aan welke kant wij zitten... we zitten iig niet bij het Kleopatra strand (van horen zeggen het 'betere' strand..) wij zitten bij dat andere. Ochja zal me ook wat boeien, als ik maar een strand met zee heb!!! Wij zitten in app. Sifalar. Hebben beetje pech met heenvliegen, als de tijden blijven zoals nu dan vliegen we pas om 17.00 uur heen.. snik snik.. en is het in Turkije nou een uur later of juist vroeger dan hier????

Heb wel echt zoooooooooo'n zin om te gaan!!! Nog een paar nachtjes...
Life is just like me..
  zondag 25 juni 2006 @ 13:17:00 #196
30785 Syndicate
Pure euphoria!
pi_39204220
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 19:06 schreef Ice_Cold het volgende:

[..]

Gezellie!!!!
Geen idee aan welke kant wij zitten... we zitten iig niet bij het Kleopatra strand (van horen zeggen het 'betere' strand..) wij zitten bij dat andere. Ochja zal me ook wat boeien, als ik maar een strand met zee heb!!! Wij zitten in app. Sifalar. Hebben beetje pech met heenvliegen, als de tijden blijven zoals nu dan vliegen we pas om 17.00 uur heen.. snik snik.. en is het in Turkije nou een uur later of juist vroeger dan hier????

Heb wel echt zoooooooooo'n zin om te gaan!!! Nog een paar nachtjes...
Wij zitten geloof ik wel in de buurt van Kleopatra strand.. Maar meer weet ik er ook niet van..
Met wie heb jij de vakantie geboekt? Wij met Ferio en hebben nog geen tickets of informatie over vliegtijden binnen.. Een week voordat we vertrekken krijgen we die pas...
Het is in turkije een uur later dus scheelt je weer een uurtje
If you must know, ACID!
  zondag 25 juni 2006 @ 15:22:11 #197
84875 Ice_Cold
soooo what!
pi_39207954
Wij bij Neckermann en we vliegen vanaf Dusseldorf. Bij de boeking zie je ergens tussendoor de vliegtijden, onder voorbehoud, en deze staan ook op de boekingsbevestiging. Gisteren nog gekeken en als alles zo blijft vliegen we om 15.20 en zijn we om 19.50 (turkse tijd) daar! Valt nog mee.. en dan nog 2.5uurtjes gezellig in de bus!!!! En terug landen we om 22.05 Nederlandse tijd. Volgens mij heb je het Kleopatra-strand (west kant) en het Oost-strand.. en daar zullen wij wel zitten, dat strand moet minder mooi zijn dan het Kleopatra-strand. Het zal wel allemaal meevallen.. toch???
Life is just like me..
  zondag 25 juni 2006 @ 15:56:13 #198
30785 Syndicate
Pure euphoria!
pi_39208956
quote:
Op zondag 25 juni 2006 15:22 schreef Ice_Cold het volgende:
Wij bij Neckermann en we vliegen vanaf Dusseldorf. Bij de boeking zie je ergens tussendoor de vliegtijden, onder voorbehoud, en deze staan ook op de boekingsbevestiging. Gisteren nog gekeken en als alles zo blijft vliegen we om 15.20 en zijn we om 19.50 (turkse tijd) daar! Valt nog mee.. en dan nog 2.5uurtjes gezellig in de bus!!!! En terug landen we om 22.05 Nederlandse tijd. Volgens mij heb je het Kleopatra-strand (west kant) en het Oost-strand.. en daar zullen wij wel zitten, dat strand moet minder mooi zijn dan het Kleopatra-strand. Het zal wel allemaal meevallen.. toch???
Ik heb ff het topic doorgekeken en kwam foto's tegen van user Kikoooooo van het ooststrand:

Dus dat zit wel goed
If you must know, ACID!
pi_39209243
Het Oost-strand is vaak wel wat rustiger dan aan de andere kant. Volgens mij is het Oost-strand met kiezelsteentjes (zie mijn foto uit 2003), en Kleopatra meer zand. Maar zo heel veel kost het niet om met de dolmus naar het kleopatrastrand te komen. (vanaf de oostkant niet direct mogelijk, dus eerst overstappen bij de centrale halte in het centrum)

pi_39263268
Strand waar ik zat, voor Eftalia, was gewoon zand hoor... bloedheet zand waar je niet op blote voeten kunt lopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')