Nee, de bacteriën zijn ingevroren geweest, maar ontdooien net zo goed weer mee met het ontdooien van het klontje (levend).quote:Op dinsdag 6 juni 2006 08:51 schreef Frankie79 het volgende:
Maar ijsblokjes zijn toch ingevroren geweest, en bacterien worden dan toch vernietigd, of heb ik het mis?
Maar als ik dus wat slablaadjes krijg bij een gerecht moet ik die niet opeten omdat met water is gewassen?
Ik vind dit nogal wat![]()
Bange schijterdquote:Op donderdag 8 juni 2006 09:57 schreef Frankie79 het volgende:
Volgens mij zijn er alleen maar leuke tentjesHet beste is het zelf te ondervinden.
Ik heb me vanmorgen in laten in-enten![]()
Wat betreft eten: Kijk even terug in dit topic voor een eerder post van mij. Drinken weet ik niet...quote:Op woensdag 7 juni 2006 22:02 schreef lolaatje25 het volgende:
Weet iemand wat leuke tentjes in Alanya (centrum):
1. waar je 's avonds een beetje sfeervol wat kan drinken? (dus geen snoeiharde discotent)
2. waar je een beetje van de lokale keuken kan genieten? (dus geen hamburgers en tosti's)
Bedankt!
Het staat mij bij dat het een uur was, maar het zal wel 2 uur zijn danquote:Op donderdag 8 juni 2006 13:49 schreef new-baby het volgende:
Hoi allemaal,
Weet iemand toevallig hoelang het rijden is naar app eftalia. Ik weet dat het naar Alanya al 2 uur is, maar hoelang duurt het nog naar app. eftalia?
Stopt de bus tussendoor trouwens nog?![]()
mijn schoonouders zijn daar vorig jaar geweest en gaan dit jaar weer.quote:Op donderdag 8 juni 2006 10:11 schreef DaYwALKuR het volgende:
28 Juli zit ik in Alanya via een duitse touroperator in hotel Blue Star
http://www.bluestarhotel.com/
[afbeelding]
Bij dit hotel zit ook een privé strand waar je de hele dag frieten met hamburgers krijgt
verder zit ik er 11 dagen All-Inclusive voor hetzelfde geld als een busreis naar Spanje 550 euro
Lekker eten dus? hoe zit het met All-Inclusive daar, vertel vertelquote:Op donderdag 8 juni 2006 18:22 schreef nieky het volgende:
[..]
mijn schoonouders zijn daar vorig jaar geweest en gaan dit jaar weer.
Waren dus dik tevreden. Wij zouden ook mee gaan maar dat gaat nie meer door
Ga nooit in een hotel naar een Hamam. Ze zijn 3x zo duur en de kwaliteit is nooit zo goed als een echte.quote:Op donderdag 8 juni 2006 19:20 schreef new-baby het volgende:
Weet iemand of er in hotel eftalia aytur een hamam is?![]()
zo ja bevalt ie en hoe duur is ie![]()
wij hebben 2 jaar terug vollop voetbal gekeken bij 't doktertje. Leuk tentje.Turkse man die vloeiend nederlands spreekt.Was erg geslaagd. Ze hebben er zelfs bitterballenquote:Op donderdag 8 juni 2006 19:56 schreef greatgonzo het volgende:
over twee weken zit ik er ook!! 21 juni tot 5 juli Arkropol!
[afbeelding]
Alleen ben ik, vergeten me te laten inenten, ben wel beschermd tegen DTP (als kind al vaccinaties DKTP gehad), en Heb B, vanwege werken in de zorg. Maar A dus niet... maar denk dat het wel zal loslopen, eet in een 4 sterren all inclusive restaurant.
Andere vragen die ik nog had:
- ga alleen, ga ik dat tof vinden (oftewel, leer je genoeg mensen kennen of zijn de meesten met groepen/op zichzelf)
- tja, tis tijdens het WK, en wil toch wat meepikken. Zijn er leuke (NL) bars waar voetbal te zien is?
- Vroeg me af hoe de gemiddelde tv'st op de kamers zijn, sateliet?
- excursies, beter bij de reisleider organiseren, of lokaal?
Neem maar zo weinig mogelijk mee. Zeker geen vesten of sweaters. Over het algemeen is het 's-nachts nog steeds 30 graden in het hoogseizoen (soms iets minder). Mocht je toch niets nodig hebben dan koop je het gewoon daar.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:27 schreef Frankie79 het volgende:
Wat voor kleren kun je het beste mee nemen?
Koelt het er savonds/snachts erg af? Kan het er flink waaien?
alleen in de toeristische plekken... maar het is mij opgevallen dat de meesten beter duits dan engels spreken.quote:Op maandag 12 juni 2006 13:01 schreef greatgonzo het volgende:
kun je er trouwens nog een beetje met Engels terecht, of alleen op de plekken waar geld verdient kan worden aan je?
Het ligt er een beetje aan waar je bent. In het zuidelijk deel van Turkije spreken ze bijna alleen maar Duits, met als uitzondering Alanya, waar voornamelijk Engels en Nederlands gesproken wordt. In het westerlijk deel spreekt men voornamelijk Engels.quote:Op maandag 12 juni 2006 13:07 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
alleen in de toeristische plekken... maar het is mij opgevallen dat de meesten beter duits dan engels spreken.
Geen dank.quote:Op donderdag 8 juni 2006 19:41 schreef new-baby het volgende:
thx voor de tip.![]()
Kun je excursies trouwens beter bij de touroperator boeken of bij iemand anders?
We willen ook heel graag duiken, maar kan er niet echt iets over vinden. het zal toch wel kunnen?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |