Ik denk dat als ze in de 1.19 komen, ze tevreden mogen zijn. Albers reed gisteren op een stukken drogere baan dan Monteiro en was slechts drietiende sneller. Volgens mij gewoon doordat de auto, net zoals de Jordan van vorig jaar, stabiel rijdt maar snel tegen het maximum aanzit. Het zal nu aankomen op de auto doorontwikkelen. Als ze zoals Monteiro zegt nog vier grote updates kunnen doen dit seizoen, kunnen ze best gaan stijgen, maar voorlopig denk ik dat het een interessante strijd met STR wordt in de achterhoede.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:07 schreef sanger het volgende:
Ik verwacht Albers vandaag wel in de 1.18 hoog
Ik weet ook niet of ze gisteren puur voor de rondetijden reden of bezig waren met ontwikkelingswerk.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:56 schreef mbn het volgende:
[..]
Ik denk dat als ze in de 1.19 komen, ze tevreden mogen zijn. Albers reed gisteren op een stukken drogere baan dan Monteiro en was slechts drietiende sneller. Volgens mij gewoon doordat de auto, net zoals de Jordan van vorig jaar, stabiel rijdt maar snel tegen het maximum aanzit. Het zal nu aankomen op de auto doorontwikkelen. Als ze zoals Monteiro zegt nog vier grote updates kunnen doen dit seizoen, kunnen ze best gaan stijgen, maar voorlopig denk ik dat het een interessante strijd met STR wordt in de achterhoede.
quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:35 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
een gelimiteerde V10 is illegaal.
Ik geef Midland groot gelijk als ze direct protest indienen bij een beter resultaat van STR.
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12907quote:Villeneuve :: F1.06-V8 even snel als C24-V10
vrijdag 10 februari 2006 om 09:38 - Tijdens het komende seizoen gelden er voor de teams veel nieuwe regels met betrekking tot de motor en banden. Elk team, met uitzondering van Scuderia Toro Rosso, is verplicht haar V10-motor in te ruilen voor een minder krachtigere V8-unit. Ook zijn de teams vanaf het volgende seizoen weer toegestaan banden te wisselen.
De FIA introduceerde deze reglementen onder andere omdat ze de snelheid van de bolides de kop in willen drukken. Echter, daarin is het overkoepelende autosportorgaan niet helemaal in geslaagd. Ferrari is met haar nieuwe bolide, de 248 F1, slechts een halve seconde langzamer dan haar voorloper met een V10-motor, die volgens de teams 200 paardenkrachten meer levert. Ook de nieuwe bolide van BMW Sauber is niet veel langzamer dan haar voorganger, de C24.
Felipe Massa reed in vorig jaar juli met de C24, uiteraard aangedreven door een V10-motor van Ferrari, ongeveer een rondetijd van 1 minuut en 27 seconden op het circuit van Jerez. Met de opvolger van de oude Saubers, de F1.06 met een BMW-V8, ging Nick Heidfeld op hetzelfde parcours slechts een halve seconde langzamer.
Dit zal onder meer komen omdat het team is overgenomen door BMW, waardoor de wagen meer testkilometers maakt en er meer up-dates voor de wagen komen. Ook gelden er zoals eerder vermeldt andere bandenregels, waardoor de bochtensnelheid van de wagen daardoor omhoog is gegaan.
Teamgenoot van Nick Heidfeld, Jacques Villeneuve, liet daarom ook tegen het Zwitserse nieuwsblad Blick weten dat de F1.06 vrijwel even snel is als haar voorganger, ondanks alle snelheidsremmende maatregelen. “We zijn even snel met de V8-motor als de wagen van vorig jaar met de V10-motor.”
donequote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:59 schreef Klonk het volgende:
2 zielen 1 gedachte(maar mijn op heeft een plaatje
)
Beetje HPoi bedanken voor de OPquote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:59 schreef Klonk het volgende:
2 zielen 1 gedachte(maar mijn op heeft een plaatje
)
sorry, die had de vorige gemaaktquote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Beetje HPoi bedanken voor de OP![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:03 schreef Klonk het volgende:
[..]
sorry, die had de vorige gemaakt, maar ik begrijp dat jij er iets mee te maken hebt
![]()
in dat geval ook jij bedanktquote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:06 schreef Googolplexian het volgende:
[..]F1 2005/2006 Nieuwtjes [deel 10]
![]()
'kvond het wel tijd worden toen en HPoi heeft er netjes een traditie van gemaakt![]()
Voorlopig rijdt STR met een gelimiteerde V10 bij hun eerste test, die normaal gesproken als systems check e.d. dient, eventjes sneller dan het Red Bull hoofdteam zelf tot nu doet. Ik ga er vanuit dat ze bij deze eerste testdag niet meteen het achterste van hun tong laten zien (dat zal wel erg dom zijn) laat staan dat ze echt voor snelheid gaan. Dus een seconde of misschien wel twee seconden aan tijd moeten ze nog weten te vinden. En dan rijden ze met een gelimiteerde V10 bijna net zo snel als Renault en Honda op dit moment doen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:58 schreef Googolplexian het volgende:
mijn laatste :
[..]
[..]
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12907
Misschien dat de FIA nu de realiteit onder ogen ziet. Oftewel dat de V10 motor duidelijk sneller is dan de V8. Kan me niet indenken dat het in de filosofie van RB past om het tweede team voor het eerste op de grid te krijgen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:48 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Voorlopig rijdt STR met een gelimiteerde V10 bij hun eerste test, die normaal gesproken als systems check e.d. dient, eventjes sneller dan het Red Bull hoofdteam zelf tot nu doet. Ik ga er vanuit dat ze bij deze eerste testdag niet meteen het achterste van hun tong laten zien (dat zal wel erg dom zijn) laat staan dat ze echt voor snelheid gaan. Dus een seconde of misschien wel twee seconden aan tijd moeten ze nog weten te vinden. En dan rijden ze met een gelimiteerde V10 bijna net zo snel als Renault en Honda op dit moment doen.
In ieder geval zijn ze veel sneller als oa het Red Bull hoofdteam.
Dus als je alleen kijkt naar de tijden die er gereden worden klopt de uitspraak op zich wel, de V8 wagens zijn op dit moment net zo snel als de V10 wagens waren en dus heeft het als snelheids beperking weinig uitgehaald, maar ik denk niet dat Villeneuve bedoeld heeft te zeggen een F1 wagen met V8 motor is net zo snel als een F1 wagen met V10 motor.![]()
Ik denk dat het in de filosofie past van elk F1 team om het maximale uit de beschikbare regels te halen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Misschien dat de FIA nu de realiteit onder ogen ziet. Oftewel dat de V10 motor duidelijk sneller is dan de V8. Kan me niet indenken dat het in de filosofie van RB past om het tweede team voor het eerste op de grid te krijgen.
Kom kom...Benetton kon er in 1994 ook wat van. En McLaren heeft ook aardig wat lopen werken in de zwarte gebieden van de reglementen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de tweede rempedaal waarmee ze wielspin bij de start en uit bochten konden voorkomen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:49 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik denk dat het in de filosofie past van elk F1 team om het maximale uit de beschikbare regels te halen.
Ferrari spant zelfs de kroon met het vinden van "loopholes" ... de meebuigende achterspoiler was daar een prachtvoorbeeld van. En toen Honda gepakt werd met de extra tank was Ferrari ook niet helemaal zuiver (en meteen een stuk trager de volgende races).
Zolang de FIA het niet verbiedt zeg ik: gogogo STR!gogogo GPMA
http://www.4mule1.net/pits.php?subaction=showfull&id=1139592747&archive=&start_from=&ucat="e:Jerez dag 4
Pos. Rijder Team Banden Tijd Ronden
1 G. Fisichella Renault M 01:17.763 76
2 H. Kovalainen Renault M 01:17.870 59
3 K. Räikkönen McLaren M 01:18.027 28
4 N. Heidfeld BMW M 01:18.445 80
5 P. de la Rosa McLaren M 01:19.488 49
6 G. Paffett McLaren M 01:19.912 91
7 R. Kubica BMW M 01:19.994 82
8 T. Monteiro Midland F1 B 01:20.112 78
9 A. Wurz Williams B 01:20.314 79
10 S. Speed Scuderia Toro Rosso M 01:20.500 79
11 C. Albers Midland F1 B 01:21.497 63
12 M. Webber Williams B 01:23.494 15
Albers in de oude wagen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 18:46 schreef Vitalogy het volgende:
Albers vandaag 1.3 sec langzamer dan Monteiro die een 1.20.1 reed.
Nog geen toptijden van het Midland team.
Prachtig!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:53 schreef MIster911 het volgende:
morgen zijn er regenbanden tests van michelin
Nieuwe kleurstelling van mclaren:
[afbeelding]
[afbeelding]
Are you kidding us?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:53 schreef MIster911 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Vind hem niet zo...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:53 schreef MIster911 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben zeer benieuwd hoe het er op tv uit zal zien!quote:F1: McLaren Mercedes onthult unieke livery
Zojuist heeft Mclaren Mercedes het nieuwe kleurenschema bekend gemaakt voor het aanstaande seizoen. De verf heeft een innovatieve toplaag dat zorgt voor een hoge mate aan reflectie. Die technologie is in de laatste maanden geperfectioneerd.
McLaren Marketing Managing Director Ekrem Sami:" Er zijn enkele maanden werk in het onderzoek, en de ontwikkeling van deze unieke chroomlaag gegaan. We zijn altijd bezig om op een innovatieve manier de merken van onze sponsoren een verschillende aanblik te laten geven. Deze livery is daarom ook ontzettend fotogeniek."
Kimi Raikkonen was al behoorlijk enthousiast, Hij vertelde:"Tot nu toe had ik alleen illustraties gezien van de nieuwe kleuren, maar die gaven toch een minder realistisch beeld. Als we de auto net zo snel kunnen maken als dat hij er uit ziet zullen we in goede vorm zijn."
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Nieuws&nid=2225
Shit gemistquote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:01 schreef HPoi het volgende:
En wat zagen we bij de opening van de OS?
Jawel een donut draaiende Ferrari met Rossi achter het stuur!Lekker middenin die arena.
Wil je ze hier plaatsen? of alleen de links. Ik heb zeker wel interesse in de nieuwe foto's van de McLaren.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:21 schreef WEST het volgende:
iemand intresse in wat Hi-res photos van de nieuwe livery van mclaren?
Mclaren Hi-res photos nieuwe liveryquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:54 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Wil je ze hier plaatsen? of alleen de links. Ik heb zeker wel interesse in de nieuwe foto's van de McLaren.
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:01 schreef HPoi het volgende:
En wat zagen we bij de opening van de OS?
Jawel een donut draaiende Ferrari met Rossi achter het stuur!Lekker middenin die arena.
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 10:25 schreef Vitalogy het volgende:
Het was trouwens Luca Badoer.
Die nemen het allemaal van elkaar over.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 10:39 schreef HPoi het volgende:
Rossi test bij Ferrari met deze helm, op tv werd Rossi aangekondigd in de arena, Nu.nl zegt Rossi, F1crew.nl zegt Rossi en Fok! OS zegt Rossi.![]()
WEST bedankt voor de vette foto's! helemaal top.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:13 schreef WEST het volgende:
[..]
Mclaren Hi-res photos nieuwe livery
fotos blijven tot dinsdag 14 februari er op.
Welk team zal als eerste gaan klagen? Het is afwachten hoe het in de praktijk zal gaan met het reflecteren van het licht, maar andere rijders zouden er misschien wel hinder van kunnen ondervinden. Of zal het meevallen? Ach, mij maakt het niet zoveel uit. Het ontwerp is erg origineel, en McLaren isquote:De nieuwe auto heeft een unieke deklaag die veel licht reflecteert
Zou me niets verbazen wanneer McLaren de eerste paar races über presteert.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:54 schreef TimoBasso het volgende:
Wat een circus bak die nieuwe McLaren![]()
*Pimp my McLaren*
Achja ze moeten nou toch wel op een andere manier aandacht trekken he![]()
http://www.m-w.com/dictionary/liveryquote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:08 schreef sooty het volgende:
Ik vind 'm mooi, die nieuwe McLaren.![]()
Maar wat betekent/waar komt vandaan de term 'livery'
http://en.wikipedia.org/wiki/Liveryquote:Main Entry: 1liv·ery
Pronunciation: 'li-v&-rE, 'liv-rE
Function: noun
Inflected Form(s): plural -er·ies
Etymology: Middle English, from Middle French livree, literally, delivery, from livrer to deliver, from Latin liberare to free -- more at LIBERATE
1 archaic : the apportioning of provisions especially to servants : ALLOWANCE
2 a : the distinctive clothing or badge formerly worn by the retainers of a person of rank b : a servant's uniform c : distinctive dress : GARB d chiefly British : an identifying design (as on a vehicle) that designates ownership
3 archaic a : one's retainers or retinue b : the members of a British livery company
4 : the act of delivering legal possession of property
5 a : the feeding, stabling, and care of horses for pay b : LIVERY STABLE c : a concern offering vehicles (as boats) for rent
quote:A livery is the common design and paint scheme a company will use on its vehicles, often using specific colors and logo placement. In this sense, the term is applied to railway locomotives and rolling stock, aeroplanes, and road vehicles. For example, United Parcel Service has trucks with a well-known brown livery. Another example is the British Airways ethnic liveries. The term has become extended to the logos, colors and other distinctive styles of companies in general. See also trade dress.
Ferrariquote:Op zaterdag 11 februari 2006 14:55 schreef -Hans- het volgende:
[..]
WEST bedankt voor de vette foto's! helemaal top.![]()
[..]
Welk team zal als eerste gaan klagen? Het is afwachten hoe het in de praktijk zal gaan met het reflecteren van het licht, maar andere rijders zouden er misschien wel hinder van kunnen ondervinden. Of zal het meevallen? Ach, mij maakt het niet zoveel uit. Het ontwerp is erg origineel, en McLaren is.
Thanks mate !quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:24 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.m-w.com/dictionary/livery
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Livery
[..]
http://www.aboutf1.nl/nieuws/home.php?id=1141quote:Anonieme bron: Ferrari pusht Rossi - 13-02-2006
Volgens een anonieme bron die dichtbij Valentino Rossi staat pusht Ferrari de Italiaan momenteel harder dan ooit om snel een beslissing te nemen over zijn toekomst. De Italiaanse renstal wil Rossi graag in 2007 onder contract hebben maar Rossi weet zelf nog niet wat hij wil. Rossi heeft momenteel een erg goed contract in de MotoGP bij Yamaha en zit daar dus ook goed. Wel heeft hij al vele malen getest voor Ferrari, maar of daar verdere bedoelingen bij zitten is niet duidelijk.
"Valentino is dichtbij een overstap naar de Formule 1," vertelt de bron. "Ferrari pusht hem harder dan ooit om hem in 2007 onder contract te hebben. Ze zeiden dat ze binnen drie maanden een antwoord willen hebben. Het is een moeilijke tijd voor de motorsport fans omdat je aan Rossi kunt zien dat hij een overstap serieuzer overweegt dan ooit tevoren."
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5479quote:Ook Duitse Grand Prix mogelijk van de kalender
Na de verdwijning van de Belgische Grand Prix voor dit jaar, lijkt ook de Duitse Grand Prix niet door te kunnen gaan. Het zou financieel dermate slecht zitten bij de Duitsers dat de Grand Prix niet verreden kan worden.
Een Duitse lokale krant citeerde een deelnemer van de vergaderingen omtrent de Grand Prix, dat wanneer er geen 'nieuw geld' voor het einde van februari komt dat Hockenheim dan niet door kan gaan.
Dieter Gummer, directeur en circuitchef van Hockenheim beweert echter dat de claim onzin is. Niettemin gaf hij wel toe dat er problemen zijn, "waar nog aan gewerkt wordt."
http://www.aboutf1.nl/nieuws/home.php?id=1143quote:Foto: nieuwe Toyota TF106 - 13-02-2006
Bijna drie maanden na de officiële presentatie van de TF106 is Toyota met een bijna geheel nieuwe wagen gekomen. De eerste officiële tekeningen van die wagen heeft het team vanmorgen vrijgegeven. Vooral de nieuwe vleugels, voor en achter, vallen op. De update wordt morgen in Valellunga voor het eerst getest. Met deze wagen hoopt Toyota de aansluiting tot de top weer te vinden, afgelopen week zette de Japanse renstal geen indrukwekkend tijden neer. Technisch directeur Mike Gascoyne licht de nieuwe wagen toe.
"We wilden voor de start van het seizoen zoveel mogelijk tijd in de windtunnel doorbrengen. Hierdoor hebben we veel data van de TF106 en banden, terwijl we tevens aan een nieuw aërodynamisch pakket konden werken. Elk onderdeel is onder de loep genomen wat heeft geleid tot het sterkste aërodynamische pakket ooit. is bestudeerd, verbeterd, getest en opnieuw verbeterd."
De betrouwbaarheid is natuurlijk de sleutel tot succes in het begin," gaat de Brit verder. "We willen echter ook competitief zijn. We zijn dan wel geen wintertestkampioen maar we hopen hiermee de eerste overwinning en enkele podiums te behalen. We hebben nog twee tests voor de boeg, deze week in Vallelunga en volgende week in Barcelona."
Zoveel geld, en dan nog zoveel aanprutsen.quote:Op maandag 13 februari 2006 13:37 schreef Googolplexian het volgende:
[afbeelding]
[..]
http://www.aboutf1.nl/nieuws/home.php?id=1143
D'r is nix mis meequote:Op maandag 13 februari 2006 16:08 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Zoveel geld, en dan nog zoveel aanprutsen.
Waar is het in godsnaam fout gegaan bij het huidige ontwerp van Toyota...
Inderdaad voor die Jappen is het echt onwijs belangrijk hé, die tweestrijd.quote:Op maandag 13 februari 2006 16:10 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Voor de Japanners is het een onderlinge strijd van technologie en marketing.
zeker ... quotje van WSJ (2000)quote:Op maandag 13 februari 2006 16:53 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Inderdaad voor die Jappen is het echt onwijs belangrijk hé, die tweestrijd.
Hele artikel : http://www.insightcentral.net/archives/news00092301.htmlquote:As Honda Chief Executive Hiroyuki Yoshino strolled through the Toyota display at this year's Detroit auto show, what caught his eye wasn't the roster of new Toyotas but a very familiar red race car.
The Toyota Motor Corp. name was clearly emblazoned on the side of the car. But there was no doubt: This was the machine that had been powered by Honda engines and serviced by Honda engineers, until just a year ago. It was the same machine used by race-team owner Chip Ganassi -- under the Honda Motor Co. flag -- before he orchestrated a sensational defection last year and named Toyota as his new engine supplier.
The Toyota display did tout the Ganassi team's four racing championships. What it didn't mention was that Honda was associated with all of those wins. Astounded, a fuming Mr. Yoshino had to be restrained by his subordinates as he began looking around for Toyota's president, Fujio Cho.
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12950quote:Sakhir dag 1:
Nr. Coureur Team Tijd Verschil Ronden
1. L. Badoer Ferrari B 1'32''309 -------- 77
2. A. Davidson Honda M 1'32''571 + 0'00''262 106
3. J. Rossiter Honda M 1'32''864 + 0'00''555 68
4. F. Massa Ferrari B 1'32''952 + 0'00''643 51
5. S. Speed Scuderia Toro Rosso M 1'34''280 + 0'01''971 82
bronquote:Although he won't switch from Renault until next year, world champion Fernando Alonso has already tested a silver Mercedes.
However, the car in question was a Mercedes-Benz road car, as he made his way to a recent test session for Renault, according to Germany's Sport1 website.
Alonso confessed that the choice of hire car could have been wiser.
''But it wasn't my fault,'' the Spaniard reportedly said in a radio interview, ''it was just what the rental company gave me.''
Zo te zien op gloednieuwe banden.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:24 schreef Googolplexian het volgende:
[afbeelding]
http://www.f1racing.net/nl/gallery.php?catID=1905
Mooie foto! Je ziet precies waar hij begon met te laat remmen
Ik vraag me af wat er is gebeurd... het is toch niet normaal dat er zoveel mensen (check de outfits) en twee wagens (waar ze ook van zijn) bij de auto zijn terwijl de coureur nog in de auto zit?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:15 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Zo te zien op gloednieuwe banden.
Oei oei dat kost hem punten
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12863_0_2_0_Cquote:F1 in klassen?
AFP meldt dat Max Mosley graag een systeem van promotie en degradatie wil invoeren in de F1. Hiervoor wordt de klasse die nu doorgaat als GP2 opgevijzeld tot de "tweede klasse" voor F1-teams.
Eén of twee teams die als laatste eindigen in het F1-kampioenschap zouden degraderen naar de nieuwe klasse, de eerste twee van de nieuwe klasse zouden hun intrede mogen maken in de koninginneklasse. Mosley hoopt deze maatregel vanaf 2008 door te voeren. Indien dit niet lukt, dan ten laatste tegen 2011.
Mosley: "Het is een natuurlijk proces en extreem stimulerend voor iedereen. Maar eerst moeten we de kosten onder controle krijgen zodat de teams die promoveren een deftige kans kunnen krijgen."
Naar verluidt hoopt Mosley de kosten voor een F1-team te beperken tot een kleine 100 miljoen euro per jaar, terwijl het gemiddelde budget nu ongeveer 366 miljoen euro bedraagt.
http://www.formula1.nl/in(...)de_naar_super_aguri/quote:Takuma Sato en Yuji Ide naar Super Aguri
Zojuist heeft het team van Super Aguri, de nieuwkomer in de Formule 1, officieel bekend gemaakt dat Takuma Sato en Yuji Ide komend seizoen zullen gaan rijden voor het Japanse team.
Daarmee is in één klap duidelijk hoe het veld er het komende jaar uit zal gaan zien. Van Takuma Sato was het eigenlijk al lange tijd duidelijk dat hij de beste papier in huis had om te gaan rijden bij Super Aguri. Het tweede stoeltje bleef speculatief tot het laatste moment.
Takuma Sato laat in al zijn blijdschap weten: “Iedereen bij Super Aguri heeft fantastisch werk verricht om in zo’n korte tijd zo ver te komen. Ik ben dan ook ontzettend blij dat ik bij dit team mag werken en speciaal met Aguri-san die al heel veel successen geboekt heeft in de motorsport. Het was gisteren erg leuk dat ik de wagen voor het eerst een shakedown mocht geven. Iedereen was er bij. Ohkee, we weten dat er nog een hoop werk te verrichten is, maar we gaan de uitdaging aanen ik heb er zin in!”
Bron: F1live.comquote:McLaren - 'We are not where we want to be'
Even with the newly revised V8 engine
A senior representative of the McLaren-Mercedes team has admitted that the new MP4-21 racer is not ready to dominate Grand Prix in 2006.
Even with the newly revised V8 engine now up and running, Mercedes' competitor director Norbert Haug said progress at the silver team is currently lagging.
"We are not where we wanted to be in mid February," the German told Auto Motor Und Sport. "At the moment, we are perhaps where we should have been in the middle of December."
The new Mercedes V8, reportedly correcting problems with the inlet system and the pistons, has moved the MP4-21 closer to the leading pace.
But analysts still estimate that, if the Bahrain opener was held today, McLaren's Kimi Raikkonen and Juan Pablo Montoya would finish behind the two Renaults, the two Ferraris and the Hondas.
Haug maintained a similar theme in the Motorsport Aktuell magazine "Some teams are ahead of us. Certainly, we would not mind if we could add another month to our preparation time. But we are doing everything possible in order to be competitive for the first race in Bahrain. We have not had a dream start. We are behind where we want to be."
Zou dit een snelle tijd zijn voor Albers of een normale niet op de limiet test tijd.quote:Valencia – 15/02/2006
1. N. Rosberg Williams FW28 1'10"994 -- 94 laps
2. K. Raikkonen McLaren MP4-21 1'11"199 +0"205 16 laps
3. H. Kovalainen Renault R26 1'11"362 +0"368 115 laps
4. G. Fisichella Renault R26 1'11"443 +0"449 83 laps
5. C. Klien Red Bull RB2 1'11"544 +0"550 63 laps
6. M. Webber Williams FW28 1'11"584 +0"590 33 laps
7. J. Montoya McLaren MP4-21 1'12"462 +1"468 85 laps
8. C. Albers MF1 Racing M16 1'12"916 +1"922 64 laps
9. D. Coulthard Red Bull RB2 1'13"585 +2"591 14 laps
10. R. Doornbos Red Bull RB2 1'14"643 +3"649 44 laps
11. G. Mondini MF1 Racing EJ15B 1'14"646 +3"652 84 laps
quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:16 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Zou dit een snelle tijd zijn voor Albers of een normale niet op de limiet test tijd.
Ze staan er nu wel aardig bij. Rosberg reed vanochtend zijn snelste tijd. Toen had Albers iig nog niet gereden.
bronquote:Betrouwbaarheid enige goede bij MF1 Racing
Vier testdagen heeft MF1 Racing met de nieuwe M16 achter de rug, maar de steen der wijzen heeft het Russisch-Britse team nog niet gevonden. Integendeel. Het ontwerp van James Key loopt hopeloos, met drie seconden achterstand op de concurrentie, achter de feiten aan. Reden genoeg om aan te nemen dat het team tijdens de eerste race van het seizoen, in Bahrein op 12 maart, als enige tegenstander het Super Aguri Team zal hebben.
Tot heden lijkt het met de betrouwbaarheid van de M16 wel goed te zitten, maar daar lijkt ook alles mee gezegd. “Het is een grote opluchting dat de betrouwbaarheid in orde is. Een van onze targets is om de solide statistieken van vorig jaar, aan de finish komen, te herhalen”, zegt James Key, een van de jongste technisch directeuren binnen de Formule 1. “De koeling functioneert zoals verwacht en de data van het chassis en de aërodynamica komen overeen met wat wij in gedachten hadden, ook al moet je deze gegevens steeds weer evalueren”.
Daarmee is alles gezegd over de ruim 2000 testkilometers die men met de M16 heeft gereden. Voornamelijk de handling van de auto baart zowel de coureurs als het team de nodige zorgen. “Door de gewijzigde wielophanging is de auto op remgebied moeilijk te controleren en dat kost veel tijd bij het insturen. Door het invoeren van de nieuwe V8 motor is het juist belangrijk dat je genoeg snelheid meeneemt als je een bocht ingaat”, weet Key.
De auto doet min of meer dat wat wij ervan hebben verwacht, maar tegelijkertijd moet ik zeggen dat er nog een berg werk te verzetten is. Vooral op prestatie gebied moeten we nog veel zien te vinden”, aldus Key. “Vanaf het begin waren we ons er al van bewust dat de auto enkele uniek handlings eigenschappen kon hebben, en dat is tijdens het testen bevestigd. Deze punten moeten we aanpakken en door ontwikkelen, en daar word nu hard aan gewerkt”.
“Nu we met de M16 kunnen testen hebben we ontdekt in welke ontwikkelingsrichting we het moeten zoeken”, gaat Key verder. “Voor de test in Valencia krijgen we enkele nieuwe onderdelen, enkele daarvan waren gepland, maar aan hand van de laatste test op Jerez en de data die de test ons opleverde, hebben we ook enkele nieuwe dingen ontwikkeld. Ook hebben we ideeën over de set-up, en met de aanstaande bandentest kunnen we nog meer details boven water halen”, aldus Key.
nee en dat wordt nooit gebruiktquote:Op woensdag 15 februari 2006 23:54 schreef Game_Error het volgende:
IS er geen nummer 13 in het deelnemersveld?? leek me wel wat voor sato :p
Je haalt nu een stukje dom gezwets van die site aan als bewijs dat het slecht gaat?quote:
Ten eerste valt niet te bewijzen hoe goed of slecht het gaat met een team tijdens pre-season-testing maar kunnen we alleen maar stukjes dom gezwets (in dit geval van James Key, ontwerper van de M16) als indicatie gebruiken.quote:Op donderdag 16 februari 2006 00:10 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Je haalt nu een stukje dom gezwets van die site aan als bewijs dat het slecht gaat?
zie midlandf1 s(h)ite overigens![]()
Oh, dat is wel gebruikt hoor. Kan me zo niet bedenk door wie ookalweer, maar ik meen dat er in de jaren '70 wel mee is gereden.quote:
Bron: F1racing.nlquote:Mosley wil nog meer nieuwe regels
En nog meer plannen uit de hoge hoed van Max Mosley. De FIA-president lijkt het een goed plan om alle teams een bepaald aantal liter benzine per race te geven. Daar komt bij dat elk soort motor toegestaan zou worden.
"Alle soorten motoren zouden toegestaan worden," vertelde Mosley aan Gazzetta dello Sport. "Maar elke auto mag hetzelfde aantal liters benzine gebruiken. Dus hoe zuiniger je motor, hoe beter het is. De winnaar zal de auto zijn die het meeste uit de brandstof heeft gehaald."
Zuchtquote:Op donderdag 16 februari 2006 09:00 schreef Googolplexian het volgende:
(in dit geval van James Key, ontwerper van de M16)
Misschien een diesel F1 auto?quote:" Alle soorten motoren zouden toegestaan worden," vertelde Mosley aan Gazzetta dello Sport. "Maar elke auto mag hetzelfde aantal liters benzine gebruiken. Dus hoe zuiniger je motor, hoe beter het is. De winnaar zal de auto zijn die het meeste uit de brandstof heeft gehaald."
Je kunt natuurlijk ook gewoon je scheur houden ... dan komt er geen welles nietus verhaal.quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:16 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Zucht
Het promotie interview met James Key waar hier stukjes uitgehaald zijn staat dus op de Midland F1 site maar dan juist om een positief beeld te geven. Het domme gezwets eromheen dat het slecht gaat is van de schrijver van het stukje.
Waarom wordt alles met jou een welles nietes verhaal? Zie je Albers zo graag de mist in gaan oid?
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12978quote:Norbert Haug :: We lopen achter
donderdag 16 februari 2006 om 14:36 - Het testen verloopt bij McLaren-Mercedes niet zoals ze gehoopt hadden. Nadat eerder Pedro de la Rosa waarschuwde dat McLaren nog een lange weg te gaan heeft, heeft nu ook Norbert Haug, baas van Mercedes motorsport, toegegeven dat McLaren achterloopt op het schema wat betreft de voorbereidingen op het 2006 seizoen.
Haug is bang dat de problemen niet opgelost zijn voor het begin van het seizoen. “Sommige teams liggen voor op ons, dat maakt normaal gezien niets uit, maar nu hebben we nog maar één maand voor de start van het seizoen. We hebben geen droomstart gehad. We liggen achter op waar we willen zijn,” zei Haug tegen Motorsport Aktuell magazine. “We doen alles wat mogelijk is om competitief te zijn voor de eerste race, in Bahrein.”
Het is niet voor het eerst dat er problemen zijn bij McLaren. Vorig seizoen ging de motor van Kimi Raikkonen een paar keer op beslissende momenten kapot. Dit is mede een oorzaak dat Kimi de wereldtitel toen niet binnenhaalde.
Misschien een Fok!/SPT/Formule 1 voorspelling topic???????????????/quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:06 schreef Googolplexian het volgende:
En als je een weddenschapje aan wilt gaan over de uitkomst van Midland in 2006: best!
Als je nu in de eerste plaats geen onzin gaat verkopen puur om je gelijk te halen dan zijn we al een stuk verder. Bovendien zou het jou helpen als je enigszins beschaafd blijft, je maakt jezelf nogal belachelijk met dit soort repliek.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:06 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook gewoon je scheur houden ... dan komt er geen welles nietus verhaal.
Okquote:Op donderdag 16 februari 2006 15:21 schreef sanger het volgende:
Misschien een Fok!/SPT/Formule 1 voorspelling topic???????????????/
quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:21 schreef sanger het volgende:
[..]
Misschien een Fok!/SPT/Formule 1 voorspelling topic???????????????/
Mijn voorspelling:
[1] Honda (betrouwbaar en snel tot op heden)
[2] Ferrari (kennis, ervaring en MS maken een hoop goed
[3] Renault (missen snelheid, wel betrouwbaar)
[4] BMW (snel, betrouwbaar maar onervaren in de top)
[5] Williams (snelle motor, te wisselvallig rijdersduo)
[6] McLaren (onbetrouwbare motor, missen snelheid)
[7] Toyota (de overgang van Michelin naar Bridgestone levert een verlies aan snelheid op)
[8] Midland F1 (Missen snelheid, wel goede ontwikkelingen, twee goede coureurs)
[9] Red Bull (de teleurstelling, groot budget, gaat helaas op aan personeel)
[10] Scuderia Torro Rosso (ondanks de V10 te weinig snelheid)
[11] Super Aguri (oud chassis, snelle motor, laten in begin van het seizoen teveel liggen)
- Welke onzin vorkocht ik je? Ik dacht alleen maar behulpzaam te zijn en een interessante quote voor je te plaatsen. Dat de quote gevoelig ligt bij jou kan ik natuurlijk ook niet helpen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:26 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Als je nu in de eerste plaats geen onzin gaat verkopen puur om je gelijk te halen dan zijn we al een stuk verder. Bovendien zou het jou helpen als je enigszins beschaafd blijft, je maakt jezelf nogal belachelijk met dit soort repliek.
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5496quote:Valencia dag 3: Raikkonen snelst in de ochtend
Kimi Raikkonen heeft de snelste tijd op woensdagochtend weten te zetten in het Spaanse Valencia. De Fin was in zijn McLaren zijn landgenoot bij Renault, Heiki Kovalainen, te snel af.
De tijden van de ochtend in Valencia:
1. Raikkonen - McLaren - 1:11.756
2. Kovalainen - Renault - 1:11.877
3. Wurz - Williams - 1:12.544
4. Montoya - McLaren - 1:12.570
5. Rosberg - Williams - 1:12.604
6. Fisichella - Renault - 1:12.799
7. Coulthard - Red Bull Racing - 1:13.640
8. Albers - MF1 Racing - 1:15.152
Ze zijn ongetwijfeld met iets anders bezig geweest dan snelle tijden rijden. 1'15 is te langzaamquote:Op donderdag 16 februari 2006 16:11 schreef sanger het volgende:
Klopt die tijd van Albers wel? Gisteren reed ie nog een 1.12.916
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=109738quote:Ecclestone: "Midland heeft het onderschat" - 16 februari 2006
Berie Ecclestone heeft er spijt van dat hij Alex Shnaider geadviseerd heeft om Jordan te kopen. De Rus kocht het team en doopte het om in Midland. Volgens Ecclestone heeft Shnaider het hebben van een F1-team onderschat.
"Ik voel me schuldig dat ik Alex Shnaider heb overtuigd om Jordan te kopen," vertelde Ecclestone aan het tijdschrift Autosprint. "Ik heb hem geprobeerd te helpen. Hij is een zakenman, maar heeft het werk dat nodig is om succesvol te worden waarschijnlijk onderschat."
Christijan Albers zal aankomend seizoen voor Midland rijden.
Nou gelukkig maar, dit zou anders belachelijk zijn!quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:01 schreef MonoSynth het volgende:
Iew... zie dit:
http://www.f1racing.nl/nl/testresults.php?testID=493
Als STR een 1:31.381 kan rijden en daarmee tussen beide Honda's in kan komen dan vrees ik dat ook dit jaar niet zonder tussentijdse reglementsveranderingen zal kunnen.....
Op pitpass.com staat 1.12.7quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:11 schreef sanger het volgende:
Klopt die tijd van Albers wel? Gisteren reed ie nog een 1.12.916
http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=393quote:Honda erg tevreden over test in Bahrein - 16 februari - 20:08
Rubens Barrichello
"Het testen in Bahrein was deze week heel nuttig en ik ben echt tevreden dat we beslist hebben om naar hier te komen. We hebben veel gewerkt aan de banden en de motor en daarbij hebben we vele ronden gereden. We kenden enkele kleine probleempjes, maar dat was goed omdat we zo de problemen leerden kennen en we konden ze oplossen voor de race. De banden zijn competitief en ik heb opnieuw gewerkt naar race afstanden rijden. Ik ben zeker tevreden over de resultaten van deze week en ik kijk al uit om over drie weken terug te keren."
Jenson Button
"De test van de voorbije dagen verliep heel goed. We hebben vele ronden gereden, waarbij we voornamelijk banden testten maar we hebben ook aan de betrouwbaarheid gewerkt. We vonden ook een goede set-up voor het circuit van Bahrein. Het is ook eens goed om in warme omstandigheden te testen. Je kan fysiek al wat voorbereiden zo. De wagen was betrouwbaar en we hebben veel vooruitgang geboekt met Michelin. Algemeen gezien was het dus een erg goede week."
Anthony Davidson
"We kenden een goede eerste dag op maandag toen de wagen heel betrouwbaar was en ons toeliet om 114 ronden te rijden. Het circuit lag er redelijk goed bij en dus konden we nuttige aërodynamicatesten en bandenvergelijkingen uitvoeren. De wagen was meestal snel en dat is goed. Voor deze week had ik nog maar 50 ronden gereden op het circuit van Bahrein en bocht drie was iets gewijzigd sinds de laatste keer. Het was leuk om eens buiten Spanje te testen en dankzij het goede weer was het hier perfect om te testen."
James Rossiter
"Het was een geweldige ervaring om voor de eerste keer met de RA106 te rijden en mijn eerste indrukken van deze wagen zijn heel goed. Ik bracht de dag door om me aan te passen aan de wagen en wat set-up werk uit te voeren in de voormiddag, en in de namiddag werkte ik aan aërodynamica testen. Ik reed hier op het einde van 2004 met de F3 maar het was geweldig om hier met een F1 wagen te kunnen rijden."
Mark Ellis, Chief Engineer Vehicle Performance
"Het was goed om in Bahrein te zijn voor onze eerste test op dit circuit. Niet alleen omdat dit de eerste Grand Prix van het jaar is, maar ook omdat de layout heel goed is om een wagen te testen. Het weer is hier natuurlijk ook veel warmer dan in Europa. We hebben deze week veel geleerd over de wagen en de banden en we zijn goed voorbereid op de eerste race van 2006."
Yeah! Kimi!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:44 schreef Vitalogy het volgende:
Allemaal even nieuwe voorspellingen inleveren want Kimi rijdt eventjes een
1. Raikkonen - McLaren - 1:09.987
in Valencia. Holy crap!
Las Vegas weer terugquote:Formule 1-baas Bernie Ecclestone heeft aangegeven dat hij erover nadenkt om
de Amerikaanse Grand Prix van Indianapolis naar Las Vegas te verhuizen. Het
contract met het circuit in Indianapolis loopt af aan het einde van dit jaar.
Ad powered by www.webads.nl
De mogelijkheid bestaat dat Indianapolis niet geïnteresseerd is in verlenging van het
contract vanwege het bandendebacle van het vorige seizoen. "Het contract met Indianapolis loopt af aan het einde van dit jaar en ik weet niet zeker of ze het willen verlengen", zei Ecclestone tegen Autosprint. "Ik ben op dit moment naar alternatieven aan het zoeken, zodat de Amerikaanse Grand Prix kan blijven bestaan."
"We gaan niet terug naar Long Beach", zei Ecclestone. "Het zou het mooiste zijn als we een stratenrace hadden in Las Vegas die door de hoofdstraat gaat waar alle grote casino's zijn." In 1982 werd de Amerikaanse Grand Prix gehouden in de straten van Las Vegas. In juni 2005 waren er al geruchten over een F1-race in Las Vegas.
STR heeft de snelheid er wel aardig inzitten! Getuige hun testtijden. Ik denk dat ze sneller zullen zijn dan Midland.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:48 schreef Rory78 het volgende:
Okay, mijn bijdrage:
1) Ferrari
2) Renault
3) McLaren
4) Honda
5) Toyota
6) Williams
7) BMW
8) Red Bull
9) Midland
10) Toro Rosso
11) Super Aguri
N.B.: We krijgen weer een echte Top4, zoals dat vroeger ook zo was. Alle vier deze teams zullen overwinningen halen. Toyota en Williams vechten veel op de baan, maar kunnen net niet met de top mee. Zij zullen wederom dit jaar geen GP winnen, maar komen wel zo nu en dan op het podium. Vlak daarachter komt BMW dat het hele jaar het gevecht aan moet gaan met RedBull en Midland. Doordat BMW echter de constantere is, zal zij voor beide andere teams eindigen. Midland is de iets mindere, maar wel even constant en pakt heel wat puntjes mee. Voor RedBull wordt het een heel grillig jaar, met een enkel podiumpje. Daarachter strijden STR en SA om de laatste startplekken. De V10 blijkt toch geen voordeel te hebben en SA blijkt wel een redelijk eigen concept op de baan neer te kunnen zetten en het wordt een leuk gevecht om niet op de laatste plaats terecht te komen. Al met al denk ik dat de F1 korter op elkaar komt. Tussen de eerste en laatste plek komt gedurende het seizoen slechts drie seconde per ronde te zitten, terwijl de top 4 telkens binnen 1 seconde van elkaars rondetijd opereert. De herinvoering van de bandenwissels, maken het dat het niet ultiem spannend wordt, doordat strategie nu opnieuw weer heel erg belangrijk wordt.
Ik weet niet of het veel uithaalt, dat protest. Ik denk wel dat de FIA zelf met extra restricties komt.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:19 schreef Vitalogy het volgende:
Nu lijkt het daar zeker op ja. En gezien de tijden in Bahrein en eigenlijk meteen vanaf hun eerste test misschien ook wel sneller dan een klap andere teams.
Maar MF1 heeft al zoiets laten weten dat ze direct protest gaan aantekenen als STR voor hun eindigt. Dus dat komt wel goed.
moet het wel een avond race worden, dan is las vegas wel mooi.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:59 schreef kepler het volgende:
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=109826
[..]
Las Vegas weer terug
lijkt me een mooie locatie voor een circuit
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12897_0_2_0_Cquote:FIA legt 110%-beperking op voor kwalificatie
Om te vermijden dat piloten traag zullen rijden door het nieuwe kwalificatieformaat, legt de FIA een 110%-regel op volgens Autosport.com. De FIA wel ten alle koste vermijden dat ook dit formaat op een sisser afloopt en het trage rijden tijdens de in- en outlaps vermeden wordt.
Er is immers gebleken dat het mogelijk is om met het nieuwe formaat een strategisch voordeel te behalen. Na de kwalificatie mogen de benzinetanks bijgevuld worden met een aantal liter per afgelegde ronde. Als men dus per ronde, en dit geldt vooral voor de in- en outlaps, minder benzine verbruikt, houdt men dus meer benzine over dan de starthoeveelheid. Dit betekent dat men in het laatste 20 minuten van de kwalificatie met minder dan de benzinehoeveelheid, waarmee men aan de start van de race verschijnt, heeft gereden.
Meerdere teams hebben in de Technical Work Group laten verstaan dat ze vrezen voor het gebruik van dergelijke tactiek. De FIA wil dat dit nieuwe formaat een succes wordt en legt daarom een extra beperking op.
Elke ronde afgelegd in de laatste 20 minuten moet sneller zijn dan 110% van de snelste kwalificatieronde van die piloot. Zoniet zal die ronde niet meetellen om de benzinehoeveelheid die mag bijgetankt worden te bepalen.
http://www.f1news.nl/index.php?id=4016quote:Raikkonen sluit als snelste af in Valencia
Kimi Raikkonen heeft op de laatste testdag van deze week op het circuit van Valencia de snelste tijd van de dag gereden. De Fin reed 81 probleemloze ronden, en was de enige die een tijd zette onder de 70 seconden.
Achter Raikkonen was het Giancarlo Fisichella die de tweede tijd neerzette. De Italiaan was bijna een volle seconde langzamer dan Raikkonen in de McLaren. In de middag kwam Fisichella door een probleem aan de wagen stil te vallen. Teamgenoot Kovalainen was vandaag de meest productieve rijder met maarliefst 161 gereden ronden.
Midland kwam vandaag met drie rijders in actie. Christijan Albers was de snelste van de drie en eindigde op de zesde plaats op ruime achterstand van de la Rosa die vijfde werd. Tiago Monteiro zorgde aan het einde van de dag nog voor een onderbreking van de testsessie, door zijn Midland in de grindbak te parkeren.
Testsessie Valencia dag 4
01 K. Raikkonen - McLaren - 1:09.987
02 G. Fisichella - Renault - 1:10.921
03 H. Kovalainen - Renault - 1:11.071
04 D. Coulthard - Red Bull Racing - 1:11.076
05 P. de la Rosa - McLaren - 1:11.245
06 C. Albers - Midland F1 - 1:13.062
07 A. Sutil - Midland F1 - 1:13.500
08 T. Monteiro - Midland F1 - 1:13.815
Heeft zeker Mosley weer verzonnen, wordt echt helemaal gek van die vent.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:15 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12897_0_2_0_C
Takuma Sato, staat ook op de wagen.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:54 schreef Atreidez het volgende:
Regenbanden op een droge baan ookWie is de bestuurder?
Mijn top 5 dit seizoen -
Renault
Toyota
Honda
McLaren
Ferrari
Ik ga me voor die tijd toch eerst weer wat verdiepen in de huidige stand van zaken. Het winter seizoen volg ik niet echt, dus ik weet niet wat ik kan verwachten van de teams. (al kan je dat bijna nooit)quote:Op zaterdag 18 februari 2006 20:42 schreef CybPraetorian het volgende:
kunnen we ons na het weekend weer opmaken voor het begin van de Manager???
ik wil mn team voorelkaar hebben!
Voor 1 maart is hij onlinequote:Op zaterdag 18 februari 2006 20:42 schreef CybPraetorian het volgende:
kunnen we ons na het weekend weer opmaken voor het begin van de Manager???
Yo Nuonquote:Op zondag 19 februari 2006 11:51 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Voor 1 maart is hij online. We zijn in ieder geval druk bezig met de voorbereidingen. Ik hoop dat iedereen er net zo veel zin in heeft als wij
![]()
mail me nog even op nuongirl@fok.nlquote:Op zondag 19 februari 2006 11:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Yo Nuonhadden jullie nog contact opgenomen met dat contact waar ik jullie mee in contact heb gebracht?
hallo? contact?
Over die prijzen van de F1 manager, zeg maar.
quote:Op zondag 19 februari 2006 12:02 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
mail me nog even op nuongirl@fok.nl
* Nuongirl nu echt gaat douchen
1 JPG 18 mbquote:Op zondag 19 februari 2006 12:59 schreef Googolplexian het volgende:
Ggggoed ... Met dank aan RPowa:
Alle F1 auto's van 1950 tot en met 2004 op A0 formaat
18 Mbyte!
Enjoy
Leuk!quote:Op zondag 19 februari 2006 12:59 schreef Googolplexian het volgende:
Ggggoed ... Met dank aan RPowa:
Alle F1 auto's van 1950 tot en met 2004 op A0 formaat
18 Mbyte!
Enjoy
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12998quote:Ferrari test wederom in Bahrein
zondag 19 februari 2006 om 16:57 - Na een rustdag is het vandaag wederom Ferrari dat verder test op het woestijncircuit van Bahrein. Vandaag waren het Michael Schumacher en Felipe Massa die gezamenlijk de honneurs waarnamen.
Michael Schumacher zette vandaag het ontwikkelen van de 248 F1 voort. Daarnaast voerde de Duitser een aantal aërodynamicatests uit en probeerde hij verschillende types banden. In totaal kwam de zevenvoudig wereldkampioen tot 93 ronden met een besttijd van 1'32"007. Dat betekent dat de tijden van de 248 F1 steeds beter worden: donderdag en vrijdag deed Schumacher nog bijna een seconde langer over zijn beste ronde.
Felipe Massa flankeerde vandaag zijn teamgenoot. De Braziliaanse racecoureur testte vandaag uitsluitend verschillende Bridgestone-banden. Hij legde minder ronden af dan Schumacher, 65 in totaal. Hij was ook precies drie tienden langzamer dan Schumacher. Morgen gaat het testwerk van Ferrari gewoon door.
Nr./ Coureur / Team / Tijd / Verschil / Ronden
1. / M. Schumacher / Ferrari B / / 1'32''007 / 93
2. / F. Massa / Ferrari B / 1'32''307 / + 0'00''300 / 65
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5515quote:Ecclestone: Invoering V8 een dure fout
Bernie Ecclestone is van mening dat de overstap van een 3.0 Liter V10-motor naar een 2.4 Liter V8-krachtbron een dure fout is geweest – maar daar voegt hij wel aan toe dat de fabrikanten daar zelf schuldig aan zijn. Alle teams, op Scuderia Toro Rosso na, zullen met deze V8-krachtbron rijden om zo de kosten en snelheden te drukken.
Tenminste, dat was de achterliggende gedachte. Ecclestone heeft nu laten weten dat hetzelfde doel op een veel goedkopere manier had kunnen worden bereikt – op de manier zoals juist Scuderia Toro Rosso het doet. De tweede renstal van de Oostenrijkse energiedrankfabrikant Red Bull zet een limiet op de bestaande V10 en drukt zo de kosten en de snelheid. Volgens de Brit zijn de kosten bij de overige teams nu alleen maar gestegen.
“Het is een regel waar ik niet van houd. Het was ook niet nodig, want ze hadden dezelfde doelen kunnen met een oude tien cilinder kunnen bereiken door de kracht te limiteren", zo vertelde Ecclestone. "De nieuwe V8-motoren kosten een fortuin en de volgende stap zijn we daar een limiet op moeten zetten, aangezien ze te krachtig worden. Dus ze hadden precies hetzelfde meteen kunnen doen door een limiet op de V10 te zetten. Ze hadden genoeg geld bespaard.”
Volgens Ecclestone komt het echter door de teams zelf: “Er was een vergadering in Monaco met alle teams om over de kostenbesparing te discuseren, maar het begon uit de hand te lopen aangezien het uiteindelijke idee was dat er een gelijke vermindering in kosten kracht zou komen als de motorcapaciteit zou dalen met twintig procent. Het was totale onzin; niemand heeft de problemen doorgrondig geanalyseerd. De fabrikanten pleitten er voor om de V8 te maken, maar pas later realiseerden ze zich welke kost daar aan verbonden waren.”
Goh wat een verrassing hè Bernyquote:Op zondag 19 februari 2006 18:31 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5515
Ik geef m er wel gelijk in.. Die Mosley zit dan wel bij de FIA, maar in principe zijn het gewoon 2 extra handen op Bernie ze buik.quote:Op zondag 19 februari 2006 22:53 schreef SimtekF1 het volgende:
De uitspraak die Maktoum nu doet over Max Mosley is eigenlijk buitengewoon hard. Om een neutrale bond partijdigheid te verwijten is eigenlijk de ergste beschuldiging die je kunt uitspreken.
Misschien zou je eens naar tijden van andere teams moeten kijken met hun "B"-wagens en de 2006 variant..quote:Op maandag 20 februari 2006 10:21 schreef sanger het volgende:
Het valt me nu net pas op:
Testdag 17-02-06 reed Monteiro in de M16-02 een snelste ronde van 1.13.81
Testdag 17-02-06 reed Albers in de EJ15B-03 een snelste ronde van 1.13.09
Vraag me af of de M16-02 wel een verbetering is tov vorig seizoen.
Wat ik bedoel is dat de EJ15B-03 met een V8 sneller is dan de M16-02. Oftewel met dezelfde krachtbron is de oude auto sneller.quote:Op maandag 20 februari 2006 12:33 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Misschien zou je eens naar tijden van andere teams moeten kijken met hun "B"-wagens en de 2006 variant..![]()
Omdat er op de MF1 site staat dat het de interim auto is. En die interim auto hebben ze tijdens de test gebruikt om de V8 te testen totdat de M16-02 klaar was.quote:Op maandag 20 februari 2006 12:57 schreef Atreidez het volgende:
Waarom zou er een V8 in die EJ15B-03 zitten? Lijkt me sterk dat ze die helemaal passend hebben gemaakt voor een nieuwe motor terwijl ze met de nieuwe auto aan t ontwikkelen zijn. Ga er maar vanuit dat daar gewoon een (geknepen) v10 in zit..
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12908_0_2_0_Cquote:Super Aguri start met eerste testsessie
Het Super Aguri Team plant deze week haar eerste echte test met de half nieuwe SA05. een wagen die werd opgebouwd uit de gehomologeerde monocoques die het van Paul Stoddart kon overkopen enkele maanden geleden. Stoddart - de ex-Minardibaas - kocht de overlevingscellen zelf van het ter ziele gegane Arrows. De cockpits in koolstofvezel dateren uit 2002 toen deze werden onwikkeld voor de Arrows A23.
Niettemin wist het Super Aguri Team de steun van Honda aan te trekken waardoor het met de fabrieksmotoren van Honda aantreedt in 2006.
Een eerste test voor het SA05-chassis komt er deze week op het circuit van Barcelona, waar ook Renault, McLaren, Toyota, Williams, Honda, Red Bull en Midland present zullen zijn.
Daar het team voorlopig slechts 1 wagen geprepareerd heeft zullen beide rijders elkaar afwisselen. Yuji Ide - Runner up un het Formula Nippon kampioenschap van 2005 - maakt dus zijn F1 debuut aan de zijde van kopman Takuma Sato. Vorige week werd reeds een shake down uitgevoerd op het vliegveld in Kemble waar tijdens rechte-lijn-testen geen noemenswaardige problemen werden vast gesteld ivm electronica of mechanica.
Met Sato als coureur mogen ze toch ook wel wat reservewagens bouwen.....quote:Op maandag 20 februari 2006 14:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12908_0_2_0_Cvoorlopig maar 21 auto's op het veld dus ... weird. Ik hoop dat ze de tweede auto een beetje op tijd afhebben
kun je al wat van de sluier oplichten??quote:Op zondag 19 februari 2006 11:51 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Voor 1 maart is hij online. We zijn in ieder geval druk bezig met de voorbereidingen. Ik hoop dat iedereen er net zo veel zin in heeft als wij
![]()
http://www.formule1wereld.nl/2006/nieuwsitem.php?subaction=showfull&id=1140449812&archive=&ucat=3quote:Bahrein dag 7: Slechts 49 laps voor Schumi
Dag zeven voor Ferrari in Bahrein waar Michael Schumacher en Felipe Massa hun testwerkzaamheden voltooiden welke bestonden uit – zoals gebruikelijk – het testen van de banden, de set-up, en enkele elektronische onderdelen. Het was bewolkt in Bahrein, met af en toe behoorlijke windvlagen.
Michael Schumacher reed opnieuw in de 248-F1, en weet zijn stijgende lijn voor te zetten. De hele week verbeterd hij zijn ‘best-lap-time’, dag zeven is geen uitzondering. Met een snelste tijd van 1 minuut 31.390 verbeterd hij zijn beste tijd van gisteren met ruim zes tiende van de seconde. De Duitser passeerde echter slechts 49 keer start-finish, dit als gevolg van alweer technische probleempjes met de nieuwe bolide van de Italiaanse renstal.
Zijn teamgenoot Felipe Massa reed aanzienlijk meer rondes over het Bahrain International Circuit: 124. Zijn snelste tijd werd 1 minuut 30.410. De Braziliaan reed echter in de F2004, aangedreven door een reguliere V10. Morgen komen beide coureurs opnieuw in actie.
Felipe Massa / Ferrari F2004 (V10) / 1:30.410 / 124
Michael Schumacher / Ferrari 248-F1 / 1:31.390 / 49
Gelukkig is februari niet zo langquote:Op maandag 20 februari 2006 17:14 schreef TimoBasso het volgende:
Ik geloof ook niet zo in Rossi.
*Ik kan niet wachten tot dat de lichten weer op groen gaan![]()
http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=416quote:De testagenda van deze week - 20 februari - 19:12
De eerste testdag van de week zit er reeds op. Ferrari kwam vandaag in actie op het Sakhir circuit in Bahrein maar tijdens de rest van de week zal er nog veel meer te beleven vallen in F1 land. Hier een overzicht van het testprogramma.
Dinsdag 21 februari
Bahrein: Ferrari
Barcelona: McLaren, Williams, Honda, Red Bull, Midland, Super Aguri
Imola: Scuderia Toro Rosso
Woensdag 22 februari
Bahrein: Ferrari
Barcelona: Renault, McLaren, Toyota, Williams, Honda, Red Bull, Midland, Super Aguri
Imola: BMW Sauber, Scuderia Toro Rosso
Donderdag 23 februari
Barcelona: Renault, McLaren, Toyota, Williams, Honda, Red Bull, Midland, Super Aguri
Vrijdag 24 februari
Barcelona: Renault, Toyota, Red Bull
Maak je maar geen zorgen,ik verwacht ook een zeer sterk Ferrariquote:Op maandag 20 februari 2006 19:26 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Gelukkig is februari niet zo lang![]()
Hoop eigelijk ook dat Ferrari de underdog aan het spelen is, maar goed 't blijft altijd zooo onwijs lastig. En na één of twee races valt er ook niet extreem veel te zeggen. Maar ben wel ontzettend benieuwd!
Ik verwacht dat Honda en Renault de eerste races sterker zullen zijn. Ik voel het aan m'n koelvloeistof.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:33 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Maak je maar geen zorgen,ik verwacht ook een zeer sterk Ferrari
*Wie had dat ooit gedacht dat ik Ferrari weer iets gun?
lolquote:Op maandag 20 februari 2006 19:35 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik verwacht dat Honda en Renault de eerste races sterker zullen zijn. Ik voel het aan m'n koelvloeistof.
Die wagen ziet er nu toch wel verouderd uit. Ben benieuwd of die de 110-procentregel gaan halen... Of zullen ze een oogje toeknijpen?quote:Super Aguri rijdt eerste meters in openbaar
Na de eerste shakedown op een Engels vliegveld, heeft Super Aguri de eerste officiële testkilometers gereden in Barcelona. Takuma Sato kwam even naar buiten voor een installatieronde om 10.35 vanmorgen.
Super Aguri kreeg onlangs het groende licht van de FIA om aankomend seizoen deel te nemen in de F1. Het team maakt gebruik van de oude Arrows chassis uit 2002.
Het Japanese team test deze week drie dagen in Barcelona met Sato en Yuji Ide.
Vind je het gek?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:14 schreef Mr_T het volgende:
[..]
Die wagen ziet er nu toch wel verouderd uit.
Ja duhquote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Vind je het gek?In ontwerp is die auto bijna 5 jaar oud.
![]()
Het zal me niks verbazen,als een paar grote Japanse bedrijven achter die mannen gaan staan dit jaar,stiekem gun ik ze wel een klein suc6jequote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:49 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik denk dat die bak geen 1 keer onder de 110% zal rijden, het zal een mooie flop worden.
Kwamen die wel aan testen?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:12 schreef SimtekF1 het volgende:
Nee oke maar toch.
Ik bedoel, ze testen nu eindelijk, maar wel met een 5 jaar oude auto, dat kan toch nooit wat worden.
Ze doen me heel erg denken aan het Lola team uit 1997.
Van hun eigen tijd? Hoe werkt de regel dan precies?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:27 schreef Vitalogy het volgende:
Het is 110% van de eigen tijd he. Super Aguri zal daar geen problemen mee hebben (mag ik hopen).
Dat denk ik ook niet. Tis al moeilijk zat. En tis idd 110% van hun eigen tijd. Dus... Lezen!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:34 schreef Vitalogy het volgende:
Ik kan het denk ik niet duidelijker uitleggen dan al in het bericht hierboven staat.
Dus wat Vitalogy zegt klopt neem ik aan.quote:Elke ronde afgelegd in de laatste 20 minuten moet sneller zijn dan 110% van de snelste kwalificatieronde van die piloot.
Silly season 2006 nu al van start?quote:Räikkönen wijst miljoenencontract McLaren af
Volgens geruchten in de Finse pers heeft McLaren-coureur Kimi Räikkönen een miljoenencontract van zijn huidige werkgever afgeslagen. De tweevoudig vice-wereldkampioen zou bij een contractverlenging tot 2009 zo’n 24 miljoen dollar per jaar kunnen verdienen. Voor Räikkönen vooralsnog geen reden bij het team uit Woking te blijven.
Dit zou erop kunnen duiden dat Räikkönen reeds bij een ander team een ontract heeft gesloten. De algemene verwachting in de paddock is dat hij naar het team van Ferrari vertrekt om daar Michael Schumacher op te volgen, hoewel McLaren dat ten koste van alles probeert te voorkomen.
Bron: Racefreaks
Daar ben ik het niet mee eens. Super Aguri heeft in tegenstelling tot Lola een grote geldschieter en een groot belang achter zich in de vorm van Honda.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:12 schreef SimtekF1 het volgende:
Ze doen me heel erg denken aan het Lola team uit 1997.
Maar dat is toch allang bezig? Alonso heeft al getekend voor 2007, Schumacher zou kunnen stoppen, Räikkönen zou azen op Ferrari, dat soort dingen. Dat noem ik al wel silly season.quote:
Ja da's waar ook... Dan wordt het weer extra aangezwengeld danquote:Op woensdag 22 februari 2006 09:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Maar dat is toch allang bezig? Alonso heeft al getekend voor 2007, Schumacher zou kunnen stoppen, Räikkönen zou azen op Ferrari, dat soort dingen. Dat noem ik al wel silly season.
quote:1 Fernando Alonso (M) Renault M 1'17.188 3 - 215.8 5
2 Giancarlo Fisichella (M) Renault M 1'17.395 4 +0.207 215.2 7
3 Juan Pablo Montoya (M) McLaren M 1'17.422 10 +0.234 215.1 18
4 Kimi Raikkonen (M) McLaren M 1'17.892 13 +0.704 213.8 19
5 Mark Webber (B) Williams B 1'18.462 13 +1.274 212.3 13
6 Jarno Trulli (B) Toyota B 1'18.789 24 +1.601 211.4 27
7 Jenson Button (M) Honda M 1'18.868 16 +1.680 211.2 21
8 Rubens Barrichello (M) Honda M 1'18.874 14 +1.686 211.2 19
9 Ralf Schumacher (B) Toyota B 1'20.032 4 +2.844 208.1 4
10 Tiago Monteiro (B) Midland F1 B 1'20.381 16 +3.193 207.2 29
11 Christian Klien (M) Red Bull M 1'24.103 3 +6.915 198.1 3
12 Yuji Ide (B) Super Aguri B 1'24.981 26 +7.793 196.0 27
13 David Coulthard (M) Red Bull M 1'30.923 3 +13.735 183.2 3
quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:09 schreef Vitalogy het volgende:
Die rondjes van Renault laten wel zien dat ze het goed voor elkaar hebben zeg.
http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=430quote:Update uit Barcelona...
Het is vandaag de tweede testdag op het Circuit de Catalunya en maar liefst acht teams komen in actie op de Spaanse omloop.
Veel werd er niet gereden in de vroege uurtjes van de testsessie. Rond de middag pas, toen de temperaturen omhoog gingen tot zo'n 19°C, kwamen de teams buiten om langere stints af te werken.
Bij Renault liep niet alles gesmeerd. Deze morgen kwamen beide bolides tot stilstand tijdens hun installatieronde omwille van elektronische problemen. Bij McLaren ging het beter. Zowel Kimi Raikkonen als Juan Pablo Montoya zijn aanwezig op de Spaanse omloop met hun racebolides voor Bahrein. Tot dusver zijn er geen mechanische problemen gemeld.
Super Aguri test vandaag hun banden voor de Grand Prix van Bahrein met hun racepiloot Yuji Ide. De Japanner zit met zijn geüpdatete Arrows bolide wel meer dan acht seconden verwijderd van de snelste tijd.
Bij Red Bull kende Christian Klien problemen met de versnellingsbak, waarna hij tot stilstand kwam op het circuit. Ook Rubens Barrichello botste met zijn Honda op gelijkaardige mankementen.
Tijden om 13u10
1. Kimi Raikkonen (McLaren) - 1:16.825 - 23
2. Fernando Alonso (Renault) - 1:17.188 - 9
3. Giancarlo Fisichella (Renault) - 1:17.395 - 11
4. Juan Pablo Montoya (McLaren) - 1:17.422 - 18
5. Ralf Schumacher (Toyota) - 1:17.551 - 7
6. Mark Webber (Williams) - 1:18.462 - 17
7. Jarno Trulli (Toyota) - 1:18.789 - 27
8. Jenson Button (Honda) - 1:18.868 - 21
9. Rubens Barrichello (Honda) - 1:18.874 - 19
10. Tiago Monteiro (MF1 Racing) - 1:20.381 - 30
11. Christian Klien (Red Bull) - 1:24.103 - 3
12. Yuji Ide (Super Aguri) - 1:24.981 - 27
13. David Coulthard (Red Bull) - 1:30.923 - 3
quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:29 schreef sanger het volgende:
Ligt het aan mij, of vallen de tijden van RB Racing tegen?
quote:09:42 | Rosberg rijdt tegen Coulthard aan in de pitstraat
Dat Nico Rosberg een debutant is die nog veel moet leren zagen we drie weken geleden in Valencia waarbij hij op volle snelheid in zijn outlap en met een olievlag hard van de baan schoot en tegen de bandenstapels eindigde.
Vandaag liet de Williams-coureur opnieuw zien dat hij nog veel te leren heeft. David Coulthard reed de pitstraat in en passeerde de pitbox van Williams, waar Nico Rosberg klaar was om naar buiten te rijden. Rosberg hoorde te wachten, maar wachtte niet en keek en reed toch vanuit de box de pitstraat in waar Coulthard reed.
Gevolg was dat de twee elkaar raakten waarbij de RB2 van Coulthard lichtjes van de grond kwam. Vlak erna spraken de twee teammanagers van Williams en Red Bull over het voorval.
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=liveupdate&num=22feb06quote:12:13 | Klien stopt op het rechte stuk
Christian Klien heeft zijn Red Bull stilgezet op het rechte stuk. De Oostenrijker kent een schakelprobleem bij het opkomen van het rechte stuk en stopte zijn wagen voor de pitmuur.
Zie voornamelijk overeenkomsten in voorvleugelquote:Op woensdag 22 februari 2006 13:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De kosten die gepaard gingen met het aanpassen van het chassis aan de motor en andere onderdelen waren to hoogquote:Op woensdag 22 februari 2006 15:24 schreef MIster911 het volgende:
Waarom heeft minardi trouwens nooit een race met de A23 gereden? Hij had toch meer potentie dan de PS02/03/04, tenminste dat las ik ergens in een interview van jos.
Sinds wanneer doet Frank Williams aan dit soort verkooppraatjes.quote:
Williams gelooft in Karthikeyan
Frank Williams denkt dat Narain Karthikeyan genoeg talent heeft om het te gaan maken in de Formule 1. Na een matig debuutjaar bij Jordan, is de Indiër dit seizoen de tweede testrijder van Williams.
"Michael Schumacher is meer dan tien jaar ouder dan Narain," vertelde Williams aan de Hindustan Times. "Hij heeft nog alle tijd. Met het juiste materiaal en het juiste team, kan hij het redden. Hij heeft nog weinig ervaring, maar is wel erg snel. Als hij meer ervaring heeft, krijgt hij meer vertrouwen. Ik geloof in ieder geval dat hij genoeg talent heeft."
Jammer als het ze was gelukt dan konden ze de auto mischien doorontwikkelen en stonden de minardi's vorig jaar mischien wel voor de jordans en had SRT nu niet bestaan maar dat is als als als.quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:30 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
De kosten die gepaard gingen met het aanpassen van het chassis aan de motor en andere onderdelen waren to hoog
F1 is geen plug & play, helaas
"If" is "F1" spelled backwards.quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:38 schreef MIster911 het volgende:
[..]
Jammer als het ze was gelukt dan konden ze de auto mischien doorontwikkelen en stonden de minardi's vorig jaar mischien wel voor de jordans en had SRT nu niet bestaan maar dat is als als als.
http://www.4mule1.net/pits.php?subaction=showfull&id=1140629662&archive=&start_from=&ucat="e:Barcelona dag 2:
Pos. Rijder Team Banden Tijd Ronden
1 K. Räikkönen McLaren M 01:15.223 96
2 G. Fisichella Renault M 01:15.500 92
3 F. Alonso Renault M 01:15.801 93
4 J. Button Honda M 01:15.969 88
5 J. Trulli Toyota B 01:16.193 93
6 R. Schumacher Toyota B 01:16.381 47
7 R. Barrichello Honda M 01:16.486 66
8 JP. Montoya McLaren M 01:16.538 87
9 C. Klien Red Bull M 01:16.927 35
10 D. Coulthard Red Bull M 01:18.212 12
11 M. Webber Williams B 01:18.265 88
12 C. Albers Midland F1 B 01:19.300 28
13 T. Monteiro Midland F1 B 01:20.381 35
14 Y. Ide Super Aguri B 01:24.455 43
Albers een seconde sneller dan Monteiroquote:Op woensdag 22 februari 2006 18:40 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.4mule1.net/pits.php?subaction=showfull&id=1140629662&archive=&start_from=&ucat=&
Albers en Monteiro in de achterhoede op +4 secquote:Op woensdag 22 februari 2006 19:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Albers een seconde sneller dan Monteiro![]()
Morgen valt dus enigszins te zeggen wat voor een tijden MF1 kan rijdenquote:van racexpress.nl
Morgen zal het team, net als vandaag, een test programma voor Bridgestone afwerken met een complete race afstand. "We zullen ook een kwalificatie simulatie doen en we gaan verder met de auto te verbeteren," aldus Albers.
Denk dat ralf eerst zelf maar is wat moet gaan laten zien voordat ie zijn broer gaat afkraken..quote:Op donderdag 23 februari 2006 07:42 schreef Tarado het volgende:
Altijd leuke uitspraken die Ralf;
Ralf: "Michael heeft geen kans"
23 februari 2006
Michael Schumacher heeft geen kans om de titel te winnen. Dat zegt zijn broer Ralf. Volgens hem zal Michael zich gewoon een beetje gaan vermaken. "Ik sluit het uit," vertelde Ralf aan F1Racing.nl over de kansen van zijn broer. "Ik zie geen potentie bij Ferrari."
Vorig jaar kon Michael Schumacher zijn titel niet verdedigen. Volgens veel mensen kwam dat door de slecht presterende Bridgestone-banden. Dit seizoen heeft Bridgestone meerdere teams om mee samen mee werken, maar Ralf (ook rijdend op Bridgestone) verwacht niet dat het Ferrari zal helpen.
"Ik denk niet dat Michael kans heeft," vertelde hij. "Hij zal zijn lolletje wel hebben dit jaar, maar ik sluit de titel uit, sinds we samenwerken met de andere Bridgestone-teams. Ik zie geen potentie bij Ferrari. Maar ik zou wel blij voor hem zijn als hij wint."
Bron: F1racing.nl
Wowquote:1 Fernando Alonso (M) Renault M 1'13.977 71 - 225.2 73
is dat wel met een v8?quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:21 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Wow![]()
Eens kijken hoe McLaren hier op reageert
en ik ben bang dat MF1 nu toch wel een +3 seconden verschil heeft staan aan het eind van de dag.
Maar goed wat wil je met deze tijden.
14 Takuma Sato (B) Super Aguri B 1'19.787 49 +5.816 208.8 55quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:08 schreef MIster911 het volgende:
als ze onder de 1.20 komen met die roestbak vind ik het knap
http://www.4mule1.net/pits.php?subaction=showfull&id=1140709132&archive=&start_from=&ucat="e:Aguri stopt na 2011 met de F1
Het Super Aguri F1 team heeft nog niet eens hun eerste GP gereden, en de teambaas heeft nu al bekendgemaakt dat hij zich na 2011 zal terugtrekken uit de Formule 1.
Suzuki heeft zelf al een carrière als F1-rijder achter de rug. "Ik zal met alle werkzaamheden stoppen." als de teambaas 50 wordt. Dat zal gebeuren in september 2011.
"Ik ben dan moe. Ik zal dan mijn tijd besteden aan andere dingen." vertelde Suzuki, geciteerd door het AFP agentschap.
Die zal er echt zin in hebben de komende 5 jaarquote:Op donderdag 23 februari 2006 16:52 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.4mule1.net/pits.php?subaction=showfull&id=1140709132&archive=&start_from=&ucat=&
Ik vraag me af of ze niet een oer-oude quote van Suzuki (toen 'ie nog F1 reed) hebben opgezocht en als nieuw bericht hebben gepost. Bovendien zeg je volgens mij niet op je 45-ste dat je moe bent op je 50-ste.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Die zal er echt zin in hebben de komende 5 jaar![]()
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5545quote:Barcelona dag 3: Button sneller dan Alonso
Fernando Alonso liet iedereen vol verbazing kijken toen hij om 12.05 de snelste tijd reed. Op dat moment was Alonso meer dan 1.5 seconde sneller dan de nummer twee van dat moment, Kimi Raikkonen.
Toch bleek het nog sneller te kunnen; eerst was het Giancarlo Fisichella, teamgenoot van Alonso bij Renault, die enkele duizendsten sneller reed. Uiteindelijk om 16.50 was Jenson Button degene die nog sneller reed dan Fisichella.
De dag eindigde met een opgeblazen motor van Ralf Schumacher op het rechte stuk. De Toyota-motor gaf de geest en hiermee is de dag ten einde gekomen. Voor veel teams betekent dit de laatste testdag in Barcelona en voor sommigen ook voor deze winter. Morgen zullen Renault, McLaren en Red Bull Racing verder testen.
http://racingcourant.nl/index.php?subaction=showfull&id=1140713619&archive=quote:De tijden
1. Jenson Button (Honda) - 1.13.935 - 116
2. Giancarlo Fisichella (Renault) - 1.13.971 - 125
3. Fernando Alonso (Renault) - 1.13.977 - 113
4. Rubens Barrichello (Honda) - 1.14.266 - 119
5. Juan Pablo Montoya (McLaren) - 1.14.588 - 131
6. Kimi Raikkonen (McLaren) - 1.15.475 - 79
7. Nico Rosberg (Williams) - 1.15.774 - 83
8. Ralf Schumacher (Toyota) - 1.15.973 - 97
9. David Coulthard (Red Bull) - 1.16.034 - 54
10. Jarno Trulli (Toyota) - 1.16.057 - 103
11. Mark Webber (Williams) - 1.16.128 - 97
12. Christian Klien (Red Bull) - 1.16.923 - 55
13. Christijan Albers (Midland) - 1.17.142 - 79
14. Takuma Sato (Super Aguri) - 1.19.787 - 58
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12939_0_2_0_Cquote:Testen te Imola : Dag 3
Geen regen, maar wel de hele dag een nat circuit op de derde dag in Imola. Toro Rosso hield het al vroeg voor bekeken, het team komt niet meer in actie tot de GP van Bahrein over twee weken. Scott Speed reed 34 ronden, met een besttijd van 1:38.290. In tegenstelling tot Toro Rosso, hadden ze bij BMW Sauber een bedrijvige dag. Jacques Villeneuve kwam aan 92 ronden, met een besttijd van 1:30.866. Robert Kubica kwam ook in actie bij BMW Sauber, de Pool legde 86 ronden af op het Italiaanse circuit.
1 J. Villeneuve BMW Sauber 1:30.866 92 ronden
2 R. Kubica BMW Sauber 1:31.939 86 ronden
3 S. Speed Toro Rosso 1:38.290 34 ronden
Leuk voor die jappies. In silverstone zullen ze pas met de regelementen van 2006 specs rijden dus dan kan je pas echt zien hoe langzaam of snel ze gaan.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:18 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
14 Takuma Sato (B) Super Aguri B 1'19.787 49 +5.816 208.8 55
http://racingcourant.nl/index.php?subaction=showfull&id=1140805273&archive=quote:Grand Prix van de VS gaat waarschijnlijk naar Las Vegas
Waarschijnlijk krijgt Las Vegas vanaf 2007 weer de eer om de Grand Prix van de koningsklasse te organiseren. Na het debakel van vorig jaar in Indianapolis is F1 baas Bernie Ecclestone in onderhandeling met de hoogwaardigheidsbekleders te Las Vegas om daar de zaken rond te maken.
Bernie zet hierdoor druk op de organisatie van het huidige United States Grand Prix Circuit. Welke redenen hij hiervoor heeft is niet bekend, maar waarschijnlijk zijn dit organisatorische of financiële.
Hierdoor bestaat de kans dat Indianapolis haar Amerikaanse monopolie verliest op autosportgebied. Sinds 2000 zijn ze verantwoordelijk geweest voor de organisatie van de F1 Grand Prix. Las Vegas, zelf ook niet onbekend met het organiseren van F1 races geeft aan zeer geïnteresseerd te zijn om in 2007 het event te organiseren. Ze geven aan dat ze de ervaring hebben, gezien het feit dat ze voordat de Grand Prix op Indianapolis werd verreden deze in Las Vegas plaats vond.
Wat uiteindelijk het oordeel wordt van Bernie, is een kwestie van tijd en uiteraard houden wij jullie op de hoogte.
Ja, ik check ook al elk uur of hij erop staat!quote:
We melden het hier ook wel als hij open is, okee?quote:Op zondag 26 februari 2006 15:01 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
Ja, ik check ook al elk uur of hij erop staat!
Got it! Im on it..!!quote:Op zondag 26 februari 2006 15:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
We melden het hier ook wel als hij open is, okee?
Wat een vreselijk mooie wagen is het toch.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:01 schreef Atreidez het volgende:
TopMooie foto's
[afbeelding]
En deze lijkt op die red bull foto van jou maar is net ff wat heftiger (visuele warmte)
Als dat maar goed gaat. 2 langzame bolides met twee roekeloze coureurs.quote:De line-up van Super Aguri is geheel Japans, aangezien ook Takuma Sato door het team bevestigd is. Ide kijkt uit naar de samenwerking met zijn nieuwe teamgenoot, die hij zegt te bewonderen. ,,Ik houd van zijn rijstijl en ik zal proberen hem te imiteren.”
quote:Op zondag 26 februari 2006 22:02 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Wat een vreselijk mooie wagen is het toch.![]()
Kimi foto
ze moeten de prijzen van ferrari nog bekijken die waren toren hoog maar dat is nu niet het gevalquote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:23 schreef SimtekF1 het volgende:
Me2, duurt wel lang met die manager.![]()
En als Ferrari dit jaar weer oppersterk is dan krijgen we weer hetzelfde als vorig jaar, dat halverwege het seizoen iedereen de beste combinatie kan kopen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:42 schreef WEST het volgende:
[..]
ze moeten de prijzen van ferrari nog bekijken die waren toren hoog maar dat is nu niet het geval![]()
ja mischien gaan ze dit nu ook wel aanpakken door varriable prijzen te gaan bereken per race. hoewel wel een stuk ingewikkelde is.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En als Ferrari dit jaar weer oppersterk is dan krijgen we weer hetzelfde als vorig jaar, dat halverwege het seizoen iedereen de beste combinatie kan kopen.
http://www.formule1.info/pagina_nieuws.php?id=8676quote:CLK 63 AMG is dit jaar de Formule 1-safetycar
Foto’s: Mercedes presenteert nieuwe safetycar
28-2 - Dit zijn de eerste officiële foto’s van de Mercedes-Benz CLK 63 AMG. De bolide wordt dit jaar in het wereldkampioenschap Formule 1 als safetycar gebruikt en heeft een 6,3-liter V8-krachtbron onder de kap, die goed is voor 481 pk.
Het safetycar-model van de CLK 63 AMG is voorzien van andere remmen, ophanging, koeling- en uitlaatsystemen en een heel arsenaal aan lichtere onderdelen dan de straatversie. De CLK 63 AMG safetycar is zodoende 150 kilogram lichter dan het productiemodel, dat in het tweede kwartaal van dit jaar op de markt verschijnt.
Mercedes-Benz levert voor het tiende achtereenvolgende jaar de Formule 1-safetycar. Ook de medical car is opnieuw afkomstig uit het Duitse Stuttgart. Net als in voorgaande jaren fungeert de C55 AMG estate op het circuit als vervoersmiddel van de medische staf. De safetycar wordt dit jaar overigens weer bestuurd door Bernd Maylander. De voormalig DTM-coureur van Mercedes doet dat sinds 2000.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.formule1.info/pagina_nieuws.php?id=8676
Voor elke race 3, ivm plofneigingen van de krachtbron.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:08 schreef Googolplexian het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel van die Safety Cars Bernd al heeft gekregen van Mercedes
Als cadeauxquote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:30 schreef HPoi het volgende:
[..]
Voor elke race 3, ivm plofneigingen van de krachtbron.![]()
Denk van wel.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:32 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als cadeauxZou hij er een paar in privé-bezit hebben?
En waar precies liggen die sollicitatie-formulieren?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:33 schreef HPoi het volgende:
[..]
Denk van wel.![]()
Aan het eind van het seizoen mag hij de wagen wellicht meenemen?
![]()
Hier op mijn bureau!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:37 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
En waar precies liggen die sollicitatie-formulieren?
Hoe kom je bij de A22:') ??quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Japan, Honda... niet echt een verassing dat ie wit met een beetje rood is.
Dit is niet meer de A22 uit de test van vorige week... de achterkant is wat ronder, smaller en met allerlei vleugeltjes. En bij de airbox lijkt het bodywork niet goed aan te sluiten.
http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=471quote:Nieuwe Ferrari vleugel zorgt voor grote tijdswinst - [01 maart - 10:23]
De volledig nieuwe neus en voorvleugel die het Ferrari team afgelopen week testte op hun 248 F1 bolide is tot drie tienden van een seconde waard per ronde. Dat stond te lezen in het magazine Auto, Motor und Sport.
De Duitse publicatie publiceerde foto's van het nieuwe aërodynamisch element waarbij de Italiaanse renstal afstand heeft genomen van de kleine mini-wing die het afgelopen jaar altijd al te zien was onder de voorvleugel. Die is nu vervangen door een meer gebogen neerwaartse vorm van de voorvleugel zelf om zoveel mogelijk downforce aan de voorkant van de wagen te kunnen creëren. Op de voorvleugel was ook een extra element te zien dat uitging van de neus tot de bovenkant van de end-plates.
Het magazine beweerde dat de vleugel ervoor zorgt dat het team gelijke tred zal kunnen houden met Honda, net achter Renault.
De technische directeur van Ferrari, Ross Brawn, vertelde in de tussentijd dat de problemen met de koppeling aan de 248 F1 zullen opgelost zijn.
Het nieuwe aëro-pakket van de 248F1 zoals te zien in Bahrein
http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=472quote:"Honda is het meest betrouwbaar" - [01 maart - 13:11]
Als we een studie van het Duitse automagazine Auto, Motor und Sport mogen geloven, dan is Honda - door velen in de paddock aanzien als een kandidaat voor de titel - op dit moment het team met de meest betrouwbare wagen.
De studie van het magazine bestuurde de elf teams samen met hun betrouwbaarheid. Met een gemiddelde van 439 km op één enkele testdag stond Honda bovenaan, net voor hun rivaal Renault - dat een gemiddelde had van 399 km per dag.
Toro Rosso, het team dat een zo goed als doorontwikkelde Red Bull wagen gebruikt van vorig jaar samen met een gelimiteerde V10 motor - stond niet onverrassend als derde gerangschikt met 376 km. Daarmee staat het team voor BMW (355) en Toyota (294).
McLaren, vice-kampioen in 2005, is pas zesde van de elf teams met een gemiddelde van minder dan 300 km, alhoewel Ferrari volgens de normen van de Duitse publicatie het nog minder doet met 278 km per dag.
Williams reed gemiddeld 280 km, MF1 272, voor Red Bull met 175 en Super Aguri met 173 km.
quote:kunnen we ons na het weekend weer opmaken voor het begin van de Manager???
uhm 1 maart 2006 is het al. Is er iets mis gegaan ofzo?quote:Op zondag 19 februari 2006 11:51 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
![]()
bronquote:De oorzaak van Coulthard's pijn - woensdag 3 maart 14:43
David Coulthard test vandaag weer voor Red Bull vorige week moest hij noodgedwongen stoppen met testen door een afgeklemde zenuw.
Coulthard was er maandag ook niet bij tijdens de filmdag bij zijn team op het Paul Ricard circuit, David verwacht dat hij gewoon van start zal gaan op 12 Maart.
Tegen Autosport.com heeft hij gezegd: "Toen ik aan het stretchen was had ik pijn in mijn rug en dat zorgt er voor dat er wat problemen waren, maar naar wat fysiotherapie en wat rust gaat het al weer beter voor deze week zou het over moeten zijn".
En zou Coulthard niet van start kunnen gaan dan staat Doornbos klaar om hem te vervangen.
lijkt me nep: datum is van 3 maart, aangezien het nu nog maar 1 maart is lijkt me dat niet kunnen...quote:
quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:21 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
lijkt me nep: datum is van 3 maart, aangezien het nu nog maar 1 maart is lijkt me dat niet kunnen...
http://f1.racing-live.com(...)l/060301130053.shtmlquote:Coulthard fit for Valencia run, Back on track after back problems - [01/03/06 - 13:00]
David Coulthard has reportedly recovered from a back injury that put him out of last week's F1 test in Spain.
The Scot trapped a nerve while exercising in the morning, and four laps around Barcelona in the Red Bull car later, he called it a day due to pain.
After extensive physio work, however Coulthard is apparently back in Spain, to drive at the team's final winter test at Valencia, easing speculation that he could be forced to sit out next Sunday's opening Grand Prix of 2006.
Nee, er is niets mis gegaan. Alles is bijna zo goed als klaar. En een dezer dagen gaat hij zeker open. Zodra ik de juiste tijd weet geef ik een gil. Maar het zal zeker niet lang meer duren.quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:23 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
[..]
uhm 1 maart 2006 is het al. Is er iets mis gegaan ofzo?
Dennis?quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:22 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[..]
http://f1.racing-live.com(...)l/060301130053.shtml
Fijn voor Dennis ... minder voor Robert
ok ik wacht af...quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:10 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Nee, er is niets mis gegaan. Alles is bijna zo goed als klaar. En een dezer dagen gaat hij zeker open. Zodra ik de juiste tijd weet geef ik een gil. Maar het zal zeker niet lang meer duren.
quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:10 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Nee, er is niets mis gegaan. Alles is bijna zo goed als klaar. En een dezer dagen gaat hij zeker open. Zodra ik de juiste tijd weet geef ik een gil. Maar het zal zeker niet lang meer duren.
http://www.formule1.info/pagina_nieuws.php?id=8693quote:Flitsende tijd van Raikkonen
Valencia: Raikkonen eindigt supersnel
1-3 - Kimi Raikkonen heeft een punt gezet achter de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Hij stopte op zijn ’hoogtepunt’, want en passant liet hij de snelste V8-tijd op het circuit van Valencia noteren. In 1:09.423 was hij bijna een seconde sneller dan de eerste niet-McLaren-coureur.
Pedro reed toch met een V10? Was die gelimiteerd?quote:Op woensdag 1 maart 2006 18:12 schreef Vitalogy het volgende:
Lijkt me niet. PdlR rijdt ook een 1.09, plus dit is de tweede maal dat Kimi dit voor elkaar krijgt.
Als ze de betrouwbaarheid nu ook onder de knie hebben wordt het close racingquote:Op woensdag 1 maart 2006 18:18 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad.
Maar goed, het is wel de tweede keer dat Kimi dit doet.
http://www.f1pits.net/f1nieuws.php?id=P8501_0_1_0quote:Prodrive bouwt F1-fabriek
Gisteren wisten we U al te melden dat David Richards plannen heeft om een eigen Prodrive F1-team op te starten, die plannen worden steeds reëler want nu heeft Richards bevestigd dat het bedrijf een waardige F1-fabriek zal bouwen in Warwickshire.
Voor de gehele operatie is tachtig hectare grond beschikbaar, nabij Honiley. De nieuwe faciliteit zal kantoren, ontwerpstudio's, laboratoria en een conferentiezaal omvatten. " Misschien wordt het wel het onderkomen van een nieuw Brits F1-team. " valt er in een persverklaring van Prodrive te lezen.
Als alles goed gaat hoopt Prodrive om met de werkzaamheden aan de fabriek, die Fulcrum zal heten, volgend jaar te beginnen.
ahh vanavond moet ik werkenquote:Op woensdag 1 maart 2006 22:07 schreef Nuongirl het volgende:
Morgenavond gaat de F1-manager open![]()
-einde mededeling-
Als er geen gekke dingen gebeuren, maar daar gaan we niet vanuit![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |