Ik denk dat als ze in de 1.19 komen, ze tevreden mogen zijn. Albers reed gisteren op een stukken drogere baan dan Monteiro en was slechts drietiende sneller. Volgens mij gewoon doordat de auto, net zoals de Jordan van vorig jaar, stabiel rijdt maar snel tegen het maximum aanzit. Het zal nu aankomen op de auto doorontwikkelen. Als ze zoals Monteiro zegt nog vier grote updates kunnen doen dit seizoen, kunnen ze best gaan stijgen, maar voorlopig denk ik dat het een interessante strijd met STR wordt in de achterhoede.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:07 schreef sanger het volgende:
Ik verwacht Albers vandaag wel in de 1.18 hoog
Ik weet ook niet of ze gisteren puur voor de rondetijden reden of bezig waren met ontwikkelingswerk.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:56 schreef mbn het volgende:
[..]
Ik denk dat als ze in de 1.19 komen, ze tevreden mogen zijn. Albers reed gisteren op een stukken drogere baan dan Monteiro en was slechts drietiende sneller. Volgens mij gewoon doordat de auto, net zoals de Jordan van vorig jaar, stabiel rijdt maar snel tegen het maximum aanzit. Het zal nu aankomen op de auto doorontwikkelen. Als ze zoals Monteiro zegt nog vier grote updates kunnen doen dit seizoen, kunnen ze best gaan stijgen, maar voorlopig denk ik dat het een interessante strijd met STR wordt in de achterhoede.
quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:35 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
een gelimiteerde V10 is illegaal.
Ik geef Midland groot gelijk als ze direct protest indienen bij een beter resultaat van STR.
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12907quote:Villeneuve :: F1.06-V8 even snel als C24-V10
vrijdag 10 februari 2006 om 09:38 - Tijdens het komende seizoen gelden er voor de teams veel nieuwe regels met betrekking tot de motor en banden. Elk team, met uitzondering van Scuderia Toro Rosso, is verplicht haar V10-motor in te ruilen voor een minder krachtigere V8-unit. Ook zijn de teams vanaf het volgende seizoen weer toegestaan banden te wisselen.
De FIA introduceerde deze reglementen onder andere omdat ze de snelheid van de bolides de kop in willen drukken. Echter, daarin is het overkoepelende autosportorgaan niet helemaal in geslaagd. Ferrari is met haar nieuwe bolide, de 248 F1, slechts een halve seconde langzamer dan haar voorloper met een V10-motor, die volgens de teams 200 paardenkrachten meer levert. Ook de nieuwe bolide van BMW Sauber is niet veel langzamer dan haar voorganger, de C24.
Felipe Massa reed in vorig jaar juli met de C24, uiteraard aangedreven door een V10-motor van Ferrari, ongeveer een rondetijd van 1 minuut en 27 seconden op het circuit van Jerez. Met de opvolger van de oude Saubers, de F1.06 met een BMW-V8, ging Nick Heidfeld op hetzelfde parcours slechts een halve seconde langzamer.
Dit zal onder meer komen omdat het team is overgenomen door BMW, waardoor de wagen meer testkilometers maakt en er meer up-dates voor de wagen komen. Ook gelden er zoals eerder vermeldt andere bandenregels, waardoor de bochtensnelheid van de wagen daardoor omhoog is gegaan.
Teamgenoot van Nick Heidfeld, Jacques Villeneuve, liet daarom ook tegen het Zwitserse nieuwsblad Blick weten dat de F1.06 vrijwel even snel is als haar voorganger, ondanks alle snelheidsremmende maatregelen. “We zijn even snel met de V8-motor als de wagen van vorig jaar met de V10-motor.”
donequote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:59 schreef Klonk het volgende:
2 zielen 1 gedachte(maar mijn op heeft een plaatje
)
Beetje HPoi bedanken voor de OPquote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:59 schreef Klonk het volgende:
2 zielen 1 gedachte(maar mijn op heeft een plaatje
)
sorry, die had de vorige gemaaktquote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Beetje HPoi bedanken voor de OP![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:03 schreef Klonk het volgende:
[..]
sorry, die had de vorige gemaakt, maar ik begrijp dat jij er iets mee te maken hebt
![]()
in dat geval ook jij bedanktquote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:06 schreef Googolplexian het volgende:
[..]F1 2005/2006 Nieuwtjes [deel 10]
![]()
'kvond het wel tijd worden toen en HPoi heeft er netjes een traditie van gemaakt![]()
Voorlopig rijdt STR met een gelimiteerde V10 bij hun eerste test, die normaal gesproken als systems check e.d. dient, eventjes sneller dan het Red Bull hoofdteam zelf tot nu doet. Ik ga er vanuit dat ze bij deze eerste testdag niet meteen het achterste van hun tong laten zien (dat zal wel erg dom zijn) laat staan dat ze echt voor snelheid gaan. Dus een seconde of misschien wel twee seconden aan tijd moeten ze nog weten te vinden. En dan rijden ze met een gelimiteerde V10 bijna net zo snel als Renault en Honda op dit moment doen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:58 schreef Googolplexian het volgende:
mijn laatste :
[..]
[..]
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12907
Misschien dat de FIA nu de realiteit onder ogen ziet. Oftewel dat de V10 motor duidelijk sneller is dan de V8. Kan me niet indenken dat het in de filosofie van RB past om het tweede team voor het eerste op de grid te krijgen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:48 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Voorlopig rijdt STR met een gelimiteerde V10 bij hun eerste test, die normaal gesproken als systems check e.d. dient, eventjes sneller dan het Red Bull hoofdteam zelf tot nu doet. Ik ga er vanuit dat ze bij deze eerste testdag niet meteen het achterste van hun tong laten zien (dat zal wel erg dom zijn) laat staan dat ze echt voor snelheid gaan. Dus een seconde of misschien wel twee seconden aan tijd moeten ze nog weten te vinden. En dan rijden ze met een gelimiteerde V10 bijna net zo snel als Renault en Honda op dit moment doen.
In ieder geval zijn ze veel sneller als oa het Red Bull hoofdteam.
Dus als je alleen kijkt naar de tijden die er gereden worden klopt de uitspraak op zich wel, de V8 wagens zijn op dit moment net zo snel als de V10 wagens waren en dus heeft het als snelheids beperking weinig uitgehaald, maar ik denk niet dat Villeneuve bedoeld heeft te zeggen een F1 wagen met V8 motor is net zo snel als een F1 wagen met V10 motor.![]()
Ik denk dat het in de filosofie past van elk F1 team om het maximale uit de beschikbare regels te halen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Misschien dat de FIA nu de realiteit onder ogen ziet. Oftewel dat de V10 motor duidelijk sneller is dan de V8. Kan me niet indenken dat het in de filosofie van RB past om het tweede team voor het eerste op de grid te krijgen.
Kom kom...Benetton kon er in 1994 ook wat van. En McLaren heeft ook aardig wat lopen werken in de zwarte gebieden van de reglementen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de tweede rempedaal waarmee ze wielspin bij de start en uit bochten konden voorkomen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:49 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik denk dat het in de filosofie past van elk F1 team om het maximale uit de beschikbare regels te halen.
Ferrari spant zelfs de kroon met het vinden van "loopholes" ... de meebuigende achterspoiler was daar een prachtvoorbeeld van. En toen Honda gepakt werd met de extra tank was Ferrari ook niet helemaal zuiver (en meteen een stuk trager de volgende races).
Zolang de FIA het niet verbiedt zeg ik: gogogo STR!gogogo GPMA
http://www.4mule1.net/pits.php?subaction=showfull&id=1139592747&archive=&start_from=&ucat="e:Jerez dag 4
Pos. Rijder Team Banden Tijd Ronden
1 G. Fisichella Renault M 01:17.763 76
2 H. Kovalainen Renault M 01:17.870 59
3 K. Räikkönen McLaren M 01:18.027 28
4 N. Heidfeld BMW M 01:18.445 80
5 P. de la Rosa McLaren M 01:19.488 49
6 G. Paffett McLaren M 01:19.912 91
7 R. Kubica BMW M 01:19.994 82
8 T. Monteiro Midland F1 B 01:20.112 78
9 A. Wurz Williams B 01:20.314 79
10 S. Speed Scuderia Toro Rosso M 01:20.500 79
11 C. Albers Midland F1 B 01:21.497 63
12 M. Webber Williams B 01:23.494 15
Albers in de oude wagen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 18:46 schreef Vitalogy het volgende:
Albers vandaag 1.3 sec langzamer dan Monteiro die een 1.20.1 reed.
Nog geen toptijden van het Midland team.
Prachtig!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:53 schreef MIster911 het volgende:
morgen zijn er regenbanden tests van michelin
Nieuwe kleurstelling van mclaren:
[afbeelding]
[afbeelding]
Are you kidding us?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:53 schreef MIster911 het volgende:
morgen zijn er regenbanden tests van michelin
Nieuwe kleurstelling van mclaren:
[afbeelding]
[afbeelding]
Vind hem niet zo...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:53 schreef MIster911 het volgende:
morgen zijn er regenbanden tests van michelin
Nieuwe kleurstelling van mclaren:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben zeer benieuwd hoe het er op tv uit zal zien!quote:F1: McLaren Mercedes onthult unieke livery
Zojuist heeft Mclaren Mercedes het nieuwe kleurenschema bekend gemaakt voor het aanstaande seizoen. De verf heeft een innovatieve toplaag dat zorgt voor een hoge mate aan reflectie. Die technologie is in de laatste maanden geperfectioneerd.
McLaren Marketing Managing Director Ekrem Sami:" Er zijn enkele maanden werk in het onderzoek, en de ontwikkeling van deze unieke chroomlaag gegaan. We zijn altijd bezig om op een innovatieve manier de merken van onze sponsoren een verschillende aanblik te laten geven. Deze livery is daarom ook ontzettend fotogeniek."
Kimi Raikkonen was al behoorlijk enthousiast, Hij vertelde:"Tot nu toe had ik alleen illustraties gezien van de nieuwe kleuren, maar die gaven toch een minder realistisch beeld. Als we de auto net zo snel kunnen maken als dat hij er uit ziet zullen we in goede vorm zijn."
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Nieuws&nid=2225
Shit gemistquote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:01 schreef HPoi het volgende:
En wat zagen we bij de opening van de OS?
Jawel een donut draaiende Ferrari met Rossi achter het stuur!Lekker middenin die arena.
Wil je ze hier plaatsen? of alleen de links. Ik heb zeker wel interesse in de nieuwe foto's van de McLaren.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:21 schreef WEST het volgende:
iemand intresse in wat Hi-res photos van de nieuwe livery van mclaren?
Mclaren Hi-res photos nieuwe liveryquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:54 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Wil je ze hier plaatsen? of alleen de links. Ik heb zeker wel interesse in de nieuwe foto's van de McLaren.
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:01 schreef HPoi het volgende:
En wat zagen we bij de opening van de OS?
Jawel een donut draaiende Ferrari met Rossi achter het stuur!Lekker middenin die arena.
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 10:25 schreef Vitalogy het volgende:
Het was trouwens Luca Badoer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |