quote:Op zondag 19 februari 2006 12:02 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
mail me nog even op nuongirl@fok.nl
* Nuongirl nu echt gaat douchen
1 JPG 18 mbquote:Op zondag 19 februari 2006 12:59 schreef Googolplexian het volgende:
Ggggoed ... Met dank aan RPowa:
Alle F1 auto's van 1950 tot en met 2004 op A0 formaat
18 Mbyte!
Enjoy
Leuk!quote:Op zondag 19 februari 2006 12:59 schreef Googolplexian het volgende:
Ggggoed ... Met dank aan RPowa:
Alle F1 auto's van 1950 tot en met 2004 op A0 formaat
18 Mbyte!
Enjoy
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12998quote:Ferrari test wederom in Bahrein
zondag 19 februari 2006 om 16:57 - Na een rustdag is het vandaag wederom Ferrari dat verder test op het woestijncircuit van Bahrein. Vandaag waren het Michael Schumacher en Felipe Massa die gezamenlijk de honneurs waarnamen.
Michael Schumacher zette vandaag het ontwikkelen van de 248 F1 voort. Daarnaast voerde de Duitser een aantal aërodynamicatests uit en probeerde hij verschillende types banden. In totaal kwam de zevenvoudig wereldkampioen tot 93 ronden met een besttijd van 1'32"007. Dat betekent dat de tijden van de 248 F1 steeds beter worden: donderdag en vrijdag deed Schumacher nog bijna een seconde langer over zijn beste ronde.
Felipe Massa flankeerde vandaag zijn teamgenoot. De Braziliaanse racecoureur testte vandaag uitsluitend verschillende Bridgestone-banden. Hij legde minder ronden af dan Schumacher, 65 in totaal. Hij was ook precies drie tienden langzamer dan Schumacher. Morgen gaat het testwerk van Ferrari gewoon door.
Nr./ Coureur / Team / Tijd / Verschil / Ronden
1. / M. Schumacher / Ferrari B / / 1'32''007 / 93
2. / F. Massa / Ferrari B / 1'32''307 / + 0'00''300 / 65
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5515quote:Ecclestone: Invoering V8 een dure fout
Bernie Ecclestone is van mening dat de overstap van een 3.0 Liter V10-motor naar een 2.4 Liter V8-krachtbron een dure fout is geweest – maar daar voegt hij wel aan toe dat de fabrikanten daar zelf schuldig aan zijn. Alle teams, op Scuderia Toro Rosso na, zullen met deze V8-krachtbron rijden om zo de kosten en snelheden te drukken.
Tenminste, dat was de achterliggende gedachte. Ecclestone heeft nu laten weten dat hetzelfde doel op een veel goedkopere manier had kunnen worden bereikt – op de manier zoals juist Scuderia Toro Rosso het doet. De tweede renstal van de Oostenrijkse energiedrankfabrikant Red Bull zet een limiet op de bestaande V10 en drukt zo de kosten en de snelheid. Volgens de Brit zijn de kosten bij de overige teams nu alleen maar gestegen.
“Het is een regel waar ik niet van houd. Het was ook niet nodig, want ze hadden dezelfde doelen kunnen met een oude tien cilinder kunnen bereiken door de kracht te limiteren", zo vertelde Ecclestone. "De nieuwe V8-motoren kosten een fortuin en de volgende stap zijn we daar een limiet op moeten zetten, aangezien ze te krachtig worden. Dus ze hadden precies hetzelfde meteen kunnen doen door een limiet op de V10 te zetten. Ze hadden genoeg geld bespaard.”
Volgens Ecclestone komt het echter door de teams zelf: “Er was een vergadering in Monaco met alle teams om over de kostenbesparing te discuseren, maar het begon uit de hand te lopen aangezien het uiteindelijke idee was dat er een gelijke vermindering in kosten kracht zou komen als de motorcapaciteit zou dalen met twintig procent. Het was totale onzin; niemand heeft de problemen doorgrondig geanalyseerd. De fabrikanten pleitten er voor om de V8 te maken, maar pas later realiseerden ze zich welke kost daar aan verbonden waren.”
Goh wat een verrassing hè Bernyquote:Op zondag 19 februari 2006 18:31 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5515
Ik geef m er wel gelijk in.. Die Mosley zit dan wel bij de FIA, maar in principe zijn het gewoon 2 extra handen op Bernie ze buik.quote:Op zondag 19 februari 2006 22:53 schreef SimtekF1 het volgende:
De uitspraak die Maktoum nu doet over Max Mosley is eigenlijk buitengewoon hard. Om een neutrale bond partijdigheid te verwijten is eigenlijk de ergste beschuldiging die je kunt uitspreken.
Misschien zou je eens naar tijden van andere teams moeten kijken met hun "B"-wagens en de 2006 variant..quote:Op maandag 20 februari 2006 10:21 schreef sanger het volgende:
Het valt me nu net pas op:
Testdag 17-02-06 reed Monteiro in de M16-02 een snelste ronde van 1.13.81
Testdag 17-02-06 reed Albers in de EJ15B-03 een snelste ronde van 1.13.09
Vraag me af of de M16-02 wel een verbetering is tov vorig seizoen.
Wat ik bedoel is dat de EJ15B-03 met een V8 sneller is dan de M16-02. Oftewel met dezelfde krachtbron is de oude auto sneller.quote:Op maandag 20 februari 2006 12:33 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Misschien zou je eens naar tijden van andere teams moeten kijken met hun "B"-wagens en de 2006 variant..![]()
Omdat er op de MF1 site staat dat het de interim auto is. En die interim auto hebben ze tijdens de test gebruikt om de V8 te testen totdat de M16-02 klaar was.quote:Op maandag 20 februari 2006 12:57 schreef Atreidez het volgende:
Waarom zou er een V8 in die EJ15B-03 zitten? Lijkt me sterk dat ze die helemaal passend hebben gemaakt voor een nieuwe motor terwijl ze met de nieuwe auto aan t ontwikkelen zijn. Ga er maar vanuit dat daar gewoon een (geknepen) v10 in zit..
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12908_0_2_0_Cquote:Super Aguri start met eerste testsessie
Het Super Aguri Team plant deze week haar eerste echte test met de half nieuwe SA05. een wagen die werd opgebouwd uit de gehomologeerde monocoques die het van Paul Stoddart kon overkopen enkele maanden geleden. Stoddart - de ex-Minardibaas - kocht de overlevingscellen zelf van het ter ziele gegane Arrows. De cockpits in koolstofvezel dateren uit 2002 toen deze werden onwikkeld voor de Arrows A23.
Niettemin wist het Super Aguri Team de steun van Honda aan te trekken waardoor het met de fabrieksmotoren van Honda aantreedt in 2006.
Een eerste test voor het SA05-chassis komt er deze week op het circuit van Barcelona, waar ook Renault, McLaren, Toyota, Williams, Honda, Red Bull en Midland present zullen zijn.
Daar het team voorlopig slechts 1 wagen geprepareerd heeft zullen beide rijders elkaar afwisselen. Yuji Ide - Runner up un het Formula Nippon kampioenschap van 2005 - maakt dus zijn F1 debuut aan de zijde van kopman Takuma Sato. Vorige week werd reeds een shake down uitgevoerd op het vliegveld in Kemble waar tijdens rechte-lijn-testen geen noemenswaardige problemen werden vast gesteld ivm electronica of mechanica.
Met Sato als coureur mogen ze toch ook wel wat reservewagens bouwen.....quote:Op maandag 20 februari 2006 14:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12908_0_2_0_Cvoorlopig maar 21 auto's op het veld dus ... weird. Ik hoop dat ze de tweede auto een beetje op tijd afhebben
kun je al wat van de sluier oplichten??quote:Op zondag 19 februari 2006 11:51 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Voor 1 maart is hij online. We zijn in ieder geval druk bezig met de voorbereidingen. Ik hoop dat iedereen er net zo veel zin in heeft als wij
![]()
http://www.formule1wereld.nl/2006/nieuwsitem.php?subaction=showfull&id=1140449812&archive=&ucat=3quote:Bahrein dag 7: Slechts 49 laps voor Schumi
Dag zeven voor Ferrari in Bahrein waar Michael Schumacher en Felipe Massa hun testwerkzaamheden voltooiden welke bestonden uit – zoals gebruikelijk – het testen van de banden, de set-up, en enkele elektronische onderdelen. Het was bewolkt in Bahrein, met af en toe behoorlijke windvlagen.
Michael Schumacher reed opnieuw in de 248-F1, en weet zijn stijgende lijn voor te zetten. De hele week verbeterd hij zijn ‘best-lap-time’, dag zeven is geen uitzondering. Met een snelste tijd van 1 minuut 31.390 verbeterd hij zijn beste tijd van gisteren met ruim zes tiende van de seconde. De Duitser passeerde echter slechts 49 keer start-finish, dit als gevolg van alweer technische probleempjes met de nieuwe bolide van de Italiaanse renstal.
Zijn teamgenoot Felipe Massa reed aanzienlijk meer rondes over het Bahrain International Circuit: 124. Zijn snelste tijd werd 1 minuut 30.410. De Braziliaan reed echter in de F2004, aangedreven door een reguliere V10. Morgen komen beide coureurs opnieuw in actie.
Felipe Massa / Ferrari F2004 (V10) / 1:30.410 / 124
Michael Schumacher / Ferrari 248-F1 / 1:31.390 / 49
Gelukkig is februari niet zo langquote:Op maandag 20 februari 2006 17:14 schreef TimoBasso het volgende:
Ik geloof ook niet zo in Rossi.
*Ik kan niet wachten tot dat de lichten weer op groen gaan![]()
http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=416quote:De testagenda van deze week - 20 februari - 19:12
De eerste testdag van de week zit er reeds op. Ferrari kwam vandaag in actie op het Sakhir circuit in Bahrein maar tijdens de rest van de week zal er nog veel meer te beleven vallen in F1 land. Hier een overzicht van het testprogramma.
Dinsdag 21 februari
Bahrein: Ferrari
Barcelona: McLaren, Williams, Honda, Red Bull, Midland, Super Aguri
Imola: Scuderia Toro Rosso
Woensdag 22 februari
Bahrein: Ferrari
Barcelona: Renault, McLaren, Toyota, Williams, Honda, Red Bull, Midland, Super Aguri
Imola: BMW Sauber, Scuderia Toro Rosso
Donderdag 23 februari
Barcelona: Renault, McLaren, Toyota, Williams, Honda, Red Bull, Midland, Super Aguri
Imola: BMW Sauber, Scuderia Toro Rosso
Vrijdag 24 februari
Barcelona: Renault, Toyota, Red Bull
Imola: BMW Sauber, Scuderia Toro Rosso
Maak je maar geen zorgen,ik verwacht ook een zeer sterk Ferrariquote:Op maandag 20 februari 2006 19:26 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Gelukkig is februari niet zo lang![]()
Hoop eigelijk ook dat Ferrari de underdog aan het spelen is, maar goed 't blijft altijd zooo onwijs lastig. En na één of twee races valt er ook niet extreem veel te zeggen. Maar ben wel ontzettend benieuwd!
Ik verwacht dat Honda en Renault de eerste races sterker zullen zijn. Ik voel het aan m'n koelvloeistof.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:33 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Maak je maar geen zorgen,ik verwacht ook een zeer sterk Ferrari
*Wie had dat ooit gedacht dat ik Ferrari weer iets gun?
lolquote:Op maandag 20 februari 2006 19:35 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik verwacht dat Honda en Renault de eerste races sterker zullen zijn. Ik voel het aan m'n koelvloeistof.
Die wagen ziet er nu toch wel verouderd uit. Ben benieuwd of die de 110-procentregel gaan halen... Of zullen ze een oogje toeknijpen?quote:Super Aguri rijdt eerste meters in openbaar
Na de eerste shakedown op een Engels vliegveld, heeft Super Aguri de eerste officiële testkilometers gereden in Barcelona. Takuma Sato kwam even naar buiten voor een installatieronde om 10.35 vanmorgen.
Super Aguri kreeg onlangs het groende licht van de FIA om aankomend seizoen deel te nemen in de F1. Het team maakt gebruik van de oude Arrows chassis uit 2002.
Het Japanese team test deze week drie dagen in Barcelona met Sato en Yuji Ide.
Vind je het gek?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:14 schreef Mr_T het volgende:
[..]
Die wagen ziet er nu toch wel verouderd uit.
Ja duhquote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Vind je het gek?In ontwerp is die auto bijna 5 jaar oud.
![]()
Het zal me niks verbazen,als een paar grote Japanse bedrijven achter die mannen gaan staan dit jaar,stiekem gun ik ze wel een klein suc6jequote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:49 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik denk dat die bak geen 1 keer onder de 110% zal rijden, het zal een mooie flop worden.
Kwamen die wel aan testen?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:12 schreef SimtekF1 het volgende:
Nee oke maar toch.
Ik bedoel, ze testen nu eindelijk, maar wel met een 5 jaar oude auto, dat kan toch nooit wat worden.
Ze doen me heel erg denken aan het Lola team uit 1997.
Van hun eigen tijd? Hoe werkt de regel dan precies?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:27 schreef Vitalogy het volgende:
Het is 110% van de eigen tijd he. Super Aguri zal daar geen problemen mee hebben (mag ik hopen).
Dat denk ik ook niet. Tis al moeilijk zat. En tis idd 110% van hun eigen tijd. Dus... Lezen!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:34 schreef Vitalogy het volgende:
Ik kan het denk ik niet duidelijker uitleggen dan al in het bericht hierboven staat.
Dus wat Vitalogy zegt klopt neem ik aan.quote:Elke ronde afgelegd in de laatste 20 minuten moet sneller zijn dan 110% van de snelste kwalificatieronde van die piloot.
Silly season 2006 nu al van start?quote:Räikkönen wijst miljoenencontract McLaren af
Volgens geruchten in de Finse pers heeft McLaren-coureur Kimi Räikkönen een miljoenencontract van zijn huidige werkgever afgeslagen. De tweevoudig vice-wereldkampioen zou bij een contractverlenging tot 2009 zo’n 24 miljoen dollar per jaar kunnen verdienen. Voor Räikkönen vooralsnog geen reden bij het team uit Woking te blijven.
Dit zou erop kunnen duiden dat Räikkönen reeds bij een ander team een ontract heeft gesloten. De algemene verwachting in de paddock is dat hij naar het team van Ferrari vertrekt om daar Michael Schumacher op te volgen, hoewel McLaren dat ten koste van alles probeert te voorkomen.
Bron: Racefreaks
Daar ben ik het niet mee eens. Super Aguri heeft in tegenstelling tot Lola een grote geldschieter en een groot belang achter zich in de vorm van Honda.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:12 schreef SimtekF1 het volgende:
Ze doen me heel erg denken aan het Lola team uit 1997.
Maar dat is toch allang bezig? Alonso heeft al getekend voor 2007, Schumacher zou kunnen stoppen, Räikkönen zou azen op Ferrari, dat soort dingen. Dat noem ik al wel silly season.quote:
Ja da's waar ook... Dan wordt het weer extra aangezwengeld danquote:Op woensdag 22 februari 2006 09:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Maar dat is toch allang bezig? Alonso heeft al getekend voor 2007, Schumacher zou kunnen stoppen, Räikkönen zou azen op Ferrari, dat soort dingen. Dat noem ik al wel silly season.
quote:1 Fernando Alonso (M) Renault M 1'17.188 3 - 215.8 5
2 Giancarlo Fisichella (M) Renault M 1'17.395 4 +0.207 215.2 7
3 Juan Pablo Montoya (M) McLaren M 1'17.422 10 +0.234 215.1 18
4 Kimi Raikkonen (M) McLaren M 1'17.892 13 +0.704 213.8 19
5 Mark Webber (B) Williams B 1'18.462 13 +1.274 212.3 13
6 Jarno Trulli (B) Toyota B 1'18.789 24 +1.601 211.4 27
7 Jenson Button (M) Honda M 1'18.868 16 +1.680 211.2 21
8 Rubens Barrichello (M) Honda M 1'18.874 14 +1.686 211.2 19
9 Ralf Schumacher (B) Toyota B 1'20.032 4 +2.844 208.1 4
10 Tiago Monteiro (B) Midland F1 B 1'20.381 16 +3.193 207.2 29
11 Christian Klien (M) Red Bull M 1'24.103 3 +6.915 198.1 3
12 Yuji Ide (B) Super Aguri B 1'24.981 26 +7.793 196.0 27
13 David Coulthard (M) Red Bull M 1'30.923 3 +13.735 183.2 3
quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:09 schreef Vitalogy het volgende:
Die rondjes van Renault laten wel zien dat ze het goed voor elkaar hebben zeg.
http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=430quote:Update uit Barcelona...
Het is vandaag de tweede testdag op het Circuit de Catalunya en maar liefst acht teams komen in actie op de Spaanse omloop.
Veel werd er niet gereden in de vroege uurtjes van de testsessie. Rond de middag pas, toen de temperaturen omhoog gingen tot zo'n 19°C, kwamen de teams buiten om langere stints af te werken.
Bij Renault liep niet alles gesmeerd. Deze morgen kwamen beide bolides tot stilstand tijdens hun installatieronde omwille van elektronische problemen. Bij McLaren ging het beter. Zowel Kimi Raikkonen als Juan Pablo Montoya zijn aanwezig op de Spaanse omloop met hun racebolides voor Bahrein. Tot dusver zijn er geen mechanische problemen gemeld.
Super Aguri test vandaag hun banden voor de Grand Prix van Bahrein met hun racepiloot Yuji Ide. De Japanner zit met zijn geüpdatete Arrows bolide wel meer dan acht seconden verwijderd van de snelste tijd.
Bij Red Bull kende Christian Klien problemen met de versnellingsbak, waarna hij tot stilstand kwam op het circuit. Ook Rubens Barrichello botste met zijn Honda op gelijkaardige mankementen.
Tijden om 13u10
1. Kimi Raikkonen (McLaren) - 1:16.825 - 23
2. Fernando Alonso (Renault) - 1:17.188 - 9
3. Giancarlo Fisichella (Renault) - 1:17.395 - 11
4. Juan Pablo Montoya (McLaren) - 1:17.422 - 18
5. Ralf Schumacher (Toyota) - 1:17.551 - 7
6. Mark Webber (Williams) - 1:18.462 - 17
7. Jarno Trulli (Toyota) - 1:18.789 - 27
8. Jenson Button (Honda) - 1:18.868 - 21
9. Rubens Barrichello (Honda) - 1:18.874 - 19
10. Tiago Monteiro (MF1 Racing) - 1:20.381 - 30
11. Christian Klien (Red Bull) - 1:24.103 - 3
12. Yuji Ide (Super Aguri) - 1:24.981 - 27
13. David Coulthard (Red Bull) - 1:30.923 - 3
quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:29 schreef sanger het volgende:
Ligt het aan mij, of vallen de tijden van RB Racing tegen?
quote:09:42 | Rosberg rijdt tegen Coulthard aan in de pitstraat
Dat Nico Rosberg een debutant is die nog veel moet leren zagen we drie weken geleden in Valencia waarbij hij op volle snelheid in zijn outlap en met een olievlag hard van de baan schoot en tegen de bandenstapels eindigde.
Vandaag liet de Williams-coureur opnieuw zien dat hij nog veel te leren heeft. David Coulthard reed de pitstraat in en passeerde de pitbox van Williams, waar Nico Rosberg klaar was om naar buiten te rijden. Rosberg hoorde te wachten, maar wachtte niet en keek en reed toch vanuit de box de pitstraat in waar Coulthard reed.
Gevolg was dat de twee elkaar raakten waarbij de RB2 van Coulthard lichtjes van de grond kwam. Vlak erna spraken de twee teammanagers van Williams en Red Bull over het voorval.
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=liveupdate&num=22feb06quote:12:13 | Klien stopt op het rechte stuk
Christian Klien heeft zijn Red Bull stilgezet op het rechte stuk. De Oostenrijker kent een schakelprobleem bij het opkomen van het rechte stuk en stopte zijn wagen voor de pitmuur.
Zie voornamelijk overeenkomsten in voorvleugelquote:Op woensdag 22 februari 2006 13:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De kosten die gepaard gingen met het aanpassen van het chassis aan de motor en andere onderdelen waren to hoogquote:Op woensdag 22 februari 2006 15:24 schreef MIster911 het volgende:
Waarom heeft minardi trouwens nooit een race met de A23 gereden? Hij had toch meer potentie dan de PS02/03/04, tenminste dat las ik ergens in een interview van jos.
Sinds wanneer doet Frank Williams aan dit soort verkooppraatjes.quote:
Williams gelooft in Karthikeyan
Frank Williams denkt dat Narain Karthikeyan genoeg talent heeft om het te gaan maken in de Formule 1. Na een matig debuutjaar bij Jordan, is de Indiër dit seizoen de tweede testrijder van Williams.
"Michael Schumacher is meer dan tien jaar ouder dan Narain," vertelde Williams aan de Hindustan Times. "Hij heeft nog alle tijd. Met het juiste materiaal en het juiste team, kan hij het redden. Hij heeft nog weinig ervaring, maar is wel erg snel. Als hij meer ervaring heeft, krijgt hij meer vertrouwen. Ik geloof in ieder geval dat hij genoeg talent heeft."
Jammer als het ze was gelukt dan konden ze de auto mischien doorontwikkelen en stonden de minardi's vorig jaar mischien wel voor de jordans en had SRT nu niet bestaan maar dat is als als als.quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:30 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
De kosten die gepaard gingen met het aanpassen van het chassis aan de motor en andere onderdelen waren to hoog
F1 is geen plug & play, helaas
"If" is "F1" spelled backwards.quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:38 schreef MIster911 het volgende:
[..]
Jammer als het ze was gelukt dan konden ze de auto mischien doorontwikkelen en stonden de minardi's vorig jaar mischien wel voor de jordans en had SRT nu niet bestaan maar dat is als als als.
http://www.4mule1.net/pits.php?subaction=showfull&id=1140629662&archive=&start_from=&ucat="e:Barcelona dag 2:
Pos. Rijder Team Banden Tijd Ronden
1 K. Räikkönen McLaren M 01:15.223 96
2 G. Fisichella Renault M 01:15.500 92
3 F. Alonso Renault M 01:15.801 93
4 J. Button Honda M 01:15.969 88
5 J. Trulli Toyota B 01:16.193 93
6 R. Schumacher Toyota B 01:16.381 47
7 R. Barrichello Honda M 01:16.486 66
8 JP. Montoya McLaren M 01:16.538 87
9 C. Klien Red Bull M 01:16.927 35
10 D. Coulthard Red Bull M 01:18.212 12
11 M. Webber Williams B 01:18.265 88
12 C. Albers Midland F1 B 01:19.300 28
13 T. Monteiro Midland F1 B 01:20.381 35
14 Y. Ide Super Aguri B 01:24.455 43
Albers een seconde sneller dan Monteiroquote:Op woensdag 22 februari 2006 18:40 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.4mule1.net/pits.php?subaction=showfull&id=1140629662&archive=&start_from=&ucat=&
Albers en Monteiro in de achterhoede op +4 secquote:Op woensdag 22 februari 2006 19:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Albers een seconde sneller dan Monteiro![]()
Morgen valt dus enigszins te zeggen wat voor een tijden MF1 kan rijdenquote:van racexpress.nl
Morgen zal het team, net als vandaag, een test programma voor Bridgestone afwerken met een complete race afstand. "We zullen ook een kwalificatie simulatie doen en we gaan verder met de auto te verbeteren," aldus Albers.
Denk dat ralf eerst zelf maar is wat moet gaan laten zien voordat ie zijn broer gaat afkraken..quote:Op donderdag 23 februari 2006 07:42 schreef Tarado het volgende:
Altijd leuke uitspraken die Ralf;
Ralf: "Michael heeft geen kans"
23 februari 2006
Michael Schumacher heeft geen kans om de titel te winnen. Dat zegt zijn broer Ralf. Volgens hem zal Michael zich gewoon een beetje gaan vermaken. "Ik sluit het uit," vertelde Ralf aan F1Racing.nl over de kansen van zijn broer. "Ik zie geen potentie bij Ferrari."
Vorig jaar kon Michael Schumacher zijn titel niet verdedigen. Volgens veel mensen kwam dat door de slecht presterende Bridgestone-banden. Dit seizoen heeft Bridgestone meerdere teams om mee samen mee werken, maar Ralf (ook rijdend op Bridgestone) verwacht niet dat het Ferrari zal helpen.
"Ik denk niet dat Michael kans heeft," vertelde hij. "Hij zal zijn lolletje wel hebben dit jaar, maar ik sluit de titel uit, sinds we samenwerken met de andere Bridgestone-teams. Ik zie geen potentie bij Ferrari. Maar ik zou wel blij voor hem zijn als hij wint."
Bron: F1racing.nl
Wowquote:1 Fernando Alonso (M) Renault M 1'13.977 71 - 225.2 73
is dat wel met een v8?quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:21 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Wow![]()
Eens kijken hoe McLaren hier op reageert
en ik ben bang dat MF1 nu toch wel een +3 seconden verschil heeft staan aan het eind van de dag.
Maar goed wat wil je met deze tijden.
14 Takuma Sato (B) Super Aguri B 1'19.787 49 +5.816 208.8 55quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:08 schreef MIster911 het volgende:
als ze onder de 1.20 komen met die roestbak vind ik het knap
http://www.4mule1.net/pits.php?subaction=showfull&id=1140709132&archive=&start_from=&ucat="e:Aguri stopt na 2011 met de F1
Het Super Aguri F1 team heeft nog niet eens hun eerste GP gereden, en de teambaas heeft nu al bekendgemaakt dat hij zich na 2011 zal terugtrekken uit de Formule 1.
Suzuki heeft zelf al een carrière als F1-rijder achter de rug. "Ik zal met alle werkzaamheden stoppen." als de teambaas 50 wordt. Dat zal gebeuren in september 2011.
"Ik ben dan moe. Ik zal dan mijn tijd besteden aan andere dingen." vertelde Suzuki, geciteerd door het AFP agentschap.
Die zal er echt zin in hebben de komende 5 jaarquote:Op donderdag 23 februari 2006 16:52 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.4mule1.net/pits.php?subaction=showfull&id=1140709132&archive=&start_from=&ucat=&
Ik vraag me af of ze niet een oer-oude quote van Suzuki (toen 'ie nog F1 reed) hebben opgezocht en als nieuw bericht hebben gepost. Bovendien zeg je volgens mij niet op je 45-ste dat je moe bent op je 50-ste.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Die zal er echt zin in hebben de komende 5 jaar![]()
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5545quote:Barcelona dag 3: Button sneller dan Alonso
Fernando Alonso liet iedereen vol verbazing kijken toen hij om 12.05 de snelste tijd reed. Op dat moment was Alonso meer dan 1.5 seconde sneller dan de nummer twee van dat moment, Kimi Raikkonen.
Toch bleek het nog sneller te kunnen; eerst was het Giancarlo Fisichella, teamgenoot van Alonso bij Renault, die enkele duizendsten sneller reed. Uiteindelijk om 16.50 was Jenson Button degene die nog sneller reed dan Fisichella.
De dag eindigde met een opgeblazen motor van Ralf Schumacher op het rechte stuk. De Toyota-motor gaf de geest en hiermee is de dag ten einde gekomen. Voor veel teams betekent dit de laatste testdag in Barcelona en voor sommigen ook voor deze winter. Morgen zullen Renault, McLaren en Red Bull Racing verder testen.
http://racingcourant.nl/index.php?subaction=showfull&id=1140713619&archive=quote:De tijden
1. Jenson Button (Honda) - 1.13.935 - 116
2. Giancarlo Fisichella (Renault) - 1.13.971 - 125
3. Fernando Alonso (Renault) - 1.13.977 - 113
4. Rubens Barrichello (Honda) - 1.14.266 - 119
5. Juan Pablo Montoya (McLaren) - 1.14.588 - 131
6. Kimi Raikkonen (McLaren) - 1.15.475 - 79
7. Nico Rosberg (Williams) - 1.15.774 - 83
8. Ralf Schumacher (Toyota) - 1.15.973 - 97
9. David Coulthard (Red Bull) - 1.16.034 - 54
10. Jarno Trulli (Toyota) - 1.16.057 - 103
11. Mark Webber (Williams) - 1.16.128 - 97
12. Christian Klien (Red Bull) - 1.16.923 - 55
13. Christijan Albers (Midland) - 1.17.142 - 79
14. Takuma Sato (Super Aguri) - 1.19.787 - 58
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12939_0_2_0_Cquote:Testen te Imola : Dag 3
Geen regen, maar wel de hele dag een nat circuit op de derde dag in Imola. Toro Rosso hield het al vroeg voor bekeken, het team komt niet meer in actie tot de GP van Bahrein over twee weken. Scott Speed reed 34 ronden, met een besttijd van 1:38.290. In tegenstelling tot Toro Rosso, hadden ze bij BMW Sauber een bedrijvige dag. Jacques Villeneuve kwam aan 92 ronden, met een besttijd van 1:30.866. Robert Kubica kwam ook in actie bij BMW Sauber, de Pool legde 86 ronden af op het Italiaanse circuit.
1 J. Villeneuve BMW Sauber 1:30.866 92 ronden
2 R. Kubica BMW Sauber 1:31.939 86 ronden
3 S. Speed Toro Rosso 1:38.290 34 ronden
Leuk voor die jappies. In silverstone zullen ze pas met de regelementen van 2006 specs rijden dus dan kan je pas echt zien hoe langzaam of snel ze gaan.quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:18 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
14 Takuma Sato (B) Super Aguri B 1'19.787 49 +5.816 208.8 55
http://racingcourant.nl/index.php?subaction=showfull&id=1140805273&archive=quote:Grand Prix van de VS gaat waarschijnlijk naar Las Vegas
Waarschijnlijk krijgt Las Vegas vanaf 2007 weer de eer om de Grand Prix van de koningsklasse te organiseren. Na het debakel van vorig jaar in Indianapolis is F1 baas Bernie Ecclestone in onderhandeling met de hoogwaardigheidsbekleders te Las Vegas om daar de zaken rond te maken.
Bernie zet hierdoor druk op de organisatie van het huidige United States Grand Prix Circuit. Welke redenen hij hiervoor heeft is niet bekend, maar waarschijnlijk zijn dit organisatorische of financiële.
Hierdoor bestaat de kans dat Indianapolis haar Amerikaanse monopolie verliest op autosportgebied. Sinds 2000 zijn ze verantwoordelijk geweest voor de organisatie van de F1 Grand Prix. Las Vegas, zelf ook niet onbekend met het organiseren van F1 races geeft aan zeer geïnteresseerd te zijn om in 2007 het event te organiseren. Ze geven aan dat ze de ervaring hebben, gezien het feit dat ze voordat de Grand Prix op Indianapolis werd verreden deze in Las Vegas plaats vond.
Wat uiteindelijk het oordeel wordt van Bernie, is een kwestie van tijd en uiteraard houden wij jullie op de hoogte.
Ja, ik check ook al elk uur of hij erop staat!quote:
We melden het hier ook wel als hij open is, okee?quote:Op zondag 26 februari 2006 15:01 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
Ja, ik check ook al elk uur of hij erop staat!
Got it! Im on it..!!quote:Op zondag 26 februari 2006 15:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
We melden het hier ook wel als hij open is, okee?
Wat een vreselijk mooie wagen is het toch.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:01 schreef Atreidez het volgende:
TopMooie foto's
[afbeelding]
En deze lijkt op die red bull foto van jou maar is net ff wat heftiger (visuele warmte)
Als dat maar goed gaat. 2 langzame bolides met twee roekeloze coureurs.quote:De line-up van Super Aguri is geheel Japans, aangezien ook Takuma Sato door het team bevestigd is. Ide kijkt uit naar de samenwerking met zijn nieuwe teamgenoot, die hij zegt te bewonderen. ,,Ik houd van zijn rijstijl en ik zal proberen hem te imiteren.”
quote:Op zondag 26 februari 2006 22:02 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Wat een vreselijk mooie wagen is het toch.![]()
Kimi foto
ze moeten de prijzen van ferrari nog bekijken die waren toren hoog maar dat is nu niet het gevalquote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:23 schreef SimtekF1 het volgende:
Me2, duurt wel lang met die manager.![]()
En als Ferrari dit jaar weer oppersterk is dan krijgen we weer hetzelfde als vorig jaar, dat halverwege het seizoen iedereen de beste combinatie kan kopen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:42 schreef WEST het volgende:
[..]
ze moeten de prijzen van ferrari nog bekijken die waren toren hoog maar dat is nu niet het geval![]()
ja mischien gaan ze dit nu ook wel aanpakken door varriable prijzen te gaan bereken per race. hoewel wel een stuk ingewikkelde is.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 12:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En als Ferrari dit jaar weer oppersterk is dan krijgen we weer hetzelfde als vorig jaar, dat halverwege het seizoen iedereen de beste combinatie kan kopen.
http://www.formule1.info/pagina_nieuws.php?id=8676quote:CLK 63 AMG is dit jaar de Formule 1-safetycar
Foto’s: Mercedes presenteert nieuwe safetycar
28-2 - Dit zijn de eerste officiële foto’s van de Mercedes-Benz CLK 63 AMG. De bolide wordt dit jaar in het wereldkampioenschap Formule 1 als safetycar gebruikt en heeft een 6,3-liter V8-krachtbron onder de kap, die goed is voor 481 pk.
Het safetycar-model van de CLK 63 AMG is voorzien van andere remmen, ophanging, koeling- en uitlaatsystemen en een heel arsenaal aan lichtere onderdelen dan de straatversie. De CLK 63 AMG safetycar is zodoende 150 kilogram lichter dan het productiemodel, dat in het tweede kwartaal van dit jaar op de markt verschijnt.
Mercedes-Benz levert voor het tiende achtereenvolgende jaar de Formule 1-safetycar. Ook de medical car is opnieuw afkomstig uit het Duitse Stuttgart. Net als in voorgaande jaren fungeert de C55 AMG estate op het circuit als vervoersmiddel van de medische staf. De safetycar wordt dit jaar overigens weer bestuurd door Bernd Maylander. De voormalig DTM-coureur van Mercedes doet dat sinds 2000.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.formule1.info/pagina_nieuws.php?id=8676
Voor elke race 3, ivm plofneigingen van de krachtbron.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:08 schreef Googolplexian het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel van die Safety Cars Bernd al heeft gekregen van Mercedes
Als cadeauxquote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:30 schreef HPoi het volgende:
[..]
Voor elke race 3, ivm plofneigingen van de krachtbron.![]()
Denk van wel.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:32 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als cadeauxZou hij er een paar in privé-bezit hebben?
En waar precies liggen die sollicitatie-formulieren?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:33 schreef HPoi het volgende:
[..]
Denk van wel.![]()
Aan het eind van het seizoen mag hij de wagen wellicht meenemen?
![]()
Hier op mijn bureau!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:37 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
En waar precies liggen die sollicitatie-formulieren?
Hoe kom je bij de A22:') ??quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Japan, Honda... niet echt een verassing dat ie wit met een beetje rood is.
Dit is niet meer de A22 uit de test van vorige week... de achterkant is wat ronder, smaller en met allerlei vleugeltjes. En bij de airbox lijkt het bodywork niet goed aan te sluiten.
http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=471quote:Nieuwe Ferrari vleugel zorgt voor grote tijdswinst - [01 maart - 10:23]
De volledig nieuwe neus en voorvleugel die het Ferrari team afgelopen week testte op hun 248 F1 bolide is tot drie tienden van een seconde waard per ronde. Dat stond te lezen in het magazine Auto, Motor und Sport.
De Duitse publicatie publiceerde foto's van het nieuwe aërodynamisch element waarbij de Italiaanse renstal afstand heeft genomen van de kleine mini-wing die het afgelopen jaar altijd al te zien was onder de voorvleugel. Die is nu vervangen door een meer gebogen neerwaartse vorm van de voorvleugel zelf om zoveel mogelijk downforce aan de voorkant van de wagen te kunnen creëren. Op de voorvleugel was ook een extra element te zien dat uitging van de neus tot de bovenkant van de end-plates.
Het magazine beweerde dat de vleugel ervoor zorgt dat het team gelijke tred zal kunnen houden met Honda, net achter Renault.
De technische directeur van Ferrari, Ross Brawn, vertelde in de tussentijd dat de problemen met de koppeling aan de 248 F1 zullen opgelost zijn.
Het nieuwe aëro-pakket van de 248F1 zoals te zien in Bahrein
http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=472quote:"Honda is het meest betrouwbaar" - [01 maart - 13:11]
Als we een studie van het Duitse automagazine Auto, Motor und Sport mogen geloven, dan is Honda - door velen in de paddock aanzien als een kandidaat voor de titel - op dit moment het team met de meest betrouwbare wagen.
De studie van het magazine bestuurde de elf teams samen met hun betrouwbaarheid. Met een gemiddelde van 439 km op één enkele testdag stond Honda bovenaan, net voor hun rivaal Renault - dat een gemiddelde had van 399 km per dag.
Toro Rosso, het team dat een zo goed als doorontwikkelde Red Bull wagen gebruikt van vorig jaar samen met een gelimiteerde V10 motor - stond niet onverrassend als derde gerangschikt met 376 km. Daarmee staat het team voor BMW (355) en Toyota (294).
McLaren, vice-kampioen in 2005, is pas zesde van de elf teams met een gemiddelde van minder dan 300 km, alhoewel Ferrari volgens de normen van de Duitse publicatie het nog minder doet met 278 km per dag.
Williams reed gemiddeld 280 km, MF1 272, voor Red Bull met 175 en Super Aguri met 173 km.
quote:kunnen we ons na het weekend weer opmaken voor het begin van de Manager???
ik wil mn team voorelkaar hebben!
uhm 1 maart 2006 is het al. Is er iets mis gegaan ofzo?quote:Op zondag 19 februari 2006 11:51 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Voor 1 maart is hij online. We zijn in ieder geval druk bezig met de voorbereidingen. Ik hoop dat iedereen er net zo veel zin in heeft als wij
![]()
bronquote:De oorzaak van Coulthard's pijn - woensdag 3 maart 14:43
David Coulthard test vandaag weer voor Red Bull vorige week moest hij noodgedwongen stoppen met testen door een afgeklemde zenuw.
Coulthard was er maandag ook niet bij tijdens de filmdag bij zijn team op het Paul Ricard circuit, David verwacht dat hij gewoon van start zal gaan op 12 Maart.
Tegen Autosport.com heeft hij gezegd: "Toen ik aan het stretchen was had ik pijn in mijn rug en dat zorgt er voor dat er wat problemen waren, maar naar wat fysiotherapie en wat rust gaat het al weer beter voor deze week zou het over moeten zijn".
En zou Coulthard niet van start kunnen gaan dan staat Doornbos klaar om hem te vervangen.
lijkt me nep: datum is van 3 maart, aangezien het nu nog maar 1 maart is lijkt me dat niet kunnen...quote:
quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:21 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
lijkt me nep: datum is van 3 maart, aangezien het nu nog maar 1 maart is lijkt me dat niet kunnen...
http://f1.racing-live.com(...)l/060301130053.shtmlquote:Coulthard fit for Valencia run, Back on track after back problems - [01/03/06 - 13:00]
David Coulthard has reportedly recovered from a back injury that put him out of last week's F1 test in Spain.
The Scot trapped a nerve while exercising in the morning, and four laps around Barcelona in the Red Bull car later, he called it a day due to pain.
After extensive physio work, however Coulthard is apparently back in Spain, to drive at the team's final winter test at Valencia, easing speculation that he could be forced to sit out next Sunday's opening Grand Prix of 2006.
Nee, er is niets mis gegaan. Alles is bijna zo goed als klaar. En een dezer dagen gaat hij zeker open. Zodra ik de juiste tijd weet geef ik een gil. Maar het zal zeker niet lang meer duren.quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:23 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
[..]
uhm 1 maart 2006 is het al. Is er iets mis gegaan ofzo?
Dennis?quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:22 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[..]
http://f1.racing-live.com(...)l/060301130053.shtml
Fijn voor Dennis ... minder voor Robert
ok ik wacht af...quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:10 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Nee, er is niets mis gegaan. Alles is bijna zo goed als klaar. En een dezer dagen gaat hij zeker open. Zodra ik de juiste tijd weet geef ik een gil. Maar het zal zeker niet lang meer duren.
quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:10 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Nee, er is niets mis gegaan. Alles is bijna zo goed als klaar. En een dezer dagen gaat hij zeker open. Zodra ik de juiste tijd weet geef ik een gil. Maar het zal zeker niet lang meer duren.
http://www.formule1.info/pagina_nieuws.php?id=8693quote:Flitsende tijd van Raikkonen
Valencia: Raikkonen eindigt supersnel
1-3 - Kimi Raikkonen heeft een punt gezet achter de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Hij stopte op zijn ’hoogtepunt’, want en passant liet hij de snelste V8-tijd op het circuit van Valencia noteren. In 1:09.423 was hij bijna een seconde sneller dan de eerste niet-McLaren-coureur.
Pedro reed toch met een V10? Was die gelimiteerd?quote:Op woensdag 1 maart 2006 18:12 schreef Vitalogy het volgende:
Lijkt me niet. PdlR rijdt ook een 1.09, plus dit is de tweede maal dat Kimi dit voor elkaar krijgt.
Als ze de betrouwbaarheid nu ook onder de knie hebben wordt het close racingquote:Op woensdag 1 maart 2006 18:18 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad.
Maar goed, het is wel de tweede keer dat Kimi dit doet.
http://www.f1pits.net/f1nieuws.php?id=P8501_0_1_0quote:Prodrive bouwt F1-fabriek
Gisteren wisten we U al te melden dat David Richards plannen heeft om een eigen Prodrive F1-team op te starten, die plannen worden steeds reëler want nu heeft Richards bevestigd dat het bedrijf een waardige F1-fabriek zal bouwen in Warwickshire.
Voor de gehele operatie is tachtig hectare grond beschikbaar, nabij Honiley. De nieuwe faciliteit zal kantoren, ontwerpstudio's, laboratoria en een conferentiezaal omvatten. " Misschien wordt het wel het onderkomen van een nieuw Brits F1-team. " valt er in een persverklaring van Prodrive te lezen.
Als alles goed gaat hoopt Prodrive om met de werkzaamheden aan de fabriek, die Fulcrum zal heten, volgend jaar te beginnen.
ahh vanavond moet ik werkenquote:Op woensdag 1 maart 2006 22:07 schreef Nuongirl het volgende:
Morgenavond gaat de F1-manager open![]()
-einde mededeling-
Als er geen gekke dingen gebeuren, maar daar gaan we niet vanuit![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |