abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35146081
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:00 schreef Googolplexian het volgende:

(in dit geval van James Key, ontwerper van de M16)
Zucht

Het promotie interview met James Key waar hier stukjes uitgehaald zijn staat dus op de Midland F1 site maar dan juist om een positief beeld te geven. Het domme gezwets eromheen dat het slecht gaat is van de schrijver van het stukje.

Waarom wordt alles met jou een welles nietes verhaal? Zie je Albers zo graag de mist in gaan oid?
  donderdag 16 februari 2006 @ 11:18:24 #103
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35146126
quote:
" Alle soorten motoren zouden toegestaan worden," vertelde Mosley aan Gazzetta dello Sport. "Maar elke auto mag hetzelfde aantal liters benzine gebruiken. Dus hoe zuiniger je motor, hoe beter het is. De winnaar zal de auto zijn die het meeste uit de brandstof heeft gehaald."
Misschien een diesel F1 auto?

Wie zal de pionier worden? Toyota?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35147208
Ik zie de eerste auto's al stil staan.. vlak voor de finish, zonder benzine Stomme proefballonnetjes allemaal..
Where facts are few, experts are many.
pi_35153131
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:16 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Zucht

Het promotie interview met James Key waar hier stukjes uitgehaald zijn staat dus op de Midland F1 site maar dan juist om een positief beeld te geven. Het domme gezwets eromheen dat het slecht gaat is van de schrijver van het stukje.

Waarom wordt alles met jou een welles nietes verhaal? Zie je Albers zo graag de mist in gaan oid?
Je kunt natuurlijk ook gewoon je scheur houden ... dan komt er geen welles nietus verhaal.
Bovendien is niet elke quote hier meteen een uitleg ... gewoon een quote gevolgd door een mening.
Geen koffie meer voor jou.



En als je een weddenschapje aan wilt gaan over de uitkomst van Midland in 2006: best!
Calm down, please!
pi_35153471
Vitalogy moet het volgende bericht maar even negeren
quote:
Norbert Haug :: We lopen achter

donderdag 16 februari 2006 om 14:36 - Het testen verloopt bij McLaren-Mercedes niet zoals ze gehoopt hadden. Nadat eerder Pedro de la Rosa waarschuwde dat McLaren nog een lange weg te gaan heeft, heeft nu ook Norbert Haug, baas van Mercedes motorsport, toegegeven dat McLaren achterloopt op het schema wat betreft de voorbereidingen op het 2006 seizoen.

Haug is bang dat de problemen niet opgelost zijn voor het begin van het seizoen. “Sommige teams liggen voor op ons, dat maakt normaal gezien niets uit, maar nu hebben we nog maar één maand voor de start van het seizoen. We hebben geen droomstart gehad. We liggen achter op waar we willen zijn,” zei Haug tegen Motorsport Aktuell magazine. “We doen alles wat mogelijk is om competitief te zijn voor de eerste race, in Bahrein.”

Het is niet voor het eerst dat er problemen zijn bij McLaren. Vorig seizoen ging de motor van Kimi Raikkonen een paar keer op beslissende momenten kapot. Dit is mede een oorzaak dat Kimi de wereldtitel toen niet binnenhaalde.
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12978
Calm down, please!
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:21:25 #107
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35153613
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:06 schreef Googolplexian het volgende:
En als je een weddenschapje aan wilt gaan over de uitkomst van Midland in 2006: best!
Misschien een Fok!/SPT/Formule 1 voorspelling topic???????????????/

Mijn voorspelling:

[1] Honda (betrouwbaar en snel tot op heden)
[2] Ferrari (kennis, ervaring en MS maken een hoop goed
[3] Renault (missen snelheid, wel betrouwbaar)
[4] BMW (snel, betrouwbaar maar onervaren in de top)
[5] Williams (snelle motor, te wisselvallig rijdersduo)
[6] McLaren (onbetrouwbare motor, missen snelheid)
[7] Toyota (de overgang van Michelin naar Bridgestone levert een verlies aan snelheid op)
[8] Midland F1 (Missen snelheid, wel goede ontwikkelingen, twee goede coureurs)
[9] Red Bull (de teleurstelling, groot budget, gaat helaas op aan personeel)
[10] Scuderia Torro Rosso (ondanks de V10 te weinig snelheid)
[11] Super Aguri (oud chassis, snelle motor, laten in begin van het seizoen teveel liggen)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35153781
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:06 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk ook gewoon je scheur houden ... dan komt er geen welles nietus verhaal.
Als je nu in de eerste plaats geen onzin gaat verkopen puur om je gelijk te halen dan zijn we al een stuk verder. Bovendien zou het jou helpen als je enigszins beschaafd blijft, je maakt jezelf nogal belachelijk met dit soort repliek.
pi_35154009
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:21 schreef sanger het volgende:

Misschien een Fok!/SPT/Formule 1 voorspelling topic???????????????/
Ok

1. Ferrari
2. Renault
3. Honda
4. McLaren (door de achterstand nu, maar ze herstellen zich wel)
5. Toyota
6. Williams (voornamelijk door het duo Webber / Rosberg)
7. BMW
8. MidlandF1
9. Red Bull
10 STR (als ze met V10 te snel zijn wordt er ingegrepen, zijn ze het niet dan staan ze sowieso achteraan)
11. Super Aguri (dit wordt niets)
pi_35154351
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:21 schreef sanger het volgende:

[..]

Misschien een Fok!/SPT/Formule 1 voorspelling topic???????????????/

Mijn voorspelling:

[1] Honda (betrouwbaar en snel tot op heden)
[2] Ferrari (kennis, ervaring en MS maken een hoop goed
[3] Renault (missen snelheid, wel betrouwbaar)
[4] BMW (snel, betrouwbaar maar onervaren in de top)
[5] Williams (snelle motor, te wisselvallig rijdersduo)
[6] McLaren (onbetrouwbare motor, missen snelheid)
[7] Toyota (de overgang van Michelin naar Bridgestone levert een verlies aan snelheid op)
[8] Midland F1 (Missen snelheid, wel goede ontwikkelingen, twee goede coureurs)
[9] Red Bull (de teleurstelling, groot budget, gaat helaas op aan personeel)
[10] Scuderia Torro Rosso (ondanks de V10 te weinig snelheid)
[11] Super Aguri (oud chassis, snelle motor, laten in begin van het seizoen teveel liggen)
ja goed ik doe mee

[1] Honda (betrouwbaar, snel, Barichello met nieuw vuur, Jenson die wat te bewijzen heeft)
[2] Toyota (consistent dit jaar door zelfde coureurs en bekend team)
[3] Red Bull (het mega-budget en het voordeel van een tweede team)
[4] Ferrari (druk, niet meer het budget vergeleken met andere teams, Massa)
[5] Renault (pakken vooral de eerste wedstrijden veel punten, zakken daarna af)
[6] McLaren (vinden snelheid terug maar onbetrouwbare motor)
[7] BMW (onder druk aan alle kanten, Villeneuve z'n laatste jaar)
[8] Williams (in eerste instantie lijkt het snel maar fabrieksteams winnen het)
[9] Scuderia Torro Rosso (V10, ervaring delend met Red Bull maar wordt na 3 wedstrijden verder beperkt)
[10] Midland F1 (nieuw in de F1, constante coureurs maar geen uitblinkers)
[11] Super Aguri (niet delen in opbrengsten + Arrows chassis = leerjaar)


Calm down, please!
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:44:05 #111
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35154430
Overigens denk ik dat de eerste 6-7 heel dicht bij elkaar gaan zitten.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35154477
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:26 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Als je nu in de eerste plaats geen onzin gaat verkopen puur om je gelijk te halen dan zijn we al een stuk verder. Bovendien zou het jou helpen als je enigszins beschaafd blijft, je maakt jezelf nogal belachelijk met dit soort repliek.
- Welke onzin vorkocht ik je? Ik dacht alleen maar behulpzaam te zijn en een interessante quote voor je te plaatsen. Dat de quote gevoelig ligt bij jou kan ik natuurlijk ook niet helpen.

- Beschaafd blijven deed ik na je eerste aanvallende reply. Na de tweede aanvallende reply boeide 't me niet zozeer meer. Beschaafd zijn heeft namelijk soms wel en soms geen zin.

Calm down, please!
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:46:52 #113
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35154512
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35154564
Okay, mijn bijdrage:
1) Ferrari
2) Renault
3) McLaren
4) Honda
5) Toyota
6) Williams
7) BMW
8) Red Bull
9) Midland
10) Toro Rosso
11) Super Aguri
N.B.: We krijgen weer een echte Top4, zoals dat vroeger ook zo was. Alle vier deze teams zullen overwinningen halen. Toyota en Williams vechten veel op de baan, maar kunnen net niet met de top mee. Zij zullen wederom dit jaar geen GP winnen, maar komen wel zo nu en dan op het podium. Vlak daarachter komt BMW dat het hele jaar het gevecht aan moet gaan met RedBull en Midland. Doordat BMW echter de constantere is, zal zij voor beide andere teams eindigen. Midland is de iets mindere, maar wel even constant en pakt heel wat puntjes mee. Voor RedBull wordt het een heel grillig jaar, met een enkel podiumpje. Daarachter strijden STR en SA om de laatste startplekken. De V10 blijkt toch geen voordeel te hebben en SA blijkt wel een redelijk eigen concept op de baan neer te kunnen zetten en het wordt een leuk gevecht om niet op de laatste plaats terecht te komen. Al met al denk ik dat de F1 korter op elkaar komt. Tussen de eerste en laatste plek komt gedurende het seizoen slechts drie seconde per ronde te zitten, terwijl de top 4 telkens binnen 1 seconde van elkaars rondetijd opereert. De herinvoering van de bandenwissels, maken het dat het niet ultiem spannend wordt, doordat strategie nu opnieuw weer heel erg belangrijk wordt.
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:59:09 #115
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35154904
Zou iedereen hem ook in het nieuwe topic kunnen plaatsen dan?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35155243
quote:
Valencia dag 3: Raikkonen snelst in de ochtend

Kimi Raikkonen heeft de snelste tijd op woensdagochtend weten te zetten in het Spaanse Valencia. De Fin was in zijn McLaren zijn landgenoot bij Renault, Heiki Kovalainen, te snel af.

De tijden van de ochtend in Valencia:
1. Raikkonen - McLaren - 1:11.756
2. Kovalainen - Renault - 1:11.877
3. Wurz - Williams - 1:12.544
4. Montoya - McLaren - 1:12.570
5. Rosberg - Williams - 1:12.604
6. Fisichella - Renault - 1:12.799
7. Coulthard - Red Bull Racing - 1:13.640
8. Albers - MF1 Racing - 1:15.152
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5496
Calm down, please!
  donderdag 16 februari 2006 @ 16:11:15 #117
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35155300
Klopt die tijd van Albers wel? Gisteren reed ie nog een 1.12.916
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35155389
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:11 schreef sanger het volgende:
Klopt die tijd van Albers wel? Gisteren reed ie nog een 1.12.916
Ze zijn ongetwijfeld met iets anders bezig geweest dan snelle tijden rijden. 1'15 is te langzaam
Of Albers heeft maar een paar ronden kunnen rijden.
Calm down, please!
  donderdag 16 februari 2006 @ 17:13:26 #119
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_35157622
tvp-tje
pi_35158025
quote:
Ecclestone: "Midland heeft het onderschat" - 16 februari 2006

Berie Ecclestone heeft er spijt van dat hij Alex Shnaider geadviseerd heeft om Jordan te kopen. De Rus kocht het team en doopte het om in Midland. Volgens Ecclestone heeft Shnaider het hebben van een F1-team onderschat.

"Ik voel me schuldig dat ik Alex Shnaider heb overtuigd om Jordan te kopen," vertelde Ecclestone aan het tijdschrift Autosprint. "Ik heb hem geprobeerd te helpen. Hij is een zakenman, maar heeft het werk dat nodig is om succesvol te worden waarschijnlijk onderschat."

Christijan Albers zal aankomend seizoen voor Midland rijden.
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=109738
Calm down, please!
  donderdag 16 februari 2006 @ 19:01:06 #121
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_35161553
Iew... zie dit:

http://www.f1racing.nl/nl/testresults.php?testID=493

Als STR een 1:31.381 kan rijden en daarmee tussen beide Honda's in kan komen dan vrees ik dat ook dit jaar niet zonder tussentijdse reglementsveranderingen zal kunnen.....
pi_35162216
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:01 schreef MonoSynth het volgende:
Iew... zie dit:

http://www.f1racing.nl/nl/testresults.php?testID=493

Als STR een 1:31.381 kan rijden en daarmee tussen beide Honda's in kan komen dan vrees ik dat ook dit jaar niet zonder tussentijdse reglementsveranderingen zal kunnen.....
Nou gelukkig maar, dit zou anders belachelijk zijn!
pi_35163157
Misschien reed ie wel in een normale v10?
pi_35164750
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:11 schreef sanger het volgende:
Klopt die tijd van Albers wel? Gisteren reed ie nog een 1.12.916
Op pitpass.com staat 1.12.7

Wat opvalt is dat Midland aan het begin van de test een tijd neer zet en dat daar maar minimale veranderingen in komen de rest van de testdagen. Is geen goed teken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Vitalogy op 16-02-2006 20:16:52 (Gisterenochtend) ]
pi_35166043
quote:
Honda erg tevreden over test in Bahrein - 16 februari - 20:08

Rubens Barrichello

"Het testen in Bahrein was deze week heel nuttig en ik ben echt tevreden dat we beslist hebben om naar hier te komen. We hebben veel gewerkt aan de banden en de motor en daarbij hebben we vele ronden gereden. We kenden enkele kleine probleempjes, maar dat was goed omdat we zo de problemen leerden kennen en we konden ze oplossen voor de race. De banden zijn competitief en ik heb opnieuw gewerkt naar race afstanden rijden. Ik ben zeker tevreden over de resultaten van deze week en ik kijk al uit om over drie weken terug te keren."

Jenson Button
"De test van de voorbije dagen verliep heel goed. We hebben vele ronden gereden, waarbij we voornamelijk banden testten maar we hebben ook aan de betrouwbaarheid gewerkt. We vonden ook een goede set-up voor het circuit van Bahrein. Het is ook eens goed om in warme omstandigheden te testen. Je kan fysiek al wat voorbereiden zo. De wagen was betrouwbaar en we hebben veel vooruitgang geboekt met Michelin. Algemeen gezien was het dus een erg goede week."

Anthony Davidson
"We kenden een goede eerste dag op maandag toen de wagen heel betrouwbaar was en ons toeliet om 114 ronden te rijden. Het circuit lag er redelijk goed bij en dus konden we nuttige aërodynamicatesten en bandenvergelijkingen uitvoeren. De wagen was meestal snel en dat is goed. Voor deze week had ik nog maar 50 ronden gereden op het circuit van Bahrein en bocht drie was iets gewijzigd sinds de laatste keer. Het was leuk om eens buiten Spanje te testen en dankzij het goede weer was het hier perfect om te testen."

James Rossiter
"Het was een geweldige ervaring om voor de eerste keer met de RA106 te rijden en mijn eerste indrukken van deze wagen zijn heel goed. Ik bracht de dag door om me aan te passen aan de wagen en wat set-up werk uit te voeren in de voormiddag, en in de namiddag werkte ik aan aërodynamica testen. Ik reed hier op het einde van 2004 met de F3 maar het was geweldig om hier met een F1 wagen te kunnen rijden."

Mark Ellis, Chief Engineer Vehicle Performance

"Het was goed om in Bahrein te zijn voor onze eerste test op dit circuit. Niet alleen omdat dit de eerste Grand Prix van het jaar is, maar ook omdat de layout heel goed is om een wagen te testen. Het weer is hier natuurlijk ook veel warmer dan in Europa. We hebben deze week veel geleerd over de wagen en de banden en we zijn goed voorbereid op de eerste race van 2006."
http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=393
Calm down, please!
pi_35189129
Allemaal even nieuwe voorspellingen inleveren want Kimi rijdt eventjes een

1. Raikkonen - McLaren - 1:09.987


in Valencia. Holy crap!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 15:56:51 #127
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_35191749
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 14:44 schreef Vitalogy het volgende:
Allemaal even nieuwe voorspellingen inleveren want Kimi rijdt eventjes een

1. Raikkonen - McLaren - 1:09.987


in Valencia. Holy crap!
Yeah! Kimi!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 17:59:17 #128
34586 kepler
No bounce, no play
pi_35196713
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=109826
quote:
Formule 1-baas Bernie Ecclestone heeft aangegeven dat hij erover nadenkt om
de Amerikaanse Grand Prix van Indianapolis naar Las Vegas te verhuizen. Het
contract met het circuit in Indianapolis loopt af aan het einde van dit jaar.
Ad powered by www.webads.nl

De mogelijkheid bestaat dat Indianapolis niet geïnteresseerd is in verlenging van het
contract vanwege het bandendebacle van het vorige seizoen. "Het contract met Indianapolis loopt af aan het einde van dit jaar en ik weet niet zeker of ze het willen verlengen", zei Ecclestone tegen Autosprint. "Ik ben op dit moment naar alternatieven aan het zoeken, zodat de Amerikaanse Grand Prix kan blijven bestaan."

"We gaan niet terug naar Long Beach", zei Ecclestone. "Het zou het mooiste zijn als we een stratenrace hadden in Las Vegas die door de hoofdstraat gaat waar alle grote casino's zijn." In 1982 werd de Amerikaanse Grand Prix gehouden in de straten van Las Vegas. In juni 2005 waren er al geruchten over een F1-race in Las Vegas.
Las Vegas weer terug
lijkt me een mooie locatie voor een circuit
The line is a dot to you!
pi_35197247
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:48 schreef Rory78 het volgende:
Okay, mijn bijdrage:
1) Ferrari
2) Renault
3) McLaren
4) Honda
5) Toyota
6) Williams
7) BMW
8) Red Bull
9) Midland
10) Toro Rosso
11) Super Aguri
N.B.: We krijgen weer een echte Top4, zoals dat vroeger ook zo was. Alle vier deze teams zullen overwinningen halen. Toyota en Williams vechten veel op de baan, maar kunnen net niet met de top mee. Zij zullen wederom dit jaar geen GP winnen, maar komen wel zo nu en dan op het podium. Vlak daarachter komt BMW dat het hele jaar het gevecht aan moet gaan met RedBull en Midland. Doordat BMW echter de constantere is, zal zij voor beide andere teams eindigen. Midland is de iets mindere, maar wel even constant en pakt heel wat puntjes mee. Voor RedBull wordt het een heel grillig jaar, met een enkel podiumpje. Daarachter strijden STR en SA om de laatste startplekken. De V10 blijkt toch geen voordeel te hebben en SA blijkt wel een redelijk eigen concept op de baan neer te kunnen zetten en het wordt een leuk gevecht om niet op de laatste plaats terecht te komen. Al met al denk ik dat de F1 korter op elkaar komt. Tussen de eerste en laatste plek komt gedurende het seizoen slechts drie seconde per ronde te zitten, terwijl de top 4 telkens binnen 1 seconde van elkaars rondetijd opereert. De herinvoering van de bandenwissels, maken het dat het niet ultiem spannend wordt, doordat strategie nu opnieuw weer heel erg belangrijk wordt.
STR heeft de snelheid er wel aardig inzitten! Getuige hun testtijden. Ik denk dat ze sneller zullen zijn dan Midland.
pi_35197385
Nu lijkt het daar zeker op ja. En gezien de tijden in Bahrein en eigenlijk meteen vanaf hun eerste test misschien ook wel sneller dan een klap andere teams.

Maar MF1 heeft al zoiets laten weten dat ze direct protest gaan aantekenen als STR voor hun eindigt. Dus dat komt wel goed.
pi_35198138
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 18:19 schreef Vitalogy het volgende:
Nu lijkt het daar zeker op ja. En gezien de tijden in Bahrein en eigenlijk meteen vanaf hun eerste test misschien ook wel sneller dan een klap andere teams.

Maar MF1 heeft al zoiets laten weten dat ze direct protest gaan aantekenen als STR voor hun eindigt. Dus dat komt wel goed.
Ik weet niet of het veel uithaalt, dat protest. Ik denk wel dat de FIA zelf met extra restricties komt.
Het is ook niet echt eerlijk dat het rijkste team van het veld een voordeel krijgt op deze manier.

Ik vraag me dan ook af of er een direct verband is tussen Dietrich z'n centen en Bernie's recente uitspraken over Midland. Ik vind het namelijk wel zo'n gekke zet van Ecclestone om zulk kritiek te geven voor d'r ook maar één race is gereden Als je Christijan z'n verhalen leest is Midland juist bezig om zich neer te zetten als een professioneel team. Super Aguri verdient dan meer kritiek.

Natuurlijk is Bernie niet FIA maar nu al een team in diskrediet brengen stuurt de FIA wel wanneer het aankomt op zaken als een protest. Ergens verwacht ik nog wel meer pittige uitspraken van die witte uil voordat het seizoen echt begonnen is.

Allemaal speculatie, natuurlijk (het leuke van deze spannende tijden voor de eerste race).
Nuttin' but ifs.
Calm down, please!
pi_35198263
Hey...een nieuw deeltje

Jammer dat Spa van de kalender is geschreven. Mijn pa en ik hadden er al kaarten voor gekocht
Bla....:P
AutoFans.nl
  vrijdag 17 februari 2006 @ 20:13:18 #133
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35201110
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 17:59 schreef kepler het volgende:
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=109826
[..]

Las Vegas weer terug
lijkt me een mooie locatie voor een circuit
moet het wel een avond race worden, dan is las vegas wel mooi.

maar een avond race is midden in de nacht hier dat zie ik ook niet zitten.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_35201202
quote:
FIA legt 110%-beperking op voor kwalificatie

Om te vermijden dat piloten traag zullen rijden door het nieuwe kwalificatieformaat, legt de FIA een 110%-regel op volgens Autosport.com. De FIA wel ten alle koste vermijden dat ook dit formaat op een sisser afloopt en het trage rijden tijdens de in- en outlaps vermeden wordt.

Er is immers gebleken dat het mogelijk is om met het nieuwe formaat een strategisch voordeel te behalen. Na de kwalificatie mogen de benzinetanks bijgevuld worden met een aantal liter per afgelegde ronde. Als men dus per ronde, en dit geldt vooral voor de in- en outlaps, minder benzine verbruikt, houdt men dus meer benzine over dan de starthoeveelheid. Dit betekent dat men in het laatste 20 minuten van de kwalificatie met minder dan de benzinehoeveelheid, waarmee men aan de start van de race verschijnt, heeft gereden.

Meerdere teams hebben in de Technical Work Group laten verstaan dat ze vrezen voor het gebruik van dergelijke tactiek. De FIA wil dat dit nieuwe formaat een succes wordt en legt daarom een extra beperking op.

Elke ronde afgelegd in de laatste 20 minuten moet sneller zijn dan 110% van de snelste kwalificatieronde van die piloot. Zoniet zal die ronde niet meetellen om de benzinehoeveelheid die mag bijgetankt worden te bepalen.
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12897_0_2_0_C
Calm down, please!
pi_35201531
quote:
Raikkonen sluit als snelste af in Valencia

Kimi Raikkonen heeft op de laatste testdag van deze week op het circuit van Valencia de snelste tijd van de dag gereden. De Fin reed 81 probleemloze ronden, en was de enige die een tijd zette onder de 70 seconden.

Achter Raikkonen was het Giancarlo Fisichella die de tweede tijd neerzette. De Italiaan was bijna een volle seconde langzamer dan Raikkonen in de McLaren. In de middag kwam Fisichella door een probleem aan de wagen stil te vallen. Teamgenoot Kovalainen was vandaag de meest productieve rijder met maarliefst 161 gereden ronden.

Midland kwam vandaag met drie rijders in actie. Christijan Albers was de snelste van de drie en eindigde op de zesde plaats op ruime achterstand van de la Rosa die vijfde werd. Tiago Monteiro zorgde aan het einde van de dag nog voor een onderbreking van de testsessie, door zijn Midland in de grindbak te parkeren.

Testsessie Valencia dag 4
01 K. Raikkonen - McLaren - 1:09.987
02 G. Fisichella - Renault - 1:10.921
03 H. Kovalainen - Renault - 1:11.071
04 D. Coulthard - Red Bull Racing - 1:11.076
05 P. de la Rosa - McLaren - 1:11.245
06 C. Albers - Midland F1 - 1:13.062
07 A. Sutil - Midland F1 - 1:13.500
08 T. Monteiro - Midland F1 - 1:13.815
http://www.f1news.nl/index.php?id=4016
Calm down, please!
pi_35207475
Lekker op dreef kimi,

Mijn top 3

McLaren,
Williams
Renault

Om maar eens gek te doen.
pi_35207541
quote:
Heeft zeker Mosley weer verzonnen, wordt echt helemaal gek van die vent.
Met ze domme voorstellen, en het gekke is nog dat elk voorstel dat ie doet , meestal wel wordt uitgevoerd.
pi_35208846
Hoe moet dat nu met Albers? Die begreep het voor die 110% regel al niet meer.
pi_35231041
Mijn top 3 voorspelling:

1: Renault
2: Honda
3: Toyota

Helaas, geen McLaren in de top 3 zoals het er nu uitziet.
Kimi heeft dan wel laatst de snelste tijd neergezet maar bedenk je dan maar dat de Mercedes motor hoogstwaarschijnlijk vrijwel elke race vuurwerk gaat geven. Kimi concentreerde zich trouwens op de short runs om de hoogste snelheid van de MP4-21 te testen en zette daarmee de snelste tijd neer. Maar bedenk je dat Heikki Kovalainen en Giancarlo Fisichella volle race afstanden reden, die simuleerden dus een volle race. Kimi reed waarschijnlijk vrij licht om te kunnen zien wat de hoogste snelheid was, terwijl als hij volgetankt had geweest had 'ie waarschijnlijk 2 seconden trager geweest.

Ik zie de toekomst van McLaren-Mercedes dan ook (helaas) donker in. Ik moet ze wel meegeven dat de betrouwbaarheid iets beter lijkt te worden (lees: IETS), maar of dit genoeg is voor Bahrain?
We zullen zien. Ik hoop nergens op, dan kan het ook niet tegenvallen.
Tralalalaaa
pi_35231530
Zal er nog een arrows overblijven na bahrein ?


SA05
pi_35231638
Regenbanden op een droge baan ook Wie is de bestuurder?

Mijn top 5 dit seizoen -
Renault
Toyota
Honda
McLaren
Ferrari
Where facts are few, experts are many.
pi_35232383
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 19:54 schreef Atreidez het volgende:
Regenbanden op een droge baan ook Wie is de bestuurder?

Mijn top 5 dit seizoen -
Renault
Toyota
Honda
McLaren
Ferrari
Takuma Sato, staat ook op de wagen. En het zijn intermediates geen regenbanden.
pi_35232774
Pietje precies Intermediates doe je toch om bij regenomstandigheden.. Had m niet ingezoomd trouwens, dus had nie gezien dat t sato was
Where facts are few, experts are many.
pi_35232932
Het schiet al weer op, nog drie weken, heb er echt weer zin in
  zaterdag 18 februari 2006 @ 20:42:54 #145
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_35233724
kunnen we ons na het weekend weer opmaken voor het begin van de Manager???

ik wil mn team voorelkaar hebben!
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_35233994
Volgens F1total.com en grandprix.com zou één van de nieuwe teams die haar opwachting kan maken vanaf 2008 wel eens een team van 7-voudig wereldkampioen Michael Schumacher kunnen zijn. Eddie Jordan zou verklaard hebben dat Michael samen met Volkswagen aan een F1-project denkt. Mogelijke namen voor het team zijn "Team Schumacher Audi F1" en "Team Schumacher Volkswagen F1".

In Schumacher-kringen wordt het idee als een hersenspinsel afgedaan.

Het contract van Michael loopt eind 2006 af bij Ferrari. Het is nog niet geweten wat Schumacher erna gaat doen, maar een overstap naar een ander team als rijder lijkt o.m. voor Niki Lauda uitgesloten. Insiders menen te weten dat Schumacher een functie als teammanager ambieert.
pi_35234997
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 20:42 schreef CybPraetorian het volgende:
kunnen we ons na het weekend weer opmaken voor het begin van de Manager???

ik wil mn team voorelkaar hebben!
Ik ga me voor die tijd toch eerst weer wat verdiepen in de huidige stand van zaken. Het winter seizoen volg ik niet echt, dus ik weet niet wat ik kan verwachten van de teams. (al kan je dat bijna nooit)

Is er al wat bekend over de nieuwe F1 manager, zijn er nog grote verschillen qua opzet met het vorige seizoen, zoals wisselende prijzen?
pi_35235416
Ferrari en schumi zullen wel wat goedkoper zijn geworden. Lijkt me logisch als de prijzen gebaseerd zijn op de resultaten van 2005, en dat t geen natte vinger werk is
Where facts are few, experts are many.
  Voormalig Sport Koningin zondag 19 februari 2006 @ 11:51:21 #149
35237 Nuongirl
pi_35249076
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 20:42 schreef CybPraetorian het volgende:
kunnen we ons na het weekend weer opmaken voor het begin van de Manager???

ik wil mn team voorelkaar hebben!
Voor 1 maart is hij online . We zijn in ieder geval druk bezig met de voorbereidingen. Ik hoop dat iedereen er net zo veel zin in heeft als wij
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
pi_35249164
quote:
Op zondag 19 februari 2006 11:51 schreef Nuongirl het volgende:

[..]

Voor 1 maart is hij online . We zijn in ieder geval druk bezig met de voorbereidingen. Ik hoop dat iedereen er net zo veel zin in heeft als wij
Yo Nuon hadden jullie nog contact opgenomen met dat contact waar ik jullie mee in contact heb gebracht?

hallo? contact?

Over die prijzen van de F1 manager, zeg maar.
Calm down, please!
  Voormalig Sport Koningin zondag 19 februari 2006 @ 12:02:26 #151
35237 Nuongirl
pi_35249293
quote:
Op zondag 19 februari 2006 11:56 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Yo Nuon hadden jullie nog contact opgenomen met dat contact waar ik jullie mee in contact heb gebracht?

hallo? contact?

Over die prijzen van de F1 manager, zeg maar.
mail me nog even op nuongirl@fok.nl

* Nuongirl nu echt gaat douchen
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
pi_35249924
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:02 schreef Nuongirl het volgende:

[..]

mail me nog even op nuongirl@fok.nl

* Nuongirl nu echt gaat douchen
Calm down, please!
pi_35250658
Leuk die manager, heb er echt zin in.
Ik vraag me trouwens echt af of dat hele Super Aguri gedoe ooit wat gaat worden.
Die lui hebben net een paar rondjes getest, meer niet, wat is dan je bedoeling als team.
pi_35250950
Ggggoed ... Met dank aan RPowa:

Alle F1 auto's van 1950 tot en met 2004 op A0 formaat

18 Mbyte!

Enjoy
Calm down, please!
  zondag 19 februari 2006 @ 13:33:26 #155
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35252183
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:59 schreef Googolplexian het volgende:
Ggggoed ... Met dank aan RPowa:

Alle F1 auto's van 1950 tot en met 2004 op A0 formaat

18 Mbyte!

Enjoy
1 JPG 18 mb
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_35252810
Cool, ff kijken.
pi_35252904
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:59 schreef Googolplexian het volgende:
Ggggoed ... Met dank aan RPowa:

Alle F1 auto's van 1950 tot en met 2004 op A0 formaat

18 Mbyte!

Enjoy
Leuk!
even downloaden!
pi_35258769
quote:
Ferrari test wederom in Bahrein

zondag 19 februari 2006 om 16:57 - Na een rustdag is het vandaag wederom Ferrari dat verder test op het woestijncircuit van Bahrein. Vandaag waren het Michael Schumacher en Felipe Massa die gezamenlijk de honneurs waarnamen.

Michael Schumacher zette vandaag het ontwikkelen van de 248 F1 voort. Daarnaast voerde de Duitser een aantal aërodynamicatests uit en probeerde hij verschillende types banden. In totaal kwam de zevenvoudig wereldkampioen tot 93 ronden met een besttijd van 1'32"007. Dat betekent dat de tijden van de 248 F1 steeds beter worden: donderdag en vrijdag deed Schumacher nog bijna een seconde langer over zijn beste ronde.

Felipe Massa flankeerde vandaag zijn teamgenoot. De Braziliaanse racecoureur testte vandaag uitsluitend verschillende Bridgestone-banden. Hij legde minder ronden af dan Schumacher, 65 in totaal. Hij was ook precies drie tienden langzamer dan Schumacher. Morgen gaat het testwerk van Ferrari gewoon door.

Nr./ Coureur / Team / Tijd / Verschil / Ronden
1. / M. Schumacher / Ferrari B / / 1'32''007 / 93
2. / F. Massa / Ferrari B / 1'32''307 / + 0'00''300 / 65
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12998
Calm down, please!
pi_35261892
quote:
Ecclestone: Invoering V8 een dure fout

Bernie Ecclestone is van mening dat de overstap van een 3.0 Liter V10-motor naar een 2.4 Liter V8-krachtbron een dure fout is geweest – maar daar voegt hij wel aan toe dat de fabrikanten daar zelf schuldig aan zijn. Alle teams, op Scuderia Toro Rosso na, zullen met deze V8-krachtbron rijden om zo de kosten en snelheden te drukken.

Tenminste, dat was de achterliggende gedachte. Ecclestone heeft nu laten weten dat hetzelfde doel op een veel goedkopere manier had kunnen worden bereikt – op de manier zoals juist Scuderia Toro Rosso het doet. De tweede renstal van de Oostenrijkse energiedrankfabrikant Red Bull zet een limiet op de bestaande V10 en drukt zo de kosten en de snelheid. Volgens de Brit zijn de kosten bij de overige teams nu alleen maar gestegen.

“Het is een regel waar ik niet van houd. Het was ook niet nodig, want ze hadden dezelfde doelen kunnen met een oude tien cilinder kunnen bereiken door de kracht te limiteren", zo vertelde Ecclestone. "De nieuwe V8-motoren kosten een fortuin en de volgende stap zijn we daar een limiet op moeten zetten, aangezien ze te krachtig worden. Dus ze hadden precies hetzelfde meteen kunnen doen door een limiet op de V10 te zetten. Ze hadden genoeg geld bespaard.”

Volgens Ecclestone komt het echter door de teams zelf: “Er was een vergadering in Monaco met alle teams om over de kostenbesparing te discuseren, maar het begon uit de hand te lopen aangezien het uiteindelijke idee was dat er een gelijke vermindering in kosten kracht zou komen als de motorcapaciteit zou dalen met twintig procent. Het was totale onzin; niemand heeft de problemen doorgrondig geanalyseerd. De fabrikanten pleitten er voor om de V8 te maken, maar pas later realiseerden ze zich welke kost daar aan verbonden waren.”
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5515
Calm down, please!
pi_35264471
quote:
Goh wat een verrassing hè Berny
pi_35272586
Mosley is ook al zo lekker bezig, check deze berichten op de Verstappen site.
Leuke reactie ook terug van de sjeik.

FIA president Mosley ziet toekomst A1 somber in
(16/2/2006) FIA president Max Mosley liet zich onlangs wat denigrerend uit over de A1GP series, door te stellen dat deze klasse gedoemd is te mislukken omdat het ontbreekt aan 'grote namen'. Mosley verwees in dit verband naar het Group C sports car kampioenschap in de jaren tachtig, waarbij wel de grote merknamen aanwezig waren maar geen racecoryfeën. "De mensen interesseerden zich toen al niet voor namen als Mercedes en Jaguar maar wilden helden zien, zoals Senna. Dat had Group C niet te bieden en daarom kwam er geen hond kijken. Met alle respect voor John Surtees, Alan Jones en Emerson Fittipaldi, maar met deze namen zal A1GP nooit kunnen concurreren met F1."

Graag hadden we ook zijn mening willen horen over het spektakel dat A1 te bieden heeft, met name de talloze inhaalacties waarvan er per race meer te zien zijn dan in een geheel F1 seizoen, maar ja...


Sjeik Maktoum reageert op Max Mosley
(19/2/2006) Sjeik Maktoum beschuldigt Max Mosley van eenzijdige partijdigheid naar de A1GP serie toe. "De voorzitter van de FIA wordt verondersteld om neutraal te zijn" sprak Maktoum, "Die zou geen enkele partijdigheid moeten laten blijken over een serie waar ze gezag over hebben."

Ook liet Maktoum weten dat A1 inmiddels een tv publiek heeft van 20 tot 30 miljoen kijkers. Hiermee behoort de serie tot de tien best bekeken sporten ter wereld. "Dat hebben we in slechts zes maanden opgebouwd" zei Maktoum, "Dat is een behoorlijke prestatie. Inmiddels heeft A1GP zijn eigen sterren al ontwikkeld."

Max Mosley liet eerder weten dat A1GP niet de titel 'World Cup of Motorsport' zou mogen voeren, omdat het daarvoor aan grote namen zou ontbreken.

De uitspraak die Maktoum nu doet over Max Mosley is eigenlijk buitengewoon hard. Om een neutrale bond partijdigheid te verwijten is eigenlijk de ergste beschuldiging die je kunt uitspreken.
pi_35280146
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:53 schreef SimtekF1 het volgende:
De uitspraak die Maktoum nu doet over Max Mosley is eigenlijk buitengewoon hard. Om een neutrale bond partijdigheid te verwijten is eigenlijk de ergste beschuldiging die je kunt uitspreken.
Ik geef m er wel gelijk in.. Die Mosley zit dan wel bij de FIA, maar in principe zijn het gewoon 2 extra handen op Bernie ze buik.
Where facts are few, experts are many.
  maandag 20 februari 2006 @ 10:21:37 #163
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35280492
Het valt me nu net pas op:

Testdag 17-02-06 reed Monteiro in de M16-02 een snelste ronde van 1.13.81
Testdag 17-02-06 reed Albers in de EJ15B-03 een snelste ronde van 1.13.09

Vraag me af of de M16-02 wel een verbetering is tov vorig seizoen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35284106
quote:
Op maandag 20 februari 2006 10:21 schreef sanger het volgende:
Het valt me nu net pas op:

Testdag 17-02-06 reed Monteiro in de M16-02 een snelste ronde van 1.13.81
Testdag 17-02-06 reed Albers in de EJ15B-03 een snelste ronde van 1.13.09

Vraag me af of de M16-02 wel een verbetering is tov vorig seizoen.
Misschien zou je eens naar tijden van andere teams moeten kijken met hun "B"-wagens en de 2006 variant..
  maandag 20 februari 2006 @ 12:46:42 #165
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35284559
quote:
Op maandag 20 februari 2006 12:33 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Misschien zou je eens naar tijden van andere teams moeten kijken met hun "B"-wagens en de 2006 variant..
Wat ik bedoel is dat de EJ15B-03 met een V8 sneller is dan de M16-02. Oftewel met dezelfde krachtbron is de oude auto sneller.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35284897
Waarom zou er een V8 in die EJ15B-03 zitten? Lijkt me sterk dat ze die helemaal passend hebben gemaakt voor een nieuwe motor terwijl ze met de nieuwe auto aan t ontwikkelen zijn. Ga er maar vanuit dat daar gewoon een (geknepen) v10 in zit..
Where facts are few, experts are many.
  maandag 20 februari 2006 @ 13:00:29 #167
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35284989
quote:
Op maandag 20 februari 2006 12:57 schreef Atreidez het volgende:
Waarom zou er een V8 in die EJ15B-03 zitten? Lijkt me sterk dat ze die helemaal passend hebben gemaakt voor een nieuwe motor terwijl ze met de nieuwe auto aan t ontwikkelen zijn. Ga er maar vanuit dat daar gewoon een (geknepen) v10 in zit..
Omdat er op de MF1 site staat dat het de interim auto is. En die interim auto hebben ze tijdens de test gebruikt om de V8 te testen totdat de M16-02 klaar was.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35287021
quote:
Super Aguri start met eerste testsessie

Het Super Aguri Team plant deze week haar eerste echte test met de half nieuwe SA05. een wagen die werd opgebouwd uit de gehomologeerde monocoques die het van Paul Stoddart kon overkopen enkele maanden geleden. Stoddart - de ex-Minardibaas - kocht de overlevingscellen zelf van het ter ziele gegane Arrows. De cockpits in koolstofvezel dateren uit 2002 toen deze werden onwikkeld voor de Arrows A23.

Niettemin wist het Super Aguri Team de steun van Honda aan te trekken waardoor het met de fabrieksmotoren van Honda aantreedt in 2006.

Een eerste test voor het SA05-chassis komt er deze week op het circuit van Barcelona, waar ook Renault, McLaren, Toyota, Williams, Honda, Red Bull en Midland present zullen zijn.

Daar het team voorlopig slechts 1 wagen geprepareerd heeft zullen beide rijders elkaar afwisselen. Yuji Ide - Runner up un het Formula Nippon kampioenschap van 2005 - maakt dus zijn F1 debuut aan de zijde van kopman Takuma Sato. Vorige week werd reeds een shake down uitgevoerd op het vliegveld in Kemble waar tijdens rechte-lijn-testen geen noemenswaardige problemen werden vast gesteld ivm electronica of mechanica.
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12908_0_2_0_C

voorlopig maar 21 auto's op het veld dus ... weird. Ik hoop dat ze de tweede auto een beetje op tijd afhebben
Calm down, please!
  maandag 20 februari 2006 @ 14:31:25 #169
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_35287859
20-2 - Wat Jos Verstappen na de laatste A1 Grand Prix van dit seizoen (2 april, China) gaat doen is vooralsnog ongewis. Maar een entree in de DTM sluit de Limburger voor dit jaar alvast uit. Hij zegt op zijn internetsite dat dat ‘definitief van de baan’ is.


De teams konden niet aan de verwachtingen van de 33-jarige coureur voldoen. ,,Dat wil niet zeggen dat dat voor de toekomst ook geldt, maar een aantrekkelijke uitgangspositie in een goede auto zat er nu gewoon niet in”, zegt hij. ,,En ik wil perspectief hebben, bij een team waarbij je de kans hebt om voorin te rijden. Dat konden ze me niet bieden voor dit jaar. Maar misschien wel in 2007, dus ik laat het nog niet los."

Eerder verklaarde Verstappen ‘ook in de zomer te willen racen’. Maar nu de onderhandelingen in de DTM op niets zijn uitgelopen, sluit hij een langer verblijf in de A1 Grand Prix (dat van de zomer stil ligt) niet uit. Verstappen: ,,Ik heb het uitstekend naar mijn zin. Dus wat mij betreft plakken we er nog een seizoen aan vast. We moeten hiervoor nog in gesprek, maar het uitgangspunt is dat de interesse wederzijds is.”

,,We zijn met het team op de goede weg, iedereen raakt beter op elkaar ingespeeld. Dat biedt perspectief, niet alleen voor de laatste drie races, maar ook voor het nieuwe seizoen”, vindt hij. ,,Ik heb er veel zin in."
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
  maandag 20 februari 2006 @ 14:36:29 #170
131800 Tarado
capô de fusca
pi_35288018
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:02 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12908_0_2_0_C

voorlopig maar 21 auto's op het veld dus ... weird. Ik hoop dat ze de tweede auto een beetje op tijd afhebben
Met Sato als coureur mogen ze toch ook wel wat reservewagens bouwen.....
  maandag 20 februari 2006 @ 16:08:06 #171
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_35291326
quote:
Op zondag 19 februari 2006 11:51 schreef Nuongirl het volgende:

[..]

Voor 1 maart is hij online . We zijn in ieder geval druk bezig met de voorbereidingen. Ik hoop dat iedereen er net zo veel zin in heeft als wij
kun je al wat van de sluier oplichten??

-nieuwe features?
-enkel screenshotje?
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_35293074
Beter laat dan nooit:

Alonso: "Ferrari verspilt tijd aan Rossi"
17 februari 2006

Renault-rijder Fernando Alonso heeft geen problemen met de Ferrari-tests van Moto GP-kampioen Valentino Rossi. Het Italiaanse Formule 1-team verdoet hier alleen maar waardevolle tijd mee, zo meent de jonge wereldkampioen.

Rossi heeft twee weken geleden voor de derde keer getest voor Ferrari. Dat was op het circuit van Valencia, in het bijzijn van de andere teams. Alonso zei tegen de Spaanse krant Marca: "Ik vind het niet erg om Rossi in een Ferrari bezig te zien. De tijd die Ferrari in de tests van Rossi stopt, kan het team namelijk niet steken in de voorbereiding van de wagens voor het komende seizoen."

"Hij kan misschien wel vijfde worden of zelfs op het podium komen. Maar dat zou ik ook op een motor kunnen, als ik wat tijd kreeg om te oefenen," aldus Alonso.

Wel coole uitspraak: "dat zou ik ook op een motor kunnen"!
  maandag 20 februari 2006 @ 17:14:24 #173
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_35293775
Ik geloof ook niet zo in Rossi.

*Ik kan niet wachten tot dat de lichten weer op groen gaan
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_35294454
quote:
Bahrein dag 7: Slechts 49 laps voor Schumi

Dag zeven voor Ferrari in Bahrein waar Michael Schumacher en Felipe Massa hun testwerkzaamheden voltooiden welke bestonden uit – zoals gebruikelijk – het testen van de banden, de set-up, en enkele elektronische onderdelen. Het was bewolkt in Bahrein, met af en toe behoorlijke windvlagen.

Michael Schumacher reed opnieuw in de 248-F1, en weet zijn stijgende lijn voor te zetten. De hele week verbeterd hij zijn ‘best-lap-time’, dag zeven is geen uitzondering. Met een snelste tijd van 1 minuut 31.390 verbeterd hij zijn beste tijd van gisteren met ruim zes tiende van de seconde. De Duitser passeerde echter slechts 49 keer start-finish, dit als gevolg van alweer technische probleempjes met de nieuwe bolide van de Italiaanse renstal.

Zijn teamgenoot Felipe Massa reed aanzienlijk meer rondes over het Bahrain International Circuit: 124. Zijn snelste tijd werd 1 minuut 30.410. De Braziliaan reed echter in de F2004, aangedreven door een reguliere V10. Morgen komen beide coureurs opnieuw in actie.

Felipe Massa / Ferrari F2004 (V10) / 1:30.410 / 124
Michael Schumacher / Ferrari 248-F1 / 1:31.390 / 49
http://www.formule1wereld.nl/2006/nieuwsitem.php?subaction=showfull&id=1140449812&archive=&ucat=3
Calm down, please!
  maandag 20 februari 2006 @ 17:41:25 #175
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_35294674
Ik denk dat Ferrari flink bezig is om de underdog te willen worden...

En daarna kei hard toe te slaan,vrees ik
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_35294813
Die technische problemen stellen me niet gerust...
Ik hoop dat ze de auto nog op tijd betrouwbaar kunnen krijgen.

Het is wel positief dat de 248-F1 steeds sneller gaat
pi_35298562
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:14 schreef TimoBasso het volgende:
Ik geloof ook niet zo in Rossi.

*Ik kan niet wachten tot dat de lichten weer op groen gaan
Gelukkig is februari niet zo lang

Hoop eigelijk ook dat Ferrari de underdog aan het spelen is, maar goed 't blijft altijd zooo onwijs lastig. En na één of twee races valt er ook niet extreem veel te zeggen. Maar ben wel ontzettend benieuwd!
pi_35298720
quote:
De testagenda van deze week - 20 februari - 19:12

De eerste testdag van de week zit er reeds op. Ferrari kwam vandaag in actie op het Sakhir circuit in Bahrein maar tijdens de rest van de week zal er nog veel meer te beleven vallen in F1 land. Hier een overzicht van het testprogramma.

Dinsdag 21 februari
Bahrein: Ferrari
Barcelona: McLaren, Williams, Honda, Red Bull, Midland, Super Aguri
Imola: Scuderia Toro Rosso

Woensdag 22 februari
Bahrein: Ferrari
Barcelona: Renault, McLaren, Toyota, Williams, Honda, Red Bull, Midland, Super Aguri
Imola: BMW Sauber, Scuderia Toro Rosso

Donderdag 23 februari
Barcelona: Renault, McLaren, Toyota, Williams, Honda, Red Bull, Midland, Super Aguri
Imola: BMW Sauber, Scuderia Toro Rosso

Vrijdag 24 februari
Barcelona: Renault, Toyota, Red Bull
Imola: BMW Sauber, Scuderia Toro Rosso
http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=416
Calm down, please!
  maandag 20 februari 2006 @ 19:33:37 #179
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_35298835
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:26 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Gelukkig is februari niet zo lang

Hoop eigelijk ook dat Ferrari de underdog aan het spelen is, maar goed 't blijft altijd zooo onwijs lastig. En na één of twee races valt er ook niet extreem veel te zeggen. Maar ben wel ontzettend benieuwd!
Maak je maar geen zorgen,ik verwacht ook een zeer sterk Ferrari

*Wie had dat ooit gedacht dat ik Ferrari weer iets gun ?
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_35298903
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:33 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

Maak je maar geen zorgen,ik verwacht ook een zeer sterk Ferrari

*Wie had dat ooit gedacht dat ik Ferrari weer iets gun ?
Ik verwacht dat Honda en Renault de eerste races sterker zullen zijn. Ik voel het aan m'n koelvloeistof.
Calm down, please!
  maandag 20 februari 2006 @ 19:36:41 #181
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_35298964
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:35 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik verwacht dat Honda en Renault de eerste races sterker zullen zijn. Ik voel het aan m'n koelvloeistof.
lol
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  dinsdag 21 februari 2006 @ 11:14:22 #182
11375 Mr_T
Always Outnumbered
pi_35320429
quote:
Super Aguri rijdt eerste meters in openbaar



Na de eerste shakedown op een Engels vliegveld, heeft Super Aguri de eerste officiële testkilometers gereden in Barcelona. Takuma Sato kwam even naar buiten voor een installatieronde om 10.35 vanmorgen.

Super Aguri kreeg onlangs het groende licht van de FIA om aankomend seizoen deel te nemen in de F1. Het team maakt gebruik van de oude Arrows chassis uit 2002.

Het Japanese team test deze week drie dagen in Barcelona met Sato en Yuji Ide.
Die wagen ziet er nu toch wel verouderd uit. Ben benieuwd of die de 110-procentregel gaan halen... Of zullen ze een oogje toeknijpen?
Never Outgunned
  dinsdag 21 februari 2006 @ 11:59:58 #183
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_35321850
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:14 schreef Mr_T het volgende:

[..]

Die wagen ziet er nu toch wel verouderd uit.
Vind je het gek? In ontwerp is die auto bijna 5 jaar oud.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 12:13:47 #184
11375 Mr_T
Always Outnumbered
pi_35322334
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Vind je het gek? In ontwerp is die auto bijna 5 jaar oud.
Ja duh . Ik doelde op het feit dat men dit zo'n mooie wagen vond. Maar als je ziet waar men nu mee komt, is dit toch wel opeens verouderd...
Never Outgunned
pi_35335329
Ik denk dat die bak geen 1 keer onder de 110% zal rijden, het zal een mooie flop worden.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 18:01:26 #186
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_35335930
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:49 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik denk dat die bak geen 1 keer onder de 110% zal rijden, het zal een mooie flop worden.
Het zal me niks verbazen,als een paar grote Japanse bedrijven achter die mannen gaan staan dit jaar,stiekem gun ik ze wel een klein suc6je
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_35340813
Japanners moet je nooit onderschatten :p
pi_35341227
Nee oke maar toch.
Ik bedoel, ze testen nu eindelijk, maar wel met een 5 jaar oude auto, dat kan toch nooit wat worden.
Ze doen me heel erg denken aan het Lola team uit 1997.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:26:36 #189
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_35341771
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:12 schreef SimtekF1 het volgende:
Nee oke maar toch.
Ik bedoel, ze testen nu eindelijk, maar wel met een 5 jaar oude auto, dat kan toch nooit wat worden.
Ze doen me heel erg denken aan het Lola team uit 1997.
Kwamen die wel aan testen?
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_35341805
Het is 110% van de eigen tijd he. Super Aguri zal daar geen problemen mee hebben (mag ik hopen).
pi_35341918
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:27 schreef Vitalogy het volgende:
Het is 110% van de eigen tijd he. Super Aguri zal daar geen problemen mee hebben (mag ik hopen).
Van hun eigen tijd? Hoe werkt de regel dan precies?
pi_35342055
Ik kan het denk ik niet duidelijker uitleggen dan al in het bericht hierboven staat.
pi_35342099
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:34 schreef Vitalogy het volgende:
Ik kan het denk ik niet duidelijker uitleggen dan al in het bericht hierboven staat.
Dat denk ik ook niet. Tis al moeilijk zat. En tis idd 110% van hun eigen tijd. Dus... Lezen!
pi_35342240
Ik had het bericht van die 110% regel niet gelezen, dus ik dacht dat het zoiets als de oude 106% regel was
quote:
Elke ronde afgelegd in de laatste 20 minuten moet sneller zijn dan 110% van de snelste kwalificatieronde van die piloot.
Dus wat Vitalogy zegt klopt neem ik aan.
  woensdag 22 februari 2006 @ 09:39:21 #195
11375 Mr_T
Always Outnumbered
pi_35356997
quote:
Räikkönen wijst miljoenencontract McLaren af
Volgens geruchten in de Finse pers heeft McLaren-coureur Kimi Räikkönen een miljoenencontract van zijn huidige werkgever afgeslagen. De tweevoudig vice-wereldkampioen zou bij een contractverlenging tot 2009 zo’n 24 miljoen dollar per jaar kunnen verdienen. Voor Räikkönen vooralsnog geen reden bij het team uit Woking te blijven.

Dit zou erop kunnen duiden dat Räikkönen reeds bij een ander team een ontract heeft gesloten. De algemene verwachting in de paddock is dat hij naar het team van Ferrari vertrekt om daar Michael Schumacher op te volgen, hoewel McLaren dat ten koste van alles probeert te voorkomen.

Bron: Racefreaks
Silly season 2006 nu al van start?
Never Outgunned
  woensdag 22 februari 2006 @ 09:46:02 #196
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_35357107
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:12 schreef SimtekF1 het volgende:

Ze doen me heel erg denken aan het Lola team uit 1997.
Daar ben ik het niet mee eens. Super Aguri heeft in tegenstelling tot Lola een grote geldschieter en een groot belang achter zich in de vorm van Honda.
Lola had geen geld en kwam met een auto op de proppen die geen testkilometer had gereden en bovendien alleen op papier werkte (het hele ding was nooit in een windtunnel getest). Daarnaast hadden ze ook nog eens een krachtbron die niet meekon met de rest.
De voorbereiding van Super Aguri is bagger, ze hebben een pre-historisch chassis en misschien hadden ze beter een jaar kunnen wachten met hun debuut. Maar ik geef ze meer kans om te overleven in de formule 1 wereld als Lola, is het niet dit jaar dan is het volgend jaar wel.
  woensdag 22 februari 2006 @ 09:49:25 #197
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_35357180
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 09:39 schreef Mr_T het volgende:

[..]

Silly season 2006 nu al van start?
Maar dat is toch allang bezig? Alonso heeft al getekend voor 2007, Schumacher zou kunnen stoppen, Räikkönen zou azen op Ferrari, dat soort dingen. Dat noem ik al wel silly season.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 22 februari 2006 @ 10:07:59 #198
11375 Mr_T
Always Outnumbered
pi_35357568
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 09:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Maar dat is toch allang bezig? Alonso heeft al getekend voor 2007, Schumacher zou kunnen stoppen, Räikkönen zou azen op Ferrari, dat soort dingen. Dat noem ik al wel silly season.
Ja da's waar ook... Dan wordt het weer extra aangezwengeld dan
Never Outgunned
pi_35361039
Voor wie het testen vandaag wil volgen:
http://aplicacions.circui(...)mentsF1.asp?Idioma=2
pi_35362287
Renault komt de baan op
quote:
1 Fernando Alonso (M) Renault M 1'17.188 3 - 215.8 5
2 Giancarlo Fisichella (M) Renault M 1'17.395 4 +0.207 215.2 7
3 Juan Pablo Montoya (M) McLaren M 1'17.422 10 +0.234 215.1 18
4 Kimi Raikkonen (M) McLaren M 1'17.892 13 +0.704 213.8 19
5 Mark Webber (B) Williams B 1'18.462 13 +1.274 212.3 13
6 Jarno Trulli (B) Toyota B 1'18.789 24 +1.601 211.4 27
7 Jenson Button (M) Honda M 1'18.868 16 +1.680 211.2 21
8 Rubens Barrichello (M) Honda M 1'18.874 14 +1.686 211.2 19
9 Ralf Schumacher (B) Toyota B 1'20.032 4 +2.844 208.1 4
10 Tiago Monteiro (B) Midland F1 B 1'20.381 16 +3.193 207.2 29
11 Christian Klien (M) Red Bull M 1'24.103 3 +6.915 198.1 3
12 Yuji Ide (B) Super Aguri B 1'24.981 26 +7.793 196.0 27
13 David Coulthard (M) Red Bull M 1'30.923 3 +13.735 183.2 3
Calm down, please!
pi_35362345
Wow Super Aguri rijdt de snelste tijd nu.
pi_35362362
Oh nee toch niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')