Zuchtquote:Op donderdag 16 februari 2006 09:00 schreef Googolplexian het volgende:
(in dit geval van James Key, ontwerper van de M16)
Misschien een diesel F1 auto?quote:" Alle soorten motoren zouden toegestaan worden," vertelde Mosley aan Gazzetta dello Sport. "Maar elke auto mag hetzelfde aantal liters benzine gebruiken. Dus hoe zuiniger je motor, hoe beter het is. De winnaar zal de auto zijn die het meeste uit de brandstof heeft gehaald."
Je kunt natuurlijk ook gewoon je scheur houden ... dan komt er geen welles nietus verhaal.quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:16 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Zucht
Het promotie interview met James Key waar hier stukjes uitgehaald zijn staat dus op de Midland F1 site maar dan juist om een positief beeld te geven. Het domme gezwets eromheen dat het slecht gaat is van de schrijver van het stukje.
Waarom wordt alles met jou een welles nietes verhaal? Zie je Albers zo graag de mist in gaan oid?
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12978quote:Norbert Haug :: We lopen achter
donderdag 16 februari 2006 om 14:36 - Het testen verloopt bij McLaren-Mercedes niet zoals ze gehoopt hadden. Nadat eerder Pedro de la Rosa waarschuwde dat McLaren nog een lange weg te gaan heeft, heeft nu ook Norbert Haug, baas van Mercedes motorsport, toegegeven dat McLaren achterloopt op het schema wat betreft de voorbereidingen op het 2006 seizoen.
Haug is bang dat de problemen niet opgelost zijn voor het begin van het seizoen. “Sommige teams liggen voor op ons, dat maakt normaal gezien niets uit, maar nu hebben we nog maar één maand voor de start van het seizoen. We hebben geen droomstart gehad. We liggen achter op waar we willen zijn,” zei Haug tegen Motorsport Aktuell magazine. “We doen alles wat mogelijk is om competitief te zijn voor de eerste race, in Bahrein.”
Het is niet voor het eerst dat er problemen zijn bij McLaren. Vorig seizoen ging de motor van Kimi Raikkonen een paar keer op beslissende momenten kapot. Dit is mede een oorzaak dat Kimi de wereldtitel toen niet binnenhaalde.
Misschien een Fok!/SPT/Formule 1 voorspelling topic???????????????/quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:06 schreef Googolplexian het volgende:
En als je een weddenschapje aan wilt gaan over de uitkomst van Midland in 2006: best!
Als je nu in de eerste plaats geen onzin gaat verkopen puur om je gelijk te halen dan zijn we al een stuk verder. Bovendien zou het jou helpen als je enigszins beschaafd blijft, je maakt jezelf nogal belachelijk met dit soort repliek.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:06 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook gewoon je scheur houden ... dan komt er geen welles nietus verhaal.
Okquote:Op donderdag 16 februari 2006 15:21 schreef sanger het volgende:
Misschien een Fok!/SPT/Formule 1 voorspelling topic???????????????/
quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:21 schreef sanger het volgende:
[..]
Misschien een Fok!/SPT/Formule 1 voorspelling topic???????????????/
Mijn voorspelling:
[1] Honda (betrouwbaar en snel tot op heden)
[2] Ferrari (kennis, ervaring en MS maken een hoop goed
[3] Renault (missen snelheid, wel betrouwbaar)
[4] BMW (snel, betrouwbaar maar onervaren in de top)
[5] Williams (snelle motor, te wisselvallig rijdersduo)
[6] McLaren (onbetrouwbare motor, missen snelheid)
[7] Toyota (de overgang van Michelin naar Bridgestone levert een verlies aan snelheid op)
[8] Midland F1 (Missen snelheid, wel goede ontwikkelingen, twee goede coureurs)
[9] Red Bull (de teleurstelling, groot budget, gaat helaas op aan personeel)
[10] Scuderia Torro Rosso (ondanks de V10 te weinig snelheid)
[11] Super Aguri (oud chassis, snelle motor, laten in begin van het seizoen teveel liggen)
- Welke onzin vorkocht ik je? Ik dacht alleen maar behulpzaam te zijn en een interessante quote voor je te plaatsen. Dat de quote gevoelig ligt bij jou kan ik natuurlijk ook niet helpen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:26 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Als je nu in de eerste plaats geen onzin gaat verkopen puur om je gelijk te halen dan zijn we al een stuk verder. Bovendien zou het jou helpen als je enigszins beschaafd blijft, je maakt jezelf nogal belachelijk met dit soort repliek.
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5496quote:Valencia dag 3: Raikkonen snelst in de ochtend
Kimi Raikkonen heeft de snelste tijd op woensdagochtend weten te zetten in het Spaanse Valencia. De Fin was in zijn McLaren zijn landgenoot bij Renault, Heiki Kovalainen, te snel af.
De tijden van de ochtend in Valencia:
1. Raikkonen - McLaren - 1:11.756
2. Kovalainen - Renault - 1:11.877
3. Wurz - Williams - 1:12.544
4. Montoya - McLaren - 1:12.570
5. Rosberg - Williams - 1:12.604
6. Fisichella - Renault - 1:12.799
7. Coulthard - Red Bull Racing - 1:13.640
8. Albers - MF1 Racing - 1:15.152
Ze zijn ongetwijfeld met iets anders bezig geweest dan snelle tijden rijden. 1'15 is te langzaamquote:Op donderdag 16 februari 2006 16:11 schreef sanger het volgende:
Klopt die tijd van Albers wel? Gisteren reed ie nog een 1.12.916
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=109738quote:Ecclestone: "Midland heeft het onderschat" - 16 februari 2006
Berie Ecclestone heeft er spijt van dat hij Alex Shnaider geadviseerd heeft om Jordan te kopen. De Rus kocht het team en doopte het om in Midland. Volgens Ecclestone heeft Shnaider het hebben van een F1-team onderschat.
"Ik voel me schuldig dat ik Alex Shnaider heb overtuigd om Jordan te kopen," vertelde Ecclestone aan het tijdschrift Autosprint. "Ik heb hem geprobeerd te helpen. Hij is een zakenman, maar heeft het werk dat nodig is om succesvol te worden waarschijnlijk onderschat."
Christijan Albers zal aankomend seizoen voor Midland rijden.
Nou gelukkig maar, dit zou anders belachelijk zijn!quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:01 schreef MonoSynth het volgende:
Iew... zie dit:
http://www.f1racing.nl/nl/testresults.php?testID=493
Als STR een 1:31.381 kan rijden en daarmee tussen beide Honda's in kan komen dan vrees ik dat ook dit jaar niet zonder tussentijdse reglementsveranderingen zal kunnen.....
Op pitpass.com staat 1.12.7quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:11 schreef sanger het volgende:
Klopt die tijd van Albers wel? Gisteren reed ie nog een 1.12.916
http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=393quote:Honda erg tevreden over test in Bahrein - 16 februari - 20:08
Rubens Barrichello
"Het testen in Bahrein was deze week heel nuttig en ik ben echt tevreden dat we beslist hebben om naar hier te komen. We hebben veel gewerkt aan de banden en de motor en daarbij hebben we vele ronden gereden. We kenden enkele kleine probleempjes, maar dat was goed omdat we zo de problemen leerden kennen en we konden ze oplossen voor de race. De banden zijn competitief en ik heb opnieuw gewerkt naar race afstanden rijden. Ik ben zeker tevreden over de resultaten van deze week en ik kijk al uit om over drie weken terug te keren."
Jenson Button
"De test van de voorbije dagen verliep heel goed. We hebben vele ronden gereden, waarbij we voornamelijk banden testten maar we hebben ook aan de betrouwbaarheid gewerkt. We vonden ook een goede set-up voor het circuit van Bahrein. Het is ook eens goed om in warme omstandigheden te testen. Je kan fysiek al wat voorbereiden zo. De wagen was betrouwbaar en we hebben veel vooruitgang geboekt met Michelin. Algemeen gezien was het dus een erg goede week."
Anthony Davidson
"We kenden een goede eerste dag op maandag toen de wagen heel betrouwbaar was en ons toeliet om 114 ronden te rijden. Het circuit lag er redelijk goed bij en dus konden we nuttige aërodynamicatesten en bandenvergelijkingen uitvoeren. De wagen was meestal snel en dat is goed. Voor deze week had ik nog maar 50 ronden gereden op het circuit van Bahrein en bocht drie was iets gewijzigd sinds de laatste keer. Het was leuk om eens buiten Spanje te testen en dankzij het goede weer was het hier perfect om te testen."
James Rossiter
"Het was een geweldige ervaring om voor de eerste keer met de RA106 te rijden en mijn eerste indrukken van deze wagen zijn heel goed. Ik bracht de dag door om me aan te passen aan de wagen en wat set-up werk uit te voeren in de voormiddag, en in de namiddag werkte ik aan aërodynamica testen. Ik reed hier op het einde van 2004 met de F3 maar het was geweldig om hier met een F1 wagen te kunnen rijden."
Mark Ellis, Chief Engineer Vehicle Performance
"Het was goed om in Bahrein te zijn voor onze eerste test op dit circuit. Niet alleen omdat dit de eerste Grand Prix van het jaar is, maar ook omdat de layout heel goed is om een wagen te testen. Het weer is hier natuurlijk ook veel warmer dan in Europa. We hebben deze week veel geleerd over de wagen en de banden en we zijn goed voorbereid op de eerste race van 2006."
Yeah! Kimi!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:44 schreef Vitalogy het volgende:
Allemaal even nieuwe voorspellingen inleveren want Kimi rijdt eventjes een
1. Raikkonen - McLaren - 1:09.987
in Valencia. Holy crap!
Las Vegas weer terugquote:Formule 1-baas Bernie Ecclestone heeft aangegeven dat hij erover nadenkt om
de Amerikaanse Grand Prix van Indianapolis naar Las Vegas te verhuizen. Het
contract met het circuit in Indianapolis loopt af aan het einde van dit jaar.
Ad powered by www.webads.nl
De mogelijkheid bestaat dat Indianapolis niet geïnteresseerd is in verlenging van het
contract vanwege het bandendebacle van het vorige seizoen. "Het contract met Indianapolis loopt af aan het einde van dit jaar en ik weet niet zeker of ze het willen verlengen", zei Ecclestone tegen Autosprint. "Ik ben op dit moment naar alternatieven aan het zoeken, zodat de Amerikaanse Grand Prix kan blijven bestaan."
"We gaan niet terug naar Long Beach", zei Ecclestone. "Het zou het mooiste zijn als we een stratenrace hadden in Las Vegas die door de hoofdstraat gaat waar alle grote casino's zijn." In 1982 werd de Amerikaanse Grand Prix gehouden in de straten van Las Vegas. In juni 2005 waren er al geruchten over een F1-race in Las Vegas.
STR heeft de snelheid er wel aardig inzitten! Getuige hun testtijden. Ik denk dat ze sneller zullen zijn dan Midland.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:48 schreef Rory78 het volgende:
Okay, mijn bijdrage:
1) Ferrari
2) Renault
3) McLaren
4) Honda
5) Toyota
6) Williams
7) BMW
8) Red Bull
9) Midland
10) Toro Rosso
11) Super Aguri
N.B.: We krijgen weer een echte Top4, zoals dat vroeger ook zo was. Alle vier deze teams zullen overwinningen halen. Toyota en Williams vechten veel op de baan, maar kunnen net niet met de top mee. Zij zullen wederom dit jaar geen GP winnen, maar komen wel zo nu en dan op het podium. Vlak daarachter komt BMW dat het hele jaar het gevecht aan moet gaan met RedBull en Midland. Doordat BMW echter de constantere is, zal zij voor beide andere teams eindigen. Midland is de iets mindere, maar wel even constant en pakt heel wat puntjes mee. Voor RedBull wordt het een heel grillig jaar, met een enkel podiumpje. Daarachter strijden STR en SA om de laatste startplekken. De V10 blijkt toch geen voordeel te hebben en SA blijkt wel een redelijk eigen concept op de baan neer te kunnen zetten en het wordt een leuk gevecht om niet op de laatste plaats terecht te komen. Al met al denk ik dat de F1 korter op elkaar komt. Tussen de eerste en laatste plek komt gedurende het seizoen slechts drie seconde per ronde te zitten, terwijl de top 4 telkens binnen 1 seconde van elkaars rondetijd opereert. De herinvoering van de bandenwissels, maken het dat het niet ultiem spannend wordt, doordat strategie nu opnieuw weer heel erg belangrijk wordt.
Ik weet niet of het veel uithaalt, dat protest. Ik denk wel dat de FIA zelf met extra restricties komt.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:19 schreef Vitalogy het volgende:
Nu lijkt het daar zeker op ja. En gezien de tijden in Bahrein en eigenlijk meteen vanaf hun eerste test misschien ook wel sneller dan een klap andere teams.
Maar MF1 heeft al zoiets laten weten dat ze direct protest gaan aantekenen als STR voor hun eindigt. Dus dat komt wel goed.
moet het wel een avond race worden, dan is las vegas wel mooi.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:59 schreef kepler het volgende:
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=109826
[..]
Las Vegas weer terug
lijkt me een mooie locatie voor een circuit
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12897_0_2_0_Cquote:FIA legt 110%-beperking op voor kwalificatie
Om te vermijden dat piloten traag zullen rijden door het nieuwe kwalificatieformaat, legt de FIA een 110%-regel op volgens Autosport.com. De FIA wel ten alle koste vermijden dat ook dit formaat op een sisser afloopt en het trage rijden tijdens de in- en outlaps vermeden wordt.
Er is immers gebleken dat het mogelijk is om met het nieuwe formaat een strategisch voordeel te behalen. Na de kwalificatie mogen de benzinetanks bijgevuld worden met een aantal liter per afgelegde ronde. Als men dus per ronde, en dit geldt vooral voor de in- en outlaps, minder benzine verbruikt, houdt men dus meer benzine over dan de starthoeveelheid. Dit betekent dat men in het laatste 20 minuten van de kwalificatie met minder dan de benzinehoeveelheid, waarmee men aan de start van de race verschijnt, heeft gereden.
Meerdere teams hebben in de Technical Work Group laten verstaan dat ze vrezen voor het gebruik van dergelijke tactiek. De FIA wil dat dit nieuwe formaat een succes wordt en legt daarom een extra beperking op.
Elke ronde afgelegd in de laatste 20 minuten moet sneller zijn dan 110% van de snelste kwalificatieronde van die piloot. Zoniet zal die ronde niet meetellen om de benzinehoeveelheid die mag bijgetankt worden te bepalen.
http://www.f1news.nl/index.php?id=4016quote:Raikkonen sluit als snelste af in Valencia
Kimi Raikkonen heeft op de laatste testdag van deze week op het circuit van Valencia de snelste tijd van de dag gereden. De Fin reed 81 probleemloze ronden, en was de enige die een tijd zette onder de 70 seconden.
Achter Raikkonen was het Giancarlo Fisichella die de tweede tijd neerzette. De Italiaan was bijna een volle seconde langzamer dan Raikkonen in de McLaren. In de middag kwam Fisichella door een probleem aan de wagen stil te vallen. Teamgenoot Kovalainen was vandaag de meest productieve rijder met maarliefst 161 gereden ronden.
Midland kwam vandaag met drie rijders in actie. Christijan Albers was de snelste van de drie en eindigde op de zesde plaats op ruime achterstand van de la Rosa die vijfde werd. Tiago Monteiro zorgde aan het einde van de dag nog voor een onderbreking van de testsessie, door zijn Midland in de grindbak te parkeren.
Testsessie Valencia dag 4
01 K. Raikkonen - McLaren - 1:09.987
02 G. Fisichella - Renault - 1:10.921
03 H. Kovalainen - Renault - 1:11.071
04 D. Coulthard - Red Bull Racing - 1:11.076
05 P. de la Rosa - McLaren - 1:11.245
06 C. Albers - Midland F1 - 1:13.062
07 A. Sutil - Midland F1 - 1:13.500
08 T. Monteiro - Midland F1 - 1:13.815
Heeft zeker Mosley weer verzonnen, wordt echt helemaal gek van die vent.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:15 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12897_0_2_0_C
Takuma Sato, staat ook op de wagen.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:54 schreef Atreidez het volgende:
Regenbanden op een droge baan ookWie is de bestuurder?
Mijn top 5 dit seizoen -
Renault
Toyota
Honda
McLaren
Ferrari
Ik ga me voor die tijd toch eerst weer wat verdiepen in de huidige stand van zaken. Het winter seizoen volg ik niet echt, dus ik weet niet wat ik kan verwachten van de teams. (al kan je dat bijna nooit)quote:Op zaterdag 18 februari 2006 20:42 schreef CybPraetorian het volgende:
kunnen we ons na het weekend weer opmaken voor het begin van de Manager???
ik wil mn team voorelkaar hebben!
Voor 1 maart is hij onlinequote:Op zaterdag 18 februari 2006 20:42 schreef CybPraetorian het volgende:
kunnen we ons na het weekend weer opmaken voor het begin van de Manager???
ik wil mn team voorelkaar hebben!
Yo Nuonquote:Op zondag 19 februari 2006 11:51 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Voor 1 maart is hij online. We zijn in ieder geval druk bezig met de voorbereidingen. Ik hoop dat iedereen er net zo veel zin in heeft als wij
![]()
mail me nog even op nuongirl@fok.nlquote:Op zondag 19 februari 2006 11:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Yo Nuonhadden jullie nog contact opgenomen met dat contact waar ik jullie mee in contact heb gebracht?
hallo? contact?
Over die prijzen van de F1 manager, zeg maar.
quote:Op zondag 19 februari 2006 12:02 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
mail me nog even op nuongirl@fok.nl
* Nuongirl nu echt gaat douchen
1 JPG 18 mbquote:Op zondag 19 februari 2006 12:59 schreef Googolplexian het volgende:
Ggggoed ... Met dank aan RPowa:
Alle F1 auto's van 1950 tot en met 2004 op A0 formaat
18 Mbyte!
Enjoy
Leuk!quote:Op zondag 19 februari 2006 12:59 schreef Googolplexian het volgende:
Ggggoed ... Met dank aan RPowa:
Alle F1 auto's van 1950 tot en met 2004 op A0 formaat
18 Mbyte!
Enjoy
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12998quote:Ferrari test wederom in Bahrein
zondag 19 februari 2006 om 16:57 - Na een rustdag is het vandaag wederom Ferrari dat verder test op het woestijncircuit van Bahrein. Vandaag waren het Michael Schumacher en Felipe Massa die gezamenlijk de honneurs waarnamen.
Michael Schumacher zette vandaag het ontwikkelen van de 248 F1 voort. Daarnaast voerde de Duitser een aantal aërodynamicatests uit en probeerde hij verschillende types banden. In totaal kwam de zevenvoudig wereldkampioen tot 93 ronden met een besttijd van 1'32"007. Dat betekent dat de tijden van de 248 F1 steeds beter worden: donderdag en vrijdag deed Schumacher nog bijna een seconde langer over zijn beste ronde.
Felipe Massa flankeerde vandaag zijn teamgenoot. De Braziliaanse racecoureur testte vandaag uitsluitend verschillende Bridgestone-banden. Hij legde minder ronden af dan Schumacher, 65 in totaal. Hij was ook precies drie tienden langzamer dan Schumacher. Morgen gaat het testwerk van Ferrari gewoon door.
Nr./ Coureur / Team / Tijd / Verschil / Ronden
1. / M. Schumacher / Ferrari B / / 1'32''007 / 93
2. / F. Massa / Ferrari B / 1'32''307 / + 0'00''300 / 65
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5515quote:Ecclestone: Invoering V8 een dure fout
Bernie Ecclestone is van mening dat de overstap van een 3.0 Liter V10-motor naar een 2.4 Liter V8-krachtbron een dure fout is geweest – maar daar voegt hij wel aan toe dat de fabrikanten daar zelf schuldig aan zijn. Alle teams, op Scuderia Toro Rosso na, zullen met deze V8-krachtbron rijden om zo de kosten en snelheden te drukken.
Tenminste, dat was de achterliggende gedachte. Ecclestone heeft nu laten weten dat hetzelfde doel op een veel goedkopere manier had kunnen worden bereikt – op de manier zoals juist Scuderia Toro Rosso het doet. De tweede renstal van de Oostenrijkse energiedrankfabrikant Red Bull zet een limiet op de bestaande V10 en drukt zo de kosten en de snelheid. Volgens de Brit zijn de kosten bij de overige teams nu alleen maar gestegen.
“Het is een regel waar ik niet van houd. Het was ook niet nodig, want ze hadden dezelfde doelen kunnen met een oude tien cilinder kunnen bereiken door de kracht te limiteren", zo vertelde Ecclestone. "De nieuwe V8-motoren kosten een fortuin en de volgende stap zijn we daar een limiet op moeten zetten, aangezien ze te krachtig worden. Dus ze hadden precies hetzelfde meteen kunnen doen door een limiet op de V10 te zetten. Ze hadden genoeg geld bespaard.”
Volgens Ecclestone komt het echter door de teams zelf: “Er was een vergadering in Monaco met alle teams om over de kostenbesparing te discuseren, maar het begon uit de hand te lopen aangezien het uiteindelijke idee was dat er een gelijke vermindering in kosten kracht zou komen als de motorcapaciteit zou dalen met twintig procent. Het was totale onzin; niemand heeft de problemen doorgrondig geanalyseerd. De fabrikanten pleitten er voor om de V8 te maken, maar pas later realiseerden ze zich welke kost daar aan verbonden waren.”
Goh wat een verrassing hè Bernyquote:Op zondag 19 februari 2006 18:31 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5515
Ik geef m er wel gelijk in.. Die Mosley zit dan wel bij de FIA, maar in principe zijn het gewoon 2 extra handen op Bernie ze buik.quote:Op zondag 19 februari 2006 22:53 schreef SimtekF1 het volgende:
De uitspraak die Maktoum nu doet over Max Mosley is eigenlijk buitengewoon hard. Om een neutrale bond partijdigheid te verwijten is eigenlijk de ergste beschuldiging die je kunt uitspreken.
Misschien zou je eens naar tijden van andere teams moeten kijken met hun "B"-wagens en de 2006 variant..quote:Op maandag 20 februari 2006 10:21 schreef sanger het volgende:
Het valt me nu net pas op:
Testdag 17-02-06 reed Monteiro in de M16-02 een snelste ronde van 1.13.81
Testdag 17-02-06 reed Albers in de EJ15B-03 een snelste ronde van 1.13.09
Vraag me af of de M16-02 wel een verbetering is tov vorig seizoen.
Wat ik bedoel is dat de EJ15B-03 met een V8 sneller is dan de M16-02. Oftewel met dezelfde krachtbron is de oude auto sneller.quote:Op maandag 20 februari 2006 12:33 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Misschien zou je eens naar tijden van andere teams moeten kijken met hun "B"-wagens en de 2006 variant..![]()
Omdat er op de MF1 site staat dat het de interim auto is. En die interim auto hebben ze tijdens de test gebruikt om de V8 te testen totdat de M16-02 klaar was.quote:Op maandag 20 februari 2006 12:57 schreef Atreidez het volgende:
Waarom zou er een V8 in die EJ15B-03 zitten? Lijkt me sterk dat ze die helemaal passend hebben gemaakt voor een nieuwe motor terwijl ze met de nieuwe auto aan t ontwikkelen zijn. Ga er maar vanuit dat daar gewoon een (geknepen) v10 in zit..
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12908_0_2_0_Cquote:Super Aguri start met eerste testsessie
Het Super Aguri Team plant deze week haar eerste echte test met de half nieuwe SA05. een wagen die werd opgebouwd uit de gehomologeerde monocoques die het van Paul Stoddart kon overkopen enkele maanden geleden. Stoddart - de ex-Minardibaas - kocht de overlevingscellen zelf van het ter ziele gegane Arrows. De cockpits in koolstofvezel dateren uit 2002 toen deze werden onwikkeld voor de Arrows A23.
Niettemin wist het Super Aguri Team de steun van Honda aan te trekken waardoor het met de fabrieksmotoren van Honda aantreedt in 2006.
Een eerste test voor het SA05-chassis komt er deze week op het circuit van Barcelona, waar ook Renault, McLaren, Toyota, Williams, Honda, Red Bull en Midland present zullen zijn.
Daar het team voorlopig slechts 1 wagen geprepareerd heeft zullen beide rijders elkaar afwisselen. Yuji Ide - Runner up un het Formula Nippon kampioenschap van 2005 - maakt dus zijn F1 debuut aan de zijde van kopman Takuma Sato. Vorige week werd reeds een shake down uitgevoerd op het vliegveld in Kemble waar tijdens rechte-lijn-testen geen noemenswaardige problemen werden vast gesteld ivm electronica of mechanica.
Met Sato als coureur mogen ze toch ook wel wat reservewagens bouwen.....quote:Op maandag 20 februari 2006 14:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12908_0_2_0_Cvoorlopig maar 21 auto's op het veld dus ... weird. Ik hoop dat ze de tweede auto een beetje op tijd afhebben
kun je al wat van de sluier oplichten??quote:Op zondag 19 februari 2006 11:51 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Voor 1 maart is hij online. We zijn in ieder geval druk bezig met de voorbereidingen. Ik hoop dat iedereen er net zo veel zin in heeft als wij
![]()
http://www.formule1wereld.nl/2006/nieuwsitem.php?subaction=showfull&id=1140449812&archive=&ucat=3quote:Bahrein dag 7: Slechts 49 laps voor Schumi
Dag zeven voor Ferrari in Bahrein waar Michael Schumacher en Felipe Massa hun testwerkzaamheden voltooiden welke bestonden uit – zoals gebruikelijk – het testen van de banden, de set-up, en enkele elektronische onderdelen. Het was bewolkt in Bahrein, met af en toe behoorlijke windvlagen.
Michael Schumacher reed opnieuw in de 248-F1, en weet zijn stijgende lijn voor te zetten. De hele week verbeterd hij zijn ‘best-lap-time’, dag zeven is geen uitzondering. Met een snelste tijd van 1 minuut 31.390 verbeterd hij zijn beste tijd van gisteren met ruim zes tiende van de seconde. De Duitser passeerde echter slechts 49 keer start-finish, dit als gevolg van alweer technische probleempjes met de nieuwe bolide van de Italiaanse renstal.
Zijn teamgenoot Felipe Massa reed aanzienlijk meer rondes over het Bahrain International Circuit: 124. Zijn snelste tijd werd 1 minuut 30.410. De Braziliaan reed echter in de F2004, aangedreven door een reguliere V10. Morgen komen beide coureurs opnieuw in actie.
Felipe Massa / Ferrari F2004 (V10) / 1:30.410 / 124
Michael Schumacher / Ferrari 248-F1 / 1:31.390 / 49
Gelukkig is februari niet zo langquote:Op maandag 20 februari 2006 17:14 schreef TimoBasso het volgende:
Ik geloof ook niet zo in Rossi.
*Ik kan niet wachten tot dat de lichten weer op groen gaan![]()
http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=416quote:De testagenda van deze week - 20 februari - 19:12
De eerste testdag van de week zit er reeds op. Ferrari kwam vandaag in actie op het Sakhir circuit in Bahrein maar tijdens de rest van de week zal er nog veel meer te beleven vallen in F1 land. Hier een overzicht van het testprogramma.
Dinsdag 21 februari
Bahrein: Ferrari
Barcelona: McLaren, Williams, Honda, Red Bull, Midland, Super Aguri
Imola: Scuderia Toro Rosso
Woensdag 22 februari
Bahrein: Ferrari
Barcelona: Renault, McLaren, Toyota, Williams, Honda, Red Bull, Midland, Super Aguri
Imola: BMW Sauber, Scuderia Toro Rosso
Donderdag 23 februari
Barcelona: Renault, McLaren, Toyota, Williams, Honda, Red Bull, Midland, Super Aguri
Imola: BMW Sauber, Scuderia Toro Rosso
Vrijdag 24 februari
Barcelona: Renault, Toyota, Red Bull
Imola: BMW Sauber, Scuderia Toro Rosso
Maak je maar geen zorgen,ik verwacht ook een zeer sterk Ferrariquote:Op maandag 20 februari 2006 19:26 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Gelukkig is februari niet zo lang![]()
Hoop eigelijk ook dat Ferrari de underdog aan het spelen is, maar goed 't blijft altijd zooo onwijs lastig. En na één of twee races valt er ook niet extreem veel te zeggen. Maar ben wel ontzettend benieuwd!
Ik verwacht dat Honda en Renault de eerste races sterker zullen zijn. Ik voel het aan m'n koelvloeistof.quote:Op maandag 20 februari 2006 19:33 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Maak je maar geen zorgen,ik verwacht ook een zeer sterk Ferrari
*Wie had dat ooit gedacht dat ik Ferrari weer iets gun?
lolquote:Op maandag 20 februari 2006 19:35 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik verwacht dat Honda en Renault de eerste races sterker zullen zijn. Ik voel het aan m'n koelvloeistof.
Die wagen ziet er nu toch wel verouderd uit. Ben benieuwd of die de 110-procentregel gaan halen... Of zullen ze een oogje toeknijpen?quote:Super Aguri rijdt eerste meters in openbaar
Na de eerste shakedown op een Engels vliegveld, heeft Super Aguri de eerste officiële testkilometers gereden in Barcelona. Takuma Sato kwam even naar buiten voor een installatieronde om 10.35 vanmorgen.
Super Aguri kreeg onlangs het groende licht van de FIA om aankomend seizoen deel te nemen in de F1. Het team maakt gebruik van de oude Arrows chassis uit 2002.
Het Japanese team test deze week drie dagen in Barcelona met Sato en Yuji Ide.
Vind je het gek?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:14 schreef Mr_T het volgende:
[..]
Die wagen ziet er nu toch wel verouderd uit.
Ja duhquote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Vind je het gek?In ontwerp is die auto bijna 5 jaar oud.
![]()
Het zal me niks verbazen,als een paar grote Japanse bedrijven achter die mannen gaan staan dit jaar,stiekem gun ik ze wel een klein suc6jequote:Op dinsdag 21 februari 2006 17:49 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik denk dat die bak geen 1 keer onder de 110% zal rijden, het zal een mooie flop worden.
Kwamen die wel aan testen?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:12 schreef SimtekF1 het volgende:
Nee oke maar toch.
Ik bedoel, ze testen nu eindelijk, maar wel met een 5 jaar oude auto, dat kan toch nooit wat worden.
Ze doen me heel erg denken aan het Lola team uit 1997.
Van hun eigen tijd? Hoe werkt de regel dan precies?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:27 schreef Vitalogy het volgende:
Het is 110% van de eigen tijd he. Super Aguri zal daar geen problemen mee hebben (mag ik hopen).
Dat denk ik ook niet. Tis al moeilijk zat. En tis idd 110% van hun eigen tijd. Dus... Lezen!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:34 schreef Vitalogy het volgende:
Ik kan het denk ik niet duidelijker uitleggen dan al in het bericht hierboven staat.
Dus wat Vitalogy zegt klopt neem ik aan.quote:Elke ronde afgelegd in de laatste 20 minuten moet sneller zijn dan 110% van de snelste kwalificatieronde van die piloot.
Silly season 2006 nu al van start?quote:Räikkönen wijst miljoenencontract McLaren af
Volgens geruchten in de Finse pers heeft McLaren-coureur Kimi Räikkönen een miljoenencontract van zijn huidige werkgever afgeslagen. De tweevoudig vice-wereldkampioen zou bij een contractverlenging tot 2009 zo’n 24 miljoen dollar per jaar kunnen verdienen. Voor Räikkönen vooralsnog geen reden bij het team uit Woking te blijven.
Dit zou erop kunnen duiden dat Räikkönen reeds bij een ander team een ontract heeft gesloten. De algemene verwachting in de paddock is dat hij naar het team van Ferrari vertrekt om daar Michael Schumacher op te volgen, hoewel McLaren dat ten koste van alles probeert te voorkomen.
Bron: Racefreaks
Daar ben ik het niet mee eens. Super Aguri heeft in tegenstelling tot Lola een grote geldschieter en een groot belang achter zich in de vorm van Honda.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:12 schreef SimtekF1 het volgende:
Ze doen me heel erg denken aan het Lola team uit 1997.
Maar dat is toch allang bezig? Alonso heeft al getekend voor 2007, Schumacher zou kunnen stoppen, Räikkönen zou azen op Ferrari, dat soort dingen. Dat noem ik al wel silly season.quote:
Ja da's waar ook... Dan wordt het weer extra aangezwengeld danquote:Op woensdag 22 februari 2006 09:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Maar dat is toch allang bezig? Alonso heeft al getekend voor 2007, Schumacher zou kunnen stoppen, Räikkönen zou azen op Ferrari, dat soort dingen. Dat noem ik al wel silly season.
quote:1 Fernando Alonso (M) Renault M 1'17.188 3 - 215.8 5
2 Giancarlo Fisichella (M) Renault M 1'17.395 4 +0.207 215.2 7
3 Juan Pablo Montoya (M) McLaren M 1'17.422 10 +0.234 215.1 18
4 Kimi Raikkonen (M) McLaren M 1'17.892 13 +0.704 213.8 19
5 Mark Webber (B) Williams B 1'18.462 13 +1.274 212.3 13
6 Jarno Trulli (B) Toyota B 1'18.789 24 +1.601 211.4 27
7 Jenson Button (M) Honda M 1'18.868 16 +1.680 211.2 21
8 Rubens Barrichello (M) Honda M 1'18.874 14 +1.686 211.2 19
9 Ralf Schumacher (B) Toyota B 1'20.032 4 +2.844 208.1 4
10 Tiago Monteiro (B) Midland F1 B 1'20.381 16 +3.193 207.2 29
11 Christian Klien (M) Red Bull M 1'24.103 3 +6.915 198.1 3
12 Yuji Ide (B) Super Aguri B 1'24.981 26 +7.793 196.0 27
13 David Coulthard (M) Red Bull M 1'30.923 3 +13.735 183.2 3
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |