abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35189129
Allemaal even nieuwe voorspellingen inleveren want Kimi rijdt eventjes een

1. Raikkonen - McLaren - 1:09.987


in Valencia. Holy crap!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 15:56:51 #127
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_35191749
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 14:44 schreef Vitalogy het volgende:
Allemaal even nieuwe voorspellingen inleveren want Kimi rijdt eventjes een

1. Raikkonen - McLaren - 1:09.987


in Valencia. Holy crap!
Yeah! Kimi!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 17:59:17 #128
34586 kepler
No bounce, no play
pi_35196713
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=109826
quote:
Formule 1-baas Bernie Ecclestone heeft aangegeven dat hij erover nadenkt om
de Amerikaanse Grand Prix van Indianapolis naar Las Vegas te verhuizen. Het
contract met het circuit in Indianapolis loopt af aan het einde van dit jaar.
Ad powered by www.webads.nl

De mogelijkheid bestaat dat Indianapolis niet geïnteresseerd is in verlenging van het
contract vanwege het bandendebacle van het vorige seizoen. "Het contract met Indianapolis loopt af aan het einde van dit jaar en ik weet niet zeker of ze het willen verlengen", zei Ecclestone tegen Autosprint. "Ik ben op dit moment naar alternatieven aan het zoeken, zodat de Amerikaanse Grand Prix kan blijven bestaan."

"We gaan niet terug naar Long Beach", zei Ecclestone. "Het zou het mooiste zijn als we een stratenrace hadden in Las Vegas die door de hoofdstraat gaat waar alle grote casino's zijn." In 1982 werd de Amerikaanse Grand Prix gehouden in de straten van Las Vegas. In juni 2005 waren er al geruchten over een F1-race in Las Vegas.
Las Vegas weer terug
lijkt me een mooie locatie voor een circuit
The line is a dot to you!
pi_35197247
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:48 schreef Rory78 het volgende:
Okay, mijn bijdrage:
1) Ferrari
2) Renault
3) McLaren
4) Honda
5) Toyota
6) Williams
7) BMW
8) Red Bull
9) Midland
10) Toro Rosso
11) Super Aguri
N.B.: We krijgen weer een echte Top4, zoals dat vroeger ook zo was. Alle vier deze teams zullen overwinningen halen. Toyota en Williams vechten veel op de baan, maar kunnen net niet met de top mee. Zij zullen wederom dit jaar geen GP winnen, maar komen wel zo nu en dan op het podium. Vlak daarachter komt BMW dat het hele jaar het gevecht aan moet gaan met RedBull en Midland. Doordat BMW echter de constantere is, zal zij voor beide andere teams eindigen. Midland is de iets mindere, maar wel even constant en pakt heel wat puntjes mee. Voor RedBull wordt het een heel grillig jaar, met een enkel podiumpje. Daarachter strijden STR en SA om de laatste startplekken. De V10 blijkt toch geen voordeel te hebben en SA blijkt wel een redelijk eigen concept op de baan neer te kunnen zetten en het wordt een leuk gevecht om niet op de laatste plaats terecht te komen. Al met al denk ik dat de F1 korter op elkaar komt. Tussen de eerste en laatste plek komt gedurende het seizoen slechts drie seconde per ronde te zitten, terwijl de top 4 telkens binnen 1 seconde van elkaars rondetijd opereert. De herinvoering van de bandenwissels, maken het dat het niet ultiem spannend wordt, doordat strategie nu opnieuw weer heel erg belangrijk wordt.
STR heeft de snelheid er wel aardig inzitten! Getuige hun testtijden. Ik denk dat ze sneller zullen zijn dan Midland.
pi_35197385
Nu lijkt het daar zeker op ja. En gezien de tijden in Bahrein en eigenlijk meteen vanaf hun eerste test misschien ook wel sneller dan een klap andere teams.

Maar MF1 heeft al zoiets laten weten dat ze direct protest gaan aantekenen als STR voor hun eindigt. Dus dat komt wel goed.
pi_35198138
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 18:19 schreef Vitalogy het volgende:
Nu lijkt het daar zeker op ja. En gezien de tijden in Bahrein en eigenlijk meteen vanaf hun eerste test misschien ook wel sneller dan een klap andere teams.

Maar MF1 heeft al zoiets laten weten dat ze direct protest gaan aantekenen als STR voor hun eindigt. Dus dat komt wel goed.
Ik weet niet of het veel uithaalt, dat protest. Ik denk wel dat de FIA zelf met extra restricties komt.
Het is ook niet echt eerlijk dat het rijkste team van het veld een voordeel krijgt op deze manier.

Ik vraag me dan ook af of er een direct verband is tussen Dietrich z'n centen en Bernie's recente uitspraken over Midland. Ik vind het namelijk wel zo'n gekke zet van Ecclestone om zulk kritiek te geven voor d'r ook maar één race is gereden Als je Christijan z'n verhalen leest is Midland juist bezig om zich neer te zetten als een professioneel team. Super Aguri verdient dan meer kritiek.

Natuurlijk is Bernie niet FIA maar nu al een team in diskrediet brengen stuurt de FIA wel wanneer het aankomt op zaken als een protest. Ergens verwacht ik nog wel meer pittige uitspraken van die witte uil voordat het seizoen echt begonnen is.

Allemaal speculatie, natuurlijk (het leuke van deze spannende tijden voor de eerste race).
Nuttin' but ifs.
Calm down, please!
pi_35198263
Hey...een nieuw deeltje

Jammer dat Spa van de kalender is geschreven. Mijn pa en ik hadden er al kaarten voor gekocht
Bla....:P
AutoFans.nl
  vrijdag 17 februari 2006 @ 20:13:18 #133
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35201110
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 17:59 schreef kepler het volgende:
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=109826
[..]

Las Vegas weer terug
lijkt me een mooie locatie voor een circuit
moet het wel een avond race worden, dan is las vegas wel mooi.

maar een avond race is midden in de nacht hier dat zie ik ook niet zitten.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_35201202
quote:
FIA legt 110%-beperking op voor kwalificatie

Om te vermijden dat piloten traag zullen rijden door het nieuwe kwalificatieformaat, legt de FIA een 110%-regel op volgens Autosport.com. De FIA wel ten alle koste vermijden dat ook dit formaat op een sisser afloopt en het trage rijden tijdens de in- en outlaps vermeden wordt.

Er is immers gebleken dat het mogelijk is om met het nieuwe formaat een strategisch voordeel te behalen. Na de kwalificatie mogen de benzinetanks bijgevuld worden met een aantal liter per afgelegde ronde. Als men dus per ronde, en dit geldt vooral voor de in- en outlaps, minder benzine verbruikt, houdt men dus meer benzine over dan de starthoeveelheid. Dit betekent dat men in het laatste 20 minuten van de kwalificatie met minder dan de benzinehoeveelheid, waarmee men aan de start van de race verschijnt, heeft gereden.

Meerdere teams hebben in de Technical Work Group laten verstaan dat ze vrezen voor het gebruik van dergelijke tactiek. De FIA wil dat dit nieuwe formaat een succes wordt en legt daarom een extra beperking op.

Elke ronde afgelegd in de laatste 20 minuten moet sneller zijn dan 110% van de snelste kwalificatieronde van die piloot. Zoniet zal die ronde niet meetellen om de benzinehoeveelheid die mag bijgetankt worden te bepalen.
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12897_0_2_0_C
Calm down, please!
pi_35201531
quote:
Raikkonen sluit als snelste af in Valencia

Kimi Raikkonen heeft op de laatste testdag van deze week op het circuit van Valencia de snelste tijd van de dag gereden. De Fin reed 81 probleemloze ronden, en was de enige die een tijd zette onder de 70 seconden.

Achter Raikkonen was het Giancarlo Fisichella die de tweede tijd neerzette. De Italiaan was bijna een volle seconde langzamer dan Raikkonen in de McLaren. In de middag kwam Fisichella door een probleem aan de wagen stil te vallen. Teamgenoot Kovalainen was vandaag de meest productieve rijder met maarliefst 161 gereden ronden.

Midland kwam vandaag met drie rijders in actie. Christijan Albers was de snelste van de drie en eindigde op de zesde plaats op ruime achterstand van de la Rosa die vijfde werd. Tiago Monteiro zorgde aan het einde van de dag nog voor een onderbreking van de testsessie, door zijn Midland in de grindbak te parkeren.

Testsessie Valencia dag 4
01 K. Raikkonen - McLaren - 1:09.987
02 G. Fisichella - Renault - 1:10.921
03 H. Kovalainen - Renault - 1:11.071
04 D. Coulthard - Red Bull Racing - 1:11.076
05 P. de la Rosa - McLaren - 1:11.245
06 C. Albers - Midland F1 - 1:13.062
07 A. Sutil - Midland F1 - 1:13.500
08 T. Monteiro - Midland F1 - 1:13.815
http://www.f1news.nl/index.php?id=4016
Calm down, please!
pi_35207475
Lekker op dreef kimi,

Mijn top 3

McLaren,
Williams
Renault

Om maar eens gek te doen.
pi_35207541
quote:
Heeft zeker Mosley weer verzonnen, wordt echt helemaal gek van die vent.
Met ze domme voorstellen, en het gekke is nog dat elk voorstel dat ie doet , meestal wel wordt uitgevoerd.
pi_35208846
Hoe moet dat nu met Albers? Die begreep het voor die 110% regel al niet meer.
pi_35231041
Mijn top 3 voorspelling:

1: Renault
2: Honda
3: Toyota

Helaas, geen McLaren in de top 3 zoals het er nu uitziet.
Kimi heeft dan wel laatst de snelste tijd neergezet maar bedenk je dan maar dat de Mercedes motor hoogstwaarschijnlijk vrijwel elke race vuurwerk gaat geven. Kimi concentreerde zich trouwens op de short runs om de hoogste snelheid van de MP4-21 te testen en zette daarmee de snelste tijd neer. Maar bedenk je dat Heikki Kovalainen en Giancarlo Fisichella volle race afstanden reden, die simuleerden dus een volle race. Kimi reed waarschijnlijk vrij licht om te kunnen zien wat de hoogste snelheid was, terwijl als hij volgetankt had geweest had 'ie waarschijnlijk 2 seconden trager geweest.

Ik zie de toekomst van McLaren-Mercedes dan ook (helaas) donker in. Ik moet ze wel meegeven dat de betrouwbaarheid iets beter lijkt te worden (lees: IETS), maar of dit genoeg is voor Bahrain?
We zullen zien. Ik hoop nergens op, dan kan het ook niet tegenvallen.
Tralalalaaa
pi_35231530
Zal er nog een arrows overblijven na bahrein ?


SA05
pi_35231638
Regenbanden op een droge baan ook Wie is de bestuurder?

Mijn top 5 dit seizoen -
Renault
Toyota
Honda
McLaren
Ferrari
Where facts are few, experts are many.
pi_35232383
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 19:54 schreef Atreidez het volgende:
Regenbanden op een droge baan ook Wie is de bestuurder?

Mijn top 5 dit seizoen -
Renault
Toyota
Honda
McLaren
Ferrari
Takuma Sato, staat ook op de wagen. En het zijn intermediates geen regenbanden.
pi_35232774
Pietje precies Intermediates doe je toch om bij regenomstandigheden.. Had m niet ingezoomd trouwens, dus had nie gezien dat t sato was
Where facts are few, experts are many.
pi_35232932
Het schiet al weer op, nog drie weken, heb er echt weer zin in
  zaterdag 18 februari 2006 @ 20:42:54 #145
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_35233724
kunnen we ons na het weekend weer opmaken voor het begin van de Manager???

ik wil mn team voorelkaar hebben!
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_35233994
Volgens F1total.com en grandprix.com zou één van de nieuwe teams die haar opwachting kan maken vanaf 2008 wel eens een team van 7-voudig wereldkampioen Michael Schumacher kunnen zijn. Eddie Jordan zou verklaard hebben dat Michael samen met Volkswagen aan een F1-project denkt. Mogelijke namen voor het team zijn "Team Schumacher Audi F1" en "Team Schumacher Volkswagen F1".

In Schumacher-kringen wordt het idee als een hersenspinsel afgedaan.

Het contract van Michael loopt eind 2006 af bij Ferrari. Het is nog niet geweten wat Schumacher erna gaat doen, maar een overstap naar een ander team als rijder lijkt o.m. voor Niki Lauda uitgesloten. Insiders menen te weten dat Schumacher een functie als teammanager ambieert.
pi_35234997
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 20:42 schreef CybPraetorian het volgende:
kunnen we ons na het weekend weer opmaken voor het begin van de Manager???

ik wil mn team voorelkaar hebben!
Ik ga me voor die tijd toch eerst weer wat verdiepen in de huidige stand van zaken. Het winter seizoen volg ik niet echt, dus ik weet niet wat ik kan verwachten van de teams. (al kan je dat bijna nooit)

Is er al wat bekend over de nieuwe F1 manager, zijn er nog grote verschillen qua opzet met het vorige seizoen, zoals wisselende prijzen?
pi_35235416
Ferrari en schumi zullen wel wat goedkoper zijn geworden. Lijkt me logisch als de prijzen gebaseerd zijn op de resultaten van 2005, en dat t geen natte vinger werk is
Where facts are few, experts are many.
  Voormalig Sport Koningin zondag 19 februari 2006 @ 11:51:21 #149
35237 Nuongirl
pi_35249076
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 20:42 schreef CybPraetorian het volgende:
kunnen we ons na het weekend weer opmaken voor het begin van de Manager???

ik wil mn team voorelkaar hebben!
Voor 1 maart is hij online . We zijn in ieder geval druk bezig met de voorbereidingen. Ik hoop dat iedereen er net zo veel zin in heeft als wij
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
pi_35249164
quote:
Op zondag 19 februari 2006 11:51 schreef Nuongirl het volgende:

[..]

Voor 1 maart is hij online . We zijn in ieder geval druk bezig met de voorbereidingen. Ik hoop dat iedereen er net zo veel zin in heeft als wij
Yo Nuon hadden jullie nog contact opgenomen met dat contact waar ik jullie mee in contact heb gebracht?

hallo? contact?

Over die prijzen van de F1 manager, zeg maar.
Calm down, please!
  Voormalig Sport Koningin zondag 19 februari 2006 @ 12:02:26 #151
35237 Nuongirl
pi_35249293
quote:
Op zondag 19 februari 2006 11:56 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Yo Nuon hadden jullie nog contact opgenomen met dat contact waar ik jullie mee in contact heb gebracht?

hallo? contact?

Over die prijzen van de F1 manager, zeg maar.
mail me nog even op nuongirl@fok.nl

* Nuongirl nu echt gaat douchen
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
pi_35249924
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:02 schreef Nuongirl het volgende:

[..]

mail me nog even op nuongirl@fok.nl

* Nuongirl nu echt gaat douchen
Calm down, please!
pi_35250658
Leuk die manager, heb er echt zin in.
Ik vraag me trouwens echt af of dat hele Super Aguri gedoe ooit wat gaat worden.
Die lui hebben net een paar rondjes getest, meer niet, wat is dan je bedoeling als team.
pi_35250950
Ggggoed ... Met dank aan RPowa:

Alle F1 auto's van 1950 tot en met 2004 op A0 formaat

18 Mbyte!

Enjoy
Calm down, please!
  zondag 19 februari 2006 @ 13:33:26 #155
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35252183
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:59 schreef Googolplexian het volgende:
Ggggoed ... Met dank aan RPowa:

Alle F1 auto's van 1950 tot en met 2004 op A0 formaat

18 Mbyte!

Enjoy
1 JPG 18 mb
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_35252810
Cool, ff kijken.
pi_35252904
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:59 schreef Googolplexian het volgende:
Ggggoed ... Met dank aan RPowa:

Alle F1 auto's van 1950 tot en met 2004 op A0 formaat

18 Mbyte!

Enjoy
Leuk!
even downloaden!
pi_35258769
quote:
Ferrari test wederom in Bahrein

zondag 19 februari 2006 om 16:57 - Na een rustdag is het vandaag wederom Ferrari dat verder test op het woestijncircuit van Bahrein. Vandaag waren het Michael Schumacher en Felipe Massa die gezamenlijk de honneurs waarnamen.

Michael Schumacher zette vandaag het ontwikkelen van de 248 F1 voort. Daarnaast voerde de Duitser een aantal aërodynamicatests uit en probeerde hij verschillende types banden. In totaal kwam de zevenvoudig wereldkampioen tot 93 ronden met een besttijd van 1'32"007. Dat betekent dat de tijden van de 248 F1 steeds beter worden: donderdag en vrijdag deed Schumacher nog bijna een seconde langer over zijn beste ronde.

Felipe Massa flankeerde vandaag zijn teamgenoot. De Braziliaanse racecoureur testte vandaag uitsluitend verschillende Bridgestone-banden. Hij legde minder ronden af dan Schumacher, 65 in totaal. Hij was ook precies drie tienden langzamer dan Schumacher. Morgen gaat het testwerk van Ferrari gewoon door.

Nr./ Coureur / Team / Tijd / Verschil / Ronden
1. / M. Schumacher / Ferrari B / / 1'32''007 / 93
2. / F. Massa / Ferrari B / 1'32''307 / + 0'00''300 / 65
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12998
Calm down, please!
pi_35261892
quote:
Ecclestone: Invoering V8 een dure fout

Bernie Ecclestone is van mening dat de overstap van een 3.0 Liter V10-motor naar een 2.4 Liter V8-krachtbron een dure fout is geweest – maar daar voegt hij wel aan toe dat de fabrikanten daar zelf schuldig aan zijn. Alle teams, op Scuderia Toro Rosso na, zullen met deze V8-krachtbron rijden om zo de kosten en snelheden te drukken.

Tenminste, dat was de achterliggende gedachte. Ecclestone heeft nu laten weten dat hetzelfde doel op een veel goedkopere manier had kunnen worden bereikt – op de manier zoals juist Scuderia Toro Rosso het doet. De tweede renstal van de Oostenrijkse energiedrankfabrikant Red Bull zet een limiet op de bestaande V10 en drukt zo de kosten en de snelheid. Volgens de Brit zijn de kosten bij de overige teams nu alleen maar gestegen.

“Het is een regel waar ik niet van houd. Het was ook niet nodig, want ze hadden dezelfde doelen kunnen met een oude tien cilinder kunnen bereiken door de kracht te limiteren", zo vertelde Ecclestone. "De nieuwe V8-motoren kosten een fortuin en de volgende stap zijn we daar een limiet op moeten zetten, aangezien ze te krachtig worden. Dus ze hadden precies hetzelfde meteen kunnen doen door een limiet op de V10 te zetten. Ze hadden genoeg geld bespaard.”

Volgens Ecclestone komt het echter door de teams zelf: “Er was een vergadering in Monaco met alle teams om over de kostenbesparing te discuseren, maar het begon uit de hand te lopen aangezien het uiteindelijke idee was dat er een gelijke vermindering in kosten kracht zou komen als de motorcapaciteit zou dalen met twintig procent. Het was totale onzin; niemand heeft de problemen doorgrondig geanalyseerd. De fabrikanten pleitten er voor om de V8 te maken, maar pas later realiseerden ze zich welke kost daar aan verbonden waren.”
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5515
Calm down, please!
pi_35264471
quote:
Goh wat een verrassing hè Berny
pi_35272586
Mosley is ook al zo lekker bezig, check deze berichten op de Verstappen site.
Leuke reactie ook terug van de sjeik.

FIA president Mosley ziet toekomst A1 somber in
(16/2/2006) FIA president Max Mosley liet zich onlangs wat denigrerend uit over de A1GP series, door te stellen dat deze klasse gedoemd is te mislukken omdat het ontbreekt aan 'grote namen'. Mosley verwees in dit verband naar het Group C sports car kampioenschap in de jaren tachtig, waarbij wel de grote merknamen aanwezig waren maar geen racecoryfeën. "De mensen interesseerden zich toen al niet voor namen als Mercedes en Jaguar maar wilden helden zien, zoals Senna. Dat had Group C niet te bieden en daarom kwam er geen hond kijken. Met alle respect voor John Surtees, Alan Jones en Emerson Fittipaldi, maar met deze namen zal A1GP nooit kunnen concurreren met F1."

Graag hadden we ook zijn mening willen horen over het spektakel dat A1 te bieden heeft, met name de talloze inhaalacties waarvan er per race meer te zien zijn dan in een geheel F1 seizoen, maar ja...


Sjeik Maktoum reageert op Max Mosley
(19/2/2006) Sjeik Maktoum beschuldigt Max Mosley van eenzijdige partijdigheid naar de A1GP serie toe. "De voorzitter van de FIA wordt verondersteld om neutraal te zijn" sprak Maktoum, "Die zou geen enkele partijdigheid moeten laten blijken over een serie waar ze gezag over hebben."

Ook liet Maktoum weten dat A1 inmiddels een tv publiek heeft van 20 tot 30 miljoen kijkers. Hiermee behoort de serie tot de tien best bekeken sporten ter wereld. "Dat hebben we in slechts zes maanden opgebouwd" zei Maktoum, "Dat is een behoorlijke prestatie. Inmiddels heeft A1GP zijn eigen sterren al ontwikkeld."

Max Mosley liet eerder weten dat A1GP niet de titel 'World Cup of Motorsport' zou mogen voeren, omdat het daarvoor aan grote namen zou ontbreken.

De uitspraak die Maktoum nu doet over Max Mosley is eigenlijk buitengewoon hard. Om een neutrale bond partijdigheid te verwijten is eigenlijk de ergste beschuldiging die je kunt uitspreken.
pi_35280146
quote:
Op zondag 19 februari 2006 22:53 schreef SimtekF1 het volgende:
De uitspraak die Maktoum nu doet over Max Mosley is eigenlijk buitengewoon hard. Om een neutrale bond partijdigheid te verwijten is eigenlijk de ergste beschuldiging die je kunt uitspreken.
Ik geef m er wel gelijk in.. Die Mosley zit dan wel bij de FIA, maar in principe zijn het gewoon 2 extra handen op Bernie ze buik.
Where facts are few, experts are many.
  maandag 20 februari 2006 @ 10:21:37 #163
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35280492
Het valt me nu net pas op:

Testdag 17-02-06 reed Monteiro in de M16-02 een snelste ronde van 1.13.81
Testdag 17-02-06 reed Albers in de EJ15B-03 een snelste ronde van 1.13.09

Vraag me af of de M16-02 wel een verbetering is tov vorig seizoen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35284106
quote:
Op maandag 20 februari 2006 10:21 schreef sanger het volgende:
Het valt me nu net pas op:

Testdag 17-02-06 reed Monteiro in de M16-02 een snelste ronde van 1.13.81
Testdag 17-02-06 reed Albers in de EJ15B-03 een snelste ronde van 1.13.09

Vraag me af of de M16-02 wel een verbetering is tov vorig seizoen.
Misschien zou je eens naar tijden van andere teams moeten kijken met hun "B"-wagens en de 2006 variant..
  maandag 20 februari 2006 @ 12:46:42 #165
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35284559
quote:
Op maandag 20 februari 2006 12:33 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Misschien zou je eens naar tijden van andere teams moeten kijken met hun "B"-wagens en de 2006 variant..
Wat ik bedoel is dat de EJ15B-03 met een V8 sneller is dan de M16-02. Oftewel met dezelfde krachtbron is de oude auto sneller.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35284897
Waarom zou er een V8 in die EJ15B-03 zitten? Lijkt me sterk dat ze die helemaal passend hebben gemaakt voor een nieuwe motor terwijl ze met de nieuwe auto aan t ontwikkelen zijn. Ga er maar vanuit dat daar gewoon een (geknepen) v10 in zit..
Where facts are few, experts are many.
  maandag 20 februari 2006 @ 13:00:29 #167
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35284989
quote:
Op maandag 20 februari 2006 12:57 schreef Atreidez het volgende:
Waarom zou er een V8 in die EJ15B-03 zitten? Lijkt me sterk dat ze die helemaal passend hebben gemaakt voor een nieuwe motor terwijl ze met de nieuwe auto aan t ontwikkelen zijn. Ga er maar vanuit dat daar gewoon een (geknepen) v10 in zit..
Omdat er op de MF1 site staat dat het de interim auto is. En die interim auto hebben ze tijdens de test gebruikt om de V8 te testen totdat de M16-02 klaar was.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35287021
quote:
Super Aguri start met eerste testsessie

Het Super Aguri Team plant deze week haar eerste echte test met de half nieuwe SA05. een wagen die werd opgebouwd uit de gehomologeerde monocoques die het van Paul Stoddart kon overkopen enkele maanden geleden. Stoddart - de ex-Minardibaas - kocht de overlevingscellen zelf van het ter ziele gegane Arrows. De cockpits in koolstofvezel dateren uit 2002 toen deze werden onwikkeld voor de Arrows A23.

Niettemin wist het Super Aguri Team de steun van Honda aan te trekken waardoor het met de fabrieksmotoren van Honda aantreedt in 2006.

Een eerste test voor het SA05-chassis komt er deze week op het circuit van Barcelona, waar ook Renault, McLaren, Toyota, Williams, Honda, Red Bull en Midland present zullen zijn.

Daar het team voorlopig slechts 1 wagen geprepareerd heeft zullen beide rijders elkaar afwisselen. Yuji Ide - Runner up un het Formula Nippon kampioenschap van 2005 - maakt dus zijn F1 debuut aan de zijde van kopman Takuma Sato. Vorige week werd reeds een shake down uitgevoerd op het vliegveld in Kemble waar tijdens rechte-lijn-testen geen noemenswaardige problemen werden vast gesteld ivm electronica of mechanica.
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12908_0_2_0_C

voorlopig maar 21 auto's op het veld dus ... weird. Ik hoop dat ze de tweede auto een beetje op tijd afhebben
Calm down, please!
  maandag 20 februari 2006 @ 14:31:25 #169
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_35287859
20-2 - Wat Jos Verstappen na de laatste A1 Grand Prix van dit seizoen (2 april, China) gaat doen is vooralsnog ongewis. Maar een entree in de DTM sluit de Limburger voor dit jaar alvast uit. Hij zegt op zijn internetsite dat dat ‘definitief van de baan’ is.


De teams konden niet aan de verwachtingen van de 33-jarige coureur voldoen. ,,Dat wil niet zeggen dat dat voor de toekomst ook geldt, maar een aantrekkelijke uitgangspositie in een goede auto zat er nu gewoon niet in”, zegt hij. ,,En ik wil perspectief hebben, bij een team waarbij je de kans hebt om voorin te rijden. Dat konden ze me niet bieden voor dit jaar. Maar misschien wel in 2007, dus ik laat het nog niet los."

Eerder verklaarde Verstappen ‘ook in de zomer te willen racen’. Maar nu de onderhandelingen in de DTM op niets zijn uitgelopen, sluit hij een langer verblijf in de A1 Grand Prix (dat van de zomer stil ligt) niet uit. Verstappen: ,,Ik heb het uitstekend naar mijn zin. Dus wat mij betreft plakken we er nog een seizoen aan vast. We moeten hiervoor nog in gesprek, maar het uitgangspunt is dat de interesse wederzijds is.”

,,We zijn met het team op de goede weg, iedereen raakt beter op elkaar ingespeeld. Dat biedt perspectief, niet alleen voor de laatste drie races, maar ook voor het nieuwe seizoen”, vindt hij. ,,Ik heb er veel zin in."
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
  maandag 20 februari 2006 @ 14:36:29 #170
131800 Tarado
capô de fusca
pi_35288018
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:02 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12908_0_2_0_C

voorlopig maar 21 auto's op het veld dus ... weird. Ik hoop dat ze de tweede auto een beetje op tijd afhebben
Met Sato als coureur mogen ze toch ook wel wat reservewagens bouwen.....
  maandag 20 februari 2006 @ 16:08:06 #171
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_35291326
quote:
Op zondag 19 februari 2006 11:51 schreef Nuongirl het volgende:

[..]

Voor 1 maart is hij online . We zijn in ieder geval druk bezig met de voorbereidingen. Ik hoop dat iedereen er net zo veel zin in heeft als wij
kun je al wat van de sluier oplichten??

-nieuwe features?
-enkel screenshotje?
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_35293074
Beter laat dan nooit:

Alonso: "Ferrari verspilt tijd aan Rossi"
17 februari 2006

Renault-rijder Fernando Alonso heeft geen problemen met de Ferrari-tests van Moto GP-kampioen Valentino Rossi. Het Italiaanse Formule 1-team verdoet hier alleen maar waardevolle tijd mee, zo meent de jonge wereldkampioen.

Rossi heeft twee weken geleden voor de derde keer getest voor Ferrari. Dat was op het circuit van Valencia, in het bijzijn van de andere teams. Alonso zei tegen de Spaanse krant Marca: "Ik vind het niet erg om Rossi in een Ferrari bezig te zien. De tijd die Ferrari in de tests van Rossi stopt, kan het team namelijk niet steken in de voorbereiding van de wagens voor het komende seizoen."

"Hij kan misschien wel vijfde worden of zelfs op het podium komen. Maar dat zou ik ook op een motor kunnen, als ik wat tijd kreeg om te oefenen," aldus Alonso.

Wel coole uitspraak: "dat zou ik ook op een motor kunnen"!
  maandag 20 februari 2006 @ 17:14:24 #173
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_35293775
Ik geloof ook niet zo in Rossi.

*Ik kan niet wachten tot dat de lichten weer op groen gaan
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_35294454
quote:
Bahrein dag 7: Slechts 49 laps voor Schumi

Dag zeven voor Ferrari in Bahrein waar Michael Schumacher en Felipe Massa hun testwerkzaamheden voltooiden welke bestonden uit – zoals gebruikelijk – het testen van de banden, de set-up, en enkele elektronische onderdelen. Het was bewolkt in Bahrein, met af en toe behoorlijke windvlagen.

Michael Schumacher reed opnieuw in de 248-F1, en weet zijn stijgende lijn voor te zetten. De hele week verbeterd hij zijn ‘best-lap-time’, dag zeven is geen uitzondering. Met een snelste tijd van 1 minuut 31.390 verbeterd hij zijn beste tijd van gisteren met ruim zes tiende van de seconde. De Duitser passeerde echter slechts 49 keer start-finish, dit als gevolg van alweer technische probleempjes met de nieuwe bolide van de Italiaanse renstal.

Zijn teamgenoot Felipe Massa reed aanzienlijk meer rondes over het Bahrain International Circuit: 124. Zijn snelste tijd werd 1 minuut 30.410. De Braziliaan reed echter in de F2004, aangedreven door een reguliere V10. Morgen komen beide coureurs opnieuw in actie.

Felipe Massa / Ferrari F2004 (V10) / 1:30.410 / 124
Michael Schumacher / Ferrari 248-F1 / 1:31.390 / 49
http://www.formule1wereld.nl/2006/nieuwsitem.php?subaction=showfull&id=1140449812&archive=&ucat=3
Calm down, please!
  maandag 20 februari 2006 @ 17:41:25 #175
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_35294674
Ik denk dat Ferrari flink bezig is om de underdog te willen worden...

En daarna kei hard toe te slaan,vrees ik
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_35294813
Die technische problemen stellen me niet gerust...
Ik hoop dat ze de auto nog op tijd betrouwbaar kunnen krijgen.

Het is wel positief dat de 248-F1 steeds sneller gaat
pi_35298562
quote:
Op maandag 20 februari 2006 17:14 schreef TimoBasso het volgende:
Ik geloof ook niet zo in Rossi.

*Ik kan niet wachten tot dat de lichten weer op groen gaan
Gelukkig is februari niet zo lang

Hoop eigelijk ook dat Ferrari de underdog aan het spelen is, maar goed 't blijft altijd zooo onwijs lastig. En na één of twee races valt er ook niet extreem veel te zeggen. Maar ben wel ontzettend benieuwd!
pi_35298720
quote:
De testagenda van deze week - 20 februari - 19:12

De eerste testdag van de week zit er reeds op. Ferrari kwam vandaag in actie op het Sakhir circuit in Bahrein maar tijdens de rest van de week zal er nog veel meer te beleven vallen in F1 land. Hier een overzicht van het testprogramma.

Dinsdag 21 februari
Bahrein: Ferrari
Barcelona: McLaren, Williams, Honda, Red Bull, Midland, Super Aguri
Imola: Scuderia Toro Rosso

Woensdag 22 februari
Bahrein: Ferrari
Barcelona: Renault, McLaren, Toyota, Williams, Honda, Red Bull, Midland, Super Aguri
Imola: BMW Sauber, Scuderia Toro Rosso

Donderdag 23 februari
Barcelona: Renault, McLaren, Toyota, Williams, Honda, Red Bull, Midland, Super Aguri
Imola: BMW Sauber, Scuderia Toro Rosso

Vrijdag 24 februari
Barcelona: Renault, Toyota, Red Bull
Imola: BMW Sauber, Scuderia Toro Rosso
http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=416
Calm down, please!
  maandag 20 februari 2006 @ 19:33:37 #179
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_35298835
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:26 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Gelukkig is februari niet zo lang

Hoop eigelijk ook dat Ferrari de underdog aan het spelen is, maar goed 't blijft altijd zooo onwijs lastig. En na één of twee races valt er ook niet extreem veel te zeggen. Maar ben wel ontzettend benieuwd!
Maak je maar geen zorgen,ik verwacht ook een zeer sterk Ferrari

*Wie had dat ooit gedacht dat ik Ferrari weer iets gun ?
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_35298903
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:33 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

Maak je maar geen zorgen,ik verwacht ook een zeer sterk Ferrari

*Wie had dat ooit gedacht dat ik Ferrari weer iets gun ?
Ik verwacht dat Honda en Renault de eerste races sterker zullen zijn. Ik voel het aan m'n koelvloeistof.
Calm down, please!
  maandag 20 februari 2006 @ 19:36:41 #181
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_35298964
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:35 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik verwacht dat Honda en Renault de eerste races sterker zullen zijn. Ik voel het aan m'n koelvloeistof.
lol
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  dinsdag 21 februari 2006 @ 11:14:22 #182
11375 Mr_T
Always Outnumbered
pi_35320429
quote:
Super Aguri rijdt eerste meters in openbaar



Na de eerste shakedown op een Engels vliegveld, heeft Super Aguri de eerste officiële testkilometers gereden in Barcelona. Takuma Sato kwam even naar buiten voor een installatieronde om 10.35 vanmorgen.

Super Aguri kreeg onlangs het groende licht van de FIA om aankomend seizoen deel te nemen in de F1. Het team maakt gebruik van de oude Arrows chassis uit 2002.

Het Japanese team test deze week drie dagen in Barcelona met Sato en Yuji Ide.
Die wagen ziet er nu toch wel verouderd uit. Ben benieuwd of die de 110-procentregel gaan halen... Of zullen ze een oogje toeknijpen?
Never Outgunned
  dinsdag 21 februari 2006 @ 11:59:58 #183
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_35321850
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:14 schreef Mr_T het volgende:

[..]

Die wagen ziet er nu toch wel verouderd uit.
Vind je het gek? In ontwerp is die auto bijna 5 jaar oud.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 12:13:47 #184
11375 Mr_T
Always Outnumbered
pi_35322334
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 11:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Vind je het gek? In ontwerp is die auto bijna 5 jaar oud.
Ja duh . Ik doelde op het feit dat men dit zo'n mooie wagen vond. Maar als je ziet waar men nu mee komt, is dit toch wel opeens verouderd...
Never Outgunned
pi_35335329
Ik denk dat die bak geen 1 keer onder de 110% zal rijden, het zal een mooie flop worden.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 18:01:26 #186
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_35335930
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:49 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik denk dat die bak geen 1 keer onder de 110% zal rijden, het zal een mooie flop worden.
Het zal me niks verbazen,als een paar grote Japanse bedrijven achter die mannen gaan staan dit jaar,stiekem gun ik ze wel een klein suc6je
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_35340813
Japanners moet je nooit onderschatten :p
pi_35341227
Nee oke maar toch.
Ik bedoel, ze testen nu eindelijk, maar wel met een 5 jaar oude auto, dat kan toch nooit wat worden.
Ze doen me heel erg denken aan het Lola team uit 1997.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:26:36 #189
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_35341771
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:12 schreef SimtekF1 het volgende:
Nee oke maar toch.
Ik bedoel, ze testen nu eindelijk, maar wel met een 5 jaar oude auto, dat kan toch nooit wat worden.
Ze doen me heel erg denken aan het Lola team uit 1997.
Kwamen die wel aan testen?
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_35341805
Het is 110% van de eigen tijd he. Super Aguri zal daar geen problemen mee hebben (mag ik hopen).
pi_35341918
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:27 schreef Vitalogy het volgende:
Het is 110% van de eigen tijd he. Super Aguri zal daar geen problemen mee hebben (mag ik hopen).
Van hun eigen tijd? Hoe werkt de regel dan precies?
pi_35342055
Ik kan het denk ik niet duidelijker uitleggen dan al in het bericht hierboven staat.
pi_35342099
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:34 schreef Vitalogy het volgende:
Ik kan het denk ik niet duidelijker uitleggen dan al in het bericht hierboven staat.
Dat denk ik ook niet. Tis al moeilijk zat. En tis idd 110% van hun eigen tijd. Dus... Lezen!
pi_35342240
Ik had het bericht van die 110% regel niet gelezen, dus ik dacht dat het zoiets als de oude 106% regel was
quote:
Elke ronde afgelegd in de laatste 20 minuten moet sneller zijn dan 110% van de snelste kwalificatieronde van die piloot.
Dus wat Vitalogy zegt klopt neem ik aan.
  woensdag 22 februari 2006 @ 09:39:21 #195
11375 Mr_T
Always Outnumbered
pi_35356997
quote:
Räikkönen wijst miljoenencontract McLaren af
Volgens geruchten in de Finse pers heeft McLaren-coureur Kimi Räikkönen een miljoenencontract van zijn huidige werkgever afgeslagen. De tweevoudig vice-wereldkampioen zou bij een contractverlenging tot 2009 zo’n 24 miljoen dollar per jaar kunnen verdienen. Voor Räikkönen vooralsnog geen reden bij het team uit Woking te blijven.

Dit zou erop kunnen duiden dat Räikkönen reeds bij een ander team een ontract heeft gesloten. De algemene verwachting in de paddock is dat hij naar het team van Ferrari vertrekt om daar Michael Schumacher op te volgen, hoewel McLaren dat ten koste van alles probeert te voorkomen.

Bron: Racefreaks
Silly season 2006 nu al van start?
Never Outgunned
  woensdag 22 februari 2006 @ 09:46:02 #196
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_35357107
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 20:12 schreef SimtekF1 het volgende:

Ze doen me heel erg denken aan het Lola team uit 1997.
Daar ben ik het niet mee eens. Super Aguri heeft in tegenstelling tot Lola een grote geldschieter en een groot belang achter zich in de vorm van Honda.
Lola had geen geld en kwam met een auto op de proppen die geen testkilometer had gereden en bovendien alleen op papier werkte (het hele ding was nooit in een windtunnel getest). Daarnaast hadden ze ook nog eens een krachtbron die niet meekon met de rest.
De voorbereiding van Super Aguri is bagger, ze hebben een pre-historisch chassis en misschien hadden ze beter een jaar kunnen wachten met hun debuut. Maar ik geef ze meer kans om te overleven in de formule 1 wereld als Lola, is het niet dit jaar dan is het volgend jaar wel.
  woensdag 22 februari 2006 @ 09:49:25 #197
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_35357180
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 09:39 schreef Mr_T het volgende:

[..]

Silly season 2006 nu al van start?
Maar dat is toch allang bezig? Alonso heeft al getekend voor 2007, Schumacher zou kunnen stoppen, Räikkönen zou azen op Ferrari, dat soort dingen. Dat noem ik al wel silly season.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 22 februari 2006 @ 10:07:59 #198
11375 Mr_T
Always Outnumbered
pi_35357568
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 09:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Maar dat is toch allang bezig? Alonso heeft al getekend voor 2007, Schumacher zou kunnen stoppen, Räikkönen zou azen op Ferrari, dat soort dingen. Dat noem ik al wel silly season.
Ja da's waar ook... Dan wordt het weer extra aangezwengeld dan
Never Outgunned
pi_35361039
Voor wie het testen vandaag wil volgen:
http://aplicacions.circui(...)mentsF1.asp?Idioma=2
pi_35362287
Renault komt de baan op
quote:
1 Fernando Alonso (M) Renault M 1'17.188 3 - 215.8 5
2 Giancarlo Fisichella (M) Renault M 1'17.395 4 +0.207 215.2 7
3 Juan Pablo Montoya (M) McLaren M 1'17.422 10 +0.234 215.1 18
4 Kimi Raikkonen (M) McLaren M 1'17.892 13 +0.704 213.8 19
5 Mark Webber (B) Williams B 1'18.462 13 +1.274 212.3 13
6 Jarno Trulli (B) Toyota B 1'18.789 24 +1.601 211.4 27
7 Jenson Button (M) Honda M 1'18.868 16 +1.680 211.2 21
8 Rubens Barrichello (M) Honda M 1'18.874 14 +1.686 211.2 19
9 Ralf Schumacher (B) Toyota B 1'20.032 4 +2.844 208.1 4
10 Tiago Monteiro (B) Midland F1 B 1'20.381 16 +3.193 207.2 29
11 Christian Klien (M) Red Bull M 1'24.103 3 +6.915 198.1 3
12 Yuji Ide (B) Super Aguri B 1'24.981 26 +7.793 196.0 27
13 David Coulthard (M) Red Bull M 1'30.923 3 +13.735 183.2 3
Calm down, please!
pi_35362345
Wow Super Aguri rijdt de snelste tijd nu.
pi_35362362
Oh nee toch niet
pi_35362408
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 13:06 schreef Vitalogy het volgende:
Oh nee toch niet
had gekund toch?
Calm down, please!
pi_35362463
Die rondjes van Renault laten wel zien dat ze het goed voor elkaar hebben zeg.
pi_35362517
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 13:09 schreef Vitalogy het volgende:
Die rondjes van Renault laten wel zien dat ze het goed voor elkaar hebben zeg.
en McLaren is ook weer bij, lijkt het. Ben benieuwd waar Honda blijft met de tijden.
Calm down, please!
pi_35363067
quote:
Update uit Barcelona...

Het is vandaag de tweede testdag op het Circuit de Catalunya en maar liefst acht teams komen in actie op de Spaanse omloop.

Veel werd er niet gereden in de vroege uurtjes van de testsessie. Rond de middag pas, toen de temperaturen omhoog gingen tot zo'n 19°C, kwamen de teams buiten om langere stints af te werken.

Bij Renault liep niet alles gesmeerd. Deze morgen kwamen beide bolides tot stilstand tijdens hun installatieronde omwille van elektronische problemen. Bij McLaren ging het beter. Zowel Kimi Raikkonen als Juan Pablo Montoya zijn aanwezig op de Spaanse omloop met hun racebolides voor Bahrein. Tot dusver zijn er geen mechanische problemen gemeld.

Super Aguri test vandaag hun banden voor de Grand Prix van Bahrein met hun racepiloot Yuji Ide. De Japanner zit met zijn geüpdatete Arrows bolide wel meer dan acht seconden verwijderd van de snelste tijd.

Bij Red Bull kende Christian Klien problemen met de versnellingsbak, waarna hij tot stilstand kwam op het circuit. Ook Rubens Barrichello botste met zijn Honda op gelijkaardige mankementen.

Tijden om 13u10

1. Kimi Raikkonen (McLaren) - 1:16.825 - 23
2. Fernando Alonso (Renault) - 1:17.188 - 9
3. Giancarlo Fisichella (Renault) - 1:17.395 - 11
4. Juan Pablo Montoya (McLaren) - 1:17.422 - 18
5. Ralf Schumacher (Toyota) - 1:17.551 - 7
6. Mark Webber (Williams) - 1:18.462 - 17
7. Jarno Trulli (Toyota) - 1:18.789 - 27
8. Jenson Button (Honda) - 1:18.868 - 21
9. Rubens Barrichello (Honda) - 1:18.874 - 19
10. Tiago Monteiro (MF1 Racing) - 1:20.381 - 30
11. Christian Klien (Red Bull) - 1:24.103 - 3
12. Yuji Ide (Super Aguri) - 1:24.981 - 27
13. David Coulthard (Red Bull) - 1:30.923 - 3
http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=430
Calm down, please!
  woensdag 22 februari 2006 @ 13:29:25 #207
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35363167
Ligt het aan mij, of vallen de tijden van RB Racing tegen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35363276
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 13:29 schreef sanger het volgende:
Ligt het aan mij, of vallen de tijden van RB Racing tegen?
quote:
09:42 | Rosberg rijdt tegen Coulthard aan in de pitstraat

Dat Nico Rosberg een debutant is die nog veel moet leren zagen we drie weken geleden in Valencia waarbij hij op volle snelheid in zijn outlap en met een olievlag hard van de baan schoot en tegen de bandenstapels eindigde.

Vandaag liet de Williams-coureur opnieuw zien dat hij nog veel te leren heeft. David Coulthard reed de pitstraat in en passeerde de pitbox van Williams, waar Nico Rosberg klaar was om naar buiten te rijden. Rosberg hoorde te wachten, maar wachtte niet en keek en reed toch vanuit de box de pitstraat in waar Coulthard reed.

Gevolg was dat de twee elkaar raakten waarbij de RB2 van Coulthard lichtjes van de grond kwam. Vlak erna spraken de twee teammanagers van Williams en Red Bull over het voorval.
quote:
12:13 | Klien stopt op het rechte stuk

Christian Klien heeft zijn Red Bull stilgezet op het rechte stuk. De Oostenrijker kent een schakelprobleem bij het opkomen van het rechte stuk en stopte zijn wagen voor de pitmuur.
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=liveupdate&num=22feb06
Calm down, please!
  woensdag 22 februari 2006 @ 13:34:45 #209
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_35363349






  woensdag 22 februari 2006 @ 13:39:52 #210
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35363547
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 13:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zie voornamelijk overeenkomsten in voorvleugel
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 22 februari 2006 @ 15:10:37 #211
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_35366696
Volgens mij ligt die 110%-regel wat subtieler. Ik heb eens verder naar andere bronnen gezocht en volgens mij is het zo dat de F1-teams een bericht van de FIA "zouden" hebben gekregen waar dit in staat. De FIA is er meestal rap bij om dit soort regelwijzigingen als persbericht uit te geven, en die ben ik (nog) niet tegengekomen.

Overigens is het wel zo dat dit soort dingen direct mogen worden ingevoerd, zonder tussenkomst van de teams, en wel als men het op veiligheid gooit: "Changes made for safety reasons may come into force without notice."
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_35367070
Waarom heeft minardi trouwens nooit een race met de A23 gereden? Hij had toch meer potentie dan de PS02/03/04, tenminste dat las ik ergens in een interview van jos.
pi_35367267
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 15:24 schreef MIster911 het volgende:
Waarom heeft minardi trouwens nooit een race met de A23 gereden? Hij had toch meer potentie dan de PS02/03/04, tenminste dat las ik ergens in een interview van jos.
De kosten die gepaard gingen met het aanpassen van het chassis aan de motor en andere onderdelen waren to hoog

F1 is geen plug & play, helaas
Calm down, please!
  woensdag 22 februari 2006 @ 17:04:57 #214
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_35371194
quote:


Williams gelooft in Karthikeyan

Frank Williams denkt dat Narain Karthikeyan genoeg talent heeft om het te gaan maken in de Formule 1. Na een matig debuutjaar bij Jordan, is de Indiër dit seizoen de tweede testrijder van Williams.

"Michael Schumacher is meer dan tien jaar ouder dan Narain," vertelde Williams aan de Hindustan Times. "Hij heeft nog alle tijd. Met het juiste materiaal en het juiste team, kan hij het redden. Hij heeft nog weinig ervaring, maar is wel erg snel. Als hij meer ervaring heeft, krijgt hij meer vertrouwen. Ik geloof in ieder geval dat hij genoeg talent heeft."
Sinds wanneer doet Frank Williams aan dit soort verkooppraatjes.
Die Karthikeyan is in mijn ogen echt geen talent of iets wat ook maar in de richting daarvan komt...
pi_35372432
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 15:30 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

De kosten die gepaard gingen met het aanpassen van het chassis aan de motor en andere onderdelen waren to hoog

F1 is geen plug & play, helaas
Jammer als het ze was gelukt dan konden ze de auto mischien doorontwikkelen en stonden de minardi's vorig jaar mischien wel voor de jordans en had SRT nu niet bestaan maar dat is als als als.
  woensdag 22 februari 2006 @ 17:52:17 #216
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_35372942
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 17:38 schreef MIster911 het volgende:

[..]

Jammer als het ze was gelukt dan konden ze de auto mischien doorontwikkelen en stonden de minardi's vorig jaar mischien wel voor de jordans en had SRT nu niet bestaan maar dat is als als als.
"If" is "F1" spelled backwards.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_35374762
quote:
Barcelona dag 2:

Pos. Rijder Team Banden Tijd Ronden
1 K. Räikkönen McLaren M 01:15.223 96
2 G. Fisichella Renault M 01:15.500 92
3 F. Alonso Renault M 01:15.801 93
4 J. Button Honda M 01:15.969 88
5 J. Trulli Toyota B 01:16.193 93
6 R. Schumacher Toyota B 01:16.381 47
7 R. Barrichello Honda M 01:16.486 66
8 JP. Montoya McLaren M 01:16.538 87
9 C. Klien Red Bull M 01:16.927 35
10 D. Coulthard Red Bull M 01:18.212 12
11 M. Webber Williams B 01:18.265 88
12 C. Albers Midland F1 B 01:19.300 28
13 T. Monteiro Midland F1 B 01:20.381 35
14 Y. Ide Super Aguri B 01:24.455 43
http://www.4mule1.net/pits.php?subaction=showfull&id=1140629662&archive=&start_from=&ucat=&
Calm down, please!
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:44:25 #218
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35377600
quote:
Albers een seconde sneller dan Monteiro
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35377994
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 19:44 schreef sanger het volgende:

[..]

Albers een seconde sneller dan Monteiro
Albers en Monteiro in de achterhoede op +4 sec

Dat wordt knokken met Aguri, zei ik een paar deeltjes geleden
Calm down, please!
pi_35379270
Ja ja, Monteiro reed gisteren ook 1.18 en aangezien Albers voorlopig dik sneller is
is het verschil met de absolute top zeker geen 4 seconden (gaf ik een paar deeltjes geleden ook al als antwoord )

Maar goed, McLaren, Renault, Honda en Ferrari zwepen elkaar op naar grote hoogten volgens mij.
Leuk als dan een rijder als Kimi het verschil gaat maken.
pi_35391413
quote:
van racexpress.nl
Morgen zal het team, net als vandaag, een test programma voor Bridgestone afwerken met een complete race afstand. "We zullen ook een kwalificatie simulatie doen en we gaan verder met de auto te verbeteren," aldus Albers.
Morgen valt dus enigszins te zeggen wat voor een tijden MF1 kan rijden
(tot zover dat nu dan nog niet duidelijk was )
  donderdag 23 februari 2006 @ 07:42:34 #222
131800 Tarado
capô de fusca
pi_35395700
Altijd leuke uitspraken die Ralf;

Ralf: "Michael heeft geen kans"
23 februari 2006
Michael Schumacher heeft geen kans om de titel te winnen. Dat zegt zijn broer Ralf. Volgens hem zal Michael zich gewoon een beetje gaan vermaken. "Ik sluit het uit," vertelde Ralf aan F1Racing.nl over de kansen van zijn broer. "Ik zie geen potentie bij Ferrari."


Vorig jaar kon Michael Schumacher zijn titel niet verdedigen. Volgens veel mensen kwam dat door de slecht presterende Bridgestone-banden. Dit seizoen heeft Bridgestone meerdere teams om mee samen mee werken, maar Ralf (ook rijdend op Bridgestone) verwacht niet dat het Ferrari zal helpen.

"Ik denk niet dat Michael kans heeft," vertelde hij. "Hij zal zijn lolletje wel hebben dit jaar, maar ik sluit de titel uit, sinds we samenwerken met de andere Bridgestone-teams. Ik zie geen potentie bij Ferrari. Maar ik zou wel blij voor hem zijn als hij wint."

Bron: F1racing.nl
  donderdag 23 februari 2006 @ 09:30:33 #223
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_35396813
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 07:42 schreef Tarado het volgende:
Altijd leuke uitspraken die Ralf;

Ralf: "Michael heeft geen kans"
23 februari 2006
Michael Schumacher heeft geen kans om de titel te winnen. Dat zegt zijn broer Ralf. Volgens hem zal Michael zich gewoon een beetje gaan vermaken. "Ik sluit het uit," vertelde Ralf aan F1Racing.nl over de kansen van zijn broer. "Ik zie geen potentie bij Ferrari."


Vorig jaar kon Michael Schumacher zijn titel niet verdedigen. Volgens veel mensen kwam dat door de slecht presterende Bridgestone-banden. Dit seizoen heeft Bridgestone meerdere teams om mee samen mee werken, maar Ralf (ook rijdend op Bridgestone) verwacht niet dat het Ferrari zal helpen.

"Ik denk niet dat Michael kans heeft," vertelde hij. "Hij zal zijn lolletje wel hebben dit jaar, maar ik sluit de titel uit, sinds we samenwerken met de andere Bridgestone-teams. Ik zie geen potentie bij Ferrari. Maar ik zou wel blij voor hem zijn als hij wint."

Bron: F1racing.nl
Denk dat ralf eerst zelf maar is wat moet gaan laten zien voordat ie zijn broer gaat afkraken..
Maargoed hij kan zo ook de druk een beetje opleggen bij de andere coureurs door schumi niet als favo te bestempelen.
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_35401657
quote:
1 Fernando Alonso (M) Renault M 1'13.977 71 - 225.2 73
Wow
Eens kijken hoe McLaren hier op reageert
en ik ben bang dat MF1 nu toch wel een +3 seconden verschil heeft staan aan het eind van de dag.
Maar goed wat wil je met deze tijden.
pi_35403218
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 12:21 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Wow
Eens kijken hoe McLaren hier op reageert
en ik ben bang dat MF1 nu toch wel een +3 seconden verschil heeft staan aan het eind van de dag.
Maar goed wat wil je met deze tijden.
is dat wel met een v8?

14 Takuma Sato (B) Super Aguri B 1'20.857 28 +6.880 206.0 37

als ze onder de 1.20 komen met die roestbak vind ik het knap
pi_35410577
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:08 schreef MIster911 het volgende:
als ze onder de 1.20 komen met die roestbak vind ik het knap
14 Takuma Sato (B) Super Aguri B 1'19.787 49 +5.816 208.8 55
pi_35411833
quote:
Aguri stopt na 2011 met de F1

Het Super Aguri F1 team heeft nog niet eens hun eerste GP gereden, en de teambaas heeft nu al bekendgemaakt dat hij zich na 2011 zal terugtrekken uit de Formule 1.

Suzuki heeft zelf al een carrière als F1-rijder achter de rug. "Ik zal met alle werkzaamheden stoppen." als de teambaas 50 wordt. Dat zal gebeuren in september 2011.

"Ik ben dan moe. Ik zal dan mijn tijd besteden aan andere dingen." vertelde Suzuki, geciteerd door het AFP agentschap.
http://www.4mule1.net/pits.php?subaction=showfull&id=1140709132&archive=&start_from=&ucat=&

Calm down, please!
pi_35411906
quote:
Die zal er echt zin in hebben de komende 5 jaar
  donderdag 23 februari 2006 @ 16:55:02 #229
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_35411951
Mensen waar maken we ons druk om dat testen.. Teams rijden hun eigen programma,dus het is totaal niet vergelijkbaar.

Zelfs de wagens van Prost reden "records"tijdens de winter een paar jaar geleden
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_35412368
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:53 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Die zal er echt zin in hebben de komende 5 jaar
Ik vraag me af of ze niet een oer-oude quote van Suzuki (toen 'ie nog F1 reed) hebben opgezocht en als nieuw bericht hebben gepost. Bovendien zeg je volgens mij niet op je 45-ste dat je moe bent op je 50-ste.
Calm down, please!
pi_35412507
Lijkt me bullshit.
Een japanner (met enig zakelijk instinct) zal nooit zo'n uitspraak doen.
pi_35413173
quote:
Barcelona dag 3: Button sneller dan Alonso

Fernando Alonso liet iedereen vol verbazing kijken toen hij om 12.05 de snelste tijd reed. Op dat moment was Alonso meer dan 1.5 seconde sneller dan de nummer twee van dat moment, Kimi Raikkonen.

Toch bleek het nog sneller te kunnen; eerst was het Giancarlo Fisichella, teamgenoot van Alonso bij Renault, die enkele duizendsten sneller reed. Uiteindelijk om 16.50 was Jenson Button degene die nog sneller reed dan Fisichella.

De dag eindigde met een opgeblazen motor van Ralf Schumacher op het rechte stuk. De Toyota-motor gaf de geest en hiermee is de dag ten einde gekomen. Voor veel teams betekent dit de laatste testdag in Barcelona en voor sommigen ook voor deze winter. Morgen zullen Renault, McLaren en Red Bull Racing verder testen.
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5545
Calm down, please!
pi_35414226
Alleen de Red Bulls zijn langzamer op hun Michelins, voor de rest is het allemaal michelin op kop (al zijn dat natuurlijk ook de topteams), maar misschien zegt het alweer wat over de banden
Where facts are few, experts are many.
pi_35414236
quote:
De tijden
1. Jenson Button (Honda) - 1.13.935 - 116
2. Giancarlo Fisichella (Renault) - 1.13.971 - 125
3. Fernando Alonso (Renault) - 1.13.977 - 113
4. Rubens Barrichello (Honda) - 1.14.266 - 119
5. Juan Pablo Montoya (McLaren) - 1.14.588 - 131
6. Kimi Raikkonen (McLaren) - 1.15.475 - 79
7. Nico Rosberg (Williams) - 1.15.774 - 83
8. Ralf Schumacher (Toyota) - 1.15.973 - 97
9. David Coulthard (Red Bull) - 1.16.034 - 54
10. Jarno Trulli (Toyota) - 1.16.057 - 103
11. Mark Webber (Williams) - 1.16.128 - 97
12. Christian Klien (Red Bull) - 1.16.923 - 55
13. Christijan Albers (Midland) - 1.17.142 - 79
14. Takuma Sato (Super Aguri) - 1.19.787 - 58
http://racingcourant.nl/index.php?subaction=showfull&id=1140713619&archive=
Calm down, please!
pi_35415721
quote:
Testen te Imola : Dag 3

Geen regen, maar wel de hele dag een nat circuit op de derde dag in Imola. Toro Rosso hield het al vroeg voor bekeken, het team komt niet meer in actie tot de GP van Bahrein over twee weken. Scott Speed reed 34 ronden, met een besttijd van 1:38.290. In tegenstelling tot Toro Rosso, hadden ze bij BMW Sauber een bedrijvige dag. Jacques Villeneuve kwam aan 92 ronden, met een besttijd van 1:30.866. Robert Kubica kwam ook in actie bij BMW Sauber, de Pool legde 86 ronden af op het Italiaanse circuit.

1 J. Villeneuve BMW Sauber 1:30.866 92 ronden
2 R. Kubica BMW Sauber 1:31.939 86 ronden
3 S. Speed Toro Rosso 1:38.290 34 ronden
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12939_0_2_0_C
Calm down, please!
pi_35416180
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:18 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

14 Takuma Sato (B) Super Aguri B 1'19.787 49 +5.816 208.8 55
Leuk voor die jappies. In silverstone zullen ze pas met de regelementen van 2006 specs rijden dus dan kan je pas echt zien hoe langzaam of snel ze gaan.
pi_35438393
Top Mooie foto's


En deze lijkt op die red bull foto van jou maar is net ff wat heftiger (visuele warmte)
Where facts are few, experts are many.
pi_35454303
quote:
Grand Prix van de VS gaat waarschijnlijk naar Las Vegas

Waarschijnlijk krijgt Las Vegas vanaf 2007 weer de eer om de Grand Prix van de koningsklasse te organiseren. Na het debakel van vorig jaar in Indianapolis is F1 baas Bernie Ecclestone in onderhandeling met de hoogwaardigheidsbekleders te Las Vegas om daar de zaken rond te maken.

Bernie zet hierdoor druk op de organisatie van het huidige United States Grand Prix Circuit. Welke redenen hij hiervoor heeft is niet bekend, maar waarschijnlijk zijn dit organisatorische of financiële.

Hierdoor bestaat de kans dat Indianapolis haar Amerikaanse monopolie verliest op autosportgebied. Sinds 2000 zijn ze verantwoordelijk geweest voor de organisatie van de F1 Grand Prix. Las Vegas, zelf ook niet onbekend met het organiseren van F1 races geeft aan zeer geïnteresseerd te zijn om in 2007 het event te organiseren. Ze geven aan dat ze de ervaring hebben, gezien het feit dat ze voordat de Grand Prix op Indianapolis werd verreden deze in Las Vegas plaats vond.

Wat uiteindelijk het oordeel wordt van Bernie, is een kwestie van tijd en uiteraard houden wij jullie op de hoogte.
http://racingcourant.nl/index.php?subaction=showfull&id=1140805273&archive=
Calm down, please!
pi_35504944
Gerucht: Contractverlenging Todt tot 2008
Jean Todt, die vandaag overigens 60 jaar wordt, zou bij monde van Luca di Montezemolo laten verstaan hebben zijn contract te willen verlengen bij Ferrari tot 2008.

Andere Ferrari-kopstukken zoals technisch directeur Ross Brawn en het hoofd van het motorendepartement Paolo Martinelli zouden ook hun contract verlengen tot die periode.

Indien dit alles klopt, en aangezien eerder Rory Byrne zijn contract ook al verlengde tot 2009, zou dit kunnen betekenen dat ook Schumacher zijn contract wil verlengen tot 2008. Het drietal Schumacher, Brawn en Byrne wordt gezien als het "Dream Team" dat verantwoordelijk is voor alle wereldtitels van de Duitser, eerst bij Benetton, sinds 1996 bij Ferrari.
  zondag 26 februari 2006 @ 14:48:31 #241
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_35510302
wanneer komt nou de f1manager?
пусть всегда будет солнце
  zondag 26 februari 2006 @ 15:01:51 #242
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_35510902
quote:
Op zondag 26 februari 2006 14:48 schreef MoChe het volgende:
wanneer komt nou de f1manager?
Ja, ik check ook al elk uur of hij erop staat!
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
  zondag 26 februari 2006 @ 15:03:07 #243
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35510959
ik ben bezig met de voorbeschouwing van Bahrain
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zondag 26 februari 2006 @ 15:03:25 #244
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_35510974
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:01 schreef CybPraetorian het volgende:

[..]

Ja, ik check ook al elk uur of hij erop staat!
We melden het hier ook wel als hij open is, okee?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_35511002
Als er nog grafische frutsels nodig zijn, hoor ik het wel
Calm down, please!
  zondag 26 februari 2006 @ 15:49:50 #246
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_35512670
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

We melden het hier ook wel als hij open is, okee?
Got it! Im on it..!!
Interstate 76
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
  zondag 26 februari 2006 @ 22:02:42 #247
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_35525405
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:01 schreef Atreidez het volgende:
Top Mooie foto's
[afbeelding]

En deze lijkt op die red bull foto van jou maar is net ff wat heftiger (visuele warmte)
Wat een vreselijk mooie wagen is het toch.

Kimi foto

pi_35529095
Nw. soort koeling? aangedreven door Kimi himself?
pi_35530848
aint gettin' enough at home
пусть всегда будет солнце
  maandag 27 februari 2006 @ 14:50:48 #250
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35542387
quote:
De line-up van Super Aguri is geheel Japans, aangezien ook Takuma Sato door het team bevestigd is. Ide kijkt uit naar de samenwerking met zijn nieuwe teamgenoot, die hij zegt te bewonderen. ,,Ik houd van zijn rijstijl en ik zal proberen hem te imiteren.”
Als dat maar goed gaat. 2 langzame bolides met twee roekeloze coureurs.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')