Bron: F1racing.nlquote:Mosley wil nog meer nieuwe regels
En nog meer plannen uit de hoge hoed van Max Mosley. De FIA-president lijkt het een goed plan om alle teams een bepaald aantal liter benzine per race te geven. Daar komt bij dat elk soort motor toegestaan zou worden.
"Alle soorten motoren zouden toegestaan worden," vertelde Mosley aan Gazzetta dello Sport. "Maar elke auto mag hetzelfde aantal liters benzine gebruiken. Dus hoe zuiniger je motor, hoe beter het is. De winnaar zal de auto zijn die het meeste uit de brandstof heeft gehaald."
Zuchtquote:Op donderdag 16 februari 2006 09:00 schreef Googolplexian het volgende:
(in dit geval van James Key, ontwerper van de M16)
Misschien een diesel F1 auto?quote:" Alle soorten motoren zouden toegestaan worden," vertelde Mosley aan Gazzetta dello Sport. "Maar elke auto mag hetzelfde aantal liters benzine gebruiken. Dus hoe zuiniger je motor, hoe beter het is. De winnaar zal de auto zijn die het meeste uit de brandstof heeft gehaald."
Je kunt natuurlijk ook gewoon je scheur houden ... dan komt er geen welles nietus verhaal.quote:Op donderdag 16 februari 2006 11:16 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Zucht
Het promotie interview met James Key waar hier stukjes uitgehaald zijn staat dus op de Midland F1 site maar dan juist om een positief beeld te geven. Het domme gezwets eromheen dat het slecht gaat is van de schrijver van het stukje.
Waarom wordt alles met jou een welles nietes verhaal? Zie je Albers zo graag de mist in gaan oid?
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12978quote:Norbert Haug :: We lopen achter
donderdag 16 februari 2006 om 14:36 - Het testen verloopt bij McLaren-Mercedes niet zoals ze gehoopt hadden. Nadat eerder Pedro de la Rosa waarschuwde dat McLaren nog een lange weg te gaan heeft, heeft nu ook Norbert Haug, baas van Mercedes motorsport, toegegeven dat McLaren achterloopt op het schema wat betreft de voorbereidingen op het 2006 seizoen.
Haug is bang dat de problemen niet opgelost zijn voor het begin van het seizoen. “Sommige teams liggen voor op ons, dat maakt normaal gezien niets uit, maar nu hebben we nog maar één maand voor de start van het seizoen. We hebben geen droomstart gehad. We liggen achter op waar we willen zijn,” zei Haug tegen Motorsport Aktuell magazine. “We doen alles wat mogelijk is om competitief te zijn voor de eerste race, in Bahrein.”
Het is niet voor het eerst dat er problemen zijn bij McLaren. Vorig seizoen ging de motor van Kimi Raikkonen een paar keer op beslissende momenten kapot. Dit is mede een oorzaak dat Kimi de wereldtitel toen niet binnenhaalde.
Misschien een Fok!/SPT/Formule 1 voorspelling topic???????????????/quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:06 schreef Googolplexian het volgende:
En als je een weddenschapje aan wilt gaan over de uitkomst van Midland in 2006: best!
Als je nu in de eerste plaats geen onzin gaat verkopen puur om je gelijk te halen dan zijn we al een stuk verder. Bovendien zou het jou helpen als je enigszins beschaafd blijft, je maakt jezelf nogal belachelijk met dit soort repliek.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:06 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook gewoon je scheur houden ... dan komt er geen welles nietus verhaal.
Okquote:Op donderdag 16 februari 2006 15:21 schreef sanger het volgende:
Misschien een Fok!/SPT/Formule 1 voorspelling topic???????????????/
quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:21 schreef sanger het volgende:
[..]
Misschien een Fok!/SPT/Formule 1 voorspelling topic???????????????/
Mijn voorspelling:
[1] Honda (betrouwbaar en snel tot op heden)
[2] Ferrari (kennis, ervaring en MS maken een hoop goed
[3] Renault (missen snelheid, wel betrouwbaar)
[4] BMW (snel, betrouwbaar maar onervaren in de top)
[5] Williams (snelle motor, te wisselvallig rijdersduo)
[6] McLaren (onbetrouwbare motor, missen snelheid)
[7] Toyota (de overgang van Michelin naar Bridgestone levert een verlies aan snelheid op)
[8] Midland F1 (Missen snelheid, wel goede ontwikkelingen, twee goede coureurs)
[9] Red Bull (de teleurstelling, groot budget, gaat helaas op aan personeel)
[10] Scuderia Torro Rosso (ondanks de V10 te weinig snelheid)
[11] Super Aguri (oud chassis, snelle motor, laten in begin van het seizoen teveel liggen)
- Welke onzin vorkocht ik je? Ik dacht alleen maar behulpzaam te zijn en een interessante quote voor je te plaatsen. Dat de quote gevoelig ligt bij jou kan ik natuurlijk ook niet helpen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:26 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Als je nu in de eerste plaats geen onzin gaat verkopen puur om je gelijk te halen dan zijn we al een stuk verder. Bovendien zou het jou helpen als je enigszins beschaafd blijft, je maakt jezelf nogal belachelijk met dit soort repliek.
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5496quote:Valencia dag 3: Raikkonen snelst in de ochtend
Kimi Raikkonen heeft de snelste tijd op woensdagochtend weten te zetten in het Spaanse Valencia. De Fin was in zijn McLaren zijn landgenoot bij Renault, Heiki Kovalainen, te snel af.
De tijden van de ochtend in Valencia:
1. Raikkonen - McLaren - 1:11.756
2. Kovalainen - Renault - 1:11.877
3. Wurz - Williams - 1:12.544
4. Montoya - McLaren - 1:12.570
5. Rosberg - Williams - 1:12.604
6. Fisichella - Renault - 1:12.799
7. Coulthard - Red Bull Racing - 1:13.640
8. Albers - MF1 Racing - 1:15.152
Ze zijn ongetwijfeld met iets anders bezig geweest dan snelle tijden rijden. 1'15 is te langzaamquote:Op donderdag 16 februari 2006 16:11 schreef sanger het volgende:
Klopt die tijd van Albers wel? Gisteren reed ie nog een 1.12.916
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=109738quote:Ecclestone: "Midland heeft het onderschat" - 16 februari 2006
Berie Ecclestone heeft er spijt van dat hij Alex Shnaider geadviseerd heeft om Jordan te kopen. De Rus kocht het team en doopte het om in Midland. Volgens Ecclestone heeft Shnaider het hebben van een F1-team onderschat.
"Ik voel me schuldig dat ik Alex Shnaider heb overtuigd om Jordan te kopen," vertelde Ecclestone aan het tijdschrift Autosprint. "Ik heb hem geprobeerd te helpen. Hij is een zakenman, maar heeft het werk dat nodig is om succesvol te worden waarschijnlijk onderschat."
Christijan Albers zal aankomend seizoen voor Midland rijden.
Nou gelukkig maar, dit zou anders belachelijk zijn!quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:01 schreef MonoSynth het volgende:
Iew... zie dit:
http://www.f1racing.nl/nl/testresults.php?testID=493
Als STR een 1:31.381 kan rijden en daarmee tussen beide Honda's in kan komen dan vrees ik dat ook dit jaar niet zonder tussentijdse reglementsveranderingen zal kunnen.....
Op pitpass.com staat 1.12.7quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:11 schreef sanger het volgende:
Klopt die tijd van Albers wel? Gisteren reed ie nog een 1.12.916
http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=393quote:Honda erg tevreden over test in Bahrein - 16 februari - 20:08
Rubens Barrichello
"Het testen in Bahrein was deze week heel nuttig en ik ben echt tevreden dat we beslist hebben om naar hier te komen. We hebben veel gewerkt aan de banden en de motor en daarbij hebben we vele ronden gereden. We kenden enkele kleine probleempjes, maar dat was goed omdat we zo de problemen leerden kennen en we konden ze oplossen voor de race. De banden zijn competitief en ik heb opnieuw gewerkt naar race afstanden rijden. Ik ben zeker tevreden over de resultaten van deze week en ik kijk al uit om over drie weken terug te keren."
Jenson Button
"De test van de voorbije dagen verliep heel goed. We hebben vele ronden gereden, waarbij we voornamelijk banden testten maar we hebben ook aan de betrouwbaarheid gewerkt. We vonden ook een goede set-up voor het circuit van Bahrein. Het is ook eens goed om in warme omstandigheden te testen. Je kan fysiek al wat voorbereiden zo. De wagen was betrouwbaar en we hebben veel vooruitgang geboekt met Michelin. Algemeen gezien was het dus een erg goede week."
Anthony Davidson
"We kenden een goede eerste dag op maandag toen de wagen heel betrouwbaar was en ons toeliet om 114 ronden te rijden. Het circuit lag er redelijk goed bij en dus konden we nuttige aërodynamicatesten en bandenvergelijkingen uitvoeren. De wagen was meestal snel en dat is goed. Voor deze week had ik nog maar 50 ronden gereden op het circuit van Bahrein en bocht drie was iets gewijzigd sinds de laatste keer. Het was leuk om eens buiten Spanje te testen en dankzij het goede weer was het hier perfect om te testen."
James Rossiter
"Het was een geweldige ervaring om voor de eerste keer met de RA106 te rijden en mijn eerste indrukken van deze wagen zijn heel goed. Ik bracht de dag door om me aan te passen aan de wagen en wat set-up werk uit te voeren in de voormiddag, en in de namiddag werkte ik aan aërodynamica testen. Ik reed hier op het einde van 2004 met de F3 maar het was geweldig om hier met een F1 wagen te kunnen rijden."
Mark Ellis, Chief Engineer Vehicle Performance
"Het was goed om in Bahrein te zijn voor onze eerste test op dit circuit. Niet alleen omdat dit de eerste Grand Prix van het jaar is, maar ook omdat de layout heel goed is om een wagen te testen. Het weer is hier natuurlijk ook veel warmer dan in Europa. We hebben deze week veel geleerd over de wagen en de banden en we zijn goed voorbereid op de eerste race van 2006."
Yeah! Kimi!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 14:44 schreef Vitalogy het volgende:
Allemaal even nieuwe voorspellingen inleveren want Kimi rijdt eventjes een
1. Raikkonen - McLaren - 1:09.987
in Valencia. Holy crap!
Las Vegas weer terugquote:Formule 1-baas Bernie Ecclestone heeft aangegeven dat hij erover nadenkt om
de Amerikaanse Grand Prix van Indianapolis naar Las Vegas te verhuizen. Het
contract met het circuit in Indianapolis loopt af aan het einde van dit jaar.
Ad powered by www.webads.nl
De mogelijkheid bestaat dat Indianapolis niet geïnteresseerd is in verlenging van het
contract vanwege het bandendebacle van het vorige seizoen. "Het contract met Indianapolis loopt af aan het einde van dit jaar en ik weet niet zeker of ze het willen verlengen", zei Ecclestone tegen Autosprint. "Ik ben op dit moment naar alternatieven aan het zoeken, zodat de Amerikaanse Grand Prix kan blijven bestaan."
"We gaan niet terug naar Long Beach", zei Ecclestone. "Het zou het mooiste zijn als we een stratenrace hadden in Las Vegas die door de hoofdstraat gaat waar alle grote casino's zijn." In 1982 werd de Amerikaanse Grand Prix gehouden in de straten van Las Vegas. In juni 2005 waren er al geruchten over een F1-race in Las Vegas.
STR heeft de snelheid er wel aardig inzitten! Getuige hun testtijden. Ik denk dat ze sneller zullen zijn dan Midland.quote:Op donderdag 16 februari 2006 15:48 schreef Rory78 het volgende:
Okay, mijn bijdrage:
1) Ferrari
2) Renault
3) McLaren
4) Honda
5) Toyota
6) Williams
7) BMW
8) Red Bull
9) Midland
10) Toro Rosso
11) Super Aguri
N.B.: We krijgen weer een echte Top4, zoals dat vroeger ook zo was. Alle vier deze teams zullen overwinningen halen. Toyota en Williams vechten veel op de baan, maar kunnen net niet met de top mee. Zij zullen wederom dit jaar geen GP winnen, maar komen wel zo nu en dan op het podium. Vlak daarachter komt BMW dat het hele jaar het gevecht aan moet gaan met RedBull en Midland. Doordat BMW echter de constantere is, zal zij voor beide andere teams eindigen. Midland is de iets mindere, maar wel even constant en pakt heel wat puntjes mee. Voor RedBull wordt het een heel grillig jaar, met een enkel podiumpje. Daarachter strijden STR en SA om de laatste startplekken. De V10 blijkt toch geen voordeel te hebben en SA blijkt wel een redelijk eigen concept op de baan neer te kunnen zetten en het wordt een leuk gevecht om niet op de laatste plaats terecht te komen. Al met al denk ik dat de F1 korter op elkaar komt. Tussen de eerste en laatste plek komt gedurende het seizoen slechts drie seconde per ronde te zitten, terwijl de top 4 telkens binnen 1 seconde van elkaars rondetijd opereert. De herinvoering van de bandenwissels, maken het dat het niet ultiem spannend wordt, doordat strategie nu opnieuw weer heel erg belangrijk wordt.
Ik weet niet of het veel uithaalt, dat protest. Ik denk wel dat de FIA zelf met extra restricties komt.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:19 schreef Vitalogy het volgende:
Nu lijkt het daar zeker op ja. En gezien de tijden in Bahrein en eigenlijk meteen vanaf hun eerste test misschien ook wel sneller dan een klap andere teams.
Maar MF1 heeft al zoiets laten weten dat ze direct protest gaan aantekenen als STR voor hun eindigt. Dus dat komt wel goed.
moet het wel een avond race worden, dan is las vegas wel mooi.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:59 schreef kepler het volgende:
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=109826
[..]
Las Vegas weer terug
lijkt me een mooie locatie voor een circuit
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12897_0_2_0_Cquote:FIA legt 110%-beperking op voor kwalificatie
Om te vermijden dat piloten traag zullen rijden door het nieuwe kwalificatieformaat, legt de FIA een 110%-regel op volgens Autosport.com. De FIA wel ten alle koste vermijden dat ook dit formaat op een sisser afloopt en het trage rijden tijdens de in- en outlaps vermeden wordt.
Er is immers gebleken dat het mogelijk is om met het nieuwe formaat een strategisch voordeel te behalen. Na de kwalificatie mogen de benzinetanks bijgevuld worden met een aantal liter per afgelegde ronde. Als men dus per ronde, en dit geldt vooral voor de in- en outlaps, minder benzine verbruikt, houdt men dus meer benzine over dan de starthoeveelheid. Dit betekent dat men in het laatste 20 minuten van de kwalificatie met minder dan de benzinehoeveelheid, waarmee men aan de start van de race verschijnt, heeft gereden.
Meerdere teams hebben in de Technical Work Group laten verstaan dat ze vrezen voor het gebruik van dergelijke tactiek. De FIA wil dat dit nieuwe formaat een succes wordt en legt daarom een extra beperking op.
Elke ronde afgelegd in de laatste 20 minuten moet sneller zijn dan 110% van de snelste kwalificatieronde van die piloot. Zoniet zal die ronde niet meetellen om de benzinehoeveelheid die mag bijgetankt worden te bepalen.
http://www.f1news.nl/index.php?id=4016quote:Raikkonen sluit als snelste af in Valencia
Kimi Raikkonen heeft op de laatste testdag van deze week op het circuit van Valencia de snelste tijd van de dag gereden. De Fin reed 81 probleemloze ronden, en was de enige die een tijd zette onder de 70 seconden.
Achter Raikkonen was het Giancarlo Fisichella die de tweede tijd neerzette. De Italiaan was bijna een volle seconde langzamer dan Raikkonen in de McLaren. In de middag kwam Fisichella door een probleem aan de wagen stil te vallen. Teamgenoot Kovalainen was vandaag de meest productieve rijder met maarliefst 161 gereden ronden.
Midland kwam vandaag met drie rijders in actie. Christijan Albers was de snelste van de drie en eindigde op de zesde plaats op ruime achterstand van de la Rosa die vijfde werd. Tiago Monteiro zorgde aan het einde van de dag nog voor een onderbreking van de testsessie, door zijn Midland in de grindbak te parkeren.
Testsessie Valencia dag 4
01 K. Raikkonen - McLaren - 1:09.987
02 G. Fisichella - Renault - 1:10.921
03 H. Kovalainen - Renault - 1:11.071
04 D. Coulthard - Red Bull Racing - 1:11.076
05 P. de la Rosa - McLaren - 1:11.245
06 C. Albers - Midland F1 - 1:13.062
07 A. Sutil - Midland F1 - 1:13.500
08 T. Monteiro - Midland F1 - 1:13.815
Heeft zeker Mosley weer verzonnen, wordt echt helemaal gek van die vent.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 20:15 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12897_0_2_0_C
Takuma Sato, staat ook op de wagen.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:54 schreef Atreidez het volgende:
Regenbanden op een droge baan ookWie is de bestuurder?
Mijn top 5 dit seizoen -
Renault
Toyota
Honda
McLaren
Ferrari
Ik ga me voor die tijd toch eerst weer wat verdiepen in de huidige stand van zaken. Het winter seizoen volg ik niet echt, dus ik weet niet wat ik kan verwachten van de teams. (al kan je dat bijna nooit)quote:Op zaterdag 18 februari 2006 20:42 schreef CybPraetorian het volgende:
kunnen we ons na het weekend weer opmaken voor het begin van de Manager???
ik wil mn team voorelkaar hebben!
Voor 1 maart is hij onlinequote:Op zaterdag 18 februari 2006 20:42 schreef CybPraetorian het volgende:
kunnen we ons na het weekend weer opmaken voor het begin van de Manager???
ik wil mn team voorelkaar hebben!
Yo Nuonquote:Op zondag 19 februari 2006 11:51 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Voor 1 maart is hij online. We zijn in ieder geval druk bezig met de voorbereidingen. Ik hoop dat iedereen er net zo veel zin in heeft als wij
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |