abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 februari 2006 @ 10:57:47 #101
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_35145567
quote:
Mosley wil nog meer nieuwe regels


En nog meer plannen uit de hoge hoed van Max Mosley. De FIA-president lijkt het een goed plan om alle teams een bepaald aantal liter benzine per race te geven. Daar komt bij dat elk soort motor toegestaan zou worden.

"Alle soorten motoren zouden toegestaan worden," vertelde Mosley aan Gazzetta dello Sport. "Maar elke auto mag hetzelfde aantal liters benzine gebruiken. Dus hoe zuiniger je motor, hoe beter het is. De winnaar zal de auto zijn die het meeste uit de brandstof heeft gehaald."
Bron: F1racing.nl

Wat wil die nou eigenlijk eerst terug naar een V8 en straks weer een andere motor en toch door blijven lullen om de F1 goedkoper te maken! Dat gaat niet lukken zo!! Hou de regels nou eerst een langer als een jaar aan! En niet elk jaar alles weer helemaal omgooien!!
Die vent is echt gek! Opzich vind ik het niet zo gek plan maar ga dat dan niet lopen roepen nadat je net de V8 heb ingevoerd!!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_35146081
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:00 schreef Googolplexian het volgende:

(in dit geval van James Key, ontwerper van de M16)
Zucht

Het promotie interview met James Key waar hier stukjes uitgehaald zijn staat dus op de Midland F1 site maar dan juist om een positief beeld te geven. Het domme gezwets eromheen dat het slecht gaat is van de schrijver van het stukje.

Waarom wordt alles met jou een welles nietes verhaal? Zie je Albers zo graag de mist in gaan oid?
  donderdag 16 februari 2006 @ 11:18:24 #103
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35146126
quote:
" Alle soorten motoren zouden toegestaan worden," vertelde Mosley aan Gazzetta dello Sport. "Maar elke auto mag hetzelfde aantal liters benzine gebruiken. Dus hoe zuiniger je motor, hoe beter het is. De winnaar zal de auto zijn die het meeste uit de brandstof heeft gehaald."
Misschien een diesel F1 auto?

Wie zal de pionier worden? Toyota?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35147208
Ik zie de eerste auto's al stil staan.. vlak voor de finish, zonder benzine Stomme proefballonnetjes allemaal..
Where facts are few, experts are many.
pi_35153131
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:16 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Zucht

Het promotie interview met James Key waar hier stukjes uitgehaald zijn staat dus op de Midland F1 site maar dan juist om een positief beeld te geven. Het domme gezwets eromheen dat het slecht gaat is van de schrijver van het stukje.

Waarom wordt alles met jou een welles nietes verhaal? Zie je Albers zo graag de mist in gaan oid?
Je kunt natuurlijk ook gewoon je scheur houden ... dan komt er geen welles nietus verhaal.
Bovendien is niet elke quote hier meteen een uitleg ... gewoon een quote gevolgd door een mening.
Geen koffie meer voor jou.



En als je een weddenschapje aan wilt gaan over de uitkomst van Midland in 2006: best!
Calm down, please!
pi_35153471
Vitalogy moet het volgende bericht maar even negeren
quote:
Norbert Haug :: We lopen achter

donderdag 16 februari 2006 om 14:36 - Het testen verloopt bij McLaren-Mercedes niet zoals ze gehoopt hadden. Nadat eerder Pedro de la Rosa waarschuwde dat McLaren nog een lange weg te gaan heeft, heeft nu ook Norbert Haug, baas van Mercedes motorsport, toegegeven dat McLaren achterloopt op het schema wat betreft de voorbereidingen op het 2006 seizoen.

Haug is bang dat de problemen niet opgelost zijn voor het begin van het seizoen. “Sommige teams liggen voor op ons, dat maakt normaal gezien niets uit, maar nu hebben we nog maar één maand voor de start van het seizoen. We hebben geen droomstart gehad. We liggen achter op waar we willen zijn,” zei Haug tegen Motorsport Aktuell magazine. “We doen alles wat mogelijk is om competitief te zijn voor de eerste race, in Bahrein.”

Het is niet voor het eerst dat er problemen zijn bij McLaren. Vorig seizoen ging de motor van Kimi Raikkonen een paar keer op beslissende momenten kapot. Dit is mede een oorzaak dat Kimi de wereldtitel toen niet binnenhaalde.
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12978
Calm down, please!
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:21:25 #107
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35153613
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:06 schreef Googolplexian het volgende:
En als je een weddenschapje aan wilt gaan over de uitkomst van Midland in 2006: best!
Misschien een Fok!/SPT/Formule 1 voorspelling topic???????????????/

Mijn voorspelling:

[1] Honda (betrouwbaar en snel tot op heden)
[2] Ferrari (kennis, ervaring en MS maken een hoop goed
[3] Renault (missen snelheid, wel betrouwbaar)
[4] BMW (snel, betrouwbaar maar onervaren in de top)
[5] Williams (snelle motor, te wisselvallig rijdersduo)
[6] McLaren (onbetrouwbare motor, missen snelheid)
[7] Toyota (de overgang van Michelin naar Bridgestone levert een verlies aan snelheid op)
[8] Midland F1 (Missen snelheid, wel goede ontwikkelingen, twee goede coureurs)
[9] Red Bull (de teleurstelling, groot budget, gaat helaas op aan personeel)
[10] Scuderia Torro Rosso (ondanks de V10 te weinig snelheid)
[11] Super Aguri (oud chassis, snelle motor, laten in begin van het seizoen teveel liggen)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35153781
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:06 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk ook gewoon je scheur houden ... dan komt er geen welles nietus verhaal.
Als je nu in de eerste plaats geen onzin gaat verkopen puur om je gelijk te halen dan zijn we al een stuk verder. Bovendien zou het jou helpen als je enigszins beschaafd blijft, je maakt jezelf nogal belachelijk met dit soort repliek.
pi_35154009
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:21 schreef sanger het volgende:

Misschien een Fok!/SPT/Formule 1 voorspelling topic???????????????/
Ok

1. Ferrari
2. Renault
3. Honda
4. McLaren (door de achterstand nu, maar ze herstellen zich wel)
5. Toyota
6. Williams (voornamelijk door het duo Webber / Rosberg)
7. BMW
8. MidlandF1
9. Red Bull
10 STR (als ze met V10 te snel zijn wordt er ingegrepen, zijn ze het niet dan staan ze sowieso achteraan)
11. Super Aguri (dit wordt niets)
pi_35154351
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:21 schreef sanger het volgende:

[..]

Misschien een Fok!/SPT/Formule 1 voorspelling topic???????????????/

Mijn voorspelling:

[1] Honda (betrouwbaar en snel tot op heden)
[2] Ferrari (kennis, ervaring en MS maken een hoop goed
[3] Renault (missen snelheid, wel betrouwbaar)
[4] BMW (snel, betrouwbaar maar onervaren in de top)
[5] Williams (snelle motor, te wisselvallig rijdersduo)
[6] McLaren (onbetrouwbare motor, missen snelheid)
[7] Toyota (de overgang van Michelin naar Bridgestone levert een verlies aan snelheid op)
[8] Midland F1 (Missen snelheid, wel goede ontwikkelingen, twee goede coureurs)
[9] Red Bull (de teleurstelling, groot budget, gaat helaas op aan personeel)
[10] Scuderia Torro Rosso (ondanks de V10 te weinig snelheid)
[11] Super Aguri (oud chassis, snelle motor, laten in begin van het seizoen teveel liggen)
ja goed ik doe mee

[1] Honda (betrouwbaar, snel, Barichello met nieuw vuur, Jenson die wat te bewijzen heeft)
[2] Toyota (consistent dit jaar door zelfde coureurs en bekend team)
[3] Red Bull (het mega-budget en het voordeel van een tweede team)
[4] Ferrari (druk, niet meer het budget vergeleken met andere teams, Massa)
[5] Renault (pakken vooral de eerste wedstrijden veel punten, zakken daarna af)
[6] McLaren (vinden snelheid terug maar onbetrouwbare motor)
[7] BMW (onder druk aan alle kanten, Villeneuve z'n laatste jaar)
[8] Williams (in eerste instantie lijkt het snel maar fabrieksteams winnen het)
[9] Scuderia Torro Rosso (V10, ervaring delend met Red Bull maar wordt na 3 wedstrijden verder beperkt)
[10] Midland F1 (nieuw in de F1, constante coureurs maar geen uitblinkers)
[11] Super Aguri (niet delen in opbrengsten + Arrows chassis = leerjaar)


Calm down, please!
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:44:05 #111
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35154430
Overigens denk ik dat de eerste 6-7 heel dicht bij elkaar gaan zitten.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35154477
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:26 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Als je nu in de eerste plaats geen onzin gaat verkopen puur om je gelijk te halen dan zijn we al een stuk verder. Bovendien zou het jou helpen als je enigszins beschaafd blijft, je maakt jezelf nogal belachelijk met dit soort repliek.
- Welke onzin vorkocht ik je? Ik dacht alleen maar behulpzaam te zijn en een interessante quote voor je te plaatsen. Dat de quote gevoelig ligt bij jou kan ik natuurlijk ook niet helpen.

- Beschaafd blijven deed ik na je eerste aanvallende reply. Na de tweede aanvallende reply boeide 't me niet zozeer meer. Beschaafd zijn heeft namelijk soms wel en soms geen zin.

Calm down, please!
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:46:52 #113
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35154512
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35154564
Okay, mijn bijdrage:
1) Ferrari
2) Renault
3) McLaren
4) Honda
5) Toyota
6) Williams
7) BMW
8) Red Bull
9) Midland
10) Toro Rosso
11) Super Aguri
N.B.: We krijgen weer een echte Top4, zoals dat vroeger ook zo was. Alle vier deze teams zullen overwinningen halen. Toyota en Williams vechten veel op de baan, maar kunnen net niet met de top mee. Zij zullen wederom dit jaar geen GP winnen, maar komen wel zo nu en dan op het podium. Vlak daarachter komt BMW dat het hele jaar het gevecht aan moet gaan met RedBull en Midland. Doordat BMW echter de constantere is, zal zij voor beide andere teams eindigen. Midland is de iets mindere, maar wel even constant en pakt heel wat puntjes mee. Voor RedBull wordt het een heel grillig jaar, met een enkel podiumpje. Daarachter strijden STR en SA om de laatste startplekken. De V10 blijkt toch geen voordeel te hebben en SA blijkt wel een redelijk eigen concept op de baan neer te kunnen zetten en het wordt een leuk gevecht om niet op de laatste plaats terecht te komen. Al met al denk ik dat de F1 korter op elkaar komt. Tussen de eerste en laatste plek komt gedurende het seizoen slechts drie seconde per ronde te zitten, terwijl de top 4 telkens binnen 1 seconde van elkaars rondetijd opereert. De herinvoering van de bandenwissels, maken het dat het niet ultiem spannend wordt, doordat strategie nu opnieuw weer heel erg belangrijk wordt.
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:59:09 #115
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35154904
Zou iedereen hem ook in het nieuwe topic kunnen plaatsen dan?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35155243
quote:
Valencia dag 3: Raikkonen snelst in de ochtend

Kimi Raikkonen heeft de snelste tijd op woensdagochtend weten te zetten in het Spaanse Valencia. De Fin was in zijn McLaren zijn landgenoot bij Renault, Heiki Kovalainen, te snel af.

De tijden van de ochtend in Valencia:
1. Raikkonen - McLaren - 1:11.756
2. Kovalainen - Renault - 1:11.877
3. Wurz - Williams - 1:12.544
4. Montoya - McLaren - 1:12.570
5. Rosberg - Williams - 1:12.604
6. Fisichella - Renault - 1:12.799
7. Coulthard - Red Bull Racing - 1:13.640
8. Albers - MF1 Racing - 1:15.152
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5496
Calm down, please!
  donderdag 16 februari 2006 @ 16:11:15 #117
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35155300
Klopt die tijd van Albers wel? Gisteren reed ie nog een 1.12.916
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35155389
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:11 schreef sanger het volgende:
Klopt die tijd van Albers wel? Gisteren reed ie nog een 1.12.916
Ze zijn ongetwijfeld met iets anders bezig geweest dan snelle tijden rijden. 1'15 is te langzaam
Of Albers heeft maar een paar ronden kunnen rijden.
Calm down, please!
  donderdag 16 februari 2006 @ 17:13:26 #119
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_35157622
tvp-tje
pi_35158025
quote:
Ecclestone: "Midland heeft het onderschat" - 16 februari 2006

Berie Ecclestone heeft er spijt van dat hij Alex Shnaider geadviseerd heeft om Jordan te kopen. De Rus kocht het team en doopte het om in Midland. Volgens Ecclestone heeft Shnaider het hebben van een F1-team onderschat.

"Ik voel me schuldig dat ik Alex Shnaider heb overtuigd om Jordan te kopen," vertelde Ecclestone aan het tijdschrift Autosprint. "Ik heb hem geprobeerd te helpen. Hij is een zakenman, maar heeft het werk dat nodig is om succesvol te worden waarschijnlijk onderschat."

Christijan Albers zal aankomend seizoen voor Midland rijden.
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=109738
Calm down, please!
  donderdag 16 februari 2006 @ 19:01:06 #121
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_35161553
Iew... zie dit:

http://www.f1racing.nl/nl/testresults.php?testID=493

Als STR een 1:31.381 kan rijden en daarmee tussen beide Honda's in kan komen dan vrees ik dat ook dit jaar niet zonder tussentijdse reglementsveranderingen zal kunnen.....
pi_35162216
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:01 schreef MonoSynth het volgende:
Iew... zie dit:

http://www.f1racing.nl/nl/testresults.php?testID=493

Als STR een 1:31.381 kan rijden en daarmee tussen beide Honda's in kan komen dan vrees ik dat ook dit jaar niet zonder tussentijdse reglementsveranderingen zal kunnen.....
Nou gelukkig maar, dit zou anders belachelijk zijn!
pi_35163157
Misschien reed ie wel in een normale v10?
pi_35164750
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:11 schreef sanger het volgende:
Klopt die tijd van Albers wel? Gisteren reed ie nog een 1.12.916
Op pitpass.com staat 1.12.7

Wat opvalt is dat Midland aan het begin van de test een tijd neer zet en dat daar maar minimale veranderingen in komen de rest van de testdagen. Is geen goed teken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Vitalogy op 16-02-2006 20:16:52 (Gisterenochtend) ]
pi_35166043
quote:
Honda erg tevreden over test in Bahrein - 16 februari - 20:08

Rubens Barrichello

"Het testen in Bahrein was deze week heel nuttig en ik ben echt tevreden dat we beslist hebben om naar hier te komen. We hebben veel gewerkt aan de banden en de motor en daarbij hebben we vele ronden gereden. We kenden enkele kleine probleempjes, maar dat was goed omdat we zo de problemen leerden kennen en we konden ze oplossen voor de race. De banden zijn competitief en ik heb opnieuw gewerkt naar race afstanden rijden. Ik ben zeker tevreden over de resultaten van deze week en ik kijk al uit om over drie weken terug te keren."

Jenson Button
"De test van de voorbije dagen verliep heel goed. We hebben vele ronden gereden, waarbij we voornamelijk banden testten maar we hebben ook aan de betrouwbaarheid gewerkt. We vonden ook een goede set-up voor het circuit van Bahrein. Het is ook eens goed om in warme omstandigheden te testen. Je kan fysiek al wat voorbereiden zo. De wagen was betrouwbaar en we hebben veel vooruitgang geboekt met Michelin. Algemeen gezien was het dus een erg goede week."

Anthony Davidson
"We kenden een goede eerste dag op maandag toen de wagen heel betrouwbaar was en ons toeliet om 114 ronden te rijden. Het circuit lag er redelijk goed bij en dus konden we nuttige aërodynamicatesten en bandenvergelijkingen uitvoeren. De wagen was meestal snel en dat is goed. Voor deze week had ik nog maar 50 ronden gereden op het circuit van Bahrein en bocht drie was iets gewijzigd sinds de laatste keer. Het was leuk om eens buiten Spanje te testen en dankzij het goede weer was het hier perfect om te testen."

James Rossiter
"Het was een geweldige ervaring om voor de eerste keer met de RA106 te rijden en mijn eerste indrukken van deze wagen zijn heel goed. Ik bracht de dag door om me aan te passen aan de wagen en wat set-up werk uit te voeren in de voormiddag, en in de namiddag werkte ik aan aërodynamica testen. Ik reed hier op het einde van 2004 met de F3 maar het was geweldig om hier met een F1 wagen te kunnen rijden."

Mark Ellis, Chief Engineer Vehicle Performance

"Het was goed om in Bahrein te zijn voor onze eerste test op dit circuit. Niet alleen omdat dit de eerste Grand Prix van het jaar is, maar ook omdat de layout heel goed is om een wagen te testen. Het weer is hier natuurlijk ook veel warmer dan in Europa. We hebben deze week veel geleerd over de wagen en de banden en we zijn goed voorbereid op de eerste race van 2006."
http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=393
Calm down, please!
pi_35189129
Allemaal even nieuwe voorspellingen inleveren want Kimi rijdt eventjes een

1. Raikkonen - McLaren - 1:09.987


in Valencia. Holy crap!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 15:56:51 #127
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_35191749
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 14:44 schreef Vitalogy het volgende:
Allemaal even nieuwe voorspellingen inleveren want Kimi rijdt eventjes een

1. Raikkonen - McLaren - 1:09.987


in Valencia. Holy crap!
Yeah! Kimi!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 17:59:17 #128
34586 kepler
No bounce, no play
pi_35196713
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=109826
quote:
Formule 1-baas Bernie Ecclestone heeft aangegeven dat hij erover nadenkt om
de Amerikaanse Grand Prix van Indianapolis naar Las Vegas te verhuizen. Het
contract met het circuit in Indianapolis loopt af aan het einde van dit jaar.
Ad powered by www.webads.nl

De mogelijkheid bestaat dat Indianapolis niet geïnteresseerd is in verlenging van het
contract vanwege het bandendebacle van het vorige seizoen. "Het contract met Indianapolis loopt af aan het einde van dit jaar en ik weet niet zeker of ze het willen verlengen", zei Ecclestone tegen Autosprint. "Ik ben op dit moment naar alternatieven aan het zoeken, zodat de Amerikaanse Grand Prix kan blijven bestaan."

"We gaan niet terug naar Long Beach", zei Ecclestone. "Het zou het mooiste zijn als we een stratenrace hadden in Las Vegas die door de hoofdstraat gaat waar alle grote casino's zijn." In 1982 werd de Amerikaanse Grand Prix gehouden in de straten van Las Vegas. In juni 2005 waren er al geruchten over een F1-race in Las Vegas.
Las Vegas weer terug
lijkt me een mooie locatie voor een circuit
The line is a dot to you!
pi_35197247
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:48 schreef Rory78 het volgende:
Okay, mijn bijdrage:
1) Ferrari
2) Renault
3) McLaren
4) Honda
5) Toyota
6) Williams
7) BMW
8) Red Bull
9) Midland
10) Toro Rosso
11) Super Aguri
N.B.: We krijgen weer een echte Top4, zoals dat vroeger ook zo was. Alle vier deze teams zullen overwinningen halen. Toyota en Williams vechten veel op de baan, maar kunnen net niet met de top mee. Zij zullen wederom dit jaar geen GP winnen, maar komen wel zo nu en dan op het podium. Vlak daarachter komt BMW dat het hele jaar het gevecht aan moet gaan met RedBull en Midland. Doordat BMW echter de constantere is, zal zij voor beide andere teams eindigen. Midland is de iets mindere, maar wel even constant en pakt heel wat puntjes mee. Voor RedBull wordt het een heel grillig jaar, met een enkel podiumpje. Daarachter strijden STR en SA om de laatste startplekken. De V10 blijkt toch geen voordeel te hebben en SA blijkt wel een redelijk eigen concept op de baan neer te kunnen zetten en het wordt een leuk gevecht om niet op de laatste plaats terecht te komen. Al met al denk ik dat de F1 korter op elkaar komt. Tussen de eerste en laatste plek komt gedurende het seizoen slechts drie seconde per ronde te zitten, terwijl de top 4 telkens binnen 1 seconde van elkaars rondetijd opereert. De herinvoering van de bandenwissels, maken het dat het niet ultiem spannend wordt, doordat strategie nu opnieuw weer heel erg belangrijk wordt.
STR heeft de snelheid er wel aardig inzitten! Getuige hun testtijden. Ik denk dat ze sneller zullen zijn dan Midland.
pi_35197385
Nu lijkt het daar zeker op ja. En gezien de tijden in Bahrein en eigenlijk meteen vanaf hun eerste test misschien ook wel sneller dan een klap andere teams.

Maar MF1 heeft al zoiets laten weten dat ze direct protest gaan aantekenen als STR voor hun eindigt. Dus dat komt wel goed.
pi_35198138
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 18:19 schreef Vitalogy het volgende:
Nu lijkt het daar zeker op ja. En gezien de tijden in Bahrein en eigenlijk meteen vanaf hun eerste test misschien ook wel sneller dan een klap andere teams.

Maar MF1 heeft al zoiets laten weten dat ze direct protest gaan aantekenen als STR voor hun eindigt. Dus dat komt wel goed.
Ik weet niet of het veel uithaalt, dat protest. Ik denk wel dat de FIA zelf met extra restricties komt.
Het is ook niet echt eerlijk dat het rijkste team van het veld een voordeel krijgt op deze manier.

Ik vraag me dan ook af of er een direct verband is tussen Dietrich z'n centen en Bernie's recente uitspraken over Midland. Ik vind het namelijk wel zo'n gekke zet van Ecclestone om zulk kritiek te geven voor d'r ook maar één race is gereden Als je Christijan z'n verhalen leest is Midland juist bezig om zich neer te zetten als een professioneel team. Super Aguri verdient dan meer kritiek.

Natuurlijk is Bernie niet FIA maar nu al een team in diskrediet brengen stuurt de FIA wel wanneer het aankomt op zaken als een protest. Ergens verwacht ik nog wel meer pittige uitspraken van die witte uil voordat het seizoen echt begonnen is.

Allemaal speculatie, natuurlijk (het leuke van deze spannende tijden voor de eerste race).
Nuttin' but ifs.
Calm down, please!
pi_35198263
Hey...een nieuw deeltje

Jammer dat Spa van de kalender is geschreven. Mijn pa en ik hadden er al kaarten voor gekocht
Bla....:P
AutoFans.nl
  vrijdag 17 februari 2006 @ 20:13:18 #133
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35201110
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 17:59 schreef kepler het volgende:
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=109826
[..]

Las Vegas weer terug
lijkt me een mooie locatie voor een circuit
moet het wel een avond race worden, dan is las vegas wel mooi.

maar een avond race is midden in de nacht hier dat zie ik ook niet zitten.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_35201202
quote:
FIA legt 110%-beperking op voor kwalificatie

Om te vermijden dat piloten traag zullen rijden door het nieuwe kwalificatieformaat, legt de FIA een 110%-regel op volgens Autosport.com. De FIA wel ten alle koste vermijden dat ook dit formaat op een sisser afloopt en het trage rijden tijdens de in- en outlaps vermeden wordt.

Er is immers gebleken dat het mogelijk is om met het nieuwe formaat een strategisch voordeel te behalen. Na de kwalificatie mogen de benzinetanks bijgevuld worden met een aantal liter per afgelegde ronde. Als men dus per ronde, en dit geldt vooral voor de in- en outlaps, minder benzine verbruikt, houdt men dus meer benzine over dan de starthoeveelheid. Dit betekent dat men in het laatste 20 minuten van de kwalificatie met minder dan de benzinehoeveelheid, waarmee men aan de start van de race verschijnt, heeft gereden.

Meerdere teams hebben in de Technical Work Group laten verstaan dat ze vrezen voor het gebruik van dergelijke tactiek. De FIA wil dat dit nieuwe formaat een succes wordt en legt daarom een extra beperking op.

Elke ronde afgelegd in de laatste 20 minuten moet sneller zijn dan 110% van de snelste kwalificatieronde van die piloot. Zoniet zal die ronde niet meetellen om de benzinehoeveelheid die mag bijgetankt worden te bepalen.
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12897_0_2_0_C
Calm down, please!
pi_35201531
quote:
Raikkonen sluit als snelste af in Valencia

Kimi Raikkonen heeft op de laatste testdag van deze week op het circuit van Valencia de snelste tijd van de dag gereden. De Fin reed 81 probleemloze ronden, en was de enige die een tijd zette onder de 70 seconden.

Achter Raikkonen was het Giancarlo Fisichella die de tweede tijd neerzette. De Italiaan was bijna een volle seconde langzamer dan Raikkonen in de McLaren. In de middag kwam Fisichella door een probleem aan de wagen stil te vallen. Teamgenoot Kovalainen was vandaag de meest productieve rijder met maarliefst 161 gereden ronden.

Midland kwam vandaag met drie rijders in actie. Christijan Albers was de snelste van de drie en eindigde op de zesde plaats op ruime achterstand van de la Rosa die vijfde werd. Tiago Monteiro zorgde aan het einde van de dag nog voor een onderbreking van de testsessie, door zijn Midland in de grindbak te parkeren.

Testsessie Valencia dag 4
01 K. Raikkonen - McLaren - 1:09.987
02 G. Fisichella - Renault - 1:10.921
03 H. Kovalainen - Renault - 1:11.071
04 D. Coulthard - Red Bull Racing - 1:11.076
05 P. de la Rosa - McLaren - 1:11.245
06 C. Albers - Midland F1 - 1:13.062
07 A. Sutil - Midland F1 - 1:13.500
08 T. Monteiro - Midland F1 - 1:13.815
http://www.f1news.nl/index.php?id=4016
Calm down, please!
pi_35207475
Lekker op dreef kimi,

Mijn top 3

McLaren,
Williams
Renault

Om maar eens gek te doen.
pi_35207541
quote:
Heeft zeker Mosley weer verzonnen, wordt echt helemaal gek van die vent.
Met ze domme voorstellen, en het gekke is nog dat elk voorstel dat ie doet , meestal wel wordt uitgevoerd.
pi_35208846
Hoe moet dat nu met Albers? Die begreep het voor die 110% regel al niet meer.
pi_35231041
Mijn top 3 voorspelling:

1: Renault
2: Honda
3: Toyota

Helaas, geen McLaren in de top 3 zoals het er nu uitziet.
Kimi heeft dan wel laatst de snelste tijd neergezet maar bedenk je dan maar dat de Mercedes motor hoogstwaarschijnlijk vrijwel elke race vuurwerk gaat geven. Kimi concentreerde zich trouwens op de short runs om de hoogste snelheid van de MP4-21 te testen en zette daarmee de snelste tijd neer. Maar bedenk je dat Heikki Kovalainen en Giancarlo Fisichella volle race afstanden reden, die simuleerden dus een volle race. Kimi reed waarschijnlijk vrij licht om te kunnen zien wat de hoogste snelheid was, terwijl als hij volgetankt had geweest had 'ie waarschijnlijk 2 seconden trager geweest.

Ik zie de toekomst van McLaren-Mercedes dan ook (helaas) donker in. Ik moet ze wel meegeven dat de betrouwbaarheid iets beter lijkt te worden (lees: IETS), maar of dit genoeg is voor Bahrain?
We zullen zien. Ik hoop nergens op, dan kan het ook niet tegenvallen.
Tralalalaaa
pi_35231530
Zal er nog een arrows overblijven na bahrein ?


SA05
pi_35231638
Regenbanden op een droge baan ook Wie is de bestuurder?

Mijn top 5 dit seizoen -
Renault
Toyota
Honda
McLaren
Ferrari
Where facts are few, experts are many.
pi_35232383
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 19:54 schreef Atreidez het volgende:
Regenbanden op een droge baan ook Wie is de bestuurder?

Mijn top 5 dit seizoen -
Renault
Toyota
Honda
McLaren
Ferrari
Takuma Sato, staat ook op de wagen. En het zijn intermediates geen regenbanden.
pi_35232774
Pietje precies Intermediates doe je toch om bij regenomstandigheden.. Had m niet ingezoomd trouwens, dus had nie gezien dat t sato was
Where facts are few, experts are many.
pi_35232932
Het schiet al weer op, nog drie weken, heb er echt weer zin in
  zaterdag 18 februari 2006 @ 20:42:54 #145
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_35233724
kunnen we ons na het weekend weer opmaken voor het begin van de Manager???

ik wil mn team voorelkaar hebben!
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_35233994
Volgens F1total.com en grandprix.com zou één van de nieuwe teams die haar opwachting kan maken vanaf 2008 wel eens een team van 7-voudig wereldkampioen Michael Schumacher kunnen zijn. Eddie Jordan zou verklaard hebben dat Michael samen met Volkswagen aan een F1-project denkt. Mogelijke namen voor het team zijn "Team Schumacher Audi F1" en "Team Schumacher Volkswagen F1".

In Schumacher-kringen wordt het idee als een hersenspinsel afgedaan.

Het contract van Michael loopt eind 2006 af bij Ferrari. Het is nog niet geweten wat Schumacher erna gaat doen, maar een overstap naar een ander team als rijder lijkt o.m. voor Niki Lauda uitgesloten. Insiders menen te weten dat Schumacher een functie als teammanager ambieert.
pi_35234997
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 20:42 schreef CybPraetorian het volgende:
kunnen we ons na het weekend weer opmaken voor het begin van de Manager???

ik wil mn team voorelkaar hebben!
Ik ga me voor die tijd toch eerst weer wat verdiepen in de huidige stand van zaken. Het winter seizoen volg ik niet echt, dus ik weet niet wat ik kan verwachten van de teams. (al kan je dat bijna nooit)

Is er al wat bekend over de nieuwe F1 manager, zijn er nog grote verschillen qua opzet met het vorige seizoen, zoals wisselende prijzen?
pi_35235416
Ferrari en schumi zullen wel wat goedkoper zijn geworden. Lijkt me logisch als de prijzen gebaseerd zijn op de resultaten van 2005, en dat t geen natte vinger werk is
Where facts are few, experts are many.
  Voormalig Sport Koningin zondag 19 februari 2006 @ 11:51:21 #149
35237 Nuongirl
pi_35249076
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 20:42 schreef CybPraetorian het volgende:
kunnen we ons na het weekend weer opmaken voor het begin van de Manager???

ik wil mn team voorelkaar hebben!
Voor 1 maart is hij online . We zijn in ieder geval druk bezig met de voorbereidingen. Ik hoop dat iedereen er net zo veel zin in heeft als wij
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
pi_35249164
quote:
Op zondag 19 februari 2006 11:51 schreef Nuongirl het volgende:

[..]

Voor 1 maart is hij online . We zijn in ieder geval druk bezig met de voorbereidingen. Ik hoop dat iedereen er net zo veel zin in heeft als wij
Yo Nuon hadden jullie nog contact opgenomen met dat contact waar ik jullie mee in contact heb gebracht?

hallo? contact?

Over die prijzen van de F1 manager, zeg maar.
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')