Ik denk dat als ze in de 1.19 komen, ze tevreden mogen zijn. Albers reed gisteren op een stukken drogere baan dan Monteiro en was slechts drietiende sneller. Volgens mij gewoon doordat de auto, net zoals de Jordan van vorig jaar, stabiel rijdt maar snel tegen het maximum aanzit. Het zal nu aankomen op de auto doorontwikkelen. Als ze zoals Monteiro zegt nog vier grote updates kunnen doen dit seizoen, kunnen ze best gaan stijgen, maar voorlopig denk ik dat het een interessante strijd met STR wordt in de achterhoede.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:07 schreef sanger het volgende:
Ik verwacht Albers vandaag wel in de 1.18 hoog
Ik weet ook niet of ze gisteren puur voor de rondetijden reden of bezig waren met ontwikkelingswerk.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:56 schreef mbn het volgende:
[..]
Ik denk dat als ze in de 1.19 komen, ze tevreden mogen zijn. Albers reed gisteren op een stukken drogere baan dan Monteiro en was slechts drietiende sneller. Volgens mij gewoon doordat de auto, net zoals de Jordan van vorig jaar, stabiel rijdt maar snel tegen het maximum aanzit. Het zal nu aankomen op de auto doorontwikkelen. Als ze zoals Monteiro zegt nog vier grote updates kunnen doen dit seizoen, kunnen ze best gaan stijgen, maar voorlopig denk ik dat het een interessante strijd met STR wordt in de achterhoede.
quote:Op donderdag 9 februari 2006 15:35 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
een gelimiteerde V10 is illegaal.
Ik geef Midland groot gelijk als ze direct protest indienen bij een beter resultaat van STR.
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12907quote:Villeneuve :: F1.06-V8 even snel als C24-V10
vrijdag 10 februari 2006 om 09:38 - Tijdens het komende seizoen gelden er voor de teams veel nieuwe regels met betrekking tot de motor en banden. Elk team, met uitzondering van Scuderia Toro Rosso, is verplicht haar V10-motor in te ruilen voor een minder krachtigere V8-unit. Ook zijn de teams vanaf het volgende seizoen weer toegestaan banden te wisselen.
De FIA introduceerde deze reglementen onder andere omdat ze de snelheid van de bolides de kop in willen drukken. Echter, daarin is het overkoepelende autosportorgaan niet helemaal in geslaagd. Ferrari is met haar nieuwe bolide, de 248 F1, slechts een halve seconde langzamer dan haar voorloper met een V10-motor, die volgens de teams 200 paardenkrachten meer levert. Ook de nieuwe bolide van BMW Sauber is niet veel langzamer dan haar voorganger, de C24.
Felipe Massa reed in vorig jaar juli met de C24, uiteraard aangedreven door een V10-motor van Ferrari, ongeveer een rondetijd van 1 minuut en 27 seconden op het circuit van Jerez. Met de opvolger van de oude Saubers, de F1.06 met een BMW-V8, ging Nick Heidfeld op hetzelfde parcours slechts een halve seconde langzamer.
Dit zal onder meer komen omdat het team is overgenomen door BMW, waardoor de wagen meer testkilometers maakt en er meer up-dates voor de wagen komen. Ook gelden er zoals eerder vermeldt andere bandenregels, waardoor de bochtensnelheid van de wagen daardoor omhoog is gegaan.
Teamgenoot van Nick Heidfeld, Jacques Villeneuve, liet daarom ook tegen het Zwitserse nieuwsblad Blick weten dat de F1.06 vrijwel even snel is als haar voorganger, ondanks alle snelheidsremmende maatregelen. “We zijn even snel met de V8-motor als de wagen van vorig jaar met de V10-motor.”
donequote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:59 schreef Klonk het volgende:
2 zielen 1 gedachte(maar mijn op heeft een plaatje
)
Beetje HPoi bedanken voor de OPquote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:59 schreef Klonk het volgende:
2 zielen 1 gedachte(maar mijn op heeft een plaatje
)
sorry, die had de vorige gemaaktquote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Beetje HPoi bedanken voor de OP![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:03 schreef Klonk het volgende:
[..]
sorry, die had de vorige gemaakt, maar ik begrijp dat jij er iets mee te maken hebt
![]()
in dat geval ook jij bedanktquote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:06 schreef Googolplexian het volgende:
[..]F1 2005/2006 Nieuwtjes [deel 10]
![]()
'kvond het wel tijd worden toen en HPoi heeft er netjes een traditie van gemaakt![]()
Voorlopig rijdt STR met een gelimiteerde V10 bij hun eerste test, die normaal gesproken als systems check e.d. dient, eventjes sneller dan het Red Bull hoofdteam zelf tot nu doet. Ik ga er vanuit dat ze bij deze eerste testdag niet meteen het achterste van hun tong laten zien (dat zal wel erg dom zijn) laat staan dat ze echt voor snelheid gaan. Dus een seconde of misschien wel twee seconden aan tijd moeten ze nog weten te vinden. En dan rijden ze met een gelimiteerde V10 bijna net zo snel als Renault en Honda op dit moment doen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:58 schreef Googolplexian het volgende:
mijn laatste :
[..]
[..]
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12907
Misschien dat de FIA nu de realiteit onder ogen ziet. Oftewel dat de V10 motor duidelijk sneller is dan de V8. Kan me niet indenken dat het in de filosofie van RB past om het tweede team voor het eerste op de grid te krijgen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:48 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Voorlopig rijdt STR met een gelimiteerde V10 bij hun eerste test, die normaal gesproken als systems check e.d. dient, eventjes sneller dan het Red Bull hoofdteam zelf tot nu doet. Ik ga er vanuit dat ze bij deze eerste testdag niet meteen het achterste van hun tong laten zien (dat zal wel erg dom zijn) laat staan dat ze echt voor snelheid gaan. Dus een seconde of misschien wel twee seconden aan tijd moeten ze nog weten te vinden. En dan rijden ze met een gelimiteerde V10 bijna net zo snel als Renault en Honda op dit moment doen.
In ieder geval zijn ze veel sneller als oa het Red Bull hoofdteam.
Dus als je alleen kijkt naar de tijden die er gereden worden klopt de uitspraak op zich wel, de V8 wagens zijn op dit moment net zo snel als de V10 wagens waren en dus heeft het als snelheids beperking weinig uitgehaald, maar ik denk niet dat Villeneuve bedoeld heeft te zeggen een F1 wagen met V8 motor is net zo snel als een F1 wagen met V10 motor.![]()
Ik denk dat het in de filosofie past van elk F1 team om het maximale uit de beschikbare regels te halen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Misschien dat de FIA nu de realiteit onder ogen ziet. Oftewel dat de V10 motor duidelijk sneller is dan de V8. Kan me niet indenken dat het in de filosofie van RB past om het tweede team voor het eerste op de grid te krijgen.
Kom kom...Benetton kon er in 1994 ook wat van. En McLaren heeft ook aardig wat lopen werken in de zwarte gebieden van de reglementen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de tweede rempedaal waarmee ze wielspin bij de start en uit bochten konden voorkomen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 11:49 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik denk dat het in de filosofie past van elk F1 team om het maximale uit de beschikbare regels te halen.
Ferrari spant zelfs de kroon met het vinden van "loopholes" ... de meebuigende achterspoiler was daar een prachtvoorbeeld van. En toen Honda gepakt werd met de extra tank was Ferrari ook niet helemaal zuiver (en meteen een stuk trager de volgende races).
Zolang de FIA het niet verbiedt zeg ik: gogogo STR!gogogo GPMA
http://www.4mule1.net/pits.php?subaction=showfull&id=1139592747&archive=&start_from=&ucat="e:Jerez dag 4
Pos. Rijder Team Banden Tijd Ronden
1 G. Fisichella Renault M 01:17.763 76
2 H. Kovalainen Renault M 01:17.870 59
3 K. Räikkönen McLaren M 01:18.027 28
4 N. Heidfeld BMW M 01:18.445 80
5 P. de la Rosa McLaren M 01:19.488 49
6 G. Paffett McLaren M 01:19.912 91
7 R. Kubica BMW M 01:19.994 82
8 T. Monteiro Midland F1 B 01:20.112 78
9 A. Wurz Williams B 01:20.314 79
10 S. Speed Scuderia Toro Rosso M 01:20.500 79
11 C. Albers Midland F1 B 01:21.497 63
12 M. Webber Williams B 01:23.494 15
Albers in de oude wagen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 18:46 schreef Vitalogy het volgende:
Albers vandaag 1.3 sec langzamer dan Monteiro die een 1.20.1 reed.
Nog geen toptijden van het Midland team.
Prachtig!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:53 schreef MIster911 het volgende:
morgen zijn er regenbanden tests van michelin
Nieuwe kleurstelling van mclaren:
[afbeelding]
[afbeelding]
Are you kidding us?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:53 schreef MIster911 het volgende:
morgen zijn er regenbanden tests van michelin
Nieuwe kleurstelling van mclaren:
[afbeelding]
[afbeelding]
Vind hem niet zo...quote:Op vrijdag 10 februari 2006 21:53 schreef MIster911 het volgende:
morgen zijn er regenbanden tests van michelin
Nieuwe kleurstelling van mclaren:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben zeer benieuwd hoe het er op tv uit zal zien!quote:F1: McLaren Mercedes onthult unieke livery
Zojuist heeft Mclaren Mercedes het nieuwe kleurenschema bekend gemaakt voor het aanstaande seizoen. De verf heeft een innovatieve toplaag dat zorgt voor een hoge mate aan reflectie. Die technologie is in de laatste maanden geperfectioneerd.
McLaren Marketing Managing Director Ekrem Sami:" Er zijn enkele maanden werk in het onderzoek, en de ontwikkeling van deze unieke chroomlaag gegaan. We zijn altijd bezig om op een innovatieve manier de merken van onze sponsoren een verschillende aanblik te laten geven. Deze livery is daarom ook ontzettend fotogeniek."
Kimi Raikkonen was al behoorlijk enthousiast, Hij vertelde:"Tot nu toe had ik alleen illustraties gezien van de nieuwe kleuren, maar die gaven toch een minder realistisch beeld. Als we de auto net zo snel kunnen maken als dat hij er uit ziet zullen we in goede vorm zijn."
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Nieuws&nid=2225
Shit gemistquote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:01 schreef HPoi het volgende:
En wat zagen we bij de opening van de OS?
Jawel een donut draaiende Ferrari met Rossi achter het stuur!Lekker middenin die arena.
Wil je ze hier plaatsen? of alleen de links. Ik heb zeker wel interesse in de nieuwe foto's van de McLaren.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:21 schreef WEST het volgende:
iemand intresse in wat Hi-res photos van de nieuwe livery van mclaren?
Mclaren Hi-res photos nieuwe liveryquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:54 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Wil je ze hier plaatsen? of alleen de links. Ik heb zeker wel interesse in de nieuwe foto's van de McLaren.
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:01 schreef HPoi het volgende:
En wat zagen we bij de opening van de OS?
Jawel een donut draaiende Ferrari met Rossi achter het stuur!Lekker middenin die arena.
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 10:25 schreef Vitalogy het volgende:
Het was trouwens Luca Badoer.
Die nemen het allemaal van elkaar over.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 10:39 schreef HPoi het volgende:
Rossi test bij Ferrari met deze helm, op tv werd Rossi aangekondigd in de arena, Nu.nl zegt Rossi, F1crew.nl zegt Rossi en Fok! OS zegt Rossi.![]()
WEST bedankt voor de vette foto's! helemaal top.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:13 schreef WEST het volgende:
[..]
Mclaren Hi-res photos nieuwe livery
fotos blijven tot dinsdag 14 februari er op.
Welk team zal als eerste gaan klagen? Het is afwachten hoe het in de praktijk zal gaan met het reflecteren van het licht, maar andere rijders zouden er misschien wel hinder van kunnen ondervinden. Of zal het meevallen? Ach, mij maakt het niet zoveel uit. Het ontwerp is erg origineel, en McLaren isquote:De nieuwe auto heeft een unieke deklaag die veel licht reflecteert
Zou me niets verbazen wanneer McLaren de eerste paar races über presteert.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:54 schreef TimoBasso het volgende:
Wat een circus bak die nieuwe McLaren![]()
*Pimp my McLaren*
Achja ze moeten nou toch wel op een andere manier aandacht trekken he![]()
http://www.m-w.com/dictionary/liveryquote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:08 schreef sooty het volgende:
Ik vind 'm mooi, die nieuwe McLaren.![]()
Maar wat betekent/waar komt vandaan de term 'livery'
http://en.wikipedia.org/wiki/Liveryquote:Main Entry: 1liv·ery
Pronunciation: 'li-v&-rE, 'liv-rE
Function: noun
Inflected Form(s): plural -er·ies
Etymology: Middle English, from Middle French livree, literally, delivery, from livrer to deliver, from Latin liberare to free -- more at LIBERATE
1 archaic : the apportioning of provisions especially to servants : ALLOWANCE
2 a : the distinctive clothing or badge formerly worn by the retainers of a person of rank b : a servant's uniform c : distinctive dress : GARB d chiefly British : an identifying design (as on a vehicle) that designates ownership
3 archaic a : one's retainers or retinue b : the members of a British livery company
4 : the act of delivering legal possession of property
5 a : the feeding, stabling, and care of horses for pay b : LIVERY STABLE c : a concern offering vehicles (as boats) for rent
quote:A livery is the common design and paint scheme a company will use on its vehicles, often using specific colors and logo placement. In this sense, the term is applied to railway locomotives and rolling stock, aeroplanes, and road vehicles. For example, United Parcel Service has trucks with a well-known brown livery. Another example is the British Airways ethnic liveries. The term has become extended to the logos, colors and other distinctive styles of companies in general. See also trade dress.
Ferrariquote:Op zaterdag 11 februari 2006 14:55 schreef -Hans- het volgende:
[..]
WEST bedankt voor de vette foto's! helemaal top.![]()
[..]
Welk team zal als eerste gaan klagen? Het is afwachten hoe het in de praktijk zal gaan met het reflecteren van het licht, maar andere rijders zouden er misschien wel hinder van kunnen ondervinden. Of zal het meevallen? Ach, mij maakt het niet zoveel uit. Het ontwerp is erg origineel, en McLaren is.
Thanks mate !quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:24 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.m-w.com/dictionary/livery
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Livery
[..]
http://www.aboutf1.nl/nieuws/home.php?id=1141quote:Anonieme bron: Ferrari pusht Rossi - 13-02-2006
Volgens een anonieme bron die dichtbij Valentino Rossi staat pusht Ferrari de Italiaan momenteel harder dan ooit om snel een beslissing te nemen over zijn toekomst. De Italiaanse renstal wil Rossi graag in 2007 onder contract hebben maar Rossi weet zelf nog niet wat hij wil. Rossi heeft momenteel een erg goed contract in de MotoGP bij Yamaha en zit daar dus ook goed. Wel heeft hij al vele malen getest voor Ferrari, maar of daar verdere bedoelingen bij zitten is niet duidelijk.
"Valentino is dichtbij een overstap naar de Formule 1," vertelt de bron. "Ferrari pusht hem harder dan ooit om hem in 2007 onder contract te hebben. Ze zeiden dat ze binnen drie maanden een antwoord willen hebben. Het is een moeilijke tijd voor de motorsport fans omdat je aan Rossi kunt zien dat hij een overstap serieuzer overweegt dan ooit tevoren."
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5479quote:Ook Duitse Grand Prix mogelijk van de kalender
Na de verdwijning van de Belgische Grand Prix voor dit jaar, lijkt ook de Duitse Grand Prix niet door te kunnen gaan. Het zou financieel dermate slecht zitten bij de Duitsers dat de Grand Prix niet verreden kan worden.
Een Duitse lokale krant citeerde een deelnemer van de vergaderingen omtrent de Grand Prix, dat wanneer er geen 'nieuw geld' voor het einde van februari komt dat Hockenheim dan niet door kan gaan.
Dieter Gummer, directeur en circuitchef van Hockenheim beweert echter dat de claim onzin is. Niettemin gaf hij wel toe dat er problemen zijn, "waar nog aan gewerkt wordt."
http://www.aboutf1.nl/nieuws/home.php?id=1143quote:Foto: nieuwe Toyota TF106 - 13-02-2006
Bijna drie maanden na de officiële presentatie van de TF106 is Toyota met een bijna geheel nieuwe wagen gekomen. De eerste officiële tekeningen van die wagen heeft het team vanmorgen vrijgegeven. Vooral de nieuwe vleugels, voor en achter, vallen op. De update wordt morgen in Valellunga voor het eerst getest. Met deze wagen hoopt Toyota de aansluiting tot de top weer te vinden, afgelopen week zette de Japanse renstal geen indrukwekkend tijden neer. Technisch directeur Mike Gascoyne licht de nieuwe wagen toe.
"We wilden voor de start van het seizoen zoveel mogelijk tijd in de windtunnel doorbrengen. Hierdoor hebben we veel data van de TF106 en banden, terwijl we tevens aan een nieuw aërodynamisch pakket konden werken. Elk onderdeel is onder de loep genomen wat heeft geleid tot het sterkste aërodynamische pakket ooit. is bestudeerd, verbeterd, getest en opnieuw verbeterd."
De betrouwbaarheid is natuurlijk de sleutel tot succes in het begin," gaat de Brit verder. "We willen echter ook competitief zijn. We zijn dan wel geen wintertestkampioen maar we hopen hiermee de eerste overwinning en enkele podiums te behalen. We hebben nog twee tests voor de boeg, deze week in Vallelunga en volgende week in Barcelona."
Zoveel geld, en dan nog zoveel aanprutsen.quote:Op maandag 13 februari 2006 13:37 schreef Googolplexian het volgende:
[afbeelding]
[..]
http://www.aboutf1.nl/nieuws/home.php?id=1143
D'r is nix mis meequote:Op maandag 13 februari 2006 16:08 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Zoveel geld, en dan nog zoveel aanprutsen.
Waar is het in godsnaam fout gegaan bij het huidige ontwerp van Toyota...
Inderdaad voor die Jappen is het echt onwijs belangrijk hé, die tweestrijd.quote:Op maandag 13 februari 2006 16:10 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Voor de Japanners is het een onderlinge strijd van technologie en marketing.
zeker ... quotje van WSJ (2000)quote:Op maandag 13 februari 2006 16:53 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Inderdaad voor die Jappen is het echt onwijs belangrijk hé, die tweestrijd.
Hele artikel : http://www.insightcentral.net/archives/news00092301.htmlquote:As Honda Chief Executive Hiroyuki Yoshino strolled through the Toyota display at this year's Detroit auto show, what caught his eye wasn't the roster of new Toyotas but a very familiar red race car.
The Toyota Motor Corp. name was clearly emblazoned on the side of the car. But there was no doubt: This was the machine that had been powered by Honda engines and serviced by Honda engineers, until just a year ago. It was the same machine used by race-team owner Chip Ganassi -- under the Honda Motor Co. flag -- before he orchestrated a sensational defection last year and named Toyota as his new engine supplier.
The Toyota display did tout the Ganassi team's four racing championships. What it didn't mention was that Honda was associated with all of those wins. Astounded, a fuming Mr. Yoshino had to be restrained by his subordinates as he began looking around for Toyota's president, Fujio Cho.
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12950quote:Sakhir dag 1:
Nr. Coureur Team Tijd Verschil Ronden
1. L. Badoer Ferrari B 1'32''309 -------- 77
2. A. Davidson Honda M 1'32''571 + 0'00''262 106
3. J. Rossiter Honda M 1'32''864 + 0'00''555 68
4. F. Massa Ferrari B 1'32''952 + 0'00''643 51
5. S. Speed Scuderia Toro Rosso M 1'34''280 + 0'01''971 82
bronquote:Although he won't switch from Renault until next year, world champion Fernando Alonso has already tested a silver Mercedes.
However, the car in question was a Mercedes-Benz road car, as he made his way to a recent test session for Renault, according to Germany's Sport1 website.
Alonso confessed that the choice of hire car could have been wiser.
''But it wasn't my fault,'' the Spaniard reportedly said in a radio interview, ''it was just what the rental company gave me.''
Zo te zien op gloednieuwe banden.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:24 schreef Googolplexian het volgende:
[afbeelding]
http://www.f1racing.net/nl/gallery.php?catID=1905
Mooie foto! Je ziet precies waar hij begon met te laat remmen
Ik vraag me af wat er is gebeurd... het is toch niet normaal dat er zoveel mensen (check de outfits) en twee wagens (waar ze ook van zijn) bij de auto zijn terwijl de coureur nog in de auto zit?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:15 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Zo te zien op gloednieuwe banden.
Oei oei dat kost hem punten
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12863_0_2_0_Cquote:F1 in klassen?
AFP meldt dat Max Mosley graag een systeem van promotie en degradatie wil invoeren in de F1. Hiervoor wordt de klasse die nu doorgaat als GP2 opgevijzeld tot de "tweede klasse" voor F1-teams.
Eén of twee teams die als laatste eindigen in het F1-kampioenschap zouden degraderen naar de nieuwe klasse, de eerste twee van de nieuwe klasse zouden hun intrede mogen maken in de koninginneklasse. Mosley hoopt deze maatregel vanaf 2008 door te voeren. Indien dit niet lukt, dan ten laatste tegen 2011.
Mosley: "Het is een natuurlijk proces en extreem stimulerend voor iedereen. Maar eerst moeten we de kosten onder controle krijgen zodat de teams die promoveren een deftige kans kunnen krijgen."
Naar verluidt hoopt Mosley de kosten voor een F1-team te beperken tot een kleine 100 miljoen euro per jaar, terwijl het gemiddelde budget nu ongeveer 366 miljoen euro bedraagt.
http://www.formula1.nl/in(...)de_naar_super_aguri/quote:Takuma Sato en Yuji Ide naar Super Aguri
Zojuist heeft het team van Super Aguri, de nieuwkomer in de Formule 1, officieel bekend gemaakt dat Takuma Sato en Yuji Ide komend seizoen zullen gaan rijden voor het Japanse team.
Daarmee is in één klap duidelijk hoe het veld er het komende jaar uit zal gaan zien. Van Takuma Sato was het eigenlijk al lange tijd duidelijk dat hij de beste papier in huis had om te gaan rijden bij Super Aguri. Het tweede stoeltje bleef speculatief tot het laatste moment.
Takuma Sato laat in al zijn blijdschap weten: “Iedereen bij Super Aguri heeft fantastisch werk verricht om in zo’n korte tijd zo ver te komen. Ik ben dan ook ontzettend blij dat ik bij dit team mag werken en speciaal met Aguri-san die al heel veel successen geboekt heeft in de motorsport. Het was gisteren erg leuk dat ik de wagen voor het eerst een shakedown mocht geven. Iedereen was er bij. Ohkee, we weten dat er nog een hoop werk te verrichten is, maar we gaan de uitdaging aanen ik heb er zin in!”
Bron: F1live.comquote:McLaren - 'We are not where we want to be'
Even with the newly revised V8 engine
A senior representative of the McLaren-Mercedes team has admitted that the new MP4-21 racer is not ready to dominate Grand Prix in 2006.
Even with the newly revised V8 engine now up and running, Mercedes' competitor director Norbert Haug said progress at the silver team is currently lagging.
"We are not where we wanted to be in mid February," the German told Auto Motor Und Sport. "At the moment, we are perhaps where we should have been in the middle of December."
The new Mercedes V8, reportedly correcting problems with the inlet system and the pistons, has moved the MP4-21 closer to the leading pace.
But analysts still estimate that, if the Bahrain opener was held today, McLaren's Kimi Raikkonen and Juan Pablo Montoya would finish behind the two Renaults, the two Ferraris and the Hondas.
Haug maintained a similar theme in the Motorsport Aktuell magazine "Some teams are ahead of us. Certainly, we would not mind if we could add another month to our preparation time. But we are doing everything possible in order to be competitive for the first race in Bahrain. We have not had a dream start. We are behind where we want to be."
Zou dit een snelle tijd zijn voor Albers of een normale niet op de limiet test tijd.quote:Valencia – 15/02/2006
1. N. Rosberg Williams FW28 1'10"994 -- 94 laps
2. K. Raikkonen McLaren MP4-21 1'11"199 +0"205 16 laps
3. H. Kovalainen Renault R26 1'11"362 +0"368 115 laps
4. G. Fisichella Renault R26 1'11"443 +0"449 83 laps
5. C. Klien Red Bull RB2 1'11"544 +0"550 63 laps
6. M. Webber Williams FW28 1'11"584 +0"590 33 laps
7. J. Montoya McLaren MP4-21 1'12"462 +1"468 85 laps
8. C. Albers MF1 Racing M16 1'12"916 +1"922 64 laps
9. D. Coulthard Red Bull RB2 1'13"585 +2"591 14 laps
10. R. Doornbos Red Bull RB2 1'14"643 +3"649 44 laps
11. G. Mondini MF1 Racing EJ15B 1'14"646 +3"652 84 laps
quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:16 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Zou dit een snelle tijd zijn voor Albers of een normale niet op de limiet test tijd.
Ze staan er nu wel aardig bij. Rosberg reed vanochtend zijn snelste tijd. Toen had Albers iig nog niet gereden.
bronquote:Betrouwbaarheid enige goede bij MF1 Racing
Vier testdagen heeft MF1 Racing met de nieuwe M16 achter de rug, maar de steen der wijzen heeft het Russisch-Britse team nog niet gevonden. Integendeel. Het ontwerp van James Key loopt hopeloos, met drie seconden achterstand op de concurrentie, achter de feiten aan. Reden genoeg om aan te nemen dat het team tijdens de eerste race van het seizoen, in Bahrein op 12 maart, als enige tegenstander het Super Aguri Team zal hebben.
Tot heden lijkt het met de betrouwbaarheid van de M16 wel goed te zitten, maar daar lijkt ook alles mee gezegd. “Het is een grote opluchting dat de betrouwbaarheid in orde is. Een van onze targets is om de solide statistieken van vorig jaar, aan de finish komen, te herhalen”, zegt James Key, een van de jongste technisch directeuren binnen de Formule 1. “De koeling functioneert zoals verwacht en de data van het chassis en de aërodynamica komen overeen met wat wij in gedachten hadden, ook al moet je deze gegevens steeds weer evalueren”.
Daarmee is alles gezegd over de ruim 2000 testkilometers die men met de M16 heeft gereden. Voornamelijk de handling van de auto baart zowel de coureurs als het team de nodige zorgen. “Door de gewijzigde wielophanging is de auto op remgebied moeilijk te controleren en dat kost veel tijd bij het insturen. Door het invoeren van de nieuwe V8 motor is het juist belangrijk dat je genoeg snelheid meeneemt als je een bocht ingaat”, weet Key.
De auto doet min of meer dat wat wij ervan hebben verwacht, maar tegelijkertijd moet ik zeggen dat er nog een berg werk te verzetten is. Vooral op prestatie gebied moeten we nog veel zien te vinden”, aldus Key. “Vanaf het begin waren we ons er al van bewust dat de auto enkele uniek handlings eigenschappen kon hebben, en dat is tijdens het testen bevestigd. Deze punten moeten we aanpakken en door ontwikkelen, en daar word nu hard aan gewerkt”.
“Nu we met de M16 kunnen testen hebben we ontdekt in welke ontwikkelingsrichting we het moeten zoeken”, gaat Key verder. “Voor de test in Valencia krijgen we enkele nieuwe onderdelen, enkele daarvan waren gepland, maar aan hand van de laatste test op Jerez en de data die de test ons opleverde, hebben we ook enkele nieuwe dingen ontwikkeld. Ook hebben we ideeën over de set-up, en met de aanstaande bandentest kunnen we nog meer details boven water halen”, aldus Key.
nee en dat wordt nooit gebruiktquote:Op woensdag 15 februari 2006 23:54 schreef Game_Error het volgende:
IS er geen nummer 13 in het deelnemersveld?? leek me wel wat voor sato :p
Je haalt nu een stukje dom gezwets van die site aan als bewijs dat het slecht gaat?quote:
Ten eerste valt niet te bewijzen hoe goed of slecht het gaat met een team tijdens pre-season-testing maar kunnen we alleen maar stukjes dom gezwets (in dit geval van James Key, ontwerper van de M16) als indicatie gebruiken.quote:Op donderdag 16 februari 2006 00:10 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Je haalt nu een stukje dom gezwets van die site aan als bewijs dat het slecht gaat?
zie midlandf1 s(h)ite overigens![]()
Oh, dat is wel gebruikt hoor. Kan me zo niet bedenk door wie ookalweer, maar ik meen dat er in de jaren '70 wel mee is gereden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |