abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34928794


Vorig deel: F1 nieuwtjes 2006 deel 1

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL

Onze boyz:
- Albers
- Doornbos
- Verstappen
- Pastorelli

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA

Teams:
- Renault
- McLaren
- Ferrari
- Toyota
- Williams
- Honda
- RedBull Racing
- BMW Sauber
- Midland
- Scuderia Toro Rosso
- Super Aguri F1

[PDF] 2006 sporting regulations - F1




Race kalender 2006*
12 maart Bahrein, Sakhir
19 maart Maleisië, Sepang
02 april Australië, Melbourne
23 april San Marino, Imola
07 mei Europa, Nürburgring
14 mei Spanje, Barcelona
28 mei Monaco, Monte Carlo
11 juni Groot-Brittannië, Silverstone
25 juni Canada, Montreal
02 juli Verenigde Staten, Indianapolis
16 juli Frankrijk, Magny-Cours
30 juli Duitsland, Hockenheim
06 augustus Hongarije, Hungaroring
27 augustus Turkije, Istanbul
10 september Italië, Monza
17 september België, Spa-Francorchamps *
01 oktober China, Shanghai
08 oktober Japan, Suzuka
22 oktober Brazilië, Interlagos

*wijzigingen voorbehouden

[ Bericht 2% gewijzigd door Googolplexian op 10-02-2006 11:07:35 ]
Calm down, please!
pi_34928820
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 09:07 schreef sanger het volgende:
Ik verwacht Albers vandaag wel in de 1.18 hoog
Ik denk dat als ze in de 1.19 komen, ze tevreden mogen zijn. Albers reed gisteren op een stukken drogere baan dan Monteiro en was slechts drietiende sneller. Volgens mij gewoon doordat de auto, net zoals de Jordan van vorig jaar, stabiel rijdt maar snel tegen het maximum aanzit. Het zal nu aankomen op de auto doorontwikkelen. Als ze zoals Monteiro zegt nog vier grote updates kunnen doen dit seizoen, kunnen ze best gaan stijgen, maar voorlopig denk ik dat het een interessante strijd met STR wordt in de achterhoede.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 09:57:10 #3
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34928838
Denk deze?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_34928851
maar doen dan (voordat deze ook vol is )
Calm down, please!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 09:58:23 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34928860
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 09:56 schreef mbn het volgende:

[..]

Ik denk dat als ze in de 1.19 komen, ze tevreden mogen zijn. Albers reed gisteren op een stukken drogere baan dan Monteiro en was slechts drietiende sneller. Volgens mij gewoon doordat de auto, net zoals de Jordan van vorig jaar, stabiel rijdt maar snel tegen het maximum aanzit. Het zal nu aankomen op de auto doorontwikkelen. Als ze zoals Monteiro zegt nog vier grote updates kunnen doen dit seizoen, kunnen ze best gaan stijgen, maar voorlopig denk ik dat het een interessante strijd met STR wordt in de achterhoede.
Ik weet ook niet of ze gisteren puur voor de rondetijden reden of bezig waren met ontwikkelingswerk.

Toch denk ik dat het verschil tussen Albers en Monteiro groter is dan de 3 tienden die gisteren op het bord stonden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_34928862
mijn laatste :
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:35 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

een gelimiteerde V10 is illegaal.
Ik geef Midland groot gelijk als ze direct protest indienen bij een beter resultaat van STR.
quote:
Villeneuve :: F1.06-V8 even snel als C24-V10

vrijdag 10 februari 2006 om 09:38 - Tijdens het komende seizoen gelden er voor de teams veel nieuwe regels met betrekking tot de motor en banden. Elk team, met uitzondering van Scuderia Toro Rosso, is verplicht haar V10-motor in te ruilen voor een minder krachtigere V8-unit. Ook zijn de teams vanaf het volgende seizoen weer toegestaan banden te wisselen.

De FIA introduceerde deze reglementen onder andere omdat ze de snelheid van de bolides de kop in willen drukken. Echter, daarin is het overkoepelende autosportorgaan niet helemaal in geslaagd. Ferrari is met haar nieuwe bolide, de 248 F1, slechts een halve seconde langzamer dan haar voorloper met een V10-motor, die volgens de teams 200 paardenkrachten meer levert. Ook de nieuwe bolide van BMW Sauber is niet veel langzamer dan haar voorganger, de C24.

Felipe Massa reed in vorig jaar juli met de C24, uiteraard aangedreven door een V10-motor van Ferrari, ongeveer een rondetijd van 1 minuut en 27 seconden op het circuit van Jerez. Met de opvolger van de oude Saubers, de F1.06 met een BMW-V8, ging Nick Heidfeld op hetzelfde parcours slechts een halve seconde langzamer.

Dit zal onder meer komen omdat het team is overgenomen door BMW, waardoor de wagen meer testkilometers maakt en er meer up-dates voor de wagen komen. Ook gelden er zoals eerder vermeldt andere bandenregels, waardoor de bochtensnelheid van de wagen daardoor omhoog is gegaan.

Teamgenoot van Nick Heidfeld, Jacques Villeneuve, liet daarom ook tegen het Zwitserse nieuwsblad Blick weten dat de F1.06 vrijwel even snel is als haar voorganger, ondanks alle snelheidsremmende maatregelen. “We zijn even snel met de V8-motor als de wagen van vorig jaar met de V10-motor.”
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12907
Calm down, please!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 09:59:15 #7
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_34928873
2 zielen 1 gedachte (maar mijn op heeft een plaatje )
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_34928943
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 09:59 schreef Klonk het volgende:
2 zielen 1 gedachte (maar mijn op heeft een plaatje )
done moest nog effe een mooie vinden (kuchHondakuch)
Calm down, please!
pi_34928956
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 09:59 schreef Klonk het volgende:
2 zielen 1 gedachte (maar mijn op heeft een plaatje )
Beetje HPoi bedanken voor de OP
Calm down, please!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 10:03:13 #10
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_34928957
whehehe
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 10 februari 2006 @ 10:03:45 #11
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_34928966
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:03 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Beetje HPoi bedanken voor de OP
sorry, die had de vorige gemaakt , maar ik begrijp dat jij er iets mee te maken hebt
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_34929017
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:03 schreef Klonk het volgende:

[..]

sorry, die had de vorige gemaakt , maar ik begrijp dat jij er iets mee te maken hebt
F1 2005/2006 Nieuwtjes [deel 10]

'kvond het wel tijd worden toen en HPoi heeft er netjes een traditie van gemaakt
Calm down, please!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 10:07:01 #13
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_34929030
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:06 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

F1 2005/2006 Nieuwtjes [deel 10]

'kvond het wel tijd worden toen en HPoi heeft er netjes een traditie van gemaakt
in dat geval ook jij bedankt
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 10 februari 2006 @ 10:10:52 #14
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_34929108
tvp
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_34929766
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:10 schreef SupaMario het volgende:
tvp
pi_34929810
Volgende week zijn er testen op Sakhir in Bahrein, ben wel benieuwd naar wat daar de tijden worden.. lijkt me toch dat het klimaat daar wat meer is zoals het tijdens de races ook wordt Welke teams gaan er trouwens allemaal rijden in Sakhir, dat zie ik nergens staan?
Where facts are few, experts are many.
pi_34929921
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 09:58 schreef Googolplexian het volgende:
mijn laatste :
[..]


[..]

http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12907
Voorlopig rijdt STR met een gelimiteerde V10 bij hun eerste test, die normaal gesproken als systems check e.d. dient, eventjes sneller dan het Red Bull hoofdteam zelf tot nu doet. Ik ga er vanuit dat ze bij deze eerste testdag niet meteen het achterste van hun tong laten zien (dat zal wel erg dom zijn) laat staan dat ze echt voor snelheid gaan. Dus een seconde of misschien wel twee seconden aan tijd moeten ze nog weten te vinden. En dan rijden ze met een gelimiteerde V10 bijna net zo snel als Renault en Honda op dit moment doen.

In ieder geval zijn ze veel sneller als oa het Red Bull hoofdteam.

Dus als je alleen kijkt naar de tijden die er gereden worden klopt de uitspraak op zich wel, de V8 wagens zijn op dit moment net zo snel als de V10 wagens waren en dus heeft het als snelheids beperking weinig uitgehaald, maar ik denk niet dat Villeneuve bedoeld heeft te zeggen een F1 wagen met V8 motor is net zo snel als een F1 wagen met V10 motor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vitalogy op 10-02-2006 10:53:20 (nuance) ]
  vrijdag 10 februari 2006 @ 10:59:04 #18
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_34930193
tvp
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_34930403
bannertje toegevoegd aan OP
Calm down, please!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 11:11:38 #20
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_34930476
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:08 schreef Googolplexian het volgende:
bannertje toegevoegd aan OP
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_34930749
Ziet er goed uit man
Where facts are few, experts are many.
pi_34930888
fenk joe hopen dat 'ie 't een jaartje volhoudt
Calm down, please!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 11:44:56 #23
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34931416
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 10:48 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Voorlopig rijdt STR met een gelimiteerde V10 bij hun eerste test, die normaal gesproken als systems check e.d. dient, eventjes sneller dan het Red Bull hoofdteam zelf tot nu doet. Ik ga er vanuit dat ze bij deze eerste testdag niet meteen het achterste van hun tong laten zien (dat zal wel erg dom zijn) laat staan dat ze echt voor snelheid gaan. Dus een seconde of misschien wel twee seconden aan tijd moeten ze nog weten te vinden. En dan rijden ze met een gelimiteerde V10 bijna net zo snel als Renault en Honda op dit moment doen.

In ieder geval zijn ze veel sneller als oa het Red Bull hoofdteam.

Dus als je alleen kijkt naar de tijden die er gereden worden klopt de uitspraak op zich wel, de V8 wagens zijn op dit moment net zo snel als de V10 wagens waren en dus heeft het als snelheids beperking weinig uitgehaald, maar ik denk niet dat Villeneuve bedoeld heeft te zeggen een F1 wagen met V8 motor is net zo snel als een F1 wagen met V10 motor.
Misschien dat de FIA nu de realiteit onder ogen ziet. Oftewel dat de V10 motor duidelijk sneller is dan de V8. Kan me niet indenken dat het in de filosofie van RB past om het tweede team voor het eerste op de grid te krijgen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_34931537
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:44 schreef sanger het volgende:

[..]

Misschien dat de FIA nu de realiteit onder ogen ziet. Oftewel dat de V10 motor duidelijk sneller is dan de V8. Kan me niet indenken dat het in de filosofie van RB past om het tweede team voor het eerste op de grid te krijgen.
Ik denk dat het in de filosofie past van elk F1 team om het maximale uit de beschikbare regels te halen.
Ferrari spant zelfs de kroon met het vinden van "loopholes" ... de meebuigende achterspoiler was daar een prachtvoorbeeld van. En toen Honda gepakt werd met de extra tank was Ferrari ook niet helemaal zuiver (en meteen een stuk trager de volgende races).

Zolang de FIA het niet verbiedt zeg ik: gogogo STR! gogogo GPMA
Calm down, please!
pi_34933256
Er zijn ook wel berichten geweest dat de FIA op elk moment de gelimiteerde V10 zou kunnen verbieden. Of misschien heeft de FIA sowieso al een soort van instelling van zoek het maar lekker uit met zijn allen in deze wintertest-periode en dan wanneer de F1 wagens voor de eerste technical scrutenering worden aangeboden dat de gelimiteerde V10 fijntjes wordt afgekeurd.
Of zoals Midland van plan is, dat ze pas worden afgekeurd wanneer er een protest wordt aangetekend.

Lekker weggegooid geld dan.

Ik kan me niet voorstellen dat dit nog lang zo door gaat. Of zoals iemand al postte, Williams zal dit toch ook niet accepteren Hebben ze een goede auto gebouwd, komt er een 2e rangs team hun gewoon de punten afsnoepen.
pi_34935830
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:49 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik denk dat het in de filosofie past van elk F1 team om het maximale uit de beschikbare regels te halen.
Ferrari spant zelfs de kroon met het vinden van "loopholes" ... de meebuigende achterspoiler was daar een prachtvoorbeeld van. En toen Honda gepakt werd met de extra tank was Ferrari ook niet helemaal zuiver (en meteen een stuk trager de volgende races).

Zolang de FIA het niet verbiedt zeg ik: gogogo STR! gogogo GPMA
Kom kom...Benetton kon er in 1994 ook wat van. En McLaren heeft ook aardig wat lopen werken in de zwarte gebieden van de reglementen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de tweede rempedaal waarmee ze wielspin bij de start en uit bochten konden voorkomen.

Ferrari spant de kroon, tesamen met elk ander rijk team in F1.
Calmer than you are
  vrijdag 10 februari 2006 @ 15:05:21 #27
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34937143
is er trouwens live timing van Jerez?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_34943728
OP erdepop hier komt mijn eh............ tvp
pi_34944567
quote:
Jerez dag 4

Pos. Rijder Team Banden Tijd Ronden
1 G. Fisichella Renault M 01:17.763 76
2 H. Kovalainen Renault M 01:17.870 59
3 K. Räikkönen McLaren M 01:18.027 28
4 N. Heidfeld BMW M 01:18.445 80
5 P. de la Rosa McLaren M 01:19.488 49
6 G. Paffett McLaren M 01:19.912 91
7 R. Kubica BMW M 01:19.994 82
8 T. Monteiro Midland F1 B 01:20.112 78
9 A. Wurz Williams B 01:20.314 79
10 S. Speed Scuderia Toro Rosso M 01:20.500 79
11 C. Albers Midland F1 B 01:21.497 63
12 M. Webber Williams B 01:23.494 15
http://www.4mule1.net/pits.php?subaction=showfull&id=1139592747&archive=&start_from=&ucat=&
Calm down, please!
pi_34944601
Albers vandaag 1.3 sec langzamer dan Monteiro die een 1.20.1 reed.

Nog geen toptijden van het Midland team.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 19:15:36 #31
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_34945521
Mooi dat Kimi (met de nieuwe motor?) wat dichter bij de top zit! De Mercedes heeft het niet de hele test volgehouden.. niets verrassend dus.
pi_34947285
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 18:46 schreef Vitalogy het volgende:
Albers vandaag 1.3 sec langzamer dan Monteiro die een 1.20.1 reed.

Nog geen toptijden van het Midland team.
Albers in de oude wagen.
pi_34949971
Volgens mij niet. Maar ik lees net dat er morgen ook nog getest wordt op Jerez.
pi_34951019
morgen zijn er regenbanden tests van michelin

Nieuwe kleurstelling van mclaren:


pi_34951350
En wat zagen we bij de opening van de OS?

Jawel een donut draaiende Ferrari met Rossi achter het stuur! Lekker middenin die arena.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:01:46 #36
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_34951379
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 21:53 schreef MIster911 het volgende:
morgen zijn er regenbanden tests van michelin

Nieuwe kleurstelling van mclaren:

[afbeelding]
[afbeelding]
Prachtig!
pi_34951387
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 21:53 schreef MIster911 het volgende:
morgen zijn er regenbanden tests van michelin

Nieuwe kleurstelling van mclaren:

[afbeelding]
[afbeelding]
Are you kidding us?
pi_34951676
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 21:53 schreef MIster911 het volgende:
morgen zijn er regenbanden tests van michelin

Nieuwe kleurstelling van mclaren:

[afbeelding]
[afbeelding]
Vind hem niet zo...

Vond het oranje dat ze hadden tijdens de tests wel cool.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:18:37 #39
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_34952086
quote:
F1: McLaren Mercedes onthult unieke livery


Zojuist heeft Mclaren Mercedes het nieuwe kleurenschema bekend gemaakt voor het aanstaande seizoen. De verf heeft een innovatieve toplaag dat zorgt voor een hoge mate aan reflectie. Die technologie is in de laatste maanden geperfectioneerd.

McLaren Marketing Managing Director Ekrem Sami:" Er zijn enkele maanden werk in het onderzoek, en de ontwikkeling van deze unieke chroomlaag gegaan. We zijn altijd bezig om op een innovatieve manier de merken van onze sponsoren een verschillende aanblik te laten geven. Deze livery is daarom ook ontzettend fotogeniek."

Kimi Raikkonen was al behoorlijk enthousiast, Hij vertelde:"Tot nu toe had ik alleen illustraties gezien van de nieuwe kleuren, maar die gaven toch een minder realistisch beeld. Als we de auto net zo snel kunnen maken als dat hij er uit ziet zullen we in goede vorm zijn."

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Nieuws&nid=2225
Ik ben zeer benieuwd hoe het er op tv uit zal zien!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 23:21:41 #40
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_34954734
iemand intresse in wat Hi-res photos van de nieuwe livery van mclaren?
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_34954851
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:01 schreef HPoi het volgende:
En wat zagen we bij de opening van de OS?

Jawel een donut draaiende Ferrari met Rossi achter het stuur! Lekker middenin die arena.
Shit gemist
  vrijdag 10 februari 2006 @ 23:54:04 #42
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_34955933
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:21 schreef WEST het volgende:
iemand intresse in wat Hi-res photos van de nieuwe livery van mclaren?
Wil je ze hier plaatsen? of alleen de links. Ik heb zeker wel interesse in de nieuwe foto's van de McLaren.
pi_34956583
Ik vinnum mooi

Imo misschien wel de mooiste van het veld

sterker nog... hier mijn mooiste livery top5 van 2006;

1) McLaren
2) BMW
3) Honda
4) Williams
5) STR
Calm down, please!
  zaterdag 11 februari 2006 @ 00:13:32 #44
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_34956641
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 23:54 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Wil je ze hier plaatsen? of alleen de links. Ik heb zeker wel interesse in de nieuwe foto's van de McLaren.
Mclaren Hi-res photos nieuwe livery

fotos blijven tot dinsdag 14 februari er op.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zaterdag 11 februari 2006 @ 09:28:12 #45
131800 Tarado
capô de fusca
pi_34961678
tvp
pi_34962040
Bedankt voor de foto's WEST
Ik vind de nieuwe livery van McLaren niet echt geweldig.
pi_34962132
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:01 schreef HPoi het volgende:
En wat zagen we bij de opening van de OS?

Jawel een donut draaiende Ferrari met Rossi achter het stuur! Lekker middenin die arena.




pi_34962159
Het was trouwens Luca Badoer.
pi_34962160
Jammer dat hij het niet voor elkaar kreeg om netjes de vijf ringen te draaien
pi_34962254
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 10:25 schreef Vitalogy het volgende:
Het was trouwens Luca Badoer.
Het was echt Rossi hoor. Zie ook zijn helm.
pi_34962275
Op autosport.com staat Badoer, die geloof ik eerder.
pi_34962293
Rossi test bij Ferrari met deze helm, op tv werd Rossi aangekondigd in de arena, Nu.nl zegt Rossi, F1crew.nl zegt Rossi en Fok! OS zegt Rossi.
pi_34962318
Ik vind de nieuwe McLaren-livery echt uitermate lelijk. Voor mijn smaak veel te druk. Maar misschien verandert mijn mening als ik de auto rijdend zie.
pi_34962342
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 10:39 schreef HPoi het volgende:
Rossi test bij Ferrari met deze helm, op tv werd Rossi aangekondigd in de arena, Nu.nl zegt Rossi, F1crew.nl zegt Rossi en Fok! OS zegt Rossi.
Die nemen het allemaal van elkaar over.
pi_34964099
Jij leest het Verstappen forum
pi_34964129
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 12:11 schreef Vitalogy het volgende:
Jij leest het Verstappen forum
mag ik die oude bok een beetje volgen?
pi_34964182
Ik ben een groot fan van Jos hoor.
  zaterdag 11 februari 2006 @ 14:55:14 #60
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_34967670
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 00:13 schreef WEST het volgende:

[..]

Mclaren Hi-res photos nieuwe livery

fotos blijven tot dinsdag 14 februari er op.
WEST bedankt voor de vette foto's! helemaal top.
quote:
De nieuwe auto heeft een unieke deklaag die veel licht reflecteert
Welk team zal als eerste gaan klagen? Het is afwachten hoe het in de praktijk zal gaan met het reflecteren van het licht, maar andere rijders zouden er misschien wel hinder van kunnen ondervinden. Of zal het meevallen? Ach, mij maakt het niet zoveel uit. Het ontwerp is erg origineel, en McLaren is .
  zaterdag 11 februari 2006 @ 17:54:35 #61
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_34972964
Wat een circus bak die nieuwe McLaren

*Pimp my McLaren*

Achja ze moeten nou toch wel op een andere manier aandacht trekken he

[ Bericht 47% gewijzigd door TimoBasso op 11-02-2006 18:00:30 ]
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_34976387
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:54 schreef TimoBasso het volgende:
Wat een circus bak die nieuwe McLaren

*Pimp my McLaren*

Achja ze moeten nou toch wel op een andere manier aandacht trekken he
Zou me niets verbazen wanneer McLaren de eerste paar races über presteert.
Ik verwacht in het begin het meest van 1) Honda, 2) Renault, 3) McLaren, 4) Ferrari.

okay ... beetje biased.... Ferrari gaat het beter doen, vrees ik
Calm down, please!
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:08:17 #63
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_34977214
Ik vind 'm mooi, die nieuwe McLaren.

Maar wat betekent/waar komt vandaan de term 'livery'
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_34977900
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 20:08 schreef sooty het volgende:
Ik vind 'm mooi, die nieuwe McLaren.

Maar wat betekent/waar komt vandaan de term 'livery'
http://www.m-w.com/dictionary/livery
quote:
Main Entry: 1liv·ery
Pronunciation: 'li-v&-rE, 'liv-rE
Function: noun
Inflected Form(s): plural -er·ies
Etymology: Middle English, from Middle French livree, literally, delivery, from livrer to deliver, from Latin liberare to free -- more at LIBERATE
1 archaic : the apportioning of provisions especially to servants : ALLOWANCE
2 a : the distinctive clothing or badge formerly worn by the retainers of a person of rank b : a servant's uniform c : distinctive dress : GARB d chiefly British : an identifying design (as on a vehicle) that designates ownership
3 archaic a : one's retainers or retinue b : the members of a British livery company
4 : the act of delivering legal possession of property
5 a : the feeding, stabling, and care of horses for pay b : LIVERY STABLE c : a concern offering vehicles (as boats) for rent
http://en.wikipedia.org/wiki/Livery
quote:
A livery is the common design and paint scheme a company will use on its vehicles, often using specific colors and logo placement. In this sense, the term is applied to railway locomotives and rolling stock, aeroplanes, and road vehicles. For example, United Parcel Service has trucks with a well-known brown livery. Another example is the British Airways ethnic liveries. The term has become extended to the logos, colors and other distinctive styles of companies in general. See also trade dress.
Calm down, please!
  zaterdag 11 februari 2006 @ 20:27:23 #65
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_34978039
mooi die Mc Laren, een echte Silberpfeil
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_34985910
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 14:55 schreef -Hans- het volgende:

[..]

WEST bedankt voor de vette foto's! helemaal top.
[..]

Welk team zal als eerste gaan klagen? Het is afwachten hoe het in de praktijk zal gaan met het reflecteren van het licht, maar andere rijders zouden er misschien wel hinder van kunnen ondervinden. Of zal het meevallen? Ach, mij maakt het niet zoveel uit. Het ontwerp is erg origineel, en McLaren is .
Ferrari Zal wel weer teveel schitteren, en dan word het verboden.. wedden

Hele mooie auto, kan niet wachten tot de eerste tv beelden.
  zondag 12 februari 2006 @ 00:39:31 #67
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_34986439
quote:
Thanks mate !
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_35027601
quote:
Anonieme bron: Ferrari pusht Rossi - 13-02-2006

Volgens een anonieme bron die dichtbij Valentino Rossi staat pusht Ferrari de Italiaan momenteel harder dan ooit om snel een beslissing te nemen over zijn toekomst. De Italiaanse renstal wil Rossi graag in 2007 onder contract hebben maar Rossi weet zelf nog niet wat hij wil. Rossi heeft momenteel een erg goed contract in de MotoGP bij Yamaha en zit daar dus ook goed. Wel heeft hij al vele malen getest voor Ferrari, maar of daar verdere bedoelingen bij zitten is niet duidelijk.

"Valentino is dichtbij een overstap naar de Formule 1," vertelt de bron. "Ferrari pusht hem harder dan ooit om hem in 2007 onder contract te hebben. Ze zeiden dat ze binnen drie maanden een antwoord willen hebben. Het is een moeilijke tijd voor de motorsport fans omdat je aan Rossi kunt zien dat hij een overstap serieuzer overweegt dan ooit tevoren."
http://www.aboutf1.nl/nieuws/home.php?id=1141
Calm down, please!
pi_35032603
quote:
Ook Duitse Grand Prix mogelijk van de kalender

Na de verdwijning van de Belgische Grand Prix voor dit jaar, lijkt ook de Duitse Grand Prix niet door te kunnen gaan. Het zou financieel dermate slecht zitten bij de Duitsers dat de Grand Prix niet verreden kan worden.

Een Duitse lokale krant citeerde een deelnemer van de vergaderingen omtrent de Grand Prix, dat wanneer er geen 'nieuw geld' voor het einde van februari komt dat Hockenheim dan niet door kan gaan.

Dieter Gummer, directeur en circuitchef van Hockenheim beweert echter dat de claim onzin is. Niettemin gaf hij wel toe dat er problemen zijn, "waar nog aan gewerkt wordt."
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5479

waar zijn ze mee bezig, man!!!
Calm down, please!
pi_35034124
quote:
Foto: nieuwe Toyota TF106 - 13-02-2006

Bijna drie maanden na de officiële presentatie van de TF106 is Toyota met een bijna geheel nieuwe wagen gekomen. De eerste officiële tekeningen van die wagen heeft het team vanmorgen vrijgegeven. Vooral de nieuwe vleugels, voor en achter, vallen op. De update wordt morgen in Valellunga voor het eerst getest. Met deze wagen hoopt Toyota de aansluiting tot de top weer te vinden, afgelopen week zette de Japanse renstal geen indrukwekkend tijden neer. Technisch directeur Mike Gascoyne licht de nieuwe wagen toe.

"We wilden voor de start van het seizoen zoveel mogelijk tijd in de windtunnel doorbrengen. Hierdoor hebben we veel data van de TF106 en banden, terwijl we tevens aan een nieuw aërodynamisch pakket konden werken. Elk onderdeel is onder de loep genomen wat heeft geleid tot het sterkste aërodynamische pakket ooit. is bestudeerd, verbeterd, getest en opnieuw verbeterd."

De betrouwbaarheid is natuurlijk de sleutel tot succes in het begin," gaat de Brit verder. "We willen echter ook competitief zijn. We zijn dan wel geen wintertestkampioen maar we hopen hiermee de eerste overwinning en enkele podiums te behalen. We hebben nog twee tests voor de boeg, deze week in Vallelunga en volgende week in Barcelona."
http://www.aboutf1.nl/nieuws/home.php?id=1143
Calm down, please!
pi_35040227
quote:
Zoveel geld, en dan nog zoveel aanprutsen.

Waar is het in godsnaam fout gegaan bij het huidige ontwerp van Toyota...
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_35040304
quote:
Op maandag 13 februari 2006 16:08 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Zoveel geld, en dan nog zoveel aanprutsen.

Waar is het in godsnaam fout gegaan bij het huidige ontwerp van Toyota...
D'r is nix mis mee Ze zijn gewoon zwaar aan het concureren met Honda (die 2 verschillende chassis tegelijk presenteerde). Voor de Japanners is het een onderlinge strijd van technologie en marketing.
Calm down, please!
pi_35042179
quote:
Op maandag 13 februari 2006 16:10 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Voor de Japanners is het een onderlinge strijd van technologie en marketing.
Inderdaad voor die Jappen is het echt onwijs belangrijk hé, die tweestrijd.
pi_35043962
quote:
Op maandag 13 februari 2006 16:53 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Inderdaad voor die Jappen is het echt onwijs belangrijk hé, die tweestrijd.
zeker ... quotje van WSJ (2000)
quote:
As Honda Chief Executive Hiroyuki Yoshino strolled through the Toyota display at this year's Detroit auto show, what caught his eye wasn't the roster of new Toyotas but a very familiar red race car.

The Toyota Motor Corp. name was clearly emblazoned on the side of the car. But there was no doubt: This was the machine that had been powered by Honda engines and serviced by Honda engineers, until just a year ago. It was the same machine used by race-team owner Chip Ganassi -- under the Honda Motor Co. flag -- before he orchestrated a sensational defection last year and named Toyota as his new engine supplier.

The Toyota display did tout the Ganassi team's four racing championships. What it didn't mention was that Honda was associated with all of those wins. Astounded, a fuming Mr. Yoshino had to be restrained by his subordinates as he began looking around for Toyota's president, Fujio Cho.
Hele artikel : http://www.insightcentral.net/archives/news00092301.html
Calm down, please!
pi_35046694
quote:
Sakhir dag 1:

Nr. Coureur Team Tijd Verschil Ronden
1. L. Badoer Ferrari B 1'32''309 -------- 77
2. A. Davidson Honda M 1'32''571 + 0'00''262 106
3. J. Rossiter Honda M 1'32''864 + 0'00''555 68
4. F. Massa Ferrari B 1'32''952 + 0'00''643 51
5. S. Speed Scuderia Toro Rosso M 1'34''280 + 0'01''971 82
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12950
Calm down, please!
  dinsdag 14 februari 2006 @ 13:21:12 #76
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_35073368
quote:
Although he won't switch from Renault until next year, world champion Fernando Alonso has already tested a silver Mercedes.

However, the car in question was a Mercedes-Benz road car, as he made his way to a recent test session for Renault, according to Germany's Sport1 website.

Alonso confessed that the choice of hire car could have been wiser.

''But it wasn't my fault,'' the Spaniard reportedly said in a radio interview, ''it was just what the rental company gave me.''
bron

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_35073466


http://www.f1racing.net/nl/gallery.php?catID=1905

Mooie foto! Je ziet precies waar hij begon met te laat remmen
Calm down, please!
pi_35073532
Albers? Kan t niet goed zien ...
Where facts are few, experts are many.
pi_35073582
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:27 schreef Atreidez het volgende:
Albers? Kan t niet goed zien ...



Winkelhock?
Calm down, please!
  dinsdag 14 februari 2006 @ 14:43:46 #80
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_35075656
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:28 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

[afbeelding]


Winkelhock?
Yep!!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_35075818
Ok thnx
Where facts are few, experts are many.
pi_35076640
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:24 schreef Googolplexian het volgende:
[afbeelding]

http://www.f1racing.net/nl/gallery.php?catID=1905

Mooie foto! Je ziet precies waar hij begon met te laat remmen
Zo te zien op gloednieuwe banden.
Oei oei dat kost hem punten
pi_35076735
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:15 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Zo te zien op gloednieuwe banden.
Oei oei dat kost hem punten
Ik vraag me af wat er is gebeurd... het is toch niet normaal dat er zoveel mensen (check de outfits) en twee wagens (waar ze ook van zijn) bij de auto zijn terwijl de coureur nog in de auto zit?

Het was geen harde klap, zo te zien, en ik kan me ook niet voorstellen dat Winkelhock over de pitradio te horen heeft gekregen "Wh00t, je eerste crash, Markus! Blijf effe zitten, de pers komt eraan!"
Calm down, please!
pi_35080069
Misschien komen ze ter plekke het probleem verhelpen?
Maar dat lijkt me geen startmotor dat die vent bij zich heeft.
pi_35081193
haha, check die blik van Albers rechts.
pi_35091528
quote:
F1 in klassen?

AFP meldt dat Max Mosley graag een systeem van promotie en degradatie wil invoeren in de F1. Hiervoor wordt de klasse die nu doorgaat als GP2 opgevijzeld tot de "tweede klasse" voor F1-teams.

Eén of twee teams die als laatste eindigen in het F1-kampioenschap zouden degraderen naar de nieuwe klasse, de eerste twee van de nieuwe klasse zouden hun intrede mogen maken in de koninginneklasse. Mosley hoopt deze maatregel vanaf 2008 door te voeren. Indien dit niet lukt, dan ten laatste tegen 2011.

Mosley: "Het is een natuurlijk proces en extreem stimulerend voor iedereen. Maar eerst moeten we de kosten onder controle krijgen zodat de teams die promoveren een deftige kans kunnen krijgen."

Naar verluidt hoopt Mosley de kosten voor een F1-team te beperken tot een kleine 100 miljoen euro per jaar, terwijl het gemiddelde budget nu ongeveer 366 miljoen euro bedraagt.
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12863_0_2_0_C
Calm down, please!
pi_35100929
quote:
Takuma Sato en Yuji Ide naar Super Aguri

Zojuist heeft het team van Super Aguri, de nieuwkomer in de Formule 1, officieel bekend gemaakt dat Takuma Sato en Yuji Ide komend seizoen zullen gaan rijden voor het Japanse team.

Daarmee is in één klap duidelijk hoe het veld er het komende jaar uit zal gaan zien. Van Takuma Sato was het eigenlijk al lange tijd duidelijk dat hij de beste papier in huis had om te gaan rijden bij Super Aguri. Het tweede stoeltje bleef speculatief tot het laatste moment.

Takuma Sato laat in al zijn blijdschap weten: “Iedereen bij Super Aguri heeft fantastisch werk verricht om in zo’n korte tijd zo ver te komen. Ik ben dan ook ontzettend blij dat ik bij dit team mag werken en speciaal met Aguri-san die al heel veel successen geboekt heeft in de motorsport. Het was gisteren erg leuk dat ik de wagen voor het eerst een shakedown mocht geven. Iedereen was er bij. Ohkee, we weten dat er nog een hoop werk te verrichten is, maar we gaan de uitdaging aanen ik heb er zin in!”
http://www.formula1.nl/in(...)de_naar_super_aguri/


Yuji Ide


Takuma Sato
Calm down, please!
  woensdag 15 februari 2006 @ 08:39:09 #88
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_35101239
o oh 2 kamikaze piloten!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
  woensdag 15 februari 2006 @ 08:42:53 #89
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_35101284
Sato

een van de leukste rijders uit het F1 veld, altijd goed voor een maffe actie
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 15 februari 2006 @ 09:03:43 #90
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_35101549
Ik ben heel benieuwd naar Ide. Die man heeft een beste bak ervaring op zijn cv staan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_35101774
Overzicht F1 2006

Teams & Rijders

Mild Seven Renault F1
Engine: Renault
Tyre: Michelin
Country: France/UK

1.Fernando Alonso (Spain)
2.Giancarlo Fisichella (Italy)

Test Driver:
Heikki Kovalainen (Finland)

Team McLaren Mercedes
Engine: Mercedes
Tyre: Michelin
Country: UK

3.Kimi Raikkonen (Finland)
4.Juan Pablo Montoya (Colombia)

Test Drivers:
Pedro de la Rosa (Spain),
Gary Paffett (UK)

Scuderia Ferrari Marlboro
Engine: Ferrari
Tyre: Bridgestone
Country: Italy

5.Michael Schumacher (Germany)
6.Felipe Massa (Brazil)

Test Drivers:
Luca Badoer (Italy),
Marc Gene (Spain)

Panasonic Toyota Racing

Engine: Toyota
Tyre: Bridgestone
Country: Japan

7.Ralf Schumacher (Germany),
8.Jarno Trulli (Italy)

Test Drivers:
Olivier Panis (France),
Ricardo Zonta (Brazil)

Williams F1
Engine: Cosworth
Tyre: Bridgestone
Country: UK

9.Mark Webber (Australia)
10.Nico Rosberg (Germany)

Test Drivers:
Alexander Wurz (Austria)
Narain Karthikeyan (India)

Lucky Strike Honda F1
Engine: Honda
Tyre: Michelin
Country: UK/Japan

11.Rubens Barrichello (Brazil),
12.Jenson Button (UK)

Test Driver:
Anthony Davidson

Red Bull Racing
Engine: Ferrari
Tyre: Michelin
Country: Austria/UK

14.David Coulthard (UK),
15.Christian Klien (Austria)

Test Driver:
Robert Doornbos (Netherlands)

BMW Sauber F1
Engine: BMW
Tyre: Michelin
Country: Germany/Switzerland

16.Nick Heidfeld (Germany),
17.Jacques Villeneuve (Canada)

Test Driver:
Robert Kubica (Poland)

MF1 Racing - Midland
Engine: Toyota
Tyre: Bridgestone
Country: Russia/UK

18.Tiago Monteiro (Portugal),
19.Christijan Albers (Netherlands)

Test Driver:
Markus Winkelhock (Germany)

Scuderia Toro Rosso
Engine: Cosworth
Tyre: Michelin
Country: Austria/Italy/UK

20.Vitantonio Liuzzi (Italy),
21.Scott Speed (USA)

Test Driver:
Neel Jani (Switzerland)

Super Aguri Formula One
Engine: Honda
Tyre: Bridgestone
Country: Japan/UK

22.Takuma Sato (Japan),
23.Yuji Ide (Japan)

Test Driver:
Unknown


Kalender

12 maa - Bahrein, Sakhir - 57 x 4.627 km
19 maa - Maleisië, Sepang - 56 x 4.627 km
02 apr - Australië, Melbourne - 58 x 4.627 km
23 apr - San Marino, Imola - 62 x 4.627 km
07 mei - Europa, Nürburgring - 60 x 4.627 km
14 mei - Spanje, Barcelona - 66 x 4.627 km
28 mei - Monaco, Monte Carlo - 78 x 3.340 km
11 jun - Groot-Brittannië, Silverstone - 60 x 5.141 km
25 jun - Canada, Montreal - 70 x 4.361 km
02 jul - Verenigde Staten, Indianapolis - 73 x 4.192 km
16 jul - Frankrijk, Magny-Cours - 70 x 4.411 km
30 jul - Duitsland, Hockenheim - 67 x 4.574 km
06 aug - Hongarije, Hungaroring - 70 x 4.381 km
27 aug - Turkije, Istanbul - 58 x 5.338 km
10 sep - Italië, Monza - 53 x 5.793 km
01 okt - China, Shanghai - 56 x 5.451 km
08 okt- Japan, Suzuka - 53 x 5.807 km
22 okt - Brazilië, Interlagos - 71 x 4.309 km

Friday *
11:00 - 12:00 Practice Session 1
14:00 - 15:00 Practice Session 2

Saturday
11:00 - 12:00 Practice Session 3 **
14:00 Qualifying Session ***

Sunday
14:00 Race ****

* Friday Practice sessions at Monaco will take place on Thursday.
** Except for Great Britain (9:30), Canada (10:00) and United States (10:00)
*** Except for Great Britain (12:30), Canada (13:00) and United States (13:00)
**** Except for Bahrain (14:30), Malaysia (15:00), Great Britain (12:00), Canada (13:00), United States (13:00) and Turkey (15:00)

[ Bericht 0% gewijzigd door Googolplexian op 15-02-2006 09:31:54 ]
Calm down, please!
  woensdag 15 februari 2006 @ 09:27:26 #92
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_35101997
quote:
McLaren - 'We are not where we want to be'
Even with the newly revised V8 engine



A senior representative of the McLaren-Mercedes team has admitted that the new MP4-21 racer is not ready to dominate Grand Prix in 2006.

Even with the newly revised V8 engine now up and running, Mercedes' competitor director Norbert Haug said progress at the silver team is currently lagging.

"We are not where we wanted to be in mid February," the German told Auto Motor Und Sport. "At the moment, we are perhaps where we should have been in the middle of December."

The new Mercedes V8, reportedly correcting problems with the inlet system and the pistons, has moved the MP4-21 closer to the leading pace.

But analysts still estimate that, if the Bahrain opener was held today, McLaren's Kimi Raikkonen and Juan Pablo Montoya would finish behind the two Renaults, the two Ferraris and the Hondas.

Haug maintained a similar theme in the Motorsport Aktuell magazine "Some teams are ahead of us. Certainly, we would not mind if we could add another month to our preparation time. But we are doing everything possible in order to be competitive for the first race in Bahrain. We have not had a dream start. We are behind where we want to be."
Bron: F1live.com

Niet erg hoopvol! Als je half februari zit waar je half december al had willen zitten!!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_35123435
quote:
Valencia – 15/02/2006
1. N. Rosberg Williams FW28 1'10"994 -- 94 laps
2. K. Raikkonen McLaren MP4-21 1'11"199 +0"205 16 laps
3. H. Kovalainen Renault R26 1'11"362 +0"368 115 laps
4. G. Fisichella Renault R26 1'11"443 +0"449 83 laps
5. C. Klien Red Bull RB2 1'11"544 +0"550 63 laps
6. M. Webber Williams FW28 1'11"584 +0"590 33 laps
7. J. Montoya McLaren MP4-21 1'12"462 +1"468 85 laps
8. C. Albers MF1 Racing M16 1'12"916 +1"922 64 laps
9. D. Coulthard Red Bull RB2 1'13"585 +2"591 14 laps
10. R. Doornbos Red Bull RB2 1'14"643 +3"649 44 laps
11. G. Mondini MF1 Racing EJ15B 1'14"646 +3"652 84 laps
Zou dit een snelle tijd zijn voor Albers of een normale niet op de limiet test tijd.
Ze staan er nu wel aardig bij. Rosberg reed vanochtend zijn snelste tijd. Toen had Albers iig nog niet gereden.
pi_35124099
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:16 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Zou dit een snelle tijd zijn voor Albers of een normale niet op de limiet test tijd.
Ze staan er nu wel aardig bij. Rosberg reed vanochtend zijn snelste tijd. Toen had Albers iig nog niet gereden.
quote:
Betrouwbaarheid enige goede bij MF1 Racing

Vier testdagen heeft MF1 Racing met de nieuwe M16 achter de rug, maar de steen der wijzen heeft het Russisch-Britse team nog niet gevonden. Integendeel. Het ontwerp van James Key loopt hopeloos, met drie seconden achterstand op de concurrentie, achter de feiten aan. Reden genoeg om aan te nemen dat het team tijdens de eerste race van het seizoen, in Bahrein op 12 maart, als enige tegenstander het Super Aguri Team zal hebben.

Tot heden lijkt het met de betrouwbaarheid van de M16 wel goed te zitten, maar daar lijkt ook alles mee gezegd. “Het is een grote opluchting dat de betrouwbaarheid in orde is. Een van onze targets is om de solide statistieken van vorig jaar, aan de finish komen, te herhalen”, zegt James Key, een van de jongste technisch directeuren binnen de Formule 1. “De koeling functioneert zoals verwacht en de data van het chassis en de aërodynamica komen overeen met wat wij in gedachten hadden, ook al moet je deze gegevens steeds weer evalueren”.

Daarmee is alles gezegd over de ruim 2000 testkilometers die men met de M16 heeft gereden. Voornamelijk de handling van de auto baart zowel de coureurs als het team de nodige zorgen. “Door de gewijzigde wielophanging is de auto op remgebied moeilijk te controleren en dat kost veel tijd bij het insturen. Door het invoeren van de nieuwe V8 motor is het juist belangrijk dat je genoeg snelheid meeneemt als je een bocht ingaat”, weet Key.

De auto doet min of meer dat wat wij ervan hebben verwacht, maar tegelijkertijd moet ik zeggen dat er nog een berg werk te verzetten is. Vooral op prestatie gebied moeten we nog veel zien te vinden”, aldus Key. “Vanaf het begin waren we ons er al van bewust dat de auto enkele uniek handlings eigenschappen kon hebben, en dat is tijdens het testen bevestigd. Deze punten moeten we aanpakken en door ontwikkelen, en daar word nu hard aan gewerkt”.

“Nu we met de M16 kunnen testen hebben we ontdekt in welke ontwikkelingsrichting we het moeten zoeken”, gaat Key verder. “Voor de test in Valencia krijgen we enkele nieuwe onderdelen, enkele daarvan waren gepland, maar aan hand van de laatste test op Jerez en de data die de test ons opleverde, hebben we ook enkele nieuwe dingen ontwikkeld. Ook hebben we ideeën over de set-up, en met de aanstaande bandentest kunnen we nog meer details boven water halen”, aldus Key.
bron
Calm down, please!
pi_35130430
Het is iig positief dat ze er gelijk mee aan de gang gaan, vorig jaar had ik meer het idee dat Midland maar wat deed.
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:54:15 #96
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_35137480
IS er geen nummer 13 in het deelnemersveld?? leek me wel wat voor sato :p
ff wachten nog
  donderdag 16 februari 2006 @ 00:03:40 #97
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35137875
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:54 schreef Game_Error het volgende:
IS er geen nummer 13 in het deelnemersveld?? leek me wel wat voor sato :p
nee en dat wordt nooit gebruikt
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_35138134
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:30 schreef Googolplexian het volgende:

bron
Je haalt nu een stukje dom gezwets van die site aan als bewijs dat het slecht gaat?

zie midlandf1 s(h)ite overigens

[ Bericht 6% gewijzigd door Vitalogy op 16-02-2006 00:22:06 ]
pi_35143021
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 00:10 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Je haalt nu een stukje dom gezwets van die site aan als bewijs dat het slecht gaat?

zie midlandf1 s(h)ite overigens
Ten eerste valt niet te bewijzen hoe goed of slecht het gaat met een team tijdens pre-season-testing maar kunnen we alleen maar stukjes dom gezwets (in dit geval van James Key, ontwerper van de M16) als indicatie gebruiken.
Ten tweede zal je op geen enkele site van een F1 team lezen dat het slecht gaat met ze.

Iedereen weet dat het slecht gaat met McLaren naar aanleiding van wat ze op de baan presteren tijdens de tests en naar aanleiding van stukjes dom gezwets van mensen als Kimi en Haug. Veel meer bewijs dan dat is er niet.
Calm down, please!
  donderdag 16 februari 2006 @ 10:13:13 #100
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_35144421
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 00:03 schreef WEST het volgende:
nee en dat wordt nooit gebruikt
Oh, dat is wel gebruikt hoor. Kan me zo niet bedenk door wie ookalweer, maar ik meen dat er in de jaren '70 wel mee is gereden.

- edit: The number 13 has not been used since 1974, before which it was occasionally assigned at the discretion of individual race organizers. -

[ Bericht 15% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 16-02-2006 10:18:22 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 16 februari 2006 @ 10:57:47 #101
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_35145567
quote:
Mosley wil nog meer nieuwe regels


En nog meer plannen uit de hoge hoed van Max Mosley. De FIA-president lijkt het een goed plan om alle teams een bepaald aantal liter benzine per race te geven. Daar komt bij dat elk soort motor toegestaan zou worden.

"Alle soorten motoren zouden toegestaan worden," vertelde Mosley aan Gazzetta dello Sport. "Maar elke auto mag hetzelfde aantal liters benzine gebruiken. Dus hoe zuiniger je motor, hoe beter het is. De winnaar zal de auto zijn die het meeste uit de brandstof heeft gehaald."
Bron: F1racing.nl

Wat wil die nou eigenlijk eerst terug naar een V8 en straks weer een andere motor en toch door blijven lullen om de F1 goedkoper te maken! Dat gaat niet lukken zo!! Hou de regels nou eerst een langer als een jaar aan! En niet elk jaar alles weer helemaal omgooien!!
Die vent is echt gek! Opzich vind ik het niet zo gek plan maar ga dat dan niet lopen roepen nadat je net de V8 heb ingevoerd!!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_35146081
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:00 schreef Googolplexian het volgende:

(in dit geval van James Key, ontwerper van de M16)
Zucht

Het promotie interview met James Key waar hier stukjes uitgehaald zijn staat dus op de Midland F1 site maar dan juist om een positief beeld te geven. Het domme gezwets eromheen dat het slecht gaat is van de schrijver van het stukje.

Waarom wordt alles met jou een welles nietes verhaal? Zie je Albers zo graag de mist in gaan oid?
  donderdag 16 februari 2006 @ 11:18:24 #103
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35146126
quote:
" Alle soorten motoren zouden toegestaan worden," vertelde Mosley aan Gazzetta dello Sport. "Maar elke auto mag hetzelfde aantal liters benzine gebruiken. Dus hoe zuiniger je motor, hoe beter het is. De winnaar zal de auto zijn die het meeste uit de brandstof heeft gehaald."
Misschien een diesel F1 auto?

Wie zal de pionier worden? Toyota?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35147208
Ik zie de eerste auto's al stil staan.. vlak voor de finish, zonder benzine Stomme proefballonnetjes allemaal..
Where facts are few, experts are many.
pi_35153131
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 11:16 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Zucht

Het promotie interview met James Key waar hier stukjes uitgehaald zijn staat dus op de Midland F1 site maar dan juist om een positief beeld te geven. Het domme gezwets eromheen dat het slecht gaat is van de schrijver van het stukje.

Waarom wordt alles met jou een welles nietes verhaal? Zie je Albers zo graag de mist in gaan oid?
Je kunt natuurlijk ook gewoon je scheur houden ... dan komt er geen welles nietus verhaal.
Bovendien is niet elke quote hier meteen een uitleg ... gewoon een quote gevolgd door een mening.
Geen koffie meer voor jou.



En als je een weddenschapje aan wilt gaan over de uitkomst van Midland in 2006: best!
Calm down, please!
pi_35153471
Vitalogy moet het volgende bericht maar even negeren
quote:
Norbert Haug :: We lopen achter

donderdag 16 februari 2006 om 14:36 - Het testen verloopt bij McLaren-Mercedes niet zoals ze gehoopt hadden. Nadat eerder Pedro de la Rosa waarschuwde dat McLaren nog een lange weg te gaan heeft, heeft nu ook Norbert Haug, baas van Mercedes motorsport, toegegeven dat McLaren achterloopt op het schema wat betreft de voorbereidingen op het 2006 seizoen.

Haug is bang dat de problemen niet opgelost zijn voor het begin van het seizoen. “Sommige teams liggen voor op ons, dat maakt normaal gezien niets uit, maar nu hebben we nog maar één maand voor de start van het seizoen. We hebben geen droomstart gehad. We liggen achter op waar we willen zijn,” zei Haug tegen Motorsport Aktuell magazine. “We doen alles wat mogelijk is om competitief te zijn voor de eerste race, in Bahrein.”

Het is niet voor het eerst dat er problemen zijn bij McLaren. Vorig seizoen ging de motor van Kimi Raikkonen een paar keer op beslissende momenten kapot. Dit is mede een oorzaak dat Kimi de wereldtitel toen niet binnenhaalde.
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=12978
Calm down, please!
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:21:25 #107
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35153613
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:06 schreef Googolplexian het volgende:
En als je een weddenschapje aan wilt gaan over de uitkomst van Midland in 2006: best!
Misschien een Fok!/SPT/Formule 1 voorspelling topic???????????????/

Mijn voorspelling:

[1] Honda (betrouwbaar en snel tot op heden)
[2] Ferrari (kennis, ervaring en MS maken een hoop goed
[3] Renault (missen snelheid, wel betrouwbaar)
[4] BMW (snel, betrouwbaar maar onervaren in de top)
[5] Williams (snelle motor, te wisselvallig rijdersduo)
[6] McLaren (onbetrouwbare motor, missen snelheid)
[7] Toyota (de overgang van Michelin naar Bridgestone levert een verlies aan snelheid op)
[8] Midland F1 (Missen snelheid, wel goede ontwikkelingen, twee goede coureurs)
[9] Red Bull (de teleurstelling, groot budget, gaat helaas op aan personeel)
[10] Scuderia Torro Rosso (ondanks de V10 te weinig snelheid)
[11] Super Aguri (oud chassis, snelle motor, laten in begin van het seizoen teveel liggen)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35153781
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:06 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk ook gewoon je scheur houden ... dan komt er geen welles nietus verhaal.
Als je nu in de eerste plaats geen onzin gaat verkopen puur om je gelijk te halen dan zijn we al een stuk verder. Bovendien zou het jou helpen als je enigszins beschaafd blijft, je maakt jezelf nogal belachelijk met dit soort repliek.
pi_35154009
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:21 schreef sanger het volgende:

Misschien een Fok!/SPT/Formule 1 voorspelling topic???????????????/
Ok

1. Ferrari
2. Renault
3. Honda
4. McLaren (door de achterstand nu, maar ze herstellen zich wel)
5. Toyota
6. Williams (voornamelijk door het duo Webber / Rosberg)
7. BMW
8. MidlandF1
9. Red Bull
10 STR (als ze met V10 te snel zijn wordt er ingegrepen, zijn ze het niet dan staan ze sowieso achteraan)
11. Super Aguri (dit wordt niets)
pi_35154351
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:21 schreef sanger het volgende:

[..]

Misschien een Fok!/SPT/Formule 1 voorspelling topic???????????????/

Mijn voorspelling:

[1] Honda (betrouwbaar en snel tot op heden)
[2] Ferrari (kennis, ervaring en MS maken een hoop goed
[3] Renault (missen snelheid, wel betrouwbaar)
[4] BMW (snel, betrouwbaar maar onervaren in de top)
[5] Williams (snelle motor, te wisselvallig rijdersduo)
[6] McLaren (onbetrouwbare motor, missen snelheid)
[7] Toyota (de overgang van Michelin naar Bridgestone levert een verlies aan snelheid op)
[8] Midland F1 (Missen snelheid, wel goede ontwikkelingen, twee goede coureurs)
[9] Red Bull (de teleurstelling, groot budget, gaat helaas op aan personeel)
[10] Scuderia Torro Rosso (ondanks de V10 te weinig snelheid)
[11] Super Aguri (oud chassis, snelle motor, laten in begin van het seizoen teveel liggen)
ja goed ik doe mee

[1] Honda (betrouwbaar, snel, Barichello met nieuw vuur, Jenson die wat te bewijzen heeft)
[2] Toyota (consistent dit jaar door zelfde coureurs en bekend team)
[3] Red Bull (het mega-budget en het voordeel van een tweede team)
[4] Ferrari (druk, niet meer het budget vergeleken met andere teams, Massa)
[5] Renault (pakken vooral de eerste wedstrijden veel punten, zakken daarna af)
[6] McLaren (vinden snelheid terug maar onbetrouwbare motor)
[7] BMW (onder druk aan alle kanten, Villeneuve z'n laatste jaar)
[8] Williams (in eerste instantie lijkt het snel maar fabrieksteams winnen het)
[9] Scuderia Torro Rosso (V10, ervaring delend met Red Bull maar wordt na 3 wedstrijden verder beperkt)
[10] Midland F1 (nieuw in de F1, constante coureurs maar geen uitblinkers)
[11] Super Aguri (niet delen in opbrengsten + Arrows chassis = leerjaar)


Calm down, please!
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:44:05 #111
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35154430
Overigens denk ik dat de eerste 6-7 heel dicht bij elkaar gaan zitten.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35154477
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:26 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Als je nu in de eerste plaats geen onzin gaat verkopen puur om je gelijk te halen dan zijn we al een stuk verder. Bovendien zou het jou helpen als je enigszins beschaafd blijft, je maakt jezelf nogal belachelijk met dit soort repliek.
- Welke onzin vorkocht ik je? Ik dacht alleen maar behulpzaam te zijn en een interessante quote voor je te plaatsen. Dat de quote gevoelig ligt bij jou kan ik natuurlijk ook niet helpen.

- Beschaafd blijven deed ik na je eerste aanvallende reply. Na de tweede aanvallende reply boeide 't me niet zozeer meer. Beschaafd zijn heeft namelijk soms wel en soms geen zin.

Calm down, please!
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:46:52 #113
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35154512
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35154564
Okay, mijn bijdrage:
1) Ferrari
2) Renault
3) McLaren
4) Honda
5) Toyota
6) Williams
7) BMW
8) Red Bull
9) Midland
10) Toro Rosso
11) Super Aguri
N.B.: We krijgen weer een echte Top4, zoals dat vroeger ook zo was. Alle vier deze teams zullen overwinningen halen. Toyota en Williams vechten veel op de baan, maar kunnen net niet met de top mee. Zij zullen wederom dit jaar geen GP winnen, maar komen wel zo nu en dan op het podium. Vlak daarachter komt BMW dat het hele jaar het gevecht aan moet gaan met RedBull en Midland. Doordat BMW echter de constantere is, zal zij voor beide andere teams eindigen. Midland is de iets mindere, maar wel even constant en pakt heel wat puntjes mee. Voor RedBull wordt het een heel grillig jaar, met een enkel podiumpje. Daarachter strijden STR en SA om de laatste startplekken. De V10 blijkt toch geen voordeel te hebben en SA blijkt wel een redelijk eigen concept op de baan neer te kunnen zetten en het wordt een leuk gevecht om niet op de laatste plaats terecht te komen. Al met al denk ik dat de F1 korter op elkaar komt. Tussen de eerste en laatste plek komt gedurende het seizoen slechts drie seconde per ronde te zitten, terwijl de top 4 telkens binnen 1 seconde van elkaars rondetijd opereert. De herinvoering van de bandenwissels, maken het dat het niet ultiem spannend wordt, doordat strategie nu opnieuw weer heel erg belangrijk wordt.
  donderdag 16 februari 2006 @ 15:59:09 #115
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35154904
Zou iedereen hem ook in het nieuwe topic kunnen plaatsen dan?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35155243
quote:
Valencia dag 3: Raikkonen snelst in de ochtend

Kimi Raikkonen heeft de snelste tijd op woensdagochtend weten te zetten in het Spaanse Valencia. De Fin was in zijn McLaren zijn landgenoot bij Renault, Heiki Kovalainen, te snel af.

De tijden van de ochtend in Valencia:
1. Raikkonen - McLaren - 1:11.756
2. Kovalainen - Renault - 1:11.877
3. Wurz - Williams - 1:12.544
4. Montoya - McLaren - 1:12.570
5. Rosberg - Williams - 1:12.604
6. Fisichella - Renault - 1:12.799
7. Coulthard - Red Bull Racing - 1:13.640
8. Albers - MF1 Racing - 1:15.152
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5496
Calm down, please!
  donderdag 16 februari 2006 @ 16:11:15 #117
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35155300
Klopt die tijd van Albers wel? Gisteren reed ie nog een 1.12.916
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_35155389
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:11 schreef sanger het volgende:
Klopt die tijd van Albers wel? Gisteren reed ie nog een 1.12.916
Ze zijn ongetwijfeld met iets anders bezig geweest dan snelle tijden rijden. 1'15 is te langzaam
Of Albers heeft maar een paar ronden kunnen rijden.
Calm down, please!
  donderdag 16 februari 2006 @ 17:13:26 #119
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_35157622
tvp-tje
pi_35158025
quote:
Ecclestone: "Midland heeft het onderschat" - 16 februari 2006

Berie Ecclestone heeft er spijt van dat hij Alex Shnaider geadviseerd heeft om Jordan te kopen. De Rus kocht het team en doopte het om in Midland. Volgens Ecclestone heeft Shnaider het hebben van een F1-team onderschat.

"Ik voel me schuldig dat ik Alex Shnaider heb overtuigd om Jordan te kopen," vertelde Ecclestone aan het tijdschrift Autosprint. "Ik heb hem geprobeerd te helpen. Hij is een zakenman, maar heeft het werk dat nodig is om succesvol te worden waarschijnlijk onderschat."

Christijan Albers zal aankomend seizoen voor Midland rijden.
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=109738
Calm down, please!
  donderdag 16 februari 2006 @ 19:01:06 #121
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_35161553
Iew... zie dit:

http://www.f1racing.nl/nl/testresults.php?testID=493

Als STR een 1:31.381 kan rijden en daarmee tussen beide Honda's in kan komen dan vrees ik dat ook dit jaar niet zonder tussentijdse reglementsveranderingen zal kunnen.....
pi_35162216
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:01 schreef MonoSynth het volgende:
Iew... zie dit:

http://www.f1racing.nl/nl/testresults.php?testID=493

Als STR een 1:31.381 kan rijden en daarmee tussen beide Honda's in kan komen dan vrees ik dat ook dit jaar niet zonder tussentijdse reglementsveranderingen zal kunnen.....
Nou gelukkig maar, dit zou anders belachelijk zijn!
pi_35163157
Misschien reed ie wel in een normale v10?
pi_35164750
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 16:11 schreef sanger het volgende:
Klopt die tijd van Albers wel? Gisteren reed ie nog een 1.12.916
Op pitpass.com staat 1.12.7

Wat opvalt is dat Midland aan het begin van de test een tijd neer zet en dat daar maar minimale veranderingen in komen de rest van de testdagen. Is geen goed teken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Vitalogy op 16-02-2006 20:16:52 (Gisterenochtend) ]
pi_35166043
quote:
Honda erg tevreden over test in Bahrein - 16 februari - 20:08

Rubens Barrichello

"Het testen in Bahrein was deze week heel nuttig en ik ben echt tevreden dat we beslist hebben om naar hier te komen. We hebben veel gewerkt aan de banden en de motor en daarbij hebben we vele ronden gereden. We kenden enkele kleine probleempjes, maar dat was goed omdat we zo de problemen leerden kennen en we konden ze oplossen voor de race. De banden zijn competitief en ik heb opnieuw gewerkt naar race afstanden rijden. Ik ben zeker tevreden over de resultaten van deze week en ik kijk al uit om over drie weken terug te keren."

Jenson Button
"De test van de voorbije dagen verliep heel goed. We hebben vele ronden gereden, waarbij we voornamelijk banden testten maar we hebben ook aan de betrouwbaarheid gewerkt. We vonden ook een goede set-up voor het circuit van Bahrein. Het is ook eens goed om in warme omstandigheden te testen. Je kan fysiek al wat voorbereiden zo. De wagen was betrouwbaar en we hebben veel vooruitgang geboekt met Michelin. Algemeen gezien was het dus een erg goede week."

Anthony Davidson
"We kenden een goede eerste dag op maandag toen de wagen heel betrouwbaar was en ons toeliet om 114 ronden te rijden. Het circuit lag er redelijk goed bij en dus konden we nuttige aërodynamicatesten en bandenvergelijkingen uitvoeren. De wagen was meestal snel en dat is goed. Voor deze week had ik nog maar 50 ronden gereden op het circuit van Bahrein en bocht drie was iets gewijzigd sinds de laatste keer. Het was leuk om eens buiten Spanje te testen en dankzij het goede weer was het hier perfect om te testen."

James Rossiter
"Het was een geweldige ervaring om voor de eerste keer met de RA106 te rijden en mijn eerste indrukken van deze wagen zijn heel goed. Ik bracht de dag door om me aan te passen aan de wagen en wat set-up werk uit te voeren in de voormiddag, en in de namiddag werkte ik aan aërodynamica testen. Ik reed hier op het einde van 2004 met de F3 maar het was geweldig om hier met een F1 wagen te kunnen rijden."

Mark Ellis, Chief Engineer Vehicle Performance

"Het was goed om in Bahrein te zijn voor onze eerste test op dit circuit. Niet alleen omdat dit de eerste Grand Prix van het jaar is, maar ook omdat de layout heel goed is om een wagen te testen. Het weer is hier natuurlijk ook veel warmer dan in Europa. We hebben deze week veel geleerd over de wagen en de banden en we zijn goed voorbereid op de eerste race van 2006."
http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=393
Calm down, please!
pi_35189129
Allemaal even nieuwe voorspellingen inleveren want Kimi rijdt eventjes een

1. Raikkonen - McLaren - 1:09.987


in Valencia. Holy crap!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 15:56:51 #127
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_35191749
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 14:44 schreef Vitalogy het volgende:
Allemaal even nieuwe voorspellingen inleveren want Kimi rijdt eventjes een

1. Raikkonen - McLaren - 1:09.987


in Valencia. Holy crap!
Yeah! Kimi!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 17:59:17 #128
34586 kepler
No bounce, no play
pi_35196713
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=109826
quote:
Formule 1-baas Bernie Ecclestone heeft aangegeven dat hij erover nadenkt om
de Amerikaanse Grand Prix van Indianapolis naar Las Vegas te verhuizen. Het
contract met het circuit in Indianapolis loopt af aan het einde van dit jaar.
Ad powered by www.webads.nl

De mogelijkheid bestaat dat Indianapolis niet geïnteresseerd is in verlenging van het
contract vanwege het bandendebacle van het vorige seizoen. "Het contract met Indianapolis loopt af aan het einde van dit jaar en ik weet niet zeker of ze het willen verlengen", zei Ecclestone tegen Autosprint. "Ik ben op dit moment naar alternatieven aan het zoeken, zodat de Amerikaanse Grand Prix kan blijven bestaan."

"We gaan niet terug naar Long Beach", zei Ecclestone. "Het zou het mooiste zijn als we een stratenrace hadden in Las Vegas die door de hoofdstraat gaat waar alle grote casino's zijn." In 1982 werd de Amerikaanse Grand Prix gehouden in de straten van Las Vegas. In juni 2005 waren er al geruchten over een F1-race in Las Vegas.
Las Vegas weer terug
lijkt me een mooie locatie voor een circuit
The line is a dot to you!
pi_35197247
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 15:48 schreef Rory78 het volgende:
Okay, mijn bijdrage:
1) Ferrari
2) Renault
3) McLaren
4) Honda
5) Toyota
6) Williams
7) BMW
8) Red Bull
9) Midland
10) Toro Rosso
11) Super Aguri
N.B.: We krijgen weer een echte Top4, zoals dat vroeger ook zo was. Alle vier deze teams zullen overwinningen halen. Toyota en Williams vechten veel op de baan, maar kunnen net niet met de top mee. Zij zullen wederom dit jaar geen GP winnen, maar komen wel zo nu en dan op het podium. Vlak daarachter komt BMW dat het hele jaar het gevecht aan moet gaan met RedBull en Midland. Doordat BMW echter de constantere is, zal zij voor beide andere teams eindigen. Midland is de iets mindere, maar wel even constant en pakt heel wat puntjes mee. Voor RedBull wordt het een heel grillig jaar, met een enkel podiumpje. Daarachter strijden STR en SA om de laatste startplekken. De V10 blijkt toch geen voordeel te hebben en SA blijkt wel een redelijk eigen concept op de baan neer te kunnen zetten en het wordt een leuk gevecht om niet op de laatste plaats terecht te komen. Al met al denk ik dat de F1 korter op elkaar komt. Tussen de eerste en laatste plek komt gedurende het seizoen slechts drie seconde per ronde te zitten, terwijl de top 4 telkens binnen 1 seconde van elkaars rondetijd opereert. De herinvoering van de bandenwissels, maken het dat het niet ultiem spannend wordt, doordat strategie nu opnieuw weer heel erg belangrijk wordt.
STR heeft de snelheid er wel aardig inzitten! Getuige hun testtijden. Ik denk dat ze sneller zullen zijn dan Midland.
pi_35197385
Nu lijkt het daar zeker op ja. En gezien de tijden in Bahrein en eigenlijk meteen vanaf hun eerste test misschien ook wel sneller dan een klap andere teams.

Maar MF1 heeft al zoiets laten weten dat ze direct protest gaan aantekenen als STR voor hun eindigt. Dus dat komt wel goed.
pi_35198138
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 18:19 schreef Vitalogy het volgende:
Nu lijkt het daar zeker op ja. En gezien de tijden in Bahrein en eigenlijk meteen vanaf hun eerste test misschien ook wel sneller dan een klap andere teams.

Maar MF1 heeft al zoiets laten weten dat ze direct protest gaan aantekenen als STR voor hun eindigt. Dus dat komt wel goed.
Ik weet niet of het veel uithaalt, dat protest. Ik denk wel dat de FIA zelf met extra restricties komt.
Het is ook niet echt eerlijk dat het rijkste team van het veld een voordeel krijgt op deze manier.

Ik vraag me dan ook af of er een direct verband is tussen Dietrich z'n centen en Bernie's recente uitspraken over Midland. Ik vind het namelijk wel zo'n gekke zet van Ecclestone om zulk kritiek te geven voor d'r ook maar één race is gereden Als je Christijan z'n verhalen leest is Midland juist bezig om zich neer te zetten als een professioneel team. Super Aguri verdient dan meer kritiek.

Natuurlijk is Bernie niet FIA maar nu al een team in diskrediet brengen stuurt de FIA wel wanneer het aankomt op zaken als een protest. Ergens verwacht ik nog wel meer pittige uitspraken van die witte uil voordat het seizoen echt begonnen is.

Allemaal speculatie, natuurlijk (het leuke van deze spannende tijden voor de eerste race).
Nuttin' but ifs.
Calm down, please!
pi_35198263
Hey...een nieuw deeltje

Jammer dat Spa van de kalender is geschreven. Mijn pa en ik hadden er al kaarten voor gekocht
Bla....:P
AutoFans.nl
  vrijdag 17 februari 2006 @ 20:13:18 #133
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_35201110
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 17:59 schreef kepler het volgende:
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=109826
[..]

Las Vegas weer terug
lijkt me een mooie locatie voor een circuit
moet het wel een avond race worden, dan is las vegas wel mooi.

maar een avond race is midden in de nacht hier dat zie ik ook niet zitten.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_35201202
quote:
FIA legt 110%-beperking op voor kwalificatie

Om te vermijden dat piloten traag zullen rijden door het nieuwe kwalificatieformaat, legt de FIA een 110%-regel op volgens Autosport.com. De FIA wel ten alle koste vermijden dat ook dit formaat op een sisser afloopt en het trage rijden tijdens de in- en outlaps vermeden wordt.

Er is immers gebleken dat het mogelijk is om met het nieuwe formaat een strategisch voordeel te behalen. Na de kwalificatie mogen de benzinetanks bijgevuld worden met een aantal liter per afgelegde ronde. Als men dus per ronde, en dit geldt vooral voor de in- en outlaps, minder benzine verbruikt, houdt men dus meer benzine over dan de starthoeveelheid. Dit betekent dat men in het laatste 20 minuten van de kwalificatie met minder dan de benzinehoeveelheid, waarmee men aan de start van de race verschijnt, heeft gereden.

Meerdere teams hebben in de Technical Work Group laten verstaan dat ze vrezen voor het gebruik van dergelijke tactiek. De FIA wil dat dit nieuwe formaat een succes wordt en legt daarom een extra beperking op.

Elke ronde afgelegd in de laatste 20 minuten moet sneller zijn dan 110% van de snelste kwalificatieronde van die piloot. Zoniet zal die ronde niet meetellen om de benzinehoeveelheid die mag bijgetankt worden te bepalen.
http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=12897_0_2_0_C
Calm down, please!
pi_35201531
quote:
Raikkonen sluit als snelste af in Valencia

Kimi Raikkonen heeft op de laatste testdag van deze week op het circuit van Valencia de snelste tijd van de dag gereden. De Fin reed 81 probleemloze ronden, en was de enige die een tijd zette onder de 70 seconden.

Achter Raikkonen was het Giancarlo Fisichella die de tweede tijd neerzette. De Italiaan was bijna een volle seconde langzamer dan Raikkonen in de McLaren. In de middag kwam Fisichella door een probleem aan de wagen stil te vallen. Teamgenoot Kovalainen was vandaag de meest productieve rijder met maarliefst 161 gereden ronden.

Midland kwam vandaag met drie rijders in actie. Christijan Albers was de snelste van de drie en eindigde op de zesde plaats op ruime achterstand van de la Rosa die vijfde werd. Tiago Monteiro zorgde aan het einde van de dag nog voor een onderbreking van de testsessie, door zijn Midland in de grindbak te parkeren.

Testsessie Valencia dag 4
01 K. Raikkonen - McLaren - 1:09.987
02 G. Fisichella - Renault - 1:10.921
03 H. Kovalainen - Renault - 1:11.071
04 D. Coulthard - Red Bull Racing - 1:11.076
05 P. de la Rosa - McLaren - 1:11.245
06 C. Albers - Midland F1 - 1:13.062
07 A. Sutil - Midland F1 - 1:13.500
08 T. Monteiro - Midland F1 - 1:13.815
http://www.f1news.nl/index.php?id=4016
Calm down, please!
pi_35207475
Lekker op dreef kimi,

Mijn top 3

McLaren,
Williams
Renault

Om maar eens gek te doen.
pi_35207541
quote:
Heeft zeker Mosley weer verzonnen, wordt echt helemaal gek van die vent.
Met ze domme voorstellen, en het gekke is nog dat elk voorstel dat ie doet , meestal wel wordt uitgevoerd.
pi_35208846
Hoe moet dat nu met Albers? Die begreep het voor die 110% regel al niet meer.
pi_35231041
Mijn top 3 voorspelling:

1: Renault
2: Honda
3: Toyota

Helaas, geen McLaren in de top 3 zoals het er nu uitziet.
Kimi heeft dan wel laatst de snelste tijd neergezet maar bedenk je dan maar dat de Mercedes motor hoogstwaarschijnlijk vrijwel elke race vuurwerk gaat geven. Kimi concentreerde zich trouwens op de short runs om de hoogste snelheid van de MP4-21 te testen en zette daarmee de snelste tijd neer. Maar bedenk je dat Heikki Kovalainen en Giancarlo Fisichella volle race afstanden reden, die simuleerden dus een volle race. Kimi reed waarschijnlijk vrij licht om te kunnen zien wat de hoogste snelheid was, terwijl als hij volgetankt had geweest had 'ie waarschijnlijk 2 seconden trager geweest.

Ik zie de toekomst van McLaren-Mercedes dan ook (helaas) donker in. Ik moet ze wel meegeven dat de betrouwbaarheid iets beter lijkt te worden (lees: IETS), maar of dit genoeg is voor Bahrain?
We zullen zien. Ik hoop nergens op, dan kan het ook niet tegenvallen.
Tralalalaaa
pi_35231530
Zal er nog een arrows overblijven na bahrein ?


SA05
pi_35231638
Regenbanden op een droge baan ook Wie is de bestuurder?

Mijn top 5 dit seizoen -
Renault
Toyota
Honda
McLaren
Ferrari
Where facts are few, experts are many.
pi_35232383
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 19:54 schreef Atreidez het volgende:
Regenbanden op een droge baan ook Wie is de bestuurder?

Mijn top 5 dit seizoen -
Renault
Toyota
Honda
McLaren
Ferrari
Takuma Sato, staat ook op de wagen. En het zijn intermediates geen regenbanden.
pi_35232774
Pietje precies Intermediates doe je toch om bij regenomstandigheden.. Had m niet ingezoomd trouwens, dus had nie gezien dat t sato was
Where facts are few, experts are many.
pi_35232932
Het schiet al weer op, nog drie weken, heb er echt weer zin in
  zaterdag 18 februari 2006 @ 20:42:54 #145
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_35233724
kunnen we ons na het weekend weer opmaken voor het begin van de Manager???

ik wil mn team voorelkaar hebben!
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_35233994
Volgens F1total.com en grandprix.com zou één van de nieuwe teams die haar opwachting kan maken vanaf 2008 wel eens een team van 7-voudig wereldkampioen Michael Schumacher kunnen zijn. Eddie Jordan zou verklaard hebben dat Michael samen met Volkswagen aan een F1-project denkt. Mogelijke namen voor het team zijn "Team Schumacher Audi F1" en "Team Schumacher Volkswagen F1".

In Schumacher-kringen wordt het idee als een hersenspinsel afgedaan.

Het contract van Michael loopt eind 2006 af bij Ferrari. Het is nog niet geweten wat Schumacher erna gaat doen, maar een overstap naar een ander team als rijder lijkt o.m. voor Niki Lauda uitgesloten. Insiders menen te weten dat Schumacher een functie als teammanager ambieert.
pi_35234997
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 20:42 schreef CybPraetorian het volgende:
kunnen we ons na het weekend weer opmaken voor het begin van de Manager???

ik wil mn team voorelkaar hebben!
Ik ga me voor die tijd toch eerst weer wat verdiepen in de huidige stand van zaken. Het winter seizoen volg ik niet echt, dus ik weet niet wat ik kan verwachten van de teams. (al kan je dat bijna nooit)

Is er al wat bekend over de nieuwe F1 manager, zijn er nog grote verschillen qua opzet met het vorige seizoen, zoals wisselende prijzen?
pi_35235416
Ferrari en schumi zullen wel wat goedkoper zijn geworden. Lijkt me logisch als de prijzen gebaseerd zijn op de resultaten van 2005, en dat t geen natte vinger werk is
Where facts are few, experts are many.
  Voormalig Sport Koningin zondag 19 februari 2006 @ 11:51:21 #149
35237 Nuongirl
pi_35249076
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 20:42 schreef CybPraetorian het volgende:
kunnen we ons na het weekend weer opmaken voor het begin van de Manager???

ik wil mn team voorelkaar hebben!
Voor 1 maart is hij online . We zijn in ieder geval druk bezig met de voorbereidingen. Ik hoop dat iedereen er net zo veel zin in heeft als wij
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
pi_35249164
quote:
Op zondag 19 februari 2006 11:51 schreef Nuongirl het volgende:

[..]

Voor 1 maart is hij online . We zijn in ieder geval druk bezig met de voorbereidingen. Ik hoop dat iedereen er net zo veel zin in heeft als wij
Yo Nuon hadden jullie nog contact opgenomen met dat contact waar ik jullie mee in contact heb gebracht?

hallo? contact?

Over die prijzen van de F1 manager, zeg maar.
Calm down, please!
  Voormalig Sport Koningin zondag 19 februari 2006 @ 12:02:26 #151
35237 Nuongirl
pi_35249293
quote:
Op zondag 19 februari 2006 11:56 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Yo Nuon hadden jullie nog contact opgenomen met dat contact waar ik jullie mee in contact heb gebracht?

hallo? contact?

Over die prijzen van de F1 manager, zeg maar.
mail me nog even op nuongirl@fok.nl

* Nuongirl nu echt gaat douchen
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')