abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 februari 2006 @ 13:39:49 #1
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_34826797
En hier weer verder met jullie bevindingen en op of aanmerkingen over Egypte

Voor de Rode zee bestemmingen is er: [Zomer 2007] Hurghada (Egypte)

[ Bericht 64% gewijzigd door DutchTrain op 05-02-2007 19:02:42 ]
Love can move you..take you deeper everytime
Love can move you..to a place inside your heart
  dinsdag 7 februari 2006 @ 13:44:10 #2
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_34826938
Op maandag 6 februari 2006 21:28 schreef _Cara_ het volgende:
quote:
6 uurtjes in de bus valt best mee..
kosten van een vlucht zijn zodanig hoog dat het goedkoper is om met de bus te gaan en dan 3 dagen in cairo te blijven (incl 2 overnachtingen in een 4 sterren hotel) dan 1 dag te gaan met een vliegtuig..

bovendien met vliegtuig ben je ook een poosje onderweg, inchecken, uitchecken, van en naar vliegveld.. Het is net niet de moeite waard.
Tja daar zit natuurlijk ook wat in.. En we waren eigenlijk niet van plan om in Caïro te overnachten.
We gaan maar 9 dagen, en om dan 2-3 dagen in Caïro te blijven.. dat wordt dan ook weer extra duur.
pi_34833171
1 dag Cairo raad ik je echt niet aan met de bus.. Je bent de dagen erna kapot omdat de bussen totaal niet comfortabel zijn, en daar komt dan nog de manier van rijden bij, en wat er nog meer in de bus zit. Wij werden met onze reis naar Luxor in de bus al 3 keer overgeplaatst in andere bussen, en in eentje zat t helemaal vol met russen die snotterend en proestend voor een niet al te leuke sfeer zorgden..

En we hadden dan nog het geluk 1 overnachting in Luxor te nemen, want de eerste dag was het bus in bus uit bus in bus uit zonder ook maar zelf te kunnen zeggen hoelang je naar iets wou kijken.. Dat hebben we dan de tweede dag wel kunnen doen door een tijd ergens af te spreken met die gids wanneer de bussen weer terug gingen. En dan is luxor dus maar 3 uur rijden! Ik moet er niet aandenken om in 1 dag 12 tot 14 uur in die bus te zitten

Waarom trouwens perse Cairo? Om de pyramides? In Luxor zie je nl. ook een hoop mooie dingen, maja.. ze horen helaas niet bij de zeven wereldwonderen
Where facts are few, experts are many.
pi_34916259
28 juli t/m 13 augustus ga ik naar Egypte. Voor 400 euro (incl. tax) naar Cairo met Egyptair, geen rare tijden en een rechtstreekse vlucht. Nu nog even kijken wanneer we gaan duiken en wat we allemaal nog meer willen zien.
pi_34917833
400 euro valt wel mee als je het vergelijkt met andere maatschappijen.
Komt daar trouwens geen brandstoftoeslag meer bij? Ik zag op de site van shoestring dat ze gewoon nog 160 euro extra rekenen voor brandstoftoeslag.
pi_34918353
prijsticket 320,00 EUR tax 77,20 EUR
Sub-totaal prijs 397,20 EUR

Dit kwam er nog bij..
Customer Service Tax 40,00 EUR
Dossierkosten 20,00 EUR
Creditcardkosten 15,00 EUR

Er staat niets over brandstoftoeslag dus denk het niet..

--------------------------------------------------------------------------------

Totaalprijs ( 2 Volwassenen ) 869,40 EUR
pi_36755555
Kheb gehoord dat het veel goedkoper is als je het visum betaalt met Egyptische ponden (dus in Nederland al wat geld gewisseld)...

Iemand ervaring mee?Las dat een visum 22 euro kost, klopt dit?
pi_36775151
ik wil ook naar Egypte. maarja mn vriendjes willen naar spanje.
pi_36799326
Ik ben donderdag teruggekomen van een 15-daagse vakantie in Egypte. Het was echt een geweldige ervaring. Ik heb een rondreis gemaakt via: Cairo - Alexandrië - Marsa Matruh - Salloum - Siwa - Bawiti - Cairo. Onderweg natuurlijk veel gezien; piramides natuurlijk, zonsverduistering, witte woestijn, zwarte woestijn, oase-steden enz. Foto's zijn te vinden op http://www.doeje.nl/fotos/.
pi_36815194
Egypte wat was het daar zalig, ik zou zo terug gaan.
pi_37345583
Hallo daar,

Zo, net alle 4 de delen doorgelezen. Ben sinds een paar dagen helemaal "bezeten" van Egypte... ik voel ineens een ontzettende aantrekkingskracht om naar Egypte te gaan. Het rare is, dat het er zomaar ineens is, zonder enige aanleiding.

Hoe dan ook, ik vond alle verhalen erg leuk om te lezen

Nog even een tip: "koop" het nummer Mark Isham - Flames eens... ik vind dit nummer persoonlijk helemaal goed in de smaak vallen bij het lezen van de verhalen van Egypte en bij het zien van de foto's.
pi_37373357
ben vorig jaar naar Egypte geweest 16 dagen, ben helemaal verliefd geworden wat is het daar leuk zeg! super mooi land! En dan hebben wij nog niet eens Luxor en Cairo bezocht. Hiervoor gaan we zeker nog terug!
  vrijdag 28 april 2006 @ 15:40:06 #14
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_37378796
Ik wil er dus ook eens heengaan, maar dan een beetje het touristische ontvluchten. Ik kom er dan echt voor de historie maar natuurlijk ook voor de ontspanning en voor het lekkere eten

Iemand tips in welke stad/dorp je dan het beste kan verblijven? En wat is de beste reistijd? En op wat voor bedrag moet je ongeveer rekenen voor een dag of 8...

Ik wil dan ook wel excursies gaan doen, iemand daar nog tips over? Welke organisaties goed zijn enzo?

Dan nog iets he, stel je zit in een hotelletje in Hurghada (?) bijvoorbeeld en je wilt eens Luxor gaan bezoeken. Volgens mij is dit toch per bus of auto niet op 1 dag te doen? Moet je dan weer daar in een ander hotel verblijven?

[ Bericht 18% gewijzigd door Rietvaerder op 28-04-2006 16:29:16 ]
pi_37402669
hoi rietvaerder,

ik ben vorig jaar 10 dagen in Hurghada geweest in een goedkoop maar goed hotel (sand beach) vlakbij het centrum.
We zijn o.a. naar Luxor geweest en dat was best wel te doen hoor! We vertrokken rond 4u smorgens geloof k en dan waren we er omstreeks 9u. 's avonds dan weer terug. We bezochten de tempel van Karnak, vallei der doden, tempel van Hatsjepsoet en het bananeneiland en ook nog een papyrusmuseum (meer een winkel )
Veel op één dag maar voor mij was dat ruim voldoende, het was erg heet in Luxor en daarom moest het ook niet langer duren en we hebben alles wel goed kunnen bekijken.
Verder hebben we veel op zee gezeten om te snorkelen en zijn we ook eens naar El gouna geweest.
Maar het leukste aan de reis waren toch wel de gastvrije mensen...

De beste reistijd hangt van jezelf af ... wij waren er eind juni en dat ging wel doordat we ook veel zwommen en zo maar wel erg warm natuurlijk. Ik zou graag nog eens teruggaan later, in de winter om Caïro, Aswan en mss nog een Luxor te bezoeken.

Voor een eerste kennismaking met Egypte vond ik Hurghada ideaal. Je hoort erg vaak dat het te toeristisch is en zo maar ik vond dat best meevallen. Volgens mij blijven de 'typische toeristen' vooral in hun resort zitten, dus daar heb je geen last van.
Overdag waren wij vaak de énige toeristen in de stad, mss ook wel vanwege de hitte

Wat de kosten betreft, dat valt goed mee maar hangt uiteraard van jezelf af. Wil je een duur of een eenvoudig hotel? Persoonlijk vind ik eenvoudig wel ok want dan kom je er ook de Egyptische bevolking tegen en zit je niet zo afgeschermd. Wij waren voor de reis zelf en het hotel in half pension zo'n 450 euro kwijt voor 10 dagen. Dus dat is heel goed te doen.
We hebben wel niet bespaard op exursies en zo waardoor we uiteindelijk wel meer dan het dubbele opgedaan hebben maar dan heb je ook wat.

zo moest je nog vragen hebben dan roep je maar
pi_37402942
Hee, leuk, bedankt voor je uitleg !

Klinkt goed, alleen lees ik veel verschillende berichten over Hurghada. De meeste mensen zeggen dat het een vieze stad is waar de cultuur ver te zoeken is... ?

En aan (te) touristisch heb ik inderdaad ook een hekel, maar daar ontkom je soms gewoon niet aan.

Die 450 euro, dat was dus voor 1 vliegticket retour en 10 dagen hotel? Dat valt inderdaad reuze mee eigenlijk!

Heb je ook nog tips wat betreft reisorganisaties (de vliegreis) en organisaties die excursies organiseert? Welke goed zijn en welke niet?

Wij willen dan in principe in de herfstvakantie gaan, in oktober dus

Heb jij vacinaties gehaald van tevoren? Het klinkt wel een heel gedoe met diarree, inentingen, slecht voedsel etc. als je het vergelijkt met een reis naar bijvoorbeeld de Canarische Eilanden of Turkije, daar hoef je daar allemaal niet zo op te letten als in Egypte heb ik het gevoel. Zou dit niet een beetje de lol bederven?

Het "probleem" is dat wij (met m'n ouders) hele goede ervaringen hebben met Turkije. Vrienden van ons hebben daar een huisje in een heel leuk, totaal niet-toeristisch dorpje en wij zijn daar nu 1x geweest en beviel enorm goed. Eigenlijk ben ik de enige hier thuis die graag naar Egypte wil en probeer m'n ouders dus zo gek te krjigen Maar ben door bovenstaande dingen bang dat de vakantie hun zou tegen vallen. Natuurlijk ga je met een andere opzet op vakantie naar Egypte dan naar Turkije, dat is puur voor de ontspanning en Egypte zou ik graag willen bezoeken voor de historie. Dan moet je natuurlijk bepaalde nadelen accepteren. Maar ik denk dat mijn ouders er grotendeels voor het vakantiegevoel heengaan en niet alleen maar voor de historie en ben daardoor dus een beetje bang dat het zou tegenvallen in vergelijking met de ervaring die hun met Turkije hebben.
pi_37404218
Wat denken jullie hiervan? Eventueel mensen die ervaring hebben met dit hotel?

http://www.egyptevakantie.nl/ZoekEnBoek.php?p=zdtl&reis=82034

Of is het écht te warm om in oktober in Luxor te verblijven? Zit je wel lekker dicht bij de bezienswaardigheden of niet?
pi_37404376
Hurghada is geen propere stad en ook geen mooie stad. Alleen de zee is er prachtig. Maar ik denk dat je voor propere steden niet in Egypte moet zijn. Cultuur ga je in Hurghada zelf ook niet vinden, daarvoor moet je naar Luxor en Caïro maar zeker Luxor is goed te doen.

Die 450 euro was idd per persoon, wij boekten de reis op www.jiba.nl, en alles was goed geregeld, we werden afgehaald aan het vliegveld enzo.
Qua exursies moet je gewoon afwachten, niet te veel van tevoren mee inzitten, je ziet het daar wel. Op de eerste dag al kwam er iemand op ons af om exursies te verkopen, we zijn even mee naar binnen geweest wat fotoboeken en zo bekeken en dan tenslotte 2 exursies geboekt. Let wel op dat je afdingt! en het is slimmer om bvb. 2 zaken te boeken dan doen ze nog wat van hun prijs af. Ik ben wel vergeten hoe duur het was om naar Luxor te gaan of beter gezegd hoe goedkoop , we gingen ook een dagje met de boot naar Giftun Island en dat was 30euro voor twee personen, inclusief eten 's middags en snorkelset. Dus erg goedkoop allemaal, mits je afdingt natuurlijk.
Onze andere exursies boekten we dan een eindje verderop, weer bij zo'n lokaal bureautje maar deze keer een iets 'chiquer' Je hebt er echt op elke straathoek ééntje en je ziet maar waar je boekt. Zeker niet bij je reisleider dus want die vraagt zowat het dubbel, het zal dan mss een iets mooiere bus zijn maar een groot verschil is het niet.

Vaccinaties heb ik gehaald, ik denk dat je dat best doet, zeker als je wat op verkenning wil. Ik ben maar één dagje ziek geweest en dat was door die hitte in Luxor, verder nergens last van gehad. Je moet alleen een beetje opletten, niet van de kraan drinken, ook niet bij het tanden poetsen, geen te koud drinken nemen, niet te veel rauwe groenten, ook op straat bij die stalletjes en zo niks eten. Maar dat zie je allemaal wel hoor, gewoon je gezond verstand gebruiken.
Het bederft zeker de lol niet, op internet enzo lees je vaak nogal sterk overdreven verhalen, waarschijnlijk geschreven door mensen die denken dat Egypte net als Spanje is of zo

Voor je ouders zal Egypte ook wel goed zijn denk ik, je hebt er echt een prachtige zee, het is er warm, je kan er lekker eten, er zijn vriendelijke mensen, ... En je hebt er ook prachtige hotels natuurlijk!

Voor mij was Egypte nog maar mijn tweede 'echte' reis, na Spanje en ik zou zo teruggaan. Ik was dus helemaal niks gewoon maar heb helemaal geen problemen gehad met de gewoontes daar. Als je je vooraf wat informeert en de cultuur wat probeert te begrijpen is het echt super.

Ik hoorde net nog iemand die ook naar Hurghada was geweest en het ook verschrikkelijk vond, hij ging anders ook altijd naar Turkije.
Volgens hem was het er vuil, stonk het en waar de mensen onbeleefd en agressief.

De bevolking is anders, dat is waar maar daarom niet agressief of vervelend, ik vond ze wel leuk heel gastvrij, je mag overal thee gaan drinken.
En als meisje krijg je erg veel aandacht, als je daar op de juiste manier mee omgaat is dat gewoon leuk en zeker niet vervelend. Mijn vriend had daar ook geen last van.

Eigenlijk heb je als je naar Egypte gaat vooral een flinke dosis humor en relativeringsvermogen nodig! En je mag niet verwachten dat het is zoals Turkije (denk ik want ik ben daar nog niet geweest)
verder moet je een beetje rekening houden met de cultuur en dan vooral qua kledij. Als vrouw kan je daar echt niet in een short door de stad lopen, allé je kan het wel maar ik zou het niet doen
Als man mag je echter alles
pi_37404386
wow dat stuk is lang geworden
pi_37405366
Bedankt voor je info nogmaals..... zit nu op jiba.nl en dat zijn inderdaad de betere prijzen, veel keus, vele info en ook heel makkelijk: ervaringen van mensen

Ik ga het eens allemaal voorleggen hier thuis

Als ik nog meer vragen heb hoor je het wel
pi_37407267
Opzich m'n ouders hun interesse gewekt Word dan alleen waarschijnlijk voorjaar of herst 2007

Zit nu te lezen he, maar Luxor of Cairo is toch heel lang rijden met de bus vanuit Hurghada. Ook klinkt Hurghada wel héél erg touristisch.....

Is er geen ander leuk stadje in de buurt van Luxor waar het toch goed uit te houden is?

[ Bericht 13% gewijzigd door Rietvaerder op 29-04-2006 18:44:23 ]
pi_37421337
Geen idee maar zowiezo zal is het erg warm als je niet aan de kust zit denk ik.
Wat voorbij Hurgada heb je Marsa Alam, dat is wel minder toeristisch maar is dan ook klein en je zal er minder kunnen doen. Is een echte duikbestemming geloof ik.
Hurgada is toeristisch waarschijnlijk meer in het voorjaar dan in de zomer maar dat weet ik niet. Alleen het is zeker nog een Spanje of Turkije hoor, allé toch niet toen ik er was

maar als je nog tijd hebt tot 2007 kan je nog genoeg nadenken hé
pi_37425304
Wij zijn ook vanuit Hurghada met de bus naar Luxor en Cairo gegaan. Inderdaad een lange reis over een slechte weg, maar oke, dat wisten we van tevoren. Alleen op de plaats zelf, vooral in Cairo, werden we door de gids van hot naar her gesleept. Effe snel museum, hop bij de piramides er uit om even rond te lopen, dan snel weer verder voor de Sphinx...en dan op het einde wel een uur uittrekken voor een papyrus "museum", wat dus gewoon een winkel is. Als je het allemaal echt goed wil zien en de tijd hebt, zou ik daar meer dan een dag voor uittrekken. Maar ondanks alles ben ik wel blij het gezien te hebben .
  zondag 30 april 2006 @ 17:11:28 #24
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_37429901
Luxor EN Cairo op 1 dag? Dat lijkt me niet te doen eigenlijk....

Ik denk zelf een leuk hotel gevonden te hebben in Hurghada, zegt iemand Hotel Alf Leila wa Leila wat? Het betekent 1001 nachten, link: http://www.jiba.nl/accommodation/index.aspx?id=1101

Is dit serieus Hurghada?

Wat een troep
  zondag 30 april 2006 @ 17:36:18 #25
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_37430426
Ik ben twee keer in Hurghada geweest. De eerste keer alleen maar op het resort vertoefd (was ook een perfect hotel (Siva Grand Beach), dus wat wil je?).

De tweede keer zijn we wel van het resort (Hilton Beach Hotel) afgeweest, met een bootje de zee op en met een soort draadje vissen, erg leuk en ook wel een beetje romantisch zo met z'n twee-tjes (die kapitein moet je maar negeren... ) Deze keer zijn we ook naar Hurghada zelf geweest. Samen met iemand uit Egypte, die op het resort werkte. Ik vond de stad helemaal niets, de taxi al helemaal niet, ben blij dat ik het overleefd heb! Wat een mongolen zoals zij rijden daar zeg! Misschien hebben wij niet het goede gedeelte van de stad gezien, dat kan, maar ik vond het niets.
Wij zijn niet naar Cairo of Luxor geweest, simpelweg omdat wij er twee keer geweest zijn in juli en dat was gewoon verschrikkelijk warm. Het schijnt in die steden dan ongeveer 50 graden te zijn, dat ga ik mijzelf niet aan doen.

Ik had geen inentingen gehaald (ben daar altijd te laat mee), maar ik ben nauwlijks ziek geweest. Mijn vriend heeft de eerste keer wel veel last gehad van diaree, maar die eet ook alles wat los in vast zit, daar moet je dus wel een beetje op letten. Het lijkt mij wel verstandig als je half-pension gaat die inentingen zeker te halen.

Nog een ding waar je even op zou moeten letten; zorg dat je met een nederlands vliegtuig gaat en niet met EgyptAir!! Dat is echt een drama, vliegtuigstoelen stuk, personeel die absoluut niet lacht, ik vond dat helemaal nix!

Verder vind ik Egypte helemaal top!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zondag 30 april 2006 @ 17:38:37 #26
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_37430466
http://www.vakantiereiswi(...)otels-appartementen/

Dit is wel een goede site om hotels te vergelijken en de beoordelingen te lezen.
pi_37435024
quote:
Op zondag 30 april 2006 17:11 schreef Rietvaerder het volgende:
Luxor EN Cairo op 1 dag? Dat lijkt me niet te doen eigenlijk....
Nee, twee keer een dag: dus dagje Cairo, dagje Luxor
  zondag 30 april 2006 @ 20:32:33 #28
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_37435159
Ah ok! Wij gaan 8 dagen dus dat is wel te doen dan. Maar is Cairo niet heel lang rijden vanuit Hurghada met de bus? Eigenlijk wil ik ook nog naar Abu Simbel... maar daarvoor is 8 dagen echt te kort vrees ik, om alledrie te bezoeken.

Ik ga wel een keer met de motor over een paar jaar

Heb ik gelijk een vraag, stel dat ik met de motor naar Egypte zou gaan, hoe werkt dat met de beveiliging? Ik lees dat de bussen in een konvooi naar de plek van bestemming rijden? Hoe werkt dat als ik met de boot in Turkije naar Egypte vaar en ik kom daar aan de grens? Laten ze je er dan zomaar in? En zo ja, kan ik dan probleemloos op eigen gelegenheid door het land rijden?
  maandag 1 mei 2006 @ 09:56:30 #29
92655 Ferdi81
omdat............
pi_37446477
Ik ben van plan om in juli naar egypte te gaan, nu weet ik dat het daar "warm" is, maar iedereen raad het af omdat het in juli TE warm zou zijn.

iemand ervaring met egypte rond die tijd ??
pi_37447229
Ja, 40-45 graden is geen uitzondering.. Wel droge lucht, maar ik vind klimaat in Nl in juli toch wel ff wat lekkerder. Veel plezier
pi_37447406
@ferdi
ik ben vorig jaar in juli geweest en voor mij was dat goed te doen... dus geen paniek en geniet er gewoon lekker van!
pi_37450352
Dit is Hurghada:

Je kan ook naar El Gouna, daar waan je je in Disneyland, nep maar mooi.

Nog even over dat hotel daar wafa leila, ik wou daar ook eerst naartoe want dat 1001 nacht gedoe sprak me wel aan Ik heb het gezien toen ik in Hurghada was en ik ben blij dat ik daar niet zat. Het ligt echt een heel eind van het centrum en midden tussen de resorts.
pi_37450430
Ik denk niet dat je probleemloos op je motor door Egypte kan rijden...
Naar Luxor en zo moet in convooi.
En het verkeer is er levensgevaarlijk, ik zou er nog niet met een fiets durven rondrijden
  maandag 1 mei 2006 @ 14:29:44 #34
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_37454218
quote:
Op maandag 1 mei 2006 12:20 schreef moon1702 het volgende:
Dit is Hurghada:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Je kan ook naar El Gouna, daar waan je je in Disneyland, nep maar mooi.
[afbeelding]

[afbeelding]

Nog even over dat hotel daar wafa leila, ik wou daar ook eerst naartoe want dat 1001 nacht gedoe sprak me wel aan Ik heb het gezien toen ik in Hurghada was en ik ben blij dat ik daar niet zat. Het ligt echt een heel eind van het centrum en midden tussen de resorts.
Had je geen kleinere foto's?

Ja, eind van het centrum inderdaad, maar met de taxi ben je er toch zo? Het lijkt wel een mooi hotel Enige punt is, op de site van Jiba staat dat het 3 persoonskamers zijn, maar wij zijn met zn 4-en...
  maandag 1 mei 2006 @ 14:30:33 #35
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_37454246
quote:
Op maandag 1 mei 2006 12:21 schreef moon1702 het volgende:
Ik denk niet dat je probleemloos op je motor door Egypte kan rijden...
Naar Luxor en zo moet in convooi.
En het verkeer is er levensgevaarlijk, ik zou er nog niet met een fiets durven rondrijden
Tja, aanpassen

Maar stel je dat een visum kan krijgen ergens, desnoods aan de grens. Kan je dan niet op eigen houtje het land doorreizen?

En konvooi zal wel voor touristen in bussen zijn?

[ Bericht 5% gewijzigd door Rietvaerder op 01-05-2006 15:02:08 ]
pi_37455340
Het hotel ziet er idd erg mooi uit. Maar ik zou het vervelend vinden om elke keer een taxi of bus te moeten nemen, maar ja dat is eigen mening

Van dat op eigen houtje rondrijden weet ik niet zoveel...

sorry vr de kleine foto's ik heb blijkbaar weer iets verkeerd gedaan.
pi_37455791
Je bent niet verplicht om met convooi te reizen hoor. Ze raden het je aan, maar ergens lijkt het me dat dat puur is om de toeristenindustrie te spekken. Ook is er natuurlijk wel een risicootje op een overval, en ik kan me voorstellen dat Egypte zoiets per se wil voorkomen. Kennissen van mij hebben echter gewoon met een Jeep rondgereden en hebben een ontzettend leuke tijd gehad zonder enige problemen. Motor klinkt trouwens lekker, maar je zal wel aardig gezandstraald terugkomen
  maandag 1 mei 2006 @ 15:45:58 #38
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_37456660
Ach, het is zoiets dat ik gewoon een keer in m'n leven wil doen..
  maandag 1 mei 2006 @ 17:03:30 #39
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_37459012
quote:
Op maandag 1 mei 2006 09:56 schreef Ferdi81 het volgende:
Ik ben van plan om in juli naar egypte te gaan, nu weet ik dat het daar "warm" is, maar iedereen raad het af omdat het in juli TE warm zou zijn.

iemand ervaring met egypte rond die tijd ??
Warm is het zeker, maar inderdaad zoals eerder gezegd, wel goed te doen. Aan de stranden heb je vaak wel een briesje staan.... op het moment dat je terug naar het hotel loopt, breekt het zweet je uit en was ik altijd weer blij op de hotelkamer te zijn met de airco. Ik ben nu twee keer in Egypte geweest, twee keer in juli en als het moet ga ik zo nog een keer, maar als ik de keuze heb, misschien iets later.
  maandag 1 mei 2006 @ 17:05:55 #40
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_37459083
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:30 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Tja, aanpassen

Maar stel je dat een visum kan krijgen ergens, desnoods aan de grens. Kan je dan niet op eigen houtje het land doorreizen?

En konvooi zal wel voor touristen in bussen zijn?
Aanpassen? Daar valt niets aan te passen, die gasten rijden daar echt als idioten rond hoor! In het donker zonder licht op de linkerbaan....dat is normaal? Ik weet niet hoe jij je wilt aanpassen? Ik vond het echt al doodeng in die taxi, laat staan dat ik daar zelf zou moeten rondrijden. Alhoewel dat misschien makkelijker is op een motor, maar toch.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 10:23:07 #41
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_37479993
Wij gaan de laatste week van september en de eerste week van oktober naar Egypte.
Een dag of 4 cultureel verantwoord Caïro/Piramides en daarna naar Sharm al Sjeik met een binnenvlucht.

Ben zeer benieuwd maar toch ook een heel klein beetje bezorgd door de aanslag, maar goed, daar laat ik me niet door wegjagen
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 10:25:53 #42
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_37480073
quote:
Op maandag 1 mei 2006 17:05 schreef Susie het volgende:

[..]

Aanpassen? Daar valt niets aan te passen, die gasten rijden daar echt als idioten rond hoor! In het donker zonder licht op de linkerbaan....dat is normaal? Ik weet niet hoe jij je wilt aanpassen? Ik vond het echt al doodeng in die taxi, laat staan dat ik daar zelf zou moeten rondrijden. Alhoewel dat misschien makkelijker is op een motor, maar toch.
De Nederlanders rijden ook niet altijd even goed

En in Italie rijden ze ook als idioten Het is vast klote in Cairo ja met het verkeer, maar daar kom ik dan ook niet...

En voor de rest, tja, oogjes open houden he.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 10:27:02 #43
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_37480115
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 10:23 schreef beschuit het volgende:
Wij gaan de laatste week van september en de eerste week van oktober naar Egypte.
Een dag of 4 cultureel verantwoord Caïro/Piramides en daarna naar Sharm al Sjeik met een binnenvlucht.

Ben zeer benieuwd maar toch ook een heel klein beetje bezorgd door de aanslag, maar goed, daar laat ik me niet door wegjagen
Ah, leuk

Bang voor de aanslag? Come on, zoiets kan tegenwooridg overal gebeuren. Londen, Madrid, WTC en ga zo maar door.....

Als je daardoor dingen gaat laten kan je net zo goed jezelf thuis opsluiten in je kamer En ze zullen niet 2x op dezelfde plaats een aanslag plegen denk ik.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 10:42:09 #44
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_37480508
ja, daarom, maar goed; je gaat dan toch wel ff nadenken bij die beelden...

Maar volgens een vriend van me (dies half egyptisch) is die tijd ideaal om naar Egypte op vakantie te gaan kwa klimaat...
pi_37480639
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 15:46 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat denken jullie hiervan? Eventueel mensen die ervaring hebben met dit hotel?

http://www.egyptevakantie.nl/ZoekEnBoek.php?p=zdtl&reis=82034

Of is het écht te warm om in oktober in Luxor te verblijven? Zit je wel lekker dicht bij de bezienswaardigheden of niet?
Dat is een goed hotel, lekker uitzicht over de Nijl, zwembad met poolbar maar zorg dat je aan de achterkant ligt als je dit boekt, want aan de voorkant zit je om 5 uur s'ochtends rechtop in bed door 1 of andere moskee die de luidsprekers aan zet.
En in oktober is het perfect om daar te vertoeven.
God vergeeft me wel....het is immers zijn vak...!!!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 11:08:03 #46
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_37481210
Dat is just leuk

Ben je er geweest?

Ik vind het maar moeilijk om een keuze uit een hotel/appartament te maken: er zijn er zooooooooveel
  dinsdag 2 mei 2006 @ 11:09:39 #47
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_37481252
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 10:42 schreef beschuit het volgende:
ja, daarom, maar goed; je gaat dan toch wel ff nadenken bij die beelden...

Maar volgens een vriend van me (dies half egyptisch) is die tijd ideaal om naar Egypte op vakantie te gaan kwa klimaat...
Ja, je gaat er wel bij nadenken.... maar de kans dat je zometeen in de auto stapt en een ongeluk krijgt is groter

Wanneer wil je gaan dan?
  dinsdag 2 mei 2006 @ 11:20:08 #48
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_37481549
laatste week september en de eerste week oktober
pi_37481670
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 11:08 schreef Rietvaerder het volgende:
Dat is just leuk

Ben je er geweest?

Ik vind het maar moeilijk om een keuze uit een hotel/appartament te maken: er zijn er zooooooooveel
Ja ben er verschillende keren geweest, en Hotel Isis toevallig ook mee gepikt. In Egypte boek ik altyd minimaal een 4* hotel en kijk ik of het gunstig ligt dan ben je al een heel end op weg.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 11:27:25 #50
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_37481789
Aha, nice. Waarom perse minimaal 4 sterren? Waarschijnlijk word het wel Hurghada omdat m'n ouders een strand willen

Daar nog aanraders toevallig?
pi_37482430
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 11:27 schreef Rietvaerder het volgende:
Aha, nice. Waarom perse minimaal 4 sterren? Waarschijnlijk word het wel Hurghada omdat m'n ouders een strand willen

Daar nog aanraders toevallig?
4* omdat Egypte niet echt bekend staat om hun properheid zeg maar, je wilt toch op z'n minst een lekkere douche pakken en het gevoel hebben dat je er schoon uit komt bijvoorbeeld.
Zelf ben ik 2 keer naar Hurghada geweest, niet echt mijn stekkie, maar Golden 5 en Hilton Plaza waren wel goed. Het is wel een aantal jaren geleden, Hurghada was 1 grote bouwput, dus er zal nu keus genoeg zijn, wat het niet makkelijker maakt.
pi_37483280
Ik ben net terug van een weekje Hughada, EN HET WAS ECHT TOP!!!!! zal ff vertellen waarom:

We zaten in Hotel Triton Empire (geboekt via Isropa). Het kostte voor 8 dagen ¤ 360 p.p. met alle toeslagen etc.
Het hotel is echt prima, als ik ooit weer naar Hurghada ga heb ik er geen probleem mee om weer in dit hotel te zitten: HELE vriendelijke/behulpzame mensen, schoon, prima ontbijt, huge kamer (ong 20 m2).
Het hotel heeft ook een beach resort op 100 meter lopen waar je dus aan het strand kunt liggen, echt prima..ook lekker eten daar en heel cheap..

Wat ik echt heerlijk vond is dat de mensen van het hotel absoluut niet moeilijk deden: bv. de laatste dag vertrokken wij om 15:00 met de bus naar het vliegveld, terwijl we om 12:00 moesten uitchekken. Om nog een goede laatste stranddag te hebben konden we om 14:00 ff een sleutel krijgen van een kamer om ff snel te douchen/omkleden..echt prima...

Verder dit:
Hurghada bestaat uit verschillende delen:
-Sagalla is het grote centrum met het massa-toerisme..alles is hier toegespitst op toeristen, heel druk, heel veel restaurants, veel bars, erg schreeuwerig allemaal
-Dahar veel rustiger, minder toeristen, soms moet je ze echt zoeken. Veel locals op straat, niet alleen mannen gelukkig maar ook heel veel egyptische families (vrouwen+kinderen). Gaf mij echt het gevoel in Egypte te zijn.

Triton Empire staat dus in Dahar. ik vond het heerlijk..we zijn 2 keer in Sagalla geweest maar vond het heerlijk om weer terug in Dahar te komen..lekker rustig, niet alleen maar van die malloten op straat, restaurants zijn veel goedkoper (PRIMA Libanees restaurant, mezze + hoofdgerecht + drinken: 11 euro pp)

Busjes/taxi
Tussen de stadsdelen kun je met busjes reizen, maar er rijden ook taxi's.
Dit is de regel:
LEEG BUSJE = Taxi
GEVULD BUSJE = Bus

Busritje kost 2 pond (¤ 0,30), taxi soms 20 pond.
Als er een leeg busje stopt en hij zegt 'yes bus, bus' is het ook gewoon een taxi, let dus op!

Excursies
Wij waren dus met Isropa en gelijk bij aankomst krijg je info over excursies.
ff een tip: BOEK NIETS BIJ JE TOEROPERATOR!!!

Wij hebben gewoon bij een local geboekt, was echt perfect!!
Als je vraagt aan iemand van de reisorganisatie dan zeggen ze dat het bij locals gevaarlijk is enzenz. maar da's allemaal gelul: in hun brief staat bij de kleine lettertjes dat 'alle excursies worden uitgevoerd door externe organisaties en dat de reisorganisatie geen verantwoordelijkheid heeft'
M.a.w. als ik bij een local boek, en jij bij de reisorganisatie, dan kunnen we heel goed met dezelfde excursie meegaan..alleen betaal jij veel meer!

We hebben 3 excursies gedaan:
Prijzen p.p.:
- Snorkelen (moet je echt doen, net Finding Nemo!!): van 08:00 tot 18:00 bezig geweest: ¤14 (bij touroperator ¤50)
- 1 dag Luxor: echt wel de moeite waard, kun je tenminste zeggen dat je in Egypte bent geweest: ¤22 (anders 75)
- Quad safari: geweldig, door de woestijn crossen en bij bedoeinen eten ¤ 25 (anders 55)

Kortom mijn vakantie was echt hemels: het hotel was perfect, de omgeving en het strand ook, we hebben 0 vervelende ervaringen gehad met mensen, het land is prachtig. De excursies zijn nog betaalbaar en van ZEER GOEDE KWALITEIT en dat vergroot ook de vreugde

Anyways, weet ff niet meer concreet iets te melden, maar post maar gewoon een vraag dan zal ik hem beantwoorden

Ma'a salama!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 12:29:55 #53
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_37483891
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 12:09 schreef Irakkie het volgende:
Ik ben net terug van een weekje Hughada, EN HET WAS ECHT TOP!!!!! zal ff vertellen waarom:
Hee gaaf! Dit klinkt wel goed. Van zulke reclame moeten reisbureau's het hebben

Zet hem iig in m'n lijstje er bij....

Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad, hoe was 't weer? Er zullen me vast nog wel wat vragen te binnen schieten
pi_37503565
Het weer was echt perfect..ik heb veel gehoord dat het in juli/augustus echt heel erg heet is, maar nu was het echt prima..ik ben poepie-bruin, het was zo'n 30 graden iedere dag met een beetje een windje, echt heerlijk..zelfs Luxor viel qua temperatuur mee
pi_37503756
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:00 schreef Irakkie het volgende:
Het weer was echt perfect..ik heb veel gehoord dat het in juli/augustus echt heel erg heet is, maar nu was het echt prima..ik ben poepie-bruin, het was zo'n 30 graden iedere dag met een beetje een windje, echt heerlijk..zelfs Luxor viel qua temperatuur mee
Lucht temperatuur is zeker aangenaam in het voorjaar, alleen het water temperatuur in de Rode Zee is lekkerder in het najaar.
pi_37569518
quote:
Op zondag 30 april 2006 17:36 schreef Susie het volgende:
Ik ben twee keer in Hurghada geweest. De eerste keer alleen maar op het resort vertoefd (was ook een perfect hotel (Siva Grand Beach), dus wat wil je?).

Verder vind ik Egypte helemaal top!
Ik vind dat altijd zo zonde, om niet verder te komen dan je hotel/resort. Dan heb je toch helemaal geen indruk van het land ofzo?

Ik vind het ook fijn om bij het resort aan het strand te liggen maar ik wil toch ook wel graag wat van het land en de cultuur meekrijgen.
pi_37569719
Ik vind dat je vakantie naar Egypte eigenlijk niet compleet is zonder een bezoek aan Luxor, Cairo en minstens een dagje snorkelen
pi_37579518
en thee drinken bij de vriendelijke bevolking daar, moet er zeker ook nog bij!
pi_37583453
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 16:08 schreef moon1702 het volgende:
en thee drinken bij de vriendelijke bevolking daar, moet er zeker ook nog bij!
Heb ik ook gedaan!! bij de zus van een verkoper...echt super lief..die gast is ook echt een soort vriend geworden daar..(voor de Hurgahda gangers: zijn winkeltje zit in de straat van het Triton Empire richting de rotonde..Winkel heet 'Nova' ofzo, de jongen heet Habub) echt een koning....

De mensen zijn echt van goud daar (naja, niet alle natuurlijk )

En idd is je vakantie echt totaal anders als je wat excursies gaat doen..voor het geld hoef je het niet te laten (althans, zie boven) en zelfs Luxor is het reizen wel waard...
  vrijdag 5 mei 2006 @ 21:19:19 #60
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_37587092
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 10:41 schreef Sjappie het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd zo zonde, om niet verder te komen dan je hotel/resort. Dan heb je toch helemaal geen indruk van het land ofzo?

Ik vind het ook fijn om bij het resort aan het strand te liggen maar ik wil toch ook wel graag wat van het land en de cultuur meekrijgen.
Heb je helemaal gelijk in hoor! Maar het was mijn eerste vakantie met mijn vriendje, beetje wennen nog enzo.... Tweede keer zijn we wel naar Hurghada geweest, maar we vonden het allebei niet zo geweldig, waarschijnlijk verkeerde gedeelte gezien Die tweede keer zijn we ook wezen vissen en hebben we gesnorkeld, niet zo'n hele dag met een boot weg, maar met zijn tweeen even verder bij het hotel (daar was namelijk een groot rif).

Omdat wij hoog zomer zijn geweest, was het voor ons zeker niet te doen om naar Luxor of Cairo te gaan. Op dat moment zou het in de stad zo'n 50 graden geweest zijn! Dat hadden we vernomen van andere vakantiegangers (1 jongen heeft daar een zonnesteek opgelopen). Leek ons dus niet zo'n fijn plan. Maar ik wil dus zeker nog een keer die richting op, maar dan niet in juli, zodat we dat wel kunnen doen, lijkt me namelijk ontzettend prachtig!!
pi_37596199
juli is inderdaad heel warm voor Luxor maar ik ben toch blij dat ik het heb gedaan.
Ooit wil ook nog eens terug om het opnieuw te gaan bekijken, als het wat frisser is en dan ook naar Caïro en Aswan.
pi_37598291
Niemand een Nijlcruise gedaan daarzo ?
Ik vond het wel wat hebben, maar wil toch nog wel eens terug om op eigen houtje rond te reizen.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 14:59:55 #63
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_38232600
Nog tips voor hostels in Cairo iemand?
Before all else, be armed.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 15:53:58 #64
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_38373001
wij gaan naar dit hotel in Caïro: het Marriott
  dinsdag 30 mei 2006 @ 16:16:28 #65
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_38373925
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 12:09 schreef Irakkie het volgende:

Verder dit:
Hurghada bestaat uit verschillende delen:
-Sagalla is het grote centrum met het massa-toerisme..alles is hier toegespitst op toeristen, heel druk, heel veel restaurants, veel bars, erg schreeuwerig allemaal
-Dahar veel rustiger, minder toeristen, soms moet je ze echt zoeken. Veel locals op straat, niet alleen mannen gelukkig maar ook heel veel egyptische families (vrouwen+kinderen). Gaf mij echt het gevoel in Egypte te zijn.
Grappig dat je dit schrijft. Volgens mij is het voor elke toerist even uitzoeken welk centrum hij/zij fijner vindt. Ik ben bv een stuk doller op Sakalla. Daar kan ik me lekker tussen de toeristen begeven en als ik een beetje afstand hou wordt ik niet aangesproken of wat dan ook. In Dahar is blond toch eerder een uitzondering en vind ik vaak een onaangename sfeer hangen, zeker als ik er in mn uppie rondloop.
In mn omgeving zie ik dat ook.. de meeste mensen preferen Hurghada om te wonen en rond te hangen, een klein aantal vindt juist Dahar heel prettig.
Maar peanuts en nirwana zullen blij zijn geweest met je:)
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_38468062
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 09:49 schreef moon1702 het volgende:
juli is inderdaad heel warm voor Luxor maar ik ben toch blij dat ik het heb gedaan.
Ooit wil ook nog eens terug om het opnieuw te gaan bekijken, als het wat frisser is en dan ook naar Caïro en Aswan.
iemand een idee wat de beste reisperiode is? what about februari of is het dan bijvoorbeeld te koud in aswan e.d.? ik wil een reis doen van cairo, naar de woenstijn, luxor en eindigen in dahab, zou lekker zijn als het een beetje lekker weer is, je hoort de laatste tijd steeds meer verhalen over sneeuw in de winter in egypte, ten minste er zijn mensen die me dat proberen wijs te maken...

alvast bedankt voor de reacties..
Carpe diem
pi_38468384
Sneeuw?

Ik was er december januari vorig jaar, in Hurghada en Luxor. Hurghada was zo'n 25/30 graden overdag, 15 snachts. Luxor 35 overdag, ook zo'n 15 snachts. Je hebt een vest nodig voor de frisse wind en als de zon onder gaat, maar je moonboots kan je thuislaten hoor
pi_38468913
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 11:23 schreef Atreidez het volgende:
Sneeuw?

Ik was er december januari vorig jaar, in Hurghada en Luxor. Hurghada was zo'n 25/30 graden overdag, 15 snachts. Luxor 35 overdag, ook zo'n 15 snachts. Je hebt een vest nodig voor de frisse wind en als de zon onder gaat, maar je moonboots kan je thuislaten hoor
dank je!

haha, nou ik denk dat het ook wel meevalt... maar ehm, het gaat dan met name om de woestijn, weet iemand wat het klimaar daar is?
Carpe diem
pi_38469219
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 11:37 schreef klossie het volgende:
je hoort de laatste tijd steeds meer verhalen over sneeuw in de winter in egypte ?????
[..]

dank je!

haha, nou ik denk dat het ook wel meevalt... maar ehm, het gaat dan met name om de woestijn, weet iemand wat het klimaar daar is?
Je kan proberen om je snowboard mee te nemen, sneeuwt het niet, dan kan je nog altyd sandboarden.
Maar voor in de woestijn is het aan te raden om een zonnebril, sjaal voor de stof, en water bij de hand te hebben, en eventueel iets warms voor s'avonds.
Ligt er natuurlijk aan wanneer je gaat en met welk vervoer je wilt reizen.
pi_38471955
Ik was in maart in de woestijn en het was er overdag tegen de 30 graden en 's nachts werd het 5 graden. In Siwa verhuren ze wel snowboards maar deze zijn bedoeld om te sandboarden.
pi_38625673
haha duidelijk, ik nam het sneeuw verhaal al niet zo serieus, nu zeker niet meer.
Carpe diem
  vrijdag 9 juni 2006 @ 14:54:39 #72
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_38694269
Wij gaan ook binnenkort

Vraagje: wat is handiger om mee te nemen (lees: waarmee kun je betalen) euro's, dollars of de egyptische pond?
Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
pi_38694577
Euro's zijn erg gewild daar, maar ik zou toch aanraden gewoon met Egyptische ponden te betalen. De bank is gewoon te vertrouwen, maar bij zaakjes heb je kans dat je met euro's in een omwisseltruc trapt. Overigens zijn alle prijzen op de kaarten gewoon in Egyptische ponden aangegeven. Ik zelf pinde gewoon met me pasje uit de muur daar.. 700 pond is 100 euro, en daar deed ik soms ruim een week mee

Wat je iig niet hoeft te doen is je geld hier al omzetten in dollars of een andere valuta, om daar het weer in te wisselen voor EGP's. Oh, en wissel (of pin) niet teveel om.. je moet het geld namelijk opmaken (kan niet terugwisselen geloof ik).
  vrijdag 9 juni 2006 @ 15:14:24 #74
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_38694970
Atreidez,

bedankt voor je snelle antwoord! We gaan naar een AI hotel dus veel geld nemen we zowiezo niet mee. losse euros voor het visum en hier en daar wat fooi kan dus geen kwaad en dan idd wat ponden (voor het geval we geen pinautomaat tegen komen)
Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
pi_38695240
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:54 schreef Magic666 het volgende:
Wij gaan ook binnenkort

Vraagje: wat is handiger om mee te nemen (lees: waarmee kun je betalen) euro's, dollars of de egyptische pond?
Euro's meenemen, zijn ze dol op wissel een paar euro op het vliegveld, een beetje ponden is altijd handig.
pi_38775495
Pinnen daar kost 2,25 per keer dat je pint, maar ik weet niet of dat per (Nederlandse) bank verschillend is...
pi_38778367
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:22 schreef Irakkie het volgende:
Pinnen daar kost 2,25 per keer dat je pint, maar ik weet niet of dat per (Nederlandse) bank verschillend is...
Ik betaalde niks met Rabobank. Gewoon me normale pinpasje gebruikt he, geen CC ofzo..
  zondag 18 juni 2006 @ 20:50:19 #78
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_38981201
Wij vertrekken over 11 dagen naar Hurghada en ik kijk er zeer naar uit. Al is het alleen maar om alles wat ik hier heb gelezen :-D
Heerlijk al die Egypte topics. En mijn voornaamste doel is toch Luxor. Dan maar heet, maar dat vind ik alleen maar lekker _0-
Straks sta ik daar waar Howard Carter ook stond.... hopen dat die 11 dagen wachten snel om zijn :-D
  donderdag 22 juni 2006 @ 14:30:25 #79
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_39112407
hoe zit t trouwens met vaccinatie? Is het raadzaam om je in te leten enten?
pi_39128205
Ik lees overal dat vaccinaties alleen écht belangrijk zijn als je van plan bent veel rond te gaan reizen.... Als je in een toeristisch dorp/stad zit schijnt het niet echt nodig te zijn.
Nee.
pi_39139645
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 21:58 schreef PimD het volgende:
Ik lees overal dat vaccinaties alleen écht belangrijk zijn als je van plan bent veel rond te gaan reizen.... Als je in een toeristisch dorp/stad zit schijnt het niet echt nodig te zijn.
Niet dus!! In Hurghada was er een aantal jaar geleden een hotel waar de dokter inwonend was. En niet zonder reden.

Dus niet bezuinigen en gewoon je inentingen halen!
  vrijdag 23 juni 2006 @ 11:38:45 #82
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_39143327
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:31 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Niet dus!! In Hurghada was er een aantal jaar geleden een hotel waar de dokter inwonend was. En niet zonder reden.

Dus niet bezuinigen en gewoon je inentingen halen!
Dat zal meer met de vloek van de farao te maken hebben dat met DTP of Hep A, hoor.
Luister, als je het vergoed krijgt of zelf het geld hebt: lekker vaccinaties halen. Beter mee verlegen. Maar voor Hurghada is het geen noodzaak.
pi_39143950
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 11:38 schreef Here2Stay het volgende:

[..]

Dat zal meer met de vloek van de farao te maken hebben dat met DTP of Hep A, hoor.
Luister, als je het vergoed krijgt of zelf het geld hebt: lekker vaccinaties halen. Beter mee verlegen. Maar voor Hurghada is het geen noodzaak.
In landen als Turkije en Egypte komt polio nog gewoon voor. Dus alleen voor die ziekte mag je je al inenten, een remedie is er na het oplopen niet tegen.
Hepatis A loop je doordat de kok nadat hij naar het toilet is geweest zijn handen niet heeft gewassen. Of doordat de sla bevuild is met mest besmet met hep A.
Beide zijn een groot risico in deze landen. De buitenkant van de hotels ziet eer goed uit, jij ziet echter de keuken niet.
Dus neem die inenting. Voor Hep A twee keer een shot en je bent voor de komende 10-15 jaar beschermd.
Doe je het niet dan is de rest van je leven je lever aan gort. Aan jou de keuze.
pi_39143972
dubbel
  vrijdag 23 juni 2006 @ 12:27:11 #85
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_39145091
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 11:54 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

In landen als Turkije en Egypte komt polio nog gewoon voor. Dus alleen voor die ziekte mag je je al inenten, een remedie is er na het oplopen niet tegen.
Hepatis A loop je doordat de kok nadat hij naar het toilet is geweest zijn handen niet heeft gewassen. Of doordat de sla bevuild is met mest besmet met hep A.
Beide zijn een groot risico in deze landen. De buitenkant van de hotels ziet eer goed uit, jij ziet echter de keuken niet.
Dus neem die inenting. Voor Hep A twee keer een shot en je bent voor de komende 10-15 jaar beschermd.
Doe je het niet dan is de rest van je leven je lever aan gort. Aan jou de keuze.
Ter info: exact tien dagen geleden nog in verschillende keukens in Hurghada geweest. Verder ben ik het met je eens dat het verstandig is je wel te laten inenten, maar ik heb lang genoeg gewoond in Hurghada om te weten dat de kans dat je DTP of Hep A oploopt in een weekje strand miniem is. Dat het een groot risico is ben ik dus niet met je eens. Sowieso word je als toerist geacht een beetje op te passen, omdat je wel snel de pineut zal zijn met buikgriep.

Dus boek je een last-minute en je hebt die inentingen niet.. zou ik me niet laten weerhouden. Heb je de tijd ze te halen: zeker doen bij de GGD en lekker claimen bij je zorgverzekeraar. Hep A kost geloof ik 56 euro per keer en DTP nog geen tientje.
pi_39146175
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 12:27 schreef Here2Stay het volgende:

Ter info: exact tien dagen geleden nog in verschillende keukens in Hurghada geweest. Verder ben ik het met je eens dat het verstandig is je wel te laten inenten, maar ik heb lang genoeg gewoond in Hurghada om te weten dat de kans dat je DTP of Hep A oploopt in een weekje strand miniem is. Dat het een groot risico is ben ik dus niet met je eens. Sowieso word je als toerist geacht een beetje op te passen, omdat je wel snel de pineut zal zijn met buikgriep.

Dus boek je een last-minute en je hebt die inentingen niet.. zou ik me niet laten weerhouden. Heb je de tijd ze te halen: zeker doen bij de GGD en lekker claimen bij je zorgverzekeraar. Hep A kost geloof ik 56 euro per keer en DTP nog geen tientje.
de last-miutes en het daardoor niet kunnen inenten baart de ggd's grote zorgen. Mensen gaan tegenwoordig erg makkelijk met hun gezondheid om omdat het maar 3 uurtjes vliegen is. En omdat het zo dichtbijhet daarom wel in orde zal zijn met de orde en netheid in de keuken van hun hotel of restaurant.
De waarheid is dat het Middellands Zeegebied een risicogebied is voor Hep A.
Als je nu twijfelt over een vakantie die je over een weken wilt gaan maken dan zijn de DTP en de Hepatis A vaccinaties die je nu overweging moet nemen. Ze zijn beide erg lang houdbaar. En voorkomen is beter want genezen is niet altijd mogelijk.

Waarom willen mensen het geld uitgeven aan de vakantie maar niet aan het behoudt van hun gezondheid?
  FOK!fotograaf woensdag 28 juni 2006 @ 10:41:21 #87
13368 NiGeLaToR
pi_39313448
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 13:03 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

de last-miutes en het daardoor niet kunnen inenten baart de ggd's grote zorgen. Mensen gaan tegenwoordig erg makkelijk met hun gezondheid om omdat het maar 3 uurtjes vliegen is. En omdat het zo dichtbijhet daarom wel in orde zal zijn met de orde en netheid in de keuken van hun hotel of restaurant.
De waarheid is dat het Middellands Zeegebied een risicogebied is voor Hep A.
Als je nu twijfelt over een vakantie die je over een weken wilt gaan maken dan zijn de DTP en de Hepatis A vaccinaties die je nu overweging moet nemen. Ze zijn beide erg lang houdbaar. En voorkomen is beter want genezen is niet altijd mogelijk.

Waarom willen mensen het geld uitgeven aan de vakantie maar niet aan het behoudt van hun gezondheid?
Overigens zijn inentingen zelf ook niet risicoloos, als je lastminute gaat en je dan alsnog laat inenten heb je een risico dat je ziek van de intenting op vakantie gaat. Een inenting is een vrijwillige besmetting met een 'mak' virus, niet iedereen kan daar goed tegen...

Wij zijn de halve wereld over geweest zonder inentingen en dat gaat tot nu toe prima. Een inenting beschermt je ook lang niet 100% tegen besmetting, maar maakt de kans dat je ziek wordt bij een besmetting kleiner! Een goede gezondheid, properheid (gewoon veel ontsmettingsshit mee, erg kritisch zijn met eten en veel water uit gesloten flessen drinken) en uitkijken waar je heen gaat en watje doet zijn minstens zo of zo niet belangrijker dan inentingen.

De GGD is gretig met het inenten, die willen je al platspuiten als je naar Staphorst gaat kamperen, daar verdienen ze namelijk geld aan. De zorg in Nederland is big business, dus weeg het gewoon goed af! Overigens kun je je voor veel dingen (parasieten, malaria) niet of slecht inenten, dus 'n inenting vrijwaard je niet van oplettendheid en properheid.
pi_39313721
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 10:41 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Overigens zijn inentingen zelf ook niet risicoloos, als je lastminute gaat en je dan alsnog laat inenten heb je een risico dat je ziek van de intenting op vakantie gaat. Een inenting is een vrijwillige besmetting met een 'mak' virus, niet iedereen kan daar goed tegen...
Polio is zeker is geen verzwakt virus! Het polio-vaccin is een geinactiveerd vaccin.

Alleen bij massa vacccinaties wordt gebruik maakt van het verzwakte vaccin en dat is alleen in derde wereld landen en ook daar gaan ze in de toekomst over op het IPV vaccin ipv het huidige OPV (= Orale Polio Vaccine)

Difterie is het toxoid dus ook niet een verzwakt beestje.

en kinkhoest zijn onderdelen van de cel en dus ook niet verzwakt.

Zorg dat je bronnen goed zijn.

BMR, Bof, Mazelen, Rubella (rode hond) zijn echter wel verzwakt maar dit is geen standaard reizigers vaccin.
  FOK!fotograaf woensdag 28 juni 2006 @ 10:58:34 #89
13368 NiGeLaToR
pi_39313935
Ben ook geen expert, maar dan nog ken ik voldoende verhalen van mensen die ziek worden van inentingen. Ik wil alleen aangeven dat inentingen zelf niet risicoloos zijn en ook niet gezien moeten worden als de heilige graal. Als de GGD dan zo nodig een statement over inentingen wil maken, laat ze dan duidelijk zijn over de status van die landen.. je weet zelf hoe 'aangeraden' werkt als je het zelf moet betalen... Winterbanden worden ook aangeraden, net als deugdelijk hang en sluitwerk, niet alleen over straat in het donker.. etc.

Enfin, gezien wat we van plan zijn en eerdere ervaringen laten we ons niet inenten voor 'n reisje Egypte. Wel ben ik benieuwd naar jullie verhalen en meningen over Egyptereizen, bijvoorbeeld via niletravel.nl. Ik zie daar een nijlcruise met nog een weekje in dit hotel:
http://www.vakantiereiswi(...)azur-horizon-resort/
Ik lees daar enkele negatieve berichten (slecht eten, veel russen, e.d.) en ook veel positieve berichten. Wat zijn de do's en don't's voor egypte in jullie ervaring?
pi_39315725
Russen kunnen idd een flink nadeel zijn. Degene die ik tegenkwam tijdens een meerdaagse excursie naar luxor waren niet echt gemanierd, zijn niet sociaal ten opzichte van buitenlanders en kunnen met ze allen een hoop kabaal maken...

Ik ben ook al 3 keer geweest trouwens, zonder inentingen. Waar ik op let met eten zijn dingen zoals rauwkost, ijs in me drinken en water wat niet uit een fles komt. De vloek van de farao heb ik zelfs nog nooit gezien. Vergeet niet dat je in Nederland zelf ook Hep op kan lopen, daar heb je echt Egypte niet voor nodig
pi_39320558
waarom een nijlcruise?
En geen felucca tocht? Een nijlcruise heeft als gevolg dat je nogal ver van het gewone volk afzit. De snelheid van reizen is wel lekker snel en luxe maar zo'n felucca tocht heeft zeer zeker zijn charme.

Zelf ben ik in Aswan op gestapt, heb er 1,5 dag opgezeten en dus aan boord geslapen. Daarna met een busje verder gegaan richting Luxor.
  FOK!fotograaf woensdag 28 juni 2006 @ 14:13:12 #92
13368 NiGeLaToR
pi_39320665
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:09 schreef Oceanonix het volgende:
waarom een nijlcruise?
En geen felucca tocht? Een nijlcruise heeft als gevolg dat je nogal ver van het gewone volk afzit. De snelheid van reizen is wel lekker snel en luxe maar zo'n felucca tocht heeft zeer zeker zijn charme.

Zelf ben ik in Aswan op gestapt, heb er 1,5 dag opgezeten en dus aan boord geslapen. Daarna met een busje verder gegaan richting Luxor.
Ben het concept Felucca tocht nog nergens tegen gekomen.
M'n vriendin wil graag op 'n bootje door het land trekken. Ik nam aan dat je voldoende van 't bootje afgelaten wordt om de gebieden rondom het water te verkennen ... of zie ik dat verkeerd?
pi_39378926
zo ik ga in september voor de vierde keer naar Egypte (om te duiken)
Ben in Safaga, Sharm el Sheik en El Gouna geweest. In september gaan we naar Marsa Alam.

Persoonlijk vond ik Safaga erg leuk omdat het dorp authentiek was toendertijd (wel een teringzooi, maar dat went). Het hotel was wel verschrikkelijk slecht, maar dat is geloof ik afgebroken. Eventjes naar Hurghada geweest om te shoppen, maar na 2 uur werden we daar gillend gek van de aggresieve verkopers.

Sharm el Sheik is een beetje meer het Salou van Egypte: een bruisend centrum met een MacDonalds en alles. Wel lekker om 's avonds even door de straat te flaneren en een hapje te eten. Het duiken is daar iets minder dan bij Safaga, vind ik.

El Gouna is een compleet nieuw dorp, wel in een mooie oosterse stijl gebouwd. Je krijgt daardoor wel een beetje een disneyland/efteling gevoel, maar het is er erg schoon en netjes. Van een nachtleven is daar ook geen sprake trouwens. Het duiken is er wel OK.

Straks dus naar Marsa Alam, nog 3 uur met de bus zuidelijk van Hurghada. Ik verwacht niet dat er iets te zien is, maar aangezien we wel elke dag duiken gaan maken zullen we wel veel in het hotel blijven 's avonds. Het duiken verwacht ik wel veel van omdat het in het diepe zuiden erg mooi schijnt te zijn in de Rode zee. Ik hoop eindelijk eens een keer haaien (of dolfijnen) te zien...
  FOK!fotograaf vrijdag 30 juni 2006 @ 09:34:52 #94
13368 NiGeLaToR
pi_39382381
Klinkt goed octopussy!

Wij hebben de duiksport vorig jaar in de Dominicaanse Republiek opgelopen, was daar op zich al erg mooi, al is het water rond dat gebied in het orkaan seizoen niet zo helder als het in de Rode Zee schijnt het zijn. Ook is het soms even zoeken naar koraal en visjes, veel is beschadigd en verpest - zoals het een toeristentrekpleister betaamd

Heb nog wel een vraagje aan je.. een duikarrangement kost niet heel veel geld, maar ik denk dat daar geen materiaalhuur bij zit - heb jij enig idee wat dat ons zal gaan kosten op locatie? We hebben feitelijk niets, dus moeten volledige uitrustingen huren.
pi_39383880
Ben paar jaar geleden naar Egypte geweest om te leren duiken. Duikschool Divers International bij t Hilton in Hurgada is erg goed. Vanuit Hurghada wat tripjes de desert in gemaakt en richting luxor.

Ik ben absoluut geen resort tijger en na een week bekroop me het "Groundhog Day" gevoel, toen maar besloten de stoute schoenen aan te trekken en zelf wat geregeld. Boot ticket gekocht, met de vleugelboot over de rode zee richting Sharm el Sheik. Vanaf daar met een oude peugeot 504 door de Sinai Desert op de bonnefooi richting Dahab gegaan, plaatsje gesticht door hippies in de jaren 60. Geweldige move, super relaxte plek en een van de meest bijzondere divespots ter wereld, de blue hole. Meer een backpackers sfeertje hier, overal hostels en cabins, en loungebars aan het water. heerlijk eten en lekker aan de shisha. De mensen in de Sinai zijn een stuk relaxter dan op t vaste land is mijn ervaring.

[img][http://www.pbase.com/4ph3x/image/19869890[/img]

Meer foto's van mijn trip vind je hier: http://www.pbase.com/4ph3x/egypt

[ Bericht 17% gewijzigd door aph3x op 30-06-2006 10:35:15 ]
Just because your voice reaches halfway around the world doesn't mean you're wiser than when it reached only to the end of the bar
pi_39384488
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 09:34 schreef NiGeLaToR het volgende:
Klinkt goed octopussy!

Wij hebben de duiksport vorig jaar in de Dominicaanse Republiek opgelopen, was daar op zich al erg mooi, al is het water rond dat gebied in het orkaan seizoen niet zo helder als het in de Rode Zee schijnt het zijn. Ook is het soms even zoeken naar koraal en visjes, veel is beschadigd en verpest - zoals het een toeristentrekpleister betaamd

Heb nog wel een vraagje aan je.. een duikarrangement kost niet heel veel geld, maar ik denk dat daar geen materiaalhuur bij zit - heb jij enig idee wat dat ons zal gaan kosten op locatie? We hebben feitelijk niets, dus moeten volledige uitrustingen huren.
Tja daar kan ik je niet mee helpen, ik heb altijd mijn eigen uitrusting meegenomen (ik duik ook in NL). Ik ben trouwens ook in de Dominicaanse republiek geweest en heb daar ook een paar duikjes gemaakt. Naast dat het ontzettend duur is, viel het ons ook ontzettend tegen. Alles wat groter was dan een paar centimeter was weggevist. De locals waar we mee gedoken hebben namen doodleuk harpoenen mee en zwommen als gekken.

En als je dan in de rode zee gaat duiken merk je de wereld van verschil. In Egypte zijn ze zo slim geweest om hun onderwaterwereld beschermd gebied te maken op veel plaatsen. Zo houden ze het duiktoerisme ook bij zich, want niemand zit te wachten op lelijke riffen met dood koraal en een gebrek aan leven.
pi_39384515
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 01:47 schreef octopussy het volgende:
zo ik ga in september voor de vierde keer naar Egypte.................

.........verwacht ik wel veel van omdat het in het diepe zuiden erg mooi schijnt te zijn in de Rode zee. Ik hoop eindelijk eens een keer haaien (of dolfijnen) te zien...
Ik ben verschillende keren naar Egypte geweest, zelf vind ik, hoe zuidelijker je gaat, des te mooier zijn de duikplekken.
Hurghada en Sharm is leuk voor een keer, of je zou speciaal voor een wrakduik op de Thistlegorm moeten gaan, dan is het praktisch om vanaf 1 van die 2 plaatsen te vertrekken naar de Thistle.

Bij Marsa Alam heb je de meeste kans om dolfijnen en white tips te zien, maar ik snap niet waarom je niet rechtstreeks naar Marsa Alam vliegt i.p.v. Hurghada.
Als je toch daar bent en het weer/wind laat het toe, moet je eigenlijk het wrak Salem Express niet overslaan.
i.i.g. het duiken is daar mooier dan in Hurghada, Sharm, Safaga en El Gouna.
Zelf zou ik nog eens naar Wadi Lahami willen, iets zuidelijker dan Marsa, het schijnt dat daar de mooiste plekken van Egypte onder water liggen.
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 09:34 schreef NiGeLaToR het volgende:
Als je slim bent koop je een duikbril met snorkel en vinnen, altijd handig voor op vakantie, en verder denk ik dat je rond de 20 euries moet neerleggen per dag.
pi_39384797
We vliegen naar Hurghada omdat er naar Marsa alleen op donderdag vluchten gaan. Wegens werk/studie kunnen we pas zaterdag weg. Ik had ook liever naar Marsa gevlogen, zeker gezien de rijstijl van de Egyptenaren.

Ik heb trouwens ook op de Thistlegorm gedoken vanuit Sharm. Vond het erg tegenvallen moet ik zeggen. Het is best duur (70 euro) en je moet 5 uur varen, en dan maar afwachten of de golven niet te hoog zijn (wat ons is gebeurd, konden we weer terug). Het wrak is helemaal kaal, zit geen spoortje koraal of begroeing op. Toen we bij de tweede duik het ruim in wilde gaan, lukt het me niet meer om te klaren dus ik ben nooit binnenin geweest. Misschien dat ik daaraan wel wat heb gemist.

Salem express lijkt me ook wel leuk om te beduiken, maar ik ben verder niet zo van het wrakduiken. Ik ga liever met mijn camera mooie naaktslakjes en ander spul fotograven (zie mijn website).
pi_39389328
i.d.d. de rijstijl in Egypte is een "extreme sport" op zich, ze doen toch geen licht aan, dus ik hoop dat je overdag in Hurghada aankomt ipv s'nachts.

Ik heb ze niet allemaal gezien maar het zijn trouwens mooie foto's op je site, ben benieuwd met welk toestel en onderwaterhuis je die hebt gemaakt.

De Thistle is eigenlijk van binnen de publiekstrekker, van buiten vond ik ook niet onaardig, en dat er praktisch niks tegen aan groeit komt door de soms sterke stroming die er staat.

Salem is ook echt de moeite waard, alleen het idee al dat er nog mensen binnen in het schip liggen, als je gaat, zou je je vooraf ff moeten verdiepen in de Salem, duikt toch heel anders als je de history ervan weet.

Mgoed.... het gaat off topic nu.
  FOK!fotograaf vrijdag 30 juni 2006 @ 15:12:59 #100
13368 NiGeLaToR
pi_39393099
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 10:48 schreef octopussy het volgende:

[..]

Tja daar kan ik je niet mee helpen, ik heb altijd mijn eigen uitrusting meegenomen (ik duik ook in NL). Ik ben trouwens ook in de Dominicaanse republiek geweest en heb daar ook een paar duikjes gemaakt. Naast dat het ontzettend duur is, viel het ons ook ontzettend tegen. Alles wat groter was dan een paar centimeter was weggevist. De locals waar we mee gedoken hebben namen doodleuk harpoenen mee en zwommen als gekken.
Ah, ik heb een andere ervaring. Opleiding gevolgd bij een duikschool in Sosua, die ook de lokale commandotroepen trained, dus dat was al een ervaring op zich. Verder kreeg je niet de kans ook maar 1 flipper in de buurt van het koraal te bewegen, die instructeur zat bovenop alle cursisten. Puik werk dus. Verder als ie een anker aantreft op het rif maakt ie het los en meld ie de captein dat ie op zoek moet gaan naar een nieuwe Voor de branding is alles inderdaad stuk, je moet nu of wat dieper of wat verder. Het barste van de vis, maar niet groter dan een centimeter of 20~30 inderdaad
quote:
En als je dan in de rode zee gaat duiken merk je de wereld van verschil. In Egypte zijn ze zo slim geweest om hun onderwaterwereld beschermd gebied te maken op veel plaatsen. Zo houden ze het duiktoerisme ook bij zich, want niemand zit te wachten op lelijke riffen met dood koraal en een gebrek aan leven.
Pcies, daar hoopten we al op. Op de Domrep is dat inzicht wat later gekomen, ze zijn er nu wel scherp(er) op maar koraal groeit niet zo snel

Overigens zeg je de domrep is duur, maar als ik kijk naar de prijzen in egypte betaal ik zo'n 155 euro voor 10 duiken (15,5 per duik) en dan moet ik nog 20,- per dag aan materiaalhuur betalen (35,5 euro per duik). Dat is een stuk prijziger dan in de DomRep, daar betaalden we zo'n 25,- euro (30USD) per duik incl uitrusting.

Bedankt allemaal voor de mooie verhalen, tips en info!
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:09:20 #101
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_39787618
We zijn net terug uit Hurghada en het was helemaal SUPER, werkelijk genoten
We zaten in het Beach Albatros Hotel en gelijk aan het strand nog eens. Nu weet ik ook waarom ik hier nooit de zee in wil :-D
De riffen bij het hotel zijn helemaal dood. Ook door een inham zitten er ook geen vissen en moet je een stuk dieper om ze te zien.
Naast het hotel lag een onbewerkt stuk strand, en daar waren na een paar meter de vissen al te zien, groot verschil dus.
Maar snorkelen op zei bij Giftun Island is werkelijk fantastisch. De meeste mooie gekleurde en grote vissen gezien, aan te bevelen dus.

Hurghada is een chaos, maar wel grappig om mee te maken. Rijden zonder licht, geen markeringen op het beton, inhalen links en rechts en ff toeteren en gewoon 100 of harder door de hoofdtraat.
Zorg wel dat je een Egyptenaar als bodygaurd meeneemt om te winkelen, want dan kan je rustig lopen, anders word je werkelijk de winkels ingetrokken.
En afdingen bij het leven. Tis echt geweldig. Ze vragen voor iets 400 pond (= rond de 60 euro) en je koopt het voor 80 pond (= rond de 12 euro) om je rot te lachen, en dan maken ze er nog winst op :-D

Luxor was geweldig, maar wel heet. Echt heet, in de Vallei der Koningen geen zuchtje wind ter afkoeling. Maar goed, ik vond het zalig dus.
Kan het iedereen aanbevelen gewoon

Salam :-D
pi_39789037
Aleikum Salaam

Hoe warm is t er nu? Ik ga in oktober pas weer, maar zou er wel heel graag al zitten als ik nu zo dat warme weer voel hier. Tis daar toch net wat droger en dan dus ook aangenamer

Mooi dat je t naar je zin hebt gehad
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:57:42 #103
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_39789178
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:09 schreef tass het volgende:
We zijn net terug uit Hurghada en het was helemaal SUPER, werkelijk genoten
We zaten in het Beach Albatros Hotel en gelijk aan het strand nog eens. Nu weet ik ook waarom ik hier nooit de zee in wil :-D
De riffen bij het hotel zijn helemaal dood. Ook door een inham zitten er ook geen vissen en moet je een stuk dieper om ze te zien.
Naast het hotel lag een onbewerkt stuk strand, en daar waren na een paar meter de vissen al te zien, groot verschil dus.
Maar snorkelen op zei bij Giftun Island is werkelijk fantastisch. De meeste mooie gekleurde en grote vissen gezien, aan te bevelen dus.

Hurghada is een chaos, maar wel grappig om mee te maken. Rijden zonder licht, geen markeringen op het beton, inhalen links en rechts en ff toeteren en gewoon 100 of harder door de hoofdtraat.
Zorg wel dat je een Egyptenaar als bodygaurd meeneemt om te winkelen, want dan kan je rustig lopen, anders word je werkelijk de winkels ingetrokken.
En afdingen bij het leven. Tis echt geweldig. Ze vragen voor iets 400 pond (= rond de 60 euro) en je koopt het voor 80 pond (= rond de 12 euro) om je rot te lachen, en dan maken ze er nog winst op :-D

Luxor was geweldig, maar wel heet. Echt heet, in de Vallei der Koningen geen zuchtje wind ter afkoeling. Maar goed, ik vond het zalig dus.
Kan het iedereen aanbevelen gewoon

Salam :-D
En dat ga ik dus in september doen.. naar Hurghada en naar Luxor.. ben echt zo benieuwd.
Ik vroeg me ook af, of daar iets te winkelen was. Normaal gesproken kom ik in vakantielanden als Italie en Spanje en Frankrijk..en daar zijn leuke plaatstjes om te "shoppen" ...
pi_39789358
Tis allemaal dezelfde toeristische rommel die ze verkopen, hoop neppe shirts, waterpijpen en beeldjes. Het is daar nu gemiddeld zo'n 35-40 graden en in Luxor nog 5 graden erger. Ik had de derde dag een zonnesteek en mocht dus mooi aan het infuus.... Gelukkig was het zo'n paardenmiddel wat ze gebruikten dat ik de volgende dag alweer beter was.
Nee.
  FOK!fotograaf donderdag 13 juli 2006 @ 16:11:36 #105
13368 NiGeLaToR
pi_39791770
Net geboekt, Nilecruise luxor en dan nogwat en een weekje hurghada.. we're gonna have so much fun
pi_39796191
Ik ga over twee weken wordt dus goed zweten, maar daar was ik al op voorbereid. Waarschijnlijk Cairo, Luxor en Dahab en misschien Alexandrie..
pi_39797684
Maandag
pi_39805483
Ik ben ook net terug uit hurghada. Het was echt super.
We zijn naar Cairo geweest. Das was ook indrukwekkend.
We zijn 2 keer wezen snorkelen.
De 2e keer hadden we een prive boot, en toen hebben we ook nog dolfijnen gezien.
Dit kun je regelen bij de eigenaar van King Toet. Dit is een papyrus winkel in downtown.
De eigenaar heet Amada.
Verder hebben we een woestijnsafari gemaakt, dit is ook zeker aan te raden.
Echt super!!!
Volgend jaar weer.
pi_39830551
Waarschijnlijk is de vraag ooit al eens gesteld, maar...
Hoe zit het met pinnen in Egypte. Ik geloof vast dat er genoeg pinautomaten zijn, maar volgens de wesite van Shoestring, waarmee ik volgende week vertrek, kan dat alleen met pasjes met Cirruslogo. Nu heb ik natuurlijjk weer een postbank-pasje met Maestro-logo.
Volgens iemand van de (te-coole-)Postbank-chat schijnt het ook met hun pasje te kunnen.
Heeft iemand ervaring???

P.S. Wat is het handigste om mee te nemen naar Egypte: Bankpas, Creditcard, of ook nog wat contant geld (Eg. ponden, of ook Euro of Dollar
Gr.
W
  vrijdag 14 juli 2006 @ 20:17:44 #110
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_39831123
Maestro logo werkt prima hoor, no worries. Neem een bankpas mee, een cc als je wilt betalen in je hotel of als er iets met de bankpas is en een redelijk bedrag aan euro's. Daarmee kun je excursies betalen als je wilt of wisselen. Bij de bank op het vliegveld of in het centrum kun je je euro's wisselen voor ponden. Kan ook in je hotel, maar de koers is daar niet super natuurlijk.

In Sakalla (als je naar Hurghada gaat) kun je pinnen naast hotel Minamark. Er staan ook wel eens apparaten midden in het centrum, maar die duren einnnnnnnnnnndeloooooooooss...
In de meeste hotels schijnen ook pinapparaten te zijn, die zijn redelijk op tempo.
pi_39831248
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 19:58 schreef OrientalRed het volgende:
Waarschijnlijk is de vraag ooit al eens gesteld, maar...
Hoe zit het met pinnen in Egypte. Ik geloof vast dat er genoeg pinautomaten zijn, maar volgens de wesite van Shoestring, waarmee ik volgende week vertrek, kan dat alleen met pasjes met Cirruslogo. Nu heb ik natuurlijjk weer een postbank-pasje met Maestro-logo.
Volgens iemand van de (te-coole-)Postbank-chat schijnt het ook met hun pasje te kunnen.
Heeft iemand ervaring???

P.S. Wat is het handigste om mee te nemen naar Egypte: Bankpas, Creditcard, of ook nog wat contant geld (Eg. ponden, of ook Euro of Dollar
Gr.
W
Ik zit bij een Rabobank en die hebben ook een Maestro-logo erop staan en vorig jaar had ik nergens problemen met pinnen.

Ik had 50 euro contant mee, voor de rest helemaal niks. Ik kon daar goed mee uit de voeten. De rest heb ik daar allemaal gepind. Creditcard had ik voor zekerheid meegenomen en die heb ik alleen op de terugreis gebruikt bij de tax-free op het vliegveld.

Met welke reis ga je precies van Shoestring?
Wie eerlijk is in alles, zal wel eenzaam zijn
pi_39831322
Ik ga de reis "Egypte Totaal" van 15 dagen doen.
http://www.shoestring.nl/www/index.php?m=brochure&selectie1=4&reiscode=GRSSES

Dus ik kan ook pinnen bij automaten met alleen Cirrus-logo, en die dus geen Maestro-logo hebben?

Ontzettend veel zin in!
Bedankt voor de antwoorden!

Gr.W
pi_39835509
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 20:24 schreef OrientalRed het volgende:

Dus ik kan ook pinnen bij automaten met alleen Cirrus-logo, en die dus geen Maestro-logo hebben?

Ontzettend veel zin in!

Gr.W
Ik heb vorig jaar "Egypte Avontuurlijk" gedaan van Shoestring. Als je de gids "Ahmed de Kameel" krijgt, doe um de groeten
pi_39840880
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 20:24 schreef OrientalRed het volgende:

Ontzettend veel zin in!

Gr.W
Met een pas van de postbank kan je daar gewoon pinnen
pi_39840955
Ik vertrek donderdag naar Hurghada! Ben benieuwd!
pi_39884449
Nog een vraagje:
Wat voor schoeisel is het handigste tijdens een rondreis door Egypte?
Stevige schoenen, gypies, sandalen, slippers (teva's)?? Ik bedoel, het lijkt me niet echt lekker om met 40 graden in dichte schoenen te lopen, maar de hele dag zand en steentjes tussen je voeten met sandalen is ook niet zo'n succes denk ik. Wie kan me adviseren??
pi_39885172
Ik zou teva sandalen meenemen, tenminste als je daar goed in voelt hé en mss een paar slippers als afwisseling. dichte schoenen zou ik niet aankunnen in die hitte ... zand en steentjes zullen wel meevallen denk k. veel plezier alleszins!
  maandag 17 juli 2006 @ 15:01:38 #118
139643 lilalush
smells good
pi_39907720
In september ga ik een week naar Dahab. Zelf ga ik mijn Padi halen. Mijn vriend heeft zijn advanced duikbrevet al dus die heeft een 10 duiken pakket genomen.
Schijnt dat Dahab 's werelds mooiste koraal duik-gebieden heeft! Heb er nu al enorm veel zin in.
Naast het duiken gaan we ook andere dingen ondernemen zoals een overnachting onder de sterrenhemel in de woestijn.
pi_39918784
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:09 schreef OrientalRed het volgende:
Nog een vraagje:
Stevige schoenen, gypies, sandalen, slippers (teva's)?? Ik bedoel, het lijkt me niet echt lekker om met 40 graden in dichte schoenen te lopen, maar de hele dag zand en steentjes tussen je voeten met sandalen is ook niet zo'n succes denk ik. Wie kan me adviseren??
Ik weet niet wat je wandel plannen zijn bij 40 'C. De lokale bevolking loopt niet op dure sandalen als ze schoenen hebben . Wat je van te voren kunt raden is dat het op prijs wordt gesteld als je als rijke toerist (zelfs met bijstand uitkering ben je daar mega rijk) je ook fatsoenlijk kleed; Schone en hele kleding. Een beetje slipper /sandaal aan de voet volstaat. (Als je daar de straten ziet weet je dat duur schoeisel overdone is, stof, drab en ruwe stenen maakt elke schoen binnen een week tot een zwervers 2' handsje)

Want als je zelfstandig rondreist dan kom je mogelijk ook in minder rijke buurten. En toevallig hebben die buurten vaak een slecht afval ophaal systeem en het kan zelfs een enkele keer voorkomen dat de riolering zichtbaar defect is. Het lastige is dat je s'ochtend niet weet of je een stinkstraat zult kruisen. Neem dus afspoelbaar schoeisel en misschien nog een paar luchtige dichte schoenen/laarzen voor het echte ruige woestijn werk (rotsen).
pi_39946929
teva's dus
pi_39953649
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 18:22 schreef moon1702 het volgende:
teva's dus
Die heb ik dus ook maar gekocht... Met teva's, dichte schoenen en slippers moet het gaan lukken. En anders komen ze vast nog wel op andere plaatsen ter wereld van pas.
Thanks
pi_39953705
Ik twijfel een beetje of ik Teva's ga kopen want veel ga ik toch niet lopen met die hitte, ik heb ook gewone sandaaltjes en misschien koop ik daar nog wat slippers.
pi_39962434
Als dames schoentip; hakken worden daar allleen gedragen op hoogtij feestdagen. Een beetje dames hak is daaral olala sexy. Niet vreemd want zo'n schoen is alleen in luxeuse omgeving draagbaar.

FOK!fotograaf woensdag 19 juli 2006 @ 08:47:12 #124
13368 NiGeLaToR
pi_39964794
Goede wandelschoenen met luchtige sokjes doen het ook prima in dit soort klimaat, zolang de dingen maar ademen. Ik heb nog nooit last van oververhitte voeten gehad, alleen van bladeren door slippers of hoofdpijn door een zonnesteek

Enfin, tis dus ook beetje persoonlijk, als ik jullie shoestring reizen zie denk ik dat wij iets wat luxueuzer aan de slag gaan met al inclusive cruiseboot en hotel enzo. Moet zeggen dat zo'n shoestring reis ook z'n charme heeft, maar 'n beetje luxe op vakantie misstaat ons ook niet

Als je gaat duiken en je kan een IDD-brevet halen ipv PADI zou ik dat zeker aanraden. PADI staat niet voor niets voor 'Pay And Die Instandly' of 'Put Another Dollar In' en zo nog wat van die naampjes
  woensdag 19 juli 2006 @ 11:13:26 #125
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_39968245
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 08:47 schreef NiGeLaToR het volgende:

Als je gaat duiken en je kan een IDD-brevet halen ipv PADI zou ik dat zeker aanraden. PADI staat niet voor niets voor 'Pay And Die Instandly' of 'Put Another Dollar In' en zo nog wat van die naampjes
Ja, en er zijn ook zoveel verschillen tussen PADI en IDD Waarom zou je een IDD brevet gaan halen als je wereldwijd terechtkunt met PADI. In plaats van overal buiten NL uitleggen dat IDD echt een duikorganisatie is.
Voordeel van PADI is ook dat als je een keer je brevet vergeten bent, een PADI-lid kan inloggen op de site en je brevetten op kan vragen. In tegenstelling tot IDD, waar je moet hopen op de snelheid van het personeel en de goedheid of ze een faxje willen sturen. Is lekker duiken dan in het weekend als het hoofdkantoor dicht is.

Met duiken moet je vooral op jezelf letten, dat doet de organisatie echt niet voor je. En je OW- cursus staat of valt met je instructeur.. Helaas ken ik een berg IDD-instructeurs die een cross-over maakten naar PADI en niet door de theorie kwamen.. Hmm.. Tegelijkertijd ken ik ook een berg PADI-instructeur die de overstap maakten naar IDD en daarvan heeft er geen enkele gefaald.

Qua centjes maakt het ook geen drol uit, dus zie ik het voordeel van een IDD-brevet nog steeds niet.. Gewoon zelf je ogen open houden. En zeker in Egypte, waar de apenduikscholen als paddestoelen de grond uit schieten. Vraag naar goede duikscholen bij ervaren duikers, die weten waarop ze moeten letten en kunnen je de juiste namen geven.
pi_40053880
ik ga samen met m'n vriendin de 31ste naar hurghada. wij zitten in het eigen apartement van mn schoon ouders die 2 dagen geleden vertrokken zijn. zelf gaan we 2,5 week. mn vriendin is er natuurlijk al vaker geweest met haar ouders voor mij wordt dit de eerste keer. heb er onwijs veel zin in, ik ga daar mn PADI open water halen en misschien meteen mn advanced erachteraan. ik heb t geluk dat mn schoonouders zeer ervaren duikers zijn en super goede contacten hebben in hurghada. verder is het verstandig om vooral 's avonds naar stad te gaan en 's middags te gaan duiken of zwemmen..veel plezier allemaal..
btw die egyptenaren kun je de meest idiote nederlandse woorden leren..is echt lachen..
ReAl MeN WeAr PiNk.
pi_40054230
Toevallig appartement in Mubarrak 6? En als je de 31e vertrekt, vlieg je dan vanaf Dusseldorf? Moet toevallig iemand wegbrengen daarheen die de 31e naar Hurghada teruggaat (ze is duikinstructrice).
  woensdag 26 juli 2006 @ 15:08:22 #128
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_40203439
Ben 3 weken in Egypte geweest en ik vond de houding vd mensen daar ronduit slecht. De meesten, rijk of arm, proberen je op een of andere manier te rippen. Verder heb ik weinig fatsoen gezien en van manieren hebben 'ze' volgens mij niet gehoord ...
Before all else, be armed.
pi_40230491
Vertel eens wat meer van waar je zat en in welke situaties ze je hebben geprobeert te lichten Zo hebben wij er niks aan natuurlijk.. Je kan niet zeggen dat heel Egypte slecht is, er staan genoeg ervaringen in dit topic die anders doen geloven.
pi_40234809
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 18:11 schreef Atreidez het volgende:
Toevallig appartement in Mubarrak 6? En als je de 31e vertrekt, vlieg je dan vanaf Dusseldorf? Moet toevallig iemand wegbrengen daarheen die de 31e naar Hurghada teruggaat (ze is duikinstructrice).
geen idee waar t apartement licht..we vliegen vanaf dusseldorf vertrektijd 15:30...
is zij toevallig duikinstuctrice van divers international of easy divers..?
ReAl MeN WeAr PiNk.
pi_40235395
Eurodivers Zit op de pier bij t Grand Hotel.. Maar zij vertrekt ergens tegen middernacht, dus niet zelfde vliegtuig.
  FOK!fotograaf donderdag 27 juli 2006 @ 16:28:55 #132
13368 NiGeLaToR
pi_40242012
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 11:13 schreef Here2Stay het volgende:

[..]

Ja, en er zijn ook zoveel verschillen tussen PADI en IDD Waarom zou je een IDD brevet gaan halen als je wereldwijd terechtkunt met PADI. In plaats van overal buiten NL uitleggen dat IDD echt een duikorganisatie is.
Met IDD kun je ook overal terecht, dat is geen probleem
quote:
Voordeel van PADI is ook dat als je een keer je brevet vergeten bent, een PADI-lid kan inloggen op de site en je brevetten op kan vragen. In tegenstelling tot IDD, waar je moet hopen op de snelheid van het personeel en de goedheid of ze een faxje willen sturen. Is lekker duiken dan in het weekend als het hoofdkantoor dicht is.
Lekker belangrijk Hebben ze jouw ooit om je brevet gevraagd?
quote:
Met duiken moet je vooral op jezelf letten, dat doet de organisatie echt niet voor je. En je OW- cursus staat of valt met je instructeur.. Helaas ken ik een berg IDD-instructeurs die een cross-over maakten naar PADI en niet door de theorie kwamen.. Hmm.. Tegelijkertijd ken ik ook een berg PADI-instructeur die de overstap maakten naar IDD en daarvan heeft er geen enkele gefaald.
Vreemd, het theoriedeel van IDD is beduidend uitegebreider dan die van PADI, toevallig ken ik beiden. Valt me op dat elke boer zich PADI instructeur mag noemen, maar dat we bij de IDD duikscholen serieus met het duiken bezig waren. Voor PADI is het doen van een paar duiken en het kijken van een video met daarna een kort examentje genoeg om je eerste brevet te halen, voor IDD zijn we bijvoorbeeld 3 dagen van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat bezig geweest...
(oke, het zal per duikschool verschillen, maar toch.. )
quote:
Qua centjes maakt het ook geen drol uit, dus zie ik het voordeel van een IDD-brevet nog steeds niet.. Gewoon zelf je ogen open houden. En zeker in Egypte, waar de apenduikscholen als paddestoelen de grond uit schieten. Vraag naar goede duikscholen bij ervaren duikers, die weten waarop ze moeten letten en kunnen je de juiste namen geven.
Heb je gelijk in, wij zijn uiteindelijk gevallen voor de duikschool en niet voor het type brevet, maar uiteindelijk hadden we de theorie van de PADI al voor de vakantie gedaan en bleek dat we in de vakantie nog eea moesten bijleren wat in PADI niet terugkwam (andersom was dat niet zo in ieder geval). In beide gevallen goed te doen, geenszins moeilijk als je middelbare school netjes afgemaakt hebt. Enige 'lastige' is die duikplanner misschien, maar dat is ook wel zo handig om te weten
pi_40244009
Kunnen we misschien de discussie over verschillende duikorganisaties achterwege laten? Of je een goede duiker bent ligt niet aan waar je het hebt geleerd maar hoe je je gedraagt.

Ben wel blij dat ik weer eens mijn 3mm pak aan kan doen in Egypte Dat trekt lekker makkelijk aan
  donderdag 27 juli 2006 @ 17:35:31 #134
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_40244310
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 16:28 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Met IDD kun je ook overal terecht, dat is geen probleem
[..]

Lekker belangrijk Hebben ze jouw ooit om je brevet gevraagd?
[..]

Vreemd, het theoriedeel van IDD is beduidend uitegebreider dan die van PADI, toevallig ken ik beiden. Valt me op dat elke boer zich PADI instructeur mag noemen, maar dat we bij de IDD duikscholen serieus met het duiken bezig waren. Voor PADI is het doen van een paar duiken en het kijken van een video met daarna een kort examentje genoeg om je eerste brevet te halen, voor IDD zijn we bijvoorbeeld 3 dagen van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat bezig geweest...
(oke, het zal per duikschool verschillen, maar toch.. )
[..]

Heb je gelijk in, wij zijn uiteindelijk gevallen voor de duikschool en niet voor het type brevet, maar uiteindelijk hadden we de theorie van de PADI al voor de vakantie gedaan en bleek dat we in de vakantie nog eea moesten bijleren wat in PADI niet terugkwam (andersom was dat niet zo in ieder geval). In beide gevallen goed te doen, geenszins moeilijk als je middelbare school netjes afgemaakt hebt. Enige 'lastige' is die duikplanner misschien, maar dat is ook wel zo handig om te weten
Gelukkig ben ik tot nu toe bij elke duikschool naar mn brevet (en logboek) gevraagd ja... en geloof me, uit ervaring weet ik dat je in australie eerst even mag kletsen als je met je IDD-pasje op de proppen komt.
Tsja, wat theorie betreft ben ik het niet met je eens. Ook ik ben bekend met beide systemen. Ben sinds jaar en dag PADI-kippetje en heb een paar jaar voor IDD gewerkt, dus weet wel een beetje waar ik over praat. En nee, nooit een cross-over overwogen. Overigens heb ik helemaal niets tegen IDD hoor, leuke mensen en een prima systeem, maar ben gewoon nooit overtuigd geraakt van het voordeel van IDD.

De Open Water cursus kent minieme verschillen, terwijl de gemiddelde Divemaster bij PADI echt iets meer door te ploegen krijgt dan bij IDD. En terecht als je verantwoorlijk wordt voor andere duikers.
Over de lengte van de OW heb ik me altijd een beetje verbaasd. Bij IDD gaan ze er prat op de duikers uitgebreid op te leiden, maar bieden ondertussen een OW aan in 3 dagen terwijl PADI er toch 4 dagen voor laat staan.

Nou ja, ik denk dat we het daar over oneensblijven.. blijft zaak.. zelf goed opletten.. en met betrekking tot Egypte: Vraag of ze een zuurstofkit mee aan boord nemen, van welke nationaliteit zijn de divemasters en instructors, in welke staat is het materiaal enz enz. Kleine dingen waar je al iets aan af kunt lezen als je gaat duiken in Egypte en je hebt niet gelijk iemand in je buurt om wat te vragen.

*sorry voor het offtopic geleuter*
  donderdag 27 juli 2006 @ 17:36:59 #135
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_40244350
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 17:26 schreef octopussy het volgende:
Kunnen we misschien de discussie over verschillende duikorganisaties achterwege laten? Of je een goede duiker bent ligt niet aan waar je het hebt geleerd maar hoe je je gedraagt.

Ben wel blij dat ik weer eens mijn 3mm pak aan kan doen in Egypte Dat trekt lekker makkelijk aan
Sorry, lees nu je post pas.
Ontopic: ben ook in Egypte nooit uit mn 7mm te branden geweest
  vrijdag 28 juli 2006 @ 09:09:47 #136
139643 lilalush
smells good
pi_40261568
Mijn Padi boek is binnen! Nu alvast wat doorsnuffelen en lezen en vooral veel surfen op internet naar alle mooie duikplekjes van Dahab waar ik zeker een duik wil maken. Heb al helemaal de vakantie kriebels te pakken!
pi_40264279
ik heb t padi theaorie boek hier liggen. ga in egypte mn open water halen en t leek me wel slim om t boek vast door te nemen. maar ken nu zonder de videobanden/dvd's zo ongeveer de hele theorie al..heb echt super veel zin in t duiken daar.
iemand verder nog tips die je echt moet doen als je in hurghada bent..
ReAl MeN WeAr PiNk.
pi_40264717
Goed oppassen dat de taxi's je niet in de maling proberen te nemen
  vrijdag 28 juli 2006 @ 11:27:44 #139
139643 lilalush
smells good
pi_40264794
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:09 schreef the-bullit het volgende:
ik heb t padi theaorie boek hier liggen. ga in egypte mn open water halen en t leek me wel slim om t boek vast door te nemen. maar ken nu zonder de videobanden/dvd's zo ongeveer de hele theorie al..heb echt super veel zin in t duiken daar.
iemand verder nog tips die je echt moet doen als je in hurghada bent..
Ik heb de dvd helaas niet
Dus alleen maar het boek nu om alvast door te lezen.
pi_40274877
Naar Beach Albatros in Sharm El Sheik geweest. Het was geweldig, kleine smetjes in de vorm van wat minder vriendelijke barmensen, maar ik heb eigenlijk geen klachten. Doordat het mijn 2e keer in Egypte was wist ik goed wat ik kon verwachten.
Vorig jaar naar Hurghada, en Sharm heeft toch mijn voorkeur. De mensen waren hier naar mijn idee minder opdringerig (of ik kon er nu veel beter mee omgaan) en het zag er allemaal niet zo pauper (zelf netjes op zijn tijd) uit.
Ik heb in totaal best veel cultuur gezien, vorig jaar Luxor trip gedaan, dit jaar naar Cairo (ivm afstand)
Verder quad gereden, proefduik gedaan (1e keer, beviel perfect!), veel gesnorkeld, gewaterskied (ook 1e keer, zelfde verhaal als duiken). De rest van de vakantie rustig aan gedaan, beetje bij en in het zwembad gelegen, veelal met bal, paar keer naar het centrum (oud/nieuw) en nog een dag met een priveboot weg. Kortom, het was super.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 21:15:14 #141
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_40282978
Dinsdag vliegt deze vrouw naar Hurghada voor een overheerlijke vakantie luieren, snorkelen, lezen en al dat soort dingen. We verblijven in het Sea Star Beau Rivage, nabij het oude centrum van Hurghada. Vorig jaar naar dat andere centrum geweest, dat vond ik niets, dus nu dit maar eens bekijken.... Dahar heet het geloof ik (wat erg, heb me er nog niet goed in verdiept, ik verwar het nog wel eens met Dahab, dat is geloof ik bij Sharm in de buurt toch?)

Kortom, heb er zin in!!!
pi_40769312
hoi,

bedankt voor deze uitgebreide reactie. Hier heb ik ook wel wat aan als ik naar Egypte ga.
Het bericht was wel voor iemand anders bedoelt maar hoe meer mensen je blij maakt hoe beter, toch?

groetjes
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 14:31 schreef moon1702 het volgende:
hoi rietvaerder,

ik ben vorig jaar 10 dagen in Hurghada geweest in een goedkoop maar goed hotel (sand beach) vlakbij het centrum.
We zijn o.a. naar Luxor geweest en dat was best wel te doen hoor! We vertrokken rond 4u smorgens geloof k en dan waren we er omstreeks 9u. 's avonds dan weer terug. We bezochten de tempel van Karnak, vallei der doden, tempel van Hatsjepsoet en het bananeneiland en ook nog een papyrusmuseum (meer een winkel )
Veel op één dag maar voor mij was dat ruim voldoende, het was erg heet in Luxor en daarom moest het ook niet langer duren en we hebben alles wel goed kunnen bekijken.
Verder hebben we veel op zee gezeten om te snorkelen en zijn we ook eens naar El gouna geweest.

De beste reistijd hangt van jezelf af ... wij waren er eind juni en dat ging wel doordat we ook veel zwommen en zo maar wel erg warm natuurlijk. Ik zou graag nog eens teruggaan later, in de winter om Caïro, Aswan en mss nog een Luxor te bezoeken.

Voor een eerste kennismaking met Egypte vond ik Hurghada ideaal. Je hoort erg vaak dat het te toeristisch is en zo maar ik vond dat best meevallen. Volgens mij blijven de 'typische toeristen' vooral in hun resort zitten, dus daar heb je geen last van.
Overdag waren wij vaak de énige toeristen in de stad, mss ook wel vanwege de hitte

Wat de kosten betreft, dat valt goed mee maar hangt uiteraard van jezelf af. Wil je een duur of een eenvoudig hotel? Persoonlijk vind ik eenvoudig wel ok want dan kom je er ook de Egyptische bevolking tegen en zit je niet zo afgeschermd. Wij waren voor de reis zelf en het hotel in half pension zo'n 450 euro kwijt voor 10 dagen. Dus dat is heel goed te doen.
We hebben wel niet bespaard op exursies en zo waardoor we uiteindelijk wel meer dan het dubbele opgedaan hebben maar dan heb je ook wat.

Je bent nooit te oud om te leren....toch?
  maandag 28 augustus 2006 @ 08:57:40 #143
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_41247858
Nog een dikke week en dan vertrek ik naar Hurghada. Kan iemand me vertellen of ik het visum op het vliegveld met Egypt Ponden moet betalen, of kan dat ook anders?
En wat is het beste / handigste betaalmiddel daar? Pinnen is gewoon mogelijk in grotere winkels? Ik heb nu al zeker 4 -5 x verslagen van mensen gelezen die allemaal vertelden dat ze om een oor werden geslagen , doordat er geldbriefjes omgewisseld werd door taxi-chauffers e a...in ander valuta dus..?
Is dit nu echt regelmaat of heb ik nu juist die negatieve reacties gelezen?
pi_41248210
Dat kan ook met euro's... Pinnen kan je in de stad wel maar in de grotere winkels weet ik niet, ik ben er eigenlijk niet zoveel 'grote winkels' tegengekomen. Ik nam gewoon wat cash geld mee en voor de rest visakaart. Je kan je cash wisselen tegen ponden in je hotel. Je kan overal ook in euro's betalen hoor maar ponden zijn meestal voordeliger. Als je wisselt, waar dan ook, reken dan mee en let goed op. Je kan Egyptenaren nu eenmaal niet betrouwbaar noemen veel plezier!
  FOK!fotograaf maandag 28 augustus 2006 @ 11:09:05 #145
17893 Forno
pi_41250416
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 08:57 schreef _Cara_ het volgende:
Nog een dikke week en dan vertrek ik naar Hurghada. Kan iemand me vertellen of ik het visum op het vliegveld met Egypt Ponden moet betalen, of kan dat ook anders?
En wat is het beste / handigste betaalmiddel daar? Pinnen is gewoon mogelijk in grotere winkels? Ik heb nu al zeker 4 -5 x verslagen van mensen gelezen die allemaal vertelden dat ze om een oor werden geslagen , doordat er geldbriefjes omgewisseld werd door taxi-chauffers e a...in ander valuta dus..?
Ja, je wordt afgezet als je niet oplet. Kortom, spreek duidelijk de prijs en de bestemming vooraf(desnoods met een briefje in het arabisch die je iemand laat schrijven), dan kan er weinig gebeuren. En als ze je dan proberen te lichten, loop je gewoon weg.

Maar als je zou weten hoe weinig een taxichauffeur verdient in Egypte, kun je jezelf er iets bij voorstellen. En misschien zelfs lachen om de inventieve wijze waarop ze het (vaak maar niet altijd) proberen. Wat niet wegneemt dat je je nog steeds genaaid voelt.
  maandag 28 augustus 2006 @ 21:38:48 #146
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_41271042
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 08:57 schreef _Cara_ het volgende:
Ik weet niet of het al genoemd is, maar als je een visum koopt, doe dat dan bij de bank op het vliegveld. Dat is rechtdoor lopen als je het gebouw binnenkomt. Ipv 20 tot 25 euro betaal je dan 12,5 euro. Kijk wel even de voorwaarden van je touroperator na, soms ben je verplicht bij hun een visum te kopen of zit het al in de prijs die je hebt betaald voor je reis.

Verder lekker betalen met ponden, is veruit het voordeligst. Er zijn zat plekken waar je kunt ponden kunt pinnen (bv bij hotel Minamark in het centrum Sekalla) en dan betaal je eenmalig 2 euro aan je bank en heb je een fatsoenlijke koers.
Opletten wat je aan je chauffeur geeft kan nooit kwaad. Het gebeurt inderdaad met regelmaat dat een chauffeur je briefje van 20 pond omruilt voor een van 25 piaster en dan zeer beledigd roept dat je hem verkeerd betaald hebt. Worden ze echt irritant, kun je altijd even aan hem vragen wat het nummer van zijn taxi is (staat op nummerbord en staat ook in de minibus) en dat je het anders wel voor wilt leggen aan de Tourist Police.
Oh ja, altijd pas betalen als je uitstapt! Verder: maak je niet druk.. de grootste schade die je waarschijnlijk lijden zult is 20 pond.. bijna 3 euro. Have fun!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:06:28 #147
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_41293194
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 21:38 schreef Here2Stay het volgende:

[..]

Ik weet niet of het al genoemd is, maar als je een visum koopt, doe dat dan bij de bank op het vliegveld. Dat is rechtdoor lopen als je het gebouw binnenkomt. Ipv 20 tot 25 euro betaal je dan 12,5 euro. Kijk wel even de voorwaarden van je touroperator na, soms ben je verplicht bij hun een visum te kopen of zit het al in de prijs die je hebt betaald voor je reis.

Verder lekker betalen met ponden, is veruit het voordeligst. Er zijn zat plekken waar je kunt ponden kunt pinnen (bv bij hotel Minamark in het centrum Sekalla) en dan betaal je eenmalig 2 euro aan je bank en heb je een fatsoenlijke koers.
Opletten wat je aan je chauffeur geeft kan nooit kwaad. Het gebeurt inderdaad met regelmaat dat een chauffeur je briefje van 20 pond omruilt voor een van 25 piaster en dan zeer beledigd roept dat je hem verkeerd betaald hebt. Worden ze echt irritant, kun je altijd even aan hem vragen wat het nummer van zijn taxi is (staat op nummerbord en staat ook in de minibus) en dat je het anders wel voor wilt leggen aan de Tourist Police.
Oh ja, altijd pas betalen als je uitstapt! Verder: maak je niet druk.. de grootste schade die je waarschijnlijk lijden zult is 20 pond.. bijna 3 euro. Have fun!
Bedankt,voor de info..(allemaal)
Ik ben benieuwd.. en ik zal hier laten weten hoe ik deze vakantie ervaren heb..
pi_41295029
Met slechte ervaringen in taxi's/busjes kan je ook altijd zeggen dat je het gaat melden bij de toeristenpolitie terwijl je het nummer van ze busje opschrijft, dan draaien ze vaak heel erg snel bij
  FOK!fotograaf dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:08:57 #149
17893 Forno
pi_41302425
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:10 schreef Atreidez het volgende:
Met slechte ervaringen in taxi's/busjes kan je ook altijd zeggen dat je het gaat melden bij de toeristenpolitie terwijl je het nummer van ze busje opschrijft, dan draaien ze vaak heel erg snel bij
Hoewel de 'toeristenpolitie' niet heel behulpzaam is. We ontmoette een Belg en Australier waarvan beide hun camera (op dezelfde dag) was gestolen. Na diverse politiebureau's en scheve blikken moesten het opgegeven (met nummerbord en naam). De politie wilde simpelweg geen verklaring afgeven, ze moesten het zelf maar oplossen.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 19:13:21 #150
101811 Nicky_Rincon
ilharaka baraka
pi_41336461
Heb begin dit jaar 3 maanden in Cairo gewoond en in Zamalek op school gezeten.

Het is absoluut een boel ervaring die ik er heb opgedaan, maar niet altijd in positieve zin. Het was de eerste keer dat ik buiten Europa was beland en het was voor mij een aardige schok daar in het grote Cairo. De mensen zijn niet altijd even vriendelijk, zeker niet als je ze ook nog eens verstaat

Verder wil ik zeker nog een keer terug, maar dan als toerist. Heb wel een uitstapje gemaakt naar Aswan, Luxor en Hurghrada, maar die waren voor mijn zin eigenlijk te kort. Over een paar jaar, na mijn studie, ga ik zeker nog eens terug
la taqta il-amal
pi_41394155
Egypte lijkt mij ook wel wat voor een maandje ofzo....heeft iemand ervaring met alleen reizen door egypte? ervaringen met hostels, mensen ontmoeten, regelen van bussen etc...
wil liever niet met zo'n groepsreis. alhoewel ik besef dat het soms wel erg veel waar voor je geld is, ben ik wel iemand die erg op z'n vrijheid gesteld is.
  vrijdag 1 september 2006 @ 14:57:44 #152
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_41394409
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 15:08 schreef Umm-Qasr het volgende:
Ben 3 weken in Egypte geweest en ik vond de houding vd mensen daar ronduit slecht. De meesten, rijk of arm, proberen je op een of andere manier te rippen. Verder heb ik weinig fatsoen gezien en van manieren hebben 'ze' volgens mij niet gehoord ...
Deze zomer ook (weer) 3 weken er geweest, in Sharm, maar absoluut geen last van gehad. Tuurlijk verdienen die mensen daar (zeker in vergelijking met hier) heel weinig en proberen ze er een slaatje uit te slaan (restaurants, taxi's, overal betaal je als toerist gewoon toeristenprijzen die beduidend hoger zijn dan voor Egyptenaren zelf) en natuurlijk heb je altijd mensen erbij die je proberen te besodemieteren, maar zolang je gewoon duidelijk bent heb je nergens problemen mee. Ik in ieder geval niet. Mensen waren er ook erg tof, echt niet zo opdringerig als ze vaak zeggen en gewoon heel vriendelijk. Al kan je er als jonge vrouw niet alleen over straat lopen, dat is gewoon zo.

Maar echt, ik wil zo weer terug, vind het een geweldig lang met hele leuke mensen.

[ Bericht 18% gewijzigd door BVO op 01-09-2006 15:34:44 ]
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  FOK!fotograaf vrijdag 1 september 2006 @ 15:13:22 #153
13368 NiGeLaToR
pi_41394894
Tis als je je als oer-hollander gaat opstellen, gedragen en zo je verwachtingen ook stelt wel 'anders' ja. Vergeet niet dat waar je in verzeilt bent geraakt een heel andere cultuur is, waar heel andere normen en waarden gelden. Wat jij onbeschoft vind is voor hen misschien normaal. Dat ze geld aan je willen verdienen is ook niet vreemd, jouw uitkering is al vele malen hoger dan wat de MCDonaldsdirecteur aldaar verdiend

Beetje inleven, beetje aanpassen, beetje inlezen, beetje begrip tonen en je hebt een zoveel leukere vakantie. Ben je wel eens verkleed als Japanner op de dam geweest?
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:45:13 #154
101811 Nicky_Rincon
ilharaka baraka
pi_41398239
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 14:49 schreef Calayuga het volgende:
Egypte lijkt mij ook wel wat voor een maandje ofzo....heeft iemand ervaring met alleen reizen door egypte? ervaringen met hostels, mensen ontmoeten, regelen van bussen etc...
wil liever niet met zo'n groepsreis. alhoewel ik besef dat het soms wel erg veel waar voor je geld is, ben ik wel iemand die erg op z'n vrijheid gesteld is.
Met de bus reizen gaat goed hoor. Ben zelf met de bus van Luxor naar Hurghada gegaan en van Hurghada naar Cairo en vice versa. Je kunt in die steden zelf een kaartje halen bij de plaatselijke busmaatschappij voor rond de 15 euro (niet duur voor zo'n lange reis dus) De bussen zijn vrij luxe, afhankelijk van de klasse die je wilt.

Verder kun je ook met de trein reizen, ook al is dit laatst niet zo goed in het nieuws gekomen
Dit is goedkoop en ook vrij luxe. Voor lange afstanden is dat toch wel idealer dan een bus.

Qua hotels is het ook niet moeilijk, ik zou sowieso wel even een Lonely Planet kopen (die ken je wel denk ik he) Daar staan alle hotels in door heel Egypte en een waardeoordeel. Aan de hand hiervan heb je zo een goed hotel gevonden.

Succes
la taqta il-amal
pi_41920384
Morgen vertrek ik voor een reis van10 dagen naar Dahab. Het is daar 45 graden. Lekkerrrrrrrrr!!! Heb er super veel zin in!
  maandag 18 september 2006 @ 15:20:42 #156
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_41921509
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 14:49 schreef Calayuga het volgende:
Ik denk dat een groepsreis helemaal niet nodig is. Ik heb alleen Caïro en omgeving gezien, maar het is allemaal vrij goed begaanbaar. Mensen zijn gewend aan toeristen, wat niet altijd een pré is in de zin van hartnekkige verkopers, maar wat wel zijn voordelen heeft als je ergens naar toe wilt of iets wilt regelen. Het is ook allemaal zeer betaalbaar. Heb zelfs een aantal keer een taxi laten regelen om me de hele dag rond te rijden en dat was best te doen. En wat ik niet had verwacht: vaak zijn er vlak náást de grote toeristentrekkers (piramides, tempels, stranden) enorm rustige, mooie en leuke dingen te zien die niet zo platgetreden zijn. Veel mensen zijn zo bezig met de oudheid (en terecht, want prachtig) dat ze vergeten dat Egypte van nu ook zéér het bekijken waard is.

Ik wil zeker nog eens terug!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 20 september 2006 @ 18:53:59 #157
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_41990358
Terug uit Hurghada...
Ik was aangenaam verrast..wist ook eigenlijk niet goed wat me te wachten stond in Egypte..je denkt alleen zand..zand..en zand..
En dat is er natuurlijk ook veel , als je bedenkt dat maar 7% van het land bevolkt is en de rest woestijn. '
Maar de zee is onbeschrijfelijk mooi en helder, en de onderwater wereld is prachtig.. ! snorkelen is een must.. als je niet wil duiken.
Luxor was prachtig.. en de Valley of the Kings is indrukwekkend.
Ik zag een beetje op tegen de reis ernaar toe maar dat viel reuze mee. (in convooi met zo'n bus of 35)
De verkopers van de winkeltjes waren vaak vreselijk plakkerig, (maar het gaat natuurlijk om hun boterham, dat snap ik)
Ze spraken je gewoon aan, of gaven je ongevraagd een hand en trokken je dan hun winkeltje binnen. Dat voelde niet altijd even prettig. Duidelijk "nee!" helpt.
De Egyptenaren die in ons hotel verbleven waren allemaal vriendelijk en uiterst aardig, daar kan ik niets nadeligs over vertellen.
Het oude gedeelte "Sakkala" is druk en rumoerig met heel veel prullariawinkeltjes maar ook leuke gelegenheden om wat te drinken zoals "Papas" of " Bonanza."

Het nieuwe gedeelte, waar nog volop gebouwd wordt is een stuk overzichtelijker en minder druk. Maar ook genoeg winkeltjes. Ik heb alleen bitter weinig "MERK" zaken gezien.. Als de promenade eenmaal af is, dan ziet het er schitterend uit! Mooi breed..prachtig bestraat! Maar nu ligt nog een groot deel van de straat open. En de stoepen zijn belachelijk hoog.. waarom eigenlijk?

Kortom ik ga zeker nog eens terug.. ben me alleen aan het bedenken of het dan Hurghada wordt of Sharm el Sheik

Ik heb alleen nog een brandende vraag op mijn lippen.. Waarom doen die taxi-chauffeurs telkens hun lichten uit tijdens het rijden! levensgevaarlijk. ze rijden als idioten, en dan meestal zonder licht. Het licht gaat aan.. en dan weer uit... waarom
Ik heb het 2x proberen te vragen aan zo'n man.. maar die kon het me niet uitleggen of begreep mijn vraag niet..of wou gewoon niets uitleggen...

[ Bericht 1% gewijzigd door _Cara_ op 20-09-2006 20:03:19 ]
pi_41993577
Cara ik ben volgende week in Egypte, zal het wel een keertje vragen.

Blij dat Egypte je is meegevallen, veel mensen weten niet wat ze gebeurd als ze in de winkelstraat in Hurghada lopen. Gelukkig wen je daar aan, en het is me opgevallen dat de Egyptenaren zelf ook wat beter gaan snappen dat westerlingen niet uitgescholden willen worden als ze voorbij hun winkels lopen. In Egypte leer je vanzelf wel NEE zeggen

Hoe was het weer trouwens? Erg heet, lekker warm, of af en toe frisjes? Dan kan ik mijn kleding namelijk eens uitzoeken

Ik heb trouwens de vorige keer een waterpijp meegenomen uit Egypte. Die zijn daar goedkoop (met keihard onderhandelen natuurlijk) en mooi voor in de huiskamer. Doen het ook goed als cadeau's. We gebruiken hem trouwens ook regelmatig met Egyptische appeltabak. Echt een aanrader als souvenir! Stop hem alleen wel in je ruimbagage als je er een meeneemt, als je hem op het vliegveld koopt dan halen ze hem helemaal uit elkaar en confisceren ze hem (veiligheidsredenen). Met de egyptenaren kan je niet zeker zijn dat je hem volledig terugkrijgt in Nederland.
pi_41997473
Wooohoo volgende week gaan wij ook, zitten we in het zelfde vliegtuig octopus?
pi_41999869
ik vlieg zaterdag naar Hurghada met transavia. Kans dat jij op dinsdag vliegt?

Als je wel zaterdag vliegt, dan doen we bij de gate een mini-meet
pi_42000336
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:37 schreef octopussy het volgende:
ik vlieg zaterdag naar Hurghada met transavia. Kans dat jij op dinsdag vliegt?

Als je wel zaterdag vliegt, dan doen we bij de gate een mini-meet
Had erg leuk geweest, maar helaas vliegen we donderdags.
Eerst een week Nile cruisen vanaf Luxor, dan naar Hurghada voor een tweede week.
  FOK!fotograaf maandag 25 september 2006 @ 08:27:52 #162
13368 NiGeLaToR
pi_42106312
Ghe, voor de vakantieverslaafden onder ons ben ik wel benieuwd naar wat jullie van mijn mening over vakantie vinden
pi_42176099
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:09 schreef OrientalRed het volgende:
Nog een vraagje:
...
Aangezien ik terugben van een mooie reis door Egypte, zal ik ook maar even antwoord geven op m'n eigen vraag aangezien ik er nu ervaring in heb. Hopenlijk hebben anderen er wat aan.
Reis: "Egypte Totaal", 15 dagen via Shoestring.
Periode: 23 juli - 6 augustus
Plaatsen: Cairo, Alexandrie, Bahariyya Oase, Dakhla Oase, Kharga Oase, Luxor, Aswan, Sharm El Naga, Cario
(Dus: stenen, rotsen, zand, stof, zelfs blubber)

Gympies (Quick): aangehad in de trein richting Schiphol, in het vliegtuig en de terugreis.
Sandalen (Teva): 1e week aangehad. Liep heerlijk, alleen die kleine steentjes tussen je tenen en voetzool zijn zo irritant .
Flip-flops: 2e week aangehad. Liep ook heerlijk (maar net iets minder dan teva's). Voordeel was dat je ff snel kon "uitschoppen" en dat je er nog minder in zweette Was goed te doen, heb er veel mee gelopen.

Mijn persoonlijke ervaring, doet uw voordeel er mee
  woensdag 4 oktober 2006 @ 17:08:52 #164
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_42362834
quote:
Op woensdag 27 september 2006 19:00 schreef OrientalRed het volgende:

[..]

Aangezien ik terugben van een mooie reis door Egypte, zal ik ook maar even antwoord geven op m'n eigen vraag aangezien ik er nu ervaring in heb. Hopenlijk hebben anderen er wat aan.
Reis: "Egypte Totaal", 15 dagen via Shoestring.
Periode: 23 juli - 6 augustus
Plaatsen: Cairo, Alexandrie, Bahariyya Oase, Dakhla Oase, Kharga Oase, Luxor, Aswan, Sharm El Naga, Cario
(Dus: stenen, rotsen, zand, stof, zelfs blubber)

Gympies (Quick): aangehad in de trein richting Schiphol, in het vliegtuig en de terugreis.
Sandalen (Teva): 1e week aangehad. Liep heerlijk, alleen die kleine steentjes tussen je tenen en voetzool zijn zo irritant .
Flip-flops: 2e week aangehad. Liep ook heerlijk (maar net iets minder dan teva's). Voordeel was dat je ff snel kon "uitschoppen" en dat je er nog minder in zweette Was goed te doen, heb er veel mee gelopen.

Mijn persoonlijke ervaring, doet uw voordeel er mee
Je bent wezen snorkelen in Sharm el Naga?..bij dat resort, in the middle of nowhere..?
Daar was het mooi..
pi_42465304
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 17:08 schreef _Cara_ het volgende:

[..]

Je bent wezen snorkelen in Sharm el Naga?..bij dat resort, in the middle of nowhere..?
Daar was het mooi..
Jaaaaa Inderdaad in the middle of nowhere!!! En bijna uitgestorven toen we er waren. Dat was ook wel even fijn, geen opdringerige verkopers daar
En het was zeker mooi!!!! Schijnt (naar horen zeggen) een van de mooiere duikplekken te zijn.
(http://www.sharmelnaga.com/new/nl/index.php)
  FOK!fotograaf zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:27:34 #166
13368 NiGeLaToR
pi_42670377
Wij ook net terug.. week Nijlcruise en week Hurghada.
Nijlcruise is echt fantastisch, Hurghada zul je zelf wat van moeten maken maar is dan ook erg leuk!
pi_42714576
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:45 schreef lilalush het volgende:
Morgen vertrek ik voor een reis van10 dagen naar Dahab. Het is daar 45 graden. Lekkerrrrrrrrr!!! Heb er super veel zin in!
Ik ben er een dikke maand geleden ook voor 8 dagen geweest
Dahab is echt geweldig, vooral als je ook echt in het bedouinen gedeelte "Asala" verblijft. Het is daar wat minder toeristisch en heerlijk relaxed.

Ben je er heen gegaan om te duiken of om echt de Sinai in te trekken? Ikzelf heb er mijn hele vakantie gedoken op de meest prachtige lokaties. De mooiste plekken vond ik nog wel coromat in ras abu galum, en de bells-blue hole. Al miste ik bij de blue hole het zadelpunt om in de blue hole te komen, waardoor we een dikke 300 m te ver boven water kwamen en het hele stuk tegen de stroming moesten terug zwemmen

Ras abi galum

Bells - Blue hole

[ Bericht 14% gewijzigd door Pietjuh op 16-10-2006 08:28:01 ]
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_42793260
Waar is het mogelijk om zo goedkoop mogelijk een (last-minute) ticket naar Egypte te verkrijgen?
pi_42819384
Ik heb inmiddels goede last minute naar Hurghada gevonden, maar vanuit hier moet ik nog een transfer naar Marsa Alam vinden. Iemand een idee?
pi_42826146
hier? nederland of bedoel je hurghada?..
pi_42827185
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 02:04 schreef Drifter__ het volgende:
hier? nederland of bedoel je hurghada?..
Hurghada - Marsa Alam
pi_42853274
Vanuit Hurghada gaan er streekbussen. Mogelijk dat je dan in Safaga moet overstappen. Er zijn ook vluchten naar Marsa Alam zoals vanuit Brussel voor E220 retour met Jetairfly.com.
De busrit Hurghada Marsa Alam zal waarschijnlijk een dag duren en is dus iets waar je maar net voor in moet zijn (warm, stoffig). Op de site van Marsa Alam zie ik dat er wel inlandse vluchten naar Cairo zijn.
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 00:44:02 #173
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_42853602
Deze zomer ben ik ook in Hurghada geweest.
Heerlijk daar, en de zee is daar zóóóó mooi en lekker , super veel foto's gemaakt.
Verbleef in Arbia beach hotel.

Vriendelijke bevolking , maar ben voor de rest niet écht het resort uitgekomen.. werd gestoort van het ' opdringerigheid'
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_42926978
Hallo....wij gaan waarschijnlijk op 12 november vertrekken naar het hotel Daniela in Dahab.
Iemand ervaring mee? En wat moeten we in Dahab zeker wel en zeker niet doen?
Hmm nu zie ik dat mijn paspoort nog geldt tot 8 mei 2007, terwijl wij terugkomen op 19 november en je paspoort nog minimaal een half jaar geldig moet zijn bij terugkomst.
Iemand ooit gereisd met een paspoort wat nog minder dan een half jaar geldig is?
Enne....waarom is die regel er eigenlijk?

Edit: De touroperator is Sky Tours, wat zijn de ervaringen daarmee (naar Egypte dan) ?
pi_42928381
Ik zie dat je wel een stukje van het centrum van Dahab zit Ikook!
Dat is wel jammer, want er is wel een goede sfeer daar Opzich is er in Dahab zelf vrij weinig te beleven. Je hebt wel leuke winkeltjes en restaurantjes, maar die heb je na 1 of 2 dagen ook wel gezien. Het voornaamste wat de meeste mensen doen is watersport(duiken, surfen, snorkelen), of een woestijn safari maken. Ik zou het je zeker aanraden om een keer een kameeltocht te gaan maken; de woestijn is echt zo onwijs machtig mooi

Een paar goede restaurantjes in Dahab:
Sea bride: Hier kan je voor weinig geld heel erg lekkere vis eten (snappers, barracuda, haai, kreeft, krabben etc). Je moet het dan in een winkeltje naast het restaurant uitkiezen en dan word de vis voor je klaargemaakt.

Sharks: Hier kan je ook voor weinig geld enorm goed eten. Je krijgt altijd grote maaltijden die nog lekker zijn ook!

Voor de woestijn safaris kan je denk ik het beste langs Embah safaris gaan. Het zijn echt ontzettend aardige mensen, en ze hebben vrij interessante tours in de Sinai woestijn.
http://www.embah.com/
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_42949394
Hee PIetjuh, bedankt voor je tips! Ja klopt, het hotelltje zit een stuk vanaf het centrum.
Het had wel heel goede recensies op vakantiereiswijzer, dat vind ik erg belangrijk.
We gaan waarschijnlijk vanavond boeken op vakantiestunt of op skytours (deze touroperator hebben we dan toch).
Wauw zo'n visrestaurant zie ik wel zitten. Jammer dat mijn vriend totaal niet tegen vis kan (die hangt dan 1,5 uur boven de wc), maar dan kan ik het nog wel proberen
En ehm, hoe zit het met ziek worden door verkeerd water te gebruiken?
Is het zo erg dat je ja salade niet op kunt eten omdat hiervoor kraanwater gebruikt is en je er dus ziek van kunt worden?
Ik heb er nu al zin in!!
Vanmorgen trouwens een nieuw paspoort aangevraagd, ik ga het risico niet nemen dat ik er gezeik mee krijg. Jammer dus dat ie op 11 dagen na bij terugkomst een half jaar geldig is....
  FOK!fotograaf donderdag 26 oktober 2006 @ 12:53:00 #177
13368 NiGeLaToR
pi_42950021
Wel suf dat ze die eisen aan je paspoort stellen, die van mij hebben ze alleen maar open gehad op waar ze moesten stempelen $$$
pi_43000742
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 12:53 schreef NiGeLaToR het volgende:
Wel suf dat ze die eisen aan je paspoort stellen, die van mij hebben ze alleen maar open gehad op waar ze moesten stempelen $$$
Ja dat vind ik dus ook......even geld kunnen incasseren....ik snap de reden ook niet!
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:12:29 #179
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_43007500
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 00:43 schreef Ikook het volgende:

[..]

Ja dat vind ik dus ook......even geld kunnen incasseren....ik snap de reden ook niet!
Wat denk je dat een Egyptenaar moet neerleggen om Nederland in te kunnen?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_43010610
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 13:12 schreef Hik het volgende:

[..]

Wat denk je dat een Egyptenaar moet neerleggen om Nederland in te kunnen?
Het gaat niet om wat je neer moet leggen om binnen te komen; luchthavenbelasting en een visum betaal ik ook.
Het gaat om het paspoort wat perse nog een half jaar geldig moet zijn bij terugkomst. Dit verschilt per land, voor Kroatië en Turkije moet het na terugkomst nog 3 maanden geldig zijn. En dat is soms behoorlijk naaigein; in mijn geval is mijn paspoort op 11 dagen na een half jaar geldig bij terugkomst.
pi_43031646
En ik heb nog een vraag. Als ik kijk op Google Earth zie ik ten zuiden van Dahab een soort 'schiereiland' maar dan in de vorm van strand denk ik zo. Er omheen ligt een hoop lichtblauw water. Is daar iets te doen qua snorkelen of zo? Ben na advies van een ervaren Egypte reiziger toch gaan twijfelen over het hotel en wil nu misschien een hotel in de buurt daarvan boeken. Weet iemand of je daar goed kan snorkelen (in dat specifieke stuk)?
pi_43053370
In dat specifieke stuk ben ik niet geweest, maar ik weet wel dat daar veel gesurft wordt door mensen. Het ligt ook vlak bij de grotere en duurdere resorts in de buurt van Dahab. Een ontzettend goede plek om te snorkelen is in ieder geval the lighthouse reef in het centrum van Dahab. Als je op google earth kijkt is dat die halve cirkelvormige baai. Daar zitten in ieder geval veel duikscholen en je bent er best goed beschut tegen de stroming.
Wandelen in Noorwegen
pi_43109385
Shit helaas we hadden dus geboekt.....8 dagen in het Hilton 5* hotel.....blijkt het enige hotel in Dahab te zijn wat volgeboekt is!
En ik wil niet naar een ander hotel, dus dit houdt op.
Ik hou het wel in de gaten, want hier wil ik zeker nog naartoe!.....voor nu dus even niet...
  vrijdag 3 november 2006 @ 10:02:07 #184
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_43197678
Ik ben alweer een tijdje terug: 3-15 oktober gegaan:

Eerst 4 dagen in Caïro, in het Mariott in dat paleis.
Net hotel, alleen wel wat gedateerd; reservering was niet goed overgekomen helaas waardoor we in wat mindere kamers kwamen. Personeel spreekt goed engels en het eten is goed.

In Caïro hebben we lekker actief van alles gedaan:

Natuurlijk naar de Pyramides geweest; Buiten staan vervelende mannetje die je van alles willen aansmeren en je op een kameel willen dumpen voor geld. Gewoon hard onderhandelen of gewoon afhouden die handel.
We zijn ook ín de Pyramide geweest, maar dat viel wat tegen vond ik; erg heet en in de grafzaal was niet veel te beleven. De Sfynx was wel erg vet om te zien!

Ook nog even naar Star City gegaan; een megegroot winkelcentrum; groter dan ik ooooooit gezien heb in ieder geval!

's-Avonds zijn we nog terug geweest voor de lichtshow; wel leuk gedaan; er werd een pratend gezicht op de Sfync geprojecteerd welke zijn levensverhaal verteld.

We hebben ook het culturele tochtje gedaan: de Citadel, de Koptische kerk, de Orthodoxe kerk en de Joodse kerk; de plek waar Mozes gevonden was etc. Erg interessant en mooi om te zien hoeveel religies samenkomen in het land.

We zijn ook naar het Egyptologisch museum geweest; met een gids, want anders ben je veel te lang bezig. De Rosetta steen gezien (kopie althans) en de mummies en het dodenmasker van Toetankhamon. Erg vet om te zien.

We zijn ook even naar Al Azar Park gegaan; dat ligt hoog op een heuvel waar je erg vet overzicht over de stad hebt. Mooi aangelegd, maar niets aparts verder.

Ook naar Kheninkhellini (vast verkeerd geschreven) gegaan; de bazhaar. Voor als je echt dat fata morgana sfeertje wilt.

Toen was het weer op naar Sharm el Sjeikh. Daar zaten we in de opnieuw opgebouwde Ghazalla Gardens. Die was toen een paar jaar terug opgeblazen maar was nu superdeluxe herbouwd. Echt een aanrader! Een nadeel was dat het personeel niet supergoed engels spraken.

Snorkelen was super! En ook een duikcursus gedaan. Ik kan als school Pharao Divers aanraden. Is een Nederlander die een klein schooltje heeft, maar super begeleiding geeft en mooie plekjes weet.

Ook nog een jeep safari gedaan door de Sinaï met een bezoek aan de bedoeïnen en een kamelentocht naar de blue hole om even te snorkelen.

In Sharm zelf zit een redelijk nieuwe tent; de Little Buddha; echt een vette nachtclub met super goede house muziek; zeker checken als je van stappen houdt.

Ik zal nog wel eens wat foto's dumpen hier verder
  FOK!fotograaf vrijdag 3 november 2006 @ 10:09:34 #185
13368 NiGeLaToR
pi_43197800
Klinkt goed beschuit

Volgend jaar gaan wij zeker weer proberen te duiken.. tis zo cool
pi_43206426
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:18 schreef Ikook het volgende:
Shit helaas we hadden dus geboekt.....8 dagen in het Hilton 5* hotel.....blijkt het enige hotel in Dahab te zijn wat volgeboekt is!
En ik wil niet naar een ander hotel, dus dit houdt op.
Ik hou het wel in de gaten, want hier wil ik zeker nog naartoe!.....voor nu dus even niet...
waarom ga je niet in een wat goedkoper hotel zitten?
Ik heb daar zelf overnacht voor in totaal 300 egyptische ponden, voor 7 nachten. Dit is ongeveer 6 euro per nacht.
Ok, ik geef toe, dit was wel een erg goedkoop verblijf, maar er zijn maar genoeg andere hotels die best goed zijn (alleen geen 5*) en ook nog best te betalen!
Wandelen in Noorwegen
pi_43823070
Hallo, Ik ben zo ontzettend blij! 21 december gaan we heerlijk naar Egypte. Luxor wel te verstaan! We zijn alleen nog niet uit over het klimaat......Is het nog wel lekker warm in deze periode. Zijn er mensen die ook in deze periode hier geweest zijn? Nog tips ideeen? There sure welcome
Gek op mini computertjes, handhelds & gameconsoles!
pi_43823332
Ik zou rekenen op tussen de 15 en 22 graden (volgens de officiele metingen), dus in de zon is het vast wel lekker warm
pi_43823766
Ik ben er ooit geweest in begin december en het was lekker, maar het kan voorkomen dat er een koude wind blaast en dan kan je klappertanden bij zo'n graadje of 16.
Ideaal om de pyramides van binnen te bekijken en het museum te bezoeken.

Kortom ideaal weer voor een Nederlander en als je rekent op wat kouder weer dan heb jij niks te klagen terwijl er Egyptenaren rondlopen die het erg koud hebben.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  donderdag 23 november 2006 @ 16:26:30 #190
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_43823829
quote:
gemiddelde weer
Het gemiddelde weer in Luxor Airport was als volgt:
De gemiddelde maximumtemperatuur bereikte waarden tussen de 21°C en 25°C. De nachtelijke minimumtemperatuur schommelde tussen de 5°C en 9°C.
Gedurende uw reisperiode waaide er een zwakke wind van 3 Bft. Voor deze analyse zijn de waarnemingen van de afgelopen 9 jaar gebruikt.
Volgens de weeronline.nl weerplanner.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_43991649
Wie o wie is ook wel eens in Egypte, Luxor geweest en misschien ook in december? Hoe is de temperatuur er dan en wat zijn de tips en trucs!?
pi_43992802
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:36 schreef widi het volgende:
Wie o wie is ook wel eens in Egypte, Luxor geweest en misschien ook in december? Hoe is de temperatuur er dan en wat zijn de tips en trucs!?
Temp zo rond de 22 graden (gemiddeld ) maar mocht je bv de excursie doen naar het dal der koningen (koninginnen ) ga wat vroeger op de dag of je wordt gebraden als het tegenzit )
Als je langs de winkeltjes loopt kijk dan niet (te opvallend) naar de aangeboden waren of ze komen naar je toe en blijven zeuren
Neem voldoende kleingeld mee (euromunten of 1 (egyptische) pond biljetten (voor de fooien ) want bij alles wat ze daar voor jou doen houden ze hun hand op
pi_43992919
Egypte deel 4

Misschien zitten daar nog wat meer kenners. In december moet het wel uit te houden zijn. Ik ben in juli geweest en toen was het dik in de 40 graden.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_43994059
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:20 schreef Loohcs het volgende:
Egypte deel 4

Misschien zitten daar nog wat meer kenners. In december moet het wel uit te houden zijn. Ik ben in juli geweest en toen was het dik in de 40 graden.
23 Graden is toch goed uit te houden ? (voor iemand uit NL iig ,de Egyptenaren zelf lopen dan al met dikke jassen aan )
pi_43994403
quote:
Op woensdag 29 november 2006 14:36 schreef widi het volgende:
Ga je trouwens in een hotel of per boot (Nijlcruise) ?
pi_43994650
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:55 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

23 Graden is toch goed uit te houden ? (voor iemand uit NL iig ,de Egyptenaren zelf lopen dan al met dikke jassen aan )
Dat zeg ik toch ook? Dat het er in december wel uit te houden moet zijn....en dan in de zin van iig niet te warm.
pi_43994830
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:10 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook? Dat het er in december wel uit te houden moet zijn....en dan in de zin van iig niet te warm.
Ben jij alleen in Luxor geweest of ook in de ' rest ' van Egypte ?
pi_43995015
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:15 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Ben jij alleen in Luxor geweest of ook in de ' rest ' van Egypte ?
Ook in de 'rest', alleen niet bij de Rode Zee. Wel alle andere 'verplichte' toeristische kost inclusief een paar dagen door de Libische woestijn.
pi_43995163
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:19 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Ook in de 'rest', alleen niet bij de Rode Zee. Wel alle andere 'verplichte' toeristische kost inclusief een paar dagen door de Libische woestijn.
Aan de rode zee heb je niet veel gemist ...ik vond het iig het minst leuke deel van de vakantie (maar ieder zijn smaak )
pi_44138179
Ik heb er een nijlcruise gedaan in mei... het weer was toch 25-30 graden. Perfect.

Je bent elke dag van de boot af, tempels, graven, stadjes etc bekijken. Tussendoor vaar je en eet je op de boot. Voor 9 dagen ofzo was dat prima, je ziet veel, en kan tussendoor ook nog relaxen.
pi_44138785
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:24 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Aan de rode zee heb je niet veel gemist ...ik vond het iig het minst leuke deel van de vakantie (maar ieder zijn smaak )
dan heb jij zeker niet eens een kijkje onderwater genomen in de rode zee.
pi_44154814
Nee naar een hotel.
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:04 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Ga je trouwens in een hotel of per boot (Nijlcruise) ?
pi_44155102
quote:
Op maandag 4 december 2006 17:47 schreef octopussy het volgende:

[..]

dan heb jij zeker niet eens een kijkje onderwater genomen in de rode zee.
Jawel ,maar niet iedereen houdt van duiken / snorkelen

Ik heb er helaas ook de Russische ' gasten ' meegemaakt en dat maakte het een stuk minder leuk
  vrijdag 22 december 2006 @ 14:18:11 #204
106418 boeiuh
Funk the dump stuff
pi_44657807
Het idee is om in mei met z'n zessen naar Egypte te gaan voor 8 dagen. We willen dan ook graag het e.e.a. zien, zoals Luxor en Gizeh. Heeft iemand tips qua reisorganisatie? Offcourse ga ik ook dit topic doorspitten..

[ Bericht 3% gewijzigd door boeiuh op 22-12-2006 14:25:35 ]
Funk Gezond, Soul een Appel
pi_44661122
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 14:18 schreef boeiuh het volgende:
Het idee is om in mei met z'n zessen naar Egypte te gaan voor 8 dagen. We willen dan ook graag het e.e.a. zien, zoals Luxor en Gizeh. Heeft iemand tips qua reisorganisatie? Offcourse ga ik ook dit topic doorspitten..
Shoestring --> Egypte Avontuurlijk.
  zaterdag 23 december 2006 @ 11:35:45 #206
106418 boeiuh
Funk the dump stuff
pi_44678250
Zoals ik al zei willen we met zessen voor 8 dagen naar Egypte gaan. Het mooiste zou zijn als we een nijlcruise doen en daarnaast een paar dagen Cairo voor de pyramides. Alleen dit wordt vrij prijzig, en ook dat overnachten op een boot lijkt me niet alles (of hebben jullie daar wel goede ervaringen mee?)

In dit topic lees ik dat iedereen wel zeer aardig te spreken is over Hurghada. Nu zit ik te denken dat we misschien ook gewoon 8 dagen Hurghada kunnen boeken en vandaaruit dagtochten maken naar Luxor en Gizeh. Dat zal de prijs enorm drukken en in Hurghada is ook vanalles te beleven (duiken, safari). Heeft iemand ervaring met het maken van een dagtocht naar Gizeh vanuit Hurghada?
pi_44678543
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 11:35 schreef boeiuh het volgende:
Zoals ik al zei willen we met zessen voor 8 dagen naar Egypte gaan. Het mooiste zou zijn als we een nijlcruise doen en daarnaast een paar dagen Cairo voor de pyramides. Alleen dit wordt vrij prijzig, en ook dat overnachten op een boot lijkt me niet alles (of hebben jullie daar wel goede ervaringen mee?)

In dit topic lees ik dat iedereen wel zeer aardig te spreken is over Hurghada. Nu zit ik te denken dat we misschien ook gewoon 8 dagen Hurghada kunnen boeken en vandaaruit dagtochten maken naar Luxor en Gizeh. Dat zal de prijs enorm drukken en in Hurghada is ook vanalles te beleven (duiken, safari). Heeft iemand ervaring met het maken van een dagtocht naar Gizeh vanuit Hurghada?
Ja ik heb ook een dagtocht gemaakt van hurghada naar gizeh.
Wij vertrokken 'snachts om een uur of 2. Je rijd dat ik kolonne naar gizeh. Om een uur of 9:00 ben je er dan.
Om een uur of 17:00 vertrokken we weer.

Erg vermoeiend, maar zeker de moeite waard!!
  zaterdag 23 december 2006 @ 12:43:50 #208
106418 boeiuh
Funk the dump stuff
pi_44679465
En wat heb je die dag allemaal gedaan.. ben je ook naar het Egypte museum geweest?
(weet je trouwens nog wat het ongeveer heeft gekost?)
pi_44679698
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 12:43 schreef boeiuh het volgende:
En wat heb je die dag allemaal gedaan.. ben je ook naar het Egypte museum geweest?
(weet je trouwens nog wat het ongeveer heeft gekost?)
Ik dacht dat die hele dag rond de 60 euro pp kostte.

Wij gingen eerst naar het museum. Daarna gingen we naar de piramides.
Daarna gingen we eten op een terras met uitzicht op de piramides (en sfinx).
En toen het centrum van Cairo in. De drukke bazaar.
Echt een complete chaos daar, maar wel leuk om gezien te hebben.
pi_44953723
Ik zou in de paasvakantie (begin april dus) graag nog eens naar Egypte gaan, voor de mooie zee, om te snorkelen maar ook voor de vriendelijke mensen. Alleen weet ik niet goed of ik terug naar Hurghada moet of eens naar Sharm el Sheikh ... iemand die in beide geweest is en eens een goede vergelijking kan maken voor me?
pi_44957553
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 21:23 schreef moon1702 het volgende:
Ik zou in de paasvakantie (begin april dus) graag nog eens naar Egypte gaan, voor de mooie zee, om te snorkelen maar ook voor de vriendelijke mensen. Alleen weet ik niet goed of ik terug naar Hurghada moet of eens naar Sharm el Sheikh ... iemand die in beide geweest is en eens een goede vergelijking kan maken voor me?
Ja!
Hurghada vond ik echt geen leuke stad. De winkeliers waren erg opdringerig en soms zelf licht agressief. Sharm is wat meer Westers. Je hebt een leuke boulevard met winkeltjes en eettentjes en er wordt niet zo aan je getrokken als in Hurghada. Ook vind ik dat het vermaak (uitgaan, kroegjes) beter is in Sharm.

De huisriffen van Sharm zijn echter wel slechter dan die van Hurghada, dus het is maar net wat je belangrijk vind.

Ik hoor van veel kanten dat Dahab een heel leuk dorpje is, met goede riffen. Ook zeer de moeite waard om naar te informeren dus!
pi_44960173
Ik ben vanuit Hurghada 2 dagen naar Luxor geweest. 05.00 vertrek naar Luxor, 10 uur aankomst en dan beetje met die excursies mee. Om 18.00 werden we afgezet in een hotel en konden we doen en laten wat we wilde tot de volgende dag 18.00, toen weer met de bus terug naar Hurghada. Raar genoeg was dat met een hotel (3 sterren, midden in Luxor) en avondeten maar 45 euro, en daar zat Karnak, Nijl overtocht, Valley of the Queens en nog iets ook nog gratis bij. Officieel kregen we de tweede dag ook nog een gids mee, maar die wou niet naar dingen die wij leuk vonden dus die hebben we gelijk gedumpt, en we hebben toen voor 20 euro een taxi genomen die ons in Luxor en naar Hatshepsut en Valley of Kings van 12.00 tot 18.00 heeft rondgereden Zoiets is dus echt wel aan te raden..

Persoonlijk zou ik Gizeh wat minder vinden.. De reis is een stuk langer als naar Luxor en Cairo heb je volgens mij niet in een paar dagen gezien. Ben nog steeds van plan eens een week in Cairo te boeken, om daar de musea en pyramides e.d. een beetje rustig te verkennen
  woensdag 3 januari 2007 @ 00:07:12 #213
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_44960248
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 22:54 schreef octopussy het volgende:

De huisriffen van Sharm zijn echter wel slechter dan die van Hurghada, dus het is maar net wat je belangrijk vind.
Over het algemeen wel, maar das ook behoorlijk verschrillend hoor.

Ikzelf ben enkel in Sharm geweest, erg leuk gehad, van mensen die ik sprak die beiden hebben ervaren hoor ik inderdaad wat jij ook zegt: veel opdringeriger.
pi_45002776
ok maar ik ben dus zelf al in Hurghada geweest en ik vond het daar juist erg leuk ... Ik kan blijkbaar vrij goed overweg met die opdringerigheid. Ik ben een beetje bang dat ik Sharm te westers zal vinden als ik het zo hoor, maar ik heb nog tijd genoeg dus ik zal me nog eens wat andere plaatsjes verdiepen
  donderdag 4 januari 2007 @ 13:48:48 #215
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_45003638
Echt Westers wil ik Sharm niet noemen, zéker Old Sharm niet. Het nieuwe deel in Naama Bay is wel meer verwesterd, maar zo is er dus voor ieder wat wils.
  zondag 14 januari 2007 @ 23:18:40 #216
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_45359441
Moet je malaria-pillen slikken in Cairo?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_45359557
quote:
Op zondag 14 januari 2007 23:18 schreef static het volgende:
Moet je malaria-pillen slikken in Cairo?
Nee.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 14 januari 2007 @ 23:25:09 #218
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_45359622
Volgens mij alleen een hepatitis-prik.
  zondag 14 januari 2007 @ 23:45:50 #219
15080 static
pi_45360246
Ohw, die heb ik vast nog wel ergens in het totaal-pakket van vorig jaar zitten.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_45368212
In mei trouw ik en wij willen natuurlijk ook op huwelijksreis. De laatste jaren zaten wij met onze kont op een strand in Turkije (hotel 5* all in). Dat bevalt prima, maar voor onze huwelijksreis willen we toch iets bijzonders: iets zien van een land + een week aan het strand. Echter, wij hebben geen één land waar we echt graag heenwillen, dus om nou de halve wereld rond te vliegen... Onze oplossing: Egypte!!!

Nu ben ik mij hierin aan het verdiepen: zit reisboeken na te pluizen, internetsites te bestuderen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer... En toen kwam ik dit topic tegen

Dus kunnen mij helpen?
Wij willen iets van het land zien. Wat mogen we zeker niet missen? Is een Nijlcruise niet ontzettend saai? Ik wil namelijk wel wat zien, maar om nou 5 dagen ongeveer dezelfde tempels te gaan bekijken...

Ik wil zeker ook naar Ciaro en de piramides. Maar eigenlijk ook de woestijn in. Bij welke organisaties kun je dat boeken (in combinatie met ook nog wat aan de Nijl te bekijken?

En als we dan een week vanalles hebben bekeken, willen we nog een week uitrusten. Welke plaats kun je het beste heen? En heeft er iemand weleens een duikcursus gedaan? Is dat een aanrader of kun je beter gaan snorkelen?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Alle tips zijn welkom!
Bedankt!

PS Ik ga dit hele topic nog wel een keer doorlezen als ik niet op mijn werk zit
pi_45378880
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:59 schreef SailorMoon het volgende:
In mei trouw ik en wij willen natuurlijk ook op huwelijksreis. De laatste jaren zaten wij met onze kont op een strand in Turkije (hotel 5* all in). Dat bevalt prima, maar voor onze huwelijksreis willen we toch iets bijzonders: iets zien van een land + een week aan het strand. Echter, wij hebben geen één land waar we echt graag heenwillen, dus om nou de halve wereld rond te vliegen... Onze oplossing: Egypte!!!

Nu ben ik mij hierin aan het verdiepen: zit reisboeken na te pluizen, internetsites te bestuderen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer... En toen kwam ik dit topic tegen

Dus kunnen mij helpen?
Wij willen iets van het land zien. Wat mogen we zeker niet missen? Is een Nijlcruise niet ontzettend saai? Ik wil namelijk wel wat zien, maar om nou 5 dagen ongeveer dezelfde tempels te gaan bekijken...

Ik wil zeker ook naar Ciaro en de piramides. Maar eigenlijk ook de woestijn in. Bij welke organisaties kun je dat boeken (in combinatie met ook nog wat aan de Nijl te bekijken?

En als we dan een week vanalles hebben bekeken, willen we nog een week uitrusten. Welke plaats kun je het beste heen? En heeft er iemand weleens een duikcursus gedaan? Is dat een aanrader of kun je beter gaan snorkelen?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Alle tips zijn welkom!
Bedankt!

PS Ik ga dit hele topic nog wel een keer doorlezen als ik niet op mijn werk zit
Excursies kun je bij je eigen reisorganisatie boeken, maar het is goedkoper om dit gewoon "op straat" te boeken.

Zie voor meer informatie mijn site --->
pi_45402771
Hoi,

wij gaan dit jaar ook naar egypte.
onze voorkeur gaat nu uit naar de volgende reis :
quote:
linkje oad site

Rondreis Fascinerend Egypte Egypte, land van oude wijsheden, piramides en cultuurschatten. Tijdens deze reis leert u Egypte in al haar facetten kennen: de uitgestrekte woestijnvlakten, de groene oevers van de Nijl met de vele getuigen van de rijke historie en de miljoenenstad Caïro. Een aaneenschakeling van hoogtepunten zoals het bezoek aan de piramides van Gizeh, de schatten van het Egyptisch Museum in combinatie met een luxe 5-sterren Nijlcruise van Luxor naar Aswan.

VAN DAG TOT DAG
VANAF LUXOR

BUS, Vliegtuig vanaf Amsterdam (Martinair Holland, Transavia.Com)
15 dagen
Busexcursie/Rondreizen
Zie Reisinformatie
Vertrekperiode: 08-03-2007 t/m 22-03-2007
Algemeen
Inclusief vlucht vanaf Amsterdam per Martinair (all inclusive), transfer van en naar uw accommodatie en service van onze lokale vertegenwoordiging.

EGYPTE
Egypte Egypte, een land met een rijke geschiedenis en vele indrukwekkende getuigen daarvan. De bekendste zijn ongetwijfeld de piramides van Gizeh, de schatten van Tutankhamon in het Egyptisch museum en de vele opgravingen in Luxor. Maar naast deze cultuurschatten biedt Egypte ook een zeer aangenaam klimaat en prachtige stranden aan de Rode Zee. Voor duik- en snorkelliefhebbers zijn de heldere wateren van de Rode Zee een waar paradijs. Maar bovendien kunt u in de vele comfortabele hotels en appartementen genieten van Arabische sferen en moderne faciliteiten. Naast een uitgebreid aanbod aan strandvakanties biedt Oad u tevens de mogelijkheid Egypte in al zijn facetten te leren kennen tijdens een nijlcruise of een 15-daagse rondreis. Vliegtijd vanaf Schiphol: ca. 5 uur.

Rondreis Fascinerend ...foto's [3]EGYPTEfoto's [18]

Fascinerend Egypte
Uw accommodatie
FASCINEREND EGYPTE
15-DAAGSE RONDREIS

Egypte, land van oude wijsheden, piramides en cultuurschatten. Tijdens deze reis leert u Egypte in al haar facetten kennen: de uitgestrekte woestijnvlakten, de groene oevers van de Nijl met de vele getuigen van de rijke historie en de miljoenenstad Caïro. Een aaneenschakeling van hoogtepunten zoals het bezoek aan de piramides van Gizeh, de schatten van het Egyptisch Museum in combinatie met een luxe 5-sterren Nijlcruise van Luxor naar Aswan.

VAN DAG TOT DAG
VANAF LUXOR
DAG 1: Amsterdam - Luxor
Vlucht Amsterdam-Luxor. Hier ontmoet u uw reisleiding. Aansluitend transfer naar het cruiseschip om in te schepen voor een 5-daagse cruise van Luxor naar Aswan. Als er nog tijd is dan brengen we vandaag nog een bezoek aan het indrukwekkende tempelcomplex Luxor. Overnachting aan boord in Luxor.

DAG 2: Luxor - Edfu
Op de westelijke oever van de Nijl bevindt zich de Vallei der Koningen. Hier zijn maar liefst 64 graven te vinden, waarvan we er een aantal gaan bezoeken. U heeft hier tevens de mogelijkheid het graf van Tutankhamon te bezichtigen (entree niet incl.). Ook bezoeken we nog de tempel van Hatsjepsoet en Medinet Habu, de kolossen van Memnon en de beroemde tempel van Karnak. Ons schip brengt ons 's middags via de Esna-sluis naar Edfu. Overnachting aan boord in Edfu.

DAG 3: Edfu - Kom Ombo
´s Ochtends bezoeken we de tempel van Horus, daana varen we naar Kom Ombo. In Kom Ombo bezichtigen we de dubbeltempel van de goden Sobek en Haroeris. Overnachting aan boord in Kom Ombo.

DAG 4: Kom Ombo - Aswan
We varen verder naar Aswan waar we een bezoek brengen aan de Aswandam met daarachter het enorme Nassermeer, de Isistempel van Philae en de onvoltooide obelisk.´s Middags maken we een feluccazeiltocht en bezoeken we de botanische tuinen op Kitchener Island. 's Avonds kunt u een kijkje nemen bij de markt in Aswan. Overnachting aan boord in Aswan.

DAG 5: Aswan - Caïro
Na het ontbijt verlaten we het schip. U heeft de mogelijkheid voor een optionele excursie naar Abu Simbel met de tempels van farao Ramses II en koningin Nefertari (optioneel, per bus, kosten ca. ¤ 60,- bij min. 4 pers., per vliegtuig toeslag ¤ 90,- p.p.). Vanaf Aswan heeft u 2 mogelijkheden om naar Caïro te reizen. Per nachttrein (optie A) vertrekt u aan het eind van de middag en komt u de volgende ochtend aan in Caïro. Indien u per vliegtuig (optie B) reist, dan komt u 's avonds aan in Caïro en heeft u een extra overnachting in Caïro.

DAG 6: Caïro
Indien u per trein bent gereisd komt u deze ochtend aan en ontmoet degenen die reeds per vliegtuig zijn aangekomen. Vandaag staat een stadstour op het programma. Eerst bezoekt u het Egyptisch museum, waar u een van de rijkste verzamelingen pronkstukken uit de koningsgraven kunt bewonderen. Vervolgens een bezoek aan de citadel van Saladin, de Mohammed Ali moskee en de moskee van Sultan Hassan. Tenslotte mag u het afdingen uitproberen in de Khan el Khalili bazaar. Drie overnachtingen in Caïro.

DAG 7: Caïro
U bezoekt de beroemdste bezienswaardigheden van Egypte: de piramides van Gizeh. Op korte afstand vindt u de Sfinx van farao Cheops. Vervolgens gaan we naar Sakkara waar we de trappenpiramide van Djoser bekijken en brengen we een bezoek aan Memphis. Deze oude hoofdstad van Egypte staat bekend om de alabasteren sfinx.

DAG 8: Caïro
U kunt vandaag een optionele excursie naar Alexandrië boeken (optioneel, kosten ca. ¤ 35 - ¤ 90, afhankelijk van het aantal personen). Tijdens deze fascinerende excursie bezoekt u het nieuwe Beschavingsmuseum, Pombey's Pillar en de Romeinse catacomben. Lunch bij een lokaal restaurant is inbegrepen.

DAG 9: Caïro - Hurghada
Na het ontbijt een lange rit (ca. 6 uur) door de woestijn naar Hurghada aan de Rode Zee. Overnachting in hotel Arabia Bel Air Beach Resort in Hurghada. Ca. 465 km.

DAG 10 T/M DAG 14: Hurghada
Vijf volle dagen om te genieten van zon, zee en strand in en rond Hurghada. Indien gewenst kunt u bij de reisleiding ter plaatse excursies boeken.

DAG 15: Hurghada - Amsterdam
Transfer naar de luchthaven van Hurghada voor uw terugvlucht indien u uw verblijf aan het strand niet verlengt.

EXTRA INFORMATIE

Inbegrepen
• vlucht Amsterdam-Luxor, Hurghada-Amsterdam per charter
• indien u kiest voor de reis per slaaptrein vanaf Aswan naar Caïro (optie A): slaapplaatsen in 2-persoonscabine (o.b.v. halfpension)
• indien u kiest voor de reis per vliegtuig vanaf Aswan naar Caïro (optie B): binnenlandse vlucht Aswan-Caïro per lijndienst van Egypt Air
• rondreis volgens programma per airconditioned (mini-)bus
• accommodatie op basis van verblijf in 2-persoonskamer/2-persoonshut met bad of douche en toilet
• verzorging op basis van logies/ontbijt in Caïro, all inclusive in Hurghada en volpension tijdens de Nijlcruise (van diner dag 1 t/m ontbijt dag 5)
• entreegelden van beschreven bezienswaardigheden (m.u.v. graf van Tutankhamon en piramides van binnen)

Niet inbegrepen
• optionele excursie Abu Simbel en Alexandrië
• overige maaltijden
• uitgaven van persoonlijke aard, zoals bijv. drankjes en fooien

Bijzonderheden
• minimum aantal deelnemers: 6
• lokale, Engelstalige reisleiding tijdens de rondreis
• Nederlandssprekende gids tijdens de cruise en in Caïro (indien het totaal aantal deelnemers minder dan 10 is, wordt er een Engelstalige gids ingezet)
• optie A: reis Aswan-Caïro per trein
• optie B: reis Aswan-Caïro per vliegtuig
• indien u wenst te verlengen in Hurghada, berekent u dit als volgt: u neemt de prijs van de rondreis exclusief vlucht op de datum dat u deze reis wilt maken. Hierbij telt u de 1- of 2-weekse reissom inclusief vlucht van uw hotel op (uitgaande van de aankomstdatum in het hotel). De transfer van uw laatste overnachtingshotel (Arabia Bel Air Beach Resort) naar het verlengingshotel is niet bij de prijs inbegrepen.

IN *T KORT
IN 'T KORT
ONDER MEER NAAR
• Luxor
• Vallei der Koningen
• Aswan
• Caïro
• Piramides van Gizeh
• Piramide van Sakkara
• Egyptisch Museum
• Rode Zee
De laatste paar dagen zitten we dus in hurghada in een (redelijk) goed hotel voor zover ik kan nagaan op vakantiewijzer enzo. Voor Cairo staat geen hotelnaam vermeld.
De reden dat we voor deze reis kiezen en niet voor een van bijvoorbeeld rosetta is dat er daar nogal wat (niet zichtbare) kosten bijkomen en bij deze eigenlijk vrijwel alles is inbegrepen. ik weet gewoon graag waar ik aantoe ben. Mischien valt het inderdaad wel allemaal mee met de extra kosten maar ik sta op een vakantie niet graag voor verassingen.
Wij willen iig een nijlcruise en cairo doen. En de 8 daagse reis komen we op een 980 euro pp uit en voor de 15 daagse reis dan 1150 en dan vind ik dat wel wat praktiser om nog enkele dagen bij te komen

Nou gaan wij de laatste week van augustus 1e week van september. Mijn vriendin kan eigenlijk helemaal niet zo goed tegen hoge temperaturen en verband zeer snel dus hier moeten wel wel voorzichtig mee zijn.

Ik heb evt wel intresse om in hurghada te gaan snorkelen of duiken maar heb dit dus nog nooit gedaan. (en het budget is ook niet oneindig ) daarnaast wil ik zelf eigenlijk ook wel naar abu simbel, maar durven ze daar tot 85 euro voor te vragen en dat vind ik wel weer veel .

Zijn er nog tips of andere leuke dingen die ik moet weten om dit tot een zeer leuke vakantie te maken ?
pi_45402884
Snorkelen in Hurghada is de moeite waard vond ik. Wij waren 25 euro p/p kwijt voor een hele dag (van 9.00 tot 16.00 ofzo) en dat was dus inclusief wat eten en drinken.

Opletten met de temperaturen moet je zeker. Wij kwamen op een vrijdag aan en op zaterdag lag ik al met een zonnesteek in bed. Dokter erbij gehaald, stuk of 7 spuiten erin en de volgende dag was ik weer helemaal het mannetje En 300 euro armer, maar goed - dat kregen we terug van de verzekering.
Nee.
pi_45403087
Ow en als er de mogelijkheid is om te gaan zwemmen met dolfijnen dan zal ik die met alle mogelijkheden die ik heb aangrijpen om te doen want dat is dus 1 van mijn grootste dromen om ooit te doen (de andere staat al in de garage )
pi_45403741
Met dolfijnen is het altijd "we beloven niks". D'r zijn zat dolfijnencruises enzo, maar het is dus altijd maar afwachten of je dolfijnen ziet of niet. Als je pech hebt betaal je dus een hoop geld (ik geloof dat het bij 75 euro ofzo begon) en kom je niet verder dan een beetje snorkelen. Vaak is het ook nog zo dat áls je dolfijnen tegenkomt je extra moet betalen. Maar dat heb ik ook alleen maar gehoord, ik ben niet met zo'n cruise meegegaan.
Nee.
pi_45408427
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:34 schreef PimD het volgende:
Met dolfijnen is het altijd "we beloven niks". D'r zijn zat dolfijnencruises enzo, maar het is dus altijd maar afwachten of je dolfijnen ziet of niet. Als je pech hebt betaal je dus een hoop geld (ik geloof dat het bij 75 euro ofzo begon) en kom je niet verder dan een beetje snorkelen. Vaak is het ook nog zo dat áls je dolfijnen tegenkomt je extra moet betalen. Maar dat heb ik ook alleen maar gehoord, ik ben niet met zo'n cruise meegegaan.
Je moet inderdaad wat geluk hebben om dolfijnen tegen te komen. Maar als je ze tegenkomt hoef je (wij toen niet) niet extra te betalen. De meeste kans heb je als de zee rustig is (weinig of geen wind). Wij gingen hard fluiten. Hierdoor worden ze nieuwsgierig en komen ze bij de boot kijken.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 19:54:31 #227
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_45416101
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:07 schreef harley het volgende:
Ow en als er de mogelijkheid is om te gaan zwemmen met dolfijnen dan zal ik die met alle mogelijkheden die ik heb aangrijpen om te doen want dat is dus 1 van mijn grootste dromen om ooit te doen (de andere staat al in de garage )
Je kunt als je in Hurghada bent eens rondvragen welke duikboot uitvaart naar Shaab el Erg. Als de zee rustig is, heb je groot kans dat je ze daar vinden kunt. Eventueel zou je daar ook een introductieduik kunnen doen, is een ideale plek ervoor. Makkelijke duikstek, veel te zien. En anders ga je lekker snorkelen.

Ga je duiken, hecht dan wat meer waarde aan de duikschool waar je een dagje bij meegaat... je wilt waarschijnlijk ook weer boven water komen en niet met je lood in het water spartelen terwijl je instructeur/divemaster blonde meisjes staat te versieren op een andere boot.
pi_45417252
wat moet ik me voorstellen bij een introductieduik.
ik zie dei wel her en daar vernoemd en ook losse duiken maar ik neem aan dat je die alleen mag doen onder begleiding van en alleen als je al een duikcertificaat hebt.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 20:38:41 #229
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_45417685
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:25 schreef harley het volgende:
wat moet ik me voorstellen bij een introductieduik.
ik zie dei wel her en daar vernoemd en ook losse duiken maar ik neem aan dat je die alleen mag doen onder begleiding van en alleen als je al een duikcertificaat hebt.
Nee, voor een introduik ga je met een divemaster die daar de papieren voor heeft (dat mag hij/zij na zoveel keer een introduik te hebben gedaan onder begeleiding van een instructeur) of een instructeur zelf het water in. Vooraf teken je een gezondheidsverklaring en een aansprakelijkheidsvrijwaring en op de boot krijg je wat uitleg over de theorie en wat er in het water gaat gebeuren. De begeleider gaat het water met je in, je doet wat kleine oefeningetjes (zoals je neus klaren, automaatje in/uit) en dan word je meegenomen naar een meter of 5-10. Bij Shaab el Erg bv is daar zat te zien. Afhankelijk van hoeveel lucht je verbruikt blijf je een tijdje in het water, terwijl je begeleider je praktische zaken regelt als niet teveel zakken/stijgen. Ondertussen gaat er voor jou een hele nieuwe wereld open, dus heb je niet eens tijd daar over na te denken;)

Een duikcursus kun je ook volgen, maar kost al gauw 4 dagen. Om te leren duiken weinig tijd, maar als je maar even in HRG bent wel lang. Ga trouwens niet duiken net voordat je terugvliegt naar Nederland, want je mag zoveel uur na het duiken niet vliegen!
pi_45419350
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:38 schreef Here2Stay het volgende:

[..]

Nee, voor een introduik ga je met een divemaster die daar de papieren voor heeft (dat mag hij/zij na zoveel keer een introduik te hebben gedaan onder begeleiding van een instructeur) of een instructeur zelf het water in.
...
Ga trouwens niet duiken net voordat je terugvliegt naar Nederland, want je mag zoveel uur na het duiken niet vliegen!
Thanks daar heb ik wat aan. Mijn vriendin lijkt het dus niets en mij wel. we hebben 4 dagen in hurghada en een echte cursus is denk ik niet nodig maar ik wil het wel eens gedaan hebben. Of ik het later vaker ga doen zie ik dan wel weer.
bedankt ook voor de terugvliegtip want het zijn dus wel de laatste dagen voordat we teruggaan dat het zou gebeuren.
pi_45433871
Hey Goldfish80,

Leuke website! Ik heb hem al bijna helemaal gelezen.

Ik heb nu ook wat meer richting (wat willen we zien, wat niet). Ik denk dat we - net als Harley- voor een Nijlcruise gaan, met een paar dagen in Cairo.

En dan het liefst nog een week in Hurghada. Of misschien Dahab? Daar werden ook wel goede dingen over gezegd op dit forum...
En dan kunnen van daaruit nog altijd een woestijn safari doen (toch?)? En natuurlijk duiken of snorkelen! :-)

Ik zal me ook eens gaan verdiepen in Hotels, want wij willen (zeker in Hurghada) wel 5* All In ;-)
pi_45436138
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 12:36 schreef SailorMoon het volgende:
Hey Goldfish80,

Leuke website! Ik heb hem al bijna helemaal gelezen.

Ik heb nu ook wat meer richting (wat willen we zien, wat niet). Ik denk dat we - net als Harley- voor een Nijlcruise gaan, met een paar dagen in Cairo.

En dan het liefst nog een week in Hurghada. Of misschien Dahab? Daar werden ook wel goede dingen over gezegd op dit forum...
En dan kunnen van daaruit nog altijd een woestijn safari doen (toch?)? En natuurlijk duiken of snorkelen! :-)

Ik zal me ook eens gaan verdiepen in Hotels, want wij willen (zeker in Hurghada) wel 5* All In ;-)
Bedankt sailormoon.

Vanuit Dahab kun je ook een woestijnsafari doen ja (en snorkelen/duiken).

Denk er wel aan dat ook in een 5* hotel de hygiene een stuk minder is dan in Nederland.
Zorg voor een goede weerstand voordat je gaat
pi_45441460
Ik snap dat 5* daar een stukje minder is dan 5* hier (hebben we die in Nederland). We zijn al een aantal keer in turkije geweest en daar is het net zo

Daarom gaan we ook niet voor minder dan 4 of 5 *!
  woensdag 17 januari 2007 @ 20:37:56 #234
15080 static
pi_45450122
Visum kun je gewoon bij de douane kopen voor zolang als je ticket geldig is toch?
pi_45450902
Kan ja, maar meeste reisbureaus regelen dit van te voren óf bij aankomst. Toen wij er vorig jaar waren konden we bij aankomst op het vliegveld voor (ik geloof) 15 euro p.p. een visum kopen.
Nee.
pi_45568078
Waar kun je eigenlijk het beste snorkelen (direct vanaf de kust): Hurghada of Sharm el Sheikh?
En duiken?

Weet iemand dat?
  FOK!fotograaf maandag 22 januari 2007 @ 00:02:23 #237
13368 NiGeLaToR
pi_45569527
Ervaringkje: Hurghada, bij de oude vissershaven zaten we in zo'n 5* hotel en daar kon je voor de deur prima snorkelen en was om de hoek bij het naburige hotel zelfs een stukje beschermd natuurgebied. Daar kon je omheen zwemmen, echt geweldig. Ook een Eagle Ray zien zwemmen, zo'n ding als Steve Irwin gedood heeft.
pi_45570745
Oke!
Welk hotel?
  FOK!fotograaf maandag 22 januari 2007 @ 11:56:46 #239
13368 NiGeLaToR
pi_45574361
quote:
Op maandag 22 januari 2007 08:59 schreef SailorMoon het volgende:
Oke!
Welk hotel?
Isookzo, er zijn er maar 200 ofzo in Hurghada
Voor de plaats hoef je het in ieder geval niet te doen

Volgens mij zaten wij naast het iberotel ofzoiets, ik weet niet meer precies hoe het heet: was in ieder geval met NileTravel. Als ik zeg dat hotel met die Russen heb je er ook niets aan )
  maandag 22 januari 2007 @ 12:02:06 #240
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_45574509
Je kunt dus in Hurghada vrij makkelijk een excursie naar Cairo/Gizeh of Luxor boeken? En dus liever niet via je touroperator?
pi_45584361
quote:
Op maandag 22 januari 2007 12:02 schreef Zwansen het volgende:
Je kunt dus in Hurghada vrij makkelijk een excursie naar Cairo/Gizeh of Luxor boeken? En dus liever niet via je touroperator?
Ja dat is geen probleem. Je kunt het wel via je touroperator boeken, alleen dan betaal je gewoon meer.
pi_45600098
Ja, een keer of drie de prijs die je betaald bij lokale touroperators?

Oh, we kunnen als we een rondreis maken ook facultatief een excursie maken naar Abu Simpel. Dit moet je wel van tevoren boeken en kost 200 euri extra (was wel met vliegtuig? kan dat?). Ik ruik oplichters...

Wel boeken of toch daar bij lokale operators boeken als we de kans krijgen (en krijgen we de kans als je zo'n Nijlcruise aan het maken bent)?
Iemand ervaring?
pi_45624706
Ik zou daar boeken, ten alle tijden.. Meer keuze, mogelijkheid tot prijsafdingen, minder tussenpersonen en dus duidelijke afspraken en ga zo maar door.. Als je hier niet geboekt hebt is het echt niet zo dat het daar niet meer mogelijk is Als wij naar Egypte gaan regelen we alleen een losse vlucht.
pi_45637134
Nieuwe plannen.
Na 8 dagen rondreizen en dan nog 4 dagen duikcursus, blijft er weinig tijd over om uit te rusten. En dat is toch wel een essentieel onderdeel van onze vakantie.

Dus nu hebben we verzonnen:
- We vliegen naar Cairo
- Daar blijven we 2 of drie dagen om eea te bekijken (Piramides en zo)
- Dan vliegen we naar Sharm el Sheikh
- Om daar 11 dagen all in aan het strand te liggen en te duiken

Vraag:
Hoe gaan we dit regelen?
Wij totale noobs op reisgebied. Kun je zoiets beter georganiseerd doen? Of kun je al je een vlucht + hotel hebt de rest daar wel regelen?
Weet er iemand een organisatie waar dit bij kan?
pi_45779481
quote:
Op maandag 22 januari 2007 08:59 schreef SailorMoon het volgende:
Oke!
Welk hotel?
Heb je al op www.vakantiereiswijzer.nl gekeken,er zijn daar reactie,s te lezen over diverse Hotels.
Het is ons favoriete Vakantieland,met zijn mooie onderwaterwereld
pi_45779680
Als je een leek bent op zelf reis organiseren dan is Egypte niet echt het makkelijkste om mee te beginnen. En toch dankzij de toenemende stroom van toersiten is op bekende openbaar vervoer stations met ENgels een hoop te regelen. Maar er is geen direkte trein naar de Rode zee, dat betekent eerst de trein naar Luxor en dan een bus. Er zijn wel reisorganisaties die standaard pakket Cairo hebben en daarnaast standaard pakket Rode zee, mischien dat je daar een maat vakantie kan regelen?
pi_45851411
He hallo,

Ik ga in Juni 11 dagen naar " Grand Resort" in Hurghada.
Zijn er meer mensen die hier al een keer geweest zijn?
Graag wil ik naar Cairo, weten hier ook mensen wat het kost om met 2 personen voor
2 dagen naar Cairo te gaan met een binnenlandse vlucht / excursie?

Alvast bedankt voor het beantwoorden.
Mark
Blood in Blood out!!
360 Gametag: Lircky
pi_45854320
Ik geloof dat wij toen een excursie naar Caïro (om 1 uur 's nachts vertrekken, ben je rond 9:00 daar geloof ik, en dan rond een uur of 20:00 's avonds gaat de bus weer terug) iets van 125 euro p.p. kostte ofzo. Geen idee wat het met een binnenlandse vlucht zou kosten.
Nee.
pi_45891582
Je hebt helemaal geen excursie nodig, het goedkoopste wat je kunt doen is vanuit Hurghada een directe bus naar Cairo nemen. Wij betaalden 15 e voor een retourtje, in een superluxe bus.
Reken op een uur of 8 rijden, je kunt dus het beste 's avonds laat weggaan.
's ochtends kom je dan in Caïro aan, de meeste bussen gaan naar Ramsis square. Vanaf daar neem je een taxi naar de pyramides, het museum of waar je dan ook heen wilt.
Keihard afdingen, voor een uur in de taxi hoef je niet meer dan LE 30 te betalen (iets van 4 EUR).
Reken niet op taximeters of iets dergelijks, je mag al blij zijn als de auto tijdens de rit heel blijft

's avonds kun je de bus weer terugpakken naar Hurghada, of een nachtje in Cairo blijven.
Vluchten zijn voor niet-Egyptenaren vrij duur als je binnen Egypte vliegt, en daarnaast moet je ook niet raar opkijken als je een vertraging van een halve dag hebt.

Egypte is heel goed individueel te bereizen, je hoeft je nergens zorgen om te maken. De enige zorg die je hebt is dat iedereen geinteresseerd is in je geld. Maar daar wen je snel genoeg aan
  vrijdag 2 februari 2007 @ 00:08:38 #250
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_45904087
ff er tussendoor, Alexandrie is ook een aanradertje! En ook de Sahl el Shamaali.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_45909082
Iemand hier trouwens weleens geweest bij Abu Simbel? Heb je dat in een dag wel gezien, of is het de moeite een paar dagen daar te blijven. Ik dacht zelf om het te combineren met Aswan als ik weer naar die regionen toe ga, maar daar zit toch nog wel een flink stukkie tussen.
pi_45915575
Nog niet bij Abu SImbel geweest ...

Ik ben twee jaar geleden eens in Hurghada geweest en toen hebben we een excursie gedaan naar Luxor. Nu zou ik graag eens terug gaan in de paasvakantie en dan Caïro bezoeken. Ik las hier dat het makkelijk zelf te regelen is om de bus te nemen van Hurg naar Caïro. Maar waarschijnlijk heb je toch wel twee dagen nodig om er iets van de kunnen zien? Zijn er in Caïro makkelijk goedkopen hotelletjes of te vinden dan? Ik ben een leek op het gebied van reizen organiseren, boek altijd van die paketten

Zijn er nog mensen met tips voor excursies? Luxor, El gouna, Gifun en een quadsafari heb ik al gedaan.
pi_45916350
Luxor heb ik ook gedaan toen met een overnachtig, hadden we gewoon bij de busmaatschappij geregeld toen. Bleek een hotel in verbouwing te zijn waar we toen per persoon een grote 3persoons kamer kregen voor 15euro (pp) In totaal waren we geloof ik 29 euro pp kwijt voor de busreis heen terug, lunch op dag 1, avondeten op dag 1, overnachting en ontbijt op dag 2.

Ik gok dat je in Cairo idd wel een paar dagen kan gebruiken, de stad zelf is namelijk al een trekpleister en dan heb je nog alle oudheden en musea.. Hotellen regelen lijkt me op zich makkelijk te doen, maar je hebt natuurlijk geen referenties of ervaringen en de kans dat je de hoofdprijs moet betalen is groot, dus je kan evt. wat vooronderzoek doen of het proberen via de buscompany te regelen

El Gouna is gewoon t Monaco van Egypte.. Niet veel meer bijzonders dan een paar grote jachten. Quadsafari is leuk maar zwaar, en daarna een paar dagen zandknarsen Gifun ken ik niet.
pi_45924857
Ikke ben in Abu Simbel geweest, 2x een keer met openbaar vervoer in 1986 en een keer met alles in een pakket reis. Reken op 3 uur reistijd. Het dorp zelf is ontstaan dankzij de aktiviteiten, in de jaren tachtig was het een paar hutjes, in 2003 hele straten en gebouwen.

Waarom je er zeker heen moet gaan is vanwege die tempel. Probeer (met openbaar vervoer lastig) het middag uur te vermijden, het is daar echt en stuk warmer dan elders in Egypte. Misschien is dat de enige reden i=om in Abu Simbel te overnachten. Neem een waterfles mee.
pi_45927034
Als het alleen de tempel is zal t wel een dagtocht worden. 's Morgens heen en tijdens de heetste uren de binnenkant bezichtigen Bedankt voor je info.
  dinsdag 10 april 2007 @ 13:29:18 #256
38039 Katana
Snoekduiker
pi_48174693
*Schop*

Ik ga in Oktober naar Hurghada. Nu wil ik wel wat mee krijgen van de piramides, hoe lang is dat daadwerkelijk reizen met een excursie ?
-Wij zijn PSV , Wij zijn de beste!
-Landskampioen 2005-2008
pi_48179081
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 13:29 schreef Katana het volgende:
*Schop*

Ik ga in Oktober naar Hurghada. Nu wil ik wel wat mee krijgen van de piramides, hoe lang is dat daadwerkelijk reizen met een excursie ?
Je zal dan iig om 4 uur sóchtends op moeten staan
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:15:23 #258
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_48195053
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 15:27 schreef No-Zem het volgende:

[..]

Je zal dan iig om 4 uur sóchtends op moeten staan
Als je met het vliegtuig gaat ja.. met de bus mag je nog 3 uurtjes eerder op pad!

Leuker is het op eigen houtje te doen, met de bus voor 70 pond (10 euro), daar 2 of 3 dagen blijven en je rond laten rijden voor een paar stuivers, in een goedkoop en smerig hotelletje overnachten (smerig zijn ze allemaal in cairo) en weer terug. Kost je geen ruk, je kunt je eigen plan trekken en een ervaring rijker.
pi_48227229
ik bene r vorig jaar nig geweest
Amstelveen de beste
  zondag 6 mei 2007 @ 15:13:57 #260
106418 boeiuh
Funk the dump stuff
pi_49062948
Dag mensen,

Ik ben vannacht terug gekomen van een heerlijke vakantie van een week in Hurghada. Voor de geïnteresseerde zal ik het een en ander vertellen over hoe deze vakantie mij bevallen is. Ik zat in Sultan Beach Hotel. Prima hotel! Alles ziet er mooi uit en is redelijk schoon. Het grootste deel van het personeel is vriendelijk, en laat je met rust wanneer dat hoort. Natuurlijk lopen er ook een aantal zeer irritante Egyptenaren rond, zoals je die overal in het land zult tegenkomen. Een keer of wat per dag krijg je nou eenmaal 'Allemachtig prachtig 1988' of 'Kijken, kijken, niet kopen' over je uitgespuwd. In het hotel zaten aardig wat Russen, maar daar hebben we totaal geen last van gehad (vooraf was ik namelijk gewaarschuwd hiervoor). Het strand van het hotel is een beetje aan de kleine kant, maar verder was alles meer dan in orde.

Omdat ik niet zo goed ben in het liggen op een ligbed heb ik aardig wat excursies gedaan, allemaal geregeld vanuit de reisorganisatie.
- De eerste was een dagexcursie naar Cairo. Met vier mede toeristen in een mini busje met daarbij twee chauffeurs en een gids vertrokken we om half twee 's nachts. Het was heerlijk vertoeven in het busje, gezellige groep, er werd flink doorgereden en we zaten best comfortabel. Op het programma stond een anderhalfuur in het Egyptisch museum, een uitgebreide lunch, vervolgens de piramides en de Sfynx waar een kleine middag aan besteed werd en tot slot een commerciële stop bij een parfumwinkel. Gek genoeg vond ik de korte tijd die beschikbaar was wel prima, in het museum omdat het zo chaotisch druk en onoverzichtelijk is en bij de piramides omdat het zo stikheet was.
- Een dagexcursie naar Luxor. Nu wel in een volle touringbus, wat toch een andere beleving geeft, je bent 1 van de 50 ipv 1 van de 4. De excursie is hier al een aantal keer beschreven, en ook ik vind hem zeer de moeite waard.
- Met de jeep een bezoekje gebracht aan een Bedouinen-dorpje. Daarna een stukje met de quad door de woestijn gereden. Rond de avond was er een buffet gevolgd door een show met wat dans, slangen, een spijkerbed en nog wat van die gein. Dit was op zich wel een leuke, maar vermoeiende, dag waar je wel de gehele dag tussen de toeristen bent.
- Een hele dag op een boot, op twee uur na, die je op een onbewoond eiland met witte stranden doorbrengt. Onderweg werd de mogelijkheid geboden om wat te snorkelen. Eigenlijk zouden we nog naar een of ander dolfijnenhuis gaan, maar de motor van de boot was kapot gegaan. Daardoor werden we na flink wat vertraging overgezet op een andere boot.

De excursies waren stuk voor stuk de moeite waard. Alleen moet ik er wel bij zeggen dat ze best slopend kunnen zijn. Je bent steeds een lange dag op stap (je bent pas tussen 21 en 23 uur thuis) en aan het eind van de dag voel je je best smerig door al het zweten en het stof/zand.
Dit was wel zo'n beetje wat ik kwijt wilde. Mijn koffer is vannacht niet op Schiphol aangekomen dus ik wacht met spanning op een telefoontje van de vliegtuigmaatschappij of ze wel dan niet mijn koffer gevonden hebben. Beetje vervelend...

[ Bericht 1% gewijzigd door boeiuh op 06-05-2007 15:24:57 ]
  zondag 6 mei 2007 @ 15:25:23 #261
106418 boeiuh
Funk the dump stuff
pi_49063349
Koffer is ondertussen weer terecht!! Ze hadden mijn koffer een een ommetje laten maken via Domodedovo..

[ Bericht 99% gewijzigd door boeiuh op 07-05-2007 11:56:29 ]
pi_49094384
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 14:31 schreef moon1702 het volgende:
hoi rietvaerder,

450 euro voor 10 dagen Egypte En dan betaal ik 465 euro voor 10 dagen Spanje ... met de bus
  maandag 7 mei 2007 @ 17:59:10 #263
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_49108976
Dus als we vanuit Hurghada naar Cairo/Gizeh willen dan zijn we 6 á 7 uur onderweg? En van Luxor naar Cairo met trein? Is dat te doen?

Moeten we die excursies via de operator boeken voor veel geld of kun je ook in het stadje zelf die dingen boeken? En dat we daarmee wel veilig op bestemming aankomen...
  maandag 7 mei 2007 @ 20:07:48 #264
106418 boeiuh
Funk the dump stuff
pi_49114399
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:59 schreef Zwansen het volgende:
Dus als we vanuit Hurghada naar Cairo/Gizeh willen dan zijn we 6 á 7 uur onderweg? En van Luxor naar Cairo met trein? Is dat te doen?

Moeten we die excursies via de operator boeken voor veel geld of kun je ook in het stadje zelf die dingen boeken? En dat we daarmee wel veilig op bestemming aankomen...
Als je dit topic doorleest zul je meerdere malen antwoorden op je vragen tegenkomen.

Van Hurghada naar Cairo was ik van half 2 tot 9 uur onderweg. Van Luxor naar Cairo met de trein moet te doen zijn want er zijn verschillende reisorganisaties die deze trip op het programma hebben.
pi_49130140
ik weet niet of jullie al op deze hebben gekeken.
www.hurghada.startpagina.nl/prikbord.
En bij www.vakantiereiswijzer.nl voor beoordelingen over hotels.
pi_49142661
quote:
Op zondag 6 mei 2007 15:13 schreef boeiuh het volgende:
Dag mensen,

- Een hele dag op een boot, op twee uur na, die je op een onbewoond eiland met witte stranden doorbrengt. Onderweg werd de mogelijkheid geboden om wat te snorkelen. Eigenlijk zouden we nog naar een of ander dolfijnenhuis gaan, maar de motor van de boot was kapot gegaan. Daardoor werden we na flink wat vertraging overgezet op een andere boot.
Dolphins house? Als je geluk hebt zie je er dolfijnen, maar ik heb er nog geen gespot
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:19:54 #267
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_49142973
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:13 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dolphins house? Als je geluk hebt zie je er dolfijnen, maar ik heb er nog geen gespot
Wij hebben ze wél gezien, heb ze zelfs op de foto..
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:26:46 #268
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_49143269
Ik ga er deze zomer ook heen. O.a. overnachtingen in Cairo, Luxor, Aswan, een Nijlcruise en de laatste week in 'n resort in Dahab.

Is Dahad 'n beetje vet?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:45:47 #269
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_49144186
Afgelopen week op een Nijlcruise geweest.

Overweldigend mooi, die oude tempels. Land zelf stelt geen flikker voor.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_49145029
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:19 schreef _Cara_ het volgende:

[..]

Wij hebben ze wél gezien, heb ze zelfs op de foto..
Ik heb ze in mijn hoofd. Gezien ik er 30 minuten mee heb mogen duiken Maar niet bij Dolphins House
pi_49145073
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:26 schreef BrauN het volgende:
Ik ga er deze zomer ook heen. O.a. overnachtingen in Cairo, Luxor, Aswan, een Nijlcruise en de laatste week in 'n resort in Dahab.

Is Dahad 'n beetje vet?
Dahab is hippy
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:22:00 #272
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_49145579
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:08 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik heb ze in mijn hoofd. Gezien ik er 30 minuten mee heb mogen duiken Maar niet bij Dolphins House
Dat is het betere werk..dat geef ik toe..
Maar mijn foto is ook mooi..

pi_49145701
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:22 schreef _Cara_ het volgende:

[..]

Dat is het betere werk..dat geef ik toe..
Maar mijn foto is ook mooi..

[afbeelding]
Heb je nog kunnen snorkelen? De koralentuin is erg mooi bij Shab Sabrina.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:32:28 #274
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_49145994
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:25 schreef Pheno het volgende:

[..]

Heb je nog kunnen snorkelen? De koralentuin is erg mooi bij Shab Sabrina.
Ben wezen snorkelen oa in Sharm el Naga..was een georganiseerde trip, met bus, was er erg mooi. Dat was vanaf het strand, maar we zijn ook met een bootrip geweest vanuit de duikclub/school van het Marriott en werden op een aantal plaatsen midden in de zee gedropt om te snorkelen..

Shab Sabrina zegt me niets.
pi_49146247
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:32 schreef _Cara_ het volgende:

[..]

Ben wezen snorkelen oa in Sharm el Naga..was een georganiseerde trip, met bus, was er erg mooi. Dat was vanaf het strand, maar we zijn ook met een bootrip geweest vanuit de duikclub/school van het Marriott en werden op een aantal plaatsen midden in de zee gedropt om te snorkelen..

Shab Sabrina zegt me niets.
Ah, je hebt ze bij het Mariott wel de groeten gedaan he. Al zullen ze me niet kennen onder de naam Pheno Was Tom er nog?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:42:25 #276
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_49146437
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:38 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ah, je hebt ze bij het Mariott wel de groeten gedaan he. Al zullen ze me niet kennen onder de naam Pheno Was Tom er nog?
Nee, geen Tom.. en ze noemden idd een andere naam.. ze wisten het wel nog..
pi_49146486
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:42 schreef _Cara_ het volgende:

[..]

Nee, geen Tom.. en ze noemden idd een ander naam.. ze wisten het wel nog..
we zullen dit maar voortzetten in de sc

Ik kom te vaak in Hurghada
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:07:56 #278
17907 Pietjuh
Namaste!
pi_49147530
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:09 schreef Pheno het volgende:
Dahab is hippy
alleen niet als je echt in een groot resort zit. die liggen namelijk een eind van het centrum vandaan. In het centrum is het het leukst/interessantst omdat je dan echt tussen de bedoeinen zit bovendien zit je dan ook het dichtst bij de goede duikscholen
Wandelen in Noorwegen
pi_49149426
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:07 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

alleen niet als je echt in een groot resort zit. die liggen namelijk een eind van het centrum vandaan. In het centrum is het het leukst/interessantst omdat je dan echt tussen de bedoeinen zit bovendien zit je dan ook het dichtst bij de goede duikscholen
Als je alleen voor het duiken komt zoals ik, dan mijd ik de resorts Om nu geld te gaan uitgeven aan luxe die ik toch niet ga gebruiken bij gebrek aan aanwezigheid
pi_49376818
Hoi fokkers,

Ik wil mijn vakantie dit jaar naar Egypte boeken (tussen 20-7 en 3-8). Echter heb ik geen idee waar ik moet zijn. Ik zie op verschillende sites vaak Hurghada, Cairo en Sjarm el Sheik langs komen.
Zover ik weet zijn de drie plaatsen die ik noem drukke steden. Zit ik hier goed voor lekker eten, relaxen en zwemmen?
En waar moet ik zijn voor een beetje cultuur en geschiedenis?

Thanks
pi_49378157
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:17 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Hoi fokkers,

Ik wil mijn vakantie dit jaar naar Egypte boeken (tussen 20-7 en 3-8). Echter heb ik geen idee waar ik moet zijn. Ik zie op verschillende sites vaak Hurghada, Cairo en Sjarm el Sheik langs komen.
Zover ik weet zijn de drie plaatsen die ik noem drukke steden. Zit ik hier goed voor lekker eten, relaxen en zwemmen?

Thanks
Cultuur en geschiedenis is een nijlcruise ideaal.. Je ziet tempels, graven, natuur, steden.

Je komt dan niet in hurgada cairo en sharm el sjeik.. maar behalve cairo zijn die ander 2 toch niet boeiend.
pi_49378225
Hurghada is niet eens zo belachelijk druk, imho...Sharm ben ik nooit geweest. Maar wat ik begreep is dat meer boulevard dan Hurghada, wat niet zo lastig is
pi_49387353
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:17 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Hoi fokkers,

Thanks
Voor lekker eten en relaxen en de mooie onderwaterwereld te bekijken zit je in Egypte op het juiste adres.
Weet wel dat juli/augustus de heetste maanden zijn 35-40 graden.
Waar je ook kan kijken voor beoordelingen van hotels in Egpyte is www.vakantiereiswijzer.nl

Groetjes Vronie
pi_49397179
Heb erg veel zin om naar egypte te gaan, hopen dat het nu niet tegenvalt. ik ga 23 juni weg, naar grand resort in hurghada
Blood in Blood out!!
  dinsdag 15 mei 2007 @ 19:43:54 #285
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_49413708
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:34 schreef Lircky het volgende:
Heb erg veel zin om naar egypte te gaan, hopen dat het nu niet tegenvalt. ik ga 23 juni weg, naar grand resort in hurghada
Het is natuurlijk net wat je er zelf van maakt en wat je verwacht. Ook belangrijk is het hotel waar je zit (meeste hotels zijn ok, maar je vakantie staat en valt met het eten natuurlijk....of te wel; ziek of niet ziek). Ik heb de mazzel gehad 3 keer een goed hotel gehad te hebben (Shiva Grand Beach, Hilton Long Beach en Sea Star Bea Rivage), maar dat kan geloof ik ook ieder jaar verschillen. Iemand hierboven gaf al de tip www.vakantiereiswijzer.nl daar kan je reacties lezen over hotels, daar kijk ik ook altijd voordat ik ergens boek. Let daarbij niet teveel op geklaag over Russen, ik ben ze niet tegengekomen of ik sluit me af voor zeurende mensen op vakantie, dat kan ook.
Verwacht niet teveel dat je lekker kan winkelen en over de boulevard slenteren, want overal proberen ze je wel naar binnen te lokken (heeft ook z'n charmes, maar 3 uur over 5 winkels doen is niet onze hollandse manier van winkelen).

Ik vind Egypte een heerlijk land.
pi_49433891
Ben een beetje aan het twijfelen of ik wel naar Egypte moet.. 40 graden
pi_49434000
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 10:37 schreef Verzin-een-leuke-n... het volgende:
Ben een beetje aan het twijfelen of ik wel naar Egypte moet.. 40 graden
Vergeet niet dat 40 graden in egypte niet te vergelijken valt met de gevoelstemperatuur in Nederland. Het wordt daar niet benauwd als het eens 25+ is
pi_49436195
Ik denk dat ik het gewoon doe. Het is wel goed om een keer alle stress uit je lichaam te zweten. ;p
Maar goed, Sharm el Sheik is mijn bestemming. Is dit ver van Gizeh? Ik wil nl. ook wel een stukje geschiedenis gaan bekijken. Of zijn er andere lcoaties in de buurt, waar dit mogelijk is?
pi_49437632
Een excursie van Sharm naar Caïro zal best wel lang duren denk ik. DIchterbij kan je ook heel wat leuke dingen bezoeken. Ik ben zelf nog niet in Sharm geweest maar heb er eens heel wat over opgezocht toen ik zat te twijfelen tussen Hurghada en Sharm. Volgende dingen hebben ik onthouden: Je kunt er de Mozesberg bezoeken/beklimmen, het Sint Katarinaklooster, Ras Mohammed (nationaal park, schijnt de moeite te zijn), colored canyon. Voor een relaxvakantie zal je daar wel goed zitten vermoed ik zo.
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:25:52 #290
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_49437858
Sharm . Komende zomer ook weer 3 weken. Met bekenden van daar ook nog wat dagen naar Cairo. Schijnt wel een flinke trip te zijn, maar wil het in m'n 3e jaar Egypte nu eindelijk weleens zien

Die dingen die moon1702 zegt zitten er inderdaad in de buurt, kan je met excursies goed komen. Het écht oude Egypte zal er alleen niet veel te vinden zijn, daarvoor moet je toch naar Luxor, Cairo, Alexandrië en contrijen, en dat is dus wel op flink afstand van Sharm. Maar als je een fijne relaxvakantie wil, een geweldige zee in wil en wil snorkelen c.q. duiken, maar toch ook wel wat cultuur wil zien (als je het vindt is het er echt) zit je in Sharm goed.
pi_49454108
Ik heb hem in het 'goedkoop van a naar b' topic ook al gesteld; maar heeft iemand nog een idee hoe je half juli voor 3 weken naar een egyptische luchthaven kan vliegen voor onder de 400 euro?

Ik vind de prijzen erg hoog dit jaar!
  woensdag 16 mei 2007 @ 19:38:25 #292
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_49454455
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 19:30 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
Ik heb hem in het 'goedkoop van a naar b' topic ook al gesteld; maar heeft iemand nog een idee hoe je half juli voor 3 weken naar een egyptische luchthaven kan vliegen voor onder de 400 euro?

Ik vind de prijzen erg hoog dit jaar!
Alleen vliegen... of wil je er ook 3 weken verblijven??
pi_49456456
Alleen vliegen, ga rondreizen daar, dus maakt ook niet zo veel uit naar welke luchthaven, al heeft cairo of sharm de voorkeur.
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:20:41 #294
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_49461129
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:20 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
Alleen vliegen, ga rondreizen daar, dus maakt ook niet zo veel uit naar welke luchthaven, al heeft cairo of sharm de voorkeur.
Ik had je geen hoop willen geven hoor, maar ik zou het niet weten. Ik had je wel kunnen vertellen dat je voor 400 euro waarschijnlijk geen drie weken in Egypte zou kunnen verblijven (niet in een fijn hotel in ieder geval).
Heb net even gekeken op Google, als je zoekt op vliegreis Egypte, dan krijg je aardig wat links... martinair.nl bijvoorbeeld, iets van 179 euro....
pi_49461549
Ik snap wel dat je niet 3 weken rond kan reizen voor 400 (alhoewel, als je het echt budget doet moet het nog lukken ook denk ik) maar ik ben er al een paar keer geweest in de zomer periode en dan vloog ik met een charter voor tussen de 150 en de 300 euro, het goedkoopste dat ik nu kan vinden is een lijnvlucht voor 380.
pi_54113065
Kleine kick,

Ben van plan om volgend jaar een Nijlcruise te doen en piramides e.d. te bezichtigen. Iemand enige idee waar ik dit kan boeken en wat aan te raden is? Tot nu toe alleen sunweb gevonden.

Is het ook mogelijk/ aan te raden om zelf alleen (samen met vriendin) te gaan reizen?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_54127553
Als ik jouw was zou ik zorgen dat als je naar Cairo gaat of naar Luxor, je echt met een nederlandse gids gaat die kunnen je echt mega veel vertellen en hebben vaak al speciaal er voor gestudeerd. Ik ben in Juni geweest alleen heb ik geen cruise gedaan, wij zaten in Hurghada (Grand Resort) Wat trouwens een enorme aanrader is!!!!! Vanaf daar kun je ook heel veel doen en zien (Alleen wel beetje reistijd maar dat valt van je af zodra je naast een piramide staat of in de Vallei van de Koningen een prachtige muurschildering ziet. Sla als je naar Cairo gaat het Egyptisch museum niet over, was erg mooi en indrukwekkend.

Maar zou dus niet alleen gaan reizen in Egypte. Waarom, geen idee....denk puur gevoelsmatig. Mensen zijn er vriendelijk maar denk niet dat de mensen / militairen / politie voor niks met zulke grote hoeveelhden aanwezig zijn.
Blood in Blood out!!
pi_54139904
Ik ga over 4 weken voor de 2e keer naar Egypte

Heb er superveel zin in, dit keer is het wel echt alleen om te relaxen en bij te komen dus we gaan niet alle culturele dingen af. Dit hebben we de 1e keer wel gedaan. Zaten toen in Hurghada in Siva Grand Beach hotel érg fijn hotel!

Zitten nu in Dana Beach resort (weer in Hurghada) Geen idee of dit net zo'n goed hotel is, als we alle info mogen geloven wel maar dat is nog maar afwachten natuurlijk

Hebben de eerste keer wel een egyptenaar ontmoet waar we "bevriend" mee zijn gebleven. Smsen en mailen enz en bij hem gaan we ook weer langs. Erg leuk! Heb er zin in!!
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:59:34 #299
28033 Pek
je moet wat
pi_54204694
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 16:41 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Kleine kick,

Ben van plan om volgend jaar een Nijlcruise te doen en piramides e.d. te bezichtigen. Iemand enige idee waar ik dit kan boeken en wat aan te raden is? Tot nu toe alleen sunweb gevonden.
Ik ga dinsdag a.s. en heb geboekt via Kras, paar dagen strand, dan 7 dagen op de boot en daarna weer een paar dagen strand (en misschien nog een dagtocht Cairo) Ik laat nog wel weten hoe het was
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_54212657
Al die mensen die naar Hurghada gaan

Als je op het strand wil gaan liggen zou ik niet Egypte uitkiezen. Doe dan een nijlcruise ofzo, dan zie je nog wat van de cultuur en het land.
  maandag 29 oktober 2007 @ 14:52:33 #301
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_54244831
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 23:55 schreef Ace1 het volgende:
Al die mensen die naar Hurghada gaan

Als je op het strand wil gaan liggen zou ik niet Egypte uitkiezen. Doe dan een nijlcruise ofzo, dan zie je nog wat van de cultuur en het land.
Heb je gelijk in hoor....ben 3 keer in Egypte geweest en geen enkele piramide... Volgende keer wil ik inderdaad zo'n combi reis maken, cultuur en strand.
  Moderator donderdag 8 november 2007 @ 12:41:03 #302
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_54453156
Er is een nieuw deel: Egypte deel 5
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')