Wat een lieve replyquote:Op woensdag 23 juni 2004 21:41 schreef miss_sly het volgende:
Volgens mij hebben wij ook een paar dagen in dat hotel gezeten, Vivi, en dat was goed bevallen! Ze hebben er een italiaans tentje bijzitten, die wij goed vonden en waar wij vaak gingen lunchen. Then again, jij bent waarschijnlijk wat kritischer als het om italiaans eten gaat
Verder kun je er aan het strand en aan een van de zwembaden liggen en was het personeel ook wel goed.
Ik heb de hele reis weinig last gehad van opdringerige tiepjes; gewoon met een vriendelijke maar beleefde glimlach een beetje langs en door ze heen kijken en dan laten ze je echt wel met rust. (+ook blond is)
Let op met de busjes naar het centrum: spreek je prijs eerst goed af en betaal als je er bent met gepast geld! wat nu de juist eprijs is weet ik niet, toen was de ritprijs maar een paar egyptische pond.
Ik hoop dat je er net zo'n fijne tijd zult hebben als wij hadden![]()
Ja toevallig gaan wij er ook heen alleen wilde wij een hotel wat persé GÉÉN zembad had in de vorm van de nijl.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 02:06 schreef Nickonice het volgende:
Wie gaan er allemaal naar Hurghada en zijn er ook mensen die naar Hotel Calimera gaan? Ik ga in augustus 15 dagen en vroeg me af of er wat mensen in die tijd gingen
Ik ga (als het een beetje mee zit) volgende maand ook weer. Ben in april/mei geweest, maar als het slecht weer blijft hebben mn ouders besloten weer te gaanquote:Op dinsdag 6 juli 2004 02:06 schreef Nickonice het volgende:
Wie gaan er allemaal naar Hurghada en zijn er ook mensen die naar Hotel Calimera gaan? Ik ga in augustus 15 dagen en vroeg me af of er wat mensen in die tijd gingen
Jij bent gek, in april heb ik genoeg culturele bezienswaardigheden bezocht, nu is het tijd voor strand.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 00:37 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Egypte is een geweldig land om te reizen. Mijn mening over Hurghada was en blijft een oord om zo snel mogelijk weer te vertrekken. Dat is ook de enige plaats waar agenten in vrouwen hun bil kniijpen, zelfs als ze naast hun man staan.
Zo als Egyptenaren zelf zeggen er zijn slechte mannen en goede. In de jaren tachtig was ik er de 1' keer en heb 5 weken rondgereisd. De oude cultuur is een must to see. Nadeel ervan is dat als je dat gezien hebt, een Romeins aquaduct of arena ruine erg tegenvalt. Ondanks aardbevingen hebben een goed deel van hun antieke bouwwerken de tijd bijzonder wel doorstaan. Komt dat zien.
Terug naar de lokale bevolking, afgezien van enkele eikels zijn het lieverds die met veel plezier in het leven je welkom heten in hun land. Ik zie m'n buren nog niet gauw een toerist oppikken van de straat voor theebezoek en maaltijd bij hun thuis, in Egypte kan je dat wel gebeuren. Voor vrouwen scheelt het natuurlijk wel als je in mannelijk gezeltschap bent, want anders moet je fatsoens halve elke uitnodiging afslaan (tenzij een vrouw je uitnodigt en dat gebeurt zelden).
Wat ik niet begrijp is hoe mensen er zomers naar toe kunnen gaan? Dan is het toch veels te warm om ook maar van iets behalve (douche/ zwembad /zee) te genieten? Of ben ik nou gek?
Toevallig ook 'n paar jaar geleden ook de lading van dat gezonken vrachtschip gezien op de bodem ?quote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:05 schreef Ripley het volgende:
Ras Mohammed is echt geweldig mooi onder water.
Daar hoef je niet voor te kunnen lezen, kun je ook wel raden :p. Maar goed waar wil jij gaan pinnen, in de grotere zaken kan dat misschien, die je op de vakantieplekken niet tegen zult komen. Wel zit er vaak een bankmedewerker in het hotel.quote:Op maandag 19 juli 2004 20:55 schreef r0b1n het volgende:
Ik had namelijk gelezen in een paar reisgidsjes daar Egypte nog niet zo vergevorderd is als bijv Europa.
Nou kijk ik ga naar Sharm Al Sheikh en ik vroeg me gewoon af of ik daar bij een bank kan pinnen dmv geldautomaat of dat ik daadwerkelijk de bank in moet op bepaalde tijdenquote:Op dinsdag 20 juli 2004 12:15 schreef EmPulSe het volgende:
[..]
Daar hoef je niet voor te kunnen lezen, kun je ook wel raden :p. Maar goed waar wil jij gaan pinnen, in de grotere zaken kan dat misschien, die je op de vakantieplekken niet tegen zult komen. Wel zit er vaak een bankmedewerker in het hotel.
Wij hebben dit vorig jaar ook gedaan, en dat is erg goed bevallen.quote:Op maandag 26 juli 2004 20:39 schreef Citroentje het volgende:
Het lijkt mij wel leuk om zo'n Nijlcruise met excursies te gaan doen. Het is, vind ik, relatief goedkoop, toch veel culturele oudheden dankzij de excursies en 's avonds lekker relaxen. Op zich klinkt het allemaal goed. Ik vraag me echter af hoe dit allemaal in z'n werking gaat (hoe vrij ben je als de boot aanmeert bijvoorbeeld) en wat voor mensen er op de boot zitten. Als 20-jarige student zou ik niet graag zitten tussen gepensioneerde stellen die continu klagen over de warmte. :-P
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |