abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19590965
Komt er een nieuw centraal Egypte topic?

-edit-
Deel 2 alweer.

Vorige deel:
[Centraal] Egypte

[ Bericht 48% gewijzigd door Lucille op 02-06-2004 16:58:07 ]
pi_19591088
bij deze!
pi_19592223
En titel aangepast. Game on.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  woensdag 23 juni 2004 @ 19:48:34 #4
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_20132595
Ik ga morgen naar Hurghada, All inclusive in het Arabia Beach Hotel

Hoeveel geld zou ik plm. mee moeten nemen voor 8 dagen, (eten is dan al betaald, maar ik wil wrs wel wat souvenirtjes kopen)

En wat voor soort meuk verkopen ze daar uberhaupt muv waterpijpen?

En o ja, zijn de kerels erg opdringerig? (*blonde dame is)

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Moderator woensdag 23 juni 2004 @ 21:41:44 #5
5428 crew  miss_sly
pi_20135876
Volgens mij hebben wij ook een paar dagen in dat hotel gezeten, Vivi, en dat was goed bevallen! Ze hebben er een italiaans tentje bijzitten, die wij goed vonden en waar wij vaak gingen lunchen. Then again, jij bent waarschijnlijk wat kritischer als het om italiaans eten gaat
Verder kun je er aan het strand en aan een van de zwembaden liggen en was het personeel ook wel goed.

Ik heb de hele reis weinig last gehad van opdringerige tiepjes; gewoon met een vriendelijke maar beleefde glimlach een beetje langs en door ze heen kijken en dan laten ze je echt wel met rust. (+ook blond is)
Let op met de busjes naar het centrum: spreek je prijs eerst goed af en betaal als je er bent met gepast geld! wat nu de juist eprijs is weet ik niet, toen was de ritprijs maar een paar egyptische pond.

Ik hoop dat je er net zo'n fijne tijd zult hebben als wij hadden

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 23-06-2004 21:42:23 (typo) ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 23 juni 2004 @ 22:29:40 #6
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_20137639
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 21:41 schreef miss_sly het volgende:
Volgens mij hebben wij ook een paar dagen in dat hotel gezeten, Vivi, en dat was goed bevallen! Ze hebben er een italiaans tentje bijzitten, die wij goed vonden en waar wij vaak gingen lunchen. Then again, jij bent waarschijnlijk wat kritischer als het om italiaans eten gaat
Verder kun je er aan het strand en aan een van de zwembaden liggen en was het personeel ook wel goed.

Ik heb de hele reis weinig last gehad van opdringerige tiepjes; gewoon met een vriendelijke maar beleefde glimlach een beetje langs en door ze heen kijken en dan laten ze je echt wel met rust. (+ook blond is)
Let op met de busjes naar het centrum: spreek je prijs eerst goed af en betaal als je er bent met gepast geld! wat nu de juist eprijs is weet ik niet, toen was de ritprijs maar een paar egyptische pond.

Ik hoop dat je er net zo'n fijne tijd zult hebben als wij hadden
Wat een lieve reply

Dank je wel
pi_20258317
Wij gaan Donderdag 1 Juli naar Hurghada,Grand Plaza hotel ook All-Inclusive.
Weet niet wat me te wachten staat daar, ben nog nooit in Egypte geweest,weet alleen dat het er erg warm is nu zo rond de 40 graden.
En hoop dat ze ergens de EK finale uitzenden,heb gelezen dat ze in Papa,s bar de wedstrijden uitzenden.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
pi_20299739
Ik ga in oktober weer
  woensdag 30 juni 2004 @ 21:07:54 #9
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_20318265
ik ga morgen weer naar huis, zirt in het arabia beach hotel dus.
algemene impressie: heerlijke zee en strand, ontzettend opdringerige kerels (helaas ook onder het hotelpersoneel) al heeft een ander meisje wat ik hier ken daar weinig last van..mar die is met haar vriend en ik met mijn moedertje, dus daarin zit wrs het verschil.

Hotelkamer, ook al is het hier 4 sterren is niet zoals ik gewend ben..er liep eergisteren zelfs een mega-kakkerlak vrolijk rond te huppelen.

eten: Mwoh, het vlees smaakt vaak redelijk bedorven hier, de vis is lekker, en kameel dat vind ik zielig, dus dat weet ik niet

Algemeen oordeel, Voor nu zijn we lekker bruin en uitgerust, maar ik zou er niet zo snel nog eens heen gaan. Dan ga ik toch liever naar Griekenlnd of Spanje, vooral met alleen maar een vrouwelijke reispartner.
  Moderator donderdag 1 juli 2004 @ 08:34:38 #10
5428 crew  miss_sly
pi_20328388
He Vivi, wat jammer!

Wij zaten er in maart en het was er heel rustig, misschien dat dat ook scheelt. Van al die dingen die je noemt hebben wij geen last gehad: alles was schoon, eten goed en geen lastige mannen. Ik was weliswaar met mijn vriend en we hadden onderweg nog contact gemaakt met 3 knullen die daar ook verbleven, dus als groepje van 5 is dat misschien toch anders.

Wat vond je moeder van de trip?
Toch fijn dat je bruin en uitgerust bent
pi_20431863
Wie gaan er allemaal naar Hurghada en zijn er ook mensen die naar Hotel Calimera gaan? Ik ga in augustus 15 dagen en vroeg me af of er wat mensen in die tijd gingen
  dinsdag 6 juli 2004 @ 16:30:11 #12
99055 ruudhappy
Laenen stinkt
pi_20443519
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 02:06 schreef Nickonice het volgende:
Wie gaan er allemaal naar Hurghada en zijn er ook mensen die naar Hotel Calimera gaan? Ik ga in augustus 15 dagen en vroeg me af of er wat mensen in die tijd gingen
Ja toevallig gaan wij er ook heen alleen wilde wij een hotel wat persé GÉÉN zembad had in de vorm van de nijl.
Ik ben een kleine nicky doe mij maar na. Een hele kleine Nicky Tra la la la
pi_20444860
hahaha bakkus
  dinsdag 6 juli 2004 @ 20:51:55 #14
27074 Dezz
The Dog
pi_20447926
21 juli vertrek ik naar El Gouna, ik ben van plan zo min mogelijk aan het strand of zwembad te verblijven en ontzettend veel excursies te ondernemen

Egypte is zo'n schitterend land met zo'n prachtige geschiedenis, dat het bijna heiligschennis is om alleen maar rond het hotel te hangen en een beetje te zwemmen, maar ja dat is mijn mening

In het Dal der Koningen wil ik eigenlijk ook een kijkje nemen in de Westelijke Vallei. Er zijn daar nog bijna geen opgravingen geweest, dat is altijd interessant vind ik!

Is er hier iemand in de Westelijke Vallei geweest???
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_20494261
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 02:06 schreef Nickonice het volgende:
Ik ga (als het een beetje mee zit) volgende maand ook weer. Ben in april/mei geweest, maar als het slecht weer blijft hebben mn ouders besloten weer te gaan . Dit keer naar het Le Meridien, 5 sterren hotel, het ronde op de uitstekenede punt voor de mensen die er bekend zijn.
pi_20501847
Egypte is een geweldig land om te reizen. Mijn mening over Hurghada was en blijft een oord om zo snel mogelijk weer te vertrekken. Dat is ook de enige plaats waar agenten in vrouwen hun bil kniijpen, zelfs als ze naast hun man staan.

Zo als Egyptenaren zelf zeggen er zijn slechte mannen en goede. In de jaren tachtig was ik er de 1' keer en heb 5 weken rondgereisd. De oude cultuur is een must to see. Nadeel ervan is dat als je dat gezien hebt, een Romeins aquaduct of arena ruine erg tegenvalt. Ondanks aardbevingen hebben een goed deel van hun antieke bouwwerken de tijd bijzonder wel doorstaan. Komt dat zien.
Terug naar de lokale bevolking, afgezien van enkele eikels zijn het lieverds die met veel plezier in het leven je welkom heten in hun land. Ik zie m'n buren nog niet gauw een toerist oppikken van de straat voor theebezoek en maaltijd bij hun thuis, in Egypte kan je dat wel gebeuren. Voor vrouwen scheelt het natuurlijk wel als je in mannelijk gezeltschap bent, want anders moet je fatsoens halve elke uitnodiging afslaan (tenzij een vrouw je uitnodigt en dat gebeurt zelden).

Wat ik niet begrijp is hoe mensen er zomers naar toe kunnen gaan? Dan is het toch veels te warm om ook maar van iets behalve (douche/ zwembad /zee) te genieten? Of ben ik nou gek?
pi_20506632
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 00:37 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Egypte is een geweldig land om te reizen. Mijn mening over Hurghada was en blijft een oord om zo snel mogelijk weer te vertrekken. Dat is ook de enige plaats waar agenten in vrouwen hun bil kniijpen, zelfs als ze naast hun man staan.

Zo als Egyptenaren zelf zeggen er zijn slechte mannen en goede. In de jaren tachtig was ik er de 1' keer en heb 5 weken rondgereisd. De oude cultuur is een must to see. Nadeel ervan is dat als je dat gezien hebt, een Romeins aquaduct of arena ruine erg tegenvalt. Ondanks aardbevingen hebben een goed deel van hun antieke bouwwerken de tijd bijzonder wel doorstaan. Komt dat zien.
Terug naar de lokale bevolking, afgezien van enkele eikels zijn het lieverds die met veel plezier in het leven je welkom heten in hun land. Ik zie m'n buren nog niet gauw een toerist oppikken van de straat voor theebezoek en maaltijd bij hun thuis, in Egypte kan je dat wel gebeuren. Voor vrouwen scheelt het natuurlijk wel als je in mannelijk gezeltschap bent, want anders moet je fatsoens halve elke uitnodiging afslaan (tenzij een vrouw je uitnodigt en dat gebeurt zelden).

Wat ik niet begrijp is hoe mensen er zomers naar toe kunnen gaan? Dan is het toch veels te warm om ook maar van iets behalve (douche/ zwembad /zee) te genieten? Of ben ik nou gek?
Jij bent gek, in april heb ik genoeg culturele bezienswaardigheden bezocht, nu is het tijd voor strand.
  vrijdag 9 juli 2004 @ 11:05:50 #18
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_20506719
Ik ben twee keer naar Sharm el Sheikh geweest, de eerste keer met ouders en zusje, de tweede keer met mijn beste vriendin. De voornaamste reden was het snorkelen en duiken, Ras Mohammed is echt geweldig mooi onder water.

Ik heb absoluut geen last gehad van vervelende heren en ik ben behoorlijk blond. Ik werd in Nederland vaker in mijn kont geknepen dan in Egypte. We kregen wel veel aandacht van de heren, maar op een respectvolle manier: heel veel complimentjes, gratis dingen en cadeautjes, drankjes werden betaald etc.

Mijn ouders hebben ook een Nijlcruise gedaaan die eindigde in Hurghada: daar vonden ze het wat minder. Het koraal was daar vaak dood, er was minder te zien en de sfeer was minder leuk. Volgens mijn ouders dan. Ze hebben het daar ook naar hun zin gehad hoor
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 01:16:54 #19
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_20588172
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 11:05 schreef Ripley het volgende:
Ras Mohammed is echt geweldig mooi onder water.
Toevallig ook 'n paar jaar geleden ook de lading van dat gezonken vrachtschip gezien op de bodem ?
Was 'n vrachtschip vol met toiletten voor de hotels en appartementen gezonken vlak bij ras mohammed, en onder water zag je over hoopjes toiletten en her en der stond een losse, echt 'n heel maf gezicht.

Ik vertrek zelf ook weer naar Egypte eind augustus, en kom pas 2,5 maand later weer terug.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_20729959
Hoi ik ga over een week naar Sharm Al Sheikh en ik vroeg me af hoe het precies zit met pinnen daar. Ik neem aan dat het daar gewoon kan bij de banken? Of is het daar dat ik echt bij de bank moet wezen om geld te halen? Ik had namelijk gelezen in een paar reisgidsjes daar Egypte nog niet zo vergevorderd is als bijv Europa.
pi_20740334
quote:
Op maandag 19 juli 2004 20:55 schreef r0b1n het volgende:
Ik had namelijk gelezen in een paar reisgidsjes daar Egypte nog niet zo vergevorderd is als bijv Europa.
Daar hoef je niet voor te kunnen lezen, kun je ook wel raden :p. Maar goed waar wil jij gaan pinnen, in de grotere zaken kan dat misschien, die je op de vakantieplekken niet tegen zult komen. Wel zit er vaak een bankmedewerker in het hotel.
pi_20770822
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 12:15 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

Daar hoef je niet voor te kunnen lezen, kun je ook wel raden :p. Maar goed waar wil jij gaan pinnen, in de grotere zaken kan dat misschien, die je op de vakantieplekken niet tegen zult komen. Wel zit er vaak een bankmedewerker in het hotel.
Nou kijk ik ga naar Sharm Al Sheikh en ik vroeg me gewoon af of ik daar bij een bank kan pinnen dmv geldautomaat of dat ik daadwerkelijk de bank in moet op bepaalde tijden Ik was niet van plan om in winkels e.d. pinnen ofsow
pi_20777994
automaten zat daar, hoef je je geen zorgen om te maken.. In Hurghada was het wel zo dat ze af en toe leeg waren, maar dr is er altijd wel 1 te vinden die nog wat ponden heeft
pi_20875306
Het lijkt mij wel leuk om zo'n Nijlcruise met excursies te gaan doen. Het is, vind ik, relatief goedkoop, toch veel culturele oudheden dankzij de excursies en 's avonds lekker relaxen. Op zich klinkt het allemaal goed. Ik vraag me echter af hoe dit allemaal in z'n werking gaat (hoe vrij ben je als de boot aanmeert bijvoorbeeld) en wat voor mensen er op de boot zitten. Als 20-jarige student zou ik niet graag zitten tussen gepensioneerde stellen die continu klagen over de warmte. :-P
  Moderator maandag 26 juli 2004 @ 21:55:22 #25
5428 crew  miss_sly
pi_20877363
quote:
Op maandag 26 juli 2004 20:39 schreef Citroentje het volgende:
Het lijkt mij wel leuk om zo'n Nijlcruise met excursies te gaan doen. Het is, vind ik, relatief goedkoop, toch veel culturele oudheden dankzij de excursies en 's avonds lekker relaxen. Op zich klinkt het allemaal goed. Ik vraag me echter af hoe dit allemaal in z'n werking gaat (hoe vrij ben je als de boot aanmeert bijvoorbeeld) en wat voor mensen er op de boot zitten. Als 20-jarige student zou ik niet graag zitten tussen gepensioneerde stellen die continu klagen over de warmte. :-P
Wij hebben dit vorig jaar ook gedaan, en dat is erg goed bevallen.
De gemiddelde leeftijd was neit erg laag, maar in principe maakt dat niet uit. NIet iedereen die geen 20 meer is, is een oude taart/lul en je hoeft je niet bezig te houden met mensen die je niet liggen. Alleen tijdens het eten zit je vaak met meerdere mensen van je reisgezelschap aan tafel, maar verder kun je ze links laten liggen als je wilt.

Verder zie je de rest van je gezelschap tijdens de excursies, maar die waren telkens een gedeelte gezamelijk (het gedeelte dat een egyptoloog/gids de historie en bijzonderheden van de betreffende tempel vertelt) en een groot gedeelte waarin je op eigen gelegenheid kunt rondzwerven rondom het object.

Daarnaast ben je, als de boot ergens aangemeerd ligt, uiteraard vrij om te doen wat je wilt. Je kunt dus op eigen gelegenheid de diverse plaatsen waar wordt aangelegd verkennen.

Het reizen met zo'n schip is ons erg goed bevallen. Stiekem leg je namelijk heel wat kilometers af op die Nijl onderweg naar diverse tempels en plaatsen, maar je reist op een heel relxte manier. Gedurende het reizen kun je gewoon lekker op een zonnebed op het zonnedek liggen, waar je de schitterende Nijloevers aan je neus voorbij ziet glijden, je een boekje kunt lezen, of gewoon lekker kunt pitten. Het personeel op die boten is ook erg aardig en behoorlijk servicegericht. Je hoeft niets te kort te komen. De prijzen op de boot waren ook zeer geschikt.

Kortom, ik heb al heimwee terwijl ik dit tik, zou zoooo terug willen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')