abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 februari 2006 @ 13:39:49 #1
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_34826797
En hier weer verder met jullie bevindingen en op of aanmerkingen over Egypte

Voor de Rode zee bestemmingen is er: [Zomer 2007] Hurghada (Egypte)

[ Bericht 64% gewijzigd door DutchTrain op 05-02-2007 19:02:42 ]
Love can move you..take you deeper everytime
Love can move you..to a place inside your heart
  dinsdag 7 februari 2006 @ 13:44:10 #2
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_34826938
Op maandag 6 februari 2006 21:28 schreef _Cara_ het volgende:
quote:
6 uurtjes in de bus valt best mee..
kosten van een vlucht zijn zodanig hoog dat het goedkoper is om met de bus te gaan en dan 3 dagen in cairo te blijven (incl 2 overnachtingen in een 4 sterren hotel) dan 1 dag te gaan met een vliegtuig..

bovendien met vliegtuig ben je ook een poosje onderweg, inchecken, uitchecken, van en naar vliegveld.. Het is net niet de moeite waard.
Tja daar zit natuurlijk ook wat in.. En we waren eigenlijk niet van plan om in Caïro te overnachten.
We gaan maar 9 dagen, en om dan 2-3 dagen in Caïro te blijven.. dat wordt dan ook weer extra duur.
Love can move you..take you deeper everytime
Love can move you..to a place inside your heart
pi_34833171
1 dag Cairo raad ik je echt niet aan met de bus.. Je bent de dagen erna kapot omdat de bussen totaal niet comfortabel zijn, en daar komt dan nog de manier van rijden bij, en wat er nog meer in de bus zit. Wij werden met onze reis naar Luxor in de bus al 3 keer overgeplaatst in andere bussen, en in eentje zat t helemaal vol met russen die snotterend en proestend voor een niet al te leuke sfeer zorgden..

En we hadden dan nog het geluk 1 overnachting in Luxor te nemen, want de eerste dag was het bus in bus uit bus in bus uit zonder ook maar zelf te kunnen zeggen hoelang je naar iets wou kijken.. Dat hebben we dan de tweede dag wel kunnen doen door een tijd ergens af te spreken met die gids wanneer de bussen weer terug gingen. En dan is luxor dus maar 3 uur rijden! Ik moet er niet aandenken om in 1 dag 12 tot 14 uur in die bus te zitten

Waarom trouwens perse Cairo? Om de pyramides? In Luxor zie je nl. ook een hoop mooie dingen, maja.. ze horen helaas niet bij de zeven wereldwonderen
Where facts are few, experts are many.
pi_34916259
28 juli t/m 13 augustus ga ik naar Egypte. Voor 400 euro (incl. tax) naar Cairo met Egyptair, geen rare tijden en een rechtstreekse vlucht. Nu nog even kijken wanneer we gaan duiken en wat we allemaal nog meer willen zien.
pi_34917833
400 euro valt wel mee als je het vergelijkt met andere maatschappijen.
Komt daar trouwens geen brandstoftoeslag meer bij? Ik zag op de site van shoestring dat ze gewoon nog 160 euro extra rekenen voor brandstoftoeslag.
pi_34918353
prijsticket 320,00 EUR tax 77,20 EUR
Sub-totaal prijs 397,20 EUR

Dit kwam er nog bij..
Customer Service Tax 40,00 EUR
Dossierkosten 20,00 EUR
Creditcardkosten 15,00 EUR

Er staat niets over brandstoftoeslag dus denk het niet..

--------------------------------------------------------------------------------

Totaalprijs ( 2 Volwassenen ) 869,40 EUR
pi_36755555
Kheb gehoord dat het veel goedkoper is als je het visum betaalt met Egyptische ponden (dus in Nederland al wat geld gewisseld)...

Iemand ervaring mee?Las dat een visum 22 euro kost, klopt dit?
pi_36775151
ik wil ook naar Egypte. maarja mn vriendjes willen naar spanje.
pi_36799326
Ik ben donderdag teruggekomen van een 15-daagse vakantie in Egypte. Het was echt een geweldige ervaring. Ik heb een rondreis gemaakt via: Cairo - Alexandrië - Marsa Matruh - Salloum - Siwa - Bawiti - Cairo. Onderweg natuurlijk veel gezien; piramides natuurlijk, zonsverduistering, witte woestijn, zwarte woestijn, oase-steden enz. Foto's zijn te vinden op http://www.doeje.nl/fotos/.
pi_36815194
Egypte wat was het daar zalig, ik zou zo terug gaan.
pi_37345583
Hallo daar,

Zo, net alle 4 de delen doorgelezen. Ben sinds een paar dagen helemaal "bezeten" van Egypte... ik voel ineens een ontzettende aantrekkingskracht om naar Egypte te gaan. Het rare is, dat het er zomaar ineens is, zonder enige aanleiding.

Hoe dan ook, ik vond alle verhalen erg leuk om te lezen

Nog even een tip: "koop" het nummer Mark Isham - Flames eens... ik vind dit nummer persoonlijk helemaal goed in de smaak vallen bij het lezen van de verhalen van Egypte en bij het zien van de foto's.
pi_37373357
ben vorig jaar naar Egypte geweest 16 dagen, ben helemaal verliefd geworden wat is het daar leuk zeg! super mooi land! En dan hebben wij nog niet eens Luxor en Cairo bezocht. Hiervoor gaan we zeker nog terug!
  vrijdag 28 april 2006 @ 15:40:06 #14
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_37378796
Ik wil er dus ook eens heengaan, maar dan een beetje het touristische ontvluchten. Ik kom er dan echt voor de historie maar natuurlijk ook voor de ontspanning en voor het lekkere eten

Iemand tips in welke stad/dorp je dan het beste kan verblijven? En wat is de beste reistijd? En op wat voor bedrag moet je ongeveer rekenen voor een dag of 8...

Ik wil dan ook wel excursies gaan doen, iemand daar nog tips over? Welke organisaties goed zijn enzo?

Dan nog iets he, stel je zit in een hotelletje in Hurghada (?) bijvoorbeeld en je wilt eens Luxor gaan bezoeken. Volgens mij is dit toch per bus of auto niet op 1 dag te doen? Moet je dan weer daar in een ander hotel verblijven?

[ Bericht 18% gewijzigd door Rietvaerder op 28-04-2006 16:29:16 ]
pi_37402669
hoi rietvaerder,

ik ben vorig jaar 10 dagen in Hurghada geweest in een goedkoop maar goed hotel (sand beach) vlakbij het centrum.
We zijn o.a. naar Luxor geweest en dat was best wel te doen hoor! We vertrokken rond 4u smorgens geloof k en dan waren we er omstreeks 9u. 's avonds dan weer terug. We bezochten de tempel van Karnak, vallei der doden, tempel van Hatsjepsoet en het bananeneiland en ook nog een papyrusmuseum (meer een winkel )
Veel op één dag maar voor mij was dat ruim voldoende, het was erg heet in Luxor en daarom moest het ook niet langer duren en we hebben alles wel goed kunnen bekijken.
Verder hebben we veel op zee gezeten om te snorkelen en zijn we ook eens naar El gouna geweest.
Maar het leukste aan de reis waren toch wel de gastvrije mensen...

De beste reistijd hangt van jezelf af ... wij waren er eind juni en dat ging wel doordat we ook veel zwommen en zo maar wel erg warm natuurlijk. Ik zou graag nog eens teruggaan later, in de winter om Caïro, Aswan en mss nog een Luxor te bezoeken.

Voor een eerste kennismaking met Egypte vond ik Hurghada ideaal. Je hoort erg vaak dat het te toeristisch is en zo maar ik vond dat best meevallen. Volgens mij blijven de 'typische toeristen' vooral in hun resort zitten, dus daar heb je geen last van.
Overdag waren wij vaak de énige toeristen in de stad, mss ook wel vanwege de hitte

Wat de kosten betreft, dat valt goed mee maar hangt uiteraard van jezelf af. Wil je een duur of een eenvoudig hotel? Persoonlijk vind ik eenvoudig wel ok want dan kom je er ook de Egyptische bevolking tegen en zit je niet zo afgeschermd. Wij waren voor de reis zelf en het hotel in half pension zo'n 450 euro kwijt voor 10 dagen. Dus dat is heel goed te doen.
We hebben wel niet bespaard op exursies en zo waardoor we uiteindelijk wel meer dan het dubbele opgedaan hebben maar dan heb je ook wat.

zo moest je nog vragen hebben dan roep je maar
pi_37402942
Hee, leuk, bedankt voor je uitleg !

Klinkt goed, alleen lees ik veel verschillende berichten over Hurghada. De meeste mensen zeggen dat het een vieze stad is waar de cultuur ver te zoeken is... ?

En aan (te) touristisch heb ik inderdaad ook een hekel, maar daar ontkom je soms gewoon niet aan.

Die 450 euro, dat was dus voor 1 vliegticket retour en 10 dagen hotel? Dat valt inderdaad reuze mee eigenlijk!

Heb je ook nog tips wat betreft reisorganisaties (de vliegreis) en organisaties die excursies organiseert? Welke goed zijn en welke niet?

Wij willen dan in principe in de herfstvakantie gaan, in oktober dus

Heb jij vacinaties gehaald van tevoren? Het klinkt wel een heel gedoe met diarree, inentingen, slecht voedsel etc. als je het vergelijkt met een reis naar bijvoorbeeld de Canarische Eilanden of Turkije, daar hoef je daar allemaal niet zo op te letten als in Egypte heb ik het gevoel. Zou dit niet een beetje de lol bederven?

Het "probleem" is dat wij (met m'n ouders) hele goede ervaringen hebben met Turkije. Vrienden van ons hebben daar een huisje in een heel leuk, totaal niet-toeristisch dorpje en wij zijn daar nu 1x geweest en beviel enorm goed. Eigenlijk ben ik de enige hier thuis die graag naar Egypte wil en probeer m'n ouders dus zo gek te krjigen Maar ben door bovenstaande dingen bang dat de vakantie hun zou tegen vallen. Natuurlijk ga je met een andere opzet op vakantie naar Egypte dan naar Turkije, dat is puur voor de ontspanning en Egypte zou ik graag willen bezoeken voor de historie. Dan moet je natuurlijk bepaalde nadelen accepteren. Maar ik denk dat mijn ouders er grotendeels voor het vakantiegevoel heengaan en niet alleen maar voor de historie en ben daardoor dus een beetje bang dat het zou tegenvallen in vergelijking met de ervaring die hun met Turkije hebben.
pi_37404218
Wat denken jullie hiervan? Eventueel mensen die ervaring hebben met dit hotel?

http://www.egyptevakantie.nl/ZoekEnBoek.php?p=zdtl&reis=82034

Of is het écht te warm om in oktober in Luxor te verblijven? Zit je wel lekker dicht bij de bezienswaardigheden of niet?
pi_37404376
Hurghada is geen propere stad en ook geen mooie stad. Alleen de zee is er prachtig. Maar ik denk dat je voor propere steden niet in Egypte moet zijn. Cultuur ga je in Hurghada zelf ook niet vinden, daarvoor moet je naar Luxor en Caïro maar zeker Luxor is goed te doen.

Die 450 euro was idd per persoon, wij boekten de reis op www.jiba.nl, en alles was goed geregeld, we werden afgehaald aan het vliegveld enzo.
Qua exursies moet je gewoon afwachten, niet te veel van tevoren mee inzitten, je ziet het daar wel. Op de eerste dag al kwam er iemand op ons af om exursies te verkopen, we zijn even mee naar binnen geweest wat fotoboeken en zo bekeken en dan tenslotte 2 exursies geboekt. Let wel op dat je afdingt! en het is slimmer om bvb. 2 zaken te boeken dan doen ze nog wat van hun prijs af. Ik ben wel vergeten hoe duur het was om naar Luxor te gaan of beter gezegd hoe goedkoop , we gingen ook een dagje met de boot naar Giftun Island en dat was 30euro voor twee personen, inclusief eten 's middags en snorkelset. Dus erg goedkoop allemaal, mits je afdingt natuurlijk.
Onze andere exursies boekten we dan een eindje verderop, weer bij zo'n lokaal bureautje maar deze keer een iets 'chiquer' Je hebt er echt op elke straathoek ééntje en je ziet maar waar je boekt. Zeker niet bij je reisleider dus want die vraagt zowat het dubbel, het zal dan mss een iets mooiere bus zijn maar een groot verschil is het niet.

Vaccinaties heb ik gehaald, ik denk dat je dat best doet, zeker als je wat op verkenning wil. Ik ben maar één dagje ziek geweest en dat was door die hitte in Luxor, verder nergens last van gehad. Je moet alleen een beetje opletten, niet van de kraan drinken, ook niet bij het tanden poetsen, geen te koud drinken nemen, niet te veel rauwe groenten, ook op straat bij die stalletjes en zo niks eten. Maar dat zie je allemaal wel hoor, gewoon je gezond verstand gebruiken.
Het bederft zeker de lol niet, op internet enzo lees je vaak nogal sterk overdreven verhalen, waarschijnlijk geschreven door mensen die denken dat Egypte net als Spanje is of zo

Voor je ouders zal Egypte ook wel goed zijn denk ik, je hebt er echt een prachtige zee, het is er warm, je kan er lekker eten, er zijn vriendelijke mensen, ... En je hebt er ook prachtige hotels natuurlijk!

Voor mij was Egypte nog maar mijn tweede 'echte' reis, na Spanje en ik zou zo teruggaan. Ik was dus helemaal niks gewoon maar heb helemaal geen problemen gehad met de gewoontes daar. Als je je vooraf wat informeert en de cultuur wat probeert te begrijpen is het echt super.

Ik hoorde net nog iemand die ook naar Hurghada was geweest en het ook verschrikkelijk vond, hij ging anders ook altijd naar Turkije.
Volgens hem was het er vuil, stonk het en waar de mensen onbeleefd en agressief.

De bevolking is anders, dat is waar maar daarom niet agressief of vervelend, ik vond ze wel leuk heel gastvrij, je mag overal thee gaan drinken.
En als meisje krijg je erg veel aandacht, als je daar op de juiste manier mee omgaat is dat gewoon leuk en zeker niet vervelend. Mijn vriend had daar ook geen last van.

Eigenlijk heb je als je naar Egypte gaat vooral een flinke dosis humor en relativeringsvermogen nodig! En je mag niet verwachten dat het is zoals Turkije (denk ik want ik ben daar nog niet geweest)
verder moet je een beetje rekening houden met de cultuur en dan vooral qua kledij. Als vrouw kan je daar echt niet in een short door de stad lopen, allé je kan het wel maar ik zou het niet doen
Als man mag je echter alles
pi_37404386
wow dat stuk is lang geworden
pi_37405366
Bedankt voor je info nogmaals..... zit nu op jiba.nl en dat zijn inderdaad de betere prijzen, veel keus, vele info en ook heel makkelijk: ervaringen van mensen

Ik ga het eens allemaal voorleggen hier thuis

Als ik nog meer vragen heb hoor je het wel
pi_37407267
Opzich m'n ouders hun interesse gewekt Word dan alleen waarschijnlijk voorjaar of herst 2007

Zit nu te lezen he, maar Luxor of Cairo is toch heel lang rijden met de bus vanuit Hurghada. Ook klinkt Hurghada wel héél erg touristisch.....

Is er geen ander leuk stadje in de buurt van Luxor waar het toch goed uit te houden is?

[ Bericht 13% gewijzigd door Rietvaerder op 29-04-2006 18:44:23 ]
pi_37421337
Geen idee maar zowiezo zal is het erg warm als je niet aan de kust zit denk ik.
Wat voorbij Hurgada heb je Marsa Alam, dat is wel minder toeristisch maar is dan ook klein en je zal er minder kunnen doen. Is een echte duikbestemming geloof ik.
Hurgada is toeristisch waarschijnlijk meer in het voorjaar dan in de zomer maar dat weet ik niet. Alleen het is zeker nog een Spanje of Turkije hoor, allé toch niet toen ik er was

maar als je nog tijd hebt tot 2007 kan je nog genoeg nadenken hé
pi_37425304
Wij zijn ook vanuit Hurghada met de bus naar Luxor en Cairo gegaan. Inderdaad een lange reis over een slechte weg, maar oke, dat wisten we van tevoren. Alleen op de plaats zelf, vooral in Cairo, werden we door de gids van hot naar her gesleept. Effe snel museum, hop bij de piramides er uit om even rond te lopen, dan snel weer verder voor de Sphinx...en dan op het einde wel een uur uittrekken voor een papyrus "museum", wat dus gewoon een winkel is. Als je het allemaal echt goed wil zien en de tijd hebt, zou ik daar meer dan een dag voor uittrekken. Maar ondanks alles ben ik wel blij het gezien te hebben .
  zondag 30 april 2006 @ 17:11:28 #24
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_37429901
Luxor EN Cairo op 1 dag? Dat lijkt me niet te doen eigenlijk....

Ik denk zelf een leuk hotel gevonden te hebben in Hurghada, zegt iemand Hotel Alf Leila wa Leila wat? Het betekent 1001 nachten, link: http://www.jiba.nl/accommodation/index.aspx?id=1101

Is dit serieus Hurghada?

Wat een troep
  zondag 30 april 2006 @ 17:36:18 #25
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_37430426
Ik ben twee keer in Hurghada geweest. De eerste keer alleen maar op het resort vertoefd (was ook een perfect hotel (Siva Grand Beach), dus wat wil je?).

De tweede keer zijn we wel van het resort (Hilton Beach Hotel) afgeweest, met een bootje de zee op en met een soort draadje vissen, erg leuk en ook wel een beetje romantisch zo met z'n twee-tjes (die kapitein moet je maar negeren... ) Deze keer zijn we ook naar Hurghada zelf geweest. Samen met iemand uit Egypte, die op het resort werkte. Ik vond de stad helemaal niets, de taxi al helemaal niet, ben blij dat ik het overleefd heb! Wat een mongolen zoals zij rijden daar zeg! Misschien hebben wij niet het goede gedeelte van de stad gezien, dat kan, maar ik vond het niets.
Wij zijn niet naar Cairo of Luxor geweest, simpelweg omdat wij er twee keer geweest zijn in juli en dat was gewoon verschrikkelijk warm. Het schijnt in die steden dan ongeveer 50 graden te zijn, dat ga ik mijzelf niet aan doen.

Ik had geen inentingen gehaald (ben daar altijd te laat mee), maar ik ben nauwlijks ziek geweest. Mijn vriend heeft de eerste keer wel veel last gehad van diaree, maar die eet ook alles wat los in vast zit, daar moet je dus wel een beetje op letten. Het lijkt mij wel verstandig als je half-pension gaat die inentingen zeker te halen.

Nog een ding waar je even op zou moeten letten; zorg dat je met een nederlands vliegtuig gaat en niet met EgyptAir!! Dat is echt een drama, vliegtuigstoelen stuk, personeel die absoluut niet lacht, ik vond dat helemaal nix!

Verder vind ik Egypte helemaal top!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')