abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:09:20 #101
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_39787618
We zijn net terug uit Hurghada en het was helemaal SUPER, werkelijk genoten
We zaten in het Beach Albatros Hotel en gelijk aan het strand nog eens. Nu weet ik ook waarom ik hier nooit de zee in wil :-D
De riffen bij het hotel zijn helemaal dood. Ook door een inham zitten er ook geen vissen en moet je een stuk dieper om ze te zien.
Naast het hotel lag een onbewerkt stuk strand, en daar waren na een paar meter de vissen al te zien, groot verschil dus.
Maar snorkelen op zei bij Giftun Island is werkelijk fantastisch. De meeste mooie gekleurde en grote vissen gezien, aan te bevelen dus.

Hurghada is een chaos, maar wel grappig om mee te maken. Rijden zonder licht, geen markeringen op het beton, inhalen links en rechts en ff toeteren en gewoon 100 of harder door de hoofdtraat.
Zorg wel dat je een Egyptenaar als bodygaurd meeneemt om te winkelen, want dan kan je rustig lopen, anders word je werkelijk de winkels ingetrokken.
En afdingen bij het leven. Tis echt geweldig. Ze vragen voor iets 400 pond (= rond de 60 euro) en je koopt het voor 80 pond (= rond de 12 euro) om je rot te lachen, en dan maken ze er nog winst op :-D

Luxor was geweldig, maar wel heet. Echt heet, in de Vallei der Koningen geen zuchtje wind ter afkoeling. Maar goed, ik vond het zalig dus.
Kan het iedereen aanbevelen gewoon

Salam :-D
pi_39789037
Aleikum Salaam

Hoe warm is t er nu? Ik ga in oktober pas weer, maar zou er wel heel graag al zitten als ik nu zo dat warme weer voel hier. Tis daar toch net wat droger en dan dus ook aangenamer

Mooi dat je t naar je zin hebt gehad
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:57:42 #103
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_39789178
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:09 schreef tass het volgende:
We zijn net terug uit Hurghada en het was helemaal SUPER, werkelijk genoten
We zaten in het Beach Albatros Hotel en gelijk aan het strand nog eens. Nu weet ik ook waarom ik hier nooit de zee in wil :-D
De riffen bij het hotel zijn helemaal dood. Ook door een inham zitten er ook geen vissen en moet je een stuk dieper om ze te zien.
Naast het hotel lag een onbewerkt stuk strand, en daar waren na een paar meter de vissen al te zien, groot verschil dus.
Maar snorkelen op zei bij Giftun Island is werkelijk fantastisch. De meeste mooie gekleurde en grote vissen gezien, aan te bevelen dus.

Hurghada is een chaos, maar wel grappig om mee te maken. Rijden zonder licht, geen markeringen op het beton, inhalen links en rechts en ff toeteren en gewoon 100 of harder door de hoofdtraat.
Zorg wel dat je een Egyptenaar als bodygaurd meeneemt om te winkelen, want dan kan je rustig lopen, anders word je werkelijk de winkels ingetrokken.
En afdingen bij het leven. Tis echt geweldig. Ze vragen voor iets 400 pond (= rond de 60 euro) en je koopt het voor 80 pond (= rond de 12 euro) om je rot te lachen, en dan maken ze er nog winst op :-D

Luxor was geweldig, maar wel heet. Echt heet, in de Vallei der Koningen geen zuchtje wind ter afkoeling. Maar goed, ik vond het zalig dus.
Kan het iedereen aanbevelen gewoon

Salam :-D
En dat ga ik dus in september doen.. naar Hurghada en naar Luxor.. ben echt zo benieuwd.
Ik vroeg me ook af, of daar iets te winkelen was. Normaal gesproken kom ik in vakantielanden als Italie en Spanje en Frankrijk..en daar zijn leuke plaatstjes om te "shoppen" ...
Love can move you..take you deeper everytime
Love can move you..to a place inside your heart
pi_39789358
Tis allemaal dezelfde toeristische rommel die ze verkopen, hoop neppe shirts, waterpijpen en beeldjes. Het is daar nu gemiddeld zo'n 35-40 graden en in Luxor nog 5 graden erger. Ik had de derde dag een zonnesteek en mocht dus mooi aan het infuus.... Gelukkig was het zo'n paardenmiddel wat ze gebruikten dat ik de volgende dag alweer beter was.
Nee.
  FOK!fotograaf donderdag 13 juli 2006 @ 16:11:36 #105
13368 NiGeLaToR
pi_39791770
Net geboekt, Nilecruise luxor en dan nogwat en een weekje hurghada.. we're gonna have so much fun
pi_39796191
Ik ga over twee weken wordt dus goed zweten, maar daar was ik al op voorbereid. Waarschijnlijk Cairo, Luxor en Dahab en misschien Alexandrie..
pi_39797684
Maandag
pi_39805483
Ik ben ook net terug uit hurghada. Het was echt super.
We zijn naar Cairo geweest. Das was ook indrukwekkend.
We zijn 2 keer wezen snorkelen.
De 2e keer hadden we een prive boot, en toen hebben we ook nog dolfijnen gezien.
Dit kun je regelen bij de eigenaar van King Toet. Dit is een papyrus winkel in downtown.
De eigenaar heet Amada.
Verder hebben we een woestijnsafari gemaakt, dit is ook zeker aan te raden.
Echt super!!!
Volgend jaar weer.
pi_39830551
Waarschijnlijk is de vraag ooit al eens gesteld, maar...
Hoe zit het met pinnen in Egypte. Ik geloof vast dat er genoeg pinautomaten zijn, maar volgens de wesite van Shoestring, waarmee ik volgende week vertrek, kan dat alleen met pasjes met Cirruslogo. Nu heb ik natuurlijjk weer een postbank-pasje met Maestro-logo.
Volgens iemand van de (te-coole-)Postbank-chat schijnt het ook met hun pasje te kunnen.
Heeft iemand ervaring???

P.S. Wat is het handigste om mee te nemen naar Egypte: Bankpas, Creditcard, of ook nog wat contant geld (Eg. ponden, of ook Euro of Dollar
Gr.
W
  vrijdag 14 juli 2006 @ 20:17:44 #110
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_39831123
Maestro logo werkt prima hoor, no worries. Neem een bankpas mee, een cc als je wilt betalen in je hotel of als er iets met de bankpas is en een redelijk bedrag aan euro's. Daarmee kun je excursies betalen als je wilt of wisselen. Bij de bank op het vliegveld of in het centrum kun je je euro's wisselen voor ponden. Kan ook in je hotel, maar de koers is daar niet super natuurlijk.

In Sakalla (als je naar Hurghada gaat) kun je pinnen naast hotel Minamark. Er staan ook wel eens apparaten midden in het centrum, maar die duren einnnnnnnnnnndeloooooooooss...
In de meeste hotels schijnen ook pinapparaten te zijn, die zijn redelijk op tempo.
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_39831248
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 19:58 schreef OrientalRed het volgende:
Waarschijnlijk is de vraag ooit al eens gesteld, maar...
Hoe zit het met pinnen in Egypte. Ik geloof vast dat er genoeg pinautomaten zijn, maar volgens de wesite van Shoestring, waarmee ik volgende week vertrek, kan dat alleen met pasjes met Cirruslogo. Nu heb ik natuurlijjk weer een postbank-pasje met Maestro-logo.
Volgens iemand van de (te-coole-)Postbank-chat schijnt het ook met hun pasje te kunnen.
Heeft iemand ervaring???

P.S. Wat is het handigste om mee te nemen naar Egypte: Bankpas, Creditcard, of ook nog wat contant geld (Eg. ponden, of ook Euro of Dollar
Gr.
W
Ik zit bij een Rabobank en die hebben ook een Maestro-logo erop staan en vorig jaar had ik nergens problemen met pinnen.

Ik had 50 euro contant mee, voor de rest helemaal niks. Ik kon daar goed mee uit de voeten. De rest heb ik daar allemaal gepind. Creditcard had ik voor zekerheid meegenomen en die heb ik alleen op de terugreis gebruikt bij de tax-free op het vliegveld.

Met welke reis ga je precies van Shoestring?
Wie eerlijk is in alles, zal wel eenzaam zijn
pi_39831322
Ik ga de reis "Egypte Totaal" van 15 dagen doen.
http://www.shoestring.nl/www/index.php?m=brochure&selectie1=4&reiscode=GRSSES

Dus ik kan ook pinnen bij automaten met alleen Cirrus-logo, en die dus geen Maestro-logo hebben?

Ontzettend veel zin in!
Bedankt voor de antwoorden!

Gr.W
pi_39835509
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 20:24 schreef OrientalRed het volgende:

Dus ik kan ook pinnen bij automaten met alleen Cirrus-logo, en die dus geen Maestro-logo hebben?

Ontzettend veel zin in!

Gr.W
Ik heb vorig jaar "Egypte Avontuurlijk" gedaan van Shoestring. Als je de gids "Ahmed de Kameel" krijgt, doe um de groeten
Wie eerlijk is in alles, zal wel eenzaam zijn
pi_39840880
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 20:24 schreef OrientalRed het volgende:

Ontzettend veel zin in!

Gr.W
Met een pas van de postbank kan je daar gewoon pinnen
pi_39840955
Ik vertrek donderdag naar Hurghada! Ben benieuwd!
pi_39884449
Nog een vraagje:
Wat voor schoeisel is het handigste tijdens een rondreis door Egypte?
Stevige schoenen, gypies, sandalen, slippers (teva's)?? Ik bedoel, het lijkt me niet echt lekker om met 40 graden in dichte schoenen te lopen, maar de hele dag zand en steentjes tussen je voeten met sandalen is ook niet zo'n succes denk ik. Wie kan me adviseren??
pi_39885172
Ik zou teva sandalen meenemen, tenminste als je daar goed in voelt hé en mss een paar slippers als afwisseling. dichte schoenen zou ik niet aankunnen in die hitte ... zand en steentjes zullen wel meevallen denk k. veel plezier alleszins!
  maandag 17 juli 2006 @ 15:01:38 #118
139643 lilalush
smells good
pi_39907720
In september ga ik een week naar Dahab. Zelf ga ik mijn Padi halen. Mijn vriend heeft zijn advanced duikbrevet al dus die heeft een 10 duiken pakket genomen.
Schijnt dat Dahab 's werelds mooiste koraal duik-gebieden heeft! Heb er nu al enorm veel zin in.
Naast het duiken gaan we ook andere dingen ondernemen zoals een overnachting onder de sterrenhemel in de woestijn.
pi_39918784
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:09 schreef OrientalRed het volgende:
Nog een vraagje:
Wat voor schoeisel is het handigste tijdens een rondreis door Egypte?
Stevige schoenen, gypies, sandalen, slippers (teva's)?? Ik bedoel, het lijkt me niet echt lekker om met 40 graden in dichte schoenen te lopen, maar de hele dag zand en steentjes tussen je voeten met sandalen is ook niet zo'n succes denk ik. Wie kan me adviseren??
Ik weet niet wat je wandel plannen zijn bij 40 'C. De lokale bevolking loopt niet op dure sandalen als ze schoenen hebben . Wat je van te voren kunt raden is dat het op prijs wordt gesteld als je als rijke toerist (zelfs met bijstand uitkering ben je daar mega rijk) je ook fatsoenlijk kleed; Schone en hele kleding. Een beetje slipper /sandaal aan de voet volstaat. (Als je daar de straten ziet weet je dat duur schoeisel overdone is, stof, drab en ruwe stenen maakt elke schoen binnen een week tot een zwervers 2' handsje)

Want als je zelfstandig rondreist dan kom je mogelijk ook in minder rijke buurten. En toevallig hebben die buurten vaak een slecht afval ophaal systeem en het kan zelfs een enkele keer voorkomen dat de riolering zichtbaar defect is. Het lastige is dat je s'ochtend niet weet of je een stinkstraat zult kruisen. Neem dus afspoelbaar schoeisel en misschien nog een paar luchtige dichte schoenen/laarzen voor het echte ruige woestijn werk (rotsen).
pi_39946929
teva's dus
pi_39953649
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 18:22 schreef moon1702 het volgende:
teva's dus
Die heb ik dus ook maar gekocht... Met teva's, dichte schoenen en slippers moet het gaan lukken. En anders komen ze vast nog wel op andere plaatsen ter wereld van pas.
Thanks
pi_39953705
Ik twijfel een beetje of ik Teva's ga kopen want veel ga ik toch niet lopen met die hitte, ik heb ook gewone sandaaltjes en misschien koop ik daar nog wat slippers.
pi_39962434
Als dames schoentip; hakken worden daar allleen gedragen op hoogtij feestdagen. Een beetje dames hak is daaral olala sexy. Niet vreemd want zo'n schoen is alleen in luxeuse omgeving draagbaar.

FOK!fotograaf woensdag 19 juli 2006 @ 08:47:12 #124
13368 NiGeLaToR
pi_39964794
Goede wandelschoenen met luchtige sokjes doen het ook prima in dit soort klimaat, zolang de dingen maar ademen. Ik heb nog nooit last van oververhitte voeten gehad, alleen van bladeren door slippers of hoofdpijn door een zonnesteek

Enfin, tis dus ook beetje persoonlijk, als ik jullie shoestring reizen zie denk ik dat wij iets wat luxueuzer aan de slag gaan met al inclusive cruiseboot en hotel enzo. Moet zeggen dat zo'n shoestring reis ook z'n charme heeft, maar 'n beetje luxe op vakantie misstaat ons ook niet

Als je gaat duiken en je kan een IDD-brevet halen ipv PADI zou ik dat zeker aanraden. PADI staat niet voor niets voor 'Pay And Die Instandly' of 'Put Another Dollar In' en zo nog wat van die naampjes
  woensdag 19 juli 2006 @ 11:13:26 #125
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_39968245
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 08:47 schreef NiGeLaToR het volgende:

Als je gaat duiken en je kan een IDD-brevet halen ipv PADI zou ik dat zeker aanraden. PADI staat niet voor niets voor 'Pay And Die Instandly' of 'Put Another Dollar In' en zo nog wat van die naampjes
Ja, en er zijn ook zoveel verschillen tussen PADI en IDD Waarom zou je een IDD brevet gaan halen als je wereldwijd terechtkunt met PADI. In plaats van overal buiten NL uitleggen dat IDD echt een duikorganisatie is.
Voordeel van PADI is ook dat als je een keer je brevet vergeten bent, een PADI-lid kan inloggen op de site en je brevetten op kan vragen. In tegenstelling tot IDD, waar je moet hopen op de snelheid van het personeel en de goedheid of ze een faxje willen sturen. Is lekker duiken dan in het weekend als het hoofdkantoor dicht is.

Met duiken moet je vooral op jezelf letten, dat doet de organisatie echt niet voor je. En je OW- cursus staat of valt met je instructeur.. Helaas ken ik een berg IDD-instructeurs die een cross-over maakten naar PADI en niet door de theorie kwamen.. Hmm.. Tegelijkertijd ken ik ook een berg PADI-instructeur die de overstap maakten naar IDD en daarvan heeft er geen enkele gefaald.

Qua centjes maakt het ook geen drol uit, dus zie ik het voordeel van een IDD-brevet nog steeds niet.. Gewoon zelf je ogen open houden. En zeker in Egypte, waar de apenduikscholen als paddestoelen de grond uit schieten. Vraag naar goede duikscholen bij ervaren duikers, die weten waarop ze moeten letten en kunnen je de juiste namen geven.
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')