En dat ga ik dus in september doen.. naar Hurghada en naar Luxor.. ben echt zo benieuwd.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:09 schreef tass het volgende:
We zijn net terug uit Hurghada en het was helemaal SUPER, werkelijk genoten
We zaten in het Beach Albatros Hotel en gelijk aan het strand nog eens. Nu weet ik ook waarom ik hier nooit de zee in wil :-D
De riffen bij het hotel zijn helemaal dood. Ook door een inham zitten er ook geen vissen en moet je een stuk dieper om ze te zien.
Naast het hotel lag een onbewerkt stuk strand, en daar waren na een paar meter de vissen al te zien, groot verschil dus.
Maar snorkelen op zei bij Giftun Island is werkelijk fantastisch. De meeste mooie gekleurde en grote vissen gezien, aan te bevelen dus.
Hurghada is een chaos, maar wel grappig om mee te maken. Rijden zonder licht, geen markeringen op het beton, inhalen links en rechts en ff toeteren en gewoon 100 of harder door de hoofdtraat.
Zorg wel dat je een Egyptenaar als bodygaurd meeneemt om te winkelen, want dan kan je rustig lopen, anders word je werkelijk de winkels ingetrokken.
En afdingen bij het leven. Tis echt geweldig. Ze vragen voor iets 400 pond (= rond de 60 euro) en je koopt het voor 80 pond (= rond de 12 euro) om je rot te lachen, en dan maken ze er nog winst op :-D
Luxor was geweldig, maar wel heet. Echt heet, in de Vallei der Koningen geen zuchtje wind ter afkoeling. Maar goed, ik vond het zalig dus.
Kan het iedereen aanbevelen gewoon
Salam :-D
Ik zit bij een Rabobank en die hebben ook een Maestro-logo erop staan en vorig jaar had ik nergens problemen met pinnen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:58 schreef OrientalRed het volgende:
Waarschijnlijk is de vraag ooit al eens gesteld, maar...
Hoe zit het met pinnen in Egypte. Ik geloof vast dat er genoeg pinautomaten zijn, maar volgens de wesite van Shoestring, waarmee ik volgende week vertrek, kan dat alleen met pasjes met Cirruslogo. Nu heb ik natuurlijjk weer een postbank-pasje met Maestro-logo.
Volgens iemand van de (te-coole-)Postbank-chat schijnt het ook met hun pasje te kunnen.
Heeft iemand ervaring???
P.S. Wat is het handigste om mee te nemen naar Egypte: Bankpas, Creditcard, of ook nog wat contant geld (Eg. ponden, of ook Euro of Dollar
Gr.
W
Ik heb vorig jaar "Egypte Avontuurlijk" gedaan van Shoestring. Als je de gids "Ahmed de Kameel" krijgt, doe um de groetenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:24 schreef OrientalRed het volgende:
Ik ga de reis "Egypte Totaal" van 15 dagen doen.
http://www.shoestring.nl/www/index.php?m=brochure&selectie1=4&reiscode=GRSSES
Dus ik kan ook pinnen bij automaten met alleen Cirrus-logo, en die dus geen Maestro-logo hebben?
Ontzettend veel zin in!
Bedankt voor de antwoorden!
Gr.W
Met een pas van de postbank kan je daar gewoon pinnenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:24 schreef OrientalRed het volgende:
Ik ga de reis "Egypte Totaal" van 15 dagen doen.
http://www.shoestring.nl/www/index.php?m=brochure&selectie1=4&reiscode=GRSSES
Dus ik kan ook pinnen bij automaten met alleen Cirrus-logo, en die dus geen Maestro-logo hebben?
Ontzettend veel zin in!
Bedankt voor de antwoorden!
Gr.W
Ik weet niet wat je wandel plannen zijn bij 40 'C. De lokale bevolking loopt niet op dure sandalen als ze schoenen hebbenquote:Op zondag 16 juli 2006 20:09 schreef OrientalRed het volgende:
Nog een vraagje:
Wat voor schoeisel is het handigste tijdens een rondreis door Egypte?
Stevige schoenen, gypies, sandalen, slippers (teva's)?? Ik bedoel, het lijkt me niet echt lekker om met 40 graden in dichte schoenen te lopen, maar de hele dag zand en steentjes tussen je voeten met sandalen is ook niet zo'n succes denk ik. Wie kan me adviseren??
Die heb ik dus ook maar gekocht... Met teva's, dichte schoenen en slippers moet het gaan lukken. En anders komen ze vast nog wel op andere plaatsen ter wereld van pas.quote:
Ja, en er zijn ook zoveel verschillen tussen PADI en IDDquote:Op woensdag 19 juli 2006 08:47 schreef NiGeLaToR het volgende:
Als je gaat duiken en je kan een IDD-brevet halen ipv PADI zou ik dat zeker aanraden. PADI staat niet voor niets voor 'Pay And Die Instandly' of 'Put Another Dollar In' en zo nog wat van die naampjes
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |