abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37482430
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 11:27 schreef Rietvaerder het volgende:
Aha, nice. Waarom perse minimaal 4 sterren? Waarschijnlijk word het wel Hurghada omdat m'n ouders een strand willen

Daar nog aanraders toevallig?
4* omdat Egypte niet echt bekend staat om hun properheid zeg maar, je wilt toch op z'n minst een lekkere douche pakken en het gevoel hebben dat je er schoon uit komt bijvoorbeeld.
Zelf ben ik 2 keer naar Hurghada geweest, niet echt mijn stekkie, maar Golden 5 en Hilton Plaza waren wel goed. Het is wel een aantal jaren geleden, Hurghada was 1 grote bouwput, dus er zal nu keus genoeg zijn, wat het niet makkelijker maakt.
God vergeeft me wel....het is immers zijn vak...!!!
pi_37483280
Ik ben net terug van een weekje Hughada, EN HET WAS ECHT TOP!!!!! zal ff vertellen waarom:

We zaten in Hotel Triton Empire (geboekt via Isropa). Het kostte voor 8 dagen ¤ 360 p.p. met alle toeslagen etc.
Het hotel is echt prima, als ik ooit weer naar Hurghada ga heb ik er geen probleem mee om weer in dit hotel te zitten: HELE vriendelijke/behulpzame mensen, schoon, prima ontbijt, huge kamer (ong 20 m2).
Het hotel heeft ook een beach resort op 100 meter lopen waar je dus aan het strand kunt liggen, echt prima..ook lekker eten daar en heel cheap..

Wat ik echt heerlijk vond is dat de mensen van het hotel absoluut niet moeilijk deden: bv. de laatste dag vertrokken wij om 15:00 met de bus naar het vliegveld, terwijl we om 12:00 moesten uitchekken. Om nog een goede laatste stranddag te hebben konden we om 14:00 ff een sleutel krijgen van een kamer om ff snel te douchen/omkleden..echt prima...

Verder dit:
Hurghada bestaat uit verschillende delen:
-Sagalla is het grote centrum met het massa-toerisme..alles is hier toegespitst op toeristen, heel druk, heel veel restaurants, veel bars, erg schreeuwerig allemaal
-Dahar veel rustiger, minder toeristen, soms moet je ze echt zoeken. Veel locals op straat, niet alleen mannen gelukkig maar ook heel veel egyptische families (vrouwen+kinderen). Gaf mij echt het gevoel in Egypte te zijn.

Triton Empire staat dus in Dahar. ik vond het heerlijk..we zijn 2 keer in Sagalla geweest maar vond het heerlijk om weer terug in Dahar te komen..lekker rustig, niet alleen maar van die malloten op straat, restaurants zijn veel goedkoper (PRIMA Libanees restaurant, mezze + hoofdgerecht + drinken: 11 euro pp)

Busjes/taxi
Tussen de stadsdelen kun je met busjes reizen, maar er rijden ook taxi's.
Dit is de regel:
LEEG BUSJE = Taxi
GEVULD BUSJE = Bus

Busritje kost 2 pond (¤ 0,30), taxi soms 20 pond.
Als er een leeg busje stopt en hij zegt 'yes bus, bus' is het ook gewoon een taxi, let dus op!

Excursies
Wij waren dus met Isropa en gelijk bij aankomst krijg je info over excursies.
ff een tip: BOEK NIETS BIJ JE TOEROPERATOR!!!

Wij hebben gewoon bij een local geboekt, was echt perfect!!
Als je vraagt aan iemand van de reisorganisatie dan zeggen ze dat het bij locals gevaarlijk is enzenz. maar da's allemaal gelul: in hun brief staat bij de kleine lettertjes dat 'alle excursies worden uitgevoerd door externe organisaties en dat de reisorganisatie geen verantwoordelijkheid heeft'
M.a.w. als ik bij een local boek, en jij bij de reisorganisatie, dan kunnen we heel goed met dezelfde excursie meegaan..alleen betaal jij veel meer!

We hebben 3 excursies gedaan:
Prijzen p.p.:
- Snorkelen (moet je echt doen, net Finding Nemo!!): van 08:00 tot 18:00 bezig geweest: ¤14 (bij touroperator ¤50)
- 1 dag Luxor: echt wel de moeite waard, kun je tenminste zeggen dat je in Egypte bent geweest: ¤22 (anders 75)
- Quad safari: geweldig, door de woestijn crossen en bij bedoeinen eten ¤ 25 (anders 55)

Kortom mijn vakantie was echt hemels: het hotel was perfect, de omgeving en het strand ook, we hebben 0 vervelende ervaringen gehad met mensen, het land is prachtig. De excursies zijn nog betaalbaar en van ZEER GOEDE KWALITEIT en dat vergroot ook de vreugde

Anyways, weet ff niet meer concreet iets te melden, maar post maar gewoon een vraag dan zal ik hem beantwoorden

Ma'a salama!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 12:29:55 #53
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_37483891
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 12:09 schreef Irakkie het volgende:
Ik ben net terug van een weekje Hughada, EN HET WAS ECHT TOP!!!!! zal ff vertellen waarom:
Hee gaaf! Dit klinkt wel goed. Van zulke reclame moeten reisbureau's het hebben

Zet hem iig in m'n lijstje er bij....

Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad, hoe was 't weer? Er zullen me vast nog wel wat vragen te binnen schieten
pi_37503565
Het weer was echt perfect..ik heb veel gehoord dat het in juli/augustus echt heel erg heet is, maar nu was het echt prima..ik ben poepie-bruin, het was zo'n 30 graden iedere dag met een beetje een windje, echt heerlijk..zelfs Luxor viel qua temperatuur mee
pi_37503756
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:00 schreef Irakkie het volgende:
Het weer was echt perfect..ik heb veel gehoord dat het in juli/augustus echt heel erg heet is, maar nu was het echt prima..ik ben poepie-bruin, het was zo'n 30 graden iedere dag met een beetje een windje, echt heerlijk..zelfs Luxor viel qua temperatuur mee
Lucht temperatuur is zeker aangenaam in het voorjaar, alleen het water temperatuur in de Rode Zee is lekkerder in het najaar.
pi_37569518
quote:
Op zondag 30 april 2006 17:36 schreef Susie het volgende:
Ik ben twee keer in Hurghada geweest. De eerste keer alleen maar op het resort vertoefd (was ook een perfect hotel (Siva Grand Beach), dus wat wil je?).

Verder vind ik Egypte helemaal top!
Ik vind dat altijd zo zonde, om niet verder te komen dan je hotel/resort. Dan heb je toch helemaal geen indruk van het land ofzo?

Ik vind het ook fijn om bij het resort aan het strand te liggen maar ik wil toch ook wel graag wat van het land en de cultuur meekrijgen.
pi_37569719
Ik vind dat je vakantie naar Egypte eigenlijk niet compleet is zonder een bezoek aan Luxor, Cairo en minstens een dagje snorkelen
pi_37579518
en thee drinken bij de vriendelijke bevolking daar, moet er zeker ook nog bij!
pi_37583453
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 16:08 schreef moon1702 het volgende:
en thee drinken bij de vriendelijke bevolking daar, moet er zeker ook nog bij!
Heb ik ook gedaan!! bij de zus van een verkoper...echt super lief..die gast is ook echt een soort vriend geworden daar..(voor de Hurgahda gangers: zijn winkeltje zit in de straat van het Triton Empire richting de rotonde..Winkel heet 'Nova' ofzo, de jongen heet Habub) echt een koning....

De mensen zijn echt van goud daar (naja, niet alle natuurlijk )

En idd is je vakantie echt totaal anders als je wat excursies gaat doen..voor het geld hoef je het niet te laten (althans, zie boven) en zelfs Luxor is het reizen wel waard...
  vrijdag 5 mei 2006 @ 21:19:19 #60
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_37587092
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 10:41 schreef Sjappie het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd zo zonde, om niet verder te komen dan je hotel/resort. Dan heb je toch helemaal geen indruk van het land ofzo?

Ik vind het ook fijn om bij het resort aan het strand te liggen maar ik wil toch ook wel graag wat van het land en de cultuur meekrijgen.
Heb je helemaal gelijk in hoor! Maar het was mijn eerste vakantie met mijn vriendje, beetje wennen nog enzo.... Tweede keer zijn we wel naar Hurghada geweest, maar we vonden het allebei niet zo geweldig, waarschijnlijk verkeerde gedeelte gezien Die tweede keer zijn we ook wezen vissen en hebben we gesnorkeld, niet zo'n hele dag met een boot weg, maar met zijn tweeen even verder bij het hotel (daar was namelijk een groot rif).

Omdat wij hoog zomer zijn geweest, was het voor ons zeker niet te doen om naar Luxor of Cairo te gaan. Op dat moment zou het in de stad zo'n 50 graden geweest zijn! Dat hadden we vernomen van andere vakantiegangers (1 jongen heeft daar een zonnesteek opgelopen). Leek ons dus niet zo'n fijn plan. Maar ik wil dus zeker nog een keer die richting op, maar dan niet in juli, zodat we dat wel kunnen doen, lijkt me namelijk ontzettend prachtig!!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_37596199
juli is inderdaad heel warm voor Luxor maar ik ben toch blij dat ik het heb gedaan.
Ooit wil ook nog eens terug om het opnieuw te gaan bekijken, als het wat frisser is en dan ook naar Caïro en Aswan.
pi_37598291
Niemand een Nijlcruise gedaan daarzo ?
Ik vond het wel wat hebben, maar wil toch nog wel eens terug om op eigen houtje rond te reizen.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 14:59:55 #63
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_38232600
Nog tips voor hostels in Cairo iemand?
Before all else, be armed.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 15:53:58 #64
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_38373001
wij gaan naar dit hotel in Caïro: het Marriott
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
  dinsdag 30 mei 2006 @ 16:16:28 #65
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_38373925
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 12:09 schreef Irakkie het volgende:

Verder dit:
Hurghada bestaat uit verschillende delen:
-Sagalla is het grote centrum met het massa-toerisme..alles is hier toegespitst op toeristen, heel druk, heel veel restaurants, veel bars, erg schreeuwerig allemaal
-Dahar veel rustiger, minder toeristen, soms moet je ze echt zoeken. Veel locals op straat, niet alleen mannen gelukkig maar ook heel veel egyptische families (vrouwen+kinderen). Gaf mij echt het gevoel in Egypte te zijn.
Grappig dat je dit schrijft. Volgens mij is het voor elke toerist even uitzoeken welk centrum hij/zij fijner vindt. Ik ben bv een stuk doller op Sakalla. Daar kan ik me lekker tussen de toeristen begeven en als ik een beetje afstand hou wordt ik niet aangesproken of wat dan ook. In Dahar is blond toch eerder een uitzondering en vind ik vaak een onaangename sfeer hangen, zeker als ik er in mn uppie rondloop.
In mn omgeving zie ik dat ook.. de meeste mensen preferen Hurghada om te wonen en rond te hangen, een klein aantal vindt juist Dahar heel prettig.
Maar peanuts en nirwana zullen blij zijn geweest met je:)
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_38468062
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 09:49 schreef moon1702 het volgende:
juli is inderdaad heel warm voor Luxor maar ik ben toch blij dat ik het heb gedaan.
Ooit wil ook nog eens terug om het opnieuw te gaan bekijken, als het wat frisser is en dan ook naar Caïro en Aswan.
iemand een idee wat de beste reisperiode is? what about februari of is het dan bijvoorbeeld te koud in aswan e.d.? ik wil een reis doen van cairo, naar de woenstijn, luxor en eindigen in dahab, zou lekker zijn als het een beetje lekker weer is, je hoort de laatste tijd steeds meer verhalen over sneeuw in de winter in egypte, ten minste er zijn mensen die me dat proberen wijs te maken...

alvast bedankt voor de reacties..
Carpe diem
pi_38468384
Sneeuw?

Ik was er december januari vorig jaar, in Hurghada en Luxor. Hurghada was zo'n 25/30 graden overdag, 15 snachts. Luxor 35 overdag, ook zo'n 15 snachts. Je hebt een vest nodig voor de frisse wind en als de zon onder gaat, maar je moonboots kan je thuislaten hoor
Where facts are few, experts are many.
pi_38468913
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 11:23 schreef Atreidez het volgende:
Sneeuw?

Ik was er december januari vorig jaar, in Hurghada en Luxor. Hurghada was zo'n 25/30 graden overdag, 15 snachts. Luxor 35 overdag, ook zo'n 15 snachts. Je hebt een vest nodig voor de frisse wind en als de zon onder gaat, maar je moonboots kan je thuislaten hoor
dank je!

haha, nou ik denk dat het ook wel meevalt... maar ehm, het gaat dan met name om de woestijn, weet iemand wat het klimaar daar is?
Carpe diem
pi_38469219
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 11:37 schreef klossie het volgende:
je hoort de laatste tijd steeds meer verhalen over sneeuw in de winter in egypte ?????
[..]

dank je!

haha, nou ik denk dat het ook wel meevalt... maar ehm, het gaat dan met name om de woestijn, weet iemand wat het klimaar daar is?
Je kan proberen om je snowboard mee te nemen, sneeuwt het niet, dan kan je nog altyd sandboarden.
Maar voor in de woestijn is het aan te raden om een zonnebril, sjaal voor de stof, en water bij de hand te hebben, en eventueel iets warms voor s'avonds.
Ligt er natuurlijk aan wanneer je gaat en met welk vervoer je wilt reizen.
pi_38471955
Ik was in maart in de woestijn en het was er overdag tegen de 30 graden en 's nachts werd het 5 graden. In Siwa verhuren ze wel snowboards maar deze zijn bedoeld om te sandboarden.
pi_38625673
haha duidelijk, ik nam het sneeuw verhaal al niet zo serieus, nu zeker niet meer.
Carpe diem
  vrijdag 9 juni 2006 @ 14:54:39 #72
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_38694269
Wij gaan ook binnenkort

Vraagje: wat is handiger om mee te nemen (lees: waarmee kun je betalen) euro's, dollars of de egyptische pond?
Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
pi_38694577
Euro's zijn erg gewild daar, maar ik zou toch aanraden gewoon met Egyptische ponden te betalen. De bank is gewoon te vertrouwen, maar bij zaakjes heb je kans dat je met euro's in een omwisseltruc trapt. Overigens zijn alle prijzen op de kaarten gewoon in Egyptische ponden aangegeven. Ik zelf pinde gewoon met me pasje uit de muur daar.. 700 pond is 100 euro, en daar deed ik soms ruim een week mee

Wat je iig niet hoeft te doen is je geld hier al omzetten in dollars of een andere valuta, om daar het weer in te wisselen voor EGP's. Oh, en wissel (of pin) niet teveel om.. je moet het geld namelijk opmaken (kan niet terugwisselen geloof ik).
  vrijdag 9 juni 2006 @ 15:14:24 #74
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_38694970
Atreidez,

bedankt voor je snelle antwoord! We gaan naar een AI hotel dus veel geld nemen we zowiezo niet mee. losse euros voor het visum en hier en daar wat fooi kan dus geen kwaad en dan idd wat ponden (voor het geval we geen pinautomaat tegen komen)
Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
pi_38695240
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:54 schreef Magic666 het volgende:
Wij gaan ook binnenkort

Vraagje: wat is handiger om mee te nemen (lees: waarmee kun je betalen) euro's, dollars of de egyptische pond?
Euro's meenemen, zijn ze dol op wissel een paar euro op het vliegveld, een beetje ponden is altijd handig.
pi_38775495
Pinnen daar kost 2,25 per keer dat je pint, maar ik weet niet of dat per (Nederlandse) bank verschillend is...
pi_38778367
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:22 schreef Irakkie het volgende:
Pinnen daar kost 2,25 per keer dat je pint, maar ik weet niet of dat per (Nederlandse) bank verschillend is...
Ik betaalde niks met Rabobank. Gewoon me normale pinpasje gebruikt he, geen CC ofzo..
  zondag 18 juni 2006 @ 20:50:19 #78
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_38981201
Wij vertrekken over 11 dagen naar Hurghada en ik kijk er zeer naar uit. Al is het alleen maar om alles wat ik hier heb gelezen :-D
Heerlijk al die Egypte topics. En mijn voornaamste doel is toch Luxor. Dan maar heet, maar dat vind ik alleen maar lekker _0-
Straks sta ik daar waar Howard Carter ook stond.... hopen dat die 11 dagen wachten snel om zijn :-D
  donderdag 22 juni 2006 @ 14:30:25 #79
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_39112407
hoe zit t trouwens met vaccinatie? Is het raadzaam om je in te leten enten?
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_39128205
Ik lees overal dat vaccinaties alleen écht belangrijk zijn als je van plan bent veel rond te gaan reizen.... Als je in een toeristisch dorp/stad zit schijnt het niet echt nodig te zijn.
Nee.
pi_39139645
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 21:58 schreef PimD het volgende:
Ik lees overal dat vaccinaties alleen écht belangrijk zijn als je van plan bent veel rond te gaan reizen.... Als je in een toeristisch dorp/stad zit schijnt het niet echt nodig te zijn.
Niet dus!! In Hurghada was er een aantal jaar geleden een hotel waar de dokter inwonend was. En niet zonder reden.

Dus niet bezuinigen en gewoon je inentingen halen!
  vrijdag 23 juni 2006 @ 11:38:45 #82
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_39143327
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:31 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Niet dus!! In Hurghada was er een aantal jaar geleden een hotel waar de dokter inwonend was. En niet zonder reden.

Dus niet bezuinigen en gewoon je inentingen halen!
Dat zal meer met de vloek van de farao te maken hebben dat met DTP of Hep A, hoor.
Luister, als je het vergoed krijgt of zelf het geld hebt: lekker vaccinaties halen. Beter mee verlegen. Maar voor Hurghada is het geen noodzaak.
pi_39143950
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 11:38 schreef Here2Stay het volgende:

[..]

Dat zal meer met de vloek van de farao te maken hebben dat met DTP of Hep A, hoor.
Luister, als je het vergoed krijgt of zelf het geld hebt: lekker vaccinaties halen. Beter mee verlegen. Maar voor Hurghada is het geen noodzaak.
In landen als Turkije en Egypte komt polio nog gewoon voor. Dus alleen voor die ziekte mag je je al inenten, een remedie is er na het oplopen niet tegen.
Hepatis A loop je doordat de kok nadat hij naar het toilet is geweest zijn handen niet heeft gewassen. Of doordat de sla bevuild is met mest besmet met hep A.
Beide zijn een groot risico in deze landen. De buitenkant van de hotels ziet eer goed uit, jij ziet echter de keuken niet.
Dus neem die inenting. Voor Hep A twee keer een shot en je bent voor de komende 10-15 jaar beschermd.
Doe je het niet dan is de rest van je leven je lever aan gort. Aan jou de keuze.
pi_39143972
dubbel
  vrijdag 23 juni 2006 @ 12:27:11 #85
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_39145091
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 11:54 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

In landen als Turkije en Egypte komt polio nog gewoon voor. Dus alleen voor die ziekte mag je je al inenten, een remedie is er na het oplopen niet tegen.
Hepatis A loop je doordat de kok nadat hij naar het toilet is geweest zijn handen niet heeft gewassen. Of doordat de sla bevuild is met mest besmet met hep A.
Beide zijn een groot risico in deze landen. De buitenkant van de hotels ziet eer goed uit, jij ziet echter de keuken niet.
Dus neem die inenting. Voor Hep A twee keer een shot en je bent voor de komende 10-15 jaar beschermd.
Doe je het niet dan is de rest van je leven je lever aan gort. Aan jou de keuze.
Ter info: exact tien dagen geleden nog in verschillende keukens in Hurghada geweest. Verder ben ik het met je eens dat het verstandig is je wel te laten inenten, maar ik heb lang genoeg gewoond in Hurghada om te weten dat de kans dat je DTP of Hep A oploopt in een weekje strand miniem is. Dat het een groot risico is ben ik dus niet met je eens. Sowieso word je als toerist geacht een beetje op te passen, omdat je wel snel de pineut zal zijn met buikgriep.

Dus boek je een last-minute en je hebt die inentingen niet.. zou ik me niet laten weerhouden. Heb je de tijd ze te halen: zeker doen bij de GGD en lekker claimen bij je zorgverzekeraar. Hep A kost geloof ik 56 euro per keer en DTP nog geen tientje.
pi_39146175
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 12:27 schreef Here2Stay het volgende:

Ter info: exact tien dagen geleden nog in verschillende keukens in Hurghada geweest. Verder ben ik het met je eens dat het verstandig is je wel te laten inenten, maar ik heb lang genoeg gewoond in Hurghada om te weten dat de kans dat je DTP of Hep A oploopt in een weekje strand miniem is. Dat het een groot risico is ben ik dus niet met je eens. Sowieso word je als toerist geacht een beetje op te passen, omdat je wel snel de pineut zal zijn met buikgriep.

Dus boek je een last-minute en je hebt die inentingen niet.. zou ik me niet laten weerhouden. Heb je de tijd ze te halen: zeker doen bij de GGD en lekker claimen bij je zorgverzekeraar. Hep A kost geloof ik 56 euro per keer en DTP nog geen tientje.
de last-miutes en het daardoor niet kunnen inenten baart de ggd's grote zorgen. Mensen gaan tegenwoordig erg makkelijk met hun gezondheid om omdat het maar 3 uurtjes vliegen is. En omdat het zo dichtbijhet daarom wel in orde zal zijn met de orde en netheid in de keuken van hun hotel of restaurant.
De waarheid is dat het Middellands Zeegebied een risicogebied is voor Hep A.
Als je nu twijfelt over een vakantie die je over een weken wilt gaan maken dan zijn de DTP en de Hepatis A vaccinaties die je nu overweging moet nemen. Ze zijn beide erg lang houdbaar. En voorkomen is beter want genezen is niet altijd mogelijk.

Waarom willen mensen het geld uitgeven aan de vakantie maar niet aan het behoudt van hun gezondheid?
  FOK!fotograaf woensdag 28 juni 2006 @ 10:41:21 #87
13368 NiGeLaToR
pi_39313448
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 13:03 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

de last-miutes en het daardoor niet kunnen inenten baart de ggd's grote zorgen. Mensen gaan tegenwoordig erg makkelijk met hun gezondheid om omdat het maar 3 uurtjes vliegen is. En omdat het zo dichtbijhet daarom wel in orde zal zijn met de orde en netheid in de keuken van hun hotel of restaurant.
De waarheid is dat het Middellands Zeegebied een risicogebied is voor Hep A.
Als je nu twijfelt over een vakantie die je over een weken wilt gaan maken dan zijn de DTP en de Hepatis A vaccinaties die je nu overweging moet nemen. Ze zijn beide erg lang houdbaar. En voorkomen is beter want genezen is niet altijd mogelijk.

Waarom willen mensen het geld uitgeven aan de vakantie maar niet aan het behoudt van hun gezondheid?
Overigens zijn inentingen zelf ook niet risicoloos, als je lastminute gaat en je dan alsnog laat inenten heb je een risico dat je ziek van de intenting op vakantie gaat. Een inenting is een vrijwillige besmetting met een 'mak' virus, niet iedereen kan daar goed tegen...

Wij zijn de halve wereld over geweest zonder inentingen en dat gaat tot nu toe prima. Een inenting beschermt je ook lang niet 100% tegen besmetting, maar maakt de kans dat je ziek wordt bij een besmetting kleiner! Een goede gezondheid, properheid (gewoon veel ontsmettingsshit mee, erg kritisch zijn met eten en veel water uit gesloten flessen drinken) en uitkijken waar je heen gaat en watje doet zijn minstens zo of zo niet belangrijker dan inentingen.

De GGD is gretig met het inenten, die willen je al platspuiten als je naar Staphorst gaat kamperen, daar verdienen ze namelijk geld aan. De zorg in Nederland is big business, dus weeg het gewoon goed af! Overigens kun je je voor veel dingen (parasieten, malaria) niet of slecht inenten, dus 'n inenting vrijwaard je niet van oplettendheid en properheid.
pi_39313721
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 10:41 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Overigens zijn inentingen zelf ook niet risicoloos, als je lastminute gaat en je dan alsnog laat inenten heb je een risico dat je ziek van de intenting op vakantie gaat. Een inenting is een vrijwillige besmetting met een 'mak' virus, niet iedereen kan daar goed tegen...
Polio is zeker is geen verzwakt virus! Het polio-vaccin is een geinactiveerd vaccin.

Alleen bij massa vacccinaties wordt gebruik maakt van het verzwakte vaccin en dat is alleen in derde wereld landen en ook daar gaan ze in de toekomst over op het IPV vaccin ipv het huidige OPV (= Orale Polio Vaccine)

Difterie is het toxoid dus ook niet een verzwakt beestje.

en kinkhoest zijn onderdelen van de cel en dus ook niet verzwakt.

Zorg dat je bronnen goed zijn.

BMR, Bof, Mazelen, Rubella (rode hond) zijn echter wel verzwakt maar dit is geen standaard reizigers vaccin.
  FOK!fotograaf woensdag 28 juni 2006 @ 10:58:34 #89
13368 NiGeLaToR
pi_39313935
Ben ook geen expert, maar dan nog ken ik voldoende verhalen van mensen die ziek worden van inentingen. Ik wil alleen aangeven dat inentingen zelf niet risicoloos zijn en ook niet gezien moeten worden als de heilige graal. Als de GGD dan zo nodig een statement over inentingen wil maken, laat ze dan duidelijk zijn over de status van die landen.. je weet zelf hoe 'aangeraden' werkt als je het zelf moet betalen... Winterbanden worden ook aangeraden, net als deugdelijk hang en sluitwerk, niet alleen over straat in het donker.. etc.

Enfin, gezien wat we van plan zijn en eerdere ervaringen laten we ons niet inenten voor 'n reisje Egypte. Wel ben ik benieuwd naar jullie verhalen en meningen over Egyptereizen, bijvoorbeeld via niletravel.nl. Ik zie daar een nijlcruise met nog een weekje in dit hotel:
http://www.vakantiereiswi(...)azur-horizon-resort/
Ik lees daar enkele negatieve berichten (slecht eten, veel russen, e.d.) en ook veel positieve berichten. Wat zijn de do's en don't's voor egypte in jullie ervaring?
pi_39315725
Russen kunnen idd een flink nadeel zijn. Degene die ik tegenkwam tijdens een meerdaagse excursie naar luxor waren niet echt gemanierd, zijn niet sociaal ten opzichte van buitenlanders en kunnen met ze allen een hoop kabaal maken...

Ik ben ook al 3 keer geweest trouwens, zonder inentingen. Waar ik op let met eten zijn dingen zoals rauwkost, ijs in me drinken en water wat niet uit een fles komt. De vloek van de farao heb ik zelfs nog nooit gezien. Vergeet niet dat je in Nederland zelf ook Hep op kan lopen, daar heb je echt Egypte niet voor nodig
pi_39320558
waarom een nijlcruise?
En geen felucca tocht? Een nijlcruise heeft als gevolg dat je nogal ver van het gewone volk afzit. De snelheid van reizen is wel lekker snel en luxe maar zo'n felucca tocht heeft zeer zeker zijn charme.

Zelf ben ik in Aswan op gestapt, heb er 1,5 dag opgezeten en dus aan boord geslapen. Daarna met een busje verder gegaan richting Luxor.
  FOK!fotograaf woensdag 28 juni 2006 @ 14:13:12 #92
13368 NiGeLaToR
pi_39320665
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:09 schreef Oceanonix het volgende:
waarom een nijlcruise?
En geen felucca tocht? Een nijlcruise heeft als gevolg dat je nogal ver van het gewone volk afzit. De snelheid van reizen is wel lekker snel en luxe maar zo'n felucca tocht heeft zeer zeker zijn charme.

Zelf ben ik in Aswan op gestapt, heb er 1,5 dag opgezeten en dus aan boord geslapen. Daarna met een busje verder gegaan richting Luxor.
Ben het concept Felucca tocht nog nergens tegen gekomen.
M'n vriendin wil graag op 'n bootje door het land trekken. Ik nam aan dat je voldoende van 't bootje afgelaten wordt om de gebieden rondom het water te verkennen ... of zie ik dat verkeerd?
pi_39378926
zo ik ga in september voor de vierde keer naar Egypte (om te duiken)
Ben in Safaga, Sharm el Sheik en El Gouna geweest. In september gaan we naar Marsa Alam.

Persoonlijk vond ik Safaga erg leuk omdat het dorp authentiek was toendertijd (wel een teringzooi, maar dat went). Het hotel was wel verschrikkelijk slecht, maar dat is geloof ik afgebroken. Eventjes naar Hurghada geweest om te shoppen, maar na 2 uur werden we daar gillend gek van de aggresieve verkopers.

Sharm el Sheik is een beetje meer het Salou van Egypte: een bruisend centrum met een MacDonalds en alles. Wel lekker om 's avonds even door de straat te flaneren en een hapje te eten. Het duiken is daar iets minder dan bij Safaga, vind ik.

El Gouna is een compleet nieuw dorp, wel in een mooie oosterse stijl gebouwd. Je krijgt daardoor wel een beetje een disneyland/efteling gevoel, maar het is er erg schoon en netjes. Van een nachtleven is daar ook geen sprake trouwens. Het duiken is er wel OK.

Straks dus naar Marsa Alam, nog 3 uur met de bus zuidelijk van Hurghada. Ik verwacht niet dat er iets te zien is, maar aangezien we wel elke dag duiken gaan maken zullen we wel veel in het hotel blijven 's avonds. Het duiken verwacht ik wel veel van omdat het in het diepe zuiden erg mooi schijnt te zijn in de Rode zee. Ik hoop eindelijk eens een keer haaien (of dolfijnen) te zien...
  FOK!fotograaf vrijdag 30 juni 2006 @ 09:34:52 #94
13368 NiGeLaToR
pi_39382381
Klinkt goed octopussy!

Wij hebben de duiksport vorig jaar in de Dominicaanse Republiek opgelopen, was daar op zich al erg mooi, al is het water rond dat gebied in het orkaan seizoen niet zo helder als het in de Rode Zee schijnt het zijn. Ook is het soms even zoeken naar koraal en visjes, veel is beschadigd en verpest - zoals het een toeristentrekpleister betaamd

Heb nog wel een vraagje aan je.. een duikarrangement kost niet heel veel geld, maar ik denk dat daar geen materiaalhuur bij zit - heb jij enig idee wat dat ons zal gaan kosten op locatie? We hebben feitelijk niets, dus moeten volledige uitrustingen huren.
pi_39383880
Ben paar jaar geleden naar Egypte geweest om te leren duiken. Duikschool Divers International bij t Hilton in Hurgada is erg goed. Vanuit Hurghada wat tripjes de desert in gemaakt en richting luxor.

Ik ben absoluut geen resort tijger en na een week bekroop me het "Groundhog Day" gevoel, toen maar besloten de stoute schoenen aan te trekken en zelf wat geregeld. Boot ticket gekocht, met de vleugelboot over de rode zee richting Sharm el Sheik. Vanaf daar met een oude peugeot 504 door de Sinai Desert op de bonnefooi richting Dahab gegaan, plaatsje gesticht door hippies in de jaren 60. Geweldige move, super relaxte plek en een van de meest bijzondere divespots ter wereld, de blue hole. Meer een backpackers sfeertje hier, overal hostels en cabins, en loungebars aan het water. heerlijk eten en lekker aan de shisha. De mensen in de Sinai zijn een stuk relaxter dan op t vaste land is mijn ervaring.

[img][http://www.pbase.com/4ph3x/image/19869890[/img]

Meer foto's van mijn trip vind je hier: http://www.pbase.com/4ph3x/egypt

[ Bericht 17% gewijzigd door aph3x op 30-06-2006 10:35:15 ]
Just because your voice reaches halfway around the world doesn't mean you're wiser than when it reached only to the end of the bar
pi_39384488
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 09:34 schreef NiGeLaToR het volgende:
Klinkt goed octopussy!

Wij hebben de duiksport vorig jaar in de Dominicaanse Republiek opgelopen, was daar op zich al erg mooi, al is het water rond dat gebied in het orkaan seizoen niet zo helder als het in de Rode Zee schijnt het zijn. Ook is het soms even zoeken naar koraal en visjes, veel is beschadigd en verpest - zoals het een toeristentrekpleister betaamd

Heb nog wel een vraagje aan je.. een duikarrangement kost niet heel veel geld, maar ik denk dat daar geen materiaalhuur bij zit - heb jij enig idee wat dat ons zal gaan kosten op locatie? We hebben feitelijk niets, dus moeten volledige uitrustingen huren.
Tja daar kan ik je niet mee helpen, ik heb altijd mijn eigen uitrusting meegenomen (ik duik ook in NL). Ik ben trouwens ook in de Dominicaanse republiek geweest en heb daar ook een paar duikjes gemaakt. Naast dat het ontzettend duur is, viel het ons ook ontzettend tegen. Alles wat groter was dan een paar centimeter was weggevist. De locals waar we mee gedoken hebben namen doodleuk harpoenen mee en zwommen als gekken.

En als je dan in de rode zee gaat duiken merk je de wereld van verschil. In Egypte zijn ze zo slim geweest om hun onderwaterwereld beschermd gebied te maken op veel plaatsen. Zo houden ze het duiktoerisme ook bij zich, want niemand zit te wachten op lelijke riffen met dood koraal en een gebrek aan leven.
pi_39384515
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 01:47 schreef octopussy het volgende:
zo ik ga in september voor de vierde keer naar Egypte.................

.........verwacht ik wel veel van omdat het in het diepe zuiden erg mooi schijnt te zijn in de Rode zee. Ik hoop eindelijk eens een keer haaien (of dolfijnen) te zien...
Ik ben verschillende keren naar Egypte geweest, zelf vind ik, hoe zuidelijker je gaat, des te mooier zijn de duikplekken.
Hurghada en Sharm is leuk voor een keer, of je zou speciaal voor een wrakduik op de Thistlegorm moeten gaan, dan is het praktisch om vanaf 1 van die 2 plaatsen te vertrekken naar de Thistle.

Bij Marsa Alam heb je de meeste kans om dolfijnen en white tips te zien, maar ik snap niet waarom je niet rechtstreeks naar Marsa Alam vliegt i.p.v. Hurghada.
Als je toch daar bent en het weer/wind laat het toe, moet je eigenlijk het wrak Salem Express niet overslaan.
i.i.g. het duiken is daar mooier dan in Hurghada, Sharm, Safaga en El Gouna.
Zelf zou ik nog eens naar Wadi Lahami willen, iets zuidelijker dan Marsa, het schijnt dat daar de mooiste plekken van Egypte onder water liggen.
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 09:34 schreef NiGeLaToR het volgende:
Als je slim bent koop je een duikbril met snorkel en vinnen, altijd handig voor op vakantie, en verder denk ik dat je rond de 20 euries moet neerleggen per dag.
pi_39384797
We vliegen naar Hurghada omdat er naar Marsa alleen op donderdag vluchten gaan. Wegens werk/studie kunnen we pas zaterdag weg. Ik had ook liever naar Marsa gevlogen, zeker gezien de rijstijl van de Egyptenaren.

Ik heb trouwens ook op de Thistlegorm gedoken vanuit Sharm. Vond het erg tegenvallen moet ik zeggen. Het is best duur (70 euro) en je moet 5 uur varen, en dan maar afwachten of de golven niet te hoog zijn (wat ons is gebeurd, konden we weer terug). Het wrak is helemaal kaal, zit geen spoortje koraal of begroeing op. Toen we bij de tweede duik het ruim in wilde gaan, lukt het me niet meer om te klaren dus ik ben nooit binnenin geweest. Misschien dat ik daaraan wel wat heb gemist.

Salem express lijkt me ook wel leuk om te beduiken, maar ik ben verder niet zo van het wrakduiken. Ik ga liever met mijn camera mooie naaktslakjes en ander spul fotograven (zie mijn website).
pi_39389328
i.d.d. de rijstijl in Egypte is een "extreme sport" op zich, ze doen toch geen licht aan, dus ik hoop dat je overdag in Hurghada aankomt ipv s'nachts.

Ik heb ze niet allemaal gezien maar het zijn trouwens mooie foto's op je site, ben benieuwd met welk toestel en onderwaterhuis je die hebt gemaakt.

De Thistle is eigenlijk van binnen de publiekstrekker, van buiten vond ik ook niet onaardig, en dat er praktisch niks tegen aan groeit komt door de soms sterke stroming die er staat.

Salem is ook echt de moeite waard, alleen het idee al dat er nog mensen binnen in het schip liggen, als je gaat, zou je je vooraf ff moeten verdiepen in de Salem, duikt toch heel anders als je de history ervan weet.

Mgoed.... het gaat off topic nu.
  FOK!fotograaf vrijdag 30 juni 2006 @ 15:12:59 #100
13368 NiGeLaToR
pi_39393099
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 10:48 schreef octopussy het volgende:

[..]

Tja daar kan ik je niet mee helpen, ik heb altijd mijn eigen uitrusting meegenomen (ik duik ook in NL). Ik ben trouwens ook in de Dominicaanse republiek geweest en heb daar ook een paar duikjes gemaakt. Naast dat het ontzettend duur is, viel het ons ook ontzettend tegen. Alles wat groter was dan een paar centimeter was weggevist. De locals waar we mee gedoken hebben namen doodleuk harpoenen mee en zwommen als gekken.
Ah, ik heb een andere ervaring. Opleiding gevolgd bij een duikschool in Sosua, die ook de lokale commandotroepen trained, dus dat was al een ervaring op zich. Verder kreeg je niet de kans ook maar 1 flipper in de buurt van het koraal te bewegen, die instructeur zat bovenop alle cursisten. Puik werk dus. Verder als ie een anker aantreft op het rif maakt ie het los en meld ie de captein dat ie op zoek moet gaan naar een nieuwe Voor de branding is alles inderdaad stuk, je moet nu of wat dieper of wat verder. Het barste van de vis, maar niet groter dan een centimeter of 20~30 inderdaad
quote:
En als je dan in de rode zee gaat duiken merk je de wereld van verschil. In Egypte zijn ze zo slim geweest om hun onderwaterwereld beschermd gebied te maken op veel plaatsen. Zo houden ze het duiktoerisme ook bij zich, want niemand zit te wachten op lelijke riffen met dood koraal en een gebrek aan leven.
Pcies, daar hoopten we al op. Op de Domrep is dat inzicht wat later gekomen, ze zijn er nu wel scherp(er) op maar koraal groeit niet zo snel

Overigens zeg je de domrep is duur, maar als ik kijk naar de prijzen in egypte betaal ik zo'n 155 euro voor 10 duiken (15,5 per duik) en dan moet ik nog 20,- per dag aan materiaalhuur betalen (35,5 euro per duik). Dat is een stuk prijziger dan in de DomRep, daar betaalden we zo'n 25,- euro (30USD) per duik incl uitrusting.

Bedankt allemaal voor de mooie verhalen, tips en info!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')