4* omdat Egypte niet echt bekend staat om hun properheid zeg maar, je wilt toch op z'n minst een lekkere douche pakken en het gevoel hebben dat je er schoon uit komt bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:27 schreef Rietvaerder het volgende:
Aha, nice. Waarom perse minimaal 4 sterren? Waarschijnlijk word het wel Hurghada omdat m'n ouders een strand willen![]()
Daar nog aanraders toevallig?

Hee gaaf! Dit klinkt wel goed. Van zulke reclame moeten reisbureau's het hebbenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:09 schreef Irakkie het volgende:
Ik ben net terug van een weekje Hughada, EN HET WAS ECHT TOP!!!!! zal ff vertellen waarom:

Lucht temperatuur is zeker aangenaam in het voorjaar, alleen het water temperatuur in de Rode Zee is lekkerder in het najaar.quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:00 schreef Irakkie het volgende:
Het weer was echt perfect..ik heb veel gehoord dat het in juli/augustus echt heel erg heet is, maar nu was het echt prima..ik ben poepie-bruin, het was zo'n 30 graden iedere dag met een beetje een windje, echt heerlijk..zelfs Luxor viel qua temperatuur mee

Ik vind dat altijd zo zonde, om niet verder te komen dan je hotel/resort. Dan heb je toch helemaal geen indruk van het land ofzo?quote:Op zondag 30 april 2006 17:36 schreef Susie het volgende:
Ik ben twee keer in Hurghada geweest. De eerste keer alleen maar op het resort vertoefd (was ook een perfect hotel (Siva Grand Beach), dus wat wil je?).
Verder vind ik Egypte helemaal top!![]()

Heb ik ook gedaan!! bij de zus van een verkoper...echt super lief..die gast is ook echt een soort vriend geworden daar..(voor de Hurgahda gangers: zijn winkeltje zit in de straat van het Triton Empire richting de rotonde..Winkel heet 'Nova' ofzo, de jongen heet Habub) echt een koning....quote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:08 schreef moon1702 het volgende:
en thee drinken bij de vriendelijke bevolking daar, moet er zeker ook nog bij!

Heb je helemaal gelijk in hoor! Maar het was mijn eerste vakantie met mijn vriendje, beetje wennen nog enzo.... Tweede keer zijn we wel naar Hurghada geweest, maar we vonden het allebei niet zo geweldig, waarschijnlijk verkeerde gedeelte gezienquote:Op vrijdag 5 mei 2006 10:41 schreef Sjappie het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zo zonde, om niet verder te komen dan je hotel/resort. Dan heb je toch helemaal geen indruk van het land ofzo?
Ik vind het ook fijn om bij het resort aan het strand te liggen maar ik wil toch ook wel graag wat van het land en de cultuur meekrijgen.

Grappig dat je dit schrijft. Volgens mij is het voor elke toerist even uitzoeken welk centrum hij/zij fijner vindt. Ik ben bv een stuk doller op Sakalla. Daar kan ik me lekker tussen de toeristen begeven en als ik een beetje afstand hou wordt ik niet aangesproken of wat dan ook. In Dahar is blond toch eerder een uitzondering en vind ik vaak een onaangename sfeer hangen, zeker als ik er in mn uppie rondloop.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:09 schreef Irakkie het volgende:
Ik ben net terug van een weekje Hughada, EN HET WAS ECHT TOP!!!!! zal ff vertellen waarom:
Verder dit:
Hurghada bestaat uit verschillende delen:
-Sagalla is het grote centrum met het massa-toerisme..alles is hier toegespitst op toeristen, heel druk, heel veel restaurants, veel bars, erg schreeuwerig allemaal
-Dahar veel rustiger, minder toeristen, soms moet je ze echt zoeken. Veel locals op straat, niet alleen mannen gelukkig maar ook heel veel egyptische families (vrouwen+kinderen). Gaf mij echt het gevoel in Egypte te zijn.

iemand een idee wat de beste reisperiode is? what about februari of is het dan bijvoorbeeld te koud in aswan e.d.? ik wil een reis doen van cairo, naar de woenstijn, luxor en eindigen in dahab, zou lekker zijn als het een beetje lekker weer is, je hoort de laatste tijd steeds meer verhalen over sneeuw in de winter in egypte, ten minste er zijn mensen die me dat proberen wijs te maken...quote:Op zaterdag 6 mei 2006 09:49 schreef moon1702 het volgende:
juli is inderdaad heel warm voor Luxor maar ik ben toch blij dat ik het heb gedaan.
Ooit wil ook nog eens terug om het opnieuw te gaan bekijken, als het wat frisser isen dan ook naar Caïro en Aswan.

dank je!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:23 schreef Atreidez het volgende:Sneeuw?
Ik was er december januari vorig jaar, in Hurghada en Luxor. Hurghada was zo'n 25/30 graden overdag, 15 snachts. Luxor 35 overdag, ook zo'n 15 snachts. Je hebt een vest nodig voor de frisse wind en als de zon onder gaat, maar je moonboots kan je thuislaten hoor

Je kan proberen om je snowboard mee te nemen, sneeuwt het niet, dan kan je nog altyd sandboarden.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:37 schreef klossie het volgende:
je hoort de laatste tijd steeds meer verhalen over sneeuw in de winter in egypte ?????![]()
[..]
dank je!
haha, nou ik denk dat het ook wel meevalt... maar ehm, het gaat dan met name om de woestijn, weet iemand wat het klimaar daar is?

Euro's meenemen, zijn ze dol opquote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:54 schreef Magic666 het volgende:
Wij gaan ook binnenkort
Vraagje: wat is handiger om mee te nemen (lees: waarmee kun je betalen) euro's, dollars of de egyptische pond?

Ik betaalde niks met Rabobank. Gewoon me normale pinpasje gebruikt he, geen CC ofzo..quote:Op maandag 12 juni 2006 12:22 schreef Irakkie het volgende:
Pinnen daar kost 2,25 per keer dat je pint, maar ik weet niet of dat per (Nederlandse) bank verschillend is...

Niet dus!! In Hurghada was er een aantal jaar geleden een hotel waar de dokter inwonend was. En niet zonder reden.quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:58 schreef PimD het volgende:
Ik lees overal dat vaccinaties alleen écht belangrijk zijn als je van plan bent veel rond te gaan reizen.... Als je in een toeristisch dorp/stad zit schijnt het niet echt nodig te zijn.

Dat zal meer met de vloek van de farao te maken hebben dat met DTP of Hep A, hoor.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:31 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Niet dus!! In Hurghada was er een aantal jaar geleden een hotel waar de dokter inwonend was. En niet zonder reden.
Dus niet bezuinigen en gewoon je inentingen halen!

In landen als Turkije en Egypte komt polio nog gewoon voor. Dus alleen voor die ziekte mag je je al inenten, een remedie is er na het oplopen niet tegen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:38 schreef Here2Stay het volgende:
[..]
Dat zal meer met de vloek van de farao te maken hebben dat met DTP of Hep A, hoor.
Luister, als je het vergoed krijgt of zelf het geld hebt: lekker vaccinaties halen. Beter mee verlegen. Maar voor Hurghada is het geen noodzaak.

Ter info: exact tien dagen geleden nog in verschillende keukens in Hurghada geweest. Verder ben ik het met je eens dat het verstandig is je wel te laten inenten, maar ik heb lang genoeg gewoond in Hurghada om te weten dat de kans dat je DTP of Hep A oploopt in een weekje strand miniem is. Dat het een groot risico is ben ik dus niet met je eens. Sowieso word je als toerist geacht een beetje op te passen, omdat je wel snel de pineut zal zijn met buikgriep.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:54 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
In landen als Turkije en Egypte komt polio nog gewoon voor. Dus alleen voor die ziekte mag je je al inenten, een remedie is er na het oplopen niet tegen.
Hepatis A loop je doordat de kok nadat hij naar het toilet is geweest zijn handen niet heeft gewassen. Of doordat de sla bevuild is met mest besmet met hep A.
Beide zijn een groot risico in deze landen. De buitenkant van de hotels ziet eer goed uit, jij ziet echter de keuken niet.
Dus neem die inenting. Voor Hep A twee keer een shot en je bent voor de komende 10-15 jaar beschermd.
Doe je het niet dan is de rest van je leven je lever aan gort. Aan jou de keuze.

de last-miutes en het daardoor niet kunnen inenten baart de ggd's grote zorgen. Mensen gaan tegenwoordig erg makkelijk met hun gezondheid om omdat het maar 3 uurtjes vliegen is. En omdat het zo dichtbijhet daarom wel in orde zal zijn met de orde en netheid in de keuken van hun hotel of restaurant.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:27 schreef Here2Stay het volgende:
Ter info: exact tien dagen geleden nog in verschillende keukens in Hurghada geweest. Verder ben ik het met je eens dat het verstandig is je wel te laten inenten, maar ik heb lang genoeg gewoond in Hurghada om te weten dat de kans dat je DTP of Hep A oploopt in een weekje strand miniem is. Dat het een groot risico is ben ik dus niet met je eens. Sowieso word je als toerist geacht een beetje op te passen, omdat je wel snel de pineut zal zijn met buikgriep.
Dus boek je een last-minute en je hebt die inentingen niet.. zou ik me niet laten weerhouden. Heb je de tijd ze te halen: zeker doen bij de GGD en lekker claimen bij je zorgverzekeraar. Hep A kost geloof ik 56 euro per keer en DTP nog geen tientje.

Overigens zijn inentingen zelf ook niet risicoloos, als je lastminute gaat en je dan alsnog laat inenten heb je een risico dat je ziek van de intenting op vakantie gaat. Een inenting is een vrijwillige besmetting met een 'mak' virus, niet iedereen kan daar goed tegen...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:03 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
de last-miutes en het daardoor niet kunnen inenten baart de ggd's grote zorgen. Mensen gaan tegenwoordig erg makkelijk met hun gezondheid om omdat het maar 3 uurtjes vliegen is. En omdat het zo dichtbijhet daarom wel in orde zal zijn met de orde en netheid in de keuken van hun hotel of restaurant.
De waarheid is dat het Middellands Zeegebied een risicogebied is voor Hep A.
Als je nu twijfelt over een vakantie die je over een weken wilt gaan maken dan zijn de DTP en de Hepatis A vaccinaties die je nu overweging moet nemen. Ze zijn beide erg lang houdbaar. En voorkomen is beter want genezen is niet altijd mogelijk.
Waarom willen mensen het geld uitgeven aan de vakantie maar niet aan het behoudt van hun gezondheid?

Polio is zeker is geen verzwakt virus! Het polio-vaccin is een geinactiveerd vaccin.quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:41 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Overigens zijn inentingen zelf ook niet risicoloos, als je lastminute gaat en je dan alsnog laat inenten heb je een risico dat je ziek van de intenting op vakantie gaat. Een inenting is een vrijwillige besmetting met een 'mak' virus, niet iedereen kan daar goed tegen...

Ben het concept Felucca tocht nog nergens tegen gekomen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:09 schreef Oceanonix het volgende:
waarom een nijlcruise?
En geen felucca tocht? Een nijlcruise heeft als gevolg dat je nogal ver van het gewone volk afzit. De snelheid van reizen is wel lekker snel en luxe maar zo'n felucca tocht heeft zeer zeker zijn charme.
Zelf ben ik in Aswan op gestapt, heb er 1,5 dag opgezeten en dus aan boord geslapen. Daarna met een busje verder gegaan richting Luxor.

Tja daar kan ik je niet mee helpen, ik heb altijd mijn eigen uitrusting meegenomen (ik duik ook in NL). Ik ben trouwens ook in de Dominicaanse republiek geweest en heb daar ook een paar duikjes gemaakt. Naast dat het ontzettend duur is, viel het ons ook ontzettend tegen. Alles wat groter was dan een paar centimeter was weggevist. De locals waar we mee gedoken hebben namen doodleuk harpoenen mee en zwommen als gekken.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:34 schreef NiGeLaToR het volgende:
Klinkt goed octopussy!
Wij hebben de duiksport vorig jaar in de Dominicaanse Republiek opgelopen, was daar op zich al erg mooi, al is het water rond dat gebied in het orkaan seizoen niet zo helder als het in de Rode Zee schijnt het zijn. Ook is het soms even zoeken naar koraal en visjes, veel is beschadigd en verpest - zoals het een toeristentrekpleister betaamd
Heb nog wel een vraagje aan je.. een duikarrangement kost niet heel veel geld, maar ik denk dat daar geen materiaalhuur bij zit - heb jij enig idee wat dat ons zal gaan kosten op locatie? We hebben feitelijk niets, dus moeten volledige uitrustingen huren.

Ik ben verschillende keren naar Egypte geweest, zelf vind ik, hoe zuidelijker je gaat, des te mooier zijn de duikplekken.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 01:47 schreef octopussy het volgende:
zo ik ga in september voor de vierde keer naar Egypte.................
.........verwacht ik wel veel van omdat het in het diepe zuiden erg mooi schijnt te zijn in de Rode zee. Ik hoop eindelijk eens een keer haaien (of dolfijnen) te zien...
Als je slim bent koop je een duikbril met snorkel en vinnen, altijd handig voor op vakantie, en verder denk ik dat je rond de 20 euries moet neerleggen per dag.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:34 schreef NiGeLaToR het volgende:
Heb nog wel een vraagje aan je.. een duikarrangement kost niet heel veel geld, maar ik denk dat daar geen materiaalhuur bij zit - heb jij enig idee wat dat ons zal gaan kosten op locatie? We hebben feitelijk niets, dus moeten volledige uitrustingen huren.

Ah, ik heb een andere ervaring. Opleiding gevolgd bij een duikschool in Sosua, die ook de lokale commandotroepen trained, dus dat was al een ervaring op zich. Verder kreeg je niet de kans ook maar 1 flipper in de buurt van het koraal te bewegen, die instructeur zat bovenop alle cursisten. Puik werk dus. Verder als ie een anker aantreft op het rif maakt ie het los en meld ie de captein dat ie op zoek moet gaan naar een nieuwequote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:48 schreef octopussy het volgende:
[..]
Tja daar kan ik je niet mee helpen, ik heb altijd mijn eigen uitrusting meegenomen (ik duik ook in NL). Ik ben trouwens ook in de Dominicaanse republiek geweest en heb daar ook een paar duikjes gemaakt. Naast dat het ontzettend duur is, viel het ons ook ontzettend tegen. Alles wat groter was dan een paar centimeter was weggevist. De locals waar we mee gedoken hebben namen doodleuk harpoenen mee en zwommen als gekken.![]()
Pcies, daar hoopten we al op. Op de Domrep is dat inzicht wat later gekomen, ze zijn er nu wel scherp(er) op maar koraal groeit niet zo snelquote:En als je dan in de rode zee gaat duiken merk je de wereld van verschil. In Egypte zijn ze zo slim geweest om hun onderwaterwereld beschermd gebied te maken op veel plaatsen. Zo houden ze het duiktoerisme ook bij zich, want niemand zit te wachten op lelijke riffen met dood koraal en een gebrek aan leven.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |