Hurghada is geen propere stad en ook geen mooie stad. Alleen de zee is er prachtig. Maar ik denk dat je voor propere steden niet in Egypte moet zijn. Cultuur ga je in Hurghada zelf ook niet vinden, daarvoor moet je naar Luxor en Caïro maar zeker Luxor is goed te doen.
Die 450 euro was idd per persoon, wij boekten de reis op
www.jiba.nl, en alles was goed geregeld, we werden afgehaald aan het vliegveld enzo.
Qua exursies moet je gewoon afwachten, niet te veel van tevoren mee inzitten, je ziet het daar wel. Op de eerste dag al kwam er iemand op ons af om exursies te verkopen, we zijn even mee naar binnen geweest wat fotoboeken en zo bekeken en dan tenslotte 2 exursies geboekt. Let wel op dat je afdingt! en het is slimmer om bvb. 2 zaken te boeken dan doen ze nog wat van hun prijs af. Ik ben wel vergeten hoe duur het was om naar Luxor te gaan of beter gezegd hoe goedkoop
![]()
, we gingen ook een dagje met de boot naar Giftun Island en dat was 30euro voor twee personen, inclusief eten 's middags en snorkelset. Dus erg goedkoop allemaal, mits je afdingt natuurlijk.
Onze andere exursies boekten we dan een eindje verderop, weer bij zo'n lokaal bureautje maar deze keer een iets 'chiquer'
![]()
Je hebt er echt op elke straathoek ééntje en je ziet maar waar je boekt. Zeker niet bij je reisleider dus want die vraagt zowat het dubbel, het zal dan mss een iets mooiere bus zijn maar een groot verschil is het niet.
Vaccinaties heb ik gehaald, ik denk dat je dat best doet, zeker als je wat op verkenning wil. Ik ben maar één dagje ziek geweest en dat was door die hitte in Luxor, verder nergens last van gehad. Je moet alleen een beetje opletten, niet van de kraan drinken, ook niet bij het tanden poetsen, geen te koud drinken nemen, niet te veel rauwe groenten, ook op straat bij die stalletjes en zo niks eten. Maar dat zie je allemaal wel hoor, gewoon je gezond verstand gebruiken.
Het bederft zeker de lol niet, op internet enzo lees je vaak nogal sterk overdreven verhalen, waarschijnlijk geschreven door mensen die denken dat Egypte net als Spanje is of zo
Voor je ouders zal Egypte ook wel goed zijn denk ik, je hebt er echt een prachtige zee, het is er warm, je kan er lekker eten, er zijn vriendelijke mensen, ... En je hebt er ook prachtige hotels natuurlijk!
Voor mij was Egypte nog maar mijn tweede 'echte' reis, na Spanje
![]()
en ik zou zo teruggaan. Ik was dus helemaal niks gewoon maar heb helemaal geen problemen gehad met de gewoontes daar. Als je je vooraf wat informeert en de cultuur wat probeert te begrijpen is het echt super.
Ik hoorde net nog iemand die ook naar Hurghada was geweest en het ook verschrikkelijk vond, hij ging anders ook altijd naar Turkije.
Volgens hem was het er vuil, stonk het en waar de mensen onbeleefd en agressief.
De bevolking is anders, dat is waar maar daarom niet agressief of vervelend, ik vond ze wel leuk
![]()
heel gastvrij, je mag overal thee gaan drinken.
En als meisje krijg je erg veel aandacht, als je daar op de juiste manier mee omgaat is dat gewoon leuk en zeker niet vervelend. Mijn vriend had daar ook geen last van.
Eigenlijk heb je als je naar Egypte gaat vooral een flinke dosis humor en relativeringsvermogen nodig! En je mag niet verwachten dat het is zoals Turkije (denk ik want ik ben daar nog niet geweest)
verder moet je een beetje rekening houden met de cultuur en dan vooral qua kledij. Als vrouw kan je daar echt niet in een short door de stad lopen, allé je kan het wel maar ik zou het niet doen
Als man mag je echter alles