abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45909082
Iemand hier trouwens weleens geweest bij Abu Simbel? Heb je dat in een dag wel gezien, of is het de moeite een paar dagen daar te blijven. Ik dacht zelf om het te combineren met Aswan als ik weer naar die regionen toe ga, maar daar zit toch nog wel een flink stukkie tussen.
Where facts are few, experts are many.
pi_45915575
Nog niet bij Abu SImbel geweest ...

Ik ben twee jaar geleden eens in Hurghada geweest en toen hebben we een excursie gedaan naar Luxor. Nu zou ik graag eens terug gaan in de paasvakantie en dan Caïro bezoeken. Ik las hier dat het makkelijk zelf te regelen is om de bus te nemen van Hurg naar Caïro. Maar waarschijnlijk heb je toch wel twee dagen nodig om er iets van de kunnen zien? Zijn er in Caïro makkelijk goedkopen hotelletjes of te vinden dan? Ik ben een leek op het gebied van reizen organiseren, boek altijd van die paketten

Zijn er nog mensen met tips voor excursies? Luxor, El gouna, Gifun en een quadsafari heb ik al gedaan.
pi_45916350
Luxor heb ik ook gedaan toen met een overnachtig, hadden we gewoon bij de busmaatschappij geregeld toen. Bleek een hotel in verbouwing te zijn waar we toen per persoon een grote 3persoons kamer kregen voor 15euro (pp) In totaal waren we geloof ik 29 euro pp kwijt voor de busreis heen terug, lunch op dag 1, avondeten op dag 1, overnachting en ontbijt op dag 2.

Ik gok dat je in Cairo idd wel een paar dagen kan gebruiken, de stad zelf is namelijk al een trekpleister en dan heb je nog alle oudheden en musea.. Hotellen regelen lijkt me op zich makkelijk te doen, maar je hebt natuurlijk geen referenties of ervaringen en de kans dat je de hoofdprijs moet betalen is groot, dus je kan evt. wat vooronderzoek doen of het proberen via de buscompany te regelen

El Gouna is gewoon t Monaco van Egypte.. Niet veel meer bijzonders dan een paar grote jachten. Quadsafari is leuk maar zwaar, en daarna een paar dagen zandknarsen Gifun ken ik niet.
pi_45924857
Ikke ben in Abu Simbel geweest, 2x een keer met openbaar vervoer in 1986 en een keer met alles in een pakket reis. Reken op 3 uur reistijd. Het dorp zelf is ontstaan dankzij de aktiviteiten, in de jaren tachtig was het een paar hutjes, in 2003 hele straten en gebouwen.

Waarom je er zeker heen moet gaan is vanwege die tempel. Probeer (met openbaar vervoer lastig) het middag uur te vermijden, het is daar echt en stuk warmer dan elders in Egypte. Misschien is dat de enige reden i=om in Abu Simbel te overnachten. Neem een waterfles mee.
pi_45927034
Als het alleen de tempel is zal t wel een dagtocht worden. 's Morgens heen en tijdens de heetste uren de binnenkant bezichtigen Bedankt voor je info.
  dinsdag 10 april 2007 @ 13:29:18 #256
38039 Katana
Snoekduiker
pi_48174693
*Schop*

Ik ga in Oktober naar Hurghada. Nu wil ik wel wat mee krijgen van de piramides, hoe lang is dat daadwerkelijk reizen met een excursie ?
-Wij zijn PSV , Wij zijn de beste!
-Landskampioen 2005-2008
pi_48179081
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 13:29 schreef Katana het volgende:
*Schop*

Ik ga in Oktober naar Hurghada. Nu wil ik wel wat mee krijgen van de piramides, hoe lang is dat daadwerkelijk reizen met een excursie ?
Je zal dan iig om 4 uur sóchtends op moeten staan
God vergeeft me wel....het is immers zijn vak...!!!
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:15:23 #258
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_48195053
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 15:27 schreef No-Zem het volgende:

[..]

Je zal dan iig om 4 uur sóchtends op moeten staan
Als je met het vliegtuig gaat ja.. met de bus mag je nog 3 uurtjes eerder op pad!

Leuker is het op eigen houtje te doen, met de bus voor 70 pond (10 euro), daar 2 of 3 dagen blijven en je rond laten rijden voor een paar stuivers, in een goedkoop en smerig hotelletje overnachten (smerig zijn ze allemaal in cairo) en weer terug. Kost je geen ruk, je kunt je eigen plan trekken en een ervaring rijker.
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_48227229
ik bene r vorig jaar nig geweest
Amstelveen de beste
  zondag 6 mei 2007 @ 15:13:57 #260
106418 boeiuh
Funk the dump stuff
pi_49062948
Dag mensen,

Ik ben vannacht terug gekomen van een heerlijke vakantie van een week in Hurghada. Voor de geïnteresseerde zal ik het een en ander vertellen over hoe deze vakantie mij bevallen is. Ik zat in Sultan Beach Hotel. Prima hotel! Alles ziet er mooi uit en is redelijk schoon. Het grootste deel van het personeel is vriendelijk, en laat je met rust wanneer dat hoort. Natuurlijk lopen er ook een aantal zeer irritante Egyptenaren rond, zoals je die overal in het land zult tegenkomen. Een keer of wat per dag krijg je nou eenmaal 'Allemachtig prachtig 1988' of 'Kijken, kijken, niet kopen' over je uitgespuwd. In het hotel zaten aardig wat Russen, maar daar hebben we totaal geen last van gehad (vooraf was ik namelijk gewaarschuwd hiervoor). Het strand van het hotel is een beetje aan de kleine kant, maar verder was alles meer dan in orde.

Omdat ik niet zo goed ben in het liggen op een ligbed heb ik aardig wat excursies gedaan, allemaal geregeld vanuit de reisorganisatie.
- De eerste was een dagexcursie naar Cairo. Met vier mede toeristen in een mini busje met daarbij twee chauffeurs en een gids vertrokken we om half twee 's nachts. Het was heerlijk vertoeven in het busje, gezellige groep, er werd flink doorgereden en we zaten best comfortabel. Op het programma stond een anderhalfuur in het Egyptisch museum, een uitgebreide lunch, vervolgens de piramides en de Sfynx waar een kleine middag aan besteed werd en tot slot een commerciële stop bij een parfumwinkel. Gek genoeg vond ik de korte tijd die beschikbaar was wel prima, in het museum omdat het zo chaotisch druk en onoverzichtelijk is en bij de piramides omdat het zo stikheet was.
- Een dagexcursie naar Luxor. Nu wel in een volle touringbus, wat toch een andere beleving geeft, je bent 1 van de 50 ipv 1 van de 4. De excursie is hier al een aantal keer beschreven, en ook ik vind hem zeer de moeite waard.
- Met de jeep een bezoekje gebracht aan een Bedouinen-dorpje. Daarna een stukje met de quad door de woestijn gereden. Rond de avond was er een buffet gevolgd door een show met wat dans, slangen, een spijkerbed en nog wat van die gein. Dit was op zich wel een leuke, maar vermoeiende, dag waar je wel de gehele dag tussen de toeristen bent.
- Een hele dag op een boot, op twee uur na, die je op een onbewoond eiland met witte stranden doorbrengt. Onderweg werd de mogelijkheid geboden om wat te snorkelen. Eigenlijk zouden we nog naar een of ander dolfijnenhuis gaan, maar de motor van de boot was kapot gegaan. Daardoor werden we na flink wat vertraging overgezet op een andere boot.

De excursies waren stuk voor stuk de moeite waard. Alleen moet ik er wel bij zeggen dat ze best slopend kunnen zijn. Je bent steeds een lange dag op stap (je bent pas tussen 21 en 23 uur thuis) en aan het eind van de dag voel je je best smerig door al het zweten en het stof/zand.
Dit was wel zo'n beetje wat ik kwijt wilde. Mijn koffer is vannacht niet op Schiphol aangekomen dus ik wacht met spanning op een telefoontje van de vliegtuigmaatschappij of ze wel dan niet mijn koffer gevonden hebben. Beetje vervelend...

[ Bericht 1% gewijzigd door boeiuh op 06-05-2007 15:24:57 ]
Funk Gezond, Soul een Appel
  zondag 6 mei 2007 @ 15:25:23 #261
106418 boeiuh
Funk the dump stuff
pi_49063349
Koffer is ondertussen weer terecht!! Ze hadden mijn koffer een een ommetje laten maken via Domodedovo..

[ Bericht 99% gewijzigd door boeiuh op 07-05-2007 11:56:29 ]
pi_49094384
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 14:31 schreef moon1702 het volgende:
hoi rietvaerder,

ik ben vorig jaar 10 dagen in Hurghada geweest in een goedkoop maar goed hotel (sand beach) vlakbij het centrum.
We zijn o.a. naar Luxor geweest en dat was best wel te doen hoor! We vertrokken rond 4u smorgens geloof k en dan waren we er omstreeks 9u. 's avonds dan weer terug. We bezochten de tempel van Karnak, vallei der doden, tempel van Hatsjepsoet en het bananeneiland en ook nog een papyrusmuseum (meer een winkel )
Veel op één dag maar voor mij was dat ruim voldoende, het was erg heet in Luxor en daarom moest het ook niet langer duren en we hebben alles wel goed kunnen bekijken.
Verder hebben we veel op zee gezeten om te snorkelen en zijn we ook eens naar El gouna geweest.
Maar het leukste aan de reis waren toch wel de gastvrije mensen...

De beste reistijd hangt van jezelf af ... wij waren er eind juni en dat ging wel doordat we ook veel zwommen en zo maar wel erg warm natuurlijk. Ik zou graag nog eens teruggaan later, in de winter om Caïro, Aswan en mss nog een Luxor te bezoeken.

Voor een eerste kennismaking met Egypte vond ik Hurghada ideaal. Je hoort erg vaak dat het te toeristisch is en zo maar ik vond dat best meevallen. Volgens mij blijven de 'typische toeristen' vooral in hun resort zitten, dus daar heb je geen last van.
Overdag waren wij vaak de énige toeristen in de stad, mss ook wel vanwege de hitte

Wat de kosten betreft, dat valt goed mee maar hangt uiteraard van jezelf af. Wil je een duur of een eenvoudig hotel? Persoonlijk vind ik eenvoudig wel ok want dan kom je er ook de Egyptische bevolking tegen en zit je niet zo afgeschermd. Wij waren voor de reis zelf en het hotel in half pension zo'n 450 euro kwijt voor 10 dagen. Dus dat is heel goed te doen.
We hebben wel niet bespaard op exursies en zo waardoor we uiteindelijk wel meer dan het dubbele opgedaan hebben maar dan heb je ook wat.

zo moest je nog vragen hebben dan roep je maar
450 euro voor 10 dagen Egypte En dan betaal ik 465 euro voor 10 dagen Spanje ... met de bus
  maandag 7 mei 2007 @ 17:59:10 #263
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_49108976
Dus als we vanuit Hurghada naar Cairo/Gizeh willen dan zijn we 6 á 7 uur onderweg? En van Luxor naar Cairo met trein? Is dat te doen?

Moeten we die excursies via de operator boeken voor veel geld of kun je ook in het stadje zelf die dingen boeken? En dat we daarmee wel veilig op bestemming aankomen...
  maandag 7 mei 2007 @ 20:07:48 #264
106418 boeiuh
Funk the dump stuff
pi_49114399
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:59 schreef Zwansen het volgende:
Dus als we vanuit Hurghada naar Cairo/Gizeh willen dan zijn we 6 á 7 uur onderweg? En van Luxor naar Cairo met trein? Is dat te doen?

Moeten we die excursies via de operator boeken voor veel geld of kun je ook in het stadje zelf die dingen boeken? En dat we daarmee wel veilig op bestemming aankomen...
Als je dit topic doorleest zul je meerdere malen antwoorden op je vragen tegenkomen.

Van Hurghada naar Cairo was ik van half 2 tot 9 uur onderweg. Van Luxor naar Cairo met de trein moet te doen zijn want er zijn verschillende reisorganisaties die deze trip op het programma hebben.
pi_49130140
ik weet niet of jullie al op deze hebben gekeken.
www.hurghada.startpagina.nl/prikbord.
En bij www.vakantiereiswijzer.nl voor beoordelingen over hotels.
pi_49142661
quote:
Op zondag 6 mei 2007 15:13 schreef boeiuh het volgende:
Dag mensen,

- Een hele dag op een boot, op twee uur na, die je op een onbewoond eiland met witte stranden doorbrengt. Onderweg werd de mogelijkheid geboden om wat te snorkelen. Eigenlijk zouden we nog naar een of ander dolfijnenhuis gaan, maar de motor van de boot was kapot gegaan. Daardoor werden we na flink wat vertraging overgezet op een andere boot.
Dolphins house? Als je geluk hebt zie je er dolfijnen, maar ik heb er nog geen gespot
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:19:54 #267
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_49142973
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:13 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dolphins house? Als je geluk hebt zie je er dolfijnen, maar ik heb er nog geen gespot
Wij hebben ze wél gezien, heb ze zelfs op de foto..
Love can move you..take you deeper everytime
Love can move you..to a place inside your heart
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:26:46 #268
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_49143269
Ik ga er deze zomer ook heen. O.a. overnachtingen in Cairo, Luxor, Aswan, een Nijlcruise en de laatste week in 'n resort in Dahab.

Is Dahad 'n beetje vet?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:45:47 #269
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_49144186
Afgelopen week op een Nijlcruise geweest.

Overweldigend mooi, die oude tempels. Land zelf stelt geen flikker voor.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_49145029
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:19 schreef _Cara_ het volgende:

[..]

Wij hebben ze wél gezien, heb ze zelfs op de foto..
Ik heb ze in mijn hoofd. Gezien ik er 30 minuten mee heb mogen duiken Maar niet bij Dolphins House
pi_49145073
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:26 schreef BrauN het volgende:
Ik ga er deze zomer ook heen. O.a. overnachtingen in Cairo, Luxor, Aswan, een Nijlcruise en de laatste week in 'n resort in Dahab.

Is Dahad 'n beetje vet?
Dahab is hippy
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:22:00 #272
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_49145579
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:08 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik heb ze in mijn hoofd. Gezien ik er 30 minuten mee heb mogen duiken Maar niet bij Dolphins House
Dat is het betere werk..dat geef ik toe..
Maar mijn foto is ook mooi..

pi_49145701
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:22 schreef _Cara_ het volgende:

[..]

Dat is het betere werk..dat geef ik toe..
Maar mijn foto is ook mooi..

[afbeelding]
Heb je nog kunnen snorkelen? De koralentuin is erg mooi bij Shab Sabrina.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:32:28 #274
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_49145994
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:25 schreef Pheno het volgende:

[..]

Heb je nog kunnen snorkelen? De koralentuin is erg mooi bij Shab Sabrina.
Ben wezen snorkelen oa in Sharm el Naga..was een georganiseerde trip, met bus, was er erg mooi. Dat was vanaf het strand, maar we zijn ook met een bootrip geweest vanuit de duikclub/school van het Marriott en werden op een aantal plaatsen midden in de zee gedropt om te snorkelen..

Shab Sabrina zegt me niets.
pi_49146247
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:32 schreef _Cara_ het volgende:

[..]

Ben wezen snorkelen oa in Sharm el Naga..was een georganiseerde trip, met bus, was er erg mooi. Dat was vanaf het strand, maar we zijn ook met een bootrip geweest vanuit de duikclub/school van het Marriott en werden op een aantal plaatsen midden in de zee gedropt om te snorkelen..

Shab Sabrina zegt me niets.
Ah, je hebt ze bij het Mariott wel de groeten gedaan he. Al zullen ze me niet kennen onder de naam Pheno Was Tom er nog?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:42:25 #276
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_49146437
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:38 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ah, je hebt ze bij het Mariott wel de groeten gedaan he. Al zullen ze me niet kennen onder de naam Pheno Was Tom er nog?
Nee, geen Tom.. en ze noemden idd een andere naam.. ze wisten het wel nog..
pi_49146486
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:42 schreef _Cara_ het volgende:

[..]

Nee, geen Tom.. en ze noemden idd een ander naam.. ze wisten het wel nog..
we zullen dit maar voortzetten in de sc

Ik kom te vaak in Hurghada
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:07:56 #278
17907 Pietjuh
Namaste!
pi_49147530
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:09 schreef Pheno het volgende:
Dahab is hippy
alleen niet als je echt in een groot resort zit. die liggen namelijk een eind van het centrum vandaan. In het centrum is het het leukst/interessantst omdat je dan echt tussen de bedoeinen zit bovendien zit je dan ook het dichtst bij de goede duikscholen
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_49149426
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:07 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

alleen niet als je echt in een groot resort zit. die liggen namelijk een eind van het centrum vandaan. In het centrum is het het leukst/interessantst omdat je dan echt tussen de bedoeinen zit bovendien zit je dan ook het dichtst bij de goede duikscholen
Als je alleen voor het duiken komt zoals ik, dan mijd ik de resorts Om nu geld te gaan uitgeven aan luxe die ik toch niet ga gebruiken bij gebrek aan aanwezigheid
pi_49376818
Hoi fokkers,

Ik wil mijn vakantie dit jaar naar Egypte boeken (tussen 20-7 en 3-8). Echter heb ik geen idee waar ik moet zijn. Ik zie op verschillende sites vaak Hurghada, Cairo en Sjarm el Sheik langs komen.
Zover ik weet zijn de drie plaatsen die ik noem drukke steden. Zit ik hier goed voor lekker eten, relaxen en zwemmen?
En waar moet ik zijn voor een beetje cultuur en geschiedenis?

Thanks
pi_49378157
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:17 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Hoi fokkers,

Ik wil mijn vakantie dit jaar naar Egypte boeken (tussen 20-7 en 3-8). Echter heb ik geen idee waar ik moet zijn. Ik zie op verschillende sites vaak Hurghada, Cairo en Sjarm el Sheik langs komen.
Zover ik weet zijn de drie plaatsen die ik noem drukke steden. Zit ik hier goed voor lekker eten, relaxen en zwemmen?

Thanks
Cultuur en geschiedenis is een nijlcruise ideaal.. Je ziet tempels, graven, natuur, steden.

Je komt dan niet in hurgada cairo en sharm el sjeik.. maar behalve cairo zijn die ander 2 toch niet boeiend.
pi_49378225
Hurghada is niet eens zo belachelijk druk, imho...Sharm ben ik nooit geweest. Maar wat ik begreep is dat meer boulevard dan Hurghada, wat niet zo lastig is
pi_49387353
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:17 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Hoi fokkers,

Thanks
Voor lekker eten en relaxen en de mooie onderwaterwereld te bekijken zit je in Egypte op het juiste adres.
Weet wel dat juli/augustus de heetste maanden zijn 35-40 graden.
Waar je ook kan kijken voor beoordelingen van hotels in Egpyte is www.vakantiereiswijzer.nl

Groetjes Vronie
pi_49397179
Heb erg veel zin om naar egypte te gaan, hopen dat het nu niet tegenvalt. ik ga 23 juni weg, naar grand resort in hurghada
Blood in Blood out!!
360 Gametag: Lircky
  dinsdag 15 mei 2007 @ 19:43:54 #285
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_49413708
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:34 schreef Lircky het volgende:
Heb erg veel zin om naar egypte te gaan, hopen dat het nu niet tegenvalt. ik ga 23 juni weg, naar grand resort in hurghada
Het is natuurlijk net wat je er zelf van maakt en wat je verwacht. Ook belangrijk is het hotel waar je zit (meeste hotels zijn ok, maar je vakantie staat en valt met het eten natuurlijk....of te wel; ziek of niet ziek). Ik heb de mazzel gehad 3 keer een goed hotel gehad te hebben (Shiva Grand Beach, Hilton Long Beach en Sea Star Bea Rivage), maar dat kan geloof ik ook ieder jaar verschillen. Iemand hierboven gaf al de tip www.vakantiereiswijzer.nl daar kan je reacties lezen over hotels, daar kijk ik ook altijd voordat ik ergens boek. Let daarbij niet teveel op geklaag over Russen, ik ben ze niet tegengekomen of ik sluit me af voor zeurende mensen op vakantie, dat kan ook.
Verwacht niet teveel dat je lekker kan winkelen en over de boulevard slenteren, want overal proberen ze je wel naar binnen te lokken (heeft ook z'n charmes, maar 3 uur over 5 winkels doen is niet onze hollandse manier van winkelen).

Ik vind Egypte een heerlijk land.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_49433891
Ben een beetje aan het twijfelen of ik wel naar Egypte moet.. 40 graden
pi_49434000
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 10:37 schreef Verzin-een-leuke-n... het volgende:
Ben een beetje aan het twijfelen of ik wel naar Egypte moet.. 40 graden
Vergeet niet dat 40 graden in egypte niet te vergelijken valt met de gevoelstemperatuur in Nederland. Het wordt daar niet benauwd als het eens 25+ is
pi_49436195
Ik denk dat ik het gewoon doe. Het is wel goed om een keer alle stress uit je lichaam te zweten. ;p
Maar goed, Sharm el Sheik is mijn bestemming. Is dit ver van Gizeh? Ik wil nl. ook wel een stukje geschiedenis gaan bekijken. Of zijn er andere lcoaties in de buurt, waar dit mogelijk is?
pi_49437632
Een excursie van Sharm naar Caïro zal best wel lang duren denk ik. DIchterbij kan je ook heel wat leuke dingen bezoeken. Ik ben zelf nog niet in Sharm geweest maar heb er eens heel wat over opgezocht toen ik zat te twijfelen tussen Hurghada en Sharm. Volgende dingen hebben ik onthouden: Je kunt er de Mozesberg bezoeken/beklimmen, het Sint Katarinaklooster, Ras Mohammed (nationaal park, schijnt de moeite te zijn), colored canyon. Voor een relaxvakantie zal je daar wel goed zitten vermoed ik zo.
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:25:52 #290
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_49437858
Sharm . Komende zomer ook weer 3 weken. Met bekenden van daar ook nog wat dagen naar Cairo. Schijnt wel een flinke trip te zijn, maar wil het in m'n 3e jaar Egypte nu eindelijk weleens zien

Die dingen die moon1702 zegt zitten er inderdaad in de buurt, kan je met excursies goed komen. Het écht oude Egypte zal er alleen niet veel te vinden zijn, daarvoor moet je toch naar Luxor, Cairo, Alexandrië en contrijen, en dat is dus wel op flink afstand van Sharm. Maar als je een fijne relaxvakantie wil, een geweldige zee in wil en wil snorkelen c.q. duiken, maar toch ook wel wat cultuur wil zien (als je het vindt is het er echt) zit je in Sharm goed.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_49454108
Ik heb hem in het 'goedkoop van a naar b' topic ook al gesteld; maar heeft iemand nog een idee hoe je half juli voor 3 weken naar een egyptische luchthaven kan vliegen voor onder de 400 euro?

Ik vind de prijzen erg hoog dit jaar!
  woensdag 16 mei 2007 @ 19:38:25 #292
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_49454455
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 19:30 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
Ik heb hem in het 'goedkoop van a naar b' topic ook al gesteld; maar heeft iemand nog een idee hoe je half juli voor 3 weken naar een egyptische luchthaven kan vliegen voor onder de 400 euro?

Ik vind de prijzen erg hoog dit jaar!
Alleen vliegen... of wil je er ook 3 weken verblijven??
pi_49456456
Alleen vliegen, ga rondreizen daar, dus maakt ook niet zo veel uit naar welke luchthaven, al heeft cairo of sharm de voorkeur.
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:20:41 #294
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_49461129
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:20 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
Alleen vliegen, ga rondreizen daar, dus maakt ook niet zo veel uit naar welke luchthaven, al heeft cairo of sharm de voorkeur.
Ik had je geen hoop willen geven hoor, maar ik zou het niet weten. Ik had je wel kunnen vertellen dat je voor 400 euro waarschijnlijk geen drie weken in Egypte zou kunnen verblijven (niet in een fijn hotel in ieder geval).
Heb net even gekeken op Google, als je zoekt op vliegreis Egypte, dan krijg je aardig wat links... martinair.nl bijvoorbeeld, iets van 179 euro....
pi_49461549
Ik snap wel dat je niet 3 weken rond kan reizen voor 400 (alhoewel, als je het echt budget doet moet het nog lukken ook denk ik) maar ik ben er al een paar keer geweest in de zomer periode en dan vloog ik met een charter voor tussen de 150 en de 300 euro, het goedkoopste dat ik nu kan vinden is een lijnvlucht voor 380.
pi_54113065
Kleine kick,

Ben van plan om volgend jaar een Nijlcruise te doen en piramides e.d. te bezichtigen. Iemand enige idee waar ik dit kan boeken en wat aan te raden is? Tot nu toe alleen sunweb gevonden.

Is het ook mogelijk/ aan te raden om zelf alleen (samen met vriendin) te gaan reizen?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_54127553
Als ik jouw was zou ik zorgen dat als je naar Cairo gaat of naar Luxor, je echt met een nederlandse gids gaat die kunnen je echt mega veel vertellen en hebben vaak al speciaal er voor gestudeerd. Ik ben in Juni geweest alleen heb ik geen cruise gedaan, wij zaten in Hurghada (Grand Resort) Wat trouwens een enorme aanrader is!!!!! Vanaf daar kun je ook heel veel doen en zien (Alleen wel beetje reistijd maar dat valt van je af zodra je naast een piramide staat of in de Vallei van de Koningen een prachtige muurschildering ziet. Sla als je naar Cairo gaat het Egyptisch museum niet over, was erg mooi en indrukwekkend.

Maar zou dus niet alleen gaan reizen in Egypte. Waarom, geen idee....denk puur gevoelsmatig. Mensen zijn er vriendelijk maar denk niet dat de mensen / militairen / politie voor niks met zulke grote hoeveelhden aanwezig zijn.
Blood in Blood out!!
360 Gametag: Lircky
pi_54139904
Ik ga over 4 weken voor de 2e keer naar Egypte

Heb er superveel zin in, dit keer is het wel echt alleen om te relaxen en bij te komen dus we gaan niet alle culturele dingen af. Dit hebben we de 1e keer wel gedaan. Zaten toen in Hurghada in Siva Grand Beach hotel érg fijn hotel!

Zitten nu in Dana Beach resort (weer in Hurghada) Geen idee of dit net zo'n goed hotel is, als we alle info mogen geloven wel maar dat is nog maar afwachten natuurlijk

Hebben de eerste keer wel een egyptenaar ontmoet waar we "bevriend" mee zijn gebleven. Smsen en mailen enz en bij hem gaan we ook weer langs. Erg leuk! Heb er zin in!!
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:59:34 #299
28033 Pek
je moet wat
pi_54204694
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 16:41 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Kleine kick,

Ben van plan om volgend jaar een Nijlcruise te doen en piramides e.d. te bezichtigen. Iemand enige idee waar ik dit kan boeken en wat aan te raden is? Tot nu toe alleen sunweb gevonden.
Ik ga dinsdag a.s. en heb geboekt via Kras, paar dagen strand, dan 7 dagen op de boot en daarna weer een paar dagen strand (en misschien nog een dagtocht Cairo) Ik laat nog wel weten hoe het was
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_54212657
Al die mensen die naar Hurghada gaan

Als je op het strand wil gaan liggen zou ik niet Egypte uitkiezen. Doe dan een nijlcruise ofzo, dan zie je nog wat van de cultuur en het land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')