abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44138785
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:24 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Aan de rode zee heb je niet veel gemist ...ik vond het iig het minst leuke deel van de vakantie (maar ieder zijn smaak )
dan heb jij zeker niet eens een kijkje onderwater genomen in de rode zee.
pi_44154814
Nee naar een hotel.
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:04 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Ga je trouwens in een hotel of per boot (Nijlcruise) ?
Gek op mini computertjes, handhelds & gameconsoles!
pi_44155102
quote:
Op maandag 4 december 2006 17:47 schreef octopussy het volgende:

[..]

dan heb jij zeker niet eens een kijkje onderwater genomen in de rode zee.
Jawel ,maar niet iedereen houdt van duiken / snorkelen

Ik heb er helaas ook de Russische ' gasten ' meegemaakt en dat maakte het een stuk minder leuk
  vrijdag 22 december 2006 @ 14:18:11 #204
106418 boeiuh
Funk the dump stuff
pi_44657807
Het idee is om in mei met z'n zessen naar Egypte te gaan voor 8 dagen. We willen dan ook graag het e.e.a. zien, zoals Luxor en Gizeh. Heeft iemand tips qua reisorganisatie? Offcourse ga ik ook dit topic doorspitten..

[ Bericht 3% gewijzigd door boeiuh op 22-12-2006 14:25:35 ]
Funk Gezond, Soul een Appel
pi_44661122
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 14:18 schreef boeiuh het volgende:
Het idee is om in mei met z'n zessen naar Egypte te gaan voor 8 dagen. We willen dan ook graag het e.e.a. zien, zoals Luxor en Gizeh. Heeft iemand tips qua reisorganisatie? Offcourse ga ik ook dit topic doorspitten..
Shoestring --> Egypte Avontuurlijk.
Wie eerlijk is in alles, zal wel eenzaam zijn
  zaterdag 23 december 2006 @ 11:35:45 #206
106418 boeiuh
Funk the dump stuff
pi_44678250
Zoals ik al zei willen we met zessen voor 8 dagen naar Egypte gaan. Het mooiste zou zijn als we een nijlcruise doen en daarnaast een paar dagen Cairo voor de pyramides. Alleen dit wordt vrij prijzig, en ook dat overnachten op een boot lijkt me niet alles (of hebben jullie daar wel goede ervaringen mee?)

In dit topic lees ik dat iedereen wel zeer aardig te spreken is over Hurghada. Nu zit ik te denken dat we misschien ook gewoon 8 dagen Hurghada kunnen boeken en vandaaruit dagtochten maken naar Luxor en Gizeh. Dat zal de prijs enorm drukken en in Hurghada is ook vanalles te beleven (duiken, safari). Heeft iemand ervaring met het maken van een dagtocht naar Gizeh vanuit Hurghada?
pi_44678543
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 11:35 schreef boeiuh het volgende:
Zoals ik al zei willen we met zessen voor 8 dagen naar Egypte gaan. Het mooiste zou zijn als we een nijlcruise doen en daarnaast een paar dagen Cairo voor de pyramides. Alleen dit wordt vrij prijzig, en ook dat overnachten op een boot lijkt me niet alles (of hebben jullie daar wel goede ervaringen mee?)

In dit topic lees ik dat iedereen wel zeer aardig te spreken is over Hurghada. Nu zit ik te denken dat we misschien ook gewoon 8 dagen Hurghada kunnen boeken en vandaaruit dagtochten maken naar Luxor en Gizeh. Dat zal de prijs enorm drukken en in Hurghada is ook vanalles te beleven (duiken, safari). Heeft iemand ervaring met het maken van een dagtocht naar Gizeh vanuit Hurghada?
Ja ik heb ook een dagtocht gemaakt van hurghada naar gizeh.
Wij vertrokken 'snachts om een uur of 2. Je rijd dat ik kolonne naar gizeh. Om een uur of 9:00 ben je er dan.
Om een uur of 17:00 vertrokken we weer.

Erg vermoeiend, maar zeker de moeite waard!!
  zaterdag 23 december 2006 @ 12:43:50 #208
106418 boeiuh
Funk the dump stuff
pi_44679465
En wat heb je die dag allemaal gedaan.. ben je ook naar het Egypte museum geweest?
(weet je trouwens nog wat het ongeveer heeft gekost?)
pi_44679698
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 12:43 schreef boeiuh het volgende:
En wat heb je die dag allemaal gedaan.. ben je ook naar het Egypte museum geweest?
(weet je trouwens nog wat het ongeveer heeft gekost?)
Ik dacht dat die hele dag rond de 60 euro pp kostte.

Wij gingen eerst naar het museum. Daarna gingen we naar de piramides.
Daarna gingen we eten op een terras met uitzicht op de piramides (en sfinx).
En toen het centrum van Cairo in. De drukke bazaar.
Echt een complete chaos daar, maar wel leuk om gezien te hebben.
pi_44953723
Ik zou in de paasvakantie (begin april dus) graag nog eens naar Egypte gaan, voor de mooie zee, om te snorkelen maar ook voor de vriendelijke mensen. Alleen weet ik niet goed of ik terug naar Hurghada moet of eens naar Sharm el Sheikh ... iemand die in beide geweest is en eens een goede vergelijking kan maken voor me?
pi_44957553
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 21:23 schreef moon1702 het volgende:
Ik zou in de paasvakantie (begin april dus) graag nog eens naar Egypte gaan, voor de mooie zee, om te snorkelen maar ook voor de vriendelijke mensen. Alleen weet ik niet goed of ik terug naar Hurghada moet of eens naar Sharm el Sheikh ... iemand die in beide geweest is en eens een goede vergelijking kan maken voor me?
Ja!
Hurghada vond ik echt geen leuke stad. De winkeliers waren erg opdringerig en soms zelf licht agressief. Sharm is wat meer Westers. Je hebt een leuke boulevard met winkeltjes en eettentjes en er wordt niet zo aan je getrokken als in Hurghada. Ook vind ik dat het vermaak (uitgaan, kroegjes) beter is in Sharm.

De huisriffen van Sharm zijn echter wel slechter dan die van Hurghada, dus het is maar net wat je belangrijk vind.

Ik hoor van veel kanten dat Dahab een heel leuk dorpje is, met goede riffen. Ook zeer de moeite waard om naar te informeren dus!
pi_44960173
Ik ben vanuit Hurghada 2 dagen naar Luxor geweest. 05.00 vertrek naar Luxor, 10 uur aankomst en dan beetje met die excursies mee. Om 18.00 werden we afgezet in een hotel en konden we doen en laten wat we wilde tot de volgende dag 18.00, toen weer met de bus terug naar Hurghada. Raar genoeg was dat met een hotel (3 sterren, midden in Luxor) en avondeten maar 45 euro, en daar zat Karnak, Nijl overtocht, Valley of the Queens en nog iets ook nog gratis bij. Officieel kregen we de tweede dag ook nog een gids mee, maar die wou niet naar dingen die wij leuk vonden dus die hebben we gelijk gedumpt, en we hebben toen voor 20 euro een taxi genomen die ons in Luxor en naar Hatshepsut en Valley of Kings van 12.00 tot 18.00 heeft rondgereden Zoiets is dus echt wel aan te raden..

Persoonlijk zou ik Gizeh wat minder vinden.. De reis is een stuk langer als naar Luxor en Cairo heb je volgens mij niet in een paar dagen gezien. Ben nog steeds van plan eens een week in Cairo te boeken, om daar de musea en pyramides e.d. een beetje rustig te verkennen
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 3 januari 2007 @ 00:07:12 #213
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_44960248
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 22:54 schreef octopussy het volgende:

De huisriffen van Sharm zijn echter wel slechter dan die van Hurghada, dus het is maar net wat je belangrijk vind.
Over het algemeen wel, maar das ook behoorlijk verschrillend hoor.

Ikzelf ben enkel in Sharm geweest, erg leuk gehad, van mensen die ik sprak die beiden hebben ervaren hoor ik inderdaad wat jij ook zegt: veel opdringeriger.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_45002776
ok maar ik ben dus zelf al in Hurghada geweest en ik vond het daar juist erg leuk ... Ik kan blijkbaar vrij goed overweg met die opdringerigheid. Ik ben een beetje bang dat ik Sharm te westers zal vinden als ik het zo hoor, maar ik heb nog tijd genoeg dus ik zal me nog eens wat andere plaatsjes verdiepen
  donderdag 4 januari 2007 @ 13:48:48 #215
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_45003638
Echt Westers wil ik Sharm niet noemen, zéker Old Sharm niet. Het nieuwe deel in Naama Bay is wel meer verwesterd, maar zo is er dus voor ieder wat wils.
  zondag 14 januari 2007 @ 23:18:40 #216
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_45359441
Moet je malaria-pillen slikken in Cairo?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_45359557
quote:
Op zondag 14 januari 2007 23:18 schreef static het volgende:
Moet je malaria-pillen slikken in Cairo?
Nee.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 14 januari 2007 @ 23:25:09 #218
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_45359622
Volgens mij alleen een hepatitis-prik.
  zondag 14 januari 2007 @ 23:45:50 #219
15080 static
pi_45360246
Ohw, die heb ik vast nog wel ergens in het totaal-pakket van vorig jaar zitten.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_45368212
In mei trouw ik en wij willen natuurlijk ook op huwelijksreis. De laatste jaren zaten wij met onze kont op een strand in Turkije (hotel 5* all in). Dat bevalt prima, maar voor onze huwelijksreis willen we toch iets bijzonders: iets zien van een land + een week aan het strand. Echter, wij hebben geen één land waar we echt graag heenwillen, dus om nou de halve wereld rond te vliegen... Onze oplossing: Egypte!!!

Nu ben ik mij hierin aan het verdiepen: zit reisboeken na te pluizen, internetsites te bestuderen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer... En toen kwam ik dit topic tegen

Dus kunnen mij helpen?
Wij willen iets van het land zien. Wat mogen we zeker niet missen? Is een Nijlcruise niet ontzettend saai? Ik wil namelijk wel wat zien, maar om nou 5 dagen ongeveer dezelfde tempels te gaan bekijken...

Ik wil zeker ook naar Ciaro en de piramides. Maar eigenlijk ook de woestijn in. Bij welke organisaties kun je dat boeken (in combinatie met ook nog wat aan de Nijl te bekijken?

En als we dan een week vanalles hebben bekeken, willen we nog een week uitrusten. Welke plaats kun je het beste heen? En heeft er iemand weleens een duikcursus gedaan? Is dat een aanrader of kun je beter gaan snorkelen?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Alle tips zijn welkom!
Bedankt!

PS Ik ga dit hele topic nog wel een keer doorlezen als ik niet op mijn werk zit
pi_45378880
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:59 schreef SailorMoon het volgende:
In mei trouw ik en wij willen natuurlijk ook op huwelijksreis. De laatste jaren zaten wij met onze kont op een strand in Turkije (hotel 5* all in). Dat bevalt prima, maar voor onze huwelijksreis willen we toch iets bijzonders: iets zien van een land + een week aan het strand. Echter, wij hebben geen één land waar we echt graag heenwillen, dus om nou de halve wereld rond te vliegen... Onze oplossing: Egypte!!!

Nu ben ik mij hierin aan het verdiepen: zit reisboeken na te pluizen, internetsites te bestuderen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer... En toen kwam ik dit topic tegen

Dus kunnen mij helpen?
Wij willen iets van het land zien. Wat mogen we zeker niet missen? Is een Nijlcruise niet ontzettend saai? Ik wil namelijk wel wat zien, maar om nou 5 dagen ongeveer dezelfde tempels te gaan bekijken...

Ik wil zeker ook naar Ciaro en de piramides. Maar eigenlijk ook de woestijn in. Bij welke organisaties kun je dat boeken (in combinatie met ook nog wat aan de Nijl te bekijken?

En als we dan een week vanalles hebben bekeken, willen we nog een week uitrusten. Welke plaats kun je het beste heen? En heeft er iemand weleens een duikcursus gedaan? Is dat een aanrader of kun je beter gaan snorkelen?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Alle tips zijn welkom!
Bedankt!

PS Ik ga dit hele topic nog wel een keer doorlezen als ik niet op mijn werk zit
Excursies kun je bij je eigen reisorganisatie boeken, maar het is goedkoper om dit gewoon "op straat" te boeken.

Zie voor meer informatie mijn site --->
pi_45402771
Hoi,

wij gaan dit jaar ook naar egypte.
onze voorkeur gaat nu uit naar de volgende reis :
quote:
linkje oad site

Rondreis Fascinerend Egypte Egypte, land van oude wijsheden, piramides en cultuurschatten. Tijdens deze reis leert u Egypte in al haar facetten kennen: de uitgestrekte woestijnvlakten, de groene oevers van de Nijl met de vele getuigen van de rijke historie en de miljoenenstad Caïro. Een aaneenschakeling van hoogtepunten zoals het bezoek aan de piramides van Gizeh, de schatten van het Egyptisch Museum in combinatie met een luxe 5-sterren Nijlcruise van Luxor naar Aswan.

VAN DAG TOT DAG
VANAF LUXOR

BUS, Vliegtuig vanaf Amsterdam (Martinair Holland, Transavia.Com)
15 dagen
Busexcursie/Rondreizen
Zie Reisinformatie
Vertrekperiode: 08-03-2007 t/m 22-03-2007
Algemeen
Inclusief vlucht vanaf Amsterdam per Martinair (all inclusive), transfer van en naar uw accommodatie en service van onze lokale vertegenwoordiging.

EGYPTE
Egypte Egypte, een land met een rijke geschiedenis en vele indrukwekkende getuigen daarvan. De bekendste zijn ongetwijfeld de piramides van Gizeh, de schatten van Tutankhamon in het Egyptisch museum en de vele opgravingen in Luxor. Maar naast deze cultuurschatten biedt Egypte ook een zeer aangenaam klimaat en prachtige stranden aan de Rode Zee. Voor duik- en snorkelliefhebbers zijn de heldere wateren van de Rode Zee een waar paradijs. Maar bovendien kunt u in de vele comfortabele hotels en appartementen genieten van Arabische sferen en moderne faciliteiten. Naast een uitgebreid aanbod aan strandvakanties biedt Oad u tevens de mogelijkheid Egypte in al zijn facetten te leren kennen tijdens een nijlcruise of een 15-daagse rondreis. Vliegtijd vanaf Schiphol: ca. 5 uur.

Rondreis Fascinerend ...foto's [3]EGYPTEfoto's [18]

Fascinerend Egypte
Uw accommodatie
FASCINEREND EGYPTE
15-DAAGSE RONDREIS

Egypte, land van oude wijsheden, piramides en cultuurschatten. Tijdens deze reis leert u Egypte in al haar facetten kennen: de uitgestrekte woestijnvlakten, de groene oevers van de Nijl met de vele getuigen van de rijke historie en de miljoenenstad Caïro. Een aaneenschakeling van hoogtepunten zoals het bezoek aan de piramides van Gizeh, de schatten van het Egyptisch Museum in combinatie met een luxe 5-sterren Nijlcruise van Luxor naar Aswan.

VAN DAG TOT DAG
VANAF LUXOR
DAG 1: Amsterdam - Luxor
Vlucht Amsterdam-Luxor. Hier ontmoet u uw reisleiding. Aansluitend transfer naar het cruiseschip om in te schepen voor een 5-daagse cruise van Luxor naar Aswan. Als er nog tijd is dan brengen we vandaag nog een bezoek aan het indrukwekkende tempelcomplex Luxor. Overnachting aan boord in Luxor.

DAG 2: Luxor - Edfu
Op de westelijke oever van de Nijl bevindt zich de Vallei der Koningen. Hier zijn maar liefst 64 graven te vinden, waarvan we er een aantal gaan bezoeken. U heeft hier tevens de mogelijkheid het graf van Tutankhamon te bezichtigen (entree niet incl.). Ook bezoeken we nog de tempel van Hatsjepsoet en Medinet Habu, de kolossen van Memnon en de beroemde tempel van Karnak. Ons schip brengt ons 's middags via de Esna-sluis naar Edfu. Overnachting aan boord in Edfu.

DAG 3: Edfu - Kom Ombo
´s Ochtends bezoeken we de tempel van Horus, daana varen we naar Kom Ombo. In Kom Ombo bezichtigen we de dubbeltempel van de goden Sobek en Haroeris. Overnachting aan boord in Kom Ombo.

DAG 4: Kom Ombo - Aswan
We varen verder naar Aswan waar we een bezoek brengen aan de Aswandam met daarachter het enorme Nassermeer, de Isistempel van Philae en de onvoltooide obelisk.´s Middags maken we een feluccazeiltocht en bezoeken we de botanische tuinen op Kitchener Island. 's Avonds kunt u een kijkje nemen bij de markt in Aswan. Overnachting aan boord in Aswan.

DAG 5: Aswan - Caïro
Na het ontbijt verlaten we het schip. U heeft de mogelijkheid voor een optionele excursie naar Abu Simbel met de tempels van farao Ramses II en koningin Nefertari (optioneel, per bus, kosten ca. ¤ 60,- bij min. 4 pers., per vliegtuig toeslag ¤ 90,- p.p.). Vanaf Aswan heeft u 2 mogelijkheden om naar Caïro te reizen. Per nachttrein (optie A) vertrekt u aan het eind van de middag en komt u de volgende ochtend aan in Caïro. Indien u per vliegtuig (optie B) reist, dan komt u 's avonds aan in Caïro en heeft u een extra overnachting in Caïro.

DAG 6: Caïro
Indien u per trein bent gereisd komt u deze ochtend aan en ontmoet degenen die reeds per vliegtuig zijn aangekomen. Vandaag staat een stadstour op het programma. Eerst bezoekt u het Egyptisch museum, waar u een van de rijkste verzamelingen pronkstukken uit de koningsgraven kunt bewonderen. Vervolgens een bezoek aan de citadel van Saladin, de Mohammed Ali moskee en de moskee van Sultan Hassan. Tenslotte mag u het afdingen uitproberen in de Khan el Khalili bazaar. Drie overnachtingen in Caïro.

DAG 7: Caïro
U bezoekt de beroemdste bezienswaardigheden van Egypte: de piramides van Gizeh. Op korte afstand vindt u de Sfinx van farao Cheops. Vervolgens gaan we naar Sakkara waar we de trappenpiramide van Djoser bekijken en brengen we een bezoek aan Memphis. Deze oude hoofdstad van Egypte staat bekend om de alabasteren sfinx.

DAG 8: Caïro
U kunt vandaag een optionele excursie naar Alexandrië boeken (optioneel, kosten ca. ¤ 35 - ¤ 90, afhankelijk van het aantal personen). Tijdens deze fascinerende excursie bezoekt u het nieuwe Beschavingsmuseum, Pombey's Pillar en de Romeinse catacomben. Lunch bij een lokaal restaurant is inbegrepen.

DAG 9: Caïro - Hurghada
Na het ontbijt een lange rit (ca. 6 uur) door de woestijn naar Hurghada aan de Rode Zee. Overnachting in hotel Arabia Bel Air Beach Resort in Hurghada. Ca. 465 km.

DAG 10 T/M DAG 14: Hurghada
Vijf volle dagen om te genieten van zon, zee en strand in en rond Hurghada. Indien gewenst kunt u bij de reisleiding ter plaatse excursies boeken.

DAG 15: Hurghada - Amsterdam
Transfer naar de luchthaven van Hurghada voor uw terugvlucht indien u uw verblijf aan het strand niet verlengt.

EXTRA INFORMATIE

Inbegrepen
• vlucht Amsterdam-Luxor, Hurghada-Amsterdam per charter
• indien u kiest voor de reis per slaaptrein vanaf Aswan naar Caïro (optie A): slaapplaatsen in 2-persoonscabine (o.b.v. halfpension)
• indien u kiest voor de reis per vliegtuig vanaf Aswan naar Caïro (optie B): binnenlandse vlucht Aswan-Caïro per lijndienst van Egypt Air
• rondreis volgens programma per airconditioned (mini-)bus
• accommodatie op basis van verblijf in 2-persoonskamer/2-persoonshut met bad of douche en toilet
• verzorging op basis van logies/ontbijt in Caïro, all inclusive in Hurghada en volpension tijdens de Nijlcruise (van diner dag 1 t/m ontbijt dag 5)
• entreegelden van beschreven bezienswaardigheden (m.u.v. graf van Tutankhamon en piramides van binnen)

Niet inbegrepen
• optionele excursie Abu Simbel en Alexandrië
• overige maaltijden
• uitgaven van persoonlijke aard, zoals bijv. drankjes en fooien

Bijzonderheden
• minimum aantal deelnemers: 6
• lokale, Engelstalige reisleiding tijdens de rondreis
• Nederlandssprekende gids tijdens de cruise en in Caïro (indien het totaal aantal deelnemers minder dan 10 is, wordt er een Engelstalige gids ingezet)
• optie A: reis Aswan-Caïro per trein
• optie B: reis Aswan-Caïro per vliegtuig
• indien u wenst te verlengen in Hurghada, berekent u dit als volgt: u neemt de prijs van de rondreis exclusief vlucht op de datum dat u deze reis wilt maken. Hierbij telt u de 1- of 2-weekse reissom inclusief vlucht van uw hotel op (uitgaande van de aankomstdatum in het hotel). De transfer van uw laatste overnachtingshotel (Arabia Bel Air Beach Resort) naar het verlengingshotel is niet bij de prijs inbegrepen.

IN *T KORT
IN 'T KORT
ONDER MEER NAAR
• Luxor
• Vallei der Koningen
• Aswan
• Caïro
• Piramides van Gizeh
• Piramide van Sakkara
• Egyptisch Museum
• Rode Zee
De laatste paar dagen zitten we dus in hurghada in een (redelijk) goed hotel voor zover ik kan nagaan op vakantiewijzer enzo. Voor Cairo staat geen hotelnaam vermeld.
De reden dat we voor deze reis kiezen en niet voor een van bijvoorbeeld rosetta is dat er daar nogal wat (niet zichtbare) kosten bijkomen en bij deze eigenlijk vrijwel alles is inbegrepen. ik weet gewoon graag waar ik aantoe ben. Mischien valt het inderdaad wel allemaal mee met de extra kosten maar ik sta op een vakantie niet graag voor verassingen.
Wij willen iig een nijlcruise en cairo doen. En de 8 daagse reis komen we op een 980 euro pp uit en voor de 15 daagse reis dan 1150 en dan vind ik dat wel wat praktiser om nog enkele dagen bij te komen

Nou gaan wij de laatste week van augustus 1e week van september. Mijn vriendin kan eigenlijk helemaal niet zo goed tegen hoge temperaturen en verband zeer snel dus hier moeten wel wel voorzichtig mee zijn.

Ik heb evt wel intresse om in hurghada te gaan snorkelen of duiken maar heb dit dus nog nooit gedaan. (en het budget is ook niet oneindig ) daarnaast wil ik zelf eigenlijk ook wel naar abu simbel, maar durven ze daar tot 85 euro voor te vragen en dat vind ik wel weer veel .

Zijn er nog tips of andere leuke dingen die ik moet weten om dit tot een zeer leuke vakantie te maken ?
pi_45402884
Snorkelen in Hurghada is de moeite waard vond ik. Wij waren 25 euro p/p kwijt voor een hele dag (van 9.00 tot 16.00 ofzo) en dat was dus inclusief wat eten en drinken.

Opletten met de temperaturen moet je zeker. Wij kwamen op een vrijdag aan en op zaterdag lag ik al met een zonnesteek in bed. Dokter erbij gehaald, stuk of 7 spuiten erin en de volgende dag was ik weer helemaal het mannetje En 300 euro armer, maar goed - dat kregen we terug van de verzekering.
Nee.
pi_45403087
Ow en als er de mogelijkheid is om te gaan zwemmen met dolfijnen dan zal ik die met alle mogelijkheden die ik heb aangrijpen om te doen want dat is dus 1 van mijn grootste dromen om ooit te doen (de andere staat al in de garage )
pi_45403741
Met dolfijnen is het altijd "we beloven niks". D'r zijn zat dolfijnencruises enzo, maar het is dus altijd maar afwachten of je dolfijnen ziet of niet. Als je pech hebt betaal je dus een hoop geld (ik geloof dat het bij 75 euro ofzo begon) en kom je niet verder dan een beetje snorkelen. Vaak is het ook nog zo dat áls je dolfijnen tegenkomt je extra moet betalen. Maar dat heb ik ook alleen maar gehoord, ik ben niet met zo'n cruise meegegaan.
Nee.
pi_45408427
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:34 schreef PimD het volgende:
Met dolfijnen is het altijd "we beloven niks". D'r zijn zat dolfijnencruises enzo, maar het is dus altijd maar afwachten of je dolfijnen ziet of niet. Als je pech hebt betaal je dus een hoop geld (ik geloof dat het bij 75 euro ofzo begon) en kom je niet verder dan een beetje snorkelen. Vaak is het ook nog zo dat áls je dolfijnen tegenkomt je extra moet betalen. Maar dat heb ik ook alleen maar gehoord, ik ben niet met zo'n cruise meegegaan.
Je moet inderdaad wat geluk hebben om dolfijnen tegen te komen. Maar als je ze tegenkomt hoef je (wij toen niet) niet extra te betalen. De meeste kans heb je als de zee rustig is (weinig of geen wind). Wij gingen hard fluiten. Hierdoor worden ze nieuwsgierig en komen ze bij de boot kijken.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 19:54:31 #227
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_45416101
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:07 schreef harley het volgende:
Ow en als er de mogelijkheid is om te gaan zwemmen met dolfijnen dan zal ik die met alle mogelijkheden die ik heb aangrijpen om te doen want dat is dus 1 van mijn grootste dromen om ooit te doen (de andere staat al in de garage )
Je kunt als je in Hurghada bent eens rondvragen welke duikboot uitvaart naar Shaab el Erg. Als de zee rustig is, heb je groot kans dat je ze daar vinden kunt. Eventueel zou je daar ook een introductieduik kunnen doen, is een ideale plek ervoor. Makkelijke duikstek, veel te zien. En anders ga je lekker snorkelen.

Ga je duiken, hecht dan wat meer waarde aan de duikschool waar je een dagje bij meegaat... je wilt waarschijnlijk ook weer boven water komen en niet met je lood in het water spartelen terwijl je instructeur/divemaster blonde meisjes staat te versieren op een andere boot.
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_45417252
wat moet ik me voorstellen bij een introductieduik.
ik zie dei wel her en daar vernoemd en ook losse duiken maar ik neem aan dat je die alleen mag doen onder begleiding van en alleen als je al een duikcertificaat hebt.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 20:38:41 #229
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_45417685
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:25 schreef harley het volgende:
wat moet ik me voorstellen bij een introductieduik.
ik zie dei wel her en daar vernoemd en ook losse duiken maar ik neem aan dat je die alleen mag doen onder begleiding van en alleen als je al een duikcertificaat hebt.
Nee, voor een introduik ga je met een divemaster die daar de papieren voor heeft (dat mag hij/zij na zoveel keer een introduik te hebben gedaan onder begeleiding van een instructeur) of een instructeur zelf het water in. Vooraf teken je een gezondheidsverklaring en een aansprakelijkheidsvrijwaring en op de boot krijg je wat uitleg over de theorie en wat er in het water gaat gebeuren. De begeleider gaat het water met je in, je doet wat kleine oefeningetjes (zoals je neus klaren, automaatje in/uit) en dan word je meegenomen naar een meter of 5-10. Bij Shaab el Erg bv is daar zat te zien. Afhankelijk van hoeveel lucht je verbruikt blijf je een tijdje in het water, terwijl je begeleider je praktische zaken regelt als niet teveel zakken/stijgen. Ondertussen gaat er voor jou een hele nieuwe wereld open, dus heb je niet eens tijd daar over na te denken;)

Een duikcursus kun je ook volgen, maar kost al gauw 4 dagen. Om te leren duiken weinig tijd, maar als je maar even in HRG bent wel lang. Ga trouwens niet duiken net voordat je terugvliegt naar Nederland, want je mag zoveel uur na het duiken niet vliegen!
pi_45419350
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:38 schreef Here2Stay het volgende:

[..]

Nee, voor een introduik ga je met een divemaster die daar de papieren voor heeft (dat mag hij/zij na zoveel keer een introduik te hebben gedaan onder begeleiding van een instructeur) of een instructeur zelf het water in.
...
Ga trouwens niet duiken net voordat je terugvliegt naar Nederland, want je mag zoveel uur na het duiken niet vliegen!
Thanks daar heb ik wat aan. Mijn vriendin lijkt het dus niets en mij wel. we hebben 4 dagen in hurghada en een echte cursus is denk ik niet nodig maar ik wil het wel eens gedaan hebben. Of ik het later vaker ga doen zie ik dan wel weer.
bedankt ook voor de terugvliegtip want het zijn dus wel de laatste dagen voordat we teruggaan dat het zou gebeuren.
pi_45433871
Hey Goldfish80,

Leuke website! Ik heb hem al bijna helemaal gelezen.

Ik heb nu ook wat meer richting (wat willen we zien, wat niet). Ik denk dat we - net als Harley- voor een Nijlcruise gaan, met een paar dagen in Cairo.

En dan het liefst nog een week in Hurghada. Of misschien Dahab? Daar werden ook wel goede dingen over gezegd op dit forum...
En dan kunnen van daaruit nog altijd een woestijn safari doen (toch?)? En natuurlijk duiken of snorkelen! :-)

Ik zal me ook eens gaan verdiepen in Hotels, want wij willen (zeker in Hurghada) wel 5* All In ;-)
pi_45436138
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 12:36 schreef SailorMoon het volgende:
Hey Goldfish80,

Leuke website! Ik heb hem al bijna helemaal gelezen.

Ik heb nu ook wat meer richting (wat willen we zien, wat niet). Ik denk dat we - net als Harley- voor een Nijlcruise gaan, met een paar dagen in Cairo.

En dan het liefst nog een week in Hurghada. Of misschien Dahab? Daar werden ook wel goede dingen over gezegd op dit forum...
En dan kunnen van daaruit nog altijd een woestijn safari doen (toch?)? En natuurlijk duiken of snorkelen! :-)

Ik zal me ook eens gaan verdiepen in Hotels, want wij willen (zeker in Hurghada) wel 5* All In ;-)
Bedankt sailormoon.

Vanuit Dahab kun je ook een woestijnsafari doen ja (en snorkelen/duiken).

Denk er wel aan dat ook in een 5* hotel de hygiene een stuk minder is dan in Nederland.
Zorg voor een goede weerstand voordat je gaat
pi_45441460
Ik snap dat 5* daar een stukje minder is dan 5* hier (hebben we die in Nederland). We zijn al een aantal keer in turkije geweest en daar is het net zo

Daarom gaan we ook niet voor minder dan 4 of 5 *!
  woensdag 17 januari 2007 @ 20:37:56 #234
15080 static
pi_45450122
Visum kun je gewoon bij de douane kopen voor zolang als je ticket geldig is toch?
pi_45450902
Kan ja, maar meeste reisbureaus regelen dit van te voren óf bij aankomst. Toen wij er vorig jaar waren konden we bij aankomst op het vliegveld voor (ik geloof) 15 euro p.p. een visum kopen.
Nee.
pi_45568078
Waar kun je eigenlijk het beste snorkelen (direct vanaf de kust): Hurghada of Sharm el Sheikh?
En duiken?

Weet iemand dat?
  FOK!fotograaf maandag 22 januari 2007 @ 00:02:23 #237
13368 NiGeLaToR
pi_45569527
Ervaringkje: Hurghada, bij de oude vissershaven zaten we in zo'n 5* hotel en daar kon je voor de deur prima snorkelen en was om de hoek bij het naburige hotel zelfs een stukje beschermd natuurgebied. Daar kon je omheen zwemmen, echt geweldig. Ook een Eagle Ray zien zwemmen, zo'n ding als Steve Irwin gedood heeft.
pi_45570745
Oke!
Welk hotel?
  FOK!fotograaf maandag 22 januari 2007 @ 11:56:46 #239
13368 NiGeLaToR
pi_45574361
quote:
Op maandag 22 januari 2007 08:59 schreef SailorMoon het volgende:
Oke!
Welk hotel?
Isookzo, er zijn er maar 200 ofzo in Hurghada
Voor de plaats hoef je het in ieder geval niet te doen

Volgens mij zaten wij naast het iberotel ofzoiets, ik weet niet meer precies hoe het heet: was in ieder geval met NileTravel. Als ik zeg dat hotel met die Russen heb je er ook niets aan )
  maandag 22 januari 2007 @ 12:02:06 #240
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_45574509
Je kunt dus in Hurghada vrij makkelijk een excursie naar Cairo/Gizeh of Luxor boeken? En dus liever niet via je touroperator?
pi_45584361
quote:
Op maandag 22 januari 2007 12:02 schreef Zwansen het volgende:
Je kunt dus in Hurghada vrij makkelijk een excursie naar Cairo/Gizeh of Luxor boeken? En dus liever niet via je touroperator?
Ja dat is geen probleem. Je kunt het wel via je touroperator boeken, alleen dan betaal je gewoon meer.
pi_45600098
Ja, een keer of drie de prijs die je betaald bij lokale touroperators?

Oh, we kunnen als we een rondreis maken ook facultatief een excursie maken naar Abu Simpel. Dit moet je wel van tevoren boeken en kost 200 euri extra (was wel met vliegtuig? kan dat?). Ik ruik oplichters...

Wel boeken of toch daar bij lokale operators boeken als we de kans krijgen (en krijgen we de kans als je zo'n Nijlcruise aan het maken bent)?
Iemand ervaring?
pi_45624706
Ik zou daar boeken, ten alle tijden.. Meer keuze, mogelijkheid tot prijsafdingen, minder tussenpersonen en dus duidelijke afspraken en ga zo maar door.. Als je hier niet geboekt hebt is het echt niet zo dat het daar niet meer mogelijk is Als wij naar Egypte gaan regelen we alleen een losse vlucht.
pi_45637134
Nieuwe plannen.
Na 8 dagen rondreizen en dan nog 4 dagen duikcursus, blijft er weinig tijd over om uit te rusten. En dat is toch wel een essentieel onderdeel van onze vakantie.

Dus nu hebben we verzonnen:
- We vliegen naar Cairo
- Daar blijven we 2 of drie dagen om eea te bekijken (Piramides en zo)
- Dan vliegen we naar Sharm el Sheikh
- Om daar 11 dagen all in aan het strand te liggen en te duiken

Vraag:
Hoe gaan we dit regelen?
Wij totale noobs op reisgebied. Kun je zoiets beter georganiseerd doen? Of kun je al je een vlucht + hotel hebt de rest daar wel regelen?
Weet er iemand een organisatie waar dit bij kan?
pi_45779481
quote:
Op maandag 22 januari 2007 08:59 schreef SailorMoon het volgende:
Oke!
Welk hotel?
Heb je al op www.vakantiereiswijzer.nl gekeken,er zijn daar reactie,s te lezen over diverse Hotels.
Het is ons favoriete Vakantieland,met zijn mooie onderwaterwereld
pi_45779680
Als je een leek bent op zelf reis organiseren dan is Egypte niet echt het makkelijkste om mee te beginnen. En toch dankzij de toenemende stroom van toersiten is op bekende openbaar vervoer stations met ENgels een hoop te regelen. Maar er is geen direkte trein naar de Rode zee, dat betekent eerst de trein naar Luxor en dan een bus. Er zijn wel reisorganisaties die standaard pakket Cairo hebben en daarnaast standaard pakket Rode zee, mischien dat je daar een maat vakantie kan regelen?
pi_45851411
He hallo,

Ik ga in Juni 11 dagen naar " Grand Resort" in Hurghada.
Zijn er meer mensen die hier al een keer geweest zijn?
Graag wil ik naar Cairo, weten hier ook mensen wat het kost om met 2 personen voor
2 dagen naar Cairo te gaan met een binnenlandse vlucht / excursie?

Alvast bedankt voor het beantwoorden.
Mark
Blood in Blood out!!
360 Gametag: Lircky
pi_45854320
Ik geloof dat wij toen een excursie naar Caïro (om 1 uur 's nachts vertrekken, ben je rond 9:00 daar geloof ik, en dan rond een uur of 20:00 's avonds gaat de bus weer terug) iets van 125 euro p.p. kostte ofzo. Geen idee wat het met een binnenlandse vlucht zou kosten.
Nee.
pi_45891582
Je hebt helemaal geen excursie nodig, het goedkoopste wat je kunt doen is vanuit Hurghada een directe bus naar Cairo nemen. Wij betaalden 15 e voor een retourtje, in een superluxe bus.
Reken op een uur of 8 rijden, je kunt dus het beste 's avonds laat weggaan.
's ochtends kom je dan in Caïro aan, de meeste bussen gaan naar Ramsis square. Vanaf daar neem je een taxi naar de pyramides, het museum of waar je dan ook heen wilt.
Keihard afdingen, voor een uur in de taxi hoef je niet meer dan LE 30 te betalen (iets van 4 EUR).
Reken niet op taximeters of iets dergelijks, je mag al blij zijn als de auto tijdens de rit heel blijft

's avonds kun je de bus weer terugpakken naar Hurghada, of een nachtje in Cairo blijven.
Vluchten zijn voor niet-Egyptenaren vrij duur als je binnen Egypte vliegt, en daarnaast moet je ook niet raar opkijken als je een vertraging van een halve dag hebt.

Egypte is heel goed individueel te bereizen, je hoeft je nergens zorgen om te maken. De enige zorg die je hebt is dat iedereen geinteresseerd is in je geld. Maar daar wen je snel genoeg aan
  vrijdag 2 februari 2007 @ 00:08:38 #250
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_45904087
ff er tussendoor, Alexandrie is ook een aanradertje! En ook de Sahl el Shamaali.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_45909082
Iemand hier trouwens weleens geweest bij Abu Simbel? Heb je dat in een dag wel gezien, of is het de moeite een paar dagen daar te blijven. Ik dacht zelf om het te combineren met Aswan als ik weer naar die regionen toe ga, maar daar zit toch nog wel een flink stukkie tussen.
pi_45915575
Nog niet bij Abu SImbel geweest ...

Ik ben twee jaar geleden eens in Hurghada geweest en toen hebben we een excursie gedaan naar Luxor. Nu zou ik graag eens terug gaan in de paasvakantie en dan Caïro bezoeken. Ik las hier dat het makkelijk zelf te regelen is om de bus te nemen van Hurg naar Caïro. Maar waarschijnlijk heb je toch wel twee dagen nodig om er iets van de kunnen zien? Zijn er in Caïro makkelijk goedkopen hotelletjes of te vinden dan? Ik ben een leek op het gebied van reizen organiseren, boek altijd van die paketten

Zijn er nog mensen met tips voor excursies? Luxor, El gouna, Gifun en een quadsafari heb ik al gedaan.
pi_45916350
Luxor heb ik ook gedaan toen met een overnachtig, hadden we gewoon bij de busmaatschappij geregeld toen. Bleek een hotel in verbouwing te zijn waar we toen per persoon een grote 3persoons kamer kregen voor 15euro (pp) In totaal waren we geloof ik 29 euro pp kwijt voor de busreis heen terug, lunch op dag 1, avondeten op dag 1, overnachting en ontbijt op dag 2.

Ik gok dat je in Cairo idd wel een paar dagen kan gebruiken, de stad zelf is namelijk al een trekpleister en dan heb je nog alle oudheden en musea.. Hotellen regelen lijkt me op zich makkelijk te doen, maar je hebt natuurlijk geen referenties of ervaringen en de kans dat je de hoofdprijs moet betalen is groot, dus je kan evt. wat vooronderzoek doen of het proberen via de buscompany te regelen

El Gouna is gewoon t Monaco van Egypte.. Niet veel meer bijzonders dan een paar grote jachten. Quadsafari is leuk maar zwaar, en daarna een paar dagen zandknarsen Gifun ken ik niet.
pi_45924857
Ikke ben in Abu Simbel geweest, 2x een keer met openbaar vervoer in 1986 en een keer met alles in een pakket reis. Reken op 3 uur reistijd. Het dorp zelf is ontstaan dankzij de aktiviteiten, in de jaren tachtig was het een paar hutjes, in 2003 hele straten en gebouwen.

Waarom je er zeker heen moet gaan is vanwege die tempel. Probeer (met openbaar vervoer lastig) het middag uur te vermijden, het is daar echt en stuk warmer dan elders in Egypte. Misschien is dat de enige reden i=om in Abu Simbel te overnachten. Neem een waterfles mee.
pi_45927034
Als het alleen de tempel is zal t wel een dagtocht worden. 's Morgens heen en tijdens de heetste uren de binnenkant bezichtigen Bedankt voor je info.
  dinsdag 10 april 2007 @ 13:29:18 #256
38039 Katana
Snoekduiker
pi_48174693
*Schop*

Ik ga in Oktober naar Hurghada. Nu wil ik wel wat mee krijgen van de piramides, hoe lang is dat daadwerkelijk reizen met een excursie ?
-Wij zijn PSV , Wij zijn de beste!
-Landskampioen 2005-2008
pi_48179081
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 13:29 schreef Katana het volgende:
*Schop*

Ik ga in Oktober naar Hurghada. Nu wil ik wel wat mee krijgen van de piramides, hoe lang is dat daadwerkelijk reizen met een excursie ?
Je zal dan iig om 4 uur sóchtends op moeten staan
God vergeeft me wel....het is immers zijn vak...!!!
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:15:23 #258
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_48195053
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 15:27 schreef No-Zem het volgende:

[..]

Je zal dan iig om 4 uur sóchtends op moeten staan
Als je met het vliegtuig gaat ja.. met de bus mag je nog 3 uurtjes eerder op pad!

Leuker is het op eigen houtje te doen, met de bus voor 70 pond (10 euro), daar 2 of 3 dagen blijven en je rond laten rijden voor een paar stuivers, in een goedkoop en smerig hotelletje overnachten (smerig zijn ze allemaal in cairo) en weer terug. Kost je geen ruk, je kunt je eigen plan trekken en een ervaring rijker.
pi_48227229
ik bene r vorig jaar nig geweest
Amstelveen de beste
  zondag 6 mei 2007 @ 15:13:57 #260
106418 boeiuh
Funk the dump stuff
pi_49062948
Dag mensen,

Ik ben vannacht terug gekomen van een heerlijke vakantie van een week in Hurghada. Voor de geïnteresseerde zal ik het een en ander vertellen over hoe deze vakantie mij bevallen is. Ik zat in Sultan Beach Hotel. Prima hotel! Alles ziet er mooi uit en is redelijk schoon. Het grootste deel van het personeel is vriendelijk, en laat je met rust wanneer dat hoort. Natuurlijk lopen er ook een aantal zeer irritante Egyptenaren rond, zoals je die overal in het land zult tegenkomen. Een keer of wat per dag krijg je nou eenmaal 'Allemachtig prachtig 1988' of 'Kijken, kijken, niet kopen' over je uitgespuwd. In het hotel zaten aardig wat Russen, maar daar hebben we totaal geen last van gehad (vooraf was ik namelijk gewaarschuwd hiervoor). Het strand van het hotel is een beetje aan de kleine kant, maar verder was alles meer dan in orde.

Omdat ik niet zo goed ben in het liggen op een ligbed heb ik aardig wat excursies gedaan, allemaal geregeld vanuit de reisorganisatie.
- De eerste was een dagexcursie naar Cairo. Met vier mede toeristen in een mini busje met daarbij twee chauffeurs en een gids vertrokken we om half twee 's nachts. Het was heerlijk vertoeven in het busje, gezellige groep, er werd flink doorgereden en we zaten best comfortabel. Op het programma stond een anderhalfuur in het Egyptisch museum, een uitgebreide lunch, vervolgens de piramides en de Sfynx waar een kleine middag aan besteed werd en tot slot een commerciële stop bij een parfumwinkel. Gek genoeg vond ik de korte tijd die beschikbaar was wel prima, in het museum omdat het zo chaotisch druk en onoverzichtelijk is en bij de piramides omdat het zo stikheet was.
- Een dagexcursie naar Luxor. Nu wel in een volle touringbus, wat toch een andere beleving geeft, je bent 1 van de 50 ipv 1 van de 4. De excursie is hier al een aantal keer beschreven, en ook ik vind hem zeer de moeite waard.
- Met de jeep een bezoekje gebracht aan een Bedouinen-dorpje. Daarna een stukje met de quad door de woestijn gereden. Rond de avond was er een buffet gevolgd door een show met wat dans, slangen, een spijkerbed en nog wat van die gein. Dit was op zich wel een leuke, maar vermoeiende, dag waar je wel de gehele dag tussen de toeristen bent.
- Een hele dag op een boot, op twee uur na, die je op een onbewoond eiland met witte stranden doorbrengt. Onderweg werd de mogelijkheid geboden om wat te snorkelen. Eigenlijk zouden we nog naar een of ander dolfijnenhuis gaan, maar de motor van de boot was kapot gegaan. Daardoor werden we na flink wat vertraging overgezet op een andere boot.

De excursies waren stuk voor stuk de moeite waard. Alleen moet ik er wel bij zeggen dat ze best slopend kunnen zijn. Je bent steeds een lange dag op stap (je bent pas tussen 21 en 23 uur thuis) en aan het eind van de dag voel je je best smerig door al het zweten en het stof/zand.
Dit was wel zo'n beetje wat ik kwijt wilde. Mijn koffer is vannacht niet op Schiphol aangekomen dus ik wacht met spanning op een telefoontje van de vliegtuigmaatschappij of ze wel dan niet mijn koffer gevonden hebben. Beetje vervelend...

[ Bericht 1% gewijzigd door boeiuh op 06-05-2007 15:24:57 ]
  zondag 6 mei 2007 @ 15:25:23 #261
106418 boeiuh
Funk the dump stuff
pi_49063349
Koffer is ondertussen weer terecht!! Ze hadden mijn koffer een een ommetje laten maken via Domodedovo..

[ Bericht 99% gewijzigd door boeiuh op 07-05-2007 11:56:29 ]
pi_49094384
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 14:31 schreef moon1702 het volgende:
hoi rietvaerder,

ik ben vorig jaar 10 dagen in Hurghada geweest in een goedkoop maar goed hotel (sand beach) vlakbij het centrum.
We zijn o.a. naar Luxor geweest en dat was best wel te doen hoor! We vertrokken rond 4u smorgens geloof k en dan waren we er omstreeks 9u. 's avonds dan weer terug. We bezochten de tempel van Karnak, vallei der doden, tempel van Hatsjepsoet en het bananeneiland en ook nog een papyrusmuseum (meer een winkel )
Veel op één dag maar voor mij was dat ruim voldoende, het was erg heet in Luxor en daarom moest het ook niet langer duren en we hebben alles wel goed kunnen bekijken.
Verder hebben we veel op zee gezeten om te snorkelen en zijn we ook eens naar El gouna geweest.
Maar het leukste aan de reis waren toch wel de gastvrije mensen...

De beste reistijd hangt van jezelf af ... wij waren er eind juni en dat ging wel doordat we ook veel zwommen en zo maar wel erg warm natuurlijk. Ik zou graag nog eens teruggaan later, in de winter om Caïro, Aswan en mss nog een Luxor te bezoeken.

Voor een eerste kennismaking met Egypte vond ik Hurghada ideaal. Je hoort erg vaak dat het te toeristisch is en zo maar ik vond dat best meevallen. Volgens mij blijven de 'typische toeristen' vooral in hun resort zitten, dus daar heb je geen last van.
Overdag waren wij vaak de énige toeristen in de stad, mss ook wel vanwege de hitte

Wat de kosten betreft, dat valt goed mee maar hangt uiteraard van jezelf af. Wil je een duur of een eenvoudig hotel? Persoonlijk vind ik eenvoudig wel ok want dan kom je er ook de Egyptische bevolking tegen en zit je niet zo afgeschermd. Wij waren voor de reis zelf en het hotel in half pension zo'n 450 euro kwijt voor 10 dagen. Dus dat is heel goed te doen.
We hebben wel niet bespaard op exursies en zo waardoor we uiteindelijk wel meer dan het dubbele opgedaan hebben maar dan heb je ook wat.

zo moest je nog vragen hebben dan roep je maar
450 euro voor 10 dagen Egypte En dan betaal ik 465 euro voor 10 dagen Spanje ... met de bus
  maandag 7 mei 2007 @ 17:59:10 #263
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_49108976
Dus als we vanuit Hurghada naar Cairo/Gizeh willen dan zijn we 6 á 7 uur onderweg? En van Luxor naar Cairo met trein? Is dat te doen?

Moeten we die excursies via de operator boeken voor veel geld of kun je ook in het stadje zelf die dingen boeken? En dat we daarmee wel veilig op bestemming aankomen...
  maandag 7 mei 2007 @ 20:07:48 #264
106418 boeiuh
Funk the dump stuff
pi_49114399
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:59 schreef Zwansen het volgende:
Dus als we vanuit Hurghada naar Cairo/Gizeh willen dan zijn we 6 á 7 uur onderweg? En van Luxor naar Cairo met trein? Is dat te doen?

Moeten we die excursies via de operator boeken voor veel geld of kun je ook in het stadje zelf die dingen boeken? En dat we daarmee wel veilig op bestemming aankomen...
Als je dit topic doorleest zul je meerdere malen antwoorden op je vragen tegenkomen.

Van Hurghada naar Cairo was ik van half 2 tot 9 uur onderweg. Van Luxor naar Cairo met de trein moet te doen zijn want er zijn verschillende reisorganisaties die deze trip op het programma hebben.
pi_49130140
ik weet niet of jullie al op deze hebben gekeken.
www.hurghada.startpagina.nl/prikbord.
En bij www.vakantiereiswijzer.nl voor beoordelingen over hotels.
pi_49142661
quote:
Op zondag 6 mei 2007 15:13 schreef boeiuh het volgende:
Dag mensen,

- Een hele dag op een boot, op twee uur na, die je op een onbewoond eiland met witte stranden doorbrengt. Onderweg werd de mogelijkheid geboden om wat te snorkelen. Eigenlijk zouden we nog naar een of ander dolfijnenhuis gaan, maar de motor van de boot was kapot gegaan. Daardoor werden we na flink wat vertraging overgezet op een andere boot.
Dolphins house? Als je geluk hebt zie je er dolfijnen, maar ik heb er nog geen gespot
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:19:54 #267
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_49142973
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:13 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dolphins house? Als je geluk hebt zie je er dolfijnen, maar ik heb er nog geen gespot
Wij hebben ze wél gezien, heb ze zelfs op de foto..
Love can move you..take you deeper everytime
Love can move you..to a place inside your heart
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:26:46 #268
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_49143269
Ik ga er deze zomer ook heen. O.a. overnachtingen in Cairo, Luxor, Aswan, een Nijlcruise en de laatste week in 'n resort in Dahab.

Is Dahad 'n beetje vet?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:45:47 #269
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_49144186
Afgelopen week op een Nijlcruise geweest.

Overweldigend mooi, die oude tempels. Land zelf stelt geen flikker voor.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_49145029
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:19 schreef _Cara_ het volgende:

[..]

Wij hebben ze wél gezien, heb ze zelfs op de foto..
Ik heb ze in mijn hoofd. Gezien ik er 30 minuten mee heb mogen duiken Maar niet bij Dolphins House
pi_49145073
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:26 schreef BrauN het volgende:
Ik ga er deze zomer ook heen. O.a. overnachtingen in Cairo, Luxor, Aswan, een Nijlcruise en de laatste week in 'n resort in Dahab.

Is Dahad 'n beetje vet?
Dahab is hippy
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:22:00 #272
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_49145579
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:08 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik heb ze in mijn hoofd. Gezien ik er 30 minuten mee heb mogen duiken Maar niet bij Dolphins House
Dat is het betere werk..dat geef ik toe..
Maar mijn foto is ook mooi..

pi_49145701
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:22 schreef _Cara_ het volgende:

[..]

Dat is het betere werk..dat geef ik toe..
Maar mijn foto is ook mooi..

[afbeelding]
Heb je nog kunnen snorkelen? De koralentuin is erg mooi bij Shab Sabrina.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:32:28 #274
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_49145994
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:25 schreef Pheno het volgende:

[..]

Heb je nog kunnen snorkelen? De koralentuin is erg mooi bij Shab Sabrina.
Ben wezen snorkelen oa in Sharm el Naga..was een georganiseerde trip, met bus, was er erg mooi. Dat was vanaf het strand, maar we zijn ook met een bootrip geweest vanuit de duikclub/school van het Marriott en werden op een aantal plaatsen midden in de zee gedropt om te snorkelen..

Shab Sabrina zegt me niets.
pi_49146247
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:32 schreef _Cara_ het volgende:

[..]

Ben wezen snorkelen oa in Sharm el Naga..was een georganiseerde trip, met bus, was er erg mooi. Dat was vanaf het strand, maar we zijn ook met een bootrip geweest vanuit de duikclub/school van het Marriott en werden op een aantal plaatsen midden in de zee gedropt om te snorkelen..

Shab Sabrina zegt me niets.
Ah, je hebt ze bij het Mariott wel de groeten gedaan he. Al zullen ze me niet kennen onder de naam Pheno Was Tom er nog?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:42:25 #276
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_49146437
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:38 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ah, je hebt ze bij het Mariott wel de groeten gedaan he. Al zullen ze me niet kennen onder de naam Pheno Was Tom er nog?
Nee, geen Tom.. en ze noemden idd een andere naam.. ze wisten het wel nog..
pi_49146486
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:42 schreef _Cara_ het volgende:

[..]

Nee, geen Tom.. en ze noemden idd een ander naam.. ze wisten het wel nog..
we zullen dit maar voortzetten in de sc

Ik kom te vaak in Hurghada
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:07:56 #278
17907 Pietjuh
Namaste!
pi_49147530
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:09 schreef Pheno het volgende:
Dahab is hippy
alleen niet als je echt in een groot resort zit. die liggen namelijk een eind van het centrum vandaan. In het centrum is het het leukst/interessantst omdat je dan echt tussen de bedoeinen zit bovendien zit je dan ook het dichtst bij de goede duikscholen
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_49149426
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:07 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

alleen niet als je echt in een groot resort zit. die liggen namelijk een eind van het centrum vandaan. In het centrum is het het leukst/interessantst omdat je dan echt tussen de bedoeinen zit bovendien zit je dan ook het dichtst bij de goede duikscholen
Als je alleen voor het duiken komt zoals ik, dan mijd ik de resorts Om nu geld te gaan uitgeven aan luxe die ik toch niet ga gebruiken bij gebrek aan aanwezigheid
pi_49376818
Hoi fokkers,

Ik wil mijn vakantie dit jaar naar Egypte boeken (tussen 20-7 en 3-8). Echter heb ik geen idee waar ik moet zijn. Ik zie op verschillende sites vaak Hurghada, Cairo en Sjarm el Sheik langs komen.
Zover ik weet zijn de drie plaatsen die ik noem drukke steden. Zit ik hier goed voor lekker eten, relaxen en zwemmen?
En waar moet ik zijn voor een beetje cultuur en geschiedenis?

Thanks
pi_49378157
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:17 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Hoi fokkers,

Ik wil mijn vakantie dit jaar naar Egypte boeken (tussen 20-7 en 3-8). Echter heb ik geen idee waar ik moet zijn. Ik zie op verschillende sites vaak Hurghada, Cairo en Sjarm el Sheik langs komen.
Zover ik weet zijn de drie plaatsen die ik noem drukke steden. Zit ik hier goed voor lekker eten, relaxen en zwemmen?

Thanks
Cultuur en geschiedenis is een nijlcruise ideaal.. Je ziet tempels, graven, natuur, steden.

Je komt dan niet in hurgada cairo en sharm el sjeik.. maar behalve cairo zijn die ander 2 toch niet boeiend.
pi_49378225
Hurghada is niet eens zo belachelijk druk, imho...Sharm ben ik nooit geweest. Maar wat ik begreep is dat meer boulevard dan Hurghada, wat niet zo lastig is
pi_49387353
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:17 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Hoi fokkers,

Thanks
Voor lekker eten en relaxen en de mooie onderwaterwereld te bekijken zit je in Egypte op het juiste adres.
Weet wel dat juli/augustus de heetste maanden zijn 35-40 graden.
Waar je ook kan kijken voor beoordelingen van hotels in Egpyte is www.vakantiereiswijzer.nl

Groetjes Vronie
pi_49397179
Heb erg veel zin om naar egypte te gaan, hopen dat het nu niet tegenvalt. ik ga 23 juni weg, naar grand resort in hurghada
Blood in Blood out!!
  dinsdag 15 mei 2007 @ 19:43:54 #285
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_49413708
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:34 schreef Lircky het volgende:
Heb erg veel zin om naar egypte te gaan, hopen dat het nu niet tegenvalt. ik ga 23 juni weg, naar grand resort in hurghada
Het is natuurlijk net wat je er zelf van maakt en wat je verwacht. Ook belangrijk is het hotel waar je zit (meeste hotels zijn ok, maar je vakantie staat en valt met het eten natuurlijk....of te wel; ziek of niet ziek). Ik heb de mazzel gehad 3 keer een goed hotel gehad te hebben (Shiva Grand Beach, Hilton Long Beach en Sea Star Bea Rivage), maar dat kan geloof ik ook ieder jaar verschillen. Iemand hierboven gaf al de tip www.vakantiereiswijzer.nl daar kan je reacties lezen over hotels, daar kijk ik ook altijd voordat ik ergens boek. Let daarbij niet teveel op geklaag over Russen, ik ben ze niet tegengekomen of ik sluit me af voor zeurende mensen op vakantie, dat kan ook.
Verwacht niet teveel dat je lekker kan winkelen en over de boulevard slenteren, want overal proberen ze je wel naar binnen te lokken (heeft ook z'n charmes, maar 3 uur over 5 winkels doen is niet onze hollandse manier van winkelen).

Ik vind Egypte een heerlijk land.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_49433891
Ben een beetje aan het twijfelen of ik wel naar Egypte moet.. 40 graden
pi_49434000
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 10:37 schreef Verzin-een-leuke-n... het volgende:
Ben een beetje aan het twijfelen of ik wel naar Egypte moet.. 40 graden
Vergeet niet dat 40 graden in egypte niet te vergelijken valt met de gevoelstemperatuur in Nederland. Het wordt daar niet benauwd als het eens 25+ is
pi_49436195
Ik denk dat ik het gewoon doe. Het is wel goed om een keer alle stress uit je lichaam te zweten. ;p
Maar goed, Sharm el Sheik is mijn bestemming. Is dit ver van Gizeh? Ik wil nl. ook wel een stukje geschiedenis gaan bekijken. Of zijn er andere lcoaties in de buurt, waar dit mogelijk is?
pi_49437632
Een excursie van Sharm naar Caïro zal best wel lang duren denk ik. DIchterbij kan je ook heel wat leuke dingen bezoeken. Ik ben zelf nog niet in Sharm geweest maar heb er eens heel wat over opgezocht toen ik zat te twijfelen tussen Hurghada en Sharm. Volgende dingen hebben ik onthouden: Je kunt er de Mozesberg bezoeken/beklimmen, het Sint Katarinaklooster, Ras Mohammed (nationaal park, schijnt de moeite te zijn), colored canyon. Voor een relaxvakantie zal je daar wel goed zitten vermoed ik zo.
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:25:52 #290
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_49437858
Sharm . Komende zomer ook weer 3 weken. Met bekenden van daar ook nog wat dagen naar Cairo. Schijnt wel een flinke trip te zijn, maar wil het in m'n 3e jaar Egypte nu eindelijk weleens zien

Die dingen die moon1702 zegt zitten er inderdaad in de buurt, kan je met excursies goed komen. Het écht oude Egypte zal er alleen niet veel te vinden zijn, daarvoor moet je toch naar Luxor, Cairo, Alexandrië en contrijen, en dat is dus wel op flink afstand van Sharm. Maar als je een fijne relaxvakantie wil, een geweldige zee in wil en wil snorkelen c.q. duiken, maar toch ook wel wat cultuur wil zien (als je het vindt is het er echt) zit je in Sharm goed.
pi_49454108
Ik heb hem in het 'goedkoop van a naar b' topic ook al gesteld; maar heeft iemand nog een idee hoe je half juli voor 3 weken naar een egyptische luchthaven kan vliegen voor onder de 400 euro?

Ik vind de prijzen erg hoog dit jaar!
  woensdag 16 mei 2007 @ 19:38:25 #292
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_49454455
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 19:30 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
Ik heb hem in het 'goedkoop van a naar b' topic ook al gesteld; maar heeft iemand nog een idee hoe je half juli voor 3 weken naar een egyptische luchthaven kan vliegen voor onder de 400 euro?

Ik vind de prijzen erg hoog dit jaar!
Alleen vliegen... of wil je er ook 3 weken verblijven??
pi_49456456
Alleen vliegen, ga rondreizen daar, dus maakt ook niet zo veel uit naar welke luchthaven, al heeft cairo of sharm de voorkeur.
  woensdag 16 mei 2007 @ 22:20:41 #294
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_49461129
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:20 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
Alleen vliegen, ga rondreizen daar, dus maakt ook niet zo veel uit naar welke luchthaven, al heeft cairo of sharm de voorkeur.
Ik had je geen hoop willen geven hoor, maar ik zou het niet weten. Ik had je wel kunnen vertellen dat je voor 400 euro waarschijnlijk geen drie weken in Egypte zou kunnen verblijven (niet in een fijn hotel in ieder geval).
Heb net even gekeken op Google, als je zoekt op vliegreis Egypte, dan krijg je aardig wat links... martinair.nl bijvoorbeeld, iets van 179 euro....
pi_49461549
Ik snap wel dat je niet 3 weken rond kan reizen voor 400 (alhoewel, als je het echt budget doet moet het nog lukken ook denk ik) maar ik ben er al een paar keer geweest in de zomer periode en dan vloog ik met een charter voor tussen de 150 en de 300 euro, het goedkoopste dat ik nu kan vinden is een lijnvlucht voor 380.
pi_54113065
Kleine kick,

Ben van plan om volgend jaar een Nijlcruise te doen en piramides e.d. te bezichtigen. Iemand enige idee waar ik dit kan boeken en wat aan te raden is? Tot nu toe alleen sunweb gevonden.

Is het ook mogelijk/ aan te raden om zelf alleen (samen met vriendin) te gaan reizen?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_54127553
Als ik jouw was zou ik zorgen dat als je naar Cairo gaat of naar Luxor, je echt met een nederlandse gids gaat die kunnen je echt mega veel vertellen en hebben vaak al speciaal er voor gestudeerd. Ik ben in Juni geweest alleen heb ik geen cruise gedaan, wij zaten in Hurghada (Grand Resort) Wat trouwens een enorme aanrader is!!!!! Vanaf daar kun je ook heel veel doen en zien (Alleen wel beetje reistijd maar dat valt van je af zodra je naast een piramide staat of in de Vallei van de Koningen een prachtige muurschildering ziet. Sla als je naar Cairo gaat het Egyptisch museum niet over, was erg mooi en indrukwekkend.

Maar zou dus niet alleen gaan reizen in Egypte. Waarom, geen idee....denk puur gevoelsmatig. Mensen zijn er vriendelijk maar denk niet dat de mensen / militairen / politie voor niks met zulke grote hoeveelhden aanwezig zijn.
Blood in Blood out!!
pi_54139904
Ik ga over 4 weken voor de 2e keer naar Egypte

Heb er superveel zin in, dit keer is het wel echt alleen om te relaxen en bij te komen dus we gaan niet alle culturele dingen af. Dit hebben we de 1e keer wel gedaan. Zaten toen in Hurghada in Siva Grand Beach hotel érg fijn hotel!

Zitten nu in Dana Beach resort (weer in Hurghada) Geen idee of dit net zo'n goed hotel is, als we alle info mogen geloven wel maar dat is nog maar afwachten natuurlijk

Hebben de eerste keer wel een egyptenaar ontmoet waar we "bevriend" mee zijn gebleven. Smsen en mailen enz en bij hem gaan we ook weer langs. Erg leuk! Heb er zin in!!
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:59:34 #299
28033 Pek
je moet wat
pi_54204694
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 16:41 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Kleine kick,

Ben van plan om volgend jaar een Nijlcruise te doen en piramides e.d. te bezichtigen. Iemand enige idee waar ik dit kan boeken en wat aan te raden is? Tot nu toe alleen sunweb gevonden.
Ik ga dinsdag a.s. en heb geboekt via Kras, paar dagen strand, dan 7 dagen op de boot en daarna weer een paar dagen strand (en misschien nog een dagtocht Cairo) Ik laat nog wel weten hoe het was
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_54212657
Al die mensen die naar Hurghada gaan

Als je op het strand wil gaan liggen zou ik niet Egypte uitkiezen. Doe dan een nijlcruise ofzo, dan zie je nog wat van de cultuur en het land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')