Deze zomer ook (weer) 3 weken er geweest, in Sharm, maar absoluut geen last van gehad. Tuurlijk verdienen die mensen daar (zeker in vergelijking met hier) heel weinig en proberen ze er een slaatje uit te slaan (restaurants, taxi's, overal betaal je als toerist gewoon toeristenprijzen die beduidend hoger zijn dan voor Egyptenaren zelf) en natuurlijk heb je altijd mensen erbij die je proberen te besodemieteren, maar zolang je gewoon duidelijk bent heb je nergens problemen mee. Ik in ieder geval niet. Mensen waren er ook erg tof, echt niet zo opdringerig als ze vaak zeggen en gewoon heel vriendelijk. Al kan je er als jonge vrouw niet alleen over straat lopen, dat is gewoon zo.quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:08 schreef Umm-Qasr het volgende:
Ben 3 weken in Egypte geweest en ik vond de houding vd mensen daar ronduit slecht. De meesten, rijk of arm, proberen je op een of andere manier te rippen. Verder heb ik weinig fatsoen gezien en van manieren hebben 'ze' volgens mij niet gehoord ...![]()
Met de bus reizen gaat goed hoor. Ben zelf met de bus van Luxor naar Hurghada gegaan en van Hurghada naar Cairo en vice versa. Je kunt in die steden zelf een kaartje halen bij de plaatselijke busmaatschappij voor rond de 15 euro (niet duur voor zo'n lange reis dus) De bussen zijn vrij luxe, afhankelijk van de klasse die je wilt.quote:Op vrijdag 1 september 2006 14:49 schreef Calayuga het volgende:
Egypte lijkt mij ook wel wat voor een maandje ofzo....heeft iemand ervaring met alleen reizen door egypte? ervaringen met hostels, mensen ontmoeten, regelen van bussen etc...
wil liever niet met zo'n groepsreis. alhoewel ik besef dat het soms wel erg veel waar voor je geld is, ben ik wel iemand die erg op z'n vrijheid gesteld is.
Ik denk dat een groepsreis helemaal niet nodig is. Ik heb alleen Caïro en omgeving gezien, maar het is allemaal vrij goed begaanbaar. Mensen zijn gewend aan toeristen, wat niet altijd een pré is in de zin van hartnekkige verkopers, maar wat wel zijn voordelen heeft als je ergens naar toe wilt of iets wilt regelen. Het is ook allemaal zeer betaalbaar. Heb zelfs een aantal keer een taxi laten regelen om me de hele dag rond te rijden en dat was best te doen. En wat ik niet had verwacht: vaak zijn er vlak náást de grote toeristentrekkers (piramides, tempels, stranden) enorm rustige, mooie en leuke dingen te zien die niet zo platgetreden zijn. Veel mensen zijn zo bezig met de oudheid (en terecht, want prachtig) dat ze vergeten dat Egypte van nu ook zéér het bekijken waard is.quote:Op vrijdag 1 september 2006 14:49 schreef Calayuga het volgende:
Egypte lijkt mij ook wel wat voor een maandje ofzo....heeft iemand ervaring met alleen reizen door egypte? ervaringen met hostels, mensen ontmoeten, regelen van bussen etc...
wil liever niet met zo'n groepsreis. alhoewel ik besef dat het soms wel erg veel waar voor je geld is, ben ik wel iemand die erg op z'n vrijheid gesteld is.
Had erg leuk geweest, maar helaas vliegen we donderdags.quote:Op woensdag 20 september 2006 22:37 schreef octopussy het volgende:
ik vlieg zaterdag naar Hurghada met transavia. Kans dat jij op dinsdag vliegt?
Als je wel zaterdag vliegt, dan doen we bij de gate een mini-meet![]()
Aangezien ik terugben van een mooie reis door Egypte, zal ik ook maar even antwoord geven op m'n eigen vraagquote:Op zondag 16 juli 2006 20:09 schreef OrientalRed het volgende:
Nog een vraagje:
Wat voor schoeisel is het handigste tijdens een rondreis door Egypte?
...
Je bent wezen snorkelen in Sharm el Naga?..bij dat resort, in the middle of nowhere..?quote:Op woensdag 27 september 2006 19:00 schreef OrientalRed het volgende:
[..]
Aangezien ik terugben van een mooie reis door Egypte, zal ik ook maar even antwoord geven op m'n eigen vraagaangezien ik er nu ervaring in heb. Hopenlijk hebben anderen er wat aan.
Reis: "Egypte Totaal", 15 dagen via Shoestring.
Periode: 23 juli - 6 augustus
Plaatsen: Cairo, Alexandrie, Bahariyya Oase, Dakhla Oase, Kharga Oase, Luxor, Aswan, Sharm El Naga, Cario
(Dus: stenen, rotsen, zand, stof, zelfs blubber)
Gympies (Quick): aangehad in de trein richting Schiphol, in het vliegtuig en de terugreis.
Sandalen (Teva): 1e week aangehad. Liep heerlijk, alleen die kleine steentjes tussen je tenen en voetzool zijn zo irritant.
Flip-flops: 2e week aangehad. Liep ook heerlijk (maar net iets minder dan teva's). Voordeel was dat je ff snel kon "uitschoppen" en dat je er nog minder in zweetteWas goed te doen, heb er veel mee gelopen.
Mijn persoonlijke ervaring, doet uw voordeel er mee
Jaaaaaquote:Op woensdag 4 oktober 2006 17:08 schreef _Cara_ het volgende:
[..]
Je bent wezen snorkelen in Sharm el Naga?..bij dat resort, in the middle of nowhere..?
Daar was het mooi..![]()
Ik ben er een dikke maand geleden ook voor 8 dagen geweestquote:Op maandag 18 september 2006 14:45 schreef lilalush het volgende:
Morgen vertrek ik voor een reis van10 dagen naar Dahab. Het is daar 45 graden. Lekkerrrrrrrrr!!! Heb er super veel zin in!![]()
![]()
Hurghada - Marsa Alamquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 02:04 schreef Drifter__ het volgende:
hier? nederland of bedoel je hurghada?..
Ja dat vind ik dus ook......even geld kunnen incasseren....ik snap de reden ook niet!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:53 schreef NiGeLaToR het volgende:
Wel suf dat ze die eisen aan je paspoort stellen, die van mij hebben ze alleen maar open gehad op waar ze moesten stempelen$$$
Wat denk je dat een Egyptenaar moet neerleggen om Nederland in te kunnen?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 00:43 schreef Ikook het volgende:
[..]
Ja dat vind ik dus ook......even geld kunnen incasseren....ik snap de reden ook niet!![]()
Het gaat niet om wat je neer moet leggen om binnen te komen; luchthavenbelasting en een visum betaal ik ook.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 13:12 schreef Hik het volgende:
[..]
Wat denk je dat een Egyptenaar moet neerleggen om Nederland in te kunnen?
waarom ga je niet in een wat goedkoper hotel zitten?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:18 schreef Ikook het volgende:
Shit helaas we hadden dus geboekt.....8 dagen in het Hilton 5* hotel.....blijkt het enige hotel in Dahab te zijn wat volgeboekt is!![]()
![]()
En ik wil niet naar een ander hotel, dus dit houdt op.
Ik hou het wel in de gaten, want hier wil ik zeker nog naartoe!.....voor nu dus even niet...![]()
Volgens de weeronline.nl weerplanner.quote:gemiddelde weer
Het gemiddelde weer in Luxor Airport was als volgt:
De gemiddelde maximumtemperatuur bereikte waarden tussen de 21°C en 25°C. De nachtelijke minimumtemperatuur schommelde tussen de 5°C en 9°C.
Gedurende uw reisperiode waaide er een zwakke wind van 3 Bft. Voor deze analyse zijn de waarnemingen van de afgelopen 9 jaar gebruikt.
Temp zo rond de 22 graden (gemiddeld ) maar mocht je bv de excursie doen naar het dal der koningen (koninginnen ) ga wat vroeger op de dag of je wordt gebraden als het tegenzit )quote:Op woensdag 29 november 2006 14:36 schreef widi het volgende:
Wie o wie is ook wel eens in Egypte, Luxor geweest en misschien ook in december? Hoe is de temperatuur er dan en wat zijn de tips en trucs!?![]()
23 Graden is toch goed uit te houden ? (voor iemand uit NL iig ,de Egyptenaren zelf lopen dan al met dikke jassen aanquote:Op woensdag 29 november 2006 15:20 schreef Loohcs het volgende:
Egypte deel 4
Misschien zitten daar nog wat meer kenners. In december moet het wel uit te houden zijn. Ik ben in juli geweest en toen was het dik in de 40 graden.
Ga je trouwens in een hotel of per boot (Nijlcruise) ?quote:Op woensdag 29 november 2006 14:36 schreef widi het volgende:
Wie o wie is ook wel eens in Egypte, Luxor geweest en misschien ook in december? Hoe is de temperatuur er dan en wat zijn de tips en trucs!?![]()
Dat zeg ik toch ook? Dat het er in december wel uit te houden moet zijn....en dan in de zin van iig niet te warm.quote:Op woensdag 29 november 2006 15:55 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
23 Graden is toch goed uit te houden ? (voor iemand uit NL iig ,de Egyptenaren zelf lopen dan al met dikke jassen aan)
Ben jij alleen in Luxor geweest of ook in de ' rest ' van Egypte ?quote:Op woensdag 29 november 2006 16:10 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook? Dat het er in december wel uit te houden moet zijn....en dan in de zin van iig niet te warm.
Ook in de 'rest', alleen niet bij de Rode Zee. Wel alle andere 'verplichte' toeristische kost inclusief een paar dagen door de Libische woestijn.quote:Op woensdag 29 november 2006 16:15 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Ben jij alleen in Luxor geweest of ook in de ' rest ' van Egypte ?
Aan de rode zee heb je niet veel gemist ...ik vond het iig het minst leuke deel van de vakantie (maar ieder zijn smaak )quote:Op woensdag 29 november 2006 16:19 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Ook in de 'rest', alleen niet bij de Rode Zee. Wel alle andere 'verplichte' toeristische kost inclusief een paar dagen door de Libische woestijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |