Hier verderquote:Zwijgen maakt medeplichtig
Toen ze schrijvers vermoordden
heb ik niets gezegd
ik was geen schrijver.
Toen ze een columnist en filmmaker vermoordden
heb ik niets gezegd
ik was geen columnist.
Toen ze in Europa joden belaagden
heb ik niets gezegd
ik was geen jood.
Toen ze in Amsterdam homoseksuelen mollesteerden
heb ik niets gezegd.
ik was geen homoseksueel.
Toen ze cartoonisten wilden vermoorden
heb ik niets gezegd.
ik was geen cartoonist.
Toen kwamen ze mij halen
en er was niemand meer om iets te zeggen.
Vrij naar een gedicht van dominee Martin Niemöller.
(Duits dominee Martin Niemöller 1892-1984, gearresteerd in 1937 en gedeporteerd naar het kamp Sachsenhausen.)
Post hier als je een denemark-avatar hebt <<<< POST HIER!!quote:Op zondag 5 februari 2006 22:05 schreef LXIV het volgende:
Wanneer je de vlag van Denemarken in je avatar hebt graag hier één postje plaatsen.
Zodat we kunnen tellen hoeveel FOK!'ers nu deze vlag in hun avatar voeren!
een betere benaming ervoorquote:Op zondag 5 februari 2006 22:40 schreef Super7fighter het volgende:
Geen spotprenten Meki, maar haatprenten.
Geen normaal protest meer, maar complete hysterie en geweld.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:40 schreef Super7fighter het volgende:
Geen verstand, slechts primair reageren.quote:
en dat dankzij door ???quote:Op zondag 5 februari 2006 22:41 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Geen normaal protest meer, maar complete hysterie en geweld.
Ik denk dat Meki persoonlijk verantwoordelijk is voor de eerstvolgende imam die lens wordt getrapt.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:44 schreef Sargon het volgende:
Het bestaan van Meki is een belediging voor de mensheid
Men moet idioten hebben om 's eigen superioriteit aan te tonen.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:44 schreef Sargon het volgende:
Het bestaan van Meki is een belediging voor de mensheid
Een deense krant doet ietswat moslimskranten en moslims al jaren doen, namelijk een religie beledigen.quote:
Wedden dat dat niet lukt ? Meki vindt niet eens moord een overdreven reactie.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:45 schreef Blood_Money het volgende:
Even een (misschien flauwe) vraag voor de anti-prent mensen: Is het affikken van ambassades (zoals we in het nieuws hebben kunnen zien) een overdreven reactie? Ja of nee, aub.
wat was de eerste aanleiding om te gaan protesteren ???quote:Op zondag 5 februari 2006 22:45 schreef rutger05 het volgende:
[..]
De geestesgesteldheid van een grote groep moslims.
Spotprent dekt de lading niet. De benaming haatprent is meer op zijn plaats.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:43 schreef HiZ het volgende:
Oh, en een betere naam voor moslims is moordenaars of zo ? Want kennelijk is het heel moeilijk om te zeggen dat moord erger is dan een belediging van de islam.
Wat was de eerste aanleiding om te gaan moorden? Hou toch eens op met het verdedigen van moordenaars. Je hebt het moreel gezag van een ratelslang.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:46 schreef Meki het volgende:
[..]
wat was de eerste aanleiding om te gaan protesteren ???
juist het express mensen beledigingen in hun waarde en daarvan niet de verantwoordelijkheid nemen![]()
domme actie van de protesterende mensen. maar ik kan hun boosheid begrijpenquote:Op zondag 5 februari 2006 22:45 schreef Blood_Money het volgende:
Even een (misschien flauwe) vraag voor de anti-prent mensen: Is het affikken van ambassades (zoals we in het nieuws hebben kunnen zien) een overdreven reactie? Ja of nee, aub.
Hoezo haat? Ik zie geen haat in die prenten.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:46 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Spotprent dekt de lading niet. De benaming haatprent is meer op zijn plaats.
Als het nou eens bij protesteren bleef...quote:Op zondag 5 februari 2006 22:46 schreef Meki het volgende:
[..]
juist het express mensen beledigingen in hun waarde en daarvan niet de verantwoordelijkheid nemen![]()
ach man de meeste moslims hebben die cartoons geeneens gezien daaro maar lopen als een kudde schapen achter een jankende imam aan.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Dit vat ik op als een directe belediging aan het adres van Jezus Christus, ik eis onmiddelijk en onvoorwaardelijke excusesquote:Op zondag 5 februari 2006 22:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Des te meer in het gedrag van de dames en heren moslims daarentegen...quote:Op zondag 5 februari 2006 22:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoezo haat? Ik zie geen haat in die prenten.
For the record, naast moorden lukt het Meki ook niet om het afbranden van ambassades te veroordelen. Want Meki vindt namelijk altijd dat zijn mohammedaanse maatjes eigenlijk wel gelijk hebben, ongeacht wat ze doen.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:47 schreef Meki het volgende:
[..]
domme actie van de protesterende mensen. maar ik kan hun boosheid begrijpen
Wat die Deense imams hebben geflikt is anders ook niet netjes. Dat is gewoon haat zaaien. In plaats van naar de rechter te stappen gaan ze naar het Midden-Oosten om daar het nieuws te vertellen. Zeer kwalijke zaak.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:40 schreef Super7fighter het volgende:
ik heb eerder gezegd dat ik geen moordenaars steun . en helemaal niet verdedigenquote:Op zondag 5 februari 2006 22:47 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wat was de eerste aanleiding om te gaan moorden? Hou toch eens op met het verdedigen van moordenaars. Je hebt het moreel gezag van een ratelslang.
De ideale situatie zou zijn dat we ze wijsmaken dat hun buurman de tekenaar is. Zo ben je in één klap van een probleem af.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:47 schreef Klummie het volgende:
[..]
ach man de meeste moslims hebben die cartoons geeneens gezien daaro maar lopen als een kudde schapen achter een jankende imam hebben.
Fantastisch, maar ik zie het nut er niet van inquote:Op zondag 5 februari 2006 22:48 schreef LXIV het volgende:
Hé XcUZ_Me, doe ff een postje in het Post hier als je een denemark-avatar hebt-topic.
Dan staan er al meer als 20!
''Ze laten mensen in hun waarde in het Midden-Oosten.'' Hoe zijn die cartoons daar gekomen?quote:Op zondag 5 februari 2006 22:46 schreef Meki het volgende:
[..]
juist het express mensen beledigingen in hun waarde
Heb je het nou nog steeds over de regering? Zitten we echt tegen een muur te praten? Ben je met je gedachten bij de Meki-shop?quote:en daarvan niet de verantwoordelijkheid nemen![]()
Ok, nog een keertje. Goed kijken, en misschien kun je het dan lezen.... komt-ie hoor:quote:Op zondag 5 februari 2006 22:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Ach, met het soort fijne denkers dat we hier hebben met Meki is het gedrag van dat type ratten ook wel te begrijpen.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:48 schreef schatje het volgende:
[..]
Wat die Deense imams hebben geflikt is anders ook niet netjes. Dat is gewoon haat zaaien. In plaats van naar de rechter te stappen gaan ze naar het Midden-Oosten om daar het nieuws te vertellen. Zeer kwalijke zaak.
Hoe zijn ze daarheen gegaan? Op een kameel of zo? Die tekeningen zijn in september al gepubliceerd.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:48 schreef schatje het volgende:
[..]
Wat die Deense imams hebben geflikt is anders ook niet netjes. Dat is gewoon haat zaaien. In plaats van naar de rechter te stappen gaan ze naar het Midden-Oosten om daar het nieuws te vertellen. Zeer kwalijke zaak.
de Deense krant begon als eerste met haat zaaien . en de Deense Imaams hebben het enkel overgenomen naar midden-oosten op zich een slechte idee. want anders was het nooit zo erg geweest. maar als de Deense krant de vrijheid ervoor heeft dan mag de Deense imaam dat ook doen het overbrengen van nieuws naar midden-oostenquote:Op zondag 5 februari 2006 22:48 schreef schatje het volgende:
[..]
Beste Meki,quote:Op zondag 5 februari 2006 22:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Je kronkel zit al in de eerste zin. Die tekeningen waren geen vorm van haat zaaien. Punt.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:50 schreef Meki het volgende:
[..]
de Deense krant begon als eerste met haat zaaien . en de Deense Imaams hebben het enkel overgenomen naar midden-oosten op zich een slechte idee. want anders was het nooit zo erg geweest. maar als de Deense krant de vrijheid ervoor heeft dan mag de Deense imaam dat ook doen het overbrengen van nieuws naar midden-oosten
ik betreur ze beide
Momentje, jullie kranten zijn begonnen, jaren geleden met van dat soort cartoons tegen jodenquote:Op zondag 5 februari 2006 22:50 schreef Meki het volgende:
[..]
de Deense krant begon als eerste met haat zaaien . en de Deense Imaams hebben het enkel overgenomen naar midden-oosten op zich een slechte idee. want anders was het nooit zo erg geweest. maar als de Deense krant de vrijheid ervoor heeft dan mag de Deense imaam dat ook doen het overbrengen van nieuws naar midden-oosten
ik betreur ze beide
nee dat is onzin en als dat gebeurde dan is dat ook beledigen van mensen in hun waardequote:Op zondag 5 februari 2006 22:51 schreef Klummie het volgende:
[..]
Momentje, jullie kranten zijn begonnen, jaren geleden met van dat soort cartoons tegen joden![]()
Dat heb ik dus ook al tig keer gezegd, maar daar durft meneer niet op te reageren. Te moeilijk denk ik.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:51 schreef Klummie het volgende:
[..]
Momentje, jullie kranten zijn begonnen, jaren geleden met van dat soort cartoons tegen joden![]()
Ach kom op, spotprenten zijn al zo oud als de weg naar Rome (zo niet ouder).quote:Op zondag 5 februari 2006 22:51 schreef Klummie het volgende:
[..]
dat is een moord een lafhartige moord . een moord om niet goed te keurenquote:Op zondag 5 februari 2006 22:52 schreef HiZ het volgende:
En vertel eens Meki, heeft die vermoorde priester geschreven voor die krant?
Dus als het niet in je straatje past, dan is het onzin? Ga toch weg joh!quote:Op zondag 5 februari 2006 22:52 schreef Meki het volgende:
[..]
nee dat is onzin en als dat gebeurde dan is dat ook beledigen van mensen in hun waarde
Precies maar ja breng dat maar es aan hun verstandquote:Op zondag 5 februari 2006 22:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ach kom op, spotprenten zijn al zo oud als de weg naar Rome (zo niet ouder).
Het is wel degelijk waar maar ja ontkennen is zo makkelijk hèquote:Op zondag 5 februari 2006 22:52 schreef Meki het volgende:
[..]
nee dat is onzin en als dat gebeurde dan is dat ook beledigen van mensen in hun waarde
Zo, Meki marches on... wat hebben we tot nu toe..quote:Op zondag 5 februari 2006 22:52 schreef Meki het volgende:
[..]
en stel dat waar is ( eerst bron zien ) geeft dat de recht om hetzelfde te doen ???quote:Op zondag 5 februari 2006 22:51 schreef Klummie het volgende:
[..]
Onzin? Mwah...quote:Op zondag 5 februari 2006 22:52 schreef Meki het volgende:
[..]
En is moord erger dan belediging?quote:Op zondag 5 februari 2006 22:53 schreef Meki het volgende:
[..]
dat is een moord een lafhartige moord . een moord om niet goed te keuren![]()
moge de jongen keihard gestraft worden
Zou hij erg gewetst zijn als we zouden zeggen dat Rome eeuwen ouder is dan de hele Islam?quote:Op zondag 5 februari 2006 22:55 schreef Klummie het volgende:
[..]
Precies maar ja breng dat maar es aan hun verstand
DEZE opmerking verdient een prijsquote:Op zondag 5 februari 2006 22:56 schreef Meki het volgende:
[..]
en stel dat waar is ( eerst bron zien ) geeft dat de recht om hetzelfde te doen ???
Ik ben er klaar mee. Ik discussieer niet verder met iemand met een IQ kleiner dan zijn schoenmaat.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:56 schreef Meki het volgende:
[..]
en stel dat waar is ( eerst bron zien ) geeft dat de recht om hetzelfde te doen ???
Je bent nog gulquote:Op zondag 5 februari 2006 22:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ben er klaar mee. Ik discussieer niet verder met iemand met een IQ kleiner dan zijn schoenmaat.
Ik hoop dat je hier "indirect" niet meer mensen mee beledigd, stel dat je "indirect" je schuldig maakt aan het beledigen van iets onnoembaars!quote:Op zondag 5 februari 2006 22:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ben er klaar mee. Ik discussieer niet verder met iemand met een IQ kleiner dan zijn schoenmaat.
Niks persoonlijks tegen meki (ik ken 'm niet persoonlijk), maar, tenzij het een act is, is hij werkelijk de domste mens die ik in mijn leven ben tegengekomen. Ongelooflijk.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
heb jij mij dat horen zeggen ???quote:
Straks wordt hij jaloers op mensen met grote schoenen en steekt hij die in brand. Ben ik dan mede-verantwoordelijk?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:00 schreef VendoR het volgende:
[..]
Ik hoop dat je hier "indirect" niet meer mensen mee beledigd, stel dat je "indirect" je schuldig maakt aan het beledigen van iets onnoembaars!![]()
Nee, vrrijheid van meningsuiting. Bij laster of belediging kan iedereen zich achteraf tot de rechterquote:Op zondag 5 februari 2006 22:50 schreef Meki het volgende:
[..]
de Deense krant begon als eerste met haat zaaien .
Het is zeer waarschijnlijk dat hij is opgegroeid met hetzelfde 'slachtoffertrauma' waar veel Arabieren mee worden groot gebracht. De hele wereld is altijd tegen ze en ze zijn altijd slachtoffer. En als je het slachtoffer bent dan is het moeilijk begrip op te brengen voor het feit dat 'jouw mensen' ook wel eens fout zijn.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:00 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Niks persoonlijks tegen meki (ik ken \'m niet persoonlijk), maar, tenzij het een act is, is hij werkelijk de domste mens die ik in mijn leven ben tegengekomen. Ongelooflijk.
voor mensen die persoonlijke aanvallen op mij richten kan men niks schelen. ik blijf gewoon discussieren . en als jullie dat verkeerd zien dan is dat jullie probleem.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:00 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Niks persoonlijks tegen meki (ik ken \'m niet persoonlijk), maar, tenzij het een act is, is hij werkelijk de domste mens die ik in mijn leven ben tegengekomen. Ongelooflijk.
Daaaaar issie weer! Te absurd voor woorden.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:01 schreef Meki het volgende:
[..]
heb jij mij dat horen zeggen ???
Nee ik zeg ik keur moord af maar als ik kijk naar de aanleiding kom ik terecht bij Denemarken
Ik vraag je, is moord erger dan belediging. Geef nou gewoon eens antwoord op MIJN vraag en niet op jouw eigen vraag.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:01 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee ik zeg ik keur moord af maar als ik kijk naar de aanleiding kom ik terecht bij Denemarken
Groot gelijk goos!quote:Op zondag 5 februari 2006 23:03 schreef Meki het volgende:
[..]
voor mensen die persoonlijke aanvallen op mij richten kan men niks schelen. ik blijf gewoon discussieren . en als jullie dat verkeerd zien dan is dat jullie probleem.
de wereld is gek gemaakt omdat mensen alles schuiven naar vrijheid en dankzij Denemarken die weigert de provocateurs aan te pakkenquote:Op zondag 5 februari 2006 23:03 schreef NorthernStar het volgende:
Muslim cartoon provokes fury among UK Jews
An anti-Semitic cartoon in a Muslim paper, which depicts Israel's acting Prime Minister, Ehud Olmert, as a hook-nosed figure wearing a giant Star of David, last night drew protests from MPs and Jewish groups.
For days, Muslims across the world have been protesting about European newspapers that published drawings showing the Prophet Mohamed. One MP accused the editors of hypocrisy.
Yesterday a newspaper published cartoons that Jewish groups say they find offensive, and US generals protested about a cartoon in the Washington Post. It showed Donald Rumsfeld, the Defense Secretary, beside a limbless soldier, but the generals said, on behalf of the normally robust Mr Rumsfeld, that the drawing was "tasteless".
The Independent
---
Het is officieel. De wereld is gek.
Hmm. Ok. Geen act dus. Ik heb met je te doen, man. Geen grap.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:03 schreef Meki het volgende:
[..]
voor mensen die persoonlijke aanvallen op mij richten kan men niks schelen. ik blijf gewoon discussieren . en als jullie dat verkeerd zien dan is dat jullie probleem.
Ben jij ook zo'n idioot die in een simpele scheldpartij een aanleiding ziet voor een moord?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:01 schreef Meki het volgende:
moord is erger dan belediging , NATUURLIJK is dat zoquote:Op zondag 5 februari 2006 23:03 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik vraag je, is moord erger dan belediging. Geef nou gewoon eens antwoord op MIJN vraag en niet op jouw eigen vraag.
Dit is te wijten aan de Deense uitgever zelf. Immers hij vroeg zelf om een interview bij de wereldwijd bij Arabieren populaire nieuwszender, Al-Jazeera, die hij vervolgens kreeg. Hij maakte de kijkers nieuwsgierig naar die haatprenten. Toen vatte de pan in de vlam.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:48 schreef schatje het volgende:
[..]
Nou ja, het is toch tamelijk verbijsterend om mee te maken dat iemand niet eens in staat is om de simpelste morele afwegingen te maken. Op zich is wat er hier in dit topic gebeurt wat er nu in het groot gebeurt tussen 'ons' en 'hun'.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:03 schreef schatje het volgende:
Kom op mensen, niet op de man gaan spelen.
daar wilt men naartoe gaanquote:Op zondag 5 februari 2006 23:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ben jij ook zo'n idioot die in een simpele scheldpartij een aanleiding ziet voor een moord?
"Nou ja, een moord is natuurlijk niet goed te praten, maar hij had ook niet over zijn moeder moeten beginnen."
Ik wil je ook geen gruwelijkheden in de schoenen schuiven (heb je grote schoenen?), dat vind ik iets te ver gaan. Maar ik hou je wel verantwoordelijk voor je onwetendheid, ik hoop dat het je trots is die je tegenhoud je te schikken aan de feiten...quote:Op zondag 5 februari 2006 23:03 schreef Meki het volgende:
[..]
Kortom naar jouw mening is de reactie van veel moslims normaal en rechtvaardig op dergelijke spotprenten?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:06 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Dit is te wijten aan de Deense uitgever zelf. Immers hij vroeg zelf om een interview bij de wereldwijd bij Arabieren populaire nieuwszender, Al-Jazeera, die hij vervolgens kreeg. Hij maakte de kijkers nieuwsgierig naar die haatprenten. Toen vatte de pan in de vlam.
Flauw.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:01 schreef Meki het volgende:
[..]
Nog even en ik klaag de gehele mensheid aan. Een spotprent zo groot als de reet van jullie moeder; geen kind of god zal worden gespaard.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:03 schreef NorthernStar het volgende:
The Independent
---
Het is officieel. De wereld is gek.
het is gewoon makkelijkquote:Op zondag 5 februari 2006 23:06 schreef VendoR het volgende:
[..]
Ik wil je ook geen gruwelijkheden in de schoenen schuiven (heb je grote schoenen?), dat vind ik iets te ver gaan. Maar ik hou je wel verantwoordelijk voor je onwetendheid, ik hoop dat het je trots is die je tegenhoud je te schikken aan de feiten...
Denemarken is een seculier land waarin dit soort dingen zijn toegestaan. Simpel.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:04 schreef Meki het volgende:
[..]
de wereld is gek gemaakt omdat mensen alles schuiven naar vrijheid en dankzij Denemarken die weigert de provocateurs aan te pakken
Wat zijn eigenlijk jouw waarden dat het je niet eens lukt om zonder mitsen en maaren moord te veroordelen? En het is wel erg makkelijk om alles op beledigd worden te schuiven. Het allermakkelijkste is je altijd beledigd voelen, dan heb je altijd wel een reden om iemand lens te slaan of zo.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:06 schreef Meki het volgende:
[..]
daar wilt men naartoe gaan
elke belediging schuiven naar vrijheid. wil men hier heen gaan ???
dat we steeds elkaar gaan beledigen in onze waarden ?
Ik dacht dat flamen not done was?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:08 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Kortom naar jouw mening is de reactie van veel moslims normaal en rechtvaardig op dergelijke spotprenten?
Als daar reden toe is: ja. In een globale samenleving als de onze is het onvermijdelijk dat in het contact tussen culturen op tenen wordt getrapt.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:06 schreef Meki het volgende:
Even een serieuze vraag (met de valse hoop op een eerlijk antwoord):quote:Op zondag 5 februari 2006 23:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat zal dan ook wel. Maar dit ook:quote:Op zondag 5 februari 2006 23:06 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Dit is te wijten aan de Deense uitgever zelf. Immers hij vroeg zelf om een interview bij de wereldwijd bij Arabieren populaire nieuwszender, Al-Jazeera, die hij vervolgens kreeg. Hij maakte de kijkers nieuwsgierig naar die haatprenten. Toen vatte de pan in de vlam.
bronquote:Als bewijzen lieten de Deense moslimleiders op hun rondreis niet alleen de twaalf cartoons zien, maar ook een drietal andere afbeeldingen. Op een beeld had de profeet seks met een dier, op een andere was hij afgebeeld met een varkensneus.
Flamen mag inderdaad niet, maar mijn post is geen flame... Graag een inhoudelijke reactie.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:10 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik dacht dat flamen not done was?![]()
de imaam natuurlijkquote:Op zondag 5 februari 2006 23:08 schreef Frezer het volgende:
[..]
Flauw.
Als ik die trant van redeneren volg kom ik bijvoorbeeld uit bij een zelfmoordterrorist, of een imam die ze 72 maagden beloofd. Want zij zijn de aanleiding tot het bedenken van die spotprent.
dit is toch niet te gelovenquote:Op zondag 5 februari 2006 23:10 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als daar reden toe is: ja. In een globale samenleving als de onze is het onvermijdelijk dat in het contact tussen culturen op tenen wordt getrapt.
Tja.
Of je rekt de tollerantiegrenzen op.. zodat er nuance komt in deze materie (en wellicht ook in deze discussie).quote:Op zondag 5 februari 2006 23:06 schreef Meki het volgende:
Wat een complottheorieën.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:10 schreef schatje het volgende:
[..]
Dat zal dan ook wel. Maar dit ook:
[..]
bron
quote:Op zondag 5 februari 2006 23:09 schreef Ringo het volgende:
Een spotprent zo groot als de reet van jullie moeder; geen kind of god zal worden gespaard.
Klopt. Er is inderdaad geen enkele reden om mensen met de dood te bedreigen en hun woningen in brand te steken omdat enkele van hun landgenoten een ondeugende tekening hebben gemaakt.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:13 schreef Meki het volgende:
dit is toch niet te geloven
er is geen enkele reden die het rechtvaardigt om mensen onnodig en express te beledigen in hun waarde
zoals wat AEL heeft gedaan . het opzoeken van de grens om haatprenten te makenquote:Op zondag 5 februari 2006 23:13 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Of je rekt de tollerantiegrenzen op.. zodat er nuance komt in deze materie (en wellicht ook in deze discussie).
en van mij mogen ze landgenoten hiervoor laten boetenquote:Op zondag 5 februari 2006 23:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Klopt. Er is inderdaad geen enkele reden om mensen met de dood te bedreigen en hun woningen in brand te steken omdat enkele van hun landgenoten een ondeugende tekening hebben gemaakt.
Men laat zich provoceren.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:10 schreef schatje het volgende:
[..]
Dat zal dan ook wel. Maar dit ook:
[..]
bron
quote:Op zondag 5 februari 2006 23:17 schreef Godslasteraar het volgende:
Ik zie trouwens dat Meki ons belazerd
[afbeelding]
Die gaat voluit.quote:
Kijk dat werpt weer een iets ander licht op de zaak... ik las het gisteren al op een andere site zonder bron en/of vermelding. Maar kon het hier nog niet vermelden.quote:Bron : Nieuwsblad.be
Deense imams maakten pr-reis voor cartoons
En plots was er woede
In heel het Midden-Oosten werd gisteren na het vrijdaggebed heftig gedemonstreerd tegen de cartoons over Mohammed in Europese kranten. Dik vier maanden nadat de originelen verschenen waren in een Deense krant. Het heeft er alle schijn van dat moslimgroeperingen het protest sturen en aanzwengelen.
Het protest van de moslims tegen de profeet-cartoons lijkt nu in alle hevigheid losgebarsten. Maar wel pas vier maanden na de publicatie van de Deense cartoons. Toeval? Er lijkt meer aan de hand te zijn.
De twaalf cartoons verschenen op 30 september 2005 in de krant Jyllands-Posten . Op 14 oktober vond in de Deense hoofdstad een betoging plaats van vijfduizend moslims. Pas begin november tekende Egypte protest aan, waarna de Organisatie van Islamitische Conferentie, die 56 moslimlanden groepeert, zich de zaak ging aantrekken. ,,Maar toen leek de zaak gekalmeerd'', zegt Kevin McGwin, die de cartoonrel volgt voor de krant The Copenhagen Post . Tot Saudi-Arabië tien dagen geleden besloot om zijn ambassadeur uit Kopenhagen terug te roepen én er een boycot tegen Deense producten begon. Het hek was van de dam.
Een element dat volgens Denemarken zeker een rol speelde, zijn de bezoeken die Deense moslimorganisaties tot twee keer toe brachten aan onder meer Libanon en Egypte om de publicatie van de cartoons aan te klagen.
Als bewijzen lieten de Deense moslimleiders op hun rondreis niet alleen de twaalf cartoons zien, maar ook een drietal andere afbeeldingen. Op een beeld had de profeet seks met een dier, op een andere was hij afgebeeld met een varkensneus.
De uitgesproken Saudische opstelling vanaf 20 januari had wellicht ook te maken met het feit dat de grootmoefti van Saudi-Arabië zich met de zaak was gaan bemoeien. Hij eiste sancties van de Deense regering tegen de krant. Vanuit Saudi-Arabië sloeg het protest over op andere landen.
Georganiseerd protest
McGwin ziet nog een ander element: de landen waar de heisa vorige week losbarstte, zijn precies die landen die hun ambassadeurs in oktober hadden afgestuurd op de Deense premier Anders Fogh Rasmussen. Maar de Deense premier weigerde toen die elf te ontvangen.
Toeval? Volgens Claude Moniquet en zijn European Strategic Intelligence and Security Center in Brussel niet. ,,Plots krijg je begin van de week in zeer uiteenlopende landen als Indonesië, Egypte, Marokko en Libanon gelijkaardige demarches en uitspraken.''
,,Van die adempauze van enkele weken heeft de organisatie van de Moslimbroeders gebruik gemaakt om hun netwerken in de wereld te mobiliseren en het mondiale protest te organiseren.''
Hij belooft begin volgende week bewijzen op zijn webstek (www.esisc.org) te zetten. (BBR)
Je laat ons wel even weten wanneer de joden als reactie daarop brand gaan stichten en moorden, toch, mek?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:16 schreef Meki het volgende:
[..]
zoals wat AEL heeft gedaan . het opzoeken van de grens om haatprenten te maken
de protest van Joden moeten zij zelf maar weten hoe zij het gaan aanpakkenquote:Op zondag 5 februari 2006 23:18 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Je laat ons wel even weten wanneer de joden als reactie daarop brand gaan stichten en moorden, toch, mek?
Aangezien dat de meest logische reactie is...
" deleted "quote:Op zondag 5 februari 2006 23:20 schreef Meki het volgende:
[..]
de protest van Joden moeten zij zelf maar weten hoe zij het gaan aanpakken
Kijk maar goed.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:21 schreef Blood_Money het volgende:
* deleted *
sorry maar ik moet je meedelen dat ik besta en ik ben van vers bloedquote:Op zondag 5 februari 2006 23:21 schreef Blood_Money het volgende:
* deleted, genoeg geflamed voor vandaag *
Ja, tis niet de kwestie of het gaat gebeuren maar meer de vraag wanneer.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:16 schreef Gebleekte het volgende:
Het ergste is nog dat sommige mensen niet zien dat dit gaat uitlopen op 1 grote 'disaster' . Er komt een punt dat er een climax komt.. Dat er gewoon volgas doden gaan vallen aan beide kanten, en op veel groter niveau dan nu gebeurt. Too bad dat zo weinig mensen de tekens hiervan niet zien..
Ik hoop dat dat allemaal nog lang zal duren, maar er komt een punt waarop het allemaal gierend uit de klauwen zal lopen tussen de westerse wereld en de moslims.
De Denemarkenplaatjes zijn geen provocatie. Men laat simpelweg zien dat men achter de Denen staat en voor de vrijheid van meningsuiting is die momenteel wordt bedreigd door (radicale) moslims en moslimlanden.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:17 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Men laat zich provoceren.
En gezien het aantal denemarkenplaatjes werkt het hier precies hetzelfde.
Waar zie jij de haat? Ik zie het namelijk niet. Overigens is het merkwaardig om de Deense ambassade af te fikken als een private partij het nodig vindt een paar cartoons publiek te maken, zij zijn in het geheel geen partij. Beetje vergelijkbaar met het uitroeien van alle moslims omdat ene Khomeini het ooit nodig vond om dhr S. Rushdie ter dood te veroordelen.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:46 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Spotprent dekt de lading niet. De benaming haatprent is meer op zijn plaats.
Ja nog mooier, Meki de webshopper. "Pak maar een landgenoot als je de echte dader niet kan vinden."quote:Op zondag 5 februari 2006 23:17 schreef Meki het volgende:
en van mij mogen ze landgenoten hiervoor laten boeten
ARLA foods moet de schade bij hun gaan hale n
iddquote:Op zondag 5 februari 2006 23:24 schreef rutger05 het volgende:
[..]
De Denemarkenplaatjes zijn geen provocatie. Men laat simpelweg zien dat men achter de Denen staat en voor de vrijheid van meningsuiting is die momenteel wordt bedreigd door (radicale) moslims en moslimlanden.
nee een bom boven profeet Mohammed is geen provocatie maar een dialoogspotje toch ???quote:Op zondag 5 februari 2006 23:24 schreef rutger05 het volgende:
[..]
De Denemarkenplaatjes zijn geen provocatie. Men laat simpelweg zien dat men achter de Denen staat en voor de vrijheid van meningsuiting is die momenteel wordt bedreigd door (radicale) moslims en moslimlanden.
Hier ben ik ook al een paar keer over begonnen, maar niemand reageert.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:17 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Men laat zich provoceren.
En gezien het aantal denemarkenplaatjes werkt het hier precies hetzelfde.
quote:Op zondag 5 februari 2006 23:24 schreef rutger05 het volgende:
[..]
quote:
Geen landgenoten maar de schuldige hiervan Juist de provocateurs die het hebben getekend . ARLA FOODS moet hun schade bij hun gaan halen bij de provocateursquote:Op zondag 5 februari 2006 23:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja nog mooier, Meki de webshopper. "Pak maar een landgenoot als je de echte dader niet kan vinden."
Dus met andere woorden, als Ali van hiernaast mijn fiets steelt, mag ik JOU in elkaar slaan. Landgenoot, moslim, allemaal één pot nat.
Neem jezelf serieus alsjeblieft.
welk religie laat zich nou beledigen?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:13 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Of je rekt de tollerantiegrenzen op..
Dan moet jij je tandartsrekening maar bij Ali de fietsendief brengen. Dezelfde bezopen logica.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Geen landgenoten maar de schuldige hiervan Juist de provocateurs die het hebben getekend . ARLA FOODS moet hun schade bij hun gaan halen bij de provocateurs
Kom op zeg. Jij wil de reacties van moslims op spotprentjes vergelijken met mensen die een Deense vlag opnemen in hun atavar om hun steun uit te spreken voor de vrijheid van meningsuiting?quote:
Een ontwikkelde religie, volwassen is misschien het juiste woord.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
welk religie laat zich nou beledigen?
uuhquote:Op zondag 5 februari 2006 23:29 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Dan moet jij je tandartsrekening maar bij Ali de fietsendief brengen. Dezelfde bezopen logica.
De religie of de mensen die middels powerplay denken de absolute vroomheid in pacht te hebben. ?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:28 schreef Triggershot het volgende:
Een ontwikkelde religie, hoeft geen beledigen te accepteren, vooral als betreffende religie op dit moment geen vertegenwoordiger heeft.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:30 schreef VendoR het volgende:
[..]
Een ontwikkelde religie, volwassen is misschien het juiste woord.
Als jij als pubertje je opa een mankepoot noemt, lacht hij je uit toch?
Ik neem aan dat die opa je niet meer over de knie gooit...
Ah! Bedankt, er is weer wat meer licht op de zaak gevallen. Ik vroeg me al af, hier in holland hebben we ons toch wel vaker aan deze daad bezondigd?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:31 schreef typtypo het volgende:
Het is ook zoooo toevallig dat ze denen hebben uitverkoren om te rellen.
De deense vlag is een kruis.
Dat maakt het wat makkelijker een horde godsdienstwaanzinnigen te mobiliseren onder het mom de kruisvaarders komen er aan.
Weer een teken van een grote farce.
Met de nederlandse of duitse vlag gaat dat aanmerkelijk moeilijker. Meki lees je mee.
kijk zelf maar in de Moslimwereldquote:Op zondag 5 februari 2006 23:32 schreef 1ofthefew het volgende:
Trouwens wat is het probleem van die prenten. spotprenten willen op een spottende manier een probleem onder de aandacht brengen.
enkele feitjes:
-in de afgelopen jaren veel bloedige aanslagen door moslimterroristen.
WTC-in naam allah worden 2 flatgebouwen vernietigd met onschuldige mensen. het blijft een feit dat een heel groot deel van de moslims dit een feestdag vinden en er ook echt een feestje van maakten. de moslims die het afkeurden zijn moeilijk te vinden.
-Westerse (europese) landen krijgen te maken met intolerantie en geweld oor moslims.
denk aan rellen frankrijk, australie, diamantbuurt, engeland, mollesteren homo's eerwraak, straatterreur.
-moslims staan fel tegenover joden in het bijzonder en andere religies en westerse waarden en normen. homo's in iran, vrouwenrechten daar, joden die keer op keer mikpunt van hat zijn (zelfs als een deense krant iets doet worden de joden er door de moslims bij gesleept). kerken die afgefakkelt worden.
En dan is er een deense krant die prenten maakt waarin mohammed in verband word gebracht met moslim geweld en intolerantie en dan zijn wij opeens fout?
wat hadden wij moeten doen dan? moslim manier? dus een paar moskeen in de hens zetten met de moslims er nog in onder luid gejuich door nederlanders die met een blikje bier en een LPF petje naar het schouwspel gaan kijken?
hoe durven moslims westerlingen respectloos te noemen. bestaat er weleens respect in de moslimwereld voor niet moslim culturen?
ik volg je nie echtquote:Op zondag 5 februari 2006 23:32 schreef Drugshond het volgende:
[..]
De religie of de mensen die middels powerplay denken de absolute vroomheid in pacht te hebben. ?
Het eerste deel van de zin niet.
Het tweede deel van de zin wel.
En daartussen een groot grijsgebied met gezond verstand.
ik vind dat ook een onzin en weet je waaromquote:Op zondag 5 februari 2006 23:31 schreef typtypo het volgende:
Het is ook zoooo toevallig dat ze denen hebben uitverkoren om te rellen.
De deense vlag is een kruis.
Dat maakt het wat makkelijker een horde godsdienstwaanzinnigen te mobiliseren onder het mom de kruisvaarders komen er aan.
Weer een teken van een grote farce.
Met de nederlandse of duitse vlag gaat dat aanmerkelijk moeilijker. Meki lees je mee.
Zit je weer te trollen en te flamen?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:17 schreef Godslasteraar het volgende:
Ik zie trouwens dat Meki ons belazerd
[afbeelding]
Doen je hersenen pijn? Ik help wel even. Het slaat op Ringo's post.quote:
Hmm, dus je begrijpt de boosheid van mensen die niet geloven ook als zij zich elke keer moeten laten bedreigen door gelovigen, en zich moeten laten afschilderen als varkens?quote:Op zondag 5 februari 2006 22:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Correctie, voor jou een haatprent, voor mij een lachje voor dit dagje. Ik krijg alleen maar meer respect voor Meki moet ik zeggen, zijn vastberadenheid doet mij verstellenquote:Op zondag 5 februari 2006 23:34 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Zit je weer te trollen en te flamen?
Welke toegevoegde waarde heeft deze haatprent nou in de discussie?
ga je ff op het hele stuk van mij in!quote:
Leuk geprobeerd om het daar op te gooien. Maar Akhmad Akkari is de man die de trip naar het Midden-Oosten heeft georganiseerd.quote:
bronquote:A Muslim religious organisation in Denmark, Islamisk Trossamfund, has brought attention to the cartoons during a tour of the Middle-East, and has allegedly represented that Muslims in Denmark have been exposed to much more overtly offensive images.[41] However, these additional images, none of which had previously been published by any mainstream media outlet, would be considered deliberately profane and obscene by many non-Muslims. On February 1 BBC World aired a story showing one of these three images, and incorrectly claimed that it had been published in Jyllands-Posten. [42]
Akhmad Akkari, spokesman of the Danish Muslim organisations which organised the tour, claimed to be unaware of the origin of the three pictures, claiming that they had been sent by unknown persons to Muslims in Denmark. Arkkari purported to justify the use of the three drawings as providing "insight in how hateful the atmosphere in Denmark is towards Muslims." However, when Akkari was asked if the Muslims who had received these pictures could be interviewed, Akkari refused to reveal their identities.[43]
Lekker beschimpend.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:26 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Hier ben ik ook al een paar keer over begonnen, maar niemand reageert.
Hoe kan het dat moslims, zo rotsvast in hun geloof, zich zo makkelijk door onwetende, inferieure ongelovigen kwaad laten maken? Misschien zijn ze niet zo rotsvast als ik dacht...
De ene zet wat plaatjes in een krant. De ander brandt gebouwen af. Normaalste zaak van de wereld, natuurlijk.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:34 schreef Meki het volgende:
[..]
ik vind dat ook een onzin en weet je waarom
ze zijn begonnen omdat Denemarken ging beledigen
quote:Op zondag 5 februari 2006 23:34 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Zit je weer te trollen en te flamen?
Welke toegevoegde waarde heeft deze haatprent nou in de discussie?
het hele stuk zit offtopic of vooroordeel daar wil ik liever niet op reagerenquote:Op zondag 5 februari 2006 23:37 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
ga je ff op het hele stuk van mij in!
niet zo'n simpele zin want kennelijk hebben moslims geen respect voor andere religies/culturen etc...
nee het is niet normaal het is schandalig dat het zover moest komen en dat omdat Denemarken weigert om beledigen TEGEN te gaanquote:Op zondag 5 februari 2006 23:38 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
De ene zet wat plaatjes in een krant. De ander brandt gebouwen af. Normaalste zaak van de wereld, natuurlijk.
Heheh. Dat plaatje.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:38 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Lekker beschimpend.
Natuurlijk gaat het om meer. Men ervaart de westerse agressie onder het vaandel van "The War on Terror" als een kruistocht tegen de Islam. Al dan niet terecht doet op zich niet terzake, velen geloven of vermoeden het. Nu is er een aanleiding en komt het protest erover naar buiten.
[afbeelding]
Denemarken (en de rest van het Westen) moet het beledigen van moslims tegengaan door het inperken van de vrijheid van meningsuiting van haar burgers?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:41 schreef Meki het volgende:
[..]
nee het is niet normaal het is schandalig dat het zover moest komen en dat omdat Denemarken weigert om beledigen TEGEN te gaan
Volgens mij om persoonlijke verheerlijking van Mohammed tegen te gaan.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:42 schreef 1ofthefew het volgende:
waarom mag mohammed trouwens niet afgebeeld worden?
omdat het verboden is in het Islaamquote:Op zondag 5 februari 2006 23:42 schreef 1ofthefew het volgende:
Nederland zou hetzelfde reageren, kun je je haat niet beter op heel europa, oftewel de westerse samenleving richten?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:41 schreef Meki het volgende:
[..]
nee het is niet normaal het is schandalig dat het zover moest komen en dat omdat Denemarken weigert om beledigen TEGEN te gaan
Jij bent toch geen moslim?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:42 schreef 1ofthefew het volgende:
Ik denk dat jij met bepaalde opmerkingen in dit topic ook heel wat mensen in het verkeerde keelgat bent geschoten. Zullen we dit ook maar tegengaan dan?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:41 schreef Meki het volgende:
[..]
nee het verbod opstellen van beledigenquote:Op zondag 5 februari 2006 23:42 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Denemarken (en de rest van het Westen) moet het beledigen van moslims tegengaan door het inperken van de vrijheid van meningsuiting van haar burgers?
Ja natuurlijk is het de schuld van Denemarken dat die gebouwen afbranden. Die moslims die dat doen zijn dus robots, die kunnen niet anders (Zoals bvb op een normale manier protesteren)quote:Op zondag 5 februari 2006 23:41 schreef Meki het volgende:
[..]
-- poging 2 --quote:Op zondag 5 februari 2006 23:28 schreef Triggershot het volgende:
dan zou Nederland een grote fout maken namelijk het leuk vinden van beledigenquote:Op zondag 5 februari 2006 23:43 schreef VendoR het volgende:
[..]
Nederland zou hetzelfde reageren, kun je je haat niet beter op heel europa, oftewel de westerse samenleving richten?
Mee eens.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:14 schreef NgInE het volgende:
het maakt niet uit welke kant je kiest, zolang je een van de beide partijen maar haat, ben je niks beters dan de andere.
Kijk, het punt is dat als je dit criterium als uitgangspunt neemt de grenzen van de vrijheid van meningsuiting worden ingekrompen tot een niveau dat er geen vrijheid van meningsuiting meer is; er is namelijk altijd wel iemand die zich beledigd zal voelen. Ja zelfs is het mogelijk dat iemand zaken helemaal verkeerd interpreteert, maar aangezien het beoordelingscriterium bij de ontvanger ligt is de boodschap zélf helemaal niet meer relevant, waardoor dus op flauwekulgronden zaken niet meer gezegd kunnen worden.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:13 schreef Meki het volgende:
[..]
dit is toch niet te geloven
er is geen enkele reden die het rechtvaardigt om mensen onnodig en express te beledigen in hun waarde
hoezo ik beledig niemand in zijn waarde ????quote:Op zondag 5 februari 2006 23:43 schreef breurke het volgende:
[..]
Ik denk dat jij met bepaalde opmerkingen in dit topic ook heel wat mensen in het verkeerde keelgat bent geschoten. Zullen we dit ook maar tegengaan dan?
Ik zeg je, ons wetsysteem is zo ingericht, dat ook de Nederlandse overheid zijn excuses niet kan, ik herhaal niet kan aanbieden. Het is echt te simpel om dan de conclusie te trekken dat de Nederlandse overheid "dus het leuk vind om te beledigen". De Nederlandse overheid is ondergeschikt aan de grondwet!quote:Op zondag 5 februari 2006 23:45 schreef Meki het volgende:
[..]
dan zou Nederland een grote fout maken namelijk het leuk vinden van beledigen
Een verbod op vrijheid van meningsuiting zou nog beter zijnquote:Op zondag 5 februari 2006 23:46 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Kijk, het punt is dat als je dit criterium als uitgangspunt neemt de grenzen van de vrijheid van meningsuiting worden ingekrompen tot een niveau dat er geen vrijheid van meningsuiting meer is; er is namelijk altijd wel iemand die zich beledigd zal voelen. Ja zelfs is het mogelijk dat iemand zaken helemaal verkeerd interpreteert, maar aangezien het beoordelingscriterium bij de ontvanger ligt is de boodschap zélf helemaal niet meer relevant, waardoor dus op flauwekulgronden zaken niet meer gezegd kunnen worden.
quote:Op zondag 5 februari 2006 23:47 schreef VendoR het volgende:
[..]
Ik zeg je, ons wetsysteem is zo ingericht, dat ook de Nederlandse overheid zijn excuses niet kan, ik herhaal niet kan aanbieden. Het is echt te simpel om dan de conclusie te trekken dat de Nederlandse overheid "dus het leuk vind om te beledigen". De Nederlandse overheid is ondergeschikt aan de grondwet!
Tja, dat is lijkt me het hele probleem van de Islam... Ze weten allemaal dat iets wel of niet mag, maar wáárom dat dan wel niet of juist wel mag, dat schijnt niemand te weten...quote:Op zondag 5 februari 2006 23:43 schreef Meki het volgende:
omdat het verboden is in het Islaam
Denk ik niet. Je interpreteert de zaken weer eens verkeerd zoals gewoonlijk.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:47 schreef BansheeBoy het volgende:
Als je de topics zo leest zijn eigenlijk de meeste posters het eens met het gedrag van Jahjah aangaande zijn actie op zijn website. Ben ik blij om, meten met 2 maten is zeer oneerlijk.²
nee Denemarken weet als zij het plaatsen moslims woedend worden . neem nou dan eens de verantwoordelijkheid en zorg dat het afgelopen is met beledigingenquote:Op zondag 5 februari 2006 23:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Tja, dat is lijkt me het hele probleem van de Islam... Ze weten allemaal dat iets wel of niet mag, maar wáárom dat dan wel niet of juist wel mag, dat schijnt niemand te weten...
Of ze willen het niet vertellen aan een niet-moslim, maarja dan moeten ze ook niet zeuren over onbegrip van niet-moslims jegens moslims.
Jawel, hoewel ze het niet openlijk toegeven is dit wel degelijk zo, het zijn immers acties die met elkaar overeen komen, dat valt niet te ontkennen.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:48 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Denk ik niet. Je interpreteert de zaken weer eens verkeerd zoals gewoonlijk.
Conformisme he? Als je niet beter weet, ren je achter de massa aanquote:Op zondag 5 februari 2006 23:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Tja, dat is lijkt me het hele probleem van de Islam... Ze weten allemaal dat iets wel of niet mag, maar wáárom dat dan wel niet of juist wel mag, dat schijnt niemand te weten...
Of ze willen het niet vertellen aan een niet-moslim, maarja dan moeten ze ook niet zeuren over onbegrip van niet-moslims jegens moslims.
De rechter beslist dat, niet de overheid! Zo zou het zo maar eens kunnen voorkomen dat de Nederlandse overheid naar de rechter stapt, om de spotprenten te laten verbieden, en dan nog de zaak te verliezen. De Nederlandse overheid kan geen excuses aanbieden voor iets wat wettelijk is toegestaan!quote:
Een religie kan je heel makkelijk beledigen door profeten/boek/God te beledigen van betreffende geloof. Daarnaast kan je de aanhangers beledigen, tegelijk met relige of afzonderlijk van religie. De islam tolereert kritiek/beledigen. In de koran staat "verdraag wat ze zeggen" .quote:Op zondag 5 februari 2006 23:45 schreef Drugshond het volgende:
[..]
-- poging 2 --
Een religie kun je niet beledigen maar wel de mensen die de religie ondersteunen.
Binnen tollerantiegrenzen mag je spreken dat mensen meer of minder beledigd zijn vanwege de gedaande uitspraken of meningen.
Ieder invidue kan daar anders op reageren (hangt er vanaf in hoevere je de nuance kunt inschatten achter deze spotprenten). Hier zal niemand wakker liggen van een remake van de film van "the life of Brain". Maar als ik de nieuwsfeitjes van CNN volg in het midden-oosten zijn veel mensen witheet van woede (vanwege belediging van hun geloof) .
Mohammed werd neer gezet als terrorist, wat denk je nou zelf? De mensen in Syrie zijn opgefokt niet door de afbeeldingen maar omdat er smsje rond gingen dat de koran werd verbrand, naar mijn weten hebben de syrische media plaatjes niet eens afgedrult.quote:Eigenlijk zouden ze stilstaan bij de vraag waarom die spotprenten zijn gemaakt en in welke optiek (belichting en/of schoffering). En waarom die spotprenten + een paar dubiueze extra in het midden oosten zijn gekomen en voor welk (educatief ?!?) doel. Kritische bevraging over de bron en achterliggende reden is vooralsnog achterwege gebleven.
Maar goed... ga in Syrie mensen uitleggen wat democratie en vrijheid van meningsuiting is.. en je zult daar bot vangen. De maatschappelijke context van deze prenttekeningen wordt vijandig uit elkaar gerukt en er worden de verkeerde conclusies getrokken.
Neem jij je verantwoordelijkheid en vertrek uit dit land voordat je beledigd wordt.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:49 schreef Meki het volgende:
[..]
nee Denemarken weet als zij het plaatsen moslims woedend worden . neem nou dan eens de verantwoordelijkheid en zorg dat het afgelopen is met beledigingen
De intentie is in elk geval goed.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:42 schreef Triggershot het volgende:
\"Wie niet alle volkeren op de aarde als één geheel kan zien
Is een ongelovige ook al heeft hij de reputatie van heiligheid\"
Mijn enige vijand is de Haat
Ik draag niemand een kwaad hart toe
Zelfs vreemdelingen zijn mijn vrienden
De hele wereld is voor mij één.\"
\"Als je niet in de mens de schepper kan zien
Dan is al je leren waardeloos geweest\"
\"Zoek God in je eigen hart
Hij is niet in Mekka en niet in het Heilige Land\"
\"De mens die het wonder van de ware liefde voelt
Verlaat elke religie en natie\"
\"Ik ben niet op aarde om te vechten
Liefde is de missie van leven\"![]()
ga jij dan mee?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:51 schreef typtypo het volgende:
[..]
Neem jij je verantwoordelijkheid en vertrek uit dit land voordat je beledigd wordt.![]()
kan je er niet tegen ? en dan gelijk beginnen met schelden etc.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:51 schreef typtypo het volgende:
[..]
Neem jij je verantwoordelijkheid en vertrek uit dit land voordat je beledigd wordt.![]()
ja dat weten wij ook!quote:
als je vind dat ik vooroordelen heb geef dan aan waar en dan onderbouwd! en anders ga ff in op mijn stuk, wel zo netjes als je aan het discussieren bent vind je niet.quote:
Trouwens wat is het probleem van die prenten. spotprenten willen op een spottende manier een probleem onder de aandacht brengen.
enkele feitjes:
WTC-in naam allah worden 2 flatgebouwen vernietigd met onschuldige mensen. het blijft een feit dat een heel groot deel van de moslims dit een feestdag vinden en er ook echt een feestje van maakten. de moslims die het afkeurden zijn moeilijk te vinden.
-Westerse (europese) landen krijgen te maken met intolerantie en geweld oor moslims.
denk aan rellen frankrijk, australie, diamantbuurt, engeland, mollesteren homo's eerwraak, straatterreur.
-moslims staan fel tegenover joden in het bijzonder en andere religies en westerse waarden en normen. homo's in iran, vrouwenrechten daar, joden die keer op keer mikpunt van hat zijn (zelfs als een deense krant iets doet worden de joden er door de moslims bij gesleept). kerken die afgefakkelt worden.
En dan is er een deense krant die prenten maakt waarin mohammed in verband word gebracht met moslim geweld en intolerantie en dan zijn wij opeens fout?
wat hadden wij moeten doen dan? moslim manier? dus een paar moskeen in de hens zetten met de moslims er nog in onder luid gejuich door nederlanders die met een blikje bier en een LPF petje naar het schouwspel gaan kijken?
hoe durven moslims westerlingen respectloos te noemen. bestaat er weleens respect in de moslimwereld voor niet moslim culturen?
Idd, die Joden gaan nu overal het straat op, steken ambassades in de fik, roepen op tot het doden van arabieren.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:47 schreef BansheeBoy het volgende:
Als je de topics zo leest zijn eigenlijk de meeste posters het eens met het gedrag van Jahjah aangaande zijn actie op zijn website. Ben ik blij om, meten met 2 maten is zeer oneerlijk.²
Nou dat laatste betwijfel ik... en er loopt op dit moment een procedure tegen de AEL.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:47 schreef BansheeBoy het volgende:
Jawel de overheid kan alles maar is alleen bang om dat te doenquote:Op zondag 5 februari 2006 23:50 schreef VendoR het volgende:
[..]
De rechter beslist dat, niet de overheid! Zo zou het zo maar eens kunnen voorkomen dat de Nederlandse overheid naar de rechter stapt, om de spotprenten te laten verbieden, en dan nog de zaak te verliezen. De Nederlandse overheid kan geen excuses aanbieden voor iets wat wettelijk is toegestaan!
Die plaatjes over joden bedoel je?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:47 schreef BansheeBoy het volgende:
Shaloom, pracissor.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:53 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Idd, die Joden gaan nu overal het straat op, steken ambassades in de fik, roepen op tot het doden van arabieren.
Oh nee wacht, het CDI klaagt ze aan... klein verschil...![]()
Welcome to the clubquote:Op zondag 5 februari 2006 23:47 schreef BansheeBoy het volgende:
mag koffie ookquote:Op zondag 5 februari 2006 23:52 schreef -Beer- het volgende:
Als iedereen nou eens even rustig gaat zitten, pilsje opentrekt, thee-tje drinkt en gewoon niet zo opgefokt doet. Mén ga sporten, het is echt onzinnig om je hier druk over te maken.![]()
Ik ben het ermee eens dat haat tegenover andere mensen nooit het antwoord kan zijn. Naar ik vermoed is deze boodschap in veel religies zo ongeveer terug te vinden.quote:
en jij bent welkom bijquote:
Ik ben niet beledigd.quote:
Je houdt dus niet van beledigingen ??? dus je keurt de actie van Denemarken af ?quote:
Er is zoveel verboden. Daar kunnen we natuurlijk niet allemaal rekening mee houden.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:43 schreef Meki het volgende:
omdat het verboden is in het Islaam
Ik krijg het idee dat je de overheid als een persoon ziet, dit is een democratisch systeem waar we in leven Meki! Ik krijg het idee dat bepaalde complottheorieen vaste grond hebben gekregen in je denken. Als de overheid alles kon don wat ze wou... brrr... de rillingen lopen over mn rug...quote:Op zondag 5 februari 2006 23:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Jawel de overheid kan alles maar is alleen bang om dat te doen
en als de overheid dat niet doet dan houden ze van mensen te beledigen zonder excuus houdt dit nooit op
Gegroet, Triggershot.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Shaloom, pracissor.
De extremisten reageren extremistisch, schokking. :')
Drogredeneringquote:Op zondag 5 februari 2006 23:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Je houdt dus niet van beledigingen ??? dus je keurt de actie van Denemarken af ?
nee dat hoeft niet gemaakt te worden . het mag gewoon nietquote:Op zondag 5 februari 2006 23:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Er is zoveel verboden. Daar kunnen we natuurlijk niet allemaal rekening mee houden.
Het is hier in principe nooit verboden om wie of wat ook af te beelden. Van Mohammed mag dus gerust een tekening worden gemaakt. Dat heeft niets met beledigen te maken.
Yep. Alleen jammer dat het er zo veel zijn.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Shaloom, pracissor.
De extremisten reageren extremistisch, schokking. :')
nog steeds geen normale reactie van de moslims hierquote:
enkele feitjes:
Extremisten hebben symapthie gekregen van veel gematigde moslims omdat ze opkomen voor hun profeet.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:56 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Gegroet, Triggershot.
Het enge is dat veel moslims begrip hebben voor de acties van deze extremisten of zelfs ondersteunen.
mag volgens een hoop mensen wel waaronder deze meneer die het een en ander in het frans heeft geschreven. zeer interesante kost !quote:Op zondag 5 februari 2006 23:42 schreef 1ofthefew het volgende:
meerderheid is nog altijd non-extremistquote:Op zondag 5 februari 2006 23:57 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Yep. Alleen jammer dat het er zo veel zijn.
Ik behoor niet tot die groep. Maar mijn oprechtheid beweegt mij er toe om blij te zijn met de actie van broeder Jahjah, immers heeft hij ook spotprenten geplaatst maar dan over de holocaust. Ik ben blij dat hij het heeft gedaan, immers kan men hier hier in het Westen overal over discussiëren, maar niet over de holocaust, dat is ridicuul en kan geschiedsvervalsing tot gevolgen hebben.quote:
Denk je serieus dat een wereld waar onderdrukking de overhand heeft, op lange termijn, beter werkt dat een wereld van vrijheid?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:57 schreef Meki het volgende:
[..]
nee dat hoeft niet gemaakt te worden . het mag gewoon niet
en het recht op meningsuiting moet ook verboden worden
zonder dat scheelt ons veel werk aan beledigingen
Geef je weinig kans, het zit nou eenmaal in de westerse cultuur om mensen te beledigen en vervolgens om te lachen.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:49 schreef Meki het volgende:
[..]
nee Denemarken weet als zij het plaatsen moslims woedend worden . neem nou dan eens de verantwoordelijkheid en zorg dat het afgelopen is met beledigingen
Hey, niet generaliseren Meki, ik ben, buiten het geloven als fundamenteel probleem, pro de geloofsbeleving van Islam die jij belijdt. Deze is fundamenteel verschillend van die in het midden oosten, een harde kern fundamentalist/extremist had jou, als hij kon, een kopje kleiner gemaakt.quote:
Dat maak ik zelf wel uit, of ik een tekening 'mag' maken van Mohammed. De vraag is of ik het wil.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:57 schreef Meki het volgende:
Ach ja het is al laat hè. We gaan meteen voor de hoofdprijs. Leve de dictatuur!quote:en de recht op meningsuiting moet ook verboden worden
want iedereen misbruikt de vrijheid van meningsuitingquote:Op zondag 5 februari 2006 23:58 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Denk je serieus dat een wereld waar onderdrukking de overhand heeft, op lange termijn, beter werkt dat een wereld van vrijheid?
Denk je dat? Ik denk dat je niet wil weten wat dit voor verschrikkelijke gevolgen zal hebben voor de samenleving, de vrijheid van meningsuiting is een van de belangrijkste waarborgen voor een humane samenleving, ja paradoxaal genoeg zelfs een basiswaarborg voor het vrijelijk kunnen beoefenen van een godsdienst. Deze hele discussie zou bijvoorbeeld niet mogelijk zijn, je zou nooit ergens oprecht je mening over kunnen geven (op straffe van de doodstraf) etc. Dat is niet leuk leven. Wat je er voor inlevert is af en toe een belediging(etje) aan je eigen adres en de daarmee samenhangende ergernis. Wat is nu erger?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:47 schreef Meki het volgende:
[..]
Een verbod op vrijheid van meningsuiting zou nog beter zijn
geen belediging ? dat is veel beter dan hoe het nu is
Abou Jahjah doet dat ook, hij maakt gebruik van onze vermeende grondrechten en hij krijgt gelijk een rechtzaak aan zijn broek gespannen.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:58 schreef FredvZ het volgende:
Zou ook wel eens kunnen helpen als moslims eens gingen praten in plaats van gelijk de wapens in de hand te nemen.
Moslims moeten de regels van de islam volgen. Ik ben geen moslim, dus hoef ik me ook niet aan die specifieke regels te houden. Het afbeelden van mohammed is verboden....voor moslims. Ik ben geen moslim. Wil jij soms stiekem een moslim van mij maken door mij te dwingen de regels van de islam na te leven? Hoe heet dat ook alweer...? Begint met een F en eindigt op ascismequote:Op zondag 5 februari 2006 23:57 schreef Meki het volgende:
[..]
en de recht op meningsuiting moet ook verboden worden
ik ben met mijn avatar anti-beledigingen.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:59 schreef VendoR het volgende:
[..]
Hey, niet generaliseren Meki, ik ben, buiten het geloven als fundamenteel probleem, pro de geloofsbeleving van Islam die jij belijdt. Deze is fundamenteel verschillend van die in het midden oosten, een harde kern fundamentalist/extremist had jou, als hij kon, een kopje kleiner gemaakt.
Ik ben met mijn avatar pro - vrijheid van meningsuiting, daar kan je niets meer en minder uit concluderen.
Lieve BansheeBoy, ontkenning van de holocaust is geschiedvervalsing.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:58 schreef BansheeBoy het volgende:immers kan men hier hier in het Westen overal over discussiëren, maar niet over de holocaust, dat is ridicuul en kan geschiedsvervalsing tot gevolgen hebben.
Geen probleem tot nu toe toch? Denk je dat die deense cartoonist dit niet meegemaakt heeft?quote:Op maandag 6 februari 2006 00:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Abou Jahjah doet dat ook, hij maakt gebruik van onze vermeende grondrechten en hij krijgt gelijk een rechtzaak aan zijn broek gespannen.²
Tja, je moet de joden idd nageven dat ze sluw zijn. Daarom komen ze ook verder in de wereld.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Abou Jahjah doet dat ook, hij maakt gebruik van onze vermeende grondrechten en hij krijgt gelijk een rechtzaak aan zijn broek gespannen.²
quote:Op maandag 6 februari 2006 00:00 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Denk je dat? Ik denk dat je niet wil weten wat dit voor verschrikkelijke gevolgen zal hebben voor de samenleving, de vrijheid van meningsuiting is een van de belangrijkste waarborgen voor een humane samenleving, ja paradoxaal genoeg zelfs een basiswaarborg voor het vrijelijk kunnen beoefenen van een godsdienst. Deze hele discussie zou bijvoorbeeld niet mogelijk zijn, je zou nooit ergens oprecht je mening over kunnen geven (op straffe van de doodstraf) etc. Dat is niet leuk leven. Wat je er voor inlevert is af en toe een belediging(etje) aan je eigen adres en de daarmee samenhangende ergernis. Wat is nu erger?
Mohammed (as) neerzetten als terrorist is verdraaien van waarheidquote:Op maandag 6 februari 2006 00:01 schreef Ringo het volgende:
[..]
Lieve BansheeBoy, ontkenning van de holocaust is geschiedvervalsing.![]()
Dat is het hem nou juist, dat recht kan niet misbruikt worden. Ookal betekend dat soms dat je gekwetst wordt. Het rare is echter wel dat er ook nog ergens in de wet staat dat je niet mag beledigen wat eigenlijk haaks staat op het recht van vrije meningsuiting. Maar goed, een wereld waar gepraat wordt (debat), en dus beledigd af en toe, is een stuk vreedzamer dan een wereld waar niet gepraat mág worden en iedereen zijn frustratie afreageerd op gebouwen/mensen/anders culturen. (Overigens is het hier ook niet altijd zo vrij als we denken).quote:Op maandag 6 februari 2006 00:00 schreef Meki het volgende:
[..]
want iedereen misbruikt de vrijheid van meningsuiting
Huillie. Dat is beter dan een brandbom naar zijn hoofd.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:00 schreef BansheeBoy het volgende:
Abou Jahjah doet dat ook, hij maakt gebruik van onze vermeende grondrechten en hij krijgt gelijk een rechtzaak aan zijn broek gespannen.
en dat komt op het hetzelfde uitquote:Op maandag 6 februari 2006 00:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mohammed (as) neerzetten als terrorist is verdraaien van waarheid
Oeh, dat is een gevaarlijke opmerking.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Meki. Jij mag je als moslim beledigd en gekwetst voelen door de spotprents van Mohammed. Zo worden er ook andere groepen beledigd en gekwetst in de media. Er is echter een groot verschil tussen het afkeuren van bepaalde uitingen in de media en het gebruik van geweld en bedreigingen om de vrijheid van meningsuiting van andersdenkenden te frusteren.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:00 schreef Meki het volgende:
[..]
want iedereen misbruikt de vrijheid van meningsuiting
Ah foutje van mij sorry, verkeerd gelezen en opgevat.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:01 schreef Meki het volgende:
[..]
ik ben met mijn avatar anti-beledigingen.
ik generaliseer niet ik had het tegen typypto die BSB bij Hitler had gezet
Vertel dat maar aan die bommendragers die Zijn naam declameren vlak voordat de bus ontploft.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:02 schreef Triggershot het volgende:
a) jij beledigt met je avatar Denemarkenquote:Op maandag 6 februari 2006 00:01 schreef Meki het volgende:
ik ben met mijn avatar anti-beledigingen.
ik generaliseer niet ik had het tegen typypto die BSB bij Hitler had gezet
oneens?quote:Op maandag 6 februari 2006 00:04 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Oeh, dat is een gevaarlijke opmerking.
Hier ben ik het wel mee eens.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:05 schreef FredvZ het volgende:
[..]
a) jij beledigt met je avatar Denemarken
b) jij generaliseert Denemarken met je avatar. In jouw ogen (en in dat van die andere moslims) staat heel Denenmarken achter de prenten staat, terwijl ze slechts door 1 enkele krant gepubliseerd zijn).
MAW: De pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet.
Daar kan je nog over discussieren. Wat voor de één vaststaat (Mohammed is geen terrorist) wil nog niet betekenen dat dit voor iedereen geldt. De spotprents geven dan ook al aan dat er mensen zijn die misschien een andere perceptie hebben.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hun mogen aan Allah vertellen in wiens naam ze wat weg wouden blazen.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Vertel dat maar aan die bommendragers die Zijn naam declameren vlak voordat de bus ontploft.![]()
quote:Op maandag 6 februari 2006 00:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mohammed (as) neerzetten als terrorist is verdraaien van waarheid jouw waarheid
Dat laatste had hij moeten weten omdat laster van de holocast strafbaar is in ons rechtssysteem.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:00 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind het beiden fout. De mensen die zo luid roepen dat het moet kunnen wat die cartoonist heeft gedaan moet consequent zijn en dit ook roepen als bv. een Abou Jahjah "anti-semitische" tekeningen plaatst op zijn website.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:03 schreef Ringo het volgende:
[..]
Huillie. Dat is beter dan een brandbom naar zijn hoofd.
Noem je dit opkomen? Zijn deze acties juist niet funest voor het imago van de Islam? Daarnaast zijn deze acties ontstaan door Deense Imams die met andere afbeeldingen dan geplaatst in de krant (Mohammed als varken en Mo die gedekt wordt) rondgingen in het MiddenOosten.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Extremisten hebben symapthie gekregen van veel gematigde moslims omdat ze opkomen voor hun profeet.
Deense tekenaars zullen echt niet gaan zeggen: "Ja we bedoelden dat hij een terrorist is".quote:Op maandag 6 februari 2006 00:06 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Daar kan je nog over discussieren. Wat voor de één vaststaat (Mohammed is geen terrorist) wil nog niet betekenen dat dit voor iedereen geldt. De spotprents geven dan ook al aan dat er mensen zijn die misschien een andere perceptie hebben.
Ok, ok. Maar je snapt het ideequote:Op maandag 6 februari 2006 00:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
nou kloptie nie meer
dan beweer ik jouW waarheid.
Of ze sluw zijn of niet is in deze niet relevant. Wat wel relevant is is het meten met 2 maten, de hypocrisie en de inconsequentie van het westen.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:02 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Tja, je moet de joden idd nageven dat ze sluw zijn. Daarom komen ze ook verder in de wereld.
zie mijn reactie daar opquote:Op maandag 6 februari 2006 00:08 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
No sh*t, sherlock. Zie mijn tweede reactie op die post van jou
Maar ondertussen pretenderen zij jouw geloofsgenoten te zijn. Ik zou me rotschamen voor dat tuig, en die onschuldige spotprentjes laten voor wat ze zijn.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:06 schreef Triggershot het volgende:
Hun mogen aan Allah vertellen in wiens naam ze wat weg wouden blazen.
Oh? Laatste keer dat ik de topic titel zag ging het over spotprenten, geloof ikquote:Op maandag 6 februari 2006 00:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Of ze sluw zijn of niet is in deze niet relevant. Wat wel relevant is is het meten met 2 maten, de hypocrisie en de inconsequentie van het westen.²
Heb jij het gevoel gekregen dat ik trots op ze ben dan? En nee, dat ik niet extreem ben betekent niet dat ik niet mag protesterenquote:Op maandag 6 februari 2006 00:08 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar ondertussen pretenderen zij jouw geloofsgenoten te zijn. Ik zou me rotschamen voor dat tuig, en die onschuldige spotprentjes laten voor wat ze zijn.
En dus niet over de sluwheid van de Joden, blij dat je dat nu toegeeft. Laten we dat dan als uitgangspunt nemen voor de verdere discussie.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:09 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Oh? Laatste keer dat ik de topic titel zag ging het over spotprenten, geloof ik
Weet je waar ik bang voor ben, dat dit een geplande actie was:quote:Op maandag 6 februari 2006 00:07 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat laatste had hij moeten weten omdat laster van de holocast strafbaar is in ons rechtssysteem.
En niet alleen bij ons, maar bij tal van landen.
Maar ik ben zeker benieuwd naar de rechtzaak.... en de uitspraak.
Hij heeft de zaak op voorhand nog niet verloren vanwege alle ontwikkelingen van afgelopen week.
Geweld is alleen tegen de agressor in de islam. En ja zelfs jij kunt niet ontkennen dat hun het idee hebben dat ze voor hun relige en profeet opkomen.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:08 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Noem je dit opkomen? Zijn deze acties juist niet funest voor het imago van de Islam? Daarnaast zijn deze acties ontstaan door Deense Imams die met andere afbeeldingen dan geplaatst in de krant (Mohammed als varken en Mo die gedekt wordt) rondgingen in het MiddenOosten.
Dat je de cartoons afkeurt begrijp ik, maar ik hoop dat je dit geweld netzo afkeurt.
Maar ff serieus...Als protest op die prenten gebouwen afbranden is natuurlijk wel normaal...? (Ik vroeg je al eerder of je die reactie overdreven vond, of niet)quote:Op maandag 6 februari 2006 00:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Of ze sluw zijn of niet is in deze niet relevant. Wat wel relevant is is het meten met 2 maten, de hypocrisie en de inconsequentie van het westen.²
Misschien wel. Maar het is dan wel zo, dat het enkel de mening van deze Deense tekenaars is. Dit hoeft dan ook geen belediging te zijn. Zelfde als de discussie over eventuele vermeende pedofilie van Mohammed. Er zijn enkele feiten/verhalen daarover, en mensen baseren daar hun mening op. Als zij vinden dat Mohammed WEL pedofiel was is dit niet meteen een belediging.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Deense tekenaars zullen echt niet gaan zeggen: "Ja we bedoelden dat hij een terrorist is".
Deze hufter zal zeker aan het kortste eind trekken. Een spotprent over een bepaalde religie is op geen enkele manier te vergelijken met een spotprent over Joods meisje dat op een gruwelijke wijze is vermoord in de WO2 en afgebeeld wordt in bed met Hitler. Iedereen met een gezond verstand kan het onderscheid zien. Wel laat deze smeerlap duidelijk het ware gezicht zien van hemzelf en zijn partij. Het zou mij niet verbazen dat deze partij verboden zal worden en terecht.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:07 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat laatste had hij moeten weten omdat laster van de holocast strafbaar is in ons rechtssysteem.
En niet alleen bij ons, maar bij tal van landen.
Maar ik ben zeker benieuwd naar de rechtzaak.... en de uitspraak.
Hij heeft de zaak op voorhand nog niet verloren vanwege alle ontwikkelingen van afgelopen week.
De joodse Israel's gebruiken hun f-16's om bommen in Palestina te gooien.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Vertel dat maar aan die bommendragers die Zijn naam declameren vlak voordat de bus ontploft.![]()
Neen, dat vind ik absoluut niet normaal. Dat heb ik al eerder te kennen gegeven in dit topic, er wordt m.i. te veel aandacht aan gegeven, die Deen is al die aandacht absoluut niet waard.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:11 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Maar ff serieus...Als protest op die prenten gebouwen afbranden is natuurlijk wel normaal...? (Ik vroeg je al eerder of je die reactie overdreven vond, of niet)
Ik heb niet anders dan nonchalant op die frutsels gereageerd. Vind ze overigens veel grover dan de Deense prenten.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:07 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind het beiden fout. De mensen die zo luid roepen dat het moet kunnen wat die cartoonist heeft gedaan moet consequent zijn en dit ook roepen als bv. een Abou Jahjah "anti-semitische" tekeningen plaatst op zijn website.
Toegegeven, het is geen Guernica waar we over praten. Artistiek junkfood met een wrange bijsmaak. Maar toch. Wat me het meest shockeert is het buitensporige geweld van de afgelopen dagen, en de rabiate haat die daaruit spreekt.quote:Kijk, ik vind überhaupt dat er te veel ophef wordt gemaakt, van beide kanten, het gaat hier maar om een tekening, ik heb meer het gevoel dat het hier gaat om kudde gedrag, want er wordt te veel waarde gegeven aan de tekening/tekenaar.
Wat overdreven is nogal een understatement.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:16 schreef Donnie.Darko het volgende:
Wat een ophef om niets zeg... ik kan me voorstellen dat sommige Moslims zich beledigd voelen, maar de reactie van hun kant vind ik ook wat overdreven.
1- Mohammed afbeelden is een belediging.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:12 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Misschien wel. Maar het is dan wel zo, dat het enkel de mening van deze Deense tekenaars is. Dit hoeft dan ook geen belediging te zijn. Zelfde als de discussie over eventuele vermeende pedofilie van Mohammed. Er zijn enkele feiten/verhalen daarover, en mensen baseren daar hun mening op. Als zij vinden dat Mohammed WEL pedofiel was is dit niet meteen een belediging.
Nee hoor, leg mij dat onderscheid maar eens uit aub.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:12 schreef rutger05 het volgende:
Iedereen met een gezond verstand kan het onderscheid zien.
1- Valt onder de vrijheid van meningsuiting.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
1- Mohammed afbeelden is een belediging.
2- Lullen dat \"the war on terrorism\" geen oorlog tegen islam is en dan wel alleen Islamitische landen aanvallen
3- Terreur in elke zin linken met de islam
4-Mohammed afbeelden als terrorist.
alle punten vormen een soort van woede reactie dat het voor de extremisten gewoon een druppel wordt. En meeste gematigde moslims die radicaliseren, doen dar door bovenstaande punten. Een dialoog staat nooit geblokkeerd in Europa, maar naam zegt het al spotprent.
ff een zoekende vraag stellen.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:12 schreef rutger05 het volgende:
Deze hufter zal zeker aan het kortste eind trekken. Een spotprent over een bepaalde religie is op geen enkele manier te vergelijken met een spotprent over Joods meisje dat op een gruwelijke wijze is vermoord in de WO2 en afgebeeld wordt in bed met Hitler. Iedereen met een gezond verstand kan het onderscheid zien. Wel laat deze smeerlap duidelijk het ware gezicht zien van hemzelf en zijn partij. Het zou mij niet verbazen dat deze partij verboden zal worden en terecht.
Als je het onderscheid zelf niet kan zien dan verspil ik daar liever geen woorden aan...Hoogstwaarschijnlijk kan ik jou het onderscheid dan ook niet aan het verstand brengen.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee hoor, leg mij dat onderscheid maar eens uit aub.
Ik ben zowiezo tegenstander van het over en weer beledigen van elkaar, maar als we dan toch bezig zijn en iederen is solidair met die Denen, laat \"ons\" dan ook bezig zijn en wees dan consequent en gebruik dezelfde argumenten waarmee je die Deen wel ondersteunt ook voor Abou Jahjah.²
1. Als iemand mij een plaatje van Mohammed onder mijn neus duwt zal ik er niet minder om slapen.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
1- Mohammed afbeelden is een belediging.
2- Lullen dat \"the war on terrorism\" geen oorlog tegen islam is en dan wel alleen Islamitische landen aanvallen
3- Terreur in elke zin linken met de islam
4-Mohammed afbeelden als terrorist.
alle punten vormen een soort van woede reactie dat het voor de extremisten gewoon een druppel wordt. En meeste gematigde moslims die radicaliseren, doen dar door bovenstaande punten. Een dialoog staat nooit geblokkeerd in Europa, maar naam zegt het al spotprent.
Dat doen wij ook, in ieder geval degenen die voor de vrijheid van meningsuitign zijn. Ik accepteer dat hij die vrijheid heeft, maar dat weerhoud me er niet van naar de rechter te stappen, dit gebeurde namelijk ook in Denemarken! Laat de rechter nou maar beslissen, als hij er geen wettelijke reden voor ziet het te verbieden, dan leg ik me erbij neer!quote:Op maandag 6 februari 2006 00:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee hoor, leg mij dat onderscheid maar eens uit aub.
Ik ben zowiezo tegenstander van het over en weer beledigen van elkaar, maar als we dan toch bezig zijn en iederen is solidair met die Denen, laat \"ons\" dan ook bezig zijn en wees dan consequent en gebruik dezelfde argumenten waarmee je die Deen wel ondersteunt ook voor Abou Jahjah.²
Het grootste probleem hier is dat er geen duidelijke lijst is waaruit je kunt afleiden wat een belediging is en wat niet. Daar komt ook geen consensus over, dat zie je hier in het topic al. De een vindt de prenten beledigend, de ander kan dit met geen mogelijkheid inzien. Mensen zijn nu eenmaal niet identiek, slechts over een beperkt aantal zeer fundamentele waarden (niet doden etc.) bestaat voldoende overeenstemming om ze de status te geven die jij aan het niet objectief invulbare begrip beledigingen wil geven. Er zal heus (in de ogen van de ontvanger van de boodschap!) misbruik gemaakt worden van de vrijheid van meningsuiting, maar dat moet je slikken, voor het hogere doel (een humane samenleving waar het voor eenieder behoudens een aantal kleine ergernissen prima leven is).quote:Op maandag 6 februari 2006 00:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoe zou men nu verder kunnen leven als Beledigingen toegestaan zijn
als de holocaust ontkennen toegestaan is . Juist mensen maken er misbruik van maar ze worden niet aangepakt
1- Dan een spotprent van Abou Jahjah even veel.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:19 schreef rutger05 het volgende:
[..]
1- Valt onder de vrijheid van meningsuiting.
2- Tsja, de meeste huidige terroristen zijn moslims.
3- De meeste huidige terreur kan ook in verband worden gebracht met de islam.
4- Valt onder de vrijheid van meningsuiting.
1 Jij niet, moslims wel.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:21 schreef xFriendx het volgende:
[..]
1. Als iemand mij een plaatje van Mohammed onder mijn neus duwt zal ik er niet minder om slapen.
2. Het is een war on terrorism. Nu kan ik wel gaan discussieren over wel of niet liegen over die atoomwapens, maar punt is dat er binnen Europa zelf geen dictoriale regimes zijn waarbinnen terreur gemeengoed is.
3. De afscheidsbrieven van zelfmoordterroristen bevatten nogal vaak een verwijzing naar Allah/Islam.
4. Door punt 3 is het wel voor te stellen dat iemand min of meer dit visueel wil uitbeelden.
Zelfs na 500 jaar zal het afbeelden van een spotprent van een Joods meisje dat in de WO2 op een gruwelijke wijze vermoord is en wordt afgebeeld met Hitler nog alle grenzen overschrijden. In de VS zouden deze cartoons geloof ik wel i.v.m. de vrijheid van meningsuiting gepubliceerd mogen worden. In Europa zou men dat ook kunnen toelaten. Blijft dan enkel over mijn diepste verachting.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:20 schreef Drugshond het volgende:
[..]
ff een zoekende vraag stellen.
Hoelang kun je deze wet nog bekrachtingen in ons strafrecht ?!
50 jaar na dato. ?
100 jaar na dato. ?
500 jaar na dato. ?
De lading achter dit onderwerp zal ooit wegebben als de zoveelste geweldadige bladzijde van de mensheid zonder dat er een justitiele reaktie aan ten grondslag ligt. Hoelang is een dergelijke maatregel 'van gij zult de Holocaust niet belachelijk maken' nog zinvol ?
Ik neem aan dat je het er mee eens bent, dat de enige die echt opgefokt zijn, de echt radicale moslims zijn?quote:Op maandag 6 februari 2006 00:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
1 Jij niet, moslims wel.
2. In Irak zijn er geen wapens gevonden, dictatuur was een secundair smoes. Korea stuurde zelf heel trots zijn foto's op. En VS wou daarom met Korea een dialoog aan/
3. dus als ik een afscheidbrief schrijf en verwijs naar wat inspiratie van jouw reacties, heb ik in jouw naam gemoord?
4. En daarmee de non radicale moslims opfokken?
wel als je nadruk legt op ECHT opgefokt.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:26 schreef VendoR het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het er mee eens bent, dat de enige die echt opgefokt zijn, de echt radicale moslims zijn?
En dat onderscheid is cruciaal in deze discussie.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
wel als je nadruk legt op ECHT opgefokt.
i know, maar velen willen zo een verschil niet tegemoet komen in deze discussiequote:Op maandag 6 februari 2006 00:27 schreef VendoR het volgende:
[..]
En dat onderscheid is cruciaal in deze discussie.
Nou nou, nummer 2 en 3 in mijn reactie zijn slechts constateringen of heb je hier iets zinnigs over in te brengen.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
1- Dan een spotprent van Abou Jahjah even veel.
2- Gatverdamme, wat een misselijk reactie.
3- Oh je bent er zo een duidelijk dus.
4- Valt onder een actie en een actie vraagt om een reactie.
Godsamme man, heb je enig idee hoeveel tig x dat is gepost.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:27 schreef J_CDA het volgende:
Hier kunnen we alvast een voorproefje zien van wat ons te wachten staat.
http://cherenkov-radiation.blogspot.com/
niet wanneer men me zo te woord tegemoet komt.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:27 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Nou nou, nummer 2 en 3 in mijn reactie zijn slechts constateringen of heb je hier iets zinnigs over in te brengen.
Ik kom dit verschil nu zeker tegemoet, ik ben me door deze gang van zaken echt bewust geworden van de implicaties die bepaalde dingen hebben. Maar ik zou dit nooit een ander willen opleggen, die zijn, en hopelijk, blijven vrij hun mening te uiten... ook al wordt ik of andere mensen gekwetst. Ik kan tegen een stootje, ik hoop de rest ook.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
i know, maar velen willen zo een verschil niet tegemoet komen in deze discussie
Vloeken. Tssssssss.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Godsamme man, heb je enig idee hoeveel tig x dat is gepost.
1. Je kan dus niet zeggen dat een afbeelding van Mohammed per definitie een belediging is.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
1 Jij niet, moslims wel.
2. In Irak zijn er geen wapens gevonden, dictatuur was een secundair smoes. Korea stuurde zelf heel trots zijn foto's op. En VS wou daarom met Korea een dialoog aan/
3. dus als ik een afscheidbrief schrijf en verwijs naar wat inspiratie van jouw reacties, heb ik in jouw naam gemoord?
4. En daarmee de non radicale moslims opfokken?
Jij bent het die mensen persoonlijk aanvalt. Je draait de zaken om.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
niet wanneer men me zo te woord tegemoet komt.
quote:Op maandag 6 februari 2006 00:27 schreef J_CDA het volgende:
Hier kunnen we alvast een voorproefje zien van wat ons te wachten staat.
http://cherenkov-radiation.blogspot.com/
Over 500 jaar... is het verhaal weggezet 'zoals nu de 80-jarige oorlog tegen Spanje of een willekeurige andere oorlog'. Het zal tijd kosten, maar mijn gevoel zegt dat het aanzienlijk minder is dan 500 jaar.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:25 schreef rutger05 het volgende:
Zelfs na 500 jaar zal het afbeelden van een spotprent van een Joods meisje dat in de WO2 op een gruwelijke wijze vermoord is en wordt afgebeeld met Hitler nog alle grenzen overschrijden. In de VS zouden deze cartoons geloof ik wel i.v.m. de vrijheid van meningsuiting gepubliceerd mogen worden. In Europa zou men dat ook kunnen toelaten. Blijft dan enkel over mijn diepste verachting.
Doel zou zijn om de taboes van de islam te doorbreken, om de islam een spiegel voor te houden, en vrijheid van meningsuiting vrij spel geven. door ze te beledigen, meest heilige persoon die niet eens door de moslims mag afgebeeld worden uit angst voor verering af te beelden, als terrorist en dan ook nog menen dat ze zovaak moeten afgebeeld worden tot moslims ze kunnen accpeteren...quote:Op maandag 6 februari 2006 00:30 schreef VendoR het volgende:
[..]
Ik kom dit verschil nu zeker tegemoet, ik ben me door deze gang van zaken echt bewust geworden van de implicaties die bepaalde dingen hebben. Maar ik zou dit nooit een ander willen opleggen, die zijn, en hopelijk, blijven vrij hun mening te uiten... ook al wordt ik of andere mensen gekwetst. Ik kan tegen een stootje, ik hoop de rest ook.
Ik vind dat jij nu evengoed aan het propaganderen ben. Je komt aldoor met links en foto's aanzetten, die qua inhoud totaal niks nieuws brengen.quote:
Ik vermoed zelfs dat het verhaal altijd schokkend genoeg zal blijven om ook mensen over 500 jaar te verbijsteren over zoveel onmenselijkheid.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:32 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Over 500 jaar... is het verhaal weggezet 'zoals nu de 80-jarige oorlog tegen Spanje of een willekeurige andere oorlog'. Het zal tijd kosten, maar mijn gevoel zegt dat het aanzienlijk minder is dan 500 jaar.
Zolang de mensen nog wérkelijk geloven dat er in 10 jaar tijd miljoenen mensen machinaal zijn afgemaakt vanwege de ideeën van één psychoticus. Zolang er nog mensen zijn die daarvan kunnen getuigen.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:20 schreef Drugshond het volgende:
Hoelang is een dergelijke maatregel 'van gij zult de Holocaust niet belachelijk maken' nog zinvol ?
Het lijkt er op dat je die foto's niet eerder hebt gezien, houd er rekening mee dat ze bewerkt zijn...quote:Op maandag 6 februari 2006 00:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
![]()
Schokkend inderdaad. Maar dezelfde geluiden hoor je ook wel eens uit blanke hoek.
Is het nu echt onmogelijk om met twee ethniciteiten, geloven of wat dan ook samen te leven zonder dat we elkaar op een gegeven punt uit willen roeien?
Komop mensen, we zouden ondertussen toch beter moeten weten!
Als het een oorlog is waar de vrijheid van meningsuiting op het spel staat, vecht ik mee (enkel met de pen, schrik niet)quote:Op maandag 6 februari 2006 00:32 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Over 500 jaar... is het verhaal weggezet 'zoals nu de 80-jarige oorlog tegen Spanje of een willekeurige andere oorlog'. Het zal tijd kosten, maar mijn gevoel zegt dat het aanzienlijk minder is dan 500 jaar.
wees blij dat ik jou niet aanval.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:31 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Jij bent het die mensen persoonlijk aanvalt. Je draait de zaken om.
tja, je kunt je ook afvragen waarom het steeds de moslims zijn die problemen veroorzaken...quote:Op maandag 6 februari 2006 00:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
![]()
Schokkend inderdaad. Maar dezelfde geluiden hoor je ook wel eens uit blanke hoek.
Is het nu echt onmogelijk om met twee ethniciteiten, geloven of wat dan ook samen te leven zonder dat we elkaar op een gegeven punt uit willen roeien?
Komop mensen, we zouden ondertussen toch beter moeten weten!
De schaal waarop het nu gebeurt is nooit zo bedoeld geweest, of wou jij het tegendeel beweren?quote:Op maandag 6 februari 2006 00:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Doel zou zijn om de taboes van de islam te doorbreken, om de islam een spiegel voor te houden, en vrijheid van meningsuiting vrij spel geven. door ze te beledigen, meest heilige persoon die niet eens door de moslims mag afgebeeld worden uit angst voor verering af te beelden, als terrorist en dan ook nog menen dat ze zovaak moeten afgebeeld worden tot moslims ze kunnen accpeteren...
Pas wanneer jij tegen mijn stoten kunt, kunnen we verder praten?
Met jouw gevloek beledig en kwets je een hele grote groep christenen. Jij maakt je daarmee schuldig aan wat jij anderen verwijt. Ik heb overigens geen enkele foto gepost en de links die ik heb gepost zijn:quote:Op maandag 6 februari 2006 00:34 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik vind dat jij nu evengoed aan het propaganderen ben. Je komt aldoor met links en foto's aanzetten, die qua inhoud totaal niks nieuws brengen.
1- Jawel, je respecteer niet de leer van de islam als je het toch doet, ( afbeelden van een islamitisch heiilige)quote:Op maandag 6 februari 2006 00:31 schreef xFriendx het volgende:
[..]
1. Je kan dus niet zeggen dat een afbeelding van Mohammed per definitie een belediging is.
2. Zoals ik al zei, of de inval terecht was of niet icm bepaalde wapens laat ik even buiten beschouwing. Nu die reden wegvalt zijn er nog tal van redenen te bedenken (denk aan de olie) waarom de VS Irak binnenviel. De invallen hoeven niet per se samen te hangen met Islamitische landen pesten.
3. De terroristen zelf verwijzen naar Allah/Islam. Net als bepaalde Islamitische groeperingen die de aanslagen opeisen. Als jij mij noemt in mijn brief zal er onderzoek gedaan worden. Hele grote kans dat zij zien dat ik niets met aanslagen van doen heb. De terroristen zelf hebben familie die vaak aangaven dat hun kind snel geradicaliseerd raakte.
4. Die hoeven niet opgefokt te raken, die kunnen ook op een andere wijze laten merken dat zij zo'n afbeelding niet kunnen waarderen. Life of Brian leverde tenslotte ook geen brandende gebouwen op.
Stalin en Mao zijn ook geen misselijke dictators geweest met even zo zeer onmenselijk gedrag (ook in aantal mensen die de dood in zijn gejaagd vanwege een ideologie). Alleen in Europa heeft Hitler een grotere bekendheid vanwege zijn gevoerde oorlogen en entlosing van onschuldige in hetzelfde Europa/Rusland.quote:Op maandag 6 februari 2006 00:34 schreef rutger05 het volgende:
Ik vermoed zelfs dat het verhaal altijd schokkend genoeg zal blijven om ook mensen over 500 jaar te verbijsteren over zoveel onmenselijkheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |