de wereld is gek gemaakt omdat mensen alles schuiven naar vrijheid en dankzij Denemarken die weigert de provocateurs aan te pakkenquote:Op zondag 5 februari 2006 23:03 schreef NorthernStar het volgende:
Muslim cartoon provokes fury among UK Jews
An anti-Semitic cartoon in a Muslim paper, which depicts Israel's acting Prime Minister, Ehud Olmert, as a hook-nosed figure wearing a giant Star of David, last night drew protests from MPs and Jewish groups.
For days, Muslims across the world have been protesting about European newspapers that published drawings showing the Prophet Mohamed. One MP accused the editors of hypocrisy.
Yesterday a newspaper published cartoons that Jewish groups say they find offensive, and US generals protested about a cartoon in the Washington Post. It showed Donald Rumsfeld, the Defense Secretary, beside a limbless soldier, but the generals said, on behalf of the normally robust Mr Rumsfeld, that the drawing was "tasteless".
The Independent
---
Het is officieel. De wereld is gek.
Hmm. Ok. Geen act dus. Ik heb met je te doen, man. Geen grap.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:03 schreef Meki het volgende:
[..]
voor mensen die persoonlijke aanvallen op mij richten kan men niks schelen. ik blijf gewoon discussieren . en als jullie dat verkeerd zien dan is dat jullie probleem.
Ben jij ook zo'n idioot die in een simpele scheldpartij een aanleiding ziet voor een moord?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:01 schreef Meki het volgende:
heb jij mij dat horen zeggen ???
Nee ik zeg ik keur moord af maar als ik kijk naar de aanleiding kom ik terecht bij Denemarken
moord is erger dan belediging , NATUURLIJK is dat zoquote:Op zondag 5 februari 2006 23:03 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik vraag je, is moord erger dan belediging. Geef nou gewoon eens antwoord op MIJN vraag en niet op jouw eigen vraag.
Dit is te wijten aan de Deense uitgever zelf. Immers hij vroeg zelf om een interview bij de wereldwijd bij Arabieren populaire nieuwszender, Al-Jazeera, die hij vervolgens kreeg. Hij maakte de kijkers nieuwsgierig naar die haatprenten. Toen vatte de pan in de vlam.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:48 schreef schatje het volgende:
[..]
Wat die Deense imams hebben geflikt is anders ook niet netjes. Dat is gewoon haat zaaien. In plaats van naar de rechter te stappen gaan ze naar het Midden-Oosten om daar het nieuws te vertellen. Zeer kwalijke zaak.
Nou ja, het is toch tamelijk verbijsterend om mee te maken dat iemand niet eens in staat is om de simpelste morele afwegingen te maken. Op zich is wat er hier in dit topic gebeurt wat er nu in het groot gebeurt tussen 'ons' en 'hun'.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:03 schreef schatje het volgende:
Kom op mensen, niet op de man gaan spelen.
daar wilt men naartoe gaanquote:Op zondag 5 februari 2006 23:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ben jij ook zo'n idioot die in een simpele scheldpartij een aanleiding ziet voor een moord?
"Nou ja, een moord is natuurlijk niet goed te praten, maar hij had ook niet over zijn moeder moeten beginnen."
Ik wil je ook geen gruwelijkheden in de schoenen schuiven (heb je grote schoenen?), dat vind ik iets te ver gaan. Maar ik hou je wel verantwoordelijk voor je onwetendheid, ik hoop dat het je trots is die je tegenhoud je te schikken aan de feiten...quote:Op zondag 5 februari 2006 23:03 schreef Meki het volgende:
[..]
voor mensen die persoonlijke aanvallen op mij richten kan men niks schelen. ik blijf gewoon discussieren . en als jullie dat verkeerd zien dan is dat jullie probleem.
Kortom naar jouw mening is de reactie van veel moslims normaal en rechtvaardig op dergelijke spotprenten?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:06 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Dit is te wijten aan de Deense uitgever zelf. Immers hij vroeg zelf om een interview bij de wereldwijd bij Arabieren populaire nieuwszender, Al-Jazeera, die hij vervolgens kreeg. Hij maakte de kijkers nieuwsgierig naar die haatprenten. Toen vatte de pan in de vlam.
Flauw.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:01 schreef Meki het volgende:
[..]
heb jij mij dat horen zeggen ???
Nee ik zeg ik keur moord af maar als ik kijk naar de aanleiding kom ik terecht bij Denemarken
Nog even en ik klaag de gehele mensheid aan. Een spotprent zo groot als de reet van jullie moeder; geen kind of god zal worden gespaard.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:03 schreef NorthernStar het volgende:
The Independent
---
Het is officieel. De wereld is gek.
het is gewoon makkelijkquote:Op zondag 5 februari 2006 23:06 schreef VendoR het volgende:
[..]
Ik wil je ook geen gruwelijkheden in de schoenen schuiven (heb je grote schoenen?), dat vind ik iets te ver gaan. Maar ik hou je wel verantwoordelijk voor je onwetendheid, ik hoop dat het je trots is die je tegenhoud je te schikken aan de feiten...
Denemarken is een seculier land waarin dit soort dingen zijn toegestaan. Simpel.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:04 schreef Meki het volgende:
[..]
de wereld is gek gemaakt omdat mensen alles schuiven naar vrijheid en dankzij Denemarken die weigert de provocateurs aan te pakken
Wat zijn eigenlijk jouw waarden dat het je niet eens lukt om zonder mitsen en maaren moord te veroordelen? En het is wel erg makkelijk om alles op beledigd worden te schuiven. Het allermakkelijkste is je altijd beledigd voelen, dan heb je altijd wel een reden om iemand lens te slaan of zo.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:06 schreef Meki het volgende:
[..]
daar wilt men naartoe gaan
elke belediging schuiven naar vrijheid. wil men hier heen gaan ???
dat we steeds elkaar gaan beledigen in onze waarden ?
Ik dacht dat flamen not done was?quote:Op zondag 5 februari 2006 23:08 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Kortom naar jouw mening is de reactie van veel moslims normaal en rechtvaardig op dergelijke spotprenten?
Als daar reden toe is: ja. In een globale samenleving als de onze is het onvermijdelijk dat in het contact tussen culturen op tenen wordt getrapt.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:06 schreef Meki het volgende:
Even een serieuze vraag (met de valse hoop op een eerlijk antwoord):quote:Op zondag 5 februari 2006 23:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat zal dan ook wel. Maar dit ook:quote:Op zondag 5 februari 2006 23:06 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Dit is te wijten aan de Deense uitgever zelf. Immers hij vroeg zelf om een interview bij de wereldwijd bij Arabieren populaire nieuwszender, Al-Jazeera, die hij vervolgens kreeg. Hij maakte de kijkers nieuwsgierig naar die haatprenten. Toen vatte de pan in de vlam.
bronquote:Als bewijzen lieten de Deense moslimleiders op hun rondreis niet alleen de twaalf cartoons zien, maar ook een drietal andere afbeeldingen. Op een beeld had de profeet seks met een dier, op een andere was hij afgebeeld met een varkensneus.
Flamen mag inderdaad niet, maar mijn post is geen flame... Graag een inhoudelijke reactie.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:10 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik dacht dat flamen not done was?![]()
de imaam natuurlijkquote:Op zondag 5 februari 2006 23:08 schreef Frezer het volgende:
[..]
Flauw.
Als ik die trant van redeneren volg kom ik bijvoorbeeld uit bij een zelfmoordterrorist, of een imam die ze 72 maagden beloofd. Want zij zijn de aanleiding tot het bedenken van die spotprent.
dit is toch niet te gelovenquote:Op zondag 5 februari 2006 23:10 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als daar reden toe is: ja. In een globale samenleving als de onze is het onvermijdelijk dat in het contact tussen culturen op tenen wordt getrapt.
Tja.
Of je rekt de tollerantiegrenzen op.. zodat er nuance komt in deze materie (en wellicht ook in deze discussie).quote:Op zondag 5 februari 2006 23:06 schreef Meki het volgende:
Wat een complottheorieėn.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:10 schreef schatje het volgende:
[..]
Dat zal dan ook wel. Maar dit ook:
[..]
bron
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |