abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34778419
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:03 schreef NorthernStar het volgende:
Muslim cartoon provokes fury among UK Jews

An anti-Semitic cartoon in a Muslim paper, which depicts Israel's acting Prime Minister, Ehud Olmert, as a hook-nosed figure wearing a giant Star of David, last night drew protests from MPs and Jewish groups.

For days, Muslims across the world have been protesting about European newspapers that published drawings showing the Prophet Mohamed. One MP accused the editors of hypocrisy.

Yesterday a newspaper published cartoons that Jewish groups say they find offensive, and US generals protested about a cartoon in the Washington Post. It showed Donald Rumsfeld, the Defense Secretary, beside a limbless soldier, but the generals said, on behalf of the normally robust Mr Rumsfeld, that the drawing was "tasteless".

The Independent

---

Het is officieel. De wereld is gek.
de wereld is gek gemaakt omdat mensen alles schuiven naar vrijheid en dankzij Denemarken die weigert de provocateurs aan te pakken
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 5 februari 2006 @ 23:04:52 #77
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34778422
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:03 schreef Meki het volgende:

[..]

voor mensen die persoonlijke aanvallen op mij richten kan men niks schelen. ik blijf gewoon discussieren . en als jullie dat verkeerd zien dan is dat jullie probleem.
Hmm. Ok. Geen act dus. Ik heb met je te doen, man. Geen grap.
  zondag 5 februari 2006 @ 23:05:41 #78
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34778453
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:01 schreef Meki het volgende:
heb jij mij dat horen zeggen ???
Nee ik zeg ik keur moord af maar als ik kijk naar de aanleiding kom ik terecht bij Denemarken
Ben jij ook zo'n idioot die in een simpele scheldpartij een aanleiding ziet voor een moord?

"Nou ja, een moord is natuurlijk niet goed te praten, maar hij had ook niet over zijn moeder moeten beginnen."
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_34778457
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:03 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik vraag je, is moord erger dan belediging. Geef nou gewoon eens antwoord op MIJN vraag en niet op jouw eigen vraag.
moord is erger dan belediging , NATUURLIJK is dat zo
  zondag 5 februari 2006 @ 23:06:01 #80
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34778468
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:48 schreef schatje het volgende:

[..]

Wat die Deense imams hebben geflikt is anders ook niet netjes. Dat is gewoon haat zaaien. In plaats van naar de rechter te stappen gaan ze naar het Midden-Oosten om daar het nieuws te vertellen. Zeer kwalijke zaak.
Dit is te wijten aan de Deense uitgever zelf. Immers hij vroeg zelf om een interview bij de wereldwijd bij Arabieren populaire nieuwszender, Al-Jazeera, die hij vervolgens kreeg. Hij maakte de kijkers nieuwsgierig naar die haatprenten. Toen vatte de pan in de vlam.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34778485
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:03 schreef schatje het volgende:
Kom op mensen, niet op de man gaan spelen.
Nou ja, het is toch tamelijk verbijsterend om mee te maken dat iemand niet eens in staat is om de simpelste morele afwegingen te maken. Op zich is wat er hier in dit topic gebeurt wat er nu in het groot gebeurt tussen 'ons' en 'hun'.
pi_34778497
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:05 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ben jij ook zo'n idioot die in een simpele scheldpartij een aanleiding ziet voor een moord?

"Nou ja, een moord is natuurlijk niet goed te praten, maar hij had ook niet over zijn moeder moeten beginnen."
daar wilt men naartoe gaan
elke belediging schuiven naar vrijheid. wil men hier heen gaan ???
dat we steeds elkaar gaan beledigen in onze waarden ?
pi_34778501
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:03 schreef Meki het volgende:

[..]

voor mensen die persoonlijke aanvallen op mij richten kan men niks schelen. ik blijf gewoon discussieren . en als jullie dat verkeerd zien dan is dat jullie probleem.
Ik wil je ook geen gruwelijkheden in de schoenen schuiven (heb je grote schoenen?), dat vind ik iets te ver gaan. Maar ik hou je wel verantwoordelijk voor je onwetendheid, ik hoop dat het je trots is die je tegenhoud je te schikken aan de feiten...
Laatste woorden Voltaire, nadat een priester hem vroeg Satan te verwerpen:
"Nou, nou, mijn beste man, dit is niet het moment om vijanden te maken."
.
pi_34778547
Lees net dat er ook 1 dode is gevallen, gelukkig is het 1 van die mongolen zelf.
pi_34778560
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:06 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Dit is te wijten aan de Deense uitgever zelf. Immers hij vroeg zelf om een interview bij de wereldwijd bij Arabieren populaire nieuwszender, Al-Jazeera, die hij vervolgens kreeg. Hij maakte de kijkers nieuwsgierig naar die haatprenten. Toen vatte de pan in de vlam.
Kortom naar jouw mening is de reactie van veel moslims normaal en rechtvaardig op dergelijke spotprenten?
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zondag 5 februari 2006 @ 23:08:29 #86
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_34778567
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:01 schreef Meki het volgende:

[..]

heb jij mij dat horen zeggen ???
Nee ik zeg ik keur moord af maar als ik kijk naar de aanleiding kom ik terecht bij Denemarken
Flauw.

Als ik die trant van redeneren volg kom ik bijvoorbeeld uit bij een zelfmoordterrorist, of een imam die ze 72 maagden beloofd. Want zij zijn de aanleiding tot het bedenken van die spotprent.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zondag 5 februari 2006 @ 23:09:28 #87
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34778605
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:03 schreef NorthernStar het volgende:

The Independent

---

Het is officieel. De wereld is gek.
Nog even en ik klaag de gehele mensheid aan. Een spotprent zo groot als de reet van jullie moeder; geen kind of god zal worden gespaard.

Het is dat jullie het weten, stelletje scheikundige experimenten. Mogen jullie dansen op mijn graf.
pi_34778615
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:06 schreef VendoR het volgende:

[..]

Ik wil je ook geen gruwelijkheden in de schoenen schuiven (heb je grote schoenen?), dat vind ik iets te ver gaan. Maar ik hou je wel verantwoordelijk voor je onwetendheid, ik hoop dat het je trots is die je tegenhoud je te schikken aan de feiten...
het is gewoon makkelijk

Ik ben tegen beledigingen die mensen schaadt in hun leven
ik betreur dat het uit de hand liep in midden-oosten maar als Denemarken niet ging beledigen was dit niet eens gebeurt
  † In Memoriam † zondag 5 februari 2006 @ 23:09:46 #89
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_34778620
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:04 schreef Meki het volgende:

[..]

de wereld is gek gemaakt omdat mensen alles schuiven naar vrijheid en dankzij Denemarken die weigert de provocateurs aan te pakken
Denemarken is een seculier land waarin dit soort dingen zijn toegestaan. Simpel.

De moslims laten zich provoceren (net als de mensen hier overigens). Waar dankbaar ge(mis)bruik van wordt gemaakt.
pi_34778644
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:06 schreef Meki het volgende:

[..]

Wat zijn eigenlijk jouw waarden dat het je niet eens lukt om zonder mitsen en maaren moord te veroordelen? En het is wel erg makkelijk om alles op beledigd worden te schuiven. Het allermakkelijkste is je altijd beledigd voelen, dan heb je altijd wel een reden om iemand lens te slaan of zo.
  zondag 5 februari 2006 @ 23:10:10 #91
126836 Super7fighter
pi_34778647
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:08 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Kortom naar jouw mening is de reactie van veel moslims normaal en rechtvaardig op dergelijke spotprenten?
Ik dacht dat flamen not done was?
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  zondag 5 februari 2006 @ 23:10:51 #92
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34778671
quote:
Als daar reden toe is: ja. In een globale samenleving als de onze is het onvermijdelijk dat in het contact tussen culturen op tenen wordt getrapt.

Tja.
  zondag 5 februari 2006 @ 23:10:54 #93
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_34778672
quote:

[..]

Even een serieuze vraag (met de valse hoop op een eerlijk antwoord):
Hoe kan het dat je als moslim zo makkelijk kwaad te maken bent door ongelovigen? Wat kan het je uberhaupt schelen wat inferieure mensen zeggen (of tekenen) over de islam? Iets waar ze (als ongelovigen immers) niet genoeg vanaf weten?
pi_34778680
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:06 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Dat zal dan ook wel. Maar dit ook:
quote:
Als bewijzen lieten de Deense moslimleiders op hun rondreis niet alleen de twaalf cartoons zien, maar ook een drietal andere afbeeldingen. Op een beeld had de profeet seks met een dier, op een andere was hij afgebeeld met een varkensneus.
bron
pi_34778695
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:10 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Ik dacht dat flamen not done was?
Flamen mag inderdaad niet, maar mijn post is geen flame... Graag een inhoudelijke reactie.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_34778709
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:08 schreef Frezer het volgende:

[..]

Flauw.

Als ik die trant van redeneren volg kom ik bijvoorbeeld uit bij een zelfmoordterrorist, of een imam die ze 72 maagden beloofd. Want zij zijn de aanleiding tot het bedenken van die spotprent.
de imaam natuurlijk
pi_34778753
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:10 schreef Ringo het volgende:

[..]

Als daar reden toe is: ja. In een globale samenleving als de onze is het onvermijdelijk dat in het contact tussen culturen op tenen wordt getrapt.

Tja.
dit is toch niet te geloven
er is geen enkele reden die het rechtvaardigt om mensen onnodig en express te beledigen in hun waarde
  zondag 5 februari 2006 @ 23:13:39 #98
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34778775
quote:
Of je rekt de tollerantiegrenzen op.. zodat er nuance komt in deze materie (en wellicht ook in deze discussie).
pi_34778779
" Ze staan nu in de OP "

Schokkend

[ Bericht 48% gewijzigd door Drugshond op 05-02-2006 23:21:59 ]
  zondag 5 februari 2006 @ 23:14:42 #100
126836 Super7fighter
pi_34778814
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:10 schreef schatje het volgende:

[..]

Dat zal dan ook wel. Maar dit ook:
[..]

bron
Wat een complottheorieėn.

Waarom is hier niks bij BBC of de grotere nieuwsdiensten als de Reuters hier niks over te vinden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')