True, maar het is wel de mentaliteit die je wilt hebben denk ik.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 10:57 schreef M0NTANA het volgende:
Stijn Vreven is geen potentiële topper, het is een subtopper die over zijn top heen is.
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 10:58 schreef DeTolk het volgende:
Stekelenburg. en Huntelaar, meer hebben we niet nodig
Ik noem een Cocu, een Litmanen, een Rijkaard, een van Hooijdonk.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 10:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Echte toppers zijn niet te halen, wie wil er tegen RKC of NAC spelen als je wekelijks tegen Arsenal of Real Madrid kan spelen? Juist ja, alleen iemand die klinisch dood is.
Je wilt geen voetballers die klinisch dood zijn en dan kom je juist met het voorbeeld Stijn Vreven.....quote:En het zijn geen subtoppers, het zijn potentiele toppers die haalbaar moeten zijn voor Ajax en op de lange termijn ook een groei zullen doormaken. Stijn Vreven is misschien niet de beste voetballer, maar wel degelijk een aanwinst voor je ploeg, zeker wat strijd en inzet betreft, de hele ploeg kan zich aan hem gaan optrekken.
Dat ben ik dus met je eens, maar je hoeft geen topper te zijn om iets te betekenen voor je ploeg. Stijn is vanwege zijn strijd altijd de lieveling van zijn clubaanhang geweest. En ik weet zeker dat hij meer voor Ajax kan betekenen dan Kanu. Ajax heeft nu genoeg mooi weer pleintjesvoetballers, ze hebben nu mensen nodig die beuken en niet nadenken: strijders. Als het evenwicht hersteld is in de ploeg tussen voetballers en werkers kan men vervolgens spelers als Diba en Jenner simpel inpassen in de ploeg.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 10:57 schreef M0NTANA het volgende:
Stijn Vreven is geen potentiële topper, het is een subtopper die over zijn top heen is.
Je bedoelt de van Hooijdonk die in 2001 van Benfica naar Feyenoord?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:01 schreef BoNi het volgende:
[..]
Ik noem een Cocu, een Litmanen, een Rijkaard, een van Hooijdonk.
[..]
Niet bijna, er vanuit gaande dat Grygera ook niet bijtekent is er zelfs een erg mooi elftal te maken van de te vertrekken/ reeds vertrokken voetballers!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:04 schreef Heerlijkheid het volgende:
Van de vertrekkers valt bijna een goed elftal te maken.
Lobont;Trabelsi, Escude, de Jong, Maxwell; Pienaar, Galasek, Boukhari; X Anastasiou X
Michael Laudrupquote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:01 schreef BoNi het volgende:
[..]
Ik noem een Cocu, een Litmanen, een Rijkaard, een van Hooijdonk.
[..]
Wow, hoe heb ik die kunnen vergeten.......quote:
Inderdaad.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:10 schreef BoNi het volgende:
[..]
Niet bijna, er vanuit gaande dat Grygera ook niet bijtekent is er zelfs een erg mooi elftal te maken van de te vertrekken/ reeds vertrokken voetballers!
Ik vroeg me in het vorige topic al af of het 'nieuwe' Ajax zou kunnen winnen van dit team:
---------------Lobont-------------------
------------------------------------------
--Trabelsi---Grygera----Maxwell---
---------------Escudé-------------------
---de Jong----------------Galasek----
----------------Pienaar-----------------
----de Ridder------------Boukhari---
---------------Anastasiou--------------
Witschge was prima, Winter idd wat minder. En Brian Laudrup heeft het ook goed gedaan.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:12 schreef BoNi het volgende:
[..]
Wow, hoe heb ik die kunnen vergeten.......![]()
(Witschge en Winter bedenk ik me net ook nog trouwens, al was dat dan wel weer een iets minder groot succes)
litmanen, Verlaat, Roy daarin tegen nietquote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:14 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Witschge was prima, Winter idd wat minder. En Brian Laudrup heeft het ook goed gedaan.
Daar zijn het talenten voor. Die geven je ploeg net dat kleine beetje extra, maar kunnen hem niet op sleeptouw nemen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:14 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Inderdaad.
Ik vind het echt een schande. Zo'n lichting fantastische talenten (bv. Sneijder, van der Vaart, de Jong, Heijtinga, Maduro, Babel, Stekelenburg, Emanuelson, de Ridder) en dan de boel zo ontzettend verkloten.
Heb je helemaal gelijk in. Voeg daar wat buitenlands talent aan toe in de vorm van Zlatan, Mido, Maxwell, Chivu en je vergat vd Meyde nog.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:14 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik vind het echt een schande. Zo'n lichting fantastische talenten (bv. Sneijder, van der Vaart, de Jong, Heijtinga, Maduro, Babel, Stekelenburg, Emanuelson, de Ridder) en dan de boel zo ontzettend verkloten.
Die Belg die gefrustreerd allemaal dingen ging roepen over Ajax toen ie weg was? Nee bedankt.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:09 schreef M0NTANA het volgende:
Jelle van Damme mag van mij komen, hoor! Prima speler voor de breedte en heeft een Ajax-achtergrond.
Dat ben ik dus wel met je eens, maar je hoeft geen topper te zijn om iets te betekenen voor je ploeg. Stijn is vanwege zijn strijd altijd de lieveling van zijn clubaanhang geweest. En ik weet zeker dat hij meer voor Ajax kan betekenen dan Kanu. Ajax heeft nu genoeg mooi weer pleintjesvoetballers, ze hebben nu mensen nodig die beuken en niet nadenken: strijders. Als het evenwicht hersteld is in de ploeg tussen voetballers en werkers kan men vervolgens spelers als Diba en Jenner simpel inpassen in de ploeg.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 10:57 schreef M0NTANA het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat zij dit jaar bij Ajax speelden (op Maxwell na)?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:22 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in. Voeg daar wat buitenlands talent aan toe in de vorm van Zlatan, Mido, Maxwell, Chivu en je vergat vd Meyde nog.
Het enige dat er nog aan ontbrak was een fatsoenlijke trainer + een oudere leider.
Inderdaad, Jan van Halst heeft de ideale instelling. Afgelopen winterstop leverde hij het bewijs:quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:21 schreef HeatWave het volgende:
Vreven. Dat is geen mentaliteit meer, dat is blinde ongecontroleerde haat... wat een debiel.
Nee, jantje van Halst, die moeten we hebben!
quote:Jan van Halst breekt been fysiotherapeut
In een wedstrijdje tussen technische staf en sponsoren heeft Twentes commercieel directeur Jan van Halst na een tackle het kuitbeen gebroken van fysiotherapeut Marcel Richter. Het gebeurde allemaal in Marbella waar FC Twente op trainingskamp is.
De dokter van FC Twente liet de ongelukkige Richter naar het ziekenhuis in Malaga vervoeren waar hij werd behandeld. Jan van Halst was behoorlijk aangeslagen door het voorval. Twente moet zijn fysiotherapeut Richter zeker zes weken missen.
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat ben ik dus met je eens, maar je hoeft geen topper te zijn om iets te betekenen voor je ploeg. Stijn is vanwege zijn strijd altijd de lieveling van zijn clubaanhang geweest. En ik weet zeker dat hij meer voor Ajax kan betekenen dan Kanu. Ajax heeft nu genoeg mooi weer pleintjesvoetballers, ze hebben nu mensen nodig die beuken en niet nadenken: strijders. Als het evenwicht hersteld is in de ploeg tussen voetballers en werkers kan men vervolgens spelers als Diba en Jenner simpel inpassen in de ploeg.²
Gast, waarom moet dit tweemaal geplaatst worden? Omdat ik nog niet reageerde?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat ben ik dus wel met je eens, maar je hoeft geen topper te zijn om iets te betekenen voor je ploeg. Stijn is vanwege zijn strijd altijd de lieveling van zijn clubaanhang geweest. En ik weet zeker dat hij meer voor Ajax kan betekenen dan Kanu. Ajax heeft nu genoeg mooi weer pleintjesvoetballers, ze hebben nu mensen nodig die beuken en niet nadenken: strijders. Als het evenwicht hersteld is in de ploeg tussen voetballers en werkers kan men vervolgens spelers als Diba en Jenner simpel inpassen in de ploeg.²
als ze aan hun contract gehouden waren welquote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:23 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat zij dit jaar bij Ajax speelden (op Maxwell na)?
Ik was vergeten dat ik dit reeds gepost had.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
[..]
Gast, waarom moet dit tweemaal geplaatst worden? Omdat ik nog niet reageerde?![]()
Was ie nog maar fitquote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:24 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Inderdaad, Jan van Halst heeft de ideale instelling. Afgelopen winterstop leverde hij het bewijs:
[..]
quote:Raiola brengt profiel Maduro bij Juventus
Vrijdag 27 januari, door SV, Amsterdam, 10.32u GMT+01.00, www.sports.it
In de Italiaanse media is vandaag bekend geworden dat zaakwaarnemer van Maxwell en Zlatan Ibrahimovic, Mino Raiola, een uitgebreid spelersprofiel van Hedwiges Maduro heeft ingeleverd bij Juventus.
Raiola heeft goede connecties bij Italiaanse clubs. Maduro wordt al enige tijd door Juventus gevolgd. Scouts hebben al bij diverse wedstrijden op de tribune gezeten.
Maar ik vind hem helemaal niet goed genoeg. Ben ik de enige die het niet in hem ziet zitten?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:35 schreef BoNi het volgende:
[..]
Dit gaat echt helemaal nergens meer over.....
Tuurlijk wint het nieuwe Ajax wel van dit elftal. Iedereen vindt hier Boukhari en Anastasiou niet goed genoeg voor Ajax, en dan zijn het nu ineens toppers? Pienaar en Trabelsi laten ook al een maand of 12 niet echt een goed niveau zien. Grygera en Galasek blijven bij Ajax.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:10 schreef BoNi het volgende:
[..]
Niet bijna, er vanuit gaande dat Grygera ook niet bijtekent is er zelfs een erg mooi elftal te maken van de te vertrekken/ reeds vertrokken voetballers!
Ik vroeg me in het vorige topic al af of het 'nieuwe' Ajax zou kunnen winnen van dit team:
---------------Lobont-------------------
--Trabelsi---Grygera----Maxwell---
---------------Escudé-------------------
---de Jong----------------Galasek----
----------------Pienaar-----------------
----de Ridder------------Boukhari---
---------------Anastasiou--------------
Je hebt helemaal gelijk, ik zie ook liever Hafid Abdessadek (Royal Armed Forces), Ibrahim Afellay (PSV), Ismail Aissati (PSV), Soufiane Alloudi (Raja Casablanca), Gharib Amzine (Troyes), Youssef Chippo (Al Wakra), Badr El Kaddouri (Dynamo Kiev), Noureddine Kacemi (Grenoble), Houssine Kharja (AS Roma), Mohamed Madihi (Wydad Casablanca), Hicham Mahdoufi (Olympique Khouribga), Youssef Safri (Norwich City), Mohamed Yaacoubi (Osasuna) of Moncef Zerka (Nancy) komen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar ik vind hem helemaal niet goed genoeg. Ben ik de enige die het niet in hem ziet zitten?²
Wakker worden....quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:38 schreef Omega het volgende:
[..]
Tuurlijk wint het nieuwe Ajax wel van dit elftal. Iedereen vindt hier Boukhari en Anastasiou niet goed genoeg voor Ajax, en dan zijn het nu ineens toppers? Pienaar en Trabelsi laten ook al een maand of 12 niet echt een goed niveau zien. Grygera en Galasek blijven bij Ajax.
Steek vs Lobont, beide hebben sterke punten.
Alleen Maxwell is echt een aderlating, en persoonlijk vond ik escudé altijd wel goed, alleen wel soft.
Iedereen met een beetje verstand van voetbal (zelfs m'n moeder) ziet dat die jongen een geweldige voetballer is en alleen nog maar beter kan worden.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar ik vind hem helemaal niet goed genoeg. Ben ik de enige die het niet in hem ziet zitten?²
Maar hij heeft geen echte actie in huis, en het is misschien een dooddoener: maar ik vind Aissati echt beter.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:46 schreef jna het volgende:
[..]
Iedereen met een beetje verstand van voetbal (zelfs m'n moeder) ziet dat die jongen een geweldige voetballer is en alleen nog maar beter kan worden.
Heeft ie al interlands op zijn naam staan? Zo nee kan het ook nog wel eens een Nederlands International wordenquote:Volgens het blad Elsevier is Internazionale op dit moment in onderhandeling met de zaakwaarnemer van Maxwell. De Braziliaanse back komt dan de rest van dit seizoen op huurbasis over naar Italië en kan in de zomer een vast contract tekenen bij de Nerazzurri.
Ook de huidige koploper van de Serie A, Juventus, zit in hem een welkome versterking. Vorig seizoen al leek Maxwell onhoudbaar voor de Amsterdammers door de grote interesse vanuit het buitenland, maar een blessure dwarsboomde een vertrek.
Aankomende zomer loopt het contract van de 24-jarige Maxwell af bij Ajax, en dus mag hij transfervrij de Arena verlaten. Internazionale toonde al meerdere keren interesse, maar tot een transfer kwam het vooralsnog niet. Nu willen de Italianen tot de zomer wachten en dan een verbintenis aangaan met de linksachter.
Een andere reden om Maxwell niet direct over te nemen is zijn vierenhalf jarige verblijf in Nederland. Over zes maanden mag hij een Nederlands paspoort aanvragen en kan hij als EU-speler op de loonlijst. Een ontzettend groot voordeel omdat clubs in Spanje en Italië maar een beperkt aantal niet EU-spelers mag opstellen.
Nigel de Hondquote:De Jong wil best zwerven
R. Deelstra | 26-01-2006 22:04:44
Wed ¤15 gratis bij Unibet
Nigel de Jong vertrok vooral uit Amsterdam omdat hij het zat was om door het elftal te zwerven. Opvallend is dat zijn nieuwe club Hamburger SV zijn multifunctionaliteit benadrukt bij de presentatie in Duitsland. "Nigel is bijna overal inzetbaar, dat heeft een belangrijke rol gespeeld in onze keuze."
Dietmar Beiersdorfer, sportchef van de Noord-Duitse volksclub: "We zijn zeer blij dat we met Nigel een veelzijdige speler hebben kunnen aantrekken. Hij kan zowel op het middenveld als in de verdediging ingezet worden."
Ook De Jong deed in dat opzicht uitspraken die in strijd waren met woorden die hij enkele weken geleden sprak. "Het liefst speel ik centraal voor de verdediging. Maar eigenlijk maakt het mij niet uit", verklaart de Amsterdammer. "Hoofdzaak is dat ik überhaupt speel, en dat we winnen."
"Mijns inziens is het niet reëel om van een titel te spreken, ook al worden wij beschouwd als concurrent van Bayern München. Het is realistischer om de huidige twee plaats te verdedigen", sprak De Jong over de titelkansen.
Niet Rafael van der Vaart, zijn oud-ploeggenoot, maar Khalid Bouhlarouz, die hij kent uit de jeugd van Ajax, heeft De Jong gepusht. "Boula heeft me altijd gepusht om naar Hamburg te komen. Later heb ik trainer Thomas Doll leren kennen, die zoveel hartstocht en enthousiasme heeft. Dat gaf een goed gevoel."
De Jong krijgt nummer 28. "Ik kon tussen twee nummers kiezen en heb nummer 28 gekozen. Mijn oma verjaart namelijk op de 28ste en zij betekent heel veel voor mij. Zij en mijn opa hebben mij van begin af aan altijd gesteund."
Raiolaquote:Raiola brengt profiel Maduro bij Juventus
Vrijdag 27 januari, door SV, Amsterdam, 10.32u GMT+01.00, www.sports.it
In de Italiaanse media is vandaag bekend geworden dat zaakwaarnemer van Maxwell en Zlatan Ibrahimovic, Mino Raiola, een uitgebreid spelersprofiel van Hedwiges Maduro heeft ingeleverd bij Juventus.
Raiola heeft goede connecties bij Italiaanse clubs. Maduro wordt al enige tijd door Juventus gevolgd. Scouts hebben al bij diverse wedstrijden op de tribune gezeten.
Galasek en Grygera met Trabelsi zullen de enige basisspelers zijn die vertrekken, al wil ik eerst zien ofGryga vertrekt.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:54 schreef Freak187 het volgende:
Huppakkee, Galsek ook pleite en ik voorspel dat Grygera ook weggaat.
We houden echt geen spelers over! Misschien wel goed juist, kunnen we vanaf 0 beginnen en een paar toppers halen.![]()
Maxwell vergelijken met Juanfran is als Bergkamp vergelijken met Stijn Vreven.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:53 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik vind Maxwell geen aderlating hoor, ik vind Juanfran als verdediger een stuk beter
Maduro is een verdedigende middenvelder en Aissati een aanvallende, dus wat is het nut van deze vergelijkingquote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar hij heeft geen echte actie in huis, en het is misschien een dooddoener: maar ik vind Aissati echt beter.²
Maduro kan ook in aanvallend opzicht als middenvelder fungeren.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:57 schreef BadRabbit het volgende:
[..]
Maduro is een verdedigende middenvelder en Aissati een aanvallende, dus wat is het nut van deze vergelijking![]()
De Jong was basisspeler tot hij besloot niet te verlengen, Pienaar was basisspeler tot hij besloot niet te verlengen, Maxwell was tot zijn blessure basisspeler en zou dat zeker ook weer worden, Boukhari was de laatste weken regelmatig basisspeler.......quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:55 schreef Jasza het volgende:
[..]
Galasek en Grygera met Trabelsi zullen de enige basisspelers zijn die vertrekken, al wil ik eerst zien ofGryga vertrekt.
Aissati vergelijken met Maduro is als Gattusso vergelijken met Bergkampquote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maduro kan ook in aanvallend opzicht als middenvelder fungeren.²
agh Pienaar vind ik toch slecht dus dat boeit me niet, Maxwell was ja maar we hebben daar de vervanger al voorquote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:02 schreef BoNi het volgende:
[..]
De Jong was basisspeler tot hij besloot niet te verlengen, Pienaar was basisspeler tot hij besloot niet te verlengen, Maxwell was tot zijn blessure basisspeler en zou dat zeker ook weer worden, Boukhari was de laatste weken regelmatig basisspeler.......
trabelsi is al een tijdje geen basisspeler meer....quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:55 schreef Jasza het volgende:
[..]
Galasek en Grygera met Trabelsi zullen de enige basisspelers zijn die vertrekken, al wil ik eerst zien ofGryga vertrekt.
Waarom trollen als ik inhoudelijk correct ben?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:03 schreef BoNi het volgende:
[..]
Aissati vergelijken met Maduro is als Gattusso vergelijken met Bergkamp
Waarom reageren als je inhoudelijk niets toevoegd?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarom trollen als ik inhoudelijk correct ben?²
Misschien ligt het ook wel een beetje aan de Jong hoor?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:55 schreef HeatWave het volgende:
Tja, dan zit er gewoon niets niet goed in de verhouding de Jong/Ajax. Hij wil HIER niet zwerven maar daar wel......
Ajax moet eens wat normaler met mensen omgaan, meer duidelijkheid scheppen en spelers eens laten spelen waar ze tot hun recht komen.
Hij gebruikt jouw vergelijking, maar dan voor twee andere spelers. Ik zie het punt niet.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
quote:Nwanko Kanu laat in een interview met De Telegraaf weten dat hij graag naar Ajax terug wil keren. De Nigeriaanse international is nu actief in de Afrika Cup, maar heeft een contract bij het Engelse West Bromwich Albion.
"Ik heb heimwee naar Ajax en zou iedereen heel graag willen laten zien wat ik nog kan. Jari Litmanen kwam terug en dat ging niet goed. Maar niet iedereen is hetzelfde. Ik weet zeker dat ik nog van waarde kan zijn. I keep my fingers crossed," aldus de 29-jarige Kanu.
Kanu heeft nog een contract tot 2007 bij de Engelsen, maar hij blijft positief. “Maar misschien valt er wel te praten. Als ik in Engeland moet blijven of Ajax me niet meer wil, hoop ik in een andere rol terug te keren, als jeugdtrainer of zo. I love Amsterdam."
In het seizoen 1993/1994 begon de Nigeriaan bij Ajax. Hij scoorde in drie jaar 25 keer en wist de Champions League te winnen. Verder voetbalde hij nog voor Fed Works, Iwanyanwu, Internazionale en Arsenal.
Ga ik je niet eens uitleggen...quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Misschien kan ie de rol van ananas over nemen, lijkt me wel zo'n type.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:26 schreef HeatWave het volgende:
Tja, Kanu. het is natuurlijk altijd leuk als oude kampioenen terug willen, maar ik denk ook niet dat hij nog erg veel meerwaarde zal hebben nu.
Maar goed, mijn 1995 hart zegt: doe maar.
Net zoals Litmanen bedoel je? Ervaring vind ik echt een drogreden.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:27 schreef Houniet het volgende:
En wat denk je van ervaring.
Heb je wel gelijk in eigenlijk, maar Litmanen was ook erg blessure gevoelig.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Net zoals Litmanen bedoel je? Ervaring vind ik echt een drogreden.²
Dat zou nu in eerste instantie wel de focus moeten zijn, maar ook buiten het veld kunnen routiniers erg belangrijk zijn.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:34 schreef M0NTANA het volgende:
Als je iemand wilt halen om zijn ervaring, moet het iemand zijn die wekelijks speelt en Nwanko Kanu zal niet altijd spelen, aangezien we nog genoeg spitsen hebben.
ech oengeloefluk, ech war... oengeloefluk...quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:30 schreef jna het volgende:
Het waren toch Finidi en Kanu die zeiden: "Ik blij" waarop de andere zei: "Ik ook BLIJJ"![]()
en Gerard vd Lemquote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:47 schreef M0NTANA het volgende:
Wanneer Nwanko Kanu hoort dat Louis van Gaal inmiddels bij AZ zit, zal hij wel naar Alkmaar gaan.
Want wat heeft het huidige Ajax nog te maken met dat van 1994-1996? Ander stadion, andere spelers, andere technische staf, eigenlijk is alleen de naam nog hetzelfde.
Van der Lem schijnt heel belangrijk te zijn geweest voor Kanu en Finidi, dus wie weet....quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:47 schreef M0NTANA het volgende:
Wanneer Nwanko Kanu hoort dat Louis van Gaal inmiddels bij AZ zit, zal hij wel naar Alkmaar gaan.
Want wat heeft het huidige Ajax nog te maken met dat van 1994-1996? Ander stadion, andere spelers, andere technische staf, eigenlijk is alleen de naam nog hetzelfde.
en ze kunnen bobby vast ook nog wel eens opzoeken...quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:51 schreef BoNi het volgende:
[..]
Van der Lem schijnt heel belangrijk te zijn geweest voor Kanu en Finidi, dus wie weet....
Ze? Finidi George is al even gestopt met voetballen, dan denk ik dat we beter Anouar Diba halen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:57 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
en ze kunnen bobby vast ook nog wel eens opzoeken...
ajax moet een pensioenpotje openen waaruit oudspelers wat geld krijgen... dan zijn ze ook meer bereid om nog een terug te komen...quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:59 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ze? Finidi George is al even gestopt met voetballen, dan denk ik dat we beter Anouar Diba halen.![]()
Finidi George is overigens wel één van de beste rechtsbuitens ooit, wát een geweldige voorzet!
Als wat dan? Als voorstopper?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:03 schreef erikh het volgende:
Kanu wil terug? Doen, die gozer kan zeer zeker van waarde zijn.
cornervlagquote:
David Endtquote:
Gerard v/d Lem ook.quote:
Inderdaad jaquote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:20 schreef M0NTANA het volgende:
Hebben we eindelijk een oud-speler die dolgraag terug wilt komen naar Ajax, hebben we er niets aan!
Nope, of het moet een actie-foto zijn van Pi-Air en Dirk Kuyt:quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:40 schreef Mangoworks2002 het volgende:
zeker een feyenoordplaatje gepost
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:26 schreef kLowJow het volgende:
Dirk-Kuijt, plaatsen van porno, 48 uur.
quote:Fontein: 'Bij Ajax werken is jongensdroom'
Donderdag 26 januari, door HW, Amsterdam, 18.56u GMT+01.00, Sportweek
Maarten Fontein is erg blij met Ajax. Een jongensdroom, noemt hij zijn nieuwe baan. 'Meewerken, iets kunnen doen om Ajax naar een volgend niveau te brengen, vink ik een enorme eer.'
De algemeen directeur vertelt dit in de Sportweek. Fontein kreeg in het begin veel kritiek te verduren. Hij zou een 'ijsverkoper' zijn en men vroeg zich af wat zo'n 'kakker' te zoeken heeft bij een voetbalclub. Fontein houdt zich er niet mee bezig. 'In alles wat ik doe, staat de mens centraal. Mijn inlevingsvermogen is mijn specialiteit. Dat heb ik in mijn sollicitatiegesprek met Ajax ook naar voren gebracht. Natuurlijk vroegen ze me wat iemand, zoals ik, in de voetbalwereld te zoeken heb. Toen heb ik deze zaken naar voren gebracht. Ik ben trouwens ook een teamspeler en ben altijd een sportman geweest.'
Fontein vindt werken bij Ajax een jongensdroom. Alleen is de club er nog lang niet. 'Voordat Ajax weer mag dromen van nieuwe successen, zal er heel wat moeten gebeuren, als we de woorden van technisch directeur Martin van Geel mogen geloven. Hij stelt onomwonden vast dat het topsportklimaat bij Ajax onvoldoende aanwezig is.´
De algemeen directeur vertelt ook hoe Ajax bezig is met de toekomst en wat de club wil. ´We hebben als directeuren onlangs een bezoek gebracht aan Bayern Mùnchen en daar eens goed rondgekeken, met de mensen gesproken. Dit willen we binnenkort ook bij FC Barcelona gaan doen en nog bij één of twee clubs. Clubs, net als Ajax, met een enorme, traditionele achterban, maar ook met een zakelijke inslag.´
Van een crisis, Ajax staat vierde op de ranglijst, wil Fontein niet spreken. ´De historie wijst uit dat een club, zoals Ajax, er altijd weer sterker uitkomt. Maar voor niks gaat de zon op. Er moet veel gebeuren, het wordt hard werken.´
quote:Coolen zet Majstorovic uit Twentse selectie
Rini Coolen heeft het even helemaal gehad met Daniël Majstorovic. De trainer van FC Twente zette de verdediger uit de selectie. De Zweed zal zaterdag ook niet meedoen in de uitwedstrijd tegen Sparta Rotterdam.
Majstorovic heeft onlangs te kennen gegeven te willen vertrekken bij de Tukkers. Zijn trainer vindt dat er na die mededeling heel wat valt aan te merken op de instelling van de 28-jarige verdediger. Volgens Coolen is Majstorovic te veel bezig met een transfer en te weinig met zijn werk. Een week eerder was de verdediger betrokken bij een vechtpartij met ploeggenoot Blaise N'Kufo.
Het feit dat de Zweed vrijdag te laat op de training verscheen was de druppel die de emmer deed over lopen. Tot maandag, de dag waarop de transfermarkt weer sluit, hoeft Majstorovic zich niet te melden voor de training.
vd Vaartquote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:56 schreef jimjim1983 het volgende:
ja en dan ook nog vechten met een teamgenoot![]()
Ibrahimovicquote:
Dat heet gewoon op het scherpst trainenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:02 schreef Erwtensoep het volgende:
Dit voorval en een vechtpartij
Wesley Sneijder, de arrogante hond met zijn:"Wat nou?" tegen Sonck.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:55 schreef Erwtensoep het volgende:
Het is blijkbaar wel een kapsoneslijer die Masjtorovic, daar hebben we er al genoeg van
Sneijder had gewoon gelijk. Ik had de bal ook niet richting Sonck gegeven.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wesley Sneijder, de arrogante hond met zijn:"Wat nou?" tegen Sonck.²
nou, hij had een bepaalde periode anders wel wat aardig arrogante neigingen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:09 schreef Radegast het volgende:
[..]
Sneijder had gewoon gelijk. Ik had de bal ook niet richting Sonck gegeven.
En Sneijder is geen arrogante hond.
Denk ik wel ja. Zijn toch twee dezelfde types. En samen op een middenveld met vd Vaart. Kan dat nou wel of kamn dat nou nietquote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:12 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik weet niet wat er met Sneijder gebeurd is van de zomer, maar hij is kwa kapsones en kwa voetbal 180 graden gedraait. Want kapsones had hij zeker.
Nu is het onze beste speler, en vind ik heb nog sympathiek ook. Zou het komen omdat VdV is vertrokken?
Dat zal er heus wel mee te maken hebben.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:12 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik weet niet wat er met Sneijder gebeurd is van de zomer, maar hij is kwa kapsones en kwa voetbal 180 graden gedraait. Want kapsones had hij zeker.
Nu is het onze beste speler, en vind ik heb nog sympathiek ook. Zou het komen omdat VdV is vertrokken?
Gelijk of niet, je zag gelijk de ware aard van deze inmiddels befaamde lassiehond. Zo'n grote mond voor een jongen die zijn eigen veters nog laat strikken door bv. Sylvie.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:09 schreef Radegast het volgende:
[..]
Sneijder had gewoon gelijk. Ik had de bal ook niet richting Sonck gegeven.
Ben ik niet met je eens, hij is me te vaak te ambitieus in het veld, te veel schoten vanuit de 2de lijn, te vaak voor de eigen actie gaan, het is gewoon een naar mannetje.quote:En Sneijder is geen arrogante hond.
Ach, dat doen ze allemaal wel eensquote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:21 schreef Cordoba32 het volgende:
Heb in een keer een dejavu naar De Jong die het Ajaxembleem kust na gescoord te hebben![]()
Dat moet ik wel toegeven, hij is heel erg bijgedraaid vanaf dit seizoen. Ik denk dat de dood van Di Tomasso toch een bepaalde invloed op hem heeft gehad, mischien de juiste invloed.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:12 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik vind hem qua voetbal juist veel minder geworden. Hij komt ongemotiveerd op mij over.quote:Nu is het onze beste speler, en vind ik heb nog sympathiek ook. Zou het komen omdat VdV is vertrokken?
Wolfsburg word genoemd, maar ik denk ook tilburg. mits ze niet degraderenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:27 schreef FrankyMcG het volgende:
Waar zou Galasek heen gaan? Terug naar Tilburg ofzo?
Voor een middenmoter in Nederland kan Galasek nog heel nuttig zijn met zijn kwaliteiten en ervaring.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:28 schreef Cordoba32 het volgende:
Wolfsburg word genoemd, maar ik denk ook tilburg. mits ze niet degraderen
quote:Ajax heeft Vito Wormgoor voor de neus van onder andere Feyenoord, PSV, FC Utrecht, Vitesse, RKC Waalwijk, NEC en FC Twente weggekaapt. De 17-jarige jeugdspeler komt over van de amateurs van DOVO.
De verdediger cq middenvelder was bijna akkoord met Vitesse en kon tekenen bij elke betaald voetbal-club in Nederland, maar koos voor Ajax. "Dit is mijn club, mijn droomclub", reageerde Wormgoor, die in de A1 zal beginnen.
blijf toch blijquote:
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:06 schreef Cordoba32 het volgende:
Huntelaar slaat hem zo de toekomst uit![]()
Uhm, ja, want aangezien Sneijder veel beter kan verdedigen moet hij maar als centrale verdediger gaan spelen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Ben ik niet met je eens, hij is me te vaak te ambitieus in het veld, te veel schoten vanuit de 2de lijn, te vaak voor de eigen actie gaan, het is gewoon een naar mannetje.²
Bron: Hank (schijnt een erg betrouwbare bron te zijn, 'Hank' is een soort nieuwsbrief die vooral in kringen van journalisten circuleert).quote:Jamal Akachar transfervrij naar AFC Ajax
Aaah, ik dacht dat dat betekende dat het zaterdag officieel zou worden gemaakt.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:01 schreef Nashje het volgende:
AFC Ajax zaterdag.
Is in het transfergeruchtentopic al verteld.
quote:
quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:25 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
aha... vond het al een opzienbarende transfer![]()
Dan heb ik het topic te snel doorgelezen. Dat heb ik trouwens wel gelezen, maar daaruit maakte ik niet op dat het niet waar was.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:08 schreef Nashje het volgende:
Als je een beetje had gelezen had je 't al geweten.
[..]
[..]
..quote:Charisteas spits en Huntelaar op 'tien'
Vrijdag 27 januari, door SV, Amsterdam, 16.43u GMT+01.00, www.ajax.nl
Oefenmeester Danny Blind komt zondag met een verrassende opstelling. Klaas-Jan Huntelaar start niet als spits maar als nummer tien en Angelos Charisteas wordt aanvalsleider.
Blind wil Rosales en Rosenberg op de flanken houden, zo verklaarde hij op de persconferentie. Omdat Sneijder, Manchuaryan en Pienaar niet kunnen spelen, is de trainer op zoek gegaan naar alternatieven voor de positie van schaduwspits.
'Ik heb het er met Klaas Jan uitvoerig over gehad. Hij doet het voor de ploeg, maar deze rol is in principe eenmalig', zegt Blind.
Tot we winnen met goed voetbal, of tot Blind ontslagen wordtquote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:04 schreef -Vaduz- het volgende:
Danny blijft expirimenteren, wanneer houdt dat een keer op?
Hij had ook Rosenberg als 10 en Urby als linksbuiten kunnen doenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:15 schreef marsu het volgende:
Het is eenmalig en het is helemaal geen experiment. Er zijn gewoon geen andere nummer 10's voorhandig, dus zet Danny Klaas Jan hier 1 keer neer. Dus laat alle paniekverhalen maar achterwege
Nee man, vooral geen spelers op een positie opstellen die wat logischer lijkt dan wat je kunt bedenken. Hans Vonk op 10!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:15 schreef Jasza het volgende:
[..]
Hij had ook Rosenberg als 10 en Urby als linksbuiten kunnen doen![]()
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:11 schreef Beschouw het volgende:
Als Huntelaar op tien moet van Blind, is er ruimte voor Kanu te halen.
Maar dat is toch ook gewoon experimenteren?!?!?!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:15 schreef Jasza het volgende:
[..]
Hij had ook Rosenberg als 10 en Urby als linksbuiten kunnen doen![]()
Hier snap ik dan weer niks van. Plak dat extra jaartje eraan vast, en de kans dat Grygera blijft is ook een stuk groter.quote:Danny Blind verklaarde vanmiddag op de persconferentie dat Tomas Galasek deze zomer definitief vertrekt bij Ajax. Het probleem lag hem in de duur van verlenging van het contract.
Ajax wilde geen water bij de wijn doen. 'Gelet op zijn leeftijd wilden we Tomás nog een jaar aan ons binden, maar het was zijn wens om langer te blijven. Een verlenging van twee jaar was voor ons echt geen optie', aldus Blind.
Zo denk ik er ook over.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:29 schreef kriele het volgende:
Ik vind de leegloop goed nieuws. Ajax had te maken met een selectie die elkaar meer dan zat was en waar ook te weinig kwaliteit aanwezig was. Nu moeten ze opnieuw beginnen en ik zie dit niet als een nadeel.
Galasek weg is prima maar de Jong hadden ze nog heel goed kunnen gebruiken.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:29 schreef kriele het volgende:
Ik vind de leegloop goed nieuws. Ajax had te maken met een selectie die elkaar meer dan zat was en waar ook te weinig kwaliteit aanwezig was. Nu moeten ze opnieuw beginnen en ik zie dit niet als een nadeel.
quote:Rosenberg vindt komst Huntelaar maar niets
AMSTERDAM - Markus Rosenberg is niet blij met de komst van Klaas-Jan Huntelaar naar Ajax. Dat zegt hij vrijdag in Ajax Magazine. "Als ik heel eerlijk ben, vind ik het maar niets dat er nog meer spitsen naar Ajax worden gehaald." Van de Zweedse spits hoeft de Amsterdamse club niet te investeren in aanvallers. "Ik gun Ajax de beste spelers van de wereld, maar je kunt niet van een voetballer verwachten dat hij zijn directe concurrent van harte welkom heet."
Rosenberg zegt zich bij Ajax te blijven richten op de positie centraal in de spits. Trainer Danny Blind stelde hem in de laatste competitiewedstrijd tegen FC Twente opnieuw op als linksbuiten. "Ik wil gewoon als centrale spits spelen. Het is mijn plek en zolang ik goed speel, hoef ik me nergens zorgen over te maken."
Toch sluit de 23-jarige Zweed niet uit dat hij in de toekomst een goede combinatie met Huntelaar vormt. "Wie weet worden we een gouden duo en ben ik dolgelukkig dat Ajax Huntelaar ooit heeft aangetrokken. Alles is mogelijk. En aan mij zal het niet liggen."
Qua kwaliteiten wel, maar ajax moet gaan voor spelers die graag voor de club willen spelen. Die voorwaarden moeten ook beter gecreeerd worden door ajax zelf. Ze moeten af van dat kille imago. Ook zou het niet onverstandig zijn om te gaan investeren in het stadion, qua sfeer en warmte.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:37 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Galasek weg is prima maar de Jong hadden ze nog heel goed kunnen gebruiken.
Dat zeggen de 'kenners' wel, maar als ik dan zie dat ze nog geen pass kunnen geven, dan betwijfel ik dat tenzeerste.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:39 schreef jimjim1983 het volgende:
ja die leegloop is aan de ene kant idd wel goed maar aan de andere kant verliezen we wel een aantal spelers die erg veel kwaliteiten hebben.
Je moet spelers hebben die voor de club willen spelen. Als je weggaat omdat je vind dat je geen vaste positie hebt a la, maar als je bij je nieuwe club gaat beweren dat je overal kan worden ingezet dan heb je het bij mij afgedaan.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:37 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Galasek weg is prima maar de Jong hadden ze nog heel goed kunnen gebruiken.
Omdat het niet verstandig is om jeugdspelers in het huidige ajax voor de leeuwen te gooien. Dit heeft Blind gezegd en ik vind dit een van de weinige verstandige dingen die Blind tot nu toe heeft gedaan. Ik denk ook dat je jeugdspelers schaadt om ze in het huidige team in te zetten. Dat zijn niet de juiste omstandigheden om ze ervaring op te laten doen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:46 schreef Nashje het volgende:
Ik dacht juist dat Rosenberg na de komst van Huntelaar blij was met de komst van Klaas Jan.
Maar waarom Sarpong niet op 10?
Is dat te bereiden vanuit Tilburg?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:47 schreef Messenga het volgende:
Al bekend dat Wolfsburg en Köln op Galasek azen?
Het is maar 4 of 5 keer geroepen in dit topic, dus: nee, we weten van niks.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:47 schreef Messenga het volgende:
Al bekend dat Wolfsburg en Köln op Galasek azen?
410 party tochquote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:01 schreef sugarnieuws het volgende:
Vanavond party! hehehe jammer dat je niet kan dev! Verder nog mensen die gaan?
De Jong kan toch op veel postiies spelen?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:49 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Je moet spelers hebben die voor de club willen spelen. Als je weggaat omdat je vind dat je geen vaste positie hebt a la, maar als je bij je nieuwe club gaat beweren dat je overal kan worden ingezet dan heb je het bij mij afgedaan.
Kan die wel, maar hij eiste bij Ajax een vaste positie. Beetje raar dat hij dat principe binnen no-time overboord zet.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:12 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
De Jong kan toch op veel postiies spelen?
Dat vind ik ook. Ze gaan te laconiek om met hun jonge talenten. Aissiati en Affelay zie ik bv niet op hun 21'ste naar de Bundesliga vertrekken. Dat de grootste talenten van Ajax dat wel doen is regelrechte mismanagement.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:44 schreef kriele het volgende:
[..]
Qua kwaliteiten wel, maar ajax moet gaan voor spelers die graag voor de club willen spelen. Die voorwaarden moeten ook beter gecreeerd worden door ajax zelf.
Hij hoorde ook in de eerste elf imho. Al was het maar voor z'n ontwikkeling en status. Dat ie bij z'n nieuwe club niet gelijk een grote bek opzet vind ik niet zo raar.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:13 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Kan die wel, maar hij eiste bij Ajax een vaste positie. Beetje raar dat hij dat principe binnen no-time overboord zet.
Nee hoor dat ligt aan het aard van het beestje. Die marokanen van psv zijn (nog) bescheiden jongens, de jong overschat zichzelf.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:15 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Ze gaan te laconiek om met hun jonge talenten. Aissiati en Affelay zie ik bv niet op hun 21'ste naar de Bundesliga vertrekken. Dat de grootste talenten van Ajax dat wel doen is regelrechte mismanagement.
Net als Van Persie?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:18 schreef Erwtensoep het volgende:
de jong overschat zichzelf.
Nu ga je toch nog niet in op het punt dat De Jong weg ging omdat hij geen vaste basisplaats had (rechtshalf), maar bij zijn nieuwe club het opeens helemaal niet erg vindt weer door de ploeg te worden gezworven? Dan is De Jong's oorspronkelijke reden van zijn transfer toch niet legitiem meer?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:17 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Hij hoorde ook in de eerste elf imho. Al was het maar voor z'n ontwikkeling en status. Dat ie bij z'n nieuwe club niet gelijk een grote bek opzet vind ik niet zo raar.![]()
VdV heeft meer gepresteerd dan De Jongquote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:19 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Net als Van Persie?![]()
edit:
Trouwens, je zegt aard van het beestje, maar VdV overschat zichzelf niet ook, of wel?
Misschien niet, in die zin dat hij bij z'n nieuwe club misschien niet beter af is. Maar hij voelde zich imo terecht ondergewaardeerd bij Ajax, daarom snap ik z'n vertrek.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:23 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Nu ga je toch nog niet in op het punt dat De Jong weg ging omdat hij geen vaste basisplaats had (rechtshalf), maar bij zijn nieuwe club het opeens helemaal niet erg vindt weer door de ploeg te worden gezworven? Dan is De Jong's oorspronkelijke reden van zijn transfer toch niet legitiem meer?
Het is ook geen openlucht feest.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:08 schreef Jasza het volgende:
[..]
410 party toch? Nah, geen zinin veel te koud buiten. Blijf lekker binnen
![]()
Het is goeddeels Koeman's schuld, dat ben ik met je eens. Nog een wonder dat Sneijder zich niet door hem heeft laten wegpesten.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:30 schreef Erwtensoep het volgende:
Onder Koeman had ik het begrepen, maar de statistieken vertellen dat Blind hem bijna altijd heeft opgesteld, en ook nog eens op zn favoriete plek.
Je gaat nooit uit in de winter?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:08 schreef Jasza het volgende:
[..]
410 party toch? Nah, geen zinin veel te koud buiten. Blijf lekker binnen
![]()
Lekker knuffelen in de blokhut, dan heb je het zo warm!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:31 schreef sugarnieuws het volgende:
Gewoon komen man, 10 eurie entree en hoppakee je hebt het meteen weer warm
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:43 schreef Radegast het volgende:
Charisteas staat dus in de basis tegen Utrecht. Mooi.
Utrecht-supporter zeker?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:43 schreef Radegast het volgende:
Nee wij lopen niet hand in handquote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:37 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Lekker knuffelen in de blokhut, dan heb je het zo warm!
zeker mooi, heeft toch het meeste gescoord bij ajax dus verdiend gewoon een basisplek....quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:43 schreef Radegast het volgende:
In het begin was ie juist enorm blij...quote:
quote:Ajax en Inter in gesprek over Maxwell
27/1/2006 21:03
EXCLUSIEF - Ajax en Internazionale onderhandelen over een directe overgang van Maxwell. Voor de Braziliaan lijkt daarmee de transfer zeer nabij, die vorig jaar al bijna was afgerond.
Vorig seizoen waren Maxwell en Inter het nagenoeg al eens over een verblijf van de linksback bij de nerazzurri. Maar op het moment dat zijn zaakwaarnemer in Milaan in gesprek was met de Italiaanse club, liep Maxwell een zware knieblessure op in een competitieduel met Willem II. Sinds die 21ste april voetbalde hij niet meer.
Bij Ajax staat Maxwell nog tot het einde van dit seizoen onder contract. Maar de 24-jarige linkspoot heeft de Amsterdammers al laten weten dat hij zijn aflopende verbintenis niet zal verlengen, omdat hij toe is aan een nieuwe uitdaging.
Ajax en Internazionale staan in maart tegenover elkaar in de achtste finales van de Champions League.
Met de kanttekening dat hij de aankomende 3 jaar niet tegen Ajax mag uitkomenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 21:43 schreef jna het volgende:
Maxwell verkopen als het aan mij ligt.
Timisela is gewoon een verdediger?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 21:56 schreef gras het volgende:
Timisela op de bank.![]()
Hij was al eens zo geniaal om twee keepers op de bank te posteren, maar nu is 'ie helemaal het spoor bijster.![]()
Die kerel is zo matig(understatement), dat je nog beter twee keepers op de bank kan zetten zoals onze succestrainer onlangs al presteerde.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:00 schreef VoreG het volgende:
[..]
Dan is het toch niet zo'n verkeerd idee?
Rosales vliegt er zo overheenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 21:57 schreef Messenga het volgende:
[..]
Met de kanttekening dat hij de aankomende 3 jaar niet tegen Ajax mag uitkomen
Directe overname, dat kan niet. Inter mag er niet nog een speler van buiten de EU bij hebben...quote:
dat verhaal doe ik net mn uiterste best voor om overzichtelijk mijn beleidsplan te tonen waarmee ik Ajax zie terugkeren waar het hoort. hoezo zou ik het nou weer gaan kopierenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:03 schreef Messenga het volgende:
En dit kopieer je net van Voetbalzone of wat?
Dat is ook netjes van je, maar het was een geintje, kijk bij elk gemiddeld transfergerucht dat over Ajax gaat op Voetbalzonequote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:04 schreef ericajax het volgende:
[..]
dat verhaal doe ik net mn uiterste best voor om overzichtelijk mijn beleidsplan te tonen waarmee ik Ajax zie terugkeren waar het hoort. hoezo zou ik het nou weer gaan kopieren![]()
Hij heeft een tweejarig contract bij Bimingham City en zit nu in zijn tweede seizoen daar. Dat tegen elkaar wegstrepend, hou je over dat hij dus wel degelijk transfervrij is.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:15 schreef Radegast het volgende:
Melchiot (volgens mij niet transfervrij komende zomer)
Volgens mij loopt z'n contract pas af in de zomer van 2007.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:17 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Hij heeft een tweejarig contract bij Bimingham City en zit nu in zijn tweede seizoen daar. Dat tegen elkaar wegstrepend, hou je over dat hij dus wel degelijk transfervrij is.
die opstelling was meer even snel neergezet om een overzichtje te geven. Manucharyan zie ik het liefst alleen bij uiterste nood op linkshalf, ik geef de voorkeur liever aan Emanuelson, anders Lindenbergh. over Charisteas kan je best gelijk hebben ja, maar met eventuele vertrekken heb ik geen rekening gehouden aangezien er nog niks concreet is. Perez op de linksbuiten is iemand die goed naar binnen kan trekken, en ik uitstekend vind bij een vrije rol aan de linkerkant. Je kan hem ook op 10 zetten waar hij ook uitstekend uit de voeten kan, maar dan schuift Sneijder op naar het middenveld, Mitea op linksbuiten, Maduro eruit, Landzaat op plek Maduro en Sneijder op plek van Landzaat. Dan is het probleem van de voorzet ook opgelost met Mitea die deze voorzet mijn inziens wel heeft. Overigens staat Rosenberg niet in mijn opstelling, maar kben een groot fan van deze Zweed die m.i kan uitgroeien tot een grote, maar in dit systeem geef ik de voorkeur aan Huntelaar.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:12 schreef Roeni3 het volgende:
Even snel een paar puntjes van 'kritiek' (ga zo naar bedje toe)
:
Manucharyan als linkshalf lijkt me geen goede optie. Die jongen is leuk voor in de aanval, maar verdedigende capaciteiten dicht ik hem nauwelijks toe. Verder zal Charisteas Ajax deze zomer wel verlaten, die kan je dan wegstrepen. Perez als linksvoor vind ik een slechte keuze, aangezien het geen speler is die de achterlijn haalt en een voorzet geeft. Dat is nou net wat Blind wel wil zien, evenals Huntelaar. Vooral de laatste is gebaat bij goede vleugelspelers. Als dat niet uitmaakt, kan je net zo goed Rosenberg op die positie zetten.
Landzaat is denk ik niet haalbaar; die gaat na dit seizoen naar het buitenland.
hoezo geen AZ? als ze een versterking zijn, mag van mij iedereen (behalve Feyenoorders) naar onze club komen en in mijn ogen zijn deze 3 AZ-spelers zeker een versterking.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:15 schreef Radegast het volgende:
Ik zit niet te wachten op allerlei AZ'etters.
Van der Meyde en Gronkjaer halen, en Melchiot (volgens mij niet transfervrij komende zomer) lijkt mij ook een aanwinst.
Wel van Voetbalzone, maar goed.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:18 schreef Radegast het volgende:
[..]
Volgens mij loopt z'n contract pas af in de zomer van 2007.
Je hebt dus gelijk.quote:Mario Melchiot heeft vandaag de overgang naar Birmingham City afgerond. De rechtsback kwam niet meer aan spelen toe bij Chelsea en mocht transfervrij vertrekken. De Nederlander heeft een contract getekend bij Brimingham tot de zomer van 2007.
Ajax, op dit moment.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:18 schreef jna het volgende:
Landzaat lijkt me een zeer goede aanwinst, who needs de Jong
Ja, hij heeft gelijk. Ik was in de war met een bericht anno begin 2005, waarin stond dat hij transfervrij mocht vertrekken aangezien Birmingham Glen Johnsen (die rechtsback van Chelsea) aantrok, maar inmiddels is dat al niet meer zo dus vandaar mijn verwarring! Excusequote:
Schijt zolang hij em er niet inbrengt snap ik het probleem nietquote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:05 schreef gras het volgende:
[..]
Die kerel is zo matig(understatement), dat je nog beter twee keepers op de bank kan zetten zoals onze succestrainer onlangs al presteerde.
Boakye basis vermoedelijk.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 21:56 schreef gras het volgende:
Timisela op de bank.![]()
Hij was al eens zo geniaal om twee keepers op de bank te posteren, maar nu is 'ie helemaal het spoor bijster.![]()
Het seizoen is toch al verpest, werk maar lekker aan volgend seizoen.quote:
quote:'Hiddink sprak met De Jong'
Guus Hiddink deed woensdag op Schiphol een poging om Nigel de Jong naar PSV te halen, weet het Algemeen Dagblad te melden. De Ajacied koos uiteindelijk voor een vertrek naar het Duitse Hamburger SV. Hiddink wilde De Jong voor het komende seizoen strikken.
Het is de zoveelste mislukte poging van Hiddink om een speler uit zijn woonplaats Amsterdam naar Eindhoven te halen. De coach van PSV probeerde vorig seizoen al onder andere Rafael van der Vaart, Steven Pienaar en Hatem Trabelsi binnen te slepen.
De Jong kon ook kiezen voor een tranfser naar onder andere Tottenham Hotspur, Sevilla en Borussia Dortmund. Hij koos voor HSV.
Dan worden we iig wel makkelijk kampioenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 12:38 schreef FrankyMcG het volgende:
Guus kan beter coach van ajax worden als ie zo onder de indruk is van jullie spelers!
Wat een lading shit extra had 'ie over zich heen gekregen als 'ie wel naar PSV had gegaan. Al had het me met al die huichelachtige zichzelf tegensprekende argumenten van Nigel weinig verbaast als hij naar PSV zou zijn vertrokken, nadat hij zei dat hij nergens anders in Nederland zou gaan spelen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 12:32 schreef Suijk het volgende:
Ik had het niet gehoord, maar sta er niet van te kijken!
Met dat grafvoetbal van Eindhoven zeker? Zoals al eerder gezegd, als noodmaatregel vind ik het prima dat we zulk afbraakvoetbal spelen en wat wedstrijden winnen. Maar als dat de lange-termijn planning zou zijn zou ik mezelf toch echt ophangen voordat ik zo geindoctrineerd ben als de PSV'ers nu zijn, die het al niet eens meer lijken te zien.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 12:40 schreef S-Two het volgende:
Dan worden we iig wel makkelijk kampioen
quote:Galásek weg om geldkwestie
Tomás Galásek verlaat Ajax om geldredenen. Ajax wilde hem één seizoen laten bijtekenen, terwijl de Tsjech zelf voor twee seizoenen wilde gaan. Uiteindelijk liepen de onderhandelingen op het financiële gebied stuk.
"We kwamen er uiteindelijk financieel niet uit", zegt Ajax' technisch directeur Martin van Geel. "Het verschil tussen vraag en aanbod was te groot."
"Na ons vorige gesprek had ik nog een goed gevoel", blink de middenvelder zelf teurg op de afgelopen onzekere maanden. "Maar ik ben daarna toch weer gaan twijfelen. Toch ben ik trots dat ik zes jaar bij deze club heb mogen spelen. Ik vertrek straks met opgeheven hoofd, dat telt zwaar voor mij."
Busy schedule, he works anytime anywhere.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 12:46 schreef Erwtensoep het volgende:
Wat een zielige vent is die Hiddink zeg, op schiphol de jong proberen te paaien. Bah
Behalve in Eindhovenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 12:57 schreef Showtime het volgende:
[..]
Busy schedule, he works anytime anywhere.![]()
Waarom nep? Voor een éénjarig contract zou ik ook meer geld willen. Je weet niet wat het aanbod was, wat hij vroeg en wat hij nu verdient.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 12:57 schreef Jasza het volgende:
Galasek nep zeg, gaat weg om geld pfff.
Idd, ik vind het geen topvoetballer maar wel een goeie gast. Hoop ook wel dat er een mooi afscheid komt voor hem tztquote:Op zaterdag 28 januari 2006 12:59 schreef Suijk het volgende:
[..]
Waarom nep? Voor een éénjarig contract zou ik ook meer geld willen. Je weet niet wat het aanbod was, wat hij vroeg en wat hij nu verdient.
Maar ik ben niet zo rouwig om zijn vertrek. Zijn beste tijd is voorbij, maar ik vind hem toch echt niet nep.
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 13:00 schreef Erwtensoep het volgende:
Galasek is zo bescheiden, het aanbod zal wel hoger hebben gelegen dan de vraag.
quote:Het Algemeen Dagblad meldt dat Blind het probleem in de verdediging waarschijnlijk oplost door Heitinga naar het centrum te halen en Boakye vanaf het begin als rechtsback te laten spelen. Dat zou resulteren in de volgende opstelling:
Stekelenburg
Boakye, Heitinga, Maduro, Juanfran
Galasek, Huntelaar, Lindenbergh
Rosales, Charisteas, Rosenberg
quote:28/1/2006 - 'Inter rond met Ajax over Maxwell voor 1 miljoen euro'
(Gepost door RvN)
Volgens de Italiaanse sportsite Sportal is Inter zaterdagmorgen met Ajax tot een akkoord gekomen over de transfer van Maxwell. Inter zou Ajax een miljoen euro betalen voor een directe overgang om zo concurrent Juventus te snel af te zijn. Omdat Inter al het maximaal aantal niet-EU spelers in de geledingen heeft zou hij voor een half jaar uitgeleend worden. Na Ascoli, waarvan de president gisteren al aangaf dat de kans groot is dat Maxwell naar Ascoli komt, wordt nu ook Empoli genoemd als nadrukkelijke kandidaat om Maxwell voor de rest van het seizoen te huren.
Op "10", kort achter Charisteasquote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:33 schreef VoreG het volgende:
Huntelaar midmid?
Pfff alsjeblieft zeg....quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:51 schreef Jajong het volgende:
1 miljoen voor de later beste linksback van de wereld. Leuk.
Niks voor de latere beste linksback van de wereld. Geweldig.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:51 schreef Jajong het volgende:
1 miljoen voor de later beste linksback van de wereld. Leuk.
Als hij niet geblesseerd was, was ie nu 1e linksback van Brazilië geweest.quote:
en daarm krijg je maar 1miljoen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:15 schreef Jajong het volgende:
[..]
Als hij niet geblesseerd was, was ie nu 1e linksback van Brazilië geweest.
Ik zeg toch ook niet dat ik t niet begrijp.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:16 schreef VoreG het volgende:
[..]
en daarm krijg je maar 1miljoen.
Een geblesseerde speler in het laatste half jaar waarvan je niet weet hooe hij terugkomt na zijn blessure
preciesquote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:17 schreef zjroentje het volgende:
Beter 1 miljoen dan niks. Hij zal denk ik toch geen minuut meer in Ajax 1 maken, mocht hij blijven.
Kan/Mag niet want inter heeft al teveel spelers van buiten de EU.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:38 schreef HomerJ het volgende:
Hopelijk speelt hij niet tijdens Ajax - Inter
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:33 schreef cultheld het volgende:
Ik geloof niet dat Hiddink tot zo'n joodse actie (Gabrich) in staat is
Dat hoop ik ook voor Maxwell, ik hoop dan ook dat hij niet naar Inter gaat maar naar Juventus ofso. Een heel wat mooiere clubquote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:44 schreef Wessiej het volgende:
Dan is die nog lang niet blessure vrij.
Ik dacht dat die pas in Juni er van af was, en dat zal dan ook wel weer vertagen.
Wel triest voor hem, maar ik gun het hem wel dat hij nog een mooie voetbalcarriëre krijgt. danwel niet bij Ajax.
Op t moment dat ie geblesseerd raakte stond ie op t punt om bij Inter te tekenen...quote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:57 schreef Da_Sandman het volgende:
Juve is wat ik altijd gedacht heb, lekker naar zn maatje Zlatan toe...
dat lijkt me dan een duidelijk teken om niet te gaanquote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:01 schreef Jajong het volgende:
[..]
Op t moment dat ie geblesseerd raakte stond ie op t punt om bij Inter te tekenen...
Blijkbaar niet zo gelovig als zijn mede-Braziliaan Romarioquote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:02 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dat lijkt me dan een duidelijk teken om niet te gaan
dat gaan ze toch allemaalquote:Op zaterdag 28 januari 2006 12:57 schreef Jasza het volgende:
Galasek nep zeg, gaat weg om geld pfff.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |