quote:Fontein: 'Bij Ajax werken is jongensdroom'
Donderdag 26 januari, door HW, Amsterdam, 18.56u GMT+01.00, Sportweek
Maarten Fontein is erg blij met Ajax. Een jongensdroom, noemt hij zijn nieuwe baan. 'Meewerken, iets kunnen doen om Ajax naar een volgend niveau te brengen, vink ik een enorme eer.'
De algemeen directeur vertelt dit in de Sportweek. Fontein kreeg in het begin veel kritiek te verduren. Hij zou een 'ijsverkoper' zijn en men vroeg zich af wat zo'n 'kakker' te zoeken heeft bij een voetbalclub. Fontein houdt zich er niet mee bezig. 'In alles wat ik doe, staat de mens centraal. Mijn inlevingsvermogen is mijn specialiteit. Dat heb ik in mijn sollicitatiegesprek met Ajax ook naar voren gebracht. Natuurlijk vroegen ze me wat iemand, zoals ik, in de voetbalwereld te zoeken heb. Toen heb ik deze zaken naar voren gebracht. Ik ben trouwens ook een teamspeler en ben altijd een sportman geweest.'
Fontein vindt werken bij Ajax een jongensdroom. Alleen is de club er nog lang niet. 'Voordat Ajax weer mag dromen van nieuwe successen, zal er heel wat moeten gebeuren, als we de woorden van technisch directeur Martin van Geel mogen geloven. Hij stelt onomwonden vast dat het topsportklimaat bij Ajax onvoldoende aanwezig is.´
De algemeen directeur vertelt ook hoe Ajax bezig is met de toekomst en wat de club wil. ´We hebben als directeuren onlangs een bezoek gebracht aan Bayern Mùnchen en daar eens goed rondgekeken, met de mensen gesproken. Dit willen we binnenkort ook bij FC Barcelona gaan doen en nog bij één of twee clubs. Clubs, net als Ajax, met een enorme, traditionele achterban, maar ook met een zakelijke inslag.´
Van een crisis, Ajax staat vierde op de ranglijst, wil Fontein niet spreken. ´De historie wijst uit dat een club, zoals Ajax, er altijd weer sterker uitkomt. Maar voor niks gaat de zon op. Er moet veel gebeuren, het wordt hard werken.´
quote:Coolen zet Majstorovic uit Twentse selectie
Rini Coolen heeft het even helemaal gehad met Daniël Majstorovic. De trainer van FC Twente zette de verdediger uit de selectie. De Zweed zal zaterdag ook niet meedoen in de uitwedstrijd tegen Sparta Rotterdam.
Majstorovic heeft onlangs te kennen gegeven te willen vertrekken bij de Tukkers. Zijn trainer vindt dat er na die mededeling heel wat valt aan te merken op de instelling van de 28-jarige verdediger. Volgens Coolen is Majstorovic te veel bezig met een transfer en te weinig met zijn werk. Een week eerder was de verdediger betrokken bij een vechtpartij met ploeggenoot Blaise N'Kufo.
Het feit dat de Zweed vrijdag te laat op de training verscheen was de druppel die de emmer deed over lopen. Tot maandag, de dag waarop de transfermarkt weer sluit, hoeft Majstorovic zich niet te melden voor de training.
vd Vaartquote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:56 schreef jimjim1983 het volgende:
ja en dan ook nog vechten met een teamgenoot![]()
Ibrahimovicquote:
Dat heet gewoon op het scherpst trainenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:02 schreef Erwtensoep het volgende:
Dit voorval en een vechtpartij
Wesley Sneijder, de arrogante hond met zijn:"Wat nou?" tegen Sonck.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:55 schreef Erwtensoep het volgende:
Het is blijkbaar wel een kapsoneslijer die Masjtorovic, daar hebben we er al genoeg van
Sneijder had gewoon gelijk. Ik had de bal ook niet richting Sonck gegeven.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wesley Sneijder, de arrogante hond met zijn:"Wat nou?" tegen Sonck.²
nou, hij had een bepaalde periode anders wel wat aardig arrogante neigingen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:09 schreef Radegast het volgende:
[..]
Sneijder had gewoon gelijk. Ik had de bal ook niet richting Sonck gegeven.
En Sneijder is geen arrogante hond.
Denk ik wel ja. Zijn toch twee dezelfde types. En samen op een middenveld met vd Vaart. Kan dat nou wel of kamn dat nou nietquote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:12 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik weet niet wat er met Sneijder gebeurd is van de zomer, maar hij is kwa kapsones en kwa voetbal 180 graden gedraait. Want kapsones had hij zeker.
Nu is het onze beste speler, en vind ik heb nog sympathiek ook. Zou het komen omdat VdV is vertrokken?
Dat zal er heus wel mee te maken hebben.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:12 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik weet niet wat er met Sneijder gebeurd is van de zomer, maar hij is kwa kapsones en kwa voetbal 180 graden gedraait. Want kapsones had hij zeker.
Nu is het onze beste speler, en vind ik heb nog sympathiek ook. Zou het komen omdat VdV is vertrokken?
Gelijk of niet, je zag gelijk de ware aard van deze inmiddels befaamde lassiehond. Zo'n grote mond voor een jongen die zijn eigen veters nog laat strikken door bv. Sylvie.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:09 schreef Radegast het volgende:
[..]
Sneijder had gewoon gelijk. Ik had de bal ook niet richting Sonck gegeven.
Ben ik niet met je eens, hij is me te vaak te ambitieus in het veld, te veel schoten vanuit de 2de lijn, te vaak voor de eigen actie gaan, het is gewoon een naar mannetje.quote:En Sneijder is geen arrogante hond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |