abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34533436
Als het mag vind ik het wel slim
Houd van een lijntje.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 00:01:53 #227
131526 ericajax
LACHEN HOOR.
pi_34536443
De zomerse renovatie van Ons Aller Ajax
Laat ik beginnen met een overzicht van de vertrekkende spelers en de "kern" die overblijft:

Vertrekken of vertrokken tussen januari 2006 en juni 2006:

- Hatem Trabelsi
- Nigel de Jong
- Steven Pienaar
- Tomas Galasek
- Yannis Anastasiou
- Nourdin Boukhari
- Hans Vonk
- Maxwell
- Bogdan Lobont
- Julien Escudé

Martin van Geel heeft aangekondigd spelers met een contract tot juni 2007 te willen verkopen komende zomer, dus wellicht moeten we ook van deze spelers afscheid nemen.

Contract tot juni 2007

- Zdenek Grygera

(Als iemand nog een speler weet, graag even aanvullen, maar kan nergens een lijst met de contracten zien )

De kern die overblijft:

- Maarten Stekelenburg (DM)
- Kenneth Vermeer (DM)
- John Heitinga (V)
- Thomas Vermaelen (V)
- Juanfran (tenminste als hij blijft) (V)
- Urby Emanuelson (V/M)
- Hedwiges Maduro (V/M)
- Olaf Lindenbergh (V/M)
- Wesley Sneijder (M)
- Michael Krohn-Dehli (M)
- Mauro Rosales (M/A)
- Edgar Manucharyan (M/A)
- Markus Rosenberg (A)
- Angelos Charisteas (A)
- Ryan Babel (A)
- Klaas-Jan Huntelaar (A)
- Nicolae Mitea (A)

Dit kan eventueel worden aangevuld met talenten uit Jong Ajax (ik noem bijv. Schilder, Boakye, Boerrigter)

Hierbij presenteer ik U een lijst met de aankopen van Ons Aller Ajax (volgens mijn beleidsplan )

Doelman:

Oscar Moens: deze keeper brengt de nodige ervaring met zich mee. Mag de concurrentie aangaan met Stekelenburg, die ik niet echt "zeker" vind keepen. Kosten: Gratis, naar mijn weten

Verdediging:

Joris Mathijsen: linksbenige verdediger, zeer goede solide verdediger, kan goed opbouwen en 1 op 1 spelen. Zal menig spits aan banden leggen, en straalt ook iets uit. Kosten: tussen 5 en 7 miljoen

Jaap Stam óf Daniel Majstorovic: keiharde verdedigers hebben we nodig, dat zijn ze. Kunnen rechts centraal in de verdediging spelen, Stam kan ook op rechtsback en neemt de nodige ervaring met zich mee. Kosten: JS (Gratis), DM (3 miljoen)

Mario Melchiot: Deze oud-Ajacied is aan het einde van dit seizoen transfervrij, kent de club en met het vertrek van De Jong en Trabelsi zitten we dun in de rechtsbacks (alleen Heitinga kan er eventueel). Kosten: Gratis (transfervrij)

Middenveld:

Danny Landzaat: De man die de ploeg moet gaan leiden in mijn ogen. Kan op elke plek van het middenveld. Kosten: tussen 8 en 10 miljoen

Verder zie ik graag de aankopen Jenner en Perez (bij elkaar 10 miljoen ongeveer)

Kostenbaat van deze lijst: 28 miljoen, dat kan makkelijk gefinancieerd worden bij Ajax.

Opstelling volgend jaar:

Stekelenburg (Moens)

Melchiot (Heitinga) - Stam (Grygera) - Mathijsen (Vermaelen) - Juanfran (Emanuelson)

Landzaat (Krohn-Dehli) - Sneijder (Lindenbergh/Maduro) - Emanuelson (Manucharyan/Lindenbergh)

Rosales (Jenner) - Huntelaar (Rosenberg) - Perez (Mitea)

En zo keren we terug naar de Europese top Ajax

[ Bericht 1% gewijzigd door ericajax op 28-01-2006 14:15:38 ]
10. Jari Litmanen
Ajacied ben je niet voor even, Ajacied ben je voor het leven
Biblis le Grosse Pedal Slakmoncul!!!
  zaterdag 28 januari 2006 @ 00:03:07 #228
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_34536489
En dit kopieer je net van Voetbalzone of wat?
  zaterdag 28 januari 2006 @ 00:04:40 #229
131526 ericajax
LACHEN HOOR.
pi_34536527
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:03 schreef Messenga het volgende:
En dit kopieer je net van Voetbalzone of wat?
dat verhaal doe ik net mn uiterste best voor om overzichtelijk mijn beleidsplan te tonen waarmee ik Ajax zie terugkeren waar het hoort. hoezo zou ik het nou weer gaan kopieren
10. Jari Litmanen
pi_34536643
Leuk beleidsplan, Eric.

Even los van de inhoud, is het een van de eerste goede pogingen van de mensen hier een duidelijke visie voor volgend jaar te presenteren.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 00:11:39 #231
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_34536764
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:04 schreef ericajax het volgende:

[..]

dat verhaal doe ik net mn uiterste best voor om overzichtelijk mijn beleidsplan te tonen waarmee ik Ajax zie terugkeren waar het hoort. hoezo zou ik het nou weer gaan kopieren
Dat is ook netjes van je, maar het was een geintje, kijk bij elk gemiddeld transfergerucht dat over Ajax gaat op Voetbalzone .

Overigens denk ik niet dat et van Geel lukt om Perez, Landzaat en Mathijsen te halen.
pi_34536782
Even snel een paar puntjes van 'kritiek' (ga zo naar bedje toe ) :

Manucharyan als linkshalf lijkt me geen goede optie. Die jongen is leuk voor in de aanval, maar verdedigende capaciteiten dicht ik hem nauwelijks toe. Verder zal Charisteas Ajax deze zomer wel verlaten, die kan je dan wegstrepen. Perez als linksvoor vind ik een slechte keuze, aangezien het geen speler is die de achterlijn haalt en een voorzet geeft. Dat is nou net wat Blind wel wil zien, evenals Huntelaar. Vooral die laatste is gebaat bij goede vleugelspelers. Als dat niet uitmaakt, kan je net zo goed Rosenberg op die positie zetten.

Landzaat is denk ik niet haalbaar; die gaat na dit seizoen naar het buitenland.
pi_34536878
Ik zit niet te wachten op allerlei AZ'etters.

Van der Meyde en Gronkjaer halen, en Melchiot (volgens mij niet transfervrij komende zomer) lijkt mij ook een aanwinst.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 00:15:37 #234
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_34536892
Leuk voorzetje eric.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_34536917
Leuk plan op zich. Ik twijfel als AZ-aanhanger (zit niet in stadion, maar woon in de buurt, moeder is Alkmaarse etc, maar gun elke Nederlandse ploeg het beste op Europees niveau) over Matthijssen. Hoe het zit met Perez, ik denk dat vooral de resultaten van Ajax hier gaan meespelen (komen zij gewoon netjes in de top of worden zij middenmoot (dit seizoen). Ook de situatie bij AZ hangt er vanaf. Hij is niet blij met de wissels. Als AZ z'n positie niet kan handhaven of ook middenmoot wordt dan is Ajax erg aantrekkelijk.
Zelf hoop ik natuurlijk dat Landzaat blijft. Mocht hij wel naar Ajax gaan dan hoop ik dat er een team staat wat Landzaat dient en andersom, en wat goede resultaten kan bereiken.

Wat gebeurd er overigens met Harry? Die blijft een soort van reserve-spits mocht Rosenberg bijv geblesseerd raken?
pi_34536939
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:15 schreef Radegast het volgende:
Melchiot (volgens mij niet transfervrij komende zomer)
Hij heeft een tweejarig contract bij Bimingham City en zit nu in zijn tweede seizoen daar. Dat tegen elkaar wegstrepend, hou je over dat hij dus wel degelijk transfervrij is.
pi_34536998
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:17 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Hij heeft een tweejarig contract bij Bimingham City en zit nu in zijn tweede seizoen daar. Dat tegen elkaar wegstrepend, hou je over dat hij dus wel degelijk transfervrij is.
Volgens mij loopt z'n contract pas af in de zomer van 2007.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 00:18:42 #238
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_34537000
Landzaat lijkt me een zeer goede aanwinst, who needs de Jong
Jawel, je keek.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 00:19:30 #239
131526 ericajax
LACHEN HOOR.
pi_34537026
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:12 schreef Roeni3 het volgende:
Even snel een paar puntjes van 'kritiek' (ga zo naar bedje toe ) :

Manucharyan als linkshalf lijkt me geen goede optie. Die jongen is leuk voor in de aanval, maar verdedigende capaciteiten dicht ik hem nauwelijks toe. Verder zal Charisteas Ajax deze zomer wel verlaten, die kan je dan wegstrepen. Perez als linksvoor vind ik een slechte keuze, aangezien het geen speler is die de achterlijn haalt en een voorzet geeft. Dat is nou net wat Blind wel wil zien, evenals Huntelaar. Vooral de laatste is gebaat bij goede vleugelspelers. Als dat niet uitmaakt, kan je net zo goed Rosenberg op die positie zetten.

Landzaat is denk ik niet haalbaar; die gaat na dit seizoen naar het buitenland.
die opstelling was meer even snel neergezet om een overzichtje te geven. Manucharyan zie ik het liefst alleen bij uiterste nood op linkshalf, ik geef de voorkeur liever aan Emanuelson, anders Lindenbergh. over Charisteas kan je best gelijk hebben ja, maar met eventuele vertrekken heb ik geen rekening gehouden aangezien er nog niks concreet is. Perez op de linksbuiten is iemand die goed naar binnen kan trekken, en ik uitstekend vind bij een vrije rol aan de linkerkant. Je kan hem ook op 10 zetten waar hij ook uitstekend uit de voeten kan, maar dan schuift Sneijder op naar het middenveld, Mitea op linksbuiten, Maduro eruit, Landzaat op plek Maduro en Sneijder op plek van Landzaat. Dan is het probleem van de voorzet ook opgelost met Mitea die deze voorzet mijn inziens wel heeft. Overigens staat Rosenberg niet in mijn opstelling, maar kben een groot fan van deze Zweed die m.i kan uitgroeien tot een grote, maar in dit systeem geef ik de voorkeur aan Huntelaar.
10. Jari Litmanen
  zaterdag 28 januari 2006 @ 00:21:59 #240
131526 ericajax
LACHEN HOOR.
pi_34537107
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:15 schreef Radegast het volgende:
Ik zit niet te wachten op allerlei AZ'etters.

Van der Meyde en Gronkjaer halen, en Melchiot (volgens mij niet transfervrij komende zomer) lijkt mij ook een aanwinst.
hoezo geen AZ? als ze een versterking zijn, mag van mij iedereen (behalve Feyenoorders) naar onze club komen en in mijn ogen zijn deze 3 AZ-spelers zeker een versterking.

Van der Meyde, tuurlijk zou ik hem terugwillen, maar die is net naar Everton, dus de kans op een terug lijkt me nihil. Gronkjaer ben ik niet zo gecharmeerd van
10. Jari Litmanen
pi_34537123
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:18 schreef Radegast het volgende:

[..]

Volgens mij loopt z'n contract pas af in de zomer van 2007.
Wel van Voetbalzone, maar goed.
quote:
Mario Melchiot heeft vandaag de overgang naar Birmingham City afgerond. De rechtsback kwam niet meer aan spelen toe bij Chelsea en mocht transfervrij vertrekken. De Nederlander heeft een contract getekend bij Brimingham tot de zomer van 2007.
Je hebt dus gelijk.
pi_34537153
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:18 schreef jna het volgende:
Landzaat lijkt me een zeer goede aanwinst, who needs de Jong
Ajax, op dit moment.

Mits die gozer nog voor de volle 100 procent bereid was te spelen.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 00:26:51 #243
131526 ericajax
LACHEN HOOR.
pi_34537261
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:22 schreef Roeni3 het volgende:

Je hebt dus gelijk.
Ja, hij heeft gelijk. Ik was in de war met een bericht anno begin 2005, waarin stond dat hij transfervrij mocht vertrekken aangezien Birmingham Glen Johnsen (die rechtsback van Chelsea) aantrok, maar inmiddels is dat al niet meer zo dus vandaar mijn verwarring! Excuse
10. Jari Litmanen
pi_34539878
Landzaat is in 2007 transfervrij.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 28 januari 2006 @ 02:20:58 #245
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34540187
Ericajax denk je echt dat AZ 3 van haar spelers naar Ajax laat gaan?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_34540292
Eric waar is Sneijder
pi_34540632
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 22:05 schreef gras het volgende:

[..]

Die kerel is zo matig(understatement), dat je nog beter twee keepers op de bank kan zetten zoals onze succestrainer onlangs al presteerde.
Schijt zolang hij em er niet inbrengt snap ik het probleem niet
  zaterdag 28 januari 2006 @ 10:51:15 #248
82589 S-Two
barba macacu
pi_34543042
De topics gaan wel hard zo. Maar goed, ik vind het wel goed om met Charisteas in de spits te beginnen
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_34544249
Volgens het AD had De Jong ook een gesprek gevoerd met Hiddink over een eventuele transfer naar PSV. Mag toch hopen dat dat sowieso niet in zijn hoofd was opgekomen
pi_34544431
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 21:56 schreef gras het volgende:
Timisela op de bank.

Hij was al eens zo geniaal om twee keepers op de bank te posteren, maar nu is 'ie helemaal het spoor bijster.
Boakye basis vermoedelijk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')