De zomerse renovatie van Ons Aller AjaxLaat ik beginnen met een overzicht van de vertrekkende spelers en de "kern" die overblijft:
Vertrekken of vertrokken tussen januari 2006 en juni 2006:- Hatem Trabelsi
- Nigel de Jong
- Steven Pienaar
- Tomas Galasek
- Yannis Anastasiou
- Nourdin Boukhari
- Hans Vonk
- Maxwell
- Bogdan Lobont
- Julien Escudé
Martin van Geel heeft aangekondigd spelers met een contract tot juni 2007 te willen verkopen komende zomer, dus wellicht moeten we ook van deze spelers afscheid nemen.Contract tot juni 2007- Zdenek Grygera
(Als iemand nog een speler weet, graag even aanvullen, maar kan nergens een lijst met de contracten zien
![]()
)
De kern die overblijft:- Maarten Stekelenburg (DM)
- Kenneth Vermeer (DM)
- John Heitinga (V)
- Thomas Vermaelen (V)
- Juanfran (tenminste als hij blijft) (V)
- Urby Emanuelson (V/M)
- Hedwiges Maduro (V/M)
- Olaf Lindenbergh (V/M)
- Wesley Sneijder (M)
- Michael Krohn-Dehli (M)
- Mauro Rosales (M/A)
- Edgar Manucharyan (M/A)
- Markus Rosenberg (A)
- Angelos Charisteas (A)
- Ryan Babel (A)
- Klaas-Jan Huntelaar (A)
- Nicolae Mitea (A)
Dit kan eventueel worden aangevuld met talenten uit Jong Ajax (ik noem bijv. Schilder, Boakye, Boerrigter)Hierbij presenteer ik U een lijst met de aankopen van Ons Aller Ajax (volgens mijn beleidsplan
![]()
)
Doelman: Oscar Moens: deze keeper brengt de nodige ervaring met zich mee. Mag de concurrentie aangaan met Stekelenburg, die ik niet echt "zeker" vind keepen.
Kosten: Gratis, naar mijn wetenVerdediging:Joris Mathijsen: linksbenige verdediger, zeer goede solide verdediger, kan goed opbouwen en 1 op 1 spelen. Zal menig spits aan banden leggen, en straalt ook iets uit.
Kosten: tussen 5 en 7 miljoenJaap Stam óf Daniel Majstorovic: keiharde verdedigers hebben we nodig, dat zijn ze. Kunnen rechts centraal in de verdediging spelen, Stam kan ook op rechtsback en neemt de nodige ervaring met zich mee.
Kosten: JS (Gratis), DM (3 miljoen)Mario Melchiot: Deze oud-Ajacied is aan het einde van dit seizoen transfervrij, kent de club en met het vertrek van De Jong en Trabelsi zitten we dun in de rechtsbacks (alleen Heitinga kan er eventueel).
Kosten: Gratis (transfervrij) Middenveld:Danny Landzaat: De man die de ploeg moet gaan leiden in mijn ogen. Kan op elke plek van het middenveld.
Kosten: tussen 8 en 10 miljoenVerder zie ik graag de aankopen Jenner en Perez (bij elkaar 10 miljoen ongeveer)Kostenbaat van deze lijst: 28 miljoen, dat kan makkelijk gefinancieerd worden bij Ajax.
Opstelling volgend jaar:Stekelenburg (Moens)
Melchiot (Heitinga) - Stam (Grygera) - Mathijsen (Vermaelen) - Juanfran (Emanuelson)
Landzaat (Krohn-Dehli) - Sneijder (Lindenbergh/Maduro) - Emanuelson (Manucharyan/Lindenbergh)
Rosales (Jenner) - Huntelaar (Rosenberg) - Perez (Mitea)
En zo keren we terug naar de Europese top
Ajax
[ Bericht 1% gewijzigd door ericajax op 28-01-2006 14:15:38 ]
10. Jari Litmanen
Ajacied ben je niet voor even, Ajacied ben je voor het leven
Biblis le Grosse Pedal Slakmoncul!!!