quote:Fontein: 'Bij Ajax werken is jongensdroom'
Donderdag 26 januari, door HW, Amsterdam, 18.56u GMT+01.00, Sportweek
Maarten Fontein is erg blij met Ajax. Een jongensdroom, noemt hij zijn nieuwe baan. 'Meewerken, iets kunnen doen om Ajax naar een volgend niveau te brengen, vink ik een enorme eer.'
De algemeen directeur vertelt dit in de Sportweek. Fontein kreeg in het begin veel kritiek te verduren. Hij zou een 'ijsverkoper' zijn en men vroeg zich af wat zo'n 'kakker' te zoeken heeft bij een voetbalclub. Fontein houdt zich er niet mee bezig. 'In alles wat ik doe, staat de mens centraal. Mijn inlevingsvermogen is mijn specialiteit. Dat heb ik in mijn sollicitatiegesprek met Ajax ook naar voren gebracht. Natuurlijk vroegen ze me wat iemand, zoals ik, in de voetbalwereld te zoeken heb. Toen heb ik deze zaken naar voren gebracht. Ik ben trouwens ook een teamspeler en ben altijd een sportman geweest.'
Fontein vindt werken bij Ajax een jongensdroom. Alleen is de club er nog lang niet. 'Voordat Ajax weer mag dromen van nieuwe successen, zal er heel wat moeten gebeuren, als we de woorden van technisch directeur Martin van Geel mogen geloven. Hij stelt onomwonden vast dat het topsportklimaat bij Ajax onvoldoende aanwezig is.´
De algemeen directeur vertelt ook hoe Ajax bezig is met de toekomst en wat de club wil. ´We hebben als directeuren onlangs een bezoek gebracht aan Bayern Mùnchen en daar eens goed rondgekeken, met de mensen gesproken. Dit willen we binnenkort ook bij FC Barcelona gaan doen en nog bij één of twee clubs. Clubs, net als Ajax, met een enorme, traditionele achterban, maar ook met een zakelijke inslag.´
Van een crisis, Ajax staat vierde op de ranglijst, wil Fontein niet spreken. ´De historie wijst uit dat een club, zoals Ajax, er altijd weer sterker uitkomt. Maar voor niks gaat de zon op. Er moet veel gebeuren, het wordt hard werken.´
quote:Coolen zet Majstorovic uit Twentse selectie
Rini Coolen heeft het even helemaal gehad met Daniël Majstorovic. De trainer van FC Twente zette de verdediger uit de selectie. De Zweed zal zaterdag ook niet meedoen in de uitwedstrijd tegen Sparta Rotterdam.
Majstorovic heeft onlangs te kennen gegeven te willen vertrekken bij de Tukkers. Zijn trainer vindt dat er na die mededeling heel wat valt aan te merken op de instelling van de 28-jarige verdediger. Volgens Coolen is Majstorovic te veel bezig met een transfer en te weinig met zijn werk. Een week eerder was de verdediger betrokken bij een vechtpartij met ploeggenoot Blaise N'Kufo.
Het feit dat de Zweed vrijdag te laat op de training verscheen was de druppel die de emmer deed over lopen. Tot maandag, de dag waarop de transfermarkt weer sluit, hoeft Majstorovic zich niet te melden voor de training.
vd Vaartquote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:56 schreef jimjim1983 het volgende:
ja en dan ook nog vechten met een teamgenoot![]()
Ibrahimovicquote:
Dat heet gewoon op het scherpst trainenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:02 schreef Erwtensoep het volgende:
Dit voorval en een vechtpartij
Wesley Sneijder, de arrogante hond met zijn:"Wat nou?" tegen Sonck.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:55 schreef Erwtensoep het volgende:
Het is blijkbaar wel een kapsoneslijer die Masjtorovic, daar hebben we er al genoeg van
Sneijder had gewoon gelijk. Ik had de bal ook niet richting Sonck gegeven.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wesley Sneijder, de arrogante hond met zijn:"Wat nou?" tegen Sonck.²
nou, hij had een bepaalde periode anders wel wat aardig arrogante neigingen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:09 schreef Radegast het volgende:
[..]
Sneijder had gewoon gelijk. Ik had de bal ook niet richting Sonck gegeven.
En Sneijder is geen arrogante hond.
Denk ik wel ja. Zijn toch twee dezelfde types. En samen op een middenveld met vd Vaart. Kan dat nou wel of kamn dat nou nietquote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:12 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik weet niet wat er met Sneijder gebeurd is van de zomer, maar hij is kwa kapsones en kwa voetbal 180 graden gedraait. Want kapsones had hij zeker.
Nu is het onze beste speler, en vind ik heb nog sympathiek ook. Zou het komen omdat VdV is vertrokken?
Dat zal er heus wel mee te maken hebben.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:12 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik weet niet wat er met Sneijder gebeurd is van de zomer, maar hij is kwa kapsones en kwa voetbal 180 graden gedraait. Want kapsones had hij zeker.
Nu is het onze beste speler, en vind ik heb nog sympathiek ook. Zou het komen omdat VdV is vertrokken?
Gelijk of niet, je zag gelijk de ware aard van deze inmiddels befaamde lassiehond. Zo'n grote mond voor een jongen die zijn eigen veters nog laat strikken door bv. Sylvie.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:09 schreef Radegast het volgende:
[..]
Sneijder had gewoon gelijk. Ik had de bal ook niet richting Sonck gegeven.
Ben ik niet met je eens, hij is me te vaak te ambitieus in het veld, te veel schoten vanuit de 2de lijn, te vaak voor de eigen actie gaan, het is gewoon een naar mannetje.quote:En Sneijder is geen arrogante hond.
Ach, dat doen ze allemaal wel eensquote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:21 schreef Cordoba32 het volgende:
Heb in een keer een dejavu naar De Jong die het Ajaxembleem kust na gescoord te hebben![]()
Dat moet ik wel toegeven, hij is heel erg bijgedraaid vanaf dit seizoen. Ik denk dat de dood van Di Tomasso toch een bepaalde invloed op hem heeft gehad, mischien de juiste invloed.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:12 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik vind hem qua voetbal juist veel minder geworden. Hij komt ongemotiveerd op mij over.quote:Nu is het onze beste speler, en vind ik heb nog sympathiek ook. Zou het komen omdat VdV is vertrokken?
Wolfsburg word genoemd, maar ik denk ook tilburg. mits ze niet degraderenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:27 schreef FrankyMcG het volgende:
Waar zou Galasek heen gaan? Terug naar Tilburg ofzo?
Voor een middenmoter in Nederland kan Galasek nog heel nuttig zijn met zijn kwaliteiten en ervaring.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:28 schreef Cordoba32 het volgende:
Wolfsburg word genoemd, maar ik denk ook tilburg. mits ze niet degraderen
quote:Ajax heeft Vito Wormgoor voor de neus van onder andere Feyenoord, PSV, FC Utrecht, Vitesse, RKC Waalwijk, NEC en FC Twente weggekaapt. De 17-jarige jeugdspeler komt over van de amateurs van DOVO.
De verdediger cq middenvelder was bijna akkoord met Vitesse en kon tekenen bij elke betaald voetbal-club in Nederland, maar koos voor Ajax. "Dit is mijn club, mijn droomclub", reageerde Wormgoor, die in de A1 zal beginnen.
blijf toch blijquote:
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:06 schreef Cordoba32 het volgende:
Huntelaar slaat hem zo de toekomst uit![]()
Uhm, ja, want aangezien Sneijder veel beter kan verdedigen moet hij maar als centrale verdediger gaan spelen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Ben ik niet met je eens, hij is me te vaak te ambitieus in het veld, te veel schoten vanuit de 2de lijn, te vaak voor de eigen actie gaan, het is gewoon een naar mannetje.²
Bron: Hank (schijnt een erg betrouwbare bron te zijn, 'Hank' is een soort nieuwsbrief die vooral in kringen van journalisten circuleert).quote:Jamal Akachar transfervrij naar AFC Ajax
Aaah, ik dacht dat dat betekende dat het zaterdag officieel zou worden gemaakt.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:01 schreef Nashje het volgende:
AFC Ajax zaterdag.
Is in het transfergeruchtentopic al verteld.
quote:
quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:25 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
aha... vond het al een opzienbarende transfer![]()
Dan heb ik het topic te snel doorgelezen. Dat heb ik trouwens wel gelezen, maar daaruit maakte ik niet op dat het niet waar was.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:08 schreef Nashje het volgende:
Als je een beetje had gelezen had je 't al geweten.
[..]
[..]
..quote:Charisteas spits en Huntelaar op 'tien'
Vrijdag 27 januari, door SV, Amsterdam, 16.43u GMT+01.00, www.ajax.nl
Oefenmeester Danny Blind komt zondag met een verrassende opstelling. Klaas-Jan Huntelaar start niet als spits maar als nummer tien en Angelos Charisteas wordt aanvalsleider.
Blind wil Rosales en Rosenberg op de flanken houden, zo verklaarde hij op de persconferentie. Omdat Sneijder, Manchuaryan en Pienaar niet kunnen spelen, is de trainer op zoek gegaan naar alternatieven voor de positie van schaduwspits.
'Ik heb het er met Klaas Jan uitvoerig over gehad. Hij doet het voor de ploeg, maar deze rol is in principe eenmalig', zegt Blind.
Tot we winnen met goed voetbal, of tot Blind ontslagen wordtquote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:04 schreef -Vaduz- het volgende:
Danny blijft expirimenteren, wanneer houdt dat een keer op?
Hij had ook Rosenberg als 10 en Urby als linksbuiten kunnen doenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:15 schreef marsu het volgende:
Het is eenmalig en het is helemaal geen experiment. Er zijn gewoon geen andere nummer 10's voorhandig, dus zet Danny Klaas Jan hier 1 keer neer. Dus laat alle paniekverhalen maar achterwege
Nee man, vooral geen spelers op een positie opstellen die wat logischer lijkt dan wat je kunt bedenken. Hans Vonk op 10!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:15 schreef Jasza het volgende:
[..]
Hij had ook Rosenberg als 10 en Urby als linksbuiten kunnen doen![]()
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:11 schreef Beschouw het volgende:
Als Huntelaar op tien moet van Blind, is er ruimte voor Kanu te halen.
Maar dat is toch ook gewoon experimenteren?!?!?!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:15 schreef Jasza het volgende:
[..]
Hij had ook Rosenberg als 10 en Urby als linksbuiten kunnen doen![]()
Hier snap ik dan weer niks van. Plak dat extra jaartje eraan vast, en de kans dat Grygera blijft is ook een stuk groter.quote:Danny Blind verklaarde vanmiddag op de persconferentie dat Tomas Galasek deze zomer definitief vertrekt bij Ajax. Het probleem lag hem in de duur van verlenging van het contract.
Ajax wilde geen water bij de wijn doen. 'Gelet op zijn leeftijd wilden we Tomás nog een jaar aan ons binden, maar het was zijn wens om langer te blijven. Een verlenging van twee jaar was voor ons echt geen optie', aldus Blind.
Zo denk ik er ook over.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:29 schreef kriele het volgende:
Ik vind de leegloop goed nieuws. Ajax had te maken met een selectie die elkaar meer dan zat was en waar ook te weinig kwaliteit aanwezig was. Nu moeten ze opnieuw beginnen en ik zie dit niet als een nadeel.
Galasek weg is prima maar de Jong hadden ze nog heel goed kunnen gebruiken.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:29 schreef kriele het volgende:
Ik vind de leegloop goed nieuws. Ajax had te maken met een selectie die elkaar meer dan zat was en waar ook te weinig kwaliteit aanwezig was. Nu moeten ze opnieuw beginnen en ik zie dit niet als een nadeel.
quote:Rosenberg vindt komst Huntelaar maar niets
AMSTERDAM - Markus Rosenberg is niet blij met de komst van Klaas-Jan Huntelaar naar Ajax. Dat zegt hij vrijdag in Ajax Magazine. "Als ik heel eerlijk ben, vind ik het maar niets dat er nog meer spitsen naar Ajax worden gehaald." Van de Zweedse spits hoeft de Amsterdamse club niet te investeren in aanvallers. "Ik gun Ajax de beste spelers van de wereld, maar je kunt niet van een voetballer verwachten dat hij zijn directe concurrent van harte welkom heet."
Rosenberg zegt zich bij Ajax te blijven richten op de positie centraal in de spits. Trainer Danny Blind stelde hem in de laatste competitiewedstrijd tegen FC Twente opnieuw op als linksbuiten. "Ik wil gewoon als centrale spits spelen. Het is mijn plek en zolang ik goed speel, hoef ik me nergens zorgen over te maken."
Toch sluit de 23-jarige Zweed niet uit dat hij in de toekomst een goede combinatie met Huntelaar vormt. "Wie weet worden we een gouden duo en ben ik dolgelukkig dat Ajax Huntelaar ooit heeft aangetrokken. Alles is mogelijk. En aan mij zal het niet liggen."
Qua kwaliteiten wel, maar ajax moet gaan voor spelers die graag voor de club willen spelen. Die voorwaarden moeten ook beter gecreeerd worden door ajax zelf. Ze moeten af van dat kille imago. Ook zou het niet onverstandig zijn om te gaan investeren in het stadion, qua sfeer en warmte.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:37 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Galasek weg is prima maar de Jong hadden ze nog heel goed kunnen gebruiken.
Dat zeggen de 'kenners' wel, maar als ik dan zie dat ze nog geen pass kunnen geven, dan betwijfel ik dat tenzeerste.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:39 schreef jimjim1983 het volgende:
ja die leegloop is aan de ene kant idd wel goed maar aan de andere kant verliezen we wel een aantal spelers die erg veel kwaliteiten hebben.
Je moet spelers hebben die voor de club willen spelen. Als je weggaat omdat je vind dat je geen vaste positie hebt a la, maar als je bij je nieuwe club gaat beweren dat je overal kan worden ingezet dan heb je het bij mij afgedaan.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:37 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Galasek weg is prima maar de Jong hadden ze nog heel goed kunnen gebruiken.
Omdat het niet verstandig is om jeugdspelers in het huidige ajax voor de leeuwen te gooien. Dit heeft Blind gezegd en ik vind dit een van de weinige verstandige dingen die Blind tot nu toe heeft gedaan. Ik denk ook dat je jeugdspelers schaadt om ze in het huidige team in te zetten. Dat zijn niet de juiste omstandigheden om ze ervaring op te laten doen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:46 schreef Nashje het volgende:
Ik dacht juist dat Rosenberg na de komst van Huntelaar blij was met de komst van Klaas Jan.
Maar waarom Sarpong niet op 10?
Is dat te bereiden vanuit Tilburg?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:47 schreef Messenga het volgende:
Al bekend dat Wolfsburg en Köln op Galasek azen?
Het is maar 4 of 5 keer geroepen in dit topic, dus: nee, we weten van niks.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:47 schreef Messenga het volgende:
Al bekend dat Wolfsburg en Köln op Galasek azen?
410 party tochquote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:01 schreef sugarnieuws het volgende:
Vanavond party! hehehe jammer dat je niet kan dev! Verder nog mensen die gaan?
De Jong kan toch op veel postiies spelen?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:49 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Je moet spelers hebben die voor de club willen spelen. Als je weggaat omdat je vind dat je geen vaste positie hebt a la, maar als je bij je nieuwe club gaat beweren dat je overal kan worden ingezet dan heb je het bij mij afgedaan.
Kan die wel, maar hij eiste bij Ajax een vaste positie. Beetje raar dat hij dat principe binnen no-time overboord zet.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:12 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
De Jong kan toch op veel postiies spelen?
Dat vind ik ook. Ze gaan te laconiek om met hun jonge talenten. Aissiati en Affelay zie ik bv niet op hun 21'ste naar de Bundesliga vertrekken. Dat de grootste talenten van Ajax dat wel doen is regelrechte mismanagement.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:44 schreef kriele het volgende:
[..]
Qua kwaliteiten wel, maar ajax moet gaan voor spelers die graag voor de club willen spelen. Die voorwaarden moeten ook beter gecreeerd worden door ajax zelf.
Hij hoorde ook in de eerste elf imho. Al was het maar voor z'n ontwikkeling en status. Dat ie bij z'n nieuwe club niet gelijk een grote bek opzet vind ik niet zo raar.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:13 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Kan die wel, maar hij eiste bij Ajax een vaste positie. Beetje raar dat hij dat principe binnen no-time overboord zet.
Nee hoor dat ligt aan het aard van het beestje. Die marokanen van psv zijn (nog) bescheiden jongens, de jong overschat zichzelf.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:15 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Ze gaan te laconiek om met hun jonge talenten. Aissiati en Affelay zie ik bv niet op hun 21'ste naar de Bundesliga vertrekken. Dat de grootste talenten van Ajax dat wel doen is regelrechte mismanagement.
Net als Van Persie?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:18 schreef Erwtensoep het volgende:
de jong overschat zichzelf.
Nu ga je toch nog niet in op het punt dat De Jong weg ging omdat hij geen vaste basisplaats had (rechtshalf), maar bij zijn nieuwe club het opeens helemaal niet erg vindt weer door de ploeg te worden gezworven? Dan is De Jong's oorspronkelijke reden van zijn transfer toch niet legitiem meer?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:17 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Hij hoorde ook in de eerste elf imho. Al was het maar voor z'n ontwikkeling en status. Dat ie bij z'n nieuwe club niet gelijk een grote bek opzet vind ik niet zo raar.![]()
VdV heeft meer gepresteerd dan De Jongquote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:19 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Net als Van Persie?![]()
edit:
Trouwens, je zegt aard van het beestje, maar VdV overschat zichzelf niet ook, of wel?
Misschien niet, in die zin dat hij bij z'n nieuwe club misschien niet beter af is. Maar hij voelde zich imo terecht ondergewaardeerd bij Ajax, daarom snap ik z'n vertrek.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:23 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Nu ga je toch nog niet in op het punt dat De Jong weg ging omdat hij geen vaste basisplaats had (rechtshalf), maar bij zijn nieuwe club het opeens helemaal niet erg vindt weer door de ploeg te worden gezworven? Dan is De Jong's oorspronkelijke reden van zijn transfer toch niet legitiem meer?
Het is ook geen openlucht feest.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:08 schreef Jasza het volgende:
[..]
410 party toch? Nah, geen zinin veel te koud buiten. Blijf lekker binnen
![]()
Het is goeddeels Koeman's schuld, dat ben ik met je eens. Nog een wonder dat Sneijder zich niet door hem heeft laten wegpesten.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:30 schreef Erwtensoep het volgende:
Onder Koeman had ik het begrepen, maar de statistieken vertellen dat Blind hem bijna altijd heeft opgesteld, en ook nog eens op zn favoriete plek.
Je gaat nooit uit in de winter?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:08 schreef Jasza het volgende:
[..]
410 party toch? Nah, geen zinin veel te koud buiten. Blijf lekker binnen
![]()
Lekker knuffelen in de blokhut, dan heb je het zo warm!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:31 schreef sugarnieuws het volgende:
Gewoon komen man, 10 eurie entree en hoppakee je hebt het meteen weer warm
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:43 schreef Radegast het volgende:
Charisteas staat dus in de basis tegen Utrecht. Mooi.
Utrecht-supporter zeker?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:43 schreef Radegast het volgende:
Charisteas staat dus in de basis tegen Utrecht. Mooi.
Nee wij lopen niet hand in handquote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:37 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Lekker knuffelen in de blokhut, dan heb je het zo warm!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |