Ohja, die ookquote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:29 schreef Alicey het volgende:
Gekookte aardappels.
Altijd.. Maar mijn ouders konden/kunnen dan ook niet koken.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ohja, die ook
Alleen vindt m'n vriend ze wel lekker, dus ik ontkom er af en toe niet aan.
Ben je er als kind ook mee doodgegooid Alicey? Ik wel en dat is de oorzaak dat ik ze niet meer kan zien.
Stamppotten houd ik ook niet zo van.quote:Door de stamppot mogen ze dan weer wel
Ja mijn moeder is ook erg trouw aan de Hollandsche Pot. Mijn vader kan nog geen ei bakkenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Altijd.. Maar mijn ouders konden/kunnen dan ook niet koken.Op een gegeven moment kreeg ik het gewoon mijn keel niet meer door.
![]()
Oh, ik wel, behalve hutspot.quote:Stamppotten houd ik ook niet zo van.![]()
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:31 schreef Crack_david het volgende:
kaas.. dat eet ik écht niet.. ik vind het ranzig, het voelt smerig, en het stinkt.. gesmolten is het zo mogelijk nog erger..
Nee?!quote:
Ik ben niet gek op mosselen en bloedworst, maar dat valt niet onder gewoon.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee?!
Vis ben ik ook niet dol op en kaas alleen in de "normale" varianten. Zodra het gaat stinken haak ik af.
Zoiets inderdaad, waarbij ik nog de aantekening maak dat mijn vader meestal kookt.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja mijn moeder is ook erg trouw aan de Hollandsche Pot. Mijn vader kan nog geen ei bakken.
Terwijl ik volgens mij van oorsprong Hollandser ben dan jij.quote:Oh, ik wel, behalve hutspot.
Huh? Ik ben een oer-Hollandse hoorquote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:39 schreef Alicey het volgende:
Terwijl ik volgens mij van oorsprong Hollandser ben dan jij.
Ben ik misschien in de war met een andere fokster.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Huh? Ik ben een oer-Hollandse hoor
Ik denk het!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ben ik misschien in de war met een andere fokster.
woaah!! indrukwekkend lijstje...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:45 schreef rickus het volgende:
Witlof, paprika, tomaat, bijna alle soorten vis, toetjes (van kwark tot pudding), ananas, prei.. moet ik nog even doorgaan?Ik weet het.. ik lust bijna niks, behalve vlees
![]()
Op z'n Engels op toastquote:
Bloemigquote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Opvallend dat veel mensen hier zeggen geen gekookte aardappels te lusten.
Wat vinden jullie er zo smerig aan?
Ik geef toe, je hebt smerige aardappels, van die glazige vastkokende, maar een bloemige Irene of Eigenheimer, mmmmmmmmm..
Dit was ook de rede van mijn moeder, dat wij nagenoeg nooit verse spinazie aten vroeger.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:15 schreef Serinde het volgende:
Eelaas voor vriendlief want als hij het wil eten krijgt hij diepvries en geen verse, mij te veel werk voor iets dat ik toch niet lekker vind.
ZOOOOOOO niet waar zeg!!!!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gekookte aardappelen smaken echt allemaal hetzelfde.
Droog en saai
quote:
Mijn man hetzelfde hoor, die kon die dingen niet luchten of zien, totdat mams hier ze voor hem maakte, nu eet hij ze met smaakquote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb gewoon teveel gekookte aardappelen moeten eten in m'n jeugd erodomeKomt niet meer goed bij mij
Wat een lijst.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
aardappelen [gekookt]
tuinbonen
witte bonen
bruine bonen
sperziebonen
andijvie
witlof [tenzij het uit de oven komt met zoveel kaas en ham dat je de witlof niet proeft]
paprika
en nog veel meer groenten
soit, ik ben begonnen met koken als zelfverdediging.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:10 schreef popolon het volgende:
[..]
Wat een lijst.
Ken ook een aantal mensen die bijna niets lusten, tja ................
Ik eet alles, vind niet alles even lekker maar eet echt alles op.
Zoals het hoort bij een goede opvoeding.
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
soit, ik ben begonnen met koken als zelfverdediging.
Mijn moeder kookte blikgroente..
Hmmmzzz zo'n figuur heb ik hier in huis, het is 6 jaar en is argwanend tegenover alles wat ook maar op groente lijktquote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Had ooit voor een vriendje heel uitgebreid gekookt, haas met wilde paddestoelen, spruiten, rode kool, stoofpeertjes, aardappelpuree, etc etc
Toen hij het zag wat er te eten was begon hij bijkans te huilen, helemaal niets wat ik lekker vind zei die...
Ik schoot uit mijn slof, godverdomme, eerst proeven voordat je dat zegt.
drie keer raden wie de pannen bijkans aan het uitlikken was???
Moraal van dit verhaal, het is meestal de manier waarop dingen klaargemaakt zijn waarom mensen ze niet lekker vinden. Als ze goed en smaakvol en met liefde zijn klaargemaakt is het een ander verhaal. Maar ja, je hebt natuurlijk mensen die iets niet lusten zonder het te proeven...
en dat is nog niet eens de hele lijstquote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:10 schreef popolon het volgende:
[..]
Wat een lijst.
Ken ook een aantal mensen die bijna niets lusten, tja ................
Ik eet alles, vind niet alles even lekker maar eet echt alles op.
Zoals het hoort bij een goede opvoeding.
Hej, we zitten niet in SEX he...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:34 schreef MissyMirjaM het volgende:
maar aan de andere kant ben ik altijd in voor vreemde dingen, en nooit te beroerd te proberen.
hoe exotischer het eten, hoe enthousiaster ik word.
eten, eten staat er toch?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 01:35 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Hej, we zitten niet in SEX he...![]()
Dat is toch ook geen 'gewoon' eten?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:16 schreef Daantje77 het volgende:
Konijn,hert, paard en dat soort fratsen probeer ik niet eens
dus het is aan te raden om de plee door te trekken als je es langskomt ?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:46 schreef Aarde het volgende:
ik eet alles wel geloof ik...
mijn fout ik had wat genuanceerder kunnen zijnquote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:26 schreef bonke het volgende:
[..]
dus het is aan te raden om de plee door te trekken als je es langskomt ?
rijstquote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:41 schreef arithaterhorst het volgende:
Rabarber![]()
Spruitjes
Vis (behalve visfilet en tonijn uit blik)
Aardappels, in elke vorm behalve verkoold![]()
Heb een ex die lustte de meeste groenten niet, geen fruit en geen pasta. Houd je vrij weinig over![]()
![]()
Dat verhaal herinner ik me nog uit een ander topic, mooi verhaal, naar aanleiding daarvan ben ik zelf stoofpeertjes gaan koken toen. Ik vond het juist heel lekker klinken wat je had gemaakt. Maar hij dus achteraf ook.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Had ooit voor een vriendje heel uitgebreid gekookt, haas met wilde paddestoelen, spruiten, rode kool, stoofpeertjes, aardappelpuree, etc etc
Toen hij het zag wat er te eten was begon hij bijkans te huilen, helemaal niets wat ik lekker vind zei die...
Ik schoot uit mijn slof, godverdomme, eerst proeven voordat je dat zegt.
drie keer raden wie de pannen bijkans aan het uitlikken was???
Moraal van dit verhaal, het is meestal de manier waarop dingen klaargemaakt zijn waarom mensen ze niet lekker vinden. Als ze goed en smaakvol en met liefde zijn klaargemaakt is het een ander verhaal. Maar ja, je hebt natuurlijk mensen die iets niet lusten zonder het te proeven...
gooi eens een lekker receptje met kruiden en gekookte aardappelsquote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Mijn man hetzelfde hoor, die kon die dingen niet luchten of zien, totdat mams hier ze voor hem maakte, nu eet hij ze met smaak
Maar het moet niet iets dagelijks worden wat mij betrefd...
Why am I scaring you?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:58 schreef Fleurtjebloem het volgende:
whaaaaaa, Rucksichlos, you are my match made in heaven!You are scaring me though...
![]()
Dat is dan wel weer jammer.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:57 schreef Fleurtjebloem het volgende:
Zolang wortels warm en zompig zijn, krijg ik ze mijn giecheltje niet ingesmeten.
Verder ben ik geen voorstander van bietjes, witte/groene kool (ik vind dat eten uit World War2, sorry!) en draadjesvlees.
Maar voor de rest vind ik food fabulous![]()
Dat soort dingen doe ik altijd zonder recept, gewoon eens in je kast kijken wat je lekker lijkt en mik er maar bij.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:28 schreef Aarde het volgende:
[..]
gooi eens een lekker receptje met kruiden en gekookte aardappelsik eet ze altijd zo namelijk maar ben wel in voor wat nieuws
Oesters, helemaal vergeten, die lust ik ook echt niet, weet nog dat we die dingen opgedoken hebben en geprobeert hebben op een snorkeltocht, zijn foto's van dat ik dat proefde, die foto's spreken boekdelenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:14 schreef Bluezz het volgende:
Ansjovis en oesters.
Ook niet na herhaaldelijk proberen
we gaan het eens proberenquote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat soort dingen doe ik altijd zonder recept, gewoon eens in je kast kijken wat je lekker lijkt en mik er maar bij.
Zo kook ik vaak, gewoon uit de losse hand...
Redelijk standaard(en makkelijk) is zout/peper/knoflook en dan gewoon een lekkere kruidenmix zoals bv italiaanse kruiden of provencaalse kruiden, mee laten koken, maar achteraf na het afgieten even wat vers eroverheen, gebruik meestal gevriesdroogt voor bij het koken en vers voor op tafel...
Klein klontje roomboter in het water bij het koken maakt de boel wat minder droog trouwens.
Maar wat ook lekker is is kerriepoeder mee laten koken, krijg je ook een leuk kleurtje van, mooi geel, lekker ietwat pittig smaakje, wees vooral niet zuinig met peper in het water en gebruik eens wat andere pepersoorten, lekkere cajunpeper ofzo...
Of gooi er eens wat paprikapoeder(pikant) bij, krijg je weer een ander leuk kleurtje van en een wat meer pittig smaakje...
Maar vergeet vooral de knoflook niet
quote:
ow marsepein vink niks... lust ik toch niet allesquote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:19 schreef rena het volgende:
[..]![]()
Marsepein vind ik heerlijk, maar wel met mate, anders word ik misselijk
![]()
Ja, zodat de smaak er lekker intrekt en dan naderhand na het afgieten nog wat lekker vers spul eroverheen, dat is het lekkerste....quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:18 schreef Aarde het volgende:
[..]
we gaan het eens proberenal meteen vanaf het begin meekoken dus?
ik ga het met gedroogde kruiden proberen. vers heb ik niet zo vaak vink te duur en meestal krijg ik het ook niet echt op. die vriesdroogkruiden zijn wel handigquote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, zodat de smaak er lekker intrekt en dan naderhand na het afgieten nog wat lekker vers spul eroverheen, dat is het lekkerste....
Ik ben niet bijzonder dol op patat nee... en voor chips loop ik ook niet warm.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:50 schreef nein het volgende:
naah, ik ben echt verbaasd over de mensen die niet van toetjes houden
Ook trouwens over hoeveel aardappelhaters er zijn...lusten jullie dan ook geen patat?
de meeste 'toetjes' vink niet zo... kwark koop ik nog wel eens maar vla is niet echt aan mij besteed.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:50 schreef nein het volgende:
naah, ik ben echt verbaasd over de mensen die niet van toetjes houden
Ook trouwens over hoeveel aardappelhaters er zijn...lusten jullie dan ook geen patat?
Waar leef jij van?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:54 schreef Croupouque het volgende:
Boerenkool, karbonade, hutspot, stamppot, zuurkool, rookworst, witlof, mayonaise, leverworst, olijven, asperges, vis, courgette, prei, ananas, meloen, banaan, vis, snert. Ik lust eigenlijk bijna niets.
wortelen, andijvie, boontjes, aardappels, alle soorten vlees - behalve leverworst, bleekselderij, knoldelderij... om maar eens wat te noemen... ik vind dat je best veel lust.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:54 schreef Croupouque het volgende:
Boerenkool, karbonade, hutspot, stamppot, zuurkool, rookworst, witlof, mayonaise, leverworst, olijven, asperges, vis, courgette, prei, ananas, meloen, banaan, vis, snert. Ik lust eigenlijk bijna niets.
Ik welquote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:58 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Van niet eten ga je heus niet dood, hoor.
Verse kruiden moet je gewoon potten, staat ook nog eens leuk in de keuken, gewoon een aantal potjes met zelfgekweekte kruiden, kunnen heerlijk blijven staan, luisteren je kuiken vrolijk op en smaken overheerlijk....quote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:48 schreef Aarde het volgende:
[..]
ik ga het met gedroogde kruiden proberen. vers heb ik niet zo vaak vink te duur en meestal krijg ik het ook niet echt op. die vriesdroogkruiden zijn wel handig
Ben je gek joh, de meeste mensen eten veel en veelste veel, je hebt uiteindelijk maar zo weinig nodig om te blijven functioneren.quote:
't Was maar een grapje erodomequote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Ben je gek joh, de meeste mensen eten veel en veelste veel, je hebt uiteindelijk maar zo weinig nodig om te blijven functioneren.
Mijn man schrok in het begin erg van de hoeveelheden die ik eet, wat erg weinig kan zijn soms(soms ook veel hoor, ben best een lekkerbek), maar ik functioneer prima...
quote:Op zondag 22 januari 2006 10:38 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ook salades zoals huzarensalade en aardappelsalade vind ik bijzonder goor. Het ziet eruit als platgestreken kots, en dat is voor mij reden genoeg om het niet te eten.
Kaneel!quote:Op zondag 22 januari 2006 20:21 schreef Razztwizzle het volgende:
Meloen. Kaneel. Bechamelsaus/Maizenasaus/Kaassaus - ook goor.
Zuurkool. Nootmuskaat. Gekookte witlof. Gekookte wortel. Bleekselderij.
Oh en groentesoepik heb alle blik/verse/traiteur/poeder-vormen al geprobeerd maar ik blijf het goor vinden.
Leuk ook die naam van je ernaastquote:Op maandag 23 januari 2006 02:18 schreef Bluurgh het volgende:
kaaskrijg ik echt niet naar binnen, brocolli, spruitjes, witlof, olijven, haaievinnensoep (1x op, zo'n smerige witte substantie met stukjes erin, net sperma ofzo
en het smaakt nog vies ook), pindakaas, pindasaus, zoiezo bijna alle noten. en boter op brood vind ik niet lekker.
voor de rest eet ik alles! visvlees
aardappelen
alles wat ik vergeet
heerlijk
![]()
kiwi is idd nasty as hell, wie eet er nou harig fruitquote:Op maandag 23 januari 2006 02:28 schreef Xennia het volgende:
Meloen, kokos, kiwi, kersen, erwtensoep
Ik probeer die dingen ook lekker te vinden, en elke keer probeer ik het weer. Maar vind het eigenlijk wel zo ranzig. Maar het schijnt dat je het moet leren eten...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:02 schreef HAL9000S het volgende:
en olijven... de laatste probeer ik om te leren eten maar ik blijf het vies vinden.
Je moet het velletje er wel af halen, mafkees.quote:Op maandag 23 januari 2006 02:31 schreef Baleog het volgende:
[..]
kiwi is idd nasty as hell, wie eet er nou harig fruit![]()
En ik maar denken, waarom lachen mensen me uit als ik sta te flossen met zo'n bruin eivormig dingquote:Op maandag 23 januari 2006 03:12 schreef Biene het volgende:
[..]
Je moet het velletje er wel af halen, mafkees.
quote:Op maandag 23 januari 2006 03:15 schreef Baleog het volgende:
[..]
En ik maar denken, waarom lachen mensen me uit als ik sta te flossen met zo'n bruin eivormig ding
![]()
Ik zie er niet uit als etenswaar hoor. Ik heb me net geschoren.quote:maar serieus, alsje er zo uitziet als etenswaar, onverzocht, ongeschoren, dan hoeft het van mij al niet meer..
autsj, mijn welgemeende excususquote:Op maandag 23 januari 2006 03:17 schreef Biene het volgende:
[..]!
[..]
Ik zie er niet uit als etenswaar hoor. Ik heb me net geschoren.
Het is je vergeven. Voor straf moet je een kiwi eten.quote:Op maandag 23 januari 2006 03:27 schreef Baleog het volgende:
autsj, mijn welgemeende excusus![]()
ik moet duidelijk ook op integratie cursus om fatsoenlijk deze taal te leren![]()
dan ga ik toch liever voor neef banaan, die is veel lekkerderquote:Op maandag 23 januari 2006 03:28 schreef Biene het volgende:
[..]
Het is je vergeven. Voor straf moet je een kiwi eten.
Of een kale banaan op je beeldscherm plakken?quote:Op maandag 23 januari 2006 03:36 schreef Baleog het volgende:
dan ga ik toch liever voor neef banaan, die is veel lekkerder
omdat het toch een beetje een straf is zal ik een plaatje van ongeschoren kiwi aan mn beeldbuis plakken, zodat ik altijd herinnert wordt aan die domme fout
Dat mag.quote:mag ik trouwens zeggen dat je een toffe baan hebt? ik studeer daar nu voor![]()
ja dat schijnt een pittige cursus te zijn, de keuzes zijn ook waardeloos, of je gaat naar bed, wat saai is en dan ga je je vervelen, of je blijft achter je pc zitten maar je hebt geen inspiratie meer door slaapgebrek..quote:Op maandag 23 januari 2006 03:41 schreef Biene het volgende:
Dat mag.Ik volg nu de cursus: wat te doen als je moe bent, maar geen zin hebt om te slapen. Ik kan je vertellen, het is doodvermoeiend.
hehe bedankt, dat gaat vast wel lukkenquote:Succes met je studie, trouwens.
Kippenleverquote:Op maandag 23 januari 2006 03:52 schreef Baleog het volgende:
het ergste voedsel op aarde blijft toch wel lever
gatver, normaliter ben ik een overtuigd carnivoor, maar als ik aan lever denk, dan word zelfs die harige kiwi aanlokkelijk..
quote:
Scherp, en bijzonder goed gevondenquote:ich·ty·ol
/IXtijl/
de (v.); g.mv.
(stofnaam)
handelsnaam voor de dikke bruine olie van versteende vissen (als geneesmiddel tegen ontstekingen gebruikt)
ik had gegoogled op angst voor vissen, dus weg creditsquote:
he! ik heb een keer een vis doodgesprongen vanaf een brugquote:Op maandag 23 januari 2006 04:04 schreef t0y het volgende:
Maar daar is een verklaring voor. Vroeger zat ik op de scouting, bij de zeeverkenners. We gingen een keer op kamp en we moesten gaan zwemmen in een soort klein haventje met allemaal steigers.
Dus wij springen van die stijgers af zo het water in, spartelen een tijdje vrolijk in het rond en ik voel iets glibberigs dus ik schrik me helemaal de tyfus in, ik draai me om en zie zo een dooie vis drijven.
Een vriendin van me lustte het ook niet. Samen met een vriend besloot ik stiekum aan een recept van ons champignons toe te voegen. Nadat ze echt alles maar dan ook alles had opgegeten vertelden we dat er champignons inzaten. Ze was verbaasd dat het toch nog lekker was en sindsdien eet ze het gwoon.quote:
Dat heeft mijn vader ook al eens geprobeerdquote:Op maandag 23 januari 2006 14:32 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Een vriendin van me lustte het ook niet. Samen met een vriend besloot ik stiekum aan een recept van ons champignons toe te voegen. Nadat ze echt alles maar dan ook alles had opgegeten vertelden we dat er champignons inzaten. Ze was verbaasd dat het toch nog lekker was en sindsdien eet ze het gwoon.
Misschien zie je het niet, maar hier zit dus een subtiele hint in...![]()
zalm is heerlijkquote:Op maandag 23 januari 2006 16:04 schreef Fiorenza het volgende:
De meeste vis (vooral zalm), zuurkool en bruine- /tuinbonen
goed klaargemaakt zijn ze ook lekker met bv mais erbij door de salade heenquote:Op maandag 23 januari 2006 16:57 schreef faberic het volgende:
[..]
zalm is heerlijk
zuurkool gewoon lang koken dan is het niet zuur meer
bruine bonen: waarom zou je die in godsnaam eten
Een groentenburger van de mac is toch best wel te pruimen hoorquote:Op maandag 23 januari 2006 17:51 schreef coltje87 het volgende:
Ik snap ook nog steeds niet waarom mensen naar de Mac gaan, dat proeft echt naar niks.
iets veel ranzigers bestaat er niet imhoquote:Op maandag 23 januari 2006 18:45 schreef NanKing het volgende:
[..]
Een groentenburger van de mac is toch best wel te pruimen hoor.
Gelukkig is het dan jouw opinie en niet het mijnequote:Op maandag 23 januari 2006 18:46 schreef Aarde het volgende:
[..]
iets veel ranzigers bestaat er niet imho![]()
ik werkte bij de mac toen die dingen er voor het eerst inkwamen...quote:Op maandag 23 januari 2006 19:01 schreef NanKing het volgende:
[..]
Gelukkig is het dan jouw opinie en niet het mijne.
Doet me denken aan een restaurantje in Venezuela. Had ik paella besteld, ligt er een complete krab in mijn paella. Dat stonk zo en zag er zo goor uit dat ik nooit meer paella heb gegetenquote:Op maandag 23 januari 2006 16:33 schreef nein het volgende:
Ik ben nog iets vergeten!! Paella! Daar maak je mij ook niet blij mee.
Ok, dan kan ik het ergens wel begrijpen jaquote:Op maandag 23 januari 2006 19:08 schreef Aarde het volgende:
[..]
ik werkte bij de mac toen die dingen er voor het eerst inkwamen...
een tijdje voordat het officieel gelanceerd werd kregen we ze.
een magnetron, dat ding erin.... je wilt niet weten wat een meuren ook zow ranzig... sindsdien geen groenteburger mee voor mij
![]()
Lijkt mij ook niet zo lekker, een bord op eten.quote:
quote:Op maandag 23 januari 2006 19:43 schreef golfer het volgende:
Lijkt mij ook niet zo lekker, een bord op eten.![]()
Ik had wel een keer een magnetronmaaltijd van de AH, tagliatelle met vierkazensaus. Vreselijk! Terwijl ik normaal gek ben op pasta met kaassaus.quote:Op maandag 23 januari 2006 19:45 schreef Isabeau het volgende:Nee, borden lust ik idd ook niet
Heb jij wel eens iets in een restaurant gehad waarvan je echt dacht "Niet te (vr)eten!!" ?
Vaak zat.quote:Op maandag 23 januari 2006 19:45 schreef Isabeau het volgende:
Heb jij wel eens iets in een restaurant gehad waarvan je echt dacht "Niet te (vr)eten!!" ?
Dat vind ik juist één van de lekkerste magnetronmaaltijden!quote:Op maandag 23 januari 2006 20:15 schreef Angeles het volgende:
[..]
Ik had wel een keer een magnetronmaaltijd van de AH, tagliatelle met vierkazensaus. Vreselijk! Terwijl ik normaal gek ben op pasta met kaassaus.
Ik vind 'm zo zoetig en flauw, vierkazensaus moet voor mij lekker pittig en zout zijn, en die stukjes paprika vind ik ook niet lekker erin. Wel jammer.quote:Op maandag 23 januari 2006 20:36 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Dat vind ik juist één van de lekkerste magnetronmaaltijden!
Beetje OT, maar kan je zelf niet gewoon wat brokjes oude kaas erbij gooien en laten smelten?quote:Op maandag 23 januari 2006 20:39 schreef Angeles het volgende:
[..]
Ik vind 'm zo zoetig en flauw, vierkazensaus moet voor mij lekker pittig en zout zijn, en die stukjes paprika vind ik ook niet lekker erin. Wel jammer.
Jeetje, wat ben jij lastig. Misschien kun je beter een lijstje maken met wat je wel lust, ben je sneller klaarquote:Op maandag 23 januari 2006 19:42 schreef Little_Angel het volgende:
courgette
witlof
asperges
prei
spinazie
roggebrood
olijven
vis ( behalve kibbeling en lekkerbekjes)
soep; tomaat en champignon.
Komkommer
pastagerechten
bietjes
Kool
lever
augurken
selderij
Het is niet zo dat ik ze met combinaties niet lust hoor.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:50 schreef Xennia het volgende:
[..]
Jeetje, wat ben jij lastig. Misschien kun je beter een lijstje maken met wat je wel lust, ben je sneller klaar
koffie??quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:57 schreef ijsmeis het volgende:
Oh ja, koffie!
En ik kan heel slecht tegen pittige dingen. En dus is iets al gauw pittig.
Dus je lust het eigenlijk wel, maar doet gewoon moeilijk?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 07:33 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ik ze met combinaties niet lust hoor.
Hej, tis een vrouw. Die doen om 1 of andere reden altijd moeilijk.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:22 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dus je lust het eigenlijk wel, maar doet gewoon moeilijk?
Weleens zuurkoolschotel met banaan geporbeerd???quote:Op maandag 23 januari 2006 19:56 schreef Vork het volgende:
Wat ik echt niet eet (en hoofdzakelijk ook komt doordat ik het ook gewoon echt niet te vreten vind) zijn: alle soorten beest en zuurkool.
mijn eerste reactie:quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Weleens zuurkoolschotel met banaan geporbeerd???
Jummy is dat zeg, ken een paar mensen die niet dol op zuurkool zijn, maar die dat toch wel weer erg graag eten.
Dus zuurkoolstamppot maken, gewoon zuurkool en aardappel, overschaal pakken, de helft van de zuurkool erin, daarop rul gebakken gehakt(gekruid naar smaak) daarop in schijfjes gesneden banaan, lekker veel, dan afdekken met zuurkoolstamppot, panneermeel erop, fikse laag, wat boter erop, eerst even 20 minuten in de gewone over, dan nog eventjes onder de gril voor een lekker knapperig korstje erop, serveren met appelmoes en je hebt wat overheerlijks...
Dat zeg ikquote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:06 schreef MissyMirjaM het volgende:
zuurkool combineert prima met fruit
180 graden, heteluchtoven....quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Potver erodome, dat klinkt lekkerOp hoeveel graden doe je dat? Ik ga 't zeker een keer maken
Thnxquote:
Dat was mijn allereerste reactie ook toen ik het voorgeschoteld kreeg de eerste keer, had echt zoiets van hoe kan dat nu lekker zijn, maar goed, toch geprobeerd onder het mom je moet alles een keer geprobeerd hebben in je leven en het bleek meer dan geweldig lekker te zijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:03 schreef nein het volgende:
[..]
mijn eerste reactie:![]()
![]()
![]()
dat lijkt me echt een van de smerigste dingen ooit......en zuurkool vind ik normaal gesproken best lekker...
![]()
Vork is vegetariërquote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:56 schreef erodome het volgende:
Dus zuurkoolstamppot maken, gewoon zuurkool en aardappel, overschaal pakken, de helft van de zuurkool erin, daarop rul gebakken gehakt(gekruid naar smaak) daarop in schijfjes gesneden banaan, lekker veel, dan afdekken met zuurkoolstamppot, panneermeel erop, fikse laag, wat boter erop, eerst even 20 minuten in de gewone over, dan nog eventjes onder de gril voor een lekker knapperig korstje erop, serveren met appelmoes en je hebt wat overheerlijks...
Nou, dan heb je wat nieuwsquote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vork is vegetariër
Ik heb zelf regelmatig zuurkoolschotels uit de oven, maar om daar nou appelmoes bij te serveren....Daar zou ik nou nooit opgekomen zijn en ik ben dòl op appelmoes.
Op de pannenkoek of door de kaasfonduequote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:46 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind fruit vaak erg lekker door het eten. Je moet het niet overal indoen, maar soms zijn met name perzikken, ananas en banaan een enorme verrijking.
Inderdaad. Fris fruit moet gewoon fris smaken. Dus zelfs geen ananas door de kipkerrie.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:56 schreef blackmage het volgende:
fruit in warm eten is dan een van de weinige dingen die een normaal goede maaltijd echt stevig kunnen verpesten, voor mij dan.
Het ligt er ook aan in welk gerecht je het gebruikt, en inderdaad de hoeveelheid. Niet teveel.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:51 schreef Isabeau het volgende:
Taugé vind ik zo'n "net niet" groente. Het smaakt eigenlijk nergens naar en is ook niet vies, maar teveel tauge (vooral in de tjap tjoy van de chinese afhaal) is ronduit een verpesting van een gerecht.
de chinees hier heeft een fantastische vegi loempia.... barstensvol tauge, wat groente en ei.... mjummiequote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:51 schreef Isabeau het volgende:
Taugé vind ik zo'n "net niet" groente. Het smaakt eigenlijk nergens naar en is ook niet vies, maar teveel tauge (vooral in de tjap tjoy van de chinese afhaal) is ronduit een verpesting van een gerecht.
Dus jij plukt altijd de stukjes uit je gerechten? Fijn is dat als je met iemand in een restaurant zitquote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:53 schreef Innocence het volgende:
Een paar stukjes doe ik inderdaad niet moeilijk over, maar zo'n heel gerecht vol, gadverdamme...
Ik neem aan dat iemand in een restaurant dan niet een gerecht bestelt met ingredienten waar hij/zij niet van houdt.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:58 schreef Masculine het volgende:
[..]
Dus jij plukt altijd de stukjes uit je gerechten? Fijn is dat als je met iemand in een restaurant zit![]()
Ik zeg dat ik een paar stukjes niet erg vind, dat eet ik gewoon op hoor. Maar zal dus ook niet een heel gerecht vol taugé bestellen om het vervolgens te gaan ontleden.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:58 schreef Masculine het volgende:
[..]
Dus jij plukt altijd de stukjes uit je gerechten? Fijn is dat als je met iemand in een restaurant zit![]()
ik lust alleen geen spruitjes![]()
ik vond dat lijstje nog meevallen.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:50 schreef Xennia het volgende:
Jeetje, wat ben jij lastig. Misschien kun je beter een lijstje maken met wat je wel lust, ben je sneller klaar
ik eet alleen wat ik echt lekker vind, waarom iets eten waar je niet van geniet?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:34 schreef maaike78 het volgende:
ik vind dat hier wel een onderscheid moet gemaakt worden tussen wat je ECHT niet door je strot krijgt, of iets wat je gewoon minder lekker vindt.
Ik vind bijvoorbeeld olijven niet echt lekker, maar ik eet het wel. Oesters krijg ik gewoon mijn strot niet in. Dat spuug ik gewoon uit. En ik denk dat oesters zo het enige zijn wat ik niet eet.
dus als je bij iemand op bezoek gaat, en er wordt iets voorgeschoteld wat je niet echt lekker vindt, dan laat je het gewoon staan ???quote:Op woensdag 25 januari 2006 00:03 schreef Baleog het volgende:
ik eet alleen wat ik echt lekker vind, waarom iets eten waar je niet van geniet?
ja tenzij ik ergens op bezoek ben, mijn moeder heeft me tenslotte manieren geleerdquote:Op woensdag 25 januari 2006 08:08 schreef maaike78 het volgende:
[..]
dus als je bij iemand op bezoek gaat, en er wordt iets voorgeschoteld wat je niet echt lekker vindt, dan laat je het gewoon staan ???
ik lust écht niet graag olijven en nooit zal ik dat zelf kopen, maar als ik op bezoek ga, eet ik het braaf op.
wel ja, daarom dus het onderscheid, dingen die je niet lekker vindt en dingen die je gewoon niet binnenkrijgt.quote:Op woensdag 25 januari 2006 09:28 schreef Baleog het volgende:
ja tenzij ik ergens op bezoek ben, mijn moeder heeft me tenslotte manieren geleerd, maar als ik iets echt niet lust laat ik het gewoon op mn bord liggen, waarom schijnheilig doen?
Nee, ligt eraan hoe het gewoon is klaargemaakt + met wat.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:22 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dus je lust het eigenlijk wel, maar doet gewoon moeilijk?
Zo gaar moet het ook niet gekookt worden!quote:Op maandag 30 januari 2006 13:51 schreef jogy het volgende:
Gekookte lof, ik word nog liever door mijn knieschijven geschoten dan dat ik een hap van die drapperig bittere apensnot naar binnen hachel.
tering wat ben jij moeilijk!!!quote:Op maandag 23 januari 2006 04:04 schreef t0y het volgende:
Mijn eerste post in CUL, overigens voor het eerst dat ik hier rondkijk.
Mijn lijstje:
Bloemkool
Spruiten
Rode kool
Spinazie (behalve a la crême, die is lekker)
Ovenschotel
Macaroni
Banaan/sinaasappel/peer, naja, ik lust eigenlijk geen fruit dus ik eet het ook niet
Tomaten (hier ben ik heel krom in, want tomatensoep vind ik heerlijk net als tomatensap)
Pizza (behalve margherita en ham/kaas, verder vind ik alle pizza's goor)
Ik kan nog heel lang doorgaan maar ik wil nu liever niet aan eten denken want dan krijg ik weer honger...
Maar er is één iets wat ik never nooit zal eten, en mijn moeder heeft vroeger serieus 200 gulden op tafel gelegd als ik een stuk vis zou eten. Die geur, die aanblik eeeeeeeeeeeeeeiw, walgelijk. Ik krijg hier echt letterlijk en figuurlijk kotsneigingen.
Maar daar is een verklaring voor. Vroeger zat ik op de scouting, bij de zeeverkenners. We gingen een keer op kamp en we moesten gaan zwemmen in een soort klein haventje met allemaal steigers.
Dus wij springen van die stijgers af zo het water in, spartelen een tijdje vrolijk in het rond en ik voel iets glibberigs dus ik schrik me helemaal de tyfus in, ik draai me om en zie zo een dooie vis drijven.
Dat was pas een jeugdtrauma voor mij
"Lekker, doet u mij maar een bakje sesamzaad"quote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:33 schreef the_disheaver het volgende:
Sesamzaad
Ook roomkaas en kruidenkaas?quote:Op donderdag 2 februari 2006 10:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Kaas!
Gruwelijk! In alle soorten en maten! Smeerbaar, smeuig, jong, oud, belegen, gesmolten, als ingredient, alles! Pizza valt hierbij ook af als junkfood.
Ik ken idd mensen die een kaaspannekoek met Brie bestellen en er dan geen kaas opwillen maar wel brie. Net of brie geen kaas isquote:Op donderdag 2 februari 2006 10:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Kaas!
Gruwelijk! In alle soorten en maten! Smeerbaar, smeuig, jong, oud, belegen, gesmolten, als ingredient, alles! Pizza valt hierbij ook af als junkfood.
Vooropgesteld dat ik ook meestal liever Italiaans of een lekker wokgerecht eet, vind ik niet dat aardappels met vlees saai en smaakloos is. Als het smaakloos is, dan is het of niet goed gekruid of dan is er een slechte kok aan \'t werk geweest of je hebt slechte producten gebruikt.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:58 schreef RenzoBrad het volgende:
Voor de rest ben ik ook niet echt dol op bijv groente aardappelen en vlees. Te standaard, te saai, te smaakloos.
Jezus, hoe kun je lamsvlees nou niet lekker vinden?quote:Op zondag 5 februari 2006 17:10 schreef ioko het volgende:
Ik eet eigenlijk alles maar wat ik echt niet lekker vind zijn:
- Champignons
- Blauwe kaas
- Schaap/lamsvlees
- Boter op brood
Ik heb er slechte associaties mee, van de smaak wordt ik al misselijk het is puur psychisch (vooral schaap, lam gaat wel)quote:Op zondag 5 februari 2006 17:17 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Jezus, hoe kun je lamsvlees nou niet lekker vinden?
Schaap is dan ook wel echt vies ja, komt door het vet dat erg snel weer stold en een vrij sterke geur en smaak heeft, is goed voor de vacht van je hond, maar wat minder in de keuken...quote:Op zondag 5 februari 2006 17:24 schreef ioko het volgende:
[..]
Ik heb er slechte associaties mee, van de smaak wordt ik al misselijk het is puur psychisch (vooral schaap, lam gaat wel)
Heb ik ook hoor, lams en paardenvlees.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:24 schreef ioko het volgende:
Ik heb er slechte associaties mee, van de smaak wordt ik al misselijk het is puur psychisch (vooral schaap, lam gaat wel)
als ik niet te veel honger heb en alles nog mogelijk is, liever geenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:28 schreef nein het volgende:
En met "gewoon" bedoel ik dingen die de gemiddelde persoon toch met veel plezier smakelijk opeet
Dat heb ik vorige week geprobeerd, er zat zo'n zakje in een boodschappenpakket. Met tuinkruiden. Ik vond het zó ontzettend smerig! Maar ik snap wel dat je bloemkool dan wél lust want je proeft de bloemkool inderdaad niet meerquote:Op maandag 6 februari 2006 12:39 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Bloemkool (maar geroerbakt met zon Knorr zakje is het best te eten)
Precies! haha het smaakt dan niet meer zo naar kool ofzo. Die mix had ik ook uit het boodschappenpakket! Ik vond het erg lekker!quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:20 schreef Serinde het volgende:
[..]
Dat heb ik vorige week geprobeerd, er zat zo'n zakje in een boodschappenpakket. Met tuinkruiden. Ik vond het zó ontzettend smerig! Maar ik snap wel dat je bloemkool dan wél lust want je proeft de bloemkool inderdaad niet meer![]()
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:06 schreef Rampestamper het volgende:
Bloemkool, gewoon!
Schaaldieren, het idee staat me niet aan, dus eet ik het niet, ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het nooit geproefd, oftewel, wat een boer niet kent...
Paprika, lust ik in principe wel, maar het breekt me enorm op.
Champignons *ril*
Lever, komt mijn schuif niet in, vreemd genoeg wel als het niet meer als lever te herkennen is, dus leverworst, smeerworst en leverpastei lust ik dan wel weer.
Prei, lust ik allen als het in de soep zit verder.
Taugé, dat vreselijke gekraak en geknars tussen je kiezen en ook zoals het eruit ziet, echt als ik er al aan denk lopen de rillingen over mijn rug![]()
.
Verder lust ik behoorlijk veel hoor![]()
.
En die eet je ook niet?quote:Op donderdag 9 februari 2006 02:47 schreef octopussy het volgende:
Met taugé krijg ik altijd associaties met spermacellen![]()
ik ben raar
Wat een vreemde gedachte. Die heb ik nog nooit gehoord....quote:Op donderdag 9 februari 2006 02:47 schreef octopussy het volgende:
Met taugé krijg ik altijd associaties met spermacellen![]()
ik ben raar
Jemig...Jij zou beter kunnen vertellen wat je wel lust, dan ben je sneller klaar...quote:Op zondag 12 februari 2006 18:28 schreef Dandilion het volgende:
Dit wordt een hele lange lijst:
Een heleboel etenswaren....
Inderdaad....gatverdegatver...quote:Op zaterdag 11 februari 2006 10:15 schreef kabouter.muts het volgende:
PUREE UIT EEN ZAKJE
Ik wist niet eens dat dat bestond toen ik het huis uitgingquote:Op zondag 12 februari 2006 19:22 schreef Serendips het volgende:
Inderdaad....gatverdegatver...
Sommige mensen schijnen dat zo'n uitvinding te vinden...Blegh![]()
quote:Op maandag 3 april 2006 15:47 schreef kruimel_20 het volgende:
biefstuk en al het ander vlees waar je uren op zit te knaaien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |