Het is niet zo dat ik ze met combinaties niet lust hoor.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:50 schreef Xennia het volgende:
[..]
Jeetje, wat ben jij lastig. Misschien kun je beter een lijstje maken met wat je wel lust, ben je sneller klaar
koffie??quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:57 schreef ijsmeis het volgende:
Oh ja, koffie!
En ik kan heel slecht tegen pittige dingen. En dus is iets al gauw pittig.
Dus je lust het eigenlijk wel, maar doet gewoon moeilijk?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 07:33 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ik ze met combinaties niet lust hoor.
Hej, tis een vrouw. Die doen om 1 of andere reden altijd moeilijk.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:22 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dus je lust het eigenlijk wel, maar doet gewoon moeilijk?
Weleens zuurkoolschotel met banaan geporbeerd???quote:Op maandag 23 januari 2006 19:56 schreef Vork het volgende:
Wat ik echt niet eet (en hoofdzakelijk ook komt doordat ik het ook gewoon echt niet te vreten vind) zijn: alle soorten beest en zuurkool.
mijn eerste reactie:quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Weleens zuurkoolschotel met banaan geporbeerd???
Jummy is dat zeg, ken een paar mensen die niet dol op zuurkool zijn, maar die dat toch wel weer erg graag eten.
Dus zuurkoolstamppot maken, gewoon zuurkool en aardappel, overschaal pakken, de helft van de zuurkool erin, daarop rul gebakken gehakt(gekruid naar smaak) daarop in schijfjes gesneden banaan, lekker veel, dan afdekken met zuurkoolstamppot, panneermeel erop, fikse laag, wat boter erop, eerst even 20 minuten in de gewone over, dan nog eventjes onder de gril voor een lekker knapperig korstje erop, serveren met appelmoes en je hebt wat overheerlijks...
Dat zeg ikquote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:06 schreef MissyMirjaM het volgende:
zuurkool combineert prima met fruit
180 graden, heteluchtoven....quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
Potver erodome, dat klinkt lekkerOp hoeveel graden doe je dat? Ik ga 't zeker een keer maken
Thnxquote:
Dat was mijn allereerste reactie ook toen ik het voorgeschoteld kreeg de eerste keer, had echt zoiets van hoe kan dat nu lekker zijn, maar goed, toch geprobeerd onder het mom je moet alles een keer geprobeerd hebben in je leven en het bleek meer dan geweldig lekker te zijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:03 schreef nein het volgende:
[..]
mijn eerste reactie:![]()
![]()
![]()
dat lijkt me echt een van de smerigste dingen ooit......en zuurkool vind ik normaal gesproken best lekker...
![]()
Vork is vegetariërquote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:56 schreef erodome het volgende:
Dus zuurkoolstamppot maken, gewoon zuurkool en aardappel, overschaal pakken, de helft van de zuurkool erin, daarop rul gebakken gehakt(gekruid naar smaak) daarop in schijfjes gesneden banaan, lekker veel, dan afdekken met zuurkoolstamppot, panneermeel erop, fikse laag, wat boter erop, eerst even 20 minuten in de gewone over, dan nog eventjes onder de gril voor een lekker knapperig korstje erop, serveren met appelmoes en je hebt wat overheerlijks...
Nou, dan heb je wat nieuwsquote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vork is vegetariër
Ik heb zelf regelmatig zuurkoolschotels uit de oven, maar om daar nou appelmoes bij te serveren....Daar zou ik nou nooit opgekomen zijn en ik ben dòl op appelmoes.
Op de pannenkoek of door de kaasfonduequote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:46 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind fruit vaak erg lekker door het eten. Je moet het niet overal indoen, maar soms zijn met name perzikken, ananas en banaan een enorme verrijking.
Inderdaad. Fris fruit moet gewoon fris smaken. Dus zelfs geen ananas door de kipkerrie.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:56 schreef blackmage het volgende:
fruit in warm eten is dan een van de weinige dingen die een normaal goede maaltijd echt stevig kunnen verpesten, voor mij dan.
Het ligt er ook aan in welk gerecht je het gebruikt, en inderdaad de hoeveelheid. Niet teveel.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:51 schreef Isabeau het volgende:
Taugé vind ik zo'n "net niet" groente. Het smaakt eigenlijk nergens naar en is ook niet vies, maar teveel tauge (vooral in de tjap tjoy van de chinese afhaal) is ronduit een verpesting van een gerecht.
de chinees hier heeft een fantastische vegi loempia.... barstensvol tauge, wat groente en ei.... mjummiequote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:51 schreef Isabeau het volgende:
Taugé vind ik zo'n "net niet" groente. Het smaakt eigenlijk nergens naar en is ook niet vies, maar teveel tauge (vooral in de tjap tjoy van de chinese afhaal) is ronduit een verpesting van een gerecht.
Dus jij plukt altijd de stukjes uit je gerechten? Fijn is dat als je met iemand in een restaurant zitquote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:53 schreef Innocence het volgende:
Een paar stukjes doe ik inderdaad niet moeilijk over, maar zo'n heel gerecht vol, gadverdamme...
Ik neem aan dat iemand in een restaurant dan niet een gerecht bestelt met ingredienten waar hij/zij niet van houdt.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:58 schreef Masculine het volgende:
[..]
Dus jij plukt altijd de stukjes uit je gerechten? Fijn is dat als je met iemand in een restaurant zit![]()
Ik zeg dat ik een paar stukjes niet erg vind, dat eet ik gewoon op hoor. Maar zal dus ook niet een heel gerecht vol taugé bestellen om het vervolgens te gaan ontleden.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:58 schreef Masculine het volgende:
[..]
Dus jij plukt altijd de stukjes uit je gerechten? Fijn is dat als je met iemand in een restaurant zit![]()
ik lust alleen geen spruitjes![]()
ik vond dat lijstje nog meevallen.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:50 schreef Xennia het volgende:
Jeetje, wat ben jij lastig. Misschien kun je beter een lijstje maken met wat je wel lust, ben je sneller klaar
ik eet alleen wat ik echt lekker vind, waarom iets eten waar je niet van geniet?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:34 schreef maaike78 het volgende:
ik vind dat hier wel een onderscheid moet gemaakt worden tussen wat je ECHT niet door je strot krijgt, of iets wat je gewoon minder lekker vindt.
Ik vind bijvoorbeeld olijven niet echt lekker, maar ik eet het wel. Oesters krijg ik gewoon mijn strot niet in. Dat spuug ik gewoon uit. En ik denk dat oesters zo het enige zijn wat ik niet eet.
dus als je bij iemand op bezoek gaat, en er wordt iets voorgeschoteld wat je niet echt lekker vindt, dan laat je het gewoon staan ???quote:Op woensdag 25 januari 2006 00:03 schreef Baleog het volgende:
ik eet alleen wat ik echt lekker vind, waarom iets eten waar je niet van geniet?
ja tenzij ik ergens op bezoek ben, mijn moeder heeft me tenslotte manieren geleerdquote:Op woensdag 25 januari 2006 08:08 schreef maaike78 het volgende:
[..]
dus als je bij iemand op bezoek gaat, en er wordt iets voorgeschoteld wat je niet echt lekker vindt, dan laat je het gewoon staan ???
ik lust écht niet graag olijven en nooit zal ik dat zelf kopen, maar als ik op bezoek ga, eet ik het braaf op.
wel ja, daarom dus het onderscheid, dingen die je niet lekker vindt en dingen die je gewoon niet binnenkrijgt.quote:Op woensdag 25 januari 2006 09:28 schreef Baleog het volgende:
ja tenzij ik ergens op bezoek ben, mijn moeder heeft me tenslotte manieren geleerd, maar als ik iets echt niet lust laat ik het gewoon op mn bord liggen, waarom schijnheilig doen?
Nee, ligt eraan hoe het gewoon is klaargemaakt + met wat.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:22 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dus je lust het eigenlijk wel, maar doet gewoon moeilijk?
Zo gaar moet het ook niet gekookt worden!quote:Op maandag 30 januari 2006 13:51 schreef jogy het volgende:
Gekookte lof, ik word nog liever door mijn knieschijven geschoten dan dat ik een hap van die drapperig bittere apensnot naar binnen hachel.
tering wat ben jij moeilijk!!!quote:Op maandag 23 januari 2006 04:04 schreef t0y het volgende:
Mijn eerste post in CUL, overigens voor het eerst dat ik hier rondkijk.
Mijn lijstje:
Bloemkool
Spruiten
Rode kool
Spinazie (behalve a la crême, die is lekker)
Ovenschotel
Macaroni
Banaan/sinaasappel/peer, naja, ik lust eigenlijk geen fruit dus ik eet het ook niet
Tomaten (hier ben ik heel krom in, want tomatensoep vind ik heerlijk net als tomatensap)
Pizza (behalve margherita en ham/kaas, verder vind ik alle pizza's goor)
Ik kan nog heel lang doorgaan maar ik wil nu liever niet aan eten denken want dan krijg ik weer honger...
Maar er is één iets wat ik never nooit zal eten, en mijn moeder heeft vroeger serieus 200 gulden op tafel gelegd als ik een stuk vis zou eten. Die geur, die aanblik eeeeeeeeeeeeeeiw, walgelijk. Ik krijg hier echt letterlijk en figuurlijk kotsneigingen.
Maar daar is een verklaring voor. Vroeger zat ik op de scouting, bij de zeeverkenners. We gingen een keer op kamp en we moesten gaan zwemmen in een soort klein haventje met allemaal steigers.
Dus wij springen van die stijgers af zo het water in, spartelen een tijdje vrolijk in het rond en ik voel iets glibberigs dus ik schrik me helemaal de tyfus in, ik draai me om en zie zo een dooie vis drijven.
Dat was pas een jeugdtrauma voor mij
"Lekker, doet u mij maar een bakje sesamzaad"quote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:33 schreef the_disheaver het volgende:
Sesamzaad
Ook roomkaas en kruidenkaas?quote:Op donderdag 2 februari 2006 10:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Kaas!
Gruwelijk! In alle soorten en maten! Smeerbaar, smeuig, jong, oud, belegen, gesmolten, als ingredient, alles! Pizza valt hierbij ook af als junkfood.
Ik ken idd mensen die een kaaspannekoek met Brie bestellen en er dan geen kaas opwillen maar wel brie. Net of brie geen kaas isquote:Op donderdag 2 februari 2006 10:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Kaas!
Gruwelijk! In alle soorten en maten! Smeerbaar, smeuig, jong, oud, belegen, gesmolten, als ingredient, alles! Pizza valt hierbij ook af als junkfood.
Vooropgesteld dat ik ook meestal liever Italiaans of een lekker wokgerecht eet, vind ik niet dat aardappels met vlees saai en smaakloos is. Als het smaakloos is, dan is het of niet goed gekruid of dan is er een slechte kok aan \'t werk geweest of je hebt slechte producten gebruikt.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:58 schreef RenzoBrad het volgende:
Voor de rest ben ik ook niet echt dol op bijv groente aardappelen en vlees. Te standaard, te saai, te smaakloos.
Jezus, hoe kun je lamsvlees nou niet lekker vinden?quote:Op zondag 5 februari 2006 17:10 schreef ioko het volgende:
Ik eet eigenlijk alles maar wat ik echt niet lekker vind zijn:
- Champignons
- Blauwe kaas
- Schaap/lamsvlees
- Boter op brood
Ik heb er slechte associaties mee, van de smaak wordt ik al misselijk het is puur psychisch (vooral schaap, lam gaat wel)quote:Op zondag 5 februari 2006 17:17 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Jezus, hoe kun je lamsvlees nou niet lekker vinden?
Schaap is dan ook wel echt vies ja, komt door het vet dat erg snel weer stold en een vrij sterke geur en smaak heeft, is goed voor de vacht van je hond, maar wat minder in de keuken...quote:Op zondag 5 februari 2006 17:24 schreef ioko het volgende:
[..]
Ik heb er slechte associaties mee, van de smaak wordt ik al misselijk het is puur psychisch (vooral schaap, lam gaat wel)
Heb ik ook hoor, lams en paardenvlees.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:24 schreef ioko het volgende:
Ik heb er slechte associaties mee, van de smaak wordt ik al misselijk het is puur psychisch (vooral schaap, lam gaat wel)
als ik niet te veel honger heb en alles nog mogelijk is, liever geenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 20:28 schreef nein het volgende:
En met "gewoon" bedoel ik dingen die de gemiddelde persoon toch met veel plezier smakelijk opeet
Dat heb ik vorige week geprobeerd, er zat zo'n zakje in een boodschappenpakket. Met tuinkruiden. Ik vond het zó ontzettend smerig! Maar ik snap wel dat je bloemkool dan wél lust want je proeft de bloemkool inderdaad niet meerquote:Op maandag 6 februari 2006 12:39 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Bloemkool (maar geroerbakt met zon Knorr zakje is het best te eten)
Precies! haha het smaakt dan niet meer zo naar kool ofzo. Die mix had ik ook uit het boodschappenpakket! Ik vond het erg lekker!quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:20 schreef Serinde het volgende:
[..]
Dat heb ik vorige week geprobeerd, er zat zo'n zakje in een boodschappenpakket. Met tuinkruiden. Ik vond het zó ontzettend smerig! Maar ik snap wel dat je bloemkool dan wél lust want je proeft de bloemkool inderdaad niet meer![]()
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:06 schreef Rampestamper het volgende:
Bloemkool, gewoon!
Schaaldieren, het idee staat me niet aan, dus eet ik het niet, ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het nooit geproefd, oftewel, wat een boer niet kent...
Paprika, lust ik in principe wel, maar het breekt me enorm op.
Champignons *ril*
Lever, komt mijn schuif niet in, vreemd genoeg wel als het niet meer als lever te herkennen is, dus leverworst, smeerworst en leverpastei lust ik dan wel weer.
Prei, lust ik allen als het in de soep zit verder.
Taugé, dat vreselijke gekraak en geknars tussen je kiezen en ook zoals het eruit ziet, echt als ik er al aan denk lopen de rillingen over mijn rug![]()
.
Verder lust ik behoorlijk veel hoor![]()
.
En die eet je ook niet?quote:Op donderdag 9 februari 2006 02:47 schreef octopussy het volgende:
Met taugé krijg ik altijd associaties met spermacellen![]()
ik ben raar
Wat een vreemde gedachte. Die heb ik nog nooit gehoord....quote:Op donderdag 9 februari 2006 02:47 schreef octopussy het volgende:
Met taugé krijg ik altijd associaties met spermacellen![]()
ik ben raar
Jemig...Jij zou beter kunnen vertellen wat je wel lust, dan ben je sneller klaar...quote:Op zondag 12 februari 2006 18:28 schreef Dandilion het volgende:
Dit wordt een hele lange lijst:
Een heleboel etenswaren....
Inderdaad....gatverdegatver...quote:Op zaterdag 11 februari 2006 10:15 schreef kabouter.muts het volgende:
PUREE UIT EEN ZAKJE
Ik wist niet eens dat dat bestond toen ik het huis uitgingquote:Op zondag 12 februari 2006 19:22 schreef Serendips het volgende:
Inderdaad....gatverdegatver...
Sommige mensen schijnen dat zo'n uitvinding te vinden...Blegh![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |